Dat hoopte ik, maar ik merkte al toen ik net begon dat ik bv op 35 caches zat en dan een week later ofzo ineens 34. Ik heb bij Rome en bij Venetië gecached (en ook in frankrijk) en mijn meest zuidelijke is nu in de Ardennen zoals ik al aangaf. Ik weet niet hoe dat kan dan, maar ik mis er dus gewoon een stel.quote:Op zondag 5 mei 2019 18:10 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Een found blijft een found ook als ie er niet meer is nadat jij gelogd hebt. Mijn meest oostelijke en zuidelijke is Tanah Lot, die bestaat al ruim tien jaar niet meer.
ja, ik zie het ook. Maar dat is in het vorige topic ook en ligt niet aan jou. Die plaatjes staan in een dropbox en die doet het niet meer.quote:
Oh ja, heel vaak. Ik vind die juist leuk. Lekker wandelen/fietsen en intussen caches doen. Welke ligt er bij jou in de buurt?quote:Op zondag 5 mei 2019 19:21 schreef MissMSX het volgende:
Doen jullie wel eens van die trails eigenlijk? Van 50 caches ofzo? Er ligt er hier een in de buurt, maar vind het eigenlijk niet zo leuk om te doen. Maar verder alles wel gehad in de omgeving, dus misschien toch maar doen 🤔
Maar dan moet je dus elke 100 meter stoppen om te loggen. Vind je dat niet irritant?quote:Op zondag 5 mei 2019 19:24 schreef qltel het volgende:
[..]
Oh ja, heel vaak. Ik vind die juist leuk. Lekker wandelen/fietsen en intussen caches doen. Welke ligt er bij jou in de buurt?
Ja, dat eerste weet ik, maar ik heb nog nooit een cache verkeerd gelogd voor zover ik weet en dat zouden er dan toch zeker wel een stuk of tien moeten zijn. Zou wel kunnen dat ik ze in eerste instantie als concept op heb geslagen en een paar dagen later heb gelogd.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:01 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De CO kan wel je log hebben verwijderd, dat is eigenlijk alleen het geval als er iets mis mee is zoals loggen nadat de cache offline is gehaald. Normaal is een log een log.
En ach, het vinden is het doel, niet de statistieken.
Elke 161 meter op z'n hoogst. het ligt eraan, als ik ga wandelen (grote afstanden) dan doe ik meestal geen caches. Ga ik cachen dan is het wandelen maar bijzaak, en dat vind ik dan ook erg leuk.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:27 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Maar dan moet je dus elke 100 meter stoppen om te loggen. Vind je dat niet irritant?
Locatie die ik liever geen uitspraken over hier
O, ok, gelukkigquote:Op zondag 5 mei 2019 19:10 schreef qltel het volgende:
[..]
ja, ik zie het ook. Maar dat is in het vorige topic ook en ligt niet aan jou. Die plaatjes staan in een dropbox en die doet het niet meer.
Ja, misschien moet dat dan ook maar mijn insteek zijn. Dan ga ik er gewoon af en toe een paar oppikken ofzo. Wil in ieder geval die groene dingen van m'n kaart hebbenquote:Op zondag 5 mei 2019 19:31 schreef qltel het volgende:
[..]
Elke 161 meter op z'n hoogst. het ligt eraan, als ik ga wandelen (grote afstanden) dan doe ik meestal geen caches. Ga ik cachen dan is het wandelen maar bijzaak, en dat vind ik dan ook erg leuk.
Dat heb ik ook altijdquote:Op zondag 5 mei 2019 19:34 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ja, misschien moet dat dan ook maar mijn insteek zijn. Dan ga ik er gewoon af en toe een paar oppikken ofzo. Wil in ieder geval die groene dingen van m'n kaart hebben
Ik doe zelfs weinig losse meer. Ik loop vrij veel wat grotere afstanden. Dus 25+ zeg maar. Dan vergat ik dus gewoon om de caches onderweg te doen en tegenwoordig zet ik ze er al niet eens meer in. Of ik moet ergens een erg leuke zien, dan moet ik er wel aan denken.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:34 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ja, misschien moet dat dan ook maar mijn insteek zijn. Dan ga ik er gewoon af en toe een paar oppikken ofzo. Wil in ieder geval die groene dingen van m'n kaart hebben
Wij hebben een keer een serie gedaan van een stuk of 25, op de fiets. Was wel leuk, enige jammere was dat we de eindcache niet hebben kunnen vinden door een schrijffout kwamen we later thuis na contact met CO achter...quote:Op zondag 5 mei 2019 19:21 schreef MissMSX het volgende:
Doen jullie wel eens van die trails eigenlijk? Van 50 caches ofzo? Er ligt er hier een in de buurt, maar vind het eigenlijk niet zo leuk om te doen. Maar verder alles wel gehad in de omgeving, dus misschien toch maar doen 🤔
Klopt, zeker te weten. Ik doe ze meestal in mooie bosgebieden en dergelijke.quote:Op maandag 6 mei 2019 09:20 schreef nanuk het volgende:
Belangrijkste is wel dat de omgeving leuk is. Het tochtje is het doel, niet de puntjes.
vaak zijn de hints nogal cryptisch. Over welke cache gaat dit?quote:Op maandag 6 mei 2019 17:32 schreef boertie het volgende:
Ik ben net begonnen met het cachen maar ik moet nog even begrijpen hoe ik moet zoeken. De locatie is niet het probleem, de cache vinden wel. In de 2 pogingen om mijn 4e cache te vinden was ik helaas niet succesvol terwijl het toch een eenvoudige cache zou moeten zijn. Gelukkig ligt deze op 5 min fietsen van mijn huis maar ik raak toch ietwat gefrustreerd.De hints bij de cache ook gebruikt en de cache is gelogd nadat ik er ben geweest dus hij lag er nog wel.
Iemand tips?
Later nog maar eens een poging doen en het voorlopig maar even bij de traditionals houden.
Het gaat om deze cache. Maar ik denk dat ik hem nu wel ga vindenquote:Op maandag 6 mei 2019 17:45 schreef qltel het volgende:
[..]
vaak zijn de hints nogal cryptisch. Over welke cache gaat dit?
...
Een nepsteen tussen andere stenen..quote:Op maandag 6 mei 2019 18:29 schreef boertie het volgende:
[..]
Het gaat om deze cache. Maar ik denk dat ik hem nu wel ga vindenIk zat op de verkeerde plek te kijken dus geen wonder dat ik hem niet kon vinden
Oh, dat is hier redelijk in de buurt. Leuk zeg. Ik heb die rondes nog niet gedaan trouwens, het ligt net een beetje uit mijn actieradius..quote:Op zaterdag 11 mei 2019 19:08 schreef diedrick het volgende:
Morgen vertrekken we naar Bocholt voor de Eendjesroute 1&2, rondje Bogget en de Lost serie. Dinsdag thuis, wassen en zo, woensdag richting Zeeland/Goeree voor I Love Holland, Paashaas en nog wat serietjes in Walchere, tevens kennis opzoeken op de camping.. Maandag weer thuis. Cachenaam is overigens gewijzigd van Diedje54 naar TeamYarDie.
We gaan voor I love Holland op de camping staan bij Oude Tonge en verdelen het in twee dagen, twee ronden, dan is het met onze elektrische vouwfietsen goed te doen.quote:
Goede tip, dat van die camping! Alleen weet ik niet of we de tent + toebehoren en de fietsen in de auto krijgen.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 21:02 schreef diedrick het volgende:
[..]
We gaan voor I love Holland op de camping staan bij Oude Tonge en verdelen het in twee dagen, twee ronden, dan is het met onze elektrische vouwfietsen goed te doen.
Koop een gps met kaarten. Zoveel handiger dan een smartphone. Beter bereik, veel preciezer, waterbestendig, veel langere batterijduur. En goedkoper dan heel veel smartphones ook nogquote:Op zondag 12 mei 2019 17:58 schreef boertie het volgende:
Het zou fijn zijn als het toestel tegen een stootje kan. Iemand hier met tips ?
Voor je GPS heb je verschillende 'leveranciers' van gratis kaarten die even goed (en soms misschien zelf beter door de frequente updates) werken dan de niet-gratis kaarten.quote:Op maandag 13 mei 2019 08:06 schreef nanuk het volgende:
Het voordeel van een android smartfoon is weer dat jer veel meer me kan en je kan kiezen uit vele soorten gratis kaarten waarbij je bij een gps vast zit aan een leverancier van kaarten. Plus dat je onderweg dan makkelijk kan loggen en updates kan krijgen.
Maar ik zie je geen enkele voordeel noemen van een aparte gps.quote:Op maandag 13 mei 2019 08:38 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Voor je GPS heb je verschillende 'leveranciers' van gratis kaarten die even goed (en soms misschien zelf beter door de frequente updates) werken dan de niet-gratis kaarten.
Ik snap ook niet waarom dat mensen altijd onmiddellijk en ter plaatse willen loggen. Veel meer dan een 'gevonden' of 'haha hij zat onder een steen' krijg je dan toch niet te zien.
Wij cachen met een Garmin GPS, wanneer wij een cache niet kunnen vinden dan kijken wij op c:geo waar we alles hebben opgeslagen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij van die standaard pleur hier maar neer caches weinig meer neerzet dan TFTCquote:Op maandag 13 mei 2019 08:53 schreef qltel het volgende:
Of van die irritante logjes met alleen "TFTC". Of wat willekeurige letters. Logjes met willekeurige letters wis ik trouwens.
Ik laat altijd een fatsoenlijk logje achter. En ook in een taal die de owner hopelijk begrijpt. Dus ik log niet in het buitenland met een Nederlands logje.quote:Op maandag 13 mei 2019 09:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij van die standaard pleur hier maar neer caches weinig meer neerzet dan TFTCAls mensen er duidelijk werk in hebben gestoken schrijf ik vaak wel wat meer.
Bedoel je werk in het verhaal, of in de cache zelf?quote:Op maandag 13 mei 2019 09:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij van die standaard pleur hier maar neer caches weinig meer neerzet dan TFTCAls mensen er duidelijk werk in hebben gestoken schrijf ik vaak wel wat meer.
Dat ook inderdaad. Een leuk kapelletje, een mooi gebouw, een leuke lost place, een mooi bos waar een mooie ronde in ligt, enz. Er is vaak commentaar op neergesmeten caches, maar ik kom ze eigenlijk weinig tegen.quote:Op maandag 13 mei 2019 09:25 schreef JaniesBrownie het volgende:
Overigens hoeft een heel verhaal niet, maar ik vind een: mooi gebouw, ik wist dat helemaal niet! Oid al heel leuk.
Je zegt het al je hebt vogelhuisjes enzo. Ik heb het echt over de pleur hier maar een foto doosje achter een stroom huisje caches.quote:Op maandag 13 mei 2019 09:22 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik laat altijd een fatsoenlijk logje achter. En ook in een taal die de owner hopelijk begrijpt. Dus ik log niet in het buitenland met een Nederlands logje.
Ook caches die neergepleurd lijken hebben vaak meer moeite gekost dan men denkt. Ik heb caches in 3 verschillende landen, ik heb er die hier 2 uur rijden vandaan liggen, en 2 op 4 uur rijden en 1 die hier 2500 km vandaan ligt. Die laatste is een "pleur maar neer" cache, en toch heeft dat behoorlijk moeite gekost en kost het nog steeds.
Ik vraag me wel eens af of mensen beseffen hoeveel werk het is om caches te onderhouden. Er komt bij mij aardig wat handwerk bij kijken. Maar ik heb hier bijvoorbeeld een serie van 13 in de buurt liggen. Ik ben de tel kwijt geraakt hoeveel keer ik die al heb afgelopen en afgefietst om de boel te onderhouden. Een paar jaar geleden kwam ik op minimaal 200 km uit (de ronde is 7 km door een bosgebied). Ik denk dat dat nu zeker het dubbele is. En dus vraag ik me af of mensen dat wel beseffen.
En dan mag ik de komende dagen nog even 2 vogelhuizen prepareren (als ik nog prefab vogelhuizen heb) en een petling met een blokje hout erop.. :-)
Heel gek, maar zoals gezegd, logjes met willekeurige letters wis ik gewoon.
Tja, goede vraag. Ligt aan de reden dat dat ding daar geplakt zit.quote:Op maandag 13 mei 2019 09:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Maar wat moet ik nou nog meer zetten bij een cache waarbij met een magneetje een foto doosje aan een stroom huisje is geplakt.
Ik dacht dat t ging om de getallen die in dat cirkeltje staan. Boven dat podium zeg maar.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 08:47 schreef trainfreak het volgende:
GC81NC6 toch?
Als je hem in je browser bekijkt moet het lukken, het gaat over de smiley op de achtergrond
Zo te zien gaat het om de Unicode van de smiley, zoals bijvoorbeeld hier te vinden is.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 20:57 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik heb een vraagje, misschien kan iemand me helpen.
Ik wil wat meer mysterie caches gaan doen, maar ik snap er vaak niks van...
Nu leek deze me niet zo moeilijk : https://www.certitudes.org/certitude?wp=GC81NC6
Maar ik kom er niet uit, hoe bereken ik dat?
Deze had ik ook al geprobeerd maar ik kreeg toch geen groene checker?!quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:53 schreef Erwin1973 het volgende:
[..]
Zo te zien gaat het om de Unicode van de smiley, zoals bijvoorbeeld hier te vinden is.
Kan niet zonder premiumaccount, zegt-ie.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 08:47 schreef trainfreak het volgende:
GC81NC6 toch?
Als je hem in je browser bekijkt moet het lukken, het gaat over de smiley op de achtergrond
Het afgelopen jaar zonder premium account gedaan, dat gaat dus eigenlijk niet meer. Nah ja, over een maand heb ik weer meer tijd dan maar weer eens zo'n account nemen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 22:00 schreef thabit het volgende:
[..]
Kan niet zonder premiumaccount, zegt-ie.
Geen problemen mee,quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 16:32 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Deze had ik ook al geprobeerd maar ik kreeg toch geen groene checker?!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ingevuld en groen.
Nooit gehoord van een Unicodequote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:53 schreef Erwin1973 het volgende:
[..]
Zo te zien gaat het om de Unicode van de smiley, zoals bijvoorbeeld hier te vinden is.
Ik vind het bedrag prima te doen, dus ik zou, ook als ik het weinig deed, die keuze wel maken (alle hobbies kosten geld zo ongeveer, 30 euro per jaar is dan niks)quote:Op zondag 18 augustus 2019 23:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik merk eigenlijk dat door dat gezanik met een premium account de lol er voor mij een beetje vanaf begint te gaan. Wij vinden geocachen kei leuk maar doen het te weinig voor zo'n abonnement.
Je kan toch prima geocachen zonder premium account?quote:Op zondag 18 augustus 2019 23:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik merk eigenlijk dat door dat gezanik met een premium account de lol er voor mij een beetje vanaf begint te gaan. Wij vinden geocachen kei leuk maar doen het te weinig voor zo'n abonnement.
Ja dat doe ik ook wel. Maar c:geo is er alleen op Android. Ik heb een iPhone. Maar heb op mijn werk toevallig vorige week een oude Android telefoon meegenomen voor het geocachen..quote:Op maandag 19 augustus 2019 17:45 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Je kan toch prima geocachen zonder premium account?
Best gebruik je dan niet de officiële app maar bijvoorbeeld c:geo.
Daar kan je alle niet-premium caches op zien.
2x ¤30,- in ons geval. Twee accounts. Dan is het misschien nog "maar" ¤60,- maar voor die paar caches die wij per jaar doen.quote:Op maandag 19 augustus 2019 15:49 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik vind het bedrag prima te doen, dus ik zou, ook als ik het weinig deed, die keuze wel maken (alle hobbies kosten geld zo ongeveer, 30 euro per jaar is dan niks)
Maar dat is natuurlijk wen keuze die ieder voor zich maakt en ik snap het ook wel...
Mijn zusje heeft het ook niet. Denk dat ik haar een maandje cadeau doe als we samen gaan.
Je kan als niet-premium wel de premium caches loggen via een omwegje.quote:Op maandag 19 augustus 2019 17:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
2x ¤30,- in ons geval. Twee accounts. Dan is het misschien nog "maar" ¤60,- maar voor die paar caches die wij per jaar doen.
Die maand is ruim voorbij en ik wil weer gaan cachen met een premium account. Helaas is mijn credditcard verlopen en omdat ik die eigenlijk nooit meer gebruik ook opgezegd.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 08:49 schreef qajariaq het volgende:
Nah ja, over een maand heb ik weer meer tijd dan maar weer eens zo'n account nemen.
Via c;geo toch? Die app is er alleen niet op iOSquote:Op maandag 19 augustus 2019 17:57 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Je kan als niet-premium wel de premium caches loggen via een omwegje.
Misschien is dat wel iets voor jullie?
Je kunt giftcards kopen bij webshops.. Bijvoorbeeld https://www.geocachingshop.nl/nl/groundspeak-premium-membership . Is alleen wel duurder. Paypal gaat ook.quote:Op donderdag 26 september 2019 13:30 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die maand is ruim voorbij en ik wil weer gaan cachen met een premium account. Helaas is mijn credditcard verlopen en omdat ik die eigenlijk nooit meer gebruik ook opgezegd.
Heeft iemand een suggestie hoe ik een premium account kan betalen zonder CC?
Goede tip, betaling is gelukt, nu even afwachten hoe ze het afhandelen :-)quote:Op donderdag 26 september 2019 14:11 schreef qltel het volgende:
Oh, hier kost het niets extra: https://www.cachingshop.b(...)aatschap-12-maanden/
Geen idee, ik log altijd via de pc. En ook daar gaat het (weliswaar via een kleine omweg).quote:Op donderdag 26 september 2019 13:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Via c;geo toch? Die app is er alleen niet op iOS
Hoe doe je dat onderweg dan?quote:Op donderdag 26 september 2019 17:29 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Geen idee, ik log altijd via de pc. En ook daar gaat het (weliswaar via een kleine omweg).
Ik log nooit onderweg, altijd als ik thuis ben...quote:Op donderdag 26 september 2019 17:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hoe doe je dat onderweg dan?
Ah ja dat werkt voor mij niet echt vrees ik.quote:Op donderdag 26 september 2019 18:01 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ik log nooit onderweg, altijd als ik thuis ben...
Hoe bedoel je? Wil je er kopen ofzo?quote:Op donderdag 26 september 2019 15:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Iemand nog leuke tips voor travel bugs?
Ja. Dacht ik wel een keer grappig.quote:Op donderdag 26 september 2019 18:14 schreef qltel het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Wil je er kopen ofzo?
Ik koop ze alleen van dingen waar ik bij ben geweest. M'n laatste aanwinst is deze:quote:Op donderdag 26 september 2019 18:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja. Dacht ik wel een keer grappig.
Wij hebben er 4 losgelaten in Amerika in 2015. Twee ervan zijn min of meer zoek. Eentje is in Duitsland. De andere is ook ergens maar ik weet zo even niet waarquote:Op donderdag 26 september 2019 19:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zal eens op ebay kijken dankjewel. We gaan weer wat tripjes maken
misschien leuk om er wat op pad te sturen dan.
Ik had er ook een hele hoop. En volgens mij is er nog maar eentje onderweg. Al is het daar ook al even stil.quote:Op donderdag 26 september 2019 20:11 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wij hebben er 4 losgelaten in Amerika in 2015. Twee ervan zijn min of meer zoek. Eentje is in Duitsland. De andere is ook ergens maar ik weet zo even niet waar
En dan hebben we er ook nog eentje in Tsjechië uitgezet die daar heel lang gebleven is. Op een gegeven moment verkaste hij eindelijk naar Polen. En daarvandaan is hij door een Duitser weer in Tsjechië gedropt
Koop elk jaar de zo’n goedkope basic tag die hierboven ook al genoemd zijn. Doen we dan een playmobil poppetje aan uit zo’n verrassingszakje. Dan bedenk ik samen met de kinderen een “missie”, maar er een leuk praatje bij op de TB pagina en gaan met die banaan. Van de zes die er onderweg zijn is er één na 600 dagen en 44000km terug gekomen via een cache op ongeveer 20km van ons huis.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Iemand nog leuke tips voor travel bugs?
Cool! Ergens bij een event omtrent de maanlanding geweest?quote:Op donderdag 26 september 2019 19:44 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik koop ze alleen van dingen waar ik bij ben geweest. M'n laatste aanwinst is deze:
[ afbeelding ]
En als we ze op pad sturen inderdaad plaatjes, zoals Rewimo al zei.
Nee, is een jaarlijks event van een zeer actieve groep geocachers in Duitsland. Liggen ook een paar erg mooie rondes daar.quote:Op donderdag 26 september 2019 21:51 schreef Reintji het volgende:
[..]
Cool! Ergens bij een event omtrent de maanlanding geweest?
Ik hang er meestal een sleutelhanger aan van het desbetreffende land waar we hem los hebben gelaten.quote:Op donderdag 26 september 2019 21:51 schreef Reintji het volgende:
[..]
Koop elk jaar de zo’n goedkope basic tag die hierboven ook al genoemd zijn. Doen we dan een playmobil poppetje aan uit zo’n verrassingszakje. Dan bedenk ik samen met de kinderen een “missie”, maar er een leuk praatje bij op de TB pagina en gaan met die banaan. Van de zes die er onderweg zijn is er één na 600 dagen en 44000km terug gekomen via een cache op ongeveer 20km van ons huis.
Dat was wel bizar. Twee andere zijn vermist, een ligt al meer dan een jaar bij iemand in de inventaris, twee zijn nog actief aan de rol. Een daarvan is in de zomer van 2016 door vrienden van ons meegenomen naar Australië samen met een TB van henzelf. Kijken welke het eerste terug was in nederland. Deze is afgelopen week opgedoken in engeland, maar gaat nu door naar de Oekraïne. Weet niet of hij daar weer weg komt. Inmiddels wel meer dan 100.000km afgelegd.
Verder koop ik alleen die geo-achievement munten voor een bepaald aantal finds. Maar die doe ik niet in roulatie, raken toch alleen maar weg. Die pins kunnen leuk op de rugzak.
Zo jammer is dat hequote:Op woensdag 2 oktober 2019 19:17 schreef diedrick het volgende:
Vandaag een gratis Ninja Turtle TB uit Seattle binnengekregen. Voor de flauwekul aangemeld en ingeloot als een van de 4000. Binnenkort maar eens op reis sturen. Eens kijken of die het langer volhoudt. Tot nu toe hebben we er vijf op pad gestuurd waarvan er twee spoorloos zijn en de andere al maanden vasthangen in een cache.
Vervelend maar ik heb na de betaling en de automatische bevestiging daarop niets meer vernomen van hem. Hij reageert ook niet op mail of telefoon dus.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:12 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Goede tip, betaling is gelukt, nu even afwachten hoe ze het afhandelen :-)
Dank.
Dat is balen zegquote:Op woensdag 2 oktober 2019 22:32 schreef qajariaq het volgende:
https://www.cachingshop.b(...)aatschap-12-maanden/
[..]
Vervelend maar ik heb na de betaling en de automatische bevestiging daarop niets meer vernomen van hem. Hij reageert ook niet op mail of telefoon dus.
Dit dus ter waarschuwing van anderen....
Verdorie, dat is vervelend inderdaad..quote:Op woensdag 2 oktober 2019 22:32 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Vervelend maar ik heb na de betaling en de automatische bevestiging daarop niets meer vernomen van hem. Hij reageert ook niet op mail of telefoon dus.
Ik heb van die persoon op Facebook nog negatieve dingen zien voorbijkomen..quote:Op woensdag 2 oktober 2019 22:32 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Uiteindelijk toch gelukt. De code had automatisch verzonden moeten worden maar dat was kennelijk niet gelukt (ook niet in de spam). Nu op andere wijze de code gekregen. Eind goed al goed. nu og tijd gaan vinden om weer te cachen...quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:15 schreef qajariaq het volgende:
Inmiddels wel contact gehad via FB. Morgen krijg ik antwoord zegt ie. On hold dus ff.
Kan prima met je telefoon. Gewoon de app downloadenquote:Op zondag 26 januari 2020 10:55 schreef LadyGrey het volgende:
Hoi![]()
Ik wil misschien gaan geocachen, maar ik word hier en daar een beetje bang van de ervaringen over dure gpsdingen, en allerlei andere dingen die je mee moet nemen. Is dat echt allemaal nodig? Kan het niet gewoon met een telefoon?
Ik zou ook een potlood meenemen of stift. Sommige log rollen zijn wat vochtig en dan werkt een pen niet zo fantastisch.quote:Op zondag 26 januari 2020 11:46 schreef LadyGrey het volgende:
Oh top, dank je wel! En je hebt verder niets bijzonders nodig behalve een pen?
Ik ga in de zomervakantie naar een berggebied waar heel veel caches liggen, en mijn ouders doen het ook wel eens. Dus ik dacht, laat ik het thuis maar eens uitproberen
Zoals al gezegd is een telefoon en een potlood voldoende. Wat je verder nodig hebt is een beetje aan mode onderhevig. Een flesje water en magneet aan een touwtje of stokje komt ook nog wel eens van pas en zorg dat je ook zelf een klein notitieblokje bij je hebt voor multies en dergelijke.quote:Op zondag 26 januari 2020 10:55 schreef LadyGrey het volgende:
Hoi![]()
Ik wil misschien gaan geocachen, maar ik word hier en daar een beetje bang van de ervaringen over dure gpsdingen, en allerlei andere dingen die je mee moet nemen. Is dat echt allemaal nodig? Kan het niet gewoon met een telefoon?
Succesquote:Op zondag 26 januari 2020 16:27 schreef LadyGrey het volgende:
Dank jullie voor alle tips! Ik heb de app geïnstalleerd, en er zijn hier best wel wat plekken, dus ik ga komende week eens even rustig kijken of ik wat kan vinden!
Je telefoon gebruikenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 21:53 schreef Fernweh het volgende:
Sinds kort een garmin 64s gekocht, kom er niet echt uit. Iemand tips?
En dan met een lege batterij in een groot bos staan?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 22:02 schreef DaMook het volgende:
[..]
Succes.
[..]
Je telefoon gebruiken. Nee, grapje, maar geen idee.
Accupakket.. al heb ik die. Ooit bij eigenlijk.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 22:04 schreef Fernweh het volgende:
[..]
En dan met een lege batterij in een groot bos staan?
Of ik kom er zo uit te zien:![]()
Of ik kom in een biologielokaal te staan.
Tien jaar geleden was gps in de auto niet eens standaard toch?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 22:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Accupakket.. al heb ik die. Ooit bij eigenlijk.
Maar ik heb ook geen idee. Wij deden dat vroeger wel bij scouting met zo’n gps ding. Maar dan is ook al weer zeker 10 jaar terug.
Ik heb maar een eTrex 30. Ik moest die van jou zelfs opzoeken. Maar ziet er uit als een goed apparaat. Als ik 'm een keer in handen heb gehad, kan ik je vast en zeker vertellen wat je moet doen, maar zonder 'm ooit gezien te hebben helaas niet.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 21:53 schreef Fernweh het volgende:
Nagenoeg nooit.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 22:43 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik heb maar een eTrex 30. Ik moest die van jou zelfs opzoeken. Maar ziet er uit als een goed apparaat. Als ik 'm een keer in handen heb gehad, kan ik je vast en zeker vertellen wat je moet doen, maar zonder 'm ooit gezien te hebben helaas niet.
Het is in elk geval een goede aankoop, zie ik. Goede batterijduur, veel geheugen, enorm precies. Kom je wel eens in de buurt van Nijmegen?
Is prima, hoor. Ik gebruik al 20 jaar garmin GPS'en en heb al wat caches gevonden. Dus ik vind het prima om samen een rondje te maken en te kijken hoe die van jou werkt. Ik ben er stiekem wel benieuwd naar.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 22:44 schreef Fernweh het volgende:
[..]
Nagenoeg nooit.
Het is wel mogelijk om eens langs te komen.
Klinkt leuk, ik ben momenteel een beetje druk.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 22:46 schreef qltel het volgende:
[..]
Is prima, hoor. Ik gebruik al 20 jaar garmin GPS'en en heb al wat caches gevonden. Dus ik vind het prima om samen een rondje te maken en te kijken hoe die van jou werkt. Ik ben er stiekem wel benieuwd naar.
Prima, ik hoor het wel. DM me maar als je zin en tijd hebt!quote:Op zaterdag 1 februari 2020 22:53 schreef Fernweh het volgende:
[..]
Klinkt leuk, ik ben momenteel een beetje druk.
Maar laten we dat inderdaad eens doen.
Nijmegen is gelukkig niet het einde van de wereld.
Gaan we doen!quote:Op zaterdag 1 februari 2020 22:56 schreef qltel het volgende:
[..]
Prima, ik hoor het wel. DM me maar als je zin en tijd hebt!
Ehm, nee.. Nooit gezien...quote:Op zaterdag 1 februari 2020 22:59 schreef Fernweh het volgende:
[..]
Gaan we doen!
Ben je toevallig ook bekend met deadrops?
https://www.theguardian.c(...)icking-out-of-a-wall
Lijkt een beetje op geocaching.
En wanneer gaan wij weer eens een keer een meet en cache? Doen? Vorige keer meet is al weer heul lang geleden.quote:
Hebben wij wel eens samen gecacht? Ik kan me herinneren dat we elkaar 2 of 3x tijdens een vrij grote scouting-activiteit gezien hebben. Ik vind het overigens prima, hoor, daar niet van. Roep maar een datum. Laten we dat via DM regelen..quote:Op zaterdag 1 februari 2020 23:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
En wanneer gaan wij weer eens een keer een meet en cache? Doen? Vorige keer meet is al weer heul lang geleden.
Garmin 64s: prima toestel met heel goede ontvangst door de antenne.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 21:53 schreef Fernweh het volgende:
Die heb ik dan gemist. Ik heb er wel 1 meegemaakt in Enschede. Wanneer dat was, geen idee meer.quote:Op zondag 2 februari 2020 08:49 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ivm de meet en greet: er is ooit een Fok! meet geweest, in Tilburg op 21 april 2013.
Nee hebben we niet. Stond er een beetje stom maar was meer een opper om dan een keer te cachen. Ik doe buiten landelijk lid zijn en contributie aanleveren aan scouting Nederland namelijk helemaal niks meer bij scouting.quote:Op zondag 2 februari 2020 07:02 schreef qltel het volgende:
[..]
Hebben wij wel eens samen gecacht? Ik kan me herinneren dat we elkaar 2 of 3x tijdens een vrij grote scouting-activiteit gezien hebben. Ik vind het overigens prima, hoor, daar niet van. Roep maar een datum. Laten we dat via DM regelen..
En in Leusden hebben we ook gegeocached!quote:Op zondag 2 februari 2020 09:35 schreef qltel het volgende:
[..]
Die heb ik dan gemist. Ik heb er wel 1 meegemaakt in Enschede. Wanneer dat was, geen idee meer.
Je mag toch wel naar buiten om te wandelen of te fietsen? Of heb je niks meer in je eigen omgeving wat je kunt zoeken?quote:Op zondag 22 maart 2020 12:10 schreef trainfreak het volgende:
Wij zijn nu gestopt, maar dat komt ook doordat niet-essentiële verplaatsingen in België verboden zijn.
(En misschien moeten ze dat in Nederland ook maar overwegen)
Fietsen doen wij thuis niet.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Je mag toch wel naar buiten om te wandelen of te fietsen? Of heb je niks meer in je eigen omgeving wat je kunt zoeken?
Dan wordt het lastig inderdaad.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:00 schreef trainfreak het volgende:
Fietsen doen wij thuis niet.
Op wandelafstand hebben we nog 3 caches denk ik, waarvan we er eentje niet vinden.
Nope, maar versterkt mijn vermoeden dat er mensen zijn die TB’s en Coins sparen voor zichzelf.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:41 schreef qltel het volgende:
Ehm, in een Youtube-video? Maar had hij de echte TB dan ook ontdekt/gevonden?
Oh ja, dat is wel zeker.quote:Op woensdag 15 april 2020 17:40 schreef Reintji het volgende:
[..]
Nope, maar versterkt mijn vermoeden dat er mensen zijn die TB’s en Coins sparen voor zichzelf.
Leuk zeg! Die is van mij..quote:Op donderdag 30 juli 2020 22:46 schreef diedrick het volgende:
Komend weekeinde staan we in Ven-Zelderheide. Van daar uit gaan we o.a. "Die Uhr" doen en dan eens kijken wat er verder nog gedaan wordt...
Ja, dat kan ik me goed voorstellen. Als je eenmaal boven de 100 zit, wordt het steeds makkelijker. En toch vind ik (zit al ruim boven de 100quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:33 schreef Hupje het volgende:
Wij zijn nog niet zo lang geleden begonnen. Gewoon simpel, met de telefoon. Leuk om met een doel een ommetje te maken. Als beginner valt het nog niet altijd mee. Tot nu toe 3 caches niet kunnen vinden. Gelukkig op plaatsen dichtbij zodat we nog een keer terug kunnen gaan.
Ik heb ooit met mijn ex echt een paar uur staan zoeken naar een. Niet gevonden. Week later nog eens gekeken en nog geen 5 minuten hadden we hem.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:34 schreef qltel het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik me goed voorstellen. Als je eenmaal boven de 100 zit, wordt het steeds makkelijker. En toch vind ik (zit al ruim boven de 100) ze niet allemaal. Ook ervaren cachers kijken wel eens over iets heen.
Oh ja, ik ben wel eens 4x op 1 plek geweest. En toen ineens, bingo!quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 16:21 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik heb ooit met mijn ex echt een paar uur staan zoeken naar een. Niet gevonden. Week later nog eens gekeken en nog geen 5 minuten hadden we hem.
Jaren geleden ooit eens lang staan zoeken op een 1/1, simpeler kan je het volgens mij niet hebben..quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:34 schreef qltel het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik me goed voorstellen. Als je eenmaal boven de 100 zit, wordt het steeds makkelijker. En toch vind ik (zit al ruim boven de 100) ze niet allemaal. Ook ervaren cachers kijken wel eens over iets heen.
Gaaf!quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 11:06 schreef qltel het volgende:
Hij heeft in die tijd 49395.6km gemaakt en heeft behalve wat staten van de USA ook een aantal landen in Europa bezocht.
Cool! Geocache is een bijzonder fenomeen, zoveel mensen wereldwijd die dit doen. Ook de afstanden die TB's afleggen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 11:06 schreef qltel het volgende:
Ik heb 5 jaar geleden een TB gedropt op een zelf georganiseerd event in Chicago. Die had de opdracht om terug te gaan naar onze huiscache. En daar is hij vorige week ineens opgedoken (wel met een berichtje vooraf van de persoon die hem bij had).
Hij heeft in die tijd 49395.6km gemaakt en heeft behalve wat staten van de USA ook een aantal landen in Europa bezocht.
Tof!quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 11:06 schreef qltel het volgende:
Ik heb 5 jaar geleden een TB gedropt op een zelf georganiseerd event in Chicago. Die had de opdracht om terug te gaan naar onze huiscache. En daar is hij vorige week ineens opgedoken (wel met een berichtje vooraf van de persoon die hem bij had).
Ik vind ook steeds minder TB's. Kennelijk hebben mensen er minder interesse in of raken er teveel kwijt. Ik blijf het bijzonder vinden, zo'n dingetje wat de hele wereld over reist. Maar waar ik er vroeger vaak diverse in mijn bezit had om te droppen, ben ik nu blij als ik er 1 vind.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 13:40 schreef Harveo het volgende:
[..]
Cool! Geocache is een bijzonder fenomeen, zoveel mensen wereldwijd die dit doen. Ook de afstanden die TB's afleggen.
Ik heb nog geen TB's gevonden maar ben wel van plan om er eentje zelf ergens in te stoppen ter ere van de 100ste of 500st vondst ofzo.
Ik zie ze geregeld in TB hotels hoor. Sommige daarvan zijn trouwens echt leuk gemaakt, en feest in te kijken met kinderen!quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 13:59 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik vind ook steeds minder TB's. Kennelijk hebben mensen er minder interesse in of raken er teveel kwijt. Ik blijf het bijzonder vinden, zo'n dingetje wat de hele wereld over reist. Maar waar ik er vroeger vaak diverse in mijn bezit had om te droppen, ben ik nu blij als ik er 1 vind.
Kreeg net weer een berichtje dat die van ons in Oostenrijk is. Hij moest naar Madrid en weer terug.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 13:59 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik vind ook steeds minder TB's. Kennelijk hebben mensen er minder interesse in of raken er teveel kwijt. Ik blijf het bijzonder vinden, zo'n dingetje wat de hele wereld over reist. Maar waar ik er vroeger vaak diverse in mijn bezit had om te droppen, ben ik nu blij als ik er 1 vind.
Oh ja, ik kom ze ook nog wel tegen. Maar wel steeds minder.quote:Op maandag 10 augustus 2020 15:53 schreef Goverman het volgende:
[..]
Ik zie ze geregeld in TB hotels hoor. Sommige daarvan zijn trouwens echt leuk gemaakt, en feest in te kijken met kinderen!
Ohwja, mag ik in de lijst? Ik ben Govermans op geocaching.com :-) en ik woon in Den Haag. Dus wie weet kan ik met sommige users die in de buurt wonen een keer samen cachen :-)
Oh, Tsjechie. Dat was ook een tijdelijk zwart gat voor een TB van ons..quote:Op maandag 10 augustus 2020 16:29 schreef Nijna het volgende:
[..]
Kreeg net weer een berichtje dat die van ons in Oostenrijk is. Hij moest naar Madrid en weer terug.
In Madrid is 'ie geweest en heeft een hele tijd rondgedoold in Tsjechië. We dachten dat hij verdwenen was, maar ineens doken er weer berichtjes op.
Wie weet komt 'ie nu weer naar NL... over een hele tijd.
Tip: begin met de simpelste caches (omschrijving 1, 1 - moeilijkheid, terrein).quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 00:19 schreef Belg het volgende:
In mijn dorp zijn er al zo een 15 locaties
Zegt mij helemaal niks.quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:11 schreef qltel het volgende:
Doen jullie eigenlijk al aan Adventure labs? Mijn Adventure lab is vandaag door de 50e geocacher gevonden.
Ik vind het best lollig. Dezelfde soort lab-caches als er wel bij Mega en Giga events zijn.quote:
Ah ja ik ben nooit bij events geweest ofzo. Zal er eens naar kijken.quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:49 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik vind het best lollig. Dezelfde soort lab-caches als er wel bij Mega en Giga events zijn.
https://labs.geocaching.com/
Naar aanleiding van dit de app geherinstalleerd. Zal eens kijken of ik er enthousiast voor kan worden. Tot mijn verbazing loop ik voor gewoon cachen niet meer warm, waarschijnlijk einde hobby of een meerjarige pauze zoals ik eerder al eens heb gehad.quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:11 schreef qltel het volgende:
Doen jullie eigenlijk al aan Adventure labs? Mijn Adventure lab is vandaag door de 50e geocacher gevonden.
Ja, wij (eerder ik, vriendin is er niet zo zot van) wel.quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:11 schreef qltel het volgende:
Wij vinden het leuk. Zeker omdat Rewimo niet zo best kan lopen zijn normale caches vaak veel te lastig. En zo kan ze toch nog af en toe gaan geocachen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 17:52 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ja, wij (eerder ik, vriendin is er niet zo zot van) wel.
Wij mogen er zelf ook leggen, dus we moeten maar eens beginnen denken wat we juist willen.
Ik heb ze het liefst niet te gemakkelijk, zodat er toch nog wat moet worden nagedacht.
En welke was dat dan?quote:Op dinsdag 15 september 2020 18:52 schreef qltel het volgende:
[..]
Wij hadden in onze vakantie een keer een lastige labcache waarbij het laatste station echt niet te vinden was. De omschrijving was enorm vaag. En dan kun je 'm dus ook niet loggen. De andere 4 zijn uiteraard wel gelogd, maar je kunt dus geen punten geven (was hooguit 2 sterren geweest) en niet aangeven dat die laatste niet te vinden is. Dus zorg er wel voor dat het op te lossen is.
Oh spannend. Had die TB nog een bepaald doel?quote:Op woensdag 16 september 2020 14:19 schreef Hupje het volgende:
Wij hebben een multicache gelopen en in de cache zat een travelbug. Onze eerste![]()
Nee. Hij was vanuit Duitsland en Denemarken gekomen en zat al een poos in deze cache (in het voorjaar voor het laatst gelogd). Dus wij gaan kijken waar we binnenkort een cache tegenkomen die groot genoeg is. Lukt dat niet dan leggen we hem in een grote, drukbezochte die we laatst hebben gevonden.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:07 schreef qltel het volgende:
[..]
Oh spannend. Had die TB nog een bepaald doel?
GCC is daarvoor een handige app, die kan je helpen met het berekenen op allerlei manierenquote:Op zondag 25 oktober 2020 11:43 schreef Hupje het volgende:
Inmiddels zijn we weer een paar caches verder. Lekker om een doel te hebben om er toch even uit te zijn.
En zo leer je ook de puzzels een beetje kennen. We dachten dat we het aantal letters van een woord moesten tellen, maar er blijkt ook zoiets te zijn als opgetelde letterwaardesHaha.
Een munitiekist ingegraven in het bos is voorlopig toch wel de ultieme schat volgens onze zoon
Wij hebben er laatst 1 in 3 delen gedaanquote:
quote:Op zondag 25 oktober 2020 14:10 schreef Hupje het volgende:
[..]
Wij hebben er laatst 1 in 3 delen gedaanDe eerste keer een beetje onvoorbereid begonnen, de 2e keer liepen we vast en de 3e keer (na thuis uitzoeken hoe de berekening moest) de cache gezocht.
Dat lekkers had ze net gehad, ik hoopte dat een beetje suiker nog even een boost zou geven, maar helaas pindakaasquote:Op zondag 25 oktober 2020 14:20 schreef Hupje het volgende:
Ik koop mijn 5 jarige nog wel eens om met iets lekkers voor het laatste stukje tot de cache(maar dat werkt met pubers vast niet meer)
Dat niet zo best lopen geldt hier ook, 5-6 km is de max. Daarom doen we vooral labcaches en fietsrondjes. Bij die laatste gaan we in de buurt op een camping of camperplaats staan.quote:Op dinsdag 15 september 2020 18:52 schreef qltel het volgende:
[..]
Wij vinden het leuk. Zeker omdat Rewimo niet zo best kan lopen zijn normale caches vaak veel te lastig. En zo kan ze toch nog af en toe gaan geocachen.
Als je er niet uitkomt kan je ook een bericht sturen aan degene die hem beheert, soms kan je daarna verder.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 21:03 schreef Hupje het volgende:
Onze eerste nachtcache óók niet gevonden (vanavond poging 1 gedaan).Ik voel me echt een prutser.
Wij lopen dan vast bij een vraag als 'hoeveel fietsers zie je?' Telt dan alleen het verkeersbord waar je naast staat, of ook die aan de overkant van de weg, en telt de bromfiets dan wel of niet als fiets?Maar kennelijk was het voor anderen wel logisch... Als het morgen droog is gaan we bij daglicht nog eens kijken waar de eindbestemming kan zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker te weten. Ik heb er de afgelopen weken ook een aantal gedaan.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:44 schreef Hupje het volgende:
Het is heerlijk weer voor geocache!
Uiteindelijk met 3 groepjes cachers onder toeziend oog van de owner de code van de cache gekraaktBest lollig.
Zaten daar nog aanraders bij voor beginnelingen?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 17:02 schreef qltel het volgende:
[..]
vandaag nog 22 in Oss, waar ik toevallig moest zijn.
Ja, heel de serie Landerij van Tosse is erg leuk. Veel smalle paden en leuk/makkelijk verstopte caches. En alhoewel het een voortuin-cache is vond ik Klaartje de Koe ook erg leuk gemaakt. En goed te vinden. Je moet er wel een klein beetje voor rekenen, maar is heel erg goed te doen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 17:05 schreef Hupje het volgende:
[..]
Zaten daar nog aanraders bij voor beginnelingen?
Het komt voor..quote:Op zondag 7 maart 2021 19:05 schreef Reintji het volgende:
Zo, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Nog een TB die meer dan twee jaar bij iemand in de zak heeft gezeten aan de wandel.
Oh, ik vind het altijd wel leuk. Is een mooie gelegenheid om wat van een stad of iets anders te zien en er wat over te leren. Ik heb er al een aantal gedaan en heb er zelf ook 1 opgezet.quote:Op zondag 7 maart 2021 19:39 schreef Hupje het volgende:
Wij hebben dit weekend een adventure lab gedaan. Dat voelt niet echt als geocachen, jammer. Maar wel leuk gewandeld.
Hte is vaak wel makkelijker inderdaad. Maar aangezien mijn vrouw (Rewimo) erg slecht loopt, kan dat ook wel eens een voordeel zijn. Ik vind het een leuke toevoeging.quote:Op zondag 7 maart 2021 19:50 schreef Hupje het volgende:
Dat klopt wel! Maar het avontuurlijke van geocachen mis ik een beetje, het is een stuk makkelijker. Tenminste de labs die wij tot nu toe hebben gedaan. De bonus cache op het eind maakt wel wat goed![]()
Kind wordt ook steeds beter in cache plekjes herkennen, liep er zo naar toe.
Ik zag hiervan ook iets in de Facebook groep 'geocaching voor iedereen' langskomen.quote:Op zondag 7 maart 2021 19:05 schreef Reintji het volgende:
Zo, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Nog een TB die meer dan twee jaar bij iemand in de zak heeft gezeten aan de wandel.
Veel plezier, laat maar weten of je er lol in hebt.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 13:48 schreef Meridiaan het volgende:
Kick. Ik ga dit volgende week voor het eerst doen. App is gedownload, ben benieuwd.
Veel plezier en succes.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 13:48 schreef Meridiaan het volgende:
Kick. Ik ga dit volgende week voor het eerst doen. App is gedownload, ben benieuwd.
Wij ook nog, alleen niet altijd even fervent.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 18:23 schreef qltel het volgende:
[..]
Veel plezier en succes.
Ik ben nog steeds actief.
En?quote:Op zaterdag 29 mei 2021 13:48 schreef Meridiaan het volgende:
Het was heel leuk eigenlijk. Ik was met drie anderen en we maakten er een soort sport van, we werden fanatiekquote:
Ik heb best wel vaak caches gedaan aan de kust in de Algarve.quote:Op zondag 10 oktober 2021 15:34 schreef qajariaq het volgende:
Ik wil in het najaar op vakantie, roadtrip met wandelen langs de Franse, Spaanse en Portugese kust.
Is het de moeite waard om daar caches te gaan zoeken als wandeldoel? Iemand ervaring in die regio?
Ik ben eigenlijk gestopt met cachen omdat het een stadsgebeuren is geworden in plaats van leuke/gekke plekjes in de natuur. Maar als het in de genoemde regio's nog wel leuk is kan ik natuurlijk weer een abbo nemen en weer beginnen.
Leuk!quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 18:06 schreef Nijna het volgende:
En we gaan maar eens kijken of ons idee voor een cache uitvoerbaar is... vooralsnog zit het in mn hoofd, kijken of het ook maakbaar is. Het moet een cache worden die ook leuk is voor kinderen
Is het nog steeds alleen een plan of ben je er al aan begonnen?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 18:06 schreef Nijna het volgende:
En we gaan maar eens kijken of ons idee voor een cache uitvoerbaar is... vooralsnog zit het in mn hoofd, kijken of het ook maakbaar is. Het moet een cache worden die ook leuk is voor kinderen
Het zit nog steeds alleen in mijn hoofdquote:Op donderdag 6 januari 2022 22:52 schreef Hupje het volgende:
[..]
Is het nog steeds alleen een plan of ben je er al aan begonnen?
Vandaag kwamen we met een fotocache route uit bij een (soort van) voortuincache, dat vind ik toch altijd wat ongemakkelijk. Altijd eerst nog een keer extra berekenen of het wel echt kan kloppen voor je gaat zoeken
Het is leuk. Je komt op plekken waar je nog nooit geweest bent..quote:Op dinsdag 26 april 2022 23:06 schreef Blues het volgende:
Enoooooorme schop.
Na enthousiaste verhalen van de (klein) kinderen de geocoaching app ged/l.
Benieuwd hoe grappig dit is.
Wandelen met een doel/schat zoeken![]()
Komende week eens lopen met de app.
Veel plezier! Je leert je eigen omgeving heel anders kennenquote:Op dinsdag 26 april 2022 23:06 schreef Blues het volgende:
Enoooooorme schop.
Na enthousiaste verhalen van de (klein) kinderen de geocoaching app ged/l.
Benieuwd hoe grappig dit is.
Wandelen met een doel/schat zoeken![]()
Komende week eens lopen met de app.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 63% gewijzigd door Blues op 28-04-2022 15:02:39 ]
quote:Op donderdag 28 april 2022 14:46 schreef Blues het volgende:
Mijn eerste vanmiddag gevonden. Erg leuk verstopt en door onbekende straatjes gelopen.
Tof!Leuk! Pas maar op het kan verslavend zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fake it till you make it...
Haha ja zal best, maar dat valt bij mij wel mee.quote:Op donderdag 28 april 2022 15:11 schreef Nijna het volgende:
Leuk! Pas maar op het kan verslavend zijn
Mijn eerste vanmiddag gevonden. Erg leuk verstopt en door onbekende straatjes gelopen.
Tof!Cool! Die eerste vergeet je vast nooit meer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, dat dacht ik 11 jaar geleden ook. Nu heb ik er 5300 (ofzo) in 14 verschillende landen gevonden..quote:Op donderdag 28 april 2022 15:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Haha ja zal best, maar dat valt bij mij wel mee.
Denk ik![]()
Wij "pas" 265quote:Op donderdag 28 april 2022 16:37 schreef qltel het volgende:
[..]
Cool! Die eerste vergeet je vast nooit meer.
[..]
Ja, dat dacht ik 11 jaar geleden ook. Nu heb ik er 5300 (ofzo) in 14 verschillende landen gevonden..
Het gaat niet om de aantallen, het gaat om het plezier.quote:Op donderdag 28 april 2022 16:51 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wij "pas" 265en volgens mij alleen in NL. En een trackable op pad gestuurd, maar die is voor het laatst gezien in augustus 2020 in Oostenrijk.
quote:Op donderdag 28 april 2022 17:31 schreef Blues het volgende:
Ik moet vanavond nog ff weg op de fiets, eten met collega's, en ga een kwartiertje eerder weg want vlak in de buurt (kom er bijna langs) is er ook ééntje
Ik zie de eerste tekenen van de verslaving al..quote:Op donderdag 28 april 2022 17:31 schreef Blues het volgende:
Ik moet vanavond nog ff weg op de fiets, eten met collega's, en ga een kwartiertje eerder weg want vlak in de buurt (kom er bijna langs) is er ook ééntje
Tof!Bekende straatnaamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat er nog veel volgen!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
quote:Op donderdag 28 april 2022 17:31 schreef Blues het volgende:
Die van donderdag vond ik nietquote:Op donderdag 28 april 2022 19:22 schreef qltel het volgende:
Ik zie de eerste tekenen van de verslaving al..
ja, die dingen (heten petlingen) zie je vaak... Hij zat vast in de grond of iets anders gestoken...quote:Op zaterdag 30 april 2022 15:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Die van donderdag vond ik niet
Maar vandaag kwam ik er weer vlak langs en had alle tijd.
En[ afbeelding ]
3e deze week.
Nee hoor.
Ben niet verslaafd, alleen enorm enthousiast.
Zus (net gepensioneerd) is de app nu aan het d/l![]()
Ja, dat is zeker. Ik kan de OP wel eens een keer updaten.. Dit deel is al lang open.quote:Op zaterdag 30 april 2022 16:28 schreef Blues het volgende:
Onder een plankje in struikgewas.
De OP mag ook wel een upgrade zeg
quote:Op dinsdag 3 mei 2022 20:32 schreef Hupje het volgende:
Wij vonden laatst een schattige in een bos.Wat superleuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga morgen weer eens op jacht![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bankier in 't verzet was ook een mooie plek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 35% gewijzigd door Blues op 05-05-2022 19:20:45 ]![]()
https://www.geocaching.co(...)-driehuis-westerveld
Gisteren gevonden. Ligt op mijn woon-werkroute als ik met de fiets ga
Mogen maar weer eens een fietsritje plannen in de buurt.
Het is zo leuk![]()
#nietverslaafdwelfan![]()
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
Je komt op zulke leuke plekken in je eigen buurt waar je nog nooit geweest bent, of niets vanaf wistquote:Op zaterdag 7 mei 2022 20:39 schreef Blues het volgende:
https://www.geocaching.co(...)-driehuis-westerveld
Gisteren gevonden. Ligt op mijn woon-werkroute als ik met de fiets ga
Mogen maar weer eens een fietsritje plannen in de buurt.
Het is zo leuk![]()
#nietverslaafdwelfan
En jouw omgeving ken ik zelf goed, dus voor mij ook leuk om te zien
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Mijn man had vorige week vrij en ik een blessure/naweeën van me flink verstappen, waardoor ik geen stuk kon lopen/fietsen. Dus geocachen is er niet van gekomen.
Fake it till you make it...![]()
Leuk dan he!quote:Op maandag 9 mei 2022 12:41 schreef Rewimo het volgende:
Je komt op zulke leuke plekken in je eigen buurt waar je nog nooit geweest bent, of niets vanaf wist
En jouw omgeving ken ik zelf goed, dus voor mij ook leuk om te zien
Vandaag in mijn werkstad tijdens de lunchpauze ook even gezocht en gevonden
http://coord.info/GC79GBK![]()
Balen joh, beterschap!quote:Op maandag 9 mei 2022 12:59 schreef Nijna het volgende:
Mijn man had vorige week vrij en ik een blessure/naweeën van me flink verstappen, waardoor ik geen stuk kon lopen/fietsen. Dus geocachen is er niet van gekomen.
![]()
Goed bezig! Je hebt er al 7 zie ik. Mooi hoor.quote:Op maandag 9 mei 2022 18:38 schreef Blues het volgende:
[..]
Leuk dan he!
Vandaag in mijn werkstad tijdens de lunchpauze ook even gezocht en gevonden
http://coord.info/GC79GBK![]()
Ik heb net mijn 2e Adventure online gezet, en de bonus is nu ter review aangeboden. Hopelijk is die dus ook snel online.
Ik vraag me nu wel af of jullie de Adventure kennen? Zo nee, zie https://www.geocaching.com/sites/adventure-lab/nl/![]()
Nee, die ken ik nog niet.quote:Op maandag 9 mei 2022 18:58 schreef qltel het volgende:
Ik heb net mijn 2e Adventure online gezet, en de bonus is nu ter review aangeboden. Hopelijk is die dus ook snel online.
Ik vraag me nu wel af of jullie de Adventure kennen? Zo nee, zie https://www.geocaching.com/sites/adventure-lab/nl/
Ik had al wel eens zo'n lab geval op de kaart gezien in de geocaching app. Maar snapte niet zo goed hoe dat dan zat, maar nu valt er een kwartje. Toch eens naar kijken.
Moet je daarvoor premium lid zijn? Ik heb de app gedownload, ga maar eens kijken er ligt er 1 in onze wijk. als ik weer fatsoenlijk kan lopen gaan we dat maar eens proberen
Fake it till you make it...![]()
Ken ik nietquote:Op maandag 9 mei 2022 18:58 schreef qltel het volgende:
Ik vraag me nu wel af of jullie de Adventure kennen? Zo nee, zie https://www.geocaching.com/sites/adventure-lab/nl/
Voorlopig hou ik het bij de traditionelen zoeken met de gratis app![]()
![]()
Nee hoor, iedereen kan het doen. En het is best lollig, omdat je als owner geen doosje hoeft te verstoppen en als zoeker hoef je dus ook geen doosje te zoeken. Je moet juist vragen beantwoorden en de antwoorden vind je op de plek die de app aangeeft. Ik vind het wel een lollige uitbreiding op het spel en zeker op drukke plekken.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:01 schreef Nijna het volgende:
[..]
Nee, die ken ik nog niet.
Ik had al wel eens zo'n lab geval op de kaart gezien in de geocaching app. Maar snapte niet zo goed hoe dat dan zat, maar nu valt er een kwartje. Toch eens naar kijken.
Moet je daarvoor premium lid zijn? Ik heb de app gedownload, ga maar eens kijken er ligt er 1 in onze wijk. als ik weer fatsoenlijk kan lopen gaan we dat maar eens proberen
![]()
Rewimo
![]()
Het grote voordeel voor mij is, dat ze vaak op goed begaanbare plekken te vinden zijn, en ik ze ook per scootmobiel kan doenWaardoor qltel en ik meer samen kunnen doen
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
quote:Gebruiken jullie de app van groundspeak of de gratis app van c:geo? Die laatste vind ik veel fijner werken namelijk.quote:![]()
Voor die adventure, heb je een andere app nodig. Voor geocachen gebruik ik vooral de laptop waarop ik dingen opzoek en evt uitprint of ik upload ze naar de gps.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:32 schreef qajariaq het volgende:
[..]
[..]
Gebruiken jullie de app van groundspeak of de gratis app van c:geo? Die laatste vind ik veel fijner werken namelijk.
Maar qua app, vind ik de app van c:geo fijner dan de echte geocache app.
Maar ik log ze vooral thuis, via de laptop.Fake it till you make it...![]()
Altijd de GPS.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:32 schreef qajariaq het volgende:
[..]
[..]
Gebruiken jullie de app van groundspeak of de gratis app van c:geo? Die laatste vind ik veel fijner werken namelijk.
Behalve als ik spontaan op zoek ga naar een cache, dan gewoon die van Groundspeak.![]()
Die groene van geo caching zelf.
Klik wel vaak op het autootje dan zoek ik mbv Google map (fiets of loop)![]()
C:geo. En we doen wel eens een adventure lab, maar dat voelt wel als valsspelen dat elke vraag telt als een cache. Het liefst hebben we een bonus cache aan het eind![]()
![]()
Mijn nieuwe adventure heeft inderdaad een bonus aan het eind.. Als de reviewers opschieten..quote:Op dinsdag 10 mei 2022 17:28 schreef Hupje het volgende:
C:geo. En we doen wel eens een adventure lab, maar dat voelt wel als valsspelen dat elke vraag telt als een cache. Het liefst hebben we een bonus cache aan het eind![]()
![]()
Vandaag maar weer eens 2 in Driehuis/IJmuiden opgepikt![]()
Erg mooi stil stukje met veel vogels bij begraafplaats de Kikvorsch:
https://www.geocaching.co(...)fplaats-de-kikvorsch
Even doorfietsen naar haasje over:
https://www.geocaching.com/geocache/GC9C1MC_haasje-over
[ Bericht 57% gewijzigd door Blues op 21-05-2022 15:02:22 ]![]()
Wat zijn gebruiksvriendelijke GPS apparaatjes? Ik zoek voor een kinderactiviteit iets waar je redelijk makkelijk een coördinaat in kunt vullen en die je dan het punt wijst (hoeft niet met kaart, mag wel). De punten liggen een paar honderd meter uit elkaar in een bos.
Ik zag bijv een Garmin Etrex H te huur, maar kan die wat ik wil?![]()
De Etrex H is een heel basic dingetje. Inderdaad zonder kaart, geen kleurenscherm, voor Geocaching eigenlijk niet zo geschikt meer. Maar wel goedkoop.quote:Op woensdag 25 mei 2022 10:20 schreef Hupje het volgende:
Wat zijn gebruiksvriendelijke GPS apparaatjes? Ik zoek voor een kinderactiviteit iets waar je redelijk makkelijk een coördinaat in kunt vullen en die je dan het punt wijst (hoeft niet met kaart, mag wel). De punten liggen een paar honderd meter uit elkaar in een bos.
Ik zag bijv een Garmin Etrex H te huur, maar kan die wat ik wil?
Maar voor jouw doel eigenlijk wel geschikt. Je kunt er een coördinaat in zetten en dan er naartoe lopen. Hij heeft ook geen Glonass (Russisch systeem) dus een moderne Etrex is wel precieser. Maar nog steeds kom je er wel tot op een paar meter.. De H is wel een oud model. Betaal er dus niet teveel voor, ik zie ze op de Duitse ebay al voor 50 euro staan. De leeftijd van die dingen is vast ook respectabel. De H is al lang geleden vervangen door de Extrex 10.![]()
@qltl Het zou gaan om huren voor 1 dag. Dus daar val ik niet zo'n buil aan, denk ik. Als ze er maar mee naar een bepaald punt kunnen lopen en dan een nieuwe coördinaat in kunnen voeren.![]()
Het invoeren van die coördinaat is nog wel wat lastig, Maar handige kinderen leren dat natuurlijk zo. Zo'n Etrex heeft geen touchscreen, maar een paar knopjes aan de zijkant.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:20 schreef Hupje het volgende:
@:qltl Het zou gaan om huren voor 1 dag. Dus daar val ik niet zo'n buil aan, denk ik. Als ze er maar mee naar een bepaald punt kunnen lopen en dan een nieuwe coördinaat in kunnen voeren.
Maar kinderen hebben ook allemaal telefoons. Is dat niet handiger?![]()
Het is voor een kindervakantieweek. Het is de bedoeling dat kinderen geen telefoon meenemenquote:Op woensdag 25 mei 2022 12:44 schreef qltel het volgende:
[..]
Het invoeren van die coördinaat is nog wel wat lastig, Maar handige kinderen leren dat natuurlijk zo. Zo'n Etrex heeft geen touchscreen, maar een paar knopjes aan de zijkant.
Maar kinderen hebben ook allemaal telefoons. Is dat niet handiger?En van leiding kan ik niet verwachten dat die hun telefoon gebruiken voor een spel. Daarom dus op zoek naar een apparaatje.
![]()
Misschien even informeren bij een scoutinggroep in de buurt? Veel groepen hebben tegenwoordig die basic gele gpssen.
Ik weet dat je bij een oude gele Garmin eTrex met een kabel via een pc gps coördinaten in kunt voeren, maar dat is wel een ouderwets systeem (geen usb dacht ik), en je kunt ze simpel intoetsen. En daarna krijg je een pijl met aantal meter en welke kant je op moet en eventueel een heel basic kaartje met waar het ongeveer ligt (maar zonder een echte terreinkaart oid erbij, dus in de praktijk redelijk nutteloos).![]()
Oh, da's ook nog wel een goed idee!quote:Op woensdag 25 mei 2022 15:16 schreef FlyingFish het volgende:
Misschien even informeren bij een scoutinggroep in de buurt? Veel groepen hebben tegenwoordig die basic gele gpssen.![]()
Yups.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:52 schreef qltel het volgende:
Gokje, een hele bak vol met kokertjes waarin er maar 1 is met een logboek erin?
Heb in een leeg kokertje ook wat achtergelatenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door Blues op 26-05-2022 16:45:50 ]![]()
Vorige week op Corfu geen eentje gezocht.
We waren met andere dingen bezig.
Maar nu weer thuis, niks te doen dus weer lekker op de fiets.
Weer een leuke (muzikale) cache gevonden in de duinen op een prachtige rustige plek dat wel een vogelparadijs leekMocht daar met toestemming van Natuurmonumenten geplaatst worden. Ik heb een plectrum achtergelaten.
https://www.geocaching.com/geocache/GCB29C_musica-cache![]()
Vorige week hebben we de Dahlia rond Zundert gedaan ( https://coord.info/GC9PF64) . Leuke geo-art, goed uitgevoerd. Morgen zetten we de camper in de buurt van Hengelo (gld) waar we de Uil geo-art gaan doen.( https://coord.info/GC91YWP ) Ruim 100 caches. Ach, we zijn van de straat ;-)"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)![]()
Ik heb het Geocachen ongeveer 2 maanden geleden echt ontdekt en moet zeggen dat ik het jammer vind, dat ik er nog niet eerder iets van wist. Wat een hoop creativiteit van veel CO's, echt veel respect daarvoor!Miata is always the answer![]()
Wowquote:Op vrijdag 17 juni 2022 23:45 schreef diedrick het volgende:
Vorige week hebben we de Dahlia rond Zundert gedaan ( https://coord.info/GC9PF64) . Leuke geo-art, goed uitgevoerd. Morgen zetten we de camper in de buurt van Hengelo (gld) waar we de Uil geo-art gaan doen.( https://coord.info/GC91YWP ) Ruim 100 caches. Ach, we zijn van de straat ;-)Succes!
![]()
Leuk is het hèquote:Op zondag 19 juni 2022 10:49 schreef j669 het volgende:
Ik heb het Geocachen ongeveer 2 maanden geleden echt ontdekt en moet zeggen dat ik het jammer vind, dat ik er nog niet eerder iets van wist. Wat een hoop creativiteit van veel CO's, echt veel respect daarvoor!
Mijn zus is 76 en heeft 't ook helemaal ontdekt, fiets zich op haar ebikie helemaal het schompes en zit al vanaf april op zo'n 35 caches.![]()
Ik ben begin 30 en heb gewoon een fulltime baan, maar als ik gepensioneerd was (en nog goed ter been) had ik het ook wel geweten. Ik zit nu op 76 caches, maar merk wel dat ik er steeds meer tijd voor probeer vrij te maken.Miata is always the answer![]()
Ik weet dat dit een oud bericht is, maar als ik nog een tip mag geven enigszins in die regio: wij hebben 'Hetty's rondje' gedaan bij het dorpje Zeeland. Mooie serie van 16 caches over een afstand van ongeveer 5 - 6 km wandelen. De caches zijn relatief groot en makkelijk te vinden, alleen de laatste is iets lastiger (maar de beloning is groot). Voor beginners en ook voor kinderen een mooie serie.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 17:05 schreef Hupje het volgende:
[..]
Zaten daar nog aanraders bij voor beginnelingen?Miata is always the answer![]()
Die laatste is ook stukken fijner, daar kan je maximaal inzoomen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:32 schreef qajariaq het volgende:
[..]
[..]
Gebruiken jullie de app van groundspeak of de gratis app van c:geo? Die laatste vind ik veel fijner werken namelijk.![]()
Heeft er iemand hier toevallig een goede tip hoe je een cache uit een krappe buis kunt krijgen als die buis zelf ook magnetisch is? Ik heb een sterke neodymium magneet met een oog aan een lang stuk touw, maar ik krijg hem er niet diep genoeg in om hem te pakken te krijgen. De magneet wil continu haaks tegen de binnenkant blijven plakken.Miata is always the answer![]()
Met een magneetstaaf.quote:Op donderdag 7 juli 2022 13:36 schreef j669 het volgende:
Heeft er iemand hier toevallig een goede tip hoe je een cache uit een krappe buis kunt krijgen als die buis zelf ook magnetisch is? Ik heb een sterke neodymium magneet met een oog aan een lang stuk touw, maar ik krijg hem er niet diep genoeg in om hem te pakken te krijgen. De magneet wil continu haaks tegen de binnenkant blijven plakken.
En als je die niet hebt, kun je er een smaller buisje in laten zakken, en daardoor je neodymium magneet laten zakken? Dus dunner buisje (16 mm elektrabuis bijvoorbeeld) tot op de cache en daar de magneet doorheen.![]()
Wat je ook kan doen is je sterke magneet in de buis laten vallen.
Door de zwaartekracht gaat de magneet normaal niet aan de zijkant "vastplakken", maar gewoon vallen tot beneden.
Enkel aan te raden bij een stevige container uiteraard..![]()
Lekker naar het strand gefietst, deze cache gevonden en meteen een duik genomen![]()
https://www.geocaching.com/geocache/GC92BV7_bloemendaal-aan-zeeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Blues op 12-07-2022 15:51:52 ]![]()
Grappig mechanisme tegengekomen, de batterij tegen de juiste schroeven liet een motortje werken wat de cache aan een touwtje uit het huisje liet zakkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Rewimo
![]()
quote:Op zondag 7 augustus 2022 15:25 schreef Hupje het volgende:
Grappig mechanisme tegengekomen, de batterij tegen de juiste schroeven liet een motortje werken wat de cache aan een touwtje uit het huisje liet zakkenWat een leuk ideeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat gaat dus niet, omdat de magneet te sterk is. Ik heb al 3 DNF's waarschijnlijk omdat ik de magneet niet laag genoeg kreeg, ondanks dat ik duidelijk kon zien dat er iets in zat wat er niet in hoorde. Denk inderdaad dat ik toch maar eens een keer een echte magneetstaaf ga halen.quote:Op donderdag 7 juli 2022 17:20 schreef trainfreak het volgende:
Wat je ook kan doen is je sterke magneet in de buis laten vallen.
Door de zwaartekracht gaat de magneet normaal niet aan de zijkant "vastplakken", maar gewoon vallen tot beneden.
Enkel aan te raden bij een stevige container uiteraard..
Ik had gisteren trouwens ook nog een leuke in de buurt van Goch met de grootste cachebehuizing die ik ooit gezien heb. Het was door de brandnetels al een crime om er bij te komen en aangekomen blijkt het dat je nog behoorlijk aan de klus mag om het logboek uit de enorme behuizing halen. Meer zal ik niet verklappen.
Ik heb ook het rondje 'die Uhr' gedaan, van qltel. Nog hartelijk dank hiervoor!Miata is always the answer![]()
Rewimo
![]()
Leuk dat je in de buurt was. Ik heb een licht vermoeden over die grote cachequote:Op zondag 21 augustus 2022 12:26 schreef j669 het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet, omdat de magneet te sterk is. Ik heb al 3 DNF's waarschijnlijk omdat ik de magneet niet laag genoeg kreeg, ondanks dat ik duidelijk kon zien dat er iets in zat wat er niet in hoorde. Denk inderdaad dat ik toch maar eens een keer een echte magneetstaaf ga halen.
Ik had gisteren trouwens ook nog een leuke in de buurt van Goch met de grootste cachebehuizing die ik ooit gezien heb. Het was door de brandnetels al een crime om er bij te komen en aangekomen blijkt het dat je nog behoorlijk aan de klus mag om het logboek uit de enorme behuizing halen. Meer zal ik niet verklappen.
Ik heb ook het rondje 'die Uhr' gedaan, van qltel. Nog hartelijk dank hiervoor!
Net terug van een mooi rondje fietsen en meteen Elswout meegepakt.
Zo mooi daar![]()
https://coord.info/GC8Q47Y![]()
Kan iemand mij helpen. Ik heb met de vakantie een iets te grote TB gescoord, die blijft dus in de auto loggen want cachen doe ik niet zo vaak meer. Ik had het ding nooit moeten meenemen natuurlijk. Maar goed.
Wie weet in de noordelijk helft van NH of het (zuid)westelijke deel van Friesland een beetje groot formaat kist. Een ouderwetse munitiekist of een groter formaat broodtrommel waar ik dat ding weer netjes kan achterlaten. Bij voorkeur een traditional buiten de bebouwde kom. Dat ik die cache mogelijk (tien jaar terug) al gedaan hebt maakt me niet uit want die TB nog langer vast houden vind ik niet zo leuk voor de eigenaar.
TLDR: Een grote cache in NH noord of FR west.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: