De topic titel kon helaas niet langer... sorry.....quote:
Leuk, kwamen er nog nieuwe inzichten ter sprake?quote:Op dinsdag 4 juni 2019 20:39 schreef Tele6 het volgende:
Gisteravond was er een documentaire over polyamorie (alternatieve relatievormen) op NPO 3. Die heb ik net terug zitten kijken. Er zitten mensen uit mijn stad in!
Ah, vandaar wellicht dit topic R&P / Polyamoriequote:Op dinsdag 4 juni 2019 20:39 schreef Tele6 het volgende:
Gisteravond was er een documentaire over polyamorie (alternatieve relatievormen) op NPO 3. Die heb ik net terug zitten kijken. Er zitten mensen uit mijn stad in!
Ehm, niet heel veel van wat ik niet al gehoord heb of gelezen of besproken. Ik heb me flink ingelezen toen ik eraan begon, en ik ben een paar keer naar een praatgroep erover geweest, dus de meeste standaard ideeën en tips ken ik al wel. -- Alleen nieuw voor me dat er een polyamoureuze commune is in Portugal, maar ik denk niet dat ik wat heb aan die kennisquote:Op dinsdag 4 juni 2019 20:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Leuk, kwamen er nog nieuwe inzichten ter sprake?
Hier komt t wel en niet en wel en niet. Het flitst hier wel behoorlijk.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 22:28 schreef z80 het volgende:
En inmiddels lang genoeg gewacht op de storm des doods. Die zoals verwacht niet gekomen is. Richting bed.
Echt wel een dikke storm des doods. Er werd hier zelfs een kind wakker (en bang) van.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 22:28 schreef z80 het volgende:
En inmiddels lang genoeg gewacht op de storm des doods. Die zoals verwacht niet gekomen is. Richting bed.
Zie net op fb dat bij een kennis, midden in nijmegen een boom omligt. Kan niet goed zien of het huis waar de kruin ligt nog heel is.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 22:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier kan het raam weer open. Weinig aan de hand geweest maar op Buienradar ziet het er omgeving Kaatje wel heftig uit ja.
Vermoord em!quote:
Bevallen? Is dat in OUD te volgen?quote:
Da’s toch haar alter ego?quote:Op woensdag 5 juni 2019 09:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Bevallen? Is dat in OUD te volgen?
Edit, daar is iemand bevallen maar die heet anders
Klinkt heerlijk (en jaloersmakend)quote:Op woensdag 5 juni 2019 09:30 schreef Myraela het volgende:
Ik ben even uit een coma ontwaakt. Ik was al zo moe gisteren, maar door de benauwdheid viel ik maar niet in slaap. Maar heerlijk uitgeslapen.
Ze had wel een alter ego in OUD geloof ikquote:
Kon je daar mooi naar het onweer kijken of was het vooral regen? Wij hebben gisteren wel een half uur voor het raam gestaan, het was echt heel mooiquote:Op woensdag 5 juni 2019 08:40 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm ik had gister met, geniale timing natuurlijk, een date op het strand
Gelukkig was het heel gezellig want het werd snel al wat later met dank aan het weer.
Het was wel echt een heel pittig buitje daar zo aan de kust.
[ afbeelding ]
Oooh, gefeliciteerdquote:Op woensdag 5 juni 2019 10:06 schreef Lot_1 het volgende:
Hoi! Ik heb inderdaad mijn zoon op de wereld gezet in een sneltreinvaartHet gaat helemaal goed hier.
Voor de naam graag een DM. Hij krijgt denk ik nog een fok-naam
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 5 juni 2019 10:06 schreef Lot_1 het volgende:
Hoi! Ik heb inderdaad mijn zoon op de wereld gezet in een sneltreinvaartHet gaat helemaal goed hier.
quote:Op woensdag 5 juni 2019 10:09 schreef Isabeau het volgende:
Als foknaam 'minilot' zal wel niet handig zijn
Sterkte!quote:Op woensdag 5 juni 2019 10:15 schreef fietsie het volgende:
Zij die 2 (!) uur tandartsafspraak in het vooruitzicht hebben groeten u.
Mochten mijn postst vanmiddag lastig leesbaar zijn dan weten jullie waarom
Gefeliciteerd!!!quote:Op woensdag 5 juni 2019 10:06 schreef Lot_1 het volgende:
Oeh, heel veel sterkte!quote:Op woensdag 5 juni 2019 10:15 schreef fietsie het volgende:
Feliesquote:Op woensdag 5 juni 2019 10:06 schreef Lot_1 het volgende:
Jij typt met je tanden?quote:Op woensdag 5 juni 2019 10:15 schreef fietsie het volgende:
Lootjequote:
Goede tekst tochquote:Op woensdag 5 juni 2019 10:51 schreef Myraela het volgende:
Ik heb de tekst 'Everyone who isn't us, is an enemy. - Cersei' op een letterbord in m'n woonkamer. De boodschappenbezorger vond het niet zo'n vriendelijke tekst.
We zaten helemaal prima eigenlijk... de terrasdeuren grootste deel van de tijd wagenwijd open.. dus soort van binnen maar toch buiten.quote:Op woensdag 5 juni 2019 10:06 schreef Isabeau het volgende:
Kon je daar mooi naar het onweer kijken of was het vooral regen? Wij hebben gisteren wel een half uur voor het raam gestaan, het was echt heel mooiHéél veel flitsen en heel veel tussen de wolken (horizontaal zeg maar). Om de 3 seconden of zo.
Het ligt er helemaal aan hoe je hem opvat. In het licht van GoT is hij goed. In het dagelijks leven kan hij flink racistisch overkomen lijkt me.quote:Op woensdag 5 juni 2019 10:51 schreef Myraela het volgende:
Ik heb de tekst 'Everyone who isn't us, is an enemy. - Cersei' op een letterbord in m'n woonkamer. De boodschappenbezorger vond het niet zo'n vriendelijke tekst.
"Ligt er maar aan hoe je het bekijkt of het racistisch is?"quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het ligt er helemaal aan hoe je hem opvat. In het licht van GoT is hij goed. In het dagelijks leven kan hij flink racistisch overkomen lijkt me.
Dat zei ik nietquote:Op woensdag 5 juni 2019 11:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
"Ligt er maar aan hoe je het bekijkt of het racistisch is?"
Ha, die gaan we onthouden
Oh jezus, ik mag toch hopen dat hij dat er niet achter zocht.quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het ligt er helemaal aan hoe je hem opvat. In het licht van GoT is hij goed. In het dagelijks leven kan hij flink racistisch overkomen lijkt me.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft ze het gelezen op facebook?quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Omg, mijn vriendin met een miljoen labeltjes heeft ook weer een nieuw labeltje voor haar man gevonden. We hebben in dat gezin nu 4 mensen die HSP zijn, een met asperger, 3 hoogbegaafden waarvan 1 met een lage verwerkingssnelheid. Depressies en burn-outs zijn ook niet uitgesloten.
Heb even gemist wat er moest gebeuren? Zo'n lange afspraakquote:Op woensdag 5 juni 2019 12:05 schreef fietsie het volgende:
Dank voor de bemoedigende woorden; 2 van de 3 ingrepen zijn gedaan.
Toen was mijn mond er zodanig aan toe dat ze voor de 3e aktie een nieuwe datum heeft laten plannen.
Voelt alsof ik heel heel hard een paar keer op die kant van mijn kaak ben geslagen..
Ik kreeg gister rekening van de tandarts, 130 voor twee gaatjes. Vraag volgende keer wel of ik contant kan aftikkenquote:Op woensdag 5 juni 2019 10:15 schreef fietsie het volgende:
Toen ik 19 was ben ik met wielrennen hard gevallen op 't puntje van mn kin.quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:06 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Heb even gemist wat er moest gebeuren? Zo'n lange afspraakSterkte.
Pap en Toetjes dan maar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zou ze ook een klein hoekje verstandskies wat is afgebroken netjes maken en zo borgen dat t niet gaat rotten, dat doen we een andere keer.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Nee, ze is constant op zoek naar artikelen die duidelijkheid kunnen scheppen in waarom zij zijn hoe ze zijn. Ze hebben een therapeut die dol is op labeltjes of die in elk geval helemaal mee gaat met dit gedoe. De therapeut is ook HSP en mijn vriendin zegt dat zij en de therapeut exact hetzelfde zijn.quote:
Jah, dat is zo fijn!quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:02 schreef Bluezz het volgende:
Wat heerlijk om op je eigen bank te zitten (die goed zit), in je eigen bed te slapen met het ultieme goede kussen en douchen in je eigen douche waarvan de kranen niet andersom open moeten en de temperatuur schommelt![]()
Waarom zou je zo'n bedrijf met contant geld op willen zadelen? Dat is toch hartstikke lastig voor hen? Wij proberen het zo veel mogelijk te vermijden.quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik kreeg gister rekening van de tandarts, 130 voor twee gaatjes. Vraag volgende keer wel of ik contant kan aftikken
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 5 juni 2019 10:06 schreef Lot_1 het volgende:
En ik kijk nu naar de herdenking van het begin van het einde van Dachau en de andere kampenquote:Op woensdag 5 juni 2019 13:29 schreef borisz het volgende:
Middag vanuit Dachau.
Vanmorgen bij het concentratiekamp geweest. Indrukwekkend toch wel. 'Model Dachau' is uiteindelijk het voorbeeld geweest voor de meeste kampen.
Veel topcommadanten elders zijn in Dachau begonnen.
Wij hebben er al jaren 1 en zijn er erg blij mee. En hebben 3 glazen flessen, volgend mooi van 0.7 liter. Die vul ik 3x per dag alle drie denk ik... Als je er 1tje vult is twee met vullen niet zoveel werk...quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jah, dat is zo fijn!
Ik heb nog een vraagje aan jullie. Zijn jullie nog gelukkig met de sodastream? Ik drink 1,5-2 liter spa rood op een dag en overweeg er ook een aan te schaffen. Maar die flessen zijn maar een halve liter toch? Dat lijkt me het lastigst.
Wat een operatie hè? Wat ik interessant vind is dat mijn Duitse wederhelft heel weinig van D-day weet. Een heel belangrijke dag noemen zij bijvoorbeeld 'Tag X' en het duurde echt even voordat ik snapte waarom ze niet 'gewoon' D-day zeggen zoals wijquote:Op woensdag 5 juni 2019 12:36 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Bluezz, heerlijk is dat. Gewoon alles klopt en is zoals het hoort.
@:Lucky_Strike, herkenbaar, heb er ook zo een in mijn omgeving. Gaat bij jouw vriendin haar partner er ook in mee of denkt hij "het zal wel"?
Kijk ondertussen naar de herdenking van D-Day. Mooi en best indrukwekkend, een aantal zeer oude mannen die nog hebben meegevochten.
Wij zijn nog steeds heel happy met de sodastream. Per dag gaat er ca. 3 liter doorheen hier. Bij Bol. com krijg je de sodastream met 2 flessen van 1 liter en 1 van 0,5 liter erbij voor 68 euro.quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb nog een vraagje aan jullie. Zijn jullie nog gelukkig met de sodastream? Ik drink 1,5-2 liter spa rood op een dag en overweeg er ook een aan te schaffen. Maar die flessen zijn maar een halve liter toch? Dat lijkt me het lastigst.
Nou het zegt, ik keek er niet eens van op dat Merkel erbij was het is Europa, dus ze hoort erbij. Maar ik kan me voorstellen dat mensen misschien daar een probleem mee zouden kunnen hebben. Waar ik wel van op keek was dat Melania Trump als enige partner van een regeringsleider er wel bij was, op de voorgrond in ieder geval.quote:Op woensdag 5 juni 2019 13:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wat een operatie hè? Wat ik interessant vind is dat mijn Duitse wederhelft heel weinig van D-day weet. Een heel belangrijke dag noemen zij bijvoorbeeld 'Tag X' en het duurde echt even voordat ik snapte waarom ze niet 'gewoon' D-day zeggen zoals wijGoed dus dat ook Merkel bij de herdenkingen is.
Mag ik er ook 1? Thx.quote:Op woensdag 5 juni 2019 13:45 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb belachelijk last van mijn schouders. Zoveel dat ik spierontspanner overweeg maar dan word ik groggy en is vandaag voorbij. Maar hopelijk de pijn ook morgen.
Kom maar ophalen. je mag daarna niet meer auto rijden. Of iets met messen doen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 13:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mag ik er ook 1? Thx.
Mijn rug doet zeer..
Verder fucking druk hier. Morgen laatste dag voor vakantie, maar lijkt wel of iederen denkt dat ik nooit terug kom.
Vanavond nog een update bij een moeilijke klant ook. Genieten.
Groetjes,
Brompot.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 5 juni 2019 10:06 schreef Lot_1 het volgende:
Volgens mij is dat ook in het kader van hun staatsbezoek aan Engeland?quote:Op woensdag 5 juni 2019 13:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nou het zegt, ik keek er niet eens van op dat Merkel erbij was het is Europa, dus ze hoort erbij. Maar ik kan me voorstellen dat mensen misschien daar een probleem mee zouden kunnen hebben. Waar ik wel van op keek was dat Melania Trump als enige partner van een regeringsleider er wel bij was, op de voorgrond in ieder geval.
Dat geloof ik direct, maar zij is geen staatshoofd en de rest is dat wel. Dan past een stapje achteruit.quote:Op woensdag 5 juni 2019 14:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Volgens mij is dat ook in het kader van hun staatsbezoek aan Engeland?
Bij de familie Trump zouden volgens mij wel meer dingen wel of juist niet moeten passen waarvan zij zich geen bal aantrekkenquote:Op woensdag 5 juni 2019 14:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat geloof ik direct, maar zij is geen staatshoofd en de rest is dat wel. Dan past een stapje achteruit.
quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
Toen ik 19 was ben ik met wielrennen hard gevallen op 't puntje van mn kin.
Daarbij zijn een 5 tal kiezen gescheurd / ingescheurd.
Destijds is er voor gekozen door de kaakchirurg die bij de SEH kwam om niets te doen, opeenvolgende tandartsen hebben steeds aangegeven: "Het wordt niet slechter, ze rotten niet dus lekker laten zitten" maar in het laatste jaar waren er op meerde plekken stukjes en stukken afgebroken.Voorlopig ben je onder de pannen en krijg je best veel voor je kiezen zeg (SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zou ze ook een klein hoekje verstandskies wat is afgebroken netjes maken en zo borgen dat t niet gaat rotten, dat doen we een andere keer.)! Maar ja, mot maar dus!
Ik heb in mijn 30's ook een hele renovatie laten doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./sorry voor de lange uitleg.
Dat is wat ze nu dus ook heeft gedaan met 1 kies achterin; de techniek is vergelijkbaar met de optische variant, maar in dit geval met als doel de bestaande goede wortel en nog gezonde tandbeen te gebruiken als basis voor een kunst element.quote:Op woensdag 5 juni 2019 14:14 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Voorlopig ben je onder de pannen en krijg je best veel voor je kiezen zeg ()! Maar ja, mot maar dus!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Omdat dat 21% scheeltquote:Op woensdag 5 juni 2019 12:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Waarom zou je zo'n bedrijf met contant geld op willen zadelen? Dat is toch hartstikke lastig voor hen? Wij proberen het zo veel mogelijk te vermijden.
quote:Op woensdag 5 juni 2019 14:29 schreef golfer het volgende:
Experimentje met walnoten gedaan. Geroosterd en dan karamel met boter en zout gemaakt en er overheen gegoten. Dat is dus best wel erg lekker.
Is die karamel wel zacht? Dan lijkt het me wel erg lekker, ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Is pinnen dan niet mogelijk?quote:Op woensdag 5 juni 2019 14:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Omdat dat 21% scheelthet incasso bedrijf er ook niks aan hoeft te verdienen enzo
![]()
Zie m'n tandarts niet als een bedrijf overigens. Hoewel het in principe gewoon een ondernemer is ja.
Ah, wacht even. En dan een paar jaar geleden waarschijnlijk gescholden op Grieken die ook nergens belasting over wilden betalen.quote:
Nee, lekker knapperig hard geworden na het uitgieten.quote:Op woensdag 5 juni 2019 14:54 schreef Myraela het volgende:
Is die karamel wel zacht? Dan lijkt het me wel erg lekker, ja.
Lot moet eerst een hint geven wat de naam zou kúnnen zijn, zo zijn we ook aan Günther gekomenquote:Op woensdag 5 juni 2019 15:00 schreef derLudolf het volgende:
Kunnen we anders niet even een poll doen voor de FOK naam?
Ik vind Heinz of Klaus wel een leuke metgezel van Günther
Yup.. vreselijke vent. Ook in omgangsvormen. Als je bij mij in de wijk (Utreg toen nog) die naam noemde zag je bij iedereen dezelfde reactie... brrrrr slager en veel mensen liepen weg bij hem.quote:Op woensdag 5 juni 2019 14:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat is wat ze nu dus ook heeft gedaan met 1 kies achterin; de techniek is vergelijkbaar met de optische variant, maar in dit geval met als doel de bestaande goede wortel en nog gezonde tandbeen te gebruiken als basis voor een kunst element.
De volgende keer doet ze dat met de laatste kies, ook achterin. Daarna voorlopig klaar.
En de "strafexpeditie" naar de mondhygieniste "want meneer u flost niet!" is geschrapt.
Overigens bizar dat een tandarts melk-elementen niet herkent, en goede trekt....
Sommigen maken hun imago echt grondig waar...
Thanks, dat ziet er goed uit. Ik denk dat ik hem ga kopen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 13:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Wij zijn nog steeds heel happy met de sodastream. Per dag gaat er ca. 3 liter doorheen hier. Bij Bol. com krijg je de sodastream met 2 flessen van 1 liter en 1 van 0,5 liter erbij voor 68 euro.
https://www.bol.com/nl/p/(...)_9GHNEhoCUVcQAvD_BwE
Ik twijfel nog, je moet wel vaak de cilinder vervangen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 15:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Thanks, dat ziet er goed uit. Ik denk dat ik hem ga kopen.
Heel stevig!quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:golfer, zijn die plastic flessen well stevig of net zo slap als supermarktflessen?
Oops...quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
*kijkt naar TT*
Mag je ook meeposten als je zelf dient als kattenbakvulling?
Kittens speelde gisteravond heel gezellig op schoot en opeens werden mijn benen nat... de keuze tussen broek uitwassen of bank wassen was snel gemaakt dus met de beentjes bij elkaar heb ik me zitten verbazen over de hoeveelheid urine die er uit een kleine kilo kitten kan komen
Zijn best lekkere Koekjes.quote:Op woensdag 5 juni 2019 14:52 schreef Myraela het volgende:
Voor de mensen die van gember houden. Ik had het niet verwacht van Verkade, maar deze koekjes smaken echt wel flink naar gember. Veel minder naar citroen, helaas.
[ afbeelding ]
Die ken ik niet, dus dat durf ik niet te zeggen. De gemberkoekjes die ik ken, smaken vaak sowieso wat kruidiger naar andere kruiden. Dit is een heel simpel koekje met een pure gembersmaak. Niet slecht.quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:30 schreef Isabeau het volgende:
@:myraela net zo gemberig als die engelse gemberkoekjes die bij de Jumbo liggen? Eens proberen dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik stem voor Abelquote:Op woensdag 5 juni 2019 15:00 schreef derLudolf het volgende:
Kunnen we anders niet even een poll doen voor de FOK naam?
Ik vind Heinz of Klaus wel een leuke metgezel van Günther
quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:57 schreef Myraela het volgende:
Als ik nog een tip mag geven. Ik had dus kruiden besteld voor een vriendin, bij Van Beekum. En dat is dus echt ideaal. Komt in handige grote potjes en is heel betaalbaar. De potjes zijn precies even hoog als m'n la, dus dat is helemaal ideaal. Ik ga nu ook een hele set voor mezelf bestellen.Doppen hebben twee openingen, een strooi openingen en een grotere.
Ter vergelijking, de pot oregano kost 2.25, dat is net zoveel als een kruidenpot van Euroma. Maar dan zit er twee keer zoveel in. Deze van Euroma bedoel ik dan:Toevallig van de week naar zitten kijken (en krijg er sindsdien online steeds reclame vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ])
Maar wel een aanrader dus.
Tandheelkundige behandelingen zijn al vrij van BTW Eppoquote:Op woensdag 5 juni 2019 14:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Omdat dat 21% scheelthet incasso bedrijf er ook niks aan hoeft te verdienen enzo
![]()
Zie m'n tandarts niet als een bedrijf overigens. Hoewel het in principe gewoon een ondernemer is ja.
Gewoon alleen lief glimlachen dus!quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:09 schreef fietsie het volgende:
Het fijne is wel dat mn gebit optisch (van voren gezien) nog totaal showroomshine is
Over de kwaliteit kan ik nog niets zeggen, maar ik ben al zolang aan het zoeken naar handige potjes. Ik vind kruidenpotjes vaak veel te klein. Had het juiste formaat nog niet gevonden. En de potjes die ik nu heb, hebben eigenlijk nog labels nodig. Maar dat heb ik dan ook weer niet. En gedoe met vullen, zeker omdat de potjes te klein zijn en je dus altijd weer potjes én halfvolle zakjes kruiden hebt liggen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Toevallig van de week naar zitten kijken (en krijg er sindsdien online steeds reclame van)
Maar wel een aanrader dus.
Achteraf vind ik het vooral niet fijn dat ze nog eventjes liet zienquote:Op woensdag 5 juni 2019 17:12 schreef mjan het volgende:
[..]
Gewoon alleen lief glimlachen dus!
(Sterkte, de verbouwing klonk echt niet grappig)
SPOILER: geen overslaanOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat had niet gehoeven..Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Nou, mijn ah had die dus nietquote:Op woensdag 5 juni 2019 16:49 schreef Myraela het volgende:
Die ken ik niet, dus dat durf ik niet te zeggen. De gemberkoekjes die ik ken, smaken vaak sowieso wat kruidiger naar andere kruiden. Dit is een heel simpel koekje met een pure gembersmaak. Niet slecht.
Met de fiets?quote:
Ja.quote:
Meh. Maar goedekoperder dan autoband met lek.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:25 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja.
Met spierontspanners mag ik niet koken en ik wilde eigenlijk sushi bestellen maar ik dacht 'een diepvriespizza en afbakbroodje is goedkoper, ik fiets wel even voorzichtig'
Geen ongelukken. Wel lekke band. Jippie.
Ohquote:Op woensdag 5 juni 2019 17:22 schreef Isabeau het volgende:
Nou, mijn ah had die dus nietWel kaneel/peer en appel/citroen of zo. Geen gember.
Nu we zelf rubs voor bbqvlees willen maken gaan die kleine potjes ook veelste snel.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Over de kwaliteit kan ik nog niets zeggen, maar ik ben al zolang aan het zoeken naar handige potjes. Ik vind kruidenpotjes vaak veel te klein. Had het juiste formaat nog niet gevonden. En de potjes die ik nu heb, hebben eigenlijk nog labels nodig. Maar dat heb ik dan ook weer niet. En gedoe met vullen, zeker omdat de potjes te klein zijn en je dus altijd weer potjes én halfvolle zakjes kruiden hebt liggen.
Dus eigenlijk vind ik dit wel ideaal. Fijn formaat kruiden, goede dop en als het op is koop je gewoon weer nieuwe gevulde potten.
Ik heb de appel/honing meegenomen en nu al spijt. Een bijzonder niet-bijzonder koekje.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:26 schreef Myraela het volgende:
OhJammer, was wel benieuwd naar de review van een liefhebber van gemberkoekjes.
Ook heel herkenbaarquote:Op woensdag 5 juni 2019 17:34 schreef Isabeau het volgende:
Ik was al jaren het huis uit toen ik er achter kwam dat je heus wel meer dan mespuntjes kan toevoegen
Wil je overal zo'n grote pot van hebben ben je ook een vermogen aan kwijt. Die grote potten zijn vaak wel rond een tientje.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:34 schreef Isabeau het volgende:
Overigens deel ik Myraela's ergernis over kleine kruidenpotjes. Als potjes zo klein zijn, geven ze je het idee dat je dus maar weinig hoeft te gebruiken. Ik was al jaren het huis uit toen ik er achter kwam dat je heus wel meer dan mespuntjes kan toevoegen
Van harte gefeliciteerd!!! Fijn dat het snel gingquote:Op woensdag 5 juni 2019 10:06 schreef Lot_1 het volgende:
quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:34 schreef Isabeau het volgende:
Overigens deel ik Myraela's ergernis over kleine kruidenpotjes. Als potjes zo klein zijn, geven ze je het idee dat je dus maar weinig hoeft te gebruiken. Ik was al jaren het huis uit toen ik er achter kwam dat je heus wel meer dan mespuntjes kan toevoegen
Maar duurder dan sushiquote:Op woensdag 5 juni 2019 17:25 schreef fietsie het volgende:
[..]
Meh. Maar goedekoperder dan autoband met lek.
Wij komen daar ook wel in de buurt van en de keukenkastjes zijn steeds voller aan het raken.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb geloof ik zo'n 70 verschillende kruiden en specerijen in huis.
Leugens. Toko. Die hebben potten die, zo te zien op foto, net zo groot zijn. Kosten 2 a 3 euro per pot.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wil je overal zo'n grote pot van hebben ben je ook een vermogen aan kwijt. Die grote potten zijn vaak wel rond een tientje.
Bij die webshop ook tussen de 2 a 3 euro.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:50 schreef Lonaa het volgende:
Leugens. Toko. Die hebben potten die, zo te zien op foto, net zo groot zijn. Kosten 2 a 3 euro per pot.
Kom ik eigenlijk nooit, maar zag er vooral zakjes.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Leugens. Toko. Die hebben potten die, zo te zien op foto, net zo groot zijn. Kosten 2 a 3 euro per pot.
Hier ook sinds ik alles heb weggegooid omdat ik bloemtorretjes had omdat er ergens een oud pak bloem verstopt stond.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:51 schreef Lonaa het volgende:
Kastjes zijn hier (nog) relatief leeg. Ik heb eea opgeruimd bij de verhuizing.
Snelle google: Ik heb potten van Gulcan, 200 gram. Kosten online ook zo'n 3/4 euro.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:02 schreef Myraela het volgende:
Zou me niets verbazen overigens als het bij de toko goedkoper is. Al ken ik daar ook vooral de zakjes.
En geen toko's meer nu ik in een dorp woon.
Die potten van Makro en Sligro zijn echt wel groot ja.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kom ik eigenlijk nooit, maar zag er vooral zakjes.
Potten waarover ik het had zijn groter denk ik.
200 gram bij welk kruid? Zal wat groter zijn, want bij dat formaat potten (330 ml) van die bestelling gaat het gewicht van 30 tot 150 gram oid.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Snelle google: Ik heb potten van Gulcan, 200 gram. Kosten online ook zo'n 3/4 euro.
Ja, geen idee. Ik denk dat de potten even groot en dus ook even duur zijn.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
200 gram bij welk kruid? Zal wat groter zijn, want bij dat formaat potten (330 ml) van die bestelling gaat het gewicht van 30 tot 150 gram oid.
Told you so. denk ikquote:Op woensdag 5 juni 2019 18:31 schreef Kreator het volgende:
Er zijn nieuwe episodes van black mirror. En van happy. En ik keek lucifer omdat er niks anders meer was en dat is wel matig maar je blijft toch kijken.
Ik was begonnen aan een Spaanse tvserie. Dat was echt rampzalig slechtquote:Op woensdag 5 juni 2019 18:31 schreef Kreator het volgende:
Er zijn nieuwe episodes van black mirror. En van happy. En ik keek lucifer omdat er niks anders meer was en dat is wel matig maar je blijft toch kijken.
Welke serie?quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik was begonnen aan een Spaanse tvserie. Dat was echt rampzalig slechtOveracting tot in de finesse. En hulpeloze, gillende vrouwen en stoere, daadkrachtige (Bold & the Beatiful) knappe mannen.
Hallo Spanje, het is 2019
![]()
Lucifer kan ik niet aanzien.
Black Mirror en Happy maar eens gaan kijken.
Luci was gewoon makkelijk vermaakquote:Op woensdag 5 juni 2019 18:31 schreef Kreator het volgende:
High Seasquote:
Ja!! Abel!quote:
Is vast zonder BTW, die 2 a 3 euro?quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Luciferquote:Op woensdag 5 juni 2019 18:39 schreef Candaasje het volgende:
Ik vind Lucifer heerlijk![]()
Maar ik vind Happy dan weer verschrikkelijk
Ik vond het zeer sterk. Gewoon anders dan anders.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:39 schreef Candaasje het volgende:
Ik vind Lucifer heerlijk![]()
Maar ik vind Happy dan weer verschrikkelijk
72 uur nog.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hundertwasser sauna gereserveerd![]()
Over een week of drie ga ik al op vakantie
quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
72 uur nog.. Ik tel al af sinds ik geboekt heb.
Die bedoelde ik ook. Die zijn voor veel kruiden/specerijen ook wel aan de grote kant voor een particulier.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die potten van Makro en Sligro zijn echt wel groot ja.
Lekker! Heb je de groep al ontmoet?quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Da's jammer. Maar er blijven nog 10 mensen over die hopelijk hartstikke leuk zijnquote:Op woensdag 5 juni 2019 19:20 schreef Kreator het volgende:
[..]
15 vd 25 wel. Werd er niet heel enthousiast van.
Jij hebt wel hele leuke plannen in het verschietquote:Op woensdag 5 juni 2019 18:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Aw, hoezo niet?quote:Op woensdag 5 juni 2019 19:20 schreef Kreator het volgende:
[..]
15 vd 25 wel. Werd er niet heel enthousiast van.
Ja, dit is inderdaad het ideale moment om erachter te komen dat je wat vergeten bentquote:Op woensdag 5 juni 2019 19:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Alle vaccinaties tegen enge beesten gehad?
Schildpad is lekkerder dan snoekbaarsquote:Op woensdag 5 juni 2019 19:16 schreef derLudolf het volgende:
Lol, gisteren ving ik nog een (helaas te kleine) snoekbaars op een korrel maïs, nu zwemt er een schildpad voorbij
quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:57 schreef Myraela het volgende:
Als ik nog een tip mag geven. Ik had dus kruiden besteld voor een vriendin, bij Van Beekum. En dat is dus echt ideaal. Komt in handige grote potjes en is heel betaalbaar. De potjes zijn precies even hoog als m'n la, dus dat is helemaal ideaal. Ik ga nu ook een hele set voor mezelf bestellen.Doppen hebben twee openingen, een strooi openingen en een grotere.
Ter vergelijking, de pot oregano kost 2.25, dat is net zoveel als een kruidenpot van Euroma. Maar dan zit er twee keer zoveel in. Deze van Euroma bedoel ik dan:TjaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Koop bij de groothandel een grote pot met 800-900 gram muskaatnoten en dan ben je 20 euro kwijt, koop er 2 in een plastic zakje bij de supermarkt en het kost je 3 euroIn Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Nog nooit schildpad gehad. Is dat in Europa te krijgen?quote:Op woensdag 5 juni 2019 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Schildpad is lekkerder dan snoekbaars
*wegduik*
Nee, dat was een grapje.quote:Op woensdag 5 juni 2019 20:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nog nooit schildpad gehad. Is dat in Europa te krijgen?
Snoekbaars voldeed niet aan de minimummaat dus moet je hem sowieso terug zetten.
Vakantie zonder stress is geen vakantiequote:Op woensdag 5 juni 2019 20:02 schreef mjan het volgende:
[..]
Ja, dit is inderdaad het ideale moment om erachter te komen dat je wat vergeten bent
Alvast veel plezier Kreatquote:Op woensdag 5 juni 2019 18:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
https://www.rtlz.nl/algem(...)-qatar-knvb-subsidiequote:Ministerie geeft 31.000 euro subsidie voor vrouwenvoetbal in rijkste land ter wereld
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft vorig jaar een opmerkelijke subsidie verleend aan de KNVB, de Nederlandse voetbalbond. Het geld was bedoeld voor een voetbalproject in de schatrijke oliestaat Qatar.
In het kader van het mensenrechtenbeleid kreeg de KNVB 24.990 euro subsidie voor zijn WorldCoaches-project in Qatar. De KNVB heeft in meerdere landen dit project lopen. Later kregen andere partijen nog eens 6580,70 euro subsidie voor hetzelfde project.
Ontwikkeling van het vrouwenvoetbal
"Het gaat om lokaal opleiden van trainers die tegelijkertijd rolmodellen zijn in hun eigen directe sociale leefomgeving", laat een woordvoerder van de voetbalbond weten. In Qatar is het 'vooral gericht op vrouwen', voegt hij daaraan toe.
Inmiddels heeft de KNVB drie projecten georganiseerd in Qatar onder de paraplu van WorldCoaches. Aan het eind van het eerste project in Qatar, in april 2018, keek de KNVB tevreden terug. 24 vrouwen 'zijn nu in staat om vier tegen vier wedstrijden te organiseren, allerlei voetbalvormen uit te zetten om kinderen te trainen en daarnaast vooral mensen te enthousiasmeren om te gaan sporten'.
Ontwikkeling van de breedtesport
Voor het ministerie is het feit dat het gericht is op vrouwen blijkbaar leidend, want de subsidie is uitgekeerd onder het thema 'gelijke rechten voor vrouwen en meisjes'. Maar uit een jubelend persbericht van de KNVB van vorig jaar, lijkt de focus toch vooral te liggen op de ontwikkeling van de vrouwensport in het kleine voetballand.
"Qatar heeft de samenwerking met landen als Nederland nodig, zeker als je kijkt naar voetbalontwikkeling voor meisjes en vrouwen", aldus WorldCoaches-ambassadeur Nigel de Jong.
Dat er een subsidie in het kader van het mensenrechtenbeleid, onder de noemer 'gelijke rechten voor vrouwen en meisjes' bij de ontwikkeling van de voetbalsport terecht komt, vindt het ministerie niet vreemd.
"De KNVB richt zich in de aanloop naar het WK 2022 in Qatar via samenwerking met de Qatarese voetbalbond op het bevorderen van voetbal als breedtesport onder vrouwen en meisjes. De KNVB kijkt tevens naar mogelijkheden arbeidsmigranten te betrekken bij haar programma’s", reageert het ministerie.
Samenwerking met Sjeik
De samenwerking voor de projecten vindt plaats tussen de KNVB, de Qatarese voetbalbond, de Nederlandse Ambassade en een Qatarese instelling, de Qatar Women’s Sport Committee (QWSC), die als doel het bevorderen van de vrouwensport heeft.
Het QWSC is onderdeel van het Qatarese Olympisch Comité, dat onder leiding staat Sjeik Joaan bin Hamad bin Khalifa Al-Thani, een vooraanstaand lid van de koninklijke familie die het land bestuurt.
70 miljard voor stadions
Ook gezien de betrokkenheid van de Qatarese instellingen, is de Nederlandse subsidie opmerkelijk te noemen. Het oliestaatje staat te boek als het rijkste land ter wereld en lijkt geen geld tekort te komen om zelf te investeren in de voetbalsport.
Het land investeert volgens schattingen tussen de 50 en 70 miljard euro om het WK-voetbal in 2022 te kunnen organiseren.
Past bij Nederlandse ontwikkelingsdoelen
Dat Nederland ondanks dat toch belastinggeld vrijmaakt om de ontwikkeling van de vrouwensport in het land te steunen, komt omdat het past bij de gestelde doelstelling van het ontwikkelingsbeleid, legt het ministerie uit.
"Nederland steunt het WorldCoaches-programma, omdat het als effectief middel wordt gezien om de Nederlandse beleidsdoelstellingen te behalen met betrekking tot het behalen van Sustainable Development Goal 5 (gendergelijkheid) en in Qatar specifiek het verbeteren van de omstandigheden van arbeidsmigranten", aldus een woordvoerder.
67 vrouwen
Tijdens de drie afgeronde deelprojecten zijn inmiddels 67 vrouwelijk coaches opgeleid, weten zowel de voetbalbond als het ministerie te melden. Alleen voor het eerste programma kreeg de KNVB subsidie, van dat geld kregen dus 24 Qatarese vrouwen een trainerscursus.
Daarnaast trok de Nederlandse overheid nog eens 6580,70 euro uit voor het tweede programma, in december 2018. Dat geld ging niet naar de KNVB, maar naar andere betrokken partijen zoals tolken en leveranciers. Het derde afgeronde programma van het WorldCoaches-project in Qatar is zonder Nederlandse subsidie gefinancierd.
Op BuZa heeft ook iemand een enorme klap met de molen gehad.quote:Op woensdag 5 juni 2019 20:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
https://www.rtlz.nl/algem(...)-qatar-knvb-subsidie
Niet zand aan de Arabieren verkopen, niet water naar de zee dragen, nee, subsidie aan Qatar
Is wellicht net voldoende voor een Rolex voor de trainer
Eerder promotie, een beter kantoor en schouderklopjes.quote:Op woensdag 5 juni 2019 20:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Op BuZa heeft ook iemand een enorme klap met de molen gehad.
Bij BuZa?quote:Op woensdag 5 juni 2019 20:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Eerder promotie, een beter kantoor en schouderklopjes.
Gewoon nog weinig klik met de mensen die er waren. Weinig gezellige mensen, veel geitenwollensokken types zonder humor.quote:
Vooral de dingen die wel nodig zijn en waar dan geen tijd meer voor is.quote:Op woensdag 5 juni 2019 20:02 schreef mjan het volgende:
[..]
Ja, dit is inderdaad het ideale moment om erachter te komen dat je wat vergeten bent
Vietnam is een mooi land met vriendelijk bevolking. En lekker eten. Ook schildpad van de bbq.quote:Op woensdag 5 juni 2019 20:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
Gewoon nog weinig klik met de mensen die er waren. Weinig gezellige mensen, veel geitenwollensokken types zonder humor.
Vaccinaties zijn binnen ja. Behalve die van aids, daar heb ik een zuigtabletje voor.
@:derludolf: Vietnam.
Hep A/B en dtp wordt wel sterk aangeraden. Dus dan doe ik dat maar, zo erg is het nou ook weer niet om een prik te halen.quote:
Van vaccinaties word je autistisch!!!einzquote:Op woensdag 5 juni 2019 21:27 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hep A/B en dtp wordt wel sterk aangeraden. Dus dan doe ik dat maar, zo erg is het nou ook weer niet om een prik te halen.
Daarom heeft hij ook niet dezelfde humor als de rest van de groep.quote:Op woensdag 5 juni 2019 22:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Van vaccinaties word je autistisch!!!einz
CUL / Mikeytt's culinaire creatiesquote:Op woensdag 5 juni 2019 22:22 schreef isax het volgende:
Hey ik zoek een topic in cul maar kan het niet vinden.
Was van een gozer geloof ik en die had een gerechten topic. Hij is erg fan van rode saus.
Babylotquote:Op woensdag 5 juni 2019 22:25 schreef AnneX het volgende:
Ok. Weer thuis na een weekje Sicilië.
En een dikke dikke tak van een boom voor het huis gewaaid.
En ik begrijp dat BabyLot er ook al is. Van Harte Lot en man.
Borisz is op vakantie en Kreat gaat al heel gauw. Kan alleen maar leuker worden, ouwe mopperpot.![]()
In vliegtuig terug zat ik zo maar naast een heuse chef😜 en ik maakte een galpje en hij bleek ook “bevriend”
met Jamie Oliver. Nou zijn jullie vast stil.
Welkom thuis!quote:Op woensdag 5 juni 2019 22:25 schreef AnneX het volgende:
Ok. Weer thuis na een weekje Sicilië.
En een dikke dikke tak van een boom voor het huis gewaaid.
En ik begrijp dat BabyLot er ook al is. Van Harte Lot en man.
Borisz is op vakantie en Kreat gaat al heel gauw. Kan alleen maar leuker worden, ouwe mopperpot.![]()
In vliegtuig terug zat ik zo maar naast een heuse chef😜 en ik maakte een galpje en hij bleek ook “bevriend”
met Jamie Oliver. Nou zijn jullie vast stil.
Zuigen tegen aidsquote:Op woensdag 5 juni 2019 20:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
Gewoon nog weinig klik met de mensen die er waren. Weinig gezellige mensen, veel geitenwollensokken types zonder humor.
Vaccinaties zijn binnen ja. Behalve die van aids, daar heb ik een zuigtabletje voor.
@:derludolf: Vietnam.
Arme poesquote:Op donderdag 6 juni 2019 00:03 schreef Bluezz het volgende:
En wat een weer hier
Poes is met staart tussen pootjes naar haar schuilkast gekropen, alsof het oud en nieuw is
Hehe!quote:Op donderdag 6 juni 2019 06:26 schreef Barreltje het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-aov-pensioenakkoord
Dat het even duidelijk is om wie het gaat![]()
Huuuu.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:27 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hep A/B en dtp wordt wel sterk aangeraden. Dus dan doe ik dat maar, zo erg is het nou ook weer niet om een prik te halen.
quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:31 schreef Kreator het volgende:
Er zijn nieuwe episodes van black mirror.
Leuke!quote:
Joe, ik zet het op de boodschappenlijst voor de gemberfanaat snurkend naast mequote:Op woensdag 5 juni 2019 16:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die ken ik niet, dus dat durf ik niet te zeggen. De gemberkoekjes die ik ken, smaken vaak sowieso wat kruidiger naar andere kruiden. Dit is een heel simpel koekje met een pure gembersmaak. Niet slecht.
Terwijl ik mijn tenen probeer te ontkrommen met eerst stevig wrijven en potentieel een lauwwarm voetenbadje, leg even uit hoe zo iemand nou in vredesnaam een vriendin van jou is? Wat staat er tegenover?quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, ze is constant op zoek naar artikelen die duidelijkheid kunnen scheppen in waarom zij zijn hoe ze zijn. Ze hebben een therapeut die dol is op labeltjes of die in elk geval helemaal mee gaat met dit gedoe. De therapeut is ook HSP en mijn vriendin zegt dat zij en de therapeut exact hetzelfde zijn.
Ik snap echt helemaal hoe een label iemand kan helpen hoor. Maar dit is wel heel extreem. En vermoeiend. Nu is het weer een probleem dat man en vrouw hun gevoelens spiegelen aan elkaar en dat ze daardoor niet zichzelf kunnen zijn. De kinderen doen dat ook en dit is een enorm inzicht ofzo.
Hm hier ook hsp en dochterlief ook.quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, ze is constant op zoek naar artikelen die duidelijkheid kunnen scheppen in waarom zij zijn hoe ze zijn. Ze hebben een therapeut die dol is op labeltjes of die in elk geval helemaal mee gaat met dit gedoe. De therapeut is ook HSP en mijn vriendin zegt dat zij en de therapeut exact hetzelfde zijn.
Ik snap echt helemaal hoe een label iemand kan helpen hoor. Maar dit is wel heel extreem. En vermoeiend. Nu is het weer een probleem dat man en vrouw hun gevoelens spiegelen aan elkaar en dat ze daardoor niet zichzelf kunnen zijn. De kinderen doen dat ook en dit is een enorm inzicht ofzo.
Worst.quote:Op donderdag 6 juni 2019 09:02 schreef borisz het volgende:
Mogge
Zo nog een weisswurst halen en dan richting Vliegveld. Ik vlieg pas 1345 dus doe rustig aan. Het is van Vliegveld naar de stad toch al een klein uur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Barrel, was je werken of op vakantie? In Litouwen? Estland?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan de tafels werd frans, duits, engels en nederlands gesproken.
Elkaar vragend aankijken om tolk als iemand het woord niet wist.
En ook de vertaalapp. erbij als het nog niet duidelijk was.
[ Bericht 39% gewijzigd door AnneX op 06-06-2019 10:18:41 ]
Is vliegen veel goedkoper ofzo? München zou iets zien waarvoor ik eerder de trein zou pakken ipv vliegen (als ik al niet de auto zou pakken)quote:Op donderdag 6 juni 2019 09:02 schreef borisz het volgende:
Mogge
Zo nog een weisswurst halen in het centrum en dan richting Vliegveld. Ik vlieg pas 1345 dus doe rustig aan.Het is van Vliegveld naar de stad toch al een klein uur.
Normaal rond deze tijd was ik al ergens in de stad.
Ze is via Whatsapp stom en in real life leuk. Ik snap het ook niet. Ze heeft het altijd moeilijk gehad met sociale contacten e.d. Was altijd apart maar werd door haar ouders enorm gepusht om normaal te zijn. Ze is nu zichzelf aan het leren kennen en dat is goed voor haar. Maar ze slaat enorm door en dat trek ik echt slecht.quote:Op donderdag 6 juni 2019 07:18 schreef minilot het volgende:
[..]
Terwijl ik mijn tenen probeer te ontkrommen met eerst stevig wrijven en potentieel een lauwwarm voetenbadje, leg even uit hoe zo iemand nou in vredesnaam een vriendin van jou is? Wat staat er tegenover?![]()
*wrijf, wrijf*
En dit ja. Ik ken meerdere hsp'ers en die doen er allemaal niet zo ongelofelijk moeilijk over. Het is gewoon een karakterkenmerk van een persoon. Doe gewoon niet zo fucking moeilijk.quote:Op donderdag 6 juni 2019 08:25 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hm hier ook hsp en dochterlief ook.
En ken dat gevoel wel van dat je soms last hebt van andermans gevoel.
Maar spiegelen.. dat doet iedereen toch?
Dat is de manier waarop onze hele samenleving aan elkaar hangt. Lijkt me nou niet direct een probleem. En zeker geen puur hsp-dingetje.
Net als hsp trouwens. Enjoy it
Je bent wie je bent.. label of niet
Je zult het er mee moeten doen.
Met vriendelijke groet,
De zeer nuchtere hsp-er.
Trein was iets goedkoper idd. Had het wel overwogen. Qua tijd is is vliegen iig een stuk sneller voor mij.quote:Op donderdag 6 juni 2019 10:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is vliegen veel goedkoper ofzo? München zou iets zien waarvoor ik eerder de trein zou pakken ipv vliegen (als ik al niet de auto zou pakken)
(beetje late reactie, maar alsnog)quote:Op dinsdag 4 juni 2019 23:49 schreef Candaasje het volgende:
En oef Tele, dat is niet echt iets wat je er echt bij wil hebben denk ik, zo'n scène![]()
Ik begrijp dat ze moeilijk iedereen apart kunnen huisvesten en dat is wellicht ook niet wenselijk want dan zonder je je natuurlijk enorm af, maar als er zoveel mensen wegrennen in paniek, versterkt dat elkaar niet juist ook enorm?![]()
Zo, en ik ga eens richting bed verhuizen met een kop thee (en telefoon). Morgen een beetje bijtijds op, want die Belgen kunnen er wat van met hun wetgeving die per gewest weer verschilt
Ik ben d'r van t zomer paar dagen geweest. Vind het landschappelijk gezien niet heel interessant ofzo. En een redelijk dorre zooi zomers. Een stukje noordelijker vond ik ook mooier.quote:Op donderdag 6 juni 2019 12:03 schreef Candaasje het volgende:
ItaliëMaar het ligt er wellicht wel aan waar je in Italië verblijft. Op camping aan het Gardameer hoef ik (in elk geval in het hoofdseizoen) niet te zitten. 40 minuten rijden richting het noorden aan een meer (Lago d'Idro) tussen de bergen wel, daar is de sfeer en ook heel anders. Niet alleen minder NL-ers op elkaar gepropt, maar ook meer 'gewone', vriendelijke Italianen. En ook italianen die nog in de middle of nowhere wonen, en hun dochters ter haflinger naar school moeten sturen in de winter
.
Heerlijke vakanties daar gehad
Dat heb ik ook, Italië staat bovenaan terwijl Grieken en ook Spanjaarden veel sympathieker zijn, veel opener.quote:Op donderdag 6 juni 2019 11:41 schreef Bluezz het volgende:
Je foto's zijn zo heerlijk Italiaans, daar gaat mijn hartsjie altijd sneller van kloppen.
Dat gevoel heb ik bij Griekenland nooit, terwijl we daar nu al 2x op vak zijn geweest. Komt mss ook door de taal of zo, en het is gek omdat de grieken aardiger zijn, beter in het Engels kunnen communiceren.
Blijft een raar fenomeen waarom je meer voor het ene land voelt dan voor het andere.
Hier dan een:quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
OhJammer, was wel benieuwd naar de review van een liefhebber van gemberkoekjes.
Waarschijnlijk wel prima geschikt voor wanneer we Hongaars koken voor 35 man... Meer dan 400 g paprikapoeder in één avondquote:Op woensdag 5 juni 2019 19:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die bedoelde ik ook. Die zijn voor veel kruiden/specerijen ook wel aan de grote kant voor een particulier.
Dankjewel!quote:Op donderdag 6 juni 2019 13:25 schreef AnneX het volgende:
En Tele...wat klink je deels afwachtend, deels beschrijvend en gereserveerd.
En je omschrijft zo duidelijk hoe het ritme verloopt waar je nu bent.
Lijkt mij wel een opluchting dat ook je familie nu weet dat er meer aan de hand is.
Heel veel sterkte met alles wat erop je afkomt!
Ik kocht laatste deze bij de xenos.. vierkant is bet handig.quote:Op donderdag 6 juni 2019 14:18 schreef Tele6 het volgende:
Over kruiden nog een spuit 11:
Ik heb vooral oude AH huismerk pestopotjes in gebruik voor kruiden. Die hebben geen deksel met strooigaatjes natuurlijk, maar mij maakt dat echt niks uit. Ik gooi meestal toch op het oog een lading kruiden in het eten óf ik pak er een theelepel bij. Ik schrijf met zwarte permanent marker op het deksel wat erin zit. De dekseltjes zijn mooi goudkleurig.
Kruiden koop ik bij de toko. ¤1,10 voor 200 g, dus hartstikke prima. Die komen in nogal gammele plastic doosjes, dus ik giet ze met behulp van een papieren trechtertje over in potjes. Paste laatste keer precies(maar dat was kaneelpoeder, dus lekker compact)
Had ik al gezegd dat gedroogde olijven ook zo lekker zijn?quote:Op donderdag 6 juni 2019 15:08 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik kocht laatste deze bij de xenos.. vierkant is bet handig.
Alleen die klemmetjes om ze dicht te doen dus niet.
[ afbeelding ]
Wel met zelfgedroogde paprika
Nee......?quote:Op donderdag 6 juni 2019 15:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Had ik al gezegd dat gedroogde olijven ook zo lekker zijn?
Om het zo makkelijk mogelijk te maken. Bij AH potjes (ik koop er 2) plakjes zwarte olijf kopen. Op droogvellen uitspreiden, ca 50-55 gr. en heeeeeel lang laten drogen. Gaat niet kurkdroog worden want het is wat vettig. Dus ik maal het na ca 12 uur en dan leg ik het poeder nog ca 6 uur op een droogvel. Blijft niet zoveel over, maar heerlijk op een salade, of op labneh of hummusquote:
Hmmm klinkt verleidelijk.quote:Op donderdag 6 juni 2019 15:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Om het zo makkelijk mogelijk te maken. Bij AH potjes (ik koop er 2) plakjes zwarte olijf kopen. Op droogvellen uitspreiden, ca 50-55 gr. en heeeeeel lang laten drogen. Gaat niet kurkdroog worden want het is wat vettig. Dus ik maal het na ca 12 uur en dan leg ik het poeder nog ca 6 uur op een droogvel. Blijft niet zoveel over, maar heerlijk op een salade, of op labneh of hummus
GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!! Heerlijk voor jequote:Op donderdag 6 juni 2019 15:36 schreef Kreator het volgende:
IK HEB VERKANSIE!!!!!!!!!!!!!! 1&85$!!?!
quote:Op donderdag 6 juni 2019 15:36 schreef Kreator het volgende:
Min of meer. De laatste ging wel wat stroef (het hele bedrijf lag vanmorgen plat,quote:Op donderdag 6 juni 2019 15:46 schreef fietsie het volgende:
[..]Migratie van klant ook beetje naar 't zin gelukt?
Dan heb je een mooi tijdje om eens lekker niet met werken bezig te zijnquote:Op donderdag 6 juni 2019 15:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Min of meer. De laatste ging wel wat stroef (het hele bedrijf lag vanmorgen plat,)
En nu 3.5 weken geen klanten en gedoe meer.
Oh, dit klinkt heerlijk!quote:Op donderdag 6 juni 2019 15:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Om het zo makkelijk mogelijk te maken. Bij AH potjes (ik koop er 2) plakjes zwarte olijf kopen. Op droogvellen uitspreiden, ca 50-55 gr. en heeeeeel lang laten drogen. Gaat niet kurkdroog worden want het is wat vettig. Dus ik maal het na ca 12 uur en dan leg ik het poeder nog ca 6 uur op een droogvel. Blijft niet zoveel over, maar heerlijk op een salade, of op labneh of hummus
Veel plezier1111111111111111111111111!!!!!!!!111111111111111111!!!!!!!quote:Op donderdag 6 juni 2019 15:36 schreef Kreator het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Hoe gaat het Uniekie? Met jou, je moeder?quote:Op donderdag 6 juni 2019 15:04 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik vind je updates bijzonder informatief, dank je wel daarvoor @:Tele6
Ik heb weer lekker rundertong gehaald op de markt, zo lekker op brood maar waarschijnlijk haalt de tong het morgen op het ontbijt niet
Sicilie... ik twijfel nog tussen Sicilie, Malta, Corfu en KarphatosDenk toch Corfu
Werk jij voor mijn bedrijf?quote:Op donderdag 6 juni 2019 15:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Min of meer. De laatste ging wel wat stroef (het hele bedrijf lag vanmorgen plat,)
quote:Op donderdag 6 juni 2019 16:26 schreef golfer het volgende:
Middagje cultureel gedaan en naar het Haags Gemeentemuseum geweest om de prachtige foto-tentoonstelling van Erwin Olaf en de vaste tentoonstelling over De Stijl te bezoeken.
Mooi gebouw ook.
Een impressie (niet allemaal geschikt om op je werk te openen)Wat een bijzondere foto's!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgende keer als jullie in het Haagse zijn wel even langs komen hoor!Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Geitenwollenquote:
Veel plezier. Vergeet niet om eetfoto's te makenquote:Op donderdag 6 juni 2019 15:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ben ik ook nog benieuwd naar...quote:Op donderdag 6 juni 2019 16:26 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Hoe gaat het Uniekie? Met jou, je moeder?
Jup, paprikapoeder en kerrie raak je wel doorheen. Italiaanse of Provençaalse kruiden ook. Maar zo'n pot met kruidnagel of foelie zou ik nooit doorheen raken.quote:Op donderdag 6 juni 2019 14:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel prima geschikt voor wanneer we Hongaars koken voor 35 man... Meer dan 400 g paprikapoeder in één avond![]()
Nee iddquote:Op donderdag 6 juni 2019 17:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup, paprikapoeder en kerrie raak je wel doorheen. Italiaanse of Provençaalse kruiden ook. Maar zo'n pot met kruidnagel of foelie zou ik nooit doorheen raken.
Of karweizaad, wat ongetwijfeld ook in de Hongaarse maaltijd zat.quote:
Kruidnagel niet maar foelie is zoooo lekker is soepen, ragouts, sauzen, kroketten, marinades, etc etcquote:Op donderdag 6 juni 2019 17:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup, paprikapoeder en kerrie raak je wel doorheen. Italiaanse of Provençaalse kruiden ook. Maar zo'n pot met kruidnagel of foelie zou ik nooit doorheen raken.
Heb jij voor dat drogen een droogoven?quote:Op donderdag 6 juni 2019 15:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kruidnagel is dan ook wel een van de ranzigste dingen op deze wereld.quote:Op donderdag 6 juni 2019 17:29 schreef derLudolf het volgende:
Meh, ik koop geen potten meer bij de xenos. Had een prachtige glazen pot met deksel, zo een 5 liter inhoud. Had ik heel veel olijven ingelegd met knoflook, verse rozemarijn, bonenkruid en nog meer in olijfolie. Na een maand of 2 trekken waren ze goddelijk. Toen zei de deksel spontaan pats (ik zat aan tafel toen ik het knappen hoorde) en zaten mijn olijven vol met kleine glasscherven. Dat kon de container dus in.quote:Op donderdag 6 juni 2019 15:08 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik kocht laatste deze bij de xenos.. vierkant is bet handig.
Alleen die klemmetjes om ze dicht te doen dus niet.
[ afbeelding ]
Wel met zelfgedroogde paprika
Voedseldroger staat niet in de keuken maar in de kast waar ook de verwarmingsketel hangt. Dus niet in het zicht. Dat alleen als hij aan staat. Ik gebruik 'm bij tijden heel regelmatig en dan weer een tijd niet. Heb nu even voldoende voorraad. Maar zo komt er weer allemaal mooi fruit. Wil binnenkort eens druiven gaan drogen.quote:Op donderdag 6 juni 2019 18:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
Heb jij voor dat drogen een droogoven?
Lijkt me echt tof om zelf te maken, maar tegelijkertijd wil ik eigenlijk niet nog een apparaat voor in m'n keuken.
Ik vind die zwarte olijven van AH echt heel smaakloos. Maar na het drogen wordt de smaak intenser denk ik.quote:Op donderdag 6 juni 2019 18:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Voedseldroger staat niet in de keuken maar in de kast waar ook de verwarmingsketel hangt. Dus niet in het zicht. Dat alleen als hij aan staat. Ik gebruik 'm bij tijden heel regelmatig en dan weer een tijd niet. Heb nu even voldoende voorraad. Maar zo komt er weer allemaal mooi fruit. Wil binnenkort eens druiven gaan drogen.
quote:Op donderdag 6 juni 2019 18:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Kruidnagel is dan ook wel een van de ranzigste dingen op deze wereld.
quote:Op donderdag 6 juni 2019 16:26 schreef golfer het volgende:
Middagje cultureel gedaan en naar het Haags Gemeentemuseum geweest om de prachtige foto-tentoonstelling van Erwin Olaf en de vaste tentoonstelling over De Stijl te bezoeken.
Mooi gebouw ook.
Een impressie (niet allemaal geschikt om op je werk te openen)shit nog maar tot 16 juniSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijkt me prachtig. Mooie foto's ook.
Krea, fijne vakantie met de 15 saaie en 10 who knows mensenZe vallen vast reuze mee als je ze wat beter leert kennen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ja, dat is nou echt iets wat vervelend vies kan overheersen als je te veel gebruiktquote:Op donderdag 6 juni 2019 18:30 schreef derLudolf het volgende:
Of karweizaad, wat ongetwijfeld ook in de Hongaarse maaltijd zat.
Ooit eens een hele pan goulash weg kunnen gooien omdat ik een theelepel karwijzaad wel erg weinig vond.
Ja, da's heel anders. Ik had een potje staan, die gebruikt om te testen (en die waren al in plakjes gesneden) en dus die maar blijven gebruiken.quote:Op donderdag 6 juni 2019 19:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind die zwarte olijven van AH echt heel smaakloos. Maar na het drogen wordt de smaak intenser denk ik.
Vermoedelijk niet, denk ik. Familie en Facebook. Dat leek me wel genoeg. Misschien als ik me verveel.quote:Op donderdag 6 juni 2019 17:11 schreef golfer het volgende:
En veel plezier Krea! Krijgen we tussendoor wat updates te zien?
Eenschquote:Op donderdag 6 juni 2019 18:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Kruidnagel is dan ook wel een van de ranzigste dingen op deze wereld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |