SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
Duncan Laurence namens Nederland naar het songfestival.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Dat is inderdaad een non argument. Hetzelfde geldt andersom. Een liedje waar jaren aan gewerkt is, hoeft niet per se goed te zijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:23 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Wat een onzinargument, sommige briljante popliedjes zijn in no time geschreven. Ik vind Say Na Na Na ook beter dan de inzending van Portugal. Het is in elk geval een lied.
Graag gedaanquote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:25 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dank je!Hier zocht ik net al naar.
In die lijn vergeet je nog Replay, wat gewoon Fuego 2.0 is. Het is by far niet het slechtste nummer, maar als je twee keer achter elkaar hetzelfde doet tja.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:22 schreef Nexum het volgende:
[..]
Slechtste nummer dit jaar? Serieus?
We hebben atlijd nog:
Sister, dat geschreven is voor 2 vrouwen die elkaar na het songfestival niet eens meer gaan zien
Heaven dat straight uit 2000 komt
Aan het begin van het enveloppenmoment zaten ze te ginnegappen van 'huhuhu, San Marino, huhu, stel je voor'.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:10 schreef Redefine het volgende:
Dat gejank van Jan en Cornald over San Marino. Hij zong zo vals, ja dat deed driekwart.
Kut hequote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:11 schreef Aoibhin het volgende:
Geen Hongarije![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
RIP mijn nummer 2
En fucking WITRUSLAND wel
Shitzooi
Ik niet eens, was gewoon heel slechtquote:
Ik snap niet hoe dit te discussiëren valt. Say Na Na Na is voor mij gewoon geen goed lied. Telemöveis is gewoon beter, tuurlijk heb je je eigen mening, maar voor mij zit er echt een groot verschil aan kwaliteit tussen de liedjes.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:25 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een non argument. Hetzelfde geldt andersom. Een liedje waar jaren aan gewerkt is, hoeft niet per se goed te zijn.
Dat denk ik niet. Estland misschien wel. Maar buiten Polen dat ene jaar zijn er nooit veel acts ver gekomen puur op basis van vrouwelijk schoon.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:26 schreef Momo... het volgende:
Belarus en Estland zijn echt door omdat het mooie mensen zijn vooral
Dit is wel een beetje een herhaling van het jaar met de 3 J's en So Lucky. Zo afgeven op een nummer en zo kwaad zijn dat het door is.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:27 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Aan het begin van het enveloppenmoment zaten ze te ginnegappen van 'huhuhu, San Marino, huhu, stel je voor'.
En warempel.
[..]
Kut he![]()
Snap het ook echt niet. Portugal niet door vind ik ook wel jammer. Voor de rest maakt het me niet zoveel uit.
[..]
Ik niet eens, was gewoon heel slecht
Je begint het bijna te denken jaquote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:26 schreef Momo... het volgende:
Ik denk serieus dat het de looks zijn en het feit dat het na IJsland kwam voor de mensen die dat niks vonden.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:28 schreef Em31 het volgende:
Estland kon toch ook echt niet? Of ben ik nou doof. Zelfs Finland vond ik dan nog beter
Dat doet men elk jaar. 1 liedje eruit pikken als de grote zondebok.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:29 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje een herhaling van het jaar met de 3 J's en So Lucky. Zo afgeven op een nummer en zo kwaad zijn dat het door is.
Ja hij is wel echt niet normaal knap jaquote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:29 schreef Momo... het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat het de looks zijn en het feit dat het na IJsland kwam voor de mensen die dat niks vonden.
Maar dan moet je niet met van dat soort non argumenten komen natuurlijk. De tijd waarin iets geschreven is, is geen hard bewijs. Hetzelfde geldt voor artiesten die direct na het ESF weer in de anonimiteit verdwijnen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:27 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe dit te discussiëren valt. Say Na Na Na is voor mij gewoon geen goed lied. Telemöveis is gewoon beter, tuurlijk heb je je eigen mening, maar voor mij zit er echt een groot verschil aan kwaliteit tussen de liedjes.
Maar ja, tis wat het is. Kan er toch niks meer aan veranderen. Australië, Servië en Ijsland zijn iig door
Uitslagen worden pas bekend gemaakt na de finale toch?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:28 schreef Guanabana het volgende:
Weet alleen niet wat ik nu moet denken van/over Nederland. Of er iets heel raars kan gaan gebeuren, aangezien de mensen of de jury's nogal apart stemmen.
Er is toch nauwelijks apart gestemd vanavond? Ja er zijn twee onverwachte nummers door (en dus twee licht verwachte niet).quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:28 schreef Guanabana het volgende:
Weet alleen niet wat ik nu moet denken van/over Nederland. Of er iets heel raars kan gaan gebeuren, aangezien de mensen of de jury's nogal apart stemmen.
Gelukkig is Duncan een mooie jongen én kan hij goed zingen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:26 schreef Momo... het volgende:
Ja.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:31 schreef Dave het volgende:
[..]
Uitslagen worden pas bekend gemaakt na de finale toch?
Dat klopt wel. Maar meestal is het alleen Jan (zoals vorig jaar met Viszlat Nyar en nu met Hatari), maar Cornald is meestal wat minder uitgesproken.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat doet men elk jaar. 1 liedje eruit pikken als de grote zondebok.
Geloof er niets vanquote:
Mwa wel enigszins apart vind ik. Maar er zijn vooral slechte wél door, ipv goede níet door (want er waren geen goedequote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Er is toch nauwelijks apart gestemd vanavond? Ja er zijn twee onverwachte nummers door (en dus twee licht verwachte niet).
Hmmm, Cornald is ook wel verzuurd geweest hoor. In het jaar van Trijntje zat hij nog af te geven op het grote aantal Oost-Europese qualifiers.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:32 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat klopt wel. Maar meestal is het alleen Jan (zoals vorig jaar met Viszlat Nyar en nu met Hatari), maar Cornald is meestal wat minder uitgesproken.
Nederland zou met twee vingers in de neus winnen van alles vanavondquote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:28 schreef Guanabana het volgende:
Ah dat is wel waar ja.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hmmm, Cornald is ook wel verzuurd geweest hoor. In het jaar van Trijntje zat hij nog af te geven op het grote aantal Oost-Europese qualifiers.
Misschien moet hij zijn spiegelbeeld kunnen zien.quote:
Met Hongarije ipv San Marino zou de uitslag naar mijn mening volledig normaal zijn. Dat zullen dan wel nummers 10 en 11 zijn geweest.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:32 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Mwa wel enigszins apart vind ik. Maar er zijn vooral slechte wél door, ipv goede níet door (want er waren geen goede) (Ja Hongarije). Dus in dat opzicht heeft Duncan niet iets te vrezen nee.
Kneitervals, en verder een niet al te bijzonder lied (best oké voor een paar keer luisteren, maar niet meer dan dat)quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:28 schreef Em31 het volgende:
Estland kon toch ook echt niet? Of ben ik nou doof. Zelfs Finland vond ik dan nog beter
Dit dus. Ik huil om Hongarije. Zo nu heb ik het 3x geschreven, nu hoop ik te kunnen slapenquote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:11 schreef Aoibhin het volgende:
Geen Hongarije![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
RIP mijn nummer 2
En fucking WITRUSLAND wel
Shitzooi
Eerst maar eens afwachten of hij een beetje zuiver kan zingen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:33 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Nederland zou met twee vingers in de neus winnen van alles vanavond
Dat is het toch vooral. Driekwart was heel slecht. Dus dan gaan er altijd wel slechte liedjes door naar de finale. En altijd valt er wel een nummer af dat beter is dan anderen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:32 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Mwa wel enigszins apart vind ik. Maar er zijn vooral slechte wél door, ipv goede níet door (want er waren geen goede) (Ja Hongarije). Dus in dat opzicht heeft Duncan niet iets te vrezen nee.
Jaaaaa de reactie van Matt en Wiwiquote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:30 schreef grazz het volgende:
Ik wacht op het filmpje waarin we zien hoe de fanboys in de perszaal reageren op bekendmaking van San Marino als finalist
De Vlamingen opgelucht dat niet alleen zij het verprutsenquote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:33 schreef Redefine het volgende:
De Belgen zullen wel weer chrystal Mad zijn gok ik zo. Terwijl die ook weinig recht op de finale hadden.
Jaquote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:34 schreef ijs_beer het volgende:
Hongarij is wel een echte schande, imo. Dat dat niet door is.
twitter:groot_martijn twitterde op dinsdag 14-05-2019 om 22:43:51Videobeelden van de goede liedjes van de eerste halve finale #ESF19 https://t.co/omCsNjeVE6 reageer retweet
edgy nummerquote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:36 schreef Guanabana het volgende:
Mijn vriend had geen woorden voor hoe slecht en saai en doods hij Slovenië vond, hij werd gek toen ze doorgingen(snap het zelf overigens ook niet, hoe slaat zoiets aan bij het casual-kijkende publiek die het voor de eerste keer zien??)
Dit.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:34 schreef ijs_beer het volgende:
Ja. toch nog wat mensen die naar het liedje luisteren gelukkig. En niet te veel gekkigheid trekt juist stemmen tegenwoordig.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:36 schreef Guanabana het volgende:
Mijn vriend had geen woorden voor hoe slecht en saai en doods hij Slovenië vond, hij werd gek toen ze doorgingen(snap het zelf overigens ook niet, hoe slaat zoiets aan bij het casual-kijkende publiek die het voor de eerste keer zien??)
Wat natuurlijk bullshit was, want in het jaar van Trijntje zat ze maar met 2 andere West-Europese landen in de halve finale. Nogal wiedes dat dan 9 van de 10 qualifiers Oost-Europees zijnquote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hmmm, Cornald is ook wel verzuurd geweest hoor. In het jaar van Trijntje zat hij nog af te geven op het grote aantal Oost-Europese qualifiers.
quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:37 schreef Dave het volgende:
twitter:groot_martijn twitterde op dinsdag 14-05-2019 om 22:43:51Videobeelden van de goede liedjes van de eerste halve finale #ESF19 https://t.co/omCsNjeVE6 reageer retweet
Ja maar los van staging of wat dan ook is het liedje toch ook niet iets dat meteen bij de eerste keer al aanslaat lijkt me.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:37 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ja. toch nog wat mensen die naar het liedje luisteren gelukkig. En niet te veel gekkigheid trekt juist stemmen tegenwoordig.
Doe dit maar niet meer Martijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:37 schreef Dave het volgende:
Ik had er echt dik voor gestemd als ik het had gekundquote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:34 schreef MMF93 het volgende:
[..]
Dit dus. Ik huil om Hongarije. Zo nu heb ik het 3x geschreven, nu hoop ik te kunnen slapen.
Ja iedereen behalve IJslandquote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:38 schreef grazz het volgende:
Pak allemaal maar een first half balletje, toe maar
Duncan? Die heeft tot nu toe alles zuiver gezongen. Geen zorgen overquote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:34 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Eerst maar eens afwachten of hij een beetje zuiver kan zingen.
Denk echt dat Hongarije 11de is gewordenquote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:38 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik had er echt dik voor gestemd als ik het had gekund
Als al die slechte liedjes in de twee helft komen, dan springt Bjorkmann van een brug denk ik.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:38 schreef grazz het volgende:
Pak allemaal maar een first half balletje, toe maar
Ik snap het ook gewoon echt niet. Met deze baggerkwaliteit van een semi, en dan gaat zo'n beetje het beste nummer gewoon NIET door. Hoe dan?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:34 schreef ijs_beer het volgende:
Ja Hongarije (en dan Portugal, sorry voor het vele herhalen) voor mij zijn wel echt schande dat het niet door is. Portugal snap ik nog wel, was wss te out there, maar Hongarije is mij een raadsel.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:39 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik snap het ook gewoon echt niet. Met deze baggerkwaliteit van een semi, en dan gaat zo'n beetje het beste nummer gewoon NIET door. Hoe dan?
Dat terwijl er juist bij de loting getrokken moet worden.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:39 schreef Guanabana het volgende:
Oja getsie die loting.
Ik ga het vanaf nu allemaal niet meer trekken mense
Ik vind het een goed nummer, maar bij de eerste keer had ik ook zoiets van 'Ehm, ja, wat is dit voor doodse bende?'quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:36 schreef Guanabana het volgende:
Oke, ik heb bij nader inzien liever ditquote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:39 schreef Redefine het volgende:
[..]
Als al die slechte liedjes in de twee helft komen, dan springt Bjorkmann van een brug denk ik.
Dat is het enige nummer in niet-engels die avondquote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:40 schreef Nexum het volgende:
Ik ben nu extreem nerveus voor Albanië donderdag... als ik deze resultaten zo zie
Ja en 2 nummers met geen woord Engels erin hebben de finale niet gehaald vandaagquote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:41 schreef Momo... het volgende:
[..]
Dat is het enige nummer in niet-engels die avond
Ja precies, maar hoe kan dat dan doorgaan en Hongarije niet of Georgie voor mijn part.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:40 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik vind het een goed nummer, maar bij de eerste keer had ik ook zoiets van 'Ehm, ja, wat is dit voor doodse bende?'
Dus ik vond dat altijd al een twijfelgeval
Waarschijnlijk wel dips op de Oost-Europese stemquote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:41 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ja en 2 nummers met geen woord Engels erin hebben de finale niet gehaald vandaag
Idem, helemaal mee eensquote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:40 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ja Hongarije (en dan Portugal, sorry voor het vele herhalen) voor mij zijn wel echt schande dat het niet door is. Portugal snap ik nog wel, was wss te out there, maar Hongarije is mij een raadsel.
6 punten voor de sixpackquote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:43 schreef ijs_beer het volgende:
Goede klassering voor La Venda lijkt me nu ook wel zeker eigenlijk.
En persco/lotingquote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:44 schreef aarontje112 het volgende:
Ik ben er ook weer![]()
Zitten we hier voor de nabeschouwing?
Slovenië kan ik ook niet helemaal thuisbrengen. Liedje is niet veel bijzonders, maar als rustig liedje mogelijk nog wel favoriet bij een bepaalde groep. Maar het zat wel heel erg aan het begin, had die gast op het podium stond die heel raar was, zij die nogal sloom keek. En daarnaast ook niet echt een land dat heel erg profiteert van stemmen van vrienden (Kroatië, Italië en Oostenrijk er niet bij) en sowieso geen land wat zomaar veel punten cadeau krijgt.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:41 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja precies, maar hoe kan dat dan doorgaan en Hongarije niet of Georgie voor mijn part.
Maar goed we vallen in herhaling.![]()
Daar was nog niets over gezegd nee.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:45 schreef aarontje112 het volgende:
Het zal vast al 1000 keer genoemd zijn maar omg San Marino 100x![]()
En dat valse gekrijs uit Estland wtf
Dan heb ik het nog niet over de beroerde regie
Echt elk jaar is 2de helft bijna op eenmaal bij de 2de halve finalequote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:47 schreef lashatumbai het volgende:
Potjandikkie, niet allemaal 2de halve finale trekken hoor! Laat er ook maar wat over
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |