Nee panda.quote:
Jij woont in D toch?quote:Op vrijdag 26 april 2019 21:40 schreef PdeHoog het volgende:
@:aure
Als je vervoer nodig hebt naar LS’s BBQ kun je meerijden. Ik kom toch langs Rotterdam op weg daarnaartoe.
Dat is wel heel vroeg ja.quote:Op vrijdag 26 april 2019 21:38 schreef derLudolf het volgende:
Vanavond even stukje gereden in nieuwe bak van m'n ouders, dacht even bij de ijssalon te gaan, maar hele centrum was al afgezet. Stonden al mensen op de rommelmarkt
Wat een lol. Met een beetje mazzel regent je de hele tyfuszooi nat
Jij woont dan ook in het verkeerde deel van West-Brabant.quote:Op vrijdag 26 april 2019 21:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:Myreala, nee, mensen die potentieel de boel onderkotsen zijn niet welkom. Jij wel natuurlijk maar alleen als je je gedraagt![]()
@:Aure, fijn dat het achter de rug is met de kaakchirurg. Ik heb geloof ik alleen maar pijn gehad, geen zwelling of tinteling. Dat likt me behoorlijk irritant ook. Ik woon inderdaad in West Brabant en er is nul OV hier in het weekend. Maar een lift is vast wel te regelen met deze of gene en anders komen wij je wel van een station halen.
En hoera voor Piet en zijn tijger.
J vindt de meet prima. Ik had het een tijdje terug al eens voorgesteld. Of hij vroeg er zelf om, ik weet het niet meer.
Bon Soir!quote:
Waar woon jij dan? In B?quote:Op vrijdag 26 april 2019 21:44 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Jij woont dan ook in het verkeerde deel van West-Brabant.![]()
Qua over dan hè.
Nee joh, ergens in het westen, zet en Piet wonen over de grens. Ik bijna, maar een stukje naar bovenquote:Op vrijdag 26 april 2019 21:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij woont in D toch?
En Barretje in DH?
Dan zou ik wellicht ook mee kunnen rijden met 1 van jullie?
D in de buurt van DH bedoel ik dan ookquote:Op vrijdag 26 april 2019 21:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee joh, ergens in het westen, zet en Piet wonen over de grens. Ik bijna, maar een stukje naar boven
Ook in W-Bquote:
We kunnen helaas niet allemaal in een dorp wonen waar twaalf keer per uur op drie plaatsen de slagbomen dichtgaan en alles tot stilstand komt. Ik zal weemoedig naar het geluid van de slagbomen luisteren als ik morgen bij je om de hoek ben.quote:Op vrijdag 26 april 2019 21:44 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Jij woont dan ook in het verkeerde deel van West-Brabant.![]()
Qua ov dan hè.
Maar je zou het wel willen, hé. Stiekemquote:Op vrijdag 26 april 2019 21:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We kunnen helaas niet allemaal in een dorp wonen waar twaalf keer per uur op drie plaatsen de slagbomen dichtgaan en alles tot stilstand komt. Ik zal weemoedig naar het geluid van de slagbomen luisteren als ik morgen bij je om de hoek ben.
Ja, B in W-B bedoel ik. En dan niet B-o-Zquote:Op vrijdag 26 april 2019 21:46 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ook in W-B
Maar dan een stuk met degelijke OV.![]()
quote:Op vrijdag 26 april 2019 21:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We kunnen helaas niet allemaal in een dorp wonen waar twaalf keer per uur op drie plaatsen de slagbomen dichtgaan en alles tot stilstand komt. Ik zal weemoedig naar het geluid van de slagbomen luisteren als ik morgen bij je om de hoek ben.
Ja want Lidl.quote:Op vrijdag 26 april 2019 21:48 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Maar je zou het wel willen, hé. Stiekem
Vergeet de Y niet!quote:Op vrijdag 26 april 2019 21:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik gooi er even een A, Q en K in voor de inclusiviteit.
Gezellig!quote:Op vrijdag 26 april 2019 21:40 schreef PdeHoog het volgende:
@:aure
Als je vervoer nodig hebt naar LS’s BBQ kun je meerijden. Ik kom toch langs Rotterdam op weg daarnaartoe.
quote:Op vrijdag 26 april 2019 21:51 schreef fietsie het volgende:
Nu duimen dat 't op de 6e valt dan maak ik er gelijk een soort miniverjaardag van om 0:00
Zeker mogelijkquote:Op vrijdag 26 april 2019 21:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij woont in D toch?
En Barretje in DH?
Dan zou ik wellicht ook mee kunnen rijden met 1 van jullie?
Jij?quote:Op vrijdag 26 april 2019 21:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Ok mensen, wie bakt de verjaardagstaart?
Uhhhh..quote:
En J produceert mooie vlammen met zijn Kamadoquote:Op vrijdag 26 april 2019 22:00 schreef Aure het volgende:
En het idee is dan dat iedereen iets meeneemt?
quote:Op vrijdag 26 april 2019 21:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:Myreala, nee, mensen die potentieel de boel onderkotsen zijn niet welkom. Jij wel natuurlijk maar alleen als je je gedraagt![]()
Maar deze meet is voor jou juist zo mooi dichtbijquote:Op vrijdag 26 april 2019 22:09 schreef Myraela het volgende:
[..]Ik ben nu oud en wijs. Maar ik denk dat ik deze keer nog oversla. Moet wel echt een keer naar een meet komen eigenlijk, maar misschien de volgende keer.
Kon het niet latenquote:Op vrijdag 26 april 2019 22:11 schreef Bluezz het volgende:
Oh ik zat in een spannende serie + mobiel dus had niet door dat ik 'm sloot.
Ben nog wakker heurDank @:Whiskers
Yupquote:Op vrijdag 26 april 2019 22:00 schreef Aure het volgende:
True, maar ik heb nog even niet zoveel zin in een meet met allemaal mensen die ik nog niet ken. Normaal kende ik altijd wel een paar mensen. En om nou m'n vriend mee te sleuren terwijl die niemand kent is ook weer wat.quote:Op vrijdag 26 april 2019 22:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar deze meet is voor jou juist zo mooi dichtbij
Primaquote:
Als je gaat ken je in 1 klap iedereen (die er is)quote:Op vrijdag 26 april 2019 22:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
True, maar ik heb nog even niet zoveel zin in een meet met allemaal mensen die ik nog niet ken. Normaal kende ik altijd wel een paar mensen. En om nou m'n vriend mee te sleuren terwijl die niemand kent is ook weer wat.
Ja, we zien wel. Komt vast goed, vorig jaar was er ook genoeg.quote:Op vrijdag 26 april 2019 22:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Prima
Laat (tegen die tijd) ff weten wat je graag wil dat er gemaakt en/of meegebracht wordt
Was mijn eerste gedachte _o-quote:Op vrijdag 26 april 2019 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uhhhh..
@:Goitske lijkt me een beter idee
Of Fiets zelf, die kan dat goed zag ik (al zou dat wel heel sneu zijn)
Ze vallen best wel meequote:Op vrijdag 26 april 2019 22:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
True, maar ik heb nog even niet zoveel zin in een meet met allemaal mensen die ik nog niet ken. Normaal kende ik altijd wel een paar mensen. En om nou m'n vriend mee te sleuren terwijl die niemand kent is ook weer wat.
Maar dan ben je er wel meteen doorheenquote:Op vrijdag 26 april 2019 22:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je kent “ons” best van hier.quote:Op vrijdag 26 april 2019 22:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo grappig maar ook fijn, al vanaf de eerste keer dat ik mensen irl leerde kennen (jij, P en Isa), je kent de mensen al.quote:Op vrijdag 26 april 2019 22:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Je kent “ons” best van hier.
Dat is het grappige...irl kletsen de mensen gewoon verder alsof ze nog posten.
En je weet zo verbazend veel ondertussen van kleine en van grote dingen van elkaar.
Net nog even naar de foto’s gekeken van vorig jaar bij LS & J.
Stralend weer, wat was het verzorgd en gezellig.
Dat snap ik wel. Als je tegen die tijd toch aan wilt sluiten ben ke van harte welkom.quote:Op vrijdag 26 april 2019 22:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 26 april 2019 23:40 schreef kwakz0r het volgende:
Qua eten hoeven jullie mij sowieso niet mee te rekenen, ik eet 100-150 gram in totaal incl alles, dat is een gebaksbordje...
Valt wel lekker opquote:Op zaterdag 27 april 2019 00:10 schreef Bluezz het volgende:
Als we dan toch weer oranje gemaakt zijn trek ik mijn rode jurk aan.
Vloekt lekker
Meer iets voor Woensdag?quote:Op zaterdag 27 april 2019 00:10 schreef Bluezz het volgende:
Als we dan toch weer oranje gemaakt zijn trek ik mijn rode jurk aan.
Vloekt lekker
Wij nemen een hotelletje in de buurt. Wie weet is er wel een extra bedjequote:Op zaterdag 27 april 2019 00:33 schreef Isabeau het volgende:
Valt wel lekker op
En als ik naar de bbq meet kom dan zie ik dan wel hoe het vervoer wordt geregeld. Het is nog nooit niet goed gekomen. En ik zal wel ergens willen blijven slapen, want echt andere kant van het landMaar eerst maar eens een datum prikken.
Jakkes! En tof. En jakkes.quote:Op vrijdag 26 april 2019 18:39 schreef z80 het volgende:
[..]
Ook een paar kasten waar een compleet skelet met er naast een foto van de persoon die deze verzameling botten ooit was.
Awww!quote:Op vrijdag 26 april 2019 21:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
J vindt de meet prima. Ik had het een tijdje terug al eens voorgesteld. Of hij vroeg er zelf om, ik weet het niet meer.
Ik wil theoretisch best iets bakken voor Fiets z'n verjaardag.quote:Op vrijdag 26 april 2019 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uhhhh..
@:Goitske lijkt me een beter idee
Of Fiets zelf, die kan dat goed zag ik (al zou dat wel heel sneu zijn)
Nog geslapen?quote:Op zaterdag 27 april 2019 06:03 schreef AnneX het volgende:
Vanaf 4/5 uur rondrijden door de polder en het dorp zonder uitlaat op je brommer...nee is niet leuk.voor mensen die willen slapen.
Ik moest even nadenken wie een huisdier of kind heeft die zo heetquote:
Mijn vader heet zoquote:Op zaterdag 27 april 2019 08:29 schreef derLudolf het volgende:
Ik moest even nadenken wie een huisdier of kind heeft die zo heet
Als ik iets mee neem is dat direct uit een winkel. Met dank aan de hooikoorts proef en ruik ik niet veel. Dus voor iemand anders iets maken doe ik uit veiligheidsoverwegingen maar niet.quote:Op vrijdag 26 april 2019 22:00 schreef Aure het volgende:
Jaaaren geleden waren mijn zus en ik even wat eten in een restaurantjequote:Op zaterdag 27 april 2019 09:00 schreef z80 het volgende:
[..]
Als ik iets mee neem is dat direct uit een winkel. Met dank aan de hooikoorts proef en ruik ik niet veel. Dus voor iemand anders iets maken doe ik uit veiligheidsoverwegingen maar niet.
Ik ben aan het rond kijken en heb wel een idee. Maar op dit moment zijn de vluchten voor volgend jaar nog niet online. Laos staat hoog op het lijstje. En dan in tegen stelling tot alle andere rugzaktoeristen wil ik van zuid naar noord. Het eiland onderaan laos waar alle toeristen de rondreis afsluiten kan me gestolen worden.quote:Op zaterdag 27 april 2019 05:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Jakkes! En tof. En jakkes.
(Weet je al waar je volgende reis naartoe gaat, Zet? De tocht naar de achtertuin van Lucky daargelaten)
Ik vind Zuid-Amerika ook wel wat voor jou. Ben je daar wel eens geweest?quote:Op zaterdag 27 april 2019 09:09 schreef z80 het volgende:
Ik ben aan het rond kijken en heb wel een idee. Maar op dit moment zijn de vluchten voor volgend jaar nog niet online. Laos staat hoog op het lijstje. En dan in tegen stelling tot alle andere rugzaktoeristen wil ik van zuid naar noord. Het eiland onderaan laos waar alle toeristen de rondreis afsluiten kan me gestolen worden.
Op dit moment is het grootste probleem de heen vlucht. Ik krijg dit nog niet geregeld zoals ik wil. En ik weiger via Turkije te vliegen.
Iets eerder dan normaal. Echter mijn complete dagschema is door de war. Wat ik normaal doe op de zaterdag gaat vandaag niet. Toko zit dicht ivm een of andere verjaardag. En wat ik daar voor in de plaats wou doen valt letterlijk in het water.quote:Op zaterdag 27 april 2019 08:03 schreef Uhmmpie het volgende:
Wat is iedereen lekker bijtijds wakker.
Hier van mijn harige tuig gewoon uit mogen slapen tot zojuist.
Bakjes gevuld... nu zou ik nog even terug kunnen op zich 🤔
Nog niet. Grootste "probleem" daar is de veiligheid. Ik hou er van om door een dorp, stad of omgeving te slenteren. Gewoon zonder echt doel. Hooguit een eindbestemming waar ik het einde van de dag wil uitkomen. In Azië is dat geen probleem. De andere kant op is dat meer een uitdaging. Zelfde als zuid Afrika. Maar bijde werelddelen zal ik nog wel een keer bezoeken.quote:Op zaterdag 27 april 2019 09:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind Zuid-Amerika ook wel wat voor jou. Ben je daar wel eens geweest?
Ja het is hier nat buiten. Geen echte bui maar teveel water om even naar de bouwmarkt te fietsen en een stuk schutting te plaatsen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 09:16 schreef Barreltje het volgende:
Regent het bij jou zet?
Hier zie ik vooralsnog een blauwe lucht..
K.gaat zo een sousvide staaf halen.. Ik de laatste boodschapjes.. en dan merengue maken
Mijn collega is een maand naar Colombia geweest en was dolenthousiast over alle bijzonder vriendelijke mensen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 09:19 schreef Barreltje het volgende:
Welk land zou je naartoe willen dan zet?
Veel van mijn vrienden gaan naar z-american en doen daar gewoon wat ze willen ( auto huren en gaan) dan heb ik het over chili, Peru, Argentinië en columbia(!!)
Vrienden. Meervoud dus. Ik ben alleen. Dat maakt het wat lastiger. en doe graag dingen lopend.quote:Op zaterdag 27 april 2019 09:19 schreef Barreltje het volgende:
Welk land zou je naartoe willen dan zet?
Veel van mijn vrienden gaan naar z-american en doen daar gewoon wat ze willen ( auto huren en gaan) dan heb ik het over chili, Peru, Argentinië en columbia(!!)
De ene diva maalt niet om mijn uitslaap wens, dus eten gegeven en zo kon ik nog een uurtje blijven liggen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 08:03 schreef Uhmmpie het volgende:
Wat is iedereen lekker bijtijds wakker.
Hier van mijn harige tuig gewoon uit mogen slapen tot zojuist.
Bakjes gevuld... nu zou ik nog even terug kunnen op zich 🤔
Inderdaad.. meerdere vrienden die niet met elkaar op vakantie zijn gegaan.. er zitten zelfs vrouwen bij die in hun eentje op vakantie gaan..quote:Op zaterdag 27 april 2019 09:25 schreef z80 het volgende:
[..]
Vrienden. Meervoud dus. Ik ben alleen. Dat maakt het wat lastiger. en doe graag dingen lopend.
Maar eerst even "mijn" werelddeel afronden. Ik hou van de cultuur, de mensen en het eten daar.
Als ik Laos gezien heb dan is het hele blok daar ingevuld met minimaal 1 rondreis per land.
Vervolgens vechten China en Maleisië om de eerste plaats op het lijstje. Zeker na de kerst in Kuala Lumpur wil ik weer terug.
Geen van die landen trekt mij direct eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 27 april 2019 09:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn collega is een maand naar Colombia geweest en was dolenthousiast over alle bijzonder vriendelijke mensen.
En meest positieve landen volgens de bbc:
Top 5 countries with highest positive experiences
Paraguay
Panama
Guatemala
Mexico
El Salvador
Ja hallo, zoveel geld en vrije tijd heb ik niet. Mijn vakantie moet in 3 max 4 weken gepropt worden.quote:Op zaterdag 27 april 2019 09:45 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Inderdaad.. meerdere vrienden die niet met elkaar op vakantie zijn gegaan.. er zitten zelfs vrouwen bij die in hun eentje op vakantie gaan..![]()
Maar zij is ook wel een tof wijf.. is van NL naar zuid Amerika gaan zeilen en op de pelapagos galapagos eilanden geweest..
Hier normaal ook niet... maar begrijp net dat ie om 6 uur bij mijn moeder aan bed stond.quote:Op zaterdag 27 april 2019 09:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
De ene diva maalt niet om mijn uitslaap wens, dus eten gegeven en zo kon ik nog een uurtje blijven liggen.
Ik vind het eten in Laos wel van een andere orde dan in de landen in de buurt. Armer.quote:Op zaterdag 27 april 2019 09:25 schreef z80 het volgende:
Maar eerst even "mijn" werelddeel afronden. Ik hou van de cultuur, de mensen en het eten daar.
Als ik Laos gezien heb dan is het hele blok daar ingevuld met minimaal 1 rondreis per land.
quote:Op zaterdag 27 april 2019 10:26 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hier normaal ook niet... maar begrijp net dat ie om 6 uur bij mijn moeder aan bed stond.
Die logeert hier en slaapt in dochters bed
Poezenquote:Op zaterdag 27 april 2019 11:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]![]()
Ze ligt nu te slapen en keek boos toen ik haar even aaide.
whaha. En oh zo herkenbaar.quote:Op zaterdag 27 april 2019 11:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Poezen![]()
Ik was gisteren in alle drukte vergeten moederpoes haar avondportie natvoer te geven![]()
Brokken staan er onbeperkt maar ik kreeg vanmorgen een zeer verwijtende blik. In een week kun je blijkbaar prima een zeer grondige traditie opbouwen.
quote:Op zaterdag 27 april 2019 11:28 schreef Barreltje het volgende:
Mannen...
K. Wilde niet kijken naar koningsdag.. totdat Dionne in beeld kwam.. nu zitten we samen te kijken..
Dionne? Moet iemand daar wild van worden?quote:Op zaterdag 27 april 2019 11:28 schreef Barreltje het volgende:
Mannen...
K. Wilde niet kijken naar koningsdag.. totdat Dionne in beeld kwam.. nu zitten we samen te kijken..
Ik zie liever Dionne dan de zo bejubelde Maxima...quote:Op zaterdag 27 april 2019 11:34 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dionne? Moet iemand daar wild van worden?
Voor zover ik kan zien zijn alle reizen gebaseerd om van noord naar zuid te trekken.quote:Op zaterdag 27 april 2019 10:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind het eten in Laos wel van een andere orde dan in de landen in de buurt. Armer.
Je beeld van 'alle' andere toeristen is wel heel eenzijdig. Ik ben stikveel mensen tegengekomen die niet het standaard rondje maken.
Ze heeft een eigen topic hèquote:Op zaterdag 27 april 2019 11:28 schreef Barreltje het volgende:
Mannen...
Da's een flinke oogst.quote:Op zaterdag 27 april 2019 11:50 schreef Myraela het volgende:
Ik ging voor potgrond naar de plantenhal, maar kwam thuis met een appelboom, twee pruimenbomen, 3 aardbeiplanten, 3 enorm grote potten en nog een kleinere pot. En toch ook potgrond.
[ afbeelding ]
Die witte pot is echt heel groot, daar gaan we de drie aardbeiplanten indoen. Denk dat dat heel tof gaat worden.
Ja, was niet de bedoeling. Was 125 euro bij elkaar terwijl ik dus eigenlijk alleen potgrond nodig.quote:
Je dacht aan de potgrondquote:Op zaterdag 27 april 2019 11:50 schreef Myraela het volgende:
Ik ging voor potgrond naar de plantenhal, maar kwam thuis met een appelboom, twee pruimenbomen, 3 aardbeiplanten, 3 enorm grote potten en nog een kleinere pot. En toch ook potgrond.
[ afbeelding ]
Die witte pot is echt heel groot, daar gaan we de drie aardbeiplanten indoen. Denk dat dat heel tof gaat worden.
Neequote:Op zaterdag 27 april 2019 11:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
whaha. En oh zo herkenbaar.
Was je niet door en door koud?
Hier ook 2 man onwijs geirriteerd dat ik het waagde op bed te gaan zitten terwijl ze lekker lagen te slapen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 11:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]![]()
Ze ligt nu te slapen en keek boos toen ik haar even aaide.
Hoe durf jequote:Op zaterdag 27 april 2019 12:30 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hier ook 2 man onwijs geirriteerd dat ik het waagde op bed te gaan zitten terwijl ze lekker lagen te slapen.
Nou... ik heb geen medelijden
Hier precies hetzelfdequote:Op zaterdag 27 april 2019 12:55 schreef Bluezz het volgende:
Lekker snel 'los' Cat
Hier stond net even dat koningsdaggebeuren aan met een soort stomme spelquizMaar weer uitgezet.
Zuurpruim..quote:Op zaterdag 27 april 2019 12:55 schreef Bluezz het volgende:
Lekker snel 'los' Cat
Hier stond net even dat koningsdaggebeuren aan met een soort stomme spelquizMaar weer uitgezet.
Die quiz was té truttig, ja.quote:Op zaterdag 27 april 2019 12:55 schreef Bluezz het volgende:
Lekker snel 'los' Cat
Ik zag een quiz over personen of voorwerpen in de regioquote:Op zaterdag 27 april 2019 12:57 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Zuurpruim..![]()
Is toch leuk! Vooral om te weten hoeveel.mieren er in Amersfoort bij zijn gekomen..
Wel slingerende prinses gespotquote:Op zaterdag 27 april 2019 13:00 schreef Barreltje het volgende:
Fantastisch! :" hier is het plein en daar kunnen jullie allemaal leuke dingen doen...zoals poep ruiken "
Dierentuin eigenlijk, op dit moment.quote:Op zaterdag 27 april 2019 13:03 schreef golfer het volgende:
Ik mis dus blijkbaar weer een boel door weer niet te kijken naar die poppenkast?
Kijken naar die familie is toch ook een soort dierentuin met bovenaan de apenrots Wim-Lex?quote:Op zaterdag 27 april 2019 13:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dierentuin eigenlijk, op dit moment.
Ahahahaha! Stiekem kijk je toch!quote:Op zaterdag 27 april 2019 13:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Kijken naar die familie is toch ook een soort dierentuin met bovenaan de apenrots Wim-Lex?
Nee.quote:
Ik had de Koningsdag reeks hier op fok in mijn AT gezet.quote:Op zaterdag 27 april 2019 13:11 schreef Bluezz het volgende:
Wat echt leuk is op zo'n dag als vandaag is op twitter #koningsdag volgen.. daar zitten de krentjes in de pap
Liefhebbers die niet tegen kritiek op het koningshuis kunnen, altijd succesquote:Op zaterdag 27 april 2019 13:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik had de Koningsdag reeks hier op fok in mijn AT gezet.
Maar weer eruit gemikt. Wat een infantiele opmerkingen daar
Nee, een mens die er niet tegen kan dat kinderen die ongewild in de spotlight staan, en daar ook maar hun best doen, worden afgezeken om een jurkje of een paar kilootjes meer dan de uiteraard perfect gebouwde commentaarmaker.quote:Op zaterdag 27 april 2019 13:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Liefhebbers die niet tegen kritiek op het koningshuis kunnen, altijd succes
quote:Op zaterdag 27 april 2019 13:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vanochtend ook wat stukjes Koningsdag opgepikt tussen het huishouden door. Ik vind het ook leuk.
Inmiddels sta ik voor supermarkt 1 van 3 geen zin te hebben om uit de auto te stappen. Ik heb J net op het station afgezet. Hij gaat zeer waarschijnlijk de laatste Koningsdag met zijn zieke beste maat vieren
Och, dat zal best moeilijk zijn, zowel voor J als zijn vriend.quote:Op zaterdag 27 april 2019 13:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vanochtend ook wat stukjes Koningsdag opgepikt tussen het huishouden door. Ik vind het ook leuk.
Inmiddels sta ik voor supermarkt 1 van 3 geen zin te hebben om uit de auto te stappen. Ik heb J net op het station afgezet. Hij gaat zeer waarschijnlijk de laatste Koningsdag met zijn zieke beste maat vieren
Wat zij zegtquote:Op zaterdag 27 april 2019 13:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hopelijk maakt hij mooie herinneringen
+1quote:Op zaterdag 27 april 2019 13:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hopelijk maakt hij mooie herinneringen
Geen idee hoe groot ze worden, eigenlijk. Maar met de voor- en achtertuin kom ik vast best ver. We houden alles nu eerst in potten totdat we de tuin helemaal overhoop gooien.quote:Op zaterdag 27 april 2019 13:40 schreef AnneX het volgende:
@ Myra: heb je zo veel tuin, dat alle bomen passen? over 5-10 jaar.
Aardbeien zijn lekker uit eigen tuin.
Dat is wel anders geweestquote:Op zaterdag 27 april 2019 14:55 schreef golfer het volgende:
Gelukkig zijn de supermarkten gewoon open. Boodschappen voor 2 dagen gehaald.
Ik denk dat deze echt al 20 jaar oud was, die stam was echt heel erg dik. Dus ik heb nog wel eventjes.quote:Op zaterdag 27 april 2019 14:57 schreef Isabeau het volgende:
Dat is wel anders geweestIk kan me nog herinneren voor een dichte deur te staan rond half 2 omdat op internet een andere sluitingstijd stond dan de winkel blijkbaar hanteerde.
Myraela, hoe kan je er nu nou geen plek voor hebben, die olijfbomen, maar wel plek als de kleintjes ooit zo groot gaan worden?
Moet je bomen 2 meter van de erfgrens plaatsen?quote:Op zaterdag 27 april 2019 15:08 schreef Myraela het volgende:
Ik denk dat deze echt al 20 jaar oud was, die stam was echt heel erg dik. Dus ik heb nog wel eventjes.En er moeten nog flink wat planten uit de tuin als we de tuin aanpakken.
Lees wel dat we bomen officieel 2 meter van de erfgrens af moet zetten. Dan moeten ze ongeveer in het midden van de tuin komen.Maar ach, we zien wel.
Deze was ongeveer 2 meter hoog en bijna 3 meter breed, denk ik. Groter heb ik ze nog niet gezien.quote:Op zaterdag 27 april 2019 15:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Moet je bomen 2 meter van de erfgrens plaatsen?Dat hebben toch heel erg veel mensen niet? Ik had ooit een kastanjeboom in mijn tuin. Op de erfgrens
Jammer dat latere bewoners die boom wel gekapt hebben. Kwam geen schaduw van in de tuin en gaf me altijd zo'n *jeeee, ik ben thuis en mijn hart maakt een huppeltje* gevoel als ik er onder door de tuin in liep.
Hoe groot kunnen olijfbomen eigenlijk worden? De grootste olijfbomen die ik heb gezien in het echt in warme landen waren denk ik eh...3 meter of zo? Heel grote struik. Zo hoog
Ja, waarschijnlijk in overleg met je buren kan het wel. Maar als er dan nieuwe buren komen die willen dat je je aan de wet houdt heb je een probleemquote:Op zaterdag 27 april 2019 15:14 schreef Myraela het volgende:
Deze was ongeveer 2 meter hoog en bijna 3 meter breed, denk ik. Groter heb ik ze nog niet gezien.
Hier staan nu ook gewoon bomen op de erfgrens eigenlijk. Misschien kan het wel als je buren het okay vinden.
Hier in Duitsland is het zo dat als de erfafscheiding er 6 jaar staat er geen bezwaar meer tegen gemaakt kan worden. Mits de erfafscheiding aan de wettelijke eisen voldoet. Dus maak je afspraken met de huidige buren, deze verhuizen na 6 jaar dan kunnen de nieuwe buren niets meer tegen de erfafscheiding doen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 15:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, waarschijnlijk in overleg met je buren kan het wel. Maar als er dan nieuwe buren komen die willen dat je je aan de wet houdt heb je een probleemZie rijdende rechter
Ja, ik ookquote:Op zaterdag 27 april 2019 15:29 schreef Myraela het volgende:
Al vind ik ook die hele grote bomen wel de wijk gezellig maken.
Wel benieuwd of Nederland ook zo'n regel heeft.quote:Op zaterdag 27 april 2019 15:29 schreef z80 het volgende:
Hier in Duitsland is het zo dat als de erfafscheiding er 6 jaar staat er geen bezwaar meer tegen gemaakt kan worden. Mits de erfafscheiding aan de wettelijke eisen voldoet. Dus maak je afspraken met de huidige buren, deze verhuizen na 6 jaar dan kunnen de nieuwe buren niets meer tegen de erfafscheiding doen.
Ik mocht willen dat de bomen in onze omgeving op minder dan 2 meter van de erfgrens beperkt bleven tot maar 5 meter. 5 meter is minder dan een huis van drie verdiepingen, dat is een boomPJEquote:Op zaterdag 27 april 2019 15:29 schreef Myraela het volgende:
Ik vind de bomen van echt 5 meter oid wel een beetje asociaal, daar zou ik minder blij mee zijn als ik ineens geen zon meer in m'n tuin zou hebben. Maar voor de rest is alles dat een beetje in de hoogte gaat toch juist wel fijn. Het is wel heel saai als alles op schutting-hoogte blijft.
Ja zekerquote:Op zaterdag 27 april 2019 15:29 schreef Myraela het volgende:
Ow wow waren die boompjes al 10 jaar?quote:Op zaterdag 27 april 2019 15:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Droog gebleven![]()
Vlak voor een joekel van een hoosbui stapte ik intratuin binnen, en vlak voor de volgende kwam ik mijn huis in.
Nu maar even niet de balkonplantjes naar buiten doen, hopelijk is het straks weer droog.
Zoals jij het beschrijft kan die boom wel 50-60 jaar zijn. Ik werd hier van de week hartelijk uitgelachen toen ik een paar mannen vroeg om mijn olijfboompjes te snoeien. Eén ging het balkon op en vroeg waar ze stonden (en die heb ik nu 10 jaar). Ik moest ook een foto van hem maken met de boompjes, die zou hij naar zijn vader sturen die een olijfboomgaard heeft "pap, ik blijf oefenen"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bomen en buren. Beiden een groot goed. Nu nog balans.
Ik heb ze al 10 jaar. Maar ze zijn niet heel veel gegroeid de eerste jaren, 2 jaar geleden heb ik ze in een grotere pot gezet. Maar nooit gesnoeid (weet nu dat dat wel moet). Heb wel ooit eens olijfjes gehad eraan. 8 of zo.quote:Op zaterdag 27 april 2019 15:50 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ow wow waren die boompjes al 10 jaar?
Dan zal die van mij ook niet veel groter worden.
Wijze woordenquote:Op zaterdag 27 april 2019 15:54 schreef AnneX het volgende:
Bomen en buren. Beiden een groot goed. Nu nog balans.
Ja, en die je dus in italie en zo ziet kunnen wel 100 jaar zijn hoorde ik een paar jaar geleden. De strop ook voor hen dat door een ziekte hele boomgaarden dood zijn. Je hebt niet binnen een paar jaar weer plukbomenquote:Op zaterdag 27 april 2019 15:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wijze woordenEn heb je foto's van die knik-tulpen?
Ik had trouwens geen idee dat olijfbomen zo traag groeidenIk zie bij het tuincentrum regelmatig kleine olijfboompjes, maar daar moet je dus decennia (geduld) voor hebben.
Dat wist ik ook nietquote:Op zaterdag 27 april 2019 15:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had trouwens geen idee dat olijfbomen zo traag groeidenIk zie bij het tuincentrum regelmatig kleine olijfboompjes, maar daar moet je dus decennia (geduld) voor hebben.
quote:
quote:Maten Appelbomen
De Elstar-appel is in verschillende maten te verkrijgen. De struik (laagstam), halfstam en hoogstam. Het verschil tussen die 3 zit hem natuurlijk in de hoogte. De struik begint met vertakken op 40cm, dit houd in dat de 1e takken beginnen op 40cm. van de onderkant van de stam. De boom zelf is meestal rond de 1.4m tot 2m hoog. De halfstam vertakt op 1.2m en is dus ongeveer 2.2 meter hoog. Hoogstam vertakt op 1.8m, en is tussen de 2.5m en 3m hoog.
Tuurlijk.quote:Op zaterdag 27 april 2019 15:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zijn vast geen hoogstambomen, zoals vroegûh hier in de regio stonden.quote:Op zaterdag 27 april 2019 16:02 schreef Myraela het volgende:
Even op het kaartje gekeken, die pruimenboompjes gaan waarschijnlijk maar 1.5m hoog worden. Dus dat is sowieso geen probleem, op de appelboom staat niets. Maar die zijn meestal ook niet enorm toch?
Boomgaarden bestaan nu uit rijen slanke max 2.50 m boompjes: makkelijker plukken.
Buren hebben een grotere tuin en subsidie gekregen voor drie hoogstam-appelbomen, waarvan 1 goudreinet .
Blik over de beukhaagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De bloeiende is de goudreinet.
quote:Op zaterdag 27 april 2019 16:12 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Het zijn vast geen hoogstambomen, zoals vroegûh hier in de regio stonden.
Boomgaarden bestaan nu uit rijen slanke max 2.50 m boompjes: makkelijker plukken.
Buren hebben een grotere tuin en subsidie gekregen voor drie hoogstam-appelbomen, waarvan 1 goudreinet .
Blik over de beukhaagOh kijk nou eens met hun ranke, lange stengels om het licht te vindenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Fruitbomen bloeien wel altijd heel mooi in de lente."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Soort maakt niet heel veel uit. Indien geënt op een stam van een miniboompje kun je deze klein houden. Zo niet gaat deze toch wat groter worden. Echte hoogstam bomen vind je steeds minder.quote:
Ligt er aan op wat voor onderstam ze zijn geënt. Lijkt me gewoon laagstam wat jij daar had staan.quote:Op zaterdag 27 april 2019 16:02 schreef Myraela het volgende:
Even op het kaartje gekeken, die pruimenboompjes gaan waarschijnlijk maar 1.5m hoog worden. Dus dat is sowieso geen probleem, op de appelboom staat niets. Maar die zijn meestal ook niet enorm toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fruitbomen moet je natuurlijk ook snoeien. Hier zitten de appelbomen al jaren op 2mquote:Op zaterdag 27 april 2019 16:14 schreef z80 het volgende:
[..]
Soort maakt niet heel veel uit. Indien geënt op een stam van een miniboompje kun je deze klein houden. Zo niet gaat deze toch wat groter worden. Echte hoogstam bomen vind je steeds minder.
De appelboom die er inmiddels al de nodige jaren staat en volgens het kaartje 1.5M zou worden is inmiddels enkel met een ladder compleet leeg te plukken.
Hier ook beide peren in bloei. En inmiddels ook wat bolletjes te zien dat uit moet groeien tot peer.1 Appelboom zat ook goed vol bloesem, de ander slechts voor de helft. Die boom krijgt in het najaar/winter een snoeibeurt. Alle kersen zaten ook goed vol. Als het niet meer gaat vriezen weer een goed fruit jaar.quote:Op zaterdag 27 april 2019 16:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ligt er aan op wat voor onderstam ze zijn geënt. Lijkt me gewoon laagstam wat jij daar had staan.
Hoogstam zul je vooral voor naar kwekers moeten.
Wat voor rassen heb je gekocht? Zit ook wel beetje verschil tussen de rassen zoals Frantic zegt, de notarisappel die ik heb is veel grover en groeit sneller dan de Lunterse Pippeling die er naast staat.
Nu het toch over fruitbomen gaat, de peer zat dit jaar voor het eerst in bloei.
Weet ik. Maar zolang de boom elk jaar weer vol hangt met fruit zie ik het nut er niet van in. Ruimte zat. Echter de zoete kers heeft hier misbruik van gemaakt. Dat kreng is een hoogstam geworden. Gekregen als laagstam.quote:Op zaterdag 27 april 2019 16:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Fruitbomen moet je natuurlijk ook snoeien. Hier zitten de appelbomen al jaren op 2m
Ja dat zijn ze hier denk ik jaren vergetenquote:Op zaterdag 27 april 2019 16:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Fruitbomen moet je natuurlijk ook snoeien. Hier zitten de appelbomen al jaren op 2m
Inderdaad.quote:Op zaterdag 27 april 2019 15:29 schreef Myraela het volgende:
Jawel joh, lekker een beetje natuur.quote:Op zaterdag 27 april 2019 16:25 schreef AnneX het volgende:
Inderdaad.
Alleen horen hoge bomen in het plantsoen, waar ruimte is of in het bos.
Niét tussen de gamma-praxis-hornbach schuttingen in een vinex wijk in een postzegeltuin.
Tja, lastig, want ik woon aan een pleintje, niet in een straat.quote:Op zaterdag 27 april 2019 16:29 schreef Clubsoda het volgende:
Maar als de buren ze niet geplant zouden hebben, dan staat alsnog de hele straat vol met gemeentebomen van een metertje of 10 hoog. Neemt net zo goed zon weg en waaien er bladeren en zaadjes in het rond. Of woon ik in uitzonderlijke omgeving wat dat betreft?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 27 april 2019 16:44 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tja, lastig, want ik woon aan een pleintje, niet in een straat.
En dat blad in de herfst kan ik best hebben.Alleen die bladblaas meneer, die begint te vroegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
quote:Op zaterdag 27 april 2019 16:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Jawel joh, lekker een beetje natuur.Ik vind de tuin van jouw buren met de appelbomen echt tof. Bij de andere kant vind ik de bomen iets minder mooi.
De tuin met fruitbomen is 4 x groter.quote:Op zaterdag 27 april 2019 16:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Alleen die bladblaas meneer, die begint te vroeg
quote:Op zaterdag 27 april 2019 16:44 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tja, lastig, want ik woon aan een pleintje, niet in een straat.
En dat blad in de herfst kan ik best hebben.
De vrijwillige bladblazers om 8:30 uur op het kerkhof ietsje minder 🤪Qua bomendichtheid en hoogte wel te vergelijken denk. Bomen in onze straat lijken een slagje dikker. Hier wordt nauwelijks gebladblazerd, in de zomer met als dat dode blad was dat wel onhandig. Ik doe het zelf ook wel eens, er is geen andere praktische manier om acaciabloesem uit al hoeken en gaten te krijgen voordat het een grote bruine glibberige massa wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:20 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmmm gingen even langs de braderie en het podium bij kerk.
Kwam spontaan met een telefoonnr in mn zak thuis 😂Heb je al gebeld?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Vriend heeft het totaal niet door allemaal. Dat schijnt bij het ziektebeeld te horen. Fijn voor hem maar lastig voor zijn omgeving.quote:Op zaterdag 27 april 2019 13:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Och, dat zal best moeilijk zijn, zowel voor J als zijn vriend.
Altijd leuk om te weten hoe je in de markt ligtquote:Op zaterdag 27 april 2019 18:38 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Niet helemaal mijn type 🙄
Maar wel leuk dus.
quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:20 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmmm gingen even langs de braderie en het podium bij kerk.
Kwam spontaan met een telefoonnr in mn zak thuis 😂Je weet wel wie het was?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Best tof als het een leuke vent was toch?quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:06 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hij stopte het er nogal omzichtig in ja
Yep! Jij ook?quote:Op zaterdag 27 april 2019 20:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ah, zo.. Jullie vermaken jullie iig wel
Zekerquote:
Photoshop, wandelen en nu een turkse pizza scorenquote:
Owh ja, eten.. Ik sla het maar over vandaag...quote:Op zaterdag 27 april 2019 20:21 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Photoshop, wandelen en nu een turkse pizza scoren
Rondje wijk. En idd, eigen foto’s.quote:Op zaterdag 27 april 2019 20:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh ja, eten.. Ik sla het maar over vandaag...
Wandelen? Natuur? Binnenstad?
Photoshop op je eigen foto's?
quote:
Gewoon doenquote:Op zaterdag 27 april 2019 20:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar ik doe het toch maar denk ik. Telefoon mee..
Gedaanquote:Op zaterdag 27 april 2019 20:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Gewoon doen![]()
Ik hang bank. Vanmiddag nog spullen weggebracht en huis opgeruimd. Nu is alles weer (min of meer...) netjes.
quote:Op zaterdag 27 april 2019 20:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik ben er. En zit echt in een uithoekje
Maar er was wel plek voor me..
Mwahquote:Op zaterdag 27 april 2019 20:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Beetje geworden zoals je in gedachten had?
Ik was dus aan het eten. En nou zit ik onderuit gezakt op de bank te wachten tot J. aan tafel klaar is met voorlezen. Straks herstarten met seizoen één van American Gods + borrels en chipsquote:
Het is druk. Ik zit in een uithoek. Entrecote besteld. Rarequote:
quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik was dus aan het eten. En nou zit ik onderuit gezakt op de bank te wachten tot J. aan tafel klaar is met voorlezen. Straks herstarten met seizoen één van American Gods + borrels en chips
Het één hoeft het ander niet per definitie uit te sluiten!quote:Op zaterdag 27 april 2019 20:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Best tof als het een leuke vent was toch?
Tenzij je een minstens zo leuke thuis hebt zitten
True..quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:05 schreef minilot het volgende:
[..]
Het één hoeft het ander niet per definitie uit te sluiten!
Je bent zelf een rare!quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is druk. Ik zit in een uithoek. Entrecote besteld. Rare
Gebaseerd op het boek? Net zo goed als, of misschien zelfs beter dan het boek?quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik was dus aan het eten. En nou zit ik onderuit gezakt op de bank te wachten tot J. aan tafel klaar is met voorlezen. Straks herstarten met seizoen één van American Gods + borrels en chips
Boek was goedquote:Op zaterdag 27 april 2019 21:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Gebaseerd op het boek? Net zo goed als, of misschien zelfs beter dan het boek?
Boek ken ik alquote:Op zaterdag 27 april 2019 21:32 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Boek was goedal vond ik het eind wel enigszins voorspelbaar als je bekend bent met de mythologie
Hoe is het met de dame en haar offspring?quote:
Prima.quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe is het met de dame en haar offspring?
quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Prima.
Vetkleppen zijn het.![]()
Mamma is steeds meer chill en de kinders beginnen voorzichtig te spelen met mij, mamma en elkaar. Buitenwereld is verder nog niet zo interessant maar over een week zullen ze vast dapper rondsjouwen. Week later rennen en klimmen
Jaloers!quote:Op zaterdag 27 april 2019 20:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik ben er. En zit echt in een uithoekje
Maar er was wel plek voor me..
Lief, dank jequote:Op zaterdag 27 april 2019 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
En fantastische opvangers
Echt dikke complimenten. Lees je opvangtopics al jaaaaaaaaren en het mag wel weer eens gezegd worden. Super!
Wel vrijwilligers werk maar niet via vwn. Toen 3,5 jaar geleden hier in Arnhem in de Koepel (naast mijn werk) vluchtelingen kwamen heb ik me opgegeven voor oa taallessen. Toen dat ophield (mensen kregen status, en dan moet COA de taallessen geven), ben ik over gegaan naar een taalproject bij de bieb. Dat stopte ook omdat de mensen gingen verhuizen, en moesten beginnen met de inburgering via de officiele instanties. Ik ben bij een stel betrokken gebleven om met ze te oefenen. En er zijn ook echt fijne vriendschappen ontstaan. Niet alleen met de oorspronkelijke Koepel bewoners en hun gezinnen, maar ook met andere vrijwilligersquote:Op zaterdag 27 april 2019 20:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
@:Kaatje Als ik nieuwsgierig mag zijn: hoe ben je eigenlijk in het Syrische netwerk gerold? Vrijwilligerswerk (bij Vluchtelingenwerk of via de kerk of via Humanitas ofzo)?
Dat. Als ik bij Cat in de buurt zou wonen zou ik heel veel op bezoek komen geloof ik.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
En fantastische opvangers
Echt dikke complimenten. Lees je opvangtopics al jaaaaaaaaren en het mag wel weer eens gezegd worden. Super!
Hier is iemand het niet met je eens over de leefomstandighedenquote:Op zaterdag 27 april 2019 22:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat. Als ik bij Cat in de buurt zou wonen zou ik heel veel op bezoek komen geloof ik.
Zou dit ook best graag willen doen, maar de enige kamer die min of mee over is, is gevaarlijk vol voor katten, zeker kleintjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Jij bruutquote:Op zaterdag 27 april 2019 22:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik had hier 2 boze dames. 1 kwam erachter dat de kaas op het toastje blauw wat dus vies, de ander omdat ze het niet mochtEn ik vond het ook geen goed idee dat ze met haar neus in de cava ging.
Dank voor je toelichtingquote:Op zaterdag 27 april 2019 22:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wel vrijwilligers werk maar niet via vwn. Toen 3,5 jaar geleden hier in Arnhem in de Koepel (naast mijn werk) vluchtelingen kwamen heb ik me opgegeven voor oa taallessen. Toen dat ophield (mensen kregen status, en dan moet COA de taallessen geven), ben ik over gegaan naar een taalproject bij de bieb. Dat stopte ook omdat de mensen gingen verhuizen, en moesten beginnen met de inburgering via de officiele instanties. Ik ben bij een stel betrokken gebleven om met ze te oefenen. En er zijn ook echt fijne vriendschappen ontstaan. Niet alleen met de oorspronkelijke Koepel bewoners en hun gezinnen, maar ook met andere vrijwilligers
quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
En intussen zit hier iemand van mijn eigen team me aan te staren vanaf de vloer.
Beest is gevoederd, kan naar de tuin, niets is anders dan anders.
Normaal ligt ze ergens te pitten. Maar nu moet er blijkbaar GESTAARD worden
Er vast iets heel erg fout ergens in huis of in haar leven nu.
Cavaquote:Op zaterdag 27 april 2019 22:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik had hier 2 boze dames. 1 kwam erachter dat de kaas op het toastje blauw wat dus vies, de ander omdat ze het niet mochtEn ik vond het ook geen goed idee dat ze met haar neus in de cava ging.
Owh ja, gefeliciteerdquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Vanavond voor ons 20 jarig samenzijn een porterhouse steak op de grill gemaakt, met zelfgemaakte kruidenboter (de boter dus zelfgemaakt, mooie gekarnde boter) een aardappel (la ratte) gratin met zure room (waar ik ook de boter van maakte) en een groene salade met een klassieke vinaigrette.
Perfectie
Hij kan goed etenquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Kookt jouw man ook (dus samen koken) of "mag" hij de keuken opruimen
quote:
slaap lekker, tot over 12 uur of zo!quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:25 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Lang geleden dat ik zo lam was..
Koningsdag was goed![]()
Barretje out
Je typt anders nog best leesbaarquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:25 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Koningsdag was goed![]()
Barretje out
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ja, Piet, je wordt oud. We worden oud. Ik zit al twee avonden te mopperen op de kolere herrie uit het centrum van de vreselijk harde boem boem boem muziek.quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Zou het dat ik een oude man wordt? Ik haal tegenwoordig veel plezier uit mijn tomatenplanten ompotten, zelf boter maken en dit soort zaken.
Je hebt gewoon nieuwe hobby'squote:Op zaterdag 27 april 2019 23:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Zou het dat ik een oude man wordt? Ik haal tegenwoordig veel plezier uit mijn tomatenplanten ompotten, zelf boter maken en dit soort zaken.
quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:25 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Koningsdag was goed![]()
Barretje out
quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je typt anders nog best leesbaar![]()
Piet en Tijgur gefeliciteerd
En ik zit in mezelf te giechelen
Hij is leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Werkse!Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ik stel het naar bed gaan ook uit. Kan m'n oordopjes niet vinden. Takkeherrie in de stadquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, Piet, je wordt oud. We worden oud. Ik zit al twee avonden te mopperen op de kolere herrie uit het centrum van de vreselijk harde boem boem boem muziek.
Waar ik vroegah vreselijk clubleven zwelgde geniet ik nu van de rust op het dorp waar ik woon.quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, Piet, je wordt oud. We worden oud. Ik zit al twee avonden te mopperen op de kolere herrie uit het centrum van de vreselijk harde boem boem boem muziek.
Typo of? :pquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:25 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Koningsdag was goed![]()
Barretje out
Toen was dat leuk, nu is dit fijn. En als je zin hebt om weer naar clubs te gaan kan dat toch?quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar ik vroegah vreselijk clubleven zwelgde geniet ik nu van de rust op het dorp waar ik woon.
Jij zit toch nog redelijk op afstand van het centrumquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik stel het naar bed gaan ook uit. Kan m'n oordopjes niet vinden. Takkeherrie in de stad
Ja, rust is underratedquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar ik vroegah vreselijk clubleven zwelgde geniet ik nu van de rust op het dorp waar ik woon.
Vrees dat ik dat ik me daar vreselijk eenzaam zou voelenquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Toen was dat leuk, nu is dit fijn. En als je zin hebt om weer naar clubs te gaan kan dat toch?
Dan was ik al vroeg oudquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee niet eens, maar op diverse plekken zijn er podia (de Markt is zelfs helemaal vol, kan niemand meer heen) en ze "bieden" tegen elkaar op. En er is onder de oude Rijnbrug ook een feest. Maar het stopt meestal netjes om 12 uur. Dus ik ga maar eens tandenpoetsen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jij zit toch nog redelijk op afstand van het centrumStaat de wind jouw kant op of zo.
[..]
Lage frequenties dreunen ver door. De schietbaan is hemelsbreed 5 km hier vandaan maar is duidelijk te horen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jij zit toch nog redelijk op afstand van het centrumStaat de wind jouw kant op of zo.
Ja, dat zou natuurlijk ook kunnen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:39 schreef derLudolf het volgende:
Lage frequenties dreunen ver door. De schietbaan is hemelsbreed 5 km hier vandaan maar is duidelijk te horen bijvoorbeeld.
Ik woon in centrum DH. En écht centrum. Nergens last van....quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Lage frequenties dreunen ver door. De schietbaan is hemelsbreed 5 km hier vandaan maar is duidelijk te horen bijvoorbeeld.
Tussen iets waarnemen en ergens last van hebben zit nog een heel verschil hèquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het wel een klein beetje ongeloofwaardig, Whiskers
Je bent welkom Isaquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het wel een klein beetje ongeloofwaardig, Whiskers
Oude huizenquote:
Ik kan dat ook. Beter dan koken, vind ik ook leuker.quote:
Ja fuck i5.. de hele SC weet toch al dat ik repelsteeltje heet..quote:
Totdat je met een auto vol boodschappen op de oprit staatquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Soms mis ik de oude binnenstad heel erg.
Mede daarom woon ik erquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oude huizen
![]()
Hebben zo een charme
In mijn vorige huis had ik taps toelopende onder-muren. Dat betekend gemetselde fundamenten. Heb het eens uitgezocht maar niemand wist hoe oud het huis was waar ik in woonde, alleen dat het erg oud was.
Het huis van mijn buurvrouw was wel bekend, het had een nieuw deel (zo rond 1600) en een oud deel (paar honderd jaar ouder)
De balken in het plafond waren zo ongeveer een meter bij een meter.
Prachtig.
Soms mis ik de oude binnenstad heel erg.
Preciesquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Totdat je met een auto vol boodschappen op de oprit staat
Slaapt dat rot he, met drank in je mikquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:57 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja fuck i5.. de hele SC weet toch al dat ik repelsteeltje heet..
Den som dræberquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:55 schreef golfer het volgende:
Geweldig spannende Deenseserie Those who Kill serie 2 gebinged via NPO Startplus.
Ik had(toen ik nog een auto had) gewoon een pp achter mijn woningquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Totdat je met een auto vol boodschappen op de oprit staat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |