abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:41:56 #176
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187191933
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 22:04 schreef Jentin het volgende:
@:ceviche, ik had dat ook hoor. Bij de geboorte van Phi ging ik tijdens de 40 minuten durende autorit naar het ziekenhuis van 4 naar 10 cm, maar dat wist ik uiteraard nog niet toen ik daar net gearriveerd was. In die kraamsuite aangekomen, kon ik alleen maar op m’n zij liggen en de zijkant van het bed vasthouden. En die vpk daar maar zeggen: ‘Ga maar op je rug liggen. Wil je even op je rug liggen? Draai maar even op je rug. Kun je even op je rug komen liggen?’ En ik dacht idd ook: ‘Ja, hóe dan? Mijn lijf is even aan het exploderen, momentje.’ :+

@:ToT, wat een verhaal. Kijk, stagiaires moeten het ook leren, maar je bent al zo kwetsbaar op zo’n moment. Ik heb de stagiaire geweigerd bij mijn bevalling. Ik kon ‘t er even niet bij hebben toen.
Herkenbaar ja, dat de vk hetzelfde blijft zeggen en dat jij dan hetzelfde blijft antwoorden en dat je dan 10 minuten lang dezelfde antwoorden blijft kaatsen _O-
Na de bevalling moest ze wat hechten, en ze zei dat ik moest ontspannen maar ik had net een kind gebaard en ik trilde en adrenaline en het was koud en ik vond dat hele hechten enzo eng dus dat ontspannen lukte niet. Maar een vk die blijft zeggen dat je moet ontspannen helpt ook niet, dat zij dat blijft zeggen verandert niks aan de situatie. Gelukkig was er een lieve kraamverzorgster die hielp door een andere aanpak (die zei dat ik m'n been wel tegen haar aan kon leggen). Dat hielp.
Wat een snelle ontsluiting trouwens! Ging je eerste ook zo snel?

Ik heb wel de kraam geweigerd trouwens, die belde aan toen de persfase net begon en ik lag daar zo in het zicht en open en bloot (ook echt tegenover de deuropening van de kamer), ik heb geroepen of de kraam niet gewoon op de gang kon wachten :(
Die heeft dus 2 uur op de trap gezeten :@ midden in de nacht ook nog :@ achteraf was ze heel aardig maar ik zag het echt niet zitten, een vreemde die bij binnenkomst zo naar binnen zou kunnen kijken :@
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:44:24 #177
346653 Ceviche
pi_187191984
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 22:08 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja volgens mij stuurden we haar rond een uurtje of 7 in de ochtend weg.
Gelukkig duurde de daadwerkelijke bevalling maar een half uurtje, en dat begon een uur nadat dat mens opgetyft was.
Denk je dat de bevalling ineens vorderde omdat alles ineens een stuk relaxter was omdat dat mens weg was? Ik kan me er wel wat bij voorstellen :D
Ik vind het wel heel vriendelijk dat jullie hebben gewacht met haar wegsturen tot het buiten licht was :D
pi_187192126
Ik heb via mijn werk een nieuwe fiets kunnen aanschaffen. Heb er alleen nog geen voorzitje bij want kleuter ging toen al achterop. Nu fietst ze zelf en ben ik aan het kijken voor een bakfiets voor de heren!

Ik heb echt wel een fijne bevalling gehad van de jongens. Dubbel team aanwezig omdat tweeling. Maar alles ging zo snel dus ipv 8 mensen ofzo in de kamer hebben we het heel intiem met alleen de klinisch verloskundige en verpleegkundigen gedaan. De gyn die eigenlijk aanwezig moest zijn kwam binnen toen beide mannetjes al op mijn borst lagen haha!
  zaterdag 1 juni 2019 @ 08:05:23 #179
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_187195168
Bij mijn laatste bevalling (poliklinisch met eigen verloskundige) kwam er telkens een vrouw langs die in dienst was als kraamzorg van het ziekenhuis en die assisteerde, het was die nacht/ochtend heel druk dus regelmatig was zij er even alleen en de vk bij een andere vrouw. Zij leek wel een parodie :'). Tijdens een wee trok ze mijn kussen onder mn hoofd weg, al tetterend dat ze die wel even goed zou leggen, toen ik met de nodige moeite riep dat de vk moest komen omdat ik persweeen had en de baby er nu aankwam, ging ze me een 'preek' geven over obligatoire persdrang die nodig was, en dat ik die nog niet had want dat kon ze wel zien (dit had ze vast net in haar studieboek geleerd). Het was mijn derde bevalling dus ik heb haar na die wee heel duidelijk laten weten dat ik wel wist waar ik het over had en dat ik nú de vk wilde, een paar minuten later was de baby er dan ook ;).

Ik had erg uitgekeken naar het moment na de bevalling, wij wisten niet of het een jongen of meisje was en ik was benieuwd naar dat tijdsvacuummomentje direct na de geboorte, waarbij je niet weet wat het is, maar daar eigenlijk ook nog helemaal niet aan denkt, maar zij tetterde direct in mn oor toen de baby op mn buik lag "HEB JE AL GEZIEN WAT HET IS! HEB JE HET AL GEZIEN!"

Dat heb ik haar wel kwalijk genomen :')

Verder prima begeleid hoor, maar zo'n mens kan dus met een paar opmerkingen best een negatieve stempel op je bevalling drukken.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 08:28:54 #180
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187195404
Mijn baby draait/kruipt/wokkelt zich elke nacht meerdere keren zo vast in een hoek van haar ledikant dat ze het op een krijsen zet... Iemand tips? Ben er een keer of zes extra uit geweest vannacht.

De vpk riep hier 'geef 'm van onderen' en 'geef 'm van jetje'. Zo niet mijn ding, vond het echt irritant.

En ik ben doodmoe en het wordt veel te warm vandaag en ik wil gewoon nog even slapen, maar dat wordt 'm niet, vrees ik \klaagmodus
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 1 juni 2019 @ 09:01:12 #181
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_187195859
Tink, de klaagmodus soms eens uit wil ook wel eens helpen voor je gemoed :+
pi_187196021
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 08:28 schreef Tink89 het volgende:
Mijn baby draait/kruipt/wokkelt zich elke nacht meerdere keren zo vast in een hoek van haar ledikant dat ze het op een krijsen zet... Iemand tips? Ben er een keer of zes extra uit geweest vannacht.

De vpk riep hier 'geef 'm van onderen' en 'geef 'm van jetje'. Zo niet mijn ding, vond het echt irritant.

En ik ben doodmoe en het wordt veel te warm vandaag en ik wil gewoon nog even slapen, maar dat wordt 'm niet, vrees ik \klaagmodus
Phi doet dat ook. Je zou de onderkant van de slaapzak stevig kunnen instoppen onder het matras? Wij zijn al beyond die truc, maar misschien werkt het voor Prul nog wel. Oh, en ik heb een opgerolde deken onder haar hoofdeinde gelegd, dat leek de afgelopen weken wel te helpen tegen dat gekruip naar boven. Dan is er toch een hele lichte weerstand, denk ik. Ik heb haar niet meer opgefrommeld tegen het hoofdeinde gevonden iig.

@Ceviche, mijn eerste ging niet zo vlot. Ik bleef daar urenlang hangen op 6 cm omdat hij een sterrenkijker was. Uiteindelijk kreeg ik toen een ruggenprik om de weëenopwekkers vol gas aan te kunnen zetten. Over mooie uitspraken gesproken: ik lag daar kapot te gaan van de pijn, kwam dus niet verder dan 6 cm, was net al pijnlijdend het hele ziekenhuis doorgereden voor een ruggenprik en die wilde maar niet lukken en moest drie keer over. Ik kon wel janken van ellende en toen kwam er ook nog even een of andere doos bloedprikken met de onsterfelijke woorden: ‘Ik weet niet of het lukt hoor, ik ben hier nooit zo goed in.’ 8)7

@Spees_Eend, wat een figuur. Toch zonde dat zo iemand geen roeping heeft gehad voor vakken vullen ofzo. Beetje gevalletje ‘later lach je erom’, maar tis zo zonde.
pi_187196176
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:44 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Denk je dat de bevalling ineens vorderde omdat alles ineens een stuk relaxter was omdat dat mens weg was? Ik kan me er wel wat bij voorstellen :D
Ik vind het wel heel vriendelijk dat jullie hebben gewacht met haar wegsturen tot het buiten licht was :D
Ja daar ben ik absoluut van overtuigd! :Y
Mevrouw ToT zat echt te hyperventileren door die stagiaire en toen die eenmaal weg ging, ontspande ze helemaal en toen ging alles veel beter. Klopt ook wel als je kijkt naar die cyclus van ontspanning --> bepaalde hormonen --> betere weeën enz. :)
Overigens bleef mevrouw ToT als een malle persen, ook op momenten waarop de VK zei dat ze rust moest nemen, omdat persen de pijn juist verlichtte voor haar. De VK was stomverbaasd dat ze continu zo kon blijven persen! :D En dat voor zo'n klein deerntje! :D
pi_187196262
Ten eerste, ik heb liters koffie nodig. Juul heeft voor de 3e nacht op rij heel veel gespookt. Veel huilen, amper te troosten dus maar tussen ons ingelegd om 04:00. Ik hoop zo dat het een sprong cq tanden of allebei is en niet dat dit de nieuwe Juul is.

Wat betreft fiets: wij hebben de Batuvus Mambo mamafiets gedoe. Die hebben we 5 jaar geleden gekocht. Het is wel een tank, ding is stevig wat fijn is maar ik vind het behoorlijk zwaar fietsen. Ik vind het wel erg fijn een mamafiets verder. Staat stevig, fiets dus stevig en die grotere zit is vooral voor mij fijn. We hebben ook een Giant transport fiets waar we het krat vanaf hebben gehaald. Ook met dubbele standaard en slot om stuur vast te zetten maar die is lang niet zo stabiel als de Mambo. Hij fiets wel een heel stuk lichter.
Oh en koop een fiets bij een winkel in de buurt. Wij hebben dat echt bewust gedaan, een dorpswinkel die alles wel heeft staan of kan bestellen (ook voor een proefrit). Handig met onderhoud en het scheelt amper merkte ik. Ik gun het zo'n lokale winkel gewoon.

Bij ons ziekenhuis zat het ook vol overigens. Er zijn die dag en nacht veel stellen naar een ziekenhuis 15 minuten verderop gestuurd. Voor ons was een kamer gereserveerd gelukkig omdat mijn vrouw medisch was geworden door te lang gebroken vliezen.

Bij B was de VK pas in het ziekenhuis toen B al zo goed als geboren was. We zijn met B met gillende sirenes de A2 overgegaan. (in de spits en ik zat voorin in de ambulance, ik heb mijn ogen maar dicht gedaan). De VK was er in vliegende vaart achteraan gegaan. B dacht echter, weet je mijn moeder heeft al 1,5 uur lopen persen, zodra ik de ziekenhuiskamer zie, floeps ik eruit.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 09:45:42 #185
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187196278
Spees, je hebt gelijk. Jullie krijgen hier wat dat betreft ook wel het slechtste van iedereen. In real life durf ik nooit zo goed te klagen/zeuren en hier is die drempel wat lager :D

Nu heb ik een slapende baby op m'n buik, een lekker boterham, behoorlijk wat opgeruimd, ingevroren en gewassen en alles klaar staan om straks weg te gaan en een auto met airco in het vooruitzicht O+
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_187196382
Vinden jullie een baby met korte broek er ook zo super schattig uit zien? O+ Die mollige beentjes O+
Alleen daarom al zou het van mij het hele jaar dit weer mogen zijn!
(Oké, Sofie is over 2 maanden geen baby meer maar een dreumes met korte broek is vast ook schattig)
pi_187198099
Jaaaa, takkie, zalig. Ik kan Phi ook wel opvreten dan. En net had ze voor het eerst een haarbandje om, ook zo schattig.
pi_187198264
Ja Takkie echt te schattig O+ Met die spekbeentjes eronder!
O Jentin, een haarbandje in is ook wel heel cute ja O+ (of zo'n staartje of clipje in) Liet ze het zitten?
Draakje had gister een pet op. Zo leuk, maar hij liet m vaak maar een paar minuten op :+

Ik denk dat we Draakje als we thuis zijn overdag ook maar in de wagen of in de Maxi-Cosi onderweg moeten laten slapen :') Kind slaapt al maanden niet zo veel overdag! Ligt nu heerlijk te slapen in de wagen na het zwemmen.
Ik las dan ook vol verbazing hoeveel jullie baby's slapen. Draakje slaapt thuis meestal maar 1 slaapje van 2 uur of 2 van 1 a 1,5 uur. Tenzij ik er niet ben, dan slaapt hij soms 3 uur :7 En het is nu ook niet dat hij van 20-8 uur slaapt ofzo. Hij heeft denk ik weinig slaap nodig.
pi_187200580
Ik had in mijn bevalplan opgenomen dat stagiaires of artsen in opleiding niet aan me mochten komen. Toen de gynaecoloog erbij werd geroepen voor de knip en vacuumpomp, stelde hij ook zijn arts in opleiding voor. Ik heb haar niet eens een hand gegeven en enkel tegen haar geroepen 'je blijft van me af!' Een eerdere ervaring met biopten van mijn baarmoedermond nemen dat 2x achter elkaar faliekant mislukte door een arts in opleiding 3 jaar eerder ligt hieraan ten grondslag. Geen polonaise meer aan mijn lijf. Naderhand nog mijn excuses aangeboden voor mijn felheid.

Wat hebben jullie baby's aan met dit weer? Een kort broekje lees ik al, met romper neem ik aan? Hier een romper met lange mouwen en een jurkje, maar ik ben als de dood dat ze oververhit raakt..
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 15:59:30 #190
346653 Ceviche
pi_187200827
@Rebubbled je hebt groot gelijk hoor, zeker in een ziekenhuis zit al snel Jan en alleman aan je :{w goed juist dat je je grenzen hebt aangegeven. En dat felle zijn ze wel gewend met bevallen de vrouwen :P ik heb tenminste wel een en ander gezegd op een manier waarop ik dat normaal nooit zou doen.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 16:54:58 #191
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187201707
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:39 schreef Rebubbled het volgende:
Ik had in mijn bevalplan opgenomen dat stagiaires of artsen in opleiding niet aan me mochten komen. Toen de gynaecoloog erbij werd geroepen voor de knip en vacuumpomp, stelde hij ook zijn arts in opleiding voor. Ik heb haar niet eens een hand gegeven en enkel tegen haar geroepen 'je blijft van me af!' Een eerdere ervaring met biopten van mijn baarmoedermond nemen dat 2x achter elkaar faliekant mislukte door een arts in opleiding 3 jaar eerder ligt hieraan ten grondslag. Geen polonaise meer aan mijn lijf. Naderhand nog mijn excuses aangeboden voor mijn felheid.

Wat hebben jullie baby's aan met dit weer? Een kort broekje lees ik al, met romper neem ik aan? Hier een romper met lange mouwen en een jurkje, maar ik ben als de dood dat ze oververhit raakt..
Heel begrijpelijk hoor! En fel zijn mag tijdens je bevalling (of überhaupt als het om je lijf gaat).

En hier alleen een romper, het is 28 graden. Vanochtend een jumpsuit met korte mouwen en pijpjes.
pi_187202763
Hier romper shirt en kort broekje! Maar hier is nogal een frisse wind, vind het altijd vrij moeilijk haha.

En ik hou ervan dat ze lekker met blote beentjes en voetjes liggen in de kinderwagen O+

@Fuchsia_roze hier wordt er juist helemaal niet in de kinderwagen geslapen, hoe moe ze ook is, lijkt me wel relaxed want dan kan je net ff iets langer op pad, nu is het nog op tijd thuis zijn want anders heb je een kind wat heel de boel bij elkaar krijst :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187208671
Jip is één! Het was een hele toffe dag en Jip vond het meestal ook leuk :D zelfs zijn kroon heeft hij lang op zijn hoofd gehouden! :D

Tot in het volgende topic!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187208792
Gefeliciteerd, @Aure! Lieve foto op schoot bij papa (?). Hoe heb je het jaar beleefd? Hoop zo dat zijn dreumesstatus samengaat met minder ziek zijn.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 22:19:51 #195
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_187209286
Gefeliciteerd, Aure O+
pi_187209565
Het jaar was intens! Zowel intens leuk als af en toe intens zwaar. Maar ik heb enorm genoten en geniet nog steeds. Jip is een ontzettend leuk kind, mijn relatie nog sterker en beter geworden en ik vind mezelf ook gewoon heel tof als mama :D :P maar ik hoop inderdaad wel dat we wat minder longontstekingen hebben dit komende jaar :P
pi_187209749
Gefeliciteerd Aure *O* Jip gewoon een heuse dreumes O+ Leuke foto's!
En "intens" dekt wel de lading goed wat mij betreft ook.

Tot over 3 maanden :W
pi_187210976
Gefeliciteerd Aure en Jip! Mooie foto’s van zijn eerste verjaardag! O+
  zondag 2 juni 2019 @ 00:14:05 #199
346653 Ceviche
pi_187212203
Gefeliciteerd Aure!
pi_187214584
Aure gefeliciteerd met Jip! O+ Leuke verjaardagspam :D dreumessen zijn zo leuk! Tot volgend jaar :)

Hier draagt baby inderdaad een romper met broekje als we op stap zijn en alleen een romper thuis :) Genieten jullie ook zo van dit weer? Halve dag buiten geweest met de kinderen gister O+ T. lag op het Hemakleed (thanks nog voor de tip, exode deelde hem volgens mij :P) onder een tipi in het gras en lag zo te lachen de hele ochtend!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')