abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 17 mei 2019 @ 10:25:48 #251
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_186903712
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 10:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou ja, heisa valt toch wel mee? ;)
Ik heb geen ervaring met koken zonder afzuiging, behalve gourmetten en dat is dan ook écht meteen héél kut :')
Maar misschien kan het wel prima en zuig ik al jaren zinloos af :P
Niet van jou hoor! Maar het is een eeuwige discussie op fok. Ook recirculatie vs naar buiten :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_186904132
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 09:40 schreef Stormqueen het volgende:
Heb je het niet getest in de winkel?
Nee. En dat is natuurlijk ontzettend stom. Ik had een heel specifieke maat nodig en het aanbod daarin was klein, vooral in betaalbare baden. Dus ik heb het op de gok online besteld. Ik zou elke badliefhebber dat afraden!

quote:
Wij hebben 5 baden getest voor we een keuze maakten, en maar goed ook, want van die 5 lagen er 3 kut voor mij, 3 kut voor hem, en was er 1 die voor ons allebei perfect was ;) Een te groot bad is voor mij echt vreselijk, ik had het gevoel dat het bad me opslokte en nergens grip op de randen.
Ik zag dat ook als onderwerp voorbijkomen in het voorprettopic. Ik kan het me helemaal voorstellen, maar zelf ben ik meer van team Leandra: een bad kan me niet groot genoeg zijn. Ik moest kiezen tussen een groot bad of de opstelling zoals ik die wilde. Een kleiner bad is wel echt een concessie geweest.

quote:
Maareh, afzuiging is toch niet alleen nodig bij frituren? Ik heb al 37 jaar geen frituurpan en wel altijd afzuiging gehad. Wat eet je dan zoal? Toch niet alleen boterhammen en gekookte aardappels? ;)
:D! We koken en bakken natuurlijk zoals ieder ander en meestal op twee pitten, maar we wokken en frituren bijvoorbeeld nooit. Onze architect was er heel stellig in: afzuigkap is dan niet nodig. Van de luchtjes heb ik geen last. Ik heb wel nog even gekeken of we nu doodgaan aan een ellendige vorm van kanker, maar ik kon daar weinig over vinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_186904207
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 10:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou ja, heisa valt toch wel mee? ;)
Ik heb geen ervaring met koken zonder afzuiging, behalve gourmetten en dat is dan ook écht meteen héél kut :')
Maar misschien kan het wel prima en zuig ik al jaren zinloos af :P
Gourmetten is sowieso kut. We hebben een paar jaar geleden in ons huis gourmetten nieuwe stijl geïntroduceerd: de opstelling is zoals met gourmetten, maar zonder gourmetstel. In plaats daarvan maken lief en ik de minigerechten klaar en serveren die dan als verschillende gangen. Is het dan nog wel gourmetten, hoor ik jullie denken. Nee, waarschijnlijk niet, maar het is wel lekkerder en zorgt tegelijkertijd voor precies het juiste gehalte aan kneuterigheid.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 11:01:14 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_186904222
Oh, maar de kans dat je dood gaat aan een ellendige vorm van kanker is sowieso al vrij groot tegenwoordig :') Je compenseert dat vast wel door op inductie te koken ;)

Nooit wokken? Dat vind ik anno 2019 bijna nog opmerkelijker dan nooit frituren :D

Welke maat badkuip heb je nu?
disclaimer
pi_186904338
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 11:01 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, maar de kans dat je dood gaat aan een ellendige vorm van kanker is sowieso al vrij groot tegenwoordig :') Je compenseert dat vast wel door op inductie te koken ;)

Nooit wokken? Dat vind ik anno 2019 bijna nog opmerkelijker dan nooit frituren :D
Nee, wij wokken nooit. We eten sowieso weinig uit de Oosterse keuken. Er wordt wel eens wat gebakken, maar meestal niet zo vet. En we hebben - want dat is in de mode - geminderd met vlees eten, dus het is toch vaak een combinatie van koken, opwarmen in een steelpannetje en in de oven zetten. En ik houd van stoven, maar dan is het juist de bedoeling dat het hele huis ernaar gaat ruiken.

quote:
Welke maat badkuip heb je nu?
160x70 cm. Ik ben zelf 175 cm lang. Ik heb net even zonder water in het bad gelegen (wat Sylvie Meis kan, kan ik ook) en het voelt comfortabel en ruim genoeg. Maar het telt pas echt als ik straks het bad vol laat lopen.

Ik wacht nog even tot de meubelmaker weggaat die een oplossing probeert te vinden voor een fout van de aannemer. Het zal eens niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 11:30:44 #256
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_186904592
Ik heb jaren zonder afzuigkap gekookt. In een ruime keuken is dat echt niet zo nodig als je niet veelvuldig frituurt.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  vrijdag 17 mei 2019 @ 13:08:56 #257
73386 Fazz
onderweg
pi_186906176
Het ziet er allemaal prachtig uit Claudia! Wel stom van al die open eindjes nog door die klusmannetjes }:|
pi_186906922
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 13:08 schreef Fazzoletti het volgende:
Het ziet er allemaal prachtig uit Claudia! Wel stom van al die open eindjes nog door die klusmannetjes }:|
Wat was het probleem: de oogjes voor de touwbalustrade moeten in hout worden gezet. De aannemer had beloofd dat hij hout zou zetten in het plafond. En dat heeft hij niet gedaan. Dat kost ons extra geld voor de meubelmaker, die allerlei oplossingen heeft moeten bedenken. Maar ik denk dat we dat maar op de aannemer proberen te verhalen. Dit is weer één van die vele suffe dingen waar we nu hopelijk gewoon vanaf zijn. Ik zou een verbouwing veel beter te doen vinden als je samen kunt werken met mensen die doen wat je afspreekt. Afijn, het is klaar en ik ben er heel blij mee!

De situatie voor. Direct boven de trap van de begane grond naar de eerste verdieping zat een groene wenteltrap. naar zolder. Er waren drie slaapkamers en twee kleine ruimtes voor enerzijds een douche en anderzijds een toilet. De kleine ruimtes hebben we laten slopen en er is een washok voor in de plaats gekomen. De trap hebben we weggehaald. Ik had die graag laten zitten, maar er was niet genoeg ruimte om goed naar de zolder te lopen en we konden geen vergunning krijgen voor een dakkapel die dat wel mogelijk zou maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De situatie tijdens de bouwwerkzaamheden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het inspiratieplaatje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan de situatie nu:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We kunnen gaan inrichten!

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 17-05-2019 14:01:01 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_186908676
Leuk idee met dat touw. Maar, kan een kind daar niet makkelijk doorheen vallen?
  vrijdag 17 mei 2019 @ 15:30:25 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_186908696
het is wel heel gaaf dat je zo in de nok kijkt zeg!
disclaimer
  Moderator vrijdag 17 mei 2019 @ 18:59:08 #261
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_186912242
Het is wel erg apart zo ! Komt er onder dat werkblad nog een radiator ? Of is dat meer een optie ? :)
pi_186912562
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 15:28 schreef seekelot het volgende:
Leuk idee met dat touw. Maar, kan een kind daar niet makkelijk doorheen vallen?
Het is met beleid aangebracht: er is rekening gehouden met een zekere maximale afstand tussen de touwen, de oogjes zitten muurvast en het touw is heel strak gespannen. Maar met een heel klein kind of een kind dat risico's opzoekt zou ik het niet kiezen. Onze kinderen zijn 8 en 9 en volgen instructies op, dus ik vertrouw het wel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_186912791
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 15:30 schreef Stormqueen het volgende:
het is wel heel gaaf dat je zo in de nok kijkt zeg!
Niet helemaal. De foto hieronder (let op, er moet nog worden geverfd) maakt het misschien wat duidelijker. Het is het oude trapgat en waar we tegenaan kijken is de onderkant van het dak. Je ziet hier meteen waarom we met de oude trap niet goed naar boven konden. We moesten letterlijk op onze knieën de laatste treden op vanwege de schuinte van het dak. Moet je je voorstellen dat de vorige bewoner dat al vele jaren met z'n gezin deed. Nou ja, waarschijnlijk kwam hij al jaren niet meer op zolder.

Je ziet hier ook meteen het glas dat we hebben laten monteren. Halleluja, wat scheelt dat een hoop geluidsoverlast. We moeten weer schreeuwen om contact met elkaar te krijgen als we ons op een verschillende verdieping bevinden. Gesprek van vanochtend:

Ik: Zoon?
Ik: Zoon??
Ik: Zoon!?!
Ik: ZOON!!!
Zoon: Mama?
Zoon: Mama!!?? Wat is er?
Ik: Kun je iets zeggen zodat ik weet hoeveel we nog van de andere verdieping horen?
Zoon: Waaaat?
Ik: KUN JE IETS ZEGGEN?
Zoon: WAAROM?
Ik: ZO-DAT IK KAN TEST-TEN HOE-VEEL LAST IK NOG VAN JE HEB.
Zoon: OKÉ!
Ik: DANK JE!!!
Lief: MOET DAT NOU??!!
Dochter: ROEPT IEMAND ME???

Daarom heb ik een gezin genomen. *;

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 19:26:42 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_186912851
:D!
disclaimer
  vrijdag 17 mei 2019 @ 19:26:51 #265
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_186912854
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 13:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat was het probleem: de oogjes voor de touwbalustrade moeten in hout worden gezet. De aannemer had beloofd dat hij hout zou zetten in het plafond. En dat heeft hij niet gedaan. Dat kost ons extra geld voor de meubelmaker, die allerlei oplossingen heeft moeten bedenken. Maar ik denk dat we dat maar op de aannemer proberen te verhalen. Dit is weer één van die vele suffe dingen waar we nu hopelijk gewoon vanaf zijn. Ik zou een verbouwing veel beter te doen vinden als je samen kunt werken met mensen die doen wat je afspreekt. Afijn, het is klaar en ik ben er heel blij mee!

De situatie voor. Direct boven de trap van de begane grond naar de eerste verdieping zat een groene wenteltrap. naar zolder. Er waren drie slaapkamers en twee kleine ruimtes voor enerzijds een douche en anderzijds een toilet. De kleine ruimtes hebben we laten slopen en er is een washok voor in de plaats gekomen. De trap hebben we weggehaald. Ik had die graag laten zitten, maar er was niet genoeg ruimte om goed naar de zolder te lopen en we konden geen vergunning krijgen voor een dakkapel die dat wel mogelijk zou maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De situatie tijdens de bouwwerkzaamheden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het inspiratieplaatje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan de situatie nu:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We kunnen gaan inrichten!
Blij dat het erop zit?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator vrijdag 17 mei 2019 @ 19:27:36 #266
5428 crew  miss_sly
pi_186912870
Wat gaaf met dat glas!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_186912943
Zojuist het bad gestest: goedgekeurd! Ligt heerlijk. Beetje klein inderdaad, maar ik kan ermee leven. Grote opluchting (ook dat er niets lekt...).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kinderen hebben zich al in onze spelen/werken-hal vermaakt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien nog wel aardig om te laten zien wat ik voor het raam in de badkamer heb gekozen: een rolgordijn. Heel fijn. Gaat snel omlaag voor het douchen en erna meteen weer omhoog. Nu nog bekijken hoelang het rolgordijn het houdt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgende punt op het lijstje: onze werkplekinrichting herzien. De desktopcomputer is niet meer van deze tijd, de scanner staat altijd in de weg, hebben we onze NAS nog wel nodig? Leuk projectje.

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 17-05-2019 19:41:10 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_186913128
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 19:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Blij dat het erop zit?
Een volmondig ja. Ik vind alle vaklui momenteel stom, ook omdat ze steeds dingen laten vallen en niet op m'n mooie vloer letten. En ik ben heel aimabel, dus ik doe aardig en zit dan daarna met allerlei opgekropte emoties die eruit moeten.

Maar daar groei ik wel weer overheen. Ik denk nog wel eens terug aan Duderinnetje die zei dat ze het stoer vond om dit traject aan te gaan. En dat ik zei dat ik het niet zo stoer vond, want we hadden een architect en een ervaren aannemer en we gingen alles uitbesteden terwijl zoveel klussers het hier zelf doen.

Inmiddels vind ik het een godswonder dat m'n kinderen nog blij zijn, dat ik een promotie op m'n werk ernaast voor elkaar heb weten te krijgen en dat ik niet alleen maar in foetushouding onder een deken lig. Volgende projecten gaan we zoveel mogelijk zelf oppakken om de hoeveelheid stress en frustratie te reduceren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 17-05-2019 19:54:57 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_186916413
Nog een leuke verrassing vanavond: lijnenspel op het plafond. Daar houd ik nou van.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 21:56:08 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186917055
Oeh, fraai O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 17 mei 2019 @ 22:12:17 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186917659
Had ik alle andere updates van vamdaag gemist :D
Harpspelende dochter bij de balustrade-touwen O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 17 mei 2019 @ 22:16:40 #272
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_186917814
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 19:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Een volmondig ja. Ik vind alle vaklui momenteel stom, ook omdat ze steeds dingen laten vallen en niet op m'n mooie vloer letten. En ik ben heel aimabel, dus ik doe aardig en zit dan daarna met allerlei opgekropte emoties die eruit moeten.

Maar daar groei ik wel weer overheen. Ik denk nog wel eens terug aan Duderinnetje die zei dat ze het stoer vond om dit traject aan te gaan. En dat ik zei dat ik het niet zo stoer vond, want we hadden een architect en een ervaren aannemer en we gingen alles uitbesteden terwijl zoveel klussers het hier zelf doen.

Inmiddels vind ik het een godswonder dat m'n kinderen nog blij zijn, dat ik een promotie op m'n werk ernaast voor elkaar heb weten te krijgen en dat ik niet alleen maar in foetushouding onder een deken lig. Volgende projecten gaan we zoveel mogelijk zelf oppakken om de hoeveelheid stress en frustratie te reduceren.
Enige verschil tussen laten doen en zelf doen is dat je anderen niet de schuld kan geven als er wat mis gaat ;) . En het allerbelangrijkste vanzelf doen is dat je echt moet leren houden van je fouten. Want die maak je, en die ken je allemaal
En je blijft ze extra goed zien omdat je ze zelf gemaakt hebt :P .

En ik moet zeggen, vanaf de foto's ziet alles er netjes uit! Het is tof geworden :) .
pi_186917849
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 22:12 schreef Leandra het volgende:
Had ik alle andere updates van vamdaag gemist :D
Harpspelende dochter bij de balustrade-touwen O+
Ze vinden de touwen allebei fascinerend. :D Zoon is er nog wel erg ontevreden mee dat het bad scheef staat. Oh, hij baalt er ook van dat we geen deur voor de opening van het toilet in de badkamer hebben laten zetten. :') Hij kan gewoon de badkamerdeur op slot doen...

Mensen, ik ben toch zo blij dat de bouwvakkers weg zijn! *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_186918122
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 22:16 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Enige verschil tussen laten doen en zelf doen is dat je anderen niet de schuld kan geven als er wat mis gaat ;) . En het allerbelangrijkste vanzelf doen is dat je echt moet leren houden van je fouten. Want die maak je, en die ken je allemaal
En je blijft ze extra goed zien omdat je ze zelf gemaakt hebt :P .

En ik moet zeggen, vanaf de foto's ziet alles er netjes uit! Het is tof geworden :) .
Dat zeg je treffend, leren houden van je fouten. Ik zat vandaag vanuit bad mijn schilderwerk te bekijken en ik had er wel vrede mee. Houden van is nog iets te veel gevraagd. Het helpt ook niet dat ik zo'n pietje precies ben (zoals mijn kinderen altijd zeggen). Ik ben zo iemand die gerust 10 meter breiwerk uit elkaar haalt als ik aan het begin een foutje heb gemaakt.

In het ontwerp heb ik ook een paar blunders over het hoofd gezien. Het stopcontact achter de tv dat te hoog zit, een lichtschakelaar die aan de verkeerde kant van de deur zit, de deur van de badkamer die beter de andere kant op had kunnen draaien. Er komt zo ongelooflijk veel kijken bij een verbouwing. Het is tegelijkertijd heel tof geweest om dingen te leren. En ik ken mijn eigen huis best goed nu.

In de tuin en de bijgebouwen gaan we zelf blunderen. Dat is allemaal iets minder erg. Lief heeft zichzelf laatst bijna geëlektrocuteerd toen hij inspecteerde of een van de buitenlampen het nog deed. Gelukkig hebben we een goede overlijdensrisicoverzekering.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_186918170
Ziet er allemaal heel tof uit! Echt heel mooi geworden :)
pi_186918614
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 18:59 schreef Vonkenboer het volgende:
Het is wel erg apart zo ! Komt er onder dat werkblad nog een radiator ? Of is dat meer een optie ? :)
Hier nog op vergeten te reageren. Het idee is om de eerste winter af te wachten en daarna te beslissen of er een radiator komt. We hebben dat op alle verdiepingen op één plek laten doen waarvan de aannemer verwacht dat we last zouden kunnen krijgen van tocht en kou. Ik hoop dat het overkill is en we straks die dingen weg moeten werken, maar het is toch wel fijn om een optie te hebben als het wooncomfort de eerste winter te wensen overlaat.

Ik had al verwacht dat de wc op de begane grond koud zou zijn en dat klopt, want het is er ijskoud. Daar hangt wel een kleine radiator inmiddels.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_186918988
Andere dingen die ik de afgelopen tijd heb ontdekt aan onze nieuwe woonsituatie:

- Alles zit onder de vogelpoep. Zwarte boeidelen - vogelpoep. Ramen - vogelpoep. Auto - vogelpoep.
- Vogels maken best veel lawaai.
- Afval scheiden is een hoop werk.
- Er zijn ontzettend veel muggen (vanwege het water). Voor de slaapkamers hebben we al horren besteld en geplaatst.
- Gras maaien met slippers aan is ontzettend dom. Het groen krijg je bijvoorbeeld bijna niet van je voeten af.
- Als je vrijstaand woont, bellen mensen niet (altijd) meteen aan bij de voordeur maar lopen ze om je huis heen.
- Gras maaien moet héél vaak gebeuren.
- Je kunt niet zonder laarzen.
- Je gaat ineens serieus de aanschaf van klompen overwegen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 22:57:00 #278
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_186919102
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 22:52 schreef Claudia_x het volgende:
Andere dingen die ik de afgelopen tijd heb ontdekt aan onze nieuwe woonsituatie:

- Alles zit onder de vogelpoep. Zwarte boeidelen - vogelpoep. Ramen - vogelpoep. Auto - vogelpoep.
- Vogels maken best veel lawaai.
- Afval scheiden is een hoop werk.
- Er zijn ontzettend veel muggen (vanwege het water). Voor de slaapkamers hebben we al horren besteld en geplaatst.
- Gras maaien met slippers aan is ontzettend dom. Het groen krijg je bijvoorbeeld bijna niet van je voeten af.
- Als je vrijstaand woont, bellen mensen niet (altijd) meteen aan bij de voordeur maar lopen ze om je huis heen.
- Gras maaien moet héél vaak gebeuren.
- Je kunt niet zonder laarzen.
- Je gaat ineens serieus de aanschaf van klompen overwegen.
Klompen zijn vooral fijn omdat je ze snel aan en uit kan doen zonder te bukken.

Hoefde je in de stad je afval niet te scheiden? Wij scheiden alles zo'n beetje. Papier, groen, plastic en verpakkingen, metaal. De container met echt 'afval' is vorig jaar bij ons 5x geleegd, meer niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_186919249
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 22:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Klompen zijn vooral fijn omdat je ze snel aan en uit kan doen zonder te bukken.
Precies - en daar heb ik behoefte aan. En ik ga géén crocs kopen.

quote:
Hoefde je in de stad je afval niet te scheiden? Wij scheiden alles zo'n beetje. Papier, groen, plastic en verpakkingen, metaal.
Nee, we konden alles in een ondergrondse container dumpen. Er waren wel een papier- en glascontainer, maar voor verpakkingen/plastic/metaal en gft waren geen aparte voorzieningen. Ik moet er heel erg aan wennen, vooral omdat restafval bij ons maar één keer per maand wordt opgehaald.

We wonen dichtbij een milieustraat, wat heel fijn is met al het materiaal dat overblijft van de verbouwing. En de route ernaartoe is prachtig. Het is haast een romantisch uitje geworden.

quote:
De container met echt 'afval' is vorig jaar bij ons 5x geleegd, meer niet.
Fucking hell, dat is echt weinig! Al merk ik nu wel dat we vooral veel plastic/verpakkingen/metaal overhouden. Beschamend veel, eigenlijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_186919351
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 22:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Klompen zijn vooral fijn omdat je ze snel aan en uit kan doen zonder te bukken.

Hoefde je in de stad je afval niet te scheiden? Wij scheiden alles zo'n beetje. Papier, groen, plastic en verpakkingen, metaal. De container met echt 'afval' is vorig jaar bij ons 5x geleegd, meer niet.
Ik heb niet eens een container voor restafval meer :{
Wel één voor gft (kan eens per twee weken geleegd worden à 8.- per keer) en één voor kunststof/verpakkingen (wordt maandelijks gratis geleegd). Restafval moet ik naar een ondergrondse container brengen die ik alleen kan openen met mijn milieupas.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_186924260
Kennen jullie die mop van de Fok!ster die zo opgelucht was dat ze van de vaklui af was? Die kreeg alsnog een lekkage bij het bad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zaterdag 18 mei 2019 @ 09:59:17 #282
5428 crew  miss_sly
pi_186924374
Nee! O, wat rot. Is het ernstig?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 18 mei 2019 @ 10:00:36 #283
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186924397
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 09:51 schreef Claudia_x het volgende:
Kennen jullie die mop van de Fok!ster die zo opgelucht was dat ze van de vaklui af was? Die kreeg alsnog een lekkage bij het bad.
:(

Oh mennnn,je hebt ook wel veel pech. Maar de ervaring leert dat je dit varkentje wel even gaat wassen :) .
Resistance is futile.
  zaterdag 18 mei 2019 @ 10:01:42 #284
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186924417
En 'romantisch uitje' naar de milieustraat _O- ^O^
Resistance is futile.
pi_186924518
Hier splitsen ze ook alles. En ze hebben een ontmoedigsbeleid om je gewone container aan straat te zetten want naast de gewone bijdragen betalen we ook nog een tientje met leging. Ben ondertussen erg goed geworden in splitsen. Afgelopen jaar 2 keer aan straat gestaan. Maargoed wij hebben geen kinderen dat helpt. Er gaan wel iedere 2 weken flink wat zakken PMD aan straat. Papier wordt hier maar eens per maand opgehaald dat was zeker in ons vorige huis erg weinig want toen hadden we niet zoveel bergruimte zoals nu. Want aan een papier container doen ze hier niet.

Balen van je bad zeg. Hopelijk snel opgelost.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_186924555
Da’s wel zwaar kut van dat bad. Is het een los staand of een inbouw model?
pi_186924643
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 09:59 schreef miss_sly het volgende:
Nee! O, wat rot. Is het ernstig?
Ik heb al even contact gehad met de aannemer, die snel reageerde. Waarschijnlijk is er iets met de sifon. Het is maar een heel klein lek, want er lag een kleine plas water en dat gebeurde niet eens meteen nadat ik het bad vol- en leeg had laten lopen. Om het probleem te verhelpen moet het bad alleen omhoog en het is aan de vloer verlijmd. Ik hoop dat de vloer er niet zo door beschadigd raakt dat die niet meer waterdicht is. Maar eigenlijk is dat niet mijn probleem; de aannemer lost het gewoon op. Hij zegt: geen zorgen maken, komt goed en ga nog gerust in bad. Dat is heel fijn en dat doe ik dan maar. :Y)

Ik was gisteren de topicreeks van twentemeisje aan het doorlezen en herkende zoveel in de ellende die zij aan het eind had. En na het einde van de verbouwing kreeg ze nog veel meer ellende. Desondanks bleef ze positief en dat is natuurlijk een veel prettigere levenshouding. Dus ik ga er maar gewoon vanuit dat we alle problemen die zich nog voordoen één voor één (laten) verhelpen en dat dat wel goedkomt. De intense fase hebben we echt wel achter de rug nu.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_186924704
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 10:01 schreef Seven. het volgende:
En 'romantisch uitje' naar de milieustraat _O- ^O^
Ik vind het echt heel leuk. :D Net als samen naar de Gamma gaan of de voor ons nieuwe, grote AH. Het voelt veel meer dan onze vorige woonlocatie zoals op vakantie in Frankrijk. Je moet een stukje rijden door een prachtige omgeving en komt dan op een desolaat industrieterrein terecht dat alles heeft dat je hartje ooit zou kunnen begeren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 18 mei 2019 @ 10:25:50 #289
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_186924736
En Twentemeisje woont er nog steeds met veel plezier en het huis is nog steeds prachtig. Ik heb het laatst live mogen aanschouwen O+
Dus komt allemaal goed :Y

Maar wel balen van het bad. Het zou fijn zijn als je gewoon aan genieten van je huis toekomt zonder steeds weer van die mannetjes te moeten ontvangen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_186924737
Nog een geinig bericht vandaag. Het relatief nieuwe gebouw hieronder heeft een architectuurprijs voor Identiteit & Icoonwaarde gewonnen. Het is het gebouw dat voor ons het meest bepalend is voor de skyline en ik geniet er erg van.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_186924749
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 10:25 schreef laziness het volgende:
En Twentemeisje woont er nog steeds met veel plezier en het huis is nog steeds prachtig. Ik heb het laatst live mogen aanschouwen O+
Dus komt allemaal goed :Y
Wat goed om te horen! Ik dacht ineens weer aan d'r en zo kwam ik in d'r topicreeks terecht. Is ze nog op een of andere manier te bereiken? (Dm?)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 18 mei 2019 @ 10:29:40 #292
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_186924769
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 10:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat goed om te horen! Ik dacht ineens weer aan d'r en zo kwam ik in d'r topicreeks terecht. Is ze nog op een of andere manier te bereiken? (Dm?)
Ik dm jou wel even
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_186924779
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 10:11 schreef seekelot het volgende:
Da’s wel zwaar kut van dat bad. Is het een los staand of een inbouw model?
Los dus, maar wel verlijmd. Hoe schat jij dat in? Is dat op een fatsoenlijke manier los en weer vast te krijgen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_186974655
Oh nee, wat balen van je bad!

Ik ben wel heel benieuwd wat je van Hotel Europa vindt. Ik heb het onlangs gekregen maar nog niet gelezen en de verwachtingen zijn hoog (maar omdat iedereen zooooo enthousiast is word ik weer een beetje recalcitrant..)
pi_186975003
Geen idee of dat makkelijk los te krijgen is, hangt ook af van de lijmsoort en hoeveel er gebruikt is. Maar de aannemer heeft er blijkbaar wel vertrouwen in...
pi_187050731
De aannemer is vandaag langsgekomen en de lekkage lijkt opgelost te zijn. Ik lig alleen sinds zaterdag in bed vanwege een ontsteking in de rechterkant van m'n bovenlichaam. Er zijn even geen updates, want ik heb veel pijn. ;(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187051233
O bah. Sterkte en beterschap! :*
Is dat zo?
  donderdag 23 mei 2019 @ 19:21:58 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187051398
Beterschap :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 23 mei 2019 @ 19:27:22 #299
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_187051487
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 18:47 schreef Claudia_x het volgende:
De aannemer is vandaag langsgekomen en de lekkage lijkt opgelost te zijn. Ik lig alleen sinds zaterdag in bed vanwege een ontsteking in de rechterkant van m'n bovenlichaam. Er zijn even geen updates, want ik heb veel pijn. ;(
Ai, dat is klote ! Beterschap toegewenst ! ^O^
pi_187052101
Dank!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')