abonnement Unibet Coolblue
pi_186476169
Welkom in het topic "FOK!ers die stoppen met alcohol"

Het drinken van alcohol is in onze maatschappij heel gewoon. Een drankje op het terras of na een week hard werken, daar kijkt niemand van op. Ook incidenteel overmatig alcohol gebruik, bijv. op een feestje, is volledig geaccepteerd. Maar waar ligt de grens? Wanneer wordt alcoholgebruik alcoholmisbruik? En wanneer spreek je van een alcoholverslaving?

quote:
Wat is alcoholmisbruik?
Er zijn internationale afspraken gemaakt over wanneer je van misbruik van een middel kunt spreken, in dit geval dus alcoholmisbruik. Bij alcoholmisbruik moet er sprake zijn van minimaal één van de volgende vier punten, gezien over de periode van een jaar:
• Door het drinken gaan de dingen die u thuis, op school of op het werk moet doen, steeds slechter, zoals te laat komen, wegblijven, slecht werk afleveren, schorsing van school, verwaarlozing van kinderen of huishouden.
• Er wordt gedronken in situaties waarin dat gevaarlijk is, zoals wanneer u nog moet autorijden of machines bedienen.
• U komt meermalen met justitie in aanraking door het drinken, bijvoorbeeld door rotzooi trappen onder invloed of rijden onder invloed.
• Het drinken gaat door, ondanks dat de problemen rondom het drinken steeds terugkomen en ernstiger worden, bijvoorbeeld ruzie thuis over teveel drinken of vechtpartijen.

In geval van alcoholmisbruik hoeft u geen last te hebben van tolerantie en ontwenningsverschijnselen. De reden om te gaan drinken kan zijn om minder last van problemen te hebben. Drinken is dan een manier geworden om met problemen om te gaan. Het heeft dan een functie gekregen; u drinkt alcohol om u minder te vervelen, om u minder gespannen te voelen, om u af te reageren, om troost in te vinden of om afleiding voor vervelende gevoelens in te vinden. We noemen dit ook wel problematisch drinken.

Wat is alcoholafhankelijkheid?
Er zijn internationale afspraken gemaakt over wanneer je van afhankelijkheid van een middel kunt spreken, in dit geval dus afhankelijk van alcohol. U kunt van afhankelijkheid (verslaving) spreken als gedurende een jaar drie of meer van de volgende zaken aan de orde zijn:
• Tolerantie:
U kunt steeds beter tegen drank, u heeft meer nodig om hetzelfde effect te krijgen.
• Ontwenning:
U heeft minstens twee van de volgende ontwenningsverschijnselen als u stopt met drinken:
- transpireren of hartslag boven de 100, zonder inspanning.
- trillende handen
- misselijkheid of braken
- dingen zien, voelen of horen die er niet zijn
- geestelijk en lichamelijk onrustig
- angst
- epileptische insulten (toevallen).
• U drinkt om deze verschijnselen tegen te gaan.
• U drinkt meer en langer dan u van plan was (controleverlies).
• U wilt steeds weer stoppen of minderen, maar er komt niet veel van terecht.
• Er gaat steeds meer tijd zitten in het kopen en drinken van alcohol en het bijkomen van het drinken.
• Sociale contacten, werk en vrijetijdsbesteding worden minder of vallen weg door het drinken.
• U weet dat alcohol voor u schade en problemen veroorzaakt, maar toch gaat u door met drinken.

https://www.alcoholdebaas.nl/U-en-alcohol/Verslaafd-.aspx
Interessante links

https://medium.com/@marni(...)8c723cb23#.51mlyb8oz

http://aadordrecht.nl/overaa.html

https://www.psychologiema(...)gina/Verslaafd-1.htm

Wat willen we niet:

Dronken posten, niet hier.
Vertellen welk alcoholisch drankje je open trekt, niet hier.
Verheerlijken van bepaalde gevoelens door drank, niet hier.
Sowieso verheerlijken van alcoholische dranken, niet hier.

Wat we wel willen:

Elkaar steunen, tegenslagen bespreken, voortgang bespreken, gewoon even een hart onder de riem.

Hopelijk kan iedereen met de regels leven, veel succes met afkicken.
Do what you love, love what you do!
pi_186476906
Na het stoppen met drinken ben ik ongelofelijk vooruit gegaan, weer begonnen met mn studie en geen zesjes meer maar alles boven de 7. Misschien nog wel kans om cum laude te slagen als het een beetje meezit. Ook veel minder zenuwachtig en een stuk socialer geworden. Nu al 3 jaar niks gehad, zou willen zeggen beste keus van mn leven maar was niet echt een keus, moest gewoon kappen.
Wel heb ik af en toe de verleiding nog, niet zoveel meer bij stress of tegenslagen maar meer van 'het gaat nu zo lang goed, kan wel een keertje'. Maar ik weet dat dit niet slim is, en ga het ook niet doen.
Succes allemaal, en blijf het volhouden hoe moeilijk het ook is, het zal waarschijnlijk moeilijk blijven maar het is het echt waard.
pi_186477514
Geheelonthouder hier. Niet vanwege een verslaving, of iig niet mijn verslaving. Het is vanwege solidariteit tegenover m'n moeder omdat zij er wel een probleem mee heeft/had.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_186477645
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2019 14:58 schreef Ridocar het volgende:
Geheelonthouder hier. Niet vanwege een verslaving, of iig niet mijn verslaving. Het is vanwege solidariteit tegenover m'n moeder omdat zij er wel een probleem mee heeft/had.
dat klinkt wel erg?
Do what you love, love what you do!
pi_186492199
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 15:04 schreef kree het volgende:

[..]

dat klinkt wel erg?
Ik heb geen idee. Het lijkt mij iig een win-win. Ik ben een stuk gezonder bezig, en voor m'n ma is het een extra stok achter de deur. Daarnaast vind ik het behoorlijk hypocriet als ik een mening heb over alcoholgebruik als ik zelf wel zou drinken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_186493124
Ik wil ook stoppen met alcohol! Drink nu zo'n 4 a 5 halveliterblikken sterk bier (8.5 tot 10%) per dag.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  maandag 29 april 2019 @ 12:12:29 #7
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_186494447
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:42 schreef Sicstus het volgende:
Ik wil ook stoppen met alcohol! Drink nu zo'n 4 a 5 halveliterblikken sterk bier (8.5 tot 10%) per dag.
Je kan afbouwen om het afkicken te vergemakkelijken.

Morgen 3 blikken (verdelen over de dag)
Overmorgen 2 blikken
Dag erna nog een blikje smiddags ofzo (mocht het nodig zijn)

Nadeel is wel dat deze methode vaak leidt tot meer gebruik, dus moet je wel echt willen!
pi_186494541
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:12 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Je kan afbouwen om het afkicken te vergemakkelijken.

Morgen 3 blikken (verdelen over de dag)
Overmorgen 2 blikken
Dag erna nog een blikje smiddags ofzo (mocht het nodig zijn)

Nadeel is wel dat deze methode vaak leidt tot meer gebruik, dus moet je wel echt willen!
Verdelen over de dag kan niet want ik ben overdag op mijn werk ;(
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_186494742
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:12 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Je kan afbouwen om het afkicken te vergemakkelijken.

Morgen 3 blikken (verdelen over de dag)
Overmorgen 2 blikken
Dag erna nog een blikje smiddags ofzo (mocht het nodig zijn)

Nadeel is wel dat deze methode vaak leidt tot meer gebruik, dus moet je wel echt willen!
Dat kan inderdaad. Maar zoals je zelf al zegt, risico zit erin dat je dan toch weer meer gaat drinken.
Gewoon keihard cold turkey stoppen kan ook. Maaaaar beetje afhankelijk van hoeveel/lang je hebt gedronken. Er is wel een medisch gevaar om dat te doen.

Mss ff met de huisarts bellen kan wel helpen. En ok het lijkt allemaal kut en ellende. Maar uiteindelijk ben je van de ontwenning wel af na een paar dagen.
Do what you love, love what you do!
pi_186494908
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:42 schreef Sicstus het volgende:
Ik wil ook stoppen met alcohol! Drink nu zo'n 4 a 5 halveliterblikken sterk bier (8.5 tot 10%) per dag.
Vele wegen die naar Rome leiden.
Wat let je om pas vrijdagavond weer te gaan drinken?
Of als je voetbal liefhebber bent en je gaat morgen met vrienden Ajax kijken, waarom vanavond gewoon niet drinken.
Zorg voor afleiding de andere dagen!

Heb je het idee dat je moet drinken en wat is de reden dat je iedere dag bent gaan drinken?
Probeer dat voor jezelf duidelijk te krijgen :)
Hell To The Liars
pi_186495122
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:45 schreef Droopie het volgende:

[..]

Vele wegen die naar Rome leiden.
Wat let je om pas vrijdagavond weer te gaan drinken?
Of als je voetbal liefhebber bent en je gaat morgen met vrienden Ajax kijken, waarom vanavond gewoon niet drinken.
Zorg voor afleiding de andere dagen!

Heb je het idee dat je moet drinken en wat is de reden dat je iedere dag bent gaan drinken?
Probeer dat voor jezelf duidelijk te krijgen :)
laatste is zo waar :)

Beetje gevaar om te denken dat alles alleen nog leuk kan zijn als je drank op hebt.
Is het niet eigenlijk.

9 van de 10 keer zit er trouwens wel een achtergrond aan vast waardoor dat zo komt.
en ik ben niet de uitzondering op de regel

Brijder voor alcohol. Die richten zich totaal alleen op het probleem van drinken. Niet veel aan gehad.
GGZ voor de rest. mjah.
Tis meer de ellende uit t verleden maar die pakken ze dan weer niet aan. Gaat al heel snel naar het standaard verhaal die ik wel kon dromen onderhand.

Maargoed. Werkt voor iedereen wel anders. Kan best dat iemand anders er wel veel aan heeft?

[ Bericht 9% gewijzigd door kree op 29-04-2019 13:06:36 ]
Do what you love, love what you do!
pi_186495276
Wat mij nog het meeste hielp is gewoon kletsen of chatten enzo met mensen die ongeveer hetzelfde hebben.
Maar ok. Waarschuw iedereen maar die denkt kap zonder medicatie. Want er zit een risico aan wel gewoon
Do what you love, love what you do!
pi_186495422
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 13:12 schreef kree het volgende:
Wat mij nog het meeste hielp is gewoon kletsen of chatten enzo met mensen die ongeveer hetzelfde hebben.
Maar ok. Waarschuw iedereen maar die denkt kap zonder medicatie. Want er zit een risico aan wel gewoon
Daarom is de AA ook zo relaxt (mits je een goede groep hebt) en evt een sponsor die je kan bellen als je het lastig hebt.

Vaak schatten de ervaren mensen bij de AA ook wel in of iemand zelfstandig kan stoppen met hulp van de AA, of er ondersteunende medicatie bij nodig is en/ of een opname aan te raden is.
Dat in combinatie met de wil van de verslaafde en/ of advies van de dokter is de beste combi, maar voor iedereen anders.
Hell To The Liars
pi_186495447
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 13:24 schreef Droopie het volgende:

[..]

Daarom is de AA ook zo relaxt (mits je een goede groep hebt) en evt een sponsor die je kan bellen als je het lastig hebt.

Vaak schatten de ervaren mensen bij de AA ook wel in of iemand zelfstandig kan stoppen met hulp van de AA, of er ondersteunende medicatie bij nodig is en/ of een opname aan te raden is.
Dat in combinatie met de wil van de verslaafde en/ of advies van de dokter is de beste combi, maar voor iedereen anders.
AA ben ik ook geweest wel. Het is iig wel iedereen met zelfde probleem.

Maargoed was de jongste daar toen. Maar idd dat kan best helpen?
Do what you love, love what you do!
pi_186495479
het is een beetje wat je zelf persoonlijk je aanspreekt? Dat is voor iedereen anders. Maargoed proberen iets kan altijd he :)

AA is aardig laagdrempelig. Maar je moet wel gestopt zijn met drinken voor je daar komt. Is regel gewoon
Do what you love, love what you do!
pi_186495507
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 13:28 schreef kree het volgende:
het is een beetje wat je zelf persoonlijk je aanspreekt? Dat is voor iedereen anders. Maargoed proberen iets kan altijd he :)

AA is aardig laagdrempelig. Maar je moet wel gestopt zijn met drinken voor je daar komt. Is regel gewoon
Je mag op de dag zelf niet gedronken hebben (lees nuchter zijn tijdens de meeting).
Wat je de rest doet van de week kan je daar openlijk over spreken zonder dat mensen daar over oordelen.
En je moet de wil hebben om compleet te stoppen met drinken.
Het is geen cursus hoe kan ik verantwoordelijk omgaan met drank.
Hell To The Liars
pi_186495511
Denk we moeten het beetje opsplitsen.

1 = je moet stoppen met drinken (met medicatie/huisarts)
2 = zorgen dat je gestopt blijft ook met bv AA of andere hulp instanties
Do what you love, love what you do!
pi_186495562
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 13:31 schreef Droopie het volgende:

[..]

Je mag op de dag zelf niet gedronken hebben (lees nuchter zijn tijdens de meeting).
Wat je de rest doet van de week kan je daar openlijk over spreken zonder dat mensen daar over oordelen.
En je moet de wil hebben om compleet te stoppen met drinken.
Het is geen cursus hoe kan ik verantwoordelijk omgaan met drank.
AA is wel handig?
Moet zeggen ze zijn wel aardig allemaal.
Maar het is wel stap twee na eerst dus stoppen met drinken.
Do what you love, love what you do!
pi_186495569
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 13:31 schreef kree het volgende:
Denk we moeten het beetje opsplitsen.

1 = je moet stoppen met drinken (met medicatie/huisarts)
2 = zorgen dat je gestopt blijft ook met bv AA of andere hulp instanties
Dat vind ik overdreven, als je 2 liter whiskey zuipt op een dag, dan moet je niet in 1x stoppen nee.
Maar als je werkt en bv 5 blikken bier per dag drinkt en je wilt stoppen is de kans dat je in elkaar klapt fysiek te verwaarlozen.
Dan kan ik mij voorstellen dat je het probleem liever zelf oplost ipv dat je naar de dokter gaat uit evt. schaamte (wat natuurlijk niet nodig is, maar kan mij voorstellen dat het een grote drempel voor iemand is).
Hell To The Liars
pi_186495598
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 13:37 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dat vind ik overdreven, als je 2 liter whiskey zuipt op een dag, dan moet je niet in 1x stoppen nee.
Maar als je werkt en bv 5 blikken bier per dag drinkt en je wilt stoppen is de kans dat je in elkaar klapt fysiek te verwaarlozen.
Dan kan ik mij voorstellen dat je het probleem liever zelf oplost ipv dat je naar de dokter gaat uit evt. schaamte (wat natuurlijk niet nodig is, maar kan mij voorstellen dat het een grote drempel voor iemand is).
mwah nee, de dokter er even over vragen kan niet onwijs kwaad.
Ok ze zal mij aardig zat zijn denk :') Maar met wat medicatie kan het het wel iets makkelijker maken wel om te stoppen.

Daarna zijn AA of andere wel handig om het vol te houden natuurlijk
Do what you love, love what you do!
pi_186495730
Maargoed @Droopie volg dit topic al heel lang. En ok uiteindelijk heb jij het niet volgehouden ook om niks te drinken?

Dus ok andere optie gematigd drinken enzo?
Do what you love, love what you do!
pi_186495783
er wel over kunnen praten is mss nog wel de eerste stap?
Do what you love, love what you do!
pi_186496029
Alcohol is het makkelijkst om mee te stoppen !
Succes *)
Ik was hier...
pi_186496049
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 14:09 schreef Nismo91 het volgende:
Alcohol is het makkelijkst om mee te stoppen !
Succes *)
euh mja niet voor iedereen hoor :P

Door mijn ervaring met alcohol ben ik maar nooit aan andere drugs begonnen.
Hahaha nou mss is dat nog een voordeel ervan dan.
Do what you love, love what you do!
pi_186496134
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 13:48 schreef kree het volgende:
Maargoed @:droopie volg dit topic al heel lang. En ok uiteindelijk heb jij het niet volgehouden ook om niks te drinken?

Dus ok andere optie gematigd drinken enzo?
Ik oordeel niet over anderen, maar voor mensen in dit topic zou ik aanraden of je wilt matigen of je wilt stoppen aan ieder de eigen keus. Maar ben je echt verslaafd, stop dan maar gewoon. Het is onwijs lastig om maat te houden.
Hell To The Liars
pi_186496152
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 14:09 schreef Nismo91 het volgende:
Alcohol is het makkelijkst om mee te stoppen !
Succes *)
Alcoholisme is de makkelijste ziekte, het is de enige ziekte waarbij je met niets doen beter wordt ;)
Hell To The Liars
pi_186496307
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 14:15 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik oordeel niet over anderen, maar voor mensen in dit topic zou ik aanraden of je wilt matigen of je wilt stoppen aan ieder de eigen keus. Maar ben je echt verslaafd, stop dan maar gewoon. Het is onwijs lastig om maat te houden.
Klopt hoor en ik oordeel ook echt niet over jou.
Maargoed het helpt mss voor alle anderen die dit vinden en ervaring van anderen horen :)
Do what you love, love what you do!
pi_186502079
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 14:09 schreef Nismo91 het volgende:
Alcohol is het makkelijkst om mee te stoppen !
Succes *)
Is niet altijd waar. Ik ben al 2 jaar bezig om te stoppen met alcohol en heb af en toe nog een terugval.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_186521251
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 19:59 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Is niet altijd waar. Ik ben al 2 jaar bezig om te stoppen met alcohol en heb af en toe nog een terugval.
Het is iets lastiger als t lijkt idd
Do what you love, love what you do!
pi_186521359
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 17:55 schreef kree het volgende:

[..]

Het is iets lastiger als t lijkt idd
Inderdaad, ik struggle er nog steeds mee :(
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  dinsdag 30 april 2019 @ 18:03:39 #31
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_186521408
Het lastigste is dat als je er een tijd van af bent dat 1 drankje je alweer een lekker gevoel geeft, maar de keer erna heb je alweer 3 nodig, daarna zit je gauw alweer aan de fles.
pi_186521431
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 18:03 schreef EasyLife het volgende:
Het lastigste is dat als je er een tijd van af bent dat 1 drankje je alweer een lekker gevoel geeft, maar de keer erna heb je alweer 3 nodig, daarna zit je gauw alweer aan de fles.
precies dat ja! Daar heb ik ook last van. 1 drankje verpest alles.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  dinsdag 30 april 2019 @ 18:04:52 #33
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_186521441
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 18:04 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

precies dat ja! Daar heb ik ook last van. 1 drankje verpest alles.
Had dat begin vorig jaar, 3 maanden gestopt, vakantie in vliegtuig (vind dat een beetje eng) een flesje wijn gekocht, wat is dat 200ml? Denk nog geen 2 glazen, was helemaal chill en happy, bij aankomst nog eentje, savonds nog eentje, volgende dag alweer meer nodig om hetzelfde gevoel te krijgen.
pi_186521464
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 18:04 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Had dat begin vorig jaar, 3 maanden gestopt, vakantie in vliegtuig (vind dat een beetje eng) een flesje wijn gekocht, wat is dat 200ml? Denk nog geen 2 glazen, was helemaal chill en happy, bij aankomst nog eentje, savonds nog eentje, volgende dag alweer meer nodig om hetzelfde gevoel te krijgen.
Paar weken geleden heb ik een heftige terugval gehad. Begon met 2 blikjes en later zat ik op 11 blikjes en een klein flesje wijn. Het is moeilijk om er vanaf te blijven; juist omdat het je zo'n goed gevoel geeft.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  dinsdag 30 april 2019 @ 18:27:20 #35
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_186521860
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 18:05 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Paar weken geleden heb ik een heftige terugval gehad. Begon met 2 blikjes en later zat ik op 11 blikjes en een klein flesje wijn. Het is moeilijk om er vanaf te blijven; juist omdat het je zo'n goed gevoel geeft.
Het gebeurt de meesten denk ik wel, maar het blijven proberen scheelt uiteindelijk toch wel in je totaalverbruik per jaar om het maar even wiskundig te zeggen. In ieder geval na elke terugval niet opgeven en het er bij laten zitten.

Het is een beetje zoals naar de sportschool gaan ofzo, soms denk je heb geen zin, maar al ga je heen en na een half uur alweer naar huis, dat half uurtje was altijd beter dan helemaal niet.

Een paar weken stoppen en terugvallen is altijd beter dan die twee weken doordrinken. Vooral ook belangrijk dat je lever rust krijgt. Er zijn zat mensen die 5 dagen werken en zich elk weekend klemzuipen en de maandag nog nodig hebben om bij te komen, maar dan wel weer rust krijgen.

Ik heb nooit gerookt, maar volgens mij is het een beetje het tegenovergestelde, stoppen is makkelijk, maar hoe langer je gestopt bent, des te meer zin je krijgt, bij roken trekt de zin weg.
pi_186522578
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 14:09 schreef Nismo91 het volgende:
Alcohol is het makkelijkst om mee te stoppen !
Succes *)
Wow wat makkelijk gezegd, integendeel. Alcohol is overal verkrijgbaar en sociaal geaccepteerd. Daarnaast is een vaak een lange sluimerperiode tussen verslaving en normal alcohol gebruik. Waar heb je deze wijsheid vandaan?
pi_186523010
Wat helpt in het vasthouden van de geheelonthouding is het besef dat het leven niet altijd perfect is. En ook niet op een feest. Vaak willen mensen een "tien" ervaren op een feest. Alcohol is dan vaak het middel. Echter: de volgende dag waardeer je het feest waarschijnlijk op een "drie" of een "vier".
Een mooi lied hierover is gemaakt door de groep "Doe Maar". Leven met een zeven.


https://www.rijkbinnekamptrainingcoaching.nl/leven-met-een-zeven/
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 30 april 2019 @ 19:40:10 #38
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_186523383
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 19:04 schreef JeugdVanTegenwoordig het volgende:

[..]

Wow wat makkelijk gezegd, integendeel. Alcohol is overal verkrijgbaar en sociaal geaccepteerd. Daarnaast is een vaak een lange sluimerperiode tussen verslaving en normal alcohol gebruik. Waar heb je deze wijsheid vandaan?
Zelfs als ik even met de hond naar het bos ga (om uit te waaien en dingen te vergeten), kom ik langs bushokjes vol Jameson of andere reclame. Overal kom je het nog tegen. Erger me ook dood aan dat Drunk History op Comedy Central, daar hebben mensen die er moeite mee hebben geen baat bij, ik kijk het amper (die zender), maar kwam het wel tegen.
pi_186523637
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 19:04 schreef JeugdVanTegenwoordig het volgende:

[..]

Wow wat makkelijk gezegd, integendeel. Alcohol is overal verkrijgbaar en sociaal geaccepteerd. Daarnaast is een vaak een lange sluimerperiode tussen verslaving en normal alcohol gebruik. Waar heb je deze wijsheid vandaan?
Persoonlijk vond ik het moeilijker om met andere middelen te stoppen.
Ik was hier...
pi_186524207
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 18:27 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Het gebeurt de meesten denk ik wel, maar het blijven proberen scheelt uiteindelijk toch wel in je totaalverbruik per jaar om het maar even wiskundig te zeggen. In ieder geval na elke terugval niet opgeven en het er bij laten zitten.

Het is een beetje zoals naar de sportschool gaan ofzo, soms denk je heb geen zin, maar al ga je heen en na een half uur alweer naar huis, dat half uurtje was altijd beter dan helemaal niet.

Een paar weken stoppen en terugvallen is altijd beter dan die twee weken doordrinken. Vooral ook belangrijk dat je lever rust krijgt. Er zijn zat mensen die 5 dagen werken en zich elk weekend klemzuipen en de maandag nog nodig hebben om bij te komen, maar dan wel weer rust krijgen.

Ik heb nooit gerookt, maar volgens mij is het een beetje het tegenovergestelde, stoppen is makkelijk, maar hoe langer je gestopt bent, des te meer zin je krijgt, bij roken trekt de zin weg.
Ja het is dus echt totaal niet makkelijk te stoppen met alcohol.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  dinsdag 30 april 2019 @ 22:10:18 #41
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_186527872
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 20:15 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Ja het is dus echt totaal niet makkelijk te stoppen met alcohol.
Diegene die dat zegt moet dat ook gewoon niet zeggen in dit topic. Stoppen is makkelijk ja, doet hij waarschijnlijk elke avond, maar het moeilijke is er niet meer aan beginnen.
pi_186528921
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 22:10 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Diegene die dat zegt moet dat ook gewoon niet zeggen in dit topic. Stoppen is makkelijk ja, doet hij waarschijnlijk elke avond, maar het moeilijke is er niet meer aan beginnen.
Inderdaad, zie je ook bij die Caveman.
Stoppen in Zuid-Afrika is echt niet zo heel moeilijk, zeker niet met medicatie.

Maar doe het maar eens in een wereld waar je het op iedere hoek kan kopen en je sociale netwerk het waarschijnlijk ook op verjaardag drinkt.

Toen bij mij de sociale controle wegviel (3 weken opname, 6 maanden bij ouders gewoond) werd het heel lastig zeker icm met depressie.
Toen ik na exact 1 jaar alleen in New York was om het nuchter te zijn vieren ging ik op dag 2 al voor de bijl.
Hell To The Liars
  woensdag 1 mei 2019 @ 08:04:22 #43
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_186533879
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 22:43 schreef Droopie het volgende:

[..]

Inderdaad, zie je ook bij die Caveman.
Stoppen in Zuid-Afrika is echt niet zo heel moeilijk, zeker niet met medicatie.

Maar doe het maar eens in een wereld waar je het op iedere hoek kan kopen en je sociale netwerk het waarschijnlijk ook op verjaardag drinkt.

Toen bij mij de sociale controle wegviel (3 weken opname, 6 maanden bij ouders gewoond) werd het heel lastig zeker icm met depressie.
Toen ik na exact 1 jaar alleen in New York was om het nuchter te zijn vieren ging ik op dag 2 al voor de bijl.
In Nederland heb je nog het geluk dat in de supermarkt geen sterke drank kan kopen, al maakt het niet uit of je nou een fles wodka of 3 flessen wijn drinkt, maar als ik 10 minuten met de auto rijd, dan kan ik al sterke drank bij de benzinepomp halen.
pi_186534311
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 08:04 schreef EasyLife het volgende:

[..]

In Nederland heb je nog het geluk dat in de supermarkt geen sterke drank kan kopen, al maakt het niet uit of je nou een fles wodka of 3 flessen wijn drinkt, maar als ik 10 minuten met de auto rijd, dan kan ik al sterke drank bij de benzinepomp halen.
Slijter gewoon in de Hoogvliet hier hoor. Haha
Do what you love, love what you do!
pi_186534349
Is t hele punt. Je kunt alcohol gewoon niet ontwijken.


En ok mij lukt het wel hoor? Kan er zo langs lopen als ik besloot om niet te drinken?

Groot misverstand is dit dus ook weer. Echt ze hebben geen idee gewoon wat er in mijn hoofd afspeelt.
Do what you love, love what you do!
pi_186535415
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 08:57 schreef kree het volgende:
Is t hele punt. Je kunt alcohol gewoon niet ontwijken.


En ok mij lukt het wel hoor? Kan er zo langs lopen als ik besloot om niet te drinken?

Groot misverstand is dit dus ook weer. Echt ze hebben geen idee gewoon wat er in mijn hoofd afspeelt.
Mag ik een gokje doen, veel mensen drinken gewoon ook om de prikkels/ emoties/ gedachtengang in hun hoofd uit te zetten?
Hell To The Liars
pi_186537065
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 22:10 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Diegene die dat zegt moet dat ook gewoon niet zeggen in dit topic. Stoppen is makkelijk ja, doet hij waarschijnlijk elke avond, maar het moeilijke is er niet meer aan beginnen.
Ja precies dat blijft een lastig iets. Zelfs naar jarenlang gestopt te zijn. Eenmaal weer beginnen aan alcohol zorgt ervoor dat je weer in het cirkeltje zit
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  woensdag 1 mei 2019 @ 15:52:40 #48
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_186542174
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 22:10 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Diegene die dat zegt moet dat ook gewoon niet zeggen in dit topic. Stoppen is makkelijk ja, doet hij waarschijnlijk elke avond, maar het moeilijke is er niet meer aan beginnen.
Dit is inderdaad een waarheid voor praktisch iedere verslaving!
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_186545666
Zoek je comfortzone in een omgeving van mede-geheelonthouders. Een sportvereniging is vaak ideaal. Dan heb je dáár je sociale contacten. En dat zijn mensen die ook serieus met gezondheid en hun lichaam bezig zijn.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_186725957
Ging niet goed hier. Flinke terugval.
Ruzie etc etc.
  woensdag 22 mei 2019 @ 20:05:37 #51
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187031263
Ik wil ook stoppen. Ik ga dit topic volgen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 22 mei 2019 @ 20:06:09 #52
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187031276
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_187093956
Ik lees net dat je beter geen koffie of thee kan drinken als je wilt stoppen. Weet iemand of dit klopt?
pi_187093963
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 20:05 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik wil ook stoppen. Ik ga dit topic volgen.
Welkom! Hoe sta je ervoor nu?
pi_187094104
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 10:11 schreef Droopie het volgende:

[..]

Mag ik een gokje doen, veel mensen drinken gewoon ook om de prikkels/ emoties/ gedachtengang in hun hoofd uit te zetten?
Dat is dé reden dat mensen drinken. Om alle negatieve gedachten uit te schakelen, of je een drankprobleem hebt of niet.

Even los daarvan, als ik een boek aan mag raden: De Edele Kunst Van Not Giving A Fuck, van Mark Manson. Niet bepaald een zelfhulpboek voor de verslaafde, maar de rode draad (het leven is vaak kut, vlucht niet en leer ermee te leven) helpt wel enorm om alles in perspectief te zien.
Zowel in het Nederlands als Engels, als fysiek boek of e-book, en zelfs als luisterboek (storytel heeft 'm ook) te krijgen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_187094340
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 09:58 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat is dé reden dat mensen drinken. Om alle negatieve gedachten uit te schakelen, of je een drankprobleem hebt of niet.

Even los daarvan, als ik een boek aan mag raden: De Edele Kunst Van Not Giving A Fuck, van Mark Manson. Niet bepaald een zelfhulpboek voor de verslaafde, maar de rode draad (het leven is vaak kut, vlucht niet en leer ermee te leven) helpt wel enorm om alles in perspectief te zien.
Zowel in het Nederlands als Engels, als fysiek boek of e-book, en zelfs als luisterboek (storytel heeft 'm ook) te krijgen.
Bedankt voor de tip!
pi_187094672
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 09:44 schreef RedShoe het volgende:
Ik lees net dat je beter geen koffie of thee kan drinken als je wilt stoppen. Weet iemand of dit klopt?
Ligt eraan. Als je met drank wil stoppen omdat je verslavingsgevoelig bent, is het stoppen van alle verslavingen tegelijk een optie. Anders kun je het een met het ander gaan compenseren.

Ik ben eerst cold turkey gestopt met roken (maar toen dronk ik nog wel). Paar jaar later drank bijna-helemaal gestopt (drink nu 1-2 drankjes per gelegenheid, minder dan 1× per maand). Koffie en thee ga ik nooit stoppen (en drink deze ook maar 1-2 per dag) denk ik.
Mon 'en!
pi_187094729
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 09:58 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat is dé reden dat mensen drinken. Om alle negatieve gedachten uit te schakelen, of je een drankprobleem hebt of niet.
Ik dronk niet vanwege negatieve gedachten, maar écht om de prikkels (autistisch). Ik kan feestjes en kroegen gewoonweg niet aan zonder drank. Wel vet zuur, want ik heb jarenlang de droom gehad kroegbazin te worden. Lijkt me dus niet zo'n goede toekomstdroom, als ik dat niet nuchter kan. :{
Mon 'en!
pi_187094896
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 10:51 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik dronk niet vanwege negatieve gedachten, maar écht om de prikkels (autistisch). Ik kan feestjes en kroegen gewoonweg niet aan zonder drank. Wel vet zuur, want ik heb jarenlang de droom gehad kroegbazin te worden. Lijkt me dus niet zo'n goede toekomstdroom, als ik dat niet nuchter kan. :{
Is gamen niet wat voor je, dan neutraliseer je ook al heel veel prikkels (wel het juiste spel kiezen ;))

En zou een ander soort horeca ding niet wat voor je zijn? Een alcohol-vrije zaak. Mssn zit daar wel brood in, in deze tijden?
Hell To The Liars
pi_187094946
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 09:58 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat is dé reden dat mensen drinken. Om alle negatieve gedachten uit te schakelen, of je een drankprobleem hebt of niet.

Even los daarvan, als ik een boek aan mag raden: De Edele Kunst Van Not Giving A Fuck, van Mark Manson. Niet bepaald een zelfhulpboek voor de verslaafde, maar de rode draad (het leven is vaak kut, vlucht niet en leer ermee te leven) helpt wel enorm om alles in perspectief te zien.
Zowel in het Nederlands als Engels, als fysiek boek of e-book, en zelfs als luisterboek (storytel heeft 'm ook) te krijgen.
Ja dat is wel een prima boek, op twitter heeft Russel Brand leuke filmpjes over angst, onzekerheid prikkels etc en hoe je ermee kan proberen om te gaan.
Het nadeel is, de meeste snappen de theorie wel alleen de praktijk is lastig hoor.

Met mij gaat het ansich prima, gisteren zelfs nuchter avondje uit geweest. T Blijft niet helemaal mijn ding en een gevecht, maar oude manier gaat ook niet werken.
Hell To The Liars
pi_187095010
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:03 schreef Droopie het volgende:

[..]

Is gamen niet wat voor je, dan neutraliseer je ook al heel veel prikkels (wel het juiste spel kiezen ;))

En zou een ander soort horeca ding niet wat voor je zijn? Een alcohol-vrije zaak. Mssn zit daar wel brood in, in deze tijden?
Dat trek ik dus niet. Ik heb alcohol nodig om alle interactie aan te kunnen. Zonder drank ben ik na een half uurtje doodop.
Mon 'en!
pi_187095057
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:13 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Dat trek ik dus niet. Ik heb alcohol nodig om alle interactie aan te kunnen. Zonder drank ben ik na een half uurtje doodop.
Ow je bedoelt tijdens het uitgaan.
Dat herken ik wel heel erg, ik trek hoempapa feestcafe's echt niet meer.
Dus mocht dat op het pad komen, zit ik helft tijd van de tijd buiten te roken. Rustige cafe's gaan mij beter af met een goed gesprek.
Hell To The Liars
pi_187095665
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:16 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ow je bedoelt tijdens het uitgaan.
Dat herken ik wel heel erg, ik trek hoempapa feestcafe's echt niet meer.
Dus mocht dat op het pad komen, zit ik helft tijd van de tijd buiten te roken. Rustige cafe's gaan mij beter af met een goed gesprek.
Uitgaan én werk. In de vijftien jaar waarin ik barwerk deed (in Nederland, Vlaanderen, Engeland, Kroatië, Schotland), was ik vijftien jaar officieel alcoholist (zéker in het Verenigd Koninkrijk, waar je al alcoholist bent als je meer dan twee pints per dag drinkt). Ik dronk bijna nooit tijdens werk, maar dagelijks na afloop. Echt niet gezond. :N
Mon 'en!
pi_187103023
Ik ben sinds een week ook gestopt met alcohol. Het laatste jaar behoorlijk wat gedronken, ook mede dankzij het omgaan van verkeerde mensen. Die heb ik allemaal achter mij gelaten. Ik merkte dat het steeds meer en meer werd en dronk om mijn gevoelens wat weg te drukken. Maar door alcohol versterkt de depressie en alles alleen maar. Ik merkte dat mijn lichaam het ook niet meer leuk vond. Veel moe, pijntjes, ziek. En geestelijk werd de depressie alleen maar erger. Bovendien kost het natuurlijk ook veel geld elke keer.

Mijn motivatie is hoog waar ik blij om ben. Ik wil ook gewoon echt geen alcohol meer. Het heeft inderdaad ook veel kapot gemaakt in mijn leven.
Dit weekend netjes alcohol vrij bier gedronken een paar blikjes radler. Dat ging mij erg goed af eigenlijk! Daar kan ik wel aan wennen.

Voel me super goed. Een paar dagen nadat ik gestopt was had ik wel erg last van diepe dromen/nachtmerries en kort slapen. Even doorbijten dacht ik zo. Het is me gelukt ik heb er nu geen last meer van en de gedachte van ik verlang naar alcohol is ook weg.
Ben trots op mezelf! Alleen nu het roken nog... Maar dat vind ik wel heel erg moeilijk. :D
pi_187103104
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 18:53 schreef Smicky het volgende:
Ik ben sinds een week ook gestopt met alcohol. Het laatste jaar behoorlijk wat gedronken, ook mede dankzij het omgaan van verkeerde mensen. Die heb ik allemaal achter mij gelaten. Ik merkte dat het steeds meer en meer werd en dronk om mijn gevoelens wat weg te drukken. Maar door alcohol versterkt de depressie en alles alleen maar. Ik merkte dat mijn lichaam het ook niet meer leuk vond. Veel moe, pijntjes, ziek. En geestelijk werd de depressie alleen maar erger. Bovendien kost het natuurlijk ook veel geld elke keer.

Mijn motivatie is hoog waar ik blij om ben. Ik wil ook gewoon echt geen alcohol meer. Het heeft inderdaad ook veel kapot gemaakt in mijn leven.
Dit weekend netjes alcohol vrij bier gedronken een paar blikjes radler. Dat ging mij erg goed af eigenlijk! Daar kan ik wel aan wennen.

Voel me super goed. Een paar dagen nadat ik gestopt was had ik wel erg last van diepe dromen/nachtmerries en kort slapen. Even doorbijten dacht ik zo. Het is me gelukt ik heb er nu geen last meer van en de gedachte van ik verlang naar alcohol is ook weg.
Ben trots op mezelf! Alleen nu het roken nog... Maar dat vind ik wel heel erg moeilijk. :D
Netjes :)
En bedenk qua roken maar zo, als je dronken was rookte je waarschijnlijk meer, dus die winst heb je al ;)
Hell To The Liars
pi_187103119
Trouwens leuk om te lezen dat zoveel mensen de intentie hebben om te stoppen met drinken :)
Hell To The Liars
pi_187103141
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 18:59 schreef Droopie het volgende:

[..]

Netjes :)
En bedenk qua roken maar zo, als je dronken was rookte je waarschijnlijk meer, dus die winst heb je al ;)
Dat klopt! Ik was echt een kettingroker als ik aan de alcohol zat. Vreselijke last van hoestbuien en benauwdheid de volgende dag. Dat scheelt dus ook inderdaad nu. :Y
pi_187103193
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 19:00 schreef Droopie het volgende:
Trouwens leuk om te lezen dat zoveel mensen de intentie hebben om te stoppen met drinken :)
Inderdaad, dat viel mij ook al op. Voelt goed en als een motivatie. Veel mensen vinden alcohol drinken stoer en voelen zich dan ook stoer. Ik kan zeggen dat ik mij nu veel stoerder voel en juist de mensen die stoppen met alcohol, die vind ik stoer! _O_
pi_187103235
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 19:04 schreef Smicky het volgende:

[..]

Inderdaad, dat viel mij ook al op. Voelt goed en als een motivatie. Veel mensen vinden alcohol drinken stoer en voelen zich dan ook stoer. Ik kan zeggen dat ik mij nu veel stoerder voel en juist de mensen die stoppen met alcohol, die vind ik stoer! _O_
Heb je de link in de OP gezien van dit artikel.

Hopelijk geeft dit jou nog wat extra motivatie (en @bloempjuh ook)

https://medium.com/[nosml]@marnixamsterdam[/nosml]/stoppen-met-wat-je-kapot-maakt-68a8c723cb23
Hell To The Liars
pi_187103294
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 19:07 schreef Droopie het volgende:

[..]

Heb je de link in de OP gezien van dit artikel.

Hopelijk geeft dit jou nog wat extra motivatie (en @:bloempjuh ook)

https://medium.com/@:marn(...)t-maakt-68a8c723cb23
Bedankt voor de tip. Ik zal er straks even naar kijken! ^O^
  zondag 26 mei 2019 @ 19:17:16 #71
484452 Dirk_Teur
Psychopaat
pi_187103379
De laatste keer dat ik iets met alcohol heb gedronken is inmiddels al weer zo'n 5 jaar geleden. Sinds 2 jaar ben ik ook gestopt met roken.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
pi_187103572
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 09:58 schreef Ridocar het volgende:
Dat is dé reden dat mensen drinken. Om alle negatieve gedachten uit te schakelen, of je een drankprobleem hebt of niet.
Zelf ervaar ik het vooral om de positieve gedachtes extra naar voren te voelen komen. Maar goed misschien 2 manieren om naar hetzelfde te kijken, maar je kan best drinken terwijl je gewoon gelukkig bent dus ja
  zondag 26 mei 2019 @ 19:30:36 #73
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_187103600
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 09:58 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat is dé reden dat mensen drinken. Om alle negatieve gedachten uit te schakelen, of je een drankprobleem hebt of niet.

Even los daarvan, als ik een boek aan mag raden: De Edele Kunst Van Not Giving A Fuck, van Mark Manson. Niet bepaald een zelfhulpboek voor de verslaafde, maar de rode draad (het leven is vaak kut, vlucht niet en leer ermee te leven) helpt wel enorm om alles in perspectief te zien.
Zowel in het Nederlands als Engels, als fysiek boek of e-book, en zelfs als luisterboek (storytel heeft 'm ook) te krijgen.
Dit is wel echt een aanrader, ook voor niet verslaafde!
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_187103816
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 19:27 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Zelf ervaar ik het vooral om de positieve gedachtes extra naar voren te voelen komen. Maar goed misschien 2 manieren om naar hetzelfde te kijken, maar je kan best drinken terwijl je gewoon gelukkig bent dus ja
Dat klopt hoor, alleen dan kan het gebeuren dat je lichamelijk afhankelijk raakt :)
Hell To The Liars
  zondag 26 mei 2019 @ 19:55:07 #75
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_187103977
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:03 schreef Droopie het volgende:

[..]

Is gamen niet wat voor je, dan neutraliseer je ook al heel veel prikkels (wel het juiste spel kiezen ;))

En zou een ander soort horeca ding niet wat voor je zijn? Een alcohol-vrije zaak. Mssn zit daar wel brood in, in deze tijden?
Ik speel CSGO en PUBG, maar als ik een tijdje weer van de drank af ben, dan is dat inderdaad m'n nieuwe verslaving, kan amper op werk blijven zitten zonder dat ik wacht tot ik weer een kill kan maken.

En snoep en chocola en frisdrank en soms ook nog pokerstars (poker/casino games).
pi_187104063
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 19:55 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Ik speel CSGO en PUBG, maar als ik een tijdje weer van de drank af ben, dan is dat inderdaad m'n nieuwe verslaving, kan amper op werk blijven zitten zonder dat ik wacht tot ik weer een kill kan maken.

En snoep en chocola en frisdrank en soms ook nog pokerstars (poker/casino games).
Ik heb een x aantal weken 8 blikjes redbull op een avond naar binnengewerkt tijdens het gamen om toch "iets" te bevredigen in mijn hoofd. Zocht toch een kick of rush in mijn hoofd.
Hell To The Liars
  zondag 26 mei 2019 @ 20:01:51 #77
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_187104081
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 20:00 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik heb een x aantal weken 8 blikjes redbull op een avond naar binnengewerkt tijdens het gamen om toch "iets" te bevredigen in mijn hoofd. Zocht toch een kick of rush in mijn hoofd.
Zelfs de bubbels van een blikje Fanta in m'n buik maakten al wat goed. Al kan ik weer niet tegen zoetstoffen, dus werd daar ook ziek van, een van de enige dranken zonder zoetstoffen is bijvoorbeeld Orangina of sapjes.
pi_187104147
Raar om te horen, voor mij kan alleen alcohol het gevoel van drinken wat waarmaken.
pi_187104193
-

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2019 20:08:56 ]
  zondag 26 mei 2019 @ 20:39:02 #80
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187104910
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 09:45 schreef RedShoe het volgende:

[..]

Welkom! Hoe sta je ervoor nu?
3 dagen niet gedronken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_187105549
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 20:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

3 dagen niet gedronken.
Goed bezig ^O^
pi_187107763
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 20:06 schreef phoenyx het volgende:
Raar om te horen, voor mij kan alleen alcohol het gevoel van drinken wat waarmaken.
Dat was ook mijn gedachten al die jaren. Maar moet zeggen dat die alcoholvrije bier bij mij behoorlijk goed werkt tegen alle verwachtingen in.
  maandag 27 mei 2019 @ 08:40:57 #83
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187110612
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 22:44 schreef Smicky het volgende:

[..]

Dat was ook mijn gedachten al die jaren. Maar moet zeggen dat die alcoholvrije bier bij mij behoorlijk goed werkt tegen alle verwachtingen in.
Mij ook.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_187120122
Gisteravond en vandaag kreeg ik een beetje het gevoel van "ik heb zin in bier". Vandaag boodschappen gedaan en... Kan met trots zeggen dat ik netjes een 6-pack alcoholVRIJ bier heb gekocht. Het gaat mij zeker goed af. Dat vooral vanwege de situatie waarin ik mij momenteel bevind. Relatie net een week uit. Trots op mezelf. _O_
pi_187287749
Ik ben ook al jaren pogingen aan het doen om te stoppen. Ik heb bakken met literatuur, YouTube video's gekeken, documentaires gekeken. Aangemeld op forums en het stoppen was peace of cake, nooit geen lichamelijke klachten gehad, terwijl ik echt heel veel drink wanneer ik de fout in ga.
Ik hou het alleen elke keer maar 4 weken ofzo uit. Ik heb veel te veel triggers, elke vrijdag, elke vakantie, elke feestje bij buren, alle feestdagen. En het stomme is dat ik vaak al voor die trigger dagen de fout in ga.

Ik ben nu weer 3 dagen gestopt na een flinke terugval in het Hemelvaart weekend.
  donderdag 6 juni 2019 @ 17:04:55 #86
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_187290950
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 12:49 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik ben ook al jaren pogingen aan het doen om te stoppen. Ik heb bakken met literatuur, YouTube video's gekeken, documentaires gekeken. Aangemeld op forums en het stoppen was peace of cake, nooit geen lichamelijke klachten gehad, terwijl ik echt heel veel drink wanneer ik de fout in ga.
Ik hou het alleen elke keer maar 4 weken ofzo uit. Ik heb veel te veel triggers, elke vrijdag, elke vakantie, elke feestje bij buren, alle feestdagen. En het stomme is dat ik vaak al voor die trigger dagen de fout in ga.

Ik ben nu weer 3 dagen gestopt na een flinke terugval in het Hemelvaart weekend.
En extreem veel series waarin succesvolle mensen volop aan de pure drank zijn en de volgende dag topfit.

En inderdaad een aantal dagen achter elkaar vrij is ook killing, denk je de eerste avond paar glaasjes kan wel en dan nog genoeg dagen om te chillen en bij te komen, maar dan zit je alweer in de sleur.
pi_187291303
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 17:04 schreef EasyLife het volgende:

[..]

En extreem veel series waarin succesvolle mensen volop aan de pure drank zijn en de volgende dag topfit.

En inderdaad een aantal dagen achter elkaar vrij is ook killing, denk je de eerste avond paar glaasjes kan wel en dan nog genoeg dagen om te chillen en bij te komen, maar dan zit je alweer in de sleur.
Ja het blijft nooit bij 1 avondje dan. En die vrije dagen zijn totaal onbenut gebleven wanneer je door de kater alleen het broodnodige kan doen, zo zonde.
pi_187311100
Ik wil het nu ook echt serieus gaan aanpakken. Bij het stoppen heb ik geen lichamelijke klachten dus dat scheelt al.
Het gaat mij echt om de cravings, het terugvallen.
Iemand nog tips?
pi_187352968
Gisteren feestje gehad, werkelijk iedereen dronk en niet te zuinig. Ik was gelukkig de enige die geen druppel op heeft. Weer een overwinning.
Woensdag naar de huisarts om te vragen voor een doorverwijzing naar een verslavingskliniek. Ik wil daar de groepstherapie in de avonden gaan volgen.
pi_187353113
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 14:15 schreef Duveldrinker het volgende:
Gisteren feestje gehad, werkelijk iedereen dronk en niet te zuinig. Ik was gelukkig de enige die geen druppel op heeft. Weer een overwinning.
Woensdag naar de huisarts om te vragen voor een doorverwijzing naar een verslavingskliniek. Ik wil daar de groepstherapie in de avonden gaan volgen.
Netjes hoor, als je dit nu al kan ben je al behoorlijk ver in je strijd.
Nadeel is dat de strijd heel lang blijft duren en het af en toe nog best lastig zal krijgen.

Gisterenavond was je idd een winnaar, gefeliciteerd :)
Hell To The Liars
pi_187353165
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 20:58 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik wil het nu ook echt serieus gaan aanpakken. Bij het stoppen heb ik geen lichamelijke klachten dus dat scheelt al.
Het gaat mij echt om de cravings, het terugvallen.
Iemand nog tips?
Is het een idee dat een van je ouders je geld gaan beheren voor een tijdje (zakgeld krijgen bv.) en dat je afspreekt dat vrienden of ouders je af en toe plotseling onaangekondigd voor je deur staan s'avonds voor bakkie koffie (controle).

Het zijn goede stokken achter de deur die mij wel geholpen hebben in het begin.
Hell To The Liars
pi_187353251
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 14:15 schreef Duveldrinker het volgende:
Gisteren feestje gehad, werkelijk iedereen dronk en niet te zuinig. Ik was gelukkig de enige die geen druppel op heeft. Weer een overwinning.
Woensdag naar de huisarts om te vragen voor een doorverwijzing naar een verslavingskliniek. Ik wil daar de groepstherapie in de avonden gaan volgen.
Je kan ook op lastige triggerdagen refusal slikken als voorzorg als je vermoed dat je een fout gaat maken. Dan kots je die 2 slokken direct uit en ben je even zo beroerd als het maar kan. Maar dat helpt wel om (pittige) afglijders tegen te gaan.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_187353262
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 14:15 schreef Duveldrinker het volgende:
Gisteren feestje gehad, werkelijk iedereen dronk en niet te zuinig. Ik was gelukkig de enige die geen druppel op heeft. Weer een overwinning.
Woensdag naar de huisarts om te vragen voor een doorverwijzing naar een verslavingskliniek. Ik wil daar de groepstherapie in de avonden gaan volgen.
Wat goed dat je niet gedronken hebt! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen ? ^O^
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_187353293
quote:
3s.gif Op maandag 10 juni 2019 14:41 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Je kan ook op lastige triggerdagen refusal slikken als voorzorg als je vermoed dat je een fout gaat maken. Dan kots je die 2 slokken direct uit en ben je even zo beroerd als het maar kan. Maar dat helpt wel om (pittige) afglijders tegen te gaan.
Die was ik vergeten te vermelden, dit is de beste stok achter de deur :)
Hell To The Liars
pi_187353862
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 20:58 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik wil het nu ook echt serieus gaan aanpakken. Bij het stoppen heb ik geen lichamelijke klachten dus dat scheelt al.
Het gaat mij echt om de cravings, het terugvallen.
Iemand nog tips?
Je gebruikersnaam en plaatje zijn al triggers.

Ben je een Duveldrinker of niet? :)
pi_187354032
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 15:32 schreef JHNGLT het volgende:

[..]

Je gebruikersnaam en plaatje zijn al triggers.

Ben je een Duveldrinker of niet? :)
Nee dit account is heel oud, ik ben op een gegeven moment meer richting de sterke drank gegaan.
Misschien maak ik binnenkort even een nieuwe account aan.
pi_187354041
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 14:42 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Wat goed dat je niet gedronken hebt! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen ? ^O^
Gelijk bij binnenkomst gezegd , ik drink niet vanavond. Was ik er gelijk van af, anders gaan andere voor mij halen.
pi_187354127
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 15:47 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Gelijk bij binnenkomst gezegd , ik drink niet vanavond. Was ik er gelijk van af, anders gaan andere voor mij halen.
Dat is wel echt knap dat je dat zo aan durft te geven! Super
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_187354612
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 14:44 schreef Droopie het volgende:

[..]

Die was ik vergeten te vermelden, dit is de beste stok achter de deur :)
Ik zal dit eerst even met de arts bespreken. Heeft dat spul geen bijwerkingen verder ?
pi_187354645
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 15:52 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Dat is wel echt knap dat je dat zo aan durft te geven! Super
Ik ben ook meer een thuis drinker, dat gaat denk ik met de tijd het moeilijkst worden.
Maar goed daarvoor moet ik eerst naar de slijterij, kopen en openmaken en drinken zijn behoorlijk wat stappen, zaak is om een plan te maken die stappen niet te maken hoe zwaar dat ook gaat worden.
Alleen lukt het helaas niet, ja voor 4 weken ofzo daarna ik ga toch voor gaas.
pi_187354803
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 16:29 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ik zal dit eerst even met de arts bespreken. Heeft dat spul geen bijwerkingen verder ?
Ik heb er geen bijwerkingen van. Het werkt bij mij wel behoorlijk lang door na laatste inname. Twee tot drie weken, terwijl ik veelal lees dat mensen na laatste inname na drie dagen zonder problemen weer iets kunnen drinken.
Voor mij geen probleem maar je moet er wel voorzichtig mee zijn.
pi_187354965
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 16:42 schreef Hork het volgende:

[..]

Ik heb er geen bijwerkingen van. Het werkt bij mij wel behoorlijk lang door na laatste inname. Twee tot drie weken, terwijl ik veelal lees dat mensen na laatste inname na drie dagen zonder problemen weer iets kunnen drinken.
Voor mij geen probleem maar je moet er wel voorzichtig mee zijn.
Heb je ooit iets gedronken terwijl de medicatie nog werkte? Wat gebeurt er dan precies met je lichaam?
pi_187355104
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 16:50 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Heb je ooit iets gedronken terwijl de medicatie nog werkte? Wat gebeurt er dan precies met je lichaam?
Na twee weken een keer. Kreeg bonzende koppijn en niet verder gedronken.

Drinken terwijl je disulfiram gebruikt is niet aan te raden. Je schijnt doodziek te worden. Nooit uitgeprobeerd iig :-)
pi_187355127
De huisarts zal het waarschijnlijk niet voorschrijven maar je verwijzen naar een verslavingsarts.
pi_187355225
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 17:01 schreef Hork het volgende:
De huisarts zal het waarschijnlijk niet voorschrijven maar je verwijzen naar een verslavingsarts.
Ja ik wil ook vragen aan de HA voor een verwijsbriefje naar een verslavingskliniek. Neem aan dat ze daar er meer over kunnen vertellen.
Ik modder nu al bijna 2 jaar aan in mijn eentje. Het wordt nu tijd voor een andere weg.
pi_187355419
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 16:29 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ik zal dit eerst even met de arts bespreken. Heeft dat spul geen bijwerkingen verder ?
1 op de 20 mensen is er allergisch voor, waaronder ik :')


Maar hier de bijsluiter
https://www.apotheek.nl/m(...)eten-over-disulfiram :)
Hell To The Liars
pi_187355480
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 17:00 schreef Hork het volgende:

[..]

Na twee weken een keer. Kreeg bonzende koppijn en niet verder gedronken.

Drinken terwijl je disulfiram gebruikt is niet aan te raden. Je schijnt doodziek te worden. Nooit uitgeprobeerd iig :-)
Ik kreeg dus alles bij de refusalallergie, alles ging kapot niet normaal.
Letterlijk 3 uur lang kotsend boven een teiltje en na half uur was mijn maag compleet leeg, maar voelde het alsof iemand met zijn hand mijn maag in en uitknijpte.
De rest van de klachten weet ik niet meer, zo misselijk was ik haha.
Hell To The Liars
pi_187355814
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 17:19 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik kreeg dus alles bij de refusalallergie, alles ging kapot niet normaal.
Letterlijk 3 uur lang kotsend boven een teiltje en na half uur was mijn maag compleet leeg, maar voelde het alsof iemand met zijn hand mijn maag in en uitknijpte.
De rest van de klachten weet ik niet meer, zo misselijk was ik haha.
Zonder te drinken kreeg je dat?
pi_187356093
Ik heb volgens mij 1 keer alcoholvergiftiging gehad. Stroh 80 gemixt, maar hoe je dat ook mixt je krijgt altijd teveel binnen om het zo maar te zeggen. Ging om 5 uur slapen en weet nog dat ik om 7 uur uit bed ging me aankleedde en naar buiten ging om te lopen omdat ik me zo leip voelde. Was ook een persoon die zijn hond uitliet maar mijn zicht was ontzettend wazig.
pi_187357081
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 17:41 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Zonder te drinken kreeg je dat?
Ik nam het de eerste keer op 4 december 2013 in de kliniek s'avonds,
de dag erna in de ochtend heb ik 1 pil op en ben ik opgehaald door mijn vader uit de kliniek.
Hij vroeg wat ik wilde eten en ik zei patat met een frikandel, na het eten werd ik zo ziek dat sloeg echt nergens op. Na een uur heeft mijn vader de kliniek arts gebeld en toen mocht ik het middel niet meer.
Dus of het kwam door het eten (na 4 weken gezond eten), stress of het middel, we zullen het nooit weten. Ik had het iig niet door drank :)
Hell To The Liars
pi_187357145
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 17:56 schreef phoenyx het volgende:
Ik heb volgens mij 1 keer alcoholvergiftiging gehad. Stroh 80 gemixt, maar hoe je dat ook mixt je krijgt altijd teveel binnen om het zo maar te zeggen. Ging om 5 uur slapen en weet nog dat ik om 7 uur uit bed ging me aankleedde en naar buiten ging om te lopen omdat ik me zo leip voelde. Was ook een persoon die zijn hond uitliet maar mijn zicht was ontzettend wazig.
De dag na een zware drink sessie krijg ik enorme angst klachten. Dan zeg ik ook altijd, ik moet echt stoppen. Alleen dan voel je je na 3 dagen weer lekker en dan denk je mwah kan wel een whisky nemen. Nou niet dus, 1 is te veel en 2 te weinig bij mij.
pi_187365248
euh ja :P

Het stoppen opzich is niet eens het ergste voor mij. Want al meerdere keren gedaan. Afkick is nl kut maar ook niet moeilijk. Daagjes hebben we het over. En evt medicatie nog via huisarts.

Dat volhouden dus of in een mate dat is lastig...? Tsja geef het eerlijk toe ik ben niet alcohol vrij en weet niet of ik dat wel wil ook..
Do what you love, love what you do!
pi_187368637
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 20:58 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik wil het nu ook echt serieus gaan aanpakken. Bij het stoppen heb ik geen lichamelijke klachten dus dat scheelt al.
Het gaat mij echt om de cravings, het terugvallen.
Iemand nog tips?
Sterkte ermee, Duveldrinker.

Ik heb sinds zaterdag niet gedronken en ook geen lichamelijke klachten. Psychisch voel ik me wel slechter. De psychiater en de psycholoog zijn het er over eens dat ik uitsluitend drink om de PTSS te onderdrukken. Ik kan elke keer zonder problemen 2 weken stoppen totdat alle herinneringen van vroeger me te veel worden. Ik onderdruk dat met alcohol.
pi_187372034
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 13:01 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Sterkte ermee, Duveldrinker.

Ik heb sinds zaterdag niet gedronken en ook geen lichamelijke klachten. Psychisch voel ik me wel slechter. De psychiater en de psycholoog zijn het er over eens dat ik uitsluitend drink om de PTSS te onderdrukken. Ik kan elke keer zonder problemen 2 weken stoppen totdat alle herinneringen van vroeger me te veel worden. Ik onderdruk dat met alcohol.
Klopt ik kan ook prima stoppen, wat mij best verrast aangezien ik echt veel drink en al jarenlang.
Ik drink voornamelijk om prikkels te onderdrukken. Door autisme ben ik vaak snel overprikkeld en dan zit mijn hoofd helemaal vol met hersenspinsels.
Verder natuurlijk de gebruikelijke triggers zoals weekend, vakantie, feestjes, alleen en verveeld, angsten, verleiding in supermarkt tot zelfs bepaalde geuren of smaken die aan alcohol doen denken.
pi_187372904
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 13:01 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Sterkte ermee, Duveldrinker.

Ik heb sinds zaterdag niet gedronken en ook geen lichamelijke klachten. Psychisch voel ik me wel slechter. De psychiater en de psycholoog zijn het er over eens dat ik uitsluitend drink om de PTSS te onderdrukken. Ik kan elke keer zonder problemen 2 weken stoppen totdat alle herinneringen van vroeger me te veel worden. Ik onderdruk dat met alcohol.
Wel beter dat je nu niet drinkt. Kan die psycholoog daar niet intensief mee aan de slag? Mijn ex heeft ook Ptss die gaat binnenkort intern een soort intensieve therapie volgen 2x4 dagen is dat.
pi_187379175
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 16:31 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ik ben ook meer een thuis drinker, dat gaat denk ik met de tijd het moeilijkst worden.
Maar goed daarvoor moet ik eerst naar de slijterij, kopen en openmaken en drinken zijn behoorlijk wat stappen, zaak is om een plan te maken die stappen niet te maken hoe zwaar dat ook gaat worden.
Alleen lukt het helaas niet, ja voor 4 weken ofzo daarna ik ga toch voor gaas.
Dat zijn inderdaad nogal wat stappen. Dan kan je wel bij jezelf bedenken van nee dit is niet wat ik wil!
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  woensdag 12 juni 2019 @ 00:03:23 #117
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_187381103
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 17:56 schreef phoenyx het volgende:
Ik heb volgens mij 1 keer alcoholvergiftiging gehad. Stroh 80 gemixt, maar hoe je dat ook mixt je krijgt altijd teveel binnen om het zo maar te zeggen. Ging om 5 uur slapen en weet nog dat ik om 7 uur uit bed ging me aankleedde en naar buiten ging om te lopen omdat ik me zo leip voelde. Was ook een persoon die zijn hond uitliet maar mijn zicht was ontzettend wazig.
Dat is niet echt vergiftiging, tenminste nietin mijn ogen, dat is gewoon oververmoeidheid en misschien en beetje teveel gedronken, zo voelde ik me elke zondag 20 jaar geleden en ben nu 37.
pi_187381404
Wat mij verbaasd trouwens. Is dat veel van jullie zeggen niet echt onwijs last van ontwenning?

Ik heb dat namelijk wel en echt erg ook. Ok het duurt meestal maar paar dagen. Maar kan me aardig beroerd voelen hoor dan? Echt zelfs tot rare lichtflitsen zien enzo wel gehad?
Do what you love, love what you do!
  woensdag 12 juni 2019 @ 14:57:59 #119
133321 Burner82
Speedo fan
pi_187388301
Ik heb 6 weken niet gedronken, tot afgelopen zaterdag. 1 avond weer eens ouderwets gezopen, nu weer niks. Ik ben gestart met Baclofen om de ¨zucht¨ te verminderen. Ik hoop vandaag een datum te krijgen wanneer ik naar een kliniek kan (sta op de wachtlijst, maar ja, ene dag is het 8 weken wachtlijst, andere dag 5 weken).
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_187388911
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 14:57 schreef Burner82 het volgende:
Ik heb 6 weken niet gedronken, tot afgelopen zaterdag. 1 avond weer eens ouderwets gezopen, nu weer niks. Ik ben gestart met Baclofen om de ¨zucht¨ te verminderen. Ik hoop vandaag een datum te krijgen wanneer ik naar een kliniek kan (sta op de wachtlijst, maar ja, ene dag is het 8 weken wachtlijst, andere dag 5 weken).
Mag ik vragen waarom je naar een kliniek wilt en zoja, naar wat voor kliniek ga je (GGZ of prive?)

Als je zelfstandig al 6 weken nuchter kan blijven (petje af) is ambulante hulp dan niet fijner of krijg je in die kliniek ook psychologische ondersteuning?
Hell To The Liars
  woensdag 12 juni 2019 @ 16:16:12 #121
133321 Burner82
Speedo fan
pi_187389939
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 15:25 schreef Droopie het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom je naar een kliniek wilt en zoja, naar wat voor kliniek ga je (GGZ of prive?)

Als je zelfstandig al 6 weken nuchter kan blijven (petje af) is ambulante hulp dan niet fijner of krijg je in die kliniek ook psychologische ondersteuning?
Ik ben doorverwezen. Ik zit morgen 8 weken op een PAAZ. Planning is om van hieruit naar de kliniek te gaan.
Dus helemaal uit mezelf ben ik niet 6 weken nuchter gebleven.
Het is een GGZ-(verslavings)kliniek, waarbij ook andere psychologische klachten behandeld worden. Al is vooral dat laatste voor mij van toepassing.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_187390162
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:16 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Ik ben doorverwezen. Ik zit morgen 8 weken op een PAAZ. Planning is om van hieruit naar de kliniek te gaan.
Dus helemaal uit mezelf ben ik niet 6 weken nuchter gebleven.
Het is een GGZ-(verslavings)kliniek, waarbij ook andere psychologische klachten behandeld worden. Al is vooral dat laatste voor mij van toepassing.
Fijn dat er idd aan je psychologische problemen aandacht wordt besteed.
Krijg je dan soort dubbele diagnose behandeling?

Mocht je er behoefte aan hebben om tijdens je behandeling hier te posten top, ben wel benieuwd hoe het dan met je gaat.

Sowieso succes, dat er maar snel plek voor je is :)
Hell To The Liars
  woensdag 12 juni 2019 @ 16:36:58 #123
133321 Burner82
Speedo fan
pi_187390332
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:27 schreef Droopie het volgende:

[..]

Fijn dat er idd aan je psychologische problemen aandacht wordt besteed.
Krijg je dan soort dubbele diagnose behandeling?

Mocht je er behoefte aan hebben om tijdens je behandeling hier te posten top, ben wel benieuwd hoe het dan met je gaat.

Sowieso succes, dat er maar snel plek voor je is :)
Het is met een dubbele diagnose idd. Verslaving staat eigenlijk niet voorop, maar ja. Voor de kliniek is het een beetje aangepast, anders wordt je afgewezen. Ik zat sowieso al op het randje van aangenomen worden.
Ik zal tzt wat posten als het gaat daar. Maar dat gaat nog wel een tijd duren. In 1e instantie was de wachtlijst 8 weken, vandaag hoorde ik 5 weken. Ik hoopte vandaag een datum te krijgen, maar helaas.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_187392215
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:36 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Het is met een dubbele diagnose idd. Verslaving staat eigenlijk niet voorop, maar ja. Voor de kliniek is het een beetje aangepast, anders wordt je afgewezen. Ik zat sowieso al op het randje van aangenomen worden.
Ik zal tzt wat posten als het gaat daar. Maar dat gaat nog wel een tijd duren. In 1e instantie was de wachtlijst 8 weken, vandaag hoorde ik 5 weken. Ik hoopte vandaag een datum te krijgen, maar helaas.
Mag ik vragen wat je andere diagnose is?
Ik heb ook een 2e diagnose.
pi_187392445
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 18:39 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat je andere diagnose is?
Ik heb ook een 2e diagnose.
Dubbele diagnose behandeling is volgens mij altijd depressie en drankmisbruik.

edit: hmm dus niet altijd depressie

https://www.afkickkliniekwijzer.nl/dubbele-diagnose/
Hell To The Liars
  woensdag 12 juni 2019 @ 19:18:15 #126
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187392947
Hier iemand die wil stoppen. Ik drink niet elke dag, maar iets te vaak en voor de verkeerde redenen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_187393029
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 19:18 schreef Keep_Walking het volgende:
Hier iemand die wil stoppen. Ik drink niet elke dag, maar iets te vaak en voor de verkeerde redenen.
Hey welkom hier. Wanneer je niet kan stoppen of wanneer het je leven negatief beïnvloedt dan heb je een probleem met alcohol. Daar hoef je niet elke dag voor te drinken.
pi_187393131
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 18:50 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dubbele diagnose behandeling is volgens mij altijd depressie en drankmisbruik.

edit: hmm dus niet altijd depressie

https://www.afkickkliniekwijzer.nl/dubbele-diagnose/
Wanneer ik mijn stoornis goed onder controle heb en daarin begeleid wordt heb ik minder kans op een terugval. Ik denk dat in de behandeling van de verslaving en stoornis ook best veel dingen overeen gaan komen.

Mijn huisarts gaat mij aanmelden voor een intake gesprek voor een behandeling bij een verslavingskliniek.
Dat zijn gewoon een paar avonden per week groeps sessies.

Ik heb zelf al psycho educatie en plannen en organiseren gevolgd voor mijn autisme. Als ik een
terugval met alcohol heb dan pak ik vaak die 2 cursus mappen erbij om mijzelf te resetten.
  woensdag 12 juni 2019 @ 19:32:58 #129
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187393233
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 19:22 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Hey welkom hier. Wanneer je niet kan stoppen of wanneer het je leven negatief beïnvloedt dan heb je een probleem met alcohol. Daar hoef je niet elke dag voor te drinken.
Het beïnvloed mijn leven niet negatief, maar lukt nog moeilijk om helemaal te stoppen. Zelfs een week halen lukt nog niet.

Maar is er ook niet echt een reden om te stoppen omdat alles relatief goed gaat, misschien kan ik wel stoppen als het echt moet...
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 12 juni 2019 @ 20:09:08 #130
133321 Burner82
Speedo fan
pi_187393798
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 18:39 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat je andere diagnose is?
Ik heb ook een 2e diagnose.
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 18:50 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dubbele diagnose behandeling is volgens mij altijd depressie en drankmisbruik.

edit: hmm dus niet altijd depressie

https://www.afkickkliniekwijzer.nl/dubbele-diagnose/
Ik heb ook depressieve klachten, onder andere. Ik heb hier ook een psychologisch onderzoek gehad, daar kwam iets meer naar voren dan de depressie.
Dat is vervolgens ook weer terug te leiden naar een persoonlijkheidsstoornis (icm ontwikkelijkspsychopathie). Daarom dat ze erg twijfelde om me aan te nemen bij de verslavingskliniek.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_187394868
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 00:03 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Dat is niet echt vergiftiging, tenminste nietin mijn ogen, dat is gewoon oververmoeidheid en misschien en beetje teveel gedronken, zo voelde ik me elke zondag 20 jaar geleden en ben nu 37.
Oke dan dronk je elke zaterdag waarschijnlijk hetgene wat ik als maximum een keer dronk, omgerekend die keer ongeveer 1,1 liter wodka van 40%
pi_187396842
Ongeveer 5 jaar geleden geheelonthouder geworden en eigenlijk mis ik het niet echt. Niet zozeer gestopt omdat ik echt verslaafd was, maar wel omdat ik het om de verkeerde redenen dronk.

Af en toe zondig ik me tegenwoordig nog eens aan alcoholvrij bier, dat naar mijn herinnering tegenwoordig een stuk beter smaakt dan vroeger.
Miata is always the answer
pi_187396992
wellicht is deze wel handig voor iedereen denk. Maar afkick van alcohol kan best nog lastig zijn. of zelfs gevaarlijk wel.

Lees dat niet onwijs veel hier en ok ik ben niet meer extreem verslaafder als de rest... Maar ik heb daar wel last van dus. Echt erg ook eerste paar dagen



Blauwe klopt beetje bij mij. Dagje korter wellicht
Do what you love, love what you do!
pi_187397824
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 22:44 schreef j669 het volgende:
Ongeveer 5 jaar geleden geheelonthouder geworden en eigenlijk mis ik het niet echt. Niet zozeer gestopt omdat ik echt verslaafd was, maar wel omdat ik het om de verkeerde redenen dronk.

Af en toe zondig ik me tegenwoordig nog eens aan alcoholvrij bier, dat naar mijn herinnering tegenwoordig een stuk beter smaakt dan vroeger.
Netjes :)
Hell To The Liars
pi_187397838
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 22:44 schreef j669 het volgende:
Ongeveer 5 jaar geleden geheelonthouder geworden en eigenlijk mis ik het niet echt. Niet zozeer gestopt omdat ik echt verslaafd was, maar wel omdat ik het om de verkeerde redenen dronk.

Af en toe zondig ik me tegenwoordig nog eens aan alcoholvrij bier, dat naar mijn herinnering tegenwoordig een stuk beter smaakt dan vroeger.
Wat is daar zondigen aan.
Alcoholvrij bier of een cola, same ol' toch

Al heb ik de eerste 2 jaar van stoppen alcoholvrij bier wel laten staan

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2019 23:30:56 ]
pi_187397870
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 20:09 schreef Burner82 het volgende:

[..]


[..]

Ik heb ook depressieve klachten, onder andere. Ik heb hier ook een psychologisch onderzoek gehad, daar kwam iets meer naar voren dan de depressie.
Dat is vervolgens ook weer terug te leiden naar een persoonlijkheidsstoornis (icm ontwikkelijkspsychopathie). Daarom dat ze erg twijfelde om me aan te nemen bij de verslavingskliniek.
Apart dat ze twijfelde als ze dubbele diagnose aanbieden.
Maar gelukkig hebben ze je "aangenomen".
Depressie en alcoholmisbruik is beetje kip en ei verhaal, wat was er eerst :)
Hell To The Liars
pi_187401017
Vandaag afspraak bij de huisarts. Een nieuwe want mijn oude huisarts werkt er niet meer blijkbaar. Was even een verrassing.
  donderdag 13 juni 2019 @ 10:30:10 #138
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_187402081
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 22:52 schreef kree het volgende:
wellicht is deze wel handig voor iedereen denk. Maar afkick van alcohol kan best nog lastig zijn. of zelfs gevaarlijk wel.

Lees dat niet onwijs veel hier en ok ik ben niet meer extreem verslaafder als de rest... Maar ik heb daar wel last van dus. Echt erg ook eerste paar dagen

[ afbeelding ]

Blauwe klopt beetje bij mij. Dagje korter wellicht
Ik had vorig jaar pas een epileptische aanval na 3 dagen. Functioneerde de dagen ervoor gewoon normaal, alleen last van steeds dingen in mn ooghoeken zien die er niet zijn.
pi_187402590
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 23:30 schreef Droopie het volgende:

[..]

Apart dat ze twijfelde als ze dubbele diagnose aanbieden.
Maar gelukkig hebben ze je "aangenomen".
Depressie en alcoholmisbruik is beetje kip en ei verhaal, wat was er eerst :)
Ze maken een risico-analyse. Op basis van de intake en de casus op papier was ik afgewezen, pas bij het adviesgesprek met de hoofdbehandelaar, dat ze van gedachte veranderde.
Bij mij was de alcohol eerst, het ging van recreatief gebruik naar functioneel (en (zelf)bescherming) en misbruik.
Vervolgens heeft het natuurlijk wel meegespeeld bij de depressie.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_187402622
@Keep_Walking @Duveldrinker ; al een nieuwe nick overwogen? Met deze nick worden jullie telkens herinnert aan hetgeen jullie willen verbannen uit jullie leven.

Is dat niet een beetje zegmaar de kat op het spek binden of jezelf kastijden? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 13 juni 2019 @ 11:24:36 #141
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187402674
quote:
5s.gif Op donderdag 13 juni 2019 11:20 schreef vosss het volgende:
@:Keep_Walking @:Duveldrinker ; al een nieuwe nick overwogen? Met deze nick worden jullie telkens herinnert aan hetgeen jullie willen verbannen uit jullie leven.

Is dat niet een beetje zegmaar de kat op het spek binden of jezelf kastijden? :@
Ik snap het niet zo goed. Keep_Walking heb ik niet gekozen vanwege alcoholgebruik, het niet geïnspireerd door whiskey.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_187405854
Wachtlijsten in de verslavingszorg:
Tijdens het laatste gesprek op 6 juni: 8 weken.
Gisteren toen er gebeld werd: 5 weken (Maar de casemanager wist meer, maar die was onbereikbaar).
Vandaag weer gebeld: dinsdag kan ik terecht...

|:( |:(
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_187406035
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 15:45 schreef Burner82 het volgende:
Wachtlijsten in de verslavingszorg:
Tijdens het laatste gesprek op 6 juni: 8 weken.
Gisteren toen er gebeld werd: 5 weken (Maar de casemanager wist meer, maar die was onbereikbaar).
Vandaag weer gebeld: dinsdag kan ik terecht...

|:( |:(
Misschien veel mensen die afgehaakt zijn?

Wel goed nieuws voor je, en niet gelijk heel dit weekend je kop eraf zuipen he ;)
Hell To The Liars
pi_187406048
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 11:18 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Ze maken een risico-analyse. Op basis van de intake en de casus op papier was ik afgewezen, pas bij het adviesgesprek met de hoofdbehandelaar, dat ze van gedachte veranderde.
Bij mij was de alcohol eerst, het ging van recreatief gebruik naar functioneel (en (zelf)bescherming) en misbruik.
Vervolgens heeft het natuurlijk wel meegespeeld bij de depressie.
Herkenbaar, alleen bij mij weet ik nog steeds wat het startte.
Je bent beide ook niet van de een op de andere dag.
Hell To The Liars
pi_187406386
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 15:58 schreef Droopie het volgende:

[..]

Misschien veel mensen die afgehaakt zijn?

Wel goed nieuws voor je, en niet gelijk heel dit weekend je kop eraf zuipen he ;)
Kans is aanwezig. Maar het scheelde natuurlijk dat de psychiater hier van de PAAZ belde, dat ik nog steeds opgenomen was en wanneer ik terecht kon.

It crossed my mind _O-
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_187406419
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 15:59 schreef Droopie het volgende:

[..]

Herkenbaar, alleen bij mij weet ik nog steeds wat het startte.
Je bent beide ook niet van de een op de andere dag.
Depri ben ik gelukkig een heel stuk minder.
Ik weet ook waarom ik drink, maar daar kleven ook de nodige risico's aan.
Ik hoop dat ik een andere manier vind, om datgene te voorkomen, wat ik met alcohol wil voorkomen.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_187406945
quote:
5s.gif Op donderdag 13 juni 2019 11:20 schreef vosss het volgende:
@:Keep_Walking @:Duveldrinker ; al een nieuwe nick overwogen? Met deze nick worden jullie telkens herinnert aan hetgeen jullie willen verbannen uit jullie leven.

Is dat niet een beetje zegmaar de kat op het spek binden of jezelf kastijden? :@
Kan je die wijzigen of moet je dan een nieuwe account aanmaken?
pi_187406960
Ik ben aangemeld bij dezelfde instantie als waar ik mijn diagnose autisme heb gekregen. Wordt binnen 5 werkdagen gebeld.
pi_187407072
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 16:56 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik ben aangemeld bij dezelfde instantie als waar ik mijn diagnose autisme heb gekregen. Wordt binnen 5 werkdagen gebeld.
Dat schiet lekker op.Scheelt ook dat het dezelfde instantie is natuurlijk.
Al iets bekend over wachtlijst?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_187407350
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 16:55 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Kan je die wijzigen of moet je dan een nieuwe account aanmaken?
Als je het heel lief aan @Danny vraagt? Misschien ex-Duveldrinker :P
Hell To The Liars
pi_187451565
Ik ga weer een poging wagen :@ Ik weet het jojo...

Up and down, zo is het leven.
pi_187456728
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 11:47 schreef RedShoe het volgende:
Ik ga weer een poging wagen :@ Ik weet het jojo...

Up and down, zo is het leven.
Ja maar wel vermoeiend toch dat stoppen en terugvallen?
pi_187457487
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 18:07 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja maar wel vermoeiend toch dat stoppen en terugvallen?
Je raakt eraan gewend. Een leven nooit meer drinken kan ik me niet voorstellen.
pi_187471221
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 18:57 schreef RedShoe het volgende:

[..]

Je raakt eraan gewend. Een leven nooit meer drinken kan ik me niet voorstellen.
Andere sociale contacten zoeken. Andere comfort-zone. Met mensen die bvaan sport doen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_187481574
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 16:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Andere sociale contacten zoeken. Andere comfort-zone. Met mensen die bvaan sport doen.
Dat is de oplossing toch niet?

Alle contacten die ik heb drinken (op enkele familieleden na die niet meer mogen drinken van de dokter).

Ik drink altijd als ik alleen thuis ben. Als er een BBQ is of een verjaardag bij iemand drink ik vaak niks.
pi_187492680
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:10 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Dat is de oplossing toch niet?

Alle contacten die ik heb drinken (op enkele familieleden na die niet meer mogen drinken van de dokter).

Ik drink altijd als ik alleen thuis ben. Als er een BBQ is of een verjaardag bij iemand drink ik vaak niks.
Nu alles leeggooien en niks meer kopen dus
pi_187539571
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:10 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Dat is de oplossing toch niet?

Alle contacten die ik heb drinken (op enkele familieleden na die niet meer mogen drinken van de dokter).

Ik drink altijd als ik alleen thuis ben. Als er een BBQ is of een verjaardag bij iemand drink ik vaak niks.
Waarschijnlijk wil je aan de buitenwereld laten zien dat je niet drinkt, om dan in je eentje "de schade" weer in te halen. Dus andere sociale contacten (met mensen die niet drinken) is wel degelijk een "go". En wat MCH al zei: Gewoon niks meer kopen. Ik heb ook weinig moeite om "geen wortelsap" te kopen, of "geen bezoek te brengen aan het pannenlappen-museum". Zoek afleiding. Met name in "beweging, in de breedste zin van het woord". Ga hardlopen, fietsen. Maar de meeste mensen vallen ten prooi aan uitstelgedrag. Zo iets van: Dan moet ik eerst een hardloop-app downloaden en de batterijen van mijn mobieltje zijn op. Of "Ik kan de sportschool niet betalen".
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 00:23:43 #158
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_187545266
Dit is een typische vorm van negatieve hulp (bedenk die term nu net), mensen willen je er van af helpen en gaan rare dingen doen, ja we helpen wel, wij drinken ook niet, maandje later zit je met het kerstdiner aan tafel met diezelfde mensen, allemaal aan de wijn, en dan komt de vraag wat wil je drinken? - doe maar een sapje (terwijl er al een wijnglas naast je bord staat, ze bedoelden rood of wit).

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 19:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wil je aan de buitenwereld laten zien dat je niet drinkt, om dan in je eentje "de schade" weer in te halen. Dus andere sociale contacten (met mensen die niet drinken) is wel degelijk een "go". En wat MCH al zei: Gewoon niks meer kopen. Ik heb ook weinig moeite om "geen wortelsap" te kopen, of "geen bezoek te brengen aan het pannenlappen-museum". Zoek afleiding. Met name in "beweging, in de breedste zin van het woord". Ga hardlopen, fietsen. Maar de meeste mensen vallen ten prooi aan uitstelgedrag. Zo iets van: Dan moet ik eerst een hardloop-app downloaden en de batterijen van mijn mobieltje zijn op. Of "Ik kan de sportschool niet betalen".
Ik werk zelfs in een sportschool en mag gratis sporten. Vanavond weer een gezellig avondje gehad, veel geluld met klanten, altijd wel wat te beleven, maar sporten is niet DE oplossing ofzo hoor, dat is maar een uurtje per dag en je kan ook niet 7 dagen per week intensief sporten, je moet er echt een hobby ofzo naast hebben, dingen uitzoeken, dingen die je spannend vond als kind, zoals Lego ofzo.

Ik kon nooit slapen (als kind en nog steeds niet) en had altijd nachtmerries enzo, maar soms deed ik alsof ik sliep en ging ik om 02:00 snachts als klein kindje verder met mn Lego stad. Die passie, wat ik toen had, zoiets moet ik/je gewoon echt weer hebben. Iets waar je voor op wil staan, die zijn er weinig.

[ Bericht 9% gewijzigd door EasyLife op 22-06-2019 00:29:12 ]
pi_187546011
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 00:23 schreef EasyLife het volgende:
Dit is een typische vorm van negatieve hulp (bedenk die term nu net), mensen willen je er van af helpen en gaan rare dingen doen, ja we helpen wel, wij drinken ook niet, maandje later zit je met het kerstdiner aan tafel met diezelfde mensen, allemaal aan de wijn, en dan komt de vraag wat wil je drinken? - doe maar een sapje (terwijl er al een wijnglas naast je bord staat, ze bedoelden rood of wit).
[..]

Ik werk zelfs in een sportschool en mag gratis sporten. Vanavond weer een gezellig avondje gehad, veel geluld met klanten, altijd wel wat te beleven, maar sporten is niet DE oplossing ofzo hoor, dat is maar een uurtje per dag en je kan ook niet 7 dagen per week intensief sporten, je moet er echt een hobby ofzo naast hebben, dingen uitzoeken, dingen die je spannend vond als kind, zoals Lego ofzo.

Ik kon nooit slapen (als kind en nog steeds niet) en had altijd nachtmerries enzo, maar soms deed ik alsof ik sliep en ging ik om 02:00 snachts als klein kindje verder met mn Lego stad. Die passie, wat ik toen had, zoiets moet ik/je gewoon echt weer hebben. Iets waar je voor op wil staan, die zijn er weinig.
Ben het wel met je eens, sporten is sowieso niet de oplossing.
Hooguit (en dan moet het nog je ding zijn, een afleiding van).

Voor mij werkt dit zo niet.

Ik kan 1 tip geven en die werkt sowieso. (en ervaringsdeskundige he. en op en af dit verhaal ook voor mij)
Zorg dat je een ritme hebt, werk, verplichtingen waar je niet onderuit kunt komen etc. Dat helpt namelijk.
Want als je een keuze hebt tussen op straat komen te staan en lekker blijven drinken etc. Of werk en inkomen, woning (familie/vrienden) en een vast ritme per dag en dat je gewoon niet eens kans kan hebben om te drinken omdat je de volgende morgen optijd op je werk moet zijn....

Tja dan is de keuze makkelijk hé

Maar ok, zo simpel is het helemaal niet voor iedereen, ook voor mij niet. En ik ben echt op en neer tussen wel en niet drinken.
Maargoed ik weet wel (en denk iedereen ook wel die drinkt diep van binnen, dat dit niet de goede weg is he?)

Nouja make sense of niet?
Weet niet, ik ben wellicht niet de beste persoon die dit dan moet gaan zeggen, maar iig alcohol is nooit een oplossing of medicijn etc.
Do what you love, love what you do!
pi_187548399
Verplichtingen en werk zijn inderdaad een prima stok tussen de deur. Het is ook belangrijk om de vakantie, vrije dagen en weekend goed in te plannen zodat je in het ritme blijft. Dat is echt keihard werken, klinkt stom maar zo voelt het wel.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 11:34:45 #161
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_187548951
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:46 schreef Duveldrinker het volgende:
Verplichtingen en werk zijn inderdaad een prima stok tussen de deur. Het is ook belangrijk om de vakantie, vrije dagen en weekend goed in te plannen zodat je in het ritme blijft. Dat is echt keihard werken, klinkt stom maar zo voelt het wel.
Ik wilde laatst ook een weekend in de tuin werken ofzo, maar niet eens geld voor 1 tuinpaal, dat schiet echt niet op, ik kijk altijd graag van die series over die lui die in Alaska wonen ofzo, lekker de hele dag bezig zijn. Hier kan je echt niks zelf bouwen zonder dat je in de schulden komt. Huis en tuin, echt belachelijk duur allemaal, ook al wil je het zelf doen.
pi_187553903
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 11:34 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Ik wilde laatst ook een weekend in de tuin werken ofzo, maar niet eens geld voor 1 tuinpaal, dat schiet echt niet op, ik kijk altijd graag van die series over die lui die in Alaska wonen ofzo, lekker de hele dag bezig zijn. Hier kan je echt niks zelf bouwen zonder dat je in de schulden komt. Huis en tuin, echt belachelijk duur allemaal, ook al wil je het zelf doen.
En als je nu eens vrijwilligerswerk doet door bv tuinen en/of wandelpaden op te ruimen van anderen?
Soms zijn er tuinen bij bejaardenhuizen of andere instellingen die onderhoud behoeven en waar geen geld is voor hoveniers. Vaak moeten wandel- en fietspaden opgeruimd worden (inclusief berm) en mag je een middagje red-bull-blikjes rapen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_187554320
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 18:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

En als je nu eens vrijwilligerswerk doet door bv tuinen en/of wandelpaden op te ruimen van anderen?
Soms zijn er tuinen bij bejaardenhuizen of andere instellingen die onderhoud behoeven en waar geen geld is voor hoveniers. Vaak moeten wandel- en fietspaden opgeruimd worden (inclusief berm) en mag je een middagje red-bull-blikjes rapen.
Easylife werkt volgens mij in een sportschool.
pi_187554362
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:46 schreef Duveldrinker het volgende:
Verplichtingen en werk zijn inderdaad een prima stok tussen de deur. Het is ook belangrijk om de vakantie, vrije dagen en weekend goed in te plannen zodat je in het ritme blijft. Dat is echt keihard werken, klinkt stom maar zo voelt het wel.
Eens :)
Do what you love, love what you do!
pi_187554386
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 19:29 schreef kree het volgende:

[..]

Eens :)
Hoor ook altijd op mijn werk , zo bijna lekker weekend of straks eindelijk vakantie. Ik denk dan, potentiële gevaren om weer helemaal te ontsporen.
pi_187554396
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 11:34 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Ik wilde laatst ook een weekend in de tuin werken ofzo, maar niet eens geld voor 1 tuinpaal, dat schiet echt niet op, ik kijk altijd graag van die series over die lui die in Alaska wonen ofzo, lekker de hele dag bezig zijn. Hier kan je echt niks zelf bouwen zonder dat je in de schulden komt. Huis en tuin, echt belachelijk duur allemaal, ook al wil je het zelf doen.
Ok en dan denk je dat en beseft dat het niet kan (btw fan van die series ook) maar als je geen geld ervoor hebt dan zul je ervoor moeten werken en niet alleen drank van kopen en gaan zitten en denken, van tja dit sucks kan niks doen, trek er nog eentje open ofzo :)
Do what you love, love what you do!
pi_187554408
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 19:31 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Hoor ook altijd op mijn werk , zo bijna lekker weekend of straks eindelijk vakantie. Ik denk dan, potentiële gevaren om weer helemaal te ontsporen.
klopt ja, het stoppen opzich is het niet eens (hoewel nog kut soms) het volhouden is 1000x lastiger.
Maar daar helpt ritme weer in en in vakanties is dat idd helemaal lastig.
Do what you love, love what you do!
pi_187554411
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 19:50 schreef Smicky het volgende:
Gisteravond en vandaag kreeg ik een beetje het gevoel van "ik heb zin in bier". Vandaag boodschappen gedaan en... Kan met trots zeggen dat ik netjes een 6-pack alcoholVRIJ bier heb gekocht. Het gaat mij zeker goed af. Dat vooral vanwege de situatie waarin ik mij momenteel bevind. Relatie net een week uit. Trots op mezelf. _O_
^O^
pi_187554698
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 19:34 schreef kree het volgende:

[..]

klopt ja, het stoppen opzich is het niet eens (hoewel nog kut soms) het volhouden is 1000x lastiger.
Maar daar helpt ritme weer in en in vakanties is dat idd helemaal lastig.
Ja, ik moet zeggen dat wanneer je het boek echt goed omarmt, van Allan Carr. Stoppen met alcohol. Dat zou wel echt de beste manier zijn. Ik ken mensen die zo zijn gestopt. Mij lukte het helaas niet , maar ik ben ook een geval apart.
pi_187554885
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 20:01 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja, ik moet zeggen dat wanneer je het boek echt goed omarmt, van Allan Carr. Stoppen met alcohol. Dat zou wel echt de beste manier zijn. Ik ken mensen die zo zijn gestopt. Mij lukte het helaas niet , maar ik ben ook een geval apart.
ken het boek niet, maar ik ben ook een geval apart, hmmms hulpverlening wist het allemaal ook niet echt. En eerlijk gezegd ik had er vrij weinig aan (voor mij dus he, kan prima werken voor anderen) te slim wellicht of al doorzien wat ze gaan vragen en standaard blabla.

Niet dat ik het niet geprobeerd heb ofzo want 3 verschillende geprobeerd.
Enige voor mij werkt het voor mijzelf doen enzo en ja dan lukt het mij best wel. Nu nog hoor op uitzonderingen na dat ik weer ff de fout in ga.
Maar ligt mede aan geen werk hebben even, want druk mee bezig dus dat komt binnenkort weer.
Do what you love, love what you do!
pi_187554992
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 20:17 schreef kree het volgende:

[..]

ken het boek niet, maar ik ben ook een geval apart, hmmms hulpverlening wist het allemaal ook niet echt. En eerlijk gezegd ik had er vrij weinig aan (voor mij dus he, kan prima werken voor anderen) te slim wellicht of al doorzien wat ze gaan vragen en standaard blabla.

Niet dat ik het niet geprobeerd heb ofzo want 3 verschillende geprobeerd.
Enige voor mij werkt het voor mijzelf doen enzo en ja dan lukt het mij best wel. Nu nog hoor op uitzonderingen na dat ik weer ff de fout in ga.
Maar ligt mede aan geen werk hebben even, want druk mee bezig dus dat komt binnenkort weer.
Ik denk dat het meer voor mensen is die door omstandigheden aan de drank zijn geraakt maar diep van binnen wel graag het leven omarmen.
Ik heb dat niet, ik ben in mijn jeugd en daarna zoveel kapot gemaakt door andere mensen dat ik eigenlijk twijfel of ik stiekem niet gewoon een soort trage suïcidale levenswijze heb aangenomen. Wil ik wel leven...dan wordt de behandeling natuurlijk al een stuk lastiger. Ik heb ook helaas een vrij hoog IQ waardoor psychologen redelijk kan doorgronden en met feiten kan bediscussiëren. Dit klinkt heel arrogant maar ik zie dat echt als een obstakel. Ik had liever wat minder hoog IQ gehad en wat meer sociale skills.
pi_187555078
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 20:26 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer voor mensen is die door omstandigheden aan de drank zijn geraakt maar diep van binnen wel graag het leven omarmen.
Ik heb dat niet, ik ben in mijn jeugd en daarna zoveel kapot gemaakt door andere mensen dat ik eigenlijk twijfel of ik stiekem niet gewoon een soort trage suïcidale levenswijze heb aangenomen. Wil ik wel leven...dan wordt de behandeling natuurlijk al een stuk lastiger. Ik heb ook helaas een vrij hoog IQ waardoor psychologen redelijk kan doorgronden en met feiten kan bediscussiëren. Dit klinkt heel arrogant maar ik zie dat echt als een obstakel. Ik had liever wat minder hoog IQ gehad en wat meer sociale skills.
Nee ik snap je helemaal hoor, want beetje hetzelfde bij mij dus.
En denk 9 van de 10x komt overmatig drinken voort uit iets.

Probleem van de hulpverlening iig in eerste instantie is zich richten op het gevolg ipv de oorzaak.
En tja dat had ik natuurlijk ook al zo door. En komop lijstjes invullen wanneer je trek hebt in drank. Tja, kleuter kan dat nog doen, heb ik niks aan.
Ok GGZ er dan maar bij op aandringen moet ik zeggen. Zelfde weeeer gewoon. Gevolg ipv oorzaak.

Nouja uiteindelijk heb ik maar gezegd prima zo, want bleef beetje hetzelfde. En goed het is wel ok nu hoor. Heb wel vrede met mijn verleden. En ok ja de tools (zoals ze dat noemen enzo) heb ik iets aan gehad, maar ook weer niet onwijs veel,

Uiteindelijk komt het toch op jezelf neer wel.
Do what you love, love what you do!
pi_187555146
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 20:33 schreef kree het volgende:

[..]

Nee ik snap je helemaal hoor, want beetje hetzelfde bij mij dus.
En denk 9 van de 10x komt overmatig drinken voort uit iets.

Probleem van de hulpverlening iig in eerste instantie is zich richten op het gevolg ipv de oorzaak.
En tja dat had ik natuurlijk ook al zo door. En komop lijstjes invullen wanneer je trek hebt in drank. Tja, kleuter kan dat nog doen, heb ik niks aan.
Ok GGZ er dan maar bij op aandringen moet ik zeggen. Zelfde weeeer gewoon. Gevolg ipv oorzaak.

Nouja uiteindelijk heb ik maar gezegd prima zo, want bleef beetje hetzelfde. En goed het is wel ok nu hoor. Heb wel vrede met mijn verleden. En ok ja de tools (zoals ze dat noemen enzo) heb ik iets aan gehad, maar ook weer niet onwijs veel,

Uiteindelijk komt het toch op jezelf neer wel.
Ja jij bent zelf degene die de beslissingen neemt. Ik ben gaan drinken en niemand heeft mij gedwongen.
Maar wat mij tegen staat aan de hulpverlening. Ik ben op een moment echt kneiter depressief en dan bel ik en dan zegt men ja uw afspraak is pas over 2 weken. Daar heb ik dus geen klote aan want over 2 weken zit ik weer totaal anders in mijn vel. En gaat dat gesprek nergens over.
pi_187555324
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 20:39 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja jij bent zelf degene die de beslissingen neemt. Ik ben gaan drinken en niemand heeft mij gedwongen.
Maar wat mij tegen staat aan de hulpverlening. Ik ben op een moment echt kneiter depressief en dan bel ik en dan zegt men ja uw afspraak is pas over 2 weken. Daar heb ik dus geen klote aan want over 2 weken zit ik weer totaal anders in mijn vel. En gaat dat gesprek nergens over.
De AA heeft een telefoon en de meeste mensen die telefoondienst hebben snappen wel wat er in je hoofd omgaat, kan je anders geen dubbele afspraak maken bij je huisarts en daar even 20 minuten je hart luchten.

Qua intelligentie heb je een goed punt, ik kan het anderen prima uitleggen alleen op mijzelf stukken minder. Wat er in resulteert dat ik eigenlijk bij een psych gewoon bevestiging zoekt wat ik al weet.

Tevens, mensen die zeggen dat ze een apart geval zijn.
Dat zeggen bijna alle mensen met drank/ drugs probleem in het begin die ik meegemaakt heb ;)
Hell To The Liars
pi_187555326
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 20:39 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja jij bent zelf degene die de beslissingen neemt. Ik ben gaan drinken en niemand heeft mij gedwongen.
Maar wat mij tegen staat aan de hulpverlening. Ik ben op een moment echt kneiter depressief en dan bel ik en dan zegt men ja uw afspraak is pas over 2 weken. Daar heb ik dus geen klote aan want over 2 weken zit ik weer totaal anders in mijn vel. En gaat dat gesprek nergens over.
Inderdaad ja, maar dat is de hele hulpverlening in het algemeen wel dus. tenzij je halve been ofzo eraf ligt. Dan is er wel spoedeisende hulp.

Maar eigenlijk geldt zoiets voor geestelijk ook wel, maar schort er aardig aan moet ik zeggen.
Nu ben ik niet echt in die positie gekomen, ja wel depri maar door verhalen uit het verleden en daar was opzich geen spoed bij. Maar alsnog schort het dan aan inzicht of tja? hoe wil je het noemen. Ze gaan gewoon een tekstboek verhaaltje langs wat ik zelf ook al kon bedenken. De hele inleving is er dus niet bij de patient. Tenzij je toevallig een goede treft dus.
Do what you love, love what you do!
pi_187555458
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 20:57 schreef Droopie het volgende:

[..]

De AA heeft een telefoon en de meeste mensen die telefoondienst hebben snappen wel wat er in je hoofd omgaat, kan je anders geen dubbele afspraak maken bij je huisarts en daar even 20 minuten je hart luchten.

Qua intelligentie heb je een goed punt, ik kan het anderen prima uitleggen alleen op mijzelf stukken minder. Wat er in resulteert dat ik eigenlijk bij een psych gewoon bevestiging zoekt wat ik al weet.

Tevens, mensen die zeggen dat ze een apart geval zijn.
Dat zeggen bijna alle mensen met drank/ drugs probleem in het begin die ik meegemaakt heb ;)
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 20:57 schreef Droopie het volgende:

[..]

De AA heeft een telefoon en de meeste mensen die telefoondienst hebben snappen wel wat er in je hoofd omgaat, kan je anders geen dubbele afspraak maken bij je huisarts en daar even 20 minuten je hart luchten.

Qua intelligentie heb je een goed punt, ik kan het anderen prima uitleggen alleen op mijzelf stukken minder. Wat er in resulteert dat ik eigenlijk bij een psych gewoon bevestiging zoekt wat ik al weet.

Tevens, mensen die zeggen dat ze een apart geval zijn.
Dat zeggen bijna alle mensen met drank/ drugs probleem in het begin die ik meegemaakt heb ;)
Ja klopt haha. Special people.
Hoe is het eigenlijk met jou Droopie. Ik had toen ik alleen mee las altijd heel erg bewondering voor jou en Miss April. Hoewel ik in de discussie tussen jullie altijd meer op jouw hand was. :)
pi_187555684
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 21:06 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]


[..]

Ja klopt haha. Special people.
Hoe is het eigenlijk met jou Droopie. Ik had toen ik alleen mee las altijd heel erg bewondering voor jou en Miss April. Hoewel ik in de discussie tussen jullie altijd meer op jouw hand was. :)
Met mij gaat het in het algemeen goed, als het goed is heb half juli weer werk na een half jaar pauze genomen te hebben.
Zelf een psycholoog ingeschakeld die ik uit eigen zak betaald heb en mede daardoor mijn levensstijl aangepast.

Ik drink wel af en toe, maar moet regelmatig nee verkopen aan mensen als ze avondje willen drinken.
Zonder werk/ structuur is het wel lastig voor mij als persoon.

Maar ja, als ik te vaak drink is dat niet goed voor oa. mijn hoofd en kunnen klachten terugkeren, dus mede daarom kan ik het goed in de hand houden gok ik. Tevens haal ik nooit drank in huis als ik alleen ben, dat is een gouden regel die ik mij opgelegd heb :)

ps. Thanks voor het compliment, we hebben met dit topic beiden en anderen ook hoor, onze ervaringen willen delen om andere mensen te adviseren en steun te geven.
Is die ellende niet voor niets geweest
Hell To The Liars
pi_187555743
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 21:18 schreef Droopie het volgende:

[..]

Met mij gaat het in het algemeen goed, als het goed is heb half juli weer werk na een half jaar pauze genomen te hebben.
Zelf een psycholoog ingeschakeld die ik uit eigen zak betaald heb en mede daardoor mijn levensstijl aangepast.

Ik drink wel af en toe, maar moet regelmatig nee verkopen aan mensen als ze avondje willen drinken.
Zonder werk/ structuur is het wel lastig voor mij als persoon.

Maar ja, als ik te vaak drink is dat niet goed voor oa. mijn hoofd en kunnen klachten terugkeren, dus mede daarom kan ik het goed in de hand houden gok ik. Tevens haal ik nooit drank in huis als ik alleen ben, dat is een gouden regel die ik mij opgelegd heb :)
Juist alle drank die je voor visite haalt eindigt bij jezelf. Goede regel.
Maar dit topic , jij was altijd wel de zeg maar guru die alles wist samen met haar. Ik heb echt met bewondering alle topics terug gelezen. En natuurlijk mijn maatje die dit topic is gestart. SVW. ;)
pi_187555833
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 21:22 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Juist alle drank die je voor visite haalt eindigt bij jezelf. Goede regel.
Maar dit topic , jij was altijd wel de zeg maar guru die alles wist samen met haar. Ik heb echt met bewondering alle topics terug gelezen. En natuurlijk mijn maatje die dit topic is gestart. SVW. ;)
Haha.. nou alles weten?
Kwestie van oprecht geinteresseerd in de materie, ben naar workshops geweest en echt veel gelezen en daar mijn mening naar gevormd.
Als je snapt hoe dingen werken, kan je er wat aan doen of het accepteren als het niet lukt/ kan.

Wist je bijvoorbeeld dat als je veel drinkt je lever geen vitamines en andere bouwstoffen meer opneemt en daardoor je hersens een tekort aan glucose krijgen en je dan kwestbaarder wordt voor psychische klachten :)
Hell To The Liars
pi_187555859
Thiamine :P
Do what you love, love what you do!
pi_187555893
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 21:28 schreef Droopie het volgende:

[..]

Haha.. nou alles weten?
Kwestie van oprecht geinteresseerd in de materie, ben naar workshops geweest en echt veel gelezen en daar mijn mening naar gevormd.
Als je snapt hoe dingen werken, kan je er wat aan doen of het accepteren als het niet lukt/ kan.

Wist je bijvoorbeeld dat als je veel drinkt je lever geen vitamines en andere bouwstoffen meer opneemt en daardoor je hersens een tekort aan glucose krijgen en je dan kwestbaarder wordt voor psychische klachten :)
Ow ja , ik ben een meester van de wetenschap. En ook nog Taoïstisch voedingsgeleerden. Filosofie afgestudeerd. Maar goed mijn psychische klachten kwamen al rond mijn 6e levensjaar.
Ik kan ook serieus echt prima andere mensen helpen maar mijzelf niet.
pi_187555935
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 21:29 schreef kree het volgende:
Thiamine :P
Wanneer gaat je lever dat opnemen als die alleen maar bezig is met drank af te breken?
Dat plas je zo allemaal uit hoor.
Hell To The Liars
pi_187555950
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 21:34 schreef Droopie het volgende:

[..]

Wanneer gaat je lever dat opnemen als die alleen maar bezig is met drank af te breken?
Dat plas je zo allemaal uit hoor.
Ja dat klopt, maar bedoel dus nadat je stopt met drinken enzo.
En is me inderdaad verteld ook door de huisarts dat verhaal.
Daarom voorgeschreven erbij. :)
Do what you love, love what you do!
pi_187555970
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 21:31 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ow ja , ik ben een meester van de wetenschap. En ook nog Taoïstisch voedingsgeleerden. Filosofie afgestudeerd. Maar goed mijn psychische klachten kwamen al rond mijn 6e levensjaar.
Ik kan ook serieus echt prima andere mensen helpen maar mijzelf niet.
Sommige dingen kan je niet oplossen, autisme bv.
Maar "ons" soort mensen zijn idd wel goed in destructief gedrag.

Aan de andere kant, drank werkt nooit in je voordeel als je psychische klachten hebt.
Misschien de momenten dat je dronken bent dat ze weg zijn, maar dat lijkt me niet de meest handige weg ;)
Hell To The Liars
pi_187556000
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 21:36 schreef Droopie het volgende:

[..]

Sommige dingen kan je niet oplossen, autisme bv.
Maar "ons" soort mensen zijn idd wel goed in destructief gedrag.

Aan de andere kant, drank werkt nooit in je voordeel als je psychische klachten hebt.
Misschien de momenten dat je dronken bent dat ze weg zijn, maar dat lijkt me niet de meest handige weg ;)
Zo herkenbaar dat...
Hmmms nee alcohol (of trouwens sowieso wat voor soort drugs) zullen nooit de oplossing zijn. Sterker nog het probleem gaat alleen maar groter worden, je stelt het alleen maar uit.
Do what you love, love what you do!
pi_187556008
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 21:36 schreef Droopie het volgende:

[..]

Sommige dingen kan je niet oplossen, autisme bv.
Maar "ons" soort mensen zijn idd wel goed in destructief gedrag.

Aan de andere kant, drank werkt nooit in je voordeel als je psychische klachten hebt.
Misschien de momenten dat je dronken bent dat ze weg zijn, maar dat lijkt me niet de meest handige weg ;)
Klopt , als ik dronken ben is alles ineens weg. Alle pijn is dan weg. De makkelijke weg...
pi_187556051
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 21:38 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Klopt , als ik dronken ben is alles ineens weg. Alle pijn is dan weg. De makkelijke weg...
En ook dus de meer moeilijke op lange termijn, maargoed die had je zelf ook al door denk ;)
Do what you love, love what you do!
pi_187556088
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 21:38 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Klopt , als ik dronken ben is alles ineens weg. Alle pijn is dan weg. De makkelijke weg...
Wanneer word je nou opgenomen?
En dubbele diagnose is echt goud, en schematherapie hielp mij ook goed.
Hell To The Liars
pi_187556125
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 21:41 schreef kree het volgende:

[..]

En ook dus de meer moeilijke op lange termijn, maargoed die had je zelf ook al door denk ;)
Klopt maar , nogmaals ik heb geen lange termijn doel. Daarom mijn stelling wat als je in een langzame suïcidale fase zit. Soort van te laf voor zelfmoord maar te depressief om eruit te komen.
pi_187556186
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 21:42 schreef Droopie het volgende:

[..]

Wanneer word je nou opgenomen?
En dubbele diagnose is echt goud, en schematherapie hielp mij ook goed.
Ik heb gisteren gebeld want het duurde mij te lang. Antwoord was het kan ook 10 werkdagen duren. Maar goed dat hoor ik elke keer.
pi_187556187
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 21:44 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Klopt maar , nogmaals ik heb geen lange termijn doel. Daarom mijn stelling wat als je in een langzame suïcidale fase zit. Soort van te laf voor zelfmoord maar te depressief om eruit te komen.
Beste opmerking die mijn arts toendertijd zei: "je wilt niet dood, maar niet meer dit leven dat je hebt. Als je een ander leven wilt is dit je kans"

En zo geschiedde :)
En nuchter ben ik beter in staat om de problemen van het leven op te lossen.
Maar problemen in het leven zullen er altijd zijn.
Hell To The Liars
pi_187556196
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 21:44 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Klopt maar , nogmaals ik heb geen lange termijn doel. Daarom mijn stelling wat als je in een langzame suïcidale fase zit. Soort van te laf voor zelfmoord maar te depressief om eruit te komen.
Tsja dat is een lastige?
Weet niet of ik daar wel antwoord op kan geven zo eigenlijk. Dat laat ik toch maar aan de pro psychs enzo.

Iig euhm wat kan ik wel vertellen.
Stel je drinkt gewoon en dan voel je je ok geen zorgen etc, je kent het wel.
Het punt is, het stoppen met alcohol is kut maar wel totaal mogelijk (doe ff in overleg met je huisarts ivm medicatie enzo die helpt en wellicht ook wel nodig kan zijn als je echt langdurig hebt gedronken en te veel).

Het duurt 2 dagen ofzo en dan voel je je beter al, maaaar daarna is er beetje een dipje en uit ervaring, na een week ofzo ga je je een stuk positiever voelen alweer.
Do what you love, love what you do!
pi_187556239
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 21:47 schreef Droopie het volgende:

[..]

Beste opmerking die mijn arts toendertijd zei: "je wilt niet dood, maar niet meer dit leven dat je hebt. Als je een ander leven wilt is dit je kans"

En zo geschiedde :)
En nuchter ben ik beter in staat om de problemen van het leven op te lossen.
Maar problemen in het leven zullen er altijd zijn.
Klopt, ik wil de nuchtere kant een kans geven.
pi_187556288
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 21:49 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Klopt, ik wil de nuchtere kant een kans geven.
Top gozert, succes iig.
Lees anders de boeken van Kieft eens een keer of andere ex-verslaafden.

Was afgelopen donderdag bij Phil Collins, dat is er ook een van ons :P
Hell To The Liars
pi_187556340
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 21:53 schreef Droopie het volgende:

[..]

Top gozert, succes iig.
Lees anders de boeken van Kieft eens een keer of andere ex-verslaafden.

Was afgelopen donderdag bij Phil Collins, dat is er ook een van ons :P
Klopt Eric Clapton ook.
En ik heb ook een bijzonder treurig boek gelezen.
Gelukkig hebben we de foto's nog. Over een verslaafd familie lid. Tranentrekker.
pi_187556457
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 21:57 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Klopt Eric Clapton ook.
En ik heb ook een bijzonder treurig boek gelezen.
Gelukkig hebben we de foto's nog. Over een verslaafd familie lid. Tranentrekker.
Mja, je staat in ieder geval open voor hulp en je wilt stoppen.
Die motivatie is essentieel om het te laten slagen.
Succes en je kan het :)
Hell To The Liars
pi_187556494
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 22:06 schreef Droopie het volgende:

[..]

Mja, je staat in ieder geval open voor hulp en je wilt stoppen.
Die motivatie is essentieel om het te laten slagen.
Succes en je kan het :)
Ja ik wel alles gedaan hebben. Je leeft misschien maar 1 keer. Maar een zacht einde zou ook best ok zijn hoor. :)
pi_187556565
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 22:09 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja ik wel alles gedaan hebben. Je leeft misschien maar 1 keer. Maar een zacht einde zou ook best ok zijn hoor. :)
Je hoeft ook niet alles gelijk op lange termijn te bekijken hé?
Met stoppen met drinken is het gewoon van dag tot dag.
En ok dat zijn de eerste stappen al.

Heb je dat overwonnen dan is het meer de strijd om het vol te houden en niet in het oude terug te vallen
Do what you love, love what you do!
pi_187556583
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 22:09 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja ik wel alles gedaan hebben. Je leeft misschien maar 1 keer. Maar een zacht einde zou ook best ok zijn hoor. :)
Dat kan altijd nog :P
Achteraf was mijn herstelperiode de beste tijd van mijn leven.

Als je denkt veel te weten, is het prachtig om jezelf te leren kennen.
Zie het als een kapot oud huis dat je compleet sloopt en dan helemaal opnieuw kan gaan bouwen met de levenservaring van jezelf en hulp van anderen.
Hell To The Liars
pi_187556602
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 22:13 schreef kree het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet alles gelijk op lange termijn te bekijken hé?
Met stoppen met drinken is het gewoon van dag tot dag.
En ok dat zijn de eerste stappen al.

Heb je dat overwonnen dan is het meer de strijd om het vol te houden en niet in het oude terug te vallen
Ja daarna start de echte problematiek. Drinken om de rest te vergeten. Ik moet denk ik de echte kern aanpakken. Maar dat is best confronterend.
pi_187556668
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 22:16 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja daarna start de echte problematiek. Drinken om de rest te vergeten. Ik moet denk ik de echte kern aanpakken. Maar dat is best confronterend.
https://medium.com/@marni(...)8c723cb23#.51mlyb8oz

Klopt, zo erg als bij hem was het bij mij niet.
Maar 5 maanden na het stoppen kwam de klap bij mij binnen en toen begon de strijd pas echt.
Zonder strijd geen overwinning he ;)
Hell To The Liars
pi_187556791
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 22:20 schreef Droopie het volgende:

[..]

https://medium.com/@:marn(...)8c723cb23#.51mlyb8oz

Klopt, zo erg als bij hem was het bij mij niet.
Maar 5 maanden na het stoppen kwam de klap bij mij binnen en toen begon de strijd pas echt.
Zonder strijd geen overwinning he ;)
Bij mij wel hoor. Ik heb leverontsteking. Elke dag..denken heb ik pijn of niet. En ik kan prima een lever stoot uitdelen. Maar dat is beter dan deze sluimerende drukkende pijn.
Ik blijf toch terugvallen. Al 5 jaar lang.
pi_187557151
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 22:28 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Bij mij wel hoor. Ik heb leverontsteking. Elke dag..denken heb ik pijn of niet. En ik kan prima een lever stoot uitdelen. Maar dat is beter dan deze sluimerende drukkende pijn.
Ik blijf toch terugvallen. Al 5 jaar lang.
Je hebt de hoop en wil toch?
Anders zou je het hier niet vragen, begin gewoon eens eerst bij het hele begin ipv de hele rest te overdenken? ;)
Over een weekje als je maandag stopt (huisarts) dan wil ik je graag volgende week eens spreken en ja tis kut. Maar het kan wel.
Do what you love, love what you do!
pi_187557435
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 22:28 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Bij mij wel hoor. Ik heb leverontsteking. Elke dag..denken heb ik pijn of niet. En ik kan prima een lever stoot uitdelen. Maar dat is beter dan deze sluimerende drukkende pijn.
Ik blijf toch terugvallen. Al 5 jaar lang.
Gaat die leveronsteking straks weg als je nuchter bent?
Of heb je kans op een levertransplantatie?
Hell To The Liars
pi_187557553
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 22:28 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Bij mij wel hoor. Ik heb leverontsteking. Elke dag..denken heb ik pijn of niet. En ik kan prima een lever stoot uitdelen. Maar dat is beter dan deze sluimerende drukkende pijn.
Ik blijf toch terugvallen. Al 5 jaar lang.
Hoeveel dronk je dan ? Als ik vragen mag..
Ik zwaai naar dieren.
pi_187557827
quote:
11s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 23:10 schreef Geerd het volgende:

[..]

Hoeveel dronk je dan ? Als ik vragen mag..
Ja vraag het me ook beetje af wel, want ik heb echt extreem veel gedronken.
Maarja je hebt zo maar wat enzo ook.
mss heb ik wel geluk gehad ofzo tot nu toe.....
Maar naar hem je lever is wel een dingetje gast! je moet daar zuinig op zijn wel soort van.
Ok zonder onheilspellend te zijn, je kunt gewoon vanaf maandag stoppen als je in de ochtend (of nu wellicht al?) hulp zoekt en krijg je diazepam enzo voor de eerste ontwenning en echt geloof mij nu. Het is kut maar je moet er ff doorheen paar dagen en dan gaat alles snel weer beter iig qua ontwenning.
Wat er met je lever is weet ik niet, dat is aan de artsen.
Do what you love, love what you do!
pi_187557864
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 23:24 schreef kree het volgende:

[..]

Ja vraag het me ook beetje af wel, want ik heb echt extreem veel gedronken.
Maarja je hebt zo maar wat enzo ook.
mss heb ik wel geluk gehad ofzo tot nu toe.....
Maar naar hem je lever is wel een dingetje gast! je moet daar zuinig op zijn wel soort van.
Ok zonder onheilspellend te zijn, je kunt gewoon vanaf maandag stoppen als je in de ochtend (of nu wellicht al?) hulp zoekt en krijg je diazepam enzo voor de eerste ontwenning en echt geloof mij nu. Het is kut maar je moet er ff doorheen paar dagen en dan gaat alles snel weer beter iig qua ontwenning.
Wat er met je lever is weet ik niet, dat is aan de artsen.
Wat is voor jou extreem?
Ik zwaai naar dieren.
pi_187557874
Een leverontsteking lijkt me iets wat ze over 10 dagen ook wel kunnen behandelen.
Gewoon de tijd uitzitten tot je je opname krijgt, dan testen ze de lever op ASAT/ ALAT waardes en zien ze ook de ontstekingwaardes.

Als je 5 jaar bezig bent moet je niet ineens in die 10 dagen een quickfix moeten gaan doen.
Hell To The Liars
pi_187557907
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 23:27 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wat is voor jou extreem?
oef confronterend dit, maar voor het topic en iedereen die er wellicht wat aan heeft ook.

Ik had/heb geen moeite met 3/4L jenever op een avondje/nacht enzo.

En wat is het voor jou?
Do what you love, love what you do!
pi_187557950
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 23:27 schreef Droopie het volgende:
Een leverontsteking lijkt me iets wat ze over 10 dagen ook wel kunnen behandelen.
Gewoon de tijd uitzitten tot je je opname krijgt, dan testen ze de lever op ASAT/ ALAT waardes en zien ze ook de ontstekingwaardes.

Als je 5 jaar bezig bent moet je niet ineens in die 10 dagen een quickfix moeten gaan doen.
euhm ik ben het daar beetje niet mee eens....?
Liever zsm uit laten zoeken wmb.
Maandag dus, of al eerder.
Do what you love, love what you do!
pi_187558140
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 23:31 schreef kree het volgende:

[..]

euhm ik ben het daar beetje niet mee eens....?
Liever zsm uit laten zoeken wmb.
Maandag dus, of al eerder.
Hij zegt dat hij een leverontsteking heeft, dat zal hij waarschijnlijk niet op het internet gelezen hebben maar reeds van een dokter vernomen hebben.

En laten we eerlijk zijn, die 10 dagen zal hij best nog wel paar keer gaan drinken.. Dus om dan met medicatie je lever nog meer te belasten met diazepam of andere troep zonder toezicht..
Over 10 dagen krijgt hij groot onderhoud en kunnen ze alles aanpakken onder deskundig toezicht en belangerijker, zonder drank krijgt zijn lever sowieso wat meer rust.

Maar ja, als ex-mod hoor ik te weten dat ik geen arts mag spelen haha..
Hell To The Liars
pi_187558199
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 23:41 schreef Droopie het volgende:

[..]

Hij zegt dat hij een leverontsteking heeft, dat zal hij waarschijnlijk niet op het internet gelezen hebben maar reeds van een dokter vernomen hebben.

En laten we eerlijk zijn, die 10 dagen zal hij best nog wel paar keer gaan drinken.. Dus om dan met medicatie je lever nog meer te belasten met diazepam of andere troep zonder toezicht..
Over 10 dagen krijgt hij groot onderhoud en kunnen ze alles aanpakken onder deskundig toezicht en belangerijker, zonder drank krijgt zijn lever sowieso wat meer rust.

Maar ja, als ex-mod hoor ik te weten dat ik geen arts mag spelen haha..
Ja nouja dat kan idd, maar als hij dat dan ook maar weet natuurlijk.
Ik heb mijn pa verloren aan leverkanker (alvlees etc) en die shit kan heel snel gaan. (tel in weken ipv maanden etc. En hoe dat ging ook met pijn, ok toch bezig, daar heb ik dus een trauma van)

Dus vandaar, liever gewoon gelijk kappen, maar even gezien zo wat hij post, wel ff de huisarts voor medicatie denk.
Je hebt twee nieren enzo dus backup, als je lever het begeeft dan is het gewoon einde verhaal. Hard, maar wel de waarheid. Dus voorzichtig mee zijn wel.

[ Bericht 3% gewijzigd door kree op 22-06-2019 23:50:35 ]
Do what you love, love what you do!
pi_187558332
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 23:29 schreef kree het volgende:

[..]

oef confronterend dit, maar voor het topic en iedereen die er wellicht wat aan heeft ook.

Ik had/heb geen moeite met 3/4L jenever op een avondje/nacht enzo.

En wat is het voor jou?
Dat is best veel....
Ik zwaai naar dieren.
pi_187558349
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 23:50 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dat is best veel....
yup, niet trots op, maar om het maar even aan te geven.
En ok het positieve zelfs ik kon er vanaf komen binnen een week, met beetje ellende maar alsnog.
Do what you love, love what you do!
pi_187936715
Droopie ik moet best wel lachen om je. Toen ik het alcoholtopic opende zei je iets van "je bent een goed voorbeeld van mensen die het nooit lukt". Ook projecteerde je je eigen ervaringen op mij als persoon. Trouwens toen ik dat topic opende en je reacties las wist ik al dat je 24 uur per dag met alcohol bezig was (ondanks dat je jaren clean was).

De psychologen/psychiaters waar ik nu onder behandeling ben hebben vastgesteld dat ik al 16 jaar met PTSS rondloop. Alcohol is bij mij altijd onderdrukkingen van onverwerkte trauma's geweest. Ik heb alcohol zelfs nooit lekker gevonden en voel geen drang om alcohol te drinken.

Opname kliniek heb ik altijd afgewezen omdat ik lichamelijk niet afhankelijk ben van alcohol. Kan makkelijk 4 weken niks drinken. Probleem is mijn geest en denkvermogen. Om het denken te dempen drink ik alcohol en godzijdank hebben mijn nieuwe hulpverleners dat in de gaten.
pi_187936914
De grootste fout die ik heb gemaakt op dit forum is dit topic te openen. Selffulfilling prophecy. Als mensen maar lang genoeg tegen je zeggen dat je een alcoholprobleem hebt ga je je daar ook naar gedragen. Ik functioneer verder prima. Heb vrijwilligerswerk, tekenen, modelbouw en fiets elke dag minimaal een uur.

Oh ja en als ik doodga door leverfalen of longkanker vind ik dat prima.
  maandag 15 juli 2019 @ 16:45:01 #217
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_187936999
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 16:41 schreef SVW6. het volgende:
De grootste fout die ik heb gemaakt op dit forum is dit topic te openen. Selffulfilling prophecy. Als mensen maar lang genoeg tegen je zeggen dat je een alcoholprobleem hebt ga je je daar ook naar gedragen. Ik functioneer verder prima. Heb vrijwilligerswerk, tekenen, modelbouw en fiets elke dag minimaal een uur.

Oh ja en als ik doodga door leverfalen of longkanker vind ik dat prima.
Ik heb nu dus leverproblemen, terwijl ik al lange tijd niet meer veel drink, maar had nog nooit weer een test gedaan na vorig jaar.

Ben nu helemaal op de detox, dus ook geen caffeine en minder zout en veel water drinken. Eind augustus gaan ze weer bloedprikken.
pi_187937042
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 16:45 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Ik heb nu dus leverproblemen, terwijl ik al lange tijd niet meer veel drink, maar had nog nooit weer een test gedaan na vorig jaar.

Ben nu helemaal op de detox, dus ook geen caffeine en minder zout en veel water drinken. Eind augustus gaan ze weer bloedprikken.
Ik heb sinds 2009 leverproblemen. Op de een of andere bijzondere manier leef ik nog hoewel ik het liefst dood ben.
pi_187937237
Over 2 maanden begint de therapie voor PTSS en dan kan ik eindelijk van de alcohol afkomen. Mijn hoofd is net een boek, ik kan de bladzijde van elke dag openslaan en weet soms zelfs de datum waarop iets gebeurd is. Alcohol werkt daartegen en het werkt als een tierelier.
pi_187937805
Heb afgelopen half uur voorgaande topics gelezen uit deze reeks. Heerlijk al die huichelaars. _O- _O-
pi_187937998
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 16:45 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Ik heb nu dus leverproblemen, terwijl ik al lange tijd niet meer veel drink, maar had nog nooit weer een test gedaan na vorig jaar.

Ben nu helemaal op de detox, dus ook geen caffeine en minder zout en veel water drinken. Eind augustus gaan ze weer bloedprikken.
wow ja? lever problemen is vrij ernstig wel en komt dat door te veel drinken?
Do what you love, love what you do!
pi_187938478
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 16:31 schreef SVW6. het volgende:
Droopie ik moet best wel lachen om je. Toen ik het alcoholtopic opende zei je iets van "je bent een goed voorbeeld van mensen die het nooit lukt". Ook projecteerde je je eigen ervaringen op mij als persoon. Trouwens toen ik dat topic opende en je reacties las wist ik al dat je 24 uur per dag met alcohol bezig was (ondanks dat je jaren clean was).

De psychologen/psychiaters waar ik nu onder behandeling ben hebben vastgesteld dat ik al 16 jaar met PTSS rondloop. Alcohol is bij mij altijd onderdrukkingen van onverwerkte trauma's geweest. Ik heb alcohol zelfs nooit lekker gevonden en voel geen drang om alcohol te drinken.

Opname kliniek heb ik altijd afgewezen omdat ik lichamelijk niet afhankelijk ben van alcohol. Kan makkelijk 4 weken niks drinken. Probleem is mijn geest en denkvermogen. Om het denken te dempen drink ik alcohol en godzijdank hebben mijn nieuwe hulpverleners dat in de gaten.
Misschien heb ik dat ooit wel eens gezegd tegen je als ik boos op je was en je wilde irriteren (dat lokte je meestal ook wel uit).

Maar je mag lachen of waar je ook behoefte aan heb.
Bijna altijd heb ik het beste voor iedereen gewenst en ook vaak voor jou (jij bent toch de bedenker van dit topic).

Ik gun je het allerbeste en voor wat het waard is, met mij gaat het ook prima. Heb een nieuwe baan en structuur zorgt dat t wat makkelijk gaat.

Dat projecteren heb je ook wel een punt hoor, maar over het algemeen heb ik meer mensen kunnen helpen met hun problemen (en Madam-April, Kree, jij en vele anderen ook incl. de modjes).

Hoop dat de rest van je behandelingen ook gaan helpen om je verder te helpen :)
Hell To The Liars
pi_187938511
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 16:41 schreef SVW6. het volgende:
De grootste fout die ik heb gemaakt op dit forum is dit topic te openen.
Je moest eens weten hoeveel mensen je geholpen hebt door dit probleem bespreekbaar te maken, je was de eerste die het durfde hier neer te schrijven (ook je tekentopic trouwens).
Je hebt volgens mij echt een goed hart, met rauwe randjes en vaak genoeg liet je naastenliefde blijken.
Hell To The Liars
pi_187938631
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 16:56 schreef SVW6. het volgende:
Over 2 maanden begint de therapie voor PTSS en dan kan ik eindelijk van de alcohol afkomen. Mijn hoofd is net een boek, ik kan de bladzijde van elke dag openslaan en weet soms zelfs de datum waarop iets gebeurd is. Alcohol werkt daartegen en het werkt als een tierelier.
Ik heb dat ook. Ik voel dan vaak de onverwerkte pijn weer van die momenten. De angst, paniek. Drinken is dan gewoon super snelle remedie daartegen. Het behandelen van PTSS is een veel lastigere en langere weg maar uiteindelijk ben je dan wel vrij.
pi_187939787
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 18:11 schreef Droopie het volgende:

[..]

Misschien heb ik dat ooit wel eens gezegd tegen je als ik boos op je was en je wilde irriteren (dat lokte je meestal ook wel uit).

Maar je mag lachen of waar je ook behoefte aan heb.
Bijna altijd heb ik het beste voor iedereen gewenst en ook vaak voor jou (jij bent toch de bedenker van dit topic).

Ik gun je het allerbeste en voor wat het waard is, met mij gaat het ook prima. Heb een nieuwe baan en structuur zorgt dat t wat makkelijk gaat.

Dat projecteren heb je ook wel een punt hoor, maar over het algemeen heb ik meer mensen kunnen helpen met hun problemen (en Madam-April, Kree, jij en vele anderen ook incl. de modjes).

Hoop dat de rest van je behandelingen ook gaan helpen om je verder te helpen :)
Droopie. toffe reactie. Zand erover (voor zo ver er überhaupt een probleem was).

Ik heb wel vaak klote opmerkingen richting jou gemaakt waarvan ik ze vaak niet eens kan kan herinneren. Bedankt voor je lieve reactie.
  maandag 15 juli 2019 @ 22:49:54 #226
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_187944098
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 17:35 schreef kree het volgende:

[..]

wow ja? lever problemen is vrij ernstig wel en komt dat door te veel drinken?
Licht afwijking inmiddels, maar combinatie van, ook veel caffeine, slecht eten, veel zout, weinig water drinken, amper bewegen.

Ben nu helemaal aan de detox, dus nu ook geen caffeine, minder zout, heel gezond eten en veel water drinken, over 2 maanden opnieuw een bloedproef.
pi_187944201
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 22:49 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Licht afwijking inmiddels, maar combinatie van, ook veel caffeine, slecht eten, veel zout, weinig water drinken, amper bewegen.

Ben nu helemaal aan de detox, dus nu ook geen caffeine, minder zout, heel gezond eten en veel water drinken, over 2 maanden opnieuw een bloedproef.
Ok nou top dan ben je wel op de goede weg dus.
Volhouden is bij mij altijd het ding, want daar gaat het bij mij fout. stoppen opzich lukt me nl nog wel.
Do what you love, love what you do!
  maandag 15 juli 2019 @ 22:55:43 #228
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_187944227
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2019 22:54 schreef kree het volgende:

[..]

Ok nou top dan ben je wel op de goede weg dus.
Volhouden is bij mij altijd het ding, want daar gaat het bij mij fout. stoppen opzich lukt me nl nog wel.
Die bloedproef is wel een soort van uitdaging waardoor het iets makkelijker is, ik wil gewoon weer 100% gezond zijn, ik wil herstel zien, vorig jaar was m'n lever nog slechter (toen ik opgenomen was in het ziekenhuis).

Daarna zal volhouden wel weer moeilijk worden, maar dit soort dingen openen je ogen wel.
pi_187944320
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 22:55 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Die bloedproef is wel een soort van uitdaging waardoor het iets makkelijker is, ik wil gewoon weer 100% gezond zijn, ik wil herstel zien, vorig jaar was m'n lever nog slechter (toen ik opgenomen was in het ziekenhuis).

Daarna zal volhouden wel weer moeilijk worden, maar dit soort dingen openen je ogen wel.
nou niet alleen die van jou (ogen openen) die van mij iig nu alweer. Ik weet niet of ik echt blijvende schade heb enzo? Je zou haast denken van wel nl want heb echt veel gezopen, maar merk er nog geen gevolgen van.
Maar verraderlijk ding dat want je merkt het ook pas later.
En heb ik het over jaren enzo.

Hoe kwam het zo dat jij zeg maar in het ziekenhuis kwam en dat ze dat onderzocht hebben?
Do what you love, love what you do!
pi_187944781
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 22:49 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Licht afwijking inmiddels, maar combinatie van, ook veel caffeine, slecht eten, veel zout, weinig water drinken, amper bewegen.

Ben nu helemaal aan de detox, dus nu ook geen caffeine, minder zout, heel gezond eten en veel water drinken, over 2 maanden opnieuw een bloedproef.
Zo'n lever kan best snel herstellen hoor, anders hadden ze waarschijnlijk wel ingegrepen.
Er waren mensen met een ASAT/ALAT van 800 in mijn kliniek, daarboven wordt het een lastig verhaal.

Maar je plan lijkt een goed begin en hopelijk herstelt die goed.
Geen alcohol en veel water doet vaak al wonderen.

Bij mij was die slechts 200 ofzo en binnen een maand had die normale waarden.

Die bloedtest over 2 maanden is een mooi vooruitzicht om hopelijk een goed resultaat te zien, als je je zorgen maakt kan je ook je huisarts vragen om een tussentijdse bloedproef :)
Hell To The Liars
  maandag 15 juli 2019 @ 23:40:37 #231
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_187945142
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 22:59 schreef kree het volgende:

[..]

nou niet alleen die van jou (ogen openen) die van mij iig nu alweer. Ik weet niet of ik echt blijvende schade heb enzo? Je zou haast denken van wel nl want heb echt veel gezopen, maar merk er nog geen gevolgen van.
Maar verraderlijk ding dat want je merkt het ook pas later.
En heb ik het over jaren enzo.

Hoe kwam het zo dat jij zeg maar in het ziekenhuis kwam en dat ze dat onderzocht hebben?
Had een sollicitatie op donderdag en toen maandag cold turkey gestopt na weken en weken zwaar drinken. Woensdagavond ingestort en buren hebben ambulance gebeld. In het ziekenhuis een zware epileptische aanval gehad.

Dit was ergens eind September, daarna heel lang niks gedronken tot oud en nieuw en toen heel af en toe weer en langzaam weer meer.
pi_187948959
Goedemorgen,

alle posts van deze topicreeks inmiddels doorlopen, en allereerst complimenten voor degene die gestopt zijn.

Zelf ben ik inmiddels 70 dagen (heb een app die dit bijhoudt) gestopt met drinken. De afgelopen 10 jaar eigenlijk zo goed als ieder weekend met name bier gedronken. Vrijdagavond of zaterdagavond met vrienden, waar het begon met een sixpackje op een avond en het inmiddels opgelopen was tot makkelijk 10-15 flesjes op een avond. Wanneer ik daarna nog op stap ging eens in de zoveel tijd volgde er al gauw meer, waardoor ik mezelf vaak nog maar enkel flitsen herinner van de avond. Op zondag na het voetbal was het ook redelijk gebruikelijk om 5-10 biertjes weg te drinken, soms oplopend tot meer. Dagen als carnaval of andere evenementen die de gehele dag in beslag nemen durf ik gerust te zeggen dat ik op de 20+ glazen uit kwam.

Dingen die ik onder (hevige) invloed deed waren baldadigheden, het hebben van een grote mond en onredelijk zijn tegen mijn vriendin. Nooit in aanraking met justitie geweest of andere gevolgen ondervonden van mijn drankgebruik. De gebeurtenis ( de druppel, ha-ha) die mij heeft doen besluiten om te stoppen is een stapavond waarna ik met veel te veel drank op een dame aan het versieren was en we ook intiem gedanst hebben. Dit heeft mij de dagen erna zo slecht doen laten voelen dat ik voor mijzelf besloten heb dat dit de laatste keer is geweest dat ik met alcohol in aanraking ben gekomen. Ik verander in een persoon die ik helemaal niet wil zijn en heb mij op momenten totaal niet in de hand.

Hoe zijn de dagen zonder alcohol gegaan? Ik ben sportief en hou van sporten als voetbal en fitness, hiervoor was ik altijd breed gebouwd maar ook een beetje vettig, door het drinken en de bijkomende snacks. Nu ik ben gestopt snack ik ook niet meer waardoor ik al het vet al ben kwijt geraakt. Ik voel mij in het weekend in de ochtend een stuk frisser en merk ook dat ik een stuk lekkerder slaap in het weekend.
Mijn vriendin en beste vrienden heb ik verteld dat ik niet meer wil drinken en mijn beweegredenen. Hoewel ik bij mijn vrienden het idee hebben dat ze denken dat dit maar een tijdelijk iets is, steunen ze mij wel op 1 vriend na. De laatste zie ik sinds ik gestopt ben een stuk minder, nu realiseer ik mij pas dat we voornamelijk met elkaar omgingen om bijvoorbeeld een avondje voetbal te kijken en bier te drinken. Hij heeft mij ook meermaals uitgenodigd en expliciet vermeld dat wij bier gaan drinken, dit heb ik ook afgewezen. Ook blijft hij op andere manieren aandringen voor mij gevoel op het mee drinken (bierglazen cadeau geven, op een bbq een flesje corona voor mij openen). Besloten voor mijzelf om mij hier niet veel van aan te trekken.
Ik merk in het algemeen nu op dat er nogal wat sociale druk wordt uitgevoerd als het op drank aankomt. Ik ben naar een festival geweest, een aantal verjaardagen en om de duivel echt diep in zijn bek te kijken ben ik op het teamweekend van het voetbal (waar drinken centraal staat) mee geweest en dit allemaal zonder een druppel te drinken.

Ik besef mij dat ik maar 2 maanden onderweg ben en er nog een hoop obstakels/verleidingen zullen komen, maar op dit moment voel ik mij goed en zeker voornemend om dit vol te houden ! Fijn om hier mijn ervaringen te kunnen delen en als er vragen zijn stel ze gerust !
  dinsdag 16 juli 2019 @ 12:12:21 #233
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_187949583
Je merkt idd best wel snel dat je beter slaapt, maar ook al slaap je niet beter (sliep al slecht voordat ik dronk), je bent wel veel frisser smorgens, vanmorgen liep ik om 07:00 alweer met de hond, ben niet topfit, maar stond ook alweer om 08:15 bij de supermarkt voor boodschappen.

Langzaam krijg ik ook weer zin om dingen te ondernemen (deed vroeger veel freelance) en ik krijg weer meer ideeën.
  zondag 21 juli 2019 @ 13:47:49 #234
133321 Burner82
Speedo fan
pi_188038489
Ik zou het hier nog een beetje updaten... Ik zit nu 4.5 week in de verslavingskliniek, heb vandaag mijn 1e verlof. Het kan best intensief zijn, maar ik vind het wel meevallen. Iedere dag sessies van 09:00 tot 16:30 en individuele gesprekken met psychologen en een psychiater. Dus je krijgt de dag wel aardig om. Mochten er nog vragen zijn oid, dm/pm maar :)
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  zondag 21 juli 2019 @ 17:17:16 #235
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_188041966
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 13:47 schreef Burner82 het volgende:
Ik zou het hier nog een beetje updaten... Ik zit nu 4.5 week in de verslavingskliniek, heb vandaag mijn 1e verlof. Het kan best intensief zijn, maar ik vind het wel meevallen. Iedere dag sessies van 09:00 tot 16:30 en individuele gesprekken met psychologen en een psychiater. Dus je krijgt de dag wel aardig om. Mochten er nog vragen zijn oid, dm/pm maar :)
Dat is wel prijzig of niet?
pi_188042091
Bij mij is het fout gegaan toen ik gedistilleerd ging drinken.
pi_188044068
Vraag: wát kunnen wij doen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast dank voor advies.
pi_188044117
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 19:42 schreef AnneX het volgende:
Vraag: wát kunnen wij doen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast dank voor advies.
Ja huisarts is wel beste idee.
pi_188044162
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 19:42 schreef AnneX het volgende:
Vraag: wát kunnen wij doen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast dank voor advies.
Morgenochtend als hij net wakker en nuchter is, langs gaan en vragen wat hij zelf wilt en er van vindt?
Daarna sowieso even de huisarts bellen met de uitkomst van het gesprek.

Staat hij open voor hulp, fijn.
Zo niet, help bv met zijn huis opruimen maar ga niet aan een dood paard trekken die geen hulp accepteert.
Heel misschien wordt die naar een crisisopvang gestuurd als die een gevaar voor zichzelf is of omgeving.
Maar over 1 tot 3 weken staat ie weer op straat en gaat ie toch weer drinken. Kost je alleen maar nutteloze energie en dat kan je beter aan de hulpverleners overlaten.

Je kan ook altijd bellen met instanties voor advies.
Hell To The Liars
pi_188044780
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 19:42 schreef AnneX het volgende:
Vraag: wát kunnen wij doen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast dank voor advies.
Wat Droopie zegt en als toevoeging is bemoeizorg misschien een optie om te benaderen als hij niet zelf met hulpverlening aan de slag gaat. Sterkte!
pi_188044993
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 20:22 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Wat Droopie zegt en als toevoeging is bemoeizorg misschien een optie om te benaderen als hij niet zelf met hulpverlening aan de slag gaat. Sterkte!
Dank jullie zover voor meedenken.

@scary Mary: wat wordt bedoeld met benaderen van de optie “bemoeizorg”?
pi_188045181
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 20:31 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dank jullie zover voor meedenken.

@:Scary Mary: wat wordt bedoeld met benaderen van de optie “bemoeizorg”?
Dan gaat er de huisarts of andere instantie helpen en hem bezoeken.
Wat ook een optie is, mocht ie twijfelen om zijn hart te luchten of kaarten op tafel te leggen.
Laat hem eens bellen met de AA, voor die mensen is dit gesneden koek aangezien ze hetzelfde hebben gemaakt. Misschien wilt ie daarna ook wel naar een meeting.

Mijn ervaring is hou ouder, des te lastiger het wordt. Drinken doet ie waarschijnlijk niet voor de lol, maar tegen de eenzaamheid/ verdriet.
Maar je weet het niet, tot je het aan hem vraagt.
Enige wat je niet doen (in mijn optiek) is dingen verwijten of zorgen dat hij zich gaat schamen of verwijten. Toon begrip, maar laat ook duidelijk weten dat hij zichzelf moet helpen en jullie hem daar in willen ondersteunen.

Succes :)
Hell To The Liars
pi_188045199
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 20:31 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dank jullie zover voor meedenken.

@:Scary Mary: wat wordt bedoeld met benaderen van de optie “bemoeizorg”?
Het is gewoon een van de instanties en deze leek me handig om even concreet te noemen. Dat scheelt zoeken en is handig om te weten omdat het specifiek voor mensen die vooralsnog niet zo in beeld zijn bij instanties en in enigszins ongerust makende toestand verkeren.
pi_188045471
Kende het niet: bemoeizorg https://www.informatielangdurigezorg.nl/bemoeizorg
Ga zo verder even goochelen.

@Droopie...verwijten doen we niet, alleen onze zorg uitspreken zodra dat kan.
Zich schamen zal hij, als hij nuchter is. Vanmiddag nog lange niet.
  zondag 21 juli 2019 @ 21:00:09 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188045523
Als het goed is, zal de (assistent van de) huisarts vragen of je toestemming hebt van jullie kennis om met zijn huisarts te bellen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_188045722
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 21:00 schreef Lienekien het volgende:
Als het goed is, zal de (assistent van de) huisarts vragen of je toestemming hebt van jullie kennis om met zijn huisarts te bellen.
Ja, Lien, begrijp ik.
Plan is nu: morgenochtend opzoeken, toestemming vragen en overleggen met huisarts.

Inmiddels een en ander gelezen over oa. bemoeizorg.
Blijkbaar kan de huisarts dit (ook) regelen.
  zondag 21 juli 2019 @ 21:13:04 #247
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188045789
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 21:09 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ja, Lien, begrijp ik.
Plan is nu: morgenochtend opzoeken, toestemming vragen en overleggen met huisarts.

Inmiddels een en ander gelezen over oa. bemoeizorg.
Blijkbaar kan de huisarts dit (ook) regelen.
Als hij open staat voor hulp is (‘gewone’) thuishulp en schoonmaakhulp ook nog wel een optie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_188045949
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 21:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als hij open staat voor hulp is (‘gewone’) thuishulp en schoonmaakhulp ook nog wel een optie.
Nou, hij is in gewone doen, een schoon en opgeruimd type, qua huishouden en werkplaats.
Én ook erg ! op zichzelf.

@Lien: denk je hieraan als een vorm van sociale controle?

Wij zijn - volgens mij - de enigen, die bij hem (mogen) thuiskomen.
Voorheen kwam hij wel eens theedrinken bij mijn schoonouders, die om de hoek woonden.
De knutselbezigheden zijn weggevallen, want vakantie: het zorgde voor een structuur en sociale context.
  zondag 21 juli 2019 @ 21:28:08 #249
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188046079
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 21:20 schreef AnneX het volgende:

[..]

Nou, hij is in gewone doen, een schoon en opgeruimd type, qua huishouden en werkplaats.
Én ook erg ! op zichzelf.

@:Lien: denk je hieraan als een vorm van sociale controle?

Wij zijn - volgens mij - de enigen, die bij hem (mogen) thuiskomen.
Voorheen kwam hij wel eens theedrinken bij mijn schoonouders, die om de hoek woonden.
De knutselbezigheden zijn weggevallen, want vakantie: het zorgde voor een structuur en sociale context.
Ik zou dan vooral kijken naar hoe hij zijn leven een beetje prettig kan houden. En dan kan bijv. hulp bij je huis op orde houden welkom zijn.

Volgens mij is het enige wat je kunt doen hulp aanbieden en als hij niet wil, dan houdt het op. En dan ga ik er vanuit dat die problemen met alcohol blijven.

Wat hoop je zelf te kunnen bereiken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_188046531
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 21:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zou dan vooral kijken naar hoe hij zijn leven een beetje prettig kan houden. En dan kan bijv. hulp bij je huis op orde houden welkom zijn.

Volgens mij is het enige wat je kunt doen hulp aanbieden en als hij niet wil, dan houdt het op. En dan ga ik er vanuit dat die problemen met alcohol blijven.

Wat hoop je zelf te kunnen bereiken?
Dat de man weer z’n leven op de rails heeft / krijgt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 21 juli 2019 @ 21:55:06 #251
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188046596
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 21:49 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dat de man weer z’n leven op de rails heeft / krijgt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga er ook niet vanuit dat jij/jullie van alles op je gaat nemen, dus met ‘zijn leven op de rails’ bedoel je niet afhankelijk van jullie?
The love you take is equal to the love you make.
pi_188047151
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 21:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ga er ook niet vanuit dat jij/jullie van alles op je gaat nemen, dus met ‘zijn leven op de rails’ bedoel je niet afhankelijk van jullie?
Yep.
  zondag 21 juli 2019 @ 22:31:07 #253
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188047193
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 22:28 schreef AnneX het volgende:

[..]

Yep.
Dan weet je volgens mij nu wat de mogelijkheden zijn. En je grenzen bewaken. :*
The love you take is equal to the love you make.
pi_188075831
Ik heb donderdag eindelijk een intakegesprek.
Ik ben nu gestopt met drinken, ik ben een beetje klaar met al die stomme excuses die ik elke keer verzin om toch te gaan drinken.
Zaterdag weer een feestje maar ja die blijven toch wel komen, allemaal excuses. Ben er nu klaar mee, dat stomme vergif beïnvloed mijn leven nu veel te lang. Morgen lekker nuchter wakker worden dus.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 17:13:44 #255
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_188076530
Ik ben na me opname in de kliniek een half jaar geleden weer terug gevallen. Ik ben wel een half jaar nuchter geweest. Nu drink ik laatste weken weer steeds meer en nu weer bijna dagelijks. Ik heb nu gesprekken met een ervaringsdeskundige en heb een nieuwe opname in zicht over een paar weken. Morgen heb ik een groepsgesprek waar ik best tegenop zie Soms lijk het wel of ik het dweilen ben met de kraan open.
pi_188076731
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 17:13 schreef Puk1234 het volgende:
Ik ben na me opname in de kliniek een half jaar geleden weer terug gevallen. Ik ben wel een half jaar nuchter geweest. Nu drink ik laatste weken weer steeds meer en nu weer bijna dagelijks. Ik heb nu gesprekken met een ervaringsdeskundige en heb een nieuwe opname in zicht over een paar weken. Morgen heb ik een groepsgesprek waar ik best tegenop zie Soms lijk het wel of ik het dweilen ben met de kraan open.
Ja heb ik ook. Echt klote is dat. Je komt ook nergens meer aan toe, je geniet nergens meer van. Alleen maar bezig met terugvallen en herstellen.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 17:29:05 #257
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_188076785
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 17:25 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja heb ik ook. Echt klote is dat. Je komt ook nergens meer aan toe, je geniet nergens meer van. Alleen maar bezig met terugvallen en herstellen.
Ja het stoppen is niet moeilijk maar het volhouden erna. Zo blijf je bezig. Nu ben ik weer zover dat ik alles saai begin te vinden zonder alcohol. |:(
pi_188077309
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 17:29 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Ja het stoppen is niet moeilijk maar het volhouden erna. Zo blijf je bezig. Nu ben ik weer zover dat ik alles saai begin te vinden zonder alcohol. |:(
Herkenbaar.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 18:11:34 #259
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_188077435
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 18:00 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Herkenbaar.
Ben je nu nog gestopt?
  dinsdag 23 juli 2019 @ 18:34:00 #260
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_188077744
Sorry had me niet ingelezen in het topic wat ik nu wel heb gedaan. Maar dronk je echt een elke dag?
pi_188077799
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 18:34 schreef Puk1234 het volgende:
Sorry had me niet ingelezen in het topic wat ik nu wel heb gedaan. Maar dronk je echt een elke dag?
Ja ongeveer wel, de ene dag wel meer dan de andere. Ik ben ook een echte thuisdrinker. Ergens anders dan valt het vaak wel mee.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 19:13:00 #262
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_188078350
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 18:38 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja ongeveer wel, de ene dag wel meer dan de andere. Ik ben ook een echte thuisdrinker. Ergens anders dan valt het vaak wel mee.
Heb jij nooit overwogen om naar een kliniek te gaan?
pi_188078440
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 19:13 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Heb jij nooit overwogen om naar een kliniek te gaan?
Misschien komt dat nog. Ik heb voorlopig nu voor het eerst hulp aangevraagd voor het alcoholgebruik.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 19:25:25 #264
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_188078554
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 19:18 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Misschien komt dat nog. Ik heb voorlopig nu voor het eerst hulp aangevraagd voor het alcoholgebruik.
Goed bezig ja het is een probleem waar hulp bij nodig is op een gegeven moment. Ik hoop voor je dat het effectief is.
pi_188078648
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 19:25 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Goed bezig ja het is een probleem waar hulp bij nodig is op een gegeven moment. Ik hoop voor je dat het effectief is.
Ja ik heb al wat pogingen zelf ondernomen maar elke keer weer teruggevallen.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 21:03:40 #266
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_188080934
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 19:30 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja ik heb al wat pogingen zelf ondernomen maar elke keer weer teruggevallen.
Het blijft zo moeilijk.
pi_188094401
Ik ben nu ongeveer 1,5 dag alcohol vrij. Ik had gisteren enorm last van mijn buik. En 2 paniekaanvallen gehad in de nacht omdat ik dacht ik een hartaanval kreeg.
Vandaag extreem moe, komt ook door de hitte natuurlijk. Ik ben wel gemotiveerd om definitief te stoppen nu. Zit Allan Carr zijn boek te lezen.
  woensdag 24 juli 2019 @ 15:21:56 #268
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_188094796
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:05 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik ben nu ongeveer 1,5 dag alcohol vrij. Ik had gisteren enorm last van mijn buik. En 2 paniekaanvallen gehad in de nacht omdat ik dacht ik een hartaanval kreeg.
Vandaag extreem moe, komt ook door de hitte natuurlijk. Ik ben wel gemotiveerd om definitief te stoppen nu. Zit Allan Carr zijn boek te lezen.
Oxazepam halen bij de dokter, had de laatste terugval een bloeddruk van 160/200 en een hartslag van 200, half uur na zo'n pilletje zakte alles weer terug. Een echte hartaanval krijg je niet zomaar, maar het kan wel zo voelen inderdaad.
  woensdag 24 juli 2019 @ 16:07:00 #269
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_188095677
Nou ik heb net een groepssessie gehad van 4 uur lang pff vermoeiend. Maar wel ff een opfrissing gehad van alle stof van me eerste opname. En er is uitkomen dat ik binnen 2-3 weken weer naar de kliniek ga voor een paar weken.
pi_188096125
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 16:07 schreef Puk1234 het volgende:
Nou ik heb net een groepssessie gehad van 4 uur lang pff vermoeiend. Maar wel ff een opfrissing gehad van alle stof van me eerste opname. En er is uitkomen dat ik binnen 2-3 weken weer naar de kliniek ga voor een paar weken.
Is die kliniek dan helemaal intern?
  woensdag 24 juli 2019 @ 17:27:24 #271
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_188097062
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 16:34 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Is die kliniek dan helemaal intern?
Ja helemaal intern voor een paar weken. Weet niet of ik me erop moet verheugen.
pi_188100299
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:21 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Oxazepam halen bij de dokter, had de laatste terugval een bloeddruk van 160/200 en een hartslag van 200, half uur na zo'n pilletje zakte alles weer terug. Een echte hartaanval krijg je niet zomaar, maar het kan wel zo voelen inderdaad.
Ik kreeg Diazepam en voorheen was dat chloordiazepoxide maar dat is uit de handel.

Maar heb het al eens eerder verteld, mijn huisarts zei nooit zomaar stoppen ineens want die afkickverschijnselen kunnen best erg zijn tot epilepsie aan toe.

Goed nu heb ik dat daarna toch wel weer een paar keer op eigen houtje gedaan.
Maar toen had ik niet zo heel lang en zoveel gezopen als die eerste keer.

Maar heb toch altijd vrij erg last van ontwenning.

Mijn huisarts kent het hele verhaal dus hoef al niet eens meer langs te komen voor zoiets, kan haar gewoon bellen en dan weet ze alweer hoever het is en dan schrijft ze het telefonisch voor.

Meestal afbouw dingetje met medicijnen van 2 weken.
Het ergste is trouwens na 2 dagen voorbij.
Do what you love, love what you do!
pi_188103303
Klopt ik voel mij nu al stukken beter dan gisteren. Ik had maandag op dinsdag nacht mijn laatste drankje op. Dinsdag was echt afzien, wat best logisch is omdat mijn lichaam al die drank moest verwerken. Vandaag heb ik rustig aan gedaan, geen overdreven inspanning lichamelijk of geestelijk en merk vooruitgang. Eigenlijk is het vanaf nu al volhouden om niet te drinken. Maar goed morgen gaat het traject eindelijk een beetje starten.
pi_188105495
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 22:41 schreef Duveldrinker het volgende:
Klopt ik voel mij nu al stukken beter dan gisteren. Ik had maandag op dinsdag nacht mijn laatste drankje op. Dinsdag was echt afzien, wat best logisch is omdat mijn lichaam al die drank moest verwerken. Vandaag heb ik rustig aan gedaan, geen overdreven inspanning lichamelijk of geestelijk en merk vooruitgang. Eigenlijk is het vanaf nu al volhouden om niet te drinken. Maar goed morgen gaat het traject eindelijk een beetje starten.
Dan hoef je je al niet eens meer zorgen te maken over ernstige dingen, want die had je dan al gehad.
Medicijnen kan het iets makkelijker maken hoor, dat wel.

Weet je huisarts ervan?
Do what you love, love what you do!
pi_188105541
had deze al eens gepost he

Do what you love, love what you do!
pi_188105553
Het is niet dat we aan de heroine zitten enzo, het afkicken is kut maar zo onwijs ernstig als het lijkt is het niet, we tellen dat in dagen en niet in weken , qua afkicken dan he.

Het volhouden is een heel ander probleem.
Maar zou toch iedereen aanraden als je ineens stopt, het toch even met de huisarts te overleggen eerst, want dat maakt het voor jezelf wel simpeler en met minder ellende aan fysieke klachten, en alsjeblieft schaam je daar niet over.

Want had ik ook eerst hoor naar huisarts. Maar geloof me die heeft er 100 meer met hetzelfde en medicijnen helpen wel en goed dat is eigen keuze of je dat wil, maar het helpt wel.

En dan heb ik het over afkick medicijnen natuurlijk, niet die je kunt krijgen om het vol te houden want daar zijn er ook weer andere voor.
Do what you love, love what you do!
  donderdag 25 juli 2019 @ 10:00:35 #277
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_188107894
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 01:35 schreef kree het volgende:
had deze al eens gepost he

[ afbeelding ]
Ja die had ik al eens gezien, heb dus ook zon aanval gehad, lag mooi 5 dagen in het ziekenhuis.
pi_188108344
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 10:00 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Ja die had ik al eens gezien, heb dus ook zon aanval gehad, lag mooi 5 dagen in het ziekenhuis.
Ja precies daarom is het dus wss handig als je nog drinkt en van plan bent om te stoppen.

Toch even huisarts raadplegen wel denk.
Dat wil ik er maar mee zeggen en kan dat niet genoeg benadrukken, gewoon doen dus tenzij dat je zeker weet of eerder hebt gedaan dat je het op eigen houtje kunt.
Do what you love, love what you do!
pi_188109384
Intake gehad, ga de verslavingszorg in en daarna pas de angst en ASS gerelateerde klachten aanpakken. Dat is de beste volgorde.
Over 2 weken intake bij Antes verslavingszorg.
  donderdag 25 juli 2019 @ 13:44:31 #280
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_188111787
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 11:29 schreef Duveldrinker het volgende:
Intake gehad, ga de verslavingszorg in en daarna pas de angst en ASS gerelateerde klachten aanpakken. Dat is de beste volgorde.
Over 2 weken intake bij Antes verslavingszorg.
Ga je dan ook een kliniek in?
pi_188114428
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 13:44 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Ga je dan ook een kliniek in?
Geen idee, eerst nog een intake daar. Ik had vandaag bij Parnassia een intake er spelen namelijk meer dingen dan alcohol, maar ik heb even gehamerd dat het alcoholgebruik voor mij nu het belangrijkste is.
pi_188115133
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 11:29 schreef Duveldrinker het volgende:
Intake gehad, ga de verslavingszorg in en daarna pas de angst en ASS gerelateerde klachten aanpakken. Dat is de beste volgorde.
Over 2 weken intake bij Antes verslavingszorg.
best goed bezig ^O^
Do what you love, love what you do!
pi_188119872
Een update.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien (te) uitgebreid verslag: deels om te laten zien hoe mensen eromheen zich zorgen kunnen maken.

En fantastisch dat jullie elkaar hier een hart onder de riem steken. Succes allen met stoppen.
En dank voor meedenken.
pi_188120512
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 20:07 schreef AnneX het volgende:
Een update.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien (te) uitgebreid verslag: deels om te laten zien hoe mensen eromheen zich zorgen kunnen maken.

En fantastisch dat jullie elkaar hier een hart onder de riem steken. Succes allen met stoppen.
En dank voor meedenken.
ok ja, moest hem even een paar keer lezen wel, maar als ik het goed begrijp dan is dit dus het hele verhaal vanaf de andere kant?
Is wel goed om dat ook eens neer te zetten lijkt mij wel. Ook voor degene die dus verslaafd zijn en wat het met mensen om je heen kan doen zeg maar?

Begrijp ik je zo goed?
Do what you love, love what you do!
pi_188120900
het is nog onwijs warm nog 31.5 wel
Do what you love, love what you do!
pi_188121202
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 20:31 schreef kree het volgende:

[..]

ok ja, moest hem even een paar keer lezen wel, maar als ik het goed begrijp dan is dit dus het hele verhaal vanaf de andere kant?
Is wel goed om dat ook eens neer te zetten lijkt mij wel. Ook voor degene die dus verslaafd zijn en wat het met mensen om je heen kan doen zeg maar?

Begrijp ik je zo goed?
Psies.
Ik wilde niet al te langdradig zijn.
pi_188121693
Ik wil ook wel stoppen, maar alcohol is de enige manier om me niet compleet hopeloos te voelen :(
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_188121830
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 21:00 schreef AnneX het volgende:

[..]

Psies.
Ik wilde niet al te langdradig zijn.
Owh breid gerust uit hoor, past prima hier? :)
Do what you love, love what you do!
pi_188122032
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 21:18 schreef Sicstus het volgende:
Ik wil ook wel stoppen, maar alcohol is de enige manier om me niet compleet hopeloos te voelen :(
Herkenbaar brobleem hè?
Do what you love, love what you do!
  donderdag 25 juli 2019 @ 21:31:57 #290
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_188122048
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 21:18 schreef Sicstus het volgende:
Ik wil ook wel stoppen, maar alcohol is de enige manier om me niet compleet hopeloos te voelen :(
In een opname leer je hoe je dat kunt zonder alcohol.
pi_188122061
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 21:18 schreef Sicstus het volgende:
Ik wil ook wel stoppen, maar alcohol is de enige manier om me niet compleet hopeloos te voelen :(
Voel je je niet extra hopeloos de dag na de drank dan?
  donderdag 25 juli 2019 @ 21:40:27 #292
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_188122275
Ik voel me altijd zwaar vermoeid de ochtend dat ik het gezopen. Echt moe gewoon.
pi_188122445
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 21:40 schreef Puk1234 het volgende:
Ik voel me altijd zwaar vermoeid de ochtend dat ik het gezopen. Echt moe gewoon.
Ik ook, nergens zin in, depressief. Later op de dag angst aanvallen, waarschijnlijk is dat al het afkicken. Opnieuw gaan zuipen helpt dan, soort van...
  donderdag 25 juli 2019 @ 22:03:40 #294
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_188122847
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 21:47 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ik ook, nergens zin in, depressief. Later op de dag angst aanvallen, waarschijnlijk is dat al het afkicken. Opnieuw gaan zuipen helpt dan, soort van...
Ja een biertje in de ochtend helpt enorm. Daarom lijkt me het ook het beste voor een opname. Ff paar weken nuchter.
pi_188123411
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 22:03 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Ja een biertje in de ochtend helpt enorm. Daarom lijkt me het ook het beste voor een opname. Ff paar weken nuchter.
Ga je daarna weer drinken? Of is je doel echt helemaal te stoppen.
  donderdag 25 juli 2019 @ 22:27:53 #296
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_188123506
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 22:24 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ga je daarna weer drinken? Of is je doel echt helemaal te stoppen.
Beste is niet meer drinken. Maar meestal hou ik dit niet niet meer dan een week vol. Ik ga voor definitief stoppen maar is moelijk.
  zondag 28 juli 2019 @ 10:55:58 #297
133321 Burner82
Speedo fan
pi_188168021
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 17:17 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Dat is wel prijzig of niet?
wordt vergoed door de zorgverzekering. maar de hele behandeling kost ongeveer 40.000 euro. Ik heb hiervoor 9 weken op de PAAZ gezeten, dat is ook 30k. Ik heb mijn premie er wel uit zeg maar _O-
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  zondag 28 juli 2019 @ 10:58:38 #298
133321 Burner82
Speedo fan
pi_188168056
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 15:39 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Geen idee, eerst nog een intake daar. Ik had vandaag bij Parnassia een intake er spelen namelijk meer dingen dan alcohol, maar ik heb even gehamerd dat het alcoholgebruik voor mij nu het belangrijkste is.
Goed bezig! Bij mij speelt er ook een hoop meer dan alcohol, maar je moet eerst dat onder controle hebben, voordat ze aan de slag kunnen met de rest eigenlijk. Dus het is de goede volgorde ^O^ Succes!
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_188168070
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 10:55 schreef Burner82 het volgende:

[..]

wordt vergoed door de zorgverzekering. maar de hele behandeling kost ongeveer 40.000 euro. Ik heb hiervoor 9 weken op de PAAZ gezeten, dat is ook 30k. Ik heb mijn premie er wel uit zeg maar _O-
Ik kreeg zelfs mijn eigen risico terug van de overheid na de behandeling :P
Zonder erom te vragen.
Hell To The Liars
pi_188168173
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 10:59 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik kreeg zelfs mijn eigen risico terug van de overheid na de behandeling :P
Zonder erom te vragen.
euh watte? sure? Ik niet namelijk na ziekenhuisopname enzo maargoed zal wel verlopen zijn nu?

Hmmms wil niet weten wat dat koste enzo eigenlijk. maar eigen risico 600 was al pleite zodra ik 1 voet in ambulance had gezet
Do what you love, love what you do!
pi_188168273
Gino ♥
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')