abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186808118
quote:
BOXTEL - Activisten bezetten sinds maandag 12.00 uur een boerderij aan de Brede Heide in Boxtel. Dit doen zij om aandacht te vragen voor het leed dat volgens hen verborgen wordt gehouden voor de Nederlandse maatschappij. Volgens getuigen ter plaatse zouden ruim 200 mensen op de been zijn. Circa honderd mensen zijn de stallen binnen gedrongen. De andere actievoerders staan buiten bij de boerderij.

De politie is inmiddels ter plaatse. Een deel van de boerderij is afgezet met lint. Een politiehelikopter cirkelt boven het gebied.

Op het terrein roepen actievoerders leuzen tegen de varkensindustrie. Volgens een politiewoordvoerder zijn agenten inmiddels in gesprek met de activisten. ,,Alles is erop gericht om escalatie te voorkomen.”

https://www.bd.nl/meierij(...)twee-eisen~a945b4a8/
pi_186808141
Bij zo'n megavarkenshouder? Ik lees dat er in Brabant tweemaal meer varkens leven dan in andere provincies. Ruim 6.000.000 varkens zelfs.
  Forum Admin maandag 13 mei 2019 @ 15:35:21 #3
58651 crew  murp
murp
  maandag 13 mei 2019 @ 15:36:21 #4
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_186808180

generatie van lozers die intressant lopen te doen op social media,

ik dacht dat onze jaren 80 generatie verloren was maar dit slaat echt alles, ga lekker naar school en start een eigen varkenshouderij kansloze hippies
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  maandag 13 mei 2019 @ 15:36:38 #5
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_186808186
_O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_186808200
Is dit dan ook vrijheidsberoving als de boer in kwestie aanwezig is, of is het slechts massale inbraak en onrechtmatig toegang tot privé-terrein verschaffen?
pi_186808211
Ik gooi nog wat karbonades op de bbq !!!
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 13 mei 2019 @ 15:39:02 #8
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_186808227
kan iemand die "mega stal" aanwijzen op de google maps ik kan hem niet vinden namelijk
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_186808237
Protesteren is an sich prima, maar iemands terrein bezetten gaat imo veel te ver.
pi_186808246
quote:
14s.gif Op maandag 13 mei 2019 15:39 schreef cherrycoke het volgende:
kan iemand die "mega stal" aanwijzen op de google maps ik kan hem niet vinden namelijk
De hoofdstad is Ankara !
Ik zwaai naar dieren.
pi_186808265
Die boer zal ook wel denken van flikker even lekker op met je kansloze geouwehoer.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 13 mei 2019 @ 15:46:35 #12
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186808330
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 15:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Protesteren is an sich prima, maar iemands terrein bezetten gaat imo veel te ver.
Dat is strafbaar
moet gewoon politie bellen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 13 mei 2019 @ 15:46:57 #13
13456 AchJa
Shut up!!!
  Forum Admin maandag 13 mei 2019 @ 15:47:24 #14
58651 crew  murp
murp
pi_186808349
Het zijn toch de supermarkten die spotgoedkoop vlees willen hebben?

Het zijn toch de consumenten die een kilo vlees voor een prikkie willen kopen?

De boer probeert enkel zijn hoofd boven het water te houden.

Sneu volk
pi_186808353
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 15:46 schreef AchJa het volgende:
Ook hier maar weer even wachten op de eigenrichting en het goedpraten van inbraak want "morele plicht" figuren...
Je mag me ook gewoon lokquoten hoor, als je mij bedoelde ;)
Maar ik heb al geantwoord op je in het andere topic.
pi_186808354
quote:
14s.gif Op maandag 13 mei 2019 15:39 schreef cherrycoke het volgende:
het is hier: https://www.google.nl/map(...).5639653!4d5.3281727
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_186808437
politieob twitterde op maandag 13-05-2019 om 15:48:40 Nog steeds in onderhandeling met de activisten op de Brede Heide #Boxtel. Op het moment is de situatie rustig. Een deel van de straat is afgezet in verband met het voeren van de actie van de dierenactivisten. reageer retweet
Is het nou zou moeilijk om die activisten gewoon op te pakken?
pi_186808446
Moeten die mensen niet werken?
U MAD?
pi_186808453
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 15:52 schreef Houtenbeen het volgende:
politieob twitterde op maandag 13-05-2019 om 15:48:40 Nog steeds in onderhandeling met de activisten op de Brede Heide #Boxtel. Op het moment is de situatie rustig. Een deel van de straat is afgezet in verband met het voeren van de actie van de dierenactivisten. reageer retweet
Is het nou zou moeilijk om die activisten gewoon op te pakken?
Onderhandelingen _O- De ME eropaf en de knuppel erover.
  maandag 13 mei 2019 @ 15:53:28 #20
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186808471
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 15:47 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Je mag me ook gewoon lokquoten hoor, als je mij bedoelde ;)
Maar ik heb al geantwoord op je in het andere topic.
Jij bent niet de enige en ik noem bewust geen namen.
  maandag 13 mei 2019 @ 15:54:09 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186808477
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 15:52 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Onderhandelingen _O- De ME eropaf en de knuppel erover.
Dit dus. Gewoon een peloton ME!! Wat een mietjes hier, die politie. Oppakken dit tuig.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_186808503
quote:
6s.gif Op maandag 13 mei 2019 15:54 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dit dus. Gewoon een peloton ME!! Wat een mietjes hier, die politie. Oppakken dit tuig.
Als dit bij een AZC geweest was...
Ben benieuwd
  maandag 13 mei 2019 @ 15:56:40 #23
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_186808523
quote:
9s.gif Op maandag 13 mei 2019 15:55 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Als dit bij een AZC geweest was...
Ben benieuwd
Beetje raar om hier "daar moet een piemel in" gaan staan schreeuwen...
pi_186808534
Gewoon ruimen, dat spul.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 13 mei 2019 @ 15:57:48 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186808541
quote:
6s.gif Op maandag 13 mei 2019 15:56 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Daar moet een vegaworst in :')
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_186808615
quote:
14s.gif Op maandag 13 mei 2019 15:36 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]

generatie van lozers die intressant lopen te doen op social media,

ik dacht dat onze jaren 80 generatie verloren was maar dit slaat echt alles, ga lekker naar school en start een eigen varkenshouderij kansloze hippies
Zouden ze ook weten wat voor impact hun mobiele telefoon en het gebruik ervan op het milieu heeft?
  maandag 13 mei 2019 @ 16:01:51 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_186808617
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 15:52 schreef de_boswachter het volgende:
Moeten die mensen niet werken?
Gelachen wel.
  maandag 13 mei 2019 @ 16:06:55 #28
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_186808701
In het geval van zo'n megastal waar slecht met beesten wordt omgegaan, heb ik er geen probleem mee.

Als het gaat om een kleine boer die dierenwelzijn wel respecteert, dan dienen de activisten een beter doel te kiezen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_186808709
quote:
6s.gif Op maandag 13 mei 2019 15:56 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Dat gaat tegenwoordig gewoon met een handschoen en een rietje sperma. Komen nog weinig piemels bij aan te pas hoor, in de veehouderij ;)

quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:01 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Zouden ze ook weten wat voor impact hun mobiele telefoon en het gebruik ervan op het milieu heeft?
Het gaat niet hoofdzakelijk om de impact op het milieu, maar met name om het bezit en gebruik van dieren.
pi_186808734
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:07 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Het gaat niet hoofdzakelijk om de impact op het milieu, maar met name om het bezit en gebruik van dieren.
Waarom zijn jullie van mening dat jullie opvattingen actief opgedrongen moeten worden aan anderen die deze niet delen?
  maandag 13 mei 2019 @ 16:11:17 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186808790
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:06 schreef EdvandeBerg het volgende:
In het geval van zo'n megastal waar slecht met beesten wordt omgegaan, heb ik er geen probleem mee.

Als het gaat om een kleine boer die dierenwelzijn wel respecteert, dan dienen de activisten een beter doel te kiezen.
Dus inbraak en huisvredebreuk is prima? We hebben een inspectiedienst. Eigen rechter spelen mag niet.
pi_186808938
quote:
6s.gif Op maandag 13 mei 2019 15:54 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Als je een voetbalwedstrijd bezoekt dan slaat die kut ME je het liefst een knuppel in de nek, maar voor dit soort eco terroristen loopt het dun hun langs de benen. Sneue maatschappij.
U MAD?
  maandag 13 mei 2019 @ 16:21:52 #33
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_186809002
quote:
6s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:11 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dus inbraak en huisvredebreuk is prima? We hebben een inspectiedienst. Eigen rechter spelen mag niet.
Ik denk dat het ook een signaal naar de politiek is.

Bovendien, hoe kan het dat er meerdere van dit soort megastallen per jaar afbranden en duizenden beesten levend verbranden of vertrapt worden bij de ontstane paniek? Daar is dus blijkbaar onvoldoende controle op.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_186809017
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:18 schreef de_boswachter het volgende:
Als je een voetbalwedstrijd bezoekt dan slaat die kut ME je het liefst een knuppel in de nek, maar voor dit soort eco terroristen loopt het dun hun langs de benen. Sneue maatschappij.
Voetbalhooligans verwachten klappen in hun nek en gaan dan een uurtje klagen en dan gewoon weer verder met hun dag (voor zover ze niet vast zitten).
Ecoterroristen zetten alles op social media en huilen jarenlang over police brutality dat ze klapjes hebben gekregen. 't Is dus gewoon een image-reden.
Wat niet wegneemt dat ze gewoon weggeknuppeld moeten worden, natuurlijk. En hun personalia genoteerd, zodat de boer hen kan aanklagen wegens gederfde inkomsten.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_186809072
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:21 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook een signaal naar de politiek is.

Bovendien, hoe kan het dat er meerdere van dit soort megastallen per jaar afbranden en duizenden beesten levend verbranden of vertrapt worden bij de ontstane paniek? Daar is dus blijkbaar onvoldoende controle op.
Kan wel zo zijn, maar iets illegaals wat een signaal naar de politiek is, is nog steeds illegaal.

https://twitter.com/pimdikkers/status/1127939638310658053

Voeg er maar vernieling aan toe
  maandag 13 mei 2019 @ 16:26:31 #36
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186809092
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:18 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dit dus.

Als ik de boer was zou ik het wel weten, lekker die lui wegspuiten met een giertank.

pi_186809128
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:08 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Waarom zijn jullie van mening dat jullie opvattingen actief opgedrongen moeten worden aan anderen die deze niet delen?
Ik wil die vraag wel beantwoorden maar dan even los van deze actie. En ik kan enkel namens mij zelf spreken natuurlijk :) :

Even simpel gesteld: omdat een activist zich het lot van de vele miljarden dieren in de industrie erg aantrekt. Voor een activist is het bezitten, gebruiken en doden van dieren moreel gigantisch verwerpelijk, omdat je hierbij een individu met gevoel en het vermogen tot lijden tot een bezit en zelfs product degradeert.

Voor de meeste vegan activisten is er geen verschil in waarde gekeken naar verschillende diersoorten. Dus hond, kat, varken, kip, koe en ja, ook mens: we zijn allen gelijk in waarde (gelijkwaardig, dus niet per se gelijk in de zin dat we onderling allemaal verschillen natuurlijk in uiterlijk, levenswijze, etc.) en zouden allen het recht op een vrij leven moeten hebben zonder het bezit van een ander te zijn. Zeker in onze rijke maatschappij met voldoende technologische vooruitgang, en met de impact op de natuur, wilde diersoorten, milieu/klimaat en de wereldbevolking in het achterhoofd, zien de meeste activisten absoluut geen noodzaak meer om dierlijke producten meer te consumeren (en hiervoor dus dieren op te sluiten en hun lichamelijke integriteit op alle mogelijke manieren te schenden (van inseminaties tot het doden).

Dus om nog even op de vraag terug te komen; dat een activist je wil overtuigen heeft eigenlijk bar weinig met jou te maken. Of althans; het interesseert een activist niets hoe laat je naar bed gaat, of je twee of drie partners hebt, etc. Maar zodra jouw keuzes betekenen dat een ander ervoor (onnodig) moet lijden, dan is het eigenlijk geen persoonlijke keuze meer. En dan gaat het dus in dit geval over de slachtoffers; de dieren. Zij hebben alleen geen stem, dus mensen (activisten) zullen voor hen moeten opkomen.

Het is ook niet dat activisten zich doorgaans enkel tegen de boeren richten. De meeste (vreedzame) acties vinden plaats in de binnensteden, met een roep aan de consument om ook hun verantwoording te nemen.

Ik hoop dat ik zo je vraag een beetje beantwoord heb. Ik weet dat lang niet iedereen deze visie deelt, maar hopelijk geeft het een beetje duidelijkheid over waardoor de drang naar dit soort acties bestaat.
  maandag 13 mei 2019 @ 16:30:13 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186809151
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:28 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik wil die vraag wel beantwoorden maar dan even los van deze actie. En ik kan enkel namens mij zelf spreken natuurlijk :) :

Even simpel gesteld: omdat een activist zich het lot van de vele miljarden dieren in de industrie erg aantrekt. Voor een activist is het bezitten, gebruiken en doden van dieren moreel gigantisch verwerpelijk, omdat je hierbij een individu met gevoel en het vermogen tot lijden tot een bezit en zelfs product degradeert.

Voor de meeste vegan activisten is er geen verschil in waarde gekeken naar verschillende diersoorten. Dus hond, kat, varken, kip, koe en ja, ook mens: we zijn allen gelijk in waarde (gelijkwaardig, dus niet per se gelijk in de zin dat we onderling allemaal verschillen natuurlijk in uiterlijk, levenswijze, etc.) en zouden allen het recht op een vrij leven moeten hebben zonder het bezit van een ander te zijn. Zeker in onze rijke maatschappij met voldoende technologische vooruitgang, en met de impact op de natuur, wilde diersoorten, milieu/klimaat en de wereldbevolking in het achterhoofd, zien de meeste activisten absoluut geen noodzaak meer om dierlijke producten meer te consumeren (en hiervoor dus dieren op te sluiten en hun lichamelijke integriteit op alle mogelijke manieren te schenden (van inseminaties tot het doden).

Dus om nog even op de vraag terug te komen; dat een activist je wil overtuigen heeft eigenlijk bar weinig met jou te maken. Of althans; het interesseert een activist niets hoe laat je naar bed gaat, of je twee of drie partners hebt, etc. Maar zodra jouw keuzes betekenen dat een ander ervoor (onnodig) moet lijden, dan is het eigenlijk geen persoonlijke keuze meer. En dan gaat het dus in dit geval over de slachtoffers; de dieren. Zij hebben alleen geen stem, dus mensen (activisten) zullen voor hen moeten opkomen.

Het is ook niet dat activisten zich doorgaans enkel tegen de boeren richten. De meeste (vreedzame) acties vinden plaats in de binnensteden, met een roep aan de consument om ook hun verantwoording te nemen.

Ik hoop dat ik zo je vraag een beetje beantwoord heb. Ik weet dat lang niet iedereen deze visie deelt, maar hopelijk geeft het een beetje duidelijkheid over waardoor de drang naar dit soort acties bestaat.
Oohja, vreedzame acties in binnensteden zoals slagerijen vernielen :')
pi_186809214
quote:
6s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:30 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Oohja, vreedzame acties in binnensteden zoals slagerijen vernielen :')
Euh nee? Waar in NL is laatst een slagerij vernield door activisten?
Ik heb het over acties waarbij men gewoon beelden toont en in gesprek gaat. Of eventueel een mars. Dat soort dingen.

En reageer je anders ook nog even op de rest van mijn uitleg, of pik je er liever één zinnetje uit waar je mee denkt te scoren?
pi_186809234
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:28 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Allereerst bedankt voor het uitgebreide antwoord!

Ik kan de redenatie wel volgen hoor, echter botst het dan toch met iemand die een dier niet als gelijkwaardig ziet. Want dan heb je bij eenzelfde actie heel verschillende interpretaties. Ik stoor mij er (heel lichtelijk, aangezien het enige wat ik hiervan ben tegengekomen van internet en een paar verdwaalde posters/stickers komt) echter wel aan dat jullie visie, namelijk dat een dier gelijk is aan een mens, vervolgens ook bij anderen opgelegd wordt.

Het voelt een beetje alsof je in een ander land gaat protesteren tegen bepaalde strenge straffen daar omdat deze niet zo streng bestraft worden in Nederland en het dus oneerlijk is. Ja volgens jullie hebben jullie 100% gelijk. Maar volgens de andere partij is het niet eens een argument, aangezien de veronderstelling in het begin al verschilt (in dit land gelden deze wetten / dieren zijn niet gelijk aan mensen).

Echter betekent dat ook dat het onmogelijk is om elkaar te overtuigen, dus ik ga het ook niet proberen. Ik blijf gewoon mijn ding doen zolang de wet dat toestaat en ik hoop daarbij niet gestoord te worden.
  maandag 13 mei 2019 @ 16:34:29 #41
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186809244
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:25 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Kan wel zo zijn, maar iets illegaals wat een signaal naar de politiek is, is nog steeds illegaal.

https://twitter.com/pimdikkers/status/1127939638310658053

Voeg er maar vernieling aan toe
pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 16:12:20 Ook de POV (Producten Organisatie Varkenshouderij) is van de partij. Zij melden dat de deur van de stal geforceerd is vanmiddag. De organisatie waarschuwde twee dagen geleden al voor de mogelijke komst van activisten naar Nederlandse bedrijven #Boxtel reageer retweet
Dat is je morele plicht heb ik geleerd van Erwin Vermeulen:
quote:
„Om dierenleed aan de kaak te stellen mag je de wet overtreden. De morele plicht daartoe is belangrijker”, stelt campagneleider Erwin Vermeulen.
  maandag 13 mei 2019 @ 16:42:46 #42
467666 dopemin
feyenoord
pi_186809444
Activisten? Is deze actie legaal dan? Bezetting is volgens mij gewoon strafbaar; in dat geval zijn het dus extremisten.
pi_186809492
Demonstreren tegen een boer die zich gewoon aan alle wetten en regels houdt (of daar lijkt het op) en zijn erf betreden lijkt me niet de goede gang van zaken.

Ondanks dat er qua dierenwelzijn echt wel een punt te maken valt.
pi_186809522
Wat hier gebeurd. Dat vind ik trouwens ook wel een lelijke fout. En dan is Jaco Geurts nog een Tweede Kamerlid ook (van het CDA).
pi_186809528
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:34 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Allereerst bedankt voor het uitgebreide antwoord!

Ik kan de redenatie wel volgen hoor, echter botst het dan toch met iemand die een dier niet als gelijkwaardig ziet. Want dan heb je bij eenzelfde actie heel verschillende interpretaties. Ik stoor mij er (heel lichtelijk, aangezien het enige wat ik hiervan ben tegengekomen van internet en een paar verdwaalde posters/stickers komt) echter wel aan dat jullie visie, namelijk dat een dier gelijk is aan een mens, vervolgens ook bij anderen opgelegd wordt.

Het voelt een beetje alsof je in een ander land gaat protesteren tegen bepaalde strenge straffen daar omdat deze niet zo streng bestraft worden in Nederland en het dus oneerlijk is. Ja volgens jullie hebben jullie 100% gelijk. Maar volgens de andere partij is het niet eens een argument, aangezien de veronderstelling in het begin al verschilt (in dit land gelden deze wetten / dieren zijn niet gelijk aan mensen).

Echter betekent dat ook dat het onmogelijk is om elkaar te overtuigen, dus ik ga het ook niet proberen. Ik blijf gewoon mijn ding doen zolang de wet dat toestaat en ik hoop daarbij niet gestoord te worden.
Hm, ik snap wat je bedoelt en ik begrijp de weerstand. :)

Laat ik het zo zeggen; een vraag die ik mensen vaak stel is of het moreel te rechtvaardigen is om een wezen dat gevoel kent en in staat is om te lijden (en of dit nu gelijk is aan de mens of niet maakt dan even niet veel uit) te bezitten, te gebruiken en te doden voor iets wat we als mens in deze tijden en in onze technologisch rijke maatschappij niet meer nodig hebben om te overleven.
(Dus Inuits en mensen in de rimboe zijn geëxcuseerd ;) ) .

Maar goed, ook daarin verschillen de meningen. Het is alleen dus dat het een veganist vaak zo aan het hart gaat, dat ze er toch iets aan willen veranderen. Dat is natuurlijk met meer zaken zo; we strijden tegen IS wegens wreedheden tegen mensen, we strijden tegen stroperij in Afrika, we sturen geld naar door natuurrampen getroffen gebieden, etc: alles om ook anderen, binnen en buiten de landsgrenzen te helpen en het leed in de wereld een beetje te verminderen. (want daar gaat veganisme om hè; zoveel mogelijk leed voorkomen. 100% is onhaalbaar, maar zoveel mogelijk.)

Helaas is het wel iets dat verder reikt dan enkel je eigen keuze in de supermarkt als veganist, want ik kan wel een vegaburger kopen, maar als de rest van de wereld dat niet doet blijft waar ik niet mee kan leven nog steeds bestaan, en lijden er in mijn ogen dus miljarden onschuldigen onnodig. En dus krijg je als vegan vaak een beetje last van zendingsdrang ;)
pi_186809691
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:45 schreef luxerobots het volgende:
Demonstreren tegen een boer die zich gewoon aan alle wetten en regels houdt (of daar lijkt het op) en zijn erf betreden lijkt me niet de goede gang van zaken.

Ondanks dat er qua dierenwelzijn echt wel een punt te maken valt.
Ongetwijfeld. Maar daar zijn mogelijkheden voor. Praten bijvoorbeeld.

Dit gedrag van andermans bedrijf betreden en vernielingen aanrichten is natuurlijk uit den boze.
pi_186809711
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:46 schreef Candaasje het volgende:
een vraag die ik mensen vaak stel is of het moreel te rechtvaardigen is om een wezen dat gevoel kent en in staat is om te lijden (en of dit nu gelijk is aan de mens of niet maakt dan even niet veel uit) te bezitten, te gebruiken en te doden voor iets wat we als mens in deze tijden en in onze technologisch rijke maatschappij niet meer nodig hebben om te overleven.
En als die mensen nu Ja antwoorden?
pi_186809902
quote:

[..]

Laat ik het zo zeggen; een vraag die ik mensen vaak stel is of het moreel te rechtvaardigen is om een wezen dat gevoel kent en in staat is om te lijden (en of dit nu gelijk is aan de mens of niet maakt dan even niet veel uit) te bezitten, te gebruiken en te doden voor iets wat we als mens in deze tijden en in onze technologisch rijke maatschappij niet meer nodig hebben om te overleven.

Maar goed, ook daarin verschillen de meningen. Het is alleen dus dat het een veganist vaak zo aan het hart gaat, dat ze er toch iets aan willen veranderen. Dat is natuurlijk met meer zaken zo; we strijden tegen IS wegens wreedheden tegen mensen, we strijden tegen stroperij in Afrika, we sturen geld naar door natuurrampen getroffen gebieden, etc: alles om ook anderen, binnen en buiten de landsgrenzen te helpen en het leed in de wereld een beetje te verminderen. (want daar gaat veganisme om hè; zoveel mogelijk leed voorkomen. 100% is onhaalbaar, maar zoveel mogelijk.)

Helaas is het wel iets dat verder reikt dan enkel je eigen keuze in de supermarkt als veganist, want ik kan wel een vegaburger kopen, maar als de rest van de wereld dat niet doet blijft waar ik niet mee kan leven nog steeds bestaan, en lijden er in mijn ogen dus miljarden onschuldigen onnodig. En dus krijg je als vegan vaak een beetje last van zendingsdrang ;)
Wat dat betreft raakt het dus feitelijk heel nauw aan religie. En ook bij religie heb ik niet graag dat het wereldbeeld van een ander mij opgedrongen wordt. Goed dat er aandacht gevraagd wordt en ik vind die vierkant demonstraties met die schermen best sympathiek, ik zie ze hier in de stad ook wel eens, hopelijk helpt dat om het bewustzijn bij de gemiddelde Nederlander wat te veranderen. Maar aan Jehova's die bij mij aan de deur het woord komen brengen heb ik een broertje dood en ook dit soort acties als in Boxtel gaan echt veel te ver. Een overtuiging hebben en die uitdragen prima, maar net als met religie gaat een dergelijke vorm van activistisch zendingswerk te ver. Ik snap ook niet dat men niet lijkt te willen begrijpen dat dergelijke acties averechts werken op het publiek en op de beleidsmakers en op de sector.

En wat het eerste betreft, ja persoonlijk ik vind het moreel te rechtvaardigen om dieren te bezitten, gebruiken en te doden voor consumptie. Waarbij het onnodig toebrengen van leed natuurlijk niet goed te praten valt. Over welke waarborgen je in kan bouwen om dat te voorkomen en wat je als consument kunt doen en er van je gevraagd mag worden om dat te controleren voordat je iets koopt daar zou je een discussie over kunnen voeren.
Whiskyplankje
  maandag 13 mei 2019 @ 17:05:35 #49
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_186809927
Altijd die fucking onzin van eisen om binnen te mogen kijken en onderhand doen alsof het je recht is. De overheid is er om te controleren en als de overheid faalt moet je dat verbeteren, niet jezelf hobbyinspecteur maken.

En ja de straffen die mensen krijgen voor grote misstanden in de veesector mogen wat mij betreft wel behoorlijk omhoog inclusief beroepsverbod.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_186809935
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:54 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En als die mensen nu Ja antwoorden?
Het hangt een beetje van het eerdere verloop van het gesprek af, maar meestal praten we dan verder. Vraag ik door, naar de motivatie/herkomst van die mening/overtuiging.
Soms blijft diegene erbij en sluiten we het gesprek af als ik niet het idee heb dat het ons ergens gaat brengen. Maar vaker blijkt dat die overtuiging meer uit gewoonte is ingegeven en niet rotsvast is. En er zijn ook mensen waarbij compassie voor het dier inderdaad niet doorslaggevend is, maar compassie voor medemensen wel. En dan praten we weer verder, want er zijn ook vele, vele mensen die lijden onder 'ons' consumptiegedrag. :)

Maar elk gesprek verschilt natuurlijk. Neemt alleen niet weg dat voor mij de uitkomst (minder dieren die lijden) uiteindelijk het belangrijkste is. Veganist vanuit compassie voor dieren (en medemens) is vaak de sterkste motivatie (ook om vol te houden voor mensen) dus dat is waar ik mij vaak als eerste op richt. Milieu en gezondheid zijn ook redenen voor mensen, maar vaak toch iets gevoeliger voor 'cheaten', naar mijn idee.
  maandag 13 mei 2019 @ 17:08:18 #51
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_186809987
De hele bende vastzetten. Hopelijk kost deze vorm van eigenrichting ze hun VOG. Alhoewel, die heb je natuurlijk alleen nodig als je werk zoekt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_186810011
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:06 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Het hangt een beetje van het eerdere verloop van het gesprek af, maar meestal praten we dan verder. Vraag ik door, naar de motivatie/herkomst van die mening/overtuiging.
Soms blijft diegene erbij en sluiten we het gesprek af als ik niet het idee heb dat het ons ergens gaat brengen. Maar vaker blijkt dat die overtuiging meer uit gewoonte is ingegeven en niet rotsvast is. En er zijn ook mensen waarbij compassie voor het dier inderdaad niet doorslaggevend is, maar compassie voor medemensen wel. En dan praten we weer verder, want er zijn ook vele, vele mensen die lijden onder 'ons' consumptiegedrag. :)

Maar elk gesprek verschilt natuurlijk. Neemt alleen niet weg dat voor mij de uitkomst (minder dieren die lijden) uiteindelijk het belangrijkste is. Veganist vanuit compassie voor dieren (en medemens) is vaak de sterkste motivatie (ook om vol te houden voor mensen) dus dat is waar ik mij vaak als eerste op richt. Milieu en gezondheid zijn ook redenen voor mensen, maar vaak toch iets gevoeliger voor 'cheaten', naar mijn idee.
En wanneer worden er dan boerderijen overvallen? Want feit is dat dat gebeurt. En dat gebeurt niet met praten, praten en nog eens praten.
pi_186810042
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:04 schreef Karstman het volgende:

[..]

Wat dat betreft raakt het dus feitelijk heel nauw aan religie. En ook bij religie heb ik niet graag dat het wereldbeeld van een ander mij opgedrongen wordt. Goed dat er aandacht gevraagd wordt en ik vind die vierkant demonstraties met die schermen best sympathiek, ik zie ze hier in de stad ook wel eens, hopelijk helpt dat om het bewustzijn bij de gemiddelde Nederlander wat te veranderen. Maar aan Jehova's die bij mij aan de deur het woord komen brengen heb ik een broertje dood en ook dit soort acties als in Boxtel gaan echt veel te ver. Een overtuiging hebben en die uitdragen prima, maar net als met religie gaat een dergelijke vorm van activistisch zendingswerk te ver. Ik snap ook niet dat men niet lijkt te willen begrijpen dat dergelijke acties averechts werken op het publiek en op de beleidsmakers en op de sector.
Ik ben zelf ook meer fan geloof ik van de 'cubes' (die jij noemt). Maar voor elk soort activisme lijkt toch een bepaald publiek te zijn, en in dit geval brengt het toch weer discussies los. Ook misschien discussies die averechts werken hoor, maar ik weet niet of negatieve publiciteit = ook publiciteit wellicht ook hier toch iets oplevert. Geen idee.

En wat religie betreft; euh ja, en nee. Ik begrijp dat het 'onze' overtuiging is, maar in dit geval gaat het ons om de slachtoffers, de dieren, en wat je verder in je vrije tijd uitspookt zou me een rotzorg zijn. Het is niet dat ik jou of mezelf wil redden, maar wel de miljarden slachtoffers.
Dus er zit wel een verschil in denk ik. Maar ik begrijp wel dat men er niet altijd op zit te wachten ;)

En wat het eerste betreft, ja persoonlijk ik vind het moreel te rechtvaardigen om dieren te bezitten, gebruiken en te doden voor consumptie. Waarbij het onnodig toebrengen van leed natuurlijk niet goed te praten valt. Over welke waarborgen je in kan bouwen om dat te voorkomen en wat je als consument kunt doen en er van je gevraagd mag worden om dat te controleren voordat je iets koopt daar zou je een discussie over kunnen voeren.
[/quote]
  maandag 13 mei 2019 @ 17:10:59 #54
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_186810069
quote:
Hmm dacht pas nog te lezen dat een of andere supervegan nu ineens een lul was omdat hij voor zijn eigen gezondheid vegan af was. Blijkbaar hebben we toch wat nodig.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_186810113
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:08 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En wanneer worden er dan boerderijen overvallen? Want feit is dat dat gebeurt. En dat gebeurt niet met praten, praten en nog eens praten.
Andere soort actie. Je hebt verschillende soorten.
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:10 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Hmm dacht pas nog te lezen dat een of andere supervegan nu ineens een lul was omdat hij voor zijn eigen gezondheid vegan af was. Blijkbaar hebben we toch wat nodig.
Ja die consumeerde geloof ik enkel water. Dan loop je wel tekorten op natuurlijk.
Gevarieerd eten is de sleutel. Geldt voor elk dieet.
Gezond plantaardig eten kan prima, maar alleen op sojabonen (of water) overleef je doorgaans niet zo lang ;)
  maandag 13 mei 2019 @ 17:14:23 #56
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186810163
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:12 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dit valt onder 'activisme'?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_186810180
quote:

[..]

Ik zal er niet teveel op ingaan, maar ja, ik kan dat wel voor mijzelf moreel verantwoorden. Door onze ontwikkeling hebben wij de mogelijkheden verworven om op grote schaal dieren te kunnen exploiteren voor ons eigen gewin. Dat is nog geen reden om ze nodeloos te mishandelen alvorens ze te doden, maar het doden an sich kan ik voor mijzelf rechtvaardigen. En ik ben ook niet iemand die wel vlees eet maar niet in een slachthuis durft te komen bijvoorbeeld.

Maar desondanks, doe waar jij je goed bij voelt en ik hoop dat jij daar voldoening uit haalt.
pi_186810198
quote:
Wanneer betekent die andere actie dan het bezetten van boerderijen?
pi_186810226
quote:
14s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit valt onder 'activisme'?
Ja eh geef het beestje een naam. Ik geef gewoon aan dat er verschillende vormen van mensen bewust te laten worden zijn. Of je het er mee eens bent of niet is wat anders.
pi_186810231
Dan koppel je toch even een giertank achter de trekken en ga je gewoon sproeien
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_186810252
quote:
16:59
De boerderij wordt inmiddels al circa 5 uur bezet

De actievoerders zijn rond 12.00 uur binnengevallen. Vijf uur later zijn ze nog altijd binnen. De politie is al uren met de activisten in gesprek, om te kijken of de bezetting op een rustige manier kan worden beëindigd. ,,We willen niet dat het escaleert'', aldus een woordvoerder.
pi_186810263
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:16 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja eh geef het beestje een naam. Ik geef gewoon aan dat er verschillende vormen van mensen bewust te laten worden zijn. Of je het er mee eens bent of niet is wat anders.
Ik ben het niet eens met illegale bezettingen. Jij wel?
pi_186810278
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:16 schreef vipergts het volgende:
Dan koppel je toch even een giertank achter de trekken en ga je gewoon sproeien
Om zeer waarschijnlijk door dezelfde 'onderhandelende' politieagenten gearresteerd te worden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_186810304
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wanneer betekent die andere actie dan het bezetten van boerderijen?
Zodra het over 'Direct Action' gaat kan dat het geval zijn. Dat zijn vaak 'Disrupting actions'.
De gesprekken die ik als voorbeeld noemde houd ik onder de noemer van 'cubes', dus die vierkanten. (Maar er zijn meer groepen die dit 'soort' acties houden.) en die 'disurpten' dus niet. Is ook een vergunning voor aangevraagd.
Er zijn ook verenigingen die zich juist weer meer op bedrijven en beurzen richten; denk aan vegan Domino pizza's, vegan Hema appeltaart, etc. Dat is weer een ander soort manier van actie voeren.
  maandag 13 mei 2019 @ 17:19:32 #65
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186810327
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:16 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik geef het de naam inbraak, vrijheidsontneming, vernieling, geweldpleging, dreiging en nog een paar andere termen. Of je het er mee eens bent of niet doet er helemaal niet toe.
  maandag 13 mei 2019 @ 17:19:32 #66
346939 Janneke141
pi_186810328
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:17 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Dit is dus wat je als burger van de Nederlandse autoriteiten kan verwachten. Dat ze gaan onderhandelen met een club lutsers die jouw eigendom bezetten en vernielen.

Toch raar dat het vertrouwen in de politie ieder jaar verder keldert.
pi_186810338
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:09 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook meer fan geloof ik van de 'cubes' (die jij noemt). Maar voor elk soort activisme lijkt toch een bepaald publiek te zijn, en in dit geval brengt het toch weer discussies los. Ook misschien discussies die averechts werken hoor, maar ik weet niet of negatieve publiciteit = ook publiciteit wellicht ook hier toch iets oplevert. Geen idee.

En wat religie betreft; euh ja, en nee. Ik begrijp dat het 'onze' overtuiging is, maar in dit geval gaat het ons om de slachtoffers, de dieren, en wat je verder in je vrije tijd uitspookt zou me een rotzorg zijn. Het is niet dat ik jou of mezelf wil redden, maar wel de miljarden slachtoffers.
Dus er zit wel een verschil in denk ik. Maar ik begrijp wel dat men er niet altijd op zit te wachten ;)

[/quote]
In de ogen van sommige religies ben ik het slachtoffer om dat ik de verkeerde of geen religie aanhang. Ik ben het slachtoffer dat gered moet worden. In die zin zie ik dus niet zoveel verschil. Maar goed uit je andere reacties blijkt dat je er realistischer inzit dan het groepje dat nu in Boxtel zit. en dat is goed want in mijn ogen hebben we meer aan een gezond debat dan huisvredebreuk.
Whiskyplankje
pi_186810341
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:18 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Zodra het over 'Direct Action' gaat kan dat het geval zijn. Dat zijn vaak 'Disrupting actions'.
De gesprekken die ik als voorbeeld noemde houd ik onder de noemer van 'cubes', dus die vierkanten. (Maar er zijn meer groepen die dit 'soort' acties houden.) en die 'disurpten' dus niet. Is ook een vergunning voor aangevraagd.
Er zijn ook verenigingen die zich juist weer meer op bedrijven en beurzen richten; denk aan vegan Domino pizza's, vegan Hema appeltaart, etc. Dat is weer een ander soort manier van actie voeren.
Ik denk dat die laatste varianten meer goodwill (en effect) opleveren dan deze praktijken.
pi_186810346
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:17 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik ben het niet eens met illegale bezettingen. Jij wel?
Ik heb er mijn bedenkingen bij en dat is wel een van de redenen dat ik niet mee doe.
pi_186810368
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:20 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik heb er mijn bedenkingen bij en dat is wel een van de redenen dat ik niet mee doe.
Goed, jij bent het dus met me eens dat het illegaal is wat ze doen en dat ze daarvoor de consequenties moeten ondergaan, zoals bv strafrechtelijk vervolgd worden.
pi_186810383
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:20 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Andere van jouw ''vreedzame'' cube clubje wel
pi_186810518
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:21 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Goed, jij bent het dus met me eens dat het illegaal is wat ze doen en dat ze daarvoor de consequenties moeten ondergaan, zoals bv strafrechtelijk vervolgd worden.
Dat zal ook wel gebeuren denk ik, en daar ben ik niet per se op tegen nee.

Maar ik zou het wel tof vinden als de wetten van dierenwelzijn ook eens onder de loupe genomen en gewijzigd worden, en dat men ook strafrechtelijk vervolgd kan worden voor het onnodig laten lijden van dieren. (En dan bedoel ik dus dat de sector gesloten mag worden ;) ) . Want dat vind ik nog moreel veel verwerpelijker.

(Zeg ik niet mee dat ik deze acties de juiste manier vindt hè. Ik heb er dus mijn bedenkingen bij. )
  maandag 13 mei 2019 @ 17:27:38 #73
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186810528
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:27 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik heb er dus mijn bedenkingen bij.
Dat is nog wel het minste ja :D.
pi_186810532
Wat wel typisch is, ongeacht of je het nu met de strekking eens bent of niet... Het is illegaal wat ze doen. En na meer dan 5u heeft de politie alsnog niet ingegrepen. Sommeer ze gewoon het terrein te verlaten en zo niet zal er gepast geweld ingezet worden. Ik zie deze figuren niet eenzelfde weerstand leveren als bijvoorbeeld de harde kern van een voetbalclub, waar ze een stuk sneller mee zijn (om in te grijpen).
pi_186810565
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:27 schreef Candaasje het volgende:
Dat zal ook wel gebeuren denk ik, en daar ben ik niet per se op tegen nee.
Mooi. Het is simpelweg tegen de wet wat ze doen.

De rest van je post is irrelevant, wat mij betreft.
  maandag 13 mei 2019 @ 17:32:33 #76
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_186810664
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dit is dus wat je als burger van de Nederlandse autoriteiten kan verwachten. Dat ze gaan onderhandelen met een club lutsers die jouw eigendom bezetten en vernielen.

Ja, maar je wilt als eigenaar ook geen escalatie waarbij die gasten al je eigendommen en inkomensbron vernielen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_186810671
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Mooi. Het is simpelweg tegen de wet wat ze doen.

De rest van je post is irrelevant, wat mij betreft.
Wat mij betreft niet, want ik vind de misdaad tegen de dieren minstens zo erg. (Dat het wettelijk is toegestaan maakt het moreel niet gelijk rechtvaardig, imho)

Maar goed, ik snap je punt. :)
pi_186810723
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:32 schreef Candaasje het volgende:
Wat mij betreft niet, want ik vind de misdaad tegen de dieren minstens zo erg. (Dat het wettelijk is toegestaan maakt het moreel niet gelijk rechtvaardig, imho)

Dat is prima dat jij dat vindt, maar je mag daarom geen illegale dingen doen. Als ik vind dat ik haast heb, mag ik nog steeds niet door rood rijden.
pi_186810741
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, maar je wilt als eigenaar ook geen escalatie waarbij die gasten al je eigendommen en inkomensbron vernielen.
Hoeveel zou er vernielt kunnen worden in een kort tijdsbestek? Er valt vast wel wat te halen bij die figuren als schadevergoeding.
  maandag 13 mei 2019 @ 17:35:43 #80
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_186810751
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:32 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Wat als ik het niet eens ben met jouw levenswijze, kan ik dan ook jouw huis komen bezetten?

Of heb je liever dat ik de wettelijke weg volg dan?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 13 mei 2019 @ 17:36:43 #81
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_186810773
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:35 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Hoeveel zou er vernielt kunnen worden in een kort tijdsbestek? Er valt vast wel wat te halen bij die figuren als schadevergoeding.
Geen idee, maar ik zou zelf ook liever hebben dat ze met zo min mogelijk gezeik uit mijn bedrijf worden gehaald, i.p.v. een strijd tussen 200 man en specialistische politie eenheden in mijn bedrijf.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_186810782
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat als ik het niet eens ben met jouw levenswijze, kan ik dan ook jouw huis komen bezetten?

De wettelijke weg voldoet hier helaas al tientallen jaren niet.
Maar euh, ik heb al een aantal keer aangegeven dat ik mijn bedenkingen bij deze actie heb en dus niet meedoe?
pi_186810787
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je snapt de redenatie toch wel? Wij zijn de nazi's (soort van) en jij vraagt nu als nazi of jij haar huis mag bezetten omdat zij tegen het vermoorden van miljoenen individuen is en jij bent daarvoor.
  maandag 13 mei 2019 @ 17:37:57 #84
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186810798
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:37 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Je snapt de redenatie toch wel? Wij zijn de nazi's (soort van) en jij vraagt nu als nazi of jij haar huis mag bezetten omdat zij tegen het vermoorden van miljoenen individuen is en jij bent daarvoor.
Tja, extremisten he.
pi_186810805
quote:

[..]

Ik wilde de vergelijking niet maken :D maar jup, dat is wel een beetje het idee.
  maandag 13 mei 2019 @ 17:39:08 #86
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_186810829
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:37 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Maar euh, ik heb al een aantal keer aangegeven dat ik mijn bedenkingen bij deze actie heb en dus niet meedoe?
Ja, dus als de wettelijke weg niet werkt als ik het ergens niet mee eens ben mag ik de wet overtreden?

Of zou ik me erbij neer moeten leggen dat blijkbaar de democratie andere normen en waarden heeft dan ik?

Als iedereen zijn eigen normen en waarden probeert te verdedigen op deze manier wordt het een heel vervelend gebeuren... dat is nou juist waarom we een wet hebben.

En leuk dat je niet mee doet, je probeert het wel goed te praten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_186810830
quote:
14s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tja, extremisten he.
Zolang ze zich niet met dit soort acties bezig houden zou ik zeggen laat het gaan. In dit geval gaat het te ver.
pi_186810837
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar op het moment dat de boer ze fysiek van zijn erf wilt jagen, staan er natuurlijk als de kippen agenten bij om hem tegen te houden.

Die man zal eenzelfde machteloosheid voelen die Cause_Mayhem in dat andere topic zo goed beschrijft. NWS / De boer is vogelvrij! (Sector slaat alarm om terreur) #2. Verschil is dat hij niet bij machte is om, eventueel buiten of op de grens van de wet, te handelen. Terwijl dat voor de actievoerders geen probleem is, en zelfs toegestaan wordt waar de politie naast staat.

Er is ooit bij mij ingebroken. Een junk op nachtelijke rooftocht. Was helaas niet in staat om hem tegen te houden, na een korte achtervolging. Maar ik weet nog goed dat het echt een hele opluchting was dat de politie hier echt met 5 minuten op de stoep stond. 2 agenten die me opvingen en kalmeerden. Een paar auto's die door de buurt rond reden. The works.

Maar ik moet er toch niet aan denken dat ze daar gewoon een paar uurtjes niets hadden staan doen. Die inbreuk op het vertrouwen in de politie als veiligheid-biedende overheidsinstantie was misschien nog groter geweest dan de inbreuk die die junk op mijn gevoel van veiligheid pleegde.

Stel nou dat er in de komende tijd een keer 's nachts bij diezelfde boer ingebroken wordt door activisten die toch beelden willen hebben. Dan kan ik me toch heel erg goed voorstellen dat die man geen enkel vertrouwen meer in de politie heeft, die dan ook niet inschakelt, en het zelf maar op gaat lossen.

Maw, dit bizarre gedrag van de politie zaait wetteloosheid.
  maandag 13 mei 2019 @ 17:40:36 #89
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_186810865
Extremisten.

Niet mee praten, niet mee onderhandelen, neerknuppelen en afvoeren.
  maandag 13 mei 2019 @ 17:40:41 #90
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_186810870
quote:

[..]

Het is heerlijk kortzichtig en egoïstisch geredeneerd inderdaad.

Als ik mijn zin maar krijg!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 13 mei 2019 @ 17:41:30 #91
346939 Janneke141
pi_186810886
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:39 schreef probeer het volgende:
Maw, dit bizarre gedrag van de politie zaait wetteloosheid.
Exact. Dit zet de deur wagenwijd open voor meer 'activisten' om boerderijen te gaan bezetten, je wordt immers toch niet aangepakt.
pi_186810893
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het is heerlijk kortzichtig en egoïstisch geredeneerd inderdaad.

Als ik mijn zin maar krijg!
Nou ja als je echt overtuigd bent van de stelling dat dieren gelijkwaardig zijn aan mensen, dan is het juist niet egoïstisch. En ik snap het juist heel goed. Ik ben het er alleen niet mee eens.
quote:
11s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:40 schreef BorisDeLul het volgende:
Extremisten.

Niet mee praten, niet mee onderhandelen, neerknuppelen en afvoeren.
Bang voor imago-schade
  maandag 13 mei 2019 @ 17:42:20 #93
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186810905
quote:

Ja die consumeerde geloof ik enkel water. Dan loop je wel tekorten op natuurlijk.
Gevarieerd eten is de sleutel. Geldt voor elk dieet.
Gezond plantaardig eten kan prima, maar alleen op sojabonen (of water) overleef je doorgaans niet zo lang ;)
Iedereen mag eten wat ie wil maar val mij er niet mee lastig.
  maandag 13 mei 2019 @ 17:42:52 #94
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_186810911
Onderhandelen met dit soort tuig :').

Deuren op slot van de stal en gewoon uithongeren. En dan bij de uitgang opwachten met de ploertendoder.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 13 mei 2019 @ 17:43:37 #95
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_186810935
De gesprekken zijn toch wel in de trant van "over tien minuten zijn jullie van dit erf of we slaan jullie eraf"?
pi_186810941
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:37 schreef Candaasje het volgende:
De wettelijke weg voldoet prima.
Kennelijk is een meerderheid van de bevolking en het parlement het nog steeds eens met de huidige wetgeving. Anders was die al wel veranderd.

Of wil je de democratie nu ook al afschaffen omdat ik van een stukje vlees op mijn bord hou?

Dat je het niet met de wetgeving eens bent, dat mag. Dat er bezettingen plaatsvinden, dat mag niet.
  maandag 13 mei 2019 @ 17:43:57 #97
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186810943
allemaal een boete van 1000 euro
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_186810963
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:43 schreef michaelmoore het volgende:
1000 miljard!
pi_186810984
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik zou zelf ook liever hebben dat ze met zo min mogelijk gezeik uit mijn bedrijf worden gehaald, i.p.v. een strijd tussen 200 man en specialistische politie eenheden in mijn bedrijf.
Ik zou zelf liever hebben dat de politie optreedt, zodat die 200 man niet denken dat ze dus in de toekomst ongestraft weer in kunnen breken. Ik zou willen dat de politie optreedt, zodat ik er in de toekomst nog enigszins op kan vertrouwen dat ze er daadwerkelijk op toezien dat de wet nageleefd wordt. Dat ze proberen om veiligheid te bieden.

De volgende boer denkt nu waarschijnlijk wel twee keer na voordat hij de politie inschakelt.
  maandag 13 mei 2019 @ 17:45:39 #100
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_186810985
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:43 schreef michaelmoore het volgende:
Direct inhouden van de uitkering. Wel makkelijk innen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')