abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187187515
Goede tips Mariposas en Luna :) Ik stond natuurlijk al weer te kijken naar gloednieuwe fietsen, maar tweedehands, een ouder model of eigen fiets met dubbel standaard + ander stuur is natuurlijk ook een optie :) Ik ga ook eens kijken in het fietsentopic :)
  vrijdag 31 mei 2019 @ 19:25:31 #153
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187187963
Ik heb nu dezelfde zoektocht en ga wrs voor een showmodel gazelle bloom. Ik vind vooral de standaard, het stuurslot, de extra ruimte (op mijn huidige fiets passen mijn borsten bij het opstappen niet tussen zitje en zadel zegmaar) en de extra lange bagagedrager heel fijn. En dus met 50% korting.

En mijn huidige fiets was sowieso al aan vervanging toe, dus vind dit nu wel een prima moment om voor een jaar of tien een nieuwe te doen. Mijn man krijgt dan mijn huidige fiets.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_187188299
Gefeliciteerd Vlokje, een dreumes Shanu :) Tot over 4 weken.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 20:33:46 #155
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187188832
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 19:25 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb nu dezelfde zoektocht en ga wrs voor een showmodel gazelle bloom. Ik vind vooral de standaard, het stuurslot, de extra ruimte (op mijn huidige fiets passen mijn borsten bij het opstappen niet tussen zitje en zadel zegmaar) en de extra lange bagagedrager heel fijn. En dus met 50% korting.

En mijn huidige fiets was sowieso al aan vervanging toe, dus vind dit nu wel een prima moment om voor een jaar of tien een nieuwe te doen. Mijn man krijgt dan mijn huidige fiets.
Waar is ie met 50% korting te koop?

Ik twijfel tussen de Bloom, Batavus Mambo Deluxe of de BSP La Dolce Vita :').
Of toch een elektrische... Maar dat vind ik zonde voor de keren dat ik fiets.

edit: blauw of zwart?

Framblij, als ik I. zo druk zie met rollen, oprichten, dingen pakken, boos worden omdat het tijgeren niet lukt... Ja, dan snap ik wel dat hij nu snel moe is _O-. Vind dat dan zo lief. Ik heb een slaapliedje dat ik voor hem zing en dan laat hij zich helemaal op me vallen. Compleet ontspannen. En ik aai dan over z'n rug O+.

[ Bericht 10% gewijzigd door Helsinki op 31-05-2019 20:40:49 ]
pi_187188867
Oh ja, een bagagedrager-verlenger heb ik ook nog, erop gezet toen we een achterzitje gingen gebruiken.
pi_187189097
Ik keek eergisteren ‘Bevallen met...’ op TLC. Heerlijke tv als je zelf niet hoeft :+ Maar daar zat een verloskundige in... Eerst zei ze iets als ‘Nu ik zelf kinderen heb, snap ik beter hoe het is. Dat “gewoon” omdraaien in bed heel veel energie kost als je aan het bevallen bent en dat je dat dus niet zomaar even doet. Dus ik zeg nooit meer ‘doe even dit’ blablabla’. Tien minuten later in het programma: ‘Je moet zo even die persweeën wegzuchten.’ :')

Verder zei de dame die aan het bevallen was op een gegeven moment, een beetje wanhopig van de pijn: ‘Ik ga dit zo niet redden tot het einde’ en die vk reageert met ‘Daar weet jij helemaal niks van.’

Zo kun je toch niet zijn :? ?

Ik heb me plaatsvervangend zitten ergeren :')

Dat moest ik even delen :+
  vrijdag 31 mei 2019 @ 20:58:01 #158
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187189162
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:33 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Framblij, als ik I. zo druk zie met rollen, oprichten, dingen pakken, boos worden omdat het tijgeren niet lukt... Ja, dan snap ik wel dat hij nu snel moe is _O-. Vind dat dan zo lief. Ik heb een slaapliedje dat ik voor hem zing en dan laat hij zich helemaal op me vallen. Compleet ontspannen. En ik aai dan over z'n rug O+.
Ik ben ook op zoek naar een goede moederfiets, dus als je in de buurt goede acties vindt, hoor ik dat graag.
Protège moi de mes désirs.
pi_187189183
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:53 schreef Jentin het volgende:
Ik keek eergisteren ‘Bevallen met...’ op TLC. Heerlijke tv als je zelf niet hoeft :+ Maar daar zat een verloskundige in... Eerst zei ze iets als ‘Nu ik zelf kinderen heb, snap ik beter hoe het is. Dat “gewoon” omdraaien in bed heel veel energie kost als je aan het bevallen bent en dat je dat dus niet zomaar even doet. Dus ik zeg nooit meer ‘doe even dit’ blablabla’. Tien minuten later in het programma: ‘Je moet zo even die persweeën wegzuchten.’ :')

Verder zei de dame die aan het bevallen was op een gegeven moment, een beetje wanhopig van de pijn: ‘Ik ga dit zo niet redden tot het einde’ en die vk reageert met ‘Daar weet jij helemaal niks van.’

Soms hoor je van die verhalen over verloskundigen en dergelijke.... :N
Wij hadden een stagiaire, goddomme zeg! :X :X :X
Eerst zat dat mens bij een controle tijdens de zwangerschap het hoofdje van miniToT keihard weer helemaal naar boven te drukken waarbij mevrouw ToT zat te kermen van de pijn, en tijdens de bevalling (waarvoor die dame slaapdronken van de trap af lazerde) met een ongelooflijke ochtend-adem en een oerhollands accent in m'n vrouw d'r gezicht zat te hijgen: "Joe aar uh strong woemun! Joe ken doe dis! Briet in troe joer noos, briet out troe joer mout! In troe joer noos, out troe joer mout! In troe joer noos, out troe joer mout. Joe aar uh strong woemun! Joe ken doe dis!"
  vrijdag 31 mei 2019 @ 21:08:29 #160
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187189324
quote:

[..]

Aah, dat klinkt lief O+

En ik had een verpleegkundige die echt in m'n oor stond te roepen en toen ik zei dat ze daarmee op moest houden, zei de vk dat ze ons alleen maar aan het aanmoedigen waren. Boeiend, hou gewoon even je mond dicht _O-

En bij een lokale fietsenhandel een showmodel, nieuw en met garantie. En zwart, die blauwe is niks voor mij O-)
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_187189447
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:08 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Aah, dat klinkt lief O+

En ik had een verpleegkundige die echt in m'n oor stond te roepen en toen ik zei dat ze daarmee op moest houden, zei de vk dat ze ons alleen maar aan het aanmoedigen waren. Boeiend, hou gewoon even je mond dicht _O-

En bij een lokale fietsenhandel een showmodel, nieuw en met garantie. En zwart, die blauwe is niks voor mij O-)
Haha, klinkt zoals die stagiaire die wij dus hadden! _O-
Even subtiel aan de VK laten merken dat zij niet echt bevorderlijk voor de situatie werkte.
Toen die er uit gebonjourd werd zei ze nog: "Ja ik snap het wel hoor, niet iedereen heeft iets met stagiaires." _O-

Toen ze eindelijk opgerot was, viel er echt een oase van rust in de kamer. De VK zelf was echt super goed! ^O^
  vrijdag 31 mei 2019 @ 21:45:33 #162
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187189881
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:53 schreef Jentin het volgende:
Ik keek eergisteren ‘Bevallen met...’ op TLC. Heerlijke tv als je zelf niet hoeft :+ Maar daar zat een verloskundige in... Eerst zei ze iets als ‘Nu ik zelf kinderen heb, snap ik beter hoe het is. Dat “gewoon” omdraaien in bed heel veel energie kost als je aan het bevallen bent en dat je dat dus niet zomaar even doet . Dus ik zeg nooit meer ‘doe even dit’ blablabla’. Tien minuten later in het programma: ‘Je moet zo even die persweeën wegzuchten.’ :')

Dit :o lukte me totaal niet meer. En dan heb je net je been gedraaid en dan komt er weer een perswee en dan heb je helemaal geen idee meer wat je aan het doen bent. Ik voelde me best een aansteller, zo van: draai gewoon om, hoe moeilijk kan het zijn... Maar ik kreeg het niet voor elkaar. Goed om te lezen dat dat dus inderdaad niet zo eenvoudig is.

Maar het is ook gewoon een hele rare situatie en die vk's zeggen zoveel, dat er altijd wel wat dingen zijn die er rottig uitkomen. Ik vond de mijne ook niet zo tactvol eigenlijk, maar geen idee of het écht aan haar lag of dat ik overgevoelig ben/was :P

ToT, goed dat ze wegging ^O^ op jullie verzoek of had de vk door dat het niet zo lekker liep?
pi_187189978
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:45 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Dit :o lukte me totaal niet meer. En dan heb je net je been gedraaid en dan komt er weer een perswee en dan heb je helemaal geen idee meer wat je aan het doen bent. Ik voelde me best een aansteller, zo van: draai gewoon om, hoe moeilijk kan het zijn... Maar ik kreeg het niet voor elkaar. Goed om te lezen dat dat dus inderdaad niet zo eenvoudig is.

Maar het is ook gewoon een hele rare situatie en die vk's zeggen zoveel, dat er altijd wel wat dingen zijn die er rottig uitkomen. Ik vond de mijne ook niet zo tactvol eigenlijk, maar geen idee of het écht aan haar lag of dat ik overgevoelig ben/was :P

ToT, goed dat ze wegging ^O^ op jullie verzoek of had de vk door dat het niet zo lekker liep?
De VK vroeg haar of ze even iets wilde ophalen en vroeg vervolgens wat we van haar vonden. :)
"Nou, om HEEL EERLIJK te zijn...." :')

Maar het gekke was dat ik hen kort vantevoren nog verteld had dat ik absoluut niet toestond dat ze mijn vrouw nog één keer aan zou raken, en toch kwamen ze met haar bij ons huis aangezet, diep in de nacht....
We waren dan ook absoluut niet blij toen we haar slaperige kop ons huis binnen zagen komen.
pi_187190067
quote:

[..]

Zwart, 100%. Ik zou na een jaar uitgekeken zijn op die blauwe kleur. Ik heb nu een roze met witte. Toen ik 15 was super leuk, nu niks meer aan :')

En lieve I O+ Dat tijgeren kan hij zo ineens snappen. M kwam terug van logeren bij opa en oma en ineens tijgerde hij de kamer door.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 22:01:34 #165
346653 Ceviche
pi_187190121
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:53 schreef ToT het volgende:

[..]

De VK vroeg haar of ze even iets wilde ophalen en vroeg vervolgens wat we van haar vonden. :)
"Nou, om HEEL EERLIJK te zijn...." :')

Maar het gekke was dat ik hen kort vantevoren nog verteld had dat ik absoluut niet toestond dat ze mijn vrouw nog één keer aan zou raken, en toch kwamen ze met haar bij ons huis aangezet, diep in de nacht....
We waren dan ook absoluut niet blij toen we haar slaperige kop ons huis binnen zagen komen.
Oh lekker handig weer :') en je gaat natuurlijk zo iemand ook niet meteen weer wegsturen, zeker niet midden in de nacht :X
pi_187190166
@Ceviche, ik had dat ook hoor. Bij de geboorte van Phi ging ik tijdens de 40 minuten durende autorit naar het ziekenhuis van 4 naar 10 cm, maar dat wist ik uiteraard nog niet toen ik daar net gearriveerd was. In die kraamsuite aangekomen, kon ik alleen maar op m’n zij liggen en de zijkant van het bed vasthouden. En die vpk daar maar zeggen: ‘Ga maar op je rug liggen. Wil je even op je rug liggen? Draai maar even op je rug. Kun je even op je rug komen liggen?’ En ik dacht idd ook: ‘Ja, hóe dan? Mijn lijf is even aan het exploderen, momentje.’ :+

@ToT, wat een verhaal. Kijk, stagiaires moeten het ook leren, maar je bent al zo kwetsbaar op zo’n moment. Ik heb de stagiaire geweigerd bij mijn bevalling. Ik kon ‘t er even niet bij hebben toen.
pi_187190226
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 22:01 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Oh lekker handig weer :') en je gaat natuurlijk zo iemand ook niet meteen weer wegsturen, zeker niet midden in de nacht :X
Ja volgens mij stuurden we haar rond een uurtje of 7 in de ochtend weg.
Gelukkig duurde de daadwerkelijke bevalling maar een half uurtje, en dat begon een uur nadat dat mens opgetyft was.
pi_187190229
@Framblij89 Goed dat het compliment over je hummeltje of frummeltje dan goed overkomt, het is soms zoeken naar woorden hé :9 En moeders en baby's.. Ik ben altijd maar voorzichtig!
Ik vind onze dame inderdaad steeds meer een dame worden i.p.v. een baby. Vooral sinds ze nu zelf vanuit liggen gaat zitten. Kruipen, zelf zitten.. Ze kan ineens zoveel en ineens zo zelfstandig. :o

@Rebubbled Wat fijn dat de borstvoeding dan iets beter gaat! Hopelijk snel minder lui en deze stijgende lijn vasthouden! :D

@Fuchsia_roze Het is een fijne dag, evenlang uit als in, maar voor je gevoel komt dan het jaar er ook ineens heel snel aan..

@Schanu Gefeliciteerd! Wat ziet het er uit als een fijne dag al zo! Ik volg je snel weer! :D

@Jentin Wij twijfelden ook al over een ander ledikant omdat Spookje soms zo vast zit.. Die kruipt waar ze niet gaan kan. :p Maar in deze kamer past het niet en nog geen zin de logeerkamer te verbouwen. :9 Dat komt als er ooit misschien een tweede komt of pas als ze echt wat groter is en meer ruimte nodig heeft..

@Helsinki
Qua slaapritme is het hier gemiddeld ongeveer zo:
07:30 Wakker
(Afhankelijk van de nacht: )
09:00/10:00 Slaapje van 40 minuten - 2 uur.
15:00 Slaapje van 40 minuten - 2 uur.

Soms dan nog even tussen 19 en 21 ergens

Slapen rond 22uur.

Gemiddeld slaapt ze buiten de nacht 3,2 keer per dag volgens mijn app. :P ~ 13,5 uur per dag.

Ze geeft gelukkig hele duidelijke signalen, dus moe=moe hier. Soms maar 1-2 keer per dag. Soms wel 5 slaapjes..

@ToT
Wij werden in eerste instantie geweigerd bij het ziekenhuis, was vol :9 Maar onze VK durfde het niet aan nog 30 minuten te moeten rijden naar een ander ziekenhuis, dus heeft plek voor ons vrij gescholden zeg maar. Maar die autorit staat me nog bij.. Ik was echt bang dat de baby onderweg geboren zou worden :9
pi_187190242
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 22:04 schreef Jentin het volgende:
@:ceviche, ik had dat ook hoor. Bij de geboorte van Phi ging ik tijdens de 40 minuten durende autorit naar het ziekenhuis van 4 naar 10 cm, maar dat wist ik uiteraard nog niet toen ik daar net gearriveerd was. In die kraamsuite aangekomen, kon ik alleen maar op m’n zij liggen en de zijkant van het bed vasthouden. En die vpk daar maar zeggen: ‘Ga maar op je rug liggen. Wil je even op je rug liggen? Draai maar even op je rug. Kun je even op je rug komen liggen?’ En ik dacht idd ook: ‘Ja, hóe dan? Mijn lijf is even aan het exploderen, momentje.’ :+

@:ToT, wat een verhaal. Kijk, stagiaires moeten het ook leren, maar je bent al zo kwetsbaar op zo’n moment. Ik heb de stagiaire geweigerd bij mijn bevalling. Ik kon ‘t er even niet bij hebben toen.
Ik vroeg haar bij hoeveel bevallingen zij aanwezig was geweest. Ik verwachtte een antwoord van maximaal 5x.
Bleek dus 30 te zijn! :')
pi_187190256
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 22:08 schreef NicolasJoy het volgende:

@:ToT
Wij werden in eerste instantie geweigerd bij het ziekenhuis, was vol :9 Maar onze VK durfde het niet aan nog 30 minuten te moeten rijden naar een ander ziekenhuis, dus heeft plek voor ons vrij gescholden zeg maar. Maar die autorit staat me nog bij.. Ik was echt bang dat de baby onderweg geboren zou worden :9
Eerst geweigerd omdat er geen plek was? :X Dan verwacht ik op z'n minst een os en een ezel in de kraamkamer! :X

De autorit naar het ziekenhuis staat mij ook echt nog duidelijk bij. Kolere zeg..... -O-
pi_187190367
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 22:10 schreef ToT het volgende:

[..]

Eerst geweigerd omdat er geen plek was? :X Dan verwacht ik op z'n minst een os en een ezel in de kraamkamer! :X

De autorit naar het ziekenhuis staat mij ook echt nog duidelijk bij. Kolere zeg..... -O-
't ziekenhuis was overvol, alle kamers bezet.. Uiteindelijk is er iemand met (pin me er niet op vast) 3 cm ontsluiting van een kamer afgehaald voor ons geloof ik. Hier was het een controleafspraak in het ziekenhuis vanwege 6 dagen over tijd om ~ 11u. Vervolgens waren we pas om 13u aan de beurt doordat de VK ook dienst had. Bleek dat m'n vrouw toen al een tijdje weeën had. Ze had al wel buikpijn sinds 's nachts, maar stelde niets voor vergeleken met de voorweeën die ze eerder al had. Om 14u waren we thuis met (wat in het ziekenhuis bleek) 3á4 cm ontsluiting. 16u braken de vliezen, 17:30 was onze eigen verloskundige bij ons thuis. Toen bleek ze 10cm ontsluiting te hebben. Ongeveer tot 19:30 thuis geprobeerd te persen, maar ging niet goed genoeg. Toen naar het ziekenhuis, eerst geen plek, vervolgens auto ingepakt met plastic, want in 15 minuten rijden kan het zomaar komen :9 Uiteindelijk is tegen 21:50 onze dame pas geboren na hulp van wat versterkende middelen. Tegen 01:30 waren we weer onderweg naar huis geloof ik. :9
pi_187190473
Ik ben weer extra blij dat mijn tweede een vlotte thuisbevalling was, geloof ik. :P

Eerste in het ziekenhuis ging ook best prima trouwens, behalve een praatgrage co-assistente.
pi_187190758
Ik had helaas niet mijn eigen vk bij de bevalling, maar voordat we naar het ziekenhuis gingen en ik zei dat ik twijfelde of ik een ruggenprik wilde (ik had echt heftige rugweeën), zei ze met een dikke knipoog “de bevalling is dan wel medisch, dus gratis”. _O-

In het ziekenhuis waren ze allemaal te lief, een vpk gaf me een zelfgemaakt stuk appelcake (die ik een uur later weer eruit gooide) en de vk die toen kwam checken telkens bleef heel lang bij me zitten terwijl haar shift al over was, en ze was zelf ook 16wk zwanger toen O+ Het enige vervelende was de vk die uiteindelijk frum heeft gehaald, die zei na elke pers “jaaaaaa goed zo perfect perfect het gaat NU gebeuren!” En ze had één of andere tic, was een kuchje die ze elke seconde deed.

@ToT jemig wat een verhaal, achteraf gezien klinkt het dan altijd grappig maar zo’n mens kan je toch gewoon schieten :|W

@NicolasJoy ja ik snap je ;) vind het zelf ook altijd wel lastig om woorden te vinden voor dat soort dingen.. je kan dan idd maar beter voorzichtig zijn voordat je opeens een hoek krijgt :')

@Helsinki dat is zó lief O+
Ik zou trouwens voor de zwarte fiets gaan!
pi_187190876
Ik weet het allemaal niet meer, ik heb zoveel mensen aan mijn bed gehad. En daar zal ook wel een hork tussen gezeten hebben maar na 18 uur weeenopwekkers was ik ook niet aardig meer. Ik had ook trouwens mijn ogen dicht dus ik heb bijna niemand gezien, ik heb het allemaal maar over mij heen laten komen. Alleen uiteindelijk bij de keizersnede de gynaecoloog en anesthesist. O ja, en 1 verpleegster van de afdeling die mee was gegaan naar de ok.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_187191133
Ik hoor hier al niet meer maar stagiaires O+ die bij mijn bevalling was was super. De vk had ons naar het ziekenhuis gestuurd waar de stagiair al klaar stond om ons op te vangen. Ze had direct door dat de bevalling nogal sneller verliep dan verwacht en heeft de bevalling uitstekend begeleid. De vk was er nog net op tijd voor de geboorte dus het was voor haar een vuurdoop maar daar hebben we niets van gemerkt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 17:26 schreef Peacefulll het volgende:

En even een vraag over een fiets. M is pogingen aan het doen om zelfstandig te gaan zitten. Als hij hem zelf zittend wegzetten blijft hij gerust een kwartier zelf zitten en het lukt ook weer uit zit naar lig te komen. Dus het moment dat we op de fiets kunnen is niet heel ver weg meer.
Ik ben enorm geschrokken van de prijs van de moederfietsen! Ik heb een prima gewone fiets die echt nog wel wat jaren mee kan. Maar in hoeverre is afstand zitje-stuur een ding? En zo'n dubbele standaard? Ik gebruik de fiets alleen voor uitstapjes naar de kinderboerderij of naar opa & oma. Incidenteel dus. De rest zit allemaal op loopafstand.
Even bij de fietenmaker vragen of ze een showroom zitje op je fiets willen zetten voor een proefrit.
Dubbele standaard heb ik niet, daar krijg ik de fiets niet goed op getild maar een standaard op de achteras is bij mijn fiets ook super stevig (zelfs met gevulde fietstassen, grote vakantietas en buggy #pakezel )

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 01-06-2019 09:07:45 ]
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:41:56 #176
346653 Ceviche
pi_187191933
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 22:04 schreef Jentin het volgende:
@:ceviche, ik had dat ook hoor. Bij de geboorte van Phi ging ik tijdens de 40 minuten durende autorit naar het ziekenhuis van 4 naar 10 cm, maar dat wist ik uiteraard nog niet toen ik daar net gearriveerd was. In die kraamsuite aangekomen, kon ik alleen maar op m’n zij liggen en de zijkant van het bed vasthouden. En die vpk daar maar zeggen: ‘Ga maar op je rug liggen. Wil je even op je rug liggen? Draai maar even op je rug. Kun je even op je rug komen liggen?’ En ik dacht idd ook: ‘Ja, hóe dan? Mijn lijf is even aan het exploderen, momentje.’ :+

@:ToT, wat een verhaal. Kijk, stagiaires moeten het ook leren, maar je bent al zo kwetsbaar op zo’n moment. Ik heb de stagiaire geweigerd bij mijn bevalling. Ik kon ‘t er even niet bij hebben toen.
Herkenbaar ja, dat de vk hetzelfde blijft zeggen en dat jij dan hetzelfde blijft antwoorden en dat je dan 10 minuten lang dezelfde antwoorden blijft kaatsen _O-
Na de bevalling moest ze wat hechten, en ze zei dat ik moest ontspannen maar ik had net een kind gebaard en ik trilde en adrenaline en het was koud en ik vond dat hele hechten enzo eng dus dat ontspannen lukte niet. Maar een vk die blijft zeggen dat je moet ontspannen helpt ook niet, dat zij dat blijft zeggen verandert niks aan de situatie. Gelukkig was er een lieve kraamverzorgster die hielp door een andere aanpak (die zei dat ik m'n been wel tegen haar aan kon leggen). Dat hielp.
Wat een snelle ontsluiting trouwens! Ging je eerste ook zo snel?

Ik heb wel de kraam geweigerd trouwens, die belde aan toen de persfase net begon en ik lag daar zo in het zicht en open en bloot (ook echt tegenover de deuropening van de kamer), ik heb geroepen of de kraam niet gewoon op de gang kon wachten :(
Die heeft dus 2 uur op de trap gezeten :@ midden in de nacht ook nog :@ achteraf was ze heel aardig maar ik zag het echt niet zitten, een vreemde die bij binnenkomst zo naar binnen zou kunnen kijken :@
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:44:24 #177
346653 Ceviche
pi_187191984
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 22:08 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja volgens mij stuurden we haar rond een uurtje of 7 in de ochtend weg.
Gelukkig duurde de daadwerkelijke bevalling maar een half uurtje, en dat begon een uur nadat dat mens opgetyft was.
Denk je dat de bevalling ineens vorderde omdat alles ineens een stuk relaxter was omdat dat mens weg was? Ik kan me er wel wat bij voorstellen :D
Ik vind het wel heel vriendelijk dat jullie hebben gewacht met haar wegsturen tot het buiten licht was :D
pi_187192126
Ik heb via mijn werk een nieuwe fiets kunnen aanschaffen. Heb er alleen nog geen voorzitje bij want kleuter ging toen al achterop. Nu fietst ze zelf en ben ik aan het kijken voor een bakfiets voor de heren!

Ik heb echt wel een fijne bevalling gehad van de jongens. Dubbel team aanwezig omdat tweeling. Maar alles ging zo snel dus ipv 8 mensen ofzo in de kamer hebben we het heel intiem met alleen de klinisch verloskundige en verpleegkundigen gedaan. De gyn die eigenlijk aanwezig moest zijn kwam binnen toen beide mannetjes al op mijn borst lagen haha!
  zaterdag 1 juni 2019 @ 08:05:23 #179
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_187195168
Bij mijn laatste bevalling (poliklinisch met eigen verloskundige) kwam er telkens een vrouw langs die in dienst was als kraamzorg van het ziekenhuis en die assisteerde, het was die nacht/ochtend heel druk dus regelmatig was zij er even alleen en de vk bij een andere vrouw. Zij leek wel een parodie :'). Tijdens een wee trok ze mijn kussen onder mn hoofd weg, al tetterend dat ze die wel even goed zou leggen, toen ik met de nodige moeite riep dat de vk moest komen omdat ik persweeen had en de baby er nu aankwam, ging ze me een 'preek' geven over obligatoire persdrang die nodig was, en dat ik die nog niet had want dat kon ze wel zien (dit had ze vast net in haar studieboek geleerd). Het was mijn derde bevalling dus ik heb haar na die wee heel duidelijk laten weten dat ik wel wist waar ik het over had en dat ik nú de vk wilde, een paar minuten later was de baby er dan ook ;).

Ik had erg uitgekeken naar het moment na de bevalling, wij wisten niet of het een jongen of meisje was en ik was benieuwd naar dat tijdsvacuummomentje direct na de geboorte, waarbij je niet weet wat het is, maar daar eigenlijk ook nog helemaal niet aan denkt, maar zij tetterde direct in mn oor toen de baby op mn buik lag "HEB JE AL GEZIEN WAT HET IS! HEB JE HET AL GEZIEN!"

Dat heb ik haar wel kwalijk genomen :')

Verder prima begeleid hoor, maar zo'n mens kan dus met een paar opmerkingen best een negatieve stempel op je bevalling drukken.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 08:28:54 #180
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187195404
Mijn baby draait/kruipt/wokkelt zich elke nacht meerdere keren zo vast in een hoek van haar ledikant dat ze het op een krijsen zet... Iemand tips? Ben er een keer of zes extra uit geweest vannacht.

De vpk riep hier 'geef 'm van onderen' en 'geef 'm van jetje'. Zo niet mijn ding, vond het echt irritant.

En ik ben doodmoe en het wordt veel te warm vandaag en ik wil gewoon nog even slapen, maar dat wordt 'm niet, vrees ik \klaagmodus
  zaterdag 1 juni 2019 @ 09:01:12 #181
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_187195859
Tink, de klaagmodus soms eens uit wil ook wel eens helpen voor je gemoed :+
pi_187196021
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 08:28 schreef Tink89 het volgende:
Mijn baby draait/kruipt/wokkelt zich elke nacht meerdere keren zo vast in een hoek van haar ledikant dat ze het op een krijsen zet... Iemand tips? Ben er een keer of zes extra uit geweest vannacht.

De vpk riep hier 'geef 'm van onderen' en 'geef 'm van jetje'. Zo niet mijn ding, vond het echt irritant.

En ik ben doodmoe en het wordt veel te warm vandaag en ik wil gewoon nog even slapen, maar dat wordt 'm niet, vrees ik \klaagmodus
Phi doet dat ook. Je zou de onderkant van de slaapzak stevig kunnen instoppen onder het matras? Wij zijn al beyond die truc, maar misschien werkt het voor Prul nog wel. Oh, en ik heb een opgerolde deken onder haar hoofdeinde gelegd, dat leek de afgelopen weken wel te helpen tegen dat gekruip naar boven. Dan is er toch een hele lichte weerstand, denk ik. Ik heb haar niet meer opgefrommeld tegen het hoofdeinde gevonden iig.

@Ceviche, mijn eerste ging niet zo vlot. Ik bleef daar urenlang hangen op 6 cm omdat hij een sterrenkijker was. Uiteindelijk kreeg ik toen een ruggenprik om de weëenopwekkers vol gas aan te kunnen zetten. Over mooie uitspraken gesproken: ik lag daar kapot te gaan van de pijn, kwam dus niet verder dan 6 cm, was net al pijnlijdend het hele ziekenhuis doorgereden voor een ruggenprik en die wilde maar niet lukken en moest drie keer over. Ik kon wel janken van ellende en toen kwam er ook nog even een of andere doos bloedprikken met de onsterfelijke woorden: ‘Ik weet niet of het lukt hoor, ik ben hier nooit zo goed in.’ 8)7

@Spees_Eend, wat een figuur. Toch zonde dat zo iemand geen roeping heeft gehad voor vakken vullen ofzo. Beetje gevalletje ‘later lach je erom’, maar tis zo zonde.
pi_187196176
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:44 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Denk je dat de bevalling ineens vorderde omdat alles ineens een stuk relaxter was omdat dat mens weg was? Ik kan me er wel wat bij voorstellen :D
Ik vind het wel heel vriendelijk dat jullie hebben gewacht met haar wegsturen tot het buiten licht was :D
Ja daar ben ik absoluut van overtuigd! :Y
Mevrouw ToT zat echt te hyperventileren door die stagiaire en toen die eenmaal weg ging, ontspande ze helemaal en toen ging alles veel beter. Klopt ook wel als je kijkt naar die cyclus van ontspanning --> bepaalde hormonen --> betere weeën enz. :)
Overigens bleef mevrouw ToT als een malle persen, ook op momenten waarop de VK zei dat ze rust moest nemen, omdat persen de pijn juist verlichtte voor haar. De VK was stomverbaasd dat ze continu zo kon blijven persen! :D En dat voor zo'n klein deerntje! :D
pi_187196262
Ten eerste, ik heb liters koffie nodig. Juul heeft voor de 3e nacht op rij heel veel gespookt. Veel huilen, amper te troosten dus maar tussen ons ingelegd om 04:00. Ik hoop zo dat het een sprong cq tanden of allebei is en niet dat dit de nieuwe Juul is.

Wat betreft fiets: wij hebben de Batuvus Mambo mamafiets gedoe. Die hebben we 5 jaar geleden gekocht. Het is wel een tank, ding is stevig wat fijn is maar ik vind het behoorlijk zwaar fietsen. Ik vind het wel erg fijn een mamafiets verder. Staat stevig, fiets dus stevig en die grotere zit is vooral voor mij fijn. We hebben ook een Giant transport fiets waar we het krat vanaf hebben gehaald. Ook met dubbele standaard en slot om stuur vast te zetten maar die is lang niet zo stabiel als de Mambo. Hij fiets wel een heel stuk lichter.
Oh en koop een fiets bij een winkel in de buurt. Wij hebben dat echt bewust gedaan, een dorpswinkel die alles wel heeft staan of kan bestellen (ook voor een proefrit). Handig met onderhoud en het scheelt amper merkte ik. Ik gun het zo'n lokale winkel gewoon.

Bij ons ziekenhuis zat het ook vol overigens. Er zijn die dag en nacht veel stellen naar een ziekenhuis 15 minuten verderop gestuurd. Voor ons was een kamer gereserveerd gelukkig omdat mijn vrouw medisch was geworden door te lang gebroken vliezen.

Bij B was de VK pas in het ziekenhuis toen B al zo goed als geboren was. We zijn met B met gillende sirenes de A2 overgegaan. (in de spits en ik zat voorin in de ambulance, ik heb mijn ogen maar dicht gedaan). De VK was er in vliegende vaart achteraan gegaan. B dacht echter, weet je mijn moeder heeft al 1,5 uur lopen persen, zodra ik de ziekenhuiskamer zie, floeps ik eruit.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 09:45:42 #185
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187196278
Spees, je hebt gelijk. Jullie krijgen hier wat dat betreft ook wel het slechtste van iedereen. In real life durf ik nooit zo goed te klagen/zeuren en hier is die drempel wat lager :D

Nu heb ik een slapende baby op m'n buik, een lekker boterham, behoorlijk wat opgeruimd, ingevroren en gewassen en alles klaar staan om straks weg te gaan en een auto met airco in het vooruitzicht O+
pi_187196382
Vinden jullie een baby met korte broek er ook zo super schattig uit zien? O+ Die mollige beentjes O+
Alleen daarom al zou het van mij het hele jaar dit weer mogen zijn!
(Oké, Sofie is over 2 maanden geen baby meer maar een dreumes met korte broek is vast ook schattig)
pi_187198099
Jaaaa, takkie, zalig. Ik kan Phi ook wel opvreten dan. En net had ze voor het eerst een haarbandje om, ook zo schattig.
pi_187198264
Ja Takkie echt te schattig O+ Met die spekbeentjes eronder!
O Jentin, een haarbandje in is ook wel heel cute ja O+ (of zo'n staartje of clipje in) Liet ze het zitten?
Draakje had gister een pet op. Zo leuk, maar hij liet m vaak maar een paar minuten op :+

Ik denk dat we Draakje als we thuis zijn overdag ook maar in de wagen of in de Maxi-Cosi onderweg moeten laten slapen :') Kind slaapt al maanden niet zo veel overdag! Ligt nu heerlijk te slapen in de wagen na het zwemmen.
Ik las dan ook vol verbazing hoeveel jullie baby's slapen. Draakje slaapt thuis meestal maar 1 slaapje van 2 uur of 2 van 1 a 1,5 uur. Tenzij ik er niet ben, dan slaapt hij soms 3 uur :7 En het is nu ook niet dat hij van 20-8 uur slaapt ofzo. Hij heeft denk ik weinig slaap nodig.
pi_187200580
Ik had in mijn bevalplan opgenomen dat stagiaires of artsen in opleiding niet aan me mochten komen. Toen de gynaecoloog erbij werd geroepen voor de knip en vacuumpomp, stelde hij ook zijn arts in opleiding voor. Ik heb haar niet eens een hand gegeven en enkel tegen haar geroepen 'je blijft van me af!' Een eerdere ervaring met biopten van mijn baarmoedermond nemen dat 2x achter elkaar faliekant mislukte door een arts in opleiding 3 jaar eerder ligt hieraan ten grondslag. Geen polonaise meer aan mijn lijf. Naderhand nog mijn excuses aangeboden voor mijn felheid.

Wat hebben jullie baby's aan met dit weer? Een kort broekje lees ik al, met romper neem ik aan? Hier een romper met lange mouwen en een jurkje, maar ik ben als de dood dat ze oververhit raakt..
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 15:59:30 #190
346653 Ceviche
pi_187200827
@Rebubbled je hebt groot gelijk hoor, zeker in een ziekenhuis zit al snel Jan en alleman aan je :{w goed juist dat je je grenzen hebt aangegeven. En dat felle zijn ze wel gewend met bevallen de vrouwen :P ik heb tenminste wel een en ander gezegd op een manier waarop ik dat normaal nooit zou doen.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 16:54:58 #191
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187201707
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:39 schreef Rebubbled het volgende:
Ik had in mijn bevalplan opgenomen dat stagiaires of artsen in opleiding niet aan me mochten komen. Toen de gynaecoloog erbij werd geroepen voor de knip en vacuumpomp, stelde hij ook zijn arts in opleiding voor. Ik heb haar niet eens een hand gegeven en enkel tegen haar geroepen 'je blijft van me af!' Een eerdere ervaring met biopten van mijn baarmoedermond nemen dat 2x achter elkaar faliekant mislukte door een arts in opleiding 3 jaar eerder ligt hieraan ten grondslag. Geen polonaise meer aan mijn lijf. Naderhand nog mijn excuses aangeboden voor mijn felheid.

Wat hebben jullie baby's aan met dit weer? Een kort broekje lees ik al, met romper neem ik aan? Hier een romper met lange mouwen en een jurkje, maar ik ben als de dood dat ze oververhit raakt..
Heel begrijpelijk hoor! En fel zijn mag tijdens je bevalling (of überhaupt als het om je lijf gaat).

En hier alleen een romper, het is 28 graden. Vanochtend een jumpsuit met korte mouwen en pijpjes.
pi_187202763
Hier romper shirt en kort broekje! Maar hier is nogal een frisse wind, vind het altijd vrij moeilijk haha.

En ik hou ervan dat ze lekker met blote beentjes en voetjes liggen in de kinderwagen O+

@Fuchsia_roze hier wordt er juist helemaal niet in de kinderwagen geslapen, hoe moe ze ook is, lijkt me wel relaxed want dan kan je net ff iets langer op pad, nu is het nog op tijd thuis zijn want anders heb je een kind wat heel de boel bij elkaar krijst :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187208671
Jip is één! Het was een hele toffe dag en Jip vond het meestal ook leuk :D zelfs zijn kroon heeft hij lang op zijn hoofd gehouden! :D

Tot in het volgende topic!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187208792
Gefeliciteerd, @Aure! Lieve foto op schoot bij papa (?). Hoe heb je het jaar beleefd? Hoop zo dat zijn dreumesstatus samengaat met minder ziek zijn.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 22:19:51 #195
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_187209286
Gefeliciteerd, Aure O+
pi_187209565
Het jaar was intens! Zowel intens leuk als af en toe intens zwaar. Maar ik heb enorm genoten en geniet nog steeds. Jip is een ontzettend leuk kind, mijn relatie nog sterker en beter geworden en ik vind mezelf ook gewoon heel tof als mama :D :P maar ik hoop inderdaad wel dat we wat minder longontstekingen hebben dit komende jaar :P
pi_187209749
Gefeliciteerd Aure *O* Jip gewoon een heuse dreumes O+ Leuke foto's!
En "intens" dekt wel de lading goed wat mij betreft ook.

Tot over 3 maanden :W
pi_187210976
Gefeliciteerd Aure en Jip! Mooie foto’s van zijn eerste verjaardag! O+
  zondag 2 juni 2019 @ 00:14:05 #199
346653 Ceviche
pi_187212203
Gefeliciteerd Aure!
pi_187214584
Aure gefeliciteerd met Jip! O+ Leuke verjaardagspam :D dreumessen zijn zo leuk! Tot volgend jaar :)

Hier draagt baby inderdaad een romper met broekje als we op stap zijn en alleen een romper thuis :) Genieten jullie ook zo van dit weer? Halve dag buiten geweest met de kinderen gister O+ T. lag op het Hemakleed (thanks nog voor de tip, exode deelde hem volgens mij :P) onder een tipi in het gras en lag zo te lachen de hele ochtend!
pi_187214897
Aah aure gefeliciteerd met Jip!! Wat een leuke foto’s O+ Tot snel! :W
pi_187215054
(Nog) gefeliciteerd Aure en Schanu! Tot over 3 maanden!

En ik kan moederfietsen alleen maar aanraden! Ben er al 6 jaar super gelukkig mee! Stuurslot vooral!

Bij Js wel een stagiaire, maar zij was super fijn. Er was bij Li wel een vk, die zo vreemd en vervelend was. Ik was na een afspraak met haar zo blij dat ik onder begeleiding van de gyn zou bevallen ;) ik hoorde dat ze ook ontslagen is na meerdere klachten.

Wat gaan jullie eigenlijk doen op deze te warme dag?
pi_187215085
Gefeliciteerd met Jip, Aure! Zijn kroon staat hem goed hoor O+

Ik ben onvoldoende voorbereid op dit weer, heb helemaal geen korte broekjes voor Welpje in huis. :@ Straks misschien maar even langs de Hema.
  zondag 2 juni 2019 @ 09:20:37 #204
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187215446
Hier 1 kort broekje.. dat schiet ook niet op. Ook maar even op pad straks :').

I. is echt veel aan het jengelen want hij leeft last van zijn tandjes. Ga hem zo PCM geven. De warmte trek ik nu beter dan met bolle babybuik maar echt genieten doe ik niet. In huis is het ook 28 graden en je weet dan op een gegeven moment niet meer waar je het zoeken moet.

Misschien even zwemmen straks. En anders niet zo heel veel dus :+.
pi_187215940
Wij hebben een poolparty in de tuin, verschillende zwembadjes, emmers, zandbak erbij, grote parasol erboven. Ons neefje van 8 komt zo spelen. Dus Juul heeft entertainment van 2 jongens.

Juul is in de eeuwigdurende hittegolf geboren. Ik denk dat ze nu denkt 'hehe eindelijk mijn weer'

We zouden naar de Plassen kunnen maar we merken dat Juul echt moe is. Dus in haar eigen bedje slapen is beter.

Juul krijgt overigens alleen een zwemluier aan zo, of niets. B rent ook in zijn onderbroek (hij wilt in zijn blootje maar niet met zijn neef erbij).
  zondag 2 juni 2019 @ 10:14:34 #206
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187216139
Prul heeft alleen een romper aan, verder niks. Heb een leuk exemplaar uit de kast getrokken, dus ook prima voor buitenshuis. Maar eigenlijk denk ik dat we vandaag binnen blijven. Hier is 't 24 graden en da's beter dan buiten.

En Aure, alsnog gefeliciteerd! Wat een heerlijke foto's. Tot over een half jaar!
pi_187216904
Moederfietsen; ik heb nog steeds spijt van de mijne. Hij is, achteraf, net wat te hoog. Ik kan net niet met mn voet op de grond, wat prut is met opstappen, maar nog prutter met onverwachte stops met 2 kids erop. Met alleen W. Ging het nog wel, maar nu vind ik het doodeng..
  zondag 2 juni 2019 @ 12:09:44 #208
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187217762
Die van mij is gisteren gekocht :D vooralsnog heel blij mee, maar (natuurlijk) nog niet getest met een kind erop.
pi_187218150
Gefeliciteerd aure! Super leuke foto's ook, Jip ziet er blij uit :)

Poolparty klinkt goed exode. Daar heb ik eigenlijk ook wel zin in :P

M droeg gisteren alleen een rompertje met lange mouwen en vandaag alleen een jurkje. Het is hier benauwd in huis, vooral in de kamer waarin zij slaapt.

Wat ik mij trouwens afvraag.. Hoe doen mama's dat met zichzelf aankleden (en borstvoeding)?

Ik had dus een mooi zomers jurkje aan, die strak aansluit aan de bovenkant, maar dat is dus een heel gedoe als je ongeveer elke 2 a 3 uur moet voeden/kolven. Die is dus net toch weer in de kast verdwenen en draag ik nu zo'n wijd (lelijk) jurkje :')

En mijn haren los lukt ook niet, omdat ik M veel optil en mijn haren dan om haar vingers draaien (en eruit worden getrokken).

Moet ik me erbij neerleggen dat ik er de komende periode niet uit zal zien? :P
pi_187218236
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 12:31 schreef CaVaBien het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag.. Hoe doen mama's dat met zichzelf aankleden (en borstvoeding)?
Voedingsjurkje, of rokje met topje.
  zondag 2 juni 2019 @ 12:42:00 #211
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187218303
Ik heb eigenlijk altijd een voedingstop onder m'n kleren, zodat ik of m'n shirt omhoog kan doen en het topje omlaag of m'n jurkje van boven los of uit kan doen en m'n topje omlaag.

Echt hoog gesloten items die niet omhoog kunnen (zoals een jurkje met een hoge hals en een rits aan de achterkant) heb ik niet aan nu. Dat lukt me niet handig.

Edit: losse haren en oorbellen-die-geen-knopjes-zijn zijn hier momenteel in de ban. Dat werkt gewoon niet, helaas.
  zondag 2 juni 2019 @ 13:11:43 #212
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187218855
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 12:31 schreef CaVaBien het volgende:
Gefeliciteerd aure! Super leuke foto's ook, Jip ziet er blij uit :)

Poolparty klinkt goed exode. Daar heb ik eigenlijk ook wel zin in :P

M droeg gisteren alleen een rompertje met lange mouwen en vandaag alleen een jurkje. Het is hier benauwd in huis, vooral in de kamer waarin zij slaapt.

Ik had dus een mooi zomers jurkje aan, die strak aansluit aan de bovenkant, maar dat is dus een heel gedoe als je ongeveer elke 2 a 3 uur moet voeden/kolven. Die is dus net toch weer in de kast verdwenen en draag ik nu zo'n wijd (lelijk) jurkje :')

En mijn haren los lukt ook niet, omdat ik M veel optil en mijn haren dan om haar vingers draaien (en eruit worden getrokken).

Moet ik me erbij neerleggen dat ik er de komende periode niet uit zal zien? :P
Of een overslagjurkje of jurkje met knoopjes (veel denim jurkjes hebben knopen).

En ja, het is inderdaad verder een beetje aanpassen qua kleding en uiterlijk helaas.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_187219017
Kleding: rokjes met een topje of jurkjes met een v-hals. Ik stem het komende jaar mijn kleding altijd af op het voeden. Dat hoeft er niet stom uit te zien. Mijn haren heb ik vaak in een knot (vaak de knot die ik snel heb gemaakt voor het douchen) of halflos.

Het is wel aanpassen, maar dat moet ik sowieso. Ik ben nogal ontevreden de staat van mijn lichaam op dit moment.

Fred heeft nu zijn summersuit aan, maar we zitten of in de schaduw of binnen. Als we meer buiten zouden doen dan zou ik kiezen voor een romper.
pi_187220085
Juul heeft alleen een luier aan vooralsnog. Ze vond haar eigen zwembadje hilarisch (¤2 bij Kruidvat, gaat ook mee deze zomer naar de camping,hebben we meteen een badje).

De poolparty is getransformeerd in waterpistolen en waterbalonnen gevecht in de speeltuin.

Haar slaapkamer is 26 graden zag ik, dus alleen in luier in bed nu.
pi_187222477
Wow @Aure, Jip al 1!van harte, en wat een gaaf kroontje! Hopen op een jaar met een kerngezond manneke

Ik had net voor ik wist dat ik zwanger was een hippe stadsfiets gekocht... Zijn ca 50 km op gereden na bijna een jaar. Toen ik zwanger was 9mnd misselijk, en woon werk met ovgedaan... Ga em binnenkort in ruilen voor een mama fiets... Vind de mambo mooi maar heb van oudsher altijd gazelle... Hmmm

Verder vandaag bezoek gehad van vrienden met een zoontje dat een dag jonger is, echt lollig die 2 bij elkaar te zien...

En thor is idd groot, 69,5 cm en 8,57kilo...bij 4 mnd (3wk geleden)

Hij heeft net heerlijk in zn nieuwe pool gezwommen... BLIJ EI! Verder hele dag alleen luier en romper aan

SPOILER
pi_187223481
Ik had gisteren ook een jurkje aan dat hoog aansloot. Die heb ik 3 uur gedragen, tot ik half naakt moest kolven uiteindelijk omdat hij toch echt helemaal uit moest. Toen ben ik weer naar mijn joggingbroek en shirt combi geswitched. En mijn haar heb ik tegenwoordig ook altijd vast. Kleine grijpgrage handjes die in de knoop raken zijn niet fijn nee.

Hier momenteel enkel een luiertje aan, overdreven? Warmtestuwing is echt mijn persoonlijke nachtmerrie.

En niet tevreden zijn over je lijf is hier ook wel een ding. Enerzijds ben ik vet trots op mijn lege babyhuisjes, maar als ik ergens heen ga zonder baby voel ik me alsof ik gewoon te dik ben. Ook zit ik in de awkward fase van 5 weken postpartum en positiekleding is nu echt te groot en lubberend, maar mijn oude kleding te klein en niet flatterend met de nieuwe buik. En om nu tussenkleding voor een klein tijdje aan te schaffen vind ik ook weer zo wat. Maar ja. Ik ontkom er niet aan denk ik.
pi_187223494
Zo leuk al die spetterende kindjes! Ik kan echt niet wachten tot buggie capabel genoeg is om te spetteren.
pi_187225638
Nee hoor @Rebubbled is niet overdreven. Hier ligt frum nu in een romper omdat ze de nacht in gaat, nu staat er 31 graden op de babyfoon maar het voelt helemaal niet zo warm }:| volgens mij mag je wel 2 graden er vanaf halen toch?

@wieksel wat een leuk mannetje O+

Heb nu trouwens wel weer van die vochtpoten, meer hier die er last van hebben door de warmte sinds zwangerschap?
  zondag 2 juni 2019 @ 19:47:08 #219
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187225899
Hey!
Vorige week zaterdag ben ik bevallen van onze zoon Ru(ne).
SPOILER
Hij maakte een grote dip in zn gewicht, maar nu schiet hij weer omhoog en zit hij goed boven zn geboortegewicht.
De bv gaat met dagen súper terwijl ik sommige avonden lig te huilen van de pijn (huid is hypergevoelig, kloven en aanhappen doet soms 10 sec intens pijn)
Vandaag weer een goede dag. Borsten voelen weer zachter aan.
Ro is een trotse zus die momenteel gevaarlijk gedrag vertoont en echt flink onze grenzen opzoekt. Vandaag was ook de eerste dag zonder kraamhulp. Dit deed haar zichtbaar goed.

Slapen jullie kinders met deze warmte ook meer dan normaal?
Ru was soms moeilijk wakker te krijgen voor voeding terwijl ik dat net deze temperaturen toch wel erg belangrijk vind.

Bv kleding: jurken met wijde hals ^O^
Moet alleen nog wel achter fijne bh’s Aan.
Kan nu iig niks verdragen. Krijg dan zo’n last van stekende pijn :{

[ Bericht 5% gewijzigd door Sisu op 02-06-2019 19:53:52 ]
Zonder hoop geen leven.
pi_187226076
Oh sisu, wat een propje nog O+ O+ O+ ik mis het nu al :D

Dat gedrag is herkenbaar van S., die is zo ongeveer even oud als ro dacht ik. In het begin, met een nieuwe baby, maar ook nu nog, 4 maanden later :') Maar denk dat het bij ons meer een leeftijd dingetje is dan een zussendingetje, dat grenzen opzoeken. Boh, hoop dat het bij jullie wat minder is :')

Meer slapen niet gemerkt. Eerder minder :+
  zondag 2 juni 2019 @ 20:09:05 #221
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187226230
Nou dat gedrag is echt bizar hoor. Hoop echt dat het snel voorbij gaat haha.

Een paar willekeurige acties:
- tijdens de lunch met kraamhulp komt ze op schoot zitten. We praten wat over het brood dat ze nog moet opeten en PATS slaat ze me opeens in Mn gezicht.
- Mn thee staat zoals altijd af te koelen op het aanrecht. Ik voed Ru. Ro komt met de mok thee voorzichtig aangelopen vanuit de keuken. ‘Sufferd. Je bent je thee nog vergeten’.
- ze rent vanuit de badkamer naar de wc,
Glijdt voor het trapgat opeens uit en valt al in het trapgat terwijl ik nog net, echt net, haar val kon breken door haar te blocken. Wat heb ik gehuild daarna!
- ons slaan. Dingen op de grond gooien. Heel veel rommel maken. Echt :')

Maar nu de kraamhulp weg is (die zij de dokter bleef noemen O+ ) is ze al een stuk rustiger. Heerlijk in haar blootje met water gespeeld en op het heetst van de dag gezellig binnen gespeeld. Echt een fijne dag.
Zonder hoop geen leven.
  zondag 2 juni 2019 @ 20:17:59 #222
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187226401
Hier was het ook wat vervelend toen de kraamhulp er nog was, maar niet zo extreem.
Krijgt Ro nog veel quality time met je man?
Wat een mooie is Ru O+ ook zo'n lekker bol met haar O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 2 juni 2019 @ 20:22:15 #223
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187226490
Werrum he? Ik vind 't nog wel meevallen, gelukkig is het hier binnen (beneden dan) goed te doen.
En morgen weer lekker koel :)
Noor had hier een tijdje alleen een luier, en nu heeft ze alleen een romper aan. Icm met veel dragen en hobbelen met d'r, das warm genoeg :+

SPOILER
Morgen moet m'n lief weer aan 't werk :o hoe dan? Hoe ga ik alles regelen en fixen dan? :') buuuh!
pi_187226814
@Sisu
Hoi! Leuk! Welkom enzo! :D O+
pi_187226867
- Foutje -
pi_187226894
Foto van vandaag O+
Met heerlijke opgedroogde vieze lip. :9

SPOILER
  zondag 2 juni 2019 @ 20:47:46 #227
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187226994
Peuter is sinds de geboorte ook flink zijn grenzen aan het opzoeken. Dus heel herkenbaar @Sisu ! Ik vond zeker de eerste weken peuter echt veel intensiever dan de baby. Eigenlijk ben ik gewoon continue overprikkeld als ik een dag met de baby en peuter thuis ben.

Baby is 6,5 week oud en al 5,5 week zwaar verkouden. Neusspray en een snotzuiger werkt niet echt en het stadium gesneden ui onder bed zijn we ook wel voorbij. Stomen onder de douche is leuk voor 15 minuten. Gaat dit ooit nog over? Of zou ik hiervoor naar de huisarts moeten gaan? Maar ja, dan krijg ik vast te horen wat ik al lang allemaal doe, toch?
Het begint me aardig op te breken dat hij om de 15 minuten huilend wakker wordt. :Z

Ik vond het wel vrij warm vandaag, maar ik had ook het grootste gedeelte van de dag een baby in de draagdoek. En ik zat 2 uur in de auto waarvan de airco kapot is. Waarvan 1 uur met een krijsende baby. :X zelden zo blij geweest om de auto hier de straat in te rijden. :')
pi_187227078
Ohhh pinq O+ Echt hoor, waarom worden ze zo snel groot :'( mis dat kleine zo!

Sisu, het klinkt allemaal heel herkenbaar :') S. is ook heel brutaal zo. Als ze weet dat iets niet mag, met een schuin oog ons in de gaten houden en het dan tóch voorzichtig doen. Maar goed, da’s meer iets voor het kleutertopic misschien :D

NJ wat een heerlijke zomerfoto! Als ze aan ‘t einde van de dag niet vies zijn was het geen goede dag :P

Oh mari wat rot, nu al zo verkouden }:| geen tips verder, dus beterschap en sterkte/succes ermee :*

Wij waren vandaag in duinenzathe. T. deed het zo goed O+ hele dag in de wagen liggen kirren/slapen en af en toe op schoot z’n ogen uitgekeken bij alle mooie kleurtjes en geluidjes :D ik blijf het zeggen, maar hij is zoo leuheuheuk!
  zondag 2 juni 2019 @ 21:03:46 #229
346653 Ceviche
pi_187227230
Lijkt me zwaar hoor, net een baby en vermoeidheid en hormonen en dan ook nog de zorg voor een peuter/kleuter :P respect voor jullie!
  zondag 2 juni 2019 @ 21:08:23 #230
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187227324
Welkom! En oooh, die foto's. Wat zijn ze nog klein O+ prul voelt dan ineens al heel groot.

Wij rapleyden vandaag voor het eerst, spontaan, omdat prul m'n komkommer wilde. Ze kreeg een stukje zonder pitjes ter grootte van haar vuist en beet er (zonder tanden) een stukje af waar ze vervolgens een half uur op sabbelde. Is dat de bedoeling? Heb heel goed in de gaten gehouden dat ze er niet in stikte, maar vond het toch wel een dingetje... Uiteindelijk had ze het bijna helemaal weggesabbeld en spuugde ze het allerlaatste beetje uit.
  zondag 2 juni 2019 @ 21:12:02 #231
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187227410
Mari wat superkak dat je baby al zo lang verkouden is :o :{ pff zo vermoeiend, en zo sneu voor je ventje.
Ben bang dat de huisarts niet veel voor je kan betekenen. Heeft hij geen koorts?
  zondag 2 juni 2019 @ 21:36:53 #232
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187227905
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 21:12 schreef pinquit het volgende:
Mari wat superkak dat je baby al zo lang verkouden is :o :{ pff zo vermoeiend, en zo sneu voor je ventje.
Ben bang dat de huisarts niet veel voor je kan betekenen. Heeft hij geen koorts?
Eh nee geen koorts volgens mij. Ik ben niet zo’n temperatuur-typje (volgens mij heb ik bij peuter de thermometer niet meer gebruikt sinds de kraamweek? :') ).
Het is hier in huis ook een permanente snothaard, als grote broer met zijn eeuwige snotslierten onder zijn neus steeds kusjes geeft aan kleine broer. :D
vind het voor baby’s altijd zo zielig omdat ze alleen door hun neus kunnen ademen, lijkt me zo erg om zo beperkt te zijn in je ademhaling. ;(
pi_187228168
Luuf misschien nog een optie? En @exode zweert bij zo’n geursteen (dat heet anders, hoeheetzo’nding?) Pittig zo, en sneu inderdaad.

Tink, ik snap dat Rapleyen ook nooit zo. Phi krijgt met die twee tanden ook niet alles voor elkaar. Toevallig laatst nog een episch gevecht met komkommer. Tja, ik blijf er altijd maar bij en alles wat erin gaat is meegenomen.

@Sisu, ik moest een beetje gnorfen om jouw omschrijving ‘bizar gedrag’ in combi met ‘rommel maken’ :+ Het klinkt wel pittig, ik vond het de eerste weken lastig om niemand tekort te doen. Daar rekende ik mezelf dan ook nog bij, nog iemand om rekening mee te houden :P Het moet vast allemaal nog een beetje landen.

Mensen zijn hier vaak zo blij als de kraam weg is. Ik had ze beide keren nog wel een weekje willen houden. Zalig man, alles schoon en fris en opgeruimd, eten op bed, entertainment voor de oudste, catering voor de visite.
  zondag 2 juni 2019 @ 22:07:49 #234
346653 Ceviche
pi_187228689
Ik mis de kraam nog steeds :') :'(
Ze was echt betrokken bij ons en heeft na de kraamweek nog een paar keer gevraagd hoe het nu ging. Ze voelde als een moederfiguur :@
Nou zullen de hormonen ook wel een rol hebben gespeeld maar ik vond het echt een topvrouw. Heb haar zelfs al geclaimd voor als er een tweede komt :P
Ik ben helemaal niet zo sociaal en zag best op tegen een vreemde in m'n huis maar het was juist heel positief allemaal.

En je baby zo lang verkouden :o ik zou denk ik wel langs de huisarts gaan, zouden baby's al allergieën kunnen hebben? Voor huisstofmijt bijvoorbeeld? Of ontwikkelt zich dat door de jaren?
Maar ja, ik zat na 2 weken al bij de huisarts dus ik schaar mezelf vast onder de overbezorgde moeders :+

En wat een leuke zomerfoto's! O+
  zondag 2 juni 2019 @ 22:31:43 #235
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187229318
Oeh 2 weken snot zonder verbetering icm weinig tot geen slaap zou mij ook opbreken hoor. Beterschap!
Als hij ook nog koorts zou hebben zou ik wel naar de ha gaan, of in ieder geval even bellen.
Klinkt echt ruk!

Pinq, wat een lieve foto! Hoe is het nu met je borst en met jou?

Ro heeft het ultieme wapen ingezet om mij gebroken achter te laten: na 4 jaar vroeg ze opeens aan Mn man om in ‘haar eigen bed’ te mogen slapen. Ik wist van niks. Zat beneden Ru te voeden. Hij komt trots naar beneden: ze was zo moe. Ze sliep binnen 10 min en weet je waar? In háár kamer.
Dus nu lig ik te huilen in ons bed. Waar we altijd met zn drietjes in geslapen hebben. Ik voel me zo alleen. Zo naar. Heb gewoon hoofdpijn van het gemis van haar handen in Mn gezicht. Ik voel me plots schuldig of ik haar soms te weinig aandacht heb gegeven sinds Ru er is.
Is dit groot worden? Zijn het Mn hormonen? Brul huilie wuuuuuuh :'(

NJ
Wat een heerlijke foto O+
Vrolijk meisje zeker?

Rapley
Volgens mij gaat het zo heel goed. Gaat toch juist om
Het ontdekken Maarre komkommers zonder zaadjes? Hol je het dan uit ofzo en waarom precies?
Zonder hoop geen leven.
pi_187229573
Ach, Sisu :* Als je zegt ‘wapen ingezet’ klinkt het alsof ze het bewust doet om jou te raken en dat lijkt me stug. Maar snap goed dat dit een moeilijk moment voor je is na zo’n tijd.
  zondag 2 juni 2019 @ 22:54:50 #237
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187229867
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:42 schreef Jentin het volgende:
Ach, Sisu :* Als je zegt ‘wapen ingezet’ klinkt het alsof ze het bewust doet om jou te raken en dat lijkt me stug. Maar snap goed dat dit een moeilijk moment voor je is na zo’n tijd.
Door deze opmerking besef ik me dus des te meer dat er dus heel veel hormonale emotionele waarde van mijn kant aan gekoppeld zit. Dus dankjewel.
Misschien zou ik op een ander moment zeggen: wat mooi dat ze haar eigen moment kiest!

Of wellicht voelt ze dat ze nu echt moe is door alle halve slaapjes en wil ze gewoon even de rust voor zichzelf pakken.
Ik ben nu gewoon zo’n emotionele bordercollie die het liefst wil dat het hele gezin 24/7 samen is. :@

En zo veel als Ru vandaag geslapen heeft zo wakker is hij nu. :D
Zonder hoop geen leven.
pi_187230441
@Mariposas Jeremy is ook mega lang verkouden geweest, neusspray, uitzuigen en bedje deden we schuin. Hij is nu 7 maanden en het is denk ik nu pas 2 maanden beter.. succes, het is mega vervelend voor alle partijen..

Onze kraamhulp was zo lief O+ heb het echt wel moeilijk gehad toen zij wegging. Maar ze is dan ook bijna twee weken bij ons geweest. We hebben nog steeds contact.

Vriend heeft de jongens vandaag lekker in hun rompertje gelaten, en ze zijn ook lekker binnen gebleven. In ons huis is het relatief koel gebleven. Vincent had wel even wat moeite met in slaap vallen maar inmiddels liggen ze lekker in alleen hun luier in de slaapzak te slapen.
  maandag 3 juni 2019 @ 07:03:16 #239
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187232871
Sisu, het klinkt alsof Ro een heel mooi natuurlijk moment gekozen heeft om wat meer ruimte voor zichzelf en je nieuwe baby te creëren. Da's makkelijk gezegd vanaf de zijlijn, maar ik vind het eigenlijk wel lief... Iig geen wapen. Ze doet je heus niet bewust pijn.

Jentin, fijn dat het niet aan mij ligt :D ze wilde duidelijk iets eten en dus ga ik in haar behoefte mee, maar vervolgens had ik geen idee wat ik aan het doen was. Hihi!
Sisu, ja komkommer zonder zaadjes. Die had ik er even uitgeslurpt. Geen idee waarom eigenlijk, leek me op dat moment logisch.

Ik ben gisteren met prul even op een verplicht feestje geweest. Wat een rare middag. Ik kreeg binnen een uur commentaar op het feit dat ik nog voed ('je bent toch geen melkkoe, dat gelurk aan die tiet, bahbah'), een wolk sigarettenrook in m'n baby's gezicht, de opmerking dat 'ze wel heel klein is' en commentaar op de komkommer. En dan probeer ik vast te houden aan 'ieder z'n ding, wij doen wat voor ons goed voelt, jullie doen wat voor jullie goed voelt ', maar eigenlijk wilde ik gewoon mensen slaan....

Praktische vraag aan mede bv'ers: wat doen jullie als je baby nog slaapt als je weg gaat en je dus eigenlijk zou moeten voeden? Nu kolf ik meestal even met de hand en dan zodra ik een uur later op kantoor ben, maar dan heeft ze eigenlijk niet genoeg voor de hele dag.
pi_187232976
@Tink89 ; voordat ik naar mijn werk ga voed ik Sofie sowieso. Dus ook als ze ligt te slapen. Meestal wordt ze dan even half wakker om te drinken en tukt ze daarna weer verder.
  maandag 3 juni 2019 @ 08:22:12 #241
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187233248
@Tink89 Droomvoeden.
Protège moi de mes désirs.
  maandag 3 juni 2019 @ 08:46:07 #242
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187233348
Dus om 5 uur m'n baby uit bed plukken, droomvoeden en dan hopen dat ze doorslaapt/weer in slaap valt: check! Ik ga het volgende week proberen (de rest van de week congressen en zulks en dus nooit om 6 uur weg zoals vanochtend).
pi_187233367
Wat een heerlijke boevenoogjes NJ O+
Wieksel, hihi leuke spetterfoto.

Welkom Ru en Sisu! Heerlijk zo'n kleintje :)

Mari, inderdaad zoals Jentin zegt: een geursteen. Wij hebben er meerdere in huis. Sowieso in elke slaapkamer 1. In de zomer gaat er meestal lavendel op, relaxt geurtje en muggen hebben er een hekel aan. Bij verkoudheid gaat er eucalyptus op.
Wat wij bij die nare verkoudheid ook doen is de aromaverstuiver in de badkamer met eucalyptus en dan in bad of onder de douche.
Bij B zweer ik ook bij Tjing Tjau balsem, dat doe ik dan een beetje op zijn hoeslaken, maar die tip zou ik bewaren tot je een dreumes hebt.

Juul heeft het wijzen met 1 vinger helemaal onder de knie. Echt wat een diva is het. Wijst naar alles wat ze wilt hebben of aanraken en dan met de vragende 'uh?' erachteraan. Als ze het dan niet krijgt, is het krijsen. Wij zeiden bij een week jong al 'zo die is een stuk pittiger dan B.' Ik geloof dat we het toen al goed zagen. Maar dat vinden we stiekem wel leuk, zo'n pittig meisje met een eigen willetje. :@

Gisteren was een topdag. Grote neef kwam dus spelen, zwembadje voor Juul en zwembadje voor de 2 grote mannen en de zandbak. Het was een bende aan het einde van de middag alsof er 20 kinderen hadden rondgerend. En een plezier dat ze hadden. Waterbalonnen en waterpistolen gevecht in de speeltuin, kasteel gebouwd met nogal veel water in de zandbak etc etc. En Juul was het schaterende publiek.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ze lijkt door haar sprong heen te zijn. Ze is weer vrolijk, slaapt weer goed, is weer Juul.

SPOILER
pi_187234414
Sisu en Pinq, wat een ontzettende cuties! Zo lief en klein. O+ Sisu, bij mij helpt het nu met BV opbouwen om af en toe te kolven om mijn gevoelige tepels even een breaky te geven. Is dat een idee voor je? Of had je dit bij Ro ook? Eén van de kloven die er al 3 weken in zit is eindelijk dicht aan het gaan. Denk eerder dat die door de kolf kwam dan door haar dus, want ik kolf ondertussen minder. De gaten hoger op mijn tepel komen wel door haar.

Ze komt sinds we met de BV begonnen zijn veel vaker voor een voeding, ook met de flesjes. En dan drinkt ze ca. 50 tot 90 cc en valt dan in slaap voor 30 min. Voorheen met enkel voeding via fles ging er 130cc per keer in. Kan dit met de frequentere BV sessies te maken hebben? Dat haar maagje weer wat kleiner is? Het weer? Dat ze wat vaker gewoon een slokje wil ipv een volle buik? Het was vannacht in elk geval erg vervelend voor vriendlief die om het uur bezig was.

Mariposas, wat balen van de verkoudheid. Lijkt me behoorlijk zwaar voor jullie ook. Ik zou na 5 weken wel langs de huisarts gaan. Misschien is er inderdaad meer aan de hand zoals huisstofmijt.

SPOILER
Hier heeft berg zijn intreden gedaan. Hebben jullie de olietruc toegepast of het laten zitten? En hoe lang bleef het dan? Het zit ook enkel op de kale plek waar het haar is uitgevallen.
pi_187234485
Rebubbled
SPOILER
B had enorm veel berg en Juul iets minder maar ook best aanwezig. Bij B hadden we het gelaten, bij Juul de olie truc gedaan. Ik heb een voorkeur voor weghalen. Bij Juul is het erg minimaal terug. B heeft het nog steeds een beetje.
pi_187234568
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 10:34 schreef Rebubbled het volgende:
Ze komt sinds we met de BV begonnen zijn veel vaker voor een voeding, ook met de flesjes. En dan drinkt ze ca. 50 tot 90 cc en valt dan in slaap voor 30 min. Voorheen met enkel voeding via fles ging er 130cc per keer in. Kan dit met de frequentere BV sessies te maken hebben? Dat haar maagje weer wat kleiner is? Het weer? Dat ze wat vaker gewoon een slokje wil ipv een volle buik? Het was vannacht in elk geval erg vervelend voor vriendlief die om het uur bezig was.
Drinken aan de borst kost ook meer energie voor een baby dan drinken uit een flesje, dus het kan ook zijn dat ze gewoon eerder moe is en daardoor in slaap valt.
  maandag 3 juni 2019 @ 11:44:41 #247
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187235168
Leuke foto's kwamen er weer voorbij O+. En wat worden onze baby's snel groot!

Combinatie baby en peuter lijkt me wel pittig trouwens. Nog even wachten dan maar :+.

Het is eindelijk weer wat koeler! In huis was het 29 graden. Nu alles openstaan en hopen dat de temperatuur in huis onder de 26 komt.

Berg heeft I. ook gehad. Heb het uiteindelijk met babyolie weggekregen, maar het duurde wel een paar maanden voordat ik dat had bedacht. Vond hem er daarna wel wat 'frisser' uitzien.

Ik had net een sollicitatiegesprek (interne vacature). Toch best spannend weer en ik denk niet dat ze voor mij gaan (want aan het opbouwen en onzeker of ik dan in augustus daar volledig zou kunnen starten), maar was wel een leuk gesprek en goed om te doen.

En nu heb ik tot 14:30 de tijd voor mezelf en ga ik voor de verandering maar eens _niet_ poetsen en gewoon lekker uitrusten.
pi_187235339
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:44 schreef Helsinki het volgende:
Leuke foto's kwamen er weer voorbij O+. En wat worden onze baby's snel groot!

Combinatie baby en peuter lijkt me wel pittig trouwens. Nog even wachten dan maar :+.

Het is eindelijk weer wat koeler! In huis was het 29 graden. Nu alles openstaan en hopen dat de temperatuur in huis onder de 26 komt.

Berg heeft I. ook gehad. Heb het uiteindelijk met babyolie weggekregen, maar het duurde wel een paar maanden voordat ik dat had bedacht. Vond hem er daarna wel wat 'frisser' uitzien.

Ik had net een sollicitatiegesprek (interne vacature). Toch best spannend weer en ik denk niet dat ze voor mij gaan (want aan het opbouwen en onzeker of ik dan in augustus daar volledig zou kunnen starten), maar was wel een leuk gesprek en goed om te doen.

En nu heb ik tot 14:30 de tijd voor mezelf en ga ik voor de verandering maar eens _niet_ poetsen en gewoon lekker uitrusten.
Hoe gaat het nu verder met je? Ook qua stress / spanning? Is het allemaal weer wat beter te behappen?
pi_187235520
Oké, olie it is!

Helsinki, wat goed van die vacature. En inderdaad, ook al word je niet aangenomen, je hebt de stap gezet. :D
  maandag 3 juni 2019 @ 12:18:36 #250
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187235691
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:59 schreef Wolken het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu verder met je? Ook qua stress / spanning? Is het allemaal weer wat beter te behappen?
Wat lief dat je het vraagt!

Het gaat gelukkig wel stukken beter. Ik denk dat het de verstreken tijd is, maar ook mijn eigen interventies zoals I. elke week naar het KDV brengen, beter eten, meer bewegen, en dat soort kleine dingetjes. Ben iedere dag nog met de bevalling bezig, maar niet meer zo dat ik alleen de negatieve dingen naar voren haal. Wat me de laatste weken echter treitert is een schuldgevoel over hoe ik tegen I. heb gedaan en waar ik in tekort ben geschoten in de eerste periode. Ik probeer daar alle goede momenten dan wel tegenover te zetten, want dat zijn er veel meer. (Heb hem nooit pijn gedaan of wat dan ook, maar ik had bepaalde dingen toch zo graag anders willen zien. Maar ja, dat is ook niet helemaal een realistisch beeld denk ik.)

Ik wil alleen nog ontdekken hoe ik het beste met spanningen (zoals deze week, dan staan er allerlei dingen op de agenda die veel van me vragen) om kan gaan. En zo houd ik mezelf wel bezig :+. Al met al wel positief dus.
pi_187240092
Ik denk dat we gewoon een regeldag hebben. Na vannacht bijna elk uur gevoed te willen worden, heeft ze vanochtend een slaapje van 3 uur gedaan en is daarna aan 1 stuk door aan het vragen om voedsel. Na de 5e borstvoedingssessie in 4 uur hebben mijn tepels het echt opgegeven hoor. Het gat links is weer open. Elke keer maar 10 min, 20 min slapen, weer vragen, voeden, minislaapje etc. Net maar even gekolfd en kunstvoeding klaargezet om de ladies even een schoonheidsslaapje te gunnen. Ze is wel gewoon een blije glimlachende baby tussendoor.

Vanaf wanneer zijn jullie begonnen met een babygym? Ik heb haar er vandaag 3 minuten onder gelegd en had het idee dat het zo interessant was dat het ook veel te veel voor haar was.
pi_187240862
Waarom is borsthaar zo leuk voor baby's? :') Als hij nog ietsjes sterker wordt, zit ik hier straks met een zorgvuldig geëpileerde bast! :'(
Dit gaat nog een heel leuke zomer worden! _O- Note to self: ook op zonnige dagen toch maar een shirt dragen als je met Mini-ToT gaat spelen of hem draagt of zo! :'(
pi_187241113
@Helsinki nee is ook geen realistisch beeld, ik had ook liever bepaalde dingen anders gedaan (bijv frum groot kijken, ze zijn maar zo kort baby :() en snap je schuldgevoel ook. Je hebt iig van die momenten geleerd en daar gaat het om. En fijn dat het beter gaat O+

@ToT ja dat snap ik ook niet _O- niet dat ik borsthaar heb :’) maar mijn vriend z’n baard is bijv ook mega interessant, en de haren op mn hoofd. Nu snap ik wel waarom moeders alleen maar hun haren vast hebben haha. Ben al heel wat haren verloren, niet door hormonen _O-
pi_187241133
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 17:38 schreef Framblij89 het volgende:
@:Helsinki nee is ook geen realistisch beeld, ik had ook liever bepaalde dingen anders gedaan (bijv frum groot kijken, ze zijn maar zo kort baby :() en snap je schuldgevoel ook. Je hebt iig van die momenten geleerd en daar gaat het om. En fijn dat het beter gaat O+

@:ToT ja dat snap ik ook niet _O- niet dat ik borsthaar heb :’) maar mijn vriend z’n baard is bijv ook mega interessant, en de haren op mn hoofd. Nu snap ik wel waarom moeders alleen maar hun haren vast hebben haha. Ben al heel wat haren verloren, niet door hormonen _O-
Haha, ja Mini-ToT grijpt ook vaak de bos kroeshaar van mama vast, en zijn vingertjes blijven daar heeeeel goed in vastzitten! _O-
  maandag 3 juni 2019 @ 18:09:32 #255
346653 Ceviche
pi_187241635
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:44 schreef Rebubbled het volgende:
Ik denk dat we gewoon een regeldag hebben. Na vannacht bijna elk uur gevoed te willen worden, heeft ze vanochtend een slaapje van 3 uur gedaan en is daarna aan 1 stuk door aan het vragen om voedsel. Na de 5e borstvoedingssessie in 4 uur hebben mijn tepels het echt opgegeven hoor. Het gat links is weer open. Elke keer maar 10 min, 20 min slapen, weer vragen, voeden, minislaapje etc. Net maar even gekolfd en kunstvoeding klaargezet om de ladies even een schoonheidsslaapje te gunnen. Ze is wel gewoon een blije glimlachende baby tussendoor.

Vanaf wanneer zijn jullie begonnen met een babygym? Ik heb haar er vandaag 3 minuten onder gelegd en had het idee dat het zo interessant was dat het ook veel te veel voor haar was.
Hier zijn er net 3 regeldagen achter de rug, ik geef in principe borstvoeding maar we hebben aangevuld met flesjes. Ik ben 's nachts uren met Koert bezig geweest (ook verschonen, wachten tot hij slaapt), zelf 2 uur geslapen, dan weer uren met hem bezig geweest, en toen heb ik hem slapend naar beneden gebracht (vriend was beneden en dan kon ik even douchen) , ik stond nog niet boven aan de trap toen ik hem alweer hoorde. Ik weet dat het erbij hoort maar ik wilde gewoon even douchen en ontbijten ;(
Om het mentaal nog een beetje leuk te houden hebben we het aangevuld met flesjes. Geen idee of dat een goed idee was (iets met dat zulke dagen je productie reguleren) maar hij had echt honger en ik had even rust nodig. Paar uur later heb ik het trouwens weer opgepakt.
Schijnt dat ze rond dag 10 ook een regeldag hebben maar daar heb ik niets van gemerkt.
pi_187241960
Dag 9, week 3, week 6, 3 maanden. Zoiets geloof ik. 9 en 3 was ze stipt, nu een week vooruit. En ja ik weet dat regeldagen zijn om de productie op te krikken, maar daar denken mijn tepels echt anders over. En ik heb nu soms al dat ik pissig word als mijn tepel voor de 5e keer heen en weer wordt gehannest terwijl er al een gat in zit. Dus dat wil ik verder voorkomen. 'Het moet wel leuk en ontspannen blijven', hoor ik mijn lactatiekundige dan zeggen. Ik probeer te pompen zodra ze komt. Maar het is niet alsof ze meer drinkt. Nu ook weer, gillen en dan maar 60 cc drinken en in slaap tukken op me. Klein moppie.
pi_187242185
*-*
quote:
0s.gif Op
maandag 3 juni 2019 12:18 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Wat lief dat je het vraagt!

Het gaat gelukkig wel stukken beter. Ik denk dat het de verstreken tijd is, maar ook mijn eigen interventies zoals I. elke week naar het KDV brengen, beter eten, meer bewegen, en dat soort kl+eine dingetjes. Ben iedere dag nog met de bevalling bezig, maar niet meer zo dat ik alleen de negatieve dingen naar voren haal. Wat me de laatste weken echter treitert is een schuldgevoel over hoe ik tegen I. heb gedaan en waar ik in tekort ben geschoten in de eerste periode. Ik probeer daar alle goede momenten dan wel tegenover te zetten, want dat zijn er veel meer. (Heb hem nooit pijn gedaan of wat dan ook, maar ik had bepaalde dingen toch zo graag anders willen zien. Maar ja, dat is ook niet helemaal een realistisch beeld denk ik.)

Ik wil alleen nog ontde+
-*kken hoe ik het beste met spanningen (zoals deze week, dan staan er allerlei dingen op de agenda die veel van me vragen) om kan gaan. En zo houd ik mezelf wel bezig :+. Al met al wel positief dus.
Draai je wel weer gewoon nachtdiensten enz? Op een gegeven moment komt er gewoon een soort regelmaat in alle onregelmatigheden he? En voel je asjeblieft niet schuldig hoor! Bijna niemand is meteen een supermoeder en we hebben allemaal moeten wennen aan de baby en alles wat erbij hoort. En met alle ellende die Bikkel heeft ( gehad ) ben ik ook niet altijd even lief en geduldig geweest.
pi_187245971
@pinquit, hoe was de eerste dag zonder je lief?

Regeldagen zijn ruk, mensen. Ceasar hing ook heeeeeeeele dagen aan de borst, Phi heeft dat veel minder gedaan en 's nachts hebben ze het beide nooit gedaan #zegeningentellen. Sterkte, @Rebubbled, ik herken het wel, dat je gewoon even wil dat je borsten met rust gelaten worden. Bij Phi is voeden nooit pijnloos geworden, en dan zat ik echt op m'n tanden te bijten. Zo balen als ze dan weer na een uurtje kwam.

@Helsinki, goed van je gesprek. Wie weet verrassen ze je nog :) En wees niet te streng voor jezelf, al snap ik het wel. Mijn lontje is héél erg kort de laatste tijd en dan ben ik bepaald niet de warme, liefdevolle moeder die ik graag zou willen zijn. Daar voel ik me ook ontzettend rot over, maar ik geloof nog wel dat de liefde overheerst. Dat telt, denk ik.

@exode, wat fijn dat Juul erdoor is. Ik hoef denk ik niet te zeggen hoe het met Phi gaat op dat gebied _O-
Wij hebben van het weekend de tuin flink aangepakt, drie dagen bikkelen. Phi kroop lekker overal tussendoor, trok zich op aan het zwembad van haar broer, nam eens een hap onkruid en een likje van een mierenlokdoos ( :X ) en werd ontzettend goor door een mix van zand, modder, tuinaarde, grind, snot en water. Maar een lol dat ze had O+ Hoogtepunt was dat ze op de rand van het zwembadje zat, met haar beentjes in het water naar haar broer te spartelen, gierend van de lach. En hij kwam dan naar haar toe en liet zich door haar omduwen, om zichzelf dan vol gas achterover te laten vallen. Ze bleef er zowat in.

Oh, en ze roept haar broer O+ Ik ben 'mama' en papa is 'papa', maar Caesar noemt ze, om onduidelijke redenen, 'Jaja'. Als ze hem hoort bijvoorbeeld, roept ze 'Jaajaaaaaa' en wijst naar waar zijn stem vandaan komt.
Ze zegt ook 'Boem' als ze iets laat vallen, samen met 'Uh-oh' _O- Oh, en sinds deze week een onmiskenbaar 'Nee', bijvoorbeeld als ze niet meer wil eten. Dan draait ze haar hoofd weg, maakt een slaande beweging en zegt 'Nee'. Ze gaat ineens heel veel snappen in een heel rap tempo. Prachtig om te zien.
  maandag 3 juni 2019 @ 21:47:51 #259
346653 Ceviche
pi_187246448
Wat leuk, Jentin O+ en in zo'n korte tijd!
pi_187246814
Aah jentin zo leuk om te lezen O+ wat gaat ze hard!!
  maandag 3 juni 2019 @ 23:14:04 #261
346653 Ceviche
pi_187248296
Ik dacht dat de regeldagen hier wel weer klaar waren maar nu zijn we toch ook weer zo'n 7 uur in touw :') continu voeden, minislaapje (als er al een slaapje gedaan wordt) en nog steeds een ontevreden baby. Dus toch maar weer een flesje gemaakt. Het vervelende eraan vind ik dat ik nou niet weet of dat een goed idee is of niet.
pi_187248595
:') GVD!
Bungelt er een kabel waarmee je je mobieltje oplaadt? Ohhhh, interessant! *GRIJP!*
Geef je hem een losse kabel? Meh, saai hoor.
pi_187249048
Ah Jentin wat lief! Zo leuk dat ze elkaar zo goed vinden. O+ En wat leert ze dat rap. Ineens een heel mensje met attitude. Je maakt me wel een beetje bang met dat de borstvoeding met Phi nooit pijnvrij was. Tot wanneer ben je doorgegaan? Enig idee waardoor het kwam?

Ceviche, Ik denk dat het contraproductief werkt voor de borstvoeding verhogen. Maar dat maakt niet zoveel uit voor ons, aangezien we nog dagelijks bijvoeden. Als ik de baby moet evenaren, moet ik ineens dubbel produceren en dat ga ik nooit meer voor elkaar krijgen denk ik.
pi_187250904

Goedemorgen!

Straks weer naar het cb!

Kom even schaamteloos binnenvallen. T was weer mijn nacht werkweek dus niet meegelezen haha
  dinsdag 4 juni 2019 @ 07:55:09 #265
346653 Ceviche
pi_187251444
@Rebubbled dat idee heb ik ook. Maar soms hebben ze gewoon een groeispurt en hebben ze extra voeding nodig, dan is het voor mijn gevoel vooral nodig om voeding te geven, maar ik weet niet waar ik nou goed aan doe. Maar na z'n fles gisteravond (geen volle fles) had hij nog steeds honger, dus nog maar een fles gegeven. Die heeft hij maar half opgedronken (in totaal ongeveer 100 ml) maar wel doorgeslapen vannacht (voor het eerst, hij zal wel moe zijn geweest na gisteren). Eindelijk een tevreden baby na 7 uur bijna constant voeden.

@aapieannie wat een leuk stel! Ze groeien echt enorm hard :o
  dinsdag 4 juni 2019 @ 09:39:44 #266
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187252360
Ja, dat dus. Ik realiseer me dat het echt wel normaal is om af en toe gefrustreerd te zijn of even niet te weten wat je moet. Maar ook hier overheerst de liefde (mooi gezegd) O+. En wat leuk die ontwikkelingen, Jentin! Gaat inderdaad hard.

Slaapdiensten doe ik nog niet, Wolken :). Ik werk nu 3 x drie uur in de week. Komt binnenkort een half uur bij, dus heel rustig aan het opbouwen. Dat was tijdens het solliciatiegesprek wel een dingetje. Er werd gezegd dat advies van de bedrijfsarts niet heilig is en ik vooral naar mezelf moet luisteren. Dat ik m'n grens pas weet als ik er tegenaan loop. Volgens mij is dat al gebeurd en is er niets mis mee om dat op een rustig tempo te ontdekken of er al ruimte is voor meer belasting.

Ik wil wel een baan met meer structuur want sinds ik op vaste dagen + tijden werk lijkt het ook beter te gaan. Het geeft meer rust op deze manier. Aan de andere kant betekent dat wel dat ik tijd met I. ga inleveren. Maar ach, dat is nog niet voor nu.

ToT hier zijn onze telefoons en afstandsbedieningen erg interessant :+. Hij 'duikt' er dan ook echt op af. Op meer dingen wel, die hij dan wil. Dus dat is echt wel opletten :').

Och, I. is weer veel aan het hoesten. Ik reken maar op kortere slaapjes vandaag.
pi_187253600
Aaaah jentin wat superzoet! reageert hij ook op de 'jaja'? En wat een heerlijke tuindag :D
Wow wat een knapperds aap! Hoe ging het bij het CB?

Juul is weer goedgekeurd en heeft 2 prikjes gehad, de 11 maanden shots. Ik ga vandaag wat eerder naar huis zodat ze niet mee naar het zwembad hoeft voor B zijn zwemles. Dat vindt ze al matig en tegen die tijd vanmiddag is er wellicht wat verhoging of zo.

Voor de statistieken: 10120 gram en 76 cm.

We hadden gisteren een gesprekje bij het KDV, ze is daar exact zoals thuis dus dat was erg fijn om te horen. Vrolijk, gezellig, knuffelig, maar ook lui _O- Ze wilt wel alles zien en meemaken en je merkt dat er een hoop frustratie weg is nu ze kan kruipen. Als er iets niet naar haar zin gebeurt, laat ze dat nogal merken. Ze zet dan een behoorlijke keel op....ook herkenbaar.
Ze gaat standaard huilen als de stofzuiger aangaat, ook dat is herkenbaar, dat doet ze thuis al bij de kruimeldief. Dat vindt ze echt vreselijk.
We hadden zelf natuurlijk ook door dat ze het naar haar zin heeft, maar fijn om extra bevestiging te krijgen.

En fototijd....Juul in het zwembadje zondag, zo'n vergietje is natuurlijk heel grappig op je hoofd. Die bleef ze maar op haar hoofd leggen en dat vond ze zelf erg grappig.
En in de schommel bij Dierentuin Amersfoort, schommelen vindt ze zo ontzettend leuk. Ik vind deze foto echt zo grappig, zo'n chill houding en die oogjes O+

SPOILER
pi_187255861
De mannen zijn weer goedgekeurd.
Jeremy 8.8 kg bij 71.6 cm
Vincent 8.5 kg bij 71.6 cm

Tevreden over wat ze doen en hoe ze eten en slapen, het was een fijn bezoekje.

Vanavond even bijlezen hoor!
  dinsdag 4 juni 2019 @ 14:26:04 #269
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187255993
Eerste dag in m'n eentje ging helemaal top gisteren! *O*
Geen idee waar ik me zo druk om heb gemaakt, het voelt eerder alsof de rust is wedergekeerd :') lekker aankeutelen.

SPOILER
pi_187255995
Mini-ToT en ik zijn ook weer naar het CB geweest.
8 maand en 3 weken oud.
8,775 kg
72 cm
Netjes op het lijntje, hoewel het stipje van de lengte er net een piepklein beetje onder lijkt te zitten. (Verwaarloosbaar).
Verder meer uitleg gekregen over waarom loopstoeltjes niet goed zijn; baby's hebben nog amper spieren in de onderrug waardoor het daar bij elke stap een schok oploopt.
Verder kan het frustrerend werken als hij straks door het loopstoeltje al wel kan lopen, maar dat hij zichzelf nog niet goed kan omdraaien of opstaan enzo. :)
pi_187256077
Omg, @pinquit, die fotooooo O+ O+ O+
  dinsdag 4 juni 2019 @ 15:44:14 #272
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187257085
Pinq, die foto O+
pi_187262337
Ah Pinq wat een moppies!

Wat fijn dat alle babies lekker groeien. Donderdag ons eerst CB bezoek. Ben benieuwd.
pi_187262354
Wij hebben donderdag weer cb, ben zo benieuwd hoeveel frum weegt enz. Heb wel het gevoel dat ze niet heel veel is aangekomen sinds de laatste keer maar ze is tussendoor ook aardig ziek geweest dus niet heel gek. Wat wegen jullie babies veel trouwens :9

@ToT ach ja zo lang er maar een stijgende lijn in zit is het goed ja toch :) en goede uitleg ook!

@pinquit die foto O+ O+ O+ O+

SPOILER
Hahaha @exode die vergiet op d’r hoofd _O-
pi_187262480
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 20:43 schreef Framblij89 het volgende:
Wij hebben donderdag weer cb, ben zo benieuwd hoeveel frum weegt enz. Heb wel het gevoel dat ze niet heel veel is aangekomen sinds de laatste keer maar ze is tussendoor ook aardig ziek geweest dus niet heel gek. Wat wegen jullie babies veel trouwens :9

@:ToT ach ja zo lang er maar een stijgende lijn in zit is het goed ja toch :) en goede uitleg ook!

@:pinquit die foto O+ O+ O+ O+

SPOILER
Hahaha @:exode die vergiet op d’r hoofd _O-
Dat koppie elke keer! :D O+
pi_187262587
@ToT onze baby's zijn ongeveer even groot dus! Alleen de mijne een maandje jonger en schieten daardoor boven de gemiddelde lijn uit haha!

Schatting is dat beide heren 1.90 lang worden.. :o

@Framblij89 mooie slanke dame heb je daar!
pi_187262645
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 20:54 schreef aapieannie het volgende:
@:ToT onze baby's zijn ongeveer even groot dus! Alleen de mijne een maandje jonger en schieten daardoor boven de gemiddelde lijn uit haha!

Schatting is dat beide heren 1.90 lang worden.. :o

@:Framblij89 mooie slanke dame heb je daar!
Kunnen ze al zo'n schatting maken? :D

En damn! Ja idd, dan zijn ze idd al flink aan de forse kant! :D
En wij hadden het gevoel dat mini-ToT al vrij fors was. :P We noemen hem steevast "fatso" (hoewel het babyvet er in de loop der maanden wel van af gegaan is :P ) en zijn steeds verbaasd over hoe groot hij is, maar hij zit dus keurig op de lijntjes (hoewel de bovenkant van het stipje van vandaag net tegen de onderkant van de gemiddelde lijn aan schurkt.) Er zit alleen wel een dalende trend in de groei; hij was steeds bovengemiddeld en dat buigt nu dus steeds verder naar beneden af. Als hij nu dus op het gemiddelde zit, hoe zal het dan over een paar maanden zijn? -O-
pi_187262764
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 20:57 schreef ToT het volgende:

[..]

Kunnen ze al zo'n schatting maken? :D

En damn! Ja idd, dan zijn ze idd al flink aan de forse kant! :D
En wij hadden het gevoel dat mini-ToT al vrij fors was. :P We noemen hem steevast "fatso" (hoewel het babyvet er in de loop der maanden wel van af gegaan is :P ) en zijn steeds verbaasd over hoe groot hij is, maar hij zit dus keurig op de lijntjes (hoewel de bovenkant van het stipje van vandaag net tegen de onderkant van de gemiddelde lijn aan schurkt.) Er zit alleen wel een dalende trend in de groei; hij was steeds bovengemiddeld en dat buigt nu dus steeds verder naar beneden af. Als hij nu dus op het gemiddelde zit, hoe zal het dan over een paar maanden zijn? -O-
Een dalende lijn in gewicht of lengte? Beweegt hij ook veel meer?
Ik vind het sowieso heel apart bij babies hoe die groei zo verloopt. Ik zit me echt zo vaak op te vreten over frum haar gewicht maar ze is ook best lang (ver boven gemiddeld), dus lijkt het automatisch dunner.

En leuk koppie he, echt zo’n boefie
@aapieannie thanks O+
pi_187262911
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 21:01 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Een dalende lijn in gewicht of lengte? Beweegt hij ook veel meer?
Ik vind het sowieso heel apart bij babies hoe die groei zo verloopt. Ik zit me echt zo vaak op te vreten over frum haar gewicht maar ze is ook best lang (ver boven gemiddeld), dus lijkt het automatisch dunner.

En leuk koppie he, echt zo’n boefie
@:aapieannie thanks O+
Ik heb ff ingelogd om even een screenshot te maken, maar nu ik het opnieuw bekijk is het allemaal heel marginaal.
Ik dacht dat het zowel qua gewicht als qua lengte wat naar beneden af boog, maar het is dus idd slechts wat gerommel in de marges en kan goed te verklaren zijn met of z'n buikje al dan niet vol is (de vorige keren had hij beter gegeten dan nu) en misschien of zijn beentjes net een piepklein beetje meer gestrekt waren of niet.

Hij beweegt de laatste tijd sowieso wel als een malle, ja! :D
pi_187263008
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 21:05 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik heb ff ingelogd om even een screenshot te maken, maar nu ik het opnieuw bekijk is het allemaal heel marginaal.
Ik dacht dat het zowel qua gewicht als qua lengte wat naar beneden af boog, maar het is dus idd slechts wat gerommel in de marges en kan goed te verklaren zijn met of z'n buikje al dan niet vol is (de vorige keren had hij beter gegeten dan nu) en misschien of zijn beentjes net een piepklein beetje meer gestrekt waren of niet.

Hij beweegt de laatste tijd sowieso wel als een malle, ja! :D
Haha ah ja zo zie je maar dan kijk je later nog een keer en dan valt het allemaal wel mee en is het logisch te verklaren. Hier kan het ook allemaal wel wat hrammetjes schelen in ochtend en avond, al wegen wij d’r thuis gewoon op onze weegschaal :')
pi_187263071
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 21:08 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Haha ah ja zo zie je maar dan kijk je later nog een keer en dan valt het allemaal wel mee en is het logisch te verklaren. Hier kan het ook allemaal wel wat hrammetjes schelen in ochtend en avond, al wegen wij d’r thuis gewoon op onze weegschaal :')
Ja ik heb hier zo'n baggage-weegveer die we wel vaker aan de straps van een wipstoeltje hebben vastgemaakt om mini-ToT er mee te wegen. Meestal zat er maar een grammetje of 10 verschil tussen wat wij gewogen hebben en wat de weegschaal van het CB aangaf, maar we hebben dit al maanden niet meer gedaan. :)
pi_187263341
Hier zit hij trouwens z'n 12-pack te showen! :P (Met TBC-vaccinatie zwelling op de arm die uiteindelijk toch op kwam dagen.)

SPOILER
:X GEEN aanrader trouwens, dit stoeltje! :X
Als je gewend bent hem er uit te tillen terwijl dat dienblad/tafeltje/ding nog boven zijn beentjes hangt ben je 9 van de 10 keer wel handig en alert genoeg hem er zonder problemen er uit te tillen.
Maar die 1 op de 10 keer.....scherpe rand! :X

Scherpe rand inmiddels trouwens afgeplakt met ladingen ducttape......die hij weer reuze interessant vindt om los te pulken! :')
Het rotte is alleen dat het een beetje lastig is om dat dienblad er weer in te schuiven. Het liefste laten we 'm de hele tijd aan het stoeltje vast zitten, maar dat is gewoon niet veilig! :N
pi_187264467
OMG die mini baby's O+
En die foto van Pinq. O+ Ik wil nu acuut een 2e :')

Goede stats allemaal! Wij moeten volgende week naar het CB

Wat raar van dat stoeltje/dienblad Tot
pi_187265408
Even een vraag tussendoor, nu het over het CB gaat. Volgens mij hadden wij bij 6 maanden, en vervolgens pas weer bij 11 maanden een afspraak bij het CB. Maar ik lees hier dat jullie afspraken hebben bij leeftijden tussen deze 6 en 11 maanden. Zijn die extra ingepland, of mis ik iets? :?
  Manager PR/Moderator dinsdag 4 juni 2019 @ 22:55:26 #285
269689 crew  Viv
pi_187265717
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 22:41 schreef Mrs.Peel het volgende:
Even een vraag tussendoor, nu het over het CB gaat. Volgens mij hadden wij bij 6 maanden, en vervolgens pas weer bij 11 maanden een afspraak bij het CB. Maar ik lees hier dat jullie afspraken hebben bij leeftijden tussen deze 6 en 11 maanden. Zijn die extra ingepland, of mis ik iets? :?
Wij hadden destijds inderdaad een extra afspraak bij 7,5 maand of zo, omdat ze qua grove motoriek een béétje ( :+ ) aan de late kant was met alles. Niet dat het veel toevoegde, want we hadden regelmatig de kinderfysio over de vloer en die rapporteerde (met onze toestemming uiteraard) ook terug richting CB. We kregen dus vooral nog wat ongevraagd advies over de voeding cadeau. :s)
pi_187266066
quote:
Hier hetzelfde hoor. Alleen heb ik dan ook extra afspraken ivm de gezondheid van Bikkel en ik het fijn vind dat er iemand even extra mee kijkt. Maar anders was het ook 6 maanden en dan 11 maanden weer.
pi_187267160
Bedankt dames!
pi_187267185
Ik zie weer leuke foto's van mooie blije baby's! Zo schattig allemaal O+

Vervelend van de zwelling ToT. Heeft hij er verder nog last van gehad?

Hoe denken jullie trouwens over vaccineren? Het is de laatste tijd een beetje een taboe onderwerp, aangezien er felle discussies zijn tussen vaccineerders vs niet vaccineerders. Ik ben er trouwens voor, maar af en toe begin ik te twijfelen. Mijn man is een enorme pro-vaccinatie aanhanger, dus wij gaan denk ik wel vaccineren.

En over regeldagen en flesvoeding..
Mijn productie was na de bevalling niet voldoende en daarnaast dronk M niet aan de borst. Ze heeft de eerste week flesvoeding gemengd met gekolfde melk gekregen.

Daarna kreeg ik door het kolven en aan de borst proberen te laten drinken een gat in mijn ene borst. Het geven van borstvoeding deed heel erg pijn. Ik verkrampte elke keer bij het aanhappen en ook tijdens de voeding had ik pijnlijke borsten.

Nu gaat het beter, maar ik geef tijdens de regeldagen en af en toe in de nachten flesvoeding. Ik probeer het voeden zo ontspannen mogelijk te maken en wil mijn borsten af en toe beetje rust gunnen. Uiteindelijk moeten die ook nog een tijdje mee :P

Veel cb bezoekjes lees ik met mooie stats!
Wij moeten vrijdag ook weer langs. Ik ben benieuwd hoe ze het doet.
pi_187267437
Ik ben pro-vaccineren, ook omdat geen enkele anti-vaxxer me tot nu toe enig steekhoudend argument heeft kunnen voorleggen voor zijn standpunt. Ik ben ongetwijfeld een goedgelovig volgzaam Big Pharma-schaap, maar ik kan helemaal niets met grote complottheorieën waarin mensen mijn kind moedwillig stuk willen maken om eraan te verdienen of andere kronkels. Ik heb nog gewoon een ouderwetsch en degelijk vertrouwen in de medische wereld en weiger te geloven dat medici stiekem allemaal nare, doortrapte, geldbeluste enge typetjes zijn die moedwillig mijn baby's stukmaken. Idem voor wetenschappers/farmaceuten. Er is ook niemand die me overtuigend bewijs voor het tegendeel heeft kunnen laten zien.

Zolang mensen in mijn omgeving met een medische achtergrond en/of een medisch beroep zonder enige twijfel hun eigen kinderen laten vaccineren, mensen die ik persoonlijk ken en vertrouw, zie ik niet in waarom ik met mijn Letterkunde-bul hun kennis en oordeel in twijfel zou trekken.

Ik las een tijd terug een artikel in de Volkskrant en ik wist gewoon niet of ik moest lachen/huilen/vrezen toen ik las dat iemand van stichting Vaccinvrij, geconfronteerd met statistieken over sterfgevallen rondom vaccinaties, schreef: '‘Ik baseer me liever op de (vaak schrijnende) ervaringsverhalen van de ouders in plaats van die kille cijfertjes’,

Ja, ok :|W :|W :|W :|W :|W

Maar ongetwijfeld zijn er mensen die weer heel erg moeten huilen om mij, mijn domheid en naïviteit en mijn arme gevaccineerde kindertjes :+

[ Bericht 1% gewijzigd door Jentin op 05-06-2019 01:02:26 ]
pi_187267973
@Jentin ben ik mee eens. Ik heb ook niet echt overtuigend bewijs gezien waarom het nou slecht zou zijn voor je kind.

Ik twijfel alleen een beetje aan de leeftijd waarop vaccinaties worden gegeven. Is het niet te vroeg om een vaccinatie te geven aan een baby van 2 maanden..
Maar aan de andere kant is de baby dan wel gelijk beschermd. Nu houd ik mijn baby zo veel mogelijk uit de buurt van andere kinderen. Na de vaccinaties hoef ik me minder zorgen te maken.

Lastig :P
  woensdag 5 juni 2019 @ 03:54:58 #291
346653 Ceviche
pi_187268318
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 01:28 schreef CaVaBien het volgende:
@:Jentin ben ik mee eens. Ik heb ook niet echt overtuigend bewijs gezien waarom het nou slecht zou zijn voor je kind.

Ik twijfel alleen een beetje aan de leeftijd waarop vaccinaties worden gegeven. Is het niet te vroeg om een vaccinatie te geven aan een baby van 2 maanden..
Maar aan de andere kant is de baby dan wel gelijk beschermd. Nu houd ik mijn baby zo veel mogelijk uit de buurt van andere kinderen. Na de vaccinaties hoef ik me minder zorgen te maken.

Lastig :P
Mijn vk vertelde dat zij altijd naar een antroposofisch consultatiebureau gaat, een van haar redenen is dat ze dan een ander vaccinatieschema kan volgen. Later beginnen met vaccinaties en ook maar een prikje per keer (gaat in overleg).
Voor mij is het niks maar misschien wel wat voor jou. Dat cb waar zij zit zit in Rotterdam maar er zullen er vast meer zijn.
pi_187268341
Vaccineren ^O^ :Y

Polio of mazelen :N
pi_187268421
Pro vaccineren hier. :Y

Ik had achteraf wel graag eerder willen weten dat Draakje volgens mij een dktp prik minder had kunnen krijgen, omdat ik die prik (voor kinkhoest) in mijn zwangerschap heb gehad. Weet er het fijne niet van, omdat ik mij er niet meer in verdiept heb. Draakje had toen ik erachter kwam al minimaal 2 van die prikken gehad, dus het bleek toen te laat te zijn -O-

-edit- Draakje is alweer wakker, nadat hij pas om 22.30 uur sliep. (Lekker Mediterraans ritme :+ ). Hij heeft hier 1x 12 uur geslapen, mét meerdere nachtvoedingen en verder max 10 uur, maar dit slaat weer alles :O :O

[ Bericht 16% gewijzigd door Fuchsia_roze op 05-06-2019 06:27:34 ]
  woensdag 5 juni 2019 @ 06:58:49 #294
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187268549
Fuchsia, het is redelijk nieuw beleid dat er een DKTP minder nodig is in dat geval.

Ik heb me ook verdiept in later vaccineren maar kwam al snel tot de conclusie dat ik dat een slecht idee vond.
- vaccineren is veilig, net zo veilig met 2 mnd als met 3. Het gevoelsmatige van je kleine gave baby’tje wordt echt niet minder als je een maand wacht
- er is geen enkel bewijs voor dat het beter is voor het immuunsysteem om te wachten
- er is wel bewijs voor hoe kleiner, hoe kwetsbaarder voor infecties.

Dus ik heb vol overtuiging gewoon bij 2 mnd die eerste vaccinaties laten geven. Wel die afspraak een weekje later gepland dan zij voorstelden want oké, echt leuk vond ik het nog steeds niet en zelfs in was hormonaal in die tijd :{w .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187268558
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 04:24 schreef lunapuella het volgende:

+1

En ik geloof dat het grote gros op fok er ook zo over denkt :+
  Moderator woensdag 5 juni 2019 @ 07:49:03 #296
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_187268805
Gisteren ook weer CB. Kleine meid is alweer 3 maanden oud en nu 62,1 cm lang en 6415 gram.

Leuke foto's allemaal gisteren. Ik post niet veel mee maar lees bijna alles.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_187268891
Ik weet nog hoe ik het moet lobbyen om de kinkhoest vaccinatie te laten zetten toen ik zwanger was. De gynaecoloog in het zh wilde er niet aan want het stond niet in het protocol en de huisarts had er nog nooit van gehoord. Ik ben blij dat zulke dingen uiteindelijk wel wat makkelijker gedaan worden.
pi_187268897
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 04:24 schreef lunapuella het volgende:

Ik m’n best doen op een heel verhaal _O-

Ik heb vaccinaties ook wel eens uitgesteld in verband met ziek kind. Dan had hij bijvoorbeeld al een dubbele oorontsteking en een ooginfectie, dan schoof ik die vaccinatie even op. Maar hij kreeg ‘m wel.

Mooie stats, Peejtur. Hoe gaat het verder met haar?
  woensdag 5 juni 2019 @ 08:42:16 #299
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187269175
Peejtur! Ik dacht een paar dagen geleden nog: hoe zou het daar nu mee gaan? :).

Baby's zijn goed aan het groeien hier O+.

Hier ook bij 11 maanden weer naar het CB. En ook voor vaccineren :).

Sollicitatie: ik ben gisteren gebeld en mag een paar uur meedraaien op de andere werkplek. Stom, maar m'n gevoel is niet zo heel goed meer. De kijk van die leidinggevende op opbouwen met werken blijft een beetje aan me knagen. Het zou jammer zijn als ik van de ene omgeving waar ik steeds moet 'vechten' voor m'n herstel in een nog zo'n omgeving kom, maar dan met een leidinggevende die echt wel veel harder is dan mijn huidige leidinggevende. Staat ze ook om bekend. Maar ik wacht het dinsdag wel af :). Wie weet.

I. heeft ons niet gewekt vannacht. Hoe fijn! O+.
pi_187269343
quote:
Wij moesten eigenlijk met 6 maanden ook, maar omdat druk en geen plek maandje later gedaan.
Nu weer met 9 maanden omdat vooral jeremy wat langzamer is in zn ontwikkeling. Nouja prima hoor!
pi_187269421
Oh en dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')