abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187270172
https://www.ad.nl/dordrec(...)sychotisch~a7b1a781/

quote:
,,Ik mag geen aangifte doen, maar ik word bedreigd door een motorbende en mijn zus, die automobilist en anderen, die te maken hebben met branden bij Chemie Pack en Chemours en met de smokkel van chemicaliën en drugsproductie.''
8)7
pi_187270174
Alweer? Een paar dagen gelden zag ik dit ook al voorbijkomen.

Den Dolder schrikt van patiënt uit psychiatrische kliniek die ‘s nachts slijterij plundert

Den Dolder is geschrokken van een man die in de nacht van zaterdag op zondag de ruit van een slijterij in het dorp insloeg en drank mee nam. De man bleek kort daarvoor vertrokken te zijn uit de psychiatrische kliniek, waar Michael P. ook heeft gezeten.

https://www.ad.nl/utrecht(...)j-plundert~a00eede0/

Tsja...
Gaat lekker daar. Sociaal experimentje? Of is die kliniek mediageil?
  woensdag 5 juni 2019 @ 10:11:57 #28
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187270209
quote:
11s.gif Op woensdag 5 juni 2019 10:09 schreef IriYe het volgende:
Alweer? Een paar dagen gelden zag ik dit ook al voorbijkomen.

Den Dolder schrikt van patiënt uit psychiatrische kliniek die ‘s nachts slijterij plundert

Den Dolder is geschrokken van een man die in de nacht van zaterdag op zondag de ruit van een slijterij in het dorp insloeg en drank mee nam. De man bleek kort daarvoor vertrokken te zijn uit de psychiatrische kliniek, waar Michael P. ook heeft gezeten.

https://www.ad.nl/utrecht(...)j-plundert~a00eede0/

Tsja...
Gaat lekker daar. Sociaal experimentje? Of is die kliniek mediageil?
Daar konden ze niet zoveel aan doen, die zat daar niet vanwege een straf dus die mochten ze niet vasthouden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_187270217
Alleen al het feit dat er niks gecommuniceerd wordt zou toch reden moet zijn om die hele kliniek eens te reorganiseren.

DAT DIT KAN IN NEDERLAND

[ Bericht 28% gewijzigd door zlotka op 05-06-2019 10:17:53 ]
pi_187270232
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 09:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Vanmiddag genieten in het vragenuurtje
Dat was gisteren maar ongetwijfeld wordt dit weer een spoeddebat.
pi_187270247
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 10:12 schreef zlotka het volgende:
Alleen al het feit dat er niks gecommuniceerd wordt zou toch reden moet zijn om die hele kliniek eens te reorganiseren.

DAT DIT KAN IN NEDERLAND
Ik heb al meer gezien waarvan ik dacht dat het onmogelijk was geworden in Nederland.
Echter wat die mij hebben laten zien, dan kijk ik van niks meer op.

Hier nog een dunnetjes over.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 09:30 schreef AToontje87 het volgende:
Het houdt niet op, niet vanzelf.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-michael-p~aca8d0e4/
Goed voorbeeld doet goed volgen, de voorbeelden komen van den Haag, wat die kunnen kan de rest toch zekers ook?
pi_187270264
quote:
15s.gif Op woensdag 5 juni 2019 09:25 schreef onlogisch het volgende:

[..]

YelleTieleman twitterde op woensdag 05-06-2019 om 09:12:52 Deze passage in het artikel van @:rtvutrecht is ook tekenend. De gemeente Zeist was niet op de hoogte, pas nadat ik belletjes ging plegen besloot de kliniek te gaan communiceren. Ontsnapte patiënt was toen al drie nachten spoorloos. https://t.co/ewbF9yewvw reageer retweet
Wat is dit voor toko joh? 8)7
quote:
15s.gif Op woensdag 5 juni 2019 09:25 schreef onlogisch het volgende:

[..]

YelleTieleman twitterde op woensdag 05-06-2019 om 09:12:52 Deze passage in het artikel van @:rtvutrecht is ook tekenend. De gemeente Zeist was niet op de hoogte, pas nadat ik belletjes ging plegen besloot de kliniek te gaan communiceren. Ontsnapte patiënt was toen al drie nachten spoorloos. https://t.co/ewbF9yewvw reageer retweet
Wat is dit voor toko joh? 8)7
Volgens mij heet die afhaaltoko Fivoor.
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_187270269
Altijd feest in Station Dordrecht

Een verwarde man liep dinsdagavond 15 mei over het spoor bij station Dordrecht. De man liep rond 21.55 uur over het spoor toen er een goederentrein aan kwam rijden. De politie is met spoed ter plaatse gekomen om de man van het spoor te halen.
De politie laat aan het AD weten dat de communicatie met de man erg lastig verliep. “De man dacht in België te zijn en had voordat de agenten op het station aankwamen al met zijn hoofd op abri’s lopen rammen. Hierdoor was er een grote bloedende wond ontstaan boven zijn oor. Agenten kregen hem met moeite onder controle en moesten hem zelfs boeien. Een ambulance nam de man mee in verband met de hoofdwond en een eventuele hersenschudding.”, aldus een woordvoerder tegen de krant.
Op Twitter ging het verhaal rond dat het om een Arabisch sprekende man ging. Hij zou hebben geroepen dat hij zijn God diende. Burgemeester Wouter Kolff schrijft op Twitter dat dit niet het geval is en vraagt mensen om niet te snel te oordelen over situaties. “Jammer dat er op social media zo snel geoordeeld wordt bij zo’n incident als gisteravond op station Dordrecht. Het betrof dus geen Arabisch sprekende man die zijn God aanriep maar een verwarde Roemeen die hulp nodig had. Mensen, oordeel niet te snel!”, aldus de burgemeester op social media.

Hij zou hebben geroepen dat hij zijn God diende. Burgemeester Wouter Kolff schrijft op Twitter dat dit niet het geval is
Burgemeestertje weet het weer beter. }:|
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_187270294
Hoe dichter bij Dord...
U MAD?
pi_187270297
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 10:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Daar konden ze niet zoveel aan doen, die zat daar niet vanwege een straf dus die mochten ze niet vasthouden.
Ze doen maar wat.

De man was dus geen vrijheidsbeperking opgelegd.

Volgens woordvoerder Cees Siermann van Fivoor waren medewerkers van de instelling er desalniettemin niet voor de man te laten gaan, maar is daar na overleg met de Reclassering toch toe besloten.

Maar goed, ander geval, dat wel.
  woensdag 5 juni 2019 @ 10:20:58 #36
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187270320
quote:
14s.gif Op woensdag 5 juni 2019 10:19 schreef IriYe het volgende:

[..]

Ze doen maar wat.

De man was dus geen vrijheidsbeperking opgelegd.

Volgens woordvoerder Cees Siermann van Fivoor waren medewerkers van de instelling er desalniettemin niet voor de man te laten gaan, maar is daar na overleg met de Reclassering toch toe besloten.

Maar goed, ander geval, dat wel.
Ik begreep dat ze het inderdaad niet wilden, maar juridisch gezien geen enkele mogelijkheid hadden om hem vast te houden.

Of dat waar is weet ik niet, maar zo zomaar kunnen natuurlijk.

Incident waar dit topic over gaat is inderdaad van een heel andere orde.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_187270323
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 10:16 schreef Sigaartje het volgende:
Wouter Kolff
Anthony is van de club he?
pi_187270344
man man man.
Dat dit kan in Nederland. :{

Hopelijk pakken ze hem snel op.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_187270357
Ik mag ook nog los rondlopen waarom deze dan niet?
pi_187270424
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 09:28 schreef Frutsel het volgende:
Het is echt ongelofelijk en te bizar voor woorden...

Agressief... medicijnen weigeren... en toch gewoon 'verlof'...
Het gaat toch ook niet anders met gevangenisstraffen. De regel is na goed gedrag kom je na 2/3e van je straf vrij. Nu ken ik helaas zelf een enkele crimineel die na 2/3e vrij kwam, en ook bij zijn 2e moord en nu alweer zit en ook wel weer vrij zal komen. Plus dan nog al die verhalen in de media de laatste tijd. Iedereen komt na 2/3e tijd vrij heb ik het idee, en het maakt niet uit of je je gedraagt of niet, hetzelfde zal opgaan voor die TBS'ers.

Er is iets goed mis in Nederland.
pi_187270455
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 10:29 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het gaat toch ook niet anders met gevangenisstraffen. De regel is na goed gedrag kom je na 2/3e van je straf vrij. Nu ken ik helaas zelf een enkele crimineel die na 2/3e vrij kwam, en ook bij zijn 2e moord en nu alweer zit en ook wel weer vrij zal komen. Plus dan nog al die verhalen in de media de laatste tijd. Iedereen komt na 2/3e tijd vrij heb ik het idee, en het maakt niet uit of je je gedraagt of niet, hetzelfde zal opgaan voor die TBS'ers.

Als men er bij 2/3 geen lering van getrokken heeft waarom dan bij 3/3 100% wel?
pi_187270470
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 10:32 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als men er bij 2/3 geen lering van getrokken heeft waarom dan bij 3/3 100% wel?
Goeie, maar pak die aanslagpleger in Utrecht, die mishandelde een bewaker en komt 4 dagen later vrij vanwege goed gedrag. Kom op zeg, gewoon blijven verlengen totdat ze zich een periode gedragen.
pi_187270471
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 10:29 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nu heb ik niet hele veel kennis van het onderwerp, maar je komt alleen in aanmerking voor vroegtijdige vrijlating bij goed gedrag? Dit heeft er mee te maken dat ons systeem ingericht is op re-intergratie en niet op het straffen an sich.
pi_187270499
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 10:33 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Goeie, maar pak die aanslagpleger in Utrecht, die mishandelde een bewaker en komt 4 dagen later vrij vanwege goed gedrag. Kom op zeg, gewoon blijven verlengen totdat ze zich een periode gedragen.
Hier kan ik mij meer mee vinden, alhoewel die kosten wel geld he?
In de maatschappij mogen die het zichzelf opknappen en de rest van de bevolking dus ook, die mogen er mee aan werken. Uit het oog uit het hart?
pi_187270501
Waarom maken ze geen tbs afdeling binnen bestaande gevangenissen? Kunnen die lui ook niet zomaar ontsnappen. Owjaa verlof kunnen ze op hun buik schrijven. Voordat je überhaupt in een tbs kliniek komt heb je al genoeg op je naam staan.
pi_187270528
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 10:33 schreef zlotka het volgende:

[..]

Nu heb ik niet hele veel kennis van het onderwerp, maar je komt alleen in aanmerking voor vroegtijdige vrijlating bij goed gedrag? Dit heeft er mee te maken dat ons systeem ingericht is op re-intergratie en niet op het straffen an sich.
En in de praktijk komt iedereen vervroegd vrij, zelfs na misdragingen. Ken er zelf een aantal persoonlijk en de berichten in de media liegen er ook niet om.
pi_187270546
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 10:37 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En in de praktijk komt iedereen vervroegd vrij, zelfs na misdragingen. Ken er zelf een aantal persoonlijk en de berichten in de media liegen er ook niet om.
Zou kunnen hoor. Als je ze zelf kent dan geloof ik je. Toch denk ik dat een deel van de verhalen die je in de media hoort mensen zijn die zich een tijd goed gedragen omdat ze weten dat ze dan vervroegd vrij kunnen komen, om vervolgens weer in het oude patroon terug te vallen.
pi_187270597
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 10:38 schreef zlotka het volgende:

[..]

Zou kunnen hoor. Als je ze zelf kent dan geloof ik je. Toch denk ik dat een deel van de verhalen die je in de media hoort mensen zijn die zich een tijd goed gedragen omdat ze weten dat ze dan vervroegd vrij kunnen komen, om vervolgens weer in het oude patroon terug te vallen.
De dader van de aanslag in Utrecht zat voor zijn daad al vast voor andere delicten, mishandelde vlak voor zijn vrijlating een gevangenismedewerker en werd toch in de maatschappij losgelaten. Je gaat je afvragen of het hier steeds het topje van de ijsberg betreft.
pi_187270643
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 10:38 schreef zlotka het volgende:

[..]

Aan de andere kant horen we de succesverhalen natuurlijk ook nooit, er wordt nooit geschreven over een oud gevangene die zich als voorbeeld gevangene heeft gedragen, vervroegd vrijkomt en daarna zijn leven betert. :)

Maar ik hoor het de laatste tijd gewoon een beetje te vaak, nu vind ik vele straffen al veels te laag in dit land en komt dat tuig ook nog knuffelend vrij. Pak dat voorbeeld wat ik stelde, jongen die ik al ken vanaf zijn 17e, een drugsdealer, reed toen al in een auto van 100k plus. Perst jarenlang wat cafés af, schiet daarna iemand die hij afperst een kogel door zijn hoofd, komt na 7 jaar weer vrij. Is nog geen 2 jaar vrij, terwijl hij alweer in verband werd gebracht met afpersing, mishandeling, drugshandel etc. slaat hij een man dood die gewoon een biertje zat te drinken. 4 jaar later komt hij vrij na zijn 2e moord, gaat lekker verder met afpersen, drugshandel, mishandeling. Dreigt met een aanslag, is nu weer opgepakt en heeft nu weer 9 jaar gekregen dus over 6 jaar loopt hij de buurt weer te terroriseren.

Zo'n persoon moet permanent uit de samenleving verwijderd worden, dit om de samenleving te beschermen, maar de mensen die zoiets beslissen, zoiets altijd maar kansen willen blijven geven denken alleen aan die zielige crimineel en niet al die honderden slachtoffers die hij al gemaakt heeft. Zij hebben er toch geen last van in hun buurten en als rechters/advocaten of OM de politie belt vanwege bedreiging dan krijgen ze meteen bewaking, de normale burger heeft die luxe niet. Praten over die gast is taboe in de buurt omdat enkelen die dat gedaan hebben jarenlang bedreigd en afgeperst zijn geworden, zo iemand veranderd nooit maar dat houd ze in Nederland niet tegen om hem maar kans na kans te geven.

Alleen al vanwege dat ene voorbeeld heb ik totaal geen vertrouwen in justitie in Nederland, nu ken ik nog wel wat voorbeelden maar deze is toch wel de meest extreme.
pi_187270697
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 10:43 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

De dader van de aanslag in Utrecht zat voor zijn daad al vast voor andere delicten, mishandelde vlak voor zijn vrijlating een gevangenismedewerker en werd toch in de maatschappij losgelaten. Je gaat je afvragen of het hier steeds het topje van de ijsberg betreft.
Absoluut, in dit geval is er dusdanig veel misgegaan dat het gewoon beschamend is. Naar mijn mening zou iemand die verdacht wordt van een zedenmisdrijf onder geen enkele voorwaarde in vrijheid het proces mogen afwachten. Maar dit is nou (helaas) eenmaal hoe het gaat in Nederland.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 10:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Aan de andere kant horen we de succesverhalen natuurlijk ook nooit, er wordt nooit geschreven over een oud gevangene die zich als voorbeeld gevangene heeft gedragen, vervroegd vrijkomt en daarna zijn leven betert. :)

Maar ik hoor het de laatste tijd gewoon een beetje te vaak, nu vind ik vele straffen al veels te laag in dit land en komt dat tuig ook nog knuffelend vrij. Pak dat voorbeeld wat ik stelde, jongen die ik al ken vanaf zijn 17e, een drugsdealer, reed toen al in een auto van 100k plus. Perst jarenlang wat cafés af, schiet daarna iemand die hij afperst een kogel door zijn hoofd, komt na 7 jaar weer vrij. Is nog geen 2 jaar vrij, terwijl hij alweer in verband werd gebracht met afpersing, mishandeling, drugshandel etc. slaat hij een man dood die gewoon een biertje zat te drinken. 4 jaar later komt hij vrij na zijn 2e moord, gaat lekker verder met afpersen, drugshandel, mishandeling. Dreigt met een aanslag, is nu weer opgepakt en heeft nu weer 9 jaar gekregen dus over 6 jaar loopt hij de buurt weer te terroriseren.

Zo'n persoon moet permanent uit de samenleving verwijderd worden, dit om de samenleving te beschermen, maar de mensen die zoiets beslissen, zoiets altijd maar kansen willen blijven geven denken alleen aan die zielige crimineel en niet al die honderden slachtoffers die hij al gemaakt heeft. Praten over die gast is taboe in de buurt omdat enkele die dat gedaan hebben jarenlang bedreigd en afgeperst zijn geworden, zo iemand veranderd nooit maar dat houd ze in Nederland niet tegen om hem maar kans na kans te geven.

Alleen al vanwege dat ene voorbeeld heb ik totaal geen vertrouwen in justitie in Nederland, nu ken ik nog wel wat voorbeelden maar deze is toch wel de meest extreme.
Bijzonder verhaal zeg. Inderdaad onbegrijpelijk dat zo iemand überhaupt nog terug mag keren in de maatschappij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')