Dan heb je ook niets begrepen van economie.quote:Op maandag 23 september 2019 08:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik ook, het is duidelijk dat we nu al teveel mensen hebben op deze planeet. Daar hoor je de politiek nooit over. Meer, meer, meer arbeidskrachten..."Nederland vergrijst". Nou en? Lekker laten vergrijzen!
Inderdaad. Economie begrijp je pas als je beleid voorstaat dat het einde van je land -en planeet- verzekerd.quote:Op maandag 23 september 2019 08:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan heb je ook niets begrepen van economie.
Lekker laten vergrijzen? En dan mag straks 1 werkende het geld op brengen wat hij zelf kost en wat 2 ouderen kosten, oid?quote:Op maandag 23 september 2019 08:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik ook, het is duidelijk dat we nu al teveel mensen hebben op deze planeet. Daar hoor je de politiek nooit over. Meer, meer, meer arbeidskrachten..."Nederland vergrijst". Nou en? Lekker laten vergrijzen!
Ik heb wel iets van biologie begrepen, en als 80% van de immigranten geen baarmoeder heeft dan gaan die helemaal niks doen tegen het vergrijzingsprobleem.quote:Op maandag 23 september 2019 08:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als die wel werken (en bijna alle immigranten zijn arbeidsimmigranten), betalen ze wel gewoon voor onze AOW en ouderenzorg. En het mooie wat dat betreft is: de meeste arbeidsimmigranten gaan als ze stoppen met werken weer terug naar hun thuisland.quote:Op maandag 23 september 2019 10:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb wel iets van biologie begrepen, en als 80% van de immigranten geen baarmoeder heeft dan gaan die helemaal niks doen tegen het vergrijzingsprobleem.
Niet zelden om vakantie te vieren van hun Nederlandse WW-uitkering.quote:Op maandag 23 september 2019 10:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als die wel werken (en bijna alle immigranten zijn arbeidsimmigranten), betalen ze wel gewoon voor onze AOW en ouderenzorg. En het mooie wat dat betreft is: de meeste arbeidsimmigranten gaan als ze stoppen met werken weer terug naar hun thuisland.
Ook daar: dat gaat om enkelen, echt niet de meerderheid. Wel iets dat gestopt moet worden, maar ook daar moet je niet doen alsof dat de norm is. Ik snap die neiging om slechte dingen uit te vergroten en over hele groepen uit te smeren echt niet... is het zo lekker om puur negatief in het leven te staan?quote:Op maandag 23 september 2019 10:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet zelden om vakantie te vieren van hun Nederlandse WW-uitkering.
Het is een discussie in POL en ik benoem slecht beleid. Ik kijk nou eenmaal niet naar de overheid als een behaagzieke hond naar zijn baasje, zoals velen hier en het gros van de media dat wel doen. Arebeidsmigranten komen hier om te halen en te nemen en niks op te bouwen of bij te dragen. Dat heeft niets te maken met een volksaard of zo, maar alles met de situatie van arbeidsmigratie.quote:Op maandag 23 september 2019 10:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook daar: dat gaat om enkelen, echt niet de meerderheid. Wel iets dat gestopt moet worden, maar ook daar moet je niet doen alsof dat de norm is. Ik snap die neiging om slechte dingen uit te vergroten en over hele groepen uit te smeren echt niet... is het zo lekker om puur negatief in het leven te staan?
Arbeidsmigranten komen hier over het algemeen om werk te doen dat wij niet willen doen (asperge steken, in de bloemenkassen, e.d.) en vergroten zo onze welvaart, dat is toch moeilijk te ontkennen.quote:Op maandag 23 september 2019 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is een discussie in POL en ik benoem slecht beleid. Ik kijk nou eenmaal niet naar de overheid als een behaagzieke hond naar zijn baasje, zoals velen hier en het gros van de media dat wel doen. Arebeidsmigranten komen hier om te halen en te nemen en niks op te bouwen of bij te dragen. Dat heeft niets te maken met een volksaard of zo, maar alles met de situatie van arbeidsmigratie.
De arbeidsproductiviteit in Nederland daalt! Dat is nou echt een probleem. Het is ook een probleem dat decennia lang de lonen niet zijn meegestegen met de arbeidsproductiviteit, maar wanneer die daalt kan daar sowieso geen sprake van zijn. Goedkope buitenlandse werkkrachten zijn sowieso een rem op de groei van de arbeidsproductiviteit.quote:Op maandag 23 september 2019 10:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Arbeidsmigranten komen hier over het algemeen om werk te doen dat wij niet willen doen (asperge steken, in de bloemenkassen, e.d.) en vergroten zo onze welvaart, dat is toch moeilijk te ontkennen.
Van wie? De Poolse vakantievierder vindt het prima zo, de Poolse overheid die het zou moeten controleren is ook gebaat bij het importeren van andermans geld, de EU vindt het prima want die willen geld van de rijke lidstaten verplaatsen naar de arme lidstaten. De VVD en zijn geestverwanten vinden ondermijning van het sociale stelsel ook wel prima. Dus dat gaat niet worden opgelost.quote:Natuurlijk zijn er wat problemen wat betreft de WW en moeten die worden opgelost.
Dat vakantievieren van de WW is natuurlijk alleen maar een symptoom van het feit dat arbeidsmigranten geen verbondenheid voelen met de samenleving die voor hun arbeid zorgt. We hebben een heel leger aan door Europa rondtrekkende dagloners die slapen in barakken ver van hun gezin, die hun vrije tijd moeten besteden met collega's ipv vrienden, dat is terug naar de 19e eeuw, achteruitgang. Daar kun je geen positieve draai aan geven.quote:Maar dat maakt nog niet dat de arbeidsmigranten hier alleen maar halen (al is dat voor hen natuurlijk wel de reden om te komen).
Nee, dat piramidespel waar we nu mee bezig zijn is gezond.quote:Op maandag 23 september 2019 08:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En laten we die ouderen lekker verhongeren en ongewassen in een hoekje zitten. Ga jij ze schoonmaken en bezighouden?quote:Op maandag 23 september 2019 11:45 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Nee, dat piramidespel waar we nu mee bezig zijn is gezond.Zelfs jij moet toch snappen dat oneindige groei niet de oplossing is. Ja, het doet economisch pijn als we vanaf nu bepalen dat ieder stel maximaal 2 kinderen mag hebben en geen mirganten meer. Maar nadat straks de grote golf babyboomers over een jaar of 20 a 30 weg is hebben we weer een land met een normale bevolkingsgrootte en normale bevolkingspiramide. Dan zal het heerlijk zijn met veel meer ruimte ipv het hele land volgestouwd met torenflats. Laten we vooral inzetten op robotisering ipv steeds maar meer immigranten dat kan deels de verzorging voor de ouderen oplossen.
Nee de robots gaan natuurlijk die oudjes wassen!!quote:Op maandag 23 september 2019 12:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En laten we die ouderen lekker verhongeren en ongewassen in een hoekje zitten. Ga jij ze schoonmaken en bezighouden?
En dat is anders dan nu hoe?quote:Op maandag 23 september 2019 12:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En laten we die ouderen lekker verhongeren en ongewassen in een hoekje zitten. Ga jij ze schoonmaken en bezighouden?
Het gemiddelde aantal kinderen in Nederland per gezin is 2,02.quote:Op maandag 23 september 2019 11:45 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Nee, dat piramidespel waar we nu mee bezig zijn is gezond.Zelfs jij moet toch snappen dat oneindige groei niet de oplossing is. Ja, het doet economisch pijn als we vanaf nu bepalen dat ieder stel maximaal 2 kinderen mag hebben en geen mirganten meer. Maar nadat straks de grote golf babyboomers over een jaar of 20 a 30 weg is hebben we weer een land met een normale bevolkingsgrootte en normale bevolkingspiramide. Dan zal het heerlijk zijn met veel meer ruimte ipv het hele land volgestouwd met torenflats. Laten we vooral inzetten op robotisering ipv steeds maar meer immigranten dat kan deels de verzorging voor de ouderen oplossen.
Dat is dan ook prima, maar dan moeten we nu niet allemaal mensen gaan importeren die straks ook weer oud zijn, want dat schiet niet op natuurlijk. En daarom zou je juist naar alternatieven moeten kijken, bijv. woonvormen waarbij de verzorging efficiënter gaat, automatisering/robotisering voor bepaalde dingen, etc. etc.quote:Op maandag 23 september 2019 12:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het gemiddelde aantal kinderen in Nederland per gezin is 2,02.
Over 30 jaar zijn we dus gewoon al waar jij heen wil alleen heb je wel het probleem dat voor de komende 30 jaar er zaken geregeld moeten worden in een vergrijsd land.
Nou dat wordt dus nog veel meer en het is inderdaad nu al een probleem. Dat verandert natuurlijk niets aan mijn opmerking.quote:Op maandag 23 september 2019 12:54 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
En dat is anders dan nu hoe?
Leg dan eens uit hoe jij het op zou lossen en waar die kosten vandaan komen? Ik begrijp je romantiek wel, maar de uitvoering is nog niet echt overtuigend.quote:Op maandag 23 september 2019 12:57 schreef RealistAtheist het volgende:
@:Falco, @:Vis1980. Maar vooral lekker blijven volharden in jullie piramidespel. De wereld is nog lang niet kapot. MEER! MEER! MEER!
Ja maar de natuur heeft geen ruimte meer. Maakt niet uit, alles moet kapot MEER! MEER! MEER! Hoe naïef kun je zijn zeg?![]()
Zie mijn post hierboven, op veel gebieden valt echt nog wel behoorlijk wat winst te halen. En begrijp me niet verkeerd, vervelend gaat het sowieso worden, maar tot in het oneindige blijven groeien is ook geen optie, daar hebben we geen ruimte en uiteindelijk ook niet voldoende grondstoffen voor.quote:Op maandag 23 september 2019 13:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Leg dan eens uit hoe jij het op zou lossen en waar die kosten vandaan komen? Ik begrijp je romantiek wel, maar de uitvoering is nog niet echt overtuigend.
Die ruimte en grondstoffen zal wel meevallen, maar eigenlijk stel je helemaal geen idee voor. Waar haal je het vandaan dat de natuur geen ruimte meer heeft?quote:Op maandag 23 september 2019 13:11 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Zie mijn post hierboven, op veel gebieden valt echt nog wel behoorlijk wat winst te halen. En begrijp me niet verkeerd, vervelend gaat het sowieso worden, maar tot in het oneindige blijven groeien is ook geen optie, daar hebben we geen ruimte en uiteindelijk ook niet voldoende grondstoffen voor.
Lekker makkelijk discussiëren zo. Zelf zonder enige onderbouwing stellen dat het met die ruimte en grondstoffen wel mee zal vallen, maar ondertussen wel van mij een uitgebreide oplossing voor een ingewikkeld probleem eisen. Ja dank je de koekkoek.quote:Op maandag 23 september 2019 13:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Die ruimte en grondstoffen zal wel meevallen, maar eigenlijk stel je helemaal geen idee voor. Waar haal je het vandaan dat de natuur geen ruimte meer heeft?
Daarnaast zie ik je ergens een oplossing bieden, wat jij voorstelt is gewoon afwachten, want dam later heb je weer meer ruimte en minder mensen hier. Allemaal gebaseerd op de angst dat we overbevolkt zijn, maar nergens een goed argument.
Ik zal het nog een keer vragen. HOE wil je dit aanpakken met minder mensen en vage statements?
Hoe zie jij het voor je? Tijdelijk mensen naar Nederland halen om onze ouderen te wassen?quote:Op maandag 23 september 2019 12:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Waar zeg ik de oplossing te hebben?quote:Op maandag 23 september 2019 13:33 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Hoe zie jij het voor je? Tijdelijk mensen naar Nederland halen om onze ouderen te wassen?
Is het nu vol of niet? Hij stelt iets en daar haak ik op in. Word moe van alle overbevolking (en omvolking) schreeuwers en totaal geen onderbouwing.quote:Op maandag 23 september 2019 13:25 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Lekker makkelijk discussiëren zo. Zelf zonder enige onderbouwing stellen dat het met die ruimte en grondstoffen wel mee zal vallen, maar ondertussen wel van mij een uitgebreide oplossing voor een ingewikkeld probleem eisen. Ja dank je de koekkoek.
Overigens hier een stukje over de bebouwing van Nederland over de laatste 20 jaar:
De Nederlandse grond wordt vaker bezet door gebouwen dan ruim twintig jaar geleden. In Zuid-Holland zijn de meeste nieuwe huizen en bedrijven neergezet. De bebouwde ruimte nam in de periode 1996-2005 toe van 20,4 naar 23,4 procent van het oppervlak van de provincie. In Friesland was de groei van de bebouwing het kleinst. Dat meldt het Centraal Bureau Statistiek vandaag op basis van cijfers over het bodemgebruik per provincie.
Edit: we zijn wel wat aan het afdwalen van het topic onderwerp trouwens![]()
Tja dat is natuurlijk ook relatief, ik vind een aandeel bebouwde grond van meer dan 23% in alleen al de provincie Zuid Holland inderdaad al idioot veel en in mijn ogen overvol. En zo lang de bevolking groeit zal dat aandeel alleen maar blijven stijgen zoals het de laatste 20 jaar al heeft gedaan, daar heb je je feiten. Dat jij dat niet druk of vol vindt is een kwestie van perceptie. En ik zeg dat met het importeren van nieuwe mensen dat niet minder gaat worden. En nu ben ik gelijk weer een omvolkingsschreeuwer? Sjiek, heel sjiek.quote:Op maandag 23 september 2019 13:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Is het nu vol of niet? Hij stelt iets en daar haak ik op in. Word moe van alle overbevolking (en omvolking) schreeuwers en totaal geen onderbouwing.
En nu moet ik zeker het tegendeel bewijzen van wat hij beweert. Dat wil ik best doen, nadat hij eerst zijn bewering met feiten beargumenteerd.
Nee een overbevolking schreeuwer. Het mooie is, nog steeds breng je geen feiten. Jij vindt 23% overvol en ik niet. Dan zeg je 'zolang het blijft groeien...' en dat noem je dan een feit.quote:Op maandag 23 september 2019 13:43 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Tja dat is natuurlijk ook relatief, ik vind een aandeel bebouwde grond van meer dan 23% in alleen al de provincie Zuid Holland inderdaad al idioot veel en in mijn ogen overvol. En zo lang de bevolking groeit zal dat aandeel alleen maar blijven stijgen zoals het de laatste 20 jaar al heeft gedaan, daar heb je je feiten. Dat jij dat niet druk of vol vindt is een kwestie van perceptie. En ik zeg dat met het importeren van nieuwe mensen dat niet minder gaat worden. En nu ben ik gelijk weer een omvolkingsschreeuwer? Sjiek, heel sjiek.
Jij vindt 23% overvol en ik niet tja en dat is nu precies het probleem hier. Daarom zullen wij het nooit eens worden. Jij kan vinden dat kowloon totaal niet overbevolkt is en dat daar nog gemakkelijk wat meer mensen bij kunnen. Ik vind dat Zuid Holland al extreem overbevolkt is. En als je Nederland neemt op wereldgebied dan zijn wij 1 van de dichtstbevolkte landen ter wereld afgezien van wat microstaatjes/stadstaatjes DAT zijn de feiten. En dat jij vindt dat dat wel meevalt doet daar niks aan af. Maar deze discussie is toch zinloos zolang wij beiden een andere kijk op overbevolking hebben.quote:
Bedoel je op dit lijstje?quote:Op maandag 23 september 2019 13:58 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Jij vindt 23% overvol en ik niet tja en dat is nu precies het probleem hier. Daarom zullen wij het nooit eens worden. Jij kan vinden dat kowloon totaal niet overbevolkt is en dat daar nog gemakkelijk wat meer mensen bij kunnen. Ik vind dat Zuid Holland al extreem overbevolkt is. En als je Nederland neemt op wereldgebied dan zijn wij 1 van de dichtstbevolkte landen ter wereld afgezien van wat microstaatjes/stadstaatjes DAT zijn de feiten. En dat jij vindt dat dat wel meevalt doet daar niks aan af. Maar deze discussie is toch zinloos zolang wij beiden een andere kijk op overbevolking hebben.
Daar staat toch precies wat ik zeg? Vrijwel alleen maar microstaatjes/stadsstaatjes die nog dichter bevolkt zijn. Wat wil je nou? Ik ben klaar met het lullen tegen een muur. Doei!quote:Op maandag 23 september 2019 14:01 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Bedoel je op dit lijstje?
https://nl.wikipedia.org/(...)_bevolkingsdichtheid
Prima. Ik geef ook nergens aan dat ik allemaal mensen wil importeren. Stop nu eens met dingen aan mij toe te wijzen, omdat je gevoel iets aangeeft.quote:Op maandag 23 september 2019 14:04 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Daar staat toch precies wat ik zeg? Vrijwel alleen maar microstaatjes/stadsstaatjes die nog dichter bevolkt zijn. Wat wil je nou? Ik ben klaar met het lullen tegen een muur. Doei!
We importeren geen mensen. En dat laatste word al gedaan, over de hele wereld, overigens.quote:Op maandag 23 september 2019 13:00 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Dat is dan ook prima, maar dan moeten we nu niet allemaal mensen gaan importeren die straks ook weer oud zijn, want dat schiet niet op natuurlijk. En daarom zou je juist naar alternatieven moeten kijken, bijv. woonvormen waarbij de verzorging efficiënter gaat, automatisering/robotisering voor bepaalde dingen, etc. etc.
Dat is een keiharde leugen.quote:
https://www.rijksoverheid(...)id/vraag-en-antwoordquote:
Volgens mij begrijp jij niet helemaal wat het begrip 'importeren' inhoudt.quote:
Veel van deze mensen worden actief opgehaald en gerekruteerd.quote:Op maandag 23 september 2019 15:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij niet helemaal wat het begrip 'importeren' inhoudt.
quote:Op maandag 23 september 2019 15:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Veel van deze mensen worden actief opgehaald en gerekruteerd.
quote:
Wat een domme vraagquote:
Actief rekruteren in Oost-Europa is nergens voor nodig. Die lui komen uit zichzelf wel deze kant op.quote:Op maandag 23 september 2019 15:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Steunt de overheid via per uitzondering toegestane loterijen niet de goede doelen die migrantenferries financieren en effectief door mazen in de wet legaal als traficker optreden?quote:Op maandag 23 september 2019 15:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij niet helemaal wat het begrip 'importeren' inhoudt.
Mogen die ondanks hun huidskleur en eventuele rechtse politieke orientatie eigenlijk wel een slachtofferpositie claimen dan of ook niet?quote:Op maandag 23 september 2019 16:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Actief rekruteren in Oost-Europa is nergens voor nodig. Die lui komen uit zichzelf wel deze kant op.
Maar je postte ook een link over asielzoekers, waarmee je de suggestie lijkt te wekken dat die worden geïmporteerd.
Er zijn inderdaad wat louche uitzendbureaus die zo werken, de overheid voert actief beleid om dat tegen te gaan. Dus 'we' doen niks, enkele gewetenloze mensen wel.quote:Op maandag 23 september 2019 15:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En in landen als Polen worden mensen actief gerekruteerd die dan in bungalows of containers opgepropt zitten zonder enige vorm van arbeidsvoorwaarden.
Dat is dan ook zo.quote:Op maandag 23 september 2019 16:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar je postte ook een link over asielzoekers, waarmee je de suggestie lijkt te wekken dat die worden geïmporteerd.
Nee, daar valt geen punt te maken. Wel over dat Nederland inderdaad van mensen die al op de vlucht zijn geslagen eventueel zijn eerlijke deel zou willen opvangen. Maar dat is niet het actief importeren van mensen, dat is medemenselijkheid naar mensen die al op de vlucht zijn.quote:Op maandag 23 september 2019 16:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Steunt de overheid via per uitzondering toegestane loterijen niet de goede doelen die migrantenferries financieren en effectief door mazen in de wet legaal als traficker optreden?
Volgens mij valt er best een punt te maken dat overheden wel degelijk een rol spelen in het hierheen halen van horden migranten die vluchtelingenstatus claimen en dat nu er steeds meer stemmen opgaan om het overvaren weer vanuit de EU te organiseren dat allemaal binnenkort mogelijk net even concreter wordt.
Bewijs het eens?quote:Op maandag 23 september 2019 15:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou als meneer Hanca zonder verdere argumenten zegt dat het niet zo is dan zal ik dat van meneer Hanca, autoriteit op dit gebied maar direct aannemen. Hartelijk dank voor de opheldering meneer Hanca! Mocht ik nog verdere vragen omtrent dit onderwerp hebben dan weet ik u te vinden!quote:Op maandag 23 september 2019 16:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, daar valt geen punt te maken. Wel over dat Nederland inderdaad van mensen die al op de vlucht zijn geslagen eventueel zijn eerlijke deel zou willen opvangen. Maar dat is niet het actief importeren van mensen, dat is medemenselijkheid naar mensen die al op de vlucht zijn.
Wat is dit voor domme reactie?quote:Op maandag 23 september 2019 16:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou as meneer Hanca zonder verdere argumenten zegt dat het niet zo is dan zal ik dat van meneer Hanca, autoriteit op dit gebied maar direct aannemen. Hartelijk dank voor de opheldering meneer Hanca! Mocht ik nog verdere vragen omtrent dit onderwerp hebben dan weet ik u te vinden!
Zoek maar eens op naar een willekeurig uitzendbureau. Ze trekken zo een blik Polen voor je open.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |