SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
jij hebt tegen woordig meer verstand van speentjes, dan van bidons.quote:Op zaterdag 13 april 2019 21:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Lekker die bidon op de onderbuis. Lekker zand en rotzooi vd weg op de flesdop.
Thunder burts? Of panaracer gravelkings (dus niet de gravelking sk)quote:Op zaterdag 13 april 2019 21:42 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nu WTB nano 2.1's op mijn hook zitten. Ik wil eigenlijk wat banden met minder profiel, dus minder rolweerstand. Zijn de Schwalbe g one dan iets? Of andere tips?
vittoria tattoo, maar die zijn nog net iets breder en alleen 29er(ideale strand). g one ook weinig rolweerstand en ook het in 27,5.quote:Op zaterdag 13 april 2019 21:42 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nu WTB nano 2.1's op mijn hook zitten. Ik wil eigenlijk wat banden met minder profiel, dus minder rolweerstand. Zijn de Schwalbe g one dan iets? Of andere tips?
Thunder burt zit volgens mij niet ver van nano als het om rolweerstand gaatquote:Op zaterdag 13 april 2019 21:45 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Thunder burts? Of panaracer gravelkings (dus niet de gravelking sk)
Challenge Gravel Grinders ?quote:Op zaterdag 13 april 2019 21:42 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nu WTB nano 2.1's op mijn hook zitten. Ik wil eigenlijk wat banden met minder profiel, dus minder rolweerstand. Zijn de Schwalbe g one dan iets? Of andere tips?
volgens mij heeft hij 650b wielenquote:Op zaterdag 13 april 2019 21:59 schreef ddx het volgende:
[..]
Challenge Gravel Grinders ?
http://www.challengetech.(...)l-grinder-tlr-096/en
Harder zwaaien dan ik was vast druk. En op mijn CX zit ook geen bidon, allemaal dood gewicht.quote:Op zaterdag 13 april 2019 21:30 schreef dop het volgende:
[..]
jij hebt tegen woordig meer verstand van speentjes, dan van bidons.
En wel zwaaien als je bij het stoplicht staat op de prins Hendrikkade. Ook als ik toevallig eens op de MTB zit(donderdag uur of 13:00)
Die teravail ziet er wel uit als iets wat ik zoek, maar ik kan nergens een webshop vinden die ze verkoopt?quote:Op zaterdag 13 april 2019 22:22 schreef dop het volgende:
Wtb horizon. Iets minder gravel meer travel
Teravail rampart.
ik weet dat de lokale fietsenmaker/wielbouwer hier ze wel eens heeft.quote:Op zondag 14 april 2019 17:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die teravail ziet er wel uit als iets wat ik zoek, maar ik kan nergens een webshop vinden die ze verkoopt?
https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=321362;menu=1000,4,22,35;page=78quote:Op zondag 14 april 2019 17:17 schreef dop het volgende:
[..]
ik weet dat de lokale fietsenmaker/wielbouwer hier ze wel eens heeft.
Zal hem eens vragen.
Bike24 maar die heeft alleen de 38mm versie.
https://www.bike24.com/p2321342.html
Fietsenmaker importeert ze zelf uit de US
je hebt gelijk ik zie dat ik bovendien zelf naar de 28inch variant linktequote:Op zondag 14 april 2019 19:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=321362;menu=1000,4,22,35;page=78
Hier, dat is de 47 toch?
Ik heb d'r helemaal geen ervaring mee. Maar wat is het voordeel of nadeel van 38 tov 47?quote:Op zondag 14 april 2019 19:55 schreef dop het volgende:
[..]
je hebt gelijk ik zie dat ik bovendien zelf naar de 28inch variant linkte
comfort inderdaad lagere banden spanning.quote:Op zondag 14 april 2019 19:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb d'r helemaal geen ervaring mee. Maar wat is het voordeel of nadeel van 38 tov 47?
38, minder rolweerstand, 47, meer rolweerstand, meer comfort op de wat ruigere stukken?
ik fiets op een Giant TCR advanced, we gaan van hostel naar hostel. Het is in totaal 3 dagen echt fietsen en dan nog reizen en een dagje relaxen. Volgens mij past alles wel in een rugzak, hoef alleen kleding mee te nemen en wat andere spullen. Al zullen tassen aan de fiets wel een stuk comfortabeler zijn.quote:Op zaterdag 13 april 2019 18:53 schreef dop het volgende:
[..]
als niet nodig dan geen rugzak.
Wat voor fiets heb je, en hoeveel wil je mee nemen?
Slapen in tent en zelf koken in of hotel/hostel en restaurants?
Met apidura of Ortlieb zadel frame en stuurtas/rol kun je op de race/gravel fiets al best aardig wat mee nemen.
[ afbeelding ]
Dat valt wel mee hoor. Niet moeilijker als standaard. Band loshalen ophangen, ander band erop latex erin en pompen maar.quote:Op zondag 14 april 2019 20:38 schreef kanovinnie het volgende:
En over tubeless. Merk je dat echt zo erg dan? 1 nadeel ervan lijkt me wel dat je minder makkelijk van banden wisselt.
Maar eens proberen dan. Nog tips qua ventielen, velglint, latex en wat ik nog meer nodig heb?quote:Op zondag 14 april 2019 21:13 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor. Niet moeilijker als standaard. Band loshalen ophangen, ander band erop latex erin en pompen maar.
Stans no tube Tyre sealant.quote:Op zondag 14 april 2019 21:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar eens proberen dan. Nog tips qua ventielen, velglint, latex en wat ik nog meer nodig heb?
Extra toptip, gebruik een 3e band als drukvat. Blaas die op tot 4 bar, verbind bij het losdraaien van de ventielkern van de bufferband de twee banden met elkaar.quote:Op zondag 14 april 2019 22:30 schreef dop het volgende:
[..]
Stans no tube Tyre sealant.
Ventiel en velg tape geen voorkeur
Rij alleen tubles op de MTB.
Daar vind ik het echt een zegen. Nooit platte band ondanks grove mishandeling van mijn banden.
Tip voor je met latex aan de gang gaat kijk even of je pomp genoeg volume blaast om je buiten band zonder binnen band op de velg te krijgen.
Als dat lukt latex via het ventiel toevoegen.
Je kunt ook vooraf latex in de band gieten. Maar sluit de band niet gelijk goed om de velg dan kan het wel eens een zooitje worden
Precies voor dat doel heb ik de Panaracer GravelKings onder mijn Cannondale Slate gedaan. Wilde eigenlijk WTB Horizon, maar daarvoor bood het frame te weinig ruimte. Verder was het een lastige zoektocht i.v.m. beschikbaarheid van 650 banden. Panaracers bevallen goed, scoren wel wat mijn dan mijn WTB Resolutes bij natter/gladder weer in het bos, maar da's logisch.quote:Op zondag 14 april 2019 19:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb d'r helemaal geen ervaring mee. Maar wat is het voordeel of nadeel van 38 tov 47?
38, minder rolweerstand, 47, meer rolweerstand, meer comfort op de wat ruigere stukken?
Ik verwacht ze te gaan gebruiken voor voornamelijk asfalt en een beetje offroad links/rechts. Bospaden, gravelpaden, dat soort dingen. Geen ruige singletracks enzo. Wel met wat bagage. 47 dus?
bij mij past 52 mm, op de jouwe max 42. Dat maakt het voor mij makkelijker.quote:Op maandag 15 april 2019 06:29 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Precies voor dat doel heb ik de Panaracer GravelKings onder mijn Cannondale Slate gedaan. Wilde eigenlijk WTB Horizon, maar daarvoor bood het frame te weinig ruimte. Verder was het een lastige zoektocht i.v.m. beschikbaarheid van 650 banden. Panaracers bevallen goed, scoren wel wat mijn dan mijn WTB Resolutes bij natter/gladder weer in het bos, maar da's logisch.
quote:Op maandag 15 april 2019 06:22 schreef MarcoD het volgende:
Toptip, kom eens langs. (Mocht het nodig zijn heb ik nog 30m velglint, en heb een grotere volume mtb pomp/en homemade airshot systeem)
Ventiel kan je kopen of van oude biba afhalen moet wel een losse ventielkern hebben. Zit zo goed als geen verschil in. Stans latex is prima.
Dus je hebt tubeless banden, latex en ventielen nodig. Dat is zo’n beetje alles.
Dank.quote:Op maandag 15 april 2019 10:06 schreef kanovinnie het volgende:
Mooi!
Staat je stuur niet wat omhoog?
Hoe oud was je vorige groep?
quote:Op maandag 15 april 2019 12:26 schreef Z het volgende:
Misschien kan iemand het zadel en stuurlint wit photoshoppen. Ik ben in eerste instantie niet overtuigd. FCC's staan nog op het lijstje.
Mooi hoor. Hoeveel fietsen heb jij ondertussen?quote:Op maandag 15 april 2019 12:42 schreef dop het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Nieuw (tweedehands) speelgoed
Na regen is het net of ligt er groene zeep op de weg. Zelfs lopen was glad.quote:Op maandag 15 april 2019 17:42 schreef Halcon het volgende:
Iemand ervaring met regen en Mallorca. Heb er nooit gefietst met regent, maar schijnt te gaan regenen.
Is dat echt soort van Ter Land Ter Zee en in de Lucht of zijn dat overdreven verhalen?
Niet echt geschikt om te fietsen dus. Laat staan om heuveltjes op en af te gaan rijden.quote:Op maandag 15 april 2019 18:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Na regen is het net of ligt er groene zeep op de weg. Zelfs lopen was glad.
Ligfiets (flevobike racer)quote:Op maandag 15 april 2019 14:44 schreef Z het volgende:
[..]
Mooi hoor. Hoeveel fietsen heb jij ondertussen?
En lekker de ruimte dus.quote:Op maandag 15 april 2019 19:09 schreef dop het volgende:
[..]
Ligfiets (flevobike racer)
Tandem (khs tandemenia)
Racefiets 1 (Concorde giro)
Racefiets 2 (klein quontum)
Racefiets 3 (Ridley damocles)
Racefiets 4 (cervelo rs)
MTB 1 (klein attitude)
MTB 2 ( open o-1.0)
En dan nu Cannondale caadx Ultegra
Je hebt er meer dan ik.quote:Op maandag 15 april 2019 19:09 schreef dop het volgende:
[..]
Ligfiets (flevobike racer)
Tandem (khs tandemenia)
Racefiets 1 (Concorde giro)
Racefiets 2 (klein quontum)
Racefiets 3 (Ridley damocles)
Racefiets 4 (cervelo rs)
MTB 1 (klein attitude)
MTB 2 ( open o-1.0)
En dan nu Cannondale caadx Ultegra
Wie weet, Hij kwam voorbij voor een zacht prijsje (¤800). En een cx in mijn maat is best lastig te vinden.quote:Op dinsdag 16 april 2019 06:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je hebt er meer dan ik.![]()
Vanwaar die Caadx? Ga je mee vd winter naar de regiocompetitite?
Ik ben er ook vanaf gestapt, heb nu gewoon weer een pompje met een flexibele slang. Dat laatste is wel chill, al neemt ie soms de ventielkern meequote:Op maandag 15 april 2019 19:12 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik ga ook maar een pompje op mijn fiets monteren. Vanmiddag al de tweede keer dat het rubbertje van het opzetstukje voor patronen er uit schiet bij het oppompen. Leuk als de patronen goed werken maar tot nu toe heb ik er meestal meer problemen mee gehad dan dat ze hielpen.
Gewoon niet lek rijden.quote:Op maandag 15 april 2019 19:12 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik ga ook maar een pompje op mijn fiets monteren. Vanmiddag al de tweede keer dat het rubbertje van het opzetstukje voor patronen er uit schiet bij het oppompen. Leuk als de patronen goed werken maar tot nu toe heb ik er meestal meer problemen mee gehad dan dat ze hielpen.
Daar had ik ook last van, daarom ben ik juist overgestapt op CO2-patronen.quote:Op dinsdag 16 april 2019 07:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik ben er ook vanaf gestapt, heb nu gewoon weer een pompje met een flexibele slang. Dat laatste is wel chill, al neemt ie soms de ventielkern mee
Dat pompje heb ik ook, ideaal ook dat je er eerst een klein beetje lucht in kan blazen om de band erop te kunnen leggen. Alleen wel 2x gehad dat ook hier het rubbertje eraf knalde. Geeft ook een beste knal! Eerste keer dacht ik dat de binnenband geknald wasquote:Op dinsdag 16 april 2019 10:51 schreef McM77 het volgende:
C02 dingetje van de Decathlon werkt goed bij mij...
Nooit last van, het zal de leeftijd zijn...quote:Op dinsdag 16 april 2019 10:02 schreef Gripper het volgende:
Rubbertjes zijn altijd gezeik. Het haalt je uit de mood, je kan ze niet goed over het opzetstuk krijgen en resultaat is dat je met een zachte tube langs de kant staat te mokken.
Niks aan.
Eens. Vroeger nooit z'n CO2 fan. Maar Decathlon pompje werkt prima.quote:Op dinsdag 16 april 2019 10:51 schreef McM77 het volgende:
C02 dingetje van de Decathlon werkt goed bij mij...
Wanneer heb je voor 't laatst je kabels vervangen?quote:Op dinsdag 16 april 2019 13:57 schreef Mykonos het volgende:
Ik heb wat schakelproblemen met m'n fiets. Als ik van het buitenblad terugschakel naar het middenblad (ja, ik heb een triple), trapt hij een paar keer door voor hij de ketting pakt. Op een gegeven moment op m'n laatste rit pakte hij hem helemaal niet meer en heb ik op m'n buitenblad naar huis gereden. Het lijkt erop dat als ik terugschakel de ketting niet goed op het blad valt maar tussen het grote blad en het middenblad invalt.
Waar ligt dit aan? Moet ik m'n derailleur opnieuw afstellen (als ik dat kan) of is er iets versleten? De ketting zelf is net nieuw.
Goeie vraag, zelf doe ik dat niet, hij is wel pas voor een onderhoudsbeurt geweest maar volgens mij zijn de kabels toen niet vervangen, dat kan ik navragen natuurlijk. Zou het daaraan kunnen liggen?quote:Op dinsdag 16 april 2019 14:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wanneer heb je voor 't laatst je kabels vervangen?
Ja zou kunnen. De binnenkant van je buitenkabels hebben een teflon coating die wegslijt op den duur, ook door vuil gaan ze wat stroever lopen. Je stuurlintje moet dan ook ververst worden. Of je voorderailleur is lam maar dat lijkt me minder aannemelijk.quote:Op dinsdag 16 april 2019 14:08 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Goeie vraag, zelf doe ik dat niet, hij is wel pas voor een onderhoudsbeurt geweest maar volgens mij zijn de kabels toen niet vervangen, dat kan ik navragen natuurlijk. Zou het daaraan kunnen liggen?
Ik reed niet lek maar iemand andersquote:Op dinsdag 16 april 2019 08:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gewoon niet lek rijden.
Welke co2-pompje heb je nu? Ik heb deze en daarmee geen gezeik met rubbertjes.
Die heb ik eerst gehad. Ik ben heel blij dat ik die niet meer heb. Geef het nog een kans maar dan met een fatsoenlijk pompje, zeker weten dat het dan wel bevalt.quote:Op dinsdag 16 april 2019 14:21 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik reed niet lek maar iemand andersDeze heb ik https://www.trivio.com/nl(...)neoprene-huls/17681/ Maar ik heb thuis sowieso nog wel een lezyne pompje liggen dus ik hoef verder niks aan te schaffen
Topding. Die kan je tenminste op je ventiel draaien. En handig kraantje om gedoseerd lucht in je band te krijgen.quote:Op dinsdag 16 april 2019 14:21 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik reed niet lek maar iemand andersDeze heb ik https://www.trivio.com/nl(...)neoprene-huls/17681/ Maar ik heb thuis sowieso nog wel een lezyne pompje liggen dus ik hoef verder niks aan te schaffen
En dan met losdraaien, draai je de kern uit het ventiel omdat die vast gevroren zit. Ideaal inderdaad.quote:Op dinsdag 16 april 2019 14:33 schreef Najieto het volgende:
[..]
Topding. Die kan je tenminste op je ventiel draaien. En handig kraantje om gedoseerd lucht in je band te krijgen.
Nog niet meegemaakt. Ik rij dan ook zelden lekquote:Op dinsdag 16 april 2019 14:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En dan met losdraaien, draai je de kern uit het ventiel omdat die vast gevroren zit. Ideaal inderdaad.
Gebeurde gisteren ook een keer inderdaadquote:Op dinsdag 16 april 2019 14:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En dan met losdraaien, draai je de kern uit het ventiel omdat die vast gevroren zit. Ideaal inderdaad.
Hoe oud is je kettingblad?quote:Op dinsdag 16 april 2019 13:57 schreef Mykonos het volgende:
Ik heb wat schakelproblemen met m'n fiets. Als ik van het buitenblad terugschakel naar het middenblad (ja, ik heb een triple), trapt hij een paar keer door voor hij de ketting pakt. Op een gegeven moment op m'n laatste rit pakte hij hem helemaal niet meer en heb ik op m'n buitenblad naar huis gereden. Het lijkt erop dat als ik terugschakel de ketting niet goed op het blad valt maar tussen het grote blad en het middenblad invalt.
Waar ligt dit aan? Moet ik m'n derailleur opnieuw afstellen (als ik dat kan) of is er iets versleten? De ketting zelf is net nieuw.
Lekker hoor!quote:
Z'n gras bedoel je.... :-Pquote:Op woensdag 17 april 2019 07:49 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Lekker hoor!
Ik laat het aan Andy om te noemen wat er beter moet aan de foto
Zwaarste verzet en andere hoek.quote:Op woensdag 17 april 2019 07:49 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Lekker hoor!
Ik laat het aan Andy om te noemen wat er beter moet aan de foto
nette fiets alleen wat wennen.quote:Op vrijdag 19 april 2019 09:31 schreef ddx het volgende:
Vanmorgen eerste rit op de nieuw opgebouwde fiets :
[ afbeelding ]
Crankset zou ook beter in een zwarte kleur kunnen.quote:
quote:Op dinsdag 16 april 2019 10:02 schreef Gripper het volgende:
Rubbertjes zijn altijd gezeik. Het haalt je uit de mood, je kan ze niet goed over het opzetstuk krijgen en resultaat is dat je met een zachte tube langs de kant staat te mokken.
Niks aan.
Grip die een, deze keer niet eens zo'n slechte, schunnige grap maakt en Ivo die een framepomp adviseert - gelukkig verandert er hier verder nooit ietsquote:Op dinsdag 16 april 2019 10:26 schreef ultra_ivo het volgende:
Gewoon een fatsoenlijke framepomp meenemen, dan heb je er geen ellende mee (en kun je gelijk korte metten maken met lastige honden).
Verbaasd je dat?quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:29 schreef eentwee het volgende:
Vrijdag de laatste post, is iedereen aan het fietsen ofzo?
In de nacht door de duinen is verboden toch?quote:Op dinsdag 23 april 2019 17:07 schreef ddx het volgende:
Was idd prima fietsweer, duinen waren overdag erg druk dus maar rondje gemaakt en er in de nacht doorheen gereden
Ivo reed er iets later doorheen en had wel met alle drukte te maken volgens mij.
M'n vader heeft ook z'n eerste brm400 voltooid en was ruim voor Ivo binnen![]()
@:Gripper; En 750km in 8 dagen, dat doe ik in 3 dagen(maar iets minder hm's ja)
PWN deel wel ja, daar reden we dus niet door duinen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 17:09 schreef Leonos het volgende:
[..]
In de nacht door de duinen is verboden toch?
Wij pakken daarnaast onze mooie dames nog even goed aan, zitten met ze op terras tinto's te drinken en gaan avonds tot laat Girona in. Er is meer dan alleen fietsen...quote:Op dinsdag 23 april 2019 17:07 schreef ddx het volgende:
@:Gripper; En 750km in 8 dagen, dat doe ik in 3 dagen(maar iets minder hm's ja)
Was idd een top vakantie! Hier uiteindelijk in 9 dagen 883km en 36 uur.quote:Op dinsdag 23 april 2019 16:12 schreef Gripper het volgende:
Ik zat gisteren de hele mooie tweede paasdag in de auto met Patròn, na ons campo de traino in Girona.
Maar de dagen ervoor was er natuurlijk wel gefietst.
Heerlijke week met zowel serieuze ritten als ook gewoon vakantiegevoel. 30 uur / 750 km in 8 dagen (ddx lacht ons uit) , en evenzoveel wijntjes als trainingsuren achter de kiezen. Eerst 5 dagen serieus, toen iets relaxter toen de dames er eenmaal bij waren. Dat was een lekkere vakantie!
Gewoon het Spaanse buitenleven tochquote:Op dinsdag 23 april 2019 18:45 schreef kanovinnie het volgende:
Heeft Girona een uitgaansleven?
Ik mocht daar niet heen van de trainer, afgezien van de ierse pub op de laatste avond.
Nee vooral barretjes en terrassen. Maar dat was prima zat.quote:Op dinsdag 23 april 2019 18:45 schreef kanovinnie het volgende:
Heeft Girona een uitgaansleven?
Ik mocht daar niet heen van de trainer, afgezien van de ierse pub op de laatste avond.
Ik dacht al, ik zal toch niet wat gemist hebbenquote:Op dinsdag 23 april 2019 18:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee vooral barretjes en terrassen. Maar dat was prima zat.
Wat ieder wilt toch? Ik verklaar 'm ook compleet gestoord dat hij overdag 120 km infietst, daarna 's avonds op de fiets stapt om 430 km te fietsen en de dag erna rustig uitfietst met 230 km. Maar als iedereen hetzelfde zou doen wordt het ook zo'n saaie boel.quote:Op dinsdag 23 april 2019 18:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wij pakken daarnaast onze mooie dames nog even goed aan, zitten met ze op terras tinto's te drinken en gaan avonds tot laat Girona in. Er is meer dan alleen fietsen...
Het was absoluut een genot! Gelukkig zelf de afgelopen weken weer wat kilometers kunnen maken na een lange herfst/winter zonder fiets, inclusief een paar maanden buitenland voor werk. Gisteren mijn langste rit van dit jaar tot nu toe, de 125km toertocht "rond de totenhugel". Rustgevende rit over uitgestorven wegen met een paar leuke heuveltjes in het Duitse grensgebied ter hoogte van Noord-Limburg. Ik fiets altijd graag net over de grens, omdat het zo anders is en een beetje een vakantiegevoel oproept. Behalve weinig verkeer ook weinig deelnemers tegengekomen, maar in deze conditie is het toch het beste als ik mijn eigen tempo rijd.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:15 schreef dop het volgende:
[..]
Verbaasd je dat?
Ik heb volgens mij tussen vrijdag en nu 400km gemaakt.
Wat een genot.
Jij nog beetje op de fiets?
Jazeker. Maar ik geef alleen ff aan dat er meer is dan 700km in 3 dagen fietsen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 19:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik dacht al, ik zal toch niet wat gemist hebben
[..]
Wat ieder wilt toch? Ik verklaar 'm ook compleet gestoord dat hij overdag 120 km infietst, daarna 's avonds op de fiets stapt om 430 km te fietsen en de dag erna rustig uitfietst met 230 km. Maar als iedereen hetzelfde zou doen wordt het ook zo'n saaie boel.
800?quote:Op dinsdag 23 april 2019 19:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Jazeker. Maar ik geef alleen ff aan dat er meer is dan 700km in 3 dagen fietsen.
Bedankt voor deze geniale ingevingquote:Op dinsdag 23 april 2019 19:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Jazeker. Maar ik geef alleen ff aan dat er meer is dan 700km in 3 dagen fietsen.
Lekkerquote:Op dinsdag 23 april 2019 20:14 schreef sexbierum het volgende:
Nieuwe baan, dus een nieuwe woon-werk route. En het is een hele gave!
Heen
Terug
Oh in die 3 dagen heb ik nog gezellig bijgekletst met wat fietsmaatjes tijdens de 120km inrijden.quote:Op dinsdag 23 april 2019 19:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Jazeker. Maar ik geef alleen ff aan dat er meer is dan 700km in 3 dagen fietsen.
quote:Op dinsdag 23 april 2019 21:57 schreef ddx het volgende:
[..]
Oh in die 3 dagen heb ik nog gezellig bijgekletst met wat fietsmaatjes tijdens de 120km inrijden.
En de brm400 rit is ook deels gezelligheid met groepje.
En na de brm ook nog even op verjaardag langsgegaan bij neefje + bbq.
Dus ja er is zeker meer dan 870km fietsen in 3 dagen
En dit soort acties moet je ook niet ieder weekend doen, maar soms gewoon leuk om ff gek te doen.
De drukte begon bij mij pas zo rond Scheveningen. Voordeel van het rustigere tempo was dat ik op iedere controle kon eten. De Mac in Den Helder was nog open en de frietbaas in Velzen had zijn zaak net opengedaan. De duinen vanaf Den Helder in het donker waren mooi rijden.quote:Op dinsdag 23 april 2019 17:07 schreef ddx het volgende:
Was idd prima fietsweer, duinen waren overdag erg druk dus maar rondje gemaakt en er in de nacht doorheen gereden
Ivo reed er iets later doorheen en had wel met alle drukte te maken volgens mij.
M'n vader heeft ook z'n eerste brm400 voltooid en was ruim voor Ivo binnen![]()
@:Gripper; En 750km in 8 dagen, dat doe ik in 3 dagen(maar iets minder hm's ja)
We stonden op een zekere avond om half 1 's nachts in een klein steegje wijn te drinken bij een bar met alleen maar dronken catalanen en de eigenaar zelf en het mooiste meisje van Girona, en ze wilden dat wij allemaal mee zouden gaan naar een bingofeest. In de auto. met geen enkele nuchtere chaufeur. Dat kan natuurlijk alleen maar fout lopen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 18:45 schreef kanovinnie het volgende:
Heeft Girona een uitgaansleven?
Ik mocht daar niet heen van de trainer, afgezien van de ierse pub op de laatste avond.
quote:Op dinsdag 23 april 2019 22:56 schreef Gripper het volgende:
[..]
We stonden op een zekere avond om half 1 's nachts in een klein steegje wijn te drinken bij een bar met alleen maar dronken catalanen en de eigenaar zelf en het mooiste meisje van Girona, en ze wilden dat wij allemaal mee zouden gaan naar een bingofeest. In de auto. met geen enkele nuchtere chaufeur. Dat kan natuurlijk alleen maar fout lopen.
Uiteraard zeiden we "no senors e senorita, manaña es un dia de traino! "
Verder was het qua stappen niet wild, maar het was ook precies paasvakantie dus alle hete studentes waren weer thuis bij hun papa en mama en niet in de stad. Girona is ook niet echt een stad met discotheken.
Ik had trouwens nog gezien waar een Astana prof woonde, want zag m een keer s ochtends zn deur uitkomen. Hebben Patroon en ik s avonds bij m belletje geleld / de klopper geklopt. Die heeft de dag erop uiteraard geen KOM gereden
Ben je over die fietssnelweg gegaan?quote:Op dinsdag 23 april 2019 20:56 schreef Z het volgende:
Ik had van het weekend een tocht rond Arnhem gefietst. Prachtig met af en toe eens stukkie gravel. Ook een stuk door Duitsland. Heel mooi en daar kom je dan zo ongeveer niemand meer tegen. Heel opvallend. Tussen Arnhem en Nijmegen wel een miljoen fietsers gezien.
Ik blijf nieuwe wegen ontdekken hier inderdaad.quote:Op dinsdag 23 april 2019 23:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ben je over die fietssnelweg gegaan?
Ik heb laatst nog een gravelritje vanuit Nijmegen gedaan. Echt prachtig! Sowieso heb ik daar de afgelopen jaren veel gefietst, heel mooi fietsgebied.
Precies! Ik ben wel van ‘t verdwalen en nieuwe weggetjes ontdekken en een stukje offroad vind ik ook leuk. Nu had ik ook de mazzel dat m’n vriendinnetje daar al heel lang fietste en veel van die weggetjes wist.quote:Op dinsdag 23 april 2019 23:14 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik blijf nieuwe wegen ontdekken hier inderdaad.
Er zijn hotspots met vele medefietsers maar ook routes over paadjes waar je niemand tegenkomt al is het zondagochtend.
Welke fietssnelweg bedoel je?quote:Op dinsdag 23 april 2019 23:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ben je over die fietssnelweg gegaan?
Ik heb laatst nog een gravelritje vanuit Nijmegen gedaan. Echt prachtig! Sowieso heb ik daar de afgelopen jaren veel gefietst, heel mooi fietsgebied.
Ik weet waar Gesink woontquote:Op dinsdag 23 april 2019 22:56 schreef Gripper het volgende:
[..]
We stonden op een zekere avond om half 1 's nachts in een klein steegje wijn te drinken bij een bar met alleen maar dronken catalanen en de eigenaar zelf en het mooiste meisje van Girona, en ze wilden dat wij allemaal mee zouden gaan naar een bingofeest. In de auto. met geen enkele nuchtere chaufeur. Dat kan natuurlijk alleen maar fout lopen.
Uiteraard zeiden we "no senors e senorita, manaña es un dia de traino! "
Verder was het qua stappen niet wild, maar het was ook precies paasvakantie dus alle hete studentes waren weer thuis bij hun papa en mama en niet in de stad. Girona is ook niet echt een stad met discotheken.
Ik had trouwens nog gezien waar een Astana prof woonde, want zag m een keer s ochtends zn deur uitkomen. Hebben Patroon en ik s avonds bij m belletje geleld / de klopper geklopt. Die heeft de dag erop uiteraard geen KOM gereden
Leuk voor de wielrenners maar alle autorijders krijg je daarmee toch niet uit de auto. Infrastructuur wordt ook ontworpen voor auto's en daarna legt men er een fietspad omheen.quote:Op woensdag 24 april 2019 00:00 schreef eentwee het volgende:
[..]
Welke fietssnelweg bedoel je?
In de regio Utrecht zijn ook plannen voor een fietssnelweg naar Amersfoort en naar Veenendaal. Het is mij een compleet raadsel waarom er niet veel meer haast wordt gemaakt met dergelijke initiatieven in de strijd tegen het fileprobleem. Nederland heeft vanaf de jaren 70 ruimte gemaakt voor de fiets in het publieke domein, aangezwengeld door de oliecrisis. In de huidige energiecrisis zou ik denken dat, met de toename van het aantal elektrische fietsen, het stimuleren van fietsforensen effectief is. Nee, de overheid bedenkt weer een aankoopsubsidie van duizenden euro's voor zo'n energieverslindend en grondstofuitputtend elektrisch bakbeest dat op energie uit kolencentrales rijdt, bezit in plaats van behoefte (mobiliteit) stimuleert, alleen voor welgestelden toegankelijk is en voor moderne burgeroorlogen in Vinexwijken zorgt.
Bij dat ene deurtje in dat straatje bij dat cafe.quote:
Hij woont tegenwoordig toch in Andorra?quote:Op woensdag 24 april 2019 08:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bij dat ene deurtje in dat straatje bij dat cafe.
Volgens mij niet. Ik fiets altijd achter mensen met navigatie aan en let niet zo op de precieze route.quote:Op dinsdag 23 april 2019 23:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ben je over die fietssnelweg gegaan?
Ik heb laatst nog een gravelritje vanuit Nijmegen gedaan. Echt prachtig! Sowieso heb ik daar de afgelopen jaren veel gefietst, heel mooi fietsgebied.
Hmpf.quote:Op dinsdag 23 april 2019 23:16 schreef ddx het volgende:
[..]
Echt niet, Velzen zo stond het ook op de BRM kaart
Ik denk dat dat niet werkt omdat binnenbanden altijd met wat talkpoeder gevuld worden. De vloeistof zal wel een soort cement vormen met die talk, of anders zal het talkpoeder er wel voor zorgen dat een gaatje nooit goed gedicht wordt. Maar je kunt t allicht eens proberen toch? Zoveel kost een binnenband ook niet.quote:Op donderdag 25 april 2019 09:45 schreef Fretwork het volgende:
Tubeless sealant in biba's, werkt dat eigenlijk? Mocht je een lange tocht over slechte weg gaan rijden maar niet tubeless willen gaan?
Weinig zinnigs over te zeggen.quote:Op donderdag 25 april 2019 09:45 schreef Fretwork het volgende:
Tubeless sealant in biba's, werkt dat eigenlijk? Mocht je een lange tocht over slechte weg gaan rijden maar niet tubeless willen gaan?
quote:Op donderdag 25 april 2019 10:08 schreef dop het volgende:
Banden met dunne en heel soepel carcas zijn ook lastig tubeless te rijden.
Ik zie zelf nog niet helemaal het voordeel van tubeless...koersen rijd ik bijvoorbeeld toch het liefste op een soepele vittoria corsa en met een latex biba zal het ook nog eens niets zwaarder zijn dan tubeless. Kan mij ook niet voorstellen dat een stugge tubeless band ook soepeler bolt dan een soepele band + latex biba, vooral in de bochten niet.quote:Op donderdag 25 april 2019 10:08 schreef dop het volgende:
[..]
Weinig zinnigs over te zeggen.
Geheel afhankelijk van type band, soort ondergrond en banden druk.
In de meeste gevallen zal het slecht tot matig werken.
Binnenband is gewoon te soepel om goed afgedichte met latex.
Banden met dunne en heel soepel carcas zijn ook lastig tubeless te rijden.
wat mij betreft is tubeless ook alleen een optie voor gravelbike, MTB, en eventueel crosser.quote:Op donderdag 25 april 2019 11:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zie zelf nog niet helemaal het voordeel van tubeless...koersen rijdt ik bijvoorbeeld toch het liefste op een soepele vittoria corsa en met een latex biba zal het ook nog eens niets zwaarder zijn dan tubeless. Kan mij ook niet voorstellen dat een stugge tubeless band ook soepeler bolt dan een soepele band + latex biba, vooral in de bochten niet.
Met training maakt het mij niets uit waar ik op rij, gewoon een stugge band in goede prijs/kwaliteit. Lek rijden doe ik bijvoorbeeld nooit (althans kan de laatste keer mij niet meer heugen). Ben blijkbaar goed in orde
Vittoria Corsa Speed G+ TLR. Volgens fabrikant zelf hun snelste band.quote:Op donderdag 25 april 2019 11:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zie zelf nog niet helemaal het voordeel van tubeless...koersen rijd ik bijvoorbeeld toch het liefste op een soepele vittoria corsa en met een latex biba zal het ook nog eens niets zwaarder zijn dan tubeless. Kan mij ook niet voorstellen dat een stugge tubeless band ook soepeler bolt dan een soepele band + latex biba, vooral in de bochten niet.
Met training maakt het mij niets uit waar ik op rij, gewoon een stugge band in goede prijs/kwaliteit. Lek rijden doe ik bijvoorbeeld nooit (althans kan de laatste keer mij niet meer heugen). Ben blijkbaar goed in orde
Heb nog een setje 23 en 25mm Vittoria Corsa SC liggen. Die moeten eerst opquote:Op donderdag 25 april 2019 12:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Vittoria Corsa Speed G+ TLR. Volgens fabrikant zelf hun snelste band.
Waarschijnlijk niet inderdaad. Ik merk ook geen verschil tussen mijn Race One en Race Zero banden. Die laatste zijn sneller op papier.quote:Op donderdag 25 april 2019 12:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heb nog een setje 23 en 25mm Vittoria Corsa SC liggen. Die moeten eerst opZal zelf het verschil waarschijnlijk niet merken
Daar heb ik op gereden. Rijdt fantastisch maar snel lek en slijten ook snel.quote:Op donderdag 25 april 2019 12:36 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb een stel Senseo superiore in de kelderberging liggen te rijpen. Ben benieuwd hoe die bollen.
Ja pontje Velsen hebben we genomen.quote:Op donderdag 25 april 2019 09:12 schreef Z het volgende:
[..]
Hmpf.
Ik ben in Velsen Zuid opgegroeid (oude dorp). Zijn jullie daar doorheen gefietst?
Mij bevalt tubeless wel op de racefiets.quote:Op donderdag 25 april 2019 12:19 schreef dop het volgende:
[..]
wat mij betreft is tubeless ook alleen een optie voor gravelbike, MTB, en eventueel crosser.
Op de racefiets zul je mij er ook niet mee zien
Rij je dan met tubeless meer lek ofzo? Ik snap dat jij meer kans hebt op lek rijden omdat je meer kilometers rijdt. Ik rij zo'n 12k per jaar en denk al 2 jaar geen lek meer gereden.quote:Op donderdag 25 april 2019 15:06 schreef ddx het volgende:
[..]
Mij bevalt tubeless wel op de racefiets.
Net ff wat meer comfort en rolweerstand schijnt ook net wat minder te zijn.
Afgelopen zaterdag had ik toevallig lek wat vloeistof niet dichte, snel een plug erin en paar slagen met pompje en kon weer verder. (had ook zonder bijpompen verder kunnen rijden, maar met het oog op nog 430km te gaan heb ik maar iets erbij gepompt)
En dan al die keren dat ik lek heb gereden zonder het door te hebben, met binnenbandje had ik dan kunnen wisselen.
Dat snap ik wel...maar ik zie het voordeel niet als je nooit lek rijdt. Dan hoef je ook geen gaatjes op laten vullen met sealant of een plug.quote:Op donderdag 25 april 2019 15:40 schreef McM77 het volgende:
Nee..dat is volgens mij niet wat er gebeurt/bedoeld word.
Alleen hij merkt niet dat een lek heeft gereden, doordat de sealant het lek al weer gedicht heeft.
Als je een groter gat heb douw je er snel een plug in zodat die ook weer dicht is, dan moet je wel ff pompen.
Nooit lek is geen kunde maar kwestie van geluk.quote:Op donderdag 25 april 2019 15:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat snap ik wel...maar ik zie het voordeel niet als je nooit lek rijdt. Dan hoef je ook geen gaatjes op laten vullen met sealant of een plug.
Toch wel een hobby van me, naast fietsen.quote:Op donderdag 25 april 2019 16:11 schreef kaasplankje het volgende:
Nou ik vind het maar gedoe allemaal, gaatjes opvullen met vloeistof en een plug.
Ik rij ook amper lek, maar met tubeless banden echt bijna nooit meer.quote:Op donderdag 25 april 2019 15:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat snap ik wel...maar ik zie het voordeel niet als je nooit lek rijdt. Dan hoef je ook geen gaatjes op laten vullen met sealant of een plug.
Soms wel beetje ervaring dat je niet op de rand van een weg gaat rijden, daar weet je gewoon dat er meer rotzooi ligt.quote:Op donderdag 25 april 2019 16:03 schreef dop het volgende:
[..]
Nooit lek is geen kunde maar kwestie van geluk.
Ik rij ook weinig lek.
quote:Op donderdag 25 april 2019 16:13 schreef dop het volgende:
[..]
Toch wel een hobby van me, naast fietsen.
Timing is niet je sterkste punt dan🤷🏼♂quote:Op donderdag 25 april 2019 18:49 schreef Tommeke het volgende:
Ik zit nu op een terras in Valkenburg.
Te schuilen voor de regen![]()
Zij was duidelijk niet in ordequote:Op donderdag 25 april 2019 16:03 schreef dop het volgende:
[..]
Nooit lek is geen kunde maar kwestie van geluk.
Ik rij ook weinig lek.
Vorige week reed ik een trainings rondje met een vriendinnetje.
Zij nieuwe carbon hoepels met nieuwe banden (conti 5000) en op de terugweg naar huis 2x lek. Een stukje ijzerdraad en een duindoorn.
Eerste koersje wat ze vervolgens rijd weer lek.
Op een haarspeld. Als enige van een vol dames peloton.
Soms heb je gewoon even geen geluk.
Toch wel ze rijdt vaker prijs dan het hele topic hier bij elkaar 😂quote:
Niet te serieus he...anders hebben die smiles ook geen functie meerquote:Op donderdag 25 april 2019 20:19 schreef dop het volgende:
[..]
Toch wel ze rijdt vaker prijs dan het hele topic hier bij elkaar 😂
was te mooie om die grap niet te maken.quote:Op donderdag 25 april 2019 20:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Niet te serieus he...anders hebben die smiles ook geen functie meer
Ook bij jou?quote:Op donderdag 25 april 2019 20:19 schreef dop het volgende:
[..]
Toch wel ze rijdt vaker prijs dan het hele topic hier bij elkaar 😂
Moest er zjjn voor werk, dus ff de fiets achterin gegooidquote:Op donderdag 25 april 2019 18:57 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Timing is niet je sterkste punt dan🤷🏼♂
Kom dan volgende week zaterdag even proberen ipv opscheppen over je prijsrijdende dinnetjes.quote:Op donderdag 25 april 2019 20:22 schreef dop het volgende:
[..]
was te mooie om die grap niet te maken.
Koers zelf niet dus heb niets te vertellen.
Komt denk ik vooral omdat het bij de meeste vrouwensporten eenvoudig is om te winnen.quote:Op donderdag 25 april 2019 20:19 schreef dop het volgende:
[..]
Toch wel ze rijdt vaker prijs dan het hele topic hier bij elkaar 😂
Oja? Ik denk dat jij in een vrouwenkoers er ook wordt afgereden.quote:Op vrijdag 26 april 2019 07:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Komt denk ik vooral omdat het bij de meeste vrouwensporten eenvoudig is om te winnen.
Dat is het punt niet.quote:Op vrijdag 26 april 2019 07:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oja? Ik denk dat jij in een vrouwenkoers er ook wordt afgereden.
quote:Op donderdag 25 april 2019 20:19 schreef dop het volgende:
[..]
Toch wel ze rijdt vaker prijs dan het hele topic hier bij elkaar 😂
heb de kids helaas.quote:Op vrijdag 26 april 2019 07:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Kom dan volgende week zaterdag even proberen ipv opscheppen over je prijsrijdende dinnetjes.![]()
ik weet niet hoe dat in Amsterdam is maar bij clubje van kaasplankje zitten genoeg dames waar wij nog wat van kunnen leren.quote:Op vrijdag 26 april 2019 07:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Komt denk ik vooral omdat het bij de meeste vrouwensporten eenvoudig is om te winnen.
quote:Op donderdag 25 april 2019 17:34 schreef Gripper het volgende:
Leuk dat je dat gaat doen! 4 weken ben je je fiets echt niet kwijt als je m voor een beurt bij de fietsenmaker brengt, maar je wil ook nog fietsfit worden in die periode toch? Vooraf alvast afspraak maken want ze hebben t altijd druk in het mooie seizoen. Als je aangeeft dat je naar de bergen gaat zal ie zeker extra kijken naar banden en remblokjes.
Setje nieuwe buitenbanden mag altijd maar is niet nodig zolang het loopvlak nog geen platte kanten / scheuren heeft of sneetjes erin van stenen en glas .
In de bergen niet telkens naar je pols kijken maar op de weg letten, zeker in bochtenals je gps horloge route of een lijntje kan tonen, kan je kijken of er een adapter is waarmee je jouw horloge op het stuur kan vast zetten. Anders bij iemand blijven die de route heeft.
Of een mooie fiets gps kopen
quote:Op donderdag 25 april 2019 18:01 schreef kanovinnie het volgende:
Even goed naar je tandwielverhoudingen kijken en bedenken of je daar genoeg aan hebt. En dan evt een andere cassette halen.
Bedankt voor de tips!quote:Op donderdag 25 april 2019 18:33 schreef dop het volgende:
Pyreneeën stikt het niet van de wegen en route opties. Als je vooraf op de kaart heb gekeken en belangrijkste wegen of plaatsnamen weet kun je gewoon alles uit het hoofd of van een spiekbriefje fietsen. Wegnummers staan door heel Frankrijk duidelijk langs de wegen. Je mag ook bijna overal fietsen al zijn de kleinere d-wegen natuurlijk het meest relaxed fietsen.
Is het echt een fietsvakantie of word het gewoon paar dagen mooie routes?
mooi hoor.quote:Op vrijdag 26 april 2019 11:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
[..]
[..]
Bedankt voor de tips!
Ja fietsgps zou mooi zijn maar ik moet al best wat dingen aanschaffen voor die vakantie (nieuwe helm, lichtgewicht tent), dus denk dat ik er toch wel kom met een kaart. Het zijn uitgezette etappes van West naar Oost in de Pyreneen. (https://www.cycletours.nl(...)ost-kamperen-1-week/)
Ik heb een triple dus dat lijken me wel genoeg versnellingen?
Goed idee om inderdaad van te voren de beurt al in te plannen en dan te vragen of ze dat binnen een paar dagen kunnen regelen.
Ik heb tegelijkertijd heel veel zin en heel veel spanning. Als ik nu plaatjes van de tourmalet zie.. wow
Oef, kut zeg!quote:Op zaterdag 27 april 2019 12:46 schreef kanovinnie het volgende:
Ik dacht even rap een bochtje te nemen. En toen voelde ik mijn achterwiel glijden en lag ik ernaast![]()
Ego gekrenkt, steekas/shifter/zadel/pendaal een beetje beschadigt, gaatje in de broek/shirt, boa van m'n schoen af en een ei op mijn knie en scheenbeen.
Dit is wel waar ja 😅quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:27 schreef Gripper het volgende:
Nou, nu hoef je in elk geval niet meer voorzichtig te doen met die nieuwe fiets... mooi kut wel
Meteen 4 tegelijkquote:Op zaterdag 27 april 2019 18:29 schreef Patroon het volgende:
Kras op je fiets is een kras op je ziel.
Daar kunnen wij niets van zeggen. Het hangt van meerdere factoren af:quote:Op zondag 28 april 2019 20:40 schreef Mansjester het volgende:
Ik heb voor 34 als kleinste blad en achter 28. Is dat genoeg voor in de bergen?Twijfel om een 30 achter te steken,maar is dat het waard? Had hiervoor een triple en klom eigenlijk toen altijd al op kleinste verzet. Ik kan ook een 32 achter steken,maar dan moet ik volgens mij achterderailleur ook vervangen. Denken jullie dat de 2 tandjes extra achter (30 ipv 28) verschil gaat maken?
Dat laatste sowieso toch?quote:Op zondag 28 april 2019 20:50 schreef Tommeke het volgende:
Ligt eraan hoe je rijdt? Ik rij altijd met 39x28 en had donderdag in Limburg op de Keutenberg en de Eyserbosweg de 28 niet nodig.
Daar kun je twee dingen uit concluderen: Of ik ben een goede klimmer of een harker.
Vind Patroon zijn verhaal een stuk beter.quote:Op zondag 28 april 2019 20:50 schreef Tommeke het volgende:
Ligt eraan hoe je rijdt? Ik rij altijd met 39x28 en had donderdag in Limburg op de Keutenberg en de Eyserbosweg de 28 niet nodig.
Daar kun je twee dingen uit concluderen: Of ik ben een goede klimmer of een harker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Thanks voor de info! Ik rij niet zo hard,zo 11 km p/u op Col D'Izoard bijv . En het is voor in de Vogezen,dus niet steil in ieder geval. Maar rij over het algemeen al snel licht,heb de Izoard volgens mij op lichtste verzet (met triple) opgereden. Ik ga er nog een nachtje over slapen,neig nu naar een 30 cassette kopen.quote:Op zondag 28 april 2019 20:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Daar kunnen wij niets van zeggen. Het hangt van meerdere factoren af:
1. hoe hard rij je bergop;
2. wat voor cadans rij je graag bergop en bij welk cadans heb je de neiging om lichter te schakelen;
3. naar wat voor gebergte ga je toe?
Met een 34x28 rij met een cadans van 70 10.6km/h. Als jij bergop niet langzamer gaat rijden dan 10kmh en met een cadans nog prima kunt fietsen hoef je niet lichter dan 34x28.
Als je normale klimtempo standaard al 12km/h is, wordt 34x28 wel krap. Dan heb je dus nog weinig over voor aan het einde van een lange rit of wanneer het echt wat steiler wordt. Het is dus ook belangrijk om te kijken waar je heen gaat. In Frankrijk zijn de klimmen meestal wat geleidelijker dan bijvoorbeeld Italië. En dan kan het per gebied en lengte van klimmen ook nog erg verschillen.
Dus het beste ga je voor jezelf even na, hoe hard je meestal rijdt en met welk cadans je prettig omhoog rijdt. Ik gebruik voor het berekenen van verzet: https://www.wielersportinfo.nl/trapfrequentie.htm
Ik rij meestal met een cadans van rond de 85 bergop en met een klim van ongeveer 5% een gemiddelde snelheid van 18km/h. Met een 36x28 omdat dan achter makkelijker in het midden van de cassette kan rijden en ook redelijk licht kan trappen als ik ff rustig aan doe. https://www.strava.com/activities/2294428527/segments/57971104264
Je moet dan wel even kijken of het past met je derailleur.quote:Op zondag 28 april 2019 21:21 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Thanks voor de info! Ik rij niet zo hard,zo 11 km p/u op Col D'Izoard bijv . En het is voor in de Vogezen,dus niet steil in ieder geval. Maar rij over het algemeen al snel licht,heb de Izoard volgens mij op lichtste verzet (met triple) opgereden. Ik ga er nog een nachtje over slapen,neig nu naar een 30 cassette kopen.
Grand ballon. Is niet veel lichter dan de izoard. In de Vogezen liggen best een paar aardige pukkelsquote:Op zondag 28 april 2019 21:21 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Thanks voor de info! Ik rij niet zo hard,zo 11 km p/u op Col D'Izoard bijv . En het is voor in de Vogezen,dus niet steil in ieder geval. Maar rij over het algemeen al snel licht,heb de Izoard volgens mij op lichtste verzet (met triple) opgereden. Ik ga er nog een nachtje over slapen,neig nu naar een 30 cassette kopen.
Ik vond dat de Vogezen nog behoorlijk steile stukken heeft. Zo was ik met de Trois Ballons blij dat ik voor een 36 had. De Ballon de Servance en de Planche Belles Filles kent nog behoorlijk steile stukken van boven de 10%quote:Op zondag 28 april 2019 21:21 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Thanks voor de info! Ik rij niet zo hard,zo 11 km p/u op Col D'Izoard bijv . En het is voor in de Vogezen,dus niet steil in ieder geval. Maar rij over het algemeen al snel licht,heb de Izoard volgens mij op lichtste verzet (met triple) opgereden. Ik ga er nog een nachtje over slapen,neig nu naar een 30 cassette kopen.
Preciesquote:Op zondag 28 april 2019 21:18 schreef dop het volgende:
[..]
Vind Patroon zijn verhaal een stuk beter.
Stoemper
ik las vet varken😬quote:Op zondag 28 april 2019 20:50 schreef Tommeke het volgende:
Ligt eraan hoe je rijdt? Ik rij altijd met 39x28 en had donderdag in Limburg op de Keutenberg en de Eyserbosweg de 28 niet nodig.
Daar kun je twee dingen uit concluderen: Of ik ben een goede klimmer of een harker.
Jammer dat het er zoveel schijnt te regenen.quote:Op maandag 29 april 2019 08:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Precies
Vogezen zijn goed te doen hoor! Mooie gelijkmatige klimmen allemaal. Erg mooi gebied!
Ja klopt. Ik ben vorig jaar bewust aan de oostzijde gaan zitten, dan zit je in de regenschaduw, want dat water komt allemaal vanuit ‘t westen.quote:Op maandag 29 april 2019 12:52 schreef the_critic het volgende:
[..]
Jammer dat het er zoveel schijnt te regenen.
Welk item?quote:Op dinsdag 30 april 2019 12:40 schreef ddx het volgende:
Wat een gezelligheid weer op de frontpage bij nieuwsitem over een wielrenner.
Goede tip.. Zal me er eens in verdiepen in toekomstquote:Op maandag 29 april 2019 19:14 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik ben vorig jaar bewust aan de oostzijde gaan zitten, dan zit je in de regenschaduw, want dat water komt allemaal vanuit ‘t westen.
Daar heb je niet veel meer regendagen als in de Alpen. En dat bleek ook, paar (pittige) buien gehad. Maar vooral veel zon!
De wielrennerhaathype begint De spuigaten uit te lopen. Ik reed laatst alleen en hield mij keurig aan de regels en werd in 60 km maar liefst drie maal agressief benaderd. Eenmaal zelfs fysiek. Dat is toch ook niet meer normaal. Ik probeer bovenmatig hoffelijk te fietsen aangezien ik onze reputatie ken en toch kan je het nooit goed doen. Dat was 5 jaar en zeker 10 jaar geleden toch heel anders.quote:Op dinsdag 30 april 2019 12:40 schreef ddx het volgende:
Wat een gezelligheid weer op de frontpage bij nieuwsitem over een wielrenner.
Herkenbaar ja.quote:Op dinsdag 30 april 2019 20:28 schreef Coppi het volgende:
[..]
De wielrennerhaathype begint De spuigaten uit te lopen. Ik reed laatst alleen en hield mij keurig aan de regels en werd in 60 km maar liefst drie maal agressief benaderd. Eenmaal zelfs fysiek. Dat is toch ook niet meer normaal. Ik probeer bovenmatig hoffelijk te fietsen aangezien ik onze reputatie ken en toch kan je het nooit goed doen. Dat was 5 jaar en zeker 10 jaar geleden toch heel anders.
Zo triest die hetze tegen race fietsers.quote:Op dinsdag 30 april 2019 23:12 schreef ddx het volgende:
[..]
Werkstraf en cel geëist tegen trekkerrijder
Die tractorbestuurder zat hier natuurlijk fout, hij wist namelijk dat de wielrenner kort achter hem reedquote:Dan is het ook niet verstandig om risico’s te nemen. Bijvoorbeeld door ongeveer 55 kilometer per uur te rijden, waar 25 is toegestaan.
Een racefietser zag er wel het voordeel van. Hij dacht lekker uit de wind te kunnen rijden door kort achter de aanhanger te blijven hangen
Tuurlijk mag je dit opmerken en je hebt nog gelijk ook natuurlijk. Toch vind ik het bizar dat in de reacties het vooral gaat over de fout van de wielrenner en niet over de poging tot doodslag van de trekkeraar. Die wordt zelfs geprezen door sommigen. Net alsof het normaal is dat wanneer iemand een verkeersovertreding maakt hij dan volledig vogelvrij is. Als er iemand een puber bewust van zijn fiets rijdt omdat hij zit te appen dan vinden we dat een idioot. Wanneer iemand bewust een wielrenner laat crashen die geen afstand houdt dan wordt vooral de nadruk op de actie van de wielrenner gelegd. Behoorlijk ziek vind ik dat.quote:Op dinsdag 30 april 2019 23:49 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Die tractorbestuurder zat hier natuurlijk fout, hij wist namelijk dat de wielrenner kort achter hem reed
Maar mag ik opmerken dat dit van de wielrenner ook geen handige actie was ?
Maar in het echte leven zijn het mannen van een jaar op 50 die je bewust van de weg af proberen te duwen en naar je gaan schreeuwen. Waren het maar puistige pubers. Die pubers heb je alleen last van als ze met drie man naast elkaar fietsen, maar die gaan je tenminste niet met een auto van de weg af drukken.quote:Op woensdag 1 mei 2019 08:08 schreef Tommeke het volgende:
Het zijn op de FP, maar ook op Dumpert, allemaal van die zolderkamerhelden. Puistige pubers en studentjes die niets beters te doen hebben
Maar jij fietst zonder rugtas, dus dan denken ze dat daar weer zo'n luie kuttoerder zonder werk fietst, terwijl zij weer naar de baas moetenquote:Op woensdag 1 mei 2019 12:34 schreef ddx het volgende:
Met woon werk met ik gewoon vaak hoe gehaast automobilisten zijn om maar paar minuten eerder op hun werk te komen.
Dat je dan fietsers afsnijd ofzo boeit ze erg weinig.
Of inhalen met paar cm ruimte (omdat je anders moet afremmen voor tegenligger)
Jij glipt als een aal overal tussendoor ja, knappe jongen die die kan vangen dus..quote:Op woensdag 1 mei 2019 14:14 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb nooit problemen maar dat komt omdat ik zelf een hele rustige jongen ben.
Met 130 kmh of harder over de Lekdijk voorbij komen knallen waar je maar 60kmh mag rijden bijvoorbeeld en er dan nog net overheen komen om niet op een tegenligger te hoeven wachten. Levensgevaarlijk.quote:Op woensdag 1 mei 2019 12:34 schreef ddx het volgende:
Met woon werk met ik gewoon vaak hoe gehaast automobilisten zijn om maar paar minuten eerder op hun werk te komen.
Dat je dan fietsers afsnijd ofzo boeit ze erg weinig.
Of inhalen met paar cm ruimte (omdat je anders moet afremmen voor tegenligger)
https://www.google.com/ma(...)-fo100!7i5376!8i2688quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:23 schreef ddx het volgende:
Ik had vorige week op dit punt een automobilist die beetje moeilijk deed :
https://goo.gl/maps/pykUnUSeRu8FhXYw5
(weg om onder a4 door te komen)
Ik kwam vanaf de Veenderveldweg en wilde naar de Achterweg.
Het is niet helemaal duidelijk of je daar nou wel of niet mag fietsen.
Ik heb geen borden gezien dat het niet mag, maar voor je gevoel hoor je daar niet te fietsen.
Naja 100 meter en dan kan je aan andere kant weer een fietspad op.
Alleen die automobilist begon meteen te schreeuwen je mag hier niet fietsen en daarna vol op de rem toen ik achter hem aanreed en liter ruitenwisservloeisof spuiten.
Even tot 10 tellen dan maar en lekker verder fietsen![]()
Ik heb op google maps gekeken, maar geen idee hoe je zonder 10km om te rijden naar de andere kant komt via andere route.
De grap is dat als je daar van de tegenovergestelde richting komt, er wel een verbodsbord staat voor het industrieterreinquote:Op woensdag 1 mei 2019 11:23 schreef ddx het volgende:
Ik had vorige week op dit punt een automobilist die beetje moeilijk deed :
https://goo.gl/maps/pykUnUSeRu8FhXYw5
(weg om onder a4 door te komen)
Ik kwam vanaf de Veenderveldweg en wilde naar de Achterweg.
Het is niet helemaal duidelijk of je daar nou wel of niet mag fietsen.
Ik heb geen borden gezien dat het niet mag, maar voor je gevoel hoor je daar niet te fietsen.
Naja 100 meter en dan kan je aan andere kant weer een fietspad op.
Alleen die automobilist begon meteen te schreeuwen je mag hier niet fietsen en daarna vol op de rem toen ik achter hem aanreed en liter ruitenwisservloeisof spuiten.
Even tot 10 tellen dan maar en lekker verder fietsen![]()
Ik heb op google maps gekeken, maar geen idee hoe je zonder 10km om te rijden naar de andere kant komt via andere route.
Panaracer Pasela, Marten heeft ze als het goed is ook in 630quote:Op woensdag 1 mei 2019 21:17 schreef Fretwork het volgende:
Nieuwe banden voor m'n stadsracefiets gekocht, had ik 630 moeten hebben ipv 622.
Iemand tips voor goedkope 630 banden?
Maar die vind ik net wat te duurquote:Op woensdag 1 mei 2019 22:16 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Panaracer Pasela, Marten heeft ze als het goed is ook in 630
Ik zou hem niet zo langs Rotterdam laten lopen en ook niet door de Hoekse waard.quote:Op woensdag 8 mei 2019 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.strava.com/routes/18775553
Van de zomer ga ik deze tocht fietsen. Even op de koffie bij mijn broertje op de camping.
Heeft iemand nog tips voor mooie routes in die omgeving?
Dan moet ik uiteindelijk bij vlissingen met het pont of met de bus door de tunnel. In geen van beide zin.quote:Op woensdag 8 mei 2019 22:53 schreef dop het volgende:
[..]
Ik zou hem niet zo langs Rotterdam laten lopen en ook niet door de Hoekse waard.
Waarom niet via Zeeland?
Okay als je echt geen pont wil dan snap ik hetquote:Op woensdag 8 mei 2019 22:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan moet ik uiteindelijk bij vlissingen met het pont of met de bus door de tunnel. In geen van beide zin.
Je weet verder wel dat Mallorca een eiland is?quote:Op woensdag 8 mei 2019 23:20 schreef DeLoet het volgende:
Ik zit lekker in mallorca. Huurfietsje met Ultegra di2, dat schakelt wel goed. Wel even gek om op een andere fiets te rijden ..
Wat een afstand is dat hé? Nabij Lille is er weinig aan, lijkt me mooier om daar de kust te volgen maar dan wordt het nog langer misschien?quote:Op woensdag 8 mei 2019 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.strava.com/routes/18775553
Van de zomer ga ik deze tocht fietsen. Even op de koffie bij mijn broertje op de camping.
Heeft iemand nog tips voor mooie routes in die omgeving?
Nee ik was zondag jl. nog naar de zomoco. Ik was alleen te laat voor de start; ik was met de auto maar de snelweg bleek afgesloten dus ik moest omrijden. Ik kwam 10 min voor de start binnen ofzo. Snel omgekleed maar ze waren al gestart. De jury liet mij nog wel aansluiten en gaf me een ronde vergoeding. Hagel en regen in de koers maar 't ging toch lekker.quote:
Dat ben ik met je eens, maar ik ben al eens over de deltawerken gegaan. En nog nooit door Rotterdam.quote:Op woensdag 8 mei 2019 23:09 schreef dop het volgende:
[..]
Okay als je echt geen pont wil dan snap ik het
Zondag nog over de delta werken gefietst. Zou ik die pont wel waard vinden
en dan ga je over de van brienenoordbrug?quote:Op donderdag 9 mei 2019 08:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar ik ben al eens over de deltawerken gegaan. En nog nooit door Rotterdam.
En ik moet nog op kraamvisite in Rotterdam
Heb daar ook wel eens 2 weken gestaan. Tommeke was daar toen ook. Super mooi fietsgebied idd. Mooie, rustige en goede wegen! Heb je de muur van Vianden ook gereden? Die gaat over de 22%quote:Op donderdag 9 mei 2019 08:10 schreef Flipmoehoe het volgende:
Ik ben een paar dagen in Luxemburg geweest, daar 2 (kleine) ritjes gemaakt. Zaten dicht bij Vianden, Geweldig mooi fietsgebied!
Alleen lange stukken boven de 10% vind ik niet leuk
Ik hoorde het van Tommeke via Instagram al, ben nog langs de camping gefietst waar jullie toen zatenquote:Op donderdag 9 mei 2019 09:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heb daar ook wel eens 2 weken gestaan. Tommeke was daar toen ook. Super mooi fietsgebied idd. Mooie, rustige en goede wegen! Heb je de muur van Vianden ook gereden? Die gaat over de 22%
Ik zou zelf niet heen en terug doen maar de trein pakken naar Bayonne of Hendaye en vanaf daar terugfietsen. Dat eerste stuk is erg mooi.quote:Op woensdag 8 mei 2019 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.strava.com/routes/18775553
Van de zomer ga ik deze tocht fietsen. Even op de koffie bij mijn broertje op de camping.
Heeft iemand nog tips voor mooie routes in die omgeving?
leukquote:Op donderdag 9 mei 2019 10:16 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Ik hoorde het van Tommeke via Instagram al, ben nog langs de camping gefietst waar jullie toen zaten
Of ik de muur van Vianden heb gefietst weet ik niet.. wel vanuit Vianden de klinkerweg omhoog richting het kasteel. Maar dat was rond de 10% geloof ik.
Wegen zijn er idd erg goed, auto's (die je ook nauwelijks tegenkomt) gaan ook ruim langs je heen.
mijn 2 rit(jes) daar:
https://www.strava.com/activities/2334378348
https://www.strava.com/activities/2338092363
Zomoco bij ahoy?quote:Op donderdag 9 mei 2019 06:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee ik was zondag jl. nog naar de zomoco. Ik was alleen te laat voor de start; ik was met de auto maar de snelweg bleek afgesloten dus ik moest omrijden. Ik kwam 10 min voor de start binnen ofzo. Snel omgekleed maar ze waren al gestart. De jury liet mij nog wel aansluiten en gaf me een ronde vergoeding. Hagel en regen in de koers maar 't ging toch lekker.
Ik rijd af en toe ook in die zomoco, al heb ik ook wel regelmatig knwu koers dus nog niets geplandquote:
Ga je dan met de A of met de B mee?quote:Op donderdag 9 mei 2019 13:43 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Ik rijd af en toe ook in die zomoco, al heb ik ook wel regelmatig knwu koers dus nog niets gepland
Ik heb eerst (met dispensatie) bij de B gereden, maar heb inmiddels wel de snelheid voor de A. Denk wel dat als het lekker gaat ik nog aansluit bij de Bquote:Op donderdag 9 mei 2019 13:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ga je dan met de A of met de B mee?
Weet je nog Gaymuhle ofzo?quote:Op donderdag 9 mei 2019 14:11 schreef Tommeke het volgende:
Ja, Luxemburg is echt leuk. Was ook gezellig om een paar dagen met Patty op pad te gaan!
Ik heb nu echt heel grof de route uitgetekend. Het heeft weinig zin om alle details in te vullen als iemand opeens met een veel beter plan komt.quote:Op donderdag 9 mei 2019 09:27 schreef dop het volgende:
[..]
en dan ga je over de van brienenoordbrug?
Langs de rotte is wel prima dan maar stukje er voor en na loopt vreemd.
Zal eens kijken of ik dat beter kan tekenen voor je
Dat kan ook. Is dat goed te doen, per trein?quote:Op donderdag 9 mei 2019 10:36 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik zou zelf niet heen en terug doen maar de trein pakken naar Bayonne of Hendaye en vanaf daar terugfietsen. Dat eerste stuk is erg mooi.
Dat zekerquote:Op donderdag 9 mei 2019 17:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat kan ook. Is dat goed te doen, per trein?
Ik hoorde dat je in de TGV je fiets in een tas moet doen? Wat is jouw ervaring daarmee?quote:Op donderdag 9 mei 2019 21:54 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat zeker
In principe is het dan Amsterdam - Brussel, Brussel met 1x overstappen naar Lille. Daarna hangt het er even vanaf, ik heb ooit een direkte TGV met fietstransport gehad van Lille naar Hendaye. Daarna vaker de nachttrein gepakt van Parijs naar Hendaye. Is dus zeker goed te doen.
Dat is alleen bij TGV's zonder fietsmeename. Er komen steeds meer TGV's met een plek voor een fiets. Die kost je dan een klein bedrag en moet je reserveren.quote:Op donderdag 9 mei 2019 21:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik hoorde dat je in de TGV je fiets in een tas moet doen? Wat is jouw ervaring daarmee?
Ik zie dit nergens op internet staan? Maar dat klinkt goed!quote:Op vrijdag 10 mei 2019 08:07 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat is alleen bij TGV's zonder fietsmeename. Er komen steeds meer TGV's met een plek voor een fiets. Die kost je dan een klein bedrag en moet je reserveren.
Als je de route bekijkt (nadat je hem hebt gemaakt en opgeslagen) zie je onderaan alle segmenten op de route staan. Weet niet hoe nauwkeurig het is verder..quote:Op vrijdag 10 mei 2019 09:55 schreef Vinniiee het volgende:
Is er een manier op alle segmenten op strava in een zelf gecreëerde route te bekijken?
Toevallig afgelopen week wat lopen klikken op de sncf site, maar bijna geen tgv's vinden waar je fiets kan meenemen.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 08:07 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat is alleen bij TGV's zonder fietsmeename. Er komen steeds meer TGV's met een plek voor een fiets. Die kost je dan een klein bedrag en moet je reserveren.
https://www.strava.com/activities/1876301062quote:Op woensdag 8 mei 2019 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.strava.com/routes/18775553
Van de zomer ga ik deze tocht fietsen. Even op de koffie bij mijn broertje op de camping.
Heeft iemand nog tips voor mooie routes in die omgeving?
Ja niet echt, want ik heb ongeveer 5 segmenten in dat rijtje staan van dezelfde klim, terwijl er meer klimmen in die route zitten.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 10:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als je de route bekijkt (nadat je hem hebt gemaakt en opgeslagen) zie je onderaan alle segmenten op de route staan. Weet niet hoe nauwkeurig het is verder..
Gpx downloaden en uploaden als prive rit ?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 09:55 schreef Vinniiee het volgende:
Is er een manier op alle segmenten op strava in een zelf gecreëerde route te bekijken?
fastferry van hoek v Holland (berghaven) naar maasvlakte (antarticaweg) is ook een goede optie https://www.ret.nl/home/r(...)fast-ferry-page.htmlquote:Op vrijdag 10 mei 2019 11:02 schreef ddx het volgende:
[..]
https://www.strava.com/activities/1876301062
Zo langs de kust naar beneden richting Frankrijk is erg mooie route.
Bij Maassluis een pont, maar is zelfde idee als Noordzeekanaal pontjes. (alleen niet gratis)
En bij Vlissingen heb je een veerboot, dan ben je iets langer onderweg maar kan je mooi combineren met even rustig zitten/eten.
Dat zou inderdaad ook een optie zijn. Thanks.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 11:12 schreef ddx het volgende:
[..]
Gpx downloaden en uploaden als prive rit ?
De lijst van segmenten die bij route staan is maar heel beperkt.
Tijdens het route bouwen kan je ook aanvinken dat hij segmenten laat zien, dan kan je daar de route op baseren.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 11:09 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ja niet echt, want ik heb ongeveer 5 segmenten in dat rijtje staan van dezelfde klim, terwijl er meer klimmen in die route zitten.
Doe het nu maar omslagtig en de segment browser naast de route houden en zo kijken welke segmenten erin zitten.
Even opgezocht en inderdaad, dat kan. Bedanktquote:Op vrijdag 10 mei 2019 11:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tijdens het route bouwen kan je ook aanvinken dat hij segmenten laat zien, dan kan je daar de route op baseren.
Ja keren dat ik die wou nemen kwam het alleen niet echt uit kwa vaartijden, dus kon ik beter doorfietsen naar Maassluis.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 11:17 schreef dop het volgende:
[..]
fastferry van hoek v Holland (berghaven) naar maasvlakte (antarticaweg) is ook een goede optie https://www.ret.nl/home/r(...)fast-ferry-page.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |