En verdere escalatie. Een boer denkt in de toekomst wel 2 keer na voordat hij de politie inschakelt en probeert het wellicht zelf 'op te lossen'. Dat praat ik natuurlijk niet goed, maar dat is helaas wel wat je er van krijgt.quote:Op maandag 13 mei 2019 17:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Exact. Dit zet de deur wagenwijd open voor meer 'activisten' om boerderijen te gaan bezetten, je wordt immers toch niet aangepakt.
Meeste boeren hebben inderdaad wel een jachtgeweer thuis, maar zou niet slim zijn om zo'n maatregelen te nemen vermoed ikquote:Op maandag 13 mei 2019 17:47 schreef probeer het volgende:
[..]
En verdere escalatie. Een boer denkt in de toekomst wel 2 keer na voordat hij de politie inschakelt en probeert het wellicht zelf 'op te lossen'. Dat praat ik natuurlijk niet goed, maar dat is helaas wel wat je er van krijgt.
De boer die dat doet is even fout als de bezetters. Maar het is wel vragen om ellende zo.quote:Op maandag 13 mei 2019 17:47 schreef probeer het volgende:
[..]
En verdere escalatie. Een boer denkt in de toekomst wel 2 keer na voordat hij de politie inschakelt en probeert het wellicht zelf 'op te lossen'. Dat praat ik natuurlijk niet goed, maar dat is helaas wel wat je er van krijgt.
Absoluut. Hell, imo 'fouter' zelfs, daar hij dan naar geweld grijpt en de grens van het toelaatbare dan nóg verder overtreedt. Maar inderdaad, vragen om ellende.quote:Op maandag 13 mei 2019 17:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De boer die dat doet is even fout als de bezetters. Maar het is wel vragen om ellende zo.
Lekker vliegenquote:Op maandag 13 mei 2019 17:50 schreef Loekie1 het volgende:
Actievoerders van over de hele wereld zijn naar Boxtel gekomen. Er zijn activisten uit onder andere Canada, Mexico en Venezuela. Ook zijn er een aantal Nederlanders aanwezig.
https://www.ad.nl/boxtel/(...)rzorgen-br~a945b4a8/
Je verwacht het niet.quote:Op maandag 13 mei 2019 17:52 schreef probeer het volgende:
17:45
Boze boeren blokkeren toegangswegen
Bron
Je vergeet de échte kop:quote:Op maandag 13 mei 2019 17:52 schreef probeer het volgende:
17:45
Boze boeren blokkeren toegangswegen
Bron
Ik heb gezegd dat ik mijn bedenkingen heb, omdat ik het heel dubbel vind.quote:Op maandag 13 mei 2019 17:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, dus als de wettelijke weg niet werkt als ik het ergens niet mee eens ben mag ik de wet overtreden?
Of zou ik me erbij neer moeten leggen dat blijkbaar de democratie andere normen en waarden heeft dan ik?
Als iedereen zijn eigen normen en waarden probeert te verdedigen op deze manier wordt het een heel vervelend gebeuren... dat is nou juist waarom we een wet hebben.
En leuk dat je niet mee doet, je probeert het wel goed te praten.
Misschien had de boer al veel eerder een dierenarts moeten bellen?! Of heeft de boer geen zorgplicht voor gewonde dieren?quote:Op maandag 13 mei 2019 17:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je vergeet de échte kop:
Bezetters varkensboerderij willen 'gewonde dieren’ meenemen om te verzorgen
Prima, zou ik zeggen. Als ze de economische waarde van die dieren aan de boer vergoeden.
Vind ik toch eerlijk gezegd niet zo prima. Het kan toch niet zo zijn dat je middels inbraak af kan dwingen dat je andermans eigendom mee mag nemen. Of dat nou tegen betaling is of niet.quote:Op maandag 13 mei 2019 17:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je vergeet de échte kop:
Bezetters varkensboerderij willen 'gewonde dieren’ meenemen om te verzorgen
Prima, zou ik zeggen. Als ze de economische waarde van die dieren aan de boer vergoeden.
Misschien doet die boer wel alles volgens de regels? Misschien moeten die bezetters gewoon opgepakt en bestraft worden?quote:Op maandag 13 mei 2019 17:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Misschien had de boer al veel eerder een dierenarts moeten bellen?! Of heeft de boer geen zorgplicht voor gewonde dieren?
Dode biggen in je stallen is niet volgens de regels....quote:Op maandag 13 mei 2019 17:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Misschien doet die boer wel alles volgens de regels? Misschien moeten die bezetters gewoon opgepakt en bestraft worden?
Uiteraard moeten ze daarnaast wel strafrechtelijk aangepakt worden wegens inbraak, vernieling, etc.quote:Op maandag 13 mei 2019 17:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Vind ik toch eerlijk gezegd niet zo prima. Het kan toch niet zo zijn dat je middels inbraak af kan dwingen dat je andermans eigendom mee mag nemen. Of dat nou tegen betaling is of niet.
Bron dat deze boer dat heeft?quote:Op maandag 13 mei 2019 17:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dode biggen in je stallen is niet volgens de regels....
Zelfs dan. We hebben hier dierenartsen etc. Die zijn er om, wanneer noodzakelijk, voor die dieren te zorgen.quote:Op maandag 13 mei 2019 17:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Uiteraard moeten ze daarnaast wel strafrechtelijk aangepakt worden wegens inbraak, vernieling, etc.
Dat wel maar je laat wel zijn dat je schijt hebt aan anderen.quote:Op maandag 13 mei 2019 17:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Om zeer waarschijnlijk door dezelfde 'onderhandelende' politieagenten gearresteerd te worden.
Moet ook gebeuren. Maar je snapt toch wel de denkwijze van die figuren daar? In hun hoofd worden daar duizenden individuen onrechtmatig vermoord, maar wel volgens de wet. Dus het laagje van de wet is dan niet zo belangrijk in vergelijking met de wandaden (in hun ogen) die daar plaatsvinden.quote:Op maandag 13 mei 2019 17:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Misschien doet die boer wel alles volgens de regels? Misschien moeten die bezetters gewoon opgepakt en bestraft worden?
Kunnen ze dan niet beter een abattoir bezetten?quote:Op maandag 13 mei 2019 17:59 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Moet ook gebeuren. Maar je snapt toch wel de denkwijze van die figuren daar? In hun hoofd worden daar duizenden individuen onrechtmatig vermoord, maar wel volgens de wet. Dus het laagje van de wet is dan niet zo belangrijk in vergelijking met de wandaden (in hun ogen) die daar plaatsvinden.
quote:Bezette stallen zijn van zelfde eigenaar als stallen in Haaren waar circa 1200 varkens stikten
De actiegroep heeft een boerderij uitgekozen die volgens de Kamer van Koophandel van dezelfde eigenaar is als de stallen waar vorig jaar meer dan 1200 varkens stikten in Haaren. Deze eigenaar, Wim Vugts, verhuurt in Haaren het perceel aan de zoon van Chris van Sleuwen, de bekende varkensbaron. Wie via Google zoekt op het adres van de acties in Boxtel komt bij dezelfde huurder uit, al wil dat niet zeggen dat dit momenteel de eigenaar van het bedrijf is.
De actievoerders hebben aan de verslaggever ter plaatse laten weten dat de keuze voor de boerderij willekeurig is en het geen gerichte actie is tegen deze boer is. https://www.ad.nl/boxtel/(...)rzorgen-br~a945b4a8/
Weet niet of het doorvoerkamp of het vernietigingskamp nu fouter is.quote:Op maandag 13 mei 2019 18:01 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Kunnen ze dan niet beter een abattoir bezetten?
Wel even met EXIF e.d. zodat we kunnen zien dat het echt van dáárbinnen en van vandaag is.quote:Op maandag 13 mei 2019 17:59 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik kan zo wel even wat foto's van binnenuit uploaden (Eerst even eten, mijn eten wordt koud)
Als de politie niks doet dan zelf maar actie ondernemen.twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 17:55:01Er zijn nu collega-boeren aan weerszijden van het bedrijf. De sfeer wordt iets grimmiger #Boxtel reageer retweet
Ik heb geen flauw idee wat EXIF is, maar ik zal even kijken of ik linkjes naar filmpjes kan delenquote:Op maandag 13 mei 2019 18:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wel even met EXIF e.d. zodat we kunnen zien dat het echt van dáárbinnen en van vandaag is.
Wat een baasquote:Op maandag 13 mei 2019 16:26 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dit dus.
Als ik de boer was zou ik het wel weten, lekker die lui wegspuiten met een giertank.
En dan opgepakt worden zeker. Hoogstens kunnen ze burgerarresten gaan verrichten en hopen dat ze niet aangepakt worden door de overige mensen. Wat dan wel weer nog een aanklacht zou zijn echter.quote:Op maandag 13 mei 2019 18:04 schreef YazooW het volgende:
Als de politie niks doet dan zelf maar actie ondernemen.twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 17:55:01Er zijn nu collega-boeren aan weerszijden van het bedrijf. De sfeer wordt iets grimmiger #Boxtel reageer retweet
Dat slaat nergens opquote:Op maandag 13 mei 2019 17:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Direct inhouden van de uitkering. Wel makkelijk innen.
Het is nu wel weer leuk geweest. Waarom gaat de politie niet over tot arrestatie?quote:Op maandag 13 mei 2019 18:04 schreef YazooW het volgende:
Bang dat ze er niet goed uitzien als ze een paar van die tienermeiden het veld afknuppelen denk ik.quote:Op maandag 13 mei 2019 18:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is nu wel weer leuk geweest. Waarom gaat de politie niet over tot arrestatie?
Linkse kliekquote:Op maandag 13 mei 2019 18:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is nu wel weer leuk geweest. Waarom gaat de politie niet over tot arrestatie?
Dat noemen ze incompetentie.quote:Op maandag 13 mei 2019 18:07 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom gaat de politie niet over tot arrestatie?
Varkens hebben nogal snel last van stress en zijn snel ziek. 200 man die daar ongetwijfeld met de beste bedoelingen staan zal niet helpen. Als ze van de stress gewicht verliezen dan kost dat ook geld. Die boer staat niet voor zijn plezier elke ochtend die beesten te voeren die moeten op een bepaald gewicht komen.quote:Op maandag 13 mei 2019 17:35 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Hoeveel zou er vernielt kunnen worden in een kort tijdsbestek? Er valt vast wel wat te halen bij die figuren als schadevergoeding.
In de bestuurslagen die actie tegen die activisten tegenhouden idd.quote:
zijn toch aan het onderhandelen ??/quote:Op maandag 13 mei 2019 18:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
https://www.omroepbrabant(...)tte-varkensboerderijquote:Tientallen boeren voeren tegenprotest bij door dierenactivisten bezette varkensboerderij
BOXTEL - Tientallen boeren voeren tegenprotest bij de door dierenactivisten bezette varkensboerderij in Boxtel. Vooralsnog verloopt zowel de actie van de activisten als van de boeren vreedzaam.
Wat valt er te onderhandelen dan?quote:Op maandag 13 mei 2019 18:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zijn toch aan het onderhandelen ??/
Dat lijkt me lastig te bewijzen helaas. Maar goed, wie weet.quote:Op maandag 13 mei 2019 18:12 schreef vipergts het volgende:
[..]
Varkens hebben nogal snel last van stress en zijn snel ziek. 200 man die daar ongetwijfeld met de beste bedoelingen staan zal niet helpen. Als ze van de stress gewicht verliezen dan kost dat ook geld. Die boer staat niet voor zijn plezier elke ochtend die beesten te voeren die moeten op een bepaald gewicht komen.
Ja, flink laag zodat de honden er bij kunnen.quote:Op maandag 13 mei 2019 18:13 schreef BoneThugss het volgende:
Kik klik beng beng
Het enige wat helpt tegen dit soorttuig met een roestige spijker ophangen aan de ballen 'ja maar er zijn ook goede'. Vast, die hangen we apart op.
Zal lastig gaan bij die buutenlandersquote:Op maandag 13 mei 2019 18:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Bij allemaal de gemaakte kosten inhouden op de uitkering.
Hebben activisten uit Venezuela nu niet hun handen vol aan de situatie in hun eigen landquote:Op maandag 13 mei 2019 17:50 schreef Loekie1 het volgende:
Actievoerders van over de hele wereld zijn naar Boxtel gekomen. Er zijn activisten uit onder andere Canada, Mexico en Venezuela. Ook zijn er een aantal Nederlanders aanwezig.
https://www.ad.nl/boxtel/(...)rzorgen-br~a945b4a8/
Een verbod op huisdieren dus?quote:Op maandag 13 mei 2019 16:28 schreef Candaasje het volgende:
kip, koe en ja, ook mens: we zijn allen gelijk in waarde (gelijkwaardig, dus niet per se gelijk in de zin dat we onderling allemaal verschillen natuurlijk in uiterlijk, levenswijze, etc.) en zouden allen het recht op een vrij leven moeten hebben zonder het bezit van een ander te zijn. Zeker in onze rijke maatschappij met voldoende technologische vooruitgang, en met de impact op de natuur, wilde diersoorten, milieu/klimaat en de wereldbevolking in het achterhoofd, zien de meeste activisten absoluut geen noodzaak meer om dierlijke producten meer te consumeren (en hiervoor dus dieren op te sluiten en hun lichamelijke integriteit op alle mogelijke manieren te schenden (van inseminaties tot het doden).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |