abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_187142355
quote:
Thijs H. wordt ervan verdacht dat hij op 4 mei 2019 een vrouw van 56, Etsuko Endo, heeft gedood in de Scheveningse bosjes te Den Haag.

Daarnaast wordt hij ervan verdacht dat hij op 7 mei 2019 op de Brunssummerheide (Heerlen) nog een vrouw van 63, Diny uit Heerlen en een man van 68 heeft gedood. Alle slachtoffers waren dus mensen op leeftijd die daarnaast allemaal op dat moment hun hond aan het uitlaten waren.

Thijs wordt dus verdacht van het doden van in totaal drie mensen. Hij klopte de afgelopen maanden bij meerdere medische instanties aan. Thijs, 27 jaar oud, leed al langer aan verschillende geestesziekten. De afgelopen maanden was zijn contact met hulpverleners intensiever. Dat is het beeld dat oprijst uit zijn medisch dossier.
https://www.limburger.nl/(...)erdere-hulpverleners.

https://www.limburger.nl/(...)aastricht-en-bemelen

Thijs is op woensdagavond rond 22.30 uur aangehouden op de openbare weg bij Margraten in Zuid-Limburg.
https://www.limburger.nl/(...)uden-in-zuid-limburg

Volgens een politiebron was hij na zijn arrestatie woensdagavond dusdanig in de war dat van een zinnig verhoor vrijwel geen sprake was. Hij moest eerst met medicatie tot bedaren worden gebracht.

Hij zit op dit moment in volledige beperking. Dat wil zeggen dat hij met niemand anders dan zijn advocaat Serge Weening contact mag hebben en dat zijn advocaat en de politie niets naar buiten mogen brengen over de zaak.

Thijs is op woensdag 15-5 voorgeleid aan de rechter commisaris in Roermond die Thijs achter gesloten deuren heeft gehoord. De recter commisaris heeft beslist dat zijn voorarrest met twee weken is verlengd en dat hij zal worden overgebracht naar het Pieter Baan Centrum. Hier zal hij worden geobserveerd en zal ook zijn geestelijke gesteldheid ten tijde van zijn delict worden onderzocht. De datum dat hij zal worden overgebracht is nog niet bekend.

https://www.limburger.nl/(...)-pieter-baan-centrum
quote:
''Thijs zat de nacht van dinsdag op woensdag op dezelfde gesloten afdeling als de 51-jarige psychiatrische patiënt die woensdagochtend vijf mensen verwondde. De consternatie was groot bij Mondriaan na het steekincident, dat iets voor zes uur woensdag plaatsvond: twee medewerkers, een cliënt en de verdachte moesten per ambulance naar het ziekenhuis worden gebracht. Tot overmaat van ramp bleek Thijs daarna verdwenen.''
https://www.limburger.nl/(...)ondriaan-langer-vast
Tijdlijn tot nu toe:

Zaterdag 4 mei: 1 vrouw dood aangetroffen in de Scheveningse Bosjes

quote:
De buurman van Thijs vertelde dat Thijs, die in hetzelfde pand woont, afgelopen zaterdagmiddag (4 mei dus) helemaal door het lint ging. 'Hij trapte zijn badkamerdeur in. Hij was helemaal verwilderd, ik dacht dat hij dronken was.'
https://www.limburger.nl/(...)enaar-was-je-buurman
'
Maandag 6 mei: Thijs laat de hond van zijn ouders uit in Brunssum.
https://www.gelderlander.(...)nopvallend~a74e4683/

Dinsdag 7 mei: 2 mensen dood aangetroffen op de Brunsummerheide

• Thijs meldt zich op diezelfde dinsdag 7 mei bij zijn GGZ instelling de Mondriaan en blijft daar in de nacht van dinsdag op woensdag slapen op een gesloten afdeling.
https://www.limburger.nl/(...)instelling-mondriaan

Woensdagochtend 8 mei voor 6:00 steekincident de Mondriaan; 5 mensen raken gewond.
Thijs was niet de dader maar verlaat in de commotie die ontstaat op de een of andere manier de kliniek. Er was een gerucht dat hij dat zelf bewerkstelligde door het brandalarm te activeren.

Woensdagavond 8-mei 22:30 wordt Thijs opgepakt

Hier een link naar een redelijk goed overzicht met beeld en geluid:
https://www.rtlboulevard.(...)-gebeurd-met-thijs-h

Voor wat er nu bekend is en de verschillende meningen daarover zie ondergaande topics. Eerste topic in dit lijstje is het meest actueel.

NWS / Thijs is verdachte van 3 moorden in Brunssum en Den Haag #3
NWS / Politie zoekt dader van 3 moorden in Brunssum en Den Haag #2
NWS / Drievoudige moordenaar zocht vergeefs hulp in GGZ
NWS / Politie zoekt dader van 3 moorden in Brunssum en Den Haag


quote:
'Verbazingwekkend, onrealistisch. Er moet iets gebeurd zijn met hem waardoor hij dit heeft gedaan. Een psychose misschien?' Een oud-werkgever van Thijs reageert verbijsterd op het nieuws. 'Thijs is zeker geen seriemoordenaar.'
Kliniek in Maastricht linkte Thijs H. al direct aan moorden in Heerlen.
https://www.limburger.nl/(...)l-direct-aan-moorden

Justitie wil camerabeelden kliniek Thijs H., Mondriaan weigert vanwege beroepsgeheim.
https://www.limburger.nl/(...)anwege-beroepsgeheim

Rechter: Mondriaan moet camerabeelden Thijs H. delen met OM
https://www.limburger.nl/(...)thijs-h-delen-met-om
Uitspraak: https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBLIM:2019:4940

Update 28 mei: Thijs H. ontkent moorden, sporen mogelijk gewist.
https://www.1limburg.nl/t(...)ntext=latestarticles
met beelden.

De zaak Thijs H.: de gebeurtenissen van dag tot dag.
https://www.limburger.nl/(...)ssen-van-dag-tot-dag

[ Bericht 16% gewijzigd door IriYe op 29-05-2019 22:32:47 ]
pi_187142421
Succes met de op!
  dinsdag 28 mei 2019 @ 22:29:33 #3
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_187142538
Is het niet raar om zo iemand nu al publiekelijk met naam en al aan de schandpaal te nagelen?
Terwijl hij alleen nog maar verdacht wordt?
pindazakje
  dinsdag 28 mei 2019 @ 22:30:53 #4
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187142586
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 22:29 schreef Hyaenidae het volgende:
Is niet raar om zo iemand nu al publiekelijk met naam en al aan de schandpaal te nagelen, terwijl hij alleen nog maar verdacht wordt?
Samenvatting van wat hier boven staat is Thijs is verdachte van drie moorden.

Zo staat het ook in de media. Moet je daar ook ff aankloppen.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 22:32:09 #5
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187142627
Goeie OP overigens ^O^
pi_187142659
Week voor 4 mei zit hij vaak in de Mondriaan Maastricht

Zaterdag 4 mei steekt hij een vrouw neer in den haag, daarvoor breekt hij zijn nieuwe huurwoning af. Onbekend hoe of wanneer hij naar Limburg gaat*

Maandag laat hij de hond uit in Brunssum, dus contact met ouders vanwege de hond*

Ook slaapt hij dan in de kliniek* want hij zegt dinsdagmorgen dat hij gaat wandelen op de brunsummerheide.

Vervolgens vermoord hij daar twee mensen op dinsdagmiddag rond 13:00

Hij meld zich later weer om 17:15 met bebloede handen en kleding. Ontsnapt om 21:15 via tuinstoelen.

Wordt door zijn ouders* teruggebracht om 23:30

Ontsnapt op woensdagmorgen door het brandalarm te activeren om 08:00. Er was ook nog een steekpartij om 06:00 daar in Maastricht.

Ik probeer even wat overzicht te krijgen via deze post.
* wie haalt en brengt hem hondje uitlaten op 1 uur lopen van de kliniek?

[ Bericht 3% gewijzigd door ootjekatootje op 28-05-2019 22:52:11 ]
  dinsdag 28 mei 2019 @ 22:53:35 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187143204
Zijn ouders wonen 8 a 9 kilometer van de kliniek in Heerlen.

(*)
Thijs is vanaf Den Haag naar Brunsum gereisd. Dat zou dan zondag of maandag geweest zijn. Hij is iig maandag bij zijn ouders, die hem mogelijk van het station in Heerlen hebben opgepikt.

Hij is maandag dus gewoon thuis, laat de hont uit en gaat daarna (loopt) naar de kliniek (in Heerlen denk ik) waar hij slaapt. En anders hebben zijn ouders hem even gebracht, wat wellicht aannemelijker is omdat het niet zo goed ging met Thijs. Hij was immers suicidaal.

[ Bericht 27% gewijzigd door Tengano op 28-05-2019 23:09:20 ]
pi_187143537
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 22:53 schreef Tengano het volgende:
Zijn ouders wonen 8 a 9 kilometer van de kliniek in Heerlen.

(*)
Thijs is vanaf Den Haag naar Brunsum gereisd. Dat zou dan zondag of maandag geweest zijn. Hij is iig maandag bij zijn ouders, die hem mogelijk van het station in Heerlen hebben opgepikt.

Hij is maandag dus gewoon thuis, laat de hont uit en gaat daarna (loopt) naar de kliniek (in Heerlen denk ik) waar hij slaapt. En anders hebben zijn ouders hem even gebracht, wat wellicht aannemelijker is omdat het niet zo goed ging met Thijs. Hij was immers suicidaal.

maar dan brengen ze hem niet naar zijn vertrouwde kliniek maar naar een andere?

En zowel de kliniek als de ouders willen geen openheid van zaken geven aan de recherche. Bijzonder...
pi_187143549
Ik hou ook even een slag om de arm met een eigen auto, van Thijs
  dinsdag 28 mei 2019 @ 23:19:57 #10
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187143689
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 23:12 schreef ootjekatootje het volgende:
maar dan brengen ze hem niet naar zijn vertrouwde kliniek maar naar een andere?
Ja, dat zei ik al. Als Thijs ontsnapt uit Heerlen terwijl mams juist wil dat ze daar goed voor hem zorgen en op hem letten dan brengt ze hem vervolgens liever 29 km verder naar Maastricht. (Aanname weer he :{w )

quote:
En zowel de kliniek als de ouders willen geen openheid van zaken geven aan de recherche. Bijzonder...
Mams wil haar zoon natuurlijk niet zelf benadelen of in de problemen brengen. Ook wel te begrijpen, die zit gewoon in een rolconflict en het gaat wel om je eigen kind. Ze kan er nu toch niets meer aan veranderen en Thijs kan ook geen nieuwe slachtoffers meer maken.

Dan hoeft ze later ook geen fitties met Thijs te krijgen of gewetensbezwaren dat zij haar eigen kind verlinkt heeft. Trouwens als advocaat ben je altijd bezig om je eigen client te verdedigen, en geenszins te belasten. Dat doet ze blijkbaar voor Thijs nu ook. Eigenlijk wel logisch.
pi_187143844
OP is aangepast.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 23:32:43 #12
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187143891
Netjes ^O^
  dinsdag 28 mei 2019 @ 23:33:35 #13
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187143903
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 23:29 schreef IriYe het volgende:
OP is aangepast.
_O_ wat een werk maar het staat! Top
pi_187143936
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 23:32 schreef Tengano het volgende:
Netjes ^O^
Thx. Wat een tyfuswerk. }:| Ik zit nu zelf bijna in een psychose. :s)
  dinsdag 28 mei 2019 @ 23:35:46 #15
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187143951
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 23:34 schreef IriYe het volgende:

[..]

Thx. Wat een tyfuswerk. }:| Ik zit nu zelf bijna in een psychose. :s)
Had je maar niet de lapo moeten pakken ~O>
  dinsdag 28 mei 2019 @ 23:36:34 #16
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187143969
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 23:19 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ja, dat zei ik al. Als Thijs ontsnapt uit Heerlen terwijl mams juist wil dat ze daar goed voor hem zorgen en op hem letten dan brengt ze hem vervolgens liever 29 km verder naar Maastricht. (Aanname weer he :{w )
[..]

Mams wil haar zoon natuurlijk niet zelf benadelen of in de problemen brengen. Ook wel te begrijpen, die zit gewoon in een rolconflict en het gaat wel om je eigen kind. Ze kan er nu toch niets meer aan veranderen en Thijs kan ook geen nieuwe slachtoffers meer maken.

Dan hoeft ze later ook geen fitties met Thijs te krijgen of gewetensbezwaren dat zij haar eigen kind verlinkt heeft. Trouwens als advocaat ben je altijd bezig om je eigen client te verdedigen, en geenszins te belasten. Dat doet ze blijkbaar voor Thijs nu ook. Eigenlijk wel logisch.
mam weet donders goed wat de gevolgen zijn van het helpen van een drievoudig moordenaar... zowel juridisch als zakelijk. Zij is in deze moeder en geen advocaat. Das Serge.

Ze begeleid mensen in een scheiding, die willen rust en begeleiding en aandacht..

Wat gaat haar bedrijfsslogan worden? Zelfs een seriemoordenaar hou ik buiten de cel! Tja
  dinsdag 28 mei 2019 @ 23:36:50 #17
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187143979
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 23:35 schreef Tengano het volgende:

[..]

Had je maar niet de lapo moeten pakken ~O>
8-) 8-)
  dinsdag 28 mei 2019 @ 23:38:19 #18
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187144005
Nee gekheid hoor @IriYe Goed werk ^O^
pi_187144015
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 23:35 schreef Tengano het volgende:

[..]

Had je maar niet de lapo moeten pakken ~O>
>:)
pi_187144043
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 23:38 schreef Tengano het volgende:
Nee gekheid hoor @:IriYe Goed werk ^O^
Ja, al goed. Graag gedaan. :)
  dinsdag 28 mei 2019 @ 23:45:28 #21
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187144159
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 23:36 schreef ootjekatootje het volgende:
mam weet donders goed wat de gevolgen zijn van het helpen van een drievoudig moordenaar... zowel juridisch als zakelijk. Zij is in deze moeder en geen advocaat. Das Serge.
Ze heeft hem toch niet geholpen als drievoudig moordenaar? En ze heeft toch niet de plicht haar zoon aan te geven als ze vermoedt dat hij drie mensen heeft neergestoken? Het enige wat echt discutabel lijkt, is het wassen van die kleding. Tja, zoals ik al zei vanuit zo'n moederrol werkt dat gewoon heel anders; ergens begrijp ik dat wel. Het is ook een stukje ontkenning. Je wil het gewoon niet erkennen dat jouw eigen kind zo iets gedaan heeft en gaat dan dit soort dingen doen. Maar imo heeft ze niet echt iets strafbaars gedaan, maar misschien zie ik het niet goed of mis ik iets.

quote:
Ze begeleid mensen in een scheiding, die willen rust en begeleiding en aandacht..
Wat gaat haar bedrijfsslogan worden? Zelfs een seriemoordenaar hou ik buiten de cel! Tja
Nou ze is zorgzaam en beschermend voor haar clienten,
en doet zelfs je was als dat nodig is. Waar vindt je zo'n advocaat ;)
pi_187144442
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 23:38 schreef Tengano het volgende:

Ik vermoed dus dan hij vanaf de kliniek Heerlen is vertrokken en daar ook is teruggekeerd.
Rechtbank Roermond heeft geoordeeld dat de kliniek in Maastricht de beelden moet aanleveren.

Hij zat dus niet in Heerlen.

Hier is de uitspraak waarin duidelijk staat dat Thijs H. In Maastricht zat:

https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBLIM:2019:4940
  woensdag 29 mei 2019 @ 00:01:06 #23
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187144508
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 23:57 schreef Za het volgende:

[..]

Rechtbank Maastricht heeft geoordeeld dat de kliniek in Maastricht de beelden moet aanleveren, hij zat dus niet in Heerlen.
Ja, in de Mondriaan Maastricht was het steekincident en daar is hij ontsnapt nadat hij daar door zijn ouders naartoe is gebracht. Daar heeft hij ook het brandalarm geactiveerd. Op zich interesant materiaal voor het OM lijkt mij.

Je kunt daar mogelijk op zien wat voor kleding hij aanhad toen hij op dinsdag 23:30 door zijn ouders werd afgezet. Had hij toen andere kleding aan dan toen hij opm 21:15 ontsnapte.
pi_187144537
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:01 schreef Tengano het volgende:

Ja, in de Mondriaan Maastricht was het steekincident en daar is hij ontsnapt nadat hij daar door zijn ouders naartoe is gebracht. Daar heeft hij ook het brandalarm geactiveerd. Op zich interesant materiaal voor het OM lijkt mij.
Hij was daar alle keren.
  woensdag 29 mei 2019 @ 00:04:05 #25
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187144560
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:02 schreef Za het volgende:

[..]

Hij was daar alle keren.
Ja, dat is wat de media zegt, maar het past tot nu toe niet zo goed met de activiteiten die hij ondernam en de tijd die hij daar voor nodig had. Vandaar dat wij hier zo eigenwijs zijn om dat niet voor zoete koek aan te nemen.
pi_187144584
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:01 schreef Tengano het volgende:

Je kunt daar mogelijk op zien wat voor kleding hij aanhad toen hij op dinsdag 23:30 door zijn ouders werd afgezet. Had hij toen andere kleding aan dan toen hij opm 21:15 ontsnapte.
Het ging me om de discussie dat hij niet in Maastricht kon zitten.
pi_187144618
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:04 schreef Tengano het volgende:

Ja, dat is wat de media zegt, maar het past tot nu toe niet zo goed met de activiteiten die hij ondernam en de tijd die hij daar voor nodig had. Vandaar dat wij hier zo eigenwijs zijn om dat niet voor zoete koek aan te nemen.
Ik plaats nogmaals de uitspraak van de rechtbank (volledige uitspraak zie link)

Feiten
[verdachte] wordt ervan verdacht op 4 mei 2019 mevrouw [slachtoffer 1] van het leven te hebben beroofd en op 7 mei 2019 mevrouw [slachtoffer 2] en de heer [slachtoffer 3] van het leven te hebben beroofd.

Op 7 mei 2019 omstreeks 17.15 uur heeft [verdachte] zich gemeld bij Mondriaan gelegen aan de [adres] te Maastricht.

Op 7 mei 2019 omstreeks 21.15 uur bleek dat [verdachte] niet meer bij Mondriaan aanwezig was: hij was door stapeling van aantal stoelen in de binnentuin over de muur geklommen.

Op mei 7 mei 2019 omstreeks 23.30 uur is [verdachte] door zijn ouders teruggebracht naar Mondriaan.


https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBLIM:2019:4940
  woensdag 29 mei 2019 @ 00:09:12 #28
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187144665
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:04 schreef Za het volgende:

[..]

Het ging me om de discussie dat hij niet in Maastricht kon zitten.
Ik geloof best dat hij van dinsdagavond 23:30 tot en met woensdagochtend 8:00 in de Mondriaan in Maastricht zat.

En ik ben er niet van overtuigd dat hij daarvoor ook op die lokatie zat. Ik heb eerder het vermoeden dat hij toen op de hoofdlokatie in Heerlen zat; dichtbij huis (8 km) en dichtbij de Brunsummerheide (3km)

In tegenstelling tot de afstanden van de lokatie Maastricht, waar je meer richting de 30 kilometer gaat, wat gewoon niet zo aannemelijk lijkt, met wat er zich heeft afgespeeld. Zie ook de vorige posts. Maar nogmaals, dat is een gedurfde aanname, maar die wel realistischer lijkt.
  woensdag 29 mei 2019 @ 00:10:38 #29
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187144692
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:06 schreef Za het volgende:

[..]

Ik plaats nogmaals de uitspraak van de rechtbank (volledige uitspraak zie link)

Feiten
[verdachte] wordt ervan verdacht op 4 mei 2019 mevrouw [slachtoffer 1] van het leven te hebben beroofd en op 7 mei 2019 mevrouw [slachtoffer 2] en de heer [slachtoffer 3] van het leven te hebben beroofd.

Op 7 mei 2019 omstreeks 17.15 uur heeft [verdachte] zich gemeld bij Mondriaan gelegen aan de [adres] te Maastricht.

Op 7 mei 2019 omstreeks 21.15 uur bleek dat [verdachte] niet meer bij Mondriaan aanwezig was: hij was door stapeling van aantal stoelen in de binnentuin over de muur geklommen.

Op mei 7 mei 2019 omstreeks 23.30 uur is [verdachte] door zijn ouders teruggebracht naar Mondriaan.


https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBLIM:2019:4940
Ja precies. Daar staat Mondriaan. Maar er staat toch niet welke Mondriaan ;)

Ze hebben twee lokaties van die club daar; 1 in Heerlen en 1 in Maastricht waar hij zijn voorlopig laatste ontsnapping deed.
pi_187144708
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 23:57 schreef Za het volgende:

[..]

Rechtbank Roermond heeft geoordeeld dat de kliniek in Maastricht de beelden moet aanleveren.

Hij zat dus niet in Heerlen.

Hier is de uitspraak waarin duidelijk staat dat Thijs H. In Maastricht zat:

https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBLIM:2019:4940
Thx. Heb de uitspraak in de OP gezet.
pi_187144733
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:09 schreef Tengano het volgende:

En ik ben er niet van overtuigd dat hij daarvoor ook op die lokatie zat. Ik heb eerder het vermoeden dat hij toen op de hoofdlokatie in Heerlen zat
Deze info komt van de rechtbank, ik heb al 2 keer de link gepost.

De uitspraak wordt verbatim overgenomen en uitgetypt en is correct, hij zat in Maastricht.

Dat dat tijdstechnisch lastig is, is interessant, tevens het ontbreken van getuigen gedurende zijn reis.
pi_187144752
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:10 schreef Tengano het volgende:

Ja precies. Daar staat Mondriaan. Maar er staat toch niet welke Mondriaan ;)

Ze hebben twee lokaties van die club daar; 1 in Heerlen en 1 in Maastricht waar hij zijn voorlopig laatste ontsnapping deed.
Er staat letterlijk:

Op 7 mei 2019 omstreeks 17.15 uur heeft [verdachte] zich gemeld bij Mondriaan gelegen aan de [adres] te Maastricht.
  woensdag 29 mei 2019 @ 00:17:04 #33
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187144782
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:14 schreef Za het volgende:

[..]

Er staat letterlijk:

Op 7 mei 2019 omstreeks 17.15 uur heeft [verdachte] zich gemeld bij Mondriaan gelegen aan de [adres] te Maastricht.
Tja danne...... :{

weet ik het ook ff niet meer :%

:|W
pi_187144842
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 23:45 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ze heeft hem toch niet geholpen als drievoudig moordenaar? En ze heeft toch niet de plicht haar zoon aan te geven als ze vermoedt dat hij drie mensen heeft neergestoken? Het enige wat echt discutabel lijkt, is het wassen van die kleding. Tja, zoals ik al zei vanuit zo'n moederrol werkt dat gewoon heel anders; ergens begrijp ik dat wel. Het is ook een stukje ontkenning. Je wil het gewoon niet erkennen dat jouw eigen kind zo iets gedaan heeft en gaat dan dit soort dingen doen. Maar imo heeft ze niet echt iets strafbaars gedaan, maar misschien zie ik het niet goed of mis ik iets.
[..]

Nou ze is zorgzaam en beschermend voor haar clienten,
en doet zelfs je was als dat nodig is. Waar vindt je zo'n advocaat ;)
Nou daar wringt dus al de hele avond de schoen hier. Zeker nu ik die twitterpost zag van december, zie misdaadjournalist. ik woon in Rotterdam en netwerken op hoog niveau is mijn tweede natuur geworden.

Die moeder doet dat ook heel natuurlijk, maar dit is raar. Intelligente vrouw, zoon met error dingen. Links om of rechtsom kost haar klanten. Ik snap ze nu niet, bewust geen verklaringen afleggen, geen tijdslijn willen delen. Dat joch komt voor het gerecht, dat wist ze. Ze is niet dom. Ik snap haar gedachtengang nog niet.

Dit gaat het gezin namelijk, mijn inziens heel veel ellende opleveren.

1 haar zoon heeft drie onschuldige onbekende mensen vermoord en laten we die vooral onbekend houden. Klaar die verdient zijn straf.
2 zij gooit een rookgordijn op, gaat de boel ontkennen en draaien...

Is er iemand hier die de steekpartij in Groningen linkt aan de zaak in Brunssum of Den Haag?
Of van die in noord Holland?

Ze hebben vandaag dik verloren met die rechtzaak.

[ Bericht 0% gewijzigd door ootjekatootje op 29-05-2019 00:28:16 ]
pi_187144902
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:17 schreef Tengano het volgende:

Tja danne...... :{

weet ik het ook ff niet meer :%

:|W
We weten vooralsnog helemaal niet zeker of Thijs H. wel de dader is.
pi_187144943
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:02 schreef Za het volgende:

[..]

Hij was daar alle keren.
hoe kwam hij dan in Brunssum?
  woensdag 29 mei 2019 @ 00:31:20 #37
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187144947
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nou daar wringt dus al de hele avond de schoen hier. Zeker nu ik die twitterpost zag van december, zie misdaadjournalist. ik woon in Rotterdam en netwerken op hoog niveau is mijn tweede natuur geworden.

Die moeder doet dat ook heel natuurlijk, maar dit is raar. Intelligente vrouw, zoon met error dingen. Links om of rechtsom kost haar klanten. Ik snap ze nu niet, bewust geen verklaringen afleggen, geen tijdslijn willen delen. Dat joch komt voor het gerecht, dat wist ze. Ze is niet dom. Ik snap haar gedachtengang nog niet.

Dit gaat het gezin namelijk, mijn inziens heel veel ellende opleveren.

1 haar zoon heeft drie onschuldige onbekende mensen vermoord en lagen we die vooral onbekend houden. Klaar die verdient zijn straf.
2 zij gooit een rookgordijn op, gaat de boel ontkennen en draaien...
Ellende heeft ze nu toch al. Ik denk dat je in zo'n geval het eerst voor je kind kiest en niet voor de zakelijke kant. Dat pleit wel voor haar vind ik.

quote:
Is er iemand hier die de steekpartij in Groningen linkt aan de zaak in Brunssum of Den Haag?
Of van die in noord Holland?
Zijn er in Groningen en in Noordholland ook hondenuitlaters neergestoken of vergelijkbare incidenten geweest?
Wist ik niet.

quote:
Ze hebben vandaag dik verloren met die rechtzaak.
Ik wist niet dat er vandaag nog een zitting was :? 22 mei was de laatste volgens mij.
pi_187144956
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:30 schreef ootjekatootje het volgende:

hoe kwam hij dan in Brunssum?
Geen idee, dat is het wonderlijke.
Kleding wassen door ouders is ook onmogelijk.
  woensdag 29 mei 2019 @ 00:34:18 #39
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187144987
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:31 schreef Za het volgende:

Kleding wassen door ouders is ook onmogelijk.
Hoezo? Als hij andere kleren heeft aangetrokken en ma heeft alles in de was gedaan, kan dat toch? En qua reistijd kan hij wellicht gewoon gebeld hebben. "Ma, kun je me alsjeblieft op komen halen, ik wil zo graag naar huis toe."
pi_187145024
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:34 schreef Tengano het volgende:

Hoezo? Als hij andere kleren heeft aangetrokken en ma heeft alles in de was gedaan, kan dat toch? En qua reistijd kan hij wellicht gewoon gebeld hebben. "Ma, kun je me even op komen halen, ik wil graag naar huis toe."
Ja dan wel.
Ik had begrepen dat hij in dezelfde kleding, inmiddels gewassen, liep.
pi_187145027
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:31 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ellende heeft ze nu toch al. Ik denk dat je in zo'n geval het eerst voor je kind kiest en niet voor de zakelijke kant. Dat pleit wel voor haar vind ik.
[..]

Zijn er in Groningen en in Noordholland ook hondenuitlaters neergestoken of vergelijkbare incidenten geweest?
Wist ik niet.
[..]

Ik wist niet dat er vandaag nog een zitting was :? 22 mei was de laatste volgens mij.
Nee die beelden worden vrijgegeven, dus bezoekjes ouders staan er ook op, naast de bezoekjes van Thijs. Zal wat wezen als ze hem zondagavond kwamen brengen, en maandag kwamen halen en weer kwamen brengen. Zoveel uren doorbrengen met je zoon die net een vrouw zomaar neersteekt

Ze werkt met kwetsbare kinderen, ze speelt hoog spel. Begrijpelijk maar slim?

In noord holland werden lukraak mensen neergestoken, daar hebben ze iemand voor opgepakt.

In Groningen loopt ook een steker rond, heeft zomaar iemand neergestoken. Lijkt wel op deze zaken alleen liet het slachtoffer geen hond uit.
pi_187145038
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:31 schreef Za het volgende:

[..]

Geen idee, dat is het wonderlijke.
Kleding wassen door ouders is ook onmogelijk.
door de instelling ook, zie wasboekje instelling. Duurt vijf dagen
pi_187145047
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:36 schreef Za het volgende:

[..]

Ja dan wel.
Ik had begrepen dat hij in dezelfde kleding, inmiddels gewassen, liep.
Heb je daar een bron voor? Dat dacht ik ook maar nergens kunnen terugvinden in de artikelen.

Edit: moet van vandaag zijn.
  woensdag 29 mei 2019 @ 00:39:15 #44
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187145051
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

door de instelling ook, zie wasboekje instelling. Duurt vijf dagen
Dat was in Heerlen :6
pi_187145055
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:34 schreef Tengano het volgende:

qua reistijd kan hij wellicht gewoon gebeld hebben.
Dan zou hij al die tijd met een telefoon hebben gelopen, dan zouden ze nu niet zo om bewijs verlegen zitten.
pi_187145078
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:31 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ellende heeft ze nu toch al. Ik denk dat je in zo'n geval het eerst voor je kind kiest en niet voor de zakelijke kant. Dat pleit wel voor haar vind ik.
[..]

Zijn er in Groningen en in Noordholland ook hondenuitlaters neergestoken of vergelijkbare incidenten geweest?
Wist ik niet.
[..]

Ik wist niet dat er vandaag nog een zitting was :? 22 mei was de laatste volgens mij.
nog ff zeg, als die ma van Michael p dat zou doen dan breekt de hel los. Haar zoon heeft er mogelijk drie neergestoken in twee sessies.

Geen enkele ouder van een seriemoordenaar reageert zo. Noem eens een zaak, behalve die van Joran van der Sloot welke nooit veroordeeld is van de moord op Natalee
pi_187145082
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:38 schreef ootjekatootje het volgende:

Heb je daar een bron voor? Dat dacht ik ook maar nergens kunnen terugvinden in de artikelen.
Nee, dat was een aanname, ook vanwege het woord "inmiddels" en omdat ik ervan uitga dat het voornamelijk jas en schoenen zijn die van belang zijn, maar hij kan dat idd hebben omgewisseld, gewassen, weggegooid.
pi_187145125
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:17 schreef Tengano het volgende:

[..]

Tja danne...... :{

weet ik het ook ff niet meer :%

:|W
nou dat heb ik al de hele avond. Dat betekend dat hij om 21:15 ontsnapte en door zijn ouders werd terug gebracht om 23:30. Die ouders hebben hem getroffen in een hotel daar. Dan kan het wel, hij is niet in Brunssum geweest die avond. Maar dat zullen ze wel kunnen zien aan de camera’s boven de snelweg.
  woensdag 29 mei 2019 @ 00:46:37 #49
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187145133
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:37 schreef ootjekatootje het volgende:
Nee die beelden worden vrijgegeven, dus bezoekjes ouders staan er ook op, naast de bezoekjes van Thijs. Zal wat wezen als ze hem zondagavond kwamen brengen, en maandag kwamen halen en weer kwamen brengen. Zoveel uren doorbrengen met je zoon die net een vrouw zomaar neersteekt
Wie zegt dat die ouders wisten dat Thijs zaterdag die vrouw had neergestoken. De politie kon ook geen chocola maken van wat hij woensdag had te melden.
pi_187145148
Hebben die ouders daar nog wat vastgoed aangekocht?
  woensdag 29 mei 2019 @ 00:48:03 #51
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187145150
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

nou dat heb ik al de hele avond. Dat betekend dat hij om 21:15 ontsnapte en door zijn ouders werd terug gebracht om 23:30. Die ouders hebben hem getroffen in een hotel daar. Dan kan het wel, hij is niet in Brunssum geweest die avond. Maar dat zullen ze wel kunnen zien aan de camera’s boven de snelweg.
Of de geografische informatie van de telefoon van mams.
pi_187145151
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:46 schreef Tengano het volgende:

[..]

Wie zegt dat die ouders wisten dat Thijs zaterdag die vrouw had neergestoken. De politie kon ook geen chocola maken van wat hij woensdag had te melden.
Ik
  woensdag 29 mei 2019 @ 00:48:47 #53
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187145163
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik
Ja ok, maar dat kun je toch niet weten.
pi_187145164
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:48 schreef Tengano het volgende:

[..]

Of de geografische informatie van de telefoon van mams.
Inderdaad, en ze weten meer dan Fokkers hier
pi_187145168
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:48 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ja ok, maar dat kun je toch niet weten.
Kom op, maar we gaan het meemaken

Ook boven de snelwegen hangen camera’s, die zien overal via het OV of via het wegennet wat die ouders gedaan hebben.

Ze hadden ten alle tijden de politie kunnen bellen. Zij deden dat niet, de kliniek uiteindelijk wel.
  woensdag 29 mei 2019 @ 00:49:39 #56
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187145169
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Inderdaad, en ze weten meer dan Fokkers hier
Gelukkig maar, anders hadden wij niks meer te speculeren :Y)
pi_187145176
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:46 schreef Tengano het volgende:

[..]

Wie zegt dat die ouders wisten dat Thijs zaterdag die vrouw had neergestoken. De politie kon ook geen chocola maken van wat hij woensdag had te melden.
Zouden ze dat op het verbaal hebben gezet we kunnen er geen melk of puur chocolade van maken?
  woensdag 29 mei 2019 @ 00:51:21 #58
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187145187
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zouden ze dat op het verbaal hebben gezet we kunnen er geen melk of puur chocolade van maken?
:D Die is wel leuk _O-
pi_187145314
Maar ik ga dus door die link van Za uit dat hij steeds in Maastricht zat.

Hij zegt daar dat hij naar de hei gaat, dat moet dus om 09:00 of daarvoor geweest zijn.

Om 13:00 de eerste geprikt, 13:30 de tweede op de hei. Van daar naar Maastricht is het 4 uur lopen. Dat haalt die al niet, 17:15 melden.

Lopend dus geen optie, fiets gejat of geholpen?
pi_187145322
Kan natuurlijk ook dat hij daar gewoon een fiets had staan, omdat hij er vaker kwam.

Edit: je zoon heeft een error maar is volwassen en suïcidaal. En intelligent. Dan heeft die gewoon een fiets mee. Fiets in den haag en fiets in Limburg.

Hoodie aan, mes in de voorzak en op de terugweg handen in de mouwen. Niemand ziet het.

Zouden ze zijn social media geschiedenis al gezien hebben, wat keek die en wat zorgt hij op het internet.

[ Bericht 69% gewijzigd door ootjekatootje op 29-05-2019 01:08:47 ]
pi_187145453


[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 29-05-2019 01:22:44 ]
pi_187145570
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:38 schreef ootjekatootje het volgende:

Heb je daar een bron voor? Dat dacht ik ook maar nergens kunnen terugvinden in de artikelen.

Edit: moet van vandaag zijn.
Rond 23.30 uur kwam hij terug naar Mondriaan begeleid door zijn ouders. Inmiddels waren zijn kleren gewassen.

https://www.limburger.nl/(...)tsnapt-bij-mondriaan
  woensdag 29 mei 2019 @ 01:41:03 #63
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187145652
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 01:02 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar ik ga dus door die link van Za uit dat hij steeds in Maastricht zat.

Hij zegt daar dat hij naar de hei gaat, dat moet dus om 09:00 of daarvoor geweest zijn.

Om 13:00 de eerste geprikt, 13:30 de tweede op de hei. Van daar naar Maastricht is het 4 uur lopen. Dat haalt die al niet, 17:15 melden.

Lopend dus geen optie, fiets gejat of geholpen?
Tja, als je in Maastricht zegt dat je een stukje wil gaan wandelen op de Brunsummerheide, 30 kilometer verderop, dan vraag ik me af wat ze daar zullen zeggen? Hoe ga je daar dan naar toe Thijs?

Nou gwoon lopen of met de de fiets, de bus. Ik weet niet hoor, iemand die zo verward is alsin de toestand waarin hij was......? Ik snap dat niet zo goed. Vanaf Heerlen kon ik het nog wel volgen, maar vanaf Maastricht ben ik het draadje ff kwijt...... :{
pi_187145750
-never mind-
  woensdag 29 mei 2019 @ 02:03:43 #65
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187145753
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 02:01 schreef Za het volgende:

[..]

Maar zat hij dan voor die twee moorden daar ookal?
Dan is hij er 3 keer ontsnapt?
Deze zaak is lastig te volgen.
Hij heeft volgens de officials al die tijd in Mondriaan Maastricht gezeten. En nee, hij is in totaal 2 x ontsnapt. En volgens de mensen die het zouden moeten weten heeft hij al die tijd in de Mondriaan Maastricht gezeten, wat het allemaal minder goed bevatbaar maakt.
  woensdag 29 mei 2019 @ 02:05:41 #66
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187145759
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 02:01 schreef Za het volgende:
-never mind-
Hoezo?
pi_187145762
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 02:03 schreef Tengano het volgende:

Nee, hij is in totaal 2 x ontsnapt. En volgens de mensen die het zouden moeten weten heeft hij al die tijd in de Mondriaan Maastricht gezeten, wat het allemaal minder goed bevatbaar maakt.
Ik lees het idd, hij zat er die week meerdere malen.
Ik dacht te hebben gelezen dat hij tevergeefs hulp zocht, maar dat blijkt niet zo te zijn nu, de deur stond steeds open.
  woensdag 29 mei 2019 @ 02:07:24 #68
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187145766
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 02:06 schreef Za het volgende:

[..]

Ik lees het idd, hij zat er die week meerdere malen.
Ik dacht te hebben gelezen dat hij tevergeefs hulp zocht, maar dat blijkt niet zo te zijn nu, de deur stond steeds open.
Ja hij had klachten, zocht hulp, liep ook van tijd tot tijd weg, ging een beetje op avontuur, en liet af en toe de hont uit.
pi_187145780
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 02:07 schreef Tengano het volgende:

Ja hij had klachten, zocht hulp, liep ook van tijd tot tijd weg en ging een beetje op avontuur.
Dan was hij niet echt een slachtoffer van de falende GGZ zoals eerder geopperd.

BTW, hoe oud is die man, een jaar of 30?
Heeft hij niet gewoon een auto?
  woensdag 29 mei 2019 @ 02:12:56 #70
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187145790
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 02:10 schreef Za het volgende:
Dan was hij niet echt een slachtoffer van de falende GGZ zoals eerder geopperd.
Tja, dat is een lastige. Achteraf zou je toch kunnen zeggen dat hij niet de juiste hulp heeft gekregen die hij nodig had. En daarnaast hebben zijn behandelaars toch iets serieus over het hoofd gezien, vindt je ook niet.
quote:
BTW, hoe oud is die man, een jaar of 30?
27; staat in de OP
quote:
Heeft hij niet gewoon een auto?
Dat weten we niet; misschien dat die buurman op de Hooikade in Den Haag daar iets meer over weet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 29-05-2019 02:22:14 ]
pi_187145814
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 02:12 schreef Tengano het volgende:

Tja, dat is een lastige. Achteraf zou je toch kunnen zeggen dat hij niet de juiste hulp heeft gekregen die hij nodig had. En daarnaast hebben zijn behandelaars toch iets serieus over het hoofd gezien, vindt je ook niet.
Iig heeft hij niet tevergeefs overal aangeklopt voor hulp zoals in de media te lezen stond, hij was kind aan huis bij de kliniek.
Geen idee verder welk behandelplan medicatie diagnose etc er waren en inhoeverre hij meewerkte.
  woensdag 29 mei 2019 @ 02:24:20 #72
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187145817
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 02:21 schreef Za het volgende:
Geen idee verder welk behandelplan medicatie diagnose etc er waren en inhoeverre hij meewerkte.
Ja, maar dit was duidelijk iemand die tegen zichzelf beschermd moest worden en waar ook de samenleving voor beschermd diende te worden. Achteraf gezien heeft de Mondriaan daar wel in gefaald;

1 in het vaststellen van het daadwerkelijke risico,
en 2 in het nemen van passende preventieve maatregelen.

Uiteindelijk had Mondriaan wel die verantwoordelijkheid omdat Thijs zich overgaf aan hun kennis, inzicht, expertise en vaardigheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 29-05-2019 02:30:01 ]
pi_187145827
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 02:24 schreef Tengano het volgende:

Ja, maar dit was duidelijk iemand die tegen zichzelf beschermd moest worden en waar ook de samenleving voor beschermd diende te worden. Achteraf gezien heeft de Mondriaan daar wel in gefaald.
Ik denk niet dat je dat kunt stellen.
Medicatie heeft tijd nodig om aan te slaan, patiënt ontsnapt van gesloten afdeling, hoe zie je die bescherming voor je?

quote:
1 in het vaststellen van het risico
en 2 in het nemen van passende preventieve maatregelen.
Daar hoeft bij binnenkomst die voorgaande maand geen sprake van te zijn geweest.
Welke maatregelen anders dan een gesloten afdeling?
pi_187145832
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 02:24 schreef Tengano het volgende:

Uiteindelijk had Mondriaan wel die verantwoordelijkheid omdat Thijs zich overgaf aan hun kennis, inzicht, expertise en vaardigheden.
Hij ontsnapte continu of ging ervandoor.
Hoe is dat werkbaar?
  woensdag 29 mei 2019 @ 02:35:45 #75
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187145838
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 02:30 schreef Za het volgende:
Ik denk niet dat je dat kunt stellen.
Medicatie heeft tijd nodig om aan te slaan, patiënt ontsnapt van gesloten afdeling, hoe zie je die bescherming voor je?
Thijs heeft echt niet pas maandag voor het eerst zijn medicatie gehad. Voor die tijd was hij ook al in de war. Hij had iig eerder anti psychotica moeten hebben en blijkbaar heeft ie dat niet gekregen. Los daarvan hebben ze die psychose niet vastgesteld cq zien aankomen cq voldoende gemonitord.

quote:
Daar hoeft bij binnenkomst die voorgaande maand geen sprake van te zijn geweest.
Welke maatregelen anders dan een gesloten afdeling?
Een gesloten afdeling heeft ook zo iets dat je daar niet zomaar uit kunt ontsnappen; niet voor je eigen veiligheid en ook niet voor die van anderen. Maar dat is ondertussen wel gebeurd, met twee extra doden. En dat valt gek genoeg niet Thijs aan te rekenen.
  woensdag 29 mei 2019 @ 02:37:26 #76
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187145843
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 02:34 schreef Za het volgende:

[..]

Hij ontsnapte continu of ging ervandoor.
Hoe is dat werkbaar?
Tja, dan moet je zorgen dat je gesloten afdeling gesloten is of gewoon een patattent beginnen oid.
pi_187145857
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 02:35 schreef Tengano het volgende:

Thijs heeft echt niet pas maandag voor het eerst zijn medicatie gehad. Voor die tijd was hij ook al in de war. Hij had iig eerder anti psychotica moeten hebben en blijkbaar heeft ie dat niet gekregen. Los daarvan hebben ze die psychose niet vastgesteld cq zien aankomen cq voldoende gemonitord.
Het staat helemaal niet vast dat hij ooit eerder een psychose heeft gehad en zelfs niet of daar op dat moment sprake van was.

quote:
Een gesloten afdeling heeft ook zo iets dat je daar niet zomaar uit kunt ontsnappen; niet voor je eigen veiligheid en ook niet voor die van anderen. Maar dat is ondertussen wel gebeurd, met twee extra doden. En dat valt gek genoeg niet Thijs aan te rekenen.
Dat weet je niet, misschien wilde hij wel moorden.
Je kunt niet alles zomaar invullen en van een dader een slachtoffer maken.
  woensdag 29 mei 2019 @ 02:49:49 #78
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187145873
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 02:43 schreef Za het volgende:
[..]

Dat weet je niet, misschien wilde hij wel moorden.
Je kunt niet alles zomaar invullen en van een dader een slachtoffer maken.
Heel aannemelijk, maar dit keer was hij dat wss wel. Als je een beetje ervaring als behandelaar hebt, kun je dat ook een beetje zien aankomen. Of als je daar zorgen over hebt, kun je ook je monitoring functie introduceren/intensiveren. Volgens mij niet gebeurd. Hij liep gewoon vrij rond in Den Haag terwijl hij onder behandeling was in far away Zuid Limburg. Ze hebben hem gewoon laten varen en laten ontsporen. Dat is geen tegenprestatie als professionele club als je je daar als patient aanmeldt met het verhaal dat je hulp nodig hebt.

Nu is hij toast en zegt de Mondriaan natuurlijk dat ze alles gedaan hebben wat in hun vermogenheid lag :') en het leven van Thijs is nu naar de klote.
quote:
Het staat helemaal niet vast dat hij ooit eerder een psychose heeft gehad en zelfs niet of daar op dat moment sprake van was.
Volgens de letter der wet is Thijs dader, maar in werkelijkheid heeft Thijs acties gemaakt die hij bij zijn volle verstand nooit gemaakt zou hebben en heeft Mondriaan hem met haar hele verstand gewoon in de steek gelaten en ruim onvoldoende beschermd; tegen zichzelf alsmede tegen de maatschappij.
pi_187145880
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 02:49 schreef Tengano het volgende:

het leven van Thijs is nu naar de klote.
Dat zal de nabestaanden van de drie mensen die hij afgeslacht heeft een worst wezen.
  woensdag 29 mei 2019 @ 02:56:01 #80
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187145884
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 02:52 schreef Za het volgende:

[..]

Dat zal de nabestaanden van de drie mensen die hij afgeslacht heeft een worst wezen.
Dat snap ik wel, maar die reageren weer vanuit hun perspectief en kunnen het totaal plaatje niet overzien. Thijs is net zo goed slachtoffer als de mensen die hij om het leven heeft gebracht alsmede de familie en kennissen van de slachtoffers.

Alleen wat je straks gaat zien is dat degene die hier verantwoordelijkheid hadden kunnnen nemen (Mondriaan) straks wss de slachtofferkaart gaan trekken.

"Wij hebben alles gedaan wat binnen onze vermogendheid lag en het heeft tot grote teleurstelling en ontsteltenis van onze kant helaas niet mogen baten. Wij leven dan ook intens mee met het verdriet van de nabestaanden." :')
  woensdag 29 mei 2019 @ 03:03:02 #81
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187145897
Mondriaan zit nu al op het spoor dat ze het formeel zo correct en fantastisch doen doordat ze de rechten van de client en de geheimhoudingsplicht niet hebben geschonden O-)

Het ligt dus niet aan Mondriaan hoor _O_ O-)
pi_187145900
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 02:56 schreef Tengano het volgende:

Thijs is net zo goed slachtoffer als de mensen die hij om het leven heeft gebracht.
Nee, vooralsnog is hij een seriemoordenaar, geen slachtoffer.
  woensdag 29 mei 2019 @ 03:04:58 #83
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187145902
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 03:03 schreef Za het volgende:

[..]

Nee, vooralsnog is hij een seriemoordenaar, geen slachtoffer.
Nee liefie, als je dit soort dingen doet, ben je zeer zwaar in de war.

Normale mensen die hun scriptie aan het afronden zijn doen dit soort dingen niet;

dan ligt je focus ergens anders.
pi_187145937
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 03:04 schreef Tengano het volgende:

Nee liefie, als je dit soort dingen doet, ben je zeer zwaar in de war.

Normale mensen die hun scriptie aan het afronden zijn doen dit soort dingen niet;

dan ligt je focus ergens anders.
Dat zou je van elke moordenaar kunnen zeggen.
Als je een jonge vader van een gezin bent, een veelbelovend student, een blije bushcrafter, een tevreden ex militair, dan ligt je focus ergens anders etc etc.

Juridisch gezien hebben wij in geval van moord te maken met daders en slachtoffers, niet met louter slachtoffers.

Misschien had Thijs H. al zijn hele volwassen leven de wens mensen om te brengen. Niet dat ik dat denk, maar het is mogelijk.
Je kunt niet eenvoudigweg stellen dat hij een slachtoffer is, en de kliniek verantwoordelijk houden voor de moorden.
  woensdag 29 mei 2019 @ 04:07:32 #85
117098 Hathor
Effe niet
pi_187146002
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 03:04 schreef Tengano het volgende:

[..]

Nee liefie, als je dit soort dingen doet, ben je zeer zwaar in de war.

Normale mensen die hun scriptie aan het afronden zijn doen dit soort dingen niet;

dan ligt je focus ergens anders.
Nee boo, deze gast is zwaar gestoord en heeft een spuitje nodig, en als dat niet mogelijk is, dan in ieder geval volledige verwijdering uit de samenleving
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 29 mei 2019 @ 07:17:51 #86
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187146370
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 03:18 schreef Za het volgende:

[..]

Dat zou je van elke moordenaar kunnen zeggen.
Als je een jonge vader van een gezin bent, een veelbelovend student, een blije bushcrafter, een tevreden ex militair, dan ligt je focus ergens anders etc etc.

Juridisch gezien hebben wij in geval van moord te maken met daders en slachtoffers, niet met louter slachtoffers.

Je kunt niet eenvoudigweg stellen dat hij een slachtoffer is, en de kliniek verantwoordelijk houden voor de moorden.
Dat is ook niet wat ik in deze post zeg. Thijs draait op voor de moorden en daarmee is zijn leven (ook) verziekt, en de kliniek heeft deel aan de loop van de gebeurtenissen.

Echter zal de kliniek haar handen in onschuld wassen zoals ik al zei en gaat automatisch vrij uit.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 02:24 schreef Tengano het volgende:
Ja, maar dit was duidelijk iemand die tegen zichzelf beschermd moest worden en waar ook de samenleving voor beschermd diende te worden. Achteraf gezien heeft de Mondriaan daar wel in gefaald;

1 in het vaststellen van het daadwerkelijke risico,
en 2 in het nemen van passende preventieve maatregelen.

Uiteindelijk had Mondriaan wel die verantwoordelijkheid omdat Thijs zich overgaf aan hun kennis, inzicht, expertise en vaardigheden.
pi_187147425
Interessante draadje en hele interessante zaak! Los van het verdriet van de slachtoffers en nabestaanden, die hier uiteraard de grootste slachtoffers zijn..is dit weer het zoveelste incident met een "verward" persoon....Lijkt het me een ingewikkelde casus voor de rechtsstaat
  woensdag 29 mei 2019 @ 09:28:37 #88
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187147527
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 09:20 schreef Brybry het volgende:
Interessante draadje en hele interessante zaak! Los van het verdriet van de slachtoffers en nabestaanden, die hier uiteraard de grootste slachtoffers zijn..is dit weer het zoveelste incident met een "verward" persoon....Lijkt het me een ingewikkelde casus voor de rechtsstaat
Ik denk dat dat op zich wel meevalt. Als ze Thijs kunnen linken aan die drie moorden is het voor het OM een eenvoudig gevalletje denk ik zelf. Rapport van het PBC erbij en als hij idd verward was krijgt hij niet eens gevangenisstraf en mag hij binnen de muren van een ander circus verder aan zijn therapie werken. Alleen daar kun je niet zo gauw met een paar tuinstoelen stapelen over de muur klimmen :+
pi_187147656
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 02:12 schreef Tengano het volgende:

[..]

Tja, dat is een lastige. Achteraf zou je toch kunnen zeggen dat hij niet de juiste hulp heeft gekregen die hij nodig had. En daarnaast hebben zijn behandelaars toch iets serieus over het hoofd gezien, vindt je ook niet.
[..]

27; staat in de OP
[..]

Dat weten we niet; misschien dat die buurman op de Hooikade in Den Haag daar iets meer over weet.
Net mijn buurvrouw, die liep ook te pas en te onpas weg, kwam afspraken niet na.
Zocht weer hulp en liep vervolgens de andere kant op.

Stond er niet ergens een foto van die huiszoeking in Den Haag met een kleine Peugeot die ook verzegeld was? Ik dacht zoiets gezien te hebben.
pi_187147710
Op welke naam stond dat appartement in Den Haag eigenlijk?

Met zo'n huiszoeking nemen ze toch contact op met de huurder?
  woensdag 29 mei 2019 @ 09:42:56 #91
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187147747
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 09:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Op welke naam stond dat appartement in Den Haag eigenlijk?

Met zo'n huiszoeking nemen ze toch contact op met de huurder?
Nou volgens mij bellen ze eerst netjes aan, en als er dan niemand open doet dan rammen ze gwoon de deur in :)
pi_187147827
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 09:42 schreef Tengano het volgende:

[..]

Nou volgens mij bellen ze eerst netjes aan, en als er dan niemand open doet dan rammen ze gwoon de deur in :)
Ja das het team ter plaatse, tegelijkertijd achterhalen ze toch ook gegevens?
Ze wisten waar ze moesten zijn.

Enfin waar waren die ouders überhaupt woensdag? Lekker aan het werk? Ik geloof er niets van. Ze waren niet thuis, natuurlijk hebben ze contact gehad met de kliniek. Zeker na die steekpartij daar....

Dit zaakje stinkt, ouders zaten erbovenop en de kliniek ook. Toch legt hij nog even twee mensen om.
  woensdag 29 mei 2019 @ 09:51:35 #93
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187147864
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 09:48 schreef ootjekatootje het volgende:
Enfin waar waren die ouders überhaupt woensdag? Lekker aan het werk? Ik geloof er niets van. Ze waren niet thuis, natuurlijk hebben ze contact gehad met de kliniek. Zeker na die steekpartij daar....
De hont uitlaten misschien :{
pi_187149533
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 09:28 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik denk dat dat op zich wel meevalt. Als ze Thijs kunnen linken aan die drie moorden is het voor het OM een eenvoudig gevalletje denk ik zelf. Rapport van het PBC erbij en als hij idd verward was krijgt hij niet eens gevangenisstraf en mag hij binnen de muren van een ander circus verder aan zijn therapie werken. Alleen daar kun je niet zo gauw met een paar tuinstoelen stapelen over de muur klimmen :+
Uiteraard, dat was mijn eerste gedachte ook maar toch denk ik dat er nog wat haken en ogen aan zitten....
pi_187149675
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 03:03 schreef Tengano het volgende:
Mondriaan zit nu al op het spoor dat ze het formeel zo correct en fantastisch doen doordat ze de rechten van de client en de geheimhoudingsplicht niet hebben geschonden O-)

Het ligt dus niet aan Mondriaan hoor _O_ O-)
Er valt de instelling een hoop te verwijten maar bovenstaande niet, dit hebben ze zo moeten doen en voor de slachtoffers is dat ook de juiste weg....de verdediging zou het anders kunnen gooien op schending van het beroepsgeheim/onrechtmatig verkregen bewijs o.i.d.
  woensdag 29 mei 2019 @ 13:22:21 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187151079
Ze achtten zich niet meer gebonden aan het beroepsgeheim toen hij de volgende ochtend weer verdwenen was, maar toen hij de avond van de moorden bleek te zijn vertrokken wel?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187151263
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 07:17 schreef Tengano het volgende:

-Dat is ook niet wat ik in deze post zeg.
Thijs draait op voor de moorden en daarmee is zijn leven (ook) verziekt, en de kliniek heeft deel aan de loop van de gebeurtenissen.

-Echter zal de kliniek haar handen in onschuld wassen

-Een gesloten afdeling heeft ook zo iets dat je daar niet zomaar uit kunt ontsnappen; niet voor je eigen veiligheid en ook niet voor die van anderen. Maar dat is ondertussen wel gebeurd, met twee extra doden. En dat valt gek genoeg niet Thijs aan te rekenen.

-Achteraf zou je toch kunnen zeggen dat hij niet de juiste hulp heeft gekregen die hij nodig had. En daarnaast hebben zijn behandelaars toch iets serieus over het hoofd gezien, vindt je ook niet.

-Nu is hij toast en zegt de Mondriaan natuurlijk dat ze alles gedaan hebben wat in hun vermogenheid lag :') en het leven van Thijs is nu naar de klote.

-Ja, maar dit was duidelijk iemand die tegen zichzelf beschermd moest worden en waar ook de samenleving voor beschermd diende te worden. Achteraf gezien heeft de Mondriaan daar wel in gefaald;

-Uiteindelijk had Mondriaan wel die verantwoordelijkheid omdat Thijs zich overgaf aan hun kennis, inzicht, expertise en vaardigheden.
Zie de meerdere quotes, Je suggereert telkens dat de eigenlijke verantwoordelijkheid voor de moorden bij de kliniek ligt, ookal gebruik je niet die letterlijke bewoordingen, ik denk ook dat je die mening bent toegedaan, dat Thijs H. het slachtoffer is van een falende Mondriaan.

Of het GGZ Mondriaan onzorgvuldig heeft gehandeld inzake Thijs H. zal nog moeten blijken. Het is geen feit.
pi_187151295
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:33 schreef Za het volgende:

Of het GGZ Mondriaan onzorgvuldig heeft gehandeld inzake Thijs H. zal nog moeten blijken. Het is geen feit.
Dus als jij je kind afgeven doet ga je niet ervan uit dat ze daar waar je het brengt de verantwoording hebben over dit kind?
Ik noem maar kind echter ik bedoel iedereen.

Als men die niet kan dragen kan ik alsnog beslissen doe maar echter dan zal er iets zijn van eigen verantwoording denk ik?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2019 13:36:49 ]
pi_187151383
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 09:28 schreef Tengano het volgende:

Ik denk dat dat op zich wel meevalt. Als ze Thijs kunnen linken aan die drie moorden is het voor het OM een eenvoudig gevalletje denk ik zelf.
Dat kunnen linken is het probleem en ook nog eens onvoldoende. Er zal wettig en overtuigend bewezen moeten worden dat hij de moorden heeft gepleegd.
pi_187151726
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:35 schreef john2406 het volgende:

Dus als jij je kind afgeven doet ga je niet ervan uit dat ze daar waar je het brengt de verantwoording hebben over dit kind?
Ik noem maar kind echter ik bedoel iedereen.
Het is geen kind, dat is wel een belangrijk punt.
Wat versta je precies onder "verantwoording hebben" inzake een volwassene (die zich vrijwillig laat opnemen, en dus ook zo naar buiten kan wandelen).
pi_187152551
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 14:04 schreef Za het volgende:

[..]

Het is geen kind, dat is wel een belangrijk punt.
Wat versta je precies onder "verantwoording hebben" inzake een volwassene (die zich vrijwillig laat opnemen, en dus ook zo naar buiten kan wandelen).
Kort en bondig, mijn mening, dan moet men zich niet uitgeven voor iets als men niet leveren kan!
pi_187152593
En dan neem ik maar even aan dat ze daar , mondrian, in Maastricht ook een gesloten afdeling kennen?
pi_187152604
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 15:08 schreef john2406 het volgende:

Kort en bondig, mijn mening, dan moet men zich niet uitgeven voor iets als men niet leveren kan!
Men kan de vrijwillig binnengestapte niet standaard in de isoleercel gooien.
pi_187152630
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 15:12 schreef Za het volgende:

[..]

Men kan de vrijwillig binnengestapte niet standaard in de isoleercel gooien.
Kan niet of wil niet?
Als er een wil is is er ook een weg, wat mij betreft, en al zeker als ik deze ergens van verdenk.
pi_187152661
Het verdacht was er ja immers da ze de politie wel inlichten deden toch of ben ik abuis?
pi_187157437
De zaak Thijs H.: de gebeurtenissen van dag tot dag.
https://www.limburger.nl/(...)ssen-van-dag-tot-dag

Het wandelen met de hont zou nu op dinsdag zijn geweest?
Maar dan gaat hij toch niet terug naar Mondriaan om te zeggen dat hij naar de Brunsummerheide zou gaan?
pi_187157753
quote:
7s.gif Op woensdag 29 mei 2019 20:09 schreef IriYe het volgende:
De zaak Thijs H.: de gebeurtenissen van dag tot dag.
https://www.limburger.nl/(...)ssen-van-dag-tot-dag

Het wandelen met de hont zou nu op dinsdag zijn geweest?
Maar dan gaat hij toch niet terug naar Mondriaan om te zeggen dat hij naar de Brunsummerheide zou gaan?
Hij heeft mogelijk geen samenhangend verhaal gehad he.
pi_187157777
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 20:23 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hij heeft mogelijk geen samenhangend verhaal gehad he.
Dat verhaal kwam van de buren.
  woensdag 29 mei 2019 @ 21:56:14 #109
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187159951
quote:
7s.gif Op woensdag 29 mei 2019 20:09 schreef IriYe het volgende:
De zaak Thijs H.: de gebeurtenissen van dag tot dag.
https://www.limburger.nl/(...)ssen-van-dag-tot-dag

Het wandelen met de hont zou nu op dinsdag zijn geweest?
Maar dan gaat hij toch niet terug naar Mondriaan om te zeggen dat hij naar de Brunsummerheide zou gaan?
Ik had gedacht dat jullie nog wel even door zouden puzzelen.

Volgens mij was hij op maandag aan het wandelen met de hont.

Goed overzichtje van die Limburger; zou wel fijn zijn als dat ook nog in de OP kan, dan kunnen we het iedere keer aanpassen als we wat meer details krijgen. Nu staat die hele tijdlijn behoorlijk verspreid over allerlei posts zodat we geen overzicht hebben.

Raar alleen dat die Limburger niet eens weet hoe ze hont moeten spellen.
pi_187160886
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 21:56 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik had gedacht dat jullie nog wel even door zouden puzzelen.

Volgens mij was hij op maandag aan het wandelen met de hont.

Goed overzichtje van die Limburger; zou wel fijn zijn als dat ook nog in de OP kan, dan kunnen we het iedere keer aanpassen als we wat meer details krijgen. Nu staat die hele tijdlijn behoorlijk verspreid over allerlei posts zodat we geen overzicht hebben.

Raar alleen dat die Limburger niet eens weet hoe ze hont moeten spellen.
Wie is jullie? Ik heb een puzzelvrije dag. :P maar ik zal de link alvast in de OP zetten, ja. Op dit moment heb ik geen zin om weer alles te veranderen.

Limburgers zijn niet de slimste. ;)
  woensdag 29 mei 2019 @ 22:45:29 #111
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187161308
quote:
10s.gif Op woensdag 29 mei 2019 22:30 schreef IriYe het volgende:
Wie is jullie? Ik heb een puzzelvrije dag. :P maar ik zal de link alvast in de OP zetten, ja. Op dit moment heb ik geen zin om weer alles te veranderen.
Dankje, ik zie het wel ^O^
quote:
Limburgers zijn niet de slimste. ;)
Zou best kunnen. Ik heb echt nog steeds het gevoel dat sommige stukjes informatie gewoon niet kloppen omdat ze simpelweg niet in alle gebeurtenissen passen. Net dus ook als toen hij dus eerst bij zijn ouders was en daarna zegmaar naar de kliniek in Maastricht gaat om te zeggen dat hij een stukje op de Heide gaat wandelen, en daarna weer 29 kilometer terug naar Maastricht. Koekoek. Dat kan toch niet. Maar er zal wel steeds meer boven water komen.

Uit het overzicht van de Limburger lijkt het er iig op dat de ouders hebben gezorgd dat hij met gewassen kleren weer terug de kliniek in kwam. Bizar verhaal.

Thijs ontsnapt dus om 21:15 uit Maastricht
Thijs treft (op de een of andere manier :? ) zijn ouders (die 30 kilometer verderop wonen en) die zijn kleren wassen.
Thijs wordt om 23:30 teruggebracht in Maastricht met niet alleen gewassen kleren maar die in die tijd ook nog gedroogd zijn.

Voor de heen en terugreis en het wassen en drogen was dan 2:15 uur beschikbaar }:|

Zo'n wasmachine wil ik ook _O_

Heb nog even zitten kijken. Een autorit van de kliniek in Maastricht naar Brunssum duurt 24 minuten. Het lijkt dus bijna onmogelijk dat ze hem opgehaald hebben. Immers het kost bijna een uur om hem te halen dan en nog eens een half uur om hem weer terug te brengen. Dus om precies te zijn 3 x 24 minuten reistijd = 1:12 uur

In dat geval zou er net 1 uur over zijn om zijn kleren te wassen en te drogen...... tja }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 29-05-2019 23:00:08 ]
pi_187161638
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 22:45 schreef Tengano het volgende:

[..]

[..]

Zo'n wasmachine wil ik ook _O_
Kort programma en dan de droger in.
Wat ik gek vind is dat hij blijkbaar nergens andere kleren heeft liggen. :?
Edit; misschien waren ze wel in Hoensbroek, op het kantoor van zijn moeder. Dat ligt iets dichterbij Maastricht.

[ Bericht 6% gewijzigd door IriYe op 29-05-2019 23:05:48 ]
  woensdag 29 mei 2019 @ 23:05:42 #113
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187161766
Overigens wel sluw van die Limburger om onze tijdlijn over te nemen }:|

Hoensbroek ligt 22.4 kilometer van de kliniek, dat was 21 minuten rijden. Dat scheelt maar drie minuten op het totaal, want ze moeten toch thuis in Brunsum dan die kleren wassen denk ik zo.

Ik begrijp nou onderhand wel waarom dat blik agenten die camerabeelden willen hebben. Hier kun je gewoon geen chocola van maken >:O Zelf Hans Kazan zal hier jaloers op zijn :(

[ Bericht 23% gewijzigd door Tengano op 29-05-2019 23:12:26 ]
pi_187161906
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:05 schreef Tengano het volgende:
Overigens wel sluw van die Limburger om onze tijdlijn over te nemen }:|

Hoensbroek ligt 22.4 kilometer van de kliniek, dat was 21 minuten rijden. Dat scheelt maar drie minuten op het totaal, want ze moeten toch thuis in Brunsum dan die kleren wassen denk ik zo.
Ik zeg ook maar wat want ik heb werkelijk geen idee. Binnenkort zullen wel meer details bekend worden, ben benieuwd.
pi_187161956
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:05 schreef Tengano het volgende:

Ik begrijp nou onderhand wel waarom dat blik agenten die camerabeelden willen hebben. Hier kun je gewoon geen chocola van maken >:O Zelf Hans Kazan zal hier jaloers op zijn :(
Dit is meer wat voor Hans Klok met zijn verdwijntrucs. :')
pi_187162159
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 22:45 schreef Tengano het volgende:

Thijs ontsnapt dus om 21:15 uit Maastricht
Nee, om 21:15 wordt ontdekt dat hij niet meer aanwezig is, hij kan dan al bv 40 minuten weg zijn.
Bij de binnenmuur hangt blijkbaar geen camera, dus de exacte tijd dat hij ontsnapte is niet gedocumenteerd.
Dat maakt de tijdspanne qua reizen en kleding wassen wat ruimer.
  woensdag 29 mei 2019 @ 23:42:59 #117
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187162414
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:26 schreef Za het volgende:

[..]

Nee, om 21:15 wordt ontdekt dat hij niet meer aanwezig is, hij kan dan al bv 40 minuten weg zijn.
Bij de binnenmuur hangt blijkbaar geen camera, dus de exacte tijd dat hij ontsnapte is niet gedocumenteerd.
Dat maakt de tijdspanne qua reizen en kleding wassen wat ruimer.
Thanks ^O^

Dus Thijs komt om 17:15 binnen en ontsnapt in een tijdspanne van maximaal 4 uur.

Dat betekent dat als hij na 3 uur ontsnapt (20:15), zijn was nog makkelijk de droger in kon :Y)

Ik neem wel aan dat hij na het eten is vertrokken anders hadden ze hem al tijdens de maaltijd gemist. Maar vanaf 20:15 is het halen en brengen door zijn ouders samen met wassen en drogen iig mogelijk. En als het zo gegaan is, heeft hij op de een of andere manier ook kunnen bellen, mailen of appen lijkt mij zo om contact te leggen met zijn ouders.

Ik kon overigens in de huisregels niet terugvinden of je nou je telefoon daar binnen mocht houden. Maar ik zou eigenlijk niet zo goed weten waarom dat niet zou mogen?

[ Bericht 10% gewijzigd door Tengano op 29-05-2019 23:59:09 ]
pi_187163663
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:42 schreef Tengano het volgende:

Ik neem wel aan dat hij na het eten is vertrokken anders hadden ze hem al tijdens de maaltijd gemist. Maar vanaf 20:15 is het halen en brengen door zijn ouders samen met wassen en drogen iig mogelijk. En als het zo gegaan is, heeft hij op de een of andere manier ook kunnen bellen, mailen of appen lijkt mij zo om contact te leggen met zijn ouders.
Eigenlijk gaat hij best uitgekiend te werk voor iemand die volslagen in de war is.

Hij reist telkens in een strak tijdsbestek van en naar de inrichting, voor, tussen, en na het moorden, vertrekt tot twee keer toe met vooropgezet plan met een mes naar een park, vermoordt 3 mensen zonder dat iemand het ziet of überhaupt hem ziet, loopt tot 2 keer toe rond in een psychose met bebloede handen en kleding en met een mes, maar weet ongezien door welke getuige of argwanende dan ook weer terug te keren naar de kliniek.
Zelfs het al oud beproefde brandalarm aanzetten en ontsnappen, wat vast aan de orde van de dag is bij gesloten afdelingen lukt hem, alsmede om ongezien tijdens gesloten opname stoelen te stapelen en te ontsnappen.
In een krap tijdsbestek heeft hij de kleding met bloedsporen weten te wassen en ongezien huiswaarts te geraken.

Dat klinkt tamelijk doordacht, de volgende dag echter is er geen touw vast te knopen aan wat hij zegt wegens volslagen in de war, ik bespeur ergens een tegenstrijdigheid.
  donderdag 30 mei 2019 @ 08:44:06 #119
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187164242
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 03:10 schreef Za het volgende:
Eigenlijk gaat hij best uitgekiend te werk voor iemand die volslagen in de war is.

Hij reist telkens in een strak tijdsbestek van en naar de inrichting, voor, tussen, en na het moorden, vertrekt tot twee keer toe met vooropgezet plan met een mes naar een park, vermoordt 3 mensen zonder dat iemand het ziet of überhaupt hem ziet, loopt tot 2 keer toe rond in een psychose met bebloede handen en kleding en met een mes, maar weet ongezien door welke getuige of argwanende dan ook weer terug te keren naar de kliniek.
Zelfs het al oud beproefde brandalarm aanzetten en ontsnappen, wat vast aan de orde van de dag is bij gesloten afdelingen lukt hem, alsmede om ongezien tijdens gesloten opname stoelen te stapelen en te ontsnappen.
In een krap tijdsbestek heeft hij de kleding met bloedsporen weten te wassen en ongezien huiswaarts te geraken.

Dat klinkt tamelijk doordacht, de volgende dag echter is er geen touw vast te knopen aan wat hij zegt wegens volslagen in de war, ik bespeur ergens een tegenstrijdigheid.
Interesant perspectief wel. Ik werd vanmorgen wakker met een blik waarmee ik ook wat kritisch naar die moeder keek. Die is natuurlijk ook niet ontgaan dat er twee moorden waren gepleegd op de Brunsummerheide (bij haar in de achtertuin bijna). Als zij dan contact heeft met Thijs, op diezelfde dinsdag in de avond rond 21:15 toen hij al ontsnapt was, stelt ze vast dan zijn kleding onder het bloed zit en wast die. Die moet toch geweten hebben waar ze mee bezig was, het was immers volop in het nieuws op dat moment.

Ze brengt Thijs dan netjes terug in diezelfde gewassen kleren wat de kliniek dan vaststelt. Vervolgens regelt ze na zijn arrestatie de volgende dag zelf een advocaat waar ze dus dan ook overduidelijk contact mee heeft. Die advocaat komt daar uit dezelfde regio en kent ze blijkbaar. En als Thijs dan (na zijn verwarde uitspraken tijdens de politieverhoren) bij de RC? komt, zegt hij dat hij het niet gedaan heeft. Ik blijf toch geloven dat dat statement vanaf zijn moeder via zijn advocaat bij Thijs terecht gekomen is. Thijs zit dan wel al die tijd in beperkingen maar communicatie vanaf moeder met Thijs is wat dat betreft geenzins onmogelijk en die beperkingen zijn daarmee een wassen neus. En omdat beide advocaten (Serge en mams) allebei volgens mij een soort zwijgrecht hebben, komt daar ook niks van uit.
quote:
H. ontkent de moorden gepleegd te hebben, er zijn geen directe getuigen gevonden, mensen in H.'s omgeving lijken ook niet bereid verklaringen af te leggen, medewerkers van Mondriaan zwijgen eveneens. Het mes dat H. bij zich zou hebben gehad is niet gevonden. Omdat ook zijn kleding met bloedsporen gewassen is, vindt de rechter de camerabeelden noodzakelijk voor het verdere onderzoek.

https://www.ad.nl/binnenl(...)tra-bewijs~aad72028/
quote:
De camerabeelden kunnen aantonen welke kleren H. droeg toen hij zich op 7 mei meldde bij Vijverdal en ,,in welke staat deze kleding was", wat hij droeg toen hij later die avond werd teruggebracht en wat hij aanhad toen hij de volgende ochtend weer verdween. ,,Er bestaat geen andere mogelijkheid om achter deze belangrijke gegevens te komen, nu de kleren van H. zijn gewassen", aldus de rechtbank. Ook kunnen de beelden volgens de rechter-commissaris duidelijk maken welke spullen hij bij zich had.

https://www.telegraaf.nl/(...)nt-drievoudige-moord
Je zou bijna denken dat ze proberen om vrijspraak te bewerkstelligen omdat er straks geen of onvoldoende bewijs is (of zou zijn, wat ik niet mogelijk acht). En ik denk dat dat kruisonderzoek naar die IMEI nummers intussen of gedaan is, of in volle gang is; en ik vermoed zelfs dat ze de lokatiegegevens van de telefoon van mams ook nog even in kaart brengen van de periode 4 mei t/m 8 mei ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 30-05-2019 10:16:44 ]
  donderdag 30 mei 2019 @ 10:16:12 #120
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187165072
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:42 schreef Tengano het volgende:

[..]

Thanks ^O^

Dus Thijs komt om 17:15 binnen en ontsnapt in een tijdspanne van maximaal 4 uur.

Dat betekent dat als hij na 3 uur ontsnapt (20:15), zijn was nog makkelijk de droger in kon :Y)

Ik neem wel aan dat hij na het eten is vertrokken anders hadden ze hem al tijdens de maaltijd gemist. Maar vanaf 20:15 is het halen en brengen door zijn ouders samen met wassen en drogen iig mogelijk. En als het zo gegaan is, heeft hij op de een of andere manier ook kunnen bellen, mailen of appen lijkt mij zo om contact te leggen met zijn ouders.

Ik kon overigens in de huisregels niet terugvinden of je nou je telefoon daar binnen mocht houden. Maar ik zou eigenlijk niet zo goed weten waarom dat niet zou mogen?

contact met dealer, mensen met invloed, loverboys. er zijn genoeg redenen te bedenken waarom contact met de buitenwereld cliënten niet zouden helpen bij hun herstel.
  donderdag 30 mei 2019 @ 10:17:22 #121
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187165081
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 03:10 schreef Za het volgende:

[..]

Eigenlijk gaat hij best uitgekiend te werk voor iemand die volslagen in de war is.

Hij reist telkens in een strak tijdsbestek van en naar de inrichting, voor, tussen, en na het moorden, vertrekt tot twee keer toe met vooropgezet plan met een mes naar een park, vermoordt 3 mensen zonder dat iemand het ziet of überhaupt hem ziet, loopt tot 2 keer toe rond in een psychose met bebloede handen en kleding en met een mes, maar weet ongezien door welke getuige of argwanende dan ook weer terug te keren naar de kliniek.
Zelfs het al oud beproefde brandalarm aanzetten en ontsnappen, wat vast aan de orde van de dag is bij gesloten afdelingen lukt hem, alsmede om ongezien tijdens gesloten opname stoelen te stapelen en te ontsnappen.
In een krap tijdsbestek heeft hij de kleding met bloedsporen weten te wassen en ongezien huiswaarts te geraken.

Dat klinkt tamelijk doordacht, de volgende dag echter is er geen touw vast te knopen aan wat hij zegt wegens volslagen in de war, ik bespeur ergens een tegenstrijdigheid.
Dat gevoel had ik dinsdag ook.
pi_187165082
Elke advocaat probeert vrijspraak te bewerkstelligen als er te weinig bewijs is. Dat hun werk flapdrol 8)7
  donderdag 30 mei 2019 @ 10:18:17 #123
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187165089
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:17 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Elke advocaat probeert vrijspraak te bewerkstelligen als er te weinig bewijs is. Dat hun werk flapdrol 8)7
Ik proef wat rancune >:)
pi_187165098
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:18 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik proef wat rancune >:)
Ik proef bij jou enorm veel onbenul. Jammer hoor
  donderdag 30 mei 2019 @ 10:19:42 #125
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187165099
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat gevoel had ik dinsdag ook.
Ja weet ik. Toen zei je dat het zaakje stinkt, maar ik was toen nog niet zo ver en was meer op Thijs gericht. Ow wacht ff, ik dacht dat je het over die moeder had.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 30-05-2019 10:55:03 ]
  donderdag 30 mei 2019 @ 10:20:01 #126
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187165103
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:19 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ik proef bij jou enorm veel onbenul. Jammer hoor
En alweer _O-
pi_187165505
"mensen in H.'s omgeving lijken ook niet bereid verklaringen af te leggen,"
Lijken of zijn niet bereid? Zijn ouders? Dubieus.

Misschien eens kijken wat voor boeken Thijs thuis heeft liggen? 'Hoe pleeg ik de perfecte moord'?
  donderdag 30 mei 2019 @ 11:18:53 #128
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187165659
Volgens mij heeft alleen die buurjongen in Den Haag dingen geroepen; die stond gewoon vol met zijn patser in de camera over die ingetrapte douchedeur en zo. Van de rest hoor je volgens mij idd niks.
  donderdag 30 mei 2019 @ 11:24:21 #129
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187165731
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:17 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Elke advocaat probeert vrijspraak te bewerkstelligen als er te weinig bewijs is. Dat hun werk flapdrol 8)7
Flapdrol? Doe even normaal
  donderdag 30 mei 2019 @ 11:27:02 #130
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187165762
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 11:18 schreef Tengano het volgende:
Volgens mij heeft alleen die buurjongen in Den Haag dingen geroepen; die stond gewoon vol met zijn patser in de camera over die ingetrapte douchedeur en zo. Van de rest hoor je volgens mij idd niks.
Nee van niemand, journalisten hoeven niet af te reizen naar het zuiden. Niemand praat

Is dat omdat zijn moeder zo’n felle tante is?
  donderdag 30 mei 2019 @ 11:28:52 #131
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187165788
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 11:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee van niemand, journalisten hoeven niet af te reizen naar het zuiden. Niemand praat

Is dat omdat zijn moeder zo’n felle tante is?
Zou ook iets te maken kunnen hebben met die cultuur daar. Toen Nicky daar werd omgebracht wilden ze dat gedoe er om heen ook graag negeren. Nicky's ouders moesten er zelfs voor verhuizen. Misschien heeft die omgeving ook niet zo'n zin in zo'n nieuw circus. Maar ik denk dat ze het meest bang zijn dat Peter R. weer die kant op komt :D
  donderdag 30 mei 2019 @ 11:33:56 #132
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187165866
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 11:28 schreef Tengano het volgende:

[..]

Zou ook iets te maken kunnen hebben met die cultuur daar. Toen Nicky daar werd omgebracht wilden ze dat gedoe er om heen ook graag negeren. Nicky's ouders moesten er zelfs voor verhuizen. Misschien heeft die omgeving ook niet zo'n zin in zo'n nieuw circus. Maar ik denk dat ze het meest bang zijn dat Peter R. weer die kant op komt :D
Haha, raar volk.

En Peter komt niet meer want dan is die niet op tijd terug in de studio voor Boulevard
  donderdag 30 mei 2019 @ 11:36:51 #133
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187165901
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 11:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Haha, raar volk.

En Peter komt niet meer want dan is die niet op tijd terug in de studio voor Boulevard
Ik heb eens een tijdje in Limburg gewerkt, en merkte dat als je daar niet vandaan komt, je er ook niet tussen komt. Kwam nogal inkennig over; vreemd :?
  donderdag 30 mei 2019 @ 11:38:26 #134
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187165922
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 11:36 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik heb eens een tijdje in Limburg gewerkt, en merkte dat als je daar niet vandaan komt, je er ook niet tussen komt. Kwam nogal inkennig over; vreemd :?
Soort van inteelt bolwerk zoals Urk en Volendam?
pi_187165951
Misschien was Thijsje geinspireerd door Panhuis, vanuit een inrichting moorden plegen omdat personeel in de inrichting of zwijgt of niets doet.
  donderdag 30 mei 2019 @ 11:42:52 #136
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187165988
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 11:40 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien was Thijsje geinspireerd door Panhuis, vanuit een inrichting moorden plegen omdat personeel in de inrichting of zwijgt of niets doet.
Denk het niet, maar die steekpartij in Groningen kan wel weer geïnspireerd zijn geraakt door Thijs.

Thijs mogelijk door de verhalen van die steker in Noord Holland.
pi_187166063
Hij zal ook geweten hebben dat zijn familie zou meewerken, dat zijn ouders achter hem zouden blijven staan. Net zoals bij Panhuis, die zelfs de auto van zijn moeder mocht lenen.
  donderdag 30 mei 2019 @ 11:48:35 #138
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187166069
Ik vermoed nog steeds dat het door een waan is veroorzaakt die op de een of ander manier ook iets met die honden te maken had. Maar als hij nu ontkent en dat hardnekkig blijft doen gaan we dat voorlopig nog niet horen. Ik begin het onderhand trouwens wel een steeds vreemdere zaak te vinden met name door die mysterieze acties en reacties cq verzwijgingen.
pi_187166075
Waarschijnlijk schromelijk verwend.
  donderdag 30 mei 2019 @ 11:58:09 #140
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187166195
Misschien kun je hier nog iets meer te weten komen:

https://www.hollandsemark(...)01&month=5&year=2019
pi_187167141
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 11:58 schreef Tengano het volgende:
Misschien kun je hier nog iets meer te weten komen:

https://www.hollandsemark(...)01&month=5&year=2019
Wel met juiste info komen he, Hoensbroek ligt niet in Holland.
  donderdag 30 mei 2019 @ 17:00:59 #142
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187170152
https://www.limburger.nl/(...)ssen-van-dag-tot-dag

Dus Thijs was eerst het hondje aan het uitlaten, ging naar de hei stak daar iets voor 11:30 de slachtoffers neer.

Dat mes, dat komt dan uit het ouderlijk huis. Zou die dat even willen terugbrengen die avond?
Je mist zo’n mes toch s’avonds...

Staat dat moordwapen dan gewoon weer in het messenblok? Of hebben ze snel een nieuwe messenset gekocht?

Dit gaat mogelijk een staartje krijgen voor die ouders.
  donderdag 30 mei 2019 @ 18:54:17 #143
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187171707
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 13:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wel met juiste info komen he, Hoensbroek ligt niet in Holland.
Als dit kaartje klopt, waar ik maar even van uit ga, dan zie je dat Hoensbroek pal naast Brunssum ligt en rechts van Brunssum zie je de Brunssummerheide. Ik denk dat ze vandaag op die braderie In Hoensbroek toch ook even gesproken hebben over wat zich de afgelopen paar weken daar heeft afgespeeld. Ik denk namelijk dat daar voor de rest niet zo veel gebeurt.

Daarnaast kun je op die kaartje goed zien dat de lokatie Heerlen voor Thijs qua kliniek veel logischer had geweest. Dat Maastricht ligt eigenlijk best wel een teringeind weg om ff een wandelingtje op de heide te maken.

pi_187171768
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:54 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik stel voorlopig helemaal niks in twijfel, echter wat ik wel weet is dat Hoensbroek (Heerlen) want daar hoort het bij, ligt niet in Holland.

Holland, dat zeggen Duitsers tegen Nederland, muss ich noch weit nach Holland? Ja ungefahr 300 km.
  donderdag 30 mei 2019 @ 18:59:21 #145
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187171792
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:00 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.limburger.nl/(...)ssen-van-dag-tot-dag

Dus Thijs was eerst het hondje aan het uitlaten, ging naar de hei stak daar iets voor 11:30 de slachtoffers neer.

Dat mes, dat komt dan uit het ouderlijk huis. Zou die dat even willen terugbrengen die avond?
Je mist zo’n mes toch s’avonds...

Staat dat moordwapen dan gewoon weer in het messenblok? Of hebben ze snel een nieuwe messenset gekocht?

Dit gaat mogelijk een staartje krijgen voor die ouders.
Ja, ik lees in dat artikel dat Thijs bij binnenkomst in Maastricht naast het bloed op zijn kleding ook een mes bij zich had. Redelijk aannemelijk dat dat het moordwapen was tenzij hij met meerdere messen op zak liep en het hele messenblok van mams leeg was. Iig klinkt dat voor mij nog steeds weinig berekenend cq doordacht; ik denk dat Michael P. het iets anders aangepakt had.
pi_187172020
Ja, waar is dat mes eigenlijk gebleven? In de kliniek? Afgewassen en terug de la in? Of is het hergebruikt bij de steekpartij s'morgens? Of toch terug bij mams in de keukenla?
pi_187172185
Zouden de slachtoffers bij 1 messteek het leven al gelaten hebben?
pi_187172346
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 19:28 schreef john2406 het volgende:
Zouden de slachtoffers bij 1 messteek het leven al gelaten hebben?
Volgens de getuige die de slachtoffers zag liggen kon Thijs goed en gericht steken.
De man had een flinke verwonding aan zijn borstkas.
  donderdag 30 mei 2019 @ 20:01:35 #149
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_187172672
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:54 schreef Tengano het volgende:

[..]

Als dit kaartje klopt, waar ik maar even van uit ga, dan zie je dat Hoensbroek pal naast Brunssum ligt en rechts van Brunssum zie je de Brunssummerheide. Ik denk dat ze vandaag op die braderie In Hoensbroek toch ook even gesproken hebben over wat zich de afgelopen paar weken daar heeft afgespeeld. Ik denk namelijk dat daar voor de rest niet zo veel gebeurt.

Daarnaast kun je op die kaartje goed zien dat de lokatie Heerlen voor Thijs qua kliniek veel logischer had geweest. Dat Maastricht ligt eigenlijk best wel een teringeind weg om ff een wandelingtje op de heide te maken.

[ afbeelding ]
Er is niet over gepraat, er was wel een steekpartij op de markt. :').
And so is the past
  donderdag 30 mei 2019 @ 20:06:18 #150
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187172757
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:01 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Er is niet over gepraat, er was wel een steekpartij op de markt. :').
Ik denk dat dat gewoon een limburgs dingetje is
  donderdag 30 mei 2019 @ 20:08:24 #151
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187172786
quote:
2s.gif Op donderdag 30 mei 2019 19:39 schreef IriYe het volgende:

[..]

Volgens de getuige die de slachtoffers zag liggen kon Thijs goed en gericht steken.
De man had een flinke verwonding aan zijn borstkas.
Oefening baart kunst, drie dagen eerder generale repetitie...
pi_187173033
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:01 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Er is niet over gepraat, er was wel een steekpartij op de markt. :').
Steekpartij op Markt in Hoensbroek; verdachte aangehouden
https://www.limburger.nl/(...)-markt-in-hoensbroek
:')
Nog steeds geen plaats bij het PBC?
pi_187173083
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Oefening baart kunst, drie dagen eerder generale repetitie...
Misschien leren ze dat wel in de kliniek tijdens het recreatie uurtje.
  donderdag 30 mei 2019 @ 20:29:04 #154
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187173161
quote:
17. 15 uur Thijs H. meldt zich bij Mondriaan. Psychiater heeft geen goed gevoel: H. heeft bloed aan zijn kleding en handen, vertelt dat hij uren op de Brunssummerheide heeft gezworven, er is sprake van een mes dat hij bij zich had of heeft
Het is toch eigenlijk ongelofelijk. Die jongen komt met een mes en onder het bloed aan en iedereen in die tent weet op een gegeven moment dat er twee mensen zijn omgebracht op de lokatie waar Thijs was.

Vervolgens laten ze hem daar gewoon rondlopen met dusdanig weinig toezicht dat hij rustig heeft kunnen ontsnappen. Intussen was die jongen voor al die medepatienten ook een gevaar. Stel dat je eigen kind daar had rondgelopen of dat Thijs daar ook nog wat acties had gemaakt. Het personeel hield hem blijkbaar nauwelijks in de gaten terwijl ze op dat moment wisten wat voor iemand ze binnen hadden.

Afijn in de nacht die daarop volgde en nadat Thijs in zijn ontsnapping nog even zijn kleren is wezen wassen, is er weer een steekincident. Gelukkig was het dit keer een 51 jarige patient die iets minder goed kon prikken blijkbaar, want iedereen heeft het overleefd; een paar bezoekjes aan het ziekenhuis bleken voldoende.

Maar naast het feit dat er te weinig toezicht was op risicovolle Thijs was er op diezelfde afdeling dus gewoon een mes beschikbaar waar Thijs blijkbaar wel raad mee weet. Wat zijn dat eigenlijk voor onverantwoorde keuzes die daar gemaakt zijn? Achteraf moet je toch blij zijn dat daar niks is gebeurd, en als je eigen familie op die afdeling had gezeten moet je daar toch achteraf een heel ongemakkelijk gevoel van krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 30-05-2019 20:36:50 ]
pi_187173220
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:29 schreef Tengano het volgende:

[..]

Het personeel hield hij blijkbaar nauwelijks in de gaten terwijl ze op dat moment wisten wat voor iemand ze binnen hadden.

Volgens mij ben je behoorlijk over de rooie aan het gaan, als je al het een en ander door elkaar begint te gooien, hij hield het personeel in de gaten, moet toch andersom zijn of niet?
  donderdag 30 mei 2019 @ 20:33:58 #156
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187173242
quote:
Op de Markt in Hoensbroek is donderdagmiddag rond 15.00 uur steekpartij geweest. Een man stak een andere man met zijn zakmes.

De hulpdiensten zijn uitgerukt. Het slachtoffer wordt behandeld door medewerkers van de aanwezige EHBO post. De verdachte van de steekpartij is aangehouden. De politie doet onderzoek naar het steekincident.

Op de Markt in Hoensbroek wordt met Hemelvaartsdag voor de 48ste keer een braderie gehouden.
Moet je kijken hoe bizar dat gecombineerd is in dat bericht. Die limburger doet net of zoiets de normaalste zaak van de wereld is; net als een lekke band oid. Eigenaardig :?
pi_187173284
Zijn eerste slachtoffer viel toch hogerop is het niet?
  donderdag 30 mei 2019 @ 20:37:45 #158
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187173286
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:32 schreef john2406 het volgende:

[..]

Volgens mij ben je behoorlijk over de rooie aan het gaan, als je al het een en ander door elkaar begint te gooien, hij hield het personeel in de gaten, moet toch andersom zijn of niet?
Daar moet hem staan; ik had mijn post nog niet goed nagelezen/gecorrigeerd.
  donderdag 30 mei 2019 @ 20:38:14 #159
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187173294
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:37 schreef john2406 het volgende:
Zijn eerste slachtoffer viel toch hogerop is het niet?
Ja en een beetje naar links
pi_187173307
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:38 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ja en een beetje naar links
Als het klopt, konden ze deze daar niet vinden?
  donderdag 30 mei 2019 @ 20:39:34 #161
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_187173319
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:33 schreef Tengano het volgende:

[..]

Moet je kijken hoe bizar dat gecombineerd is in dat bericht. Die limburger doet net of zoiets de normaalste zaak van de wereld is; net als een lekke band oid. Eigenaardig :?
Ik ben daar 500m vandaan geboren, het zou voor mij nieuws zijn als er op de braderie (of kermis) géén knok- steek- of schietpartij zou zijn.
And so is the past
pi_187173354
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:39 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ik ben daar 500m vandaan geboren, het zou voor mij nieuws zijn als er op de braderie (of kermis) géén knok- steek- of schietpartij zou zijn.
Dan zal je friture de Bok ook wel kunnen denk ik?

Al weet ik niet percies of die de bok heet.
De hele nacht was die open.
  donderdag 30 mei 2019 @ 20:42:09 #163
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187173367
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:39 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ik ben daar 500m vandaan geboren, het zou voor mij nieuws zijn als er op de braderie (of kermis) géén knok- steek- of schietpartij zou zijn.
Ok, dan zijn wij in de rest van het land dus blijkbaar niks gewend.

Dat hoort dus blijkbaar bij de cultuur daar.

De braderieen waar ik meestal naar toe ga, daar doen mensen vaak gewoon gezellig, maken een praatje, wordt wat gelachen, maar in Limburg is dat blijkbaar anders. Goed om te weten iig.
pi_187173389
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:42 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ok, dan zijn wij in de rest van het land dus blijkbaar niks gewend.

Of gij zijt meer gewend daar ik hier niet veel las over dat eerste slachtoffer?

Misschien hogerop meer regel als uitzondering?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2019 20:43:48 ]
pi_187173406
Zelfs dat intrappen van die deur kwam pas later ter sprake is het niet?

Of is daar meneer/mevrouw agent voor langs geweest?

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2019 20:45:22 ]
  donderdag 30 mei 2019 @ 20:45:19 #166
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187173418
Ik kan jou gewoon niet zo goet volgen -O-
pi_187173419
Ik was vandaag ook op een braderie. Komt wel dichtbij zo.
  donderdag 30 mei 2019 @ 20:45:46 #168
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187173426
quote:
6s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:45 schreef IriYe het volgende:
Ik was vandaag ook op een braderie. Komt wel dichtbij zo.
_O-
  donderdag 30 mei 2019 @ 20:48:00 #169
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187173466
Kijk jongens dit was vandaag in Hoensbroek. Hier lopen nou al die prikkers }:|



Mij zal je daar niet meer zien iig :{w
pi_187173689
quote:
8s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:48 schreef Tengano het volgende:

Mij zal je daar niet meer zien iig :{w
Doe je goed aan, een koopje kan je daar wel vergeten, als jij niet koopt is er wel een andere ..... !
  donderdag 30 mei 2019 @ 21:20:40 #171
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187174097
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:29 schreef Tengano het volgende:

[..]

Het is toch eigenlijk ongelofelijk. Die jongen komt met een mes en onder het bloed aan en iedereen in die tent weet op een gegeven moment dat er twee mensen zijn omgebracht op de lokatie waar Thijs was.

Vervolgens laten ze hem daar gewoon rondlopen met dusdanig weinig toezicht dat hij rustig heeft kunnen ontsnappen. Intussen was die jongen voor al die medepatienten ook een gevaar. Stel dat je eigen kind daar had rondgelopen of dat Thijs daar ook nog wat acties had gemaakt. Het personeel hield hem blijkbaar nauwelijks in de gaten terwijl ze op dat moment wisten wat voor iemand ze binnen hadden.

Afijn in de nacht die daarop volgde en nadat Thijs in zijn ontsnapping nog even zijn kleren is wezen wassen, is er weer een steekincident. Gelukkig was het dit keer een 51 jarige patient die iets minder goed kon prikken blijkbaar, want iedereen heeft het overleefd; een paar bezoekjes aan het ziekenhuis bleken voldoende.

Maar naast het feit dat er te weinig toezicht was op risicovolle Thijs was er op diezelfde afdeling dus gewoon een mes beschikbaar waar Thijs blijkbaar wel raad mee weet. Wat zijn dat eigenlijk voor onverantwoorde keuzes die daar gemaakt zijn? Achteraf moet je toch blij zijn dat daar niks is gebeurd, en als je eigen familie op die afdeling had gezeten moet je daar toch achteraf een heel ongemakkelijk gevoel van krijgen.
ik vraag me af wat de rol van de ouders gespeeld heeft, ben benieuwd of de kliniek haar gebeld heeft na 17:15 en of ze hem gesproken hebben.

Iemand die een gevaar voor zichzelf en voor anderen is wordt direct op een gesloten afdeling gezet. Toch is hij daar weg, via via maar wel weg.

Is de isoleer anno 2019 passe?
pi_187174175
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:33 schreef Tengano het volgende:

[..]

Moet je kijken hoe bizar dat gecombineerd is in dat bericht. Die limburger doet net of zoiets de normaalste zaak van de wereld is; net als een lekke band oid. Eigenaardig :?
NWS / Steekpartijen bij Amsterdamse Jumbo en AH
pi_187174204
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:06 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik denk dat dat gewoon een limburgs dingetje is
NWS / Steekpartijen bij Amsterdamse Jumbo en AH

Forget it het is landelijk denk ik.
  donderdag 30 mei 2019 @ 21:28:44 #174
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187174260
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 21:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

NWS / Steekpartijen bij Amsterdamse Jumbo en AH

Forget it het is landelijk denk ik.
Ik ben mijn kinderen ook aan het trainen met messen, stel dat ze aangevallen worden bij de Mac.

1 ik mag ze niet helpen
2 de politie doet niets

Lang leve het zakmes!

-O-
pi_187174318
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 21:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik ben mijn kinderen ook aan het trainen met messen, stel dat ze aangevallen worden bij de Mac.

1 ik mag ze niet helpen
2 de politie doet niets

Lang leve het zakmes!

-O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187174366
@Tengano is mij te gefixeerd op Limburg, vandaar dat ik hem zo te woord sta.

Hij vraagt er toch zelf om.
  donderdag 30 mei 2019 @ 22:28:29 #177
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187175453
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 21:32 schreef john2406 het volgende:
@:Tengano is mij te gefixeerd op Limburg, vandaar dat ik hem zo te woord sta.

Hij vraagt er toch zelf om.
Ja nou wordt ie mooi, eerst al die limburgers die daar de boel onveilig maken,
en dan mij de schuld geven :{w
pi_187176496
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:29 schreef Tengano het volgende:

Het is toch eigenlijk ongelofelijk. Die jongen komt met een mes en onder het bloed aan en iedereen in die tent weet op een gegeven moment dat er twee mensen zijn omgebracht op de lokatie waar Thijs was.

Vervolgens laten ze hem daar gewoon rondlopen met dusdanig weinig toezicht dat hij rustig heeft kunnen ontsnappen. Intussen was die jongen voor al die medepatienten ook een gevaar. Stel dat je eigen kind daar had rondgelopen of dat Thijs daar ook nog wat acties had gemaakt. Het personeel hield hem blijkbaar nauwelijks in de gaten terwijl ze op dat moment wisten wat voor iemand ze binnen hadden.

Afijn in de nacht die daarop volgde en nadat Thijs in zijn ontsnapping nog even zijn kleren is wezen wassen, is er weer een steekincident. Gelukkig was het dit keer een 51 jarige patient die iets minder goed kon prikken blijkbaar, want iedereen heeft het overleefd; een paar bezoekjes aan het ziekenhuis bleken voldoende.

Maar naast het feit dat er te weinig toezicht was op risicovolle Thijs was er op diezelfde afdeling dus gewoon een mes beschikbaar waar Thijs blijkbaar wel raad mee weet. Wat zijn dat eigenlijk voor onverantwoorde keuzes die daar gemaakt zijn? Achteraf moet je toch blij zijn dat daar niks is gebeurd, en als je eigen familie op die afdeling had gezeten moet je daar toch achteraf een heel ongemakkelijk gevoel van krijgen.
Hij had hoe dan ook de tegenwoordigheid van geest om weer rap en ongezien terug te keren naar de kliniek.
Indien de psychiater zich zorgen maakte moest hij permissie vragen om Thijs H. in de isoleercel te gooien, je kunt niet iemand die vrijwillig binnen wandelt tegen zijn zin vasthouden zonder tussenkomst van een rechter.

Waarschijnlijk was die RM direct aangevraagd, maar nog niet in werking omdat Thijs H. binnen no time weer ontsnapte.

Hij komt ook niet over als iemand die trouw zijn medicatie slikte en luisterde naar het advies van zijn behandelend arts indien hij zich telkens uit de voeten maakt ipv op de gesloten afdeling te werken aan zijn geestelijke beslommeringen.

Maar ja, er waren nog (bloed) sporen te wissen en een moordwapen, daar geef je dan als verward persoon toch voorrang aan.
  donderdag 30 mei 2019 @ 23:49:25 #179
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187176880
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:27 schreef Za het volgende:
Hij had hoe dan ook de tegenwoordigheid van geest om weer rap en ongezien terug te keren naar de kliniek.
Klopt, ik weet alleen niet wat we daaruit kunnen of mogen concluderen.
quote:
Indien de psychiater zich zorgen maakte moest hij permissie vragen om Thijs H. in de isoleercel te gooien, je kunt niet iemand die vrijwillig binnen wandelt tegen zijn zin vasthouden zonder tussenkomst van een rechter.
Mijn punt is dat de kliniek een potentiele moordenaar binnenhaalt en waar ze ten minste op dat moment een zeer sterk vermoeden van hebben dat hij al een klein CV'tje heeft opgebouwd.
Die psychiater had niet voor niets, niet zo'n goed gevoel }:|

Als je zo iemand dan gewoon maar een beetje laat rond lopen, hij met een mes is binnengekomen en ook andere patienten blijkbaar toegang hebben tot een mes, ben je niet zo verantwoordelijk bezig tegenover de overige patienten populatie (alsmede je eigen personeel, of wellicht bezoekers). Als je hem niet in de isoleercel mag plaatsen ok, maar blijf dat tenminste in de buurt om een oogje in het zeil te houden.

Maar nee, Thijs had alle tijd en ruimte om met zijn Toni Boltini act over de muur te klimmen zonder dat ook maar iemand iets in de gaten had. Volgens onze schattingen was hij al een uur weg voordat bij Mondriaan een lampje ging branden. Daar heb ik zeer grote kanttekeningen bij. Dan heb je imo onvoldoende oog voor de veiligheid van de patienten waarvan jij als kliniek van beweert daar goede zorg voor te dragen. Dat is gewoon simpelweg niet gebeurd. Dit was gewoon fucking linke soep, en goddank voor die patienten maar ook voor Mondriaan zijn hier geen doden bij gevallen, maar dat is dus niet aan de goede zorg :|W van Mondriaan te danken.
quote:
Hij komt ook niet over als iemand die trouw zijn medicatie slikte en luisterde naar het advies van zijn behandelend arts.
Ik weet niet of hij iets slikte en zo ja wat en daarnaast heb ik geen enkel beeld of hij trouw was aan de adviezen op dat gebied. Ik vermoed dat jij wat dat betreft net zoveel weet als ik.
quote:
Maar ja, er waren nog (bloed) sporen te wissen en een moordwapen, daar geef je dan als verward persoon toch voorrang aan.
Het is voor mij niet zo duidelijk of Thijs nou zo nodig zijn kleren wilde wassen om daarmee zijn bewijs te vernietigen. Als dat zo was, dan vermoed ik dat hij iets anders was binnengekomen dan met een mes en handen en kleren onder het bloed. Je insinuatie klinkt in dit geval niet helemaal logisch. Van zijn moeder kan ik het echter nog wel begrijpen/geloven. Die was, zo mogen we aannemen, wel bij haar volle verstand en zag ook wel dat Thijs die dag niet had gevingerverft oid.

Ergo: dat koninginnegedrag van de Mondriaan dat ze zich zo betamelijk hebben gedragen, de koninklijke weg behandelen en het verschoningsrecht oid zo netjes gehanteerd hebben, dat is voor mij een stukje theater waar ik niet in mee ga. Ik vind dat ze daar steken hebben laten vallen en waar god zij dank geen extra slachtoffers bij gevallen zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tengano op 31-05-2019 00:04:39 ]
  vrijdag 31 mei 2019 @ 00:07:03 #180
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187177141
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:27 schreef Za het volgende:

[..]

Hij had hoe dan ook de tegenwoordigheid van geest om weer rap en ongezien terug te keren naar de kliniek.
Indien de psychiater zich zorgen maakte moest hij permissie vragen om Thijs H. in de isoleercel te gooien, je kunt niet iemand die vrijwillig binnen wandelt tegen zijn zin vasthouden zonder tussenkomst van een rechter.

Waarschijnlijk was die RM direct aangevraagd, maar nog niet in werking omdat Thijs H. binnen no time weer ontsnapte.

Hij komt ook niet over als iemand die trouw zijn medicatie slikte en luisterde naar het advies van zijn behandelend arts indien hij zich telkens uit de voeten maakt ipv op de gesloten afdeling te werken aan zijn geestelijke beslommeringen.

Maar ja, er waren nog (bloed) sporen te wissen en een moordwapen, daar geef je dan als verward persoon toch voorrang aan.
Gelul Za, en ik spreek uit eigen ervaring. Ben je een gebaar voor jezelf/ de omgeving dan hoor je gewoon opgesloten te worden. Uit respect voor jezelf en de omgeving.

Wij kregen toen een driepunts telefoon gesprek met de behandelaar en de buren aangezien er geen familie was. Ze werd uiteindelijk 6 weken intern opgenomen.
pi_187177540
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 22:28 schreef Tengano het volgende:

[..]

en dan mij de schuld geven :{w
Waarvan?
pi_187178552
Ik begrijp niet zo goed dat hij enerzijds op een gesloten afdeling zat en de mededeling anderzijds dat hij zich als een modelpatient gedroeg. Hij zal voor de behandelaars tegenstrijdig gedrag hebben vertoond, misschien enerzijds zeggen dat hij er slecht aan toe was en niet voor zichzelf instond en anderzijds gedroeg hij zich voorbeeldig.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 08:38:40 #183
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187179274
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 06:41 schreef Loekie1 het volgende:
Ik begrijp niet zo goed dat hij enerzijds op een gesloten afdeling zat en de mededeling anderzijds dat hij zich als een modelpatient gedroeg. Hij zal voor de behandelaars tegenstrijdig gedrag hebben vertoond, misschien enerzijds zeggen dat hij er slecht aan toe was en niet voor zichzelf instond en anderzijds gedroeg hij zich voorbeeldig.
Ik snap niet dat hij op een gesloten afdeling zit, en netjes met zijn behandelaars overlegd
dat hij op de Brunssumerheide (29 kilometer verderop) een lekker ontspannen wandelingetje gaat maken :)

Ik kan de complete gang van zaken trouwens nauwelijks meer volgen;
het ontbreekt nogal aan de nodige logica }:|
pi_187179334
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:49 schreef Tengano het volgende:

[..]

Klopt, ik weet alleen niet wat we daaruit kunnen of mogen concluderen.
[..]

Mijn punt is dat de kliniek een potentiele moordenaar binnenhaalt en waar ze ten minste op dat moment een zeer sterk vermoeden van hebben dat hij al een klein CV'tje heeft opgebouwd.
Die psychiater had niet voor niets, niet zo'n goed gevoel }:|

Als je zo iemand dan gewoon maar een beetje laat rond lopen, hij met een mes is binnengekomen en ook andere patienten blijkbaar toegang hebben tot een mes, ben je niet zo verantwoordelijk bezig tegenover de overige patienten populatie (alsmede je eigen personeel, of wellicht bezoekers). Als je hem niet in de isoleercel mag plaatsen ok, maar blijf dat tenminste in de buurt om een oogje in het zeil te houden.

Maar nee, Thijs had alle tijd en ruimte om met zijn Toni Boltini act over de muur te klimmen zonder dat ook maar iemand iets in de gaten had. Volgens onze schattingen was hij al een uur weg voordat bij Mondriaan een lampje ging branden. Daar heb ik zeer grote kanttekeningen bij. Dan heb je imo onvoldoende oog voor de veiligheid van de patienten waarvan jij als kliniek van beweert daar goede zorg voor te dragen. Dat is gewoon simpelweg niet gebeurd. Dit was gewoon fucking linke soep, en goddank voor die patienten maar ook voor Mondriaan zijn hier geen doden bij gevallen, maar dat is dus niet aan de goede zorg :|W van Mondriaan te danken.
[..]

Ik weet niet of hij iets slikte en zo ja wat en daarnaast heb ik geen enkel beeld of hij trouw was aan de adviezen op dat gebied. Ik vermoed dat jij wat dat betreft net zoveel weet als ik.
[..]

Het is voor mij niet zo duidelijk of Thijs nou zo nodig zijn kleren wilde wassen om daarmee zijn bewijs te vernietigen. Als dat zo was, dan vermoed ik dat hij iets anders was binnengekomen dan met een mes en handen en kleren onder het bloed. Je insinuatie klinkt in dit geval niet helemaal logisch. Van zijn moeder kan ik het echter nog wel begrijpen/geloven. Die was, zo mogen we aannemen, wel bij haar volle verstand en zag ook wel dat Thijs die dag niet had gevingerverft oid.

Ergo: dat koninginnegedrag van de Mondriaan dat ze zich zo betamelijk hebben gedragen, de koninklijke weg behandelen en het verschoningsrecht oid zo netjes gehanteerd hebben, dat is voor mij een stukje theater waar ik niet in mee ga. Ik vind dat ze daar steken hebben laten vallen en waar god zij dank geen extra slachtoffers bij gevallen zijn.
Wat fijn toch dat jij alles zo goed weet. Ene post na andere met insinuaties naar moeder en kliniek. Negeer ook dat in GGZ kliniek nauwelijks personeel is
  vrijdag 31 mei 2019 @ 09:05:39 #185
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187179439
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 08:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Wat fijn toch dat jij alles zo goed weet. Ene post na andere met insinuaties naar moeder en kliniek. Negeer ook dat in GGZ kliniek nauwelijks personeel is
Er zijn kamers zat, deur dicht en op slot. Politie bellen.

Thijs is een seriemoordenaar geen slachtoffer
pi_187179461
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 09:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Er zijn kamers zat, deur dicht en op slot. Politie bellen.

Thijs is een seriemoordenaar geen slachtoffer
Hij is verdachte van meerdere moorden
  vrijdag 31 mei 2019 @ 09:09:52 #187
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187179466
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 09:08 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Hij is verdachte van meerdere moorden
Ook goed
  vrijdag 31 mei 2019 @ 09:40:42 #188
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187179710
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 08:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Wat fijn toch dat jij alles zo goed weet. Ene post na andere met insinuaties naar moeder en kliniek. Negeer ook dat in GGZ kliniek nauwelijks personeel is
Veel of weinig personeel, er bestaat ook nog zoiets als prioriteren. En dat is enigzins wenselijk als je bijna zeker weet dat je een verward persoon in je tent hebt rondlopen die net twee wandelaars heeft vermoord. Ben iig blij dat jij niet in zo'n instelling werkt, maar qua mentaliteit zou je er mss best tussen passen.
pi_187180885
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:07 schreef ootjekatootje het volgende:

Gelul Za, en ik spreek uit eigen ervaring. Ben je een gebaar voor jezelf/ de omgeving dan hoor je gewoon opgesloten te worden. Uit respect voor jezelf en de omgeving.

Wij kregen toen een driepunts telefoon gesprek met de behandelaar en de buren aangezien er geen familie was. Ze werd uiteindelijk 6 weken intern opgenomen.
Thijs is toch ook direct opgenomen en op een gesloten afdeling geplaatst, ik had het over een isoleercel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Za op 31-05-2019 11:14:14 ]
  vrijdag 31 mei 2019 @ 11:22:05 #190
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187181082
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 11:05 schreef Za het volgende:

[..]

Thijs is toch ook direct opgenomen en op een gesloten afdeling geplaatst, ik had het over een isoleercel.

Hoe kan hij dan toch ontsnappen? Geen toezicht?

Het gaat mij om dat stukje tussen 17;15 en 21:15
pi_187181086
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:49 schreef Tengano het volgende:

Mijn punt is dat de kliniek een potentiele moordenaar binnenhaalt en waar ze ten minste op dat moment een zeer sterk vermoeden van hebben dat hij al een klein CV'tje heeft opgebouwd.
Die psychiater had niet voor niets, niet zo'n goed gevoel }:|

Als je zo iemand dan gewoon maar een beetje laat rond lopen, hij met een mes is binnengekomen en ook andere patienten blijkbaar toegang hebben tot een mes, ben je niet zo verantwoordelijk bezig tegenover de overige patienten populatie (alsmede je eigen personeel, of wellicht bezoekers). Als je hem niet in de isoleercel mag plaatsen ok, maar blijf dat tenminste in de buurt om een oogje in het zeil te houden.
Ze lieten hem niet zomaar een beetje rondlopen hij zat op een gesloten afdeling.
Iedereen die daar zit heeft issues, niet alleen Thijs H.
1 op 1 supervisie is ondoenlijk.

quote:
Dit was gewoon fucking linke soep, en goddank voor die patienten maar ook voor Mondriaan zijn hier geen doden bij gevallen, maar dat is dus niet aan de goede zorg :|W van Mondriaan te danken.
Ook de andere patiënten kunnen een gevaar zijn voor zichzelf en elkaar, ze zitten er niet voor niets.

quote:
Ik weet niet of hij iets slikte en zo ja wat en daarnaast heb ik geen enkel beeld of hij trouw was aan de adviezen op dat gebied. Ik vermoed dat jij wat dat betreft net zoveel weet als ik.
Ik concludeer dat omdat hij zich telkens aan de therapie en zijn behandelend psychiater(s) onttrok die hij hard nodig had door te ontsnappen.
Dat komt niet over als iemand die medicatie trouw is. Ook het afslachten van 3 mensen geeft te denken.
pi_187181120
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 11:22 schreef ootjekatootje het volgende:

Hoe kan hij dan toch ontsnappen? Geen toezicht?

Het gaat mij om dat stukje tussen 17;15 en 21:15
Hij is ontsnapt van een gesloten afdeling, hij kan zelfs omdat hij vrijwillig binnenkomt de gesloten afdeling zomaar verlaten indien zijn vrijwillige opname nog niet is omgezet is een gedwongen opname.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 11:29:01 #193
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187181168
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 11:22 schreef Za het volgende:

[..]

Ze lieten hem niet zomaar een beetje rondlopen hij zat op een gesloten afdeling.
Iedereen die daar zit heeft issues, niet alleen Thijs H.
1 op 1 supervisie is ondoenlijk.
[..]

ze lieten hem blijkbaar wel alleen rondlopen want hij zag de kans te ontsnappen met die tuinstoelen.

Buiten alles om, hij had ook daar de medewerkers kunnen aanvallen met dat mes, cliënten of bezoekers.

En zijn beoordelaar lie er rond, dus qua kaliber voldoende mogelijkheden om hem vast te zetten.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 11:29:41 #194
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187181180
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 11:24 schreef Za het volgende:

[..]

Hij is ontsnapt van een gesloten afdeling, hij kan zelfs omdat hij vrijwillig binnenkomt de gesloten afdeling zomaar verlaten indien zijn vrijwillige opname nog niet is omgezet is een gedwongen opname.
Dat omzetten kan binnen 5 minuten, das mijn punt juist.
pi_187181324
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 11:29 schreef ootjekatootje het volgende:

Dat omzetten kan binnen 5 minuten, das mijn punt juist.
https://www.dwangindezorg(...)/aanvraag-van-een-rm
  vrijdag 31 mei 2019 @ 12:06:24 #196
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187181623
quote:
Ja en dat leg ik ook steeds uit, juist degene die dat mag beslissen was daar al binnen.
De behandelaar, dus.
pi_187181667
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:06 schreef ootjekatootje het volgende:

Ja en dat leg ik ook steeds uit, juist degene die dat mag beslissen was daar al binnen.
De behandelaar, dus.
Die mag dat niet beslissen maar moet het aanvragen, Thijs H. was al binnen, dus van een vrijwillige naar een gedwongen opname.

https://www.pvp.nl/ik-ben(...)illig-naar-gedwongen
  vrijdag 31 mei 2019 @ 12:14:35 #198
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187181697
https://www.dwangindezorg.nl/gedwongen-opname/gedwongen-opname

Het gaat niet om een Rm maar direct gevaar.
Wat bijzonder is in deze link, Thijs zei dat hij ging wandelen op de hei. Mensen die op een gesloten afdeling zitten kunnen met toestemming wel over het terrein lopen of in overleg naar buiten...

Is dit ook een inschattingsfoutje geweest?
pi_187181783
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:14 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.dwangindezorg.nl/gedwongen-opname/gedwongen-opname

Het gaat niet om een Rm maar direct gevaar.
Bij direct gevaar vraagt de omgeving om een gedwongen opname van iemand die nog niet in een GGZ kliniek verblijft, hij was er al.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 12:26:18 #200
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187181797
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:10 schreef Za het volgende:

[..]

Die mag dat niet beslissen maar moet het aanvragen, Thijs H. was al binnen, dus van een vrijwillige naar een gedwongen opname.

https://www.pvp.nl/ik-ben(...)illig-naar-gedwongen
dat contact met justitie gaat 24/7 dat stopt niet na 18:00.
pi_187181825
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:26 schreef ootjekatootje het volgende:

dat contact met justitie gaat 24/7 dat stopt niet na 18:00.
Dat zeg ik ook niet, maar het is wel een procedure die afgewerkt moet worden.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 12:41:22 #202
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187181978
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:28 schreef Za het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, maar het is wel een procedure die afgewerkt moet worden.
in je link stond ook wat over contact, ik vermoed namelijk ook dat zijn ouders ook gebeld zijn door de kliniek tussen 17:15 en 21:15
  vrijdag 31 mei 2019 @ 12:52:52 #203
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187182138
"Aan de officier van justitie werd bericht dat [verdachte] op 7 mei 2019 vrijwillig was opgenomen in Mondriaan waarbij door de betrokken psychiater is aangegeven dat [verdachte] bij aanmelding bloed op zijn kleding had"

Dat was om 17:15 toen Thijs zichzelf meldde.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 13:05:42 #204
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187182300
Die kliniek zal zichzelf wel achter de oren krabben, hij stond al onder behandeling, kreeg medicatie en vermoord er vervolgens drie.

Ben heel benieuwd naar het moddergooien tussen advocaat Thijs en de kliniek
  vrijdag 31 mei 2019 @ 13:43:20 #205
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187182900
https://www.trouw.nl/opin(...)oepsgeheim~a2dbb10b/

quote:
Doorbreking van het beroepsgeheim wordt dan gerechtvaardigd als de hulpverlener alles heeft gedaan om toestemming daarvoor te verkrijgen en als hij weet dat handhaven van de zwijgplicht voor een ander ernstige schade oplevert.

Het medisch beroepsgeheim is niet aan hulpverleners gegeven om gehandhaafd te worden ten koste van nog grotere gezondheidsschade aan derden of voor de betrokken hulpverlener zelf.

Ook moet het vrijwel zeker zijn dat door de doorbreking van het beroepsgeheim de schade voor de ander kan worden beperkt of voorkomen en moet het geheim zo min mogelijk worden geschonden.

https://www.trouw.nl/same(...)j-thijs-h-~af1e3a3a/

Ik heb toch het gevoel dat Mondriaan een steekje heeft laten vallen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Tengano op 31-05-2019 14:03:26 ]
  vrijdag 31 mei 2019 @ 14:20:45 #206
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187183343
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:43 schreef Tengano het volgende:
https://www.trouw.nl/opin(...)oepsgeheim~a2dbb10b/
[..]

https://www.trouw.nl/same(...)j-thijs-h-~af1e3a3a/

Ik heb toch het gevoel dat Mondriaan een steekje heeft laten vallen.
een messteekje?
  vrijdag 31 mei 2019 @ 14:23:20 #207
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187183373
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 14:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

een messteekje?
:+
  vrijdag 31 mei 2019 @ 14:55:11 #208
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187183765
quote:
Vanwaar die vraag ze hebben het antwoord toch al?

Als het klopt deed Thijs het toch?

Zelfde als nog nooit gezien, terwijl ze het toch zien, dan zien ze het dan voor de eerste keer niet nog nooit!
  vrijdag 31 mei 2019 @ 14:58:26 #210
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187183784
quote:
Trouw doet er ook even een plasje over.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 15:37:05 #211
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187184280
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 14:57 schreef john2406 het volgende:
Zelfde als nog nooit gezien, terwijl ze het toch zien, dan zien ze het dan voor de eerste keer niet nog nooit!
Ik weet niet zo goed wat ik hier op zou moeten antwoorden :{
pi_187184312
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 15:37 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik weet niet zo goed wat ik hier op zou moeten antwoorden :{
Tja wat wil je erop antwoorden, Nederland is de dom om te poepen soms?

Als dat de kwaliteit van een journalist is, dan pak maar alvast in met de zomerstof.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 16:20:06 #213
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187184983
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 14:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

Vanwaar die vraag ze hebben het antwoord toch al?

Als het klopt deed Thijs het toch?

Zelfde als nog nooit gezien, terwijl ze het toch zien, dan zien ze het dan voor de eerste keer niet nog nooit!
Heb je het nou over de vraag in de titel van het artikel? Dat is een retorische vraag, hè.
The love you take is equal to the love you make.
pi_187185003
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 16:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je het nou over de vraag in de titel van het artikel? Dat is een retorische vraag, hè.
Uiteraard dat is de openingsstunt.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 16:21:41 #215
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187185014
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 16:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

Uiteraard dat is de openingsstunt.
Openingsstunt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_187185029
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 16:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Openingsstunt?
Wat lees je het eerst voordat je overgaat tot koop?
  vrijdag 31 mei 2019 @ 16:22:59 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187185034
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 16:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat lees je het eerst voordat je overgaat tot koop?
Koop?
The love you take is equal to the love you make.
pi_187185042
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 16:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Koop?
Jij koopt de krant niet? Jij leest online, zelfs dan koop je hoor.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 16:24:48 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187185057
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 16:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij koopt de krant niet? Jij leest online, zelfs dan koop je hoor.
Jij voelt je belazerd door dat artikel?

Hahaha! _O-
The love you take is equal to the love you make.
pi_187185111
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 16:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij voelt je belazerd door dat artikel?

Waar beweer ik dat?
  vrijdag 31 mei 2019 @ 16:28:05 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187185118
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 16:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waar beweer ik dat?
Dan begrijp ik nog steeds niet wat je bedoelt. What else is new. :')
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 3 juni 2019 @ 11:55:08 #222
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187235282
quote:
https://www.omroepwest.nl(...)-H-opnieuw-doorzocht

'Forensische en tactische rechercheurs van het onderzoeksteam doen opnieuw onderzoek in deze woning vanwege nieuwe onderzoeksvragen,' aldus de politie.
pi_187236690



En: Wachttijd
H. kan over zes weken terecht Pieter Baan Centrum (PBC). Zijn advocaat Serge Weening vindt het onbegrijpelijk dat zijn cliënt zo lang moet wachten, zo zegt hij tegen De Telegraaf. "Dat er een wachtlijst is van twee maanden, is niet te bevatten", zegt de raadsman tegen de krant. "Erg vervelend voor ons, maar ook voor het Openbaar Ministerie. Tbs-weigeraars zouden plaats moeten maken voor urgente gevallen, zoals Thijs H."
https://www.1limburg.nl/h(...)ht?context=section-1
  maandag 3 juni 2019 @ 13:49:22 #224
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187237331
quote:
7s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:15 schreef IriYe het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En: Wachttijd
H. kan over zes weken terecht Pieter Baan Centrum (PBC). Zijn advocaat Serge Weening vindt het onbegrijpelijk dat zijn cliënt zo lang moet wachten, zo zegt hij tegen De Telegraaf. "Dat er een wachtlijst is van twee maanden, is niet te bevatten", zegt de raadsman tegen de krant. "Erg vervelend voor ons, maar ook voor het Openbaar Ministerie. Tbs-weigeraars zouden plaats moeten maken voor urgente gevallen, zoals Thijs H."
https://www.1limburg.nl/h(...)ht?context=section-1
Serge Weening trekt slachtofferkaart

Wat een belachelijk zielepoot statement. Eerst je client laten ontkennen dat je er iets mee te maken hebt, en nu gaan lopen janken dat ie niet onderzocht wordt. Bah bah :')

Waarom zou je op zo'n onderzoek zitten wachten als je het niet gedaan hebt >:O
pi_187237543
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:49 schreef Tengano het volgende:

[..]

Serge Weening trekt slachtofferkaart

Wat een belachelijk zielepoot statement. Eerst je client laten ontkennen dat je er iets mee te maken hebt, en nu gaan lopen janken dat ie niet onderzocht wordt. Bah bah :')

Waarom zou je op zo'n onderzoek zitten wachten als je het niet gedaan hebt >:O
Goeie.
Weet je wat ook vervelend is? Drie doden door falend beleid en bescherming van Thijsje.
  maandag 3 juni 2019 @ 14:02:59 #226
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187237609
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2019 14:00 schreef IriYe het volgende:

[..]

Goeie.
Weet je wat ook vervelend is? Drie doden door falend beleid en bescherming van Thijsje.
Maar dat is toch wat hier aan de hand is? Ik snap je punt even niet
pi_187237660
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 14:02 schreef Tengano het volgende:

[..]

Maar dat is toch wat hier aan de hand is? Ik snap je punt even niet
Omdat die pipo zegt: "Erg vervelend voor ons, [...]
  maandag 3 juni 2019 @ 14:07:44 #228
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187237693
quote:
7s.gif Op maandag 3 juni 2019 14:05 schreef IriYe het volgende:

[..]

Omdat die pipo zegt: "Erg vervelend voor ons, [...]
Ok, nou snap ik het. Schokkend gewoon wel. Heb op zijn minst een beetje respect voor de nabestaanden zeg.
pi_187237879
Ligt hij al aan de ketting zoals die andere agressieve idioot een paar jaar terug?
Ditto.
  maandag 3 juni 2019 @ 14:32:23 #230
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187238145
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 14:17 schreef DittoAsPikachu het volgende:
Ligt hij al aan de ketting zoals die andere agressieve idioot een paar jaar terug?
Met de informatie die nu beschikbaar is zit hij te wachten op een plekje in het PBC. Dus dan zit hij wss ergens in een huis van bewaring.
  maandag 3 juni 2019 @ 15:16:03 #231
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187238905
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:16 schreef Tengano het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)ng-thijs-h~a9778d1d/

Arnold pakt nog ff z'n momentje
Oude beelden, toch?
  maandag 3 juni 2019 @ 16:36:16 #233
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187239957
quote:
7s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:26 schreef IriYe het volgende:

[..]

Oude beelden, toch?
Volgens mij niet. Hij spreekt meer in de verleden tijd en heeft ook wat meer informatie.

Ze moeten tenslotte ook iets met deze zaak; je wilt toch iets 'nieuws' naar buiten brengen.
pi_187240102
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:36 schreef Tengano het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Hij spreekt meer in de verleden tijd en heeft ook wat meer informatie.

Ze moeten tenslotte ook iets met deze zaak; je wilt toch iets 'nieuws' naar buiten brengen.
Ik wil echt niet vervelend zijn maar: Wij spraken in mei met de Haagse buurman van Thijs H.:
Bij minuut 2 spreken ze over de gisteren vermiste Thijs.
  maandag 3 juni 2019 @ 16:51:24 #235
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187240218
quote:
12s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:44 schreef IriYe het volgende:

[..]

Ik wil echt niet vervelend zijn maar: Wij spraken in mei met de Haagse buurman van Thijs H.:
Bij minuut 2 spreken ze over de gisteren vermiste Thijs.
Zou toch kunnen dat ie weer ontsnapt is :7
pi_187240328
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:49 schreef Tengano het volgende:

[..]

Serge Weening trekt slachtofferkaart

Waarom zou je op zo'n onderzoek zitten wachten als je het niet gedaan hebt >:O
Het gaat in een rechtszaak over bewijs, schuld en toerekeningsvatbaarheid. Rechtszittingen zijn openbaar, misschien moet je er eens naar toe gaan om iets te leren.
pi_187242714
Thijs H. kan pas op zijn vroegst over veertien weken worden onderzocht in het Pieter Baan Centrum. Dat zegt een woordvoerder van de kliniek tegen L1.

Voorbereiding
Volgens de woordvoerder gaat het om een standaard voorbereidingstijd die bij elke verdachte wordt gehanteerd. "Die tijd heeft Justitie nodig om het strafdossier compleet te maken en het Pieter Baan Centrum kan in die tijd gaan praten met mensen uit de omgeving van de verdachte", aldus de woordvoerder.

Urgentie
Advocaat Serge Weening vindt dat in dit soort urgente gevallen een uitzondering moet worden gemaakt. "Je kunt het vergelijken met een griep. Dat kun je toch het beste vaststellen op het moment zelf. Als je dat weken later gaat doen, kun je hooguit nog naar de symptomen kijken", zegt Weening.
https://www.1limburg.nl/t(...)rum?context=topstory
  maandag 3 juni 2019 @ 19:13:16 #238
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187242810
quote:
7s.gif Op maandag 3 juni 2019 19:08 schreef IriYe het volgende:
Thijs H. kan pas op zijn vroegst over veertien weken worden onderzocht in het Pieter Baan Centrum. Dat zegt een woordvoerder van de kliniek tegen L1.

Voorbereiding
Volgens de woordvoerder gaat het om een standaard voorbereidingstijd die bij elke verdachte wordt gehanteerd. "Die tijd heeft Justitie nodig om het strafdossier compleet te maken en het Pieter Baan Centrum kan in die tijd gaan praten met mensen uit de omgeving van de verdachte", aldus de woordvoerder.

Urgentie
Advocaat Serge Weening vindt dat in dit soort urgente gevallen een uitzondering moet worden gemaakt. "Je kunt het vergelijken met een griep. Dat kun je toch het beste vaststellen op het moment zelf. Als je dat weken later gaat doen, kun je hooguit nog naar de symptomen kijken", zegt Weening.
https://www.1limburg.nl/t(...)rum?context=topstory
Serge moet zich gewoon focussen op zijn eigen vaardigheden en niet op de stoel van een forensisch psycholoog gaan zitten. En iedereen die naar het PBC verwezen wordt moet dus minimaal 2 maanden wachten. De client van Serge W. is daar dus geen uitzondering op en we kennen in dit circuit geen privilegerechten.
  maandag 3 juni 2019 @ 21:05:17 #239
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187245405
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 19:13 schreef Tengano het volgende:

[..]

Serge moet zich gewoon focussen op zijn eigen vaardigheden en niet op de stoel van een forensisch psycholoog gaan zitten. En iedereen die naar het PBC verwezen wordt moet dus minimaal 2 maanden wachten. De client van Serge W. is daar dus geen uitzondering op en we kennen in dit circuit geen privilegerechten.
Dit, jammer voor Thijs. En spijtig voor zijn moeder, de kans is groot dat ze die lange periode minder grip om hem heeft.
  maandag 3 juni 2019 @ 21:09:23 #240
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187245532
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 21:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit, jammer voor Thijs. En spijtig voor zijn moeder, de kans is groot dat ze die lange periode minder grip om hem heeft.
In het PBC prikken ze toch wel door hem heen, ongeacht wat zijn moeder hem via Serge influistert.

Thijs gaat het daar heel lastig krijgen als hij blijft ontkennen. En niet meewerken is al helemaal geen geloofwaardige keuze als je advocaat zich eerst loopt te beklagen en dat hij zo snel mogelijk onderzocht moet worden. Maar wellicht zegt Serge dan dat dat de beste keuze is, omdat er anders geen betrouwbaar onderzoek kan worden gedaan door het PBC na zo'n lange tijd.

Maar dan nog schrijven die jongens van het PBC gewoon door. Die laten zich echt niet stoppen. Controle en regie ligt nu gewoon bij justitie en niet bij Serge of zijn moeder.
  maandag 3 juni 2019 @ 22:44:36 #241
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187247684
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 21:09 schreef Tengano het volgende:

[..]

In het PBC prikken ze toch wel door hem heen, ongeacht wat zijn moeder hem via Serge influistert.

Thijs gaat het daar heel lastig krijgen als hij blijft ontkennen. En niet meewerken is al helemaal geen geloofwaardige keuze als je advocaat zich eerst loopt te beklagen en dat hij zo snel mogelijk onderzocht moet worden. Maar wellicht zegt Serge dan dat dat de beste keuze is, omdat er anders geen betrouwbaar onderzoek kan worden gedaan door het PBC na zo'n lange tijd.

Maar dan nog schrijven die jongens van het PBC gewoon door. Die laten zich echt niet stoppen. Controle en regie ligt nu gewoon bij justitie en niet bij Serge of zijn moeder.
heel fijn inderdaad, want Thijs heeft nu rust en begeleiding. We wachten rustig af, prima zo.

Mogelijk wil Thijs zelf over een tijdje geen “bezoek” meer hebben. De eerdere begeleiding bleek door de misdrijven hem geen goed te doen. Wat rust en regelmaat kan voor hem ook prettig werken.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 00:02:03 #242
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187249224
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 22:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

heel fijn inderdaad, want Thijs heeft nu rust en begeleiding. We wachten rustig af, prima zo.

Mogelijk wil Thijs zelf over een tijdje geen “bezoek” meer hebben. De eerdere begeleiding bleek door de misdrijven hem geen goed te doen. Wat rust en regelmaat kan voor hem ook prettig werken.
Volgens mij zit ie nog steeds in beperkingen en mag hij dus nog steeds geen bezoek ontvangen of bellen.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 00:08:28 #243
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187249313
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 00:02 schreef Tengano het volgende:

[..]

Volgens mij zit ie nog steeds in beperkingen en mag hij dus nog steeds geen bezoek ontvangen of bellen.
Is dat zo? Geen idee hoe dat werkt, ik dacht dat hij weet gewoon bezoek mocht ontvangen
pi_187249379
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 00:02 schreef Tengano het volgende:

[..]

Volgens mij zit ie nog steeds in beperkingen en mag hij dus nog steeds geen bezoek ontvangen of bellen.
Zal vast al getennist hebben met Michael P.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 00:35:39 #245
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187249676
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 00:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Is dat zo? Geen idee hoe dat werkt, ik dacht dat hij weet gewoon bezoek mocht ontvangen
Beperkingen = geen contact met de buitenwereld of mede gevangenen; ook geen krant lezen dus; gewoon isolement

Alleen contact met zijn advocaat is dan mogelijk

Eigenlijk willen ze zijn toestand en denkbeelden daarmee zoveel mogelijk conserveren. Als hij echt niks van de buitenwereld had vernomen had hij wss ook niet ontkend en had hij vanuit zijn waan uitvoerig toegelicht en uitgelegd waarom hij zijn noodzakelijke acties had verricht.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Beperkingen

[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 04-06-2019 07:37:04 ]
  dinsdag 4 juni 2019 @ 00:49:08 #246
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187249825
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 00:35 schreef Tengano het volgende:

[..]

Beperkingen = geen contact met de buitenwereld of mede gevangenen; ook geen krant lezen dus; gewoon isolement

Alleen contact met zijn advocaat is dan mogelijk

Eigenlijk willen ze zijn toestand en denkbeelden daarmee zoveel mogelijk conserveren. Als hij echt niks van de buitenwereld had vernomen had hij wss ook niet ontkend en had hij vanuit zijn waan uitvoerig toegelicht en uitgelegd waarom hij zijn noodzakelijke acties had verricht.
Ach bon, dank voor de uitleg
pi_187508234
Kabinet: anonieme tiplijn ggz helpt niet

ZAAK-THIJS H.Een anonieme tiplijn voor medewerkers in de geestelijke gezondheidszorg biedt geen omweg voor het strikte medisch beroepsgeheim. Ook bij zo’n meldpunt geldt beroepsgeheim, stelt het kabinet op vragen van het CDA. Die partij eiste uitleg naar aanleiding van de zaak-Thijs H., de drievoudig moordverdachte die bebloed bij een ggz-kliniek aankwam, maar toch kon ontsnappen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)helpt-niet~af68fb6b/
pi_187509549
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2019 20:25 schreef IriYe het volgende:
Kabinet: anonieme tiplijn ggz helpt niet

ZAAK-THIJS H.Een anonieme tiplijn voor medewerkers in de geestelijke gezondheidszorg biedt geen omweg voor het strikte medisch beroepsgeheim. Ook bij zo’n meldpunt geldt beroepsgeheim, stelt het kabinet op vragen van het CDA. Die partij eiste uitleg naar aanleiding van de zaak-Thijs H., de drievoudig moordverdachte die bebloed bij een ggz-kliniek aankwam, maar toch kon ontsnappen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)helpt-niet~af68fb6b/
Wat is dit een vrijbrief voor mensen die evt nog willen?
  dinsdag 9 juli 2019 @ 22:18:06 #249
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187837076
quote:
Thijs H. eind augustus naar Pieter Baan Centrum

Drievoudig moordverdachte Thijs H. kan pas eind augustus in het Pieter Baan Centrum (PBC) terecht voor observatie. Dat bevestigt zijn advocaat Serge Weening.

Half augustus is de eerste rechtszitting in de zaak, daarna gaat de 27-jarige Hagenaar dus voor onderzoek naar het PBC. Daar wordt zijn geestesgesteldheid geanalyseerd. Vanwege drukte duurt het lang voordat verdachten terechtkunnen voor observaties, zo bleek eerder al.

https://www.destentor.nl/(...)ps://duckduckgo.com/
Dat is wel rijkelijk laat. Het besluit voor een PBC onderzoek is op 15 mei genomen en toen ging het qua wachttijd ongeveer twee maanden duren; nu gaat het dus al om 3 en een halve maand en hebben ze op de eerstvolgende zitting op dit gebied dan 0 informatie.
pi_188018626
Justitie heeft nieuw bewijs in zaak-Thijs H.: DNA linkt hem aan de moorden

Een opsteker voor justitie in de zaak-Thijs H.: er is nieuw DNA-bewijs gevonden dat de verdachte aan drie moorden linkt, zo melden bronnen aan deze site. Tot dusver kampte het onderzoeksteam met gebrek aan bewijs.

https://www.ad.nl/binnenl(...)de-moorden~a1ca8ca3/
pi_188445391
https://www.nu.nl/binnenl(...)g-aanwezig-zijn.html

quote:
Thijs H. moet vrijdag verplicht bij zitting aanwezig zijn

Thijs H. moet vrijdag verplicht bij de zitting in de zaak die tegen hem is aangespannen aanwezig zijn, zo meldt de rechtbank in Limburg woensdag. De 27-jarige man wordt verdacht van het doden van drie wandelaars in Scheveningen en op de Brunssummerheide.

De rechtbank heeft een zogeheten bevel medebrenging afgegeven, wat betekent dat hij verplicht is om de zaak bij te wonen.

De zitting van vrijdag is een zogeheten pro formazitting. Dit betekent dat de zaak nog niet inhoudelijk wordt behandeld.

Justitie is ervan overtuigd dat H. op zaterdag 4 mei een 56-jarige vrouw heeft doodgestoken in Scheveningen. Het slachtoffer in kwestie was op dat moment haar honden aan het uitlaten.

Ook wordt hij verantwoordelijk gehouden voor het doden van twee mensen op de Brunssummerheide in Heerlen. Ook deze slachtoffers (een vrouw van 63 en een man van 68) lieten hun honden uit.

H. meldde zich bij ggz-kliniek

H. meldt zich die bewuste dag vrijwillig bij ggz-kliniek Mondriaan. Die avond vertrekt hij echter weer, waarna zijn ouders hem weer terugbrengen.

Een dag later verdwijnt H. weer. De kliniek neemt contact op met het OM, wat die avond uiteindelijk leidt tot zijn arrestatie. Er zijn meerdere verhalen in de media verschenen over zijn geestelijke gesteldheid. H. moet nog worden onderzocht in het Pieter Baan Centrum (PBC).

De man ontkent betrokkenheid bij de zaak.
pi_188445427
Moeke Belleman gaat weer twitteren. @Wereldgozer
pi_188473633
Present.
pi_188474206
SaskiaBelleman twitterde op vrijdag 16-08-2019 om 10:11:47 Thijs H.: “Ik beken dat ik de 3 moorden heb gepleegd.” Eerder bekende hij al op 2 augustus bij de politie. Hij zei dat hij “berichten kreeg dat hij mensen moest ombrengen.” Met dat doel ging hij op pad. #ThijsH reageer retweet
pi_188474422
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 10:19 schreef Zipportal het volgende:
SaskiaBelleman twitterde op vrijdag 16-08-2019 om 10:11:47 Thijs H.: “Ik beken dat ik de 3 moorden heb gepleegd.” Eerder bekende hij al op 2 augustus bij de politie. Hij zei dat hij “berichten kreeg dat hij mensen moest ombrengen.” Met dat doel ging hij op pad. #ThijsH reageer retweet
Dan heeft-ie een psychose, of hij doet net alsof hij een psychose heeft.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_188474505
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 10:34 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dan heeft-ie een psychose, of hij doet net alsof hij een psychose heeft.
Als hij doet alsof en de onderzoekers van het PBC een beetje kan misleiden wordt hij ontslagen van alle rechtsvervolging.

Mag hopen dat hij dan iig TBS krijgt, maar daar zal hij dan ook snel uit zijn.

Eerst ontkennen en nu bekennen. Die gaat het met zijn advocaat het op ontoerekeningsvatbaarheid gooien.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_188474537
SaskiaBelleman twitterde op vrijdag 16-08-2019 om 10:40:35 Volgens de OvJ is er “overvloedig dna-bewijs dat deze verdachte aan de 3 moorden koppelt.” De eerste dna-match was al in een vroeg stadium een feit. Ook zagen getuigen #ThijsH in de omgeving van de moorden. reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op vrijdag 16-08-2019 om 10:41:38 In de woning van #ThijsH werd een keukenmes gevonden, waarop dna van de Haagse mevrouw Mostert Endo werd gevonden. In eerste instantie ontkende Thijs H. Hij zei “dat we een team zijn en dat de dader gevonden moet worden.” reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op vrijdag 16-08-2019 om 10:42:30 In een volgend verhoor zei hij te beseffen dat er bewijzen tegen hem waren gevonden, maar dat hij zich niet kon voorstellen dat hij moorden had gepleegd. In het 3de verhoor zei hij ernstig in de war te zijn geweest, en zich niets te kunnen herinneren. #ThijsH reageer retweet
:')

Gewoon de oven in, klaar.
pi_188474606
En toegeven dat je liegt over geheuvenverlies.

Die is bezig met een web waar 'ie zelf niet meer uit komt als hij zo door gaat.

Mafklapper.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_188474618
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 10:41 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Als hij doet alsof en de onderzoekers van het PBC een beetje kan misleiden wordt hij ontslagen van alle rechtsvervolging.

Mag hopen dat hij dan iig TBS krijgt, maar daar zal hij dan ook snel uit zijn.

Eerst ontkennen en nu bekennen. Die gaat het met zijn advocaat het op ontoerekeningsvatbaarheid gooien.
Ik heb wel eens een artikel gelezen ( wat ik nu helaas niet terug kan vinden) waaruit bleek dat je dat soort tests wel degelijk kan manipuleren, en dat het ook heel veel uitmaakt wat voor tests er gebruikt worden.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_188474648
Tweet:

In de computers van #ThijsH vond het OM aanwijzingen dat er sprake was van hele andere motieven voor de moorden dan een psychose. Zoekvragen: “Hoe moet je je gedragen als een psychopaat? Hoe kun je politie en justitie om de tuin leiden? Why do some good people become evil?”

LOL :')
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:51:49 #261
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188474650
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 10:49 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een artikel gelezen ( wat ik nu helaas niet terug kan vinden) waaruit bleek dat je dat soort tests wel degelijk kan manipuleren, en dat het ook heel veel uitmaakt wat voor tests er gebruikt worden.
Maar Thijs zat al eens in een GGZ-kliniek voordat ie die moorden pleegden. Dus, die psychose heeft ie toen alvast gefaked omdat het onderdeel is van zijn grote meesterplan? Of hoe wil je dat uitleggen?
pi_188474697
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 10:51 schreef RemcoW23 het volgende:
Tweet:

In de computers van #ThijsH vond het OM aanwijzingen dat er sprake was van hele andere motieven voor de moorden dan een psychose. Zoekvragen: “Hoe moet je je gedragen als een psychopaat? Hoe kun je politie en justitie om de tuin leiden? Why do some good people become evil?”

LOL :')
Volgens mij wou Thijsje gewoon wat meer aandacht van zijn moeder. Die heeft hij nu gekregen.
pi_188474702
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 10:51 schreef RemcoW23 het volgende:
Tweet:

In de computers van #ThijsH vond het OM aanwijzingen dat er sprake was van hele andere motieven voor de moorden dan een psychose. Zoekvragen: “Hoe moet je je gedragen als een psychopaat? Hoe kun je politie en justitie om de tuin leiden? Why do some good people become evil?”

LOL :')
pi_188475215
Complex dit.. Een gekkie die doet of hij nog gekker is dan hij al is.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:54:39 #265
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_188475354
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 10:51 schreef RemcoW23 het volgende:
Tweet:

In de computers van #ThijsH vond het OM aanwijzingen dat er sprake was van hele andere motieven voor de moorden dan een psychose. Zoekvragen: “Hoe moet je je gedragen als een psychopaat? Hoe kun je politie en justitie om de tuin leiden? Why do some good people become evil?”

LOL :')
Tja, de vent die drie mensen neerstak en/of keelde in in Den Haag heeft zelf ook nog toegegeven dat hij ging doen alsof hij gek was. Kreeg uiteindelijk ook geen celstraf. Ik zou hier niet teveel waarde aan hechten dus.

De advocaat van Thijs vond het trouwens "vies en laag" dat het OM die zoektermen naar buiten bracht :')
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:04:38 #266
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_188475476
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:54 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Tja, de vent die drie mensen neerstak en/of keelde in in Den Haag heeft zelf ook nog toegegeven dat hij ging doen alsof hij gek was. Kreeg uiteindelijk ook geen celstraf. Ik zou hier niet teveel waarde aan hechten dus.

De advocaat van Thijs vond het trouwens "vies en laag" dat het OM die zoektermen naar buiten bracht :')
:')!!!!
pi_188476025
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 10:51 schreef RemcoW23 het volgende:
Tweet:

In de computers van #ThijsH vond het OM aanwijzingen dat er sprake was van hele andere motieven voor de moorden dan een psychose. Zoekvragen: “Hoe moet je je gedragen als een psychopaat? Hoe kun je politie en justitie om de tuin leiden? Why do some good people become evil?”

LOL :')
Hmz, wat voor motieven zouden dat zijn?


Thijs H. Kreeg hier vanaf dag 1 onterecht het voordeel van de twijfel.
Slachtoffer van een falende GGZ, de jongen zou ook slachtoffer zijn etc. etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 16-08-2019 14:18:39 ]
pi_188476901
Wel heel veel voorbereidend werk voor iets wat je in een psychose hebt gedaan....
pi_188477022
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Complex dit.. Een gekkie die doet of hij nog gekker is dan hij al is.
Wel intressant.
pi_188477381
carlavanderwal twitterde op vrijdag 16-08-2019 om 11:20:33 Nog zo'n zoekopdracht: hoe kun je rechters misleiden #thijsh reageer retweet
En;
carlavanderwal twitterde op vrijdag 16-08-2019 om 11:17:59 Er is een scenario dat de moorden niet uit een psychose zijn gepleegd. ' Dat is eng voor de nabestaanden' #thijsh reageer retweet
Jezelf voldouwen met drugs en het dan op een psychose willen gooien. :')
pi_188477589
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wel intressant.
Weer eens wat wat anders dan een moslim/links/rechts/gewoon-gekkie.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_188477644
Nog wat stukjes mbt zijn ouders
https://www.limburger.nl/(...)ng-strafzaak-thijs-h

Ouders
Ook merkte Holthuis op dat de ouders va Thijs H. zich niet altijd „even meewerkend” hebben opgesteld. „Er zijn aanwijzingen dat sporen zijn weggemaakt. Zijn kleding is gewassen, zijn rugzak waar het mes in zat ook en het mes is schoongemaakt.”
https://www.limburger.nl/(...)aan-psychose-thijs-h

[ Bericht 52% gewijzigd door IriYe op 16-08-2019 15:11:24 ]
pi_188477705
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wel intressant.
De gedachte dat iemand bij zijn volle verstand 3 random mensen vermoord... Vind ik wel fascinerend.
pi_188477753
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:03 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De gedachte dat iemand bij zijn volle verstand 3 random mensen vermoord... Vind ik wel fascinerend.
Ik vraag me af hoeveel moorden hij nog meer had kunnen plegen als hij niet zo snel gepakt was....
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_188477788
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:06 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoeveel moorden hij nog meer had kunnen plegen als hij niet zo snel gepakt was....
Vraag mij ook af waarom iemand die dit faked ook nog even langs een ggz gaat :P

Kan mij gewoon niet voorstellen dat iemand dit doet zonder ook maar enige stoornis.
pi_188477790
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:03 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De gedachte dat iemand bij zijn volle verstand 3 random mensen vermoord... Vind ik wel fascinerend.
Als hij echt niet psychotisch oid is, maar zich wel zo heeft gedragen om onder toerekeningsvatbaarheid uit te komen, vraag ik me af wat zijn motivatie precies was. Het lijken mij geen moorden die financieel, politiek, religieus, of seksueel gemotiveerd waren.

Gek genoeg lijkt hij dan weer wel weinig moeite te hebben gedaan om uberhaupt niet gepakt te worden.
pi_188477970
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Vraag mij ook af waarom iemand die dit faked ook nog even langs een ggz gaat :P

GGZ kan als 'alibi' dienen. Zeker als zijn privacy ook nog gewaarborgd wordt vanwege het beroepsgeheim.
En niet te vergeten; zijn moeder zal wel een flinke vinger in de pap hebben gehad.
pi_188478002
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:19 schreef IriYe het volgende:

[..]

GGZ kan als 'alibi' dienen. Zeker als zijn privacy ook nog gewaarborgd wordt vanwege het beroepsgeheim.
En niet te vergeten; zijn moeder zal wel een flinke vinger in de pap hebben gehad.
Ja terwijl ik dat schreef dacht ik dat ook. Hoe berekenend is iemand dan wel niet.
pi_188478058
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja terwijl ik dat schreef dacht ik dat ook. Hoe berekenend is iemand dan wel niet.
Maar wel zo slim om aan dat soort dingen te denken, maar niet aan vrij simpele andere feiten als hoe je met je telefoon gelokaliseerd kan worden, dat je zoektermen kunnen dienen als bewijs tegen je, DNA, etc. Dat is toch raar?
pi_188478068
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Maar wel zo slim om aan dat soort dingen te denken, maar niet aan vrij simpele andere feiten als hoe je met je telefoon gelokaliseerd kan worden, dat je zoektermen kunnen dienen als bewijs tegen je, DNA, etc. Dat is toch raar?
Ja :P

Geloof ook niet dat hij dit bij zijn volle verstand heeft gedaan.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:31:27 #281
80382 manny
30 is best veel
pi_188478155
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Maar wel zo slim om aan dat soort dingen te denken, maar niet aan vrij simpele andere feiten als hoe je met je telefoon gelokaliseerd kan worden, dat je zoektermen kunnen dienen als bewijs tegen je, DNA, etc. Dat is toch raar?
ja.

wij proberen ook te verklaren met onze "gezonde hersenen" hoe een totaal geflipt persoon redeneert. Is dus niet logisch / doordacht.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_188479206
https://www.nu.nl/binnenl(...)ngen-en-heerlen.html

quote:
H. heeft in augustus bij de politie verklaard dat hij van "nieuwsberichten en kentekens" de opdracht kreeg om twee mensen te doden. Anders zou zijn familie sterven.

De verdachte zou naar eigen zeggen na het doodsteken van de 56-jarige vrouw in Scheveningen bang zijn geworden, waardoor hij daar geen tweede slachtoffer maakte. Maar een paar dagen later kreeg H. naar eigen zeggen opnieuw "de boodschap dat het er echt twee moesten zijn". Hierop sloeg hij toe op de Brunssummerheide.
Maar nu heeft hij er in totaal drie gedood, geen twee. De kentekenplaten zullen dat niet accepteren.
pi_188479546
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 16:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
H. heeft in augustus bij de politie verklaard dat hij van "nieuwsberichten en kentekens" de opdracht kreeg om twee mensen te doden. Anders zou zijn familie sterven.
Bij autistische ecto-student Thijs loopt Fok! natuurlijk over van begrip en medeleven maar Malek Fostok zal de grote vogel die hem opdracht gaf wel verzonnen hebben. Typisch!
pi_188483961
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:08 schreef Questular het volgende:
Wel heel veel voorbereidend werk voor iets wat je in een psychose hebt gedaan....
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Vraag mij ook af waarom iemand die dit faked ook nog even langs een ggz gaat :P

Kan mij gewoon niet voorstellen dat iemand dit doet zonder ook maar enige stoornis.
Het lijkt mij eerder lijken op een soort van psychopathie een gebrekkige gewetensfunctie, omdat hij a eerder dus op internet zocht naar "Hoe moet je je gedragen als een psychopaat? Hoe kun je politie en justitie om de tuin leiden? Why do some good people become evil"
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_188486327
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Als hij echt niet psychotisch oid is, maar zich wel zo heeft gedragen om onder toerekeningsvatbaarheid uit te komen, vraag ik me af wat zijn motivatie precies was. Het lijken mij geen moorden die financieel, politiek, religieus, of seksueel gemotiveerd waren.

Gek genoeg lijkt hij dan weer wel weinig moeite te hebben gedaan om uberhaupt niet gepakt te worden.
Knettergek is ie.
pi_188486357
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:00 schreef IriYe het volgende:
Nog wat stukjes mbt zijn ouders
https://www.limburger.nl/(...)ng-strafzaak-thijs-h

Ouders
Ook merkte Holthuis op dat de ouders va Thijs H. zich niet altijd „even meewerkend” hebben opgesteld. „Er zijn aanwijzingen dat sporen zijn weggemaakt. Zijn kleding is gewassen, zijn rugzak waar het mes in zat ook en het mes is schoongemaakt.”
https://www.limburger.nl/(...)aan-psychose-thijs-h
Ziek hoor.
pi_188486708
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 00:15 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ziek hoor.
pi_188486737
Benieuwd wat voor 'n toetje ze gaat eten wanneer haar zoon de definitieve straf krijgt opgelegd. :Y)
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:51:24 #289
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_188488411
Zoeken via Google zonder vpn of tor browser :')
:')
pi_189699683
Moordenaar Thijs H. schrijft brief aan familie van zijn slachtoffers, maar zij willen de boodschap niet lezen

Drievoudig moordenaar Thijs H. heeft nabestaanden van zijn slachtoffers onlangs een brief geschreven. Maar zij willen de tekst nu niet lezen: ‘Ze hebben het idee dat hij publiekelijk sympathie probeert te wekken'.

Thijs H. stak begin mei drie wandelaars dood in Den Haag en Heerlen. Zij lieten hun hond uit toen H. toesloeg. Bij de eerste rechtszitting in augustus deed de 27-jarige Limburger een bekentenis, maar hij gaf aan dat ‘stemmen’ hem ‘opdrachten’ gaven om te moorden. Maandag is de tweede zitting in de zaak, in aanloop heeft H. de nabestaanden van zijn slachtoffers Etsuko, Frans en Diny een brief gestuurd.

Maar de familie van Etsuko, een Haagse vrouw met Japanse roots, wil niks van zijn teksten weten, zo meldt hun advocaat Sébas Diekstra desgevraagd. ,,Het verzenden van de brief blijkt bekend bij meerdere journalisten. De nabestaanden hebben daardoor het idee dat hij publiekelijk sympathie probeert te wekken. Zij willen de brief in ieder geval niet lezen.”

Ook nabestaanden van Frans en Diny kiezen er ‘vooralsnog’ voor hetzelfde te doen, meldt hun raadsman Phil Boonen: ,,Mijn cliënten gaan momenteel door een heel moeilijke periode. Daarom zullen ze ook niet bij de komende zittingen aanwezig zijn.”

Advocaat Serge Weening van Thijs H. weigert in te gaan op de inhoud van de brief. ,,Dat is echt iets voor de nabestaanden.”
https://www.gelderlander.(...)niet-lezen~a2271f6c/

Groot gelijk van de nabestaanden. Flikker toch op met je brief. Zeker ook weer ingefluisterd door die moeder?
  woensdag 30 oktober 2019 @ 15:37:47 #291
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_189699756
Tering, ik probeer al de hele dag dat topic te vinden, maar lukte dus niet thanks.

Hij wordt volgende week weer voorgeleid.

https://www.limburger.nl/(...)ordverdachte-thijs-h
pi_189699828
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:37 schreef Tengano het volgende:
Tering, ik probeer al de hele dag dat topic te vinden, maar lukte dus niet thanks.

Hij wordt volgende week weer voorgeleid.

https://www.limburger.nl/(...)ordverdachte-thijs-h
De hele dag? Gewoon op Google zijn naam intikken en FOK! erachter zetten. ;)
  woensdag 30 oktober 2019 @ 15:44:23 #293
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_189699837
quote:
11s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:43 schreef IriYe het volgende:

[..]

De hele dag? Gewoon op Google zijn naam intikken en FOK! erachter zetten. ;)
Zoiets deed ik, maar dan krijg ik alleen de frontpage items. Maar komt misschien omdat ik eerst Fok! intiepte :@
pi_189699918
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:44 schreef Tengano het volgende:

[..]

Zoiets deed ik, maar dan krijg ik alleen de frontpage items. Maar komt misschien omdat ik eerst Fok! intiepte :@
Oh, dat kan. De allereerste hit over die mafklapper is van R&P. Daartussen het topic wat we moesten hebben.
pi_189699969
Ach wat zielig voor Thijs, dat ze zijn briefje niet willen lezen...

8)7
  woensdag 30 oktober 2019 @ 15:52:05 #296
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_189699984
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:51 schreef ootjekatootje het volgende:
Ach wat zielig voor Thijs, dat ze zijn briefje niet willen lezen...

8)7
Vreemd ook, want hij had het niet gedaan zei hij :?
pi_189700117
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:52 schreef Tengano het volgende:

[..]

Vreemd ook, want hij had het niet gedaan zei hij :?
Typerend dat die mensen (ook zijn advocaat en moeder) nog denken dat ze wat het melden hebben...
pi_189703932
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 09:51 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Zoeken via Google zonder vpn of tor browser :')
Slimmere Thijs in wording die gelijkgestemden die meelezen graag een handje helpt gespot. :')
  maandag 4 november 2019 @ 10:26:47 #299
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_189777306
SaskiaBelleman twitterde op maandag 04-11-2019 om 08:30:55 Vandaag staat de 27-jarige Thijs H. voor de 2de keer voor de rechtbank in Maastricht. Thijs H. heeft bekend 3 moorden te hebben gepleegd: een vrouw in Den Haag, en een man en een vrouw op de Brunssumerheide bij Heerlen. #ThijsH reageer retweet
Zitting is inmiddels begonnen.

SaskiaBelleman twitterde op maandag 04-11-2019 om 10:10:12 Thijs H. komt binnen. Oogt een beetje wezenloos. Hij heeft rode krassen in zijn hals. Hij gaat naast zijn advocaat Serge Weening zitten. Nabestaanden van de Limburgse slachtoffers zitten schuin achter hem. #ThijsH reageer retweet
PS: svp deze datum meenemen in de volgende OP

SaskiaBelleman twitterde op maandag 04-11-2019 om 10:20:10 Er staat een regiezitting gepland op 17 december, om 10 uur. Dan krijgt de verdediging de kans om op basis van het dossier onderzoekswensen in te dienen. #ThijsH reageer retweet


[ Bericht 26% gewijzigd door Tengano op 04-11-2019 10:32:16 ]
pi_189777638
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 10:26 schreef Tengano het volgende:
SaskiaBelleman twitterde op maandag 04-11-2019 om 08:30:55 Vandaag staat de 27-jarige Thijs H. voor de 2de keer voor de rechtbank in Maastricht. Thijs H. heeft bekend 3 moorden te hebben gepleegd: een vrouw in Den Haag, en een man en een vrouw op de Brunssumerheide bij Heerlen. #ThijsH reageer retweet
Zitting is inmiddels begonnen.

SaskiaBelleman twitterde op maandag 04-11-2019 om 10:10:12 Thijs H. komt binnen. Oogt een beetje wezenloos. Hij heeft rode krassen in zijn hals. Hij gaat naast zijn advocaat Serge Weening zitten. Nabestaanden van de Limburgse slachtoffers zitten schuin achter hem. #ThijsH reageer retweet
PS: svp deze datum meenemen in de volgende OP

SaskiaBelleman twitterde op maandag 04-11-2019 om 10:20:10 Er staat een regiezitting gepland op 17 december, om 10 uur. Dan krijgt de verdediging de kans om op basis van het dossier onderzoekswensen in te dienen. #ThijsH reageer retweet
En die tweet over die gevangenis slippers met klittenband...
Zijn ze bang dat die zelfmoord gaat plegen?
pi_189777641
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Als hij echt niet psychotisch oid is, maar zich wel zo heeft gedragen om onder toerekeningsvatbaarheid uit te komen, vraag ik me af wat zijn motivatie precies was. Het lijken mij geen moorden die financieel, politiek, religieus, of seksueel gemotiveerd waren.

Gek genoeg lijkt hij dan weer wel weinig moeite te hebben gedaan om uberhaupt niet gepakt te worden.
goeie vraag
wat was zijn motivatie om 3 moorden te plegen?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')