abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 mei 2019 @ 23:55:13 #201
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186755331
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:50 schreef Tengano het volgende:

[..]

Leuk :)
Waar haal je dan je theorie vandaan dat je gaat doordraaien als zachte g'er in de Randstad?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 23:56:09 #202
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186755347
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:45 schreef Za het volgende:

[..]

Nee dus.

Zijn medische situatie is geheim, dus kun je helemaal niets concluderen.
Ja doei, we zitten hier in NWS. Daar bespreken we nieuws wat we onderbouwen met artikelen uit de media.

We zijn hier geen experts of de rechtbank.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 23:56:47 #203
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186755361
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Waar haal je dan je theorie vandaan dat je gaat doordraaien als zachte g'er in de Randstad?
Waar haal jij vandaan dat Amsterdam vergelijkbaar is met Den Haag of Rotterdam (=randstad)?

Daarom noemen ze jullie nou limbo ;)
pi_186755385
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:46 schreef Tengano het volgende:

Dan ben jij familie van de mol zeker?
Waarom doe je zo mysterieus over je informatie?

Hoe kan iemand die op een gesloten afdeling zit 3 dagen ervoor iemand vermoord hebben?

Hoe kan iemand die zichzelf meldt bij de GGZ op dezelfde dag nog een gesloten afdeling terecht komen en "moeten" ontsnappen?
  vrijdag 10 mei 2019 @ 23:58:46 #205
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186755403
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:58 schreef Za het volgende:

[..]

Waarom doe je zo mysterieus over je informatie?

Hoe kan iemand die op een gesloten afdeling zit 3 dagen ervoor iemand vermoord hebben?

Hoe kan iemand die zichzelf meldt bij de GGZ op een gesloten afdeling terecht komen en "moeten" ontsnappen?
:?
pi_186755455
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:58 schreef ootjekatootje het volgende:

:?
Edit - never mind, ik ben 2 dingen tegelijk aan het doen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Za op 11-05-2019 00:09:20 ]
pi_186755575
Ik snap ook niet goed hoe iemand die zich vrijwillig meldt (zo snel en makkelijk) op een gesloten afdeling terecht kan komen. Im dacht dat dat niet mogelijk was.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 00:08:54 #208
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186755587
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 00:01 schreef Za het volgende:

[..]

Dat is wat ik lees, hij vermoordde afgelopen zaterdag een vrouw, meldde zich dinsdag vrijwillig bij de GGZ, kwam op een gesloten afdeling terecht, waar hij de volgende dag ontsnapte na een steekincident waarbij hij niet betrokken was.

Verbeter me aub, ik weet niet wat feiten zijn en wat gossip is in deze.
Hij heeft er dinsdagmiddag nog twee vermoord.
Daarna ging hij naar de GGZ, en daar gebeurde een steekincident zoals dat tegenwoordig heet.

Toen is die naar buiten gelopen of gerend of geslopen. Na 14 uur is hij op de openbare weg aangehouden.
pi_186755600
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 00:08 schreef Physsic het volgende:
Ik snap ook niet goed hoe iemand die zich vrijwillig meldt (zo snel en makkelijk) op een gesloten afdeling terecht kan komen. Im dacht dat dat niet mogelijk was.
Vgens mij kan dat ook niet, maar we hebben geen feiten.
pi_186755629
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 00:09 schreef Za het volgende:

[..]

Vgens mij kan dat ook niet, maar we hebben geen feiten.
Ik dacht zelf: misschien zat hij in een gesloten instelling, maar zat hij daar zelf niet 'gesloten'. Maar daar hebben we inderdaad feiten voor nodig.
pi_186755671
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 00:08 schreef ootjekatootje het volgende:

Hij heeft er dinsdagmiddag nog twee vermoord.
Daarna ging hij naar de GGZ, en daar gebeurde een steekincident zoals dat tegenwoordig heet.

Toen is die naar buiten gelopen of gerend of geslopen. Na 14 uur is hij op de openbare weg aangehouden.
OK, maar tussen zijn vrijwillige aanmelding en gesloten opname en ontsnapping zat een halve dag dan.
(vandaar mijn verwarring ik dacht dat hij er langer zat).
Dat kan toch niet?
pi_186755707
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 00:11 schreef Physsic het volgende:

Ik dacht zelf: misschien zat hij in een gesloten instelling, maar zat hij daar zelf niet 'gesloten'. Maar daar hebben we inderdaad feiten voor nodig.
Alle media berichten dat hij op een gesloten afdeling van een GGZ instelling zat, en vandaag dus dat hij daaruit ontsnapte (gebruikmakend van de ontstane chaos).
pi_186755761
Uit de limburger: ''H. woonde sinds enige tijd in Den Haag, waar hij vanuit Zuid-Limburg naar toe was verhuisd. Zijn ouders wonen in Treebeek, een stadsdeel van Brunssum. De politie in burger belde woensdagmiddag rond half vijf aan bij het ouderlijk huis aan de Wenckenbachstraat in Treebeek. Er was niemand thuis, dus werd de deur door de politie geopend, weet een overbuurman die het zag gebeuren. In de straat wist op dat moment niemand waarom het huis werd onderzocht, maar als er mannen in witte pakken met mondkapjes naar binnen lopen is het wel duidelijk dat er iets loos is.

Meerdere buurtbewoners zagen Thijs H. de afgelopen dagen nog lopen in de straat. Hij liet de hond van zijn ouders, een witte maltezer, uit.''

Hij zat nog niet op een gesloten afdeling dus.
pi_186755808
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 00:20 schreef IriYe het volgende:

Hij zat nog niet op een gesloten afdeling dus.
En toch berichten alle media dat hij daar wel zat, en er zelfs uit ontsnapt is.

Vandaar dat ik postte dat ik alleen speculaties zie in de media, geen feiten.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 00:25:48 #215
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186755819
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 00:16 schreef Za het volgende:

[..]

Alle media berichten dat hij op een gesloten afdeling van een GGZ instelling zat, en vandaag dus dat hij daaruit ontsnapte (gebruikmakend van de ontstane chaos).
Daar (bij de GGZ instelling de Mondriaan) heeft hij zich dinsdag na zijn ' bezoek' aan de Heide (waarbij hij weer twee slachtoffers maakte) gemeld; hij maakte toen duidelijk dat het niet zo lekker met hem ging. Hij is er toen blijven slapen. Voor zes uur 's-ochtends flipte er iemand uit met een mes die 2 patienten en 2 medewerkers verwondde. Thijs heeft zich toen op de een of andere manier uit de voeten gemaakt. Gerucht is dat hij het brandalarm heeft geactiveerd en zo weg kon komen. Eind van die woensdag werd hij opgepakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 11-05-2019 00:31:44 ]
pi_186755918
Blijkbaar heeft de politie de ouders niet kunnen opsporen dat ze de deur moesten openbreken.
Of is dat een normale gang van zaken?
  zaterdag 11 mei 2019 @ 00:33:41 #217
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186755944
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 00:32 schreef IriYe het volgende:
Blijkbaar heeft de politie de ouders niet kunnen opsporen dat ze de deur moesten openbreken.
Of is dat een normale gang van zaken?
Die waren niet thuis en er was sprake van urgentie. Het ging natuurlijk wel om leven en dood. Er waren de dag daarvoor 2 extra hondenuitlaters gesneuveld. Justitie zat niet te wachten op meer dus die hadden op zeker een huiszoekingsbevel en dus kegelen ze in zo'n geval de deur in; iedere seconde telt. Achteraf weet je nooit wanneer nummer 4 aan de beurt zou zijn geweest. En hij had in 4 dagen tijd al 3 slachtoffers gemaakt immers.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 11-05-2019 00:40:22 ]
pi_186756101
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 00:16 schreef Za het volgende:

[..]

Alle media berichten dat hij op een gesloten afdeling van een GGZ instelling zat, en vandaag dus dat hij daaruit ontsnapte (gebruikmakend van de ontstane chaos).
Ja, dat heb ik gelezen.
pi_186756122
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 00:33 schreef Tengano het volgende:

[..]

Die waren niet thuis en er was sprake van urgentie. Het ging natuurlijk wel om leven en dood. Er waren de dag daarvoor 2 extra hondenuitlaters gesneuveld. Justitie zat niet te wachten op meer dus die hadden op zeker een huiszoekingsbevel en dus kegelen ze in zo'n geval de deur in; iedere seconde telt. Achteraf weet je nooit wanneer nummer 4 aan de beurt zou zijn geweest. En hij had in 4 dagen tijd al 3 slachtoffers gemaakt immers.

Misschien zijn er wel meer slachtoffers, je weet het niet.
Maar genoeg crime voor vandaag, ik ga afsluiten. :W
pi_186756140
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 00:33 schreef Tengano het volgende:

[..]

Die waren niet thuis en er was sprake van urgentie. Het ging natuurlijk wel om leven en dood. Er waren de dag daarvoor 2 extra hondenuitlaters gesneuveld. Justitie zat niet te wachten op meer dus die hadden op zeker een huiszoekingsbevel en dus kegelen ze in zo'n geval de deur in; iedere seconde telt. Achteraf weet je nooit wanneer nummer 4 aan de beurt zou zijn geweest. En hij had in 4 dagen tijd al 3 slachtoffers gemaakt immers.

Ik hoop dat ze toe waren aan een nieuwe deur en nieuw beslag, daarvoor mag de politie, of eigenlijk de burger toch voor opdraaien.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 00:46:38 #221
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186756159
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 00:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze toe waren aan een nieuwe deur en nieuw beslag, daarvoor mag de politie, of eigenlijk de burger toch voor opdraaien.
Ik denk dat die ouders wel andere dingen aan hun hoofd hebben dan de voordeur.
pi_186756164
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 00:46 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik denk dat die ouders wel andere dingen aan hun hoofd hebben dan de voordeur.
Vertel!
  zaterdag 11 mei 2019 @ 00:48:04 #223
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186756177
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 00:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Vertel!
Laat ik aan iemand anders over. Ik ga ook naar mijn bedje toe. CU all :W
pi_186756208
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 00:48 schreef Tengano het volgende:

[..]

Laat ik aan iemand anders over. Ik ga ook naar mijn bedje toe. CU all :W
Jammer ik dacht gelezen te hebben een goede advocaat is al ingeschakeld, dus vanwaar die zorgen dan?
Tevens hoe denk jij over de zorgen van die slachtoffers hun kinderen evt kleinkinderen etc. welke advocaat hebben die genomen?
  zaterdag 11 mei 2019 @ 01:01:46 #225
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186756432
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 00:09 schreef Za het volgende:

[..]

Vgens mij kan dat ook niet, maar we hebben geen feiten.
Dat kan dus wel als iemand verward overkomt, zegt dat hij er een einde aan gaat maken. Zegt dat hij drie mensen vermoordt heeft en complete wartaal uitslaat.

We hebben hier genoeg users gehoord die aan de andere kant van de lijn staan om juist zo’n persoon opgenomen probeert te krijgen.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 01:04:47 #226
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186756470
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 00:32 schreef IriYe het volgende:
Blijkbaar heeft de politie de ouders niet kunnen opsporen dat ze de deur moesten openbreken.
Of is dat een normale gang van zaken?
Wel als men gewoon aan het werk is en zich geen zorgen maakt.

Iets met zand in de ogen strooien.

Mijn gekke buuf riep altijd: i’m fine...
Haar familie in Kroatië wist van niets, die dachten dat ze boos was om dingen in het verleden.

Edit: en tegen hulpverleners zei ze juist, ik was niet weg maar bij familie in Kroatië. Totdat een buurman haar aantrof op de begraafplaats daar had ze een zwervershut. Hij heeft dat vast gelegd met foto’s
  zaterdag 11 mei 2019 @ 01:34:42 #227
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186756863
De ING bank van mijn buuf heeft uiteindelijk gebeld omdat ze altijd betaalde en ineens maanden niet.

Evides, water, kwam de boel afsluiten en kwam naar ons buren toe want zelfs die hebben een meldingsplicht bij afsluiting. Uiteindelijk wordt het water in Nederland nooit langer dan 48 uur afgesloten, want een noodzakelijk eerste levensbehoefte.

Veel partijen komen verhaal halen in de buurt bij hele extreme gevallen. Dus dat vangnet bestaat gelukkig wel, maar dat zijn de rustige niet boze gevallen.

Haar huisarts belde ineens want toen zat ze daar, we waren haar weer maanden kwijt. Politietraining had de woning gecheckt en geconstateerd dat ze daar niet dood lag. Woning werd verzegeld.

Maagpijn had ze en ze moest naar ziekenhuis, uiteindelijk heeft de huisarts haar op de fiets naar ziekenhuis gebracht. Tja, das mijn ervaring maar er zijn er veel hier. Mensen die het niet meer trekken en niet gehoord worden.
pi_186756887
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ben jij familie van de struisvogel?
Als er mensen zijn die struisvogel gedrag vertonen dan zijn dat de mensen die zeggen "thijsje is slachtoffer, ween ween" wel..

quote:
Thijs is dader en geen slachtoffer, ja die gaat zijn straf krijgen. Dan kan jij weer lekker slapen...

Hoeveel potentiële Thijsjes denk jij dat er nog rondlopen? Door het accepteren dat we als maatschappij iets niet goed in onze hulpverlening, kunnen we zorgen dat dit soort vreselijke misdrijven minder vaak voorkomen.

Ophangen of sleutel weggooien is kop in het zand stelen en de problemen niet aanpakken.
Het bespreekbaar maken en houden zorgt voor begrip en mogelijk een landelijke meerderheid om meer geld in de zorg te steken.
We weten niet eens of die man wel of niet zijn medicijnen heeft of dat er misschien drugs in het spel zitten of andere dingen. Die kunnen we er nu wel bij gaan halen, maar dat slaat nergens op. Dat zeggen zijn advocaten wel, die willen dat daders er met een taakstraf vanaf komen.
Nu is het zo dat deze man gewoon een zeer slecht en zwak karakter heeft die mensen vermoord om aandacht te vragen voor zijn problemen. Er zijn 10000en die problemen hebben en gelukkig een goed karakter en gewoon vragen om hulp. Die hoeven geen onschuldige slachtoffers te maken...

Echt, de goedpraterij hier. Lijkt wel een kerkelijke gemeenschap...
  zaterdag 11 mei 2019 @ 01:40:44 #229
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186756910
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 01:37 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Als er mensen zijn die struisvogel gedrag vertonen dan zijn dat de mensen die zeggen "thijsje is slachtoffer, ween ween" wel..
[..]

We weten niet eens of die man wel of niet zijn medicijnen heeft of dat er misschien drugs in het spel zitten of andere dingen. Die kunnen we er nu wel bij gaan halen, maar dat slaat nergens op. Dat zeggen zijn advocaten wel, die willen dat daders er met een taakstraf vanaf komen.
Nu is het zo dat deze man gewoon een zeer slecht en zwak karakter heeft die mensen vermoord om aandacht te vragen voor zijn problemen. Er zijn 10000en die problemen hebben en gelukkig een goed karakter en gewoon vragen om hulp. Die hoeven geen onschuldige slachtoffers te maken...

Echt, de goedpraterij hier. Lijkt wel een kerkelijke gemeenschap...
lolbroek dus deze achter slot en grendel en klaar?
pi_186756945
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 01:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

lolbroek dus deze achter slot en grendel en klaar?
Ja. Je kan deze gast niet vrij rond laten lopen. Zo dadelijk vermoord ie nog iemand anders. Dát is m.i. vele malen erger.

Klaag aan (en verbeter) de hulpverlening maar bescherm vooralsnog eerst de maatschappij.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 11 mei 2019 @ 01:49:04 #231
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186756953
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 01:37 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Als er mensen zijn die struisvogel gedrag vertonen dan zijn dat de mensen die zeggen "thijsje is slachtoffer, ween ween" wel..
[..]

We weten niet eens of die man wel of niet zijn medicijnen heeft of dat er misschien drugs in het spel zitten of andere dingen. Die kunnen we er nu wel bij gaan halen, maar dat slaat nergens op. Dat zeggen zijn advocaten wel, die willen dat daders er met een taakstraf vanaf komen.
Nu is het zo dat deze man gewoon een zeer slecht en zwak karakter heeft die mensen vermoord om aandacht te vragen voor zijn problemen. Er zijn 10000en die problemen hebben en gelukkig een goed karakter en gewoon vragen om hulp. Die hoeven geen onschuldige slachtoffers te maken...

Echt, de goedpraterij hier. Lijkt wel een kerkelijke gemeenschap...
Het wordt druk onder de grond, blijkbaar nooit ervaring gehad linksom of rechtsom met “verwarde” personen?

Deze ellendige zaak biedt juist opening voor gesprek. Ja heel erg hoor voor de slachtoffers en nabestaanden maar ook die zullen zeggen dit nooit meer...

Mogen wij hier praten over ervaringen van elke zijde? Naasten, hulpverleners, mensen met AD ervaring? Mensen die kampen met incel-gerelateerde ervaringen?

Mensen zijn geraakt juist omdat veel mensen zich of naasten herkennen in Thijs. Dat maakt hem geen slachtoffer.

Hoe kunnen we dit samen voorkomen en hoe kunnen we dit samen eerder herkennen. Dat zijn de gesprekstoffen hier. Ik snap dat dag voor veel mensen zoals jij heel eng is. Want dit is geen “grote stad” probleem meer.

Laat iedereen zijn mening geven. Ook al denk jij anders.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 01:50:05 #232
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186756959
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 01:47 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ja. Je kan deze gast niet vrij rond laten lopen. Zo dadelijk vermoord ie nog iemand anders. Dát is m.i. vele malen erger.

Klaag aan (en verbeter) de hulpverlening maar bescherm vooralsnog eerst de maatschappij.
Dus iedere gek/incel/nerd preventief achter slot en grendel of bedoel je wat anders? Wat is de preventieve oplossing?
pi_186757012
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 01:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dus iedere gek/incel/nerd preventief achter slot en grendel of bedoel je wat anders? Wat is de preventieve oplossing?
Iets anders.

Niet iedereen is hetzelfde.

De hulpverlening moet beter.

En ja, verder ben ik voor preventie ter bescherming van onschuldigen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 11 mei 2019 @ 02:11:30 #234
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186757135
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 01:56 schreef Montagui het volgende:

[..]

Iets anders.

Niet iedereen is hetzelfde.

De hulpverlening moet beter.

En ja, verder ben ik voor preventie ter bescherming van onschuldigen.
nou dat is wel de mening van elke user hier de afgelopen dagen.

Daardoor moeten burgers wel begrijpen wat de achtergronden zijn, geen privé dingen maar wel begrijpen dat “hulpverlening” alleen het hier echt niet meer redt. Daarvoor hebben we blijkbaar teveel bezuinigd op de zorg.
pi_186757193
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 02:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

nou dat is wel de mening van elke user hier de afgelopen dagen.

Daardoor moeten burgers wel begrijpen wat de achtergronden zijn, geen privé dingen maar wel begrijpen dat “hulpverlening” alleen het hier echt niet meer redt. Daarvoor hebben we blijkbaar teveel bezuinigd op de zorg.
Zorg is inderdaad een zorgenkindje.

Achtergronden zijn zeer belangrijk, maar niet maatstavend.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 11 mei 2019 @ 02:25:55 #236
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186757236
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 02:20 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zorg is inderdaad een zorgenkindje.

Achtergronden zijn zeer belangrijk, maar niet maatstavend.
Nee das is ook geen punt van discussie hier. Ook niet geweest, dat woord incel, ik had dat woord nog nooit gehoord , werd hier door meerdere users aangekaart.

Maar na even googelen, tja we kennen er allemaal wel een paar...
  † In Memoriam † zaterdag 11 mei 2019 @ 04:05:02 #237
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_186757644
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 01:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dus iedere gek/incel/nerd preventief achter slot en grendel of bedoel je wat anders? Wat is de preventieve oplossing?
Bij Thijs kan je achter slot en grendel niet meer preventief noemen, die knul heeft inmiddels al zonder reden volkomen willekeurig 3 onschuldige mensen vermoord.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zaterdag 11 mei 2019 @ 06:00:02 #238
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_186757894
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 00:08 schreef Physsic het volgende:
Ik snap ook niet goed hoe iemand die zich vrijwillig meldt (zo snel en makkelijk) op een gesloten afdeling terecht kan komen. Im dacht dat dat niet mogelijk was.
Verkeerd gedacht. Niet iedereen op een gesloten afdeling zit daar gedwongen (IBS of RM), je kunt jezelf ook vrijwillig laten opnemen op een gesloten afdeling. En dat kan snel gaan: crisisdienst doet de beoordeling, adviseert opname op een gesloten afdeling, je gaat daar zelf mee akkoord en daarna zit je er. Komt vaak voor bij mensen die suïcidaal zijn en die toch hulp accepteren.

Als je vrijwillig bent opgenomen mag je ook niet zomaar de afdeling af, al ben je er niet gedwongen. Je bent immers zelf akkoord gegaan met een behandeling met vrijheidsbeperkende maatregelen en het personeel heeft een plicht om verantwoorde zorg te leveren. Als je dan toch van de afdeling af wil, zal een psychiater beoordelen of (en onder welke voorwaarden) dat verantwoord is. Als het nodig is (gevaarscriterium) kan die een vrijwillige opname alsnog omzetten in een gedwongen opname.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_186758306
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:40 schreef IriYe het volgende:

[..]

Misschien werd hij wel enorm onder druk gezet om te moeten presteren met zijn geniale brein. Sommige ouders vinden dat ontzettend belangrijk, zeker wanneer ze zelf een belangrijke baan hebben.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand zoals Thijs er zelf voor kiest om zo ver uit zijn vertrouwde omgeving te willen wonen. Dat wil niemand met zulke problematiek.

Ik zeg ook maar wat, hoor. Alles is mogelijk. :)
Druk om te presteren kan idd een probleem zijn voor jongeren. Met intelligentie alleen red je het niet in de maatschappij. Je hebt ook sociale vaardigheden nodig om succes te hebben met een carriere. Het kan moeilijk zijn ouders te evenaren. Maar idd, alles is mogelijk, wie weet zijn zijn ouders wel heel laid back en was die druk er niet.
Maar er is natuurlijk geen enkel excuus om zo iets vreselijks te doen. Dat wijst volgens mij toch wel op een heel ernstige persoonlijkheidsstoonis die niet herkend is door de hulpverlening.
Hij had niet vrij mogen rondlopen,.

[ Bericht 4% gewijzigd door bladwijzer op 11-05-2019 08:16:19 ]
  zaterdag 11 mei 2019 @ 08:27:56 #240
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_186758492
Thijs, de faalhaas, zelfs zelfmoord plegen kon ie niet.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_186758667
Weet iemand iets meer over die woning in Den Haag? Was een volwaardige woning of een soort kamer?
.
pi_186758747
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 08:01 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Druk om te presteren kan idd een probleem zijn voor jongeren. Met intelligentie alleen red je het niet in de maatschappij. Je hebt ook sociale vaardigheden nodig om succes te hebben met een carriere. Het kan moeilijk zijn ouders te evenaren. Maar idd, alles is mogelijk, wie weet zijn zijn ouders wel heel laid back en was die druk er niet.
Maar er is natuurlijk geen enkel excuus om zo iets vreselijks te doen. Dat wijst volgens mij toch wel op een heel ernstige persoonlijkheidsstoonis die niet herkend is door de hulpverlening.
Hij had niet vrij mogen rondlopen,.

Absoluut waar.

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 08:53 schreef Fer het volgende:
Weet iemand iets meer over die woning in Den Haag? Was een volwaardige woning of een soort kamer?
Dit moet hem volgens mij zijn, een zolderkamer.
https://www.funda.nl/huur(...)19747-hooikade-58-c/
  zaterdag 11 mei 2019 @ 10:07:50 #243
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_186759655
785 euro incl. voor een uit de hand gelopen bezemkast.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_186760630
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 06:00 schreef Marialice het volgende:

[..]

Verkeerd gedacht. Niet iedereen op een gesloten afdeling zit daar gedwongen (IBS of RM), je kunt jezelf ook vrijwillig laten opnemen op een gesloten afdeling. En dat kan snel gaan: crisisdienst doet de beoordeling, adviseert opname op een gesloten afdeling, je gaat daar zelf mee akkoord en daarna zit je er. Komt vaak voor bij mensen die suïcidaal zijn en die toch hulp accepteren.

Als je vrijwillig bent opgenomen mag je ook niet zomaar de afdeling af, al ben je er niet gedwongen. Je bent immers zelf akkoord gegaan met een behandeling met vrijheidsbeperkende maatregelen en het personeel heeft een plicht om verantwoorde zorg te leveren. Als je dan toch van de afdeling af wil, zal een psychiater beoordelen of (en onder welke voorwaarden) dat verantwoord is. Als het nodig is (gevaarscriterium) kan die een vrijwillige opname alsnog omzetten in een gedwongen opname.
Ah, interessant. Bedankt voor de info.
pi_186760872
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 08:01 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Dat wijst volgens mij toch wel op een heel ernstige persoonlijkheidsstoonis die niet herkend is door de hulpverlening.
Hij had niet vrij mogen rondlopen,.
Daarom is het wel belangrijk om te gaan checken waarom ie er doorheen geglipt is. Niet om mensen te veroordelen maar om herhaling te voorkomen.

Aan de andere kant vraag ik me af of het te voorkomen is... Blijft toch ook mensenwerk..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_186761268
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 10:07 schreef Ringo het volgende:
785 euro incl. voor een uit de hand gelopen bezemkast.
Ik zou hier ook moordneigingen van krijgen. :X
pi_186761400
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 01:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het wordt druk onder de grond, blijkbaar nooit ervaring gehad linksom of rechtsom met “verwarde” personen?
Ik ben zelf een verward persoon...

quote:
Deze ellendige zaak biedt juist opening voor gesprek. Ja heel erg hoor voor de slachtoffers en nabestaanden maar ook die zullen zeggen dit nooit meer...
En? Ik heb het gevoel dat men Thijsje te snel als slachtoffer ziet. Men weet zijn karakter niet eens. De meeste moordenaars zijn mensen met een slecht karakter. En als je drie mensen vermoord heb je een slecht karakter, punt.. Totdat bewezen is dat het door anderen komt, de zorg of de pillen.. Maar hier doet men het andersom. De zorg en de pillen de schuld geven..

quote:
Mogen wij hier praten over ervaringen van elke zijde? Naasten, hulpverleners, mensen met AD ervaring? Mensen die kampen met incel-gerelateerde ervaringen?
Ik heb zelf AD ervaringen. En ik heb geen een keer de neiging gehad om mensen te vermoorden. Er zijn genoeg mensen die ik ken met AD en die hebben ook nooit de neiging gehad mensen te vermoorden..Onschuldige mensen vermoord je niet, period..
Mensen met PTSS snap ik nog. Die kunnen ineens denken in een oorlogsgebied te zitten en daarom mensen te moeten doden.. Maar deze gast was op zijn 27e nog aan de studie, werkte niet en al helemaal niet in oorlogsgebieden. Dus hij heeft nooit iets met moord gezien, denk ik. Anders zou dit inmiddels al naar buiten zijn gekomen.
Hij is ook niet misbruikt door mensen met een hondje..

quote:
Mensen zijn geraakt juist omdat veel mensen zich of naasten herkennen in Thijs. Dat maakt hem geen slachtoffer.

Hoe kunnen we dit samen voorkomen en hoe kunnen we dit samen eerder herkennen. Dat zijn de gesprekstoffen hier. Ik snap dat dag voor veel mensen zoals jij heel eng is. Want dit is geen “grote stad” probleem meer.

Laat iedereen zijn mening geven. Ook al denk jij anders.
Waarom zou het voor mij eng zijn om iets te voorkomen en eerder te herkennen? Waar heb je het in vredesnaam over?

Het gaat mij om het idee deze moordenaar meteen als slachtoffer te zien en te lopen over de lijken van de slachtoffers. Die komen hier bijna niet ter sprake, het gaat hier alleen om zielige thijsje die niet gehoord is door de boze zorgverleners en die slachtoffer is van medicijngebruik.

Walgelijk vind ik het..
pi_186761530
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 11:21 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Daarom is het wel belangrijk om te gaan checken waarom ie er doorheen geglipt is. Niet om mensen te veroordelen maar om herhaling te voorkomen.

Aan de andere kant vraag ik me af of het te voorkomen is... Blijft toch ook mensenwerk..
Kan me er wel wat bij voorstellen. Ik heb zelf zeer negatieve ervaring met hulp zoeken voor iemand. En dat is ook nog niet opgelost, nog geen eens een begin gemaakt.
pi_186762127
quote:
Het gaat mij om het idee deze moordenaar meteen als slachtoffer te zien en te lopen over de lijken van de slachtoffers. Die komen hier bijna niet ter sprake, het gaat hier alleen om zielige thijsje die niet gehoord is door de boze zorgverleners en die slachtoffer is van medicijngebruik.

Walgelijk vind ik het..
Het is idd zo dat ook een verward persoon slechte of betere keuzes kan maken. Dan is de persoonlijkheid bepalend welke keuzes hij/zij maakt.
Iemand kan slachtoffer zijn van slechte of verkeerde zorg maar is nog steeds dader van het misdrijf. n.b. als het om verkeerde medicatie en het gevolg daarvan gaat is het wat anders.

Ook als er drugs of alcohol bij komt kijken is daar in 1e instantie een keus in gemaakt door de persoon.

Dat de slachtoffers hier nauwelijks ter sprake komen is uit respect voor hun privacy.
Het is te erg voor woorden wat die mensen en hun familie is overkomen.

edit:Ik zie dat ik teveel gewist heb, was antwoord op een post van FoppeBoppe

[ Bericht 2% gewijzigd door bladwijzer op 11-05-2019 12:52:53 ]
pi_186763585
Gezien de info over de dader.. 27 jaar..niet aan het werk..nog steeds student..pappie en mammie met genoeg geld..dan zou het mij niet verbazen als deze knul een extreem voorbeeld is van een snowflake die niet om kan gaan met het echte leven en mede daardoor flink van het padje is geraakt.
pi_186764348
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 12:03 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Kan me er wel wat bij voorstellen. Ik heb zelf zeer negatieve ervaring met hulp zoeken voor iemand. En dat is ook nog niet opgelost, nog geen eens een begin gemaakt.
Tjah het is idd vrij moeilijk snel hulp te krijgen. Het moet echt urgent zijn wil je snel vrijwillig opgenomen worden. Er zijn gewoon te weinig bedden.

Maar ook hier geld dat je als patiënt ook mee moet willen werken. Als je medicatie weigerd, niet mee wil doen aan activiteiten of niet met de begeleiders wilt praten kunnen ze ook niet veel meer voor je doen.

Heb echt wel mede patiënten die ook ontevreden waren maar totaal niet naar de begeleiding luisterden of verwachten dat anderen hun shit wel gingen oplossen.

Spreek hier dan wel over een open afdeling op gesloten is het natuurlijk wel anders.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_186765157
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 11:54 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

Het gaat mij om het idee deze moordenaar meteen als slachtoffer te zien
Gökmen T. van wie vaststaat dat hij aan psychoses leed hoefde iig niet op deze massale steun te rekenen.
pi_186765347
Jullie, massale steun, zielig slachtoffer....Nou, nou, nou. Als ik voor mezelf spreek kan ik jullie melden dat ik deze Thijs absoluut geen zielig slachtoffer vind. Desalniettemin vind het wel interessant om te achterhalen hoe hij tot deze daden is gekomen. Niks mis mee, lijkt mij.
pi_186765541
Intern onderzoek bij de Mondriaan maar niet anders dan ze altijd al doen :')
All in a days work of zo.
https://www.1limburg.nl/i(...)iaan-na-zaak-thijs-h
  zaterdag 11 mei 2019 @ 15:31:15 #255
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186765605
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 15:25 schreef bladwijzer het volgende:
Intern onderzoek bij de Mondriaan maar niet anders dan ze altijd al doen :')
All in a days work of zo.
https://www.1limburg.nl/i(...)iaan-na-zaak-thijs-h
Wat een theater daar :o
pi_186765927
Wat slaat FOk voor, een ieder wat deze middelen krijgen in de toekomst aan een ketting leggen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2019 15:54:49 ]
pi_186765949
quote:
4s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 15:10 schreef IriYe het volgende:
Jullie, massale steun, zielig slachtoffer....Nou, nou, nou. Als ik voor mezelf spreek kan ik jullie melden dat ik deze Thijs absoluut geen zielig slachtoffer vind. Desalniettemin vind het wel interessant om te achterhalen hoe hij tot deze daden is gekomen. Niks mis mee, lijkt mij.
Niks mis mee idd.
Op alle platforms speculeert men erover, zegt men dat de instanties Thijs gefaalt hebben, hoe het toch zo mis kon gaan met deze jongen etc.
Dat is op zich opvallend, aangezien niet iedereen die lukraak op mensen insteekt kan rekenen op dergelijk inlevingsvermogen, dat maakt het stuitend.
pi_186765964
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 15:55 schreef Za het volgende:

[..]

Niks mis mee idd.
Op alle platforms speculeert men erover, zegt men dat de instanties Thijs gefaalt hebben, hoe het toch zo mis kon gaan met deze jongen etc.
Dat is op zich opvallend, aangezien niet iedereen die lukraak op mensen insteekt kan rekenen op dergelijk inlevingsvermogen, dat maakt het stuitend.
Zijn er wel geloof ik drie geweest he, tenminste veroordeeld is nog niemand toch?
pi_186766187
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 15:55 schreef Za het volgende:

[..]

Niks mis mee idd.
Op alle platforms speculeert men erover, zegt men dat de instanties Thijs gefaalt hebben, hoe het toch zo mis kon gaan met deze jongen etc.
Dat is op zich opvallend, aangezien niet iedereen die lukraak op mensen insteekt kan rekenen op dergelijk inlevingsvermogen, dat maakt het stuitend.
Heb je het dan weer over Gökmen T.? Maar die heeft dan ook een hele lijst aan criminele activiteiten. Daarnaast hebben veel mensen inderdaad niet veel op met geradicaliseerde figuren die kotsen op Nederland en hun burgers. Neem het ze eens kwalijk.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 16:08:42 #260
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186766205
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 15:19 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Speculeren over een mogelijke achterliggende oorzaak, want dat is wat hier gebeurt, is verder niets mis mee natuurlijk. Maar ik deel de mening van FoppeBoppe dat het op zijn minst wat opmerkelijk is dat het in sommige post bijna lijkt alsof deze moordenaar er verder ook niets aan kon doen, hij heeft immers hulp gevraagd en de GGZ faalt. En misschien is zelfs dat waar, dit zijn speculaties, niemand van ons weet hoe het precies zit. Maar deze man heeft willens en wetens het leven van 3 mensen genomen. Ik heb jaren terug (bijna 20 jaar geleden) ook seroxat gebruikt en behandeling gevolgd. En het is echt niet zo dat je door welke AD dan ook het verschil tussen goed en kwaad niet meer weet. Ook niet tijdens afbouwen etc. De mensen (en hun naasten) die vermoord zijn, zijn hier het slachtoffer en Thijs is een drievoudig moordenaar.
Hij is een verdachte...
  zaterdag 11 mei 2019 @ 16:12:02 #261
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186766247
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 15:54 schreef john2406 het volgende:
Wat slaat FOk voor, een ieder wat deze middelen krijgen in de toekomst aan een ketting leggen?
Dat schrijft toch helemaal niemand?
  zaterdag 11 mei 2019 @ 16:12:43 #262
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186766254
Of je de dader nu zielig vindt of niet, dat dit een gevolg is van falende ggz is wel duidelijk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186766265
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 16:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat schrijft toch helemaal niemand?
Vandaar die vraag van mij daar het bewaken schijnbaar niet werkt misschien?

Mag ik wel bewaken of moet ik observeren schrijven?
pi_186766367
quote:
Ik heb jaren terug (bijna 20 jaar geleden) ook seroxat gebruikt en behandeling gevolgd. En het is echt niet zo dat je door welke AD dan ook het verschil tussen goed en kwaad niet meer weet.
Klopt.

Dankzij alle media-aandacht en het combineren van speculaties en halve waarheden wordt een geheel nieuwe werkelijkheid gecreëerd, waarbij als het zo nog even door gaat alle mensen die depressief zijn, AD’s gebruiken of een psychose doorgemaakt hebben potentiele moordenaars kunnen worden.

Ook die 80.000 “verwarde” personen die de politie heeft geregistreerd worden door diverse media voor het gemak in één adem gekoppeld aan de zaak Thijs H. En voor het gemak wordt weer even aangehaald hoe gevaarlijk AD’s kunnen zijn. Alles voor de kijkcijfers zullen we maar zeggen.

Mbt AD’s: zeker de SSRI’s zijn gewoon veilig te noemen. Het is medicatie die heel erg veel wordt geslikt, bovendien zijn er veel verschillende soorten van en heel veel mensen (waaronder ik) hebben er baat bij. Zelf nooit enige last van bijwerkingen gehad, alleen wat slapeloosheid en opvliegers in de beginfase.

Slechts onder een zeer klein percentage kan in de startfase agitatie of agressie een rol spelen, en het is bekend dat de klachten waarvoor je het slikt tijdelijk toe kunnen nemen. In de beginfase wordt dan ook vaak een lage dosis xanax voorgeschreven of een andere benzo. Dat gaat doorgaans prima, en een een arts controleert als het goed is regelmatig of het middel werkt. Want soms werkt het helaas niet.

Wel is bekend dat paroxetine (seroxat) en venlafaxine riskant zijn bij kinderen en adolescenten, maar een AD met bijwerking “psychose” is echt nieuw voor mij. Wel dat iemand die ernstig depressief in uitzonderlijke gevallen ineens psychotisch kan worden. Maar het is nogal kort door de bocht om te suggereren dat door de medicatie komt. Als er al bijwerkingen zijn, dan zal een arts dit monitoren, tenzij iemand zo eigenwijs is om zich niets van de arts aan te trekken en zich niet aan de voorschriften te houden...

Dus waar al die aannames vandaan komen...je zou bijna zeggen dat er in de zaak Thijs H. geen diagnostiek meer hoeft te worden gedaan. Ik erger mij hier aan, vooral omdat door alle speculaties het stigma rondom mensen met een psychische kwetsbaarheid en/of EPA (psychoses), de psychofarmaca en de GGZ in het algemeen ook weer ontzettend wordt versterkt.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 16:27:06 #265
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186766473
Hier nog wat nieuwe informatie over Thijs zijn arbeidsverleden...

https://www.omroepwest.nl(...)n-een-ggz-instelling

Kan ff niks quoten; zit in de trein
pi_186766508
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 16:27 schreef Tengano het volgende:
Hier nog wat nieuwe informatie over Thijs zijn arbeidsverleden...

https://www.omroepwest.nl(...)n-een-ggz-instelling

Kan ff niks quoten; zit in de trein
Maakt mij geen fluit uit zijn verleden wat hij nu evt gepresteerd heeft daar gaat het toch om of ben ik abuis?
  zaterdag 11 mei 2019 @ 16:35:00 #267
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186766598
@quarterpounder

Niet veel aan storen dan, of vragen of je arts anders nog een andere pilletje heeft. Met grote waarschijnlijkheid kan worden vastgesteld dat Thijs psychotisch was tijdens zijn delict. Hoe dat precies kwam wordt binnenkort in het Pieter baan centrum onderzocht. Ondertussen nemen wij hier wat ruimte om zelf onze eigen gedachtes hier over te laten gaan.

Sorry dat jou dat stoort.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 16:47:57 #268
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186766832
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 16:35 schreef Tengano het volgende:
@:Quarterpounder

Niet veel aan storen dan, of vragen of je arts anders nog een andere pilletje heeft. Met grote waarschijnlijkheid kan worden vastgesteld dat Thijs psychotisch was tijdens zijn delict. Hoe dat precies kwam wordt binnenkort in het Pieter baan centrum onderzocht. Ondertussen nemen wij hier wat ruimte om zelf onze eigen gedachtes hier over te laten gaan.

Sorry dat jou dat stoort.
Ik sluit me hierbij aan.
pi_186767165
Nog even over de Seroxat: ik heb ze 15 jaar geslikt, met tussenpozen van enkele jaren.
Ja, het was fijn om eindelijk eens van de kutgevoelens die ik had af te zijn. De scherpe kantjes waren er af.
Nadeel: na zo'n lange tijd kun je wel stellen dat ik verslaafd was. Helaas hebben gesprekken niks opgeleverd, dus ik hield het bij Seroxat., wat dan ook zonder moeite voorgeschreven bleef.
Afkicken is kut, er komen gevoelens boven waarvan je niet meer wist dat je ze had, in positieve zin maar ook negatief. Nu, na zo'n twee maanden geleden gestopt te zijn kan ik zeggen dat ik clean ben van de pillen. Maar nog altijd zit het in mijn hoofd dat ik iets vergeten ben, mijn pilletje. Dat is binnenkort ook verleden tijd.
Ondanks dat ik mijn hele leven depressieve tijden zal hebben, ga ik niet meer terug naar AD. Mijn mening is dat het op de langere termijn meer kwaad dan goed doet. Op een gegeven moment werkt het averechts en wordt je depri van de pillen zelf. :') :( Helaas, eenmaal aan de pillen is de kans op terugval een stuk groter. Dan zal ik het toch anders moeten aanpakken, dat wordt nog een hele uitdaging. *)

Dit was ook gelijk het laatste wat ik erover kwijt wil. AD is niet alleen maar slecht of ellende wanneer je het als HULPmiddel gebruikt naast gesprekken met een goede begeleider die niet gelijk een standaard-etiketje op je plakt en verder wil kijken naar het onderliggende probleem. En daar hapert het helaas aan.

Zo, nu tijd voor koffie! c_/
pi_186768097
Wat is blijven hangen van wat ik hier las.. iemand die verward is pleegt niet alleen daardoor een moord maar dan zit er al iets fout in het karakter? Is dat altijd zo?
  zaterdag 11 mei 2019 @ 17:43:16 #271
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186768158
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 17:40 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat is blijven hangen van wat ik hier las.. iemand die verward is pleegt niet alleen daardoor een moord maar dan zit er al iets fout in het karakter? Is dat altijd zo?
Iemand die verward is doet verwarde dingen, en moord kan er daar een van zijn, maar gelukkig en natuurlijk is dat niet altijd zo. Dat hangt puur af van de wanen die je hebt.

En zowel goede als minder goede mensen kunnen verward zijn.
pi_186768238
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 17:40 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat is blijven hangen van wat ik hier las.. iemand die verward is pleegt niet alleen daardoor een moord maar dan zit er al iets fout in het karakter? Is dat altijd zo?
Ik geloof daar niet in. Mensen kunnen ook zo gemaakt worden is mijn mening. En dat kan door vanalles zijn. Een mens blijft een mens, geen robot.
pi_186768427
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 17:40 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat is blijven hangen van wat ik hier las.. iemand die verward is pleegt niet alleen daardoor een moord maar dan zit er al iets fout in het karakter? Is dat altijd zo?
Het aangeboren karakter bepaalt hoe je met aangeleerde dingen en ervaringen omgaat. Dat samen vormt je persoonlijkheid.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 18:33:15 #274
433238 Tengano
Try not to think of me
  zaterdag 11 mei 2019 @ 18:54:47 #275
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186769721
quote:
Een oud-werkgever van H. typeert hem als een ambitieuze jongen, die niet meer voor hem wilde werken omdat hij cum laude zou willen afstuderen. H. maakte zijn opleiding niet af en volgens zijn Linkedin-profiel had hij ook geen werk meer. Na april 2018 is er online niets meer over hem te vinden.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 19:05:31 #276
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186769981
Passantenonderzoek vandaag 11-05-19 van de politie in de Scheveningse Bosjes.
quote:
De politie begon rond 14.00 uur met het onderzoek in de Scheveningse Bosjes omdat het lichaam van de vrouw is gevonden rond 15.40 uur, en ze tussen 14.30 en 15.00 uur pas van huis is gegaan met haar honden. Agenten hoopten door op dezelfde tijd in het bos te zijn, mensen te ontmoeten die er vorige week ook waren en wellicht iets hebben gezien.

Dick Goijert van de politie-eenheid Den Haag legt uit dat de politie met het passantenonderzoek onder andere wil achterhalen hoe de verdachte naar het bos is gekomen en welk vervoermiddel hij daarvoor heeft gebruikt. Ook willen ze weten of verdachte H. er vaker is gesignaleerd.
https://www.omroepwest.nl(...)p-over-dood-vrouw-56
  zaterdag 11 mei 2019 @ 19:09:37 #277
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186770071
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 17:02 schreef IriYe het volgende:
Nog even over de Seroxat: ik heb ze 15 jaar geslikt, met tussenpozen van enkele jaren.
Ja, het was fijn om eindelijk eens van de kutgevoelens die ik had af te zijn. De scherpe kantjes waren er af.
Nadeel: na zo'n lange tijd kun je wel stellen dat ik verslaafd was. Helaas hebben gesprekken niks opgeleverd, dus ik hield het bij Seroxat., wat dan ook zonder moeite voorgeschreven bleef.
Afkicken is kut, er komen gevoelens boven waarvan je niet meer wist dat je ze had, in positieve zin maar ook negatief. Nu, na zo'n twee maanden geleden gestopt te zijn kan ik zeggen dat ik clean ben van de pillen. Maar nog altijd zit het in mijn hoofd dat ik iets vergeten ben, mijn pilletje. Dat is binnenkort ook verleden tijd.
Ondanks dat ik mijn hele leven depressieve tijden zal hebben, ga ik niet meer terug naar AD. Mijn mening is dat het op de langere termijn meer kwaad dan goed doet. Op een gegeven moment werkt het averechts en wordt je depri van de pillen zelf. :') :( Helaas, eenmaal aan de pillen is de kans op terugval een stuk groter. Dan zal ik het toch anders moeten aanpakken, dat wordt nog een hele uitdaging. *)

Dit was ook gelijk het laatste wat ik erover kwijt wil. AD is niet alleen maar slecht of ellende wanneer je het als HULPmiddel gebruikt naast gesprekken met een goede begeleider die niet gelijk een standaard-etiketje op je plakt en verder wil kijken naar het onderliggende probleem. En daar hapert het helaas aan.

Zo, nu tijd voor koffie! c_/
Hear hear.
Mooi gezegd.

Die troep wordt veel te snel voorgeschreven.
Het is ook schokkend om te zien hoeveel Nederlanders het gebruiken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 19:24:08 #278
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186770412
Thijs H. en seriemoordenaars in Nederland

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ord-thijs-h-verdacht

Hier een klein stukje:
quote:
Sinds 1950 heeft Nederland meer dan twintig seriemoordenaars gekend.

De beruchtsten zijn waarschijnlijk Willem van E., alias het Beest van Harkstede, en Frans H. (bijnaam: Dikke Frans).

Willem van E. vermoordde zeker vijf vrouwen: in 1971 en 1974, en na het uitzitten van zijn eerste gevangenisstraf opnieuw in 1993, 1995 en 2001. Hij wordt ook verdacht van betrokkenheid bij de dood van zeker drie andere vrouwen van wie het lichaam in de tweede helft van de jaren '90 in of bij Groningen werd gevonden, maar die zaken konden niet worden bewezen.

Van E. sprak uitgebreid over zijn daden met de journalist Sytze van der Zee, die een boek over hem schreef: 'De anatomie van een seriemoordenaar' (2006). De schrijver bestempelde hem als een 'gewetenloze psychopaat' en zei: "Een marmot heeft meer gevoel dan deze man."


[ Bericht 20% gewijzigd door Tengano op 11-05-2019 19:39:32 ]
pi_186770441
quote:
Volgens die man zou iemand die vrijwillig op een gesloten afdeling zit wel zonder restrictie (hoewel tegen advies in) kunnen vertrekken. Al lijkt hij wel te suggereren dat er dan eerst een gesprek moet plaatsvinden.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 19:27:41 #280
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186770510
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 19:25 schreef Physsic het volgende:

[..]

Volgens die man zou iemand die vrijwillig op een gesloten afdeling zit wel zonder restrictie (hoewel tegen advies in) kunnen vertrekken. Al lijkt hij wel te suggereren dat er dan eerst een gesprek moet plaatsvinden.
Tuurlijk. Je laat je vrijwillig opsluiten en mag ook vrijwillig weer vertrekken uit je zelf gekozen opsluiting.
Behandelaar kan hooguit zeggen: Nou, ik zou het niet doen :X

En meer niet dus.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 06:00 schreef Marialice het volgende:
Verkeerd gedacht. Niet iedereen op een gesloten afdeling zit daar gedwongen (IBS of RM), je kunt jezelf ook vrijwillig laten opnemen op een gesloten afdeling. En dat kan snel gaan: crisisdienst doet de beoordeling, adviseert opname op een gesloten afdeling, je gaat daar zelf mee akkoord en daarna zit je er. Komt vaak voor bij mensen die suïcidaal zijn en die toch hulp accepteren.

Als je vrijwillig bent opgenomen mag je ook niet zomaar de afdeling af, al ben je er niet gedwongen. Je bent immers zelf akkoord gegaan met een behandeling met vrijheidsbeperkende maatregelen en het personeel heeft een plicht om verantwoorde zorg te leveren. Als je dan toch van de afdeling af wil, zal een psychiater beoordelen of (en onder welke voorwaarden) dat verantwoord is. Als het nodig is (gevaarscriterium) kan die een vrijwillige opname alsnog omzetten in een gedwongen opname.


[ Bericht 8% gewijzigd door Tengano op 11-05-2019 20:11:59 ]
  zaterdag 11 mei 2019 @ 19:32:50 #281
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186770629
Kan ook een incel gevalletje zijn.
Daar al iets over bekend, over zijn sociale leven?

Dat hij een intelligente nette student is zegt weinig natuurlijk. Werd hij geliefd door mensen? Had hij vrienden en vriendin etc?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 19:50:26 #282
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186771062
quote:
Een vrouw die dinsdagochtend over de Brunssummerheide bij Heerlen wandelde met haar hond, zegt tegen RTL Nieuws achtervolgd te zijn door Thijs H. "Ik kreeg gelijk een vreemd gevoel bij die persoon. Hij keek raar uit z'n ogen en lachte vreemd."

"Ik vond het opmerkelijk dat hij geen hond bij zich had. Normaal loopt iedereen hier met een hond. Ik groette hem, maar hij zei niks terug. Ik had er een raar gevoel bij."

De vrouw - die anoniem wil blijven - wist H. uiteindelijk van zich af te schudden door haar pas te versnellen. Toen ze uitkwam op een open plek, ging H. ervandoor.
Die heeft geluk gehad denk ik :{

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 11-05-2019 19:57:25 ]
pi_186771296
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 19:27 schreef Tengano het volgende:

[..]

Tuurlijk. Je laat je vrijwillig opsluiten en mag ook vrijwillig weer vertrekken uit je zelf gekozen opsluiting.
Behandelaar kan hooguit zeggen: Nou, ik zou het niet doen :X

En meer niet dus.
Nja, dit zei Marialice twee pagina's terug:

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 06:00 schreef Marialice het volgende:

[..]

Verkeerd gedacht. Niet iedereen op een gesloten afdeling zit daar gedwongen (IBS of RM), je kunt jezelf ook vrijwillig laten opnemen op een gesloten afdeling. En dat kan snel gaan: crisisdienst doet de beoordeling, adviseert opname op een gesloten afdeling, je gaat daar zelf mee akkoord en daarna zit je er. Komt vaak voor bij mensen die suïcidaal zijn en die toch hulp accepteren.

Als je vrijwillig bent opgenomen mag je ook niet zomaar de afdeling af, al ben je er niet gedwongen. Je bent immers zelf akkoord gegaan met een behandeling met vrijheidsbeperkende maatregelen en het personeel heeft een plicht om verantwoorde zorg te leveren. Als je dan toch van de afdeling af wil, zal een psychiater beoordelen of (en onder welke voorwaarden) dat verantwoord is. Als het nodig is (gevaarscriterium) kan die een vrijwillige opname alsnog omzetten in een gedwongen opname.
Al komt dat wel grotendeels overeen.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 20:04:39 #284
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186771425
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 19:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nja, dit zei Marialice twee pagina's terug:
[..]

Al komt dat wel grotendeels overeen.
Ja zie je wel. Ik had ook zoiets beschreven maar kon het niet in het interview terug vinden. In de praktijk zal het wss wel zo werken dan; geen ervaring mee. Maar ook wel eng, want dan kunnen ze dus idd ook op een ongewenste manier over je vrijheid gaan beschikken. Moet dan gelijk denken aan die film one flew over the cookoo's nest. Krijg er nou nog de rillingen van :X

Heb die post maar even aangepast.



[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 11-05-2019 20:12:57 ]
pi_186771502
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 20:04 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ja zie je wel. Ik had ook zoiets beschreven maar kon het niet in het interview terug vinden. In de praktijk zal het wss wel zo werken dan; geen ervaring mee. Maar ook wel eng, want dan kunnen ze dus idd ook op een ongewenste manier over je vrijheid gaan beschikken. Moet dan gelijk denken aan die film one flew over the cookoos nest. Krijg er nou nog de rillingen van :X

[ afbeelding ]
Heb je deze film gezien, bizar... gaat over een vrouw die tegen haar wil opgenomen wordt
  zaterdag 11 mei 2019 @ 20:14:18 #286
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186771613
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 20:08 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Heb je deze film gezien, bizar... gaat over een vrouw die tegen haar wil opgenomen wordt
Oh, die wil ik wel een keer zien, heavy wel denk ik :{

Moet ook denken aan Das Experiment; ook zoiets wat volledig uit de klauwen loopt.
pi_186771717
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 20:14 schreef Tengano het volgende:

[..]

Oh, die wil ik wel een keer zien, heavy wel denk ik :{

Moet ook denken aan Das Experiment; ook zoiets wat volledig uit de klauwen loopt.
Is idd een heel heftige film, ik ga nog een keer kijken want het zit behoorlijk complex in elkaar.
pi_186772592
Misschien heeft hij het vooral op vrouwen met honden gemunt en kwam er een man bij die hij toen ook maar heeft vermoord.
Nooit een vriendin gehad of iets dergelijks.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 20:59:34 #289
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186772699
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 20:54 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien heeft hij het vooral op vrouwen met honden gemunt en kwam er een man bij die hij toen ook maar heeft vermoord.
Nooit een vriendin gehad of iets dergelijks.
Ben sowieso wel beniewd waarom hij het nou op hondenuitlaters had en of we daar uberhaupt nog wel iets over krijgen te horen.

Had je deze trouwens nog gezien: NWS / Politie zoekt dader van 3 moorden in Brunssum en Den Haag #2

Dat had een vierde slachtoffer kunnen zijn
  One tough cookie zondag 12 mei 2019 @ 02:10:10 #290
169210 liesje1979
pi_186778067
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 20:59 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ben sowieso wel beniewd waarom hij het nou op hondenuitlaters had en of we daar uberhaupt nog wel iets over krijgen te horen.

Had je deze trouwens nog gezien: NWS / Politie zoekt dader van 3 moorden in Brunssum en Den Haag #2

Dat had een vierde slachtoffer kunnen zijn
Jeetje.
Ik had een hele reactie geschreven maar laat maar.
In de gebieden waar hij de moorden pleegde laten mensen nou eenmaal graag honden uit.
  zondag 12 mei 2019 @ 09:26:04 #291
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186779947
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 19:50 schreef Tengano het volgende:

[..]

Die heeft geluk gehad denk ik :{
Er was toch ook zo’n getuige in Den Haag? Die liep snel naar een andere hondenbezitter toe.
pi_186780166
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 19:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hear hear.
Mooi gezegd.

Die troep wordt veel te snel voorgeschreven.
Het is ook schokkend om te zien hoeveel Nederlanders het gebruiken.
Dank u.

Ja, nog even en dan krijg je ze omdat je een ingegroeide teennagel hebt. ;(
pi_186781939
Welke bewijzen liggen er eigenlijk tegen Thijs H?

De dingen die ik kan bedenken zijn qua tijdsbestek onlogisch. BVD
  zondag 12 mei 2019 @ 12:43:19 #294
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186782335
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 12:11 schreef Za het volgende:
Welke bewijzen liggen er eigenlijk tegen Thijs H?

De dingen die ik kan bedenken zijn qua tijdsbestek onlogisch. BVD
Getuigen die hem zagen bij de PD's, bekentenis, en qua tijdslijn kan het gewoon.
Misschien hebben ze DNA, we gaan het horen tijdens de zittingen.

Wat vind je niet logisch aan de tijdslijn?
pi_186782601
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 12:43 schreef ootjekatootje het volgende:

Getuigen die hem zagen bij de PD's, bekentenis, en qua tijdslijn kan het gewoon.
Misschien hebben ze DNA, we gaan het horen tijdens de zittingen.

Wat vind je niet logisch aan de tijdslijn?
Indien hij bij binnenkomst GGZ 3 moorden heeft bekend, dan vind ik het rijkelijk laat dat de politie pas de volgende dag in actie zou komen, en dat hij überhaupt naar buiten kon die ochtend.

Getuigen plaats delict 2 kan haast niet dezelfde dag, plus je hebt dan niet direct een volledige naam.

Telefoongegevens dezelfde dag is ook wat snel, DNA al helemaal. IMO

Enige logische is bekentenis, maar daar slaan ze anders op aan verwacht ik.
  zondag 12 mei 2019 @ 13:01:24 #296
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186782689
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 12:57 schreef Za het volgende:

[..]

Indien hij bij binnenkomst GGZ 3 moorden heeft bekend, dan vind ik het rijkelijk laat dat de politie pas de volgende dag in actie zou komen, en dat hij überhaupt naar buiten kon die ochtend.

Getuigen plaats delict 2 kan haast niet dezelfde dag, plus je hebt dan niet direct een volledige naam.

Telefoongegevens dezelfde dag is ook wat snel, DNA al helemaal. IMO

Enige logische is bekentenis, maar daar slaan ze anders op aan verwacht ik.
Hij zou compleet verward zijn geweest, misschien wat wartaal uitgeslagen.
Mogelijk hebben ze daar een melding gedaan naar de politie toen hij ontsnapt was.

Zeker omdat hij ten tijde van de eerste moord in Den Haag was. Mogelijk heeft de politie zuid Limburg contact gemaakt en kwam het profiel overeen.

We weten het niet.
pi_186782694
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 12:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Getuigen die hem zagen bij de PD's, bekentenis, en qua tijdslijn kan het gewoon.
Misschien hebben ze DNA, we gaan het horen tijdens de zittingen.

Wat vind je niet logisch aan de tijdslijn?
Oh is er een bekentenis ?
  zondag 12 mei 2019 @ 13:03:08 #298
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186782721
Getuige PD2 kan die vrouw zijn, die kan direct haar verhaal dus omschrijving kleding, kapsel en grote neus, doorgegeven hebben maandag avond.
pi_186782787
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 13:01 schreef ootjekatootje het volgende:

Hij zou compleet verward zijn geweest, misschien wat wartaal uitgeslagen.
Mogelijk hebben ze daar een melding gedaan naar de politie toen hij ontsnapt was.

Zeker omdat hij ten tijde van de eerste moord in Den Haag was. Mogelijk heeft de politie zuid Limburg contact gemaakt en kwam het profiel overeen.

We weten het niet.
Dat kan, maar wat is dat het bewijs.
  zondag 12 mei 2019 @ 13:07:32 #300
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186782791
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 13:01 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Oh is er een bekentenis ?
Geen idee, hij is gehoord maar was labiel dus dat zegt weer niets
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')