abonnement Unibet Coolblue
pi_186343909
Uitgerekende data:

18 april: Rebubbled
19 april: Flav

12 mei: Ceviche
20 mei: Sisu
20 mei: Pinquit
24 mei: dodoria
Eind mei: Elamanilo

22 juni: douche-eendje
Eind juni: BobbyMcGee

Half augustus: Minarosa
24 augustus: stippelrientje

September: ***Joene en Ticootje (twins)***

18 oktober: Kleurdoos

10 november BellaaElisa
11 november: June.

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 25-04-2019 16:12:08 ]
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186343916
Ik lul te veel in dit topic en ben telkens de Sjaak die hem sluit.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186344119
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 11:46 schreef Rebubbled het volgende:
Ik lul te veel in dit topic en ben telkens de Sjaak die hem sluit.
Ach nog even joh. Wellicht is dit het topic voor jou en Flav.

3e trimester is raaaaar. Continu honger en moe.
pi_186344210
In het zonnetje met bier.

Straks steak op de bbq, leven is goed.

Vanmorgen voelde J 1 van de twins draaien. <3 das best vroeg denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ticootje op 21-04-2019 13:03:00 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_186344250
Ow hier juist naar binnen gevlucht. Buiten stanklucht door Duitse paasvuren. Zit je lekker aan de Noord-Hollandse kust }:| . Dacht vanmorgen al dat er weer een duinbrand zou zijn...
pi_186344353
@Rebubbled dit wordt ons topic :Y

M’n familie heeft een paas bbq zoals elk jaar, heb maar bedankt want het is bij m’n moeder en die woont 45min verderop. Durf het toch niet aan haha.

Las het op het nieuws indd over die stank lucht.
Wij wonen redelijk dicht tegen de Duitse grens aan maar hier is niks te ruiken.
pi_186344986
quote:
17s.gif Op zondag 21 april 2019 12:10 schreef douche-eendje het volgende:
Ow hier juist naar binnen gevlucht. Buiten stanklucht door Duitse paasvuren. Zit je lekker aan de Noord-Hollandse kust }:| . Dacht vanmorgen al dat er weer een duinbrand zou zijn...
Ja! Ik rook het vanmorgen ook al.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_186345883
Tico wat leuk dat ze voelbaar zijn!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186347102
Zo, halloumifrietjes vanavond. En nog een heleboel andere dingen O+

Kreeg net dus de uitnodiging voor het verjaardagsfeestje van mijn nichtje binnen, haar eerste verjaardag O+. Een week na mijn UD, dus ik vermoed dat ik daar niet bij aanwezig ga zijn.
pi_186347399
quote:
17s.gif Op zondag 21 april 2019 15:54 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, halloumifrietjes vanavond. En nog een heleboel andere dingen O+

Kreeg net dus de uitnodiging voor het verjaardagsfeestje van mijn nichtje binnen, haar eerste verjaardag O+. Een week na mijn UD, dus ik vermoed dat ik daar niet bij aanwezig ga zijn.
Ohh nice! Hopelijk lukken ze goed! Ze zijn het lekkerst vers uit de pan. Maar je kunt ze goed op temperatuur houden in de oven mocht je 2 porties klaar maken of je moet nog wachten op iets anders. En laat ze niet te lang in bloem gerold liggen, dan wordt de bloem te nat door het vocht uit de kaas. Coaten en de pan in. :D Zo krijg ik altijd de beste resultaten.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 21 april 2019 @ 17:50:37 #11
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186349216
Wie had er laatst nou dikke enkels? Moest er net aan denken en vroeg me af hoe het met je gaat.

Tink,
Nu al draaien? Cool! Dat zal wel een heel gaaf moment geweest zijn. O+

Ik ben vooral erg moe en heb veel honger. Vannacht had ik zo’n vreemd gevoel. Dacht steeds: oh shit. Mn water breekt nou toch niet he? Verder veel hoofdpijn door ruzie met man eerder op die dag. :{ nu weer oké. Maar ik heb er zelfs paracetamol voor in genomen. Normaal doe ik dat eigenlijk nooit.
Maar zzzz. Mag ik al naar bed?
Zonder hoop geen leven.
  zondag 21 april 2019 @ 18:23:40 #12
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186349824
Ja, dat mag!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186350819
Olifantenvoet meldt zich. Mijn kuit gaat in een keer door naar mijn tenen. Ach nog even. Vandaag eindelijk de gordijnen voor de slaapkamer gefixt. We slapen al 4 maanden met een tijdelijke douchegordijnroede oplossing die telkens naar beneden valt en het raam kan niet open. Blij dat we dat nog even hebben kunnen afronden. Meteen een nieuwe chillstoel voor in de tuin gehaald en een parasol, zodat de beeb mee de tuin in kan wanneer ze zich meldt. Ze is vandaag lekker bewegelijk, poeh.

Sisu, heb je na de verjaardag gisteren nog gepraat met je man? Of was dat de ruzie van vanochtend?

God ik ben zo blij met onze nieuwe schutting en de privacy hè. De stoep gaat recht langs onze poort en ik hoor de hele dag kinderen heen en weer rennen en gillen, maar hierbinnen is het een klein stukje kalmte.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186356387
Mijn dank is groot voor de linkjes O+ eens kijken of ik de recepten aangepast krijg zodat mijn zoontje het ook mag.
Schudden voor gebruik
  maandag 22 april 2019 @ 11:34:59 #15
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186360617
Stil hier! Logisch met dat lekkere weer O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186361208
Hier nog alles rustig -O-
Het weer is fantastisch inderdaad O+
pi_186361284
Hier zijn mijn broertje, schoonzusje en nichtje net de deur uit.

Ik was om 8 uur wakker want honger, meneerEend zelf om 9 uur en de rest kwam na 10 uur eens hun bed uit.
M'n nichtje is 10 maanden en slaapt dus tot een uur of 10 en dat schijnt normaal te zijn bij hun. Hoe dan?
pi_186361568
V slaapt normaal ook tot half 10 uit :@
Vandaag was het zelfs 11 uur dat hij pas wakker werd, hij is vannacht dan wel onrustig geweest omdat hij veel hoestte.
  maandag 22 april 2019 @ 13:01:09 #19
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186361620
Hier beide kinderen ook toen er nog niet echt regelmaat was :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186362050
Ow wauw :o. Dan heb ik alvast medelijden met m'n kind over een tijd als we om 6 uur op moeten _O-
  maandag 22 april 2019 @ 13:38:12 #21
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186362153
Haha dat haalt ie op de opvang wel weer in :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186362214
Mijn kinderen slapen ook 'uit'. Ze volgen hun natuurlijke ritme omdat we geen wekker nodig hebben voor opvang of dergelijke. Ze gaan ook niet heel vroeg naar bed, doorgaans zo tussen 9 uur en half 10 en dan slapen ze tot de volgende ochtend 9 uur/half 10. De jongste vaak wat langer, die heeft net een uurtje extra slaap nodig. Of hij haalt dat 's middags in. :)

Op school dagen kunnen we wel tot half 10 wegbrengen, dat scheelt. En m'n oudste gaat maar 2 dagen per week naar school. Maar het is elke keer wel een proces om haar wakker te krijgen op tijd haha, ze slaapt vrij vast dan nog.

Als baby al sliepen ze ook zolang 's ochtends, wel met nachtvoedingen, maar die waren voornamelijk (half) slapend, want zelfde bed en liggend en zonder lichtje aan. Ik legde ze aan als ik merkte dat ze onrustig werden en smakgeluiden gingen maken, nog voor ze goed en wel wakker waren geworden van honger. Op die manier sliepen ze zo'n beetje vloeiend verder.
De oudste heeft alleen met tandjes gehad dat ze moeite had met slapen een nacht. Dat ze dan vaak wakker werd en onrustig(er) was.
pi_186362866
Mijn elf maanden baby wordt al weken standaard om 5.20 wakker om de dag te beginnen... Even tegengeluid!
  maandag 22 april 2019 @ 14:36:22 #24
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186362911
Wel lekker als ze zo lang uitslapen :o ik ben benieuwd hoe de onze het gaat doen. Hopelijk lijkt hij wat dat betreft op mij, vriend lijkt geen slaap nodig te hebben c_/
pi_186363229
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 13:38 schreef pinquit het volgende:
Haha dat haalt ie op de opvang wel weer in :P
Ja en bij oma. Nou ja, het is maar 2 dagen in de week vanaf November.
pi_186364709
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 14:32 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn elf maanden baby wordt al weken standaard om 5.20 wakker om de dag te beginnen... Even tegengeluid!
Mijn dochter van 9 is ook standaard dagelijks om 5 up and running.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_186366324
Ik geloof dat ik me inmiddels aardig aangepast heb aan een ritme waarbij ik voor half 8 wakker wordt, dus een echte uitslaper hoeft het niet eens te worden. Een dóórslaper, dat zou wel fijn zijn. Ik heb daar echter ook niet al te hoge verwachtingen van, dat kan alleen maar tegenvallen anders ;)

Ik merk echt dat ik het wat rustiger aan moet doen. Ik probeer al meer rust in te bouwen maar dat kost me moeite, ik heb zo veel te doen :o Maar na een volle ochtend heb ik al de neiging om in slaap te vallen, en vaak heb ik dan 's middags ook een aardig vol programma. En nog precies een maand werken.. Tijd om het daar ook kalmer aan te gaan doen. Begin al best hoogzwanger te worden, mijn energielevel is echt een stuk lager dan ik gewend ben en die brakke nachten helpen ook niet mee.
pi_186366395
Bobby, hier aan energielevel precies hetzelfde. Merk ook op werk dat mijn focus een stuk minder is dan normaal.
Afgelopen dagen wel weer de mist in gegaan met te lange middagdutjes waardoor ik snachts niet goed meer slaap en om de haverklap wakker word, dus daar moet ik zo in mijn verlof ook wel mee opletten denk ik.
pi_186367293
@Rebubbled al aan het babyknuffelen? :P
pi_186368684
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 19:41 schreef Flav het volgende:
@:Rebubbled al aan het babyknuffelen? :P
Was het maar zo'n feest. De zolder, de plek waar we alles op de grond hebben gedumpt tijdens het inrichten en opruimen van alle andere kamers na de verhuizing plus alle troepdozen van hoarder boyfriend, is vanmiddag overstroomd. De afvoerbuis van de wasmachine was los gesprongen en ik zag het pas toen die al klaar was met een lange was.. Alles is doorweekt. Vervolgens zag ik het als mooie mogelijkheid om alles dan maar uit te zoeken en weg te gooien wat dubbel of onnodig is, aangezien we alles toch al stuk voor stuk moesten afdrogen. Dit viel niet in goede aarde bij de hoarder en vervolgens konden mijn hormonen daar niet mee omgaan. :( Eindstand momenteel is dat alles nu nat staat te zijn in de tuin, de zolder is wel weer droog en hij gaat straks door alles heen om te selecteren wat blijft.

Deze middag gun ik geen enkel zwangere die over tijd is. Alles was af en gereed en nu ligt alles weer overhoop. Qua huis en emotioneel.

Die hormonen hè, sodemieteren die een eind op zodra de baby er is? Of zit ik nog langer aan die bullshit vast? Want ik wil graag mijn diplomatiek en engelen geduld terug. Like, nu.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186369348
@Rebubbled oh nee wat verschrikkelijk :(
Hier ook iemand die moeilijk afscheid kan nemen van spullen, daarom gooi ik soms gewoon dingen weg zonder te laten zien. Meestal zijn dat spullen die al jaaaaren in een doos zitten en die hij dan nog wel handig vindt om te bewaren :')

Nope. De hormonen zijn er ook nog volop na de bevalling..
  maandag 22 april 2019 @ 21:18:30 #32
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186369763
Ooh my goood Rebubbled ;( ;( dat is inderdaad niet waar je op zit te wachten met 40+wk zwanger.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 22 april 2019 @ 22:28:05 #33
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186371511
@Rebubbled dat is balen zeg }:| misschien heeft hij er halverwege geen zin meer in en gooit hij alsnog een hoop weg :@
pi_186371634
Mijn water brak, maar dan niet op de manier die ik hoopte. :') Maar goed, ik was net boven op zolder kijken en hij heeft echt hard zijn best gedaan. Het ziet er zowaar opgeruimd en geordend uit. Alle stellingkasten die er al maanden leeg stonden te zijn, zijn gevuld en geordend. Ipv enkel een looppad naar de wasmachine, hebben we nu een hele lege kant. Hij gaat nu alles in de tuin (echt een berg) naar het grofvuil brengen. Ben benieuwd wat hij nog in die stapel vind 'wat toch wel erg handig nog is hoor.' Daarna nog alle natte handdoeken en andere dingen die we hebben gebruikt als dwijl wassen en drogen. En de zolder zelf moet ook nog goed opdrogen uiteraard. Het beton zal wel een lading vocht hebben opgezogen in de tijd die het duurde voor ik het door had.

Flav, hij heeft een keer een rol plastic die ik bij het vuil had gezet nadat ik was gaan slapen weer naar binnengehaald. :')

Ik dacht eindelijk her en der een krampje te voelen vanmiddag. Ik zat in de tuin en onze nieuwe parasol stond ook, gisteren het laatste gordijn afgerond, eindelijk rust in mijn hoofd dat alles echt af was... :'( Echt janken hoor dit.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186372272
@Rebubbled :*
Jij ook succes morgen, wij zijn om 10:30 aan de beurt.
Benieuwd wat we te horen krijgen.
pi_186372377
Oh, wat ontzettend rot!
Schudden voor gebruik
pi_186373311
Spannend Flav, hopelijk is alles oké en is er nog voldoende ruimte om te dobberen voor hem. Ik ben om 14.40 aan de beurt. Praatje over inleidingen en ingrepen die de VK kan doen, zoals strippen. Ik ga wel vragen wat de uiterlijke datum voor zulks is.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186373845
Oh Nee rebubbled, wat een nachtmerrie! wat een bergen werk moet dat zijn geweest! Heb je een verwarming op zolder om het te helpen drogen?

Hier staan de kinderen ook altijd vroeg op, maar dat heeft volgens mij vooral te maken met hoe laat kinderen gewend zijn naar bed te gaan. Mijn kinderen gaan altijd om 19u naar bed, of eerder als ze moe zijn. En ze staan dan ook rond 7u op. Dus eigenlijk is dat niet heel anders dan de 21.30-9.30 die ik hierboven lees.
pi_186373919
Nee helaas geen verwarming. Dus dakraampje open en ventilatiesysteem aan en hopen op het beste. Vooral geen spullen op het volgezogen beton zetten en weken laten drogen zo. Toevallig een jaar geleden in mijn vorige appartement een overstromend riool gehad terwijl ik op vakantie was. Dus ik ben super panisch over schimmels en nat beton. Veel te veel gedaan vandaag. Bekken en onderrug laten me dat flink weten. Enorme voeten ook door het lange staan. Nu op bed aan het wachten tot de droger klaar is terwijl ik gewoon wil slapen..
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186374100
Ja dat zou ook mijn angst zijn. Ik ben ook panisch voor schimmel en vocht in huis. Hopelijk droogt het snel genoeg, anders misschien zo’n losse electrische radiator ergens lenen? Wat een pech. Hopelijk kun je (en vooral je rug en bekken) nog even bijkomen voordat de baby zich nu aandient. Morgen maar even rustig aan doen?
En hopen dat je vriend nu toch echt veel van zijn troep weg doet! Ben je daar meteen van af: geluk bij een ongeluk.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 23 april 2019 @ 01:30:48 #41
269689 crew  Viv
pi_186374538
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 00:30 schreef dodoria het volgende:
Hier staan de kinderen ook altijd vroeg op, maar dat heeft volgens mij vooral te maken met hoe laat kinderen gewend zijn naar bed te gaan. Mijn kinderen gaan altijd om 19u naar bed, of eerder als ze moe zijn. En ze staan dan ook rond 7u op. Dus eigenlijk is dat niet heel anders dan de 21.30-9.30 die ik hierboven lees.
Dit. ZZ gaat meestal niet voor 21u naar bed en wordt meestal niet voor 9u wakker. Dat werkt voor ons prettig omdat man en ik avondmensen/nachtuilen zijn, ik moet er niet aan denken dat mijn niet-werkdagen rond 7u of eerder zouden beginnen. Vrienden van ons klagen altijd dat hun kinderen zo vroeg wakker zijn, maar ja, die brengen ze dan ook om 18:30u al naar bed. :')
pi_186375236
Tegengeluid: of Frits (4) nu om half zeven of om half tien naar bed gaat maakt niet uit, tussen kwart over zes en zeven uur roept hij "Kukeleku, ik ben wakker! We gaan opstaan!" Het maakt wel een verschil in gezelligheid of hij om zeven uur in slaap viel of rond half tien.

Succes vandaag, Flav en Rebubbled.
pi_186375251
Rebubbled, jemig, wat k*t! Volgens mij kun je wel van die droogapparaten huren, die ze ook neerzetten in nieuwbouw om beton te laten drogen. Misschien is dat een optie? Verder wel fijn dat je lief toch wat heeft uitgezocht en de zolder nu netjes heeft gemaakt. Hopelijk vlug droog en vlug de rommel weggebracht.

Flav en rebubbled, succes vandaag! :*
pi_186375711
Ach rebubbled, wat naar is dat zeg :o. Kijk inderdaad of je wat apparatuur/vochtvreters voor kunt regelen, dat scheelt al een boel gedoe.

Hier loopt mijn hoofd momenteel even een beetje over.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186375967
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2019 12:07 schreef Ticootje het volgende:
In het zonnetje met bier.

Straks steak op de bbq, leven is goed.

Vanmorgen voelde J 1 van de twins draaien. <3 das best vroeg denk ik.
oooh 🖤 ik voel het zelf al wel! Maar nog niet van buitenaf!
  dinsdag 23 april 2019 @ 09:43:36 #46
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186376205
Pfoee DE, wat een achterbakse kloot. Kan je broertje dit niet met de bank regelen? Dit is toch niet iets wat je in zwangere staat wil/kan doen..
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 23 april 2019 @ 09:43:59 #47
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186376208
En wat een vroege beweegbabies! O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  FOK!fotograaf dinsdag 23 april 2019 @ 09:46:12 #48
148247 taxibabe
pi_186376239
Ik denk dat ik wurm ook al heb gevoeld! Als mijn darmen druk zijn voel ik dat precies, maar nu had ik plopjes die ik niet herkende als darmbewegingen. Dus ik gok dat het wurm was! O+
  dinsdag 23 april 2019 @ 09:47:51 #49
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186376259
Hier dus autogedoe. We hebben er eentje! Jeej. Maar 't voelt nu alsof we 'm te halsoverkop gekocht hebben. Ik kreeg stress omdat ik 'm moet kopen/ophalen want hij moet op mijn naam komen (10 VS 0 schadevrije jaren enzo), maar ik wil 'm gewoon binnen hebben voor 37wk. En dat is zondag al (help). Dus hophophop, en nu kunnen we hem donderdag ophalen.
En dan ineens twijfels en spijt en aagh is 't geen miskoop enz enz enz :+ :')

Ik haaaat auto's kopen! Altijd 't gevoel afgezet te worden :X Ik heb er veel te weinig verstand van en kan slecht omgaan met dat er ook nog afgedingt kan worden enzo.

Nu ben ik bang dat de baby voor donderdag besluit te komen :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186376390
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 09:47 schreef pinquit het volgende:
Hier dus autogedoe. We hebben er eentje! Jeej. Maar 't voelt nu alsof we 'm te halsoverkop gekocht hebben. Ik kreeg stress omdat ik 'm moet kopen/ophalen want hij moet op mijn naam komen (10 VS 0 schadevrije jaren enzo), maar ik wil 'm gewoon binnen hebben voor 37wk. En dat is zondag al (help). Dus hophophop, en nu kunnen we hem donderdag ophalen.
En dan ineens twijfels en spijt en aagh is 't geen miskoop enz enz enz :+ :')

Ik haaaat auto's kopen! Altijd 't gevoel afgezet te worden :X Ik heb er veel te weinig verstand van en kan slecht omgaan met dat er ook nog afgedingt kan worden enzo.

Nu ben ik bang dat de baby voor donderdag besluit te komen :P
Ik koop autos omdat ik de kleur leuk vind, dat is ongeveer hoeveel verstand ik ervan heb.

Wordt hij afgeleverd met nieuwe apk?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 23 april 2019 @ 10:06:25 #51
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186376466
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 09:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik koop autos omdat ik de kleur leuk vind, dat is ongeveer hoeveel verstand ik ervan heb.

Wordt hij afgeleverd met nieuwe apk?
Ja het lijkt best een goeie deal. Apk tot 2021, auto uit 2015, kmstand onder de 30000.
Maar juist met zoiets word ik huiverig :') onze vorige auto was ook een goeie deal. Kutauto!
Maargoed, toen wisten we bijv. niet dat een distributieriem een ding was, en meer van zulks.
Ach, 't zal ook wel meevallen allemaal. De airco werkt en alle kinderen passen erin, dus we gaan er sowieso op vooruit :')

Hoe auto eruit ziet boeit mij juist weinig, ik wil een veilig en betrouwbaar vervoermiddel. Maarja, we kunnen 't grootste deel van zo'n ding toch niet zien, dus 't blijft een onzeker gedoe.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186376505
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 09:43 schreef pinquit het volgende:
Pfoee DE, wat een achterbakse kloot. Kan je broertje dit niet met de bank regelen? Dit is toch niet iets wat je in zwangere staat wil/kan doen..
Even zo;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pinq, check met je nieuwe auto ook even of je voor een periode nog bovag-garantie hebt. Mijn auto heeft sinds aanschaf nu 2x defecte bobines gehad, waarvan de 1e keer alleen de defecte en de 2e keer alles gelijk is vervangen. Kreeg mooi een huurauto en kosten waren er niet.
  dinsdag 23 april 2019 @ 10:13:08 #53
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186376543
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 april 2019 10:10 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Even zo;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pinq, check met je nieuwe auto ook even of je voor een periode nog bovag-garantie hebt. Mijn auto heeft sinds aanschaf nu 2x defecte bobines gehad, waarvan de 1e keer alleen de defecte en de 2e keer alles gelijk is vervangen. Kreeg mooi een huurauto en kosten waren er niet.
Yes, bovaggarantie zit erbij :)

En omg :X Ik moest grinniken om Boomvrucht, maar de rest is gewoon zum kotsen.
Maar er is dan toch weinig aan te doen ook?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186376714
boomvrucht :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_186376802
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 10:13 schreef pinquit het volgende:

[..]

Yes, bovaggarantie zit erbij :)

En omg :X Ik moest grinniken om Boomvrucht, maar de rest is gewoon zum kotsen.
Maar er is dan toch weinig aan te doen ook?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar pinq, wat voor auto en specs? :P Ik heb nog wel iets onthouden van onze zoektocht.
pi_186376874
Wat een gezeik ook.
Ik ken verhalen waarin tot de bezem stond beschreven in de boedelscheiding.. je moet elkaar wel behoorlijk naar het leven staan wil je zover gaan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_186376907
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 10:38 schreef Ticootje het volgende:
Wat een gezeik ook.
Ik ken verhalen waarin tot de bezem stond beschreven in de boedelscheiding.. je moet elkaar wel behoorlijk naar het leven staan wil je zover gaan.
Ik ben iig blij dat we dit niet als jonge kinderen mee hebben hoeven maken, maar echt. Ik kan en wil het ook niet snappen dat er mensen bestaan die zo zijn.
pi_186377181
Wow, wat een gedoe D-E.... :* Dapper dat jij en je broer er zo tussen zijn gaan zitten om het in banen te leiden.

Pinq, nieuwe auto ^O^
Wij nog niet ;) We willen een young timer zodat we hem op één van onze bedrijven kunnen zetten, dat scheelt dan weer wat qua belastingen en zo. Voordeel is dat we een zeer betrouwbare auto kunnen uitzoeken, want je kunt precies zien welke auto's/modellen er nog veel in omloop zijn en dus lang meegaan en welke al totaal uit de roulatie zijn en dus allemaal al op de sloop liggen. ;) We gaan waarschijnlijk voor een volvo-driving-soccer-mom-auto (zo'n super huge station met extra stoelen in de achterbak) of eenzelfde soort model mercedes (E-klasse). Ik vind de looks wel van belang, ik heb geen piemel en m'n auto is wel m'n verlengstuk :') :P Hehehehe. Dus zo'n lelijke nieuwerwetse auto is niets voor mij. Nu nog ergens een goede deal scoren.

De auto die we nu hebben is ook een oude volvo (440) en had maar 60.000 op de teller toen we hem kochten (3 jaar geleden, auto uit 1995). We hebben er ook nooit iets aan gehad, rijdt super, perfect ding. Kwam uit de bijbelbelt, er zat niet eens een radio in. ;) Maar hij heeft in het midden achterin geen driepuntsgordel en is ook net te smal voor 3 zitjes naast elkaar. Daarvoor heb ik een Nissan Micra gehad, dus qua ruimte gingen we er echt een hoop op vooruit toen. Maar nu mag het nog wel een stap groter voor ons dus. Een busje hebben we ook overwogen, maar dat is toch net een stapje te ver nog. Wie weet in de toekomst. Of wat we opeens tegenkomen de komende weken.

Bij jou spannend ook hoor, de vorige keer beviel je in de 37 weken! Ik ben heel benieuwd of je dat nu weer gaat doen. Als ik dan weer een mijl over de ud ga, dan schelen onze babies straks 5 weken of zo :o Super bizar! Kan me goed voorstellen dat je nu alles/zoveel mogelijk voor 37weken klaar wilt hebben. Ik heb voor m'n gevoel minder haast, hopelijk blijft m'n baby nog even een paar weken zitten. Ik kan het nog wel gebruiken en vind het zwanger zijn nog erg tof. O+ (Weet niet of dat ooit verdwijnt overigens :P )
  dinsdag 23 april 2019 @ 11:12:04 #59
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186377303
@douche-eendje wat een idioot :X wat lief dat jullie je moeder hierin ondersteunen O+
Was hij altijd al zo? En hoe zie je het voor je als de baby er is?

Flav, Rebubbled, veel succes vandaag. Hopelijk is de zolder snel droog en krijgen jullie snel duidelijkheid over jullie baby's.
pi_186377666
@Ceviche,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga maar eens op zoek naar positieve afleiding. Babykleertjes online kijken O+
  dinsdag 23 april 2019 @ 11:59:14 #61
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186377976
Nieuwe auto voor pinq, leuk! Wat voor auto heb je gekocht?
Mijn vriendin rijdt een citroen c4 en dat vind ik toch zo'n heerlijke wagen. Zo ruim!
Maar mijn mazda3 uit 2007 doet het super dus ik moet niet klagen. Deze week wordt mn airco gemaakt. Had er iemand al een taart gebakken voor dit moment? *O*
Verder ben ik team japanner of team volvo.

Oh en miskoop/ etc.. dat heb ik dus met mijn bakfiets. Ik heb hem echt in zo'n opwelling gekocht en helemaal niet afgedingd of iets. Ik durfde niet tegen mn man te zeggen wat ik er echt voor heb betaald en heb gewoon een bedrag verzonnen 8)7
Maar hemeltjelief, wat fiets het heerlijk en wat een vrijheid!

Rebubbled, jee wat een drama op jullie zolder. Ik kan me elke jankbui daarover voorstellen. Zeker als ik me jou dan voorstel met je dikke buik op je knietjes om al het water op te vangen. Arme jij. Hopelijk droogt de zolder snel. Gelukkig is dit schoon water en geen vuil rioolwater!

DE
Wat kan familie toch klote zijn he. I feel you!
Hopelijk komt er een goede oplossing, zodat je het weer wat meer los kunt laten.

Schoonmaakwoede
Ik heb net besloten dat ik de bankhoezen wel kan wassen. En als ik dan toch bezig ben even de rest van de was. En die dan ook opvouwen, in de kast hangen. Oh.. ik kan mn jurken/vesten wel op kleur hangen.. kledingstukken op marktplaats zetten en zelfs al wat verkocht.
Lekker productief dus, maar nu toch echt even pauze, want legio sterretjes enzo.

Terwijl ik alles stond op te vouwen vroeg ik me plots af vanaf wanneer je je bed op klossen zet?
En of ik de box nog naar beneden wil halen..
Oh.. en er zit een duivennest boven mn voordeur. ik durf nu de deur niet meer uit ivm duivenpoep.. is het gek als ik een nest verschuif naar een -voor mij- handiger stuk in de prachtige klimop (Hoe je zoiets ook noemt) ?
Zonder hoop geen leven.
  dinsdag 23 april 2019 @ 12:07:10 #62
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186378072
Vanaf 37 weken bed op klossen. dacht ik Sisu!

Dat nest is lastig.. Hoe zou mamaduif reageren? Geen idee eigenlijk..

Het is een Dacia Logan MCV (geen idee waar dat voor staat :P ) geworden! Merk zonder poespas maar vooral veel ruimte voor je geld. Ze zijn nieuw al niet duur, dus met wat kilometers op de teller zijn ze goed betaalbaar.
Er passen ook nog een stuk of 6 grote honden in de achterbak :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186378218
Pinq, volgens mij ligt Dacia een beetje in de lijn van betrouwbaarheid als onze Skoda. Saai, burgertruttig en niks bijzonders maar hij doet wat hij moet doen en MeneerEend heeft er in 5 jaar tijd zo'n 150k+ kilometers mee gereden voor werk en 1x een storing gehad. En groot genoeg voor alle zooi die mee moet :+
Skoda gaat hier binnenkort wel weg want lease loopt af, dus ik hoop dat de opvolger (Kia Niro) straks net zo betrouwbaar blijkt.
pi_186378620
We hebben een ‘deadline’ gekregen.
Er was amper nog vruchtwater te zien maar niet zo erg dat ik meteen ingeleid moet worden.
Ze heeft inwendig onderzoek gedaan en de baarmoedermond was al iets platter maar nog niet echt ontsluiting, ze kon er een beetje met een vinger in zei ze.
Heb nu wel wat krampen na dat onderzoek en net wat slijmerig bloed. Wie weet zet het iets in gang want ik vind het idee van inleiden benauwend eng.
Hopelijk kan de verloskundige me nog strippen voordat de ‘deadline’ nadert..
  dinsdag 23 april 2019 @ 12:46:30 #65
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186378638
Wat houdt die deadline precies in Flav? Waar wordt die op gebaseerd?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186378976
Op het feit dat er amper vruchtwater te vinden was zojuist. Ze heeft echt heel goed haar best moeten doen om überhaupt een pocket te vinden.
Hij lag nog niet ‘droog’ maar hoe verder de zwangerschap vordert hoe minder het wordt en het een risico kan vormen bij de bevalling.
Ik wilde eerst koste wat het kost thuis bevallen en het gewoon afwachten. Maar heb zojuist met eigen ogen gezien dat er gewoon echt weinig vruchtwater is en ik het risico niet wil lopen dat m’n kindje het moeilijk krijgt tijdens de bevalling.
Hij heeft wel nog even om zichzelf te melden :P

Heb toch wel ‘lekkere’ krampen na dat onderzoek dus wie weet w/
  dinsdag 23 april 2019 @ 13:15:33 #67
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186379006
Ik duim voor je! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186379580
Flav, ik duim voor je dat dit dit door mag zetten. :*
pi_186380602
Bah D-E wat een gedoe! Hopelijk word het snel opgelost! :*

Flav ik duim hier ook voor je! Op naar baby knuffelen! :% :*

Hier net de termijn echo gehad en ben vooruit gezet, We zagen een klein poppetje die al aan het springen was! O+ zou ik in de OP mogen? UD is 10 november. Zo spannend allemaal weer!
Met N. Heb ik hier toen een echo gedeeld voor de NUB theorie, en toen werd er goed geraden :D maar voornu kan ik er weer niets zelf van maken. Dus als er geïnteresseerde zijn voor een poging NUB raden? ;) O+
  dinsdag 23 april 2019 @ 16:31:01 #70
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_186381543
Dat klinkt veelbelovend @Flav , ik zet ¤ 5,- in op dat jij vannacht een baby hebt! :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_186381900
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 15:28 schreef BellaaElisa het volgende:
Bah D-E wat een gedoe! Hopelijk word het snel opgelost! :*

Flav ik duim hier ook voor je! Op naar baby knuffelen! :% :*

Hier net de termijn echo gehad en ben vooruit gezet, We zagen een klein poppetje die al aan het springen was! O+ zou ik in de OP mogen? UD is 10 november. Zo spannend allemaal weer!
Met N. Heb ik hier toen een echo gedeeld voor de NUB theorie, en toen werd er goed geraden :D maar voornu kan ik er weer niets zelf van maken. Dus als er geïnteresseerde zijn voor een poging NUB raden? ;) O+
Bring it on!
pi_186381990
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 09:43 schreef pinquit het volgende:
En wat een vroege beweegbabies! O+
Jaaa! Echoscopiste zei ook dat ik de baby echt in de meest ideale positie heb liggen. Ze heeft allemaal 4d’tjes gemaakt en wil ze graag gebruiken op de website. 🖤 ze zei zelf ook ‘deze voel je vast al!’ Terwijl ik dacht dat ik gek was :p maar goed, na de zoveelste keer weet je ook wel een beetje wat je voelt en het verschil tussen je darmen!

En auto’s, ik ben zo blij met onze mercedes pauperbak. Achterin 3 zitplekken en in de ‘kofferbak’ ook een bank met plek voor 3! Ik kan er dus nog gewoon ff 2 beibreien nog 😎
pi_186382031
@Mariposas dan moeten de krampen wel weer terug komen :')

Vk is zojuist geweest, helaas nog niet te strippen.
Donderdag weer afspraak, kijken of het dan lukt.
Deze baby wil gewoon lekker blijven zitten 8)7
  FOK!fotograaf dinsdag 23 april 2019 @ 17:20:29 #74
148247 taxibabe
pi_186382295
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 15:28 schreef BellaaElisa het volgende:

Hier net de termijn echo gehad en ben vooruit gezet, We zagen een klein poppetje die al aan het springen was! O+ zou ik in de OP mogen? UD is 10 november. Zo spannend allemaal weer!
Met N. Heb ik hier toen een echo gedeeld voor de NUB theorie, en toen werd er goed geraden :D maar voornu kan ik er weer niets zelf van maken. Dus als er geïnteresseerde zijn voor een poging NUB raden? ;) O+
10 november is een mooie dag om geboren te worden! Is ook mijn verjaardag!
  dinsdag 23 april 2019 @ 18:06:17 #75
208890 June.
Seriously?
pi_186383010
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:59 schreef Sisu het volgende:
Nieuwe auto voor pinq, leuk! Wat voor auto heb je gekocht?
Mijn vriendin rijdt een citroen c4 en dat vind ik toch zo'n heerlijke wagen. Zo ruim!
Maar mijn mazda3 uit 2007 doet het super dus ik moet niet klagen. Deze week wordt mn airco gemaakt. Had er iemand al een taart gebakken voor dit moment? *O*
Verder ben ik team japanner of team volvo.

Oh en miskoop/ etc.. dat heb ik dus met mijn bakfiets. Ik heb hem echt in zo'n opwelling gekocht en helemaal niet afgedingd of iets. Ik durfde niet tegen mn man te zeggen wat ik er echt voor heb betaald en heb gewoon een bedrag verzonnen 8)7
Maar hemeltjelief, wat fiets het heerlijk en wat een vrijheid!

Rebubbled, jee wat een drama op jullie zolder. Ik kan me elke jankbui daarover voorstellen. Zeker als ik me jou dan voorstel met je dikke buik op je knietjes om al het water op te vangen. Arme jij. Hopelijk droogt de zolder snel. Gelukkig is dit schoon water en geen vuil rioolwater!

DE
Wat kan familie toch klote zijn he. I feel you!
Hopelijk komt er een goede oplossing, zodat je het weer wat meer los kunt laten.

Schoonmaakwoede
Ik heb net besloten dat ik de bankhoezen wel kan wassen. En als ik dan toch bezig ben even de rest van de was. En die dan ook opvouwen, in de kast hangen. Oh.. ik kan mn jurken/vesten wel op kleur hangen.. kledingstukken op marktplaats zetten en zelfs al wat verkocht.
Lekker productief dus, maar nu toch echt even pauze, want legio sterretjes enzo.

Terwijl ik alles stond op te vouwen vroeg ik me plots af vanaf wanneer je je bed op klossen zet?
En of ik de box nog naar beneden wil halen..
Oh.. en er zit een duivennest boven mn voordeur. ik durf nu de deur niet meer uit ivm duivenpoep.. is het gek als ik een nest verschuif naar een -voor mij- handiger stuk in de prachtige klimop (Hoe je zoiets ook noemt) ?
Wij hebben ook een Mazda. Alleen nu bang dat een kindewagen er niet goed in past.. Hebben jullie daar al naar gekeken of eentje aangeschaft?
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 23 april 2019 @ 18:33:17 #76
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186383453
Heb je ook een Mazda 3? Mijn kinderwagen kan ik er namelijk insmijten zonder er over na te denken :9
Op de achterbank heb ik 3 gordels. Betekent dat automatisch dat je 3 stoeltjes kwijt kunt? (Nog) niet nodig hoor :D

Ik heb echt een productieve dag gehad. Ik ga zometeen lekker op bed liggen en naar Mn ingerichte commode kijken. O+
Oftewel: ik heb er een aankleedruimte op gemaakt en een lamp op gezet.
Ik weet nu dat het vol zit met babykleertjes en mnoh.. happy hormones. Moet het alleen nog wassen.

Flav,
Snap dat het spannend is geweest vanmiddag. Heel veel wijsheid bij het maken van de beslissing. Lijkt me best lastig. Hoe denkt je man erover?

Rebubbled,
Hoe is het bij jou afgelopen vanmiddag?
Zonder hoop geen leven.
pi_186383593
Sisu, drie gordels is niet altijd gelijk aan drie zitjes. De breedte van de bank speelt ook een rol. Maar zitjes van verschillende merken hebben verschillende breedtes, dus het kan ook lonen om smallere stoeltjes uit te zoeken, dat het dan net wel past bijvoorbeeld. Ik heb overigens geen verstand van Mazda 3, dus ik heb geen idee of het een beetje brede auto is. ;)

Klinkt goed van je commode! O+

Flav :* Vruchtwater blijft ook telkens aangemaakt worden, dus hopelijk valt het mee met droogvallen. ;) En kun je fijn nog eventjes afwachten. Er zijn ook (andere) dingen die je zelf kunt doen om een en ander te triggeren en oxytocine te laten vloeien hè, zoals vrijen/orgasme, tepelstimulatie (alvast kolven), wandelen, knuffelen, acupressuur, (zachte) massage, bepaalde theetjes, veel ontspannen etc.
  dinsdag 23 april 2019 @ 19:42:46 #78
208890 June.
Seriously?
pi_186384877
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 18:33 schreef Sisu het volgende:
Heb je ook een Mazda 3? Mijn kinderwagen kan ik er namelijk insmijten zonder er over na te denken :9
Op de achterbank heb ik 3 gordels. Betekent dat automatisch dat je 3 stoeltjes kwijt kunt? (Nog) niet nodig hoor :D
Ja, eentje van ergens 2015 geloof ik. Maar dat stelt me gerust :D Welke kinderwagen hebben julllie?
Shine bright like a diamond.
pi_186385466
@Kleurdoos
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186386387
Op mijn mobiel kan ik er niks van maken. Maar 10 weken toch pas?
Schudden voor gebruik
pi_186386418
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 19:42 schreef June. het volgende:

[..]

Ja, eentje van ergens 2015 geloof ik. Maar dat stelt me gerust :D Welke kinderwagen hebben julllie?
Geen.

De vorige keer hebben wij die ook niet gebruikt. Misschien 3 keer, waarvan 2 keer om boodschappen erin te vervoeren en 1x toen wurm al 3 was en er graag eens in wilde zitten..... wel 10 minuten em toen was hij genezen :D
Schudden voor gebruik
pi_186386455
Go Flav *O*
Go Flav *O*

Laat je heupen schudden, wiebelen en jiggelen *O*

Go go go!
Schudden voor gebruik
pi_186386539
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 20:54 schreef Stippelrientje het volgende:
Op mijn mobiel kan ik er niks van maken. Maar 10 weken toch pas?
11+2 misschien te vroeg om te zien? :P
pi_186386575
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 21:01 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

11+2 misschien te vroeg om te zien? :P
Bij mij was er wel een nub te zien, maar niet duidelijk te interpreteren bij 11 weken. Helaas :P

June, ik heb een schattig Cliootje van 12 jaar oud (en MeneerEend nu nog de skoda octavia station, binnenkort kia niro :P ) en onze kinderwagen past er echt makkelijk in. Wij hebben een Mutsy Evo.

Rebubbled, waar ben je? :o
pi_186386670
Ik heb een drukte maker.....

22 weken en ik zie mijn buik gewoon bewegen O.o

Jeetje wat gaat dat hard!
Schudden voor gebruik
pi_186386675
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 21:01 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

11+2 misschien te vroeg om te zien? :P
Ik denk net..
Schudden voor gebruik
  dinsdag 23 april 2019 @ 22:03:53 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_186388147
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 21:01 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

11+2 misschien te vroeg om te zien? :P
Bij die termijn is het idd nog niet betrouwbaar. Maar zoals ie nu ligt zeg ik meisje.
disclaimer
pi_186388430
Ben ook benieuwd hoe het met Rebubbled is 😊
pi_186388434
Ik ben hier! Shit wat gaan jullie vandaag hard haha.

Ik ben de hele dag druk geweest met de laatste dingen van de overstroming opruimen en wassen. Het huis is nu weer zen. Na de VK meteen aan de slag gegaan voor een bbq. Vlees marineren enzo. En meteen daarna bbqen. Weer iets te enthousiast geweest met mijn lijf merk ik.

Bij de VK was alles weer goed. Opties besproken. Morgenochtend ga ik als eerst acupuncturen voor weeën. Zondag 1e strippoging, dinsdag erop 2e. Volgende week donderdag of vrijdag inleiding in ziekenhuis. Mijn eigen VK is deze donderdag voor het laatst voor haar vakantie. Dus ik zet al mijn pijlen, gedachtes en wezengroetjes op donderdag baren.

Qua auto hebben wij een Mazda 6 gekocht. Ruim genoeg voor alles wat we nodig hebben en het heeft een distributieketting ipv riem wat schijnbaar duurzamer is. Sowieso een auto die bekend staat om zijn levensduur. Andere solide optie is een Volvo. Ik heb ooit meegedaan met een oude auto rally door Europa en de hardcore autofreaks wilde allemaal juist geen Volvo want dan hadden ze geen kans op brokken onderweg en dat was de halve lol van een oud wrak als auto tijdens deze rally. :')

De nub die langskwam denk ik een meisje. :) Wat denk je zelf?

Flav, spannend met het vruchtwater zo. Ik hoop dat het spoedig allemaal natuurlijk zijn gang gaat.

Sisu, wat fijn dat je een goede dag hebt! Hopelijk volgen er nog velen. :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186391011
Rebubbled, dat klinkt als een plan. Hoe voel je je daaronder? Is er een reden voor het inleiden (sorry mijn geheugen is een zeef), of is het alleen om de termijn?

Flav jij ook succes, het zijn lastige beslissingen hè? Voel je je er goed bij?

Wij hebben een mitshubishi outlander gekocht. Omdat dat een van de weinige hybride electrische auto’s was waar 3 kinderstoeltjes op de achterbank passen. Althans, binnen ons budget.

Hier alles goed. Man is ontzettend aan het nestelen, echt op het vervelende af, want hij vertelt mij ook de hele tijd wat ik ‘moet doen’. Maar goed, hij heeft nu dus wel eindelijk een deel van zijn rotzooi uitgezocht en opgeruimd (en het gras gemaaid en de ramen gewassen, en, en, en). Maar we ruimen wel heel verschillend op, want Ik wil altijd spullen op een vaste plaats opruimen en hij vindt dat zolang het uit het zicht ergens in een last of la ligt, dat het dan goed is. Dus ben ik nu weer een halve dag bezig om alle ‘opgeruimde’ spullen die ik overal tegenkom weer tevoorschijn te halen en op de juiste plek te leggen. Kun je merken dat mijn hormonen mijn geduld hebben doen verdwijnen?

Mijn lichaam heeft het echt zwaar nu. 35+5 en morgen weer een controle. En de zwangerschapsmisselijkheid is ook weer terug, wat niet helpt. Mentaal gaat het wel goed. Van mij hoeft baby echt nog niet te komen, die wil ik zeker nog wel een maandje bij me houden als het kan. Ik denk dat dat te maken heeft met dat dit waarschijnlijk mijn laatste zwangerschap zal zijn en ik nog geen afscheid wil nemen van het zwanger zijn....
pi_186392428
Dodoria, de termijn is echt voorbij dan. Dit zijn de uiterlijke data om deze ingrepen te doen. Inleiding in het ziekenhuis zou dag 42 of 42.1 worden, maar dat ga ik met het inplannen proberen te rekken naar 42.3 of iets. Maar zover is het nog lang niet. Gisteravond de spermatactiek geprobeerd, weinig succes. Nu onderweg naar acupunctuur. Daarna een maaltijd bestaande uit een hele ananas naar binnen werken. De rest van de dag op mijn bal bouncen en vanavond een extra lange douche met een hypnobirth sessie gericht op weeën opwekken. Ik voel me nog prima, alhoewel mijn bekken na de laatste twee dagen met overstroming wel een enorme opdonder heeft gekregen.

Wat vervelend dat je misselijkheid terug is. Ik had dat in het derde trimester ook en gemberthee en ademhalingsoefeningen hielpen daar goed bij.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186392804
Fles bitterlemon leegdrinken heeft mijn gyno bij de eerste wel eens gegrapt.

Daar zit ook een stofje in wat de boel kan aanslingeren. Nou lustte ik dat echt niet, dus niet getest.
Schudden voor gebruik
pi_186393781
Lief dat jullie allemaal zo begaan zijn :*

Ik voel me machteloos en kijk erg op tegen de inleiding. Mijn bewegingsvrijheid moeten opgeven vind ik het allerergste.
Maar hij heeft nog eventjes de tijd.
Helaas niet meer zo lang als bij Rebubbled dus daarom proberen we alles uit.
Straks ga ik proberen te kolven en morgen volgt er een poging tot strippen. Hoop zo dat het dan wel lukt.
Ik weet dat ik het los moet laten maar het is lastig.
Denk dat dat ook wel een beetje de bevalling remt.
pi_186394025
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 10:21 schreef Flav het volgende:
Lief dat jullie allemaal zo begaan zijn :*

Ik voel me machteloos en kijk erg op tegen de inleiding. Mijn bewegingsvrijheid moeten opgeven vind ik het allerergste.
Maar hij heeft nog eventjes de tijd.
Helaas niet meer zo lang als bij Rebubbled dus daarom proberen we alles uit.
Straks ga ik proberen te kolven en morgen volgt er een poging tot strippen. Hoop zo dat het dan wel lukt.
Ik weet dat ik het los moet laten maar het is lastig.
Denk dat dat ook wel een beetje de bevalling remt.
Bewegingsvrijheid als in de CTG? Want die hebben ze ook in mobiele vorm alleen moet je daar vaak om vragen. Ik snap heel goed dat al deze ingrepen en zorgen je niet lekker relaxt maken om spontaan te bevallen.

Acupunctuur achter de rug, tijd voor een ananashartsmoothie. Acupunctuur was niet zo pijnvrij als ik dacht. Vooral de zenuwpunten in mijn handen voel ik nog steeds.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186394062
Ohja, iemand wilde in de OP, maar ik kan hem niet meer wijzigen. Een moe kan het aanpassen of even wachten op het volgende deel. :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186394074
Hier op de voorlichtingsavond in het ziekenhuis werd verteld dat ze alleen nog maar draadloze CTG's gebruiken en je kan ermee onder de douche ^O^.

Flav, hoe willen ze je inleiding eventueel starten? Want dat hoeft natuurlijk ook niet gelijk volop aan het infuus he :*. Er is zijn ook prostagladinetabletten/gel/ballonkatheter etc, naast het natuurlijke prostagladinedeel deel van meneerFlav :P
  woensdag 24 april 2019 @ 11:03:41 #97
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186394437
@dodoria vervelend dat de misselijkheid terug is }:| is het echt de hele dag? Hier komt het vooral opzetten als ik honger heb (dus vooral voor het ontbijt). M'n vriend vierde vorige week z'n verjaardag en had eten besteld, maar dat duurde echt eeuwen voor het kwam dus heb ik stiekem koekjes zitten eten in de keuken om de misselijkheid te managen :@

Over het opruimen, ik heb een soort compromis bedacht waar ik mijn/onze spullen op een vaste plek opruim en spullen van vriend random in een la leg. Werkt op zich heel goed, totdat we iets nodig hebben :+
pi_186394492
quote:
17s.gif Op woensdag 24 april 2019 10:40 schreef douche-eendje het volgende:
Flav, hoe willen ze je inleiding eventueel starten? Want dat hoeft natuurlijk ook niet gelijk volop aan het infuus he :*. Er is zijn ook prostagladinetabletten/gel/ballonkatheter etc, naast het natuurlijke prostagladinedeel deel van meneerFlav :P
Haha meneerFlav is in zijn nopjes en weet niet wat hem overkomt :P
Ze willen starten met een ballon en mocht dat niet voldoende zijn dan tabletjes.

Heb indd gelezen dat er draadloze ctgs bestaan maar laat ik nou net niet naar de voorlichtingsavond zijn geweest. Ja 2 jaar geleden bij V maar toen heb ik niet echt opgelet 8)7
pi_186394652
Sowieso is een ctg niet iets waar je continu aan hangt. Bij mijn inleiding moest ik drie keer per dag een half uur (al werd 1 keer een stuk langer, maar dat was omdat de baby flinke hartslagdippen had waar ze zich ongerust over maakten, dus met goede reden). Beperking van bewegingsvrijheid is niet iets wat ik van mijn inleiding heb opgeslagen. Ik heb gewoon nog buiten gewandeld en spelletjes gespeeld etc. De eerste twee dagen vond ik heel goed te doen, we noemden het ook ons hotel. Pas toen de weeen begonnen vond ik het niet leuk meer (maar ook toen mocht ik nog gewoon douchen etc). Bespreek je weerstand ook met de verloskundige, wellicht kan zij veel van je zorgen al (deels) wegnemen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 24 april 2019 @ 11:32:06 #100
269689 crew  Viv
pi_186394782
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 11:08 schreef Flav het volgende:
Heb indd gelezen dat er draadloze ctgs bestaan maar laat ik nou net niet naar de voorlichtingsavond zijn geweest. Ja 2 jaar geleden bij V maar toen heb ik niet echt opgelet 8)7
Bel anders even naar het ziekenhuis om te vragen of ze ook draadloze hebben, straks zit je voor niks in de rats. :Y)
pi_186394880
Bij mijn laatste inleiding heb ik eerst de vaste ctg gehad en van 4cm tot geboorte de draadloze. Toen kon ik een stuk vrijer bewegen en onder de douche. Al heb ik de draadloze maar 25 minuten om gehad :+ .
pi_186394886
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 21:01 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

11+2 misschien te vroeg om te zien? :P
Juhp, pas na 12 is het enigszins betrouwbaar. Hij staat tot die tijd vrij paralel :)
pi_186395266
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 11:08 schreef Flav het volgende:

[..]

Haha meneerFlav is in zijn nopjes en weet niet wat hem overkomt :P
Ze willen starten met een ballon en mocht dat niet voldoende zijn dan tabletjes.

Heb indd gelezen dat er draadloze ctgs bestaan maar laat ik nou net niet naar de voorlichtingsavond zijn geweest. Ja 2 jaar geleden bij V maar toen heb ik niet echt opgelet 8)7
Wellicht is er iemand hier op fok die wat recentere ervaringen heeft met het ziekenhuis waar je naartoe gaat eventueel? :)
pi_186397022
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 15:28 schreef BellaaElisa het volgende:
Bah D-E wat een gedoe! Hopelijk word het snel opgelost! :*

Flav ik duim hier ook voor je! Op naar baby knuffelen! :% :*

Hier net de termijn echo gehad en ben vooruit gezet, We zagen een klein poppetje die al aan het springen was! O+ zou ik in de OP mogen? UD is 10 november. Zo spannend allemaal weer!
Met N. Heb ik hier toen een echo gedeeld voor de NUB theorie, en toen werd er goed geraden :D maar voornu kan ik er weer niets zelf van maken. Dus als er geïnteresseerde zijn voor een poging NUB raden? ;) O+
Heb je er in gezet. (Dank je Peejtr voor de TR).
In t vervolg liever een dm/pm, dan weet je zeker dat iemand t leest ;) Modjes lezen veel mee maar we kunnen niet beloven dat we elk verzoek zien.
pi_186397034
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 11:32 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Bel anders even naar het ziekenhuis om te vragen of ze ook draadloze hebben, straks zit je voor niks in de rats. :Y)
Ja of je VK? Die weet het vast ook toch? Doet je eigen VK wel nog de bevalling of doet een gynaecoloog het?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186397038
Ceviche, het is ongeveer tot lunchtijd, dus een halve dag... daar komt bij dat ik een dubbele dosis ijzertabletten moet slikken ivm bloedarmoede en die vallen nogal zwaar op de maag (ook als ik ze bij de maaltijd neem). En daarnaast heeft mijn maag gewoon geen ruimte meer. Meneer de baby zit al met zijn billen voorbij mijn ribben, dus waar mijn maag (of mijn andere organen) zich momenteel bevindt, god mag t weten.... Hopelijk wordt het weer wat beter als de baby indaalt.... ademhalingsoefeningen en gemberthee ga ik proberen rebubbled!
Morgen weer controle bij de vk. Kijken wat zij zegt. Ik denk dat het een ijzer-infusie wordt, dan hoef ik in ieder geval die verdomde pillen niet meer. En ik ben benieuwd hoe groot ze m schat. De laatste keer, bij 33+5 was het net onder de 3 kilo.

En de opruimtip van chevice ga ik eens proberen! Wie weet geeft het wat rust.
pi_186397108
Rebubbled, ik ga een weeëndans voor je doen, hopelijk komt er wat op gang voor de inleidingsdatum!

Flav, lastig die gevoelens, maar ik begrijp het wel; Ik zou precies hetzelfde hebben. Kan het helpen hier met je vk over te praten? Misschien kan zij je geruststellen? En voor jou doe ik natuurlijk ook een weeëndans!
pi_186398337
Bedankt voor het meedenken allemaal :* doet me goed!

Het zal vast meevallen als het eenmaal zo ver is, vind het gewoon moeilijk m’n lichaam uit handen te geven.
Morgen heb ik weer de afspraak bij de Vk en dan ga ik haar alles vragen.
Een uurtje later ctg in het ziekenhuis dus kan daar ook nog aan de slag met m’n vragen.
Gynaecoloog gaf indd ook al aan dat ik de dingen waar ik mee zit aan moet geven zodat ze er, zo lang het mogelijk is, rekening mee kunnen houden.
pi_186398996
Oeh iemand uit mijn zwangerschapsyoga-groepje heeft het gisteren bij de verloskundige (zelfde praktijk) gehad over de cordring en alle verloskundigen zijn er bij 'ons' blijkbaar onwijs enthousiast over en gebruiken ze liever dan de navelklem O+. Heel fijn dit, want het stond op mijn lijstje voor morgen (en ik had ze al in huis gehaald, hehe O-) )
  woensdag 24 april 2019 @ 16:24:21 #110
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186399384
Hier lotus en anders doorbranden O+

Flav :* Probeer te bedenken dat je baby precies op het juiste moment, op de juist tijd, op de juiste plek geboren wordt. Probeer om flexibel te blijven in je mindset, maar tegelijk wel je grenzen te bewaken (Wat heb jij zelf écht nodig om je ontspannen en veilig te voelen? En hoe manifesteer je die dingen op welke plek je ook bent?!). Ook in het ziekenhuis is jouw lichaam van jou. Je hoeft het niet uit handen te geven (sterker nog, jij bent alsnog degene die gaat bevallen, dus houd je lichaam in hemelsnaam bij jezelf!!!!). Wil jij je daar in het ziekenhuis graag terugtrekken, bijv onder de douche zonder toeschouwers, dan mag dat gewoon he! Wil je rondlopen buiten de kamer, dat mag gewoon! Continue ctg heeft geen bewezen voordelen ten opzichte van af en toe de harttonen luisteren (eerder nog andersom), dus je mag ook daar gewoon je eigen grenzen aangeven als dat nodig is. :* Bespreek ook alles met je lief zodat jij zelf niet op je strepen hoeft te gaan staan terwijl je juist in je verzachtende, openende proces zit hè. Daar is juist je lief heel geschikt voor, en evt. je vk als ze met je meegaat naar het ziekenhuis. (Er zijn vk's die dat willen doen).
Anyway, misschien is het niet nodig, want ook echt elk moment kan alles nog hartstikke spontaan beginnen! Je baby'tje is echt zo goed als af. Probeer in verbinding te blijven met jezelf en je kindje. Jullie zijn het beste team, jullie zitten aan elkaar vast en 'weten' alles van elkaar, jullie kunnen dit samen perfect doen! Jullie zijn daar allebei voor gemaakt. Houd het vertrouwen daarin ook vast, voedt het, ga de hele dag zitten mediteren desnoods. ;) :*

Rebubbled, ook die allerlaatste loodjes. Gisteren een productieve dag gehad las ik, nu weer tijd voor jezelf. Gelukkig is de grootste schrik van de overstroming achter de rug. :* Je klinkt nog/weer lekker zen in ieder geval. Ik duim mee dat je zo lekker kunt coconnen en ontspannen en alles gewoon spontaan begint en doorzet. Herkenbaar trouwens die handenpunten, die zijn bij mij ook gevoelig!

Dodoria, herkenbaar, hier mag m'n baby'tje ook nog wel minstens een maandje blijven zitten. Ik vind het zwanger zijn nog echt heel fijn. Hier hopelijk niet de laatste. ;) Maar ik geniet er toch erg van dat ik het baby'tje nog echt even voor mezelf heb of zo. Dat geschuifel en getrappel in mijn buik. O+ Het enige waar ik me af en toe verdrietig over voel is dat ik lichamelijk wel een beetje uitgerangeerd ben inmiddels en dat ik dan zoveel aan mijn lief moet vragen. Ik wilde dat ik nog net even iets meer zelf kon doen.

Geestelijk merk ik de laatste tijd ook dat ik meer last heb van de hormonen. Ik voel me vaker verdrietig en soms zelfs neerslachtig en eenzaam. Komt mede doordat ik zoveel nog zou willen, maar dat niet meer lukt. Ik denk dat ik nog even met iemand moet praten of zo. Binnenkort nog eens afspreken met de vroedvrouw. :)
pi_186400319
Flav :* hopelijk kun je snel baby knuffelen en heb je geen inleiding nodig!
pi_186400586
Ik ben in ons magisch dumpkamertje aka babykamer (als in kamer voor de commode en kleding) gestart. *O*

Minder heet weer en wurm wilde graag klussen en opruimen. "Zullen we vandaag dan iets in de babykamer doen, mama?"

"Nou vooruit dan maar...."

Nu is het hele huis een magische dumpplaats :') en het kamertje bijna leeg :+

Maar gelijk eerste babywas aan het wassen, want de kast leegtrekken en gelijk in de wasmand dumpen was efficiënter dan eerst uitzoeken, in de kasten stoppen en dan over x-aantal weken weer eruit km te wassen.

Lekker aan het sorteren geweest. Weggooi, weggeef, houden.

Mijn meneer krijgt straks een rotberoerte als hij thuiskomt :')
Schudden voor gebruik
pi_186400601
Ela :*
Schudden voor gebruik
  woensdag 24 april 2019 @ 18:01:54 #114
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186400944
Flav,
Kom op, Meis. Niet bij de pakken neer gaan zitten. Je bent 9 maanden zwanger en je doet het zó goed! Wat ela zegt onderschrijf ik echt: vertrouw op jezelf en het kindje. Het komt wanneer hij/zij komt.
Zelf denk ik dat een moeder altijd weet wat het beste is voor haar kroost. Dus als jij het gevoel hebt dat je momenteel veel wordt aangepraat of handelingen moet doen die je eigenlijk niet prettig vind: laat het weten. Wat ela zei vond ik heel wijs: zorg dat je man of andere geboortepartner het woord doet. Samen sta je sterk. Het blijven stomme protocollen die zij volgen. Soms gewoon verstandig en dan is volgen echt niet onverstandig, maar in dit geval zou ik zeggen: volg je gevoel O+

Rebubbled
Je vroeg laatst wanneer je je geduld etc weer terug zou krijgen, maar volgens mij is dat al gebeurt. Wat ben jij veerkrachtig!

Dodoria,
Wat wordt het bij jou goed in de gaten gehouden met je ijzer zeg. Ik heb ook bloedarmoede en krijg dus ook die zwaar op de maag pillen. Toen ik vandaag vroeg of ze dit niet nogmaals moesten testen zei ze dat ik gewoon door moest blijven slikken. Ik heb zo’n hekel aan die pillen. Maar ik wéét dat het tekort echt groot is. Voel het ook aan Mn lijf. Wist niet dat er ook injecties voor waren. Morgen even voor bellen. Dank voor de tip.

Vk checkup
Ik had een checkup vandaag. Niks aangekomen sinds drie weken. Was geen probleem, maar toch benoemen dus instant stress op de terugweg :@
Heb echt nergens trek in en zit ook snel vol. Iets wat na de zwangerschap best mag blijven voor mij, want er mogen echt wel wat kilo’s af.
De vk stelde het zo dat ik niks was aangekomen behalve de benodigdheden voor de baby. En nu denk ik steeds terug aan haar intonatie. Goed, slecht? Waar lag de klemtoon op? Crazy!
Dus bij deze: ik laat het los! Dank allen :P
Baby was nog niet ingedaald. Lag nog lekker te wiebelen in Mn buik. Wat ik wel altijd leuk vind is dat Mn dochtertje zo leuk betrokken wordt bij alles. Het aankoppelen van de bloeddrukmeter, het wegen op de weegschaal, het hartje zoeken en beluisteren. Zo leuk. Ze voelt zich dan echt een zustertje.

*O* Oh en jompel! O+ Ik ben op kleine dingetjes na klaar met Mn kaartje! *O*
Waar laten jullie het afdrukken? Online of toch bij een drukker in de buurt?
Zonder hoop geen leven.
  woensdag 24 april 2019 @ 19:32:19 #115
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_186402513
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2019 18:01 schreef Sisu het volgende:
Flav,
Kom op, Meis. Niet bij de pakken neer gaan zitten. Je bent 9 maanden zwanger en je doet het zó goed! Wat ela zegt onderschrijf ik echt: vertrouw op jezelf en het kindje. Het komt wanneer hij/zij komt.
Zelf denk ik dat een moeder altijd weet wat het beste is voor haar kroost. Dus als jij het gevoel hebt dat je momenteel veel wordt aangepraat of handelingen moet doen die je eigenlijk niet prettig vind: laat het weten. Wat ela zei vond ik heel wijs: zorg dat je man of andere geboortepartner het woord doet. Samen sta je sterk. Het blijven stomme protocollen die zij volgen. Soms gewoon verstandig en dan is volgen echt niet onverstandig, maar in dit geval zou ik zeggen: volg je gevoel O+

Rebubbled
Je vroeg laatst wanneer je je geduld etc weer terug zou krijgen, maar volgens mij is dat al gebeurt. Wat ben jij veerkrachtig!

Dodoria,
Wat wordt het bij jou goed in de gaten gehouden met je ijzer zeg. Ik heb ook bloedarmoede en krijg dus ook die zwaar op de maag pillen. Toen ik vandaag vroeg of ze dit niet nogmaals moesten testen zei ze dat ik gewoon door moest blijven slikken. Ik heb zo’n hekel aan die pillen. Maar ik wéét dat het tekort echt groot is. Voel het ook aan Mn lijf. Wist niet dat er ook injecties voor waren. Morgen even voor bellen. Dank voor de tip.

Vk checkup
Ik had een checkup vandaag. Niks aangekomen sinds drie weken. Was geen probleem, maar toch benoemen dus instant stress op de terugweg :@
Heb echt nergens trek in en zit ook snel vol. Iets wat na de zwangerschap best mag blijven voor mij, want er mogen echt wel wat kilo’s af.
De vk stelde het zo dat ik niks was aangekomen behalve de benodigdheden voor de baby. En nu denk ik steeds terug aan haar intonatie. Goed, slecht? Waar lag de klemtoon op? Crazy!
Dus bij deze: ik laat het los! Dank allen :P
Baby was nog niet ingedaald. Lag nog lekker te wiebelen in Mn buik. Wat ik wel altijd leuk vind is dat Mn dochtertje zo leuk betrokken wordt bij alles. Het aankoppelen van de bloeddrukmeter, het wegen op de weegschaal, het hartje zoeken en beluisteren. Zo leuk. Ze voelt zich dan echt een zustertje.

*O* Oh en jompel! O+ Ik ben op kleine dingetjes na klaar met Mn kaartje! *O*
Waar laten jullie het afdrukken? Online of toch bij een drukker in de buurt?
Ik ben in mijn zwsch vanzelf 12 kilo afgevallen, naast dat er dus een baby in me groeide.

Is heel normaal als je wat zwaarder bent, zolang je maar niet expres gaat lijnen. Baby pakt wat ie nodigheeft! Niet druk maken!
Kwak
  woensdag 24 april 2019 @ 19:39:32 #116
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186402662
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 19:32 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik ben in mijn zwsch vanzelf 12 kilo afgevallen, naast dat er dus een baby in me groeide.

Is heel normaal als je wat zwaarder bent, zolang je maar niet expres gaat lijnen. Baby pakt wat ie nodigheeft! Niet druk maken!
Thanks! Stelt me inderdaad gerust <3
Zonder hoop geen leven.
pi_186405388
Ela, Wat vervelend voor je dat je emotioneel niet lekker in je vel zit. Accepteren dat je niet kunt doen wat je allemaal wil is ook gewoon lastig. Dit vind ik een van de meest lastige dingen van de zwangerschap. Hopelijk vind je snel vrede in wat je nog wel kunt. En misschien kan iemand je helpen met wat dingetjes? Ik heb me tijdens de verhuizing ontzettend geliefd gevoeld toen een vriendin een middag dozen kwam inpakken.

Sisu, wat lief van je. :) Ik heb het idee dat jij wel wat beter in je vel zit nu. Wat irritant van het ijzertekort, ook voor jou Dodoria. Die pillen zijn vreselijk, zeker bovenop een zwangerschap ook nog.

Vandaag twee keer een slaapje van een aantal uur gedaan. Schijnbaar had ik echt even rust nodig. Morgen om 13u de tweede acu-sessie. Vandaag was voor verweking, morgen voor weeën. Baat het niet dan schaadt het niet. Gelukkig ben ik ervoor verzekerd. Anders is dit best een dure grap. 130 euro voor twee sessies. Mijn bekken lijkt opgeknapt te zijn van het liggen de hele dag, dus daar ben ik wel blij mee.

Verder een halve paniekaanval in de auto gehad. Was zo bang ineens dat we een aanrijding zouden krijgen. Echt heel bizar, heb ik nog nooit gehad en het was ook nergens op gebaseerd. Ik heb de rest van de rit maar met mijn ogen dicht gezeten. Hormonen man..
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186405424
Oh en Sisu hier geen geboortekaartje. Dus geen advies over printen ook. Ben wel benieuwd wat je er van gemaakt hebt uiteindelijk!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186406287
Sisu, er is bij mij 3x geprikt op ijzerwaardes deze zwangerschap. Ik heb even de protocollen er op nagelezen en Ik denk dat dat komt omdat mijn waardes niet echt/niet genoeg reageren op de pillen (de derde keer, na zo’n 6 maanden ijzerpillen waren mijn waardes nog lager dan in het begin). Ik heb al mijn hele leven bloedarmoede maar in de zwangerschap wordt het erger. Ik denk dat ze dan banger zijn voor bloedingen na de bevalling, vandaar dat ze vlak voor de bevalling willen weten hoe het er mee staat.

Zo’n ijzerinfusie is niet gewoon een injectie, gaat volgens mij gepaard met een dagopname in het ziekenhuis zodat het ijzer langzaam je bloed in druppelt.
pi_186406319
Ela, die hormonen zijn zo rot. Hopelijk kun je fijn met iemand praten :*
Bedankt voor je input, zo fijn altijd!
Ik ga morgen het een en ander bespreken met de Vk en m’n geboorteplan aanpassen, die is nu vooral gericht op een thuisbevalling.
Ook ga ik vriendlief instructies geven, hij staat sneller op zijn strepen en kan me daar indd bij helpen.
Het liefste zou ik gewoon willen wachten want de baby woelt nog lekker in mijn buik O+
Maar ook ik zag dat er amper nog vruchtwater aanwezig was, beduidend minder dan de vorige meting. Ik moet wel realistisch blijven en geen onnodige risico’s nemen.

Vandaag veel afleiding gehad en lekkere harde buiken de hele dag door. Hij blijft het spannend houden :P

Sisu, dankje voor je input :*
Ik ben na +10kg gestopt met wegen.
Ik werd er niet vrolijk van en vind het ook niet belangrijk, zolang ik me maar goed voel en m’n kleding nog goed zit ben ik tevreden.

Rebubbled, acupunctuur werd mij ook aangeraden om nog te proberen. Helaas niet voor verzekerd en vind het wel een duur grapje dus ik ga het niet doen.
Hopelijk werkt het wel voor jou :)
pi_186406437
Ach Flav, wat rot dat je toch echt wat weinig vruchtwater hebt. Daar mag je best behoorlijk van balen, sta je zelf toe om alle onzekerheid van de laatste dagen te verwerken. Hopelijk kan je verloskundige morgen je zorgen wegnemen en je geruststellen. En het mooiste scenario zou zijn dat je toch zelf bevalt, daar duim ik voor!

Goed plan om eens met iemand te praten, Ela! Even alle verdrietige en eenzame gevoelens eruit gooien.

Rebubbled, wat pak je het mooi planmatig aan :D hopelijk hebben je inspanningen resultaat en begint de bevalling snel!

Wat lief dat je dochter er zo bij betrokken wordt, bij de verloskundige, Sisu! Ik word nooit gewogen bij de verloskundige, en ik sta zelf ook zelden (zeker niet elke drie weken) op de weegschaal.. relativeert dat wat? Zo belangrijk is dat gewicht niet joh.

Wat zijn de plannen qua inrichting voor de babykamer, Stippelrientje?
pi_186408339
Planken in de inbouwkast bouwen. En misschien een nieuw vloertje. Het is maar een mini kamertje waar alles nog netjes geschilderd is.

Ik vind de kleuren ook nog steeds leuk. Beetje mint groen blauwig tintje.

Ooit heb ik er een boekenkast voor gebouwd en die blijft voor kleine spulletjes zoals boekjes en speeltjes staan.

Verder eigenlijk niet heel veel. De commode stond daar al bedolven. Dus eigenlijk is het plan leegruimen en poetsen :p lekker makkelijk.

De baby komt toch in een cosleeper bij ons op de slaapkamer. En zo blijft er nog wat plek over om je kont te keren :P
Schudden voor gebruik
pi_186408446
Ik zou niet weten hoe zwaar ik ben. Mijn BMI is hoog.

Bij wurm was ik best veel afgevallen door het vele spugen en weinig eetlust. Op mango ijsshakes van de Mc, bruine boterhammen kaas na had ik echt weinig cravings of trek. En na de bevalling nog meer.

Deze keer alleen wat in de eerste weken door het niet binnen kunnen houden en afkeer van bepaald voedsel. Nu eet ik wel meer, maar ik zit nog steeds in dezelfde broekmaat enz. Ik maak mij geen zorgen over of iets teveel of te weinig aangekomen is.

Mijn verloskundigen ook niet. Ik weeg mij daar ook niet.


Wat rot als je je er zorgen over maakt. Op een gegeven moment kan je ook een hoop vocht vast (on)gemerkt vasthouden. Dat weegt ook ;) en plas je er straks ook allemaal weer eruit ;)
Schudden voor gebruik
  donderdag 25 april 2019 @ 00:24:26 #124
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186409634
Ik weeg mezelf elke week. Ik had al overgewicht voor ik zwanger werd, dus voor m'n gevoel moest ik echt opletten dat er niet nog 30 kilo bij kwam ofzo (wat volgens mij geen gek getal is als je met een lager bmi zwanger wordt). Maar eigenlijk is het helemaal geen issue geweest, in het begin afgevallen, tijd gelijk gebleven en nu kom ik wat aan. In totaal nu +2 kilo, maar 2 weken geleden was ik in 1 week ineens 2,5 kilo zwaarder en heb ik soms opgezette voeten, dus ik heb besloten dat het vocht is :P
Speelt ook mee dat ik heel graag thuis wil bevallen en bang ben dat dat met een te hoog bmi niet zou mogen (kijkt mijn vk niet eens naar maar goed :')), nu houd ik het vooral bij omdat het een gewoonte is.
Conclusie: niet te druk om maken, doet de vk ook niet :+

Vandaag de laatste babyspullen gekocht, waaronder een draagzak, kinderwagen en een box, dus happy hormones O+

Ik hoop op een mini-baby-boom morgen!
pi_186410222
Geslaagde dag dus, Ceviche!
Schudden voor gebruik
  donderdag 25 april 2019 @ 02:07:47 #126
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186410774
Waar zit CaVaBien eigk? Heb ik haar bevalling gemist? :o
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186410948
Vandaag weer goedgekeurd door de vk. Baby ligt er goed voor, is nu 2/5 ingedaald. En vanaf volgende week ben ik 37 weken en mag ik thuisbevallen.
Ik hoef geen ijzerinfusie. Ik mag het nog proberen met enkele dosis ijzerpillen, verschillende tijdstippen en eventueel nog andere ijzerpillen om te kijken hoe die vallen.

Dus op zich ben ik er klaar voor. Vanaf volgende week gaan de kinderen weer naar school/dagverblijf, dus dan kan ik lekker gaan cocoonen. Nu alleen nog even aankomend weekend zien te overleven alleen met de kinderen, terwijl manlief z’n reunieweekend heeft. Ik heb al een zwangerschapsmassage geboekt voor volgende week (cadeautje van mijn lieve zus), en verder ga ik lekker fotoalbums knutselen en zwangerschapsyoga en meditatie enzo doen... ik kijk er echt naar uit!
pi_186411284
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 02:07 schreef pinquit het volgende:
Waar zit CaVaBien eigk? Heb ik haar bevalling gemist? :o
Ja, die zit al in het babytopic.
  donderdag 25 april 2019 @ 08:34:07 #129
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186411785
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 06:57 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ja, die zit al in het babytopic.
Ohh man, mijn hoofd :')
Even teruggezocht, en ineens herinner ik me alles weer. *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186411842
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 08:34 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ohh man, mijn hoofd :')
Even teruggezocht, en ineens herinner ik me alles weer. *O*
Maar goed dat je zwangerschapsdementie als excuus hebt ;)
pi_186412494
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 02:07 schreef pinquit het volgende:
Waar zit CaVaBien eigk? Heb ik haar bevalling gemist? :o
Hier ben ik!

Ik zit al in het babytopic inderdaad haha :)

Maar ik lurk hier nog wel mee. Succes flav en rebubbled! Ik heb even voorgepiept :P Hopelijk is het vandaag jullie dag en kunnen jullie ook gauw baby knuffelen :)

Mijn tip voor alle dames hier (die voor het eerst moeder gaan worden): ga alsjeblieft genieten van je nachtrust en slaap zoveel mogelijk. Dat ga je namelijk missen als de baby er eenmaal is :P
pi_186414253
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 08:34 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ohh man, mijn hoofd :')
Even teruggezocht, en ineens herinner ik me alles weer. *O*
Hahahaha lekker he, die dementie :D

quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 09:29 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Hier ben ik!

Ik zit al in het babytopic inderdaad haha :)

Maar ik lurk hier nog wel mee. Succes flav en rebubbled! Ik heb even voorgepiept :P Hopelijk is het vandaag jullie dag en kunnen jullie ook gauw baby knuffelen :)

Mijn tip voor alle dames hier (die voor het eerst moeder gaan worden): ga alsjeblieft genieten van je nachtrust en slaap zoveel mogelijk. Dat ga je namelijk missen als de baby er eenmaal is :P
Ah, dat slapen zit hier nog wel goed. Ik ga het straks missen denk ik :').

Vanmorgen controle gehad bij verloskundige, deze keer had ik de waarnemer en wat een schat is dat ook zeg O+. Bloeddruk waar de vorige afspraak door andere verloskundige een nogal onhandige opmerking over werd gemaakt was waardoor ik mij zorgen liep te maken was nu natuurlijk helemaal volgens boekje-perfect, kind ligt gewoon al weken met hoofd naar uitgang en is lekker actief. Dus ik stond zo weer buiten :s) . Volgende keer belinstructies en bevalplan bespreken, aaah. Dan komt het allemaal wel heel dichtbij ineens.

[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 25-04-2019 11:34:43 ]
  donderdag 25 april 2019 @ 11:40:03 #133
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186414476
Mijn tip voor alle 1st time zwangere dames is
- naast het heerlijke slapen. Doe dat! En vaak!
Juist om heel vaak spontaan de deur uit te gaan.

Want als de baby er eenmaal is moeten er altijd dingen mee, haha.
Of iets afgesproken worden met je partner.
Zonder hoop geen leven.
pi_186414636
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 11:40 schreef Sisu het volgende:
Of iets afgesproken worden met je partner.
Of oppas regelen.

Deze loedermoeder in opleiding heeft nu al een avond post-partum waar aanstaande oma op gaat passen. We willen graag naar een concert en als dat niet lukt dan gaat er iemand anders mee met MeneerEend of mij of we verkopen de kaartjes wel weer :P Ach, tegen die tijd is ons kind 3.5 maand oud, moet toch wel eens kunnen lijkt mij. Laatste vrijdagavond van mijn verlof, de woensdag daarna moet ik weer werken.
pi_186414851
Ananashart opgekauwd, tijd voor acu sessie 2. Tot zover geen voortekenen. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186414937
quote:
17s.gif Op donderdag 25 april 2019 11:48 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Of oppas regelen.

Deze loedermoeder in opleiding heeft nu al een avond post-partum waar aanstaande oma op gaat passen. We willen graag naar een concert en als dat niet lukt dan gaat er iemand anders mee met MeneerEend of mij of we verkopen de kaartjes wel weer :P Ach, tegen die tijd is ons kind 3.5 maand oud, moet toch wel eens kunnen lijkt mij. Laatste vrijdagavond van mijn verlof, de woensdag daarna moet ik weer werken.
Deze loedermoeder heeft Lowlandstickets samen met een vriendin en een afspraak met een lactatiekundige over een plan van aanpak om 3 dagen van huis te zijn. En inderdaad ik kan altijd bailen en de tickets verkopen. Vriendin in kwestie gaat eind mei van start met zwanger proberen te worden en misschien is het wel in 1x raak.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186415001
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 12:00 schreef Rebubbled het volgende:
Ananashart opgekauwd, tijd voor acu sessie 2. Tot zover geen voortekenen. :')
Smakelijk! Succes met de acu!
Schudden voor gebruik
pi_186415032
Zojuist een plasje gebracht, vermoed een blaasontsteking.
Eerste test was negatief dus staat nu op kweek voor morgen.
Misschien zijn die krampen in m’n buik en rug dan toch wat gerommel.
Straks afspraak Vk, hopelijk kan ze me strippen :)
pi_186415636
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 12:10 schreef Flav het volgende:
Zojuist een plasje gebracht, vermoed een blaasontsteking.
Eerste test was negatief dus staat nu op kweek voor morgen.
Misschien zijn die krampen in m’n buik en rug dan toch wat gerommel.
Straks afspraak Vk, hopelijk kan ze me strippen :)
Succes! Hopelijk is de nodige ontsluiting er al.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186415857
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 12:05 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Deze loedermoeder heeft Lowlandstickets samen met een vriendin en een afspraak met een lactatiekundige over een plan van aanpak om 3 dagen van huis te zijn. En inderdaad ik kan altijd bailen en de tickets verkopen. Vriendin in kwestie gaat eind mei van start met zwanger proberen te worden en misschien is het wel in 1x raak.
Je bent geweldig O+
  donderdag 25 april 2019 @ 13:05:26 #141
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_186415894
Hoi! Ik kom mijzelf hier ook melden *O*
Afgelopen dinsdag de termijnecho gehad en morgen 12 weken zwanger :)
Het gaat ook nog een Fok! Baby worden bedenk ik mij nu, haha.
UD is 8 november.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_186415918
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 13:05 schreef automatic_ het volgende:
Hoi! Ik kom mijzelf hier ook melden *O*
Afgelopen dinsdag de termijnecho gehad en morgen 12 weken zwanger :)
Het gaat ook nog een Fok! Baby worden bedenk ik mij nu, haha.
UD is 8 november.
Nooo automatic_ :o Wat tof! Welkom hier *O*
pi_186415999
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 13:05 schreef automatic_ het volgende:
Hoi! Ik kom mijzelf hier ook melden *O*
Afgelopen dinsdag de termijnecho gehad en morgen 12 weken zwanger :)
Het gaat ook nog een Fok! Baby worden bedenk ik mij nu, haha.
UD is 8 november.
Ahh gefeliciteerd! Succes met de reis naar het moederschap! :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 25 april 2019 @ 13:39:30 #144
269689 crew  Viv
  donderdag 25 april 2019 @ 14:25:30 #145
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186417312
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 13:05 schreef automatic_ het volgende:
Hoi! Ik kom mijzelf hier ook melden *O*
Afgelopen dinsdag de termijnecho gehad en morgen 12 weken zwanger :)
Het gaat ook nog een Fok! Baby worden bedenk ik mij nu, haha.
UD is 8 november.
Gefeliciteerd *O*
  FOK!fotograaf donderdag 25 april 2019 @ 14:34:28 #146
148247 taxibabe
pi_186417424
Gefeliciteerd automatic_!! *O*
Ik heb zo ook weer een afspraak bij de vk! Nu weet ik alleen niet of het alleen controle is of ook echo |:( Ik hoop wel een beetje op een echo, want dan weet ik ook wat het wordt!
  donderdag 25 april 2019 @ 14:36:04 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_186417448
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 14:34 schreef taxibabe het volgende:
Gefeliciteerd automatic_!! *O*
Ik heb zo ook weer een afspraak bij de vk! Nu weet ik alleen niet of het alleen controle is of ook echo |:( Ik hoop wel een beetje op een echo, want dan weet ik ook wat het wordt!
Doorgaans is dat gewoon een controle, voor zover ik weet delen verloskundigen geen gratis geslachtsecho's uit ;)
disclaimer
pi_186417658
Gefeliciteerd automatic!
Schudden voor gebruik
pi_186418414
Mijn hormonen worden gelukkig van de geur van sinasappelbloesem-achtige (neroli) dingen momenteel. Nou, ach :+. Ik loop dus al de halve dag een mineola te besnuffelen want het ruikt zo lekker :') _O- .
quote:
Neroli-olie heeft een intens groene, bloemige geur, bekend om zijn vermogen het humeur op te vrolijken en innerlijke rust te helpen vinden.
Klinkt als een prima iets tijdens de zwangerschap om 'last' van te hebben.
pi_186418431
Gefeliciteerd Automatic *O*
  donderdag 25 april 2019 @ 15:50:33 #151
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_186418606
Dank jullie wel! :D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf donderdag 25 april 2019 @ 16:34:29 #152
148247 taxibabe
pi_186419448
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 14:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Doorgaans is dat gewoon een controle, voor zover ik weet delen verloskundigen geen gratis geslachtsecho's uit ;)
Het hoefde ook niet gratis te zijn, had er best voor willen betalen! :Y
Maar helaas geen echo, wel weer het hartje gehoord en een paar schoppen of boksjes O+
Bloeddruk was aan de lage kant (102/54), maar vonden zij verder niet erg. Er was ook een stagiaire bij. En ik heb het formulier meegekregen voor de 20-weken echo, deze moet in het ziekenhuis gedaan worden, dus morgenochtend bellen voor een afspraak!
  donderdag 25 april 2019 @ 16:46:06 #153
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_186419671
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 13:05 schreef automatic_ het volgende:
Hoi! Ik kom mijzelf hier ook melden *O*
Afgelopen dinsdag de termijnecho gehad en morgen 12 weken zwanger :)
Het gaat ook nog een Fok! Baby worden bedenk ik mij nu, haha.
UD is 8 november.
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+

Had ik al O+ gezegd?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_186419959
Gefeliciteerd automatic! *O*

De Vk heeft me een beetje kunnen strippen, 1,5 - 2cm ontsluiting was er en de baarmoedermond was half verstreken.
M’n lichaam reageert er tot nu toe op met harde buiken en krampen, hopelijk zet het door!
Ze stelde me gerust dat ik m’n geboorte plan goed moet aanpassen op het ziekenhuis en m’n grenzen moet aangeven. Dit met betrekking tot de bewegingsvrijheid, hormooninfuus en houdingen.
Daarna aan de ctg gehangen in het ziekenhuis en toen gesprek met een gynaecoloog.
Die gaf aan dat je maar net je juiste moet treffen die makkelijk mee wil gaan in je geboorteplan.
Gelukkig stond vriendlief meteen op zijn strepen en gaf aan dat hij mijn grenzen en wensen gaat aangeven.
Mocht dat niet helpen zei de verloskundige dat ik haar altijd mag bellen zodat zij ook nog wat druk kan uitoefenen.
Ik ben er nu al helemaal gaar door, stomme protocollen. Het is nog altijd mijn lichaam en bevalling.
  donderdag 25 april 2019 @ 17:28:06 #155
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186420362
Gefeliciteerd automatic!

Geslachtsecho moet je gewoon particulier doen toch?


En mag ik ff vloeken?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder hoop geen leven.
pi_186420708
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 17:01 schreef Flav het volgende:
Gefeliciteerd automatic! *O*

De Vk heeft me een beetje kunnen strippen, 1,5 - 2cm ontsluiting was er en de baarmoedermond was half verstreken.
M’n lichaam reageert er tot nu toe op met harde buiken en krampen, hopelijk zet het door!
Ze stelde me gerust dat ik m’n geboorte plan goed moet aanpassen op het ziekenhuis en m’n grenzen moet aangeven. Dit met betrekking tot de bewegingsvrijheid, hormooninfuus en houdingen.
Daarna aan de ctg gehangen in het ziekenhuis en toen gesprek met een gynaecoloog.
Die gaf aan dat je maar net je juiste moet treffen die makkelijk mee wil gaan in je geboorteplan.
Gelukkig stond vriendlief meteen op zijn strepen en gaf aan dat hij mijn grenzen en wensen gaat aangeven.
Mocht dat niet helpen zei de verloskundige dat ik haar altijd mag bellen zodat zij ook nog wat druk kan uitoefenen.
Ik ben er nu al helemaal gaar door, stomme protocollen. Het is nog altijd mijn lichaam en bevalling.
Ik schrik best van die zin dat je de juiste moet treffen voor het respecteren van wat JIJ wilt met JOUW goddamn lichaam. :( Wat ontzettend fijn dat jouw vriend 100% voor jouw belangen gaat. O+ Plannen ze de inleiding in? Heb je dan niet eventueel zicht op wie wanneer werkt en kun je dan de dagen waarop er een hork werkt weigeren?

Dit is persoonlijk hetgeen waar ik het meest bang voor ben. Ik ben degene die gemakkelijk opkomt voor mezelf, heel duidelijk weet wat ik wil en in luttele secondes keuzes kan maken waar ik echt achter sta. Mijn vriend kan niet tegen druk en zijn basishouding is dat de arts het wel weet. Het idee dat hij mogelijk tijdens een inleiding mijn grenzen moet bewaken vind ik doodeng. Hmm.. Ik moet hier echt een gesprek met hem over voeren merk ik.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186420790
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 17:28 schreef Sisu het volgende:
Gefeliciteerd automatic!

Geslachtsecho moet je gewoon particulier doen toch?


En mag ik ff vloeken?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh Sisu ik zou ook niet gelukkig zijn geweest en begrijp je helemaal. Zou het helpen om met hem in gesprek te gaan nu je je weer wat beter voelt en je beide wat gekalmeerd bent? Je hebt mogelijk nog wel een aantal harde buiken te gaan en aangeven wat je precies van hem nodig hebt in die momenten kan misschien helpen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  donderdag 25 april 2019 @ 18:01:08 #158
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186420902
Ooh Sisu ;( wat een ***, hij heeft het echt even nodig om wakker geschud te worden. Oh wat zou ik ook boos zijn.

En jij nu niet meer van je plek af! :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 25 april 2019 @ 18:40:26 #159
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186421474
Klinkt hoopvol, Flav! Hoop echt dat het doorzet!

Ahhh Sisu, dat is inderdaad horkerig ;(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 25 april 2019 @ 18:59:51 #160
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186421810
Hij zal het wel niet zo slecht bedoelt hebben, maar God wat voelde ik me alleen. Alsof ik me aanstelde. Prinsessengedrag vertoonde.

Maar even serieus he. Wat kan die pijn zijn geweest? Het blijft zeer doen in Mn onderrug. Ik durf eigenlijk niet uit bed te gaan, omdat ik bang ben dat ik het weer krijg. En eigenlijk voel ik sinds die tijd ook Mn baby niet meer bewegen.
Shitzooi.. ik moet de verloskundige bellen he? :X

Nevermindz.. trollbaby. Weer prima actief nu.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sisu op 25-04-2019 19:18:30 ]
Zonder hoop geen leven.
pi_186421894
@Sisu ja bellen!
En wat een lompe hork, ik zou het zeker met hem bespreken.
pi_186422058
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 18:59 schreef Sisu het volgende:
Hij zal het wel niet zo slecht bedoelt hebben, maar God wat voelde ik me alleen. Alsof ik me aanstelde. Prinsessengedrag vertoonde.

Maar even serieus he. Wat kan die pijn zijn geweest? Het blijft zeer doen in Mn onderrug. Ik durf eigenlijk niet uit bed te gaan, omdat ik bang ben dat ik het weer krijg. En eigenlijk voel ik sinds die tijd ook Mn baby niet meer bewegen.
Shitzooi.. ik moet de verloskundige bellen he? :X
Sisu, jij gaat nu eerst de verloskundig bellen inderdaad. En als er geen gekke dingen aan de hand zijn en je emoties een beetje gezakt zijn, dit voorval bespreken met je man. Dat als je belt met dat er een Urgente situatie is, dat je dan wel verwacht van hem dat hij erop reageert. Dat mag je echt wel uitspreken, want het is de grenzen en veiligheid van jou en jullie kinderen bewaken in deze situatie :*.

Flav, fijn dat de verloskundige een strippoging heeft kunnen doen, ik hoop voor je dat het doorzet en als ik het zo lees is je lijf inderdaad al een beetje aan het werk. Ik hoop voor je dat het het zetje in de juiste richting is :*
  donderdag 25 april 2019 @ 19:27:27 #163
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186422415
Jeetje Sisu, ik zou ook heel aangedaan zijn als mijn lief zo zou doen.

Flav, ja wat Rebubbled zegt, ik blijf het ook bizar vinden hoe een zwangerschap soms niet wordt gezien als iets waar je zelf over mag beslissen.

Ik was vandaag weer bij de vk, eindelijk heb ik ze nu allemaal ontmoet en die van vandaag was mijn favoriet geloof ik. We hebben besproken dat we op alle scenario's voorbereid willen zijn, ook al gaan we uit van een natuurlijke thuisbevalling. Mijn lief is gelukkig heel betrokken hierbij en kan denk ik heel goed voor mij spreken mocht ik daar zelf niet toe in staat zijn wanneer er beslissingen gemaakt moeten worden. Vk gaf aan dat ze er vanuit ging dat de natuur het allemaal vanzelf kan, en ook al ga ik daar ook sowieso van uit, ik vind het fijn dat zij er ook zo in staat.
Ook aangegeven dat we de 30 weken echo echt niet nodig vinden, want ik voel de beeb elke dag bewegen. Buik groeit ook volgens het boekje.
Vreemd genoeg was ik iets "afgevallen", maar vermoedelijk een lager gewicht omdat ik deze keer geen schoenen aan had. Toch vreemd dat het niet alsnog hoger was, want ik zie m'n buik en borsten echt met de dag groeien.

Ik vind zwanger zijn ook echt heel erg leuk. Zo gezellig, altijd met z'n tweetjes. En iedereen is opeens zo lief voor me :D Veel vertederende blikken van vreemden ineens, en heel veel behulpzaamheid. Voor mij hoeft het nog lang niet klaar te zijn. Gek dat ik al weer behoorlijk over de helft ben.

Rebubbled en Flav, spannend. Ik hoop dat het gauw kan beginnen voor jullie.

En gefeliciteerd automatic *O*
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 25 april 2019 @ 19:28:56 #164
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186422454
Nieuwe craving: Alcoholvrij bier met vlierbloesemsiroop. En waterijsjes.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_186422802
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 19:28 schreef -Mellow- het volgende:
Nieuwe craving: Alcoholvrij bier met vlierbloesemsiroop. En waterijsjes.
Zelf mengen of is er een merk dat dit heeft bedacht? Want vlierbloesem is mijn homeboy.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186423023
Over liefdevolle blikken enz gesproken...

Ben ik voor mijn oude ex-buurvrouw de was ophalen in het bejaardentehuis. Zegt A.(niet mijn buurvrouw) als ze mij voor de 12e keer voor het eerst in die 5 minuten ziet."dag zuster! Jij wordt ook niks slanker!"

:') dat is de bedoeling ook niet. Ik zal alleen maar een grotere buik krijgen komende tijd. Er zit een baby in mijn buik.

"Oh, maar dat heeft tante Mien mij helemaal niet vertelt! Dus dan kan het niet waar zijn!"

:')

Ik moet altijd zo lachen op de dementerende afdeling. :)
Schudden voor gebruik
pi_186423072
Er bestaan wel meer bieren met vlierbloesem.

Gebrouwen door vrouwen heeft er een bijvoorbeeld.

Alleen daarmee wel wachten tot je uitgezwangerd bent :p
Schudden voor gebruik
pi_186423151
Hoe is het nu Sisu?

Is je rug en buik nog verder gekalmeerd?
Had je al gebeld?
Hoe kreeg je het voor elkaar zeg helemaal naar zolder trappen op!

Ik zou ook niet amused zijn. Maar ik had mijn meneer denk ik geroepen zodra hij thuis was.
Schudden voor gebruik
  donderdag 25 april 2019 @ 20:05:13 #169
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186423428
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 19:42 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Zelf mengen of is er een merk dat dit heeft bedacht? Want vlierbloesem is mijn homeboy.
Zelf mengen. Mijn schoonvader maakt het elk jaar dus ik heb nog een paar liter staan waar ik niet vaak wat mee doe. Soms gooi ik n plens over een cake, vooral lekker met amandel- of griesmeelcake, en het dan even laten opzuigen :9 Maar meestal vergeet ik dat ik het heb. En toen ging ik het ineens combineren met mijn recent ontwikkelde alcoholvrij bier verslaving.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 25 april 2019 @ 20:06:30 #170
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186423465
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 19:51 schreef Stippelrientje het volgende:
Er bestaan wel meer bieren met vlierbloesem.

:o :D Ik dacht dat het vast een vreemde combinatie zou worden gevonden waar alleen een zwangere zin in zou hebben
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_186423609
Vlierbloesem O+. Ik krijg spontaan weer zin om op vakantie te gaan naar Noorwegen en Zweden waar je dat spul echt overal in allerlei variaties kon vinden.
pi_186423932
Goeie vakantietip D-E haha. Ik heb altijd vlierbloesemsiroop in de koelkast. Vind het heerlijk met wat munt en limoen erdoor.

Zo,spicy curry ook naar binnen. Kom op baby. 41 weken is voldoende.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186424710
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 20:23 schreef Rebubbled het volgende:
Goeie vakantietip D-E haha. Ik heb altijd vlierbloesemsiroop in de koelkast. Vind het heerlijk met wat munt en limoen erdoor.

Zo,spicy curry ook naar binnen. Kom op baby. 41 weken is voldoende.
Ja het was echt zo magisch mooi daar O+. Wel koud toen we daar waren half juni destijds, we zaten nogal hoog in Noorwegen en hebben zelfs toen nog in de sneeuw gestaan. En het werd gewoon niet donker _O- .
Pfff nou heb ik helemaal zin om alle vakantiespullen in de auto te gooien en gewoon lekker zonder plan op pad te gaan. Maar ik vrees dat ik niet meer van de slaapmat af kan komen nu, laat staan dat het lekker slaapt :')
pi_186428158
OMG YOU GUYS. Mijn water is gebroken. Ik lag op de bank en voelde een plopje en wat vocht en instinctief wist ik meteen wat het was. VK heeft het net gecheckt en bevestigd. Geen weeën nog, dus de klok tikt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186428291
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 23:01 schreef Rebubbled het volgende:
OMG YOU GUYS. Mijn water is gebroken. Ik lag op de bank en voelde een plopje en wat vocht en instinctief wist ik meteen wat het was. VK heeft het net gecheckt en bevestigd. Geen weeën nog, dus de klok tikt.
Succes!!
Hier krampen die heftiger lijken te worden, dus ik ga even timen.
  donderdag 25 april 2019 @ 23:07:53 #176
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_186428297
Oeh spannend Rebubbled! *O*

Edit; En voor jou ook Flav!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 25 april 2019 @ 23:09:40 #177
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186428341
Aaagh Rebub! My God zo spannend :D
*O* *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 25 april 2019 @ 23:10:18 #178
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186428353
En Flav yess! Beter zet het volop door nu! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186428442
Oh dames!! *O* :%
pi_186428602
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 23:07 schreef Flav het volgende:

[..]

Succes!!
Hier krampen die heftiger lijken te worden, dus ik ga even timen.
Yaaassss!! Go go 26-4 baby's! :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  donderdag 25 april 2019 @ 23:44:28 #181
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186428991
:o veel succes vannacht! Zo fijn dat er nu wat gebeurt bij jullie *O*
pi_186430152
Yes, een echte bevallingsrace! Zet m op Flav en Rebubbled!
pi_186430655
Spannend flav en rebubbled!

Succes!
  vrijdag 26 april 2019 @ 04:38:25 #184
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_186431096
Succes dames! :% *O*
pi_186431156
-O-
Vals alarm hier.
Het waren pijnlijke oefenen weeen die elke 2 minuten kwamen.
Nu geen krampje meer te herkennen ;(
pi_186431170
Hier nog geen wee te bekennen. Tik tok baby. Tik tok. :(
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186431180
Hier ook tijdsdruk, hoop dat er nog iets gaat gebeuren vandaag maar ben er bang voor. ;(
Kan nu niks meer doen om het eventueel op te wekken.
Dan hoop ik maar dat die fikse voorweeen voor verweking en genoeg ontsluiting hebben gezorgd zodat ik geen ballon hoef en ze de vliezen kunnen breken.
  vrijdag 26 april 2019 @ 06:39:50 #188
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186431214
Ohh wat een dikke vette teleurstelling :{
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 26 april 2019 @ 06:54:31 #189
208890 June.
Seriously?
pi_186431255
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 13:05 schreef automatic_ het volgende:
Hoi! Ik kom mijzelf hier ook melden *O*
Afgelopen dinsdag de termijnecho gehad en morgen 12 weken zwanger :)
Het gaat ook nog een Fok! Baby worden bedenk ik mij nu, haha.
UD is 8 november.
Oh wat leuk! Nog een novemberbaby O+

@Rebubbled en @Flav :*
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 26 april 2019 @ 08:46:15 #190
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186432023
Oh flav,
Wat balen. Hopelijk gebeurt er nog een wonder. Ik moet zo aan je denken.
Hou vol, mooie flav.

Rebubbled,
Spannend. Ben benieuwd hoe het nu met je is.

Ik blijf die pijn in Mn onderrug/voorin voelen. Zometeen de vk maar ff bellen. Gisteren niet gedaan natuurlijk :@

Ela,
Waar ben je? Ik mis je! :*
Zonder hoop geen leven.
pi_186432237
*O*
Schudden voor gebruik
pi_186432258
Succes Rebubbled!! Hoop dat er wat actie is!!
pi_186432335
Geen actie. Ben net maar weer gaan slapen, want wat kan ik anders doen. VK komt zo deze kant op, alsook de acupuncturist. Geen idee of haar naalden iets met het geheel te maken hebben, ik ben licht sceptisch over zulks, maar gaat het niet dan schaadt het niet. En ik grijp momenteel alles aan om deze baby voor 22u uit me te hebben.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 26 april 2019 @ 10:08:29 #194
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186433104
Rebubbeld wat doe je nu :o Goed dat je nog even een moment rust hebt gehad, ben benieuwd wat de verloskundige straks merkt bij je. Zet hem op :*

Flav :* Hopelijk zet het bij jou zo ook door.
  vrijdag 26 april 2019 @ 10:25:03 #195
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186433367
Rebubbled, ivm infectiegevaar kun je wellicht beter wat lamger thuis (in je eigen bacteriën) afwachten met gebroken vliezen en zo min mogelijk laten toucheren uiteraard! Nog niet zo lang geleden waren de protocollen sowieso dat je wel 72 uur thuis mocht wachten en bij heel vroeg gebroken vliezen zonder weeen laten ze je soms weken thuis afwachten. Anyway, je mag jezelf meer tijd gunnen als je dat nodig hebt om je er meer in te kunnen ontspannen! Doe wat voor jou het fijnste en beste voelt. Maar je hebt altijd keuzes!!! :*

Sisu :* denk om jezelf lieverd, ik heb het pas ook 1 keer gehad, zo’n hele pijnlijke buik waarbij ik niets meer kon behalve als een soort hernia geval dubbelgeklapt staan en huilen... hopelijk kun je zo nog even bij je vk terecht!

Later meer eerst even naar m’n pp doula toe nu.
pi_186433548
@elamanilo ik snap dan niet dat ze in het ziekenhuis na het breken van de vliezen ze je 1 uur de tijd geven voor het krijgen van weeen voordat je het infuus krijgt.
Thuis mag je gerust 24 uur wachten maar daar ga je hop aan het infuus.
Dat staat mij erg tegen en heb in het geboorteplan laten zetten dat ze me wat meer tijd moeten geven.
Ben erg bang voor een weeenstorm omdat de eerste bevalling zo rap ging door de rugweeenstorm.

Ik ga vandaag maar wat poetsen en wandelen, even met m’n gedachten ergens anders zijn.
  vrijdag 26 april 2019 @ 10:38:12 #197
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186433617
Balen zeg -O- maar wat niet is kan nog komen (denkt aan alle verhalen uit dit topic over baby's die ineens enorme haast hebben) :+
  vrijdag 26 april 2019 @ 10:48:35 #198
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186433799
Flav nog even een dikke knuffel voor jou :* Ik vind het zo rot voor je dat je zo tegen dat hele ziekenhuisgebeuren op ziet, al geef ik je groot gelijk. Het zou niet zo moeten mogen, op deze manier maken ze er zo al een nare ervaring van.
Ik hoop dat je het wat meer kan los laten, en meer het gevoel gaat krijgen dat jij de regie hebt.

Zijn er nog dingen die in je bevalplan kunnen voor als je naar 't ZH moet om je meer zeker te krijgen? Bijv. Dat ze elke handeling/ingreep bespreken, uitleggen en onderbouwen. Dat vergeten ze nogal eens.
En ik had nog gemist: blijft je eigen vlk erbij als je ingeleid moet worden?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186434266
@pinquit die dingen heb ik indd het in bevalplan gezet. Dat we willen weten waarom het gedaan wordt en niet zomaar wordt uitgevoerd.
De verloskundige gaf zelf aan dat als we er behoefte aan hebben we altijd mogen bellen om te komen, mits ze niet zelf met een bevalling bezig is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186434685
Ela, toucheren doet ze inderdaad niet. Ze heeft een algeheel verbod uitgesproken over dingen naar binnen. Aangezien ik alweer een tijdje geen vocht ben verloren, belt ze om 15u het ziekenhuis voor een varentest. Dan kunnen ze in een swap zien of er daadwerkelijk vruchtwater bijzit. Als extra check om zeker te zijn dat mijn vliezen echt zijn gebroken en ze geen onnodige ingrepen gaan doen, mochten wij er beide naast hebben gezeten gisteren. Maar die kans acht ze klein. Ik las inderdaad ook een onderzoek vanochtend dat ze prematuren weken laten zitten en er enkel een klein verhoogd risico voor de moeder is.

Flav, dat brengt me meteen op jouw punt, hoezo wordt er zo snel ingegrepen als ze je vliezen handmatig breken? Willen ze je echt gewoon zo snel mogelijk weg hebben? Heel bizar. Oh en misschien is het tijd voor de baby kriebelen met een breinaald in de hoop dat je per ongeluk het waterbed lekprikt.. 😳 Hopelijk is het slijm een goed voorteken.

Ela, ik hoop voor je dat je snel weer wat innerlijke rust en vrede vindt. :*
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186435407
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:34 schreef Flav het volgende:
@:elamanilo ik snap dan niet dat ze in het ziekenhuis na het breken van de vliezen ze je 1 uur de tijd geven voor het krijgen van weeen voordat je het infuus krijgt.
Thuis mag je gerust 24 uur wachten maar daar ga je hop aan het infuus.
Dat heeft helaas echt te maken met de kosten-baten analyse van iemand die nog 24 uur een bed bezet houdt...
Maar je hebt groot gelijk hoor: jij mag gewoon op je strepen staan met welke ingrepen jij wel en niet goed acht voor jullie. Voel je niet gebonden aan ziekenhuisprotocollen die gebaseerd zijn op zowel kosten als uitkomsten. En zeker de steun van de vk vragen als je die nodig hebt!
pi_186436142
Ik heb bij het inleiden van mijn tweeling gekozen om minimaal 3 uur af te wachten na het breken van de vliezen. Er gebeurde niets en dat was voor mij nog meer bevestiging dat die twee nog lekker hadden moeten blijven zitten. Gelukkig heb ik het inleiden weten uit te stellen van 38 weken naar 39.4 weken, maar het voelde en voelt alsnog niet goed.
Wat wil ik hiermee zeggen, het infuus hoeft écht niet per se na een uur aangezet te worden, je hebt hierin zelf ook min of meer een keuze.
pi_186436322
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2019 13:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb bij het inleiden van mijn tweeling gekozen om minimaal 3 uur af te wachten na het breken van de vliezen. Er gebeurde niets en dat was voor mij nog meer bevestiging dat die twee nog lekker hadden moeten blijven zitten. Gelukkig heb ik het inleiden weten uit te stellen van 38 weken naar 39.4 weken, maar het voelde en voelt alsnog niet goed.
Wat wil ik hiermee zeggen, het infuus hoeft écht niet per se na een uur aangezet te worden, je hebt hierin zelf ook min of meer een keuze.
Dankje door dit te delen.
Hoop dat mij dit ook gegund is.
Ik grapte al tegen vriendlief dat ik na het breken gewoon lekker naar huis ga. Mocht er na 24 uur niks gebeurd zijn meld ik me dan wel weer :P
Die vlieger zal helaas wel niet op gaan maar ik moet er luchtig over blijven denken.
De ‘angst’ kan alleen maar de bevalling belemmeren.
  vrijdag 26 april 2019 @ 13:29:12 #204
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186436627
Luchtige onderwerpen dan maar..

Wat voor wiegdekentje hebben jullie voor de baby?
Ik kan die van ro opeens nérgens meer vinden. Ben bang dat ik hem uitgeleend heb :o
Liefst met linkjes, want ik snap he le maal niks meer van webshops. :Z

Ik lig in bed met Mn handen op Mn buik naar alle wolken die voorbijgaan te kijken. Wat is de lucht toch mooi.
Hadden jullie ook zo’n mooie zonsondergang incl regenbogen gisteren?
Zonder hoop geen leven.
  vrijdag 26 april 2019 @ 13:39:16 #205
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_186436781
@Flav
Jeetjw, wat had ik gehoopt en verwacht dat je inmiddels bevallen zou zijn. Als je echt graag wil dat je vliezen gebroken worden, kan de vk-praktijk dat niet gewoon bij jou thuis doen?

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2019 13:29 schreef Sisu het volgende:
Luchtige onderwerpen dan maar..

Wat voor wiegdekentje hebben jullie voor de baby?
Ik kan die van ro opeens nérgens meer vinden. Ben bang dat ik hem uitgeleend heb :o
Liefst met linkjes, want ik snap he le maal niks meer van webshops. :Z
https://www.debijenkorf.n(...)75659?ref=%2Fklippan
Ik heb deze, heel fijn en heel betaalbaar. Ook in meerdere kleurtjes verkrijgbaar.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 26 april 2019 @ 13:49:09 #206
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186437058
Ik heb een dekentje van Meyco en nog wat gebreide van oma.
Die krengen zijn altijd zo duur :')
  vrijdag 26 april 2019 @ 13:53:39 #208
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186437086
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 13:52 schreef Flav het volgende:
Ik heb een dekentje van Meyco en nog wat gebreide van oma.
Die krengen zijn altijd zo duur :')
Owja en ik ben zelf nog aan het breien inderdaad. Want dan heb ik het gevoel dat ik nog wat nuttigs doe tijdens het bankhangen. Maar hey, die wol was ook 5 euro per bol en er gingen teveel bollen wol in :+
  vrijdag 26 april 2019 @ 15:38:37 #209
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186438815
Bedverhogers en ondersteek zijn ook gearriveerd. Alex speelt vuilnisman :+ Hij heeft de containers al zo'n 50x geleegd.

erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 26 april 2019 @ 15:41:49 #210
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186438853
Wat een gezellige speelhoek, Pinq O+
  vrijdag 26 april 2019 @ 15:58:21 #211
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186439138
Speelhoek :D O+

(ja zo is 't wel bedoeld ooit natuurlijk, maar in werkelijkheid is dit een hoek, in ons speelhuis :') Nergens ligt geen speelgoed)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 26 april 2019 @ 16:12:02 #212
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186439400
Oh pinq wat een knap kind heb je toch O+. Die klossen heb je vast niet nodig onder je bed toch? :P
pi_186439738
Geen tripje naar het ziekenhuis voor ons. Ziekenhuis heeft een nieuw protocol. Ze willen niet de tijd kwijt zijn aan een heel consult. Dus je moet thuis druppen op een plasticje, je VK neemt die vervolgens mee naar het ziekenhuis en tuurt met de specialist via een microscoop naar hetgeen je geproduceerd hebt. In mijn geval bar weinig. Het lekken is sinds vanochtend helemaal gestopt en ook de handblaastest die ik gisteren met succes ook met de VK deed, kwam nu niets meegedruppelt. 🤷‍♀

De VK is nu onderweg naar het ziekenhuis en ik word dadelijk gebeld met de uitslag. Als er niets uitkomt vervalt de 24u regel en hoef ik vanavond niet naar het ziekenhuis en mag ik gewoon verder afwachten. Ik merkte dat ze zich erg rot voelde over de mogelijke valse positief van haar. Nergens voor nodig, ik wacht het immers toch liever af dan een protocol te moeten volgen.

En het blijft toch een beetje natte vinger werk niet? Huhuhuhu. :')

Update edit: Geen vruchtwater. 24 uur regel vervalt. ..en we gaan nog niet naar het ziekenhuis, nog lange niet, nog lange niet.. *O*

[ Bericht 10% gewijzigd door Rebubbled op 26-04-2019 16:33:32 ]
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 26 april 2019 @ 16:28:56 #214
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186439762
Jemig Rebubbled, wat zijn dit voor onprofessionele praktijken van het ZH :')
Hoe heeft je vlk vastgesteld gisteren dat het wel vruchtwater was?
Ik vind 't maar raar.
Maargoed, nog geen gerommel dus daar? In dat geval beter geen vruchtwater inderdaad :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186439848
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 12:20 schreef dodoria het volgende:

[..]

Dat heeft helaas echt te maken met de kosten-baten analyse van iemand die nog 24 uur een bed bezet houdt...
Maar je hebt groot gelijk hoor: jij mag gewoon op je strepen staan met welke ingrepen jij wel en niet goed acht voor jullie. Voel je niet gebonden aan ziekenhuisprotocollen die gebaseerd zijn op zowel kosten als uitkomsten. En zeker de steun van de vk vragen als je die nodig hebt!
Ik moet zeggen dat ik het totaal niet op die manier heb ervaren in het ziekenhuis.

Ik kwam daar aan met gebroken vliezen en ze lieten mij 'wachten', totdat de weeën zelf op gang kwamen. Ik moest wel ingeleid worden na 24 uur als het niet spontaan gebeurde. (Ik moet er wel bij zeggen dat mijn vliezen zijn gebroken met 36+6 weken, dus misschien dat ze daarom ervoor hebben gekozen om te wachten).

Daarnaast heb ik na de geboorte 3,5 dagen verbleven in het ziekenhuis. M mocht in principe na 2 dagen al naar huis, maar ik werd onder toezicht gehouden vanwege mijn bloeddruk. Ondanks dat ik zelf naar huis wilde, moest ik dus blijven :P

In totaal zijn we 4,5 dagen in het ziekenhuis gebleven. Er was geen haast met ontslaan :P
pi_186439942
Geen vruchtwater. 24 uur regel vervalt. ..en we gaan nog niet naar het ziekenhuis, nog lange niet, nog lange niet.. *O*

Pinq, er was echt veel vocht gisteravond wat weeïge van geur was. De VK heeft geroken. Vervolgens doe je de handblaastest. Je gaat liggen, onderkleding uit, zij tuurt naar binnen en jij blaast 3x hard op je hand. Bij een breuk komt er dan vloeistof naar buiten gelopen. Dit gebeurde gisteren. Acurater dan dat wordt het niet, tenzij je de varentest in het ziekenhuis doet, wat het ziekenhuis hier dus teveel moeite vind. Geen haar op mijn hoofd die daar wil bevallen..
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186440030
Spannend rebubbled!

Lijkt mij toch niet mogelijk dat de verloskundige het niet juist had en het geen vruchtwater was?

Ik bleef ook niet constant druppelen, op een gegeven moment neemt het af/lijkt het te stoppen, maar zijn je vliezen toch echt gebroken.. Ik beviel na bijna 20 uur na het breken van de vliezen.

Ik ben benieuwd! Hopelijk kan je gauw baby knuffelen.

Edit: toch niet dus :P
  vrijdag 26 april 2019 @ 16:48:34 #218
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186440111
Mijn vlk had een amnicator, wattenstaafje met reagens dat reageert met vruchtwater. Toen er bij mij twijfel was bij de vorige bevalling gebruikte ze die. Sloeg overigens zwart uit = positief. Dus het kan wel accurater.
Maar das niet belangrijk verder, want je wil toch niet naar het ZH!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186440142
Ach aangezien ik momenteel helemaal geen andere tekenen heb, heb ik liever dat VK en ziekenhuis zeggen 'Joe, leef je leven en probeer het later nog eens'. Ik deel Ela haar idee wel een beetje namelijk, dat het raar is dat een prematuur nog 3 weken kan wachten en ik binnen 24 uur moet worden overgedragen. De kans op een baarmoederinfectie is minimaal bij langer afwachten. Dus zelfs als ik zou zijn gescheurd, neem ik graag dat risico eigenlijk. Alhoewel mijn minst favo VK nu de weekenddienst ingaat. Ik hou deze baby nog even binnen tot maandagochtend. Maar ik prefereer sowieso de minst favo VK en thuis bevallen over het ziekenhuis.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 26 april 2019 @ 16:50:59 #220
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186440149
Precies! Gelijk heb je! :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186440152
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 16:48 schreef pinquit het volgende:
Mijn vlk had een amnicator, wattenstaafje met reagens dat reageert met vruchtwater. Toen er bij mij twijfel was bij de vorige bevalling gebruikte ze die. Sloeg overigens zwart uit = positief. Dus het kan wel accurater.
Maar das niet belangrijk verder, want je wil toch niet naar het ZH!
Oh? Ik blijf me verbazen over de vele verschillen tussen praktijken..
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 26 april 2019 @ 16:51:54 #222
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186440167
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 16:51 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Oh? Ik blijf me verbazen over de vele verschillen tussen praktijken..
Nou he! Vind ik ook wel een dingetje hoor.. :{
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186440193
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 16:51 schreef pinquit het volgende:

[..]

Nou he! Vind ik ook wel een dingetje hoor.. :{
Ja hoe moet je daar in godsnaam op screenen man. Je gaat er maar vanuit dat ze het maximale voor je doen ofzo..
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186440378
Ik begin steeds zenuwachtiger te worden.
Ik ben al de hele dag in de weer om maar afgeleid te zijn. Heb continue rugpijn en verlies nog altijd slijmerig bloed, anders dan afscheiding. Geen wee te herkennen helaas.
Straks nog een blokje met de hond en dan zit de tijd erop ;(
  vrijdag 26 april 2019 @ 17:14:56 #225
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186440502
Och Flav :*
Toch is je lichaam al flink bezig. Je begint straks in iedergeval niet uit het niks, dit moet toch wel flink wat doen al.

:*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 26 april 2019 @ 17:16:02 #226
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186440517
Misschien is die continue rugpijn wel gewoon een soort wee.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186440893
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 17:05 schreef Flav het volgende:
Ik begin steeds zenuwachtiger te worden.
Ik ben al de hele dag in de weer om maar afgeleid te zijn. Heb continue rugpijn en verlies nog altijd slijmerig bloed, anders dan afscheiding. Geen wee te herkennen helaas.
Straks nog een blokje met de hond en dan zit de tijd erop ;(
Ook dit gaat voorbij Flav. :* En je hebt snel je kleine man vast, wat het vooruitzicht is waar je je vooral aan vast moet houden.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 26 april 2019 @ 18:04:20 #228
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186441264
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 16:51 schreef pinquit het volgende:

[..]

Nou he! Vind ik ook wel een dingetje hoor.. :{
Ik vraag mij ook gelijk af waarom ze onder een microscoop willen kijken en omslachtig inefficient gedoe inderdaad. Onder micrscoop kijken lukt mij thuis zelf dan ook wel denk ik :+.
Rebubbled, fijn dat je gewoon nu verder mag zonder toeters ende bellen. Hopelijk morgen babynieuws van je O+

Flav ik hoop toch zo voor je dat je lichaam stiekem gewoon echt al een heel eind op weg is he :*.

Ik had gisteren dus de supersnelle controle bij de waarnemer en ik kreeg net per post mijn verloskundigekaart binnen (want op de locatie waar ik was zitten ze 1 ochtend per week en hebben ze geen printer :P ). En ik keek goed, ik snap nu ineens waar mijn honger de afgelopen dagen vandaan komt want volgens de aantekeningen is het hoofd van mijn kind dus al aan het indalen. Hou op, dat zijn termen voor mensen die bijna gaan bevallen joh :{w.
pi_186442870
Rebubbled, niet dat het verder uitmaakt, maar bij m’n eerste waren m’n vliezen ergens bovenin gescheurd wat resulteerde in heel veel vocht in 1 keer, maar niet snel daarna druppelde er ook niks meer en de blaastest deed het ook niet. Maar het was toch écht vruchtwater. Wie weet bij jou ook zoiets? In ieder geval fijn dat je niet naar het ziekenhuis hoeft *O*

Flav :* ik duim voor je!
pi_186444033
Ja zoiets zal het zijn geweest Krijgerrtje. Ik denk echt niet dat het vals alarm was eigenlijk.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186444058
Ja D-E, voor je het weet sta je op 1 in de lijst. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186444128
En we zijn weer thuis :P
De ctg gaf een gezonde conditie van het kindje en de harde buiken bleven komen.
M’n lichaam is in ieder geval bezig en ze heeft me tot 3cm gestript.
Met het ballonnetje zou ik evenveel ontsluiting hebben als dat ik nu heb dus daarom mocht ik naar huis. Mocht er niks gebeuren vannacht moet ik me morgenochtend melden voor het breken van de vliezen.
Heb net in de auto hevige krampen moeten wegpuffen dus hopelijk zet het door vannacht!
pi_186444215
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 20:38 schreef Flav het volgende:
En we zijn weer thuis :P
De ctg gaf een gezonde conditie van het kindje en de harde buiken bleven komen.
M’n lichaam is in ieder geval bezig en ze heeft me tot 3cm gestript.
Met het ballonnetje zou ik evenveel ontsluiting hebben als dat ik nu heb dus daarom mocht ik naar huis. Mocht er niks gebeuren vannacht moet ik me morgenochtend melden voor het breken van de vliezen.
Heb net in de auto hevige krampen moeten wegpuffen dus hopelijk zet het door vannacht!
Ahh ik hoop het zo voor je! En wat goed dat je lichaam zelf al ver genoeg is gekomen!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 26 april 2019 @ 20:43:04 #234
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186444227
Goed nieuws Flav! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 26 april 2019 @ 21:08:00 #235
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186444828
Jullie baby's maken het wel spannend, zeg c_/
pi_186446009
Flav, goed bezig! 3 cm al in de pocket!

En rebubbled mag ook gewoon nog lekker thuis afwachten, fijn!
  vrijdag 26 april 2019 @ 21:59:52 #237
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186446285
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 20:35 schreef Rebubbled het volgende:
Ja D-E, voor je het weet sta je op 1 in de lijst. :')
Maar dat kan alleen als jij eens gaat werpen, dus hup, doe eens :P
pi_186446443
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 16:32 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik het totaal niet op die manier heb ervaren in het ziekenhuis.

Ik kwam daar aan met gebroken vliezen en ze lieten mij 'wachten', totdat de weeën zelf op gang kwamen. Ik moest wel ingeleid worden na 24 uur als het niet spontaan gebeurde. (Ik moet er wel bij zeggen dat mijn vliezen zijn gebroken met 36+6 weken, dus misschien dat ze daarom ervoor hebben gekozen om te wachten).


Daarnaast heb ik na de geboorte 3,5 dagen verbleven in het ziekenhuis. M mocht in principe na 2 dagen al naar huis, maar ik werd onder toezicht gehouden vanwege mijn bloeddruk. Ondanks dat ik zelf naar huis wilde, moest ik dus blijven :P

In totaal zijn we 4,5 dagen in het ziekenhuis gebleven. Er was geen haast met ontslaan :P
Ik ben blij te horen dat men ook naar jouw wensen luisterde en dat er zo rekening gehouden weer met je, zo hoor het ook mijns inziens!

Ik wilde niet zeggen dat alle ziekenhuizen iedereen zsm de deur uitwerken, maar ik doelde op de protocollen. Ik heb vroeger nog wel eens meegewerkt met de ontwikkeling van dergelijke protocollen voor ziekenhuizen (als econoom, dat zegt al genoeg) en daarbij was het echt een afweging van -wat kost een bepaalde ingreep, - wat kost niet ingrijpen, hoeveel meer/minder risico brengt dat met zich mee voor patient en anderen en wat zijn de verwachtte kosten voor de gevallen dat het mis gaat. En ik als econoom zat daar tussen van ‘ja maar we moeten ook rekening houden met de rechten van de patient’, maar dat werd een beetje weggelachen. Als de patient iets anders wil dan kan hij/zij de behandeling weigeren. Ik was er zelf echt nogal van geschrokken. Vooral omdat de protocollen vaak gepresenteerd worden alsof het gewoon regels zijn dat iets moet. Maar er wordt vaak niet bijgezegd dat je als patient nog altijd zelf mag beslissen wat er wel en niet met je gebeurt...

Maar goed, dat is mijn stokpaardje een beetje, ik ga weer van mijn zeepkist af. Ik ben oprecht blij te horen dat er ook ziekenhuizen zijn waar men wel bereid is van protocollen af te wijken en te kijken naar wat de patient wil en nodig heeft.
pi_186446472
Precies, tot op de minuut gelijk :'), nu hetzelfde verhaal als gisteravond. Ineens voel ik een berg vocht. Maar dit keer wat weten op te vangen in een glas. VK is weer onderweg. Het houdt je wel van de straat dit.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 26 april 2019 @ 22:07:39 #240
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186446523
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 22:05 schreef Rebubbled het volgende:
Precies, tot op de minuut gelijk :'), nu hetzelfde verhaal als gisteravond. Ineens voel ik een berg vocht. Maar dit keer wat weten op te vangen in een glas. VK is weer onderweg. Het houdt je wel van de straat dit.
Hahaha succes rebubbled :D. Kind is wel een goed timende trollbaby.
pi_186447474
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 20:38 schreef Flav het volgende:
En we zijn weer thuis :P
De ctg gaf een gezonde conditie van het kindje en de harde buiken bleven komen.
M’n lichaam is in ieder geval bezig en ze heeft me tot 3cm gestript.
Met het ballonnetje zou ik evenveel ontsluiting hebben als dat ik nu heb dus daarom mocht ik naar huis. Mocht er niks gebeuren vannacht moet ik me morgenochtend melden voor het breken van de vliezen.
Heb net in de auto hevige krampen moeten wegpuffen dus hopelijk zet het door vannacht!
Ik wil je graag een beetje opbeuren!
Ik had de 2 dagen voor ik ingeleid zou worden ook continu last van mijn rug. Toen ze gingen toucheren bleek ik al op 8! Cm te zitten. De geplande inleiding werd op die manier een gewone bevalling.

Ik wil je veel succes wensen en hopenlijk de bevalling die jij voor ogen hebt :*
  vrijdag 26 april 2019 @ 22:43:27 #242
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186447492
Ooh spannend allemaal zeg. Morgenochtend misschien wel twee nieuwe baby's :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_186447691
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 april 2019 22:07 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hahaha succes rebubbled :D. Kind is wel een goed timende trollbaby.
Die punctualiteit heeft ze van mij. O+ Het is inderdaad vruchtwater. Een nieuwe 24 uur gaan in.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 26 april 2019 @ 22:56:16 #244
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186447759
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 22:53 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Die punctualiteit heeft ze van mij. O+ Het is inderdaad vruchtwater. Een nieuwe 24 uur gaan in.
Succes :*
pi_186448792
Ze houden ons wel bezig @Rebubbled :P
pi_186449978
Ik kwam voor de geboortegolf kijken :)

*O*
Schudden voor gebruik
pi_186450308
Wat spannend dit! Hopelijk mogen jullie snel kennis maken met die nu al leuke mini mensjes in jullie buiken, Flav en Rebubbled!
  zaterdag 27 april 2019 @ 04:41:49 #248
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186451540
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 22:53 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Die punctualiteit heeft ze van mij. O+ Het is inderdaad vruchtwater. Een nieuwe 24 uur gaan in.
Jaaa, baby kom maar O+
pi_186451571
Tijdens ochtendlijke nachtelijke voeding stiekem even hier kijken hoe het ervoor staat. *) Spannend! Succes @Flav, succes @Rebubbled!
Let me see you stripped down to the bone
pi_186452129
Hoe staat het met de baby-off? Hebben we al een winnaar? Hoofdprijs is een lieve baby. De tweede prijs trouwens ook...
pi_186452174
Och ik hoop het zo voor rebubbled en flav O+
pi_186452339
Ik kom ook even lurken tijdens de ochtendvoeding :P

Ik heb het gevoel dat het dit keer 'raak' is geweest en dat er 2 nieuwe mama's aan het baby knuffelen zijn :)
  zaterdag 27 april 2019 @ 08:36:17 #253
208890 June.
Seriously?
pi_186452345
Ben ook benieuwd!

Dan was waarachijnlijk eerste keer toch ook wel vruchtwater @Rebubbled ! Fijn dat je dus zo nog een extra dag hebt gekregen om af te wachten.
Shine bright like a diamond.
  FOK!fotograaf zaterdag 27 april 2019 @ 08:41:59 #254
148247 taxibabe
pi_186452384
Hier ook aan het duimen voor Rebubbled en Flav!
  Moderator zaterdag 27 april 2019 @ 08:52:55 #255
447051 crew  Peejtur
pi_186452482
Succes dames!
pi_186452526
Spannend dames! Hopelijk al, of gauw, babyknuffelen O+
pi_186452544
Hij is er! O+ O+
Straks meer, even bijkomen van een turbo bevalling.
  zaterdag 27 april 2019 @ 09:04:53 #258
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186452563
*O* en dat is 1! Yes Flav, hij is er O+ *O* gefeliciteerd!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 27 april 2019 @ 09:05:04 #259
208890 June.
Seriously?
pi_186452565
Jaa gefeliciteerd @Flav ! *O* O+
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 27 april 2019 @ 09:06:36 #260
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186452583
:o :o Flav! Ineens toch nog snel gegaan! Van harte gefeliciteerd *O* ik hoop dat het goed gaat met jullie :Y
  zaterdag 27 april 2019 @ 09:11:54 #261
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_186452639
Jeeeej. Gefeliciteerd Flav! *O*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_186452683
Jaaaa flav *O* Gefeliciteerd!
pi_186452776
Hier nog niets, behalve prinsheerlijk geslapen. Bereid me er mentaal maar op voor dat we vanavond naar het ziekenhuis gaan.

Flav, wat ontzettend fijn! Daar is hij dan, je kleine propje liefde. O+ Oh ik ben zo blij voor je! Rust lekker uit. :*
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186452898
Wauw Flav! Gefeliciteerd! *O*
  zaterdag 27 april 2019 @ 09:42:04 #265
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186452935
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 09:01 schreef Flav het volgende:
Hij is er! O+ O+
Straks meer, even bijkomen van een turbo bevalling.
Gefeliciteerd O+
  zaterdag 27 april 2019 @ 09:44:56 #266
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_186452963
Yay Flav, daar is hij eindelijk! Een Koningsdag kindje? Van harte ! *O*

[ Bericht 7% gewijzigd door Mariposas op 27-04-2019 11:07:57 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_186452994
Gefeliciteerd Flav! *O*
  FOK!fotograaf zaterdag 27 april 2019 @ 09:53:33 #268
148247 taxibabe
pi_186453046
Jaa!! Gefeliciteerd Flav! *O*
  Moderator zaterdag 27 april 2019 @ 10:02:29 #269
447051 crew  Peejtur
pi_186453154
Gefeliciteerd Flav! *O*

Succes Rebubbled!
  zaterdag 27 april 2019 @ 10:03:50 #270
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186453174
Eindelijk Flav, gefeliciteerd!
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zaterdag 27 april 2019 @ 10:04:43 #271
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186453187
Poe hee, hebben jullie ook last van kuitkrampen 's nachts?

Ik droomde vannacht dat er opgeklopte slagroom uit mijn borsten kwam :D
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_186453223
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 10:04 schreef -Mellow- het volgende:
Poe hee, hebben jullie ook last van kuitkrampen 's nachts?

Ik droomde vannacht dat er opgeklopte slagroom uit mijn borsten kwam :D
Kuitkrampen vallen hier wel mee, maar mocht je ze vaak hebben kijk dan of je voldoende magnesium binnen krijgt. Een bad met magnesiumbadzout schijnt ook heel chill te zijn.

Hier veel vochtophoping nog in mijn enkels en het doet echt flink pijn :X. Afgelopen dagen ook best veel gelopen dus nu maar weer op de bank met de pootjes omhoog.
pi_186453392
Van harte flav! *O* wat fijn dat hij er eindelijk is! Veel geluk samen.

Rebubbled maakt het ook spannend zie ik, nog even volhouden!
pi_186453681
Gefeliciteerd flav!

Hoe is het met jullie?
pi_186453904
Gefeliciteerd met Turbo *O* O+
Schudden voor gebruik
pi_186453988
Gefeliciteerd Flav! *O*
pi_186454625
Flav gefeliciteerd! Daar is hij dan O+ ben benieuwd naar je verhaal!

Rebubbled ik hoop voor jou dat het vanzelf op gang gaat komen, toi toi toi!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_186454631
Gefeliciteerd Flav!

En succes rebubbled!
pi_186454758
Gefeliciteerd Flav! O+ *O*
  zaterdag 27 april 2019 @ 11:34:33 #280
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186454940
*O* van harte gefeliciteerd Flav! Je zoon is er! O+ :* Knuffelze

Rebubbled, ohhhh toch wel vruchtwater nu! Ik duim dat het zo opeens gewoon begint O+
  zaterdag 27 april 2019 @ 11:50:44 #281
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_186455405
Gefeliciteerd Flav!! *O* O+
  zaterdag 27 april 2019 @ 12:20:46 #282
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186456120
Ik wilde nog reageren op weggaan met je baby/kind(eren).

Hier doe ik dat namelijk wel 'gewoon' zonder voorbereidingen. Doorgaans baby in de draagdoek en de deur uitlopen, zoiets. Ik ben dan wel weer zo'n moeder ;) die de luiers vergeet of die er dan weer eens niet aan denkt om voor de peuter/kleuter wat water en een snackje mee te nemen. Maar over het algemeen lukt het me zelfs nog om tijdens 'de deur uitlopen' ook een luier, doekjes en hydrofiel mee te graaien uit het kastje in de gang. En om de waterfles te vullen en een klein eetdingetje voor de anderen in m'n tas te stoppen.

Het kost me niet meer tijd dan vroeger, misschien zelfs minder omdat ik af en toe mezelf maar een beetje verslons ;) :P en dan halverwege de straat denk: Oh ja, ik had m'n haar nog wel even kunnen fatsoeneren of zo.

Ik vind de draagdoek echt zo uberpraktisch, zeker in combi met borstvoeding. M'n baby slaapt namelijk overal, maar ook als hij/zij wakker is, dan zit ze lekker dicht tegen me aan en is ze kalm en relaxed. Als er honger is, dan komt de borst tevoorschijn. Dus het enige wat ik mee pak is een luier en een pak doekjes. Een hydrofiel heb ik aan het begin nog opgerold in het nekje van de baby, of er slingert er nog 1 uit m'n broekzak of zo. ;) In huis heb ik die in ieder geval vaak ook al bij me, dus die hoef ik amper extra te pakken.

Met de draagdoek hoef ik dus ook nooit rekening te houden met slaaptijden, want baby slaapt waar ie wil, wanneer ie wil. Zelfde dus voor de voedingstijden. Dat kan overal op elk moment.

En m'n groten redden zich inmiddels ook hartstikke goed. Hetgeen ik dus het meest vergeet is echt wat te eten en drinken voor hen meenemen. En dan hebben ze altijd honger of dorst als we net onderweg zijn. ;) Nu ik zwanger ben, heb ik trouwens voor mezelf vaak een snackje in de tas zitten, dus dat is weer een voordeel, want dat deel ik dan met de anderen.

Anyway, ik heb er dus geen 'last' van dat zomaar lukraak de deur uitlopen opeens niet (meer) kan met een baby.

Oh en ik ben gezegend met kindjes die heel goed gedijen in de auto. Ook nu ze groter zijn, maar ook al toen ze nog baby's waren. Ik was zelf ook altijd een autoslaper en mijn lief z'n moeder komt uit Frankrijk, dus die reden vroeger minstens eens per maand uren daarheen en terug. Denk dat het ergens in de genen zit?! ;) :D Maar dus ook met de auto eventjes vlug iets doen, of juist iets uitgebreiders, dat gaat hier ook altijd prima.

Nou ja, dat wilde ik nog even delen. ;) Ik denk dat dat soort dingen ook een beetje een mindset kan zijn. Het is maar net hoe ingewikkeld je het maakt voor jezelf. Een baby heeft alleen jouw lichaam nodig in feite (zeker met borstvoeding en draagdoek). Oh en een wolzijde mutsje voor als de baby toch wat last heeft van de omgeving/prikkels. Dat doet hier ook altijd wonderen. Maar ook zo'n mutsje opslingeren of in mn zak stoppen doe ik onderweg terwijl ik de deur uitstap. Dat ligt allemaal in de gang.
pi_186456311
Flav, gefeliciteerd!
pi_186456721
Dankjewel allemaal! O+
Ook voor alle lieve berichten tijdens de zwangerschap.

Samengevat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Flav op 27-04-2019 12:50:29 ]
  zaterdag 27 april 2019 @ 12:56:50 #285
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186457010
Ohh wat fijn en wat mooi dat het zo kon gaan, in je eigen huis, met je eigen dingen om je heen. Het klinkt als een ontzettend mooie ervaring waar je nog lang kracht uit kunt halen! O+
pi_186457918
Flav, gefeliciteerd met je lieve kleine verse baby! Fijn dat het toch thuis heeft mogen gebeuren, kom lekker bij en geniet van je gezinnetje O+
  zaterdag 27 april 2019 @ 14:00:18 #287
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186458095
O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 27 april 2019 @ 14:00:26 #288
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186458096
Flav, wat goed! Gefeliciteerd! Toch nog gewoon thuis dus en vooral zonder inleiding, super. Leuke naam ook. Suggestie voor de codenaam even verstopt in mijn post :P.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_186458116
Klinkt erg fijn Flav! Zo blij dat je gewoon thuis kon bevallen in je eigen omgeving en dat alles goed is gegaan. :D Klinkt wel alsof het ineens erg heftig werd.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 27 april 2019 @ 14:02:30 #290
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186458120
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 14:00 schreef Lemijn het volgende:
Flav, wat goed! Gefeliciteerd! Toch nog gewoon thuis dus en vooral zonder inleiding, super. Leuke naam ook. Suggestie voor de codenaam even verstopt in mijn post :P.
:D mooie ruil zo ja ;)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186458204
Flav, gefeliciteerd! Klinkt als een mooie bevalling O+ Ben heel benieuwd naar je jongetje en ook wat je grote jongetje er van vind O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zaterdag 27 april 2019 @ 14:45:32 #292
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_186458655
Flav, wat klinkt dat fijn! En inderdaad wat fijn dat je verloskundige en ziekenhuis zo meedenkend waren! Nu heerlijk genieten O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 14:00 schreef Lemijn het volgende:
Flav, wat goed! Gefeliciteerd! Toch nog gewoon thuis dus en vooral zonder inleiding, super. Leuke naam ook. Suggestie voor de codenaam even verstopt in mijn post :P.
En dit! :D
pi_186458693
Gefeliciteerd Flav! Wat enorm fijn dat je mocht bevallen zoals je zelf graag wilde. O+
pi_186459673
Flav! :D Zoooo blij voor jullie! Genietze O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_186460190
Flav, wat ontzettend fijn dat je je gewenste thuisbevalling hebt mogen doen O+.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 27 april 2019 @ 16:38:38 #296
269689 crew  Viv
pi_186460735
Flav wat fijn dat het toch thuis kon! O+
pi_186461955
Flav, wat ging het toch ineens nog snel! Heel fijn dat je zo'n mooie bevalling thuis kon hebben. Gefeliciteerd! *O*

Rebubbled: nu ben jij aan zet, zet 'm op! Hopelijk begint het bij jou nu ook goed op gang te komen :*
  zaterdag 27 april 2019 @ 18:06:36 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_186462269
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 14:00 schreef Lemijn het volgende:
Flav, wat goed! Gefeliciteerd! Toch nog gewoon thuis dus en vooral zonder inleiding, super. Leuke naam ook. Suggestie voor de codenaam even verstopt in mijn post :P.
_O- hahaha

Gefeliciteerd, flav! Wat fijn dat hij toch nog zelf kwam!
disclaimer
pi_186462635
Nope niks hier. Wel ontdekt dat de breuk links bovenin moet zitten. Ik begin enorm te lekken als ik op die zij heb gelegen. Als ik rechtop blijf gebeurt er niks. Tevens de reden dat de baby en mijn lijf weinig doen denk ik. De uitgang zal nog op slot zitten en geen prikkels ontvangen.. Over een uur belt de VK over de stand van zaken en ga ik haar de go geven voor de afspraak in het ziekenhuis. Zit daar liever rond 20u voor een CTG dan na 22u. Dan ga ik liever slapen. Het is wat het is. Het bevalbad in de huiskamer maakt me wel een beetje verdrietig nu.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186462941
Gefeliciteerd flav! O+ *O* Wat fijn dat het nog zo kon gaan :D
pi_186462945
Oh dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')