Met mate drinken.quote:Op woensdag 22 mei 2019 16:50 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik wil voorkomen dat ik een echte alcoholist word.
Komt ook door psychische klachten en het willen verdoven van vervelende emoties en herinneringen.quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
Met mate drinken.
En zo te lezen drink je vooral uit verveling. Daar zou je dus nog wat aan kunnen doen: door je minder te vervelen kom je minder snel in de verleiding om te drinken en drink je dus minder.
Nee het belemmert me nog niet. Alleen soms ruzie met mijn moeder als ze langskomt.quote:Op woensdag 22 mei 2019 16:50 schreef Tja..1986 het volgende:
Belemmert het drinken je in het dagelijks functioneren? Zo nee, wat ik verwacht, dan valt het allemaal wel mee. Is het ongezond? Ja. Maar ach, dat zijn veel meer dingen.
Is ook gewoon fout, niet meer doen.quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:28 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik vind het wel een potentieel probleem...
Komt ook door mijn moeder. Ze wordt altijd boos als ze mij betrapt op drinken, zeker als ik het in mijn eentje doe.
Maar lukt moeilijk om niet te doen, daarom dit topic.quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:32 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Is ook gewoon fout, niet meer doen.
rantsoen / drempel creëren. zorgen dat je niets / maar 2 blikken in huis hebt. dan wordt het toch meer een besluit i.p.v. blind naar de koelkast lopen en weer een halve liter open trekken.quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:33 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar lukt moeilijk om niet te doen, daarom dit topic.
Eens.quote:Op woensdag 22 mei 2019 18:43 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou hier wel hulp bij zoeken. Beter nu dan wanneer het probleem erger wordt.
Niet echt ervaring mee sorry. Wel denk ik dat je al goed op weg bent te herkennen dat het een zwak punt voor je is, helemaal omdat je psychoses enzo hebt gehad. Om herinneringen of nare dingen te verdoven met drank of drugs is ok voor een tijdje misschien, maar verdoving werkt uit en dan ben je weer terug bij af natuurlijk.quote:Op woensdag 22 mei 2019 16:38 schreef Keep_Walking het volgende:
Over de jaren heen heb ik een drankprobleem ontwikkel, merk ik. Ik probeer te stoppen, denk dat ik dit probleem echt een probleem is geworden in 2016. Toen begon ik structureel psychoses en opnames te hebben, en als ik uit zo’n situatie kwam, ging ik drinken als afleiding.
Ik ben begonnen halverwege mijn studententijd, rond 23/24. Toen was ik een sociale drinker, maar het werd steeds meer. Op een gegeven moment begon ik in mijn eentje te drinken. Ik drink meestal uit verveling. Soms is het 6 biertjes, soms 1, heel soms zelfs nul.
Ik drink niet elke dag. Vorige week nog gelukt om bijna een hele werk niet te drinken. Maar ik wil helemaal stoppen. Tips? Ervaringen?
Goeie reactie, bedankt. Ik neem de mensen die zeggen dat ik aanstel niet serieus. Echte alcoholisten zijn ook door een periode gegaan dat het 6 biertjes was...quote:Op donderdag 23 mei 2019 07:45 schreef TomStall het volgende:
[..]
Niet echt ervaring mee sorry. Wel denk ik dat je al goed op weg bent te herkennen dat het een zwak punt voor je is, helemaal omdat je psychoses enzo hebt gehad. Om herinneringen of nare dingen te verdoven met drank of drugs is ok voor een tijdje misschien, maar verdoving werkt uit en dan ben je weer terug bij af natuurlijk.
Voor sommige mensen is elke dag drinken geen probleem, 6 biertjes is "net opwarmen", maar dat is voor iedereen verschillend. Het zijn wel stemmetjes die je doen falen als je wilt stoppen: "ach joh ik heb al een week/maand niks gedronken, ben er dus niet afhankelijk van kan wel weer", "ah, 6 biertjes is opwarmen voor de meeste mensen, waar ben ik zo bang voor gaat prima", "ja ik drink, maar ik ben toch niet gelijk dronken en ga toch gewoon naar mijn werk en niemand heeft er toch last van verder?", "ah het is zo gezellig kan echt geen kwaad ging vorige week ook prima". Maar als je eerlijk bent weet je dat dat allemaal smoesjes zijn natuurlijk.
Nogmaals hoor: voor andere mensen kan dat echt gewoon prima zo zijn. Drugs gebruiken, of een jointje, een lijntje of misschien eens lekker trippen of extacy of whatever, prima als mensen dat kunnen, maar voor jou is dat nou eenmaal niet zo en dat moet je je goed realiseren en goed onthouden. Jezelf onthouden, dat je weet wie je bent en dat je dat gewoon beter niet kunt doen omdat anders je leven weer niet lekker stabiel gaat.
Just my two cents. Veel sterkte.
Respect dat je wil stoppen met drinken en dat je het op tijd in ziet.quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:09 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Komt ook door psychische klachten en het willen verdoven van vervelende emoties en herinneringen.
Hele goede tips. Hierdoor moest ik denken aan een youtuber, een man van een jaar of 40-50 die ook na wat persoonlijke problemen als passie motor reizen voor zichzelf ontdekte. Plannen van zijn trips, kijken hoe hij verder kan gaan met minder geld, welke tent werkt het best bv, welke gebieden zijn mooi, wat kan hij leren over zijn motor zodat hij zelf technische dingen kan oplossen... Ok deze man woont in de USA dus daar zijn veel meer middle of nowhere gebieden, maar het is maar een voorbeeld. Op jezelf aangewezen zijn met zo'n lange trip, het onbekende in, jezelf ongetwijfeld tegen komen als er iets tegen zit bv. Als je een passie kunt vinden heb je wel iets om lekker jezelf in vast te bijten en van te groeien, al dan niet tijdelijk. "The outer journey" en "the inner journey" zijn toch met elkaar verwoven dus de een volgt de ander en andersom.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 02:55 schreef Twintig het volgende:
[..]
Respect dat je wil stoppen met drinken en dat je het op tijd in ziet.
Zijn er andere manieren om met negatieve emoties om te gaan of op te lossen? Behalve drugs en drank?
...
Druk bezig kan met alles zijn, sporten werken of aan een doel werken of een passie hebben. Als je geest bezig is met een uitdaging of een probleem dan ga je niet denken aan drinken of iets dergelijks maar heb je een doel. Althans tot nu toe werkt het wel bij mij zo.
De hoeveelheid is wellicht minder belangrijk dan de structurele afhankelijkheid waarmee je het tot je neemt.quote:Op donderdag 23 mei 2019 08:39 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Goeie reactie, bedankt. Ik neem de mensen die zeggen dat ik aanstel niet serieus. Echte alcoholisten zijn ook door een periode gegaan dat het 6 biertjes was...
Ja precies je drinkt nog geen vreselijke hoeveelheden maar drinken met deze intenties is zeker minstens een voedingsbodem tot een verslaving.quote:Op woensdag 22 mei 2019 18:43 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou hier wel hulp bij zoeken. Beter nu dan wanneer het probleem erger wordt.
Dat is wel hoe het begint. Vooral als je alleen drinkt en om de verkeerde redenen. Heel goed dat hij er nu wat aan wil doen.quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:23 schreef inslagenreuring het volgende:
Drankprobleem en dan rep je over 6 biertjes? Kom op kerel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |