Dat is nou weer een beetje te ver doorgetrokken. Stel dat er iemand verdacht wordt, zonder direct bewijs, en een proces dat een paar jaar duurt, dan vind ik het belachelijk dat zo iemand meerdere jaren wordt vastgehouden.quote:Op woensdag 5 juni 2019 10:50 schreef zlotka het volgende:
[..]
Absoluut, in dit geval is er dusdanig veel misgegaan dat het gewoon beschamend is. Naar mijn mening zou iemand die verdacht wordt van een zedenmisdrijf onder geen enkele voorwaarde in vrijheid het proces mogen afwachten. Maar dit is nou (helaas) eenmaal hoe het gaat in Nederland.
[..]
Bijzonder verhaal zeg. Inderdaad onbegrijpelijk dat zo iemand überhaupt nog terug mag keren in de maatschappij.
Het wordt mijns inziens tijd voor een parlementaire enquete, het zwaarste instrument dat het parlement in kan zetten. De onderste steen moet nu boven komen hoe dit steeds kan gebeuren, alles in de openheid.quote:Op woensdag 5 juni 2019 10:50 schreef zlotka het volgende:
[..]
Absoluut, in dit geval is er dusdanig veel misgegaan dat het gewoon beschamend is. Naar mijn mening zou iemand die verdacht wordt van een zedenmisdrijf onder geen enkele voorwaarde in vrijheid het proces mogen afwachten. Maar dit is nou (helaas) eenmaal hoe het gaat in Nederland.
Als daar een gepast bedrag, schadeloosstelling, tegenover staat? Plus geestelijk lijden?quote:Op woensdag 5 juni 2019 10:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is nou weer een beetje te ver doorgetrokken. Stel dat er iemand verdacht wordt, zonder direct bewijs, en een proces dat een paar jaar duurt, dan vind ik het belachelijk dat zo iemand meerdere jaren wordt vastgehouden.
Misschien iets te ongenuanceerd, maar in soortgelijke gevallen als bij Gökmen T. lijkt het me geen overbodige luxe. In een situatie die jij schets is het inderdaad onwenselijk. Overig is een proces dat jaren duurt ook onwenselijkquote:Op woensdag 5 juni 2019 10:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is nou weer een beetje te ver doorgetrokken. Stel dat er iemand verdacht wordt, zonder direct bewijs, en een proces dat een paar jaar duurt, dan vind ik het belachelijk dat zo iemand meerdere jaren wordt vastgehouden.
Zoals de steen van de MH 17 of een bevinkje?quote:Op woensdag 5 juni 2019 10:55 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het wordt mijns inziens tijd voor een parlementaire enquete, het zwaarste instrument dat het parlement in kan zetten. De onderste steen moet nu boven komen hoe dit steeds kan gebeuren, alles in de openheid.
Mee eens hoor, maar wat dat betreft hebben in mijn ogen al een goed systeem waarbij een rechter dit steeds beoordeeld. Als die vindt dat er genoeg aanleiding is dan blijft iemand gewoon vastzitten. Zie ook Jos B bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 5 juni 2019 10:56 schreef zlotka het volgende:
[..]
Misschien iets te ongenuanceerd, maar in soortgelijke gevallen als bij Gökmen T. lijkt het me geen overbodige luxe. In een situatie die jij schets is het inderdaad onwenselijk
Klopt, in grote lijnen werkt dit vaak prima. Echter, ik kan er met mijn hoofd niet bij dat (in het geval van Gökmen T.) iemand die verwacht wordt van o.a. verkrachting, vrij komt als hij beloofd dat hij meewerkt aan een dubbel persoonlijkheidsonderzoek. Iemand waarvan gedacht wordt dat hij/zij psychisch niet 100% is dan onder zulke voorwaarden vrij te laten...quote:Op woensdag 5 juni 2019 10:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mee eens hoor, maar wat dat betreft hebben in mijn ogen al een goed systeem waarbij een rechter dit steeds beoordeeld. Als die vindt dat er genoeg aanleiding is dan blijft iemand gewoon vastzitten. Zie ook Jos B bijvoorbeeld.
Schande!quote:Op woensdag 5 juni 2019 10:59 schreef Brybry het volgende:
En daar gaan we weer![]()
Misschien kan de dame uit het Vraagwatjewil-topic (werkzaam in TBS kliniek) de boel even komen goedpraten?
Mij als hulpverlener aanvallen omdat ik kritiek uit op het systeem en zij doen het allemaal zo fantastisch in de kliniek.
Nou meid, wat heb je hierover te vertellen?
Is dat zo? Ging niet op pad met de bedoeling toch, ik vraag mij echter dan af vanwaar die fles chloor?quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
We hebben echt lessen getrokken uit het geval Anne Faber![]()
![]()
![]()
Ja, ik ook. 'Incidentje' 'Wij zijn ook maar mensen'quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:07 schreef IriYe het volgende:
[..]
Schande!
Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar. Maar ik kan het antwoord wel raden.
Waarom krijgen ze dan goed betaald, als het toch maar mensen zijn?quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:12 schreef Brybry het volgende:
[..]
Ja, ik ook. 'Incidentje' 'Wij zijn ook maar mensen'
In veel gevallen gaat het ook goed maar ik denk dat het vooral te maken heeft met bureaucratie....quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waarom krijgen ze dan goed betaald, als het toch maar mensen zijn?
Foutje kan gebeuren, echter is het nu niet meer regel aan het worden als uitzondering?
Of zijn de behandelaars allemaal ZZP ers geworden?
In de klinieken voor het land is maar eentje verantwoordelijk, mijn mening de MP, en zijn volgelingen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:18 schreef Brybry het volgende:
[..]
In veel gevallen gaat het ook goed maar ik denk dat het vooral te maken heeft met bureaucratie....
Instelling zegt A. Psycholoog zegt B, reclassering zegt C enz enz enz.
Probleem is echter, en dat lijkt men totaal niet te beseffen daar in die klinieken; Je hebt hier te maken met levensgevaarlijke individuen en je kunt je gewoon geen fouten permitteren
Ik richt mijn pijlen niet , ik uit kritiek , net zoals zij zelf deed.quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gaan we hier serieus onze pijlen richten op iemand hier die het wel goed vindt gaan (wat ook algemene mening is van vele experts in Nederland)?
Beetje sneu gedrag wel hoor. Je gelijk halen omdat er een incident is. Bij tientallen andere klinieken gebeurt er inderdaad nauwelijks wat en gaat het wel goed.
Jij richt wel je pijlen op haar. Je roept haar immers op om tekst en uitleg te geven.quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:22 schreef Brybry het volgende:
[..]
Ik richt mijn pijlen niet , ik uit kritiek , net zoals zij zelf deed.
Zelf werk ik niet in een kliniek (wel gedaan) , ik werk ambulant en in de 12 jaar dat ik dit werk doe zie ik dat er constant dezelfde fouten worden gemaakt.
Ik heb gekozen voor dit vak omdat ik er goed in ben en mijn passie hier ligt maar ik heb nu al zoveel gevaarlijke situaties meegemaakt in mijn werk dat ik persoonlijk geraakt word door fouten die simpelweg voorkomen hadden kunnen worden
quote:Op woensdag 5 juni 2019 10:59 schreef Brybry het volgende:
En daar gaan we weer![]()
Misschien kan de dame uit het Vraagwatjewil-topic (werkzaam in TBS kliniek) de boel even komen goedpraten?
Nou meid, wat heb je hierover te vertellen?
Lees ik dat goed ambulant? chaufeur van een arts en wat zegt die arts dan als jij iets constateert?quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:22 schreef Brybry het volgende:
[..]
Ik richt mijn pijlen niet , ik uit kritiek , net zoals zij zelf deed.
Zelf werk ik niet in een kliniek (wel gedaan) , ik werk ambulant en in de 12 jaar dat ik dit werk doe zie ik dat er constant dezelfde fouten worden gemaakt.
Ik heb gekozen voor dit vak omdat ik er goed in ben en mijn passie hier ligt maar ik heb nu al zoveel gevaarlijke situaties meegemaakt in mijn werk dat ik persoonlijk geraakt word door fouten die simpelweg voorkomen hadden kunnen worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |