abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 juni 2019 @ 01:27:49 #176
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187514143
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 20:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En de luchten! Zojuist:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou m'n hart vasthouden met die kas :D

Mooi plaatje weer O+
Resistance is futile.
pi_187516793
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juni 2019 01:27 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zou m'n hart vasthouden met die kas :D

Mooi plaatje weer O+
Het is een stevig ding, hoor! Je zou er misschien wel een huisje van kunnen maken. Er is wel wat gebroken glas, maar ik denk dat dat komt doordat er iets tegenaan is gewaaid.

Ik zie na slecht weer wel van alles in het water liggen. Laatst waren dat afvalcontainers. :D Als het hier waait, waait het hard. Maar ik moet zeggen dat ik dat wel gewend ben van de plekken langs het water in Amsterdam zoals KNSM-eiland. Na de laatste storm belde mijn schoonmoeder me omdat er op Java-eiland allerlei schade was. Wij hadden nergens last van gelukkig. Vooralsnog lijkt het dak het goed te houden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187603584
We hebben zojuist in de goot gekeken: er is niets wat de hemelwaterafvoer blokkeert. Het zal mij benieuwen wat het probleem dan is.

En er is een nieuw probleem bij gekomen: de voordeur is kromgetrokken en gaat niet meer dicht. Mag dat gebeuren bij een nieuwe voordeur?
pi_187604024
Toevallig zuid, die voordeur? En een donkere kleur? Onze deuren zijn vorig jaar wel drie keer opnieuw afgesteld en aangepast, zuidoost en zuid en donkergrijs, dus dat hout werkt.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_187608074
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 20:36 schreef d.k. het volgende:
Toevallig zuid, die voordeur? En een donkere kleur? Onze deuren zijn vorig jaar wel drie keer opnieuw afgesteld en aangepast, zuidoost en zuid en donkergrijs, dus dat hout werkt.
Zuidoosten en donker inderdaad.
pi_187611236
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 22:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zuidoosten en donker inderdaad.
Houten deur dan zeker?!?
pi_187614956
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 02:43 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Houten deur dan zeker?!?
Jep, al heb ik wel begrepen dat er aluminium in is verwerkt juist om kromtrekken tegen te gaan. Ik vind het met dit soort dingen zo lastig om te bepalen of het nu eenmaal kan gebeuren of dat het betekent dat we aanspraak moeten maken op de garantie. De aannemer heeft er natuurlijk geen belang bij om bij elk probleempje langs te komen, dus die probeert het af te houden.
pi_187615685
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 12:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jep, al heb ik wel begrepen dat er aluminium in is verwerkt juist om kromtrekken tegen te gaan. Ik vind het met dit soort dingen zo lastig om te bepalen of het nu eenmaal kan gebeuren of dat het betekent dat we aanspraak moeten maken op de garantie. De aannemer heeft er natuurlijk geen belang bij om bij elk probleempje langs te komen, dus die probeert het af te houden.
Toen wij onze binnendeuren kochten stond er in de koopovereenkomst dat de deur eerst een hald jaar moest hangen voor je kon zeggen of hij echt krom is.

Ik zou het wel melden. Goed in de gaten houden, bijv. met foto's en een meetlat erbij. En eventueel later laten bijstellen.
Als je hem nu zou laten stellen heb je kans dat hij in de winter niet (goed) sluit.

Aan de andere kant is de deur bedoeld om je huis veilig af te sluiten. Als dat nu niet mogelijk is zou die aannemer toch moeten komen denk ik...
pi_187619968
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 13:28 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Toen wij onze binnendeuren kochten stond er in de koopovereenkomst dat de deur eerst een hald jaar moest hangen voor je kon zeggen of hij echt krom is.

Ik zou het wel melden. Goed in de gaten houden, bijv. met foto's en een meetlat erbij. En eventueel later laten bijstellen.
Als je hem nu zou laten stellen heb je kans dat hij in de winter niet (goed) sluit.

Aan de andere kant is de deur bedoeld om je huis veilig af te sluiten. Als dat nu niet mogelijk is zou die aannemer toch moeten komen denk ik...
Dank, hier heb ik veel aan.

De aannemer zegt: paar dagen aankijken en anders komt de kozijnenman wel om te stellen. De deur gaat op zich wel goed op slot, maar hij gaat niet dicht zonder hem op slot te doen. Dat is irritant, maar het is geen veiligheidsrisico.
pi_187657151
Heb je al glas voor je kas? Wij hebben binnenkort wel wat glas over (onze tuinderskas van 14 meter lang moet weg).

Heb niet alles gelezen maar zo te zien heel snel op de foto's heeft jullie kas zelfde systeem als bij ons. Rubber loshalen, dan glas erin schuiven. Rotwerk volgens mn ouders.

Maar wat een tof huis! Ik ga op m'n gemak eens alle delen doorspitten.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_188130450
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 00:36 schreef wickie het volgende:
Heb je al glas voor je kas? Wij hebben binnenkort wel wat glas over (onze tuinderskas van 14 meter lang moet weg).

Heb niet alles gelezen maar zo te zien heel snel op de foto's heeft jullie kas zelfde systeem als bij ons. Rubber loshalen, dan glas erin schuiven. Rotwerk volgens mn ouders.

Maar wat een tof huis! Ik ga op m'n gemak eens alle delen doorspitten.
Oh, heb je het glas nog?

Wat leuk om jou hier weer te zien!
pi_188130532
Ik heb overigens al een tijd geen update meer geplaatst omdat hier werkelijk alles stil ligt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 11:14:11 #188
207727 Smallish
Kleintje!
pi_188130625
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 11:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb overigens al een tijd geen update meer geplaatst omdat hier werkelijk alles stil ligt.

SPOILER
Jemig, Claudia..... Wat een vervelend bericht. Dat leidt af van huis en tuin.

Alle sterkte hoor! Hopelijk komt er snel goed nieuws en kun je weer met positieve dingen bezig zijn. :*
Is dat zo?
pi_188130649
quote:

SPOILER
Jeetje Claudia, sterkte :*
pi_188130716
Sterkte in deze spannende tijd!
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 26 juli 2019 @ 11:22:53 #191
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188130796
Pfoee Claudia, wat eng :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Moderator vrijdag 26 juli 2019 @ 11:26:51 #192
5428 crew  miss_sly
pi_188130882
Och Claudia, dat klinkt heel heftig en eng. Sterkte 😘
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 26 juli 2019 @ 11:28:23 #193
95752 crew  Chell
Kluns
pi_188130910
Wat heftig en eng Claudia! Sterkte!
pi_188131167
Dankjulliewel. :*

SPOILER
  vrijdag 26 juli 2019 @ 11:48:20 #195
207727 Smallish
Kleintje!
pi_188131276
Dat hopen wij met jullie!
Is dat zo?
pi_188131407
Heel veel sterkte!
  Moderator vrijdag 26 juli 2019 @ 12:03:52 #197
5428 crew  miss_sly
pi_188131588
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 11:42 schreef Claudia_x het volgende:
Dankjulliewel. :*

SPOILER
Je hebt het waarschijnlijk niet nodig, maar ik woon nog een paar weken bij je in de buurt (ben vanaf maandag weer thuis), dus als ik iets kan doen, laat het weten! :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188132224
Ik hoop met jullie mee Claudia. Sterkte.
Met een meidenkwartet
pi_188132372
Sterkte claudia
  vrijdag 26 juli 2019 @ 13:26:52 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188132926
quote:

SPOILER
Oh shit, wat een ellende :(
Heel veel sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')