We gaan voor I love Holland op de camping staan bij Oude Tonge en verdelen het in twee dagen, twee ronden, dan is het met onze elektrische vouwfietsen goed te doen.quote:
Goede tip, dat van die camping! Alleen weet ik niet of we de tent + toebehoren en de fietsen in de auto krijgen.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 21:02 schreef diedrick het volgende:
[..]
We gaan voor I love Holland op de camping staan bij Oude Tonge en verdelen het in twee dagen, twee ronden, dan is het met onze elektrische vouwfietsen goed te doen.
Koop een gps met kaarten. Zoveel handiger dan een smartphone. Beter bereik, veel preciezer, waterbestendig, veel langere batterijduur. En goedkoper dan heel veel smartphones ook nogquote:Op zondag 12 mei 2019 17:58 schreef boertie het volgende:
Het zou fijn zijn als het toestel tegen een stootje kan. Iemand hier met tips ?
Voor je GPS heb je verschillende 'leveranciers' van gratis kaarten die even goed (en soms misschien zelf beter door de frequente updates) werken dan de niet-gratis kaarten.quote:Op maandag 13 mei 2019 08:06 schreef nanuk het volgende:
Het voordeel van een android smartfoon is weer dat jer veel meer me kan en je kan kiezen uit vele soorten gratis kaarten waarbij je bij een gps vast zit aan een leverancier van kaarten. Plus dat je onderweg dan makkelijk kan loggen en updates kan krijgen.
Maar ik zie je geen enkele voordeel noemen van een aparte gps.quote:Op maandag 13 mei 2019 08:38 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Voor je GPS heb je verschillende 'leveranciers' van gratis kaarten die even goed (en soms misschien zelf beter door de frequente updates) werken dan de niet-gratis kaarten.
Ik snap ook niet waarom dat mensen altijd onmiddellijk en ter plaatse willen loggen. Veel meer dan een 'gevonden' of 'haha hij zat onder een steen' krijg je dan toch niet te zien.
Wij cachen met een Garmin GPS, wanneer wij een cache niet kunnen vinden dan kijken wij op c:geo waar we alles hebben opgeslagen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij van die standaard pleur hier maar neer caches weinig meer neerzet dan TFTCquote:Op maandag 13 mei 2019 08:53 schreef qltel het volgende:
Of van die irritante logjes met alleen "TFTC". Of wat willekeurige letters. Logjes met willekeurige letters wis ik trouwens.
Ik laat altijd een fatsoenlijk logje achter. En ook in een taal die de owner hopelijk begrijpt. Dus ik log niet in het buitenland met een Nederlands logje.quote:Op maandag 13 mei 2019 09:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij van die standaard pleur hier maar neer caches weinig meer neerzet dan TFTCAls mensen er duidelijk werk in hebben gestoken schrijf ik vaak wel wat meer.
Bedoel je werk in het verhaal, of in de cache zelf?quote:Op maandag 13 mei 2019 09:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij van die standaard pleur hier maar neer caches weinig meer neerzet dan TFTCAls mensen er duidelijk werk in hebben gestoken schrijf ik vaak wel wat meer.
Dat ook inderdaad. Een leuk kapelletje, een mooi gebouw, een leuke lost place, een mooi bos waar een mooie ronde in ligt, enz. Er is vaak commentaar op neergesmeten caches, maar ik kom ze eigenlijk weinig tegen.quote:Op maandag 13 mei 2019 09:25 schreef JaniesBrownie het volgende:
Overigens hoeft een heel verhaal niet, maar ik vind een: mooi gebouw, ik wist dat helemaal niet! Oid al heel leuk.
Je zegt het al je hebt vogelhuisjes enzo. Ik heb het echt over de pleur hier maar een foto doosje achter een stroom huisje caches.quote:Op maandag 13 mei 2019 09:22 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik laat altijd een fatsoenlijk logje achter. En ook in een taal die de owner hopelijk begrijpt. Dus ik log niet in het buitenland met een Nederlands logje.
Ook caches die neergepleurd lijken hebben vaak meer moeite gekost dan men denkt. Ik heb caches in 3 verschillende landen, ik heb er die hier 2 uur rijden vandaan liggen, en 2 op 4 uur rijden en 1 die hier 2500 km vandaan ligt. Die laatste is een "pleur maar neer" cache, en toch heeft dat behoorlijk moeite gekost en kost het nog steeds.
Ik vraag me wel eens af of mensen beseffen hoeveel werk het is om caches te onderhouden. Er komt bij mij aardig wat handwerk bij kijken. Maar ik heb hier bijvoorbeeld een serie van 13 in de buurt liggen. Ik ben de tel kwijt geraakt hoeveel keer ik die al heb afgelopen en afgefietst om de boel te onderhouden. Een paar jaar geleden kwam ik op minimaal 200 km uit (de ronde is 7 km door een bosgebied). Ik denk dat dat nu zeker het dubbele is. En dus vraag ik me af of mensen dat wel beseffen.
En dan mag ik de komende dagen nog even 2 vogelhuizen prepareren (als ik nog prefab vogelhuizen heb) en een petling met een blokje hout erop.. :-)
Heel gek, maar zoals gezegd, logjes met willekeurige letters wis ik gewoon.
Tja, goede vraag. Ligt aan de reden dat dat ding daar geplakt zit.quote:Op maandag 13 mei 2019 09:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Maar wat moet ik nou nog meer zetten bij een cache waarbij met een magneetje een foto doosje aan een stroom huisje is geplakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |