abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:52:27 #51
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187192141
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:48 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Klopt. En dat zou ook kwalijk zijn als ik dat zo deed... jammer genoeg is dat niet wat er aan de hand is.
Je doet een uitspraak die zo ver van de waarheid verwijderd is dat het niet eens grappig is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:53:28 #52
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187192155
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je doet een uitspraak die zo ver van de waarheid verwijderd is dat het niet eens grappig is.
Het leuke van deze post is dat ik exact hetzelfde zou schrijven over jouw posts hier.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:55:08 #53
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_187192188
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:37 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe dat relevant is mbt deze discussie.
Wat is de overeenkomst tussen
1. de libertarische ideologie en
2. het bestaan van geconcentreerde private media?

Antwoord: private eigenaren.

Alles wat private eigenaren gemeen hebben, is al snel heilig (en een deplatforming van de tegenspraak).
The view from nowhere.
pi_187192190
Toch grappig om te zien dat de OP gelijk wordt bevestigd door rechtse snowflakes.
pi_187192215
Zijn er verder nog mensen die de vraag van TS kunnen beantwoorden? Ik ben dan wel geen man maar wel blank en ik voel me nou niet bepaald slachtoffer. Zeker irl ben ik nog niet gediscrimineerd om mijn huidskleur.
ROBODEMONS..................|:(
pi_187192218
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En jij bent zo rechts dat alleen PVV en FvD te extreem voor jou is...

Alles rechts van de ChristenUnie stem ik inderdaad nooit op.
Ik zit dus ergens in het midden eigenlijk. Hell, ben zelfs linkser dan de VVD.
Whatever...
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:58:34 #57
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187192233
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:55 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Wat is de overeenkomst tussen
1. de libertarische ideologie en
2. het bestaan van geconcentreerde private media?

Antwoord: private eigenaren.

Alles wat private eigenaren gemeen hebben is al snel heilig.
Jij bent hier ineens de libertarier aan het uithangen. Tot mijn verbazing. Je mag nog eens uitleggen waarom je nu ineens dat op mij probeert te reflecteren. Ik ben geen libertarier ik wil simpele regels om dit probleem op te lossen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_187192236
quote:
Extreme aanval op identiteit
German Lopez, senior editor van Vox, verklaart dit fenomeen aan de hand van het paper ‘White Fragility’ van sociaal wetenschapper Robin DiAngelo. ‘White Fragility’ is een hele wetenschappelijke term, maar simpel gezegd betekent het dit: witte Amerikanen leven in een wereld waar ze nooit echt in aanraking komen met racisme. Het overkomt hen immers niet zelf.

Ze hadden een zwarte president, dat was al even slikken
Wanneer ze dan wel aangesproken worden op racisme - dat kan bijvoorbeeld door iemand racistisch te noemen, maar ook door initiatieven om ongelijkheid tussen witte en zwarte mensen recht te trekken - zien ze dit direct als een extreme aanval op hun identiteit. En dit triggert dan direct een reactie. Dat kunnen gevoelens zijn, maar ook daden. Zo stelt de wetenschapper
https://evajinek.kro-ncrv(...)ze-slachtoffers-zijn
  zaterdag 1 juni 2019 @ 00:00:22 #59
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_187192262
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:58 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jij bent hier ineens de libertarier aan het uithangen. Tot mijn verbazing. Je mag nog eens uitleggen waarom je nu ineens dat op mij probeert te reflecteren. Ik ben geen libertarier ik wil simpele regels om dit probleem op te lossen.
Laat maar. We praten nu al een paar posten langs elkaar heen. Geen redden meer aan.
The view from nowhere.
pi_187192273
btw..... moderatie van monopolisten als facebook is toch zwaar offtopic ?
  zaterdag 1 juni 2019 @ 00:01:23 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187192281
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:45 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Helemaal correctwat mij betreft. Aan rechtse/conservatieve kant, maar zeker ook links: het ligt aan asociale tokkies, populisten, pim fortuyn, baudet, propaganda, het boze kapitalisme, ons oh zo rechtse overheidsapparaat, de politie etc.

Allemaal lekker reactief en lekker klagen. Er echt iets constructiefs mee doen, tsja, dat is dan weer te hoog gegrepen. Lekker ruzie maken op facebook of elders online. Allemaal even triest, links en rechts.
Die zijn er ook wel een heel aantal. Al draaien boze kerels tegenwoordig vaker hun drol rechtsom waar ze dat vroeger iets vaker linksom leken te doen.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 00:03:00 #62
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187192319
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 00:00 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Laat maar. We praten nu al een paar posten langs elkaar heen. Geen redden meer aan.
Even goede vrienden... ik denk oprecht dat dat deze keer een falen aan jouw kant is.. ik probeer ter goeder trouw een productieve discussie te onderhouden. Ik krijg van jou niet echt het gevoel dat je in gaat op mijn punten en dat je via een zijkanaal er uit probeert te glippen.
pi_187192376
quote:
15s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:57 schreef Morrigan het volgende:
Zijn er verder nog mensen die de vraag van TS kunnen beantwoorden? Ik ben dan wel geen man maar wel blank en ik voel me nou niet bepaald slachtoffer. Zeker irl ben ik nog niet gediscrimineerd om mijn huidskleur.
Ik ben wel gediscrimineerd om mijn huidskleur. Kwestie van in de verkeerde wijk opgroeien. Maar slachtoffer? Als kind misschien; van de vermorzelende sturing op gelijke uitkomsten in de jaren tachtig en negentig. Maar Nederland is een prima land waar iedereen, ook ik, uit een slechte en arme wijk veel kansen krijgt.

Als je het niet redt ligt dat in dit land toch echt voor een deel aan jezelf.
Whatever...
pi_187192447
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 00:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die zijn er ook wel een heel aantal. Al draaien boze kerels tegenwoordig vaker hun drol rechtsom waar ze dat vroeger iets vaker linksom leken te doen.
Ongetwijfeld. Leidt allemaal nergens toe. Ga iets nuttigs doen met je energie denk ik dan.

Overigens zie je op heel veel plekken de slachtofferrol terugkomen. Kijk maar hoeveel mensen vinden dat iets ze maar overkomt. Sommige ziektes en natuurrampen overkomen je. En nee, je hebt niet altijd de controle. Maar heel vaak is jouw gedrag wel de sleutel om het voor jezelf beter te maken. Dat mis je wel vaak bij al die klagers. Of het nu over zwarte piet is, of over linkse hobbies.
Whatever...
  zaterdag 1 juni 2019 @ 00:13:39 #65
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187192606
Iedereen zit tegenwoordig in de slachtofferrol joh, links rechts zwart wit.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 1 juni 2019 @ 00:15:35 #66
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187192650
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 00:13 schreef FlippingCoin het volgende:
Iedereen zit tegenwoordig in de slachtofferrol joh, links rechts zwart wit.
Klopt. En de identiteitpolitiek is helemaal hip. Zowel bij links als rechts.

Het gaat steeds minder over ideeen en steeds meer over de poppetjes.
pi_187192666
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 00:05 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ben wel gediscrimineerd om mijn huidskleur. Kwestie van in de verkeerde wijk opgroeien. Maar slachtoffer? Als kind misschien; van de vermorzelende sturing op gelijke uitkomsten in de jaren tachtig en negentig. Maar Nederland is een prima land waar iedereen, ook ik, uit een slechte en arme wijk veel kansen krijgt.

Als je het niet redt ligt dat in dit land toch echt voor een deel aan jezelf.
Van die vermorzelende sturing op gelijke uitkomsten heb ik zelf in de jaren 90 niks gemerkt, maar dat is persoonlijk ervaring. Ik heb vroeger een prima wijk gewoond, alleen wel psychische problemen. Het zij zo.

Hoe dan ook, maar ervaring is dat in een slachtofferrol blijven hangen, je leven er niet beter op wordt.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 00:19:20 #68
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187192736
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 00:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Klopt. En de identiteitpolitiek is helemaal hip. Zowel bij links als rechts.

Het gaat steeds minder over ideeen en steeds meer over de poppetjes.
Precies, treurig overgewaaid van over de oceaan, ik vrees ook wel dat de politiek steeds meer zal veramerikaansen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 00:24:28 #69
236264 crew  capricia
pi_187192838
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 00:16 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Hoe dan ook, maar ervaring is dat in een slachtofferrol blijven hangen, je leven er niet beter op wordt.
Was daar niet ooit een onderzoek naar?
In een ziekenhuis, mensen die daar lagen door een auto-ongeluk.
Dat mensen die zichzelf als puur slachtoffer omschreven (waarbij alles hen overkwam, en waarbij ze in hun verhaal geen eigen inbreng hadden in wat er gebeurd was), ook daadwerkelijk langer deden over hun herstel. En meer afhankelijk waren van de zorg.
Dit gemeten ten opzichte van de andere groep, die wel verantwoordelijkheid nam. In het ongeluk. En in hun herstel.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 1 juni 2019 @ 00:27:28 #70
485804 Ship-o-Bricks
The Unsinkable Just Happened
pi_187192915
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 00:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat mensen die zichzelf als puur slachtoffer omschreven (waarbij alles hen overkwam, en waarbij ze in hun verhaal geen eigen inbreng hadden in wat er gebeurd was), ook daadwerkelijk langer deden over hun herstel. En meer afhankelijk waren van de zorg.
Dit gemeten ten opzichte van de andere groep, die wel verantwoordelijkheid nam. In het ongeluk. En in hun herstel.
Zou sws verantwoordelijkheid nemen na een ongeluk. Gebeurt ie volgende keer wellicht niet, zelfs als de ander het weer net zo fout doet!
pi_187192983
Ze doen helemaal geen aangifte als ze gedemoniseerd worden, ze doen aangifte als ze bedreigd worden raar wereldvreemd mannetje.
pi_187192992
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 00:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is meer mijn eigen ervaring toen ik nog in dagbehandeling was. Ook al weer jaren geleden.

quote:
16s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 00:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Precies, treurig overgewaaid van over de oceaan, ik vrees ook wel dat de politiek steeds meer zal veramerikaansen.
Het heeft ook niks met de Nederlandse cultuur te maken en dat maakt het zo dom. Wel begrijpelijk, want door het internet komen we in aanraking met Amerikaanse gedachtegangen. Zowel van Amerikaans links als rechts.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 01:06:03 #73
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_187193643
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:26 schreef Fir3fly het volgende:
Stel he, je hebt gelijk. Er is een complot om rechtse mensen te verbannen van platformen.

En dan? Wat is de oplossing?
Met andere woorden, er bestaat een complot van kwaadaardige mensen om mensen die de waarheid spreken het zwijgen op te leggen.

Hoe verweren goede mensen zich tegen slechte mensen als ze in de minderheid zijn? Door te doorgronden waar goede mensen goed in zijn, en zich daar op te richten voor een vreedzame oplossing. De eerste stap blijft het besef dat het kwaad bestaat.
pi_187194016
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 01:06 schreef borealist het volgende:

[..]

Met andere woorden, er bestaat een complot van kwaadaardige mensen om mensen die de waarheid spreken het zwijgen op te leggen.

Hoe verweren goede mensen zich tegen slechte mensen als ze in de minderheid zijn? Door te doorgronden waar goede mensen goed in zijn, en zich daar op te richten voor een vreedzame oplossing. De eerste stap blijft het besef dat het kwaad bestaat.
Het kwaad bestaat niet. Mensen bestaan en die zijn zowel capabel tot goede als kwade daden en gedachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2019 01:56:52 ]
pi_187194087
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ok.. Cool. Wat vind je van deplatforming door universiteiten?
Noem daar eens een voorbeeld van? Ben wel benieuwd hoe dat zich uit en waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')