abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187184383
Vertrouwen hebben in Juryrechtspraak :')
Het is in ieder geval zeker dat je zwaar in het voordeel bent in zo'n geval als 'miljardair' en president ten opzichte van het gewone klootjesvolk.
pi_187184390
Ik geef het maar op.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_187184400
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 15:27 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Bizar dat in wezen de president van de VS geen recht heeft op een eerlijk proces. Dat lijkt me ongrondwettelijk. Aan de andere kant is er ook een compleet belangenconflict als DoJ een strafproces tegen hun baas uit moet voeren. Lijkt me een zaak voor de Supreme Court?
De president heeft dat zeker op het moment dat hij ook voor een rechter moet verschijnen. Waarom zou hij dat niet hebben afgezien van paranoïde samenzweringswanen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_187184461
quote:

[..]

Bizar dat in wezen de president van de VS geen recht heeft op een eerlijk proces. Dat lijkt me ongrondwettelijk. Aan de andere kant is er ook een compleet belangenconflict als DoJ een strafproces tegen hun baas uit moet voeren. Lijkt me een zaak voor de Supreme Court?
Dus jij vindt het logisch om Trump te laten berechten door het Supreme Court waar hij zelf rechters toe heeft benoemd?

Jeetje die Trump fans vreten echt alles wat ze voorgeschoteld word he.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 15:56:48 #130
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_187184586
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 15:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

De president heeft dat zeker op het moment dat hij ook voor een rechter moet verschijnen. Waarom zou hij dat niet hebben afgezien van paranoïde samenzweringswanen?
Ik stel dat hij dat nu al zou moeten hebben, met de driekwart beschuldiging van Mueller waar hij niks tegen kan doen. Maar hij krijgt de mogelijkheid niet om dit nu voor de rechter te verdedigen. Dat is zorgelijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 15:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dus jij vindt het logisch om Trump te laten berechten door het Supreme Court waar hij zelf rechters toe heeft benoemd?

Jeetje die Trump fans vreten echt alles wat ze voorgeschoteld word he.
Nee lieverd. De Supreme Court berecht Trump niet zelf, maar oordeelt alleen of de rechtzaak van Trump mogelijk is.

Je weet toch wel hoe hooggerechtshoven werken.... Toch?
pi_187184619
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 15:56 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ik stel dat hij dat nu al zou moeten hebben, met de driekwart beschuldiging van Mueller waar hij niks tegen kan doen. Maar hij krijgt de mogelijkheid niet om dit nu voor de rechter te verdedigen. Dat is zorgelijk.
Hij wordt nergens voor aangeklaagd, dus hij hoeft zich juridisch gezien nergens voor te verdedigen.
Als het je om negatieve publiciteit gaat, dan heeft hij niet alleen legio eigen kanalen om 'zichzelf te verdedigen', maar ook nog eens hele propagandakanalen die deze taak met liefde op zich nemen.

Volgens mij snap je niet zo heel veel van het fungeren van een democratische rechtsstaat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 31 mei 2019 @ 16:14:55 #132
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_187184885
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 15:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hij wordt nergens voor aangeklaagd, dus hij hoeft zich juridisch gezien nergens voor te verdedigen.
Als het je om negatieve publiciteit gaat, dan heeft hij niet alleen legio eigen kanalen om 'zichzelf te verdedigen', maar ook nog eens hele propagandakanalen die deze taak met liefde op zich nemen.

Volgens mij snap je niet zo heel veel van het fungeren van een democratische rechtsstaat.
Nee, hij wordt tussen neus en lippen door beschuldigd, en daar moet hij het maar mee doen? Dat vind jij acceptabel? Hoort een rechtsstaat zo te werken?

In een strafzaak, die hij zou winnen gezien het flinterdunne bewijs, zou met een klap de mond gesnoerd worden van alle hondadolle Democraten. Weg is hun impeachmentretoriek.

Waar is de rechtvaardigheid? Als ik publiekelijk, wereldwijd, van iets zou worden beschuldigd door een aanklager (danwel niet onschuldig worden verklaard), maar ik krijg geen mogelijkheid voor een rechtzaak, waar is de rechtvaardigheid?

Dit is de reden waarom aanklagers of aanklagen, of hun mond moeten houden. Dit is uiterst smerig en hoort niet thuis in een democratische rechtsstaat. Met de beschuldiging die hij heeft gekregen, verdient Trump het om de mogelijkheid te hebben dat een rechter hem vrijspreekt.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 16:15:47 #133
323401 Kijkertje
met filter
pi_187184901
Filmpje in tweet:
rgoodlaw twitterde op vrijdag 31-05-2019 om 13:17:56 Barr vs. BarrMay 1 to Congress: “We accepted the Special Counsel’s legal framework for purposes of our analysis...in reaching our conclusion”May 31 to CBS: “We didn’t agree with …a lot of the legal analysis in the Report…So we applied what we thought was the right law.” https://t.co/l6xFvNT7m6 reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_187184919
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 15:56 schreef Ensiferum het volgende:

Nee lieverd. De Supreme Court berecht Trump niet zelf, maar oordeelt alleen of de rechtzaak van Trump mogelijk is.

Je weet toch wel hoe hooggerechtshoven werken.... Toch?
Dat is helemaal niet wat je zei.
Ik ga hier verder geen tijd meer aan besteden. Jij gelooft wat je wil geloven en laat niks je daar vanaf brengen. Prima, het is mij nog nooit gelukt een gelovige te bekeren.
pi_187184936
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 11:16 schreef Ensiferum het volgende:
Maar uiteindelijk heeft Mueller niks nieuws gezegd. Wel had ik hem graag zien getuigen, maar hij zal geen zin hebben in moeilijke vragen van Republikeinen. De gaten in zijn rapport en commentaar zijn duidelijk aan de luidste schreeuwers om te vullen, en in deze wereld zijn dat de Democrsten en activistenmedia. Wel goed gespeeld van Mueller.
quote:
Waar is de rechtvaardigheid? Als ik publiekelijk, wereldwijd, van iets zou worden beschuldigd door een aanklager (danwel niet onschuldig worden verklaard), maar ik krijg geen mogelijkheid voor een rechtzaak, waar is de rechtvaardigheid?

Dit is de reden waarom aanklagers of aanklagen, of hun mond moeten houden. Dit is uiterst smerig en hoort niet thuis in een democratische rechtsstaat.
Zoek de verschillen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 16:36:56 #136
323401 Kijkertje
met filter
pi_187185244
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 16:14 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Nee, hij wordt tussen neus en lippen door beschuldigd, en daar moet hij het maar mee doen? Dat vind jij acceptabel? Hoort een rechtsstaat zo te werken?

In een strafzaak, die hij zou winnen gezien het flinterdunne bewijs, zou met een klap de mond gesnoerd worden van alle hondadolle Democraten. Weg is hun impeachmentretoriek.

Dit is de reden waarom aanklagers of aanklagen, of hun mond moeten houden. Dit is uiterst smerig en hoort niet thuis in een democratische rechtsstaat. Met de beschuldiging die hij heeft gekregen, verdient Trump het om de mogelijkheid te hebben dat een rechter hem vrijspreekt.
Tja dan moeten de Republikeinen eerst maar eens bereid zijn om het DOJ-beleid (dat een president niet aangeklaagd kan worden) ter discussie te stellen. Warren is iig voor:

kylegriffin1 twitterde op vrijdag 31-05-2019 om 15:35:24 Elizabeth Warren wants to reverse the Office of Legal Counsel guidance that you cannot indict a sitting president. https://t.co/cmLFFZh3ar reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_187185371
quote:
Bizar dat in wezen de president van de VS geen recht heeft op een eerlijk proces.
Als er geen proces is heb je ook geen recht op een eerlijk proces....
zie email 27 oktober
  vrijdag 31 mei 2019 @ 16:46:23 #138
323401 Kijkertje
met filter
pi_187185408
Ik hoor iig Trump niet heel hard roepen dat hij aangeklaagd wil worden omdat hij zich anders niet kan verdedigen :D

Misschien kan hij even een executive order uitvaardigen? O-)
pi_187185488
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 16:14 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ja onzin natuurlijk. Hij kan zich gewoon verdedigen, ik noem een sean hannity die ongetwijfeld alles uitzend waarvan True vind dat ie dat moet doen. Het is niet alsof ie monddood gemaakt wordt.

En een aanklager bepaald zelf wat ie doet. Iets met vervolgingsmonopolie, en een sepot is lang niet altijd om bewijstechnische redenen...
zie email 27 oktober
  vrijdag 31 mei 2019 @ 16:53:58 #140
323401 Kijkertje
met filter
pi_187185546
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 16:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja onzin natuurlijk. Hij kan zich gewoon verdedigen, ik noem een sean hannity die ongetwijfeld alles uitzend waarvan True vind dat ie dat moet doen. Het is niet alsof ie monddood gemaakt wordt.

En een aanklager bepaald zelf wat ie doet. Iets met vervolgingsmonopolie, en een sepot is lang niet altijd om bewijstechnische redenen...
Precies! Als hij aangeklaagd is mag hij er in het openbaar niks meer over zeggen.
Stone was daar ook helemaal niet blij mee :N
pi_187185563
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 16:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Precies! Als hij aangeklaagd is mag hij er in het openbaar niks meer over zeggen.
Stone was daar ook helemaal niet blij mee :N
Wat is dat dan weer voor gare wet? Die amerikanen blijven me verbazen :')
zie email 27 oktober
  vrijdag 31 mei 2019 @ 16:56:55 #142
323401 Kijkertje
met filter
pi_187185600
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 16:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is logisch toch? Het is niet fair in een proces dat de ene partij wel een groot platform heeft om de publieke opinie te beinvloeden en de andere partij niet.
pi_187185606
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 16:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Bij een gag order. Praten mag, maar kan gezien worden als beinvloeding van getuigen.
pi_187185619
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 16:56 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat is logisch toch? Het is niet fair in een proces dat de ene partij wel een groot platform heeft om de publieke opinie te beinvloeden en de andere partij niet.
Ik zie toch regelmatig advocaten bij Pauw zitten hoor. Heb niet de indruk dat dat de nederlandse rechtsstaat onder druk zet.
zie email 27 oktober
  vrijdag 31 mei 2019 @ 17:01:10 #145
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_187185677
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 16:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet wat je zei.
Ik ga hier verder geen tijd meer aan besteden. Jij gelooft wat je wil geloven en laat niks je daar vanaf brengen. Prima, het is mij nog nooit gelukt een gelovige te bekeren.
Waar zeg ik dat het SC een strafproces moet uitvoeren?
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 16:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

Zoek de verschillen.
Sluit het elkaar uit?
  vrijdag 31 mei 2019 @ 17:04:37 #146
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_187185727
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 16:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar alleen een rechter kan hem van misdaad vrijspreken, zonder dat het een politiek spelletje wordt.

De impeachmentprocedure zal stranden in de Senaat en zal er altijd gezegd worden dat er een Republikeinse meerderheid zat.
pi_187185776
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 17:04 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Maar alleen een rechter kan hem van misdaad vrijspreken, zonder dat het een politiek spelletje wordt.

De impeachmentprocedure zal stranden in de Senaat en zal er altijd gezegd worden dat er een Republikeinse meerderheid zat.
Hij is niet aangeklaagd. Dus hij hoeft ook niet te worden vrijgesproken. Bovendien zijn rechtszaken, zeker in de VS, zo politiek als de ziekte hoor.
zie email 27 oktober
  vrijdag 31 mei 2019 @ 17:17:04 #148
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_187185967
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 17:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hij is niet aangeklaagd. Dus hij hoeft ook niet te worden vrijgesproken. Bovendien zijn rechtszaken, zeker in de VS, zo politiek als de ziekte hoor.
Maar hij is wel tussen neus en lippen door beschuldigd door Mueller. Door een aanklager van misdaad beschuldigd worden maar geen proces krijgen om jouw onschuld aan te tonen, dat klinkt mij niet heel rechtvaardig in de oren. Natuurlijk is het een apart verhaal omdat het de president betreft, maar dat zou in een ideale wereld niks uit mogen maken.

Ja, rechtzaken daar zijn politiek, maar ik mag toch hopen dat het politieke gehalte minder is dan in een impeachmentprocedure.
pi_187186091
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 17:17 schreef Ensiferum het volgende:
Maar hij is wel tussen neus en lippen door beschuldigd door Mueller. Door een aanklager van misdaad beschuldigd worden maar geen proces krijgen om jouw onschuld aan te tonen, dat klinkt mij niet heel rechtvaardig in de oren. Natuurlijk is het een apart verhaal omdat het de president betreft, maar dat zou in een ideale wereld niks uit mogen maken.

Volgens mij is Mueller juist heel zorgvuldig geweest door hem NIET direct te beschuldigen juist om die reden. Maar de feitelijke uitkomsten liegen natuurlijk niet.

En ja dat klinkt mij heel rechtvaardig in de oren. Als het OM hier iemand als verdachte aanmerkt hoeft dat ook niet te betekenen dat het voor de rechter komt he?
zie email 27 oktober
pi_187186201
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 17:17 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Maar hij is wel tussen neus en lippen door beschuldigd door Mueller.
Ik dacht dat Mueller had gezegd dat er niks aan de hand was?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')