abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 mei 2019 @ 16:38:32 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187026496
Over de jaren heen heb ik een drankprobleem ontwikkel, merk ik. Ik probeer te stoppen, denk dat ik dit probleem echt een probleem is geworden in 2016. Toen begon ik structureel psychoses en opnames te hebben, en als ik uit zo’n situatie kwam, ging ik drinken als afleiding.

Ik ben begonnen halverwege mijn studententijd, rond 23/24. Toen was ik een sociale drinker, maar het werd steeds meer. Op een gegeven moment begon ik in mijn eentje te drinken. Ik drink meestal uit verveling. Soms is het 6 biertjes, soms 1, heel soms zelfs nul.

Ik drink niet elke dag. Vorige week nog gelukt om bijna een hele week niet te drinken. Maar ik wil helemaal stoppen. Tips? Ervaringen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Keep_Walking op 24-05-2019 08:58:27 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_187026788
Belemmert het drinken je in het dagelijks functioneren? Zo nee, wat ik verwacht, dan valt het allemaal wel mee. Is het ongezond? Ja. Maar ach, dat zijn veel meer dingen.
  woensdag 22 mei 2019 @ 16:50:57 #3
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187026796
Ik wil voorkomen dat ik een echte alcoholist word.

[ Bericht 83% gewijzigd door Samzz op 23-05-2019 08:30:44 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_187027091
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 16:50 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik wil voorkomen dat ik een echte alcoholist word.
Met mate drinken.

En zo te lezen drink je vooral uit verveling. Daar zou je dus nog wat aan kunnen doen: door je minder te vervelen kom je minder snel in de verleiding om te drinken en drink je dus minder.
  woensdag 22 mei 2019 @ 17:09:45 #5
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187027192
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 17:04 schreef zarGon het volgende:

[..]

Met mate drinken.

En zo te lezen drink je vooral uit verveling. Daar zou je dus nog wat aan kunnen doen: door je minder te vervelen kom je minder snel in de verleiding om te drinken en drink je dus minder.
Komt ook door psychische klachten en het willen verdoven van vervelende emoties en herinneringen.
  woensdag 22 mei 2019 @ 17:23:37 #6
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187027412
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 16:50 schreef Tja..1986 het volgende:
Belemmert het drinken je in het dagelijks functioneren? Zo nee, wat ik verwacht, dan valt het allemaal wel mee. Is het ongezond? Ja. Maar ach, dat zijn veel meer dingen.
Nee het belemmert me nog niet. Alleen soms ruzie met mijn moeder als ze langskomt.
  woensdag 22 mei 2019 @ 17:23:52 #7
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_187027420
Drankprobleem en dan rep je over 6 biertjes? Kom op kerel.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 22 mei 2019 @ 17:28:17 #8
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187027511
Ik vind het wel een potentieel probleem...

Komt ook door mijn moeder. Ze wordt altijd boos als ze mij betrapt op drinken, zeker als ik het in mijn eentje doe.
pi_187027572
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 17:28 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik vind het wel een potentieel probleem...

Komt ook door mijn moeder. Ze wordt altijd boos als ze mij betrapt op drinken, zeker als ik het in mijn eentje doe.
Is ook gewoon fout, niet meer doen.
  woensdag 22 mei 2019 @ 17:33:55 #10
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187027598
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 17:32 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Is ook gewoon fout, niet meer doen.
Maar lukt moeilijk om niet te doen, daarom dit topic.
  woensdag 22 mei 2019 @ 17:37:21 #11
80382 manny
30 is best veel
pi_187027659
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 17:33 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar lukt moeilijk om niet te doen, daarom dit topic.
rantsoen / drempel creëren. zorgen dat je niets / maar 2 blikken in huis hebt. dan wordt het toch meer een besluit i.p.v. blind naar de koelkast lopen en weer een halve liter open trekken.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 22 mei 2019 @ 17:54:55 #12
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187027925
Is er een foktopic hierover?
pi_187028325
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 17:54 schreef Keep_Walking het volgende:
Is er een foktopic hierover?
Nog niet... zou wel eens een goeie kunnen zijn :)
pi_187028641
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 22 mei 2019 @ 18:43:21 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187029011
Ik zou hier wel hulp bij zoeken. Beter nu dan wanneer het probleem erger wordt.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 22 mei 2019 @ 20:06:27 #16
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187031282
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 18:43 schreef Lienekien het volgende:
Eens.
  donderdag 23 mei 2019 @ 07:45:45 #17
471637 TomStall
I buried Joey
pi_187041401
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 16:38 schreef Keep_Walking het volgende:
Over de jaren heen heb ik een drankprobleem ontwikkel, merk ik. Ik probeer te stoppen, denk dat ik dit probleem echt een probleem is geworden in 2016. Toen begon ik structureel psychoses en opnames te hebben, en als ik uit zo’n situatie kwam, ging ik drinken als afleiding.

Ik ben begonnen halverwege mijn studententijd, rond 23/24. Toen was ik een sociale drinker, maar het werd steeds meer. Op een gegeven moment begon ik in mijn eentje te drinken. Ik drink meestal uit verveling. Soms is het 6 biertjes, soms 1, heel soms zelfs nul.

Ik drink niet elke dag. Vorige week nog gelukt om bijna een hele werk niet te drinken. Maar ik wil helemaal stoppen. Tips? Ervaringen?
Niet echt ervaring mee sorry. Wel denk ik dat je al goed op weg bent te herkennen dat het een zwak punt voor je is, helemaal omdat je psychoses enzo hebt gehad. Om herinneringen of nare dingen te verdoven met drank of drugs is ok voor een tijdje misschien, maar verdoving werkt uit en dan ben je weer terug bij af natuurlijk.

Voor sommige mensen is elke dag drinken geen probleem, 6 biertjes is "net opwarmen", maar dat is voor iedereen verschillend. Het zijn wel stemmetjes die je doen falen als je wilt stoppen: "ach joh ik heb al een week/maand niks gedronken, ben er dus niet afhankelijk van kan wel weer", "ah, 6 biertjes is opwarmen voor de meeste mensen, waar ben ik zo bang voor gaat prima", "ja ik drink, maar ik ben toch niet gelijk dronken en ga toch gewoon naar mijn werk en niemand heeft er toch last van verder?", "ah het is zo gezellig kan echt geen kwaad ging vorige week ook prima". Maar als je eerlijk bent weet je dat dat allemaal smoesjes zijn natuurlijk.

Nogmaals hoor: voor andere mensen kan dat echt gewoon prima zo zijn. Drugs gebruiken, of een jointje, een lijntje of misschien eens lekker trippen of extacy of whatever, prima als mensen dat kunnen, maar voor jou is dat nou eenmaal niet zo en dat moet je je goed realiseren en goed onthouden. Jezelf onthouden, dat je weet wie je bent en dat je dat gewoon beter niet kunt doen omdat anders je leven weer niet lekker stabiel gaat.

Just my two cents. Veel sterkte.
pi_187041614
Hulp zoeken of als denkt genoeg discipline in huis te hebben, langzaam afbouwen.

Ik bedoel als jij ieder week of dag twee flessen wijn zuipt, dan hou je het bij 1 of anderhalf en dan 1 etc.

In 1x cold turkey kan ook, maar is misschien ook wel af te raden.
  donderdag 23 mei 2019 @ 08:31:47 #19
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_187041778
Debiele reacties verwijderd. Succes, TS!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 23 mei 2019 @ 08:39:18 #20
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187041863
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 07:45 schreef TomStall het volgende:

[..]

Niet echt ervaring mee sorry. Wel denk ik dat je al goed op weg bent te herkennen dat het een zwak punt voor je is, helemaal omdat je psychoses enzo hebt gehad. Om herinneringen of nare dingen te verdoven met drank of drugs is ok voor een tijdje misschien, maar verdoving werkt uit en dan ben je weer terug bij af natuurlijk.

Voor sommige mensen is elke dag drinken geen probleem, 6 biertjes is "net opwarmen", maar dat is voor iedereen verschillend. Het zijn wel stemmetjes die je doen falen als je wilt stoppen: "ach joh ik heb al een week/maand niks gedronken, ben er dus niet afhankelijk van kan wel weer", "ah, 6 biertjes is opwarmen voor de meeste mensen, waar ben ik zo bang voor gaat prima", "ja ik drink, maar ik ben toch niet gelijk dronken en ga toch gewoon naar mijn werk en niemand heeft er toch last van verder?", "ah het is zo gezellig kan echt geen kwaad ging vorige week ook prima". Maar als je eerlijk bent weet je dat dat allemaal smoesjes zijn natuurlijk.

Nogmaals hoor: voor andere mensen kan dat echt gewoon prima zo zijn. Drugs gebruiken, of een jointje, een lijntje of misschien eens lekker trippen of extacy of whatever, prima als mensen dat kunnen, maar voor jou is dat nou eenmaal niet zo en dat moet je je goed realiseren en goed onthouden. Jezelf onthouden, dat je weet wie je bent en dat je dat gewoon beter niet kunt doen omdat anders je leven weer niet lekker stabiel gaat.

Just my two cents. Veel sterkte.
Goeie reactie, bedankt. Ik neem de mensen die zeggen dat ik aanstel niet serieus. Echte alcoholisten zijn ook door een periode gegaan dat het 6 biertjes was...
pi_187058190
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 17:09 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Komt ook door psychische klachten en het willen verdoven van vervelende emoties en herinneringen.
Respect dat je wil stoppen met drinken en dat je het op tijd in ziet.

Zijn er andere manieren om met negatieve emoties om te gaan of op te lossen? Behalve drugs en drank?
Kun je als alternatief gaan werken, hobbies uitproberen? Dus elke keer als je wilt drinken iets anders gaan doen? Kun je een doel hebben in het leven en daar aan werken als je je verveelt of kun je een probleem oplossen om je geest bezig mee te houden of andermans problemen oplossen als je je verveelt.
Of kun je een alternatief vinden die je meer wilt dan drinken?
Wat je ook kan doen is heel erg druk bezig zijn met iets totdat je bekaf bent en dan gaan slapen. Als je slaapt dan heb je geen problemen en zorgen en negatieve emoties, dan zijn die even weg en heb je rust en vrede.
Druk bezig kan met alles zijn, sporten werken of aan een doel werken of een passie hebben. Als je geest bezig is met een uitdaging of een probleem dan ga je niet denken aan drinken of iets dergelijks maar heb je een doel. Althans tot nu toe werkt het wel bij mij zo.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 07:26:03 #22
471637 TomStall
I buried Joey
pi_187058797
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 02:55 schreef Twintig het volgende:

[..]

Respect dat je wil stoppen met drinken en dat je het op tijd in ziet.

Zijn er andere manieren om met negatieve emoties om te gaan of op te lossen? Behalve drugs en drank?

...

Druk bezig kan met alles zijn, sporten werken of aan een doel werken of een passie hebben. Als je geest bezig is met een uitdaging of een probleem dan ga je niet denken aan drinken of iets dergelijks maar heb je een doel. Althans tot nu toe werkt het wel bij mij zo.
Hele goede tips. Hierdoor moest ik denken aan een youtuber, een man van een jaar of 40-50 die ook na wat persoonlijke problemen als passie motor reizen voor zichzelf ontdekte. Plannen van zijn trips, kijken hoe hij verder kan gaan met minder geld, welke tent werkt het best bv, welke gebieden zijn mooi, wat kan hij leren over zijn motor zodat hij zelf technische dingen kan oplossen... Ok deze man woont in de USA dus daar zijn veel meer middle of nowhere gebieden, maar het is maar een voorbeeld. Op jezelf aangewezen zijn met zo'n lange trip, het onbekende in, jezelf ongetwijfeld tegen komen als er iets tegen zit bv. Als je een passie kunt vinden heb je wel iets om lekker jezelf in vast te bijten en van te groeien, al dan niet tijdelijk. "The outer journey" en "the inner journey" zijn toch met elkaar verwoven dus de een volgt de ander en andersom.

Ok dat was een extreem voorbeeld misschien om op die manier van drank en drugs af te blijven, maar je groeit er wel van. Drank en drugs pakken is makkelijk, maar brengt je uiteindelijk niks. Als je een passie vind en daar iets mee doet, zet je je drang naar verdovende middelen eigenlijk om in iets positiefs waarvan je zelf beter wordt. Niet makkelijk, maar de beloning is er dan wel naar.

[ Bericht 10% gewijzigd door TomStall op 24-05-2019 07:34:09 ]
pi_187060443
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 08:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Goeie reactie, bedankt. Ik neem de mensen die zeggen dat ik aanstel niet serieus. Echte alcoholisten zijn ook door een periode gegaan dat het 6 biertjes was...
De hoeveelheid is wellicht minder belangrijk dan de structurele afhankelijkheid waarmee je het tot je neemt.

Als je zegt te drinken vanwege afleiding, dan kun je meerdere dingen bedoelen natuurlijk. Indien het verveling is, andere activiteiten zoeken. Ben je bekend met het initiatief Social Run? Op www.socialrun.nl vindt je meer info en ook een forum om oa te kijken naar andere teamleden.
Is het een ander soort afleiding, bijvoorbeeld om bepaalde emoties en/of herinneringen weg te drinken dan kun je beter nog eens in gesprek gaan met behandelaars om een alternatieve manier van daarmee om leren gaan op te zetten die wat duurzamer is. Zolang je het weg probeert te blijven stoppen, kun je er niet mee om leren gaan.

Succes!
  vrijdag 24 mei 2019 @ 10:31:02 #24
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187060581
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 18:43 schreef Lienekien het volgende:
Ja precies je drinkt nog geen vreselijke hoeveelheden maar drinken met deze intenties is zeker minstens een voedingsbodem tot een verslaving.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_187062353
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 17:23 schreef inslagenreuring het volgende:
Drankprobleem en dan rep je over 6 biertjes? Kom op kerel.
Dat is wel hoe het begint. Vooral als je alleen drinkt en om de verkeerde redenen. Heel goed dat hij er nu wat aan wil doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')