abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 mei 2019 @ 16:31:30 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_186697120
Wie geen hand schudt, snijdt zichzelf in de vingers

quote:
Sam Trompert • 2 uur 7 minuten geleden

Een van de activisten kwam zelfs bellend binnen. Beeld © ANP

"Geen hand?" Mark Rutte vroeg het alsof het de gewoonste zaak van de wereld was dat een vrouw in een veiligheidsvest hem weigerde een handje te geven bij binnenkomst van zijn werkkamer. Ook in de top van de wereldpolitiek wordt regelmatig een handdruk geweigerd. Maar volgens experts was de ondoordachte actie van de gele hesjes een 'grove fout'.

De gemiste handdruk, zowel voor gevers als ontvangers, is een beproefde methode. Neem voormalig minister Rita Verdonk die geen hand kreeg van een islamitische geestelijke. Of de ongemakkelijke momenten die de Amerikaanse Donald Trump veroorzaakte met zijn Franse en Duitse evenknieën Emmanuel Macron en Angela Merkel.

Kan tactiek zijn

Een afwezige handdruk kan een veelbesproken statement voor de bühne worden, of een onderhandelingstactiek om je tegenstander uit balans te brengen. In de politieke en zakelijke wereld vinden geregeld moeilijke discussies plaats waarin dat soort strategische afwegingen worden gemaakt.

Of de handweigerende 'gele hesjes' er ook zo goed over hebben nagedacht? Het gesprek tussen Rutte en vijf activisten in veiligheidsvest beloofde vooraf al geen gezellig theekransje te worden. Het weigeren van een handdruk gooide wel onnodig olie op het vuur, oordelen experts.

Een stevige onderhandeling of een pittig exitgesprek: in de politieke en zakelijke wereld vinden geregeld moeilijke discussies plaats. Ook het gesprek tussen Rutte en vijf zogenoemde 'gele hesjes' beloofde vooraf geen gezellig theekransje te worden. Het weigeren van een handdruk gooide wel onnodig olie op het vuur, oordelen experts.

Het kan subtieler

Je kunt ook best op een non-verbale manier aan je gesprekspartner laten weten dat hem of haar een ingewikkelde discussie wacht. Dit was een voorbeeld van hoe dat niet moet.

Lichaamstaalexpert Frank van Marwijk heeft geen goed woord over voor de manier waarop de twee handweigeraars binnenkwamen. "Een van hen werd later geïnterviewd. De eerste vraag was hoe het gesprek ging? Zij antwoordde: 'Nou, ik heb 'm geen hand gegeven'. Blijkbaar is dat het belangrijkste punt dat ze gemaakt heeft."

Kijk terug: Mark Rutte ontvangt 'gele hesjes'

Hoe het dan wel moet? "Als ik mijn gesprekspartner toegenegen ben en normaal contact wil met iemand zorg ik ervoor dat mijn romp op diegene gericht is", legt lichaamstaalcoach Willem van Oostvoorn uit. "Als ik een tegengestelde boodschap wil afgeven, draai ik mijn lichaam dus weg."

"Open handgebaren worden gezien als ontvankelijk. Als je dat niet wilt zijn moet je je handpalmen niet laten zien, maar gesloten handgebaren maken." Een vuist is dan behoorlijk stellig, maar gehoekte handgebaren kunnen ook. Zelfs met je voeten kun je goedwilligheid laten zien, of afkeer.

'Grove fout'

Het gevolg zal zijn dat je gesprekspartner zich onprettig zal voelen in jouw aanwezigheid. "Als dat je doel is, kun je dat zo bereiken", gaat Van Oostvoorn verder. Maar het blijft de vraag of die strategie jouw doel wel echt dient, nuanceert hij.

"Je punt halen kost veel meer energie", vult Van Marwijk aan. "Ik vind dit een grove fout. Niet alleen in de onderhandelingen met Rutte, maar ook hoe ze zich naar buiten toe presenteren."

"Op het moment dat ik hem zag werd ik boos. Maar het gaat niet om dat handje, het gaat om het doel waar we voor staan."

Een handdruk is niet alleen een beleefde start van een gesprek. Als er camera's bij zijn is het schudden van handen ook een signaal voor de buitenwereld.

"Er zullen mensen zijn die het prachtig vinden: zo'n 'opgestoken middelvinger' naar gezag. Maar iedereen die beetje nadenkt en omgangsvormen heeft meegekregen lacht hierom", aldus reputatiedeskundige Paul Stamsnijder. Met andere woorden, als je je hand niet uitstrekt, snij je jezelf in de vingers.

Barstjes in de relatie

Een handdruk kan drie betekenissen hebben, analyseert Frank van Marwijk. "Een groet, bij komen en gaan, een felicitatie, of een afspraak die beklonken is." In combinatie met beeldvorming kan het dus soms slim zijn om geen handdruk te geven, wanneer je de buitenwereld wil laten weten dat er barstjes zijn in de relatie.

Activiste Ingeborg Westerhoff reageerde vooral impulsief op Rutte. "Op het moment dat ik hem zag werd ik boos", verklaart ze tegenover RTL Nieuws. "Maar het gaat niet om dat handje, het gaat om het doel waar we voor staan", aldus Westerhoff.

Beeld © RTL Nieuws

Rutte krijgt ondertussen complimenten. "Alle credits naar Rutte", zegt reputatiedeskundige Stamsnijder. "Bewonderenswaardig en positief dat hij de deur voor hen open zet. Rutte wint daarmee aan gezag."

Subtieler

Maar wat als de premier subtielere lichaamstaal had moeten interpreteren? "Als je lichaamstaal wil lezen moet je je bewustzijn omhoog schroeven", doceert lichaamstaalcoach Willem van Oostvoorn.

"Als ik zie dat je wegdraait, gesloten handgebaren maakt of oogcontact verbreekt kan ik vaststellen: deze persoon wil mij ontregelen, of het contact minder prettig maken. Dat geeft mij als ontvanger een keuzemoment", gaat hij verder.

Je kunt het zo laten, of je gaat pareren. "In dat laatste geval kun je ervoor kiezen de ander zich juist gemakkelijk te laten voelen, of je kunt iemand verleiden om tot een andere lichaamstaal te komen."

Gezelligheid

De 'hesjes' hadden het Rutte in dat geval in elk geval moeilijker gemaakt. Toch heeft Westerhoff geen spijt. "Ik pretendeer niet anders te zijn dan ik ben. We zijn een protestbeweging, we gaan daar niet voor de gezelligheid op de koffie. Mensen mogen daar van alles van vinden. Ik heb respect voor iedereen, ik kijk tegen niemand op en op niemand neer."

© https://www.rtlz.nl/life/(...)trategie-non-verbaal
Met enige verbazing en ongeloof nam men hier kennis van deze bewuste blunder. :%

Onze mening hierover in het Haerlemsche moge ook duidelijk zijn, want zo is het maar net. Het voldoende op de hoogte zijn van etiquette waaronder het tonen van respect door iemand de hand te schudden 14.gif 13.gif, blijft op zulke momenten van groot belang voor het doel waarvoor men uiteindelijk gaat.

Enfin, doelbewuste weigering van de beleefdheidsvormen slaat kant noch wal, dunkt mij. ''Het zegt uiteindelijk meer over de hesjes zelf dan over de premier. *) Onbeschoft gedrag, zoals in dit geval aan de orde was, schaadt vruchtbare mogelijkheden teneinde alsnog tot bevredigende compromissen te komen. De toon is hiermee dan gezet, en onderlinge verstandhoudingen zijn mogelijk voor langere tijd onnodig geschaad.'' :|W

Wat kan ik zeggen? In uitzonderlijke gevallen kan dit volgens het artikel een gunstige uitwerking hebben. Want inderdaad, bijvoorbeeld om het maken van een statement dat in het voordeel zou kunnen werken. ''Maar deze weigering van een handdruk, en dan ook nog bellend binnenkomen, staat gelijk aan een gemiste kans'', aldus commentaar uit verschillende waardige hoeken en wandelgangen.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_186697263
quote:
"Er zullen mensen zijn die het prachtig vinden: zo'n 'opgestoken middelvinger' naar gezag. Maar iedereen die beetje nadenkt en omgangsvormen heeft meegekregen lacht hierom", aldus reputatiedeskundige Paul Stamsnijder.
Dit dus. Kinderachtig gedrag.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_186697392
Wat boeiend dit.
Even serieus, gaat nou heel nederland zich druk maakte omdat iemand weigerde en hand te geven :')

Boeien, niet meer aan denken en door
  Redactie Frontpage woensdag 8 mei 2019 @ 16:50:32 #4
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_186697458
Een stel klapjosti's in reflecterende hesjes van de Action. Wat verwacht je dan?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_186697470
Het illustreert wat voor akelige mensen die gele hesjes zijn.
Het bevestigt mijn beeld van die losers.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_186697510
Flauw gedrag inderdaad. En zo'n diepteanalyse niet echt waard.

Edit: drie alinea's commentaar maar van deze TS? Hij is vandaag kort van stof...
  woensdag 8 mei 2019 @ 16:59:13 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186697636
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 16:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Flauw gedrag inderdaad. En zo'n diepteanalyse niet echt waard.
Niet helemaal waar. Dit is natuurlijk prima materiaal om dit gespuis even in het juiste hokje te plaatsen:

Hier kun je niks mee en hier wil je niks mee; deze tokkies zijn duidelijk niet serieus te nemen, dat blijkt wel.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  woensdag 8 mei 2019 @ 17:05:36 #8
345631 Scjvb
pi_186697715
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 16:46 schreef Jantje2k het volgende:
Wat boeiend dit.
Even serieus, gaat nou heel nederland zich druk maakte omdat iemand weigerde en hand te geven :')

Boeien, niet meer aan denken en door
Mediafeiten hè ;), opmerkelijke gebeurtenissen, en misschien zelfs een wake up call voor eenieder die aan de onderhandelingstafel wil maar ook in staat is tot dergelijke onbeschoftheid. Je weet het nooit. En inderdaad, iedereen gaat gewoon door met het dagelijks leven en ik lig hier vannacht al helemaal niet wakker van. :Z
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_186697733
quote:
3s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:05 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Mediafeiten hè ;), opmerkelijke gebeurtenissen, en misschien zelfs een wake up call voor eenieder die aan de onderhandelingstafel wil maar ook in staat is tot dergelijke onbeschoftheid. Je weet het nooit. En inderdaad, iedereen gaat gewoon door met het dagelijks leven en ik lig hier vannacht al helemaal niet wakker van.
Het gaat er mij om, dat ik vind dat er tegenwoordig veel te veel aandacht wordt besteed aan zulke dingen. Daar wordt (vrijwel) niemand beter van. Een beetje dat idee.
pi_186697745
Ik zou deze ook geen hand geven, nog geen vinger, veel te veel angst dat ik hem achteraf kwijt ben.
pi_186697809
Als je niet eens een hand wilt geven, waarom dan überhaupt in gesprek gaan? Dan lijkt me dat ook gewoon een verloren zaak. Triest.
  woensdag 8 mei 2019 @ 17:15:22 #12
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186697871
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:11 schreef MrBadGuy het volgende:
Als je niet eens een hand wilt geven, waarom dan überhaupt in gesprek gaan? Dan lijkt me dat ook gewoon een verloren zaak. Triest.
Om je minachting op onvolwassen wijze te uiten.

Deze was nl te weinig :') en een vinger opsteken kon ook niet.

Telefoneren en iemand straal voorbij lopen heeft ook wel iets van: ik heb schijt aan jou :7

Dom volk :{w
pi_186697873
Ik heb nog steeds geen flauw idee waar die onbeschofte uitkeringstrekkers nou precies voor staan.

Van de Franse gele hesjes beweging weet je het, maar deze figuren..?
pi_186697875
En dan naar die handdruk aangesproken worden met Je, laat mij niet lachen, als ik iemand bejeg met U verwacht ik dat terug, zoniet wordt deze voor mij nog minder als Je.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2019 17:16:00 ]
  woensdag 8 mei 2019 @ 17:16:27 #15
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186697884
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:15 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb nog steeds geen flauw idee waar die onbeschofte uitkeringstrekkers nou precies voor staan.
+1

Ik dorst het eigenlijk niet te zeggen, maar ze zullen wel weer ergens tegen zijn :')
  woensdag 8 mei 2019 @ 17:17:30 #16
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_186697898
quote:

Samenvatting van hun verenigingsstatuten zijn 'alles is kut en het is de schuld van een ander'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 8 mei 2019 @ 17:18:06 #17
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186697905
_O-
pi_186697909
quote:
Ik vraag me af wie het initiatief nam voor dat gesprek. Was dit een PR stunt van VVD om hun humanitaire masker ten toon te stellen en gele hesjes (toch best wel trutjes dus niet hard genoeg) hiervoor te gebruiken?

Waarom een gesprek willen als je toch je reet afveegt met de mening van de gele vestjes. Daarom geen hand is juist gebaar.
pi_186697910
quote:

Als jij het weet dan kun je het ook oplossen en deze een aanbod doen, Macron weet het nog niet geloof ik maar jij weet het?
pi_186697912
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Samenvatting van hun verenigingsstatuten zijn 'alles is kut en het is de schuld van een ander'.
De gemiddelde PVV-er dus.
pi_186697923
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:18 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als jij het weet dan kun je het ook oplossen en deze een aanbod doen, Macron weet het nog niet geloof ik maar jij weet het?
Macron weet heel goed wat de gele hesjes willen, namelijk zijn aftreden.
  woensdag 8 mei 2019 @ 17:19:12 #22
346939 Janneke141
pi_186697924
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:18 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heb jij eigenlijk een geel hesje, sjon?
pi_186697936
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Heb jij eigenlijk een geel hesje, sjon?
Nee ik zorg alleen voor mijzelf wat de rest ook doet!
  woensdag 8 mei 2019 @ 17:21:13 #24
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186697954
quote:
Ik denk dat ze gewoon even bij 'de grote baas' willen klagen hoe kut ze het allemaal vinden.

En dat ze daar een bepaalde trots uit halen, van 'dat heb toch even mooi tegen die Rutte gezegd'.
Ook dat geen hand geven, is gewoon puberaal stoer doen. Maar ze hopen daar denk ik in hun eigen sociale kring een bepaalde respect mee te krijgen. Opkomen voor je zaak, en durf tonen tegen 'the man' heeft daar vaker hoger aanzien, dan met diplomatieke oplossingen komen.
Robert Moog died for our synths
pi_186697969
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:21 schreef Gehenna het volgende:

[..]

En dat ze daar een bepaalde trots uit halen, van 'dat heb toch even mooi tegen die Rutte gezegd'.
Markt had dat ook met Trump toch of ben ik abuis, even zeggen maar geen stap verder.
pi_186697971
Geen hand en vastgeplakt aan d'r mobieltje. Wat een aso's. Als ik Rutte was had ik ze gelijk weggestuurd met de mededeling dat ze het nog maar eens mogen proberen wanneer ze wat manieren hebben geleerd. Wat een mietje is hij ook. :')
pi_186697988
Ik ben er vaker getuige van geweest dat deze de mensen aansprak met Je die hem aanspraken met U, wat wil je dan verwachten respect?
pi_186698007
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:15 schreef john2406 het volgende:
En dan naar die handdruk aangesproken worden met Je, laat mij niet lachen, als ik iemand bejeg met U verwacht ik dat terug, zoniet wordt deze voor mij nog minder als Je.
De U uit de mond van iemand zoals Rutte klinkt altijd onecht ongemeend en laatdunkend.
  woensdag 8 mei 2019 @ 17:26:40 #29
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_186698052
Whoops:
quote:
Rotterdamse 'Gele Hesjes' voortaan in het oranje na handweigering

De Rotterdamse 'Gele Hesjes'-beweging zal voortaan in het oranje demonstreren. Zij doen dit naar aanleiding van de ontmoeting tussen vijf 'Gele Hesjes' en premier Mark Rutte dinsdag in Den Haag, waarbij de premier geen hand kreeg van twee personen.

Marco de Haas, voorman van de Rotterdamse 'Gele Hesjes'-beweging, gaat vandaag nog gele hesjes inslaan die hij uit zal delen bij aanvang van de eerstvolgende demonstratie, zegt hij in het AD.

"De handweigeraars hebben de beweging besmeurd, en dat is een schande. Wat je ook van Rutte vindt, geef hem op z'n minst fatsoenlijk een hand. Desnoods knijp je er flink in."

Zaterdag zullen zij voor het eerst op straat lopen met hun oranje hesje aan. Aan het einde van de ochtend steken zij de Erasmusbrug over en vervolgen hun tocht naar de Markthal.

In december trokken 'Gele Hesjes'-demonstraties in Rotterdam tientallen bezoekers. De Haas zegt tegen het AD dat hij op 23 mei door het warme weer en de Europese verkiezingen een groter aantal personen verwacht.
https://www.nu.nl/binnenl(...)a-handweigering.html
pi_186698074
Gele hesjes staan niet bekend om hun intelligentie. Je kan je tegenstander nog zo'n eikel vinden, je kan beter wel respect tonen en een hand geven. Door dat niet te doen, haal je jezelf alleen maar omlaag en het doel dat je wil bereiken komt er niet dichterbij mee. Maar ja..dat begrijpen die simpele zielen niet.
  woensdag 8 mei 2019 @ 17:28:03 #31
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186698076
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:22 schreef IriYe het volgende:
Geen hand en vastgeplakt aan d'r mobieltje. Wat een aso's. Als ik Rutte was had ik ze gelijk weggestuurd met de mededeling dat ze het nog maar eens mogen proberen wanneer ze wat manieren hebben geleerd. Wat een mietje is hij ook. :')
Snap ik, maar: hij staat er nu op als welwillend en hun als tokkies.
Als hij ze weggestuurd had, gingen de helft van de post hier over dat zijn reactie ook overtrokken was.

Door zo te reageren als hij nu deed, haalt hij meer 'winst' uit dit voorval, dan door te 'escaleren'.
pi_186698078
'tientallen bezoekers' :')
pi_186698107
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:28 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Als hij ze weggestuurd had, gingen de helft van de post hier over dat zijn reactie ook overtrokken was.

Door zo te reageren als hij nu deed, haalt hij meer 'winst' uit dit voorval, dan door te 'escaleren'.
Dat is de frame inderdaad. Er had ook kunnen staan dat Rute in zijn hemd wordt gezet. Maar de NOS is ons voor door dit te framen in voordeel van Gutte. En deze te herhalen en te herhalen en te herha..
pi_186698116
quote:

[..]

Ziet er ook netjes uit zo met stropdas voor dat bezoek! Jasje open! Volgens mij hebben vele hier geen flauw benul. Of men weet het wel maar zoekt de oorzaak bij anderen.
  woensdag 8 mei 2019 @ 17:30:17 #35
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186698118
Typisch dat men weer lopen te bazelen over Trump en Verdonk, maar Tunahan Kuzu - het meest iconische voorbeeld - wordt genegeerd.
  woensdag 8 mei 2019 @ 17:31:35 #36
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_186698154
Ik had dat wijf met die telefoon weer gelijk netjes naar de uitgang van het torentje gedirigeerd. Daaaag.
  woensdag 8 mei 2019 @ 17:33:05 #37
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_186698174
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
'tientallen bezoekers' :')
Ik krijg inderdaad niet de indruk dat het een grote groep is. Maarja hun Franse naamgenoten krijgen veel aandacht en schreeuwen hard, dus moeten de talkshows etc. hier ook een graantje meepikken. Lekker veel (onverdiende) aandacht voor kleine groepen weer.
pi_186698176
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:31 schreef BasEnAad het volgende:
Ik had dat wijf met die telefoon weer gelijk netjes naar de uitgang van het torentje gedirigeerd. Daaaag.
Dat WIJF geeft al aan uit wat voor milieu U zijt?
pi_186698188
quote:
2s.gif Op woensdag 8 mei 2019 16:39 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Het laat de hesjes wel overkomen als wat ze niet willen uitstralen. Asociale tokkies uit laagsocialr klasse en met weinig opleiding.

Niet verstandig. Sowieso een raar clubje met nogal veel slachtoffergedrag.
Whatever...
  woensdag 8 mei 2019 @ 17:34:34 #40
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_186698200
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat WIJF geeft al aan uit wat voor milieu U zijt?
Als zij er zulke omgangsvormen op na houdt is ze gewoon een wijf.
pi_186698213
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:34 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het laat de hesjes wel overkomen als wat ze niet willen uitstralen. Asociale tokkies uit laagsocialr klasse en met weinig opleiding.

Niet verstandig. Sowieso een raar clubje met nogal veel slachtoffergedrag.
Kijk eens naar de kleding van de Minister anders, komt die zo juist van het toilet?
pi_186698276
quote:

[..]

Het zou anders een topshow zijn geweest en hij laat direct zien dat hij niet gediend is van de verhuftering van de maatschappij; Rutte: 'Elkaar blijven aanspreken op asogedrag.'
Niemand zou het hem kwalijk nemen als hij die gekkies uitgezwaaid zou hebben dan alleen de gekkies zelf.
Wat de reacties hier [of elders] dan zou betreffen, dat boeit mij persoonlijk weinig. :+
pi_186698343
Het is niet dat hij niet weet hoe het hoort hoor.

https://pbs.twimg.com/media/DGyihsKXoAI7hIV.jpg
pi_186698359
Tenzij het komen vrienden op bezoek.
pi_186698497
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:39 schreef IriYe het volgende:

[..]

Het zou anders een topshow zijn geweest en hij laat direct zien dat hij niet gediend is van de verhuftering van de maatschappij; Rutte: 'Elkaar blijven aanspreken op asogedrag.'
Niemand zou het hem kwalijk nemen als hij die gekkies uitgezwaaid zou hebben dan alleen de gekkies zelf.
Wat de reacties hier [of elders] dan zou betreffen, dat boeit mij persoonlijk weinig. :+
Een hand geven is niet meer vanzelfsprekend je moet het verdienen. En Gutte verdient het niet.
pi_186698517
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:52 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Een hand geven is niet meer vanzelfsprekend je moet het verdienen. En Gutte verdient het niet.
Dat ben ik niet geheel met je eens, echter hij staat er bij alsof hij lak aan het bezoekje heeft, dan verwacht die een hand? Ik lach me kapot.

Nog niet eens voor de schijn, stropdasje los om en jasje half dicht?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2019 17:54:33 ]
pi_186698549
Gaan we nou serieus doen alsof Rutte die 3 lui wel als volwaardige gesprekspartners had beschouwd wanneer ze hem wel een hand geschud hadden?

Dit is voor hem toch gewoon het zoveelste 'verplicht' het gezeik van de burger aanhoren momentje, terwijl je doet alsof het je enorm aangaat maar je daden keer op keer anders laten zien?
"Pools are perfect for holding water"
pi_186698989
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat ben ik niet geheel met je eens, echter hij staat er bij alsof hij lak aan het bezoekje heeft, dan verwacht die een hand? Ik lach me kapot.

Nog niet eens voor de schijn, stropdasje los om en jasje half dicht?
Rutte neemt gele hesjes natuurlijk niet serieus. Dan verwacht hij ook nog beleefdheid. Ehem.
pi_186699044
Dat wijf had nog een lelijke kop ook nog. Ik ben absoluut geen fan van Rutte, maar dit ging me echt te ver.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_186699183
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 18:24 schreef Sigaartje het volgende:
Dat wijf had nog een lelijke kop ook nog. Ik ben absoluut geen fan van Rutte, maar dit ging me echt te ver.
Mij ook ik zou gelijk een opmerking over zijn klederdracht gemaakt hebben, nadat ik evt de hand geschud had, had ik gelijk gepolst met U als ik dan je terug kreeg, gaf ik deze dat ruimschoots terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2019 18:29:41 ]
pi_186699323
Maarja wat wil men verwachten van de Nederlander zijn die wel wakker als het zich om de worst gaat?
  woensdag 8 mei 2019 @ 18:40:13 #52
345631 Scjvb
pi_186699473
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:06 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Het gaat er mij om, dat ik vind dat er tegenwoordig veel te veel aandacht wordt besteed aan zulke dingen. Daar wordt (vrijwel) niemand beter van. Een beetje dat idee.
Ik ben er weer, na de dis. :Y) In referte op uw reactie: vaak is het inderdaad zo dat bepaalde dingen onterecht veel aandacht krijgen, daarin geef ik u gelijk.

Maar in dit geval verknallen zij het niet alleen voor zichzelf, maar voornamelijk voor de overgrote meerderheid waarvoor zij naar Ruttes werkkamer togen om in gesprek te gaan. ;) Zulke dingen hebben bijna altijd gevolgen.
pi_186699838
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2019 18:40 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Ik ben er weer, na de dis. :Y) In referte op uw reactie: vaak is het inderdaad zo dat bepaalde dingen onterecht veel aandacht krijgen, daarin geef ik u gelijk.

Maar in dit geval verknallen zij het niet alleen voor zichzelf, maar voornamelijk voor de overgrote meerderheid waarvoor zij naar Ruttes werkkamer togen om in gesprek te gaan. ;) Zulke dingen hebben bijna altijd gevolgen.
Zou deze er stemmetjes mee gewonnen hebben, je weet toch alles is maar geleend he.

Vandaar dat ik het even toelicht hij staat nog net niet als een landloper als deuropener aan de deur, zoveel respect had die voor deze! Vind ik.

Volgens mij zie ik de stropdas los onder het jasje hangen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2019 18:58:56 ]
pi_186700710
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:55 schreef probeer het volgende:
Gaan we nou serieus doen alsof Rutte die 3 lui wel als volwaardige gesprekspartners had beschouwd wanneer ze hem wel een hand geschud hadden?

Dit is voor hem toch gewoon het zoveelste 'verplicht' het gezeik van de burger aanhoren momentje, terwijl je doet alsof het je enorm aangaat maar je daden keer op keer anders laten zien?
Maar zijn ze wel een volwaardige gesprekspartner?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_186700917
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 19:24 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar zijn ze wel een volwaardige gesprekspartner?
Aan hoe deze zijn kleding op orde heeft, denk ik toch wel dat deze het niet serieus nam.
pi_186701399
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Typisch dat men weer lopen te bazelen over Trump en Verdonk, maar Tunahan Kuzu - het meest iconische voorbeeld - wordt genegeerd.
En terecht, Kuzu moet altijd genegeerd worden.
Racist
pi_186701578
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 16:46 schreef Jantje2k het volgende:
Wat boeiend dit.
Omgangsvormen in Nederland zijn een groot goed. Alle nieuwkomers en blijkbaar ook de autochtone onderste laag van de bevolking doen er goed aan ze in ere te houden om een kans te krijgen in de maatschappij.
Ik maak me niet druk, ik wens ze veel sterkte met het leerproces.
Racist
pi_186701649
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 19:53 schreef Toga het volgende:

[..]

Omgangsvormen in Nederland zijn een groot goed. Alle nieuwkomers en blijkbaar ook de autochtone onderste laag van de bevolking doen er goed aan ze in ere te houden om een kans te krijgen in de maatschappij.
Ik maak me niet druk, ik wens ze veel sterkte met het leerproces.
Zo is het een vrouw heet WIJF, althans dat las ik hier eerder in een reactie.
Blowen doet men op straat etc etc.
pi_186701753
quote:
2s.gif Op woensdag 8 mei 2019 16:39 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

pi_186701763
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 19:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zo is het een vrouw heet WIJF, althans dat las ik hier eerder in een reactie.
Blowen doet men op straat etc etc.
Ik blow niet op straat ik blow op de stoep.
pi_186701812
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2019 18:40 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Het word denk ik oeverloos door de media geframed en herhaald om het gezicht van Mark te redden.

Het nieuws had dit ook kunnen uitleggen dat Mark in zijn hemd werd gezet en dat die uitvreter eigenlijk geen hand verdient.

Ik zie dit ook als een psyop. Want een leugen die wordt herhaald wordt uiteindelijk beschouwd als de waarheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zomaar-een-Chinees op 08-05-2019 20:22:10 ]
pi_186701834
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 19:58 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik blow niet op straat ik blow op de stoep.
Jij weet niet wat er allemaal tot het wegennetwerk behoord in het land?
pi_186702415
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:55 schreef probeer het volgende:

Hoezo verplicht? In tegenstelling tot Frankrijk zijn er hier maar een handjevol Gele Hesjes die verder ook niet echt een grote impact hebben op het maatschappelijk leven in Nederland. Hij had ze makkelijk zonder dat er enige consequenties aan vast zouden zitten kunnen negeren als hij dat wilde.
pi_186703805
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 20:16 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Hoezo verplicht? In tegenstelling tot Frankrijk zijn er hier maar een handjevol Gele Hesjes die verder ook niet echt een grote impact hebben op het maatschappelijk leven in Nederland. Hij had ze makkelijk zonder dat er enige consequenties aan vast zouden zitten kunnen negeren als hij dat wilde.
Juist dat, echter dat zei men al jaren eerder toch, negeren zit er niet in, lijkt wel of die aandachtsgeil is? Of mediageil?

Zie @Scjvb

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2019 20:58:45 ]
  woensdag 8 mei 2019 @ 21:01:32 #65
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186703971
quote:

:D
pi_186704361
Net gezien. Die vrouw die bellend binnenkomt. _O-

man man man
je bent niemand
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_186704694
Tsja, van dat gepeupel moet je natuurlijk ook geen basale etiquette verwachten. Die zijn alleen maar boos omdat ze niet meer rondkomen door de verhoogde accijns op sjekkies enzo en Rutte is lekker makkelijk om te haten.
Conscience do cost.
pi_186704803
Wie zijn deze mensen überhaupt and why the flying shitfuck should we care?
pi_186705034
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 21:20 schreef Cockwhale het volgende:
Mag je aan Mark vragen als je hem tegenkomt in de gang.
  woensdag 8 mei 2019 @ 21:29:26 #70
346939 Janneke141
pi_186705143
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 21:20 schreef Cockwhale het volgende:
Als ze hun zin niet krijgen gaan ze rellen. Sommige mensen vinden om die reden dat je er dan iets mee moet. Vergelijk het maar een beetje met voetbalsupporters.
pi_186710433
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 21:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als ze hun zin niet krijgen gaan ze rellen. Sommige mensen vinden om die reden dat je er dan iets mee moet. Vergelijk het maar een beetje met voetbalsupporters.
Mwa, om wat VVD allemaal voor wanbeleid heeft ingevoerd en gehandhaafd al die jaren mag dat rellen ook wel. Stemmen praten schrijven heeft namelijk nooit enige zin gehad.
  woensdag 8 mei 2019 @ 23:35:54 #72
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186711082
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 23:19 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Mwa, om wat VVD allemaal voor wanbeleid heeft ingevoerd en gehandhaafd al die jaren mag dat rellen ook wel. Stemmen praten schrijven heeft namelijk nooit enige zin gehad.
Geel hesje tokkie gespot :')
  donderdag 9 mei 2019 @ 00:29:09 #73
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_186712728
Op een eiland zetten en ruilen met echte vluchtelingen. Dit soort mensen doet meer kwaad dan goed voor de eigen doelgroep.
Respect eisen van mensen die je zelf zonder respect benaderd. :')
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  donderdag 9 mei 2019 @ 00:34:46 #74
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_186712883
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 23:19 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Daar heb je een democratie voor. En in een democratie heb je respect voor elkaar. En benader je elkaar respectvol.
Inhoudelijk is het best te betogen dat er de afgelopen decennia een doelgroep is geweest die naast alle voordelen heeft gegrepen. Daar mag je voor demonstreren en actie voeren.
Maar jezelf boven enige fatsoennormen plaatsen en asociaal gedrag vertonen, daarmee verlies je elke vorm van legitimiteit die je had. Dan ben je gewoon af, inhoudelijk een punt of niet. Af.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  donderdag 9 mei 2019 @ 12:55:33 #75
345631 Scjvb
pi_186719437
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 20:00 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Het word denk ik oeverloos door de media geframed en herhaald om het gezicht van Mark te redden.

Het nieuws had dit ook kunnen uitleggen dat Mark in zijn hemd werd gezet en dat die uitvreter eigenlijk geen hand verdient.
Maar zo werkt dat natuurlijk niet hè. ;)

Bij deze gelegenheid werd zéker Rutte niet in zijn hemd gezet, integendeel. Personen die een premier of andere hoogwaardigheidsbekleders schofferen diskwalificeren alleen zichzelf, talloze medestanders, en zijn in uitzonderlijke gevallen zelfs ook nog strafbaar.

Dus is er geen enkele sprake van gezichtsverlies. Dat wordt enkel zo gezien door tegenstanders van de premier en het regeringsbeleid, want dat zouden zij gaarne willen. De conclusie is dat deze onbeschaamde actie eerder nadelige gevolgen oplevert voor het doel wat zij nastreven.
pi_186720554
quote:
3s.gif Op donderdag 9 mei 2019 12:55 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Maar zo werkt dat natuurlijk niet hè. ;)

Bij deze gelegenheid werd zéker Rutte niet in zijn hemd gezet, integendeel. Personen die een premier of andere hoogwaardigheidsbekleders schofferen diskwalificeren alleen zichzelf, talloze medestanders, en zijn in uitzonderlijke gevallen zelfs ook nog strafbaar.

Dus is er geen enkele sprake van gezichtsverlies. Dat wordt enkel zo gezien door tegenstanders van de premier en het regeringsbeleid, want dat zouden zij gaarne willen. De conclusie is dat deze onbeschaamde actie eerder nadelige gevolgen oplevert voor het doel wat zij nastreven.
Wie heeft er meer te verliezen dat gepeupel of Mark?
Dan had ik als ik Mark geweest was dat op mij niks maar dan ook totaal niks te spiegelen was, dat vind ik echter heeft die verzuimd, door ongepast gekleed te zijn. Bij Trump of wie dan ook gaat die ook niet zonder stropdas om.
pi_186720605
Hij had dus al bij voorbaat een lage dunk van die mensen ongeacht of hij een hand kreeg of niet!
  donderdag 9 mei 2019 @ 14:40:42 #78
345631 Scjvb
pi_186721241
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 14:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wie heeft er meer te verliezen dat gepeupel of Mark?
Dan had ik als ik Mark geweest was dat op mij niks maar dan ook totaal niks te spiegelen was, dat vind ik echter heeft die verzuimd, door ongepast gekleed te zijn. Bij Trump of wie dan ook gaat die ook niet zonder stropdas om.
Rutte - zonder stropdas - laat juist zien dat hij iemand is voor het volk. Op verschillende manieren heeft hij dat vaker laten blijken, door zich tussen de menigte te scharen en mee te doen bij evenementen. Het staat ergens dus symbool voor een wat moderner premierschap.

Men kan van mening verschillen over het beleid, maar ik vind dat erg positief.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 14:08 schreef john2406 het volgende:
Hij had dus al bij voorbaat een lage dunk van die mensen ongeacht of hij een hand kreeg of niet!
Dat idee hadden zij wellicht ook, maar het wel of geen lage dunk hebben doet er nu heel even niet toe. Het was bij voorbaat al kansloos dat zij naar z'n werkkamer togen en hem op deze wijze schoffeerden. Het mag een mediafeit zijn, maar dit sorteert wrs niet het verwachte statement waaruit voordeel kan worden behaald dus blijf dan thuis!
pi_186723901
Als je wordt uitgenodigd bij een vreemde, in dit geval de min-pres, dan is het beleefd om diegene de hand te schudden. Of je het nou wel of niet eens bent met zijn beleid. Die troel die aan het bellen was toen ze binnen kwam lopen voelde zich waarschijnlijk heel erg stoer. Dit tuig zag er in ieder geval uit alsof ze al jaren een uitkering genoten.
pi_186724452
quote:
3s.gif Op donderdag 9 mei 2019 14:40 schreef Scjvb het volgende:

[..]

[..]

Dat idee hadden zij wellicht ook, maar het wel of geen lage dunk hebben doet er nu heel even niet toe. Het was bij voorbaat al kansloos dat zij naar z'n werkkamer togen en hem op deze wijze schoffeerden. Het mag een mediafeit zijn, maar dit sorteert wrs niet het verwachte statement waaruit voordeel kan worden behaald dus blijf dan thuis!
Als mij iemand zo de deur openmaken doet weet ik al waar ik en hij staat.

Zoals geschreven voor of bij iets belangrijks vindt deze het wel nodig maar bij deze niet, de eer niet aan zichzelf houden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2019 17:39:02 ]
pi_186724476
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 17:09 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als je wordt uitgenodigd bij een vreemde, in dit geval de min-pres, dan is het beleefd om diegene de hand te schudden. Of je het nou wel of niet eens bent met zijn beleid. Die troel die aan het bellen was toen ze binnen kwam lopen voelde zich waarschijnlijk heel erg stoer. Dit tuig zag er in ieder geval uit alsof ze al jaren een uitkering genoten.
Wie heeft anders tijd om op die tijd de handen te gaan schudden ergens, ik neem mij geen dag verlof ervoor, daar is deze mij niet genoeg voor.

Offtopic.

Sterker nog die 3 minuten om te gaan stemmen zijn mij vaak nog te kostbaar, want of ik nu op de witte of zwarte (hont) stemmen doe, gebeten word ik toch.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2019 18:17:13 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')