quote:
Ehm, niet heel veel van wat ik niet al gehoord heb of gelezen of besproken. Ik heb me flink ingelezen toen ik eraan begon, en ik ben een paar keer naar een praatgroep erover geweest, dus de meeste standaard ideeën en tips ken ik al wel. -- Alleen nieuw voor me dat er een polyamoureuze commune is in Portugal, maar ik denk niet dat ik wat heb aan die kennis

En ook: de hele grap van polyamorie en in het algemeen van alternatieve relatievormen is dat je zelf bepaalt hoe je het doet. Of je meerdere losse partners hebt, of je hiërarchie hebt tussen de partners, of er kinderen in de mix zitten en waar je die dan laat en hoe je die informeert, hoe je omgaat met risico op SOA's. Waarover je open bent en wat je wilt verzwijgen, hoe je communiceert (spreek je af met partners van partners?), of het okee is als je de partner van je partner verleidt, weet ik veel. Je moet het allemaal zelf uitpuzzelen. Dat lieten ze wel mooi zien in het programma: iedere relatie heeft z'n eigen regels, grenzen, normen en waarden.

Hoe wij het doen is best wel uniek als ik kijk naar de andere poly's die ik ken. Ik ken geen andere gesloten driehoek