abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186811035
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Exact. Dit zet de deur wagenwijd open voor meer 'activisten' om boerderijen te gaan bezetten, je wordt immers toch niet aangepakt.
En verdere escalatie. Een boer denkt in de toekomst wel 2 keer na voordat hij de politie inschakelt en probeert het wellicht zelf 'op te lossen'. Dat praat ik natuurlijk niet goed, maar dat is helaas wel wat je er van krijgt.

We gaan echt sowieso nog eens meemaken dat zoiets wel op een gewelddadig handgemeen uitloopt. Maar helaas zal de politie-leiding waarschijnlijk het zelf-reflectieve vermogen missen om te zien dat dat dan mede veroorzaakt is door dit soort niet-optredens.
"Pools are perfect for holding water"
pi_186811054
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:47 schreef probeer het volgende:

[..]

En verdere escalatie. Een boer denkt in de toekomst wel 2 keer na voordat hij de politie inschakelt en probeert het wellicht zelf 'op te lossen'. Dat praat ik natuurlijk niet goed, maar dat is helaas wel wat je er van krijgt.
Meeste boeren hebben inderdaad wel een jachtgeweer thuis, maar zou niet slim zijn om zo'n maatregelen te nemen vermoed ik :')
  maandag 13 mei 2019 @ 17:49:29 #103
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_186811068
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:47 schreef probeer het volgende:

[..]

De boer die dat doet is even fout als de bezetters. Maar het is wel vragen om ellende zo.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_186811084
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De boer die dat doet is even fout als de bezetters. Maar het is wel vragen om ellende zo.
Absoluut. Hell, imo 'fouter' zelfs, daar hij dan naar geweld grijpt en de grens van het toelaatbare dan nóg verder overtreedt. Maar inderdaad, vragen om ellende.
pi_186811087
Actievoerders van over de hele wereld zijn naar Boxtel gekomen. Er zijn activisten uit onder andere Canada, Mexico en Venezuela. Ook zijn er een aantal Nederlanders aanwezig.
https://www.ad.nl/boxtel/(...)rzorgen-br~a945b4a8/
pi_186811132
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:50 schreef Loekie1 het volgende:
Actievoerders van over de hele wereld zijn naar Boxtel gekomen. Er zijn activisten uit onder andere Canada, Mexico en Venezuela. Ook zijn er een aantal Nederlanders aanwezig.
https://www.ad.nl/boxtel/(...)rzorgen-br~a945b4a8/
Lekker vliegen :') Naja tis dat ze zeiden dat het echt om de diertjes ging, maar toch
pi_186811144
17:45
Boze boeren blokkeren toegangswegen

Bron
pi_186811157
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:52 schreef probeer het volgende:

Bron
Je verwacht het niet.
  maandag 13 mei 2019 @ 17:53:55 #109
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_186811171
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:52 schreef probeer het volgende:

Bron
Je vergeet de échte kop:
Bezetters varkensboerderij willen 'gewonde dieren’ meenemen om te verzorgen

Prima, zou ik zeggen. Als ze de economische waarde van die dieren aan de boer vergoeden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_186811179
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, dus als de wettelijke weg niet werkt als ik het ergens niet mee eens ben mag ik de wet overtreden?

Of zou ik me erbij neer moeten leggen dat blijkbaar de democratie andere normen en waarden heeft dan ik?

Als iedereen zijn eigen normen en waarden probeert te verdedigen op deze manier wordt het een heel vervelend gebeuren... dat is nou juist waarom we een wet hebben.

En leuk dat je niet mee doet, je probeert het wel goed te praten.
Ik heb gezegd dat ik mijn bedenkingen heb, omdat ik het heel dubbel vind.

Enerzijds vind ik het moreel ontzettend, maar dan ook ontzettend verwerpelijk hoe wij met de dieren omgaan. Ik vind het een enorme misdaad, vergelijkbaar met oorlogsmisdaden, slavernij, etc. Elke minuut sterven en lijden er miljoenen dieren, volstrekt onnodig. Ondanks wetten.

In die zin vind ik het media-aandacht genereren door een bezettingsactie begrijpelijk.
Het heeft effect. Wat voor effect, dat zal moeten blijken uiteindelijk, maar het heeft effect.

Anderzijds; ik ben niet iemand die doorgaans echt een groot fan van de illegale praktijken is. Zoals gezegd; ik probeer met conversaties mensen bewuster te maken en te sturen.
Beelden die ik gebruik zijn ook niet altijd legaal verkregen, maar grotendeels wél (d.m.v. undercover acties.) Ik vind dat net op de grens. Misschien net erover in het geval van 's nachts camera's plaatsen, maar in het licht van de wantoestanden in de veehouderij en het falende NVWA (nog geen 3% van de stallen wordt gecontroleerd... nog niet gesproken over misstanden die gemeld worden maar waar niks mee gedaan wordt. ) en een overheid en zgn democratie waarin onderdrukking gewoon wordt goedgepraat, en waar ik dus geen vertrouwen in heb, kan ik dat naar mezelf enigszins verantwoorden. Maar het is niet iets waar ik jubelend over spreek.

Maar ja, het is een glijdende schaal. Daar ben ik me bewust van.
En dat is de reden dat ik bewust thuis zit vandaag ;)
  maandag 13 mei 2019 @ 17:54:25 #111
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_186811185
Als de politie het niet doet, dan doen de boeren het zelf maar.

OF de wapenstok OF de hooivork. De extremisten mogen kiezen.
pi_186811201
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je vergeet de échte kop:

Prima, zou ik zeggen. Als ze de economische waarde van die dieren aan de boer vergoeden.
Misschien had de boer al veel eerder een dierenarts moeten bellen?! Of heeft de boer geen zorgplicht voor gewonde dieren?
pi_186811209
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je vergeet de échte kop:

Vind ik toch eerlijk gezegd niet zo prima. Het kan toch niet zo zijn dat je middels inbraak af kan dwingen dat je andermans eigendom mee mag nemen. Of dat nou tegen betaling is of niet.
  maandag 13 mei 2019 @ 17:56:29 #114
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_186811215
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:55 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Misschien had de boer al veel eerder een dierenarts moeten bellen?! Of heeft de boer geen zorgplicht voor gewonde dieren?
Misschien doet die boer wel alles volgens de regels? Misschien moeten die bezetters gewoon opgepakt en bestraft worden?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_186811222
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:56 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Misschien doet die boer wel alles volgens de regels? Misschien moeten die bezetters gewoon opgepakt en bestraft worden?
Dode biggen in je stallen is niet volgens de regels....
  maandag 13 mei 2019 @ 17:57:08 #116
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_186811225
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:56 schreef probeer het volgende:

[..]

Vind ik toch eerlijk gezegd niet zo prima. Het kan toch niet zo zijn dat je middels inbraak af kan dwingen dat je andermans eigendom mee mag nemen. Of dat nou tegen betaling is of niet.
Uiteraard moeten ze daarnaast wel strafrechtelijk aangepakt worden wegens inbraak, vernieling, etc.
  maandag 13 mei 2019 @ 17:57:21 #117
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_186811230
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:56 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dode biggen in je stallen is niet volgens de regels....
Bron dat deze boer dat heeft?
pi_186811246
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Uiteraard moeten ze daarnaast wel strafrechtelijk aangepakt worden wegens inbraak, vernieling, etc.
Zelfs dan. We hebben hier dierenartsen etc. Die zijn er om, wanneer noodzakelijk, voor die dieren te zorgen.

Niet inbrekers.

"Nou meneer de inbreker, we hebben het er over gehad met z'n allen, en als u nu de woning verlaat mag u de TV meenemen."
pi_186811253
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:18 schreef probeer het volgende:

[..]

Om zeer waarschijnlijk door dezelfde 'onderhandelende' politieagenten gearresteerd te worden.
Dat wel maar je laat wel zijn dat je schijt hebt aan anderen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_186811265
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Bron dat deze boer dat heeft?
Ik kan zo wel even wat foto's van binnenuit uploaden (Eerst even eten, mijn eten wordt koud ;) )
pi_186811270
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:56 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Moet ook gebeuren. Maar je snapt toch wel de denkwijze van die figuren daar? In hun hoofd worden daar duizenden individuen onrechtmatig vermoord, maar wel volgens de wet. Dus het laagje van de wet is dan niet zo belangrijk in vergelijking met de wandaden (in hun ogen) die daar plaatsvinden.
  maandag 13 mei 2019 @ 18:01:35 #122
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_186811313
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:59 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Moet ook gebeuren. Maar je snapt toch wel de denkwijze van die figuren daar? In hun hoofd worden daar duizenden individuen onrechtmatig vermoord, maar wel volgens de wet. Dus het laagje van de wet is dan niet zo belangrijk in vergelijking met de wandaden (in hun ogen) die daar plaatsvinden.
Kunnen ze dan niet beter een abattoir bezetten?
And so is the past
pi_186811334
De stallen zijn van dezelfde eigenaar waar eerder 1200 varkens stikten...

quote:
Bezette stallen zijn van zelfde eigenaar als stallen in Haaren waar circa 1200 varkens stikten
De actiegroep heeft een boerderij uitgekozen die volgens de Kamer van Koophandel van dezelfde eigenaar is als de stallen waar vorig jaar meer dan 1200 varkens stikten in Haaren. Deze eigenaar, Wim Vugts, verhuurt in Haaren het perceel aan de zoon van Chris van Sleuwen, de bekende varkensbaron. Wie via Google zoekt op het adres van de acties in Boxtel komt bij dezelfde huurder uit, al wil dat niet zeggen dat dit momenteel de eigenaar van het bedrijf is.

De actievoerders hebben aan de verslaggever ter plaatse laten weten dat de keuze voor de boerderij willekeurig is en het geen gerichte actie is tegen deze boer is. https://www.ad.nl/boxtel/(...)rzorgen-br~a945b4a8/
pi_186811339
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2019 18:01 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Kunnen ze dan niet beter een abattoir bezetten?
Weet niet of het doorvoerkamp of het vernietigingskamp nu fouter is.
  maandag 13 mei 2019 @ 18:02:34 #125
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_186811341
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:59 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik kan zo wel even wat foto's van binnenuit uploaden (Eerst even eten, mijn eten wordt koud ;) )
Wel even met EXIF e.d. zodat we kunnen zien dat het echt van dáárbinnen en van vandaag is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')