abonnement Unibet Coolblue
pi_187052366
Vrouwen gaan gemiddeld na 7,6 jaar vreemd. Ook ik ga gebukt onder de seven year itch, alleen manifesteert die zich op een andere manier: ik moet verhuizen. En dus heb ik met mijn lief een nieuw huis gekocht, 7,6 jaar na de aankoop van onze huidige woning.

Het is een kluswoning. Zijn jullie dan handig? hoor ik jullie denken. Nee, wij zijn niet handig. En we zijn ook niet erg avontuurlijk. Niks voor ons eigenlijk, zo'n verbouwproject. Als dat maar goedkomt. Ik hoop dat jullie eens mee willen denken en zinnig advies willen geven als ik een van de duizenden beslissingen moet nemen die nog gaan komen.

Zo gaat het worden:



Dit is waar we het voor doen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laatste updates hadden betrekking op het laatste bezoek van de aannemer en timmerman:

quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 16:26 schreef Claudia_x het volgende:

Nog ongeveer een half uur te gaan hier en er wordt hard gewerkt. Het zal spannend worden of het afkomt. Het was in ieder geval een zware dag met weer allerlei problemen, maar het bad staat er!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 20:42 schreef Claudia_x het volgende:
De mannetjes zijn weg! *O* Helaas moet morgen nog één mannetje twee héél kleine dingen afmaken, maar dat trek ik nog net.

Foto's van de eerste verdieping. Ik hoop morgen een betere foto te kunnen maken als het werk daar af is. De deurtjes moet ik nog beitsen of witten, want er is een net iets ander materiaal gebruikt dan het bureaublad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben de woonkamer weer een beetje ingericht. De foto's zijn wat donker omdat ik ze net heb gemaakt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een paar panoramafoto's voor een beter overzicht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er moet in de woonkamer nog wel wat gebeuren. We moeten de zijpanelen in de keuken terugzetten en de plinten op maat maken en monteren, het bankje bij de eettafel moet weer in elkaar worden gezet, er komt een boekenkast op de plek van het bruine kastje, de lampen boven het kookeiland worden nog vervangen en we moeten nog lampen kopen voor boven het blad bij het raam, en het is even kijken of het huidige meubilair voldoet (de groene stoel is heel praktisch maar niet heel mooi en er moeten nog barkrukken komen).
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 13:55 schreef Claudia_x het volgende:

De situatie voor. Direct boven de trap van de begane grond naar de eerste verdieping zat een groene wenteltrap. naar zolder. Er waren drie slaapkamers en twee kleine ruimtes voor enerzijds een douche en anderzijds een toilet. De kleine ruimtes hebben we laten slopen en er is een washok voor in de plaats gekomen. De trap hebben we weggehaald. Ik had die graag laten zitten, maar er was niet genoeg ruimte om goed naar de zolder te lopen en we konden geen vergunning krijgen voor een dakkapel die dat wel mogelijk zou maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De situatie tijdens de bouwwerkzaamheden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het inspiratieplaatje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan de situatie nu:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We kunnen gaan inrichten!
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 19:31 schreef Claudia_x het volgende:
Zojuist het bad gestest: goedgekeurd! Ligt heerlijk. Beetje klein inderdaad, maar ik kan ermee leven. Grote opluchting (ook dat er niets lekt...).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kinderen hebben zich al in onze spelen/werken-hal vermaakt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien nog wel aardig om te laten zien wat ik voor het raam in de badkamer heb gekozen: een rolgordijn. Heel fijn. Gaat snel omlaag voor het douchen en erna meteen weer omhoog. Nu nog bekijken hoelang het rolgordijn het houdt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgende punt op het lijstje: onze werkplekinrichting herzien. De desktopcomputer is niet meer van deze tijd, de scanner staat altijd in de weg, hebben we onze NAS nog wel nodig? Leuk projectje.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 21:35 schreef Claudia_x het volgende:
Nog een leuke verrassing vanavond: lijnenspel op het plafond. Daar houd ik nou van.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 23-05-2019 20:20:56 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187056934
Beterschap!
pi_187073920
/Laat ik ook eens uit de lurkschaduw stappen/
Beterschap!
pi_187121172
Dank daarvoor! Het blijkt bij nader inzien een longontsteking te zijn. Ben ik waarschijnlijk wel even zoet mee.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 27 mei 2019 @ 21:00:44 #5
5428 crew  miss_sly
pi_187121649
Jeetje, daar ben je wel even zoet mee waarschijnlijk. Beterschap!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_187121971
Longontsteking :o. Vroeger ging men daar nogal aan dood, gelukkig is het tegenwoordig niet meer zo gevaarlijk. Beterschap!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_187122014
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
Dank daarvoor! Het blijkt bij nader inzien een longontsteking te zijn. Ben ik waarschijnlijk wel even zoet mee.
Oh man. Daar kan je inderdaad even zoet mee zijn.
Is het nu wel snel genoeg onderkend en nog niet een verwaarloosde longontsteking?

Hopelijk knap je snel wat op nu ze weten wat het is.
pi_187122189
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
Dank daarvoor! Het blijkt bij nader inzien een longontsteking te zijn. Ben ik waarschijnlijk wel even zoet mee.
Beterschap Claudia. Mijn dochter heeft een week met longontsteking in het ziekenhuis gelegen laatst. Sterkte x

[ Bericht 4% gewijzigd door Cathmar op 27-05-2019 21:39:03 ]
Met een meidenkwartet
  Moderator maandag 27 mei 2019 @ 22:13:19 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_187123132
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
Dank daarvoor! Het blijkt bij nader inzien een longontsteking te zijn. Ben ik waarschijnlijk wel even zoet mee.
:X

Dat is minder fijn nieuws ! :{
Beterschap ! En hopelijk knap je snel weer op !
  maandag 27 mei 2019 @ 22:16:29 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187123202
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
Dank daarvoor! Het blijkt bij nader inzien een longontsteking te zijn. Ben ik waarschijnlijk wel even zoet mee.
Darn, dat is nogal niet wat ;{
Beterschap :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187127055
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 21:17 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Oh man. Daar kan je inderdaad even zoet mee zijn.
Is het nu wel snel genoeg onderkend en nog niet een verwaarloosde longontsteking?

Hopelijk knap je snel wat op nu ze weten wat het is.
Ik vraag me nu wel af hoelang ik er al mee rondloop. Hoe dan ook, ik lijk er goed vanaf te komen. Ik heb een geweldige, alerte huisarts gelukkig. Het gaat al een stuk beter; ik heb geen koorts meer.

Ik ben intussen wat aan het nadenken over een aantal huiskwesties, zoals hoe we knieschotten gaan creëren (ik heb een stof op het oog voor gordijnen en een oplossing bedacht voor het ophangsysteem tegen de gordingen van het schuine dak) en wat we gaan doen met de tegels rondom het huis. Door de veengrond zakken tegels op den duur toch weg. Dus ik denk nu aan een houten terras bij het huis en verder zoveel mogelijk paden met boomschors en/of stepping stones.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187206012
Wij doen rustig aan en genieten van het mooie weer, van het huis en de tuin. Er vinden flinke logeerpartijen plaats en er wordt al gezwommen.

Het water achter ons huis (een ondiepe sloot):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het water voor ons huis (dieper vaarwater):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ontdekt dat we in onze achtertuin overdag geen plek hebben in de schaduw. Daar moet ik dus iets aan doen. Tegelijkertijd heb ik ontdekt dat onze voortuin (waar we nog nooit in hadden gezeten) met het weer van vandaag geweldig is: lekker koel, genoeg privacy. Op de hoek van onze woning staan twee berken en die laten een klein beetje zon door. Een ideale plek voor een hangmat. Die heb ik vandaag besteld.



Verder doet mijn lief kleine dingen, zoals schilderijen ophangen. En ik moet rust houden en koop online wat dingen die we nodig hebben. Denk aan toiletrolhouders, haakjes. Ik heb ook een hortensia bestemd voor de voorgevel gekocht als alternatief voor de prachtige klimhortensia van de buren. Eén aankoop wil ik jullie niet onthouden:



De fijnste stofzuiger die ik ooit heb gehad! Aanrader. Maakt je leven een stuk leuker en makkelijker.

Tot slot: de aannemer is nog een laatste keer langs geweest. Het bad lekte nog steeds. Het bleek dat de overloop die voorgemonteerd was in het bad niet goed zat. Is nu opgelost. De radiator in het toilet deed het niet, naar nu blijkt omdat die nog niet open was gezet. Is opgelost. En één spotje doet het niet; er staat geen spanning op. Daarvoor komt de onderaannemer nog een keer langs.

We hebben de laatste factuur van de aannemer betaald en zijn nu officieel klaar met de verbouwing. *O* En we zijn (net niet) failliet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Claudia_x op 01-06-2019 20:35:13 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 20:52:03 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187206516
Niet failliet is heel wat met jullie project ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 juni 2019 @ 20:59:44 #14
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_187206769
Is dat zo’n draadloze stofzuiger?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_187207722
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 20:59 schreef jajablahblah het volgende:
Is dat zo’n draadloze stofzuiger?
Jep, met reservoir (en dus zonder stofzuigerzakken).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Jubileum moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 21:52:39 #16
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_187208526
Die stofzuiger is briljant ja, heb hem nu een maand en zelfs alle kattenharen vliegen overal af.

Wat fijn dat jullie officieel uit de verbouwing zijn, ik heb alle topics meegelurkt en heb vooral genoten van alle “uitzicht” foto’s. Hoe geweldig is dat, dat je als kind in en op het water kan spelen zo vlak bij huis❤
In de winter kun je schaatsen, en snel weer lekker thuis opwarmen, of chocolademelk halen. Wat een zalige plek en jullie hebben er een geweldig thuis van gemaakt.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_187209112
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
[......]

Eén aankoop wil ik jullie niet onthouden:

[ afbeelding ]

De fijnste stofzuiger die ik ooit heb gehad! Aanrader. Maakt je leven een stuk leuker en makkelijker.

Aanvulling voor je machinepark:

Ken je deze al voor het dweilen/reinigen van je vloer? Ideaal vanwege de 2 reservoirs, 1 voor schoon water en 1 voor vuil water. Je verplaatst het vuil dus niet maar het vuil wordt netjes afgevoerd.
Ik heb deze sinds een week in huis en zou niets anders meer willen voor het reinigen van onze epoxy vloer.
pi_187209357
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 22:13 schreef Erik het volgende:

[..]

Aanvulling voor je machinepark:

Ken je deze al voor het dweilen/reinigen van je vloer? Ideaal vanwege de 2 reservoirs, 1 voor schoon water en 1 voor vuil water. Je verplaatst het vuil dus niet maar het vuil wordt netjes afgevoerd.
Ik heb deze sinds een week in huis en zou niets anders meer willen voor het reinigen van onze epoxy vloer.
Stoer ding! Kom je net een week te laat mee. :Y) Je hebt zeker helemaal geen aparte stofzuiger meer?

- Edit - Zie ik goed dat-ie niet snoerloos is? Dat zou ik wel een groot nadeel vinden. Ik heb onderstaande dweil met sprinklersysteem en vind die fantastisch. Nadeel is dat je het vuil steeds verplaatst. Daarom is eerst goed stofzuigen belangrijk.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187211020
Prachtige plek, Claudia, hier doe je het toch voor! Heb de verbouwing met heel veel plezier gevolgd en vind het bijna jammer dat het grote/grove werk er nu echt opzit. Veel beterschap en geniet van jullie heerlijke 'bloed, zweet en tranen' huis!
  zaterdag 1 juni 2019 @ 23:15:18 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187211064
Wat een bos haar heeft je dochter _O_

Ik lees weer mee, blijkbaar wat updates gemist. Beterschap Claudia!
Resistance is futile.
pi_187211489
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 23:15 schreef Seven. het volgende:
Wat een bos haar heeft je dochter _O_

Ik lees weer mee, blijkbaar wat updates gemist. Beterschap Claudia!
[offtopic]
Ze heeft heel dik haar, veel haar, een flinke lengte en een bos krullen (op de foto niet goed te zien). Jaloersmakend. Het komische is dat ze de eerste 1,5-2 jaar nauwelijks haar had.
[/offtopic]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187211683
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 23:13 schreef HollyMcClane het volgende:
Prachtige plek, Claudia, hier doe je het toch voor! Heb de verbouwing met heel veel plezier gevolgd en vind het bijna jammer dat het grote/grove werk er nu echt opzit. Veel beterschap en geniet van jullie heerlijke 'bloed, zweet en tranen' huis!
Dank je!

De buren met het (ooit) identieke huis willen gaan verbouwen. Misschien moet ik daar een verslag van maken. :+ Onze buren willen hun huis levensloopbestendig gaan maken. Daarvoor gaan ze aan de achterkant uitbouwen en de schuur bij de woning trekken. Voor ons is dat leuk om te volgen omdat het iets is wat wij in de verre toekomst ook zouden kunnen doen. Ik heb er wel eens met de aannemer en architect hardop over gefantaseerd, bijvoorbeeld het aanbrengen van flinke raampartijen in de schuur zodat je nog dichter bij het water en de weilanden bent.

Wat ons huis betreft denk ik dat er nog een flink aantal klussen is dat niet neerkomt op grof werk maar wel een groot verschil zal maken. In de tuin is er wel grof werk nodig. We zijn al voorzichtig begonnen om na te denken wat we met de waterkant willen. Ik hoop dat dat een project voor volgend jaar wordt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187211872
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 21:52 schreef Lois het volgende:
Die stofzuiger is briljant ja, heb hem nu een maand en zelfs alle kattenharen vliegen overal af.

Wat fijn dat jullie officieel uit de verbouwing zijn, ik heb alle topics meegelurkt en heb vooral genoten van alle “uitzicht” foto’s. Hoe geweldig is dat, dat je als kind in en op het water kan spelen zo vlak bij huis❤
In de winter kun je schaatsen, en snel weer lekker thuis opwarmen, of chocolademelk halen. Wat een zalige plek en jullie hebben er een geweldig thuis van gemaakt.
De plek is inderdaad geweldig. We hebben die zonder ons er volledig van bewust te zijn geweest goed gekozen. Er zijn hier in de buurt dorpen die nog mooier zijn, met allemaal waterwegen en monumentale panden. Maar de mooie plekken in die dorpen zijn voor gewone stervelingen niet meer betaalbaar. Je moet minstens een miljoen klaar hebben liggen, vaak zelfs 1,5-2 miljoen.

Ons dorp is niet monumentaal en toch heel mooi. Na wat gesprekken met mijn nieuwe dorpsgenoten heb ik inmiddels door dat er wel minder goede plekken zijn om te wonen, bijvoorbeeld omdat je dan last hebt van de provinciale weg of omdat de wind het altijd onaangenaam maakt in de tuin. Bij ons zit dat allemaal precies goed. En ik kwam er niet zolang geleden ook nog achter dat vrijwel alle weilanden achter ons huis beschermd natuurgebied vormen. Dus we hoeven er niet bang voor te zijn dat het er ooit volgebouwd gaat worden.

Het enige nadeel is dat leeftijdsgenoten van mijn zoon nu ineens heel zelfstandig worden, bijvoorbeeld door alleen naar school te gaan, en hij niet omdat we ervoor hebben gekozen om alles bij het oude te laten (denk aan school en verenigingen). Dat zorgt voor continuïteit, maar de kinderen zijn wel afhankelijker geworden van ons omdat de te overbruggen afstanden groter zijn geworden. Ik verwacht wel dat dat over 3-4 jaar anders zal zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187231192
Tip: je kunt via Google Street View en Google Earth historische beelden ophalen. Zo is het me net gelukt om de tuinindeling van ons huis van 2005 terug te vinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187233733
Historische beelden? Cool. Eens kijken of ze wat hebben van 1870. _O- .

Het is mooi geworden, Claudia. _O_ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_187236789
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2019 09:30 schreef Franny_G het volgende:
Historische beelden? Cool. Eens kijken of ze wat hebben van 1870. _O- .
Nou ja, voor ons huis gaat-ie tot 15 jaar terug. Dat is ongeveer een kwart van het bestaan van ons huis en biedt wat nieuwe inzichten. We vroegen ons bijvoorbeeld af of er een gebouw achter onze kas heeft gestaan en hebben ontdekt dat dat inderdaad zo was.

Konden we maar nog verder teruggaan! Ik ga eens op zoek naar oude beelden van onze straat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187236839
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, voor ons huis gaat-ie tot 15 jaar terug. Dat is ongeveer een kwart van het bestaan van ons huis en biedt wat nieuwe inzichten. We vroegen ons bijvoorbeeld af of er een gebouw achter onze kas heeft gestaan en hebben ontdekt dat dat inderdaad zo was.

Konden we maar nog verder teruggaan! Ik ga eens op zoek naar oude beelden van onze straat.
www.hisgis.nl..................
Jeroentje.
pi_187237014
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:20 schreef Claudia_x het volgende:

Nou ja, voor ons huis gaat-ie tot 15 jaar terug. Dat is ongeveer een kwart van het bestaan van ons huis en biedt wat nieuwe inzichten. We vroegen ons bijvoorbeeld af of er een gebouw achter onze kas heeft gestaan en hebben ontdekt dat dat inderdaad zo was.

Konden we maar nog verder teruggaan! Ik ga eens op zoek naar oude beelden van onze straat.
Vijftien jaar is ook al heel wat inderdaad. Het is een van mijn hobby's om oude straatfoto's te bekijken van plekken waar ik woon/heb gewoond of veel kom. Is echt leuk om je in te verdiepen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_187237266
Ik heb trouwens nog niet eerder dat stukje van de tuin laten zien, geloof ik. Het is een soort terras dat is verzakt, maar de fundering is nog goed:



We denken erover om er een overkapping te maken, zoiets:



En dan met een stuk vlonderterras erbij aan het water waar we ook een bootje aan kunnen leggen. De rest van de waterkant mag dan lekker verwilderen, tenzij we ontdekken dat de al aanwezige maar verzakte betonnen beschoeiing het beste kan worden hersteld.

Als je goed kijkt, zie je op de eerste foto een zwaan. Ik maakte de foto net en kreeg wat gezelschap. O+

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187237462
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:23 schreef jpajs het volgende:

[..]

www.hisgis.nl..................
Mijn provincie ontbreekt. -O-
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 3 juni 2019 @ 14:57:02 #31
80382 manny
30 is best veel
pi_187238485
respect voor dit doorzettingsvermogen en harde werk. resultaat mag er zijn.

wellicht al 100 keer gevraagd, maar gaat die sloot ergens naar toe, is dat vaarwater ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_187238682
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 14:57 schreef manny het volgende:
respect voor dit doorzettingsvermogen en harde werk. resultaat mag er zijn.

wellicht al 100 keer gevraagd, maar gaat die sloot ergens naar toe, is dat vaarwater ?
Is nog niet eerder gevraagd! Het is inderdaad vaarwater. Omdat het een doodlopend stukje is, komen achter ons huis alleen de buren. Maar we kunnen vanuit onze achtertuin op alle waterwegen in de regio komen. Daar hebben we goed naar gekeken voordat we het huis kochten, want ik wou graag een bootje kunnen aanleggen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187239056
Deze foto nog even: heel cool om de vouwdeur volledig open te kunnen doen. Het grootste nadeel van vouwdeuren is dat we meer kozijn hebben dat ons uitzicht blokkeert. Maar het is werkelijk spectaculair om de vouwdeur open te hebben.



Alleen ontdekken we nu wel dat we allerlei nieuwe dingen nodig hebben, zoals een ding dat voorkomt dat de deur keihard tegen de gevel open waait. Onze arme kinderen moeten voortdurend ons gezeur aanhoren over het dichttrekken van deuren ('doe die deur nou achter je dicht!').
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 3 juni 2019 @ 16:19:40 #34
80382 manny
30 is best veel
pi_187239715
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Is nog niet eerder gevraagd! Het is inderdaad vaarwater. Omdat het een doodlopend stukje is, komen achter ons huis alleen de buren. Maar we kunnen vanuit onze achtertuin op alle waterwegen in de regio komen. Daar hebben we goed naar gekeken voordat we het huis kochten, want ik wou graag een bootje kunnen aanleggen.
Vet ! Wij hebben sinds een jaar of drie een boot. Genieten hoor.

Dan kun je ook overwegen om rond dat verzakte deel een fijne steiger / aanlegplaats te maken.

Als je een boot hebt dan is het erg fijn een goede aanlegplek te hebben waar dat ding veilig en goed ligt.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_187239963
Heel mooi Claudia, zo met de deuren open! Genieten voor jullie zo!
Met een meidenkwartet
pi_187246457
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:19 schreef manny het volgende:

[..]

Vet ! Wij hebben sinds een jaar of drie een boot. Genieten hoor.

Dan kun je ook overwegen om rond dat verzakte deel een fijne steiger / aanlegplaats te maken.

Als je een boot hebt dan is het erg fijn een goede aanlegplek te hebben waar dat ding veilig en goed ligt.
Ah! Heb je nog tips voor een soort boot en zaken om rekening mee te houden (denk aan onderhoud of op het droge trekken)? Ik denk aan het kopen van een fluisterboot voor wat flinkere afstanden en een kano/kajak voor het sportieve.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187246872
Hoe langer ik erover nadenk, hoe toffer het me lijkt om een 'buitenkamer' aan het water te hebben:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 3 juni 2019 @ 23:43:31 #38
80382 manny
30 is best veel
pi_187248927
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 21:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ah! Heb je nog tips voor een soort boot en zaken om rekening mee te houden (denk aan onderhoud of op het droge trekken)? Ik denk aan het kopen van een fluisterboot voor wat flinkere afstanden en een kano/kajak voor het sportieve.
klinkt als een goed idee. kano is heerlijk. fluisterboot heb ik geen ervaring mee, maar lijkt me fijne manier om lekker te cruisen en te genieten. is zo leuk vanaf water !

als je hem de kant wil op kunnen slepen dan moet je je wel even goed laten informeren en daar je aanlegplek ook wat op aanpassen of er een aparte plek voor maken.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 3 juni 2019 @ 23:46:15 #39
80382 manny
30 is best veel
pi_187248988
boot en onderhoud is trouwens kosten,
kosten, kosten.... er is altijd wat. begin lekker met die kano’s als je onvoldoende budget hebt

hier zeggen ze: er zijn twee dagen die het hoogtepunt zijn van een booteigenaar: de dag dat je de boot koopt, en de dag dat je hem verkoopt...
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_187253865
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 23:46 schreef manny het volgende:
boot en onderhoud is trouwens kosten,
kosten, kosten.... er is altijd wat. begin lekker met die kano’s als je onvoldoende budget hebt

hier zeggen ze: er zijn twee dagen die het hoogtepunt zijn van een booteigenaar: de dag dat je de boot koopt, en de dag dat je hem verkoopt...
:D!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 11:49:31 #41
73386 Fazz
onderweg
pi_187253899
Wat is het mooi geworden Claudia O+
En goed om te horen dat je alweer kunt dromen over de volgende projecten! :D
pi_187254045
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 11:49 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat is het mooi geworden Claudia O+
En goed om te horen dat je alweer kunt dromen over de volgende projecten! :D
Ja, zo zit ik ook wel weer in elkaar. :+

En er is buiten het huis nog genoeg te doen. Ik heb vannacht zitten fantaseren over een buitenkamer waar je ook in zou kunnen slapen. Niet alleen heel mooi, maar ook handig voor als je ruzie met je geliefde hebt. :7
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 12:49:23 #43
80382 manny
30 is best veel
pi_187254637
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 12:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, zo zit ik ook wel weer in elkaar. :+

En er is buiten het huis nog genoeg te doen. Ik heb vannacht zitten fantaseren over een buitenkamer waar je ook in zou kunnen slapen. Niet alleen heel mooi, maar ook handig voor als je ruzie met je geliefde hebt. :7
Daar kun je echt heel veel over vinden op youtube aan inspiratie DYI sheds, tiny house, garden-house, etc...

zoeken op DYI gardenhouse en de obsessie kan starten...
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_187254715
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb trouwens nog niet eerder dat stukje van de tuin laten zien, geloof ik. Het is een soort terras dat is verzakt, maar de fundering is nog goed:

[ afbeelding ]

We denken erover om er een overkapping te maken, zoiets:

[ afbeelding ]

En dan met een stuk vlonderterras erbij aan het water waar we ook een bootje aan kunnen leggen. De rest van de waterkant mag dan lekker verwilderen, tenzij we ontdekken dat de al aanwezige maar verzakte betonnen beschoeiing het beste kan worden hersteld.

Als je goed kijkt, zie je op de eerste foto een zwaan. Ik maakte de foto net en kreeg wat gezelschap. O+

[ afbeelding ]
Lijkt me heerlijk om daar een mooi overdekt terras met een steigertje het water in te hebben O+

En die openslaande deuren, wat ontzetten mooi is dat zeg. Had ik nooit verwacht. Ik wil ze ook. :( O+
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_187260159
Ik ben (nu nog) heel blij dat ik geen schuifpui heb. Die heb ik in mijn vorige twee woningen gehad en al heel snel gingen de schuifdeuren stroef open en dicht. Voor de kinderen leek dat al helemaal niet handig. Ik moet alleen nog zien hoe goed de vouwdeuren zich houden. Ze zijn van hout en werken, waardoor ze soms moeten worden gesteld.

Nog een tip: wij hebben twee buitendeuren die niet automatisch in het slot vallen. Ik vind het zo fijn om die te hebben zodat ik niet altijd met sleutelbos naar buiten hoef.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187260185
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 12:49 schreef manny het volgende:

[..]

Daar kun je echt heel veel over vinden op youtube aan inspiratie DYI sheds, tiny house, garden-house, etc...

zoeken op DYI gardenhouse en de obsessie kan starten...
Ik ga eens zoeken! Het is een mooi project om zelf het een en ander te leren. Aan de andere kant: kunnen we wel genoeg zelf?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187260283
Een boot.. Oh weet waar je aan begint. Mijn ouders hebben een zeilboot. Zit zoveel werk aan. Ook al aan een simpel bootje echt verkijk je daar niet op.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_187260366
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 19:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Een boot.. Oh weet waar je aan begint. Mijn ouders hebben een zeilboot. Zit zoveel werk aan. Ook al aan een simpel bootje echt verkijk je daar niet op.
Maar er zijn toch ook onderhoudsarme bootjes van bijvoorbeeld aluminium of polyester?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 4 juni 2019 @ 19:12:18 #49
5428 crew  miss_sly
pi_187260410
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 19:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar er zijn toch ook onderhoudsarme bootjes van bijvoorbeeld aluminium of polyester?
Volgens mij zijn die aluminium fluisterbootjes die je overal in de omgeving ook kunt huren redelijk onderhoudsarm. Je zult er altijd iets aan moeten doen, maar volgens mij zijn die best goed te doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_187260456
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 19:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die aluminium fluisterbootjes die je overal in de omgeving ook kunt huren redelijk onderhoudsarm. Je zult er altijd iets aan moeten doen, maar volgens mij zijn die best goed te doen.
Er zijn ook mensen die (terecht) niet moeten denken aan de hoeveelheid onderhoud die bij een tuin als de onze komt kijken. Ik vind onderhoud geen probleem, maar ik wil niet om de haverklap reparaties uit laten voeren omdat ik een te oude boot heb gekocht. Dan liever investeren in bijvoorbeeld een nieuwe, elektrische motor en onderhoudsarm materiaal.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 4 juni 2019 @ 19:19:33 #51
5428 crew  miss_sly
pi_187260528
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 19:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die (terecht) niet moeten denken aan de hoeveelheid onderhoud die bij een tuin als de onze komt kijken. Ik vind onderhoud geen probleem, maar ik wil niet om de haverklap reparaties uit laten voeren omdat ik een te oude boot heb gekocht. Dan liever investeren in bijvoorbeeld een nieuwe, elektrische motor en onderhoudsarm materiaal.
Ja, dat bedoel ik ook, zo eentje nieuw voor jezelf. Ik vind ze zalig, die bootjes ❤️
Als je een laag boothuisje maakt waar je in de winter de boot in omhoog kunt takelen zodat ie droog ligt, ben je al een eind. Begin van het seizoen even schoonmaken en nakijken en varen maar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_187260760
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 19:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar er zijn toch ook onderhoudsarme bootjes van bijvoorbeeld aluminium of polyester?
Die hebben minder onderhoud idd :Y
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 4 juni 2019 @ 20:37:52 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187262251
Tuinkamer! O+ Een plek om je even helemaal terug te trekken! O+ Dat wordt lootjes trekken met de familie! O+ :D

Ik overweeg hier ook een overkapping op onze vlonder, maar de tuin is al vrij mini en we hebben zo vreselijk veel muggen hier in de omgeving dat er eigenlijk dan meteen ook een soort klamboe-constructie erbij moet komen. (Is vrij simpel te doen, maar blijft dat lang mooi...)
***
pi_187262527
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 20:37 schreef Brighteyes het volgende:
Tuinkamer! O+ Een plek om je even helemaal terug te trekken! O+ Dat wordt lootjes trekken met de familie! O+ :D

Ik overweeg hier ook een overkapping op onze vlonder, maar de tuin is al vrij mini en we hebben zo vreselijk veel muggen hier in de omgeving dat er eigenlijk dan meteen ook een soort klamboe-constructie erbij moet komen. (Is vrij simpel te doen, maar blijft dat lang mooi...)
Gewoon doen. Komt wel goed met de muggenwering.

Klamboegordijnen:







[ Bericht 10% gewijzigd door Claudia_x op 04-06-2019 20:57:01 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 20:57:30 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187262653
Zoiets ja! O+
Het zou er wel voor zorgen dat we tijdens zomeravonden veel langer buiten kunnen blijven zitten, want nu is dat eigenlijk niet te doen.
***
pi_187262689
En anders een kruimeldief neerleggen, want ik heb gemerkt dat je daar goed muggen mee kunt opzuigen. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 20:59:42 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187262714
:D
***
pi_187263014
Heerlijke plek, Claudia. En zo fijn dat je weer puf hebt om nieuwe dingen aan te gaan. Geniet van je nieuwe omgeving. De kinderen lijken hun weg ook goed te vinden. *O* :)
Is dat zo?
pi_187263768
Jaaaa, een nieuw project! O+
  Moderator woensdag 5 juni 2019 @ 14:25:09 #60
5428 crew  miss_sly
pi_187273228
Ik heb nog even teruggekeken, en ik vroeg me af of het hout dat je in de badkamer hebt, specifiek hout is voor vochtige ruimten?
Wij willen straks ook iets met een houten plank doen, maar vroeg me af waar we dan extra op moeten letten als het voor de badkamer is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_187274643
Als het hout in de natte hoek komt (douche/bad) moet je oppassen. In de rest van de badkamer is dat veel minder kritisch. Zo'n wastafel kastje mag van hout zijn, maar dan zou ik het blad wel goed in lak zetten, vooral rond de kraan en de wasbak kan dat anders wel zwarte vlekken gaan geven.

Ik heb altijd hout in de badkamer gehad, doodgewoon vuren/grenen en geen spoortje van houtrot.
pi_187276831
We hebben er weer een! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187277036
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 14:25 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb nog even teruggekeken, en ik vroeg me af of het hout dat je in de badkamer hebt, specifiek hout is voor vochtige ruimten?
Wij willen straks ook iets met een houten plank doen, maar vroeg me af waar we dan extra op moeten letten als het voor de badkamer is.
Wat seekelot al zegt: aflakken. Wij hebben dat met epoxy gedaan. Werkt heel goed. Je kunt het hout ook in de olie zetten en dat regelmatig opnieuw doen. Ik had daar geen zin in, maar ik heb bijvoorbeeld wel een eettafel die ik zo nu en dan in de olie moet zetten. Alleen moet ik daar wel op letten dat er niet heel lang water op blijft liggen en ik weet niet of ik daar bij een badkamer zin in zou hebben.

Ik vind olie zelf mooier dan lak, maar je hebt tegenwoordig wel laksoorten die het hout er niet uit laten zien alsof het van plastic is. Ik vind dat bij ons badkamerblad goed gelukt (daar is ook een whitewash overheen gegaan).

Je kunt ook bamboe kiezen. Dat kan goed tegen vocht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187277127
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:51 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben er weer een! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo’n trapkast heb ik eerder ergens hier voorbij zien komen. Omdat je over “weer” spreekt wellicht een eerder topic van jou? Handig, lijkt me?
Is dat zo?
pi_187277212
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 19:07 schreef Smallish het volgende:

[..]

Zo’n trapkast heb ik eerder ergens hier voorbij zien komen. Omdat je over “weer” spreekt wellicht een eerder topic van jou? Handig, lijkt me?
We hadden de kast ook in ons vorige huis:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geweldig handig ding. We hebben de kast 6,5 jaar lang zeer intensief gebruikt, soms misbruikt, en na al die jaren was de kast nog net zo goed als de dag dat-ie werd gemonteerd. Efficiënt, stevig, niet eens zo gek duur voor een maatwerkkast - ik wou er heel graag weer een.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 5 juni 2019 @ 19:19:03 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187277348
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:51 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben er weer een! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
Als ik ooit nog eens een kast onder een trap krijg dan komt er zo'n kast in :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 5 juni 2019 @ 19:21:02 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187277381
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 20:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gewoon doen. Komt wel goed met de muggenwering.

Klamboegordijnen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Walnootboom in de tuin planten, jij hebt er iig de tuin voor :D
Ik las net dat men bij boerderijen vaak walnootbomen vindt omdat die goed werken tegen muggen en vliegen.
En jij hebt het water toch al tegen daar, dus ik zou het er gewoon op wagen :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187277475
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 19:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We hadden de kast ook in ons vorige huis:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geweldig handig ding. We hebben de kast 6,5 jaar lang zeer intensief gebruikt, soms misbruikt, en na al die jaren was de kast nog net zo goed als de dag dat-ie werd gemonteerd. Efficiënt, stevig, niet eens zo gek duur voor een maatwerkkast - ik wou er heel graag weer een.
Ons huis leent zich niet voor zo’n kast, maar in vorige huizen had me dit inderdaad erg handig geleken.
Is dat zo?
pi_187277494
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 19:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Walnootboom in de tuin planten, jij hebt er iig de tuin voor :D
Ik las net dat men bij boerderijen vaak walnootbomen vindt omdat die goed werken tegen muggen en vliegen.
En jij hebt het water toch al tegen daar, dus ik zou het er gewoon op wagen :+
Wij hebben twee walnotenbomen. Ik wist dit niet, van die muggen, leuk weetje! :D
Is dat zo?
pi_187277781
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 19:26 schreef Smallish het volgende:

[..]

Ons huis leent zich niet voor zo’n kast, maar in vorige huizen had me dit inderdaad erg handig geleken.
Ik kom jou trouwens ineens in mijn vorige reeks tegen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187278824
quote:
14s.gif Op woensdag 5 juni 2019 19:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kom jou trouwens ineens in mijn vorige reeks tegen.
:D Ja, dat klopt wel, ja! Vond/vind o.a. jouw topics leuk vanwege de inspiratie, interesse in ideetjes enzo. Wij zijn jaaaren bezig geweest met verkoop vorige woning, ontwerpen nieuwe woning en daar zitten we naar alle tevredenheid alweer 2 jaar. Interesse in bouwen/verbouwen/inrichten is gebleven, vandaar dat ik jullie verbouwing ook graag heb gevolgd. :)
Is dat zo?
pi_187278862
En vind het overigens echt prettig te merken dat je inmiddels lekkerder rondloopt op jullie nieuwe stek dan een paar weken geleden. Je klonk toen niet fijn. Genieten dus! *O*
Is dat zo?
pi_187279050
Ja, het gaat echt beter. Al laten we de grotere dingen nu wel liggen en zijn we meer met kleine dingen bezig, haakjes ophangen en zo. Maar daar worden we wel heel blij van. En ik ben herstellende, dat scheelt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187279191
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 20:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, het gaat echt beter. Al laten we de grotere dingen nu wel liggen en zijn we meer met kleine dingen bezig, haakjes ophangen en zo. Maar daar worden we wel heel blij van. En ik ben herstellende, dat scheelt.
^O^ :*
Is dat zo?
pi_187355577
Crosspost: tweepersoonshangmat opgehangen. O+ De perfecte plek voor als het straks heel warm wordt. Er komt een klein beetje zon door het bladerdak.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 10 juni 2019 @ 17:30:01 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187355647
O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187355736
Wij hebben ook zo'n inzetkast. Ik vind ze echt fantastisch O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_187355942
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 17:25 schreef Claudia_x het volgende:
Crosspost: tweepersoonshangmat opgehangen. O+ De perfecte plek voor als het straks heel warm wordt. Er komt een klein beetje zon door het bladerdak.

[ afbeelding ]
Heerlijke plek O+

Doe je wel nog een stuk rubber tussen dat touwtje en de boom?
Wordt de bast blijer van als er twee mensen in liggen te tukken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 10 juni 2019 @ 19:17:25 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187357696
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:51 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben er weer een! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o Envy! _O_

En trouwens ook voor de hangmatplek!
***
  maandag 10 juni 2019 @ 20:25:44 #80
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187358992
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:51 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben er weer een! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er superpraktisch uit maar beweegt de inzet ook? :@
Resistance is futile.
pi_187359006
quote:
2s.gif Op maandag 10 juni 2019 20:25 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ziet er superpraktisch uit maar beweegt de inzet ook? :@
Bedoel je de spullen in de kast?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 10 juni 2019 @ 20:30:39 #82
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187359057
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 20:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bedoel je de spullen in de kast?
Ik bedoel of de kast zelf ook naar voren komt zodat je de ruimte erachter ook nog kunt gebruiken, maar gezien je reactie denk ik van niet :+
Resistance is futile.
pi_187359087
quote:
2s.gif Op maandag 10 juni 2019 20:30 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik bedoel of de kast zelf ook naar voren komt zodat je de ruimte erachter ook nog kunt gebruiken, maar gezien je reactie denk ik van niet :+
Ja, natuurlijk! Die draait gewoon open. In de kelder gaan we nog schappen maken en de bodem zelf kunnen we ook nog gebruiken voor drank, aardappelen et cetera. We hebben een vrij grote kelder.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 10 juni 2019 @ 20:32:27 #84
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187359094
quote:
2s.gif Op maandag 10 juni 2019 20:30 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik bedoel of de kast zelf ook naar voren komt zodat je de ruimte erachter ook nog kunt gebruiken, maar gezien je reactie denk ik van niet :+
Juist wel! Dat is het doel van de kast. De loze ruimte van de opening OOK gebruiken naast het deel van de trapkast dat iedereen altijd al vult.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_187359106
Dat gaat zo:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 10 juni 2019 @ 20:33:57 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_187359123
Maar dan nog de vraag of niet alles uit je kast flikkert als je m open draait :D
disclaimer
  maandag 10 juni 2019 @ 20:34:35 #87
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187359140
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 20:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk! Die draait gewoon open. In de kelder gaan we nog schappen maken en de bodem zelf kunnen we ook nog gebruiken voor drank, aardappelen et cetera. We hebben een vrij grote kelder.
_O_

Dat is echt geweldig! Ik had ze nog nooit gezien :P
Resistance is futile.
  maandag 10 juni 2019 @ 20:37:25 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_187359208
Wij hebben zoiets aan de deur vast zitten naar keldertje toe hier, flikkert nooit iets uit eigenlijk.
Ideaal _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_187359297
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 20:33 schreef Stormqueen het volgende:
Maar dan nog de vraag of niet alles uit je kast flikkert als je m open draait :D
Nope. Bij ons is de kast in onze vorige woning al zo vaak dicht geknald en er is nog nooit iets uit gekomen. En we deden er van alles in zonder erover na te denken (wijnflessen, zakjes noodles). Ik had zo mijn bedenkingen toen ik de kast voor onze vorige woning kocht, maar hij is echt zo fantastisch als hij lijkt!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187359309
En ik heb geen aandelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 10 juni 2019 @ 20:54:14 #91
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_187359534
Wauw die inzetkast heb ik eerder gezien op Fok. Ziet er reuze handig uit!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_187416564
Net als je denkt dat alle ellende achter de rug is: er zitten blazen in onze gietvloer. Op de foto waren die niet goed te zien, dus ik heb even met de instellingen zitten schuiven (vandaar het rare contrast):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 14 juni 2019 @ 10:22:41 #93
5428 crew  miss_sly
pi_187416598
O, dat lijkt me echt heel erg rot. Dat kun je niet zomaar wegwerken lijkt me?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_187416609
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:22 schreef miss_sly het volgende:
O, dat lijkt me echt heel erg rot. Dat kun je niet zomaar wegwerken lijkt me?
Weet ik niet. Ik ben wel bang dat het nu erger gaat worden.

Ik geloof dat we het dieptepunt nu wel hebben bereikt. Ik ben ook nog steeds ziek en loop nog in het ziekenhuis voor onderzoeken. Als er iets is wat ik er niet bij had willen hebben...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 14 juni 2019 @ 10:26:17 #95
5428 crew  miss_sly
pi_187416635
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Weet ik niet. Ik ben wel bang dat het nu erger gaat worden.

Ik geloof dat we het dieptepunt nu wel hebben bereikt. Ik ben ook nog steeds ziek en loop nog in het ziekenhuis voor onderzoeken. Als er iets is wat ik er niet bij had willen hebben...
Ah nee, dat snap ik. Ziek zijn en ziekenhuisonderzoeken zijn nooit prettig, maar met een nieuw huis, verbouwing en de nodige toestanden is het een heel slechte combinatie.

Je wil gewoon dat je huis perfect is en je alleen maar hoeft te genieten :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 14 juni 2019 @ 10:34:54 #96
80382 manny
30 is best veel
pi_187416709
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:20 schreef Claudia_x het volgende:
Net als je denkt dat alle ellende achter de rug is: er zitten blazen in onze gietvloer. Op de foto waren die niet goed te zien, dus ik heb even met de instellingen zitten schuiven (vandaar het rare contrast):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat is balen zeg. pffff.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_187416763
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:34 schreef manny het volgende:

[..]

dat is balen zeg. pffff.
Ja, dit is wel het nachtmerriescenario als je een gietvloer neemt. Geen idee ook waar ze vandaan komen. Toch nog restvocht aanwezig? Komt er op een of andere manier vocht in de vloer door de hevige regenval van de afgelopen tijd? Ik wil er niet te veel over nadenken, maar kop in het zand steken is zelden een goede strategie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187416784
Ik ben vooral bang dat dit het begin wordt van een slepende ruzie tussen ons, de vloerleverancier en aannemer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187416884
Hangt die kast geheel aan de wand of het kozijn of rolt hij ook over de vloer?
Wij hebben namelijk een ouderwetse kelderkast onder de trap waarbij achter de deur meteen een hoogteverschil zit van een meter met een trap.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:06:57 #100
207727 Smallish
Kleintje!
pi_187417036
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben vooral bang dat dit het begin wordt van een slepende ruzie tussen ons, de vloerleverancier en aannemer.
O, gadverdamme.....

Direct aanpakken en niet afwachten?
Is dat zo?
pi_187417057
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:06 schreef Smallish het volgende:

[..]

O, gadverdamme.....

Direct aanpakken en niet afwachten?
Ik heb meteen gemaild.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:12:00 #102
207727 Smallish
Kleintje!
pi_187417092
Verstandig, denk ik. Direct zakelijk aanpakken, emotie zoveel mogelijk vermijden. Dit kan niet, zo’n vloer mag niet hetgeen zijn waar jullie voor betaald hebben.
Is dat zo?
pi_187417134
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:12 schreef Smallish het volgende:
Verstandig, denk ik. Direct zakelijk aanpakken, emotie zoveel mogelijk vermijden. Dit kan niet, zo’n vloer mag niet hetgeen zijn waar jullie voor betaald hebben.
Klopt. Helaas heb ik al veel problemen met dit bedrijf gehad. Maar eerst maar eens even afwachten hoe ze reageren. Misschien zijn ze wel heel professioneel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187417152
Diep van binnen denk ik: waar verdienen we dit aan? Maar ja, zo werkt ellende niet. Ellende is onverschillig, er zit geen vorm van rechtvaardigheid in.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187417173
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:51 schreef archito het volgende:
Hangt die kast geheel aan de wand of het kozijn of rolt hij ook over de vloer?
Wij hebben namelijk een ouderwetse kelderkast onder de trap waarbij achter de deur meteen een hoogteverschil zit van een meter met een trap.
Aan het kozijn. Een deel van het mechanisme leunt op de vloer, het gedeelte van de vloer dat in het kozijn valt. Als je dus een stuk vloer hebt onder/tussen het kozijn, dan kun je er een kast kwijt. In geval van twijfel kun je ze altijd een foto sturen van de situatie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 14 juni 2019 @ 11:22:34 #106
5428 crew  miss_sly
pi_187417222
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Klopt. Helaas heb ik al veel problemen met dit bedrijf gehad. Maar eerst maar eens even afwachten hoe ze reageren. Misschien zijn ze wel heel professioneel.
Wil je delen met welk bedrijf je de vloer gedaan hebt? Zodat we niet met het verkeerde bedrijf in zee gaan? Mag ook via PM.

Misschien pakken ze dit wel heel goed op! En nee, je hebt het nergens aan verdiend, inderdaad, maar soms voelen dingen wel erg onrechtvaardig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 16 juni 2019 @ 19:34:15 #107
80382 manny
30 is best veel
pi_187457974
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:16 schreef Claudia_x het volgende:
Diep van binnen denk ik: waar verdienen we dit aan? Maar ja, zo werkt ellende niet. Ellende is onverschillig, er zit geen vorm van rechtvaardigheid in.
dat soort gedachten hebben inderdaad geen zin en helpen al helemaal niet om de boel op te lossen.

eerst maar eens afwachten hoe ze reageren. wellicht pakken ze het perfect op.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 17 juni 2019 @ 08:56:40 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187464950
:{ Bummer.... hopen dat ze het goed oppakken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 17 juni 2019 @ 09:35:44 #109
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_187465430
Hè wat ontzettend balen, Claudia!

Hebben jullie al een reactie gekregen op de mail?
pi_187465711
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 09:35 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hè wat ontzettend balen, Claudia!

Hebben jullie al een reactie gekregen op de mail?
Hij komt langs om ernaar te kijken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187465756
Tijdens de hevige regelval van afgelopen week werd de dakgoot aan de voorkant van ons huis ineens een waterval. Ik heb de aannemer een bericht gestuurd, maar die wil dat we eerst kijken of de dakgoot niet verstopt is door bladeren. Dat lijkt me stug, want de dakgoot zit er net op en je zou toe moeten kunnen met één keer schoonmaken per jaar, lijkt me? Maar ik begrijp hem wel, want anders komt hij voor niks langs.

Maar nu moet ik dus bedenken hoe ik de dakgoot kan inspecteren. Ik heb erg hoogtevrees, maar het zou wel heel handig zijn als ik me daarover heen kon zetten i.v.m. ramen lappen en toekomstig onderhoud aan de goot. Iemand tips? Een fijne ladder, een goed telescopisch systeem om de boel te inspecteren en schoon te maken?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 17 juni 2019 @ 10:12:40 #112
5428 crew  miss_sly
pi_187465981
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 09:59 schreef Claudia_x het volgende:
Tijdens de hevige regelval van afgelopen week werd de dakgoot aan de voorkant van ons huis ineens een waterval. Ik heb de aannemer een bericht gestuurd, maar die wil dat we eerst kijken of de dakgoot niet verstopt is door bladeren. Dat lijkt me stug, want de dakgoot zit er net op en je zou toe moeten kunnen met één keer schoonmaken per jaar, lijkt me? Maar ik begrijp hem wel, want anders komt hij voor niks langs.

Maar nu moet ik dus bedenken hoe ik de dakgoot kan inspecteren. Ik heb erg hoogtevrees, maar het zou wel heel handig zijn als ik me daarover heen kon zetten i.v.m. ramen lappen en toekomstig onderhoud aan de goot. Iemand tips? Een fijne ladder, een goed telescopisch systeem om de boel te inspecteren en schoon te maken?
In principe zou een keer per jaar schoonmaken voldoende moeten zijn, maar met stormen zoals we die gehad hebben, kan er zomaar ineens toch een en ander in liggen dat de boel verstopt.

Geen tip voor een fijne ladder. Een dakgoot zit mij te hoog, dat durf ik niet. Wij hebben het altijd door de glazenwasser laten doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 17 juni 2019 @ 10:13:04 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187465988
De (nieuwe) dakgoot zelf niet verstopt, maar de afvoer misschien?

Wij hebben hier een verstopping van het hemelwaterafvoer gehad, in de tuin, door de boom van de gemeente, de wortels van de berk voor de deur gaan namelijk vrolijk door gresbuizen heen, en ik wist dat ons eigen deel van de afvoer jaren geleden al was vervangen voor PVC, en daar groeit niets doorheen.
Enfin; de wortels waren dus op de gemeentegrond door de gresbuizen gegaan en daarvandaan richting ons huis gegroeid.

Gezeik gehad, want de gemeente heeft een "op eigen terrein is voor eigen rekening" Pavlov-reactie, maar uiteindelijk hebben ze onze kosten wel vergoed.
Ik had de aanvraag dan ook wel heel goed gedocumenteerd met foto's en er was sowieso iemand van de gemeente bij geweest toen de boel open lag, maar uiteraard ging die weer net niet over de vergoedingen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187466033
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:13 schreef Leandra het volgende:
De (nieuwe) dakgoot zelf niet verstopt, maar de afvoer misschien?
Daar kom ik zeker achter door een emmer water er doorheen te gooien?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187466043
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In principe zou een keer per jaar schoonmaken voldoende moeten zijn, maar met stormen zoals we die gehad hebben, kan er zomaar ineens toch een en ander in liggen dat de boel verstopt.

Geen tip voor een fijne ladder. Een dakgoot zit mij te hoog, dat durf ik niet. Wij hebben het altijd door de glazenwasser laten doen.
Is ook een idee, een glazenwasser langs laten komen (moet sowieso gebeuren) en meteen laten kijken en eventueel weghalen. Maar ik zou zulk soort klusjes ook wel zelf willen doen, met het juiste materieel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187466087
Wat een vervelende dingen nog zo op het eind :{ net als je hoopt dat alles zo'n beetje klaar is en de grote zaken erop zitten...
  maandag 17 juni 2019 @ 10:20:39 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187466091
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daar kom ik zeker achter door een emmer water er doorheen te gooien?
Waarschijnlijk wel, of door de tuinslang er even in te hangen.
Maar het is dan sowieso handig als je weet hoe de afvoeren lopen, als de afvoer van de garage er op aansluit en die niet watervalt dan is de verstopping iig niet na het punt waar ze op elkaar aansluiten.

Hier was de afvoer van de garage het punt waar we het merkten (want het laagst natuurlijk, en we hebben een tweekapper, dus het water in de dakgoten van het huis ging ook wel naar de buren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 17 juni 2019 @ 10:27:50 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187466177
leesvoer: https://www.mijnkluswijzer.nl/regenpijp-verstopt/

Ik heb zojuist ontdekt wat een bladscheider is :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187466179
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel, of door de tuinslang er even in te hangen.
Maar het is dan sowieso handig als je weet hoe de afvoeren lopen, als de afvoer van de garage er op aansluit en die niet watervalt dan is de verstopping iig niet na het punt waar ze op elkaar aansluiten.

Hier was de afvoer van de garage het punt waar we het merkten (want het laagst natuurlijk, en we hebben een tweekapper, dus het water in de dakgoten van het huis ging ook wel naar de buren.
Oh, dat is een goeie. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat het handig is om te weten waar de hemelwaterafvoer op aan is gesloten. Dat moet ik dan sowieso nog even aan de aannemer vragen. Hoe gaat dat normaal gesproken? Er zit wel een put net voor ons huis heel dichtbij de plek waar het om gaat:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187466213
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 09:59 schreef Claudia_x het volgende:
Tijdens de hevige regelval van afgelopen week werd de dakgoot aan de voorkant van ons huis ineens een waterval. Ik heb de aannemer een bericht gestuurd, maar die wil dat we eerst kijken of de dakgoot niet verstopt is door bladeren. Dat lijkt me stug, want de dakgoot zit er net op en je zou toe moeten kunnen met één keer schoonmaken per jaar, lijkt me? Maar ik begrijp hem wel, want anders komt hij voor niks langs.

Maar nu moet ik dus bedenken hoe ik de dakgoot kan inspecteren. Ik heb erg hoogtevrees, maar het zou wel heel handig zijn als ik me daarover heen kon zetten i.v.m. ramen lappen en toekomstig onderhoud aan de goot. Iemand tips? Een fijne ladder, een goed telescopisch systeem om de boel te inspecteren en schoon te maken?
Bij ons was er tijdens de hoosbuien van de vorige week ook een waterval. Er was dan ook meer regen dan dat de afvoer het aankan. Het hoeft dus niet direct een verstopte afvoer te zijn.

Waar is de dakgoot en welke hoogte? Een telescopische ladder vind ik veel stabieler dan zo'n uitschuifding dat uit drie delen bestaat. Ik had die van de schilder even geleend om wat tochstrippen aan te brengen. Leek me makkelijker. Nou... dat gewiebel vond ik dus niets. Dus uiteindelijk van binnenuit gedaaan.

Maar mijn stabiele telescopische kan niet 2 verdiepingen hoog komen. https://www.altrex.com/nl/nl/producten/ladders/telescoopladders
pi_187466221
Misschien wel leuk om nog eens een foto-update te doen van niet-stomme dingen.

We hebben barkrukken:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mijn lief heeft weer wat lampen opgehangen. In de keuken hangen nieuwe marmeren lampjes (waar nog een nieuwe lichtbron in moet die je niet ziet). Ik vind ze heel leuk. Voor de werkplek hebben we ook nieuwe lampen gekocht. Ooit nog eens een nieuwe bureaustoel aanschaffen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 17 juni 2019 @ 10:36:22 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187466272
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, dat is een goeie. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat het handig is om te weten waar de hemelwaterafvoer op aan is gesloten. Dat moet ik dan sowieso nog even aan de aannemer vragen. Hoe gaat dat normaal gesproken? Er zit wel een put net voor ons huis heel dichtbij de plek waar het om gaat:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier vond ik een tekening van de afvoeren bij de bouwtekeningen bij de gemeente (en mijn moeder had het ooit ook al eens opgevraagd, dus we hadden ze sowieso al).

Maar zie ik daar nou ook nieuwe zinken regenpijpen?
Dan zou het ook vreemd zijn als de regenpijpen zelf verstopt zitten.

Ik zou die put eens checken, en kijken wat daar naartoe gaat en waar het vandaan komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187466281
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:30 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Bij ons was er tijdens de hoosbuien van de vorige week ook een waterval. Er was dan ook meer regen dan dat de afvoer het aankan. Het hoeft dus niet direct een verstopte afvoer te zijn.

Waar is de dakgoot en welke hoogte? Een telescopische ladder vind ik veel stabieler dan zo'n uitschuifding dat uit drie delen bestaat. Ik had die van de schilder even geleend om wat tochstrippen aan te brengen. Leek me makkelijker. Nou... dat gewiebel vond ik dus niets. Dus uiteindelijk van binnenuit gedaaan.

Maar mijn stabiele telescopische kan niet 2 verdiepingen hoog komen. https://www.altrex.com/nl/nl/producten/ladders/telescoopladders
Ik vond het opvallend dat we het voor het huis wel hadden en achter het huis niet. En precies op de plek van de hemelwaterafvoer. Maar je hebt gelijk hoor, het regende wel heel hard. We moeten hoe dan ook de plek even inspecteren, want als er wel iets mis is dan is het nu nog iets voor de aannemer om op te lossen.

Ik ben wel bereid om te investeren in een goede ladder, maar wat is een goed en stabiel ding dat bij voorkeur niet wiebelt? Deze ziet er wel stoer uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187466286
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hier vond ik een tekening van de afvoeren bij de bouwtekeningen bij de gemeente (en mijn moeder had het ooit ook al eens opgevraagd, dus we hadden ze sowieso al).

Maar zie ik daar nou ook nieuwe zinken regenpijpen?
Jep, die zijn nieuw! Des te belangrijker om zeker te weten dat er niks mis mee is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 17 juni 2019 @ 10:41:55 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187466320
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vond het opvallend dat we het voor het huis wel hadden en achter het huis niet. En precies op de plek van de hemelwaterafvoer. Maar je hebt gelijk hoor, het regende wel heel hard. We moeten hoe dan ook de plek even inspecteren, want als er wel iets mis is dan is het nu nog iets voor de aannemer om op te lossen.

Ik ben wel bereid om te investeren in een goede ladder, maar wat is een goed en stabiel ding dat bij voorkeur niet wiebelt? Deze ziet er wel stoer uit.
Ik weet niet of die hoog genoeg is, met die maximale hoogte.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 17 juni 2019 @ 10:42:56 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187466331
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jep, die zijn nieuw! Des te belangrijker om zeker te weten dat er niks mis mee is.
Als er al een verstopping in de afvoer zit, dan zou ik er echt op rekenen dat dat niet in die nieuwe regenpijpen en dakgoot zit.
Zijn de afvoerbuizen in de grond ook vervangen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187466465
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als er al een verstopping in de afvoer zit, dan zou ik er echt op rekenen dat dat niet in die nieuwe regenpijpen en dakgoot zit.
Zijn de afvoerbuizen in de grond ook vervangen?
Nee, die zijn niet vervangen.

Ik heb de oude tekeningen trouwens. Dit is het enige wat ik erover kan vinden (het huis rechts is van ons):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interessant, want volgens deze tekeningen zou de afvoer op het water achter ons huis uit moeten komen. Er loopt daar inderdaad een buis en die is verbonden met de drainagepomp. Er komt water uit als de pomp aanslaat. Ik weet alleen niet of die buis dan verbonden is met de hemelwaterafvoeren, maar dat klinkt logisch.

Probleem: ik weet al dat de tekening niet klopt. Er zit bijvoorbeeld geen septic tank op die plek (maar wel een onder de oprit, in het midden voor de garagedeuren). De wc zit ook op een andere plek. Zelfs de garage zit op een andere plek (veel verder naar achteren). Bovendien zit er een put voor ons huis en die moet ook een functie hebben. En er loopt een buis over de sloot voor ons huis.

Ik moest het maar eens aan de buren vragen. Het is heel fijn dat hun situatie vrijwel identiek is aan de onze, waardoor zij voor ons een belangrijke bron van informatie zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 17-06-2019 11:02:48 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187466469
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vond het opvallend dat we het voor het huis wel hadden en achter het huis niet. En precies op de plek van de hemelwaterafvoer. Maar je hebt gelijk hoor, het regende wel heel hard. We moeten hoe dan ook de plek even inspecteren, want als er wel iets mis is dan is het nu nog iets voor de aannemer om op te lossen.

Ik ben wel bereid om te investeren in een goede ladder, maar wat is een goed en stabiel ding dat bij voorkeur niet wiebelt? Deze ziet er wel stoer uit.
Ligt natuurlijk aan het dakoppervlak, afvoer en regenrichting. Bij ons was er bij de voorkant ook een waterval, maar die moet dan ook 2 daken verwerken en heeft maar 1 afvoer.

Ik heb een paar ladders uitgeprobeerd in de bouwmarkt en vond de altrex het stabielst. De bouwvakkers die hier waren hebben het ook een paar keer geprobeerd en zeggen dat ze ook verrast zijn over de kwaliteit. Beter dan wat zij gebruikten in ieder geval.

Let op de hoogte die je nodig hebt. Bij nader inzien had ik beter een ladder moeten kopen welke 2 verdiepingen hoog kan.

quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, die zijn niet vervangen.

Ik heb de oude tekeningen trouwens. Dit is het enige wat ik erover kan vinden (het huis rechts is van ons):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interessant, want volgens deze tekeningen zou de afvoer op het water achter ons huis uit moeten komen. Er loopt daar inderdaad een buis en die is verbonden met de drainagepomp. Er komt water uit als de pomp aanslaat. Ik weet alleen niet of die buis dan verbonden is met de hemelwaterafvoeren, maar dat klinkt logisch.

Probleem: ik weet al dat de tekening niet klopt. Er zit bijvoorbeeld geen sceptic tank op die plek (maar wel een onder de oprit, in het midden voor de garagedeuren). De wc zit ook op een andere plek. Bovendien zit er een put voor ons huis en die moet ook een functie hebben. En er loopt een buis over de sloot voor ons huis.

Ik moest het maar eens aan de buren vragen. Het is heel fijn dat hun situatie vrijwel identiek is aan de onze, waardoor zij voor ons een belangrijke bron van informatie zijn.
Regenton?
pi_187466511
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:56 schreef athlonkmf het volgende:

Regenton?
Is dat een vraag of een suggestie?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 17 juni 2019 @ 11:04:31 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187466536
Het hemelwater (en de andere afvoeren?) lopen, al dan niet via de septic tank naar de sloot?
Stond het slootwater toevallig hoog?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187466545
quote:
5s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Is dat een vraag of een suggestie?
Suggestie. Misschien helpt dat ook met jouw kas.
pi_187466554
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:05 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Suggestie. Misschien helpt dat ook met jouw kas.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187466566
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:04 schreef Leandra het volgende:
Het hemelwater (en de andere afvoeren?) lopen, al dan niet via de septic tank naar de sloot?
Dat weet ik dus niet zeker. Dat is optie 1. Optie 2 is dat het via de voorkant van ons huis gaat.

quote:
Stond het slootwater toevallig hoog?
Heel toevallig wel, ja. :+ Maar zou dat dan een probleem moeten zijn?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 17 juni 2019 @ 11:12:14 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187466623
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat weet ik dus niet zeker. Dat is optie 1. Optie 2 is dat het via de voorkant van ons huis gaat.
[..]

Heel toevallig wel, ja. :+ Maar zou dat dan een probleem moeten zijn?
Als ik die tekening zo bekijk dan zou je eerst moeten achterhalen of het huis wel op het riool is aangesloten, of dat je de septic tank moet laten controleren.

Maar die waterval had je aan de voorkant van het huis? (Ik zie geen vouwwand en achter staan de bomen volgens mij verder weg ;) ).
Dan eerst eens kijken of die afvoertekening nog is zoals het is, en zo ja dan zou ik de septic tank eens laten legen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187466698
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ik die tekening zo bekijk dan zou je eerst moeten achterhalen of het huis wel op het riool is aangesloten, of dat je de septic tank moet laten controleren.
We zijn wel op het riool aangesloten. En daarvoor loopt iets aan de voorkant van ons huis. Dat weet ik omdat de buurvrouw er laatst een verstopping aan hun kant heeft verholpen en dat schijnt geen fijn werkje te zijn geweest.

quote:
Maar die waterval had je aan de voorkant van het huis? (Ik zie geen vouwwand en achter staan de bomen volgens mij verder weg ;) ).
Dan eerst eens kijken of die afvoertekening nog is zoals het is, en zo ja dan zou ik de septic tank eens laten legen :D
Ja, de voorkant. De vouwwand zit aan de achterkant.

Aan de septic tank komen we niet (tenzij het echt niet anders kan), want die zit onder een dikke laag asfalt en is al heel lang niet meer in gebruik. Ik denk niet dat het daar iets mee te maken heeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 17 juni 2019 @ 12:15:37 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187467515
Als de septic tank buiten gebruik is en je op het riool aangesloten bent dan zou ik dat eerder als probleemplek zien, helemaal als de buurvrouw ook al een verstopping had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187468401
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 12:15 schreef Leandra het volgende:
Als de septic tank buiten gebruik is en je op het riool aangesloten bent dan zou ik dat eerder als probleemplek zien, helemaal als de buurvrouw ook al een verstopping had.
Dat vind ik voorbarig. Bij andere regenbuien was er geen probleem en er zijn nog andere opties om te verkennen. Eerst maar eens in de goot kijken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 17 juni 2019 @ 14:16:30 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187469180
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat vind ik voorbarig. Bij andere regenbuien was er geen probleem en er zijn nog andere opties om te verkennen. Eerst maar eens in de goot kijken.
Er kan idd ook iets groots zijn dat dat doorgang blokkeert.
Toen wij vorige week van de Efteling thuiskwamen lag er een dode ekster in de tuin :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187469207
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er kan idd ook iets groots zijn dat dat doorgang blokkeert.
Toen wij vorige week van de Efteling thuiskwamen lag er een dode ekster in de tuin :{
Ik heb inmiddels geleerd dat je dode beesten snel moet opruimen. Van onze dode mol was na een week niet veel meer over.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 17 juni 2019 @ 14:20:40 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187469261
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels geleerd dat je dode beesten snel moet opruimen. Van onze dode mol was na een week niet veel meer over.
Wij waren dinsdag vertrokken en kwamen donderdag terug, geen idee wat er gebeurd was, maar hij leek idd al redelijk gehavend.
Gelukkig stonk het niet heel erg, dus hij kan er niet heel lang gelegen hebben.

Maar qua dakgoot zou dat nog wel kunnen, dus als je toch een ladder opgaat om de boel te checken dan is het iig mooi als je dat kunt uitsluiten (en dan met een tuinslang ook gelijk even uitsluiten dat de verstopping niet in de regenpijp zit).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187469289
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wij waren dinsdag vertrokken en kwamen donderdag terug, geen idee wat er gebeurd was, maar hij leek idd al redelijk gehavend.
Gelukkig stonk het niet heel erg, dus hij kan er niet heel lang gelegen hebben.

Maar qua dakgoot zou dat nog wel kunnen, dus als je toch een ladder opgaat om de boel te checken dan is het iig mooi als je dat kunt uitsluiten (en dan met een tuinslang ook gelijk even uitsluiten dat de verstopping niet in de regenpijp zit).
Eerst een ladder uitzoeken, een koppelstuk voor onze tuinslag kopen (die past niet op de buitenkraan) en moed verzamelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187469335
Wat nog best tegenvalt is het aantal kleine problemen die we steeds op moeten lossen. Voorbeeld: we krijgen een inzetkast en de deurklink moet er aan de kant van de kast af. Dan moeten we een rozet ter vervanging kopen en ben ik weer een uurtje zoet met een online zoektocht.

Daar moest ik aan denken bij de tuinslang, want daar hebben we nog niks voor. Want hoe kom ik er nou achter wat ik nodig heb? Gezeur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187469875
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:24 schreef Claudia_x het volgende:
Wat nog best tegenvalt is het aantal kleine problemen die we steeds op moeten lossen. Voorbeeld: we krijgen een inzetkast en de deurklink moet er aan de kant van de kast af. Dan moeten we een rozet ter vervanging kopen en ben ik weer een uurtje zoet met een online zoektocht.

Daar moest ik aan denken bij de tuinslang, want daar hebben we nog niks voor. Want hoe kom ik er nou achter wat ik nodig heb? Gezeur.
De kleine klusjes blijven altijd wel bestaan. Ontkom je toch niet aan.

Voor de tuinslang: kijk eens bij action en koop zo'n goedkope set. Heb je hoop aanslutingen voor een lage prijs.
pi_187470211
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:55 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

De kleine klusjes blijven altijd wel bestaan. Ontkom je toch niet aan.

Voor de tuinslang: kijk eens bij action en koop zo'n goedkope set. Heb je hoop aanslutingen voor een lage prijs.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 17 juni 2019 @ 17:27:13 #145
120112 Me_dusa
Red een boom, eet een bever!
pi_187471842
Lidl heeft ook nog wat tuinslangspul liggen. Mocht dat dichterbij zijn.

En de plekken voor spullen, wat is handig etc. komt met de tijd. Dat weet je nu gewoon allemaal nog niet ;)

[ Bericht 74% gewijzigd door Me_dusa op 17-06-2019 17:33:02 ]
"in de IT gaat alles automatisch maar niets vanzelf"
  Moderator maandag 17 juni 2019 @ 18:42:27 #146
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_187473064
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben wel bereid om te investeren in een goede ladder, maar wat is een goed en stabiel ding dat bij voorkeur niet wiebelt? Deze ziet er wel stoer uit.
Mwah, ik zelf heb het niet zo op van die uitschuifbare ladders. Ooit op mijn werk al eens op eentje geklommen die niet helemaal goed vergrendeld was. Dat moment vergeet je nooit weer ! :X

Zou zelf nog eerder voor zoiets gaan. Die kun je ook nog eens als A-stijl gebruiken :)



pi_187473733
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:19 schreef Claudia_x het volgende:
We zijn wel op het riool aangesloten. En daarvoor loopt iets aan de voorkant van ons huis. Dat weet ik omdat de buurvrouw er laatst een verstopping aan hun kant heeft verholpen en dat schijnt geen fijn werkje te zijn geweest.

Dat je leidingwatersysteem is aangesloten op het riool hoeft helemaal niet te betekenen dat je hemelwaterafvoer is aangesloten op het riool. Het is niet ongebruikelijk om dat niet te combineren, en het is soms zelfs verboden om het hemelwater in het riool te laten lopen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_187475206
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:42 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Mwah, ik zelf heb het niet zo op van die uitschuifbare ladders. Ooit op mijn werk al eens op eentje geklommen die niet helemaal goed vergrendeld was. Dat moment vergeet je nooit weer ! :X
:o

quote:
Zou zelf nog eerder voor zoiets gaan. Die kun je ook nog eens als A-stijl gebruiken :)

[ afbeelding ]

^O^
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 17 juni 2019 @ 21:06:33 #149
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_187475233
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 21:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:o
[..]

^O^
Was nog in mijn leerling monteur tijd; Maar altijd fijn dat een collega even snel de ladder klaarmaakt en neerzet... iets te snel.

Gelukkig zat ik niet al te hoog; maar het is niet bevorderlijk voor je rikketik :+ :X
pi_187475247
quote:
3s.gif Op maandag 17 juni 2019 19:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat je leidingwatersysteem is aangesloten op het riool hoeft helemaal niet te betekenen dat je hemelwaterafvoer is aangesloten op het riool. Het is niet ongebruikelijk om dat niet te combineren, en het is soms zelfs verboden om het hemelwater in het riool te laten lopen.
Ja, zoiets begreep ik net van de buurman. De put aan de voorkant is voor leidingwater. De hemelwaterafvoer loopt waarschijnlijk nog altijd via de septic tank (die op een andere plek ligt dan op de tekening) naar achteren de sloot in. En ik denk dat we die delen met de buren. Maar de buurvrouw zou dat allemaal beter moeten weten, dus ik vraag er nog naar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187475346
Lief heeft net van de buurman een dompelpomp te leen gekregen. Die hebben ze provisorisch aan de praat gekregen en zo hadden we ineens drainage. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een kleine pomp en de waterstroom stelde niks voor, maar toch zou het met 120 liter per minuut moeten gaan. :o

Verder snap ik nog niet goed hoe het drainagesysteem zou moeten werken en of we daar ooit achter gaan komen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187491202
Vandaag hebben we de pomp langere tijd aan gehad en al het overtollige water is weg uit de tuin. Het werkt gewoon. :o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 20:45:17 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187491342
Waar zat dat water dan in of onder?
Die put?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187491447
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 20:45 schreef Leandra het volgende:
Waar zat dat water dan in of onder?
Die put?
De kas stond blank en we hadden een vijver midden achterin onze tuin. Vooral het water in de kas was vervelend, want de planten daar zijn vrijwel allemaal doodgegaan.

De pomp staat in een pompput en we zagen daar het waterpeil rap omlaag gaan toen de pomp aan stond. Het was alleen nog spannend of dat ook elders in de tuin het geval zou zijn, met name in de kas (die aan de andere kant ligt). Dat is zo dus we kunnen de huidige setup vaker gebruiken als we veel last van het water hebben. Ik verwacht dat niet voor de komende periode, maar het is fijn om te weten dat we nu iets hebben om op terug te vallen. En we hebben geen monteur hoeven laten komen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 20:54:09 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187491462
Ah, op die manier.
Zou de waterval van de dakgoot er ook mee te maken hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187491487
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 20:54 schreef Leandra het volgende:
Ah, op die manier.
Zou de waterval van de dakgoot er ook mee te maken hebben?
We sluiten het niet uit, want ik denk dat het water ook in die put uitkomt.

Voor de lange termijn hebben we wel een nieuwe pomp nodig, maar voor nu kunnen we de geleende pomp zo nu en dan in de put hangen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187491506
Een volgend project wordt het vervangen van het kapotte glas in de kas. Heeft iemand een tip voor hoe je dat kunt doen? Ik zou eigenlijk eerst moeten weten wat voor glas we precies in de kas hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 20:59:24 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187491548
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 20:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We sluiten het niet uit, want ik denk dat het water ook in die put uitkomt.

Voor de lange termijn hebben we wel een nieuwe pomp nodig, maar voor nu kunnen we de geleende pomp zo nu en dan in de put hangen.
Dat zou best logisch zijn, als het hemelwater daar naartoe gaat, en niet in de reguliere riolering.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187491554
Foto's van de kas:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 21:02:15 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187491590
Misschien makkelijker te achterhalen als je het merk/model kas weet?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187491624
Ik ga voor glas hier naar de lokale glashandel. Bij jullie zou ik er zo een proberen: http://www.glashandelactief.nl Niet te groot en met een winkel.
Neem de maten op, neem een stukje glas mee (vooral voor de dikte van belang), en dan kunnen ze je zo verder helpen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_187491638
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 21:04 schreef sigme het volgende:
Ik ga voor glas hier naar de lokale glashandel. Bij jullie zou ik er zo een proberen: http://www.glashandelactief.nl Niet te groot en met een winkel.
Neem de maten op, neem een stukje glas mee (vooral voor de dikte van belang), en dan kunnen ze je zo verder helpen.
^O^
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187491675
Dat gaan we dan binnenkort maar eens doen. Ik moet ook het systeem met de dakramen repareren en doorsmeren. En er zat ooit een schuifdeur voor de opening. Het zou wel leuk zijn om daar weer iets te maken. Verder: ramen lappen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 21:11:26 #164
80382 manny
30 is best veel
pi_187491718
onnodige info

[ Bericht 55% gewijzigd door manny op 18-06-2019 21:17:34 ]
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_187491757
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 21:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

^O^
Oh ja, dat is als je denkt dat je zelf wel een nieuw stuk glas in de sponning kan zetten. Dat moet je dus wel even bestuderen! Niet alle kassen zijn daar even soepel in :+.
Je kan natuurlijk altijd zo'n glashandel ook laten langskomen en dat zij het voor je zetten, maar dan loopt het vast wel weer in de papieren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_187491798
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 21:11 schreef manny het volgende:

[..]

check tegen die tijd eens een dompelpomp. wist ook niet dat die bestonden. maar die gaan aan als het water een bepaald niveau aantikt. is een zorg minder en een min of meer permanente oplossing.

edit: lees nu net dat die ook weer niet optimaal zijn voor tuinen, maar meer voor kelders.... wij hadden er idd 1 voor de kelder. Wellicht zijn er ook tuinvarianten

welkom in de wondere wereld van de pompen....
Ja, zo een zit er nu ook in (de pomp die het niet meer doet). Prima systeem op zich en ook niet zo duur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187491808
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 21:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh ja, dat is als je denkt dat je zelf wel een nieuw stuk glas in de sponning kan zetten. Dat moet je dus wel even bestuderen! Niet alle kassen zijn daar even soepel in :+.
Je kan natuurlijk altijd zo'n glashandel ook laten langskomen en dat zij het voor je zetten, maar dan loopt het vast wel weer in de papieren.
Ik denk dat het geklooi is, maar dat het wel lukt. Ik ga het nog even beter bekijken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187499979
Wij hadden vorige week woensdag ook een waterval. Bleek er blad in de goot te zitten en die hadden we in de winter al schoongemaakt. Maar we hebben hier veel grote platanen in de buurt en die laten ook nieuw blad snel los bij storm. En ik vermoed ook dat de afvoer gewoon het water niet aankon. Dat in combinatie met het blad zorgde voor overstroming.

Glas inderdaad bij lokale glashandel, wij hebben hier een goede maar dat is niet echt in de buurt.

Wat rot van de vloer! Hopelijk komen jullie snel tot een oplossing...

Maar het huis ziet er nog steeds prachtig uit en wordt vast een heerlijk familiehuis. Die uitzichten overal! O+
  woensdag 19 juni 2019 @ 14:07:16 #169
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_187502005
Goten schoonmaken doe ik altijd in het voorjaar als we de eerste keer zo'n dikke storm hebben gehad.
Vorige week dus :P
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_187508365
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:41 schreef yinu het volgende:
Die uitzichten overal! O+
En de luchten! Zojuist:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187508407
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 14:07 schreef jajablahblah het volgende:
Goten schoonmaken doe ik altijd in het voorjaar als we de eerste keer zo'n dikke storm hebben gehad.
Vorige week dus :P
We mogen de trap van de buren lenen en de buurvrouw (die geen hoogtevrees heeft) wil zelfs voor ons kijken. O+ Ik ben benieuwd of we iets aantreffen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 19 juni 2019 @ 20:33:21 #172
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_187508450
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 20:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We mogen de trap van de buren lenen en de buurvrouw (die geen hoogtevrees heeft) wil zelfs voor ons kijken. O+ Ik ben benieuwd of we iets aantreffen.
^O^; stiekem niet meer van plan om zelf iets van een ladder aan te schaffen ?
  woensdag 19 juni 2019 @ 20:35:05 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187508496
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 20:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En de luchten! Zojuist:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat heerlijk, zo ver kunnen kijken O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187508500
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 20:33 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

^O^; stiekem niet meer van plan om zelf iets van een ladder aan te schaffen ?
Jawel!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187512657
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 20:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En de luchten! Zojuist:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh wauw
  donderdag 20 juni 2019 @ 01:27:49 #176
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187514143
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 20:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En de luchten! Zojuist:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou m'n hart vasthouden met die kas :D

Mooi plaatje weer O+
Resistance is futile.
pi_187516793
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juni 2019 01:27 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zou m'n hart vasthouden met die kas :D

Mooi plaatje weer O+
Het is een stevig ding, hoor! Je zou er misschien wel een huisje van kunnen maken. Er is wel wat gebroken glas, maar ik denk dat dat komt doordat er iets tegenaan is gewaaid.

Ik zie na slecht weer wel van alles in het water liggen. Laatst waren dat afvalcontainers. :D Als het hier waait, waait het hard. Maar ik moet zeggen dat ik dat wel gewend ben van de plekken langs het water in Amsterdam zoals KNSM-eiland. Na de laatste storm belde mijn schoonmoeder me omdat er op Java-eiland allerlei schade was. Wij hadden nergens last van gelukkig. Vooralsnog lijkt het dak het goed te houden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187603584
We hebben zojuist in de goot gekeken: er is niets wat de hemelwaterafvoer blokkeert. Het zal mij benieuwen wat het probleem dan is.

En er is een nieuw probleem bij gekomen: de voordeur is kromgetrokken en gaat niet meer dicht. Mag dat gebeuren bij een nieuwe voordeur?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187604024
Toevallig zuid, die voordeur? En een donkere kleur? Onze deuren zijn vorig jaar wel drie keer opnieuw afgesteld en aangepast, zuidoost en zuid en donkergrijs, dus dat hout werkt.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_187608074
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 20:36 schreef d.k. het volgende:
Toevallig zuid, die voordeur? En een donkere kleur? Onze deuren zijn vorig jaar wel drie keer opnieuw afgesteld en aangepast, zuidoost en zuid en donkergrijs, dus dat hout werkt.
Zuidoosten en donker inderdaad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187611236
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 22:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zuidoosten en donker inderdaad.
Houten deur dan zeker?!?
pi_187614956
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 02:43 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Houten deur dan zeker?!?
Jep, al heb ik wel begrepen dat er aluminium in is verwerkt juist om kromtrekken tegen te gaan. Ik vind het met dit soort dingen zo lastig om te bepalen of het nu eenmaal kan gebeuren of dat het betekent dat we aanspraak moeten maken op de garantie. De aannemer heeft er natuurlijk geen belang bij om bij elk probleempje langs te komen, dus die probeert het af te houden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187615685
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 12:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jep, al heb ik wel begrepen dat er aluminium in is verwerkt juist om kromtrekken tegen te gaan. Ik vind het met dit soort dingen zo lastig om te bepalen of het nu eenmaal kan gebeuren of dat het betekent dat we aanspraak moeten maken op de garantie. De aannemer heeft er natuurlijk geen belang bij om bij elk probleempje langs te komen, dus die probeert het af te houden.
Toen wij onze binnendeuren kochten stond er in de koopovereenkomst dat de deur eerst een hald jaar moest hangen voor je kon zeggen of hij echt krom is.

Ik zou het wel melden. Goed in de gaten houden, bijv. met foto's en een meetlat erbij. En eventueel later laten bijstellen.
Als je hem nu zou laten stellen heb je kans dat hij in de winter niet (goed) sluit.

Aan de andere kant is de deur bedoeld om je huis veilig af te sluiten. Als dat nu niet mogelijk is zou die aannemer toch moeten komen denk ik...
pi_187619968
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 13:28 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Toen wij onze binnendeuren kochten stond er in de koopovereenkomst dat de deur eerst een hald jaar moest hangen voor je kon zeggen of hij echt krom is.

Ik zou het wel melden. Goed in de gaten houden, bijv. met foto's en een meetlat erbij. En eventueel later laten bijstellen.
Als je hem nu zou laten stellen heb je kans dat hij in de winter niet (goed) sluit.

Aan de andere kant is de deur bedoeld om je huis veilig af te sluiten. Als dat nu niet mogelijk is zou die aannemer toch moeten komen denk ik...
Dank, hier heb ik veel aan.

De aannemer zegt: paar dagen aankijken en anders komt de kozijnenman wel om te stellen. De deur gaat op zich wel goed op slot, maar hij gaat niet dicht zonder hem op slot te doen. Dat is irritant, maar het is geen veiligheidsrisico.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187657151
Heb je al glas voor je kas? Wij hebben binnenkort wel wat glas over (onze tuinderskas van 14 meter lang moet weg).

Heb niet alles gelezen maar zo te zien heel snel op de foto's heeft jullie kas zelfde systeem als bij ons. Rubber loshalen, dan glas erin schuiven. Rotwerk volgens mn ouders.

Maar wat een tof huis! Ik ga op m'n gemak eens alle delen doorspitten.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_188130450
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 00:36 schreef wickie het volgende:
Heb je al glas voor je kas? Wij hebben binnenkort wel wat glas over (onze tuinderskas van 14 meter lang moet weg).

Heb niet alles gelezen maar zo te zien heel snel op de foto's heeft jullie kas zelfde systeem als bij ons. Rubber loshalen, dan glas erin schuiven. Rotwerk volgens mn ouders.

Maar wat een tof huis! Ik ga op m'n gemak eens alle delen doorspitten.
Oh, heb je het glas nog?

Wat leuk om jou hier weer te zien!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188130532
Ik heb overigens al een tijd geen update meer geplaatst omdat hier werkelijk alles stil ligt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 11:14:11 #188
207727 Smallish
Kleintje!
pi_188130625
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 11:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb overigens al een tijd geen update meer geplaatst omdat hier werkelijk alles stil ligt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jemig, Claudia..... Wat een vervelend bericht. Dat leidt af van huis en tuin.

Alle sterkte hoor! Hopelijk komt er snel goed nieuws en kun je weer met positieve dingen bezig zijn. :*
Is dat zo?
pi_188130649
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 11:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb overigens al een tijd geen update meer geplaatst omdat hier werkelijk alles stil ligt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeetje Claudia, sterkte :*
pi_188130716
Sterkte in deze spannende tijd!
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 26 juli 2019 @ 11:22:53 #191
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188130796
Pfoee Claudia, wat eng :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Moderator vrijdag 26 juli 2019 @ 11:26:51 #192
5428 crew  miss_sly
pi_188130882
Och Claudia, dat klinkt heel heftig en eng. Sterkte 😘
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 26 juli 2019 @ 11:28:23 #193
95752 crew  Chell
Kluns
pi_188130910
Wat heftig en eng Claudia! Sterkte!
pi_188131167
Dankjulliewel. :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 11:48:20 #195
207727 Smallish
Kleintje!
pi_188131276
Dat hopen wij met jullie!
Is dat zo?
pi_188131407
Heel veel sterkte!
  Moderator vrijdag 26 juli 2019 @ 12:03:52 #197
5428 crew  miss_sly
pi_188131588
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 11:42 schreef Claudia_x het volgende:
Dankjulliewel. :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt het waarschijnlijk niet nodig, maar ik woon nog een paar weken bij je in de buurt (ben vanaf maandag weer thuis), dus als ik iets kan doen, laat het weten! :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188132224
Ik hoop met jullie mee Claudia. Sterkte.
Met een meidenkwartet
pi_188132372
Sterkte claudia
  vrijdag 26 juli 2019 @ 13:26:52 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188132926
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 11:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb overigens al een tijd geen update meer geplaatst omdat hier werkelijk alles stil ligt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh shit, wat een ellende :(
Heel veel sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 26 juli 2019 @ 13:46:43 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188133323
Oh shit Claudia... wat eng...
***
  vrijdag 26 juli 2019 @ 14:00:11 #202
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188133604
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 11:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb overigens al een tijd geen update meer geplaatst omdat hier werkelijk alles stil ligt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och jeetje... vreselijk om te moeten wachten. Ik duim voor je :* :* :*
Resistance is futile.
pi_188133656
Sterkte, Claudia. Duimen draaien dat het inderdaad met een sisser afloopt.
pi_188136809
Dat was niet de update die ik gehoopt had!

Heel veel sterkte. Dan kan een week lang duren. Fingers crossed hier voor goed nieuws!
pi_188137375
:*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_188140038
Tjee zeg, wat spannend.
Sterkte met het wachten op de uitslag.
  Moderator vrijdag 26 juli 2019 @ 19:50:56 #207
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_188141599
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 11:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb overigens al een tijd geen update meer geplaatst omdat hier werkelijk alles stil ligt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tjeetje, dat is absoluut niet fijn :X !
Je gezondheid gaat zonder meer voor (wat dat betreft weet ik inmiddels hoe kostbaar bezit dat eigenlijk is; maar dat besef krijg je pas achteraf)

Heel veel sterkte toegewenst ! :*
  vrijdag 26 juli 2019 @ 20:09:06 #208
486625 paarse_galadiool
Bloeit niet geel
pi_188141840
Bah wat een wending na "slechts" een hartnekkige longonsteking ;(
Dat wachten op uitslagen is killing, en helaas zo herkenbaar, zo'n week die normaliter zo om is lijkt dan zo vreselijk lang. Veel sterkte.
pi_188142067
Ik denk aan je :*.
pi_188142430
Jeetje, wat heftig. Heel veel sterkte en dat het maar enorm mee mag vallen!
pi_188142802
Oh jee Claudia, veel sterkte met het wachten. Ik kan helaas uit ervaring zeggen dat hoe erg de uitslag ook, het wachten en de onzekerheid nog erger is (of tenminste, dat was het voor mij).
pi_188143562
Wat een nare week voor jou en je gezin.
Veel sterkte tijdens wachten.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 22:37:57 #213
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_188144413
Ontzettende sterkte en we wensen alle gezondheid aan je toe!!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Moderator vrijdag 26 juli 2019 @ 22:54:40 #214
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_188144791
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 21:15 schreef yinu het volgende:
Oh jee Claudia, veel sterkte met het wachten. Ik kan helaas uit ervaring zeggen dat hoe erg de uitslag ook, het wachten en de onzekerheid nog erger is (of tenminste, dat was het voor mij).
Dat wachten is idd het meest afgrijselijkste wat er is.. ik kan er helaas over mee praten :{
  Jubileum moderator vrijdag 26 juli 2019 @ 23:21:14 #215
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_188145343
Heel veel sterkte Claudia... ik duim voor goed nieuws
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_188149058
Dank allemaal, heel lief. :*

Er zijn twee werelden, die van de zieken en die van de zalige onwetenden. Ik ken die eerste wereld goed: ik ben zelf ooit ernstig ziek geweest en mijn vader is jong overleden. Zalig onwetend ben je daarna nooit meer helemaal, maar het leven wordt op den duur weer vanzelfsprekender en lichter. Daar snakken we nu naar.

Dit wachten is voor mij een nieuwe ervaring. Mijn vader overleed plotseling en mijn eigen ziekte had meer het verloop van een ongeluk: er gebeurde heel veel heel snel en het verwerken kwam achteraf. Nu halen we van alles in ons hoofd, vaak positief maar soms rampzalig. Soms lijkt me de onzekerheid erger dan de uitkomst, maar vaak denk ik dat er nu in ieder geval nog hoop op een goede afloop is.

Het is niet makkelijk, maar het is wel fijn dat er zoveel lieve mensen zijn! Ik laat de uitkomst over een kleine week weten en ga intussen ijsjes eten, naar zwemmende kinderen kijken en lachen om de nieuwe molshopen in mijn tuin,
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188149849
Ik ben een stille lezer van jullie verbouwing aan jullie <3 huisje

Je omschrijft het heel mooi als de zieken en de zalige onwetenden. En wat je allemaal in je hoofd haalt tov achteraf verwerken.
Dat afwachten en in onzekerheid zitten is echt gruwelijk. Helaas al zelf mogen ervaren.
*fingers crossed* voor je uitslag.

Hoop dat je je dagen een beetje goed door kan komen afleiding kunt vinden.
pi_188150387
Dikke knuffel Claudia! Veel sterkte de komende periode. Afwachten, klachten hebben en onwetendheid is een drama.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 11:44:11 #219
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_188150460
Ook ik duim voor goed nieuws :* Sterkte in deze wachtdagen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 27 juli 2019 @ 13:25:39 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_188152003
Jeetje Claudia, wat een omslag! Natuurlijk heb je heel andere dingen aan je hoofd!
Ik hoop heel erg mee dat er niks ernstigs aan de hand is :*
disclaimer
  zaterdag 27 juli 2019 @ 14:30:19 #221
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188153001
Boh wat een schrik! Ik duim mee en sterkte met het wachten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188153298
Heel veel sterkte Claudia, duimen draaien voor goed nieuws.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 20:04:54 #223
486625 paarse_galadiool
Bloeit niet geel
pi_188160342
Genieten van molshopen is een must, altijd. het zijn de kleine dingen die het doen tenslotte.
Laat ajb die ene lange week een keer rap gaan, met hopelijk iets goeds aan het einde.
pi_188162996
Heel veel sterkte! Duim heel hard voor goed nieuws.....
  zaterdag 27 juli 2019 @ 23:43:28 #225
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_188164289
Dat is behoorlijk spannend. Sterkte in deze periode en ik denk aan je :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_188167296
Sterkte!
  zondag 28 juli 2019 @ 18:23:22 #227
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188175861
Och Claudia wat enorm klote. Het wachten, de onzekerheid over of je toekomst op z’n kop moet. Veel sterkte ook van deze stille meelezer!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188232863
De beloofde update - en daar houd ik het maar even bij omdat het niet in K&W past.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188232874
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 11:43 schreef Claudia_x het volgende:
De beloofde update - en daar houd ik het maar even bij omdat het niet in K&W past.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_188232902
-O- sterkte!
pi_188232948
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 11:43 schreef Claudia_x het volgende:
De beloofde update - en daar houd ik het maar even bij omdat het niet in K&W past.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank voor de update!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188232967
Pff, wat spannend tussen gisteren en vandaag. Gelukkig een gematigd positieve uitslag, maar toch.
Sterkte met de onderzoeken die volgen :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188232988
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 11:49 schreef yinu het volgende:

[..]

Dank voor de update!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We krijgen veel steun van mijn schoonouders en ook onze nieuwe buren. De buurman komt soms even een plantje uit zijn tuin in onze tuin zetten. O+ Dat voelt inderdaad óók heel fijn, naast alle angstige gevoelens.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188233068
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 11:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We krijgen veel steun van mijn schoonouders en ook onze nieuwe buren. De buurman komt soms even een plantje uit zijn tuin in onze tuin zetten. O+ Dat voelt inderdaad óók heel fijn, naast alle angstige gevoelens.
Wat lief! Een goede buur enzo. Dat is toch mooi van het nieuwe huis.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 12:06:43 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188233154
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 11:43 schreef Claudia_x het volgende:
De beloofde update - en daar houd ik het maar even bij omdat het niet in K&W past.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn O+
Vooralsnog
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 1 augustus 2019 @ 12:15:03 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188233243
Hopelijk vinden ze in het vervolgonderzoek ook niks kwaadaardigs Claudia en is er een andere, minder enge, verklaring voor je symptomen, maar ik kan me voorstellen dat jullie er nog niet gerust op zijn. Sterkte! :*

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 01-08-2019 15:55:55 ]
***
pi_188233797
:* begrijpelijk dat je nog niet volledig gerust bent.
Maar igg weer stap verder. Hopelijk volgt alles snel op en is er snel duidelijkheid
pi_188233912
Poeh Claudia wat moeten jullie angstige uren hebben gehad. Hopelijk komt er uit de vervolgonderzoeken ook niks ernstigs.

Mijn eerste gedachte is een teek maar geen idee of die zulke symptomen kan geven.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 13:27:00 #239
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188234188
Pfff, spannend! Hopelijk komt er ook uit de andere tests niets geks! Ik zal voor je duimen!
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 1 augustus 2019 @ 13:29:11 #240
95752 crew  Chell
Kluns
pi_188234227
Ik duim voor verdere duidelijkheid en beterschap Claudia! Wat een achtbaan zo.
pi_188236391
Fijn om deze enigszins positieve update te lezen! Heftige tijd geweest, maar fijn dat jullie nu adem kunnen halen na dit bericht.

Hopelijk zal het vervolgonderzoek verder duidelijkheid geven van al je klachten, maar bovenal dat je op korte termijn weer helemaal jezelf voelt! Veel beterschap en succes en sterkte met het verdere verloop!
pi_188239048
Wat wordt er fijn meegeleefd met jullie, Claudia, erg mooi! Ook hier reikhalzend naar een update uitgekeken. Nog even spannend, maar dit bericht heb je alvast binnen.

Sterkte in deze achtbaan! :*
Is dat zo?
  donderdag 1 augustus 2019 @ 18:37:01 #243
80382 manny
30 is best veel
pi_188239332
thanks voor de update en hopelijk snel nog meer positief nieuws
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Moderator donderdag 1 augustus 2019 @ 21:05:21 #244
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_188242162
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 11:43 schreef Claudia_x het volgende:
De beloofde update - en daar houd ik het maar even bij omdat het niet in K&W past.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor je update ! We leven met je mee en je mag dat best wel met ons delen hoor. ^O^
Heel veel sterkte iig ! Hoop nog steeds op goede berichten !
pi_188243797
Dank jullie! :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 22:43:47 #246
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188244440
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 22:13 schreef Claudia_x het volgende:
Dank jullie! :*
Fijn dat er vooralsnog niks ernstigs is gevonden en heel veel succes en sterkte met de vervolgonderzoeken.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 07:34:11 #247
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188247450
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 11:43 schreef Claudia_x het volgende:
De beloofde update - en daar houd ik het maar even bij omdat het niet in K&W past.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook opgelucht ^O^ en ik hoop dat je gauw duidelijk hebt!
Resistance is futile.
pi_188247703
Wat een heftige tijd maken jullie mee, Claudia. Ik leef met je mee. Veel liefs, :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_188277334
Bedankt voor de update. Veel aan gedacht. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid.
Veel sterkte en we duimen verder voor positieve uitslagen!
pi_188314693
Dank voor het meeleven. :*

Ik plaats de medische updates maar hier: LIF / Doof gevoel in gezicht en handen

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 06-08-2019 16:56:56 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188317920
Toch weer een huisupdate!

We krijgen waarschijnlijk wat extra fondsen beschikbaar en we gaan een lijstje maken van wat we daarmee willen laten doen. Hoog op de lijst staan zaken als schilderwerk, spouwmuurisolatie, dubbelglas in de twee ramen met enkel glas en de taatsdeuren. Iets wat mogelijk op dat lijstje komt is het laten maken van een vlonderterras bij onze pui samen met zonwering. Vraag: heeft iemand leuke ideeën?

Zo ziet de achterkant eruit:







Zaken om op te letten:
- Er is een hoogteverschil tussen het huis en de omliggende grond. Het terras bij de pui moet ongeveer op dezelfde hoogte als de vloer in huis komen.
- Als je van buiten naar binnen kijkt staat rechts een onooglijk muurtje. Het zou weg kunnen, maar dat gaat denk ik best wat kosten omdat het is vermetseld met de hoek van het huis. Die hoek moet dan worden hersteld. Ik behoud dat muurtje als het even kan en schilder het liever of laat het stuken. Het muurtje moet geïntegreerd worden met het ontwerp. Ik ben al bezig er een passiebloem naartoe te laten groeien.
- Ik wil om het huis heen kunnen blijven lopen en ook naar de schuur toe. Er moet dus een logische overgang zijn tussen het terras en het pad om het huis.
- Vanwege de verzakkende grond is onderheien van het terras misschien wel verstandig.
- Ik wil een niet te strak terras omdat ons huis al erg modern is en ik een 'natuurlijke' tuin wil. Het terras vormt de overgang.
- In de winter wil ik geen donkere woonkamer!

Ik heb op dit moment de volgende ideeën:
- een vlonderterras met tredes om het hoogteverschil te overbruggen (maar zulke terrassen zien er vaak erg strak uit);
- een pergola met blauwe regen als zonwering of bijvoorbeeld een schaduwdoek of een systeem met lamellen .

Inspiratieplaatjes en (praktische) tips zijn heel welkom!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188318640
Zoiets lijkt me wel heel praktisch, een terrasoverkapping met glas en zonwering. Maar het ziet er zo klinisch uit.



Dit komt al meer in de buurt:



[ Bericht 14% gewijzigd door Claudia_x op 06-08-2019 19:57:08 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:11:38 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188319223
Die laatste is mooi en om de overgang naar de rest iets minder abrupt te maken zou je misschien kunnen kiezen voor een hele brede tweede rand om het eigenlijke huiskamerhoogte terras te maken? En dan helemaal rondom en mss wel 1,5/2m breed ofzo.
***
pi_188321309
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:11 schreef Brighteyes het volgende:
Die laatste is mooi en om de overgang naar de rest iets minder abrupt te maken zou je misschien kunnen kiezen voor een hele brede tweede rand om het eigenlijke huiskamerhoogte terras te maken? En dan helemaal rondom en mss wel 1,5/2m breed ofzo.
Ja, dat komt alleen op de plek van het grijze muurtje niet uit. Ik denk eraan om zo'n rand alleen aan de zuidkant te doen (de kant van het water), om het terras het hoekje om te laten lopen (westkant) naar de keuken toe en daar dan weer een afstap te laten maken.

Verder is zo'n overdekt terras met glas misschien wel overkill. Ik vraag me ook af hoe goed het vele glas zich houdt met de sterke winden hier.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:33:41 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188321477
https://zonneveranda.nl/

Niet klinisch (afhankelijk van de versie) en het levert nog wat op ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188321622
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:33 schreef Leandra het volgende:
https://zonneveranda.nl/

Niet klinisch (afhankelijk van de versie) en het levert nog wat op ook.
Bijna 14.000 euro inclusief montage!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:40:46 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188321657
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bijna 14.000 euro inclusief montage!
Tsja... ik denk dat dat formaat ook wel wat goedkoper kan, maar je praat al snel over zeker 10K.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188321693
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Tsja... ik denk dat dat formaat ook wel wat goedkoper kan, maar je praat al snel over zeker 10K.
Nou ja, luxere overkappingen zijn al gauw > 5.000 euro. Misschien moeten we het maar houden bij een eenvoudige pergola met planten en (op korte termijn) een schaduwdoek.

Ik denk dan aan zoiets:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:51:18 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188321892
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, luxere overkappingen zijn al gauw > 5.000 euro. Misschien moeten we het maar houden bij een eenvoudige pergola met planten en (op korte termijn) een schaduwdoek.

Ik denk dan aan zoiets:

[ afbeelding ]
Dat vind ik ook prachtig O+

Een veranda is nou eenmaal duur, een pergola is dan een prima alternatief.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188322172
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat vind ik ook prachtig O+

Een veranda is nou eenmaal duur, een pergola is dan een prima alternatief.
En over 10-15 jaar willen we misschien wel een uitbouw maken. Dat zou dan zonde zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:17:36 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188322421
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 22:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En over 10-15 jaar willen we misschien wel een uitbouw maken. Dat zou dan zonde zijn.
True, tenzij je de veranda dan weer kunt opschuiven.

Maar je schaduwdoeksuggestie is voor hier ook een goede, want mijn verbouwingsbudget staat een (zonne)veranda ook niet toe, terwijl het zeker 's zomers wel van belang is de zon te weren en nu doet het balkon dat, maar als we uitbouwen zijn we de schaduw van het balkon kwijt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188322445
Een houten pergola breekt dat moderne strakke van het huis wel mooi op en als je het hout alleen beitst dan benadruk je ook mooi de natuur van je tuin.
pi_188329160
Ja ik zou ook gaan voor een pergola met klimmers die in de winter blad verliezen. En dan soorten combineren die in verschillende seizoenen bloeien. Ik wil dat zelf ook bij ons bedrijf. Daar hebben we een pui van denk ik vergelijkbare breedte (misschien iets smaller) op het West-Zuid-Westen. Dat wil zeggen veel wind en zon. We zoeken dus beschutting maar zonder het licht weg te nemen in de winter. Nu hebben we een schaduwdoek maar dat heeft nogal te lijden van de wind. Het zou beter zijn als we een schaduwdoek aan een pergola vast zouden kunnen maken.

Voor de begroeiing dacht ik zelf aan een combinatie van blauwe regen (bloeit vroeg, snelle groeier, leuk blad) met diverse soorten clematis die op verschillende momenten bloeien, maar over het algemeen geen mooi dik bladerdek hebben, een 'rambling rose' of andere mei-juni-bloeier, mogelijk een passiebloem en een trompetbloem (campsis, bloeit in aug-sept). Meer = beter in een tuin wat mij betreft.
Maar ik weet niet zo goed waar te beginnen met onze oprit/tuin in het algemeen dus ik heb gisteren een mail gestuurd aan een ecologisch hovenier die een vriendin van mij erg heeft geholpen.
pi_188348950
Blauwe regen alleen doen als je er tegen kan. Ik ben er allergisch voor en kan er dus niet bij zitten of hem snoeien.

Een mooie pergola kan een prima overgang zijn. Als je met schaduwdoek gaat werken moet due ook sterk zijn, zeker met de wind bij jullie.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_188588469
Ik heb geregeld dat er binnenkort een schilder langskomt voor de begane grond en eerste verdieping. *O* We hebben wat geld gespaard en het ziet er niet naar uit dat ik binnenkort weer kan klussen, dus het lijkt ons een goede investering. Ik ga ook voor die tijd nog even met de architect bedenken wat voor kleuren te gebruiken.

Tips voor toffe kleuren? Ik denk aan zoiets voor het toilet:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:19:57 #266
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188589411
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 14:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb geregeld dat er binnenkort een schilder langskomt voor de begane grond en eerste verdieping. *O* We hebben wat geld gespaard en het ziet er niet naar uit dat ik binnenkort weer kan klussen, dus het lijkt ons een goede investering. Ik ga ook voor die tijd nog even met de architect bedenken wat voor kleuren te gebruiken.

Tips voor toffe kleuren? Ik denk aan zoiets voor het toilet:

[ afbeelding ]
Oh, prachtig! Ik ben verliefd op deze kleur maar Six. vindt het niks.
Resistance is futile.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:26:55 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_188589505
ik vind zwarte schijthuizen altijd wel sjiek. In elk geval geen zwembadkleuren ofzo, beetje warm mag het wel zijn :P
disclaimer
pi_188589557
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 15:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh, prachtig! Ik ben verliefd op deze kleur maar Six. vindt het niks.
Mijn lief vindt het ook niks, maar voor zoiets als het toilet maakt het hem toch niet uit.

En ik heb ooit beddengoed in oudroze het huis in weten te halen. :7 Dit was toen mijn inspiratieplaatje (de kleur is identiek):



Ik ben weg van de spullen die H&M heeft van katoen en linnen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188589928
Nog een paar kleuren die ik mooi vind:





I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188594760
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 14:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb geregeld dat er binnenkort een schilder langskomt voor de begane grond en eerste verdieping. *O* We hebben wat geld gespaard en het ziet er niet naar uit dat ik binnenkort weer kan klussen, dus het lijkt ons een goede investering. Ik ga ook voor die tijd nog even met de architect bedenken wat voor kleuren te gebruiken.

Tips voor toffe kleuren? Ik denk aan zoiets voor het toilet:

[ afbeelding ]
Welke kleur is dit?
Zit toevallig net op pinterest te zoeken naar iets van oud roze of poederroze en kwam ook nog heart wood tegen.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:40:15 #271
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188595069
Had je nog besloten over jullie pergola trouwens?
Resistance is futile.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 02:32:00 #272
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_188597619
Mooie kleuren juist, hele zachte ogende tinten. Naast het toilet, welke wanden zou je allemaal willen verven? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_188599057
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 22:14 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Welke kleur is dit?
Zit toevallig net op pinterest te zoeken naar iets van oud roze of poederroze en kwam ook nog heart wood tegen.
Die op het plaatje is heart wood inderdaad! De kleur die ik op het oog heb is mild umber van Flexa. Probleem is alleen dat ik iemand inhuur die met Sigmaverf werkt (en dus niet met Flexaverf). Dus ik moet even navragen of ik dan wel zomaar kleuren van andere merken door kan geven.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188599138
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 22:40 schreef Seven. het volgende:
Had je nog besloten over jullie pergola trouwens?
Ik heb wel besloten dat ik geen duur systeem met glas ga nemen. Dus er komt denk ik een houten vlonderterras met een eenvoudige pergolaconstructie voor klimplanten. We zitten al bijna in september, dus ik denk dat we dit door gaan schuiven naar het voorjaar. Dat geeft me wat meer tijd om te bedenken wat ik precies wil (welke materialen, door laten lopen om het huis of niet?). We willen bijvoorbeeld in de nabije omgeving even bij diverse huizen kijken hoe anderen het hebben opgelost. Iedereen kampt uiteindelijk met hetzelfde probleem, namelijk hoe om te gaan met verzakkende veengrond.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188599175
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 02:32 schreef monsterd. het volgende:
Mooie kleuren juist, hele zachte ogende tinten. Naast het toilet, welke wanden zou je allemaal willen verven? :)
Ik vind het heel lastig. Ik merk dat alles wit voor mij gewoon te saai en strak is. Vroeger werkte ik altijd met accentmuren. Dat zou bijvoorbeeld de muur achter de televisie kunnen zijn, de muur waar de keuken tegenaan staat, de muur waar het bureau tegen staat. En heel mooi lijkt me om de hoge muur in het trappenhuis een kleur te geven. Maar ik wil ook wel eens van het accentmuren-idee af, dus ik denk dat ik wat meer mee ga laten nemen. Dat bespreek ik hopelijk binnenkort met de architect!

Het lastige van dat laatste vind ik weer: waar houd je op? Ik weet bijv. dat de architect een voorstander is van het meeverven van plafonds. In de badkamer en in het toilet vind ik dat prima, maar in andere ruimtes vind ik het niet praktisch. Ik wil zelf namelijk kleuren kunnen veranderen zo nu en dan en een plafond verven is een rotklus. (Maar er is ook een kans dat ik me door de architect laat overtuigen. :+)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188599490
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 09:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Die op het plaatje is heart wood inderdaad! De kleur die ik op het oog heb is mild umber van Flexa. Probleem is alleen dat ik iemand inhuur die met Sigmaverf werkt (en dus niet met Flexaverf). Dus ik moet even navragen of ik dan wel zomaar kleuren van andere merken door kan geven.

[ afbeelding ]
Dat moet kunnen. Online kan het, in de bouwmarkt kan het (ik kocht laatst een Praxis-kleur bij Gamma), dan zal het bij een professionele verfwinkel ook wel kunnen.
pi_188599677
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 10:27 schreef RB42 het volgende:

[..]

Dat moet kunnen. Online kan het, in de bouwmarkt kan het (ik kocht laatst een Praxis-kleur bij Gamma), dan zal het bij een professionele verfwinkel ook wel kunnen.
Ja, zit wat in. Er ontstaan dan hooguit heel kleine kleurverschillen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188599912
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 10:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het heel lastig. Ik merk dat alles wit voor mij gewoon te saai en strak is. Vroeger werkte ik altijd met accentmuren. Dat zou bijvoorbeeld de muur achter de televisie kunnen zijn, de muur waar de keuken tegenaan staat, de muur waar het bureau tegen staat. En heel mooi lijkt me om de hoge muur in het trappenhuis een kleur te geven. Maar ik wil ook wel eens van het accentmuren-idee af, dus ik denk dat ik wat meer mee ga laten nemen. Dat bespreek ik hopelijk binnenkort met de architect!

Het lastige van dat laatste vind ik weer: waar houd je op? Ik weet bijv. dat de architect een voorstander is van het meeverven van plafonds. In de badkamer en in het toilet vind ik dat prima, maar in andere ruimtes vind ik het niet praktisch. Ik wil zelf namelijk kleuren kunnen veranderen zo nu en dan en een plafond verven is een rotklus. (Maar er is ook een kans dat ik me door de architect laat overtuigen. :+)
Er zijn heel veel manieren om met verf te spelen, heb ik van de interieurstyliste geleerd.
Je kunt bijvoorbeeld een muur verven tot 30 cm onder het plafond. Of (delen van) 3 muren zodat je het idee van een nis krijgt.

Wij wilden de lange muur niet gewoon wit, maar ook niet een accentkleur. Beide vonden we te overheersend.



Wij gaan aan de voorkant in de woonkamer de muur van het raam (rechtsboven op de tekening) behangen en dan de muur voor in kleur schilderen, en dan de lange muur onderaan op de tekening datzelfde groen tot hetzelfde punt als op de tegenoverliggende behangen muur het raam eindigt. En vanaf dat punt gaan we verder met een veel lichtere groen.
Snap je wat ik bedoel?

Wat ik zelf heel mooi vond, was een muur die zo geschilderd was dat de verf steeds lichter werd en langzaam overliep in wit.



Dat zal wel een heel karwei zijn, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188599925
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 10:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, zit wat in. Er ontstaan dan hooguit heel kleine kleurverschillen.
Die Flexa kleuren hebben ook kleurcodes als het goed is, dus die gebruiken schilders dan, volgens mij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188600135
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 10:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er zijn heel veel manieren om met verf te spelen, heb ik van de interieurstyliste geleerd.
Je kunt bijvoorbeeld een muur verven tot 30 cm onder het plafond. Of (delen van) 3 muren zodat je het idee van een nis krijgt.
Ja, precies. In ons vorige huis heb ik daar ook mee gespeeld. Maar op een of andere manier vind ik dat lastig te vertalen naar onze nieuwe woning. We hebben weinig flinke wanden en vooral veel ramen en openingen. Dat is dus het tegenovergestelde probleem van een lange wand hebben en niet goed weten wat je daarmee moet.

Ik denk dat jullie plan voor de lange wand heel mooi uit gaan pakken!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188600224
Je kan misschien proberen een lambrisering in kleur te schilderen. Wij hebben er eentje die van raam tot raam loopt en dat betekend dat hij ook wat hoekjes om gaan. Maar dat geeft wel een heel mooi ruimtelijk effect zonder dat het heel druk/aanwezig is. En het is echt heel sfeervol, het verbind ook op een hele fijne manier 2 delen van de ruimte met elkaar.
pi_188600227
Je zou misschien aan zoiets kunnen denken:


Jullie kozijnen zijn antraciet, toch? Kun je heel mooi combineren, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188602232
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:22 schreef miss_sly het volgende:
Je zou misschien aan zoiets kunnen denken:
[ afbeelding ]

Jullie kozijnen zijn antraciet, toch? Kun je heel mooi combineren, denk ik.
Ja, dat is op zich niet zo gek. Een paar jaar geleden heb ik het in een van de kinderkamers gedaan om een werkhoekje te markeren. Al moet ik zeggen dat ik nu al het gevoel erbij heb dat het iets is wat op een bepaald moment in de mode was. Maar het is wel een goede manier om een mooie, donkere kleur te gebruiken zonder dat je hele kamer donker wordt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188602248
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:22 schreef Puala het volgende:
Je kan misschien proberen een lambrisering in kleur te schilderen. Wij hebben er eentje die van raam tot raam loopt en dat betekend dat hij ook wat hoekjes om gaan. Maar dat geeft wel een heel mooi ruimtelijk effect zonder dat het heel druk/aanwezig is. En het is echt heel sfeervol, het verbind ook op een hele fijne manier 2 delen van de ruimte met elkaar.
Check, heb ik ook gedaan in ons vorige huis, lambrisering. Ik denk toch dat onze huidige woning zich er niet zo goed voor leent. Ik was wel van plan om het in een van de kinderkamers te doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188602281
Intussen zijn we nog aan het nadenken over het terras en de terrasoverkapping. We hebben glas in ieder geval uitgesloten nu, mede vanwege de enorme bergen poep die het gevogelte hier produceert. :Y) Lief heeft zijn twijfels over klimplanten gebruiken als zonwering; zien de kale takken er in de winter niet deprimerend uit? Zoiets is misschien een optie:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188602314
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 14:02 schreef Claudia_x het volgende:
Intussen zijn we nog aan het nadenken over het terras en de terrasoverkapping. We hebben glas in ieder geval uitgesloten nu, mede vanwege de enorme bergen poep die het gevogelte hier produceert. :Y) Lief heeft zijn twijfels over klimplanten gebruiken als zonwering; zien de kale takken er in de winter niet deprimerend uit? Zoiets is misschien een optie:

[ afbeelding ]
Dat is echt ideaal _O_

Ik ken 2 stellen die zoiets hebben. De een elektrisch, dat is wel helemaal luxe. De andere met handbediening en dat werkt ook heel goed. Echt ideaal.
pi_188602328
De kleuren van Farrow & Ball ken je denk ik al? Hebben ook dat vergrijsd-matte.
pi_188602342
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 14:06 schreef Minarosa het volgende:
De kleuren van Farrow & Ball ken je denk ik al? Hebben ook dat vergrijsd-matte.
Ja, een groot aantal van de kleuren die ik hiervoor liet zien zijn van Farrow & Ball!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188602346
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 14:05 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat is echt ideaal _O_

Ik ken 2 stellen die zoiets hebben. De een elektrisch, dat is wel helemaal luxe. De andere met handbediening en dat werkt ook heel goed. Echt ideaal.
Oh, dat is goed om te horen! Heb jij enig idee hoe je zulke zonwering in het Nederlands noemt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188602354
Overigens konden we bij onze schilder gewoon met kleurkaartjes van allerlei merken aan komen zetten, hij liet bij zijn leverancier hun verf dan in die kleur mengen. Dat ging helemaal prima.
pi_188602363
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 14:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, een groot aantal van de kleuren die ik hiervoor liet zien zijn van Farrow & Ball!
Oh niet opgelet :D ben heel benieuwd welke je kiest!
pi_188602818
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 14:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, dat is goed om te horen! Heb jij enig idee hoe je zulke zonwering in het Nederlands noemt?
Een harmonicadoek volgens mij.

Mijn moeder heeft het en die bedient het met de hand, maar die hebben het doek als het niet open is onder een plank hangen. Dan verkleurt het minder, maar dan waait er ook geen troep in of vogelpoep. Dat is misschien een praktische tip ;)
pi_188603235
Wij hebben sinds afgelopen voorjaar een elektrische Weinor terrasoverkapping. Grote voordeel is dat het tegen flinke wind kan. Heeft ons terras nodig.

Ander groot voordeel is dat we links en rechts alleen twee geleiders hebben die het uitschuifbare doek geleiden. Er zit geen tussenbalk tussen die geleiders, dus als het doek ingeschoven is, hebben we nog altijd vrij uitzicht. Niet de goedkoopste oplossing, wel een zeer fraaie.

Als je even googelt, vind je zo de nodige voorbeelden. Wij hebben zwarte geleiders (want zwarte kozijnen) en een wit doek (want witgestuukt huis). Ben er dolblij mee! *O*
Is dat zo?
pi_188608865
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 15:24 schreef Smallish het volgende:
Wij hebben sinds afgelopen voorjaar een elektrische Weinor terrasoverkapping. Grote voordeel is dat het tegen flinke wind kan. Heeft ons terras nodig.

Ander groot voordeel is dat we links en rechts alleen twee geleiders hebben die het uitschuifbare doek geleiden. Er zit geen tussenbalk tussen die geleiders, dus als het doek ingeschoven is, hebben we nog altijd vrij uitzicht. Niet de goedkoopste oplossing, wel een zeer fraaie.

Als je even googelt, vind je zo de nodige voorbeelden. Wij hebben zwarte geleiders (want zwarte kozijnen) en een wit doek (want witgestuukt huis). Ben er dolblij mee! *O*
Foto? O-)

Goed punt trouwens van de tussenbalk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188608877
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 14:45 schreef Puala het volgende:

[..]

Een harmonicadoek volgens mij.

Mijn moeder heeft het en die bedient het met de hand, maar die hebben het doek als het niet open is onder een plank hangen. Dan verkleurt het minder, maar dan waait er ook geen troep in of vogelpoep. Dat is misschien een praktische tip ;)
Ik stel me zo voor dat je zo'n doek ook in de winterperiode eraf kunt halen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188608938
Iets anders waar ik nog over aan het nadenken ben is wat we met de volière willen doen. Dat hoeven we niet al op korte termijn uit te voeren, maar ik wil het wel weten zodat ik er met het tuinontwerp rekening mee kan houden.

Mijn lief wil de volière weg en op de fundering iets anders zetten, bijvoorbeeld een schuurtje. Ik vraag me af waar we een schuurtje in hemelsnaam voor nodig hebben, aangezien we een enorme garage hebben die we nauwelijks weten te vullen.

Ik wou er een dierenverblijf van maken, bijvoorbeeld voor kippen. Alleen is de volière daar niet heel geschikt voor, want kippen hebben die hoogte niet nodig. Bovendien weet ik niet zo goed of ik wel kippen wil, aangezien die je tuin aan kunnen vreten. Als alternatief denk ik aan een oranjerie, dat wil zeggen een bijgebouw dat ik kan verwarmen om exotische kuipplanten in te laten overwinteren. Lijkt me wel tof. Alleen heb ik al een (koude) kas en zou ik het geld liever (eerst) stoppen in het maken van een buitenkamer aan het water.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188614173
Heb je katten die je normaal gesproken niet buiten los wil laten?

Bij ons zou het zijn door de drukke weg. Maar gok zo dat jullie daar geen last van hebben :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_188619151
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Foto? O-)

Goed punt trouwens van de tussenbalk.
Ja, die vraag kon ik verwachten. :D Ik heb bewondering voor jouw openheid hier, ik ben daar zelf nogal huiverig voor. Dus sorry..... Ben wel benieuwd naar jullie keuze voor de zonwering. Ik geniet er deze dagen weer ontzettend van. O+
Is dat zo?
  Moderator zondag 25 augustus 2019 @ 16:45:16 #299
5428 crew  miss_sly
pi_188619388
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:35 schreef Claudia_x het volgende:
Iets anders waar ik nog over aan het nadenken ben is wat we met de volière willen doen. Dat hoeven we niet al op korte termijn uit te voeren, maar ik wil het wel weten zodat ik er met het tuinontwerp rekening mee kan houden.

Mijn lief wil de volière weg en op de fundering iets anders zetten, bijvoorbeeld een schuurtje. Ik vraag me af waar we een schuurtje in hemelsnaam voor nodig hebben, aangezien we een enorme garage hebben die we nauwelijks weten te vullen.

Ik wou er een dierenverblijf van maken, bijvoorbeeld voor kippen. Alleen is de volière daar niet heel geschikt voor, want kippen hebben die hoogte niet nodig. Bovendien weet ik niet zo goed of ik wel kippen wil, aangezien die je tuin aan kunnen vreten. Als alternatief denk ik aan een oranjerie, dat wil zeggen een bijgebouw dat ik kan verwarmen om exotische kuipplanten in te laten overwinteren. Lijkt me wel tof. Alleen heb ik al een (koude) kas en zou ik het geld liever (eerst) stoppen in het maken van een buitenkamer aan het water.

[ afbeelding ]
Gerbils of zo?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 25 augustus 2019 @ 18:38:24 #300
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188621339
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:35 schreef Claudia_x het volgende:
Iets anders waar ik nog over aan het nadenken ben is wat we met de volière willen doen. Dat hoeven we niet al op korte termijn uit te voeren, maar ik wil het wel weten zodat ik er met het tuinontwerp rekening mee kan houden.

Mijn lief wil de volière weg en op de fundering iets anders zetten, bijvoorbeeld een schuurtje. Ik vraag me af waar we een schuurtje in hemelsnaam voor nodig hebben, aangezien we een enorme garage hebben die we nauwelijks weten te vullen.

Ik wou er een dierenverblijf van maken, bijvoorbeeld voor kippen. Alleen is de volière daar niet heel geschikt voor, want kippen hebben die hoogte niet nodig. Bovendien weet ik niet zo goed of ik wel kippen wil, aangezien die je tuin aan kunnen vreten. Als alternatief denk ik aan een oranjerie, dat wil zeggen een bijgebouw dat ik kan verwarmen om exotische kuipplanten in te laten overwinteren. Lijkt me wel tof. Alleen heb ik al een (koude) kas en zou ik het geld liever (eerst) stoppen in het maken van een buitenkamer aan het water.

[ afbeelding ]
Wat is je uitzicht van daaruit?
Resistance is futile.
pi_188621964
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:35 schreef Claudia_x het volgende:
Iets anders waar ik nog over aan het nadenken ben is wat we met de volière willen doen. Dat hoeven we niet al op korte termijn uit te voeren, maar ik wil het wel weten zodat ik er met het tuinontwerp rekening mee kan houden.

Mijn lief wil de volière weg en op de fundering iets anders zetten, bijvoorbeeld een schuurtje. Ik vraag me af waar we een schuurtje in hemelsnaam voor nodig hebben, aangezien we een enorme garage hebben die we nauwelijks weten te vullen.

Ik wou er een dierenverblijf van maken, bijvoorbeeld voor kippen. Alleen is de volière daar niet heel geschikt voor, want kippen hebben die hoogte niet nodig. Bovendien weet ik niet zo goed of ik wel kippen wil, aangezien die je tuin aan kunnen vreten. Als alternatief denk ik aan een oranjerie, dat wil zeggen een bijgebouw dat ik kan verwarmen om exotische kuipplanten in te laten overwinteren. Lijkt me wel tof. Alleen heb ik al een (koude) kas en zou ik het geld liever (eerst) stoppen in het maken van een buitenkamer aan het water.

[ afbeelding ]
Slopen en kippenhok op zetten... lekker verse eitjes op zondag en het oogt gezellig :)

En educatief voor de kids 👍🏻
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')