abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187271099
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 11:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Jij richt wel je pijlen op haar. Je roept haar immers op om tekst en uitleg te geven.

In plaats van dat je nogmaals je kritiek uit op klinieken in het algemeen.
[..]

Fair enough.
pi_187271124
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 11:28 schreef john2406 het volgende:

[..]

Lees ik dat goed ambulant? chaufeur van een arts en wat zegt die arts dan als jij iets constateert?
Ambulant betekent dat ik mensen begeleid in hun thuissituatie Bijvoorbeeld; Een tbs-er wordt ontslagen en moet beginnen aan een nieuw leven in de maatschappij, ik help ze daarbij. En zorg dat bijvoorbeeld overlast voorkomen of beperkt word.
pi_187271158
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 11:31 schreef Brybry het volgende:

[..]

Ambulant betekent dat ik mensen begeleid in hun thuissituatie Bijvoorbeeld; Een tbs-er wordt ontslagen en moet beginnen aan een nieuw leven in de maatschappij, ik help ze daarbij. En zorg dat bijvoorbeeld overlast voorkomen of beperkt word.
Dus in die paar minuten die je tijd voor ze hebben doet, die andere tijd zijn ze op zichzelf aangewezen is het niet?
pi_187271204
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 11:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dus in die paar minuten die je tijd voor ze hebben doet, die andere tijd zijn ze op zichzelf aangewezen is het niet?
We hebben het over uren, niet over minuten. De ene persoon doet het prima op zichzelf en heeft alleen hulp nodig bij praktische zaken en je hebt lieden die hele buurten terroriseren, daar is de hulpverlening een stuk intensiever.
Reclassering etc. Er zijn doorgaans wat meer partijen bij betrokken.

In de praktijk komt het erop neer dat men naast de begeleiding verder vooral op zichzelf is aangewezen ja
pi_187271355
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 11:22 schreef Brybry het volgende:

[..]

Ik richt mijn pijlen niet , ik uit kritiek , net zoals zij zelf deed.

Zelf werk ik niet in een kliniek (wel gedaan) , ik werk ambulant en in de 12 jaar dat ik dit werk doe zie ik dat er constant dezelfde fouten worden gemaakt.
Ik heb gekozen voor dit vak omdat ik er goed in ben en mijn passie hier ligt maar ik heb nu al zoveel gevaarlijke situaties meegemaakt in mijn werk dat ik persoonlijk geraakt word door fouten die simpelweg voorkomen hadden kunnen worden
Welke fouten doel je specifiek op dan?
blablablabla
  woensdag 5 juni 2019 @ 12:09:20 #81
117098 Hathor
Effe niet
pi_187271675
Voor zo'n krakkemikkig station heb je helemaal geen atoombom nodig, een lawinepijl is al voldoende.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_187271860
Dat zo iemand onbegeleid op verlof mag is al tot daar aan toe, maar dat dan vervolgens een totaal gebrek aan communicatie vanuit die kliniek volgt als meneer niet terug komt vind ik toch wel zeer, zeer ernstig.

Van mij mag meneer Dekker even voor de kamer geroepen worden. De bezem moet door die instelling heen en godverdomme flink ook!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator woensdag 5 juni 2019 @ 12:56:58 #83
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_187272214
Waar blijft de foto van deze man????
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator woensdag 5 juni 2019 @ 13:03:41 #84
8781 crew  Frutsel
pi_187272311
quote:
Kliniek : wij volgden geldende procedures

De forensische psychiatrisch kliniek Fivoor in Den Dolder heeft op haar website een verklaring gegeven over de weggelopen patiënt. Fivoor zegt dat het verlof van de man “toegekend is volgens de daarvoor geldende procedures”.

De kliniek legt uit dat als een patiënt niet terugkeert, het “ongeoorloofd afwezigheidsprotocol” in werking treedt. Dat betekent dat van het niet terugkeren van de patiënt melding wordt gedaan bij de aangewezen personen en instanties. “Dat is in dit geval ook direct gebeurd, inclusief een melding aan de politie. De politie kijkt nu naar hem uit. De patiënt is nog niet terecht”, aldus de kliniek. Fivoor wil geen nadere informatie over de man verstrekken.

Eerder op woensdag drong de burgemeester van Zeist aan bij de kliniek om “openheid van zaken” te geven over de weggelopen patiënt.

De kliniek in Den Dolder is dezelfde waar Michael P. verbleef, de moordenaar van Anne Faber.
pi_187272395
quote:
5s.gif Op woensdag 5 juni 2019 12:56 schreef onlogisch het volgende:
Hele goede vraag, maar "privacy" enzo hè??
  Moderator woensdag 5 juni 2019 @ 13:12:23 #86
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_187272438
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 13:09 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Hele goede vraag, maar "privacy" enzo hè??
Iemand die veroordeeld is en in een kliniek zit moet zijn privacy rechten in zo'n situatie verliezen lijkt me. Algemeen belang > privacy van de veroordeelde.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_187272532
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 13:03 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Typisch wel, dat verschuilen achter regeltjes, procedures en protocolletjes. Braaf als een willoze debiel het papiertje volgen en dan ben je goed bezig en is het nooit je schuld, ofzo.
pi_187272543
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 13:12 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Iemand die veroordeeld is en in een kliniek zit moet zijn privacy rechten in zo'n situatie verliezen lijkt me. Algemeen belang > privacy van de veroordeelde.
Ben ik met je eens, maar in de praktijk zal het soms wel anders werken gok ik.
pi_187272552
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 13:03 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Procedures zijn er toch voor om per geval vanaf te kunnen wijken of ben ik nou gek?
vosss is de naam,
pi_187272570
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 11:13 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ach, in het algemeen vindt men dat het TBS-beleid "bewezen effectief" is in Nederland. Hele websites zijn volgeschreven met lofzangen aan ons geweldige TBS-beleid.

En tja, daar hoort dan af en toe wel een moordje of ontvoerinkje bij. Daar moeten we niet zo moeilijk over doen.
Het TBS-beleid heeft hier helemaal niks mee te maken. De beruchte FPA in Den Dolder is geen TBS kliniek, de persoon waar het om gaat heeft geen TBS maatregel en er is dus ook geen TBS-er ontsnapt.Hij is zelfs niet veroordeeld tot detentie. Kennelijk vond de rechter dat niet nodig.

Waarom een blijkbaar levensgevaarlijke en agressieve patient, die dus nog hartstikke psychotisch blijkt te zijn, nota bene zonder medicatie op onbegeleid verlof mag, is een ander verhaal. De kliniek heeft duidelijk gefaald, net als bij Michael P, en dat is dus het daadwerkelijke probleem. Familie die continu waarschuwt, maar gewoon wordt genegeerd. Deze kliniek moet gewoon gesloten worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door quarterpounder op 05-06-2019 13:27:30 ]
pi_187272888
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 13:21 schreef quarterpounder het volgende:

[..]

Het TBS-beleid heeft hier helemaal niks mee te maken. De beruchte FPA in Den Dolder is geen TBS kliniek, de persoon waar het om gaat heeft geen TBS maatregel en er is dus ook geen TBS-er ontsnapt.Hij is zelfs niet veroordeeld tot detentie. Kennelijk vond de rechter dat niet nodig.

Waarom een blijkbaar levensgevaarlijke en agressieve patient, die dus nog hartstikke psychotisch blijkt te zijn, nota bene zonder medicatie op onbegeleid verlof mag, is een ander verhaal. De kliniek heeft duidelijk gefaald, net als bij Michael P, en dat is dus het daadwerkelijke probleem. Familie die continu waarschuwt, maar gewoon wordt genegeerd. Deze kliniek moet gewoon gesloten worden.

Ach, het is allemaal dezelfde kliek. Iedereen weet dat dit soort patiënten niet zijn te genezen, maar men doet alsof omdat ze er een flinke boterham aan verdienen.
pi_187272961
DSIGoden op de stoep.

@Wereldgozer
pi_187273026
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 09:40 schreef Harvest89 het volgende:
Tijd voor reorganisatie bij die boel daar om alles in controle te houden.
Ik ben een groot voorstander van re-integratie en ook dingen zoals verlof maar uitsluitend bij figuren die daar geschikt voor zijn.
Dit.
"Pools are perfect for holding water"
pi_187273060
Wat is reorganisatie, als er maar 1 rotte appel achterblijft is het naar verloop van tijd hetzelfde liedje.

Zelfs een manager kan het verzieken voor het welwillende personeel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2019 14:06:29 ]
  woensdag 5 juni 2019 @ 14:06:41 #95
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187273072
Gek hoor dat men steeds meer het vertrouwen verliest in dit soort klinieken.

Komt over alsof ze het niet zo op hebben met de veiligheid van de samenleving en maar wat aankloten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_187273090
quote:
16s.gif Op woensdag 5 juni 2019 14:06 schreef FlippingCoin het volgende:

Komt over alsof ze het niet zo op hebben met de veiligheid van de samenleving en maar wat aankloten.
Het is niet alleen bij een kliniek hoor, het hele land is aan het verderven, ik zou het ook niet meer doen, het beleid zoekt het zich maar uit, als er 1 klapper javaan bijloopt pas ik mij aan. Daar die op het eind van de maand ook zijn salaris krijgen doet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2019 14:22:50 ]
pi_187273218
Storm in een glas water. AZC's zijn veel gevaarlijker.

Hopen dat deze directeur ook zijn promotie krijgt, of is het nog steeds dezelfde?
pi_187273224
quote:
16s.gif Op woensdag 5 juni 2019 14:06 schreef FlippingCoin het volgende:

Uitholling van de sociale welvaart.

Er is nou eenmaal weinig geld in de GGZ sector. Al maken ze er bij deze kliniek echt een potje van.
pi_187273413
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 13:21 schreef quarterpounder het volgende:

[..]

Het lijkt me dat zoiets als een mokerslag bij de familie van Anne Faber aan komt. Notabene uitgenodigd in de Tweede Kamer, het ene excuus na het andere aanvaard hebbende en de toezegging gekregen dat het beter zou worden, dat het niet weer zou gebeuren. Loopt er weer een explosief gevaarlijke gek los rond zonder toezicht. Lijkt me meer dan ellendig.
pi_187273428
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 14:42 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Het lijkt me dat zoiets als een mokerslag bij de familie van Anne Faber aan komt. Notabene uitgenodigd in de Tweede Kamer, het ene excuus na het andere aanvaard hebbende en de toezegging gekregen dat het beter zou worden, dat het niet weer zou gebeuren. Loopt er weer een explosief gevaarlijke gek los rond zonder toezicht. Lijkt me meer dan ellendig.
Dat denk ik ook ja. En dan benoemd iemand de problemen wel en wordt diegene op de vingers getikt.
pi_187273514
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 13:57 schreef Zipportal het volgende:
DSIGoden op de stoep.

@:Wereldgozer
Bordje noodles.
pi_187273664
Kun je iedereen in de samenleving helpen? Ik denk van niet. In het geval van dit soort gestoorden is het beter om zo iemand preventief en definitief uit de samenleving weg te nemen. Ja, met een spuitje waarin iemand zonder gedoe uit het leven gaat.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  woensdag 5 juni 2019 @ 15:04:00 #103
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187273690
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 15:01 schreef Oostwoud het volgende:
Kun je iedereen in de samenleving helpen? Ik denk van niet. In het geval van dit soort gestoorden is het beter om zo iemand preventief en definitief uit de samenleving weg te nemen. Ja, met een spuitje waarin iemand zonder gedoe uit het leven gaat.
Probleem is dat dit in theorie misschien leuk klinkt, maar in de praktijk niet mogelijk is in Nederland.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_187273705
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 15:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Probleem is dat dit in theorie misschien leuk klinkt, maar in de praktijk niet mogelijk is in Nederland.
Bij welke hulp bijvoorbeeld daar gaat het al de fout in.

Bij mensen met een gat in de handen ook, of die welke niet kunnen stoppen met roken bedenk er maar zelf een paar bij.
pi_187273713
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 15:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat weet ik wel, daarom moet die fout in de wetgeving ook z.s.m. hersteld worden.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_187273721
Ik snap het hele idee achter een proefverlof eigenlijk nooit.
pi_187273723
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 15:06 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dat weet ik wel, daarom moet die fout in de wetgeving ook z.s.m. hersteld worden.
In die vijf jaar dat de Duitser het voor het zeggen gehad heeft was het evt mogelijk geweest denk ik. Was het niet beter helemaal geen werkeloosheid meer?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2019 15:09:57 ]
pi_187273733
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 15:06 schreef PicoMMP het volgende:
Ik snap het hele idee achter een proefverlof eigenlijk nooit.
Als er continu iemand achter iemand loopt begrijp ik het wel, echter zo?
  woensdag 5 juni 2019 @ 15:11:59 #109
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187273784
quote:

[..]

Dan zal je ook uit de EU moeten stappen. Uit het EVRM. De grondwet aan moeten passen. Allemaal zaken die in de praktijk niet gaan gebeuren. Dus we hoeven het ook niet eindeloos over de doodstraf te hebben.

Het komt er niet. Nooit. En dat is wat mij betreft maar goed ook.

Overigens is de SGP wel voorstander van de doodstraf, ik geloof als enige partij in Nederland. Misschien iets voor jou ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_187273813
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 14:42 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Net als bij de Groningers zet onze politiek steeds diezelfde lange wassen Pinocchio neus op. Veel beloven maar vooral doorgaan met het kapot bezuinigen ervan.
pi_187273875
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 15:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Net als bij de Groningers zet onze politiek steeds diezelfde lange wassen Pinocchio neus op. Veel beloven maar vooral doorgaan met het kapot bezuinigen ervan.
Zie daar, wat is of mag dan de drijfveer zijn als het toch steeds maar minder is/wordt.
pi_187274012
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 15:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zie daar, wat is of mag dan de drijfveer zijn als het toch steeds maar minder is/wordt.
Feit blijft overeind staan dat verblijfsinstellingen voor dit soort gevallen in rap tempo sluiten. Financiële belangen wegen hier hoger dan de veiligheid van onze samenleving.

De instellingen die overblijven zijn zo kapot bezuinigd en zo onveilig geworden voor nieuwe werknemers om daar nog te gaan werken dat ze financieel niet levensvatbaar meer zijn. Dan houdt je louter nog personeel over die helemaal niet gekwalificeerd is. Ongekwalificeerde uitzendkrachten die de opgebrande en vertrekkende vaste medewerkers grotendeels hebben vervangen. Dat creëer je natuurlijk een psychologische (drugs) speeltuin voor patiënten als een Michel P en Peter M waar alles kan en mag.

Gevolg is een krimp en een opname/behandel stop waardoor dit soort tijdbommen meer en vaker in de samenleving ongestoord hun slag kunnen slaan.

Inmiddels is politieke ontkenning nauwelijks meer mogelijk aangezien we niet meer kunnen spreken van losse incidenten maar van een steeds herhalend patroon van dit soort (vaak dodelijke) inschattingsfouten.
  woensdag 5 juni 2019 @ 16:00:23 #113
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_187274298
Directie kliniek Den Dolder moet verantwoording afleggen bij minister Dekker :')

De directie van de kliniek in Den Dolder moet vandaag nog verantwoording afleggen bij minister Dekker van Rechtsbescherming. Vandaag werd via deze site bekend dat een psychiatrisch patiënt zaterdag is ontsnapt uit de kliniek waar ook Michael P. verbleef. Minister Dekker (VVD) zegt dat hij veel vragen heeft over dit incident.

,,Ik wil weten hoe dit heeft kunnen gebeuren en welke risico’s er zijn. Daarom heb ik de directie van de kliniek vanmiddag nog ontboden op het ministerie om opheldering te geven", aldus Dekker. ,,Zoals de kliniek heeft bevestigd, is een patiënt niet teruggekeerd van verlof. Als dat gebeurt is de eerste prioriteit altijd het zorgen dat de patiënt terugkeert naar de kliniek. Daar zijn politie en OM nu ook mee bezig.”

Het gaat om de 44-jarige Peter M. uit Dordrecht, die in 2017 werd veroordeeld omdat hij via internet had gemeld dat hij het station van Dordrecht zou opblazen met een atoombom. Enkele dagen later viel hij in Dordrecht een man aan die zijn boodschappen in zijn auto laadde. M. sprong de man uit het niets op z’n rug maar werd door het slachtoffer en zijn zoon overmeesterd. M. droeg op dat moment een mes bij zich. Uit onderzoek bleek dat M. volledig ontoerekeningsvatbaar was. Hij is psychotisch en lijdt aan schizofrenie. Het gerechtshof in Den Haag veroordeelde M. in hoger beroep tot behandeling in een psychiatrisch ziekenhuis.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ter-dekker~a989b229/

En minister Dekker :r roept de directie op het matje :|W
Want naar de ouders van Anne Faber toegaan en excuses maken is te moeilijk en heb je lef voor nodig en dat heeft hij niet :r
Om te :r
pi_187274326
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 09:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat wordt weer een leuk debat met Sander Dekker
De kan zijn spulletjes ook wel bij elkaar gaan zoeken.
I´m back.
  woensdag 5 juni 2019 @ 16:06:37 #115
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_187274381
Sander Dekker is een Nederlands politicus van de VVD :')

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sander_Dekker

Van de VVD Goh waarom verbaast mij dit nou niet 8)7

VVD=
Vereniging
Van
Debielen

Voor de zoveelste keer bewezen :7
pi_187274393
quote:
6s.gif Op woensdag 5 juni 2019 16:06 schreef ikweethetookniet het volgende:

VVD=
Vereniging
Van
Debielen
Zooo heb je die helemaal zelf verzonnen?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_187274458
Het bevreemd me dat er geen enkel bericht hierover op de FP te vinden is, maar wel een promo voor speklap Jensen zijn podcast.
pi_187274510
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 16:07 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hoeft niet dat bewijzen die wel keer op keer, hoeft men zelf geen inspanning voor te doen.
pi_187274884
quote:

[..]

Leuk bedacht, maar niet te doen. Dan ga je je op een hellend vlak begeven. Want de definitie van gestoord of niet geschikt voor de maatschappij is niet eenduidig vast te leggen en al helemaal niet wie alleen op basis daarvan een spuitje moet of wie niet. De wet is er om mensen te beschermen, niet om ze uit te roeien.
  woensdag 5 juni 2019 @ 18:01:57 #120
65846 Bocaj
47th President.
pi_187276007
Direct sluiten!
  woensdag 5 juni 2019 @ 18:05:32 #121
65846 Bocaj
47th President.
pi_187276076
Hoor net op het nieuws dat de directeur zegt dat de man niet gevaarlijk is.... :{
Maar hij wilde wel een atoombom gooien! :')
  Spellchecker woensdag 5 juni 2019 @ 18:45:35 #122
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187276734
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:05 schreef Bocaj het volgende:
Hoor net op het nieuws dat de directeur zegt dat de man niet gevaarlijk is.... :{

En ze hebben goed contact met de omwonenden. Dus dan kan er toch niks misgaan?
Misschien weet de ontsnapte wel waar die directeur woont ....
pi_187276769
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 16:12 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het bevreemd me dat er geen enkel bericht hierover op de FP te vinden is, maar wel een promo voor speklap Jensen zijn podcast.
Typisch een rechtse site.
pi_187276832
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:05 schreef Bocaj het volgende:
Maar hij wilde wel een atoombom gooien! :')
Echt he. Ben super bang nu. Opsluiten die vent en nooit meer los laten!
pi_187276848
quote:
6s.gif Op woensdag 5 juni 2019 16:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
VVD=
Vereniging
Van
Debielen

Wil je een sticker?
  woensdag 5 juni 2019 @ 18:55:58 #126
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_187276912
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 16:07 schreef ThePlaneteer het volgende:
:N Daar ben ik te dom voor, mij IQ is mijn schoenmaat :7
  woensdag 5 juni 2019 @ 18:58:40 #127
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_187276964
quote:
17s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:52 schreef Vollenhoven het volgende:
Wil je een sticker?
:N Ik wil dat die criminele organisatie verboden wordt net als de Hells Angels ;)
Die Debielen club veroorzaakt zoveel ellende en schade, het is echt om te :r
Daar moet eens een eind aan gemaakt worden links of rechtsom :7
  woensdag 5 juni 2019 @ 19:16:58 #128
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_187277304
Burgemeester Zeist: stilhouden ontsnapping uit kliniek Den Dolder is ‘onaanvaardbaar’

Voor burgemeester Koos Janssen van Zeist is de maat vol na de ontsnapping van een psychiatrische patiënt uit de forensisch psychiatrische kliniek Fivoor in Den Dolder. ,,De kliniek moet beter communiceren en informeren.’’

Janssen reageerde voor de camera van de NOS op het stilhouden van de ontsnapping afgelopen zaterdag van de 44-jarige Peter M. De man verdween tijdens zijn proefverlof. De kliniek kwam hiermee gisteravond pas naar buiten na vragen van het AD. Volgens zijn familie is M. zonder medicijnen levensgevaarlijk.

Burgemeester Janssen noemt het ‘onaanvaardbaar’ dat de kliniek hem niet op de hoogte heeft gesteld. ,,De kliniek moet zich bekommeren om de veiligheid van de samenleving. Ze moeten beter informeren en communiceren.’’

De burgemeester toonde zich eerder al niet gerust op de maatregelen die de instelling in Den Dolder heeft genomen na de fouten rond de behandeling van Michael P. (de moordenaar van Anne Faber). Janssen kondigde aan het verbeterplan dat de kliniek opstelt naar aanleiding van de blunders rond P., door een externe deskundige te willen laten toetsen.

https://www.ad.nl/utrecht(...)nvaardbaar~aa0b0652/

Gelukkig weet Sander Dekker :') :') het beter :|W
pi_187277310
Kliniek: niet teruggekomen patiënt geen groot risico voor de omgeving
https://nos.nl/artikel/22(...)oor-de-omgeving.html
"Als wij dachten dat het een levensgevaarlijke man was, hadden we hem niet op onbegeleid verlof laten gaan."
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  woensdag 5 juni 2019 @ 19:20:14 #130
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_187277369
Politie verspreidt foto van uit kliniek Den Dolder ontsnapte Peter M.

De politie heeft zojuist een foto en signalement verspreid van de afgelopen zaterdag uit de forensisch psychiatrische kliniek Fivoor in Den Dolder ontsnapte Peter M. (44). De man verdween tijdens zijn proefverlof en is sindsdien spoorloos.

Ook wordt in het politiebericht gemeld dat de man uit Dordecht over enige tijd dringend medicatie nodig heeft. ‘Het valt niet uit te sluiten dat hij een gevaar kan vormen voor zichzelf of zijn omgeving’. Dat sluit aan bij de woorden van zijn familie die eerder tegen deze site aangaf dat M. zonder zijn medicijnen levensgevaarlijk is.

https://www.ad.nl/binnenl(...)te-peter-m~a8a2096f/

Deze zoeken we dus ;)
  woensdag 5 juni 2019 @ 19:22:17 #131
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_187277402
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 19:17 schreef KennyPowers het volgende:
Kliniek: niet teruggekomen patiënt geen groot risico voor de omgeving
.."Als wij dachten dat het een levensgevaarlijke man was, hadden we hem niet op onbegeleid verlof laten gaan."
quote:
6s.gif Op woensdag 5 juni 2019 19:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
...Het valt niet uit te sluiten dat hij een gevaar kan vormen voor zichzelf of zijn omgeving’. Dat sluit aan bij de woorden van zijn familie die eerder tegen deze site aangaf dat M. zonder zijn medicijnen levensgevaarlijk is.
Goed gecommuniceerd :') :|W
pi_187277522
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 19:17 schreef KennyPowers het volgende:
"Als wij dachten dat het een levensgevaarlijke man was, hadden we hem niet op onbegeleid verlof laten gaan."
Nee, als je had gedacht dat-ie meteen weg zou rennen ook niet. Ergens in dat assessment is iets niet helemaal goed gegaan.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  woensdag 5 juni 2019 @ 19:31:14 #133
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_187277563
Tegenover de NOS liet bestuurder van de kliniek Erik Masthoff na het gesprek met Dekker weten dat de ontsnapte man nu vermoedelijk geen groot risico voor de omgeving vormt. ,,Als wij dachten dat het een levensgevaarlijke man was, hadden we hem niet op onbegeleid verlof laten gaan.” Zijn woorden lijken nu in contrast met die in het verspreide politiebericht. :') :|W

M. sprong de man uit het niets op z’n rug maar werd door het slachtoffer en zijn zoon overmeesterd. M. droeg op dat moment een mes bij zich. Uit onderzoek bleek dat M. volledig ontoerekeningsvatbaar was. Hij is psychotisch en lijdt aan schizofrenie. :D Het gerechtshof in Den Haag veroordeelde M. in hoger beroep tot behandeling in een psychiatrisch ziekenhuis.

Uiteindelijk belandde M. in januari 2019 in FPA Utrecht in Den Dolder, de omstreden kliniek waar ook Michael P. – de moordenaar van Anne Faber - verbleef. Maandenlang zat hij op de crisisafdeling van de FPA, waar hij voor veel problemen zorgde. Zo weigerde hij zijn medicijnen en viel hij de wijkagent telefonisch lastig. Ook stond hij intern bekend als ‘lastig’, onder meer vanwege agressieproblemen.

Desondanks ‘promoveerde’ M. onlangs naar een andere gesloten afdeling binnen de kliniek, waar wordt gewerkt aan resocialisatie en waar patiënten langzaamaan vrijheden krijgen. Tot grote verbazing van zijn familie, die vorige week nog op bezoek was. :D ,,Hij zei direct al tegen ons: ‘als ik de kans krijg, dan ben ik er vandoor’, zegt zijn zus Janine.

Volgens de familie is M. in 2014 al uit een ggz-instelling ontsnapt. De familie zegt de kliniek meermaals te hebben gewaarschuwd voor de vluchtplannen van M. :D

https://www.pzc.nl/binnen(...)te-peter-m~a8a2096f/

Nou Sander Dekker je hebt je zaakjes goed onder controle :') :R :R
  woensdag 5 juni 2019 @ 19:39:25 #134
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_187277692
Precies een week geleden............. :D

Dekker: systeemfouten verholpen na Michael P.

Bij criminelen die van de gevangenis doorstromen naar klinieken om te werken aan hun resocialisatie wordt nu eerst gekeken of ze geen grote gevaar meer vormen. Die maatregel heeft minister Sander Dekker (Rechtsbescherming) vandaag bekrachtigd met de ministerraad.

Dekker: ,,We moeten leren van fouten en dingen die we zelf beter kunnen doen ook echt doen. Er was een blinde vlek ontstaan als het gaat om de bescherming van de samenleving

https://www.ad.nl/politie(...)-michael-p~a7eb052a/

Sander Dekker...........
:W :W :W :W :W :W

en heel snel en heel hard _O_ _O_ _O_
pi_187277780
quote:
5s.gif Op woensdag 5 juni 2019 12:56 schreef onlogisch het volgende:
Kiek!

https://www.ed.nl/binnenl(...)te-peter-m~a8a2096f/
  woensdag 5 juni 2019 @ 19:48:11 #136
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_187277861
Vriendelijk hoofd.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_187278246
Ik vind het niet alleen heel kwalijk dat het nu pas naar buiten is gekomen voor de familie Faber maar wat te denken hoe de vrouwen/ouders van jonge vrouwen uit die omgeving zich nu moeten voelen. Te weten dat hun dochters daar de afgelopen dagen gewoon langsfietsten. Van niets wetend welk risico ze liepen.

Geldt trouwens ook voor de jongens/mannen (eigenlijk iedereen) uit die omgeving daar deze man geen onderscheid lijkt te maken.
  Spellchecker woensdag 5 juni 2019 @ 20:16:46 #138
197773 crew  maily
pi_187278461
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 20:05 schreef praadje het volgende:
Ik vind het niet alleen heel kwalijk dat het nu pas naar buiten is gekomen voor de familie Faber maar wat te denken hoe de vrouwen/ouders van jonge vrouwen uit die omgeving zich nu moeten voelen. Te weten dat hun dochters daar de afgelopen dagen gewoon langsfietsten. Van niets wetend welk risico ze liepen.

Geldt trouwens ook voor de jongens/mannen (eigenlijk iedereen) uit die omgeving daar deze man geen onderscheid lijkt te maken.
Mensen daar die nu hun kinderen niet alleen laten fietsen, niet buiten laten spelen, niet alleen naar de scouting laten gaan ...... ongelofelijk wat zoiets losmaakt.
Die directie moest zich kapotschamen.
pi_187278526
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 20:16 schreef maily het volgende:
Die directie moest zich kapotschamen.
En Dekker moet zijn conclusies trekken en opstappen.

Nummer hoeveel van de VVD gaat dit worden die de afgelopen jaren met een schandaal aan de broek is vertrokken; ik ben de tel kwijt. Kan iemand even een lijstje maken waar we Sander Dekker aan toe kunnen voegen straks?
vosss is de naam,
pi_187278608
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 20:05 schreef praadje het volgende:

Deze vent is voor iedereen gevaarlijk gezien z'n verleden. Het is geen zedendeliquent die het op een specifieke groep gemunt heeft oid, maar iemand met flink wat steekjes los die elke passant mogelijk kan zien als onderdeel van een of ander gaar zelfbedacht complot.

Zijn ontsnapping niet melden getuigt van een minachting van de veiligheid van de gehele (nabije) omgeving.
pi_187278613
Zijn er al mensen ontslagen?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 5 juni 2019 @ 20:25:01 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187278634
Die directeur die daar voor de camera ook even staat te vertellen dat hij het risico laag inschat... man, man, man, toen hij directeur was van Vught had hij ook al zo'n geweldig besluit genomen Michael P. naar Den Dolder te laten verkassen zonder zijn gegevens door te spelen.

Als die Peter M. nu iets uitvreet kan de directeur zijn biezen hopelijk wel pakken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187278656
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 20:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Deze vent is voor iedereen gevaarlijk gezien z'n verleden. Het is geen zedendeliquent die het op een specifieke groep gemunt heeft oid, maar iemand met flink wat steekjes los die iedereen mogelijk kan zien als onderdeel van een of ander gaar zelfbedacht complot

Zijn ontsnapping niet melden getuigt van een minachting van de veiligheid van de gehele (nabije) omgeving.
Eens. Helemaal mee eens.
  woensdag 5 juni 2019 @ 20:36:51 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187278865
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 20:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Deze vent is voor iedereen gevaarlijk gezien z'n verleden. Het is geen zedendeliquent die het op een specifieke groep gemunt heeft oid, maar iemand met flink wat steekjes los die elke passant mogelijk kan zien als onderdeel van een of ander gaar zelfbedacht complot.

Dit.
Overigens zou het me niets verbazen als hij juist niet meer in de buurt van de instelling is, ik verwacht dat mensen in zijn oude omgeving veel meer gevaar lopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Spellchecker woensdag 5 juni 2019 @ 20:43:39 #145
197773 crew  maily
pi_187279041
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 20:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit.
Overigens zou het me niets verbazen als hij juist niet meer in de buurt van de instelling is, ik verwacht dat mensen in zijn oude omgeving veel meer gevaar lopen.
Zijn familie bijvoorbeeld .... :{
pi_187280345
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 20:43 schreef maily het volgende:

[..]

Zijn familie bijvoorbeeld .... :{
Hij denkt dat z'n zus betrokken is bij het complot, en die heeft hij al eens bedreigd. Die zal wel opletten nu.

https://www.ad.nl/dordrec(...)sychotisch~a7b1a781/

quote:
Vanuit de cafetaria belde de gedaagde kort daarop zijn moeder: ,,Ik maak je af. Ik kom nu naar je toe en steek een mes tussen je ribben en ook mijn zus maak ik af.''
  Spellchecker woensdag 5 juni 2019 @ 21:59:52 #147
197773 crew  maily
pi_187280402
quote:
15s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Hij denkt dat z'n zus betrokken is bij het complot, en die heeft hij al eens bedreigd. Die zal wel opletten nu.

https://www.ad.nl/dordrec(...)sychotisch~a7b1a781/
[..]

:{
  woensdag 5 juni 2019 @ 22:03:40 #148
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_187280479
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2019 20:19 schreef vosss het volgende:
.......Kan iemand even een lijstje maken waar we Sander Dekker aan toe kunnen voegen straks?
:{w Er is al een speciale website voor gemaakt :D :7
https://isereenvvderopgestapt.nl

Met een realtimer erop _O_ _O- _O- _O-
Het is
15 dagen, 3 uur, 57 minuten en 43 seconden
geleden dat er een VVD'er uit de partij of uit zijn functie gestapt is.

Briljant ^O^ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_187280525
quote:
6s.gif Op woensdag 5 juni 2019 22:03 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:{w Er is al een speciale website voor gemaakt :D :7
https://isereenvvderopgestapt.nl

Met een realtimer erop _O_ _O- _O- _O-
Het is
15 dagen, 3 uur, 57 minuten en 43 seconden
geleden dat er een VVD'er uit de partij of uit zijn functie gestapt is.

Briljant ^O^ _O_ _O_ _O_ _O_
_O- _O- _O-
  woensdag 5 juni 2019 @ 22:07:19 #150
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')