abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186804664
Zo groot is de Utrecht marathon niet hoor. Volgens de site 443 finishers bij de marathon, 10km waren er 2000 geloof ik. Golazo is echt wel grotere evenementen gewend.

Ik denk dat het gewoon ontbreekt aan een groep gemotiveerde vrijwilligers met passie voor de hardloopsport die dit tot een succes willen maken. De lokale atletiekverenigingen hebben er ook niets mee te maken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186805345
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 10:30 schreef heywoodu het volgende:
Hopelijk doen de Amersfoortse buren het beter :o
No worries, perfect georganiseerd daar.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_186809068
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 10:26 schreef m0ridin het volgende:

Nu is zo'n route door de stad wel lastiger dan wanneer je (deels) door BUnnik ed gaat, maar komt op. Ook de halve idd 150m extra ongeveer, geen ramp maar toch.
Dat is ruim binnen de marges.
pi_186810580
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 11:48 schreef Sport_Life het volgende:
Nou 't blijft ook lastig om tienduizenden (?) mensen in 't gareel te houden natuurlijk, er komt echt heel wat bij zo'n organisatie kijken. Ik heb ook een paar keer een lokale loop mede georganiseerd (ca 2500 lopers) , komt echt veel bij kijken - en de laatste 15 jaar ook de veiligheid sinds iedere man met bierbuik in z'n midlife crisis een halve marathon gaat rennen :P en de media de schuld bij de organisatie /rode kruis legt wanneer iemand omvalt van de hitte. (tussen die twee zit imo niet per se een causaal verband - ook getrainde sporters lopen gevaar ).

Ik praat niets goed overigens hoor ;). Als je iets dergelijks organiseert moet het goed gaan.
rond de 6000 lopers in totaal had ik begrepen.
pi_186815326
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:25 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dat is ruim binnen de marges.
Mjah, an sich wel... maar als ze het parcours helemaal hebben uitgemeten en je uiteindelijk ergens omheen leiden ipv onderdoor laten lopen zoals het gepland was, waarbij eromheen dus die ~150m extrab is, vind ik het weer minder handig.
pi_186820537
Vandaag rustige training om de benen los te schudden, maar toch eigenlijk best lekker mee kunnen lopen. Ik moet wel weer een keer op de foamroller, de peesplaten doen pijn.
Heel tevreden met mijn trainingsweek van 70 kilometer. :Y
pi_186821012
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 22:56 schreef wyccie het volgende:
Vandaag rustige training om de benen los te schudden, maar toch eigenlijk best lekker mee kunnen lopen. Ik moet wel weer een keer op de foamroller, de peesplaten doen pijn.
Heel tevreden met mijn trainingsweek van 70 kilometer. :Y
Jij bent ook onverwoestbaar hè!
  woensdag 15 mei 2019 @ 11:16:09 #248
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186853113
Het zal toch niet gebeuren dat hier 36 uur lang niet wordt gepost...
F means you're fucked
pi_186855096
Je was nèt op tijd...
  woensdag 15 mei 2019 @ 15:22:01 #250
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_186857207
Nou, laat ik dan eens wat posten om de leegte op te vullen :)

Omdat ik begin april de M van Rotterdam niet heb uitgelopen, had ik nog het plannetje open staan om aanstaande weekend de M in Leiden te gaan lopen bij wijze van 'het karwei afmaken''.
Dus ik heb de hele vorige week natuurlijk angstvallig de voorspellingen van het weer voor de 19e mei in de gaten gehouden... En het werd afgelopen donderdag en vrijdag steeds duidelijker dat de frisse temperaturen van vorige week deze week zouden verdwijnen en dat het tijdens de M in Leiden aanstaande weekend eigenlijk net zulk warm weer zou worden als op 7 april in Rotterdam. Bovendien start men in Leiden met de M om 11:00 uur en dan is het al te warm... Balen dus! :P

Oftewel: het afgelopen weekend zou vrijwel het laatste weekend van deze zomer worden waarin het nog redelijk fris weer is en ik mijn voorjaarsmarathon zou kunnen lopen. Daarom heb ik mij vrijdagavond toch ingeschreven voor de M in Utrecht.... Het zou perfect M-weer worden en hier startte men bovendien om 9:30 uur waardoor het nog frisser is. Dit dus zonder dat ik mij daar apart voor heb voorbereid anders dan mijn gewone training en dus zonder enige tapering..... of het moet zijn dat ik zaterdagavond de hele dag in mijn bed heb gelegen bij wijze van klein mini-taperperiodetje :s)

De race zelf ging goed! Eigenlijk was alles perfect: het weer, de organisatie (geen probleem gehad!), de wegwijzering (overal bordjes), veel ruimte om te lopen, leuke rondleiding door Utrecht, de pacers en ik vond de sfeer heel relaxt (vergeleken met Rotterdam dan... :P ).
Kortom: ik heb het prima naar mijn zin gehad en ik heb de hele dag in Utrecht niets gemerkt van de problemen op andere plekken.

De route was van oost-utrecht (de campus) naar west en dan weer terug. Veel bochten en kleine straatjes (en dus veel vrijwilligers..) ondanks dat we onder het centrum door gingen. Het was soms wel een beetje een urban trail-achtig. In het westen werd het saai in de nieuwbouwwijk Leidsche Rijn en dat duurde eindeloos. Mijn doel was om de pacers te volgen die op 4:30 uur liepen, dat is dus een gemiddelde tempo van 6:23 min/km. Ik kon het eigenlijk vrij goed bijhouden, de temperatuur was prima (van 8 - 12 graden), beetje bewolking, bijna helemaal droog een soms een aardig, frisse wind-> perfect loopweer!

Fysiek ging het eigenlijk ook allemaal goed. Wel had ik op km18, toen we zigzaggende trappetjes af moesten, een paar pijnscheuten in mijn enkel en had ik rond km30 eerst pijn in mijn linkerhamstring en kort daarna in mijn rechterhamstring. Maar in beide gevallen trok dit weg toen ik wat rustiger ging lopen. Wel ben ik daarna niet helemaal voluit gegaan om geen blessure te krijgen. Verder reageerde mijn lichaam precies zoals dat de hele winter tijdens de trainingen het geval was qua hartslag etc. Iets wat dus in RotterdaM niet gebeurde.

Inmiddels was het groepje rond de 2 pacers uit elkaar gevallen en werd ik de laatste 8km door de straten van Utrecht begeleid door 1 pacer voor me en 1 pacer achter me. Mijn personal intocht in Utrecht! *O*
Kortom: ik heb hem deze keer wel (op een goede manier) uitgelopen en ik heb hem zelfs onder de 4,5 uur gelopen (4u 29 min)!! Blij mee dus!! :Y :s) :Y

De pijn achteraf viel eigenlijk mee, alleen zondagavond en nacht waren echt pijnlijk, maar dat heeft denk ik ook te maken met dat ik niet getaperd heb.
Hoe dan ook: ik heb de M uitgelopen!! *O* *O* *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertoCarlos op 15-05-2019 15:27:33 ]
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
pi_186857268
Gefeliciteerd. ^O^

Zeker na je verstandige, maar lastige, beslissing in Rotterdam is het fantastisch dat je nu je doel bereikt hebt!

Ik zit een beetje in een dipje na de Two Oceans en met de zomer die er weer aan komt nu, maar vanavond toch maar weer even een kort rondje hobbelen. *O*
Jack does it in real time...
  Admin woensdag 15 mei 2019 @ 15:54:40 #252
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_186857826
Gefeliciteerd RobertoCarlos. :)

Zei je nou dat de bewegwijzering in Utrecht perfect was? :o
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_186858629
_O_ RobertoCarlos
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_186858662
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 13:49 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Mag geen naam hebben, lurk hier nog wel
Hey hallo, long time no see :)
pi_186858994
Lekker bezig RobertoCarlos.

Ik had echt een belabberde training vandaag. Geef voor nu de zon maar even de schuld. Kon mijn tresholdtempo niet eens 20minuten vasthouden. Na 17minuten gestopt en op duurlooptempo de training afgemaakt.
pi_186859234
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2019 16:37 schreef RunnerAdd het volgende:
Lekker bezig RobertoCarlos.

Ik had echt een belabberde training vandaag. Geef voor nu de zon maar even de schuld. Kon mijn tresholdtempo niet eens 20minuten vasthouden. Na 17minuten gestopt en op duurlooptempo de training afgemaakt.
Hoe lang moest je het volhouden dan? In theorie moet een goed getrainde loper het drempeltempo 60’ kunnen volhouden maar dat lukt mij ook alleen in een wedstrijd.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186859568
Hoi,

Zie dat er een hardloop reek topic op FOK! is dus i.p.v. een nieuw topic zal ik dan hier maar even verhaal doen.

Sinds een tijd terug heb na een aantal meters last van mijn hak (hielspoor volgens Google), dit wordt na een paar meter steeds iets erger waardoor ik het gewicht op die voet naar binnen of buiten ga brengen en hierdoor mijn voet niet helemaal goed meer afwikkel wat resulteert in hele pijnlijke schenen (shin splint volgens Google).

Nu ben ik zeker van plan om naar de huisarts te gaan maar ga eind deze week naar Ibiza dus dat moet even wachten. Wellicht dat er andere mensen hier zijn die er ook last van hebben gehad en er raad mee weten.

Wat misschien handig is om erbij te weten;

- Ik voetbal (maandagavond, woensdagavond en zaterdagochtend) op het veld (zowel natuurgras als kunstgras) heb ik hier even last van maar verdwijnt het daarna.
- Voor het hardlopen gebruik ik goede hardloopschoenen (New Balance M680) en sokken die steun bieden.
- Heb voor de grap wel eens sokjes die normaal m'n scheenbeschermers op z'n plek houden om gedaan zodat die strak om m'n kuit zit. Dit lijkt enigszins iets te helpen maar later of bij rust krijg ik toch weer last.

Het lijkt dus enkel op harde ondergrond (stenen) te zijn.
Zoals ik al zei ben ik wel van plan naar de huisarts te gaan, ik wil deze zomer namelijk fit blijven wanneer de voetbal stopt door te gaan hardlopen maar zo is het natuurlijk geen beginnen aan.

Mensen die dit herkennen en wellicht tips hebben? Ik hoor het graag! :)

B.v.d!!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2019 17:03:46 ]
pi_186860969
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 23:16 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Jij bent ook onverwoestbaar hè!
Was het maar zo'n feest. Ook ik heb de afgelopen 2 jaar wel eens wat blessures gehad. Maar ik herstel gelukkig wel altijd snel. Daar ben ik wel heel blij mee.

Gisteren bij de bootcamp toch wat vermoeidheid gemerkt bij het lopen, dus wat rustiger aan gedaan en niet eens gezwoten. :+

quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2019 15:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hoe dan ook: ik heb de M uitgelopen!! *O* *O* *O*
Gefeliciteerd! Hartstikke goed gedaan, ik ben trots op je. ;) Klinkt als een prima marathondag.
pi_186861467
Gefelicteerd RobertoCarlos, beetje jammer alleen dat het geen Leiden is geworden. Die is stukken leuker dan Utrecht.
pi_186862309
Knap werk hoor, RobertoCarlos. Mooi dat je je klus alsnog kon afmaken.
pi_186862368
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 17:02 schreef henkkeumus het volgende:
Hoi,

Zie dat er een hardloop reek topic op FOK! is dus i.p.v. een nieuw topic zal ik dan hier maar even verhaal doen.

Sinds een tijd terug heb na een aantal meters last van mijn hak (hielspoor volgens Google), dit wordt na een paar meter steeds iets erger waardoor ik het gewicht op die voet naar binnen of buiten ga brengen en hierdoor mijn voet niet helemaal goed meer afwikkel wat resulteert in hele pijnlijke schenen (shin splint volgens Google).

Nu ben ik zeker van plan om naar de huisarts te gaan maar ga eind deze week naar Ibiza dus dat moet even wachten. Wellicht dat er andere mensen hier zijn die er ook last van hebben gehad en er raad mee weten.

- Ik voetbal (maandagavond, woensdagavond en zaterdagochtend) op het veld (zowel natuurgras als kunstgras) heb ik hier even last van maar verdwijnt het daarna.
- Voor het hardlopen gebruik ik goede hardloopschoenen (New Balance M680) en sokken die steun bieden.
- Heb voor de grap wel eens sokjes die normaal m'n scheenbeschermers op z'n plek houden om gedaan zodat die strak om m'n kuit zit. Dit lijkt enigszins iets te helpen maar later of bij rust krijg ik toch weer last.

Zoals ik al zei ben ik wel van plan naar de huisarts te gaan, ik wil deze zomer namelijk fit blijven wanneer de voetbal stopt door te gaan hardlopen maar zo is het natuurlijk geen beginnen aan.

B.v.d!!
Ik denk niet dat wij hier veel kunnen helpen, maar ik zou totdat je bij de arts of fysio geweest bent even heel rustig aan doen of misschien wel volledig hardlooppauze nemen. Als het inderdaad hielspoor en/of shinsplint is dan kunnen dat vervelende quasi-chronische kwaaltjes worden.
pi_186862806
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 16:47 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hoe lang moest je het volhouden dan? In theorie moet een goed getrainde loper het drempeltempo 60’ kunnen volhouden maar dat lukt mij ook alleen in een wedstrijd.
Dit was het plan. Normaal geen enkel probleem, vandaag ineens wel.

Threshold run 565H
Total: 47 minutes (~8.8 km) [22.4 load]
Run steps:

Walk/slow run for 5 minutes at 6:12 /km [12:23 - 6:01 /km] (807 m).
Easy run for 10 minutes at 5:42 /km [5:52 - 5:37 /km] (1.8 km).
Run for 2 minutes no faster than 6:27 /km [>- 5:36 /km]
Fast run for 20 minutes at 4:51 /km [4:56 - 4:43 /km] (4.1 km).

[ Bericht 1% gewijzigd door RunnerAdd op 15-05-2019 19:28:46 ]
  Forum Admin woensdag 15 mei 2019 @ 19:41:48 #263
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_186863412
Gefeliciteerd RobertoCarlos, goed bezig geweest!
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_186864136
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 17:02 schreef henkkeumus het volgende:
Hoi,

B.v.d!!
Wat indepoeier zegt, heel lastig om uit een paar losse kreten op te kunnen maken waar je last van hebt.
Dr Google zou ik ook niet zomaar geloven, want voor je weet moet je voet geamputeerd worden (indien dat het geval is, kan wyccie je daarmee zeker helpen :P ).
Bezoekje aan je huisarts kan zeker geen kwaad.
En protip: als je last hebt op harde ondergrond ga je lekker trailen, is nog leuker ook ;)
pi_186865282
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2019 19:20 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Dit was het plan. Normaal geen enkel probleem, vandaag ineens wel.

Threshold run 565H
Total: 47 minutes (~8.8 km) [22.4 load]
Run steps:

Walk/slow run for 5 minutes at 6:12 /km [12:23 - 6:01 /km] (807 m).
Run for 2 minutes no faster than 6:27 /km [>- 5:36 /km]
Fast run for 20 minutes at 4:51 /km [4:56 - 4:43 /km] (4.1 km).
Oke, ja 20 minuten zou wel goed te doen moeten zijn als het tempo klopt. Maar wie weet was het gewoon je dag niet. Goed herstellen en volgende keer weer proberen.
  woensdag 15 mei 2019 @ 22:13:27 #266
124676 RobertoCarlos
pi_186868751
Bedankt mensen! :) (zelfs wyccie is trots op me :D )

Ik ga trouwens in Leiden ipv de hele de halve lopen, ik heb er immers al voor betaald *) :{
Dus wordt het toch nog een beetje Leiden :)

En o ja, idd geen problemen met de bewegwijzering in Utrecht, maar dat komt waarschijnlijk ook doordat ik met mijn Personal Pacers meeliep en dat er idd vrij weinig M-lopers waren.

[ Bericht 10% gewijzigd door RobertoCarlos op 15-05-2019 22:56:08 ]
pi_186869814
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 20:09 schreef Guard het volgende:

[..]
want voor je weet moet je voet geamputeerd worden (indien dat het geval is, kan wyccie je daarmee zeker helpen :P ).
Het lijkt wel of ik bekend sta als amputeur. Maar vandaag heb ik toch echt mensen mét tenen weer naar huis laten gaan.
pi_186872062
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 22:40 schreef wyccie het volgende:

[..]

Het lijkt wel of ik bekend sta als amputeur. Maar vandaag heb ik toch echt mensen mét tenen weer naar huis laten gaan.
Je beschikt in ieder geval over betere kwalificaties dan ik om een eventuele amputatie uit te voeren :P
  woensdag 15 mei 2019 @ 23:45:04 #269
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186872084
Gewoon hakken en zagen toch?
F means you're fucked
pi_186874944
quote:

[..]

Zelfs jij hebt wel eens je dag niet ;)
pi_186876071
quote:

[..]

Je hebt de kantjes er weer vanaf gelopen zie ik.
pi_186876744
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 19:04 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Ik denk niet dat wij hier veel kunnen helpen, maar ik zou totdat je bij de arts of fysio geweest bent even heel rustig aan doen of misschien wel volledig hardlooppauze nemen. Als het inderdaad hielspoor en/of shinsplint is dan kunnen dat vervelende quasi-chronische kwaaltjes worden.
quote:

[..]

Wat indepoeier zegt, heel lastig om uit een paar losse kreten op te kunnen maken waar je last van hebt.
Dr Google zou ik ook niet zomaar geloven, want voor je weet moet je voet geamputeerd worden (indien dat het geval is, kan wyccie je daarmee zeker helpen :P ).
Bezoekje aan je huisarts kan zeker geen kwaad.
En protip: als je last hebt op harde ondergrond ga je lekker trailen, is nog leuker ook ;)
Was ik mij ook al wel van bewust, heb er af en toe ook last van als ik lang achter m'n bureau heb gezeten op 't werk en dan even ga lopen om te strekken.

Volgende week dan maar even naar de huisarts om te vragen of die zo weet wat er kan zijn. Toch bedankt voor antwoord :).
pi_186877105
Je hebt geen doorverwijzing nodig om naar een fysiotherapeut te gaan dus zou dat meteen doen, ik denk niet dat een HA je veel verder kan helpen.
  Admin donderdag 16 mei 2019 @ 11:43:57 #274
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_186877736
quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2019 22:13 schreef RobertoCarlos het volgende:

En o ja, idd geen problemen met de bewegwijzering in Utrecht, maar dat komt waarschijnlijk ook doordat ik met mijn Personal Pacers meeliep en dat er idd vrij weinig M-lopers waren.

Ik begreep dat de problemen ook voornamelijk (of alleen) bij de 1/4e marathon waren. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_186879122
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 10:40 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

[..]

Was ik mij ook al wel van bewust, heb er af en toe ook last van als ik lang achter m'n bureau heb gezeten op 't werk en dan even ga lopen om te strekken.
Zitten halveert de doorbloeding naar je benen. Niet rechtop zitten of op een andere manier verkeerd zitten maakt dat nog erger.
pi_186885742
quote:

[..]
En protip: als je last hebt op harde ondergrond ga je lekker trailenover onverharde wandelpaden rennen, is nog leuker ook ;)is niet per se leuker, maar wel beter voor de schokbelasting.
En afhankelijk van de ondergrond train je ook nog extragratis je enkelspieren mee.
pi_186889063
quote:

[..]

[..]

Volgende week dan maar even naar de huisarts om te vragen of die zo weet wat er kan zijn. Toch bedankt voor antwoord :).
Ik heb ook een zittend beroep en sinds ik mijn stappen tel ben ik me er veel meer van bewust hoe weinig ik beweeg tijdens een werkdag. Ik maakt dat regelmatig wel weer goed door allerlei idiote dingen te gaan doen, maar ga nu ook vaker tijdens de lunch een rondje wandelen ipv de games console aan te slingeren.
Tis maar een klein dingetje maar iig beter dan blijven zitten.
pi_186890341
Ik ging vandaag voor het eerst sinds 18 jaar weer eens oefenen met hordelopen. Het was nog wel een beetje hit-or-mis qua aanloop, maar het is echt grappig hoe dat na zo lang toch nog redelijk in je spiergeheugen zit. Als ik m'n snelste tijd vandaag op 150 horde doortrek naar de 400 die ik volgende week moet lopen, zou ik op 1:15 uitkomen 8-)
pi_186890792
quote:

[..]

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 11:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Je hebt geen doorverwijzing nodig om naar een fysiotherapeut te gaan dus zou dat meteen doen, ik denk niet dat een HA je veel verder kan helpen.
Technisch gezien heeft La_Tramposa gelijk. Je hebt geen verwijzing nodig. Helaas zit er ook een kleine buck in het zorgsysteem. Als je rechtstreeks naar de fysio gaat kost je dat 1 consult extra en als je via de HA gaat niet. Dat werd mij de laatste keer medegedeeld bij de fysio. Kortom eerst naar de ha zodat je meer behandelingen overhoudt bij je fysio.
pi_186902244
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 21:24 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

[..]

Technisch gezien heeft La_Tramposa gelijk. Je hebt geen verwijzing nodig. Helaas zit er ook een kleine buck in het zorgsysteem. Als je rechtstreeks naar de fysio gaat kost je dat 1 consult extra en als je via de HA gaat niet. Dat werd mij de laatste keer medegedeeld bij de fysio. Kortom eerst naar de ha zodat je meer behandelingen overhoudt bij je fysio.
Hmm verschilt dat niet per fysio? Mijne rekent gewoon alleen de behandelingen die ik daadwerkelijk gehad heb.
pi_186906151
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 08:53 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hmm verschilt dat niet per fysio? Mijne rekent gewoon alleen de behandelingen die ik daadwerkelijk gehad heb.
Misschien dat bedoeld wordt dat de intake dan door de huisarts gedaan is en de fysio meteen kan gaan behandelen. Al vraag ik mij af of een huisarts wel kan diagnosticeren. Volgens mij is een intake bij de fysio ook vaak 2x de prijs van een regulier consult?
pi_186907466
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 13:07 schreef Zwabberhark het volgende:
dan door de huisarts gedaan is en de fysio meteen kan gaan behandelen. Al vraag ik mij af of een huisarts wel kan diagnosticeren. Volgens mij is een intake bij de fysio ook vaak 2x de prijs van een regulier consult?
Nouja misschien ben ik ook geen regulier geval want ik ken mijn fysio goed en ik weet zelf vaak al deels wat er aan de hand is, dus zij begint dan gewoon met behandelen. Het 'consult' gedeelte is vaak een paar minuten vragen stellen en me vragen wat buigingen te maken bijvoorbeeld, maar ik gok dat je dat alsnog moet doen als je bij de HA geweest bent. Misschien dat ze dan de allereerste keer ooit een consult heeft gerekend, maar het lijkt me niet dat ze dat elk jaar doet. Nouja anyway op tijd medische hulp inschakelen is altijd goed, of het nou via de HA of de fysio loopt dan voorkom je iig erger dus goed bezig Henk.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 16:07:11 #283
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_186909247
Het klinkt mij ook onbekend. Bij mijn fysio was eerste consult gratis, en werd van daaruit een behandelplan opgesteld, alles zonder eerst bij de huisarts te zijn geweest.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_186911055
Vandaag had ik een lange run op het programma staan en de tenen aan mijn rechtervoet verkrampten enorm. Dit heb ik vaker. Hoe voorkom ik dit? Het is echt een ontspanningsprobleem maar met gestrekte tenen lopen blijk ik niet te kunnen. help? Iemand?
  vrijdag 17 mei 2019 @ 22:01:44 #285
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186917258
Zijn je schoenen niet te klein? Dat is het eerste dat bij me opkomt.

Morgen weer trainen :) Aanhaken bij mijn loopgroepje gaat makkelijk zo met die 1 a 2 keer matigjes trainen, dat is fijn. Ik laat me trouwens in het najaar opereren aan de hernia's, heb ik besloten. Ik ben te jong om niet meer fatsoenlijk te kunnen sporten. Weg ermee ~O>
pi_186920012
Ondanks alle hernia-gedoe wel fijn dat je weer loopt en vooral dat je er zo'n plezier in hebt!

En mooi dat je de knoop hebt doorgehakt. Hoe zijn de prognoses mbt hardlopen na de ingreep?
pi_186933131
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 22:01 schreef Quoi het volgende:
Zijn je schoenen niet te klein? Dat is het eerste dat bij me opkomt.

Morgen weer trainen :) Aanhaken bij mijn loopgroepje gaat makkelijk zo met die 1 a 2 keer matigjes trainen, dat is fijn. Ik laat me trouwens in het najaar opereren aan de hernia's, heb ik besloten. Ik ben te jong om niet meer fatsoenlijk te kunnen sporten. Weg ermee ~O>
het is mijn kleinste voet die het altijd heeft maar misschien zet ik mij daardoor wel schrap in mijn schoen.... :{
pi_186963679
Tot nu toe bevalt het wel om twee keer in de week vroeg in de ochtend te lopen. Het is ook redelijk weer en met de zomer in aankomst is het nog lekker koel. Ik merk ook dat het wel positief werkt op mijn langere loopje in het weekend. Zowel mijn pr op de 5km en 10km verbeterd en ik loop ook constanter. Wel tevreden dus :+

Vandaag een rondje van 11 km gelopen maar het is best benauwd en vochtig, geen volle zon dus dat was wel prettig.
pi_186964717
Auuuu mijn benen zijn dood. 2 heuvels met gemiddeld 8% stijging in een 20km zijn geen grappen :o
Ik wilde onder de 1.5 uur eindigen, dat is net niet gelukt, maar denk dat ik toch wel tevreden mag zijn en dat dit wel goed overdraagt naar een snelle vlakke HM. Uiteindelijk was ik 10e in 1.31, de 3e vrouw liep 1.23 en die heeft een marathon in 2.50 gelopen zie ik, dus geen schande om daar 8 minuten achter te zitten :)

[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 19-05-2019 15:24:19 ]
pi_186971208
Vandaag paar km's gemaakt bij Berg en Dal, nu full-on taperen tot zaterdag.
  zondag 19 mei 2019 @ 20:43:10 #291
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186971610
Ik ging aanmoedigen bij een trail die voor het eerst werd georganiseerd. Niemand liep precies goed en de laatste deelnemer (een clubgenoot) kwam pas na 3 uur (HM en iedereen was al lang en breed binnen) binnen omdat hij de weg echt niet meer wist :+

In afwachting van de finishers liep ik gewoon met kleine Q hard op de atletiekbaan O+ (Mama, zullen we klaarvoordestartaf doen?) Vervolgens rende hij hand in hand met zijn vader over de finish. Veeg me op.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 23:30 schreef indepoeier het volgende:
Ondanks alle hernia-gedoe wel fijn dat je weer loopt en vooral dat je er zo'n plezier in hebt!Hoe zijn de prognoses mbt hardlopen na de ingreep?
Dat dat gewoon weer kan :)
pi_186978544
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 20:43 schreef Quoi het volgende:
Ik ging aanmoedigen bij een trail die voor het eerst werd georganiseerd. Niemand liep precies goed en de laatste deelnemer (een clubgenoot) kwam pas na 3 uur (HM en iedereen was al lang en breed binnen) binnen omdat hij de weg echt niet meer wist :+

In afwachting van de finishers liep ik gewoon met kleine Q hard op de atletiekbaan O+ (Mama, zullen we klaarvoordestartaf doen?) Vervolgens rende hij hand in hand met zijn vader over de finish. Veeg me op.
[..]

Zou mooi zijn :)
pi_186978905
quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2019 22:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
Bedankt mensen! :) (zelfs wyccie is trots op me :D )

Ik ga trouwens in Leiden ipv de hele de halve lopen, ik heb er immers al voor betaald *) :{
Dus wordt het toch nog een beetje Leiden :)

En wat vond je van Leiden?
pi_186985518
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 20:43 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ah tof, de kleine Q :)
  maandag 20 mei 2019 @ 17:59:24 #295
124676 RobertoCarlos
pi_186986921
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 08:38 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

En wat vond je van Leiden?
Ik kon de afstand alleen maar ter plekke bij de organisatie wijzigen. En helaas bleek de HM kort na mijn post uitverkocht, dus omzetten naar de HM ging helaas niet door :{

Ik heb nog overwogen om tijdens de M uit te stappen na de HM-afstand maar dan sta je ook maar ergens midden in een weiland op een busje te wachten. En al met al duurt me dat dan weer te lang voordat ik thuis ben. En de 10km was behoorlijk vroeg waarbij ik ook de kans had dat ik voor niets in Leiden aankom terwijl de afstand als ik uitverkocht.

Kortom: Ik heb in mijn eigen polder zelf 'maar' een HM gelopen :s)

Overigens vind ik de stad Leiden heel leuk, maar ik denk dat je met name de hardloopwedstrijd bedoelt...

@Quoi: gaat goedkomen!
@Guard: waar ging je ook al weer lopen? :@ Ik dacht dat de taper-periode altijd iets van 3 weken is...
pi_186987139
quote:
2s.gif Op maandag 20 mei 2019 17:59 schreef RobertoCarlos het volgende:

@:Guard: waar ging je ook al weer lopen? :@ Ik dacht dat de taper-periode altijd iets van 3 weken is...
3 weken? :o Dat kan niet hoor,dan mis ik veel te veel leuke evenementen.
Ik ga naar Andalusië om daar een trail te lopen 8-)
pi_186987260
Er zijn net zoveel manieren/ideeen over taperen als dat er marathonschema's zijn ;) 3 weken lijkt me wel erg lang, al is het ook weer niet gek om je laatste echt lange duurloop 3 weken van tevoren te doen, maar dan kun je daarna nog best wel intensieve trainingen doen.
  maandag 20 mei 2019 @ 19:01:30 #298
124676 RobertoCarlos
pi_186988050
Gelukkig maar dat het geen 'verplichting' is, ik had er idd ook helemaal geen zin in om zo lang (bijna) niet hard te lopen...

Ach ja, trailen in Andarlusie... dat doet allemaal maar... ;) Succes met 'full-on taperen' ^O^
pi_186990220
Ik maak er wel eens grapjes over, maar vandaag ben ik écht in elkaar geslagen door de fysio. Dit om mijn hele wervelkolom los te maken. Het leek er in eerste instantie op dat hij mijn hoofd eraf probeerde te trekken en daarna volgden nog enkele handelingen die men op Guantanamo Bay nog te heftig vindt. Maar daarna kon mijn linkerbeen wel gestrekt 90 graden omhoog. Overigens heb ik vooral last van mijn rechterbeen.
  maandag 20 mei 2019 @ 21:53:50 #300
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_186992638
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:39 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik maak er wel eens grapjes over, maar vandaag ben ik écht in elkaar geslagen door de fysio. Dit om mijn hele wervelkolom los te maken. Het leek er in eerste instantie op dat hij mijn hoofd eraf probeerde te trekken en daarna volgden nog enkele handelingen die men op Guantanamo Bay nog te heftig vindt. Maar daarna kon mijn linkerbeen wel gestrekt 90 graden omhoog. Overigens heb ik vooral last van mijn rechterbeen.
Dat heeft mijn linkerbeen nog nooit gekund /stijveharkmodus
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')