Niks utopia. Denk jij dat een klein groepje molukkers op de langere termijn belangrijker is dan principes en jurisprudentie in dit land? Dit wordt op een gegeven moment een praktische overweging.quote:Op woensdag 3 april 2019 14:34 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee je leeft in een utopia. Alles wat je zojuist hebt gezegd, daar is geen sprake van. Je hebt nog steeds oogkleppen op.
Ook als dat niet gebeurt geeft het geen enkel recht voor het doen van vernielingen, bedreigingen en allerlei andere wetsovertredingen. Gewoon niet.quote:Op woensdag 3 april 2019 14:36 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Lekker makkelijk, men moet gewoon netjes overleggen
blijkbaar is dat niet zo makkelijkquote:Op woensdag 3 april 2019 14:36 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Lekker makkelijk, men moet gewoon netjes overleggen
Al 60 jaar voordat jij geboren was. De lange termijn duurt voort. De Molukse wijk van Alphen ad Rhijn heeft recentelijk nog bezoek gehad van Koning Willem-Alexander en Koninging Maxima als koninklijk eerbetoon aan het 50-jarig bestaan van de wijk.quote:Op woensdag 3 april 2019 14:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Niks utopia. Denk jij dat een klein groepje molukkers op de langere termijn belangrijker is dan principes en jurisprudentie in dit land? Dit wordt op een gegeven moment een praktische overweging.
Er zal gewoon een eind aan komen aan dit "speciale rechten" gedoe en wat mij betreft kan dat niet snel genoeg.
Daarom bieden die corporaties ook altijd achteraf excuses aan, evenals de burgemeester van Hoogeveen destijds.quote:
"Het beschermde volk". Zwaar complex heb je daar. Jij denkt dat een bezoekje van de koning een endorsement is van een situatie en een garantie dat iets tot time immemorial zal door blijven gaan?quote:Op woensdag 3 april 2019 14:41 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Al 60 jaar voordat jij geboren was. De lange termijn duurt voort. De Molukse wijk van Alphen ad Rhijn heeft recentelijk nog bezoek gehad van Koning Willem-Alexander en Koninging Maxima als koninklijk eerbetoon aan het 50-jarig bestaan van de wijk.
Je leeft in een utopia kerel. De speciale status van het Molukse volk wordt koninklijk beschermd. De Molukkers zijn het beschermde volk, dat wordt beschermd tegen onwetende haters zoals jou.
Is het misschien jaloezie, omdat niemand problemen heeft met die Molukse wijken en ze gesteund worden door de koning?
New sorry een probleem los je op door eerst naar de oorzaak te kijken. Het is niet netjes van de woningcorporatie om geen overleg te plegen. Dat geld voor blank, zwart, Chinees, Turk en Hollander. Gewoon normaal doenquote:Op woensdag 3 april 2019 14:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ook als dat niet gebeurt geeft het geen enkel recht voor het doen van vernielingen, bedreigingen en allerlei andere wetsovertredingen. Gewoon niet.
Nee, ik open alleen jou ogen en kom je vertellen dat Nederland niet werkt zoals hoe jij het graag zietquote:Op woensdag 3 april 2019 14:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
"Het beschermde volk". Zwaar complex heb je daar. Jij denkt dat een bezoekje van de koning een endorsement is van een situatie en een garantie dat iets tot time immemorial zal door blijven gaan?
ja je moet de boel ff sussenquote:Op woensdag 3 april 2019 14:42 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Daarom bieden die corporaties ook altijd achteraf excuses aan, evenals de burgemeester van Hoogeveen destijds.
En ik kom je vertellen dat wat jij denkt dat een mooi afgebakend tuintje is voor te genieten van je pensioennetje eigenlijk over de lijn staat van de buren en dat het een kwestie van tijd is dat de gemeente de boel komt opbreken.quote:Op woensdag 3 april 2019 14:45 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee, ik open alleen jou ogen en kom je vertellen dat Nederland niet werkt zoals hoe jij het graag ziet
Wie zegt dat iets niet in time immemorial zal door blijven gaan. Jij bent het bezit van een glazen bol jongeman.quote:Op woensdag 3 april 2019 14:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
"Het beschermde volk". Zwaar complex heb je daar. Jij denkt dat een bezoekje van de koning een endorsement is van een situatie en een garantie dat iets tot time immemorial zal door blijven gaan?
Gelukkig worden de woningen ook aan niet-Molukkers toegewezen. Of je dat nou leuk vindt of niet. Het werkt idd. niet zoals jij het graag ziet.quote:Op woensdag 3 april 2019 14:45 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee, ik open alleen jou ogen en kom je vertellen dat Nederland niet werkt zoals hoe jij het graag ziet
Nee ik heb een beetje kennis van hoe Nederland werkt en hoe speciale privileges uiteindelijk gewoon afgenomen zullen worden. Zou me niks verbazen als het al zo is.quote:Op woensdag 3 april 2019 14:48 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Wie zegt dat iets niet in time immemorial zal door blijven gaan. Jij bent het bezit van een glazen bol jongeman.
Duurt wel erg lang, we leven al 60 jaar met Molukse wijken, en de burgemeester van Hoogeveen bad nog zijn excuses aan in 2014, in 2015 kwam de koning op bezoek.quote:Op woensdag 3 april 2019 14:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En ik kom je vertellen dat wat jij denkt dat een mooi afgebakend tuintje is voor te genieten van je pensioennetje eigenlijk over de lijn staat van de buren en dat het een kwestie van tijd is dat de gemeente de boel komt opbreken.
Ja je verbaast je suf, aangezien de wijken en privileges er nog zijn. Je hebt niet echt kennis, je zit er nog steeds de hele tijd naastquote:Op woensdag 3 april 2019 14:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee ik heb een beetje kennis van hoe Nederland werkt en hoe speciale privileges uiteindelijk gewoon afgenomen zullen worden. Zou me niks verbazen als het al zo is.
Nee dat worden ze niet, er worden ruiten ingegooid en de toewijzing werd teruggedraaid in 2004 in Sittard, in 2003 in Moordrecht en in 2014 in Hoogeveen.quote:Op woensdag 3 april 2019 14:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Gelukkig worden de woningen ook aan niet-Molukkers toegewezen. Of je dat nou leuk vindt of niet. Het werkt idd. niet zoals jij het graag ziet.
Ik kan de nieuwe toewijzingen ruiken. Jij ook?quote:Op woensdag 3 april 2019 14:54 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee dat worden ze niet, er worden ruiten ingegooid en de toewijzing werd teruggedraaid in 2004 in Sittard, in 2003 in Moordrecht en in 2014 in Hoogeveen.
kappenquote:
Nee ik ruik het niet. Ik durf te wedden dat er een Molukker in komt te wonen.quote:Op woensdag 3 april 2019 14:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik kan de nieuwe toewijzingen ruiken. Jij ook?
De Nederlandse wet staat eigenrichting niet toe. Ook niet voor Molukkers.quote:Op woensdag 3 april 2019 14:45 schreef Oceanier het volgende:
[..]
New sorry een probleem los je op door eerst naar de oorzaak te kijken. Het is niet netjes van de woningcorporatie om geen overleg te plegen. Dat geld voor blank, zwart, Chinees, Turk en Hollander. Gewoon normaal doen
Je praat wel als een typische Molukker. Wat is er nou moeilijk aan om gewoon te mengen met het volk van het land waar je naar emigreert? M'n vader is toen hij ongeveer 10 was vanuit Indonesië hierheen gekomen, namen veranderd naar Nederlandse naam en gewoon integreren. Waarom moet je in een eigen wijk gaan wonen met al je soortgenoten? Je ziet dat het niet werkt in Osdorp, niet werkt in Zuid-Oost en ook zeker niet in Poelenburg.quote:Op woensdag 3 april 2019 13:10 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Die stereotypes dat Molukkers erom bekend staan voor hun vrienden door het vuur te gaan en Nederland niet (onder internationale druk hun Molukse maten in de steek laten), en Molukkers altijd eten hebben en Nederland gierig is (marshallplan, zak geld van America), ja die kenne we allemaal al. Oud nieuws,
Aub ontopic want je zet jezelf en Nederland en de Molukkers alleen maar voor schut
Hè shit, ik zag wel kansen.quote:Op woensdag 3 april 2019 16:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De Nederlandse wet staat eigenrichting niet toe. Ook niet voor Molukkers.
Want anders bedreigen jullie hem/haar ofzo?quote:Op woensdag 3 april 2019 16:05 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee ik ruik het niet. Ik durf te wedden dat er een Molukker in komt te wonen.
Dan hoop ik dat het nu in 2019 niet gebeurd, men mag niet zwichten voor geweldquote:Op woensdag 3 april 2019 14:54 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee dat worden ze niet, er worden ruiten ingegooid en de toewijzing werd teruggedraaid in 2004 in Sittard, in 2003 in Moordrecht en in 2014 in Hoogeveen.
Nee, Basic Fit Ladies Only filialen en Molukse wijken zijn overal in het hele land te vinden. Je bent niet goed op de hoogtequote:Op woensdag 3 april 2019 16:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De Nederlandse wet staat eigenrichting niet toe. Ook niet voor Molukkers.
Je vader is geen Molukker.quote:Op woensdag 3 april 2019 16:41 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je praat wel als een typische Molukker. Wat is er nou moeilijk aan om gewoon te mengen met het volk van het land waar je naar emigreert? M'n vader is toen hij ongeveer 10 was vanuit Indonesië hierheen gekomen, namen veranderd naar Nederlandse naam en gewoon integreren. Waarom moet je in een eigen wijk gaan wonen met al je soortgenoten? Je ziet dat het niet werkt in Osdorp, niet werkt in Zuid-Oost en ook zeker niet in Poelenburg.
Ze gooien de ruiten in, artikel niet gelezen?quote:Op woensdag 3 april 2019 16:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Want anders bedreigen jullie hem/haar ofzo?
Is al gebeurdquote:Op woensdag 3 april 2019 17:41 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat het nu in 2019 niet gebeurd, men mag niet zwichten voor geweld
Nee je moet geen geweld uitlokken en niet provoceren, maar bovenalles gewoon overleggen en excuses aanbiedenquote:Op woensdag 3 april 2019 14:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja je moet de boel ff sussen
in eerste instantie moet je jezelf gewoon zien te beheersen, daar heb je aan het einde van de dag altijd meer aan
Weet ik, maar toen waren het vooral militairen.... Ik begrijp het idee er achter ook wel, maar het is nu geen 1960 meer en eigenlijk gewoon een vorm van discriminatie. Iedereen heeft recht op die woningen en als Molukkers graag bij elkaar willen wonen prima, maar dan wel volgens de regels.quote:Op woensdag 3 april 2019 19:13 schreef Oceanier het volgende:
[..]
De Molukse wijken zijn vanaf 1960 speciaal voor de Molukse gemeenschap gebouwd in opdracht van de Nederlandse regering om cultuur en identiteit te behouden.
Geweld uitlokkenquote:Op woensdag 3 april 2019 19:17 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee je moet geen geweld uitlokken en niet provoceren, maar bovenalles gewoon overleggen en excuses aanbieden
Dit.quote:Op woensdag 3 april 2019 20:30 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Weet ik, maar toen waren het vooral militairen.... Ik begrijp het idee er achter ook wel, maar het is nu geen 1960 meer en eigenlijk gewoon een vorm van discriminatie. Iedereen heeft recht op die woningen en als Molukkers graag bij elkaar willen wonen prima, maar dan wel volgens de regels.
Ja maar als zij dat niet willen?quote:Op woensdag 3 april 2019 20:30 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Weet ik, maar toen waren het vooral militairen.... Ik begrijp het idee er achter ook wel, maar het is nu geen 1960 meer en eigenlijk gewoon een vorm van discriminatie. Iedereen heeft recht op die woningen en als Molukkers graag bij elkaar willen wonen prima, maar dan wel volgens de regels.
Joh al 15 jaar hebben mensen als jij zulke praatjes. De wijken bestaan nog steeds, word je niet moe van jezelf?quote:Op woensdag 3 april 2019 20:40 schreef DoubleUU het volgende:
Wordt tijd dat die Molukse wijken uit elkaar worden gedreven, Wat een mafkezen joh. Zal ook wel satudarah achter zitten.Het is godverredomme Nederland.
er is geen sprake van geweld uitlokken, die gasten willen die woning verhuren en zolang ze dat volgens de wet doen doen ze het goedquote:Op woensdag 3 april 2019 19:17 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee je moet geen geweld uitlokken en niet provoceren, maar bovenalles gewoon overleggen en excuses aanbieden
Wie, de Molukkers? Het is niet aan hun om dat te bepalen... net zo min als dat aan mij is. Ik kreeg ook m'n sociale huurwoning niet doordat een invalide asielzoeker voorrang kreeg... tja als dat de regels zijn. Als de officiële regel is dat er daar alleen Molukkers mogen wonen snap ik de ophef wel, maar dan moet die wet aangepast worden. Het is gewoon niet meer van deze tijd.quote:
Voor de honderdste keer, dat was niet de schuld van Nederland. Daarbij wilden de Molukkers initieel ook absoluut niet blijven en wilden ze terug. Nederland had ze ook op de boot kunnen zetten en dan was jij nooit geboren.quote:Op woensdag 3 april 2019 19:13 schreef Oceanier het volgende:
Je vader is geen Molukker.
Molukkers mochten niet integreren
Molukkers werden in kampen gestopt
Dus de Molukkers die onder Nederlandse vlag gevochten hebben hadden helemaal niks met Product en Kraai te maken?quote:Op woensdag 3 april 2019 13:13 schreef Oceanier het volgende:
Begrijpend lezen, hij bedoelt dat bepaalde mensen irrelevante foute zaken uit het verleden van de Molukkers terughalen die niks met dit topic te maken hebben. En als datzelfde gebeurt, personen die foute daden van Nederlanders uit het verleden erbij halen wordt men ineens boos en gaat men alle foute daden van Nederland met man en macht (wat een afgang) verdedigen. (Ultranationalisme ten top)
The clue hiervan is, Molukkers mogen hun foute dade niet verdedigen, maar Hollanders wel, maar dat kan natuurlijk niet. Weet je hoe ze dat noemen, ze hebben daar een mooi woord voor. Hypocriet!
Nee netjes overleggen voordat je zomaar niet-Molukkers in plaatst. Als ze graag niet-Molukkers erin willen zetten moet de woningcorporatie zich professioneel gaan gedragen en overleggen met de Molukse wijkraadquote:Op woensdag 3 april 2019 20:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
er is geen sprake van geweld uitlokken, die gasten willen die woning verhuren en zolang ze dat volgens de wet doen doen ze het goed
als jij/jullie/zij dat privilege van een eigen wijk willen blijven houden dan zul je je daarnaar moeten gaan gedragen
Ja je bent nog jong denk ik. Je vergelijkt Molukkers met andere bevolkingsgroepen daar ga je al de fout in. De Molukse vlag word getoont uit solidariteit voor de Molukse politieke gevangenen die jarenlang tot levenslang gevangenisstraf krijgen voor het tonen van de vlag in Indonesie.quote:Op woensdag 3 april 2019 20:58 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wie, de Molukkers? Het is niet aan hun om dat te bepalen... net zo min als dat aan mij is. Ik kreeg ook m'n sociale huurwoning niet doordat een invalide asielzoeker voorrang kreeg... tja als dat de regels zijn. Als de officiële regel is dat er daar alleen Molukkers mogen wonen snap ik de ophef wel, maar dan moet die wet aangepast worden. Het is gewoon niet meer van deze tijd.
In onze straat woonde ook een Molukker, volgens mij met een Nederlandse vrouw getrouwd. Dat is toch veel normaler? Vind het wel apart dat er toch altijd ergens een Molukse vlag te zien is, al is het op een kledingstuk of op z'n auto... maar oke. Het zou bij mijn familie niet eens in hun opkomen om ergens met een Indonesische vlag te lopen. Ik denk dat ik nog nooit een Indonesische vlag ergens bij familie heb gezien. Natuurlijk wordt er wel Indonesisch gepraat (en gegeten) maar verder is het niet zo van belang meer. Het lijkt me dat als je in een wijk gaat wonen met alleen Molukkers, dat toch niet goed is voor integratie en assimilatie. Dat merk ik hier in Poelenburg ook, waar in de Vomar meer Turks wordt gepraat dan NL (ook door medewerkers).
Hij vroeg zich af waarom Molukkers niet gingen integreren. Ik vertelde hem alleen dat dat vanaf 1950 tot 1960 niet mocht van de regering. Dit was geen aanval van mij op Nederland, dus het is niet nodig van je om Nederland hier te verdedigenquote:Op woensdag 3 april 2019 21:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Voor de honderdste keer, dat was niet de schuld van Nederland. Daarbij wilden de Molukkers initieel ook absoluut niet blijven en wilden ze terug. Nederland had ze ook op de boot kunnen zetten en dan was jij nooit geboren.
Kerel dat is nu niet relevant, ik kan ook met Srebenica komen of de Banda-moorden komen. Snap je het punt of moet ik het nog een keer uitleggen?quote:Op woensdag 3 april 2019 21:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus de Molukkers die onder Nederlandse vlag gevochten hebben hadden helemaal niks met Product en Kraai te maken?
Geweld uitlokken???quote:Op woensdag 3 april 2019 19:17 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Aangezien je het nog niet uitgelegd hebt, doe eens.quote:Op woensdag 3 april 2019 21:44 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Kerel dat is nu niet relevant, ik kan ook met Srebenica komen of de Banda-moorden komen. Snap je het punt of moet ik het nog een keer uitleggen?
Ik verdedig niemand. Ik zeg alleen dat als jij de Nederlander was fout kaart gaat spelen jouw voorouders daar ook prima aan meegedaan hebben.quote:Op woensdag 3 april 2019 21:43 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Hij vroeg zich af waarom Molukkers niet gingen integreren. Ik vertelde hem alleen dat dat vanaf 1950 tot 1960 niet mocht van de regering. Dit was geen aanval van mij op Nederland, dus het is niet nodig van je om Nederland hier te verdedigen
van wie zijn die huizen dan?quote:Op woensdag 3 april 2019 21:34 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee netjes overleggen voordat je zomaar niet-Molukkers in plaatst. Als ze graag niet-Molukkers erin willen zetten moet de woningcorporatie zich professioneel gaan gedragen en overleggen met de Molukse wijkraad
Naja om een probleem op te lossen moet je natuurlijk eerst kijken naar de oorzaakquote:Op woensdag 3 april 2019 21:57 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Geweld uitlokken???
Provoceren???
Excuus aanbieden???
Moeten we ze nog in de kont kruipen, ga toch weg man wat een onzin
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |