Zou inderdaad leuk zijn om 3 teams te hebben.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 08:11 schreef McTwente het volgende:
Ekiden update: we hebben inmiddels 2 teams compleet en 1 of 2 reserves. Als er nog 4 liefhebbers zijn, kunnen we 3 teams inschrijven. Er zijn eventueel wel mensen uit de huidige deelnemersgroep die 2 keer willen lopen...
Dank, al wordt het 400quote:Op vrijdag 10 mei 2019 09:14 schreef YUR het volgende:
@:hatsaflats heel veel succes vandaag met je 1500!
@:heywoodu 20km man! Die Halve Marathon heb je gewoon al in je broekzakIk gebruik overigens kleine stukjes sporttape...gewoon goedkope van de Action ofzo
@:Zwabberhark Superfijn om te lezen dat je weer langzaam aan het beginnen bent
@:Quoi Jij ook veel plezier morgen
Ik ging dus gisteren het Open Militair Kampioenschap Strandloop lopen. Al had ik de avond daarvoor wel een flink valse start, want mijn rechter hamstring vond dat het nog veeeeel te snel na de trailruns van afgelopen weekend was. Dus in plaats van een fijne baantraining met 10x400 hardlopen werd het een vervelende baantraining van 1x400 hardlopen en 9x400 toekijken.
Toen besloot ik dat ik er een nachtje over zou gaan slapen en van de warming-up af zou laten hangen of ik überhaupt zou gaan starten bij de Strandloop.
Donderdagochtend werd ik prima wakker, ik voelde geen pijntjes en de warmingup ging ook best OK. Dus ik ben gewoon gestart, ware het niet dat ik de handrem *lichtjes* aangetrokken zou gaan houden tijdens de hele loop.
En dat ging uiteindelijk best prima! De loop zelf was best zwaar..eerst een lange verharde beklimming, daarna over het mulle zand richting redelijk hare waterlijn. Toen 3,5km met tegenwind richting keerpunt (waarom loop ik in die gevallen nou nooit in een lekker groepje?), om vervolgens de handrem nog iets meer aan te trekken en 3,5km met meewind terug te gaan, via het mulle zand het strand weer af, verharde duin af en richting finish op de baan. Ik finishte in 45m20 als 8ste in mijn categorie, al zegt dat waarschijnlijk meer over het deelnemersveld dan over mijn prestatie.
Uiteindelijk ben ik best tevreden met het loopje
Vandaag voelt de hamstring best OK, maar ik heb toch maar besloten nog even wat rust te pakken.
Vandaag iig nog nietquote:Op woensdag 8 mei 2019 22:32 schreef Quoi het volgende:
Bewondering voor jou Hats. Wat ga je lekkerWanneer gaan we dit uitbetaald zien?
Zelf wel een beetje tevreden met je tijd?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 20:45 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Vandaag iig nog nietIn de buitenste baan starten is lastig, want dan kun je niet zien wat de rest doet. Nu duurde dat ook niet al te lang, want ik startte weer onmogelijk traag en was op voorhand al 5 seconden langzamer dan de rest van m'n serie, dus ik werd in de eerste 100 meter al ingehaald. Volgende keer beter, zegmaar.
Al staan er de volgende wedstrijd hordes in de weg, dus dat is wat lastig te vergelijken. En loop ik een 100m, ik ben heel benieuwd wat voor tijd dat gaat worden!
Nee, maar de betere tijden komen nog wel. Seizoen is nog niet af.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 10:15 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Zelf wel een beetje tevreden met je tijd?
Magnesiumkuurtje?quote:Op zaterdag 11 mei 2019 21:17 schreef Pharkus het volgende:
Ik word oud ofzo. Ik had eigenlijk nooit echt last van spierpijn, maar de laatste paar weken is het niet te harden. Met name mijn bovenbenen komen vet in opstand.
Zal er weer eens aan beginnen. Ik heb met magnesium(citraat) nog niet de lovende ervaringen die anderen hebben. Maar het is wel een simpele ingreep.quote:
Wel herkenbaar met kleine kinderen...quote:Op zondag 12 mei 2019 10:48 schreef Sport_Life het volgende:
Hmm alweer ziekzit ik eindelijk in een lekkere flow, heb ik weer buikgriep. Sinds onze dochter naar de kdv gaat regelmatig last van, best gek ik was voorheen nooit ziek.
Bij vorige werkgever 1 dag in 4,5 jaar ziek geweest (werd bijgehouden want kreeg daar niet ziek - bonus voor).
Kan ook mede komen doordat vetpercentage flink gedaald is sinds de marathon (training)
Vroeger opstaan!quote:Op zondag 12 mei 2019 10:59 schreef heywoodu het volgende:
Net 6km gelopen, ik blijf toch geen fan van lopen als ik amper een uur wakker ben![]()
Nu nog even bedenken wat ik de komende weken ga lopen richting de halve marathon
Vroeger opstaan ga ik voor die halve marathon honderd procent zeker doen (kan ik mooi nog een paar uurtjes 24u van Le Mans meepikkenquote:Op zondag 12 mei 2019 11:21 schreef Tem het volgende:
[..]
Vroeger opstaan!
Ik ben deze week twee keer rond 06:00 gaan lopen en dat was even wennen maar beviel wel eigenlijk. Kijken of ik dat volhoud. Zometeen een rondje van 10 maken.
oei een bekende van me loopt daar vandaag.quote:Op zondag 12 mei 2019 13:01 schreef Bonobo11 het volgende:
Chaos bij Utrecht Marathon, deelnemers lopen massaal verkeerde kant op -
https://nos.nl/l/2284230
Las het net. Hoe is het mogelijk. Laatst ook gebeurd in Harderwijk (oid)quote:Op zondag 12 mei 2019 13:01 schreef Bonobo11 het volgende:
Beverwijk verwarren met Harderwijkquote:Op zondag 12 mei 2019 13:39 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Las het net. Hoe is het mogelijk. Laatst ook gebeurd in Beverwijk (oid)
Ja hoi! Ik heb net 15km gelopen ipv 10. 😂quote:Op zondag 12 mei 2019 13:01 schreef Bonobo11 het volgende:
Men was bang dat mensen ongetraind de hele gingen lopen, maar dat viel wel mee dus?quote:Op zondag 12 mei 2019 14:19 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ja hoi! Ik heb net 15km gelopen ipv 10. 😂
Dit ja. Er zou voor de 10km een waterpost zijn op 7km. Die was er niet. Wij zijn ergens tussen 8 en 9km op het parcours van de halve terecht gekomen. Rode kruis na de finish stond ook te ver weg, vifit sportdrank bevatte melk, niet voldoende water beschikbaar, rij naar de tassen duurde ook lang.quote:Op zondag 12 mei 2019 14:27 schreef Daantke het volgende:
Ik liep de halve en daar was ook een meter of 150 aan vastgeplakt, dus net geen sub 1:45 gelopen helaas. Sowieso had ik een slechte indruk van de organisatie, heel veel kleine dingen: water en sportdrank door elkaar heen, chaos bij tassen, onduidelijk start/finish gebied, gel pas aan t einde van de verzorgingspost ipv ervoor, gels pas na 15 of 35 km aanbieden (dat is toch te laat?) etc.
Maar, lekker gelopen, goed loop weer, in eigen stadsie, prima dag!
Ook echt al de tigste keer dat er dingen fout gaan in Utrecht, in het vroegere leven van de Utrecht Marathon en de singelloop ook al een paar keer..quote:Op zondag 12 mei 2019 13:01 schreef Bonobo11 het volgende:
Je moet je reputatie hoog houden.quote:Op zondag 12 mei 2019 15:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ook echt al de tigste keer dat er dingen fout gaan in Utrecht, in het vroegere leven van de Utrecht Marathon en de singelloop ook al een paar keer..
Ja ook dat, van mij hoeven ze geen gels aan te bieden, maar als je het toch doet, doe het dan iets eerder.quote:Op zondag 12 mei 2019 14:39 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Gels moet je dan ook zelf voor zorgen en niet afhankelijk zijn van de organisatie.
Nietquote:Op zondag 12 mei 2019 14:19 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ja hoi! Ik heb net 15km gelopen ipv 10. 😂
Extra stoer dat je er wasquote:Op zondag 12 mei 2019 18:12 schreef wyccie het volgende:
Daarna nog naar het park gegaan waar McTwente, Guppy en Maraca klaar waren met de Ronde van Nijmegen (op de fiets!).
Waarom blijft dat zo lastig in Utrecht dan? Verder hoor je het ook wel zo nu en dan, maar als er in Utrecht een loopje is, lijkt het wel standaard.quote:Op zondag 12 mei 2019 15:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ook echt al de tigste keer dat er dingen fout gaan in Utrecht, in het vroegere leven van de Utrecht Marathon en de singelloop ook al een paar keer..
No worries, perfect georganiseerd daar.quote:Op maandag 13 mei 2019 10:30 schreef heywoodu het volgende:
Hopelijk doen de Amersfoortse buren het beter
Dat is ruim binnen de marges.quote:Op maandag 13 mei 2019 10:26 schreef m0ridin het volgende:
Nu is zo'n route door de stad wel lastiger dan wanneer je (deels) door BUnnik ed gaat, maar komt op. Ook de halve idd 150m extra ongeveer, geen ramp maar toch.
rond de 6000 lopers in totaal had ik begrepen.quote:Op maandag 13 mei 2019 11:48 schreef Sport_Life het volgende:
Nou 't blijft ook lastig om tienduizenden (?) mensen in 't gareel te houden natuurlijk, er komt echt heel wat bij zo'n organisatie kijken. Ik heb ook een paar keer een lokale loop mede georganiseerd (ca 2500 lopers) , komt echt veel bij kijken - en de laatste 15 jaar ook de veiligheid sinds iedere man met bierbuik in z'n midlife crisis een halve marathon gaat rennenen de media de schuld bij de organisatie /rode kruis legt wanneer iemand omvalt van de hitte. (tussen die twee zit imo niet per se een causaal verband - ook getrainde sporters lopen gevaar ).
Ik praat niets goed overigens hoor. Als je iets dergelijks organiseert moet het goed gaan.
Mjah, an sich wel... maar als ze het parcours helemaal hebben uitgemeten en je uiteindelijk ergens omheen leiden ipv onderdoor laten lopen zoals het gepland was, waarbij eromheen dus die ~150m extrab is, vind ik het weer minder handig.quote:
Jij bent ook onverwoestbaar hè!quote:Op maandag 13 mei 2019 22:56 schreef wyccie het volgende:
Vandaag rustige training om de benen los te schudden, maar toch eigenlijk best lekker mee kunnen lopen. Ik moet wel weer een keer op de foamroller, de peesplaten doen pijn.
Heel tevreden met mijn trainingsweek van 70 kilometer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |