abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 april 2019 @ 14:36:18 #51
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_186009859
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:34 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee je leeft in een utopia. Alles wat je zojuist hebt gezegd, daar is geen sprake van. Je hebt nog steeds oogkleppen op.
Niks utopia. Denk jij dat een klein groepje molukkers op de langere termijn belangrijker is dan principes en jurisprudentie in dit land? Dit wordt op een gegeven moment een praktische overweging.

Er zal gewoon een eind aan komen aan dit "speciale rechten" gedoe en wat mij betreft kan dat niet snel genoeg.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 3 april 2019 @ 14:38:31 #52
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_186009896
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:36 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Lekker makkelijk, men moet gewoon netjes overleggen
Ook als dat niet gebeurt geeft het geen enkel recht voor het doen van vernielingen, bedreigingen en allerlei andere wetsovertredingen. Gewoon niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator woensdag 3 april 2019 @ 14:39:12 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_186009915
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:36 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Lekker makkelijk, men moet gewoon netjes overleggen
blijkbaar is dat niet zo makkelijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_186009952
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Niks utopia. Denk jij dat een klein groepje molukkers op de langere termijn belangrijker is dan principes en jurisprudentie in dit land? Dit wordt op een gegeven moment een praktische overweging.

Er zal gewoon een eind aan komen aan dit "speciale rechten" gedoe en wat mij betreft kan dat niet snel genoeg.
Al 60 jaar voordat jij geboren was. De lange termijn duurt voort. De Molukse wijk van Alphen ad Rhijn heeft recentelijk nog bezoek gehad van Koning Willem-Alexander en Koninging Maxima als koninklijk eerbetoon aan het 50-jarig bestaan van de wijk.

Je leeft in een utopia kerel. De speciale status van het Molukse volk wordt koninklijk beschermd. De Molukkers zijn het beschermde volk, dat wordt beschermd tegen onwetende haters zoals jou.

Is het misschien jaloezie, omdat niemand problemen heeft met die Molukse wijken en ze gesteund worden door de koning?
West-Melanesia
pi_186009963
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

blijkbaar is dat niet zo makkelijk
Daarom bieden die corporaties ook altijd achteraf excuses aan, evenals de burgemeester van Hoogeveen destijds.
West-Melanesia
  woensdag 3 april 2019 @ 14:43:42 #56
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_186009982
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:41 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Al 60 jaar voordat jij geboren was. De lange termijn duurt voort. De Molukse wijk van Alphen ad Rhijn heeft recentelijk nog bezoek gehad van Koning Willem-Alexander en Koninging Maxima als koninklijk eerbetoon aan het 50-jarig bestaan van de wijk.

Je leeft in een utopia kerel. De speciale status van het Molukse volk wordt koninklijk beschermd. De Molukkers zijn het beschermde volk, dat wordt beschermd tegen onwetende haters zoals jou.

Is het misschien jaloezie, omdat niemand problemen heeft met die Molukse wijken en ze gesteund worden door de koning?
"Het beschermde volk". Zwaar complex heb je daar. Jij denkt dat een bezoekje van de koning een endorsement is van een situatie en een garantie dat iets tot time immemorial zal door blijven gaan?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_186010004
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ook als dat niet gebeurt geeft het geen enkel recht voor het doen van vernielingen, bedreigingen en allerlei andere wetsovertredingen. Gewoon niet.
New sorry een probleem los je op door eerst naar de oorzaak te kijken. Het is niet netjes van de woningcorporatie om geen overleg te plegen. Dat geld voor blank, zwart, Chinees, Turk en Hollander. Gewoon normaal doen
West-Melanesia
pi_186010020
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]

"Het beschermde volk". Zwaar complex heb je daar. Jij denkt dat een bezoekje van de koning een endorsement is van een situatie en een garantie dat iets tot time immemorial zal door blijven gaan?
Nee, ik open alleen jou ogen en kom je vertellen dat Nederland niet werkt zoals hoe jij het graag ziet
West-Melanesia
  Moderator woensdag 3 april 2019 @ 14:46:59 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_186010040
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:42 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Daarom bieden die corporaties ook altijd achteraf excuses aan, evenals de burgemeester van Hoogeveen destijds.
ja je moet de boel ff sussen

in eerste instantie moet je jezelf gewoon zien te beheersen, daar heb je aan het einde van de dag altijd meer aan
  woensdag 3 april 2019 @ 14:47:38 #60
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_186010062
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:45 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee, ik open alleen jou ogen en kom je vertellen dat Nederland niet werkt zoals hoe jij het graag ziet
En ik kom je vertellen dat wat jij denkt dat een mooi afgebakend tuintje is voor te genieten van je pensioennetje eigenlijk over de lijn staat van de buren en dat het een kwestie van tijd is dat de gemeente de boel komt opbreken.
pi_186010087
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wie zegt dat iets niet in time immemorial zal door blijven gaan. Jij bent het bezit van een glazen bol jongeman.
West-Melanesia
  woensdag 3 april 2019 @ 14:49:14 #62
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186010112
quote:

[..]

Gelukkig worden de woningen ook aan niet-Molukkers toegewezen. Of je dat nou leuk vindt of niet. Het werkt idd. niet zoals jij het graag ziet.
  woensdag 3 april 2019 @ 14:49:17 #63
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_186010117
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:48 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Wie zegt dat iets niet in time immemorial zal door blijven gaan. Jij bent het bezit van een glazen bol jongeman.
Nee ik heb een beetje kennis van hoe Nederland werkt en hoe speciale privileges uiteindelijk gewoon afgenomen zullen worden. Zou me niks verbazen als het al zo is.
pi_186010137
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:47 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En ik kom je vertellen dat wat jij denkt dat een mooi afgebakend tuintje is voor te genieten van je pensioennetje eigenlijk over de lijn staat van de buren en dat het een kwestie van tijd is dat de gemeente de boel komt opbreken.
Duurt wel erg lang, we leven al 60 jaar met Molukse wijken, en de burgemeester van Hoogeveen bad nog zijn excuses aan in 2014, in 2015 kwam de koning op bezoek.

Een kwestie van tijd? Het is de omgekeerde wereld bij jou, oh wacht, dat had ik al gezegd, utopia.
West-Melanesia
pi_186010180
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee ik heb een beetje kennis van hoe Nederland werkt en hoe speciale privileges uiteindelijk gewoon afgenomen zullen worden. Zou me niks verbazen als het al zo is.
Ja je verbaast je suf, aangezien de wijken en privileges er nog zijn. Je hebt niet echt kennis, je zit er nog steeds de hele tijd naast
West-Melanesia
pi_186010243
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:49 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Gelukkig worden de woningen ook aan niet-Molukkers toegewezen. Of je dat nou leuk vindt of niet. Het werkt idd. niet zoals jij het graag ziet.
Nee dat worden ze niet, er worden ruiten ingegooid en de toewijzing werd teruggedraaid in 2004 in Sittard, in 2003 in Moordrecht en in 2014 in Hoogeveen.
West-Melanesia
  woensdag 3 april 2019 @ 14:57:55 #67
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186010342
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:54 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee dat worden ze niet, er worden ruiten ingegooid en de toewijzing werd teruggedraaid in 2004 in Sittard, in 2003 in Moordrecht en in 2014 in Hoogeveen.
Ik kan de nieuwe toewijzingen ruiken. Jij ook?
pi_186010680
Toen ik als klein jongetje voor het eerste hoorde van een Molukse wijk en de daarbij behorende regels, vond ik het supercool dat zoiets bestond. Trots op Nederland, dat zij zo’n constructie gebouwd en bedacht hadden. Die wijken bestonden toen al tientallen jaren. Totdat in 2004 een conflict voor het eerst na 44 jaar in het nieuws kwam. Toen merkte ik dat volwassen mensen altijd wel wat te zeiken hadden, de grote boze volwassenen wereld, gatverdamme.

Gelukkig bestaan die wijken nog steeds, en wordt er hard en nauw samengewerkt tussen verschillende instanties om dit intact te houden.
West-Melanesia
  Moderator woensdag 3 april 2019 @ 15:17:06 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_186010780
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 15:16 schreef Oceanier het volgende:

[..]
kappen
pi_186011880
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik kan de nieuwe toewijzingen ruiken. Jij ook?
Nee ik ruik het niet. Ik durf te wedden dat er een Molukker in komt te wonen.
West-Melanesia
  woensdag 3 april 2019 @ 16:31:46 #71
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_186012484
quote:

[..]

New sorry een probleem los je op door eerst naar de oorzaak te kijken. Het is niet netjes van de woningcorporatie om geen overleg te plegen. Dat geld voor blank, zwart, Chinees, Turk en Hollander. Gewoon normaal doen
De Nederlandse wet staat eigenrichting niet toe. Ook niet voor Molukkers.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_186012756
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 13:10 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Die stereotypes dat Molukkers erom bekend staan voor hun vrienden door het vuur te gaan en Nederland niet (onder internationale druk hun Molukse maten in de steek laten), en Molukkers altijd eten hebben en Nederland gierig is (marshallplan, zak geld van America), ja die kenne we allemaal al. Oud nieuws,

Aub ontopic want je zet jezelf en Nederland en de Molukkers alleen maar voor schut
Je praat wel als een typische Molukker. Wat is er nou moeilijk aan om gewoon te mengen met het volk van het land waar je naar emigreert? M'n vader is toen hij ongeveer 10 was vanuit Indonesië hierheen gekomen, namen veranderd naar Nederlandse naam en gewoon integreren. Waarom moet je in een eigen wijk gaan wonen met al je soortgenoten? Je ziet dat het niet werkt in Osdorp, niet werkt in Zuid-Oost en ook zeker niet in Poelenburg.
Facts don't care about your feelings
pi_186012768
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 16:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De Nederlandse wet staat eigenrichting niet toe. Ook niet voor Molukkers.
Hè shit, ik zag wel kansen.
pi_186012870
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 16:05 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee ik ruik het niet. Ik durf te wedden dat er een Molukker in komt te wonen.
Want anders bedreigen jullie hem/haar ofzo?
pi_186014185
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:54 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat het nu in 2019 niet gebeurd, men mag niet zwichten voor geweld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')