abonnement Unibet Coolblue
pi_185998207
De gegevens in het kader hieronder worden automatisch up-to-date gehouden. De inhoud ervan is in ontwikkeling.

Bedenk dat alle informatie in deze OP onder voorbehoud is en dat de meest actuele informatie altijd op de website van de bank te vinden is.



Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Alle spaartegoeden worden door De Nederlandsche Bank gegarandeerd tot 100.000 euro per rekeninghouder per bank (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele).

Uitzonderingen:
Argenta valt onder het Belgische Garantiestelsel. Ook in België wordt nu 100.000 euro volledig gegarandeerd door de Belgische overheid.
Bank of Scotland valt onder het Britse depositograntiestelsel. De maximale dekking per 31 december 2010 is 85.000 pond. Deze limiet is gebaseerd op de limiet die geldt in de Eurozone (100.000 euro) en wordt in 2015 opnieuw bepaald op basis van de dan geldende wisselkoersen, waarbij omgerekend het garantiebedrag circa 100.000 euro moet zijn. Als de koers van het Britse pond tussentijds daalt, is de garantie omgerekend in euro's lager. Als de koers van het pond stijgt is de garantie omgerekend in euro's hoger.
ICBC Valt onder het Luxemburgse garantiestelsel. Gegarandeerd tot 100.000 euro

Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag.

Overzicht opheffing deposito's


Actuele rente van de Europese Centrale Bank:


12 maands Euribor



Handige links:
http://www.spaarinformatie.nl
http://www.rekeninginfo.nl
http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp
http://www.overgeld.nl
http://mistermoney.rtl.nl/sparen.asp
http://www.geldenrecht.nl
http://www.renteplaza.com

Voor meer informatie over verwerkingstijden tussen verschillende banken:
http://forum.spaarinforma(...)=5923&p=55932#p55932

Hou dit AUB een spaartopic.
Discusseren over speculeren en beleggen kan hier: Topicreeks: AEX: De Beursvloer

De kleine lettertjes:
TS is niet aansprakelijk voor verkeerde of onjuiste informatie in de OP
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 2 april 2019 @ 21:20:22 #2
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_185998235
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De Mastercard is een debit creditcard, je betaalt direct van je betaalrekening, dus er is geen hoge rente voor gespreid betalen en je kunt geen geld uitgeven dat je niet hebt.
duidelijk :)
Dank je.

Dat is voor mij toch een dealbreaker. Niet dat ik geld uit wil geven wat ik niet heb maar dat ik eerst geld er naar toe over moet maken eigenlijk wel.

Dan houd ik toch gewoon maar de bankzaken zoals ik ze nu heb.

En dan stop ik nu weer met offtopic doen :D
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_185998279
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:20 schreef Nizno het volgende:

[..]

duidelijk :)
Dank je.

Dat is voor mij toch een dealbreaker. Niet dat ik geld uit wil geven wat ik niet heb maar dat ik eerst geld er naar toe over moet maken eigenlijk wel.

Dan houd ik toch gewoon maar de bankzaken zoals ik ze nu heb.

En dan stop ik nu weer met offtopic doen :D
^O^
  zaterdag 6 april 2019 @ 19:15:04 #4
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_186070860
Over de TT: 'iets minder lage' lijkt mij meer de lading dekken dan 'iets hogere'. 'Hogere' is de vergelijkende trap van hoog en de rente van de grote banken is juist heel laag.
pi_186439902
VAndaag email: MoneYou verlaagt de rentes: voor zover ik kan zien alles met 0,05% naar beneden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_186737718
Wat is jullie mening over de Italiaanse banken zoals Civibank, Banca Sistema en Vivibanca? Ze staan overal bovenaan qua rentepercentage in de deposito vergelijkingsites (althans op de Duitse). Ik lees slechte verhalen over de Italiaanse bankensector maar heb nog niet gelezen dat er de afgelopen jaren een bank daadwerkelijk failliet is gegaan (wel 1 gered door de overheid) waarna het depositogarantiestelsel in werking moest treden. Of is dit wel gebeurd de afgelopen 5 jaar in Italie bij een bank? Ik zou dit graag horen.

Ik vraag me namelijk af in hoeverre dat garantiestelsel in Italie betrouwbaar is en of ze daadwerkelijk alles tot 100K probleemloos en redelijk snel terugstorten. Wat is jullie mening hierover?
Zouden jullie het aandurven geld te parkeren voor een aantal jaar bij een Italiaanse bank als deze gemiddeld 0,3-0,5% meer rente per jaar uitkeren dan de andere depositos?
pi_186737824
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 06:44 schreef Mister1984 het volgende:
Wat is jullie mening over de Italiaanse banken zoals Civibank, Banca Sistema en Vivibanca? Ze staan overal bovenaan qua rentepercentage in de deposito vergelijkingsites (althans op de Duitse). Ik lees slechte verhalen over de Italiaanse bankensector maar heb nog niet gelezen dat er de afgelopen jaren een bank daadwerkelijk failliet is gegaan (wel 1 gered door de overheid) waarna het depositogarantiestelsel in werking moest treden. Of is dit wel gebeurd de afgelopen 5 jaar in Italie bij een bank? Ik zou dit graag horen.

Ik vraag me namelijk af in hoeverre dat garantiestelsel in Italie betrouwbaar is en of ze daadwerkelijk alles tot 100K probleemloos en redelijk snel terugstorten. Wat is jullie mening hierover?
Zouden jullie het aandurven geld te parkeren voor een aantal jaar bij een Italiaanse bank als deze gemiddeld 0,3-0,5% meer rente per jaar uitkeren dan de andere depositos?
Ik zou het wel aandurven. Maar over hoeveel procent hebben we het dan überhaupt? Bigbank geeft 1.5% voor 10 jaar. Dat zijn voor mij niet echt interessante tarieven.
pi_186738650
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 07:18 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik zou het wel aandurven. Maar over hoeveel procent hebben we het dan überhaupt? Bigbank geeft 1.5% voor 10 jaar. Dat zijn voor mij niet echt interessante tarieven.
Hier staan ook wel wat Italiaanse banken tussen: https://www.savedo.nl vallen allemaal onder het Europese garantie stelsel natuurlijk. Je kunt ook spreiden over banken en deposito's, maar persoonlijk zou ik dan max 1, 2 jaar kiezen.

Ik ben bezig met een USD rekening te openen bij garantie bank daar zit dan wel een rente van 1.25% vrij opneembaar op, maar is niet echt sparen gezien het valuta risico.
pi_186739640
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 09:11 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Hier staan ook wel wat Italiaanse banken tussen: https://www.savedo.nl vallen allemaal onder het Europese garantie stelsel natuurlijk. Je kunt ook spreiden over banken en deposito's, maar persoonlijk zou ik dan max 1, 2 jaar kiezen.

Ik ben bezig met een USD rekening te openen bij garantie bank daar zit dan wel een rente van 1.25% vrij opneembaar op, maar is niet echt sparen gezien het valuta risico.
Er is (nog) geen Europees garantiestelsel. Als een Italiaanse bank omkiept moet je dus de Italianen aanspreken om je geld terug te kunnen krijgen.
pi_186739929
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 10:10 schreef J.B. het volgende:

[..]

Er is (nog) geen Europees garantiestelsel. Als een Italiaanse bank omkiept moet je dus de Italianen aanspreken om je geld terug te kunnen krijgen.
Is dit dan iets anders;
https://www.savedo.nl/zo-werkt/depositogarantie
pi_186740842
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 10:29 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Is dit dan iets anders;
https://www.savedo.nl/zo-werkt/depositogarantie
Er zijn Europese regels mbt het garantiestelsel, maar de lidstaten (plus een aantal andere landen) moeten het zelf regelen en in het geval het garantiestelsel in werking treedt hier ook voor opdraaien. De vraag is dus hoe zeer je de banken vertrouwt, en als het mis gaat, hoe zeer je het land vertrouwt dat ze hiervoor op kunnen draaien.
pi_186740980
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 09:11 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Hier staan ook wel wat Italiaanse banken tussen: https://www.savedo.nl vallen allemaal onder het Europese garantie stelsel natuurlijk. Je kunt ook spreiden over banken en deposito's, maar persoonlijk zou ik dan max 1, 2 jaar kiezen.

Ik ben bezig met een USD rekening te openen bij garantie bank daar zit dan wel een rente van 1.25% vrij opneembaar op, maar is niet echt sparen gezien het valuta risico.
1,25%. Dat zeg ik, waar doe je de moeite voor joh
pi_186741103
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 11:30 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

1,25%. Dat zeg ik, waar doe je de moeite voor joh
lol misschien kan ik er ook wel vanaf zien. Is ook wel weer een hoop gedoe. Beter een handje vol dividend aandelen kopen en kleine buffer aanhouden bij eigen bank.
pi_186747634
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 11:22 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Er zijn Europese regels mbt het garantiestelsel, maar de lidstaten (plus een aantal andere landen) moeten het zelf regelen en in het geval het garantiestelsel in werking treedt hier ook voor opdraaien. De vraag is dus hoe zeer je de banken vertrouwt, en als het mis gaat, hoe zeer je het land vertrouwt dat ze hiervoor op kunnen draaien.
Precies. En stel het gaat helemaal mis in Italie en er vallen wel 5 banken tegelijk om (zou zomaar kunnen)....dan kan het best zo zijn dat ze gaan schipperen met die regeling en zeggen van: we kunnen niet iedereen de volle 100K teruggeven maar we houden het op 50K. Dan kan ik daar niks tegen doen in feite....zie ik dat juist?
pi_186747651
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 07:18 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik zou het wel aandurven. Maar over hoeveel procent hebben we het dan überhaupt? Bigbank geeft 1.5% voor 10 jaar. Dat zijn voor mij niet echt interessante tarieven.
Er zijn er 2 die geven 1,7% voor 5 jaar waar ik interesse in heb. Alternatieven zijn Duitse banken nemen die 1,2 a 1,3% geven voor dezelfde looptijd. Ik zit enorm te twijfelen of het verschil het risico waard is....
pi_186801045
Verder geen opinies meer hierover?
pi_186802560
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 17:39 schreef Mister1984 het volgende:

[..]

Er zijn er 2 die geven 1,7% voor 5 jaar waar ik interesse in heb. Alternatieven zijn Duitse banken nemen die 1,2 a 1,3% geven voor dezelfde looptijd. Ik zit enorm te twijfelen of het verschil het risico waard is....
1,2% kun je ook in Nederland krijgen: http://www.spaarinformati(...)osito_op_looptijd#60.

Vraag is dan of die 0,5 procentpunt extra het hogere risico waard is. Dat is gewoon een afweging die je zelf moet maken. Als je extra risico wilt nemen voor een hoger rendement, dan kun je natuurlijk ook voor andere producten dan een spaarrekening/deposito kiezen (maar daar zijn andere topics over).
pi_186808772
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 09:49 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

1,2% kun je ook in Nederland krijgen: http://www.spaarinformati(...)osito_op_looptijd#60.

Vraag is dan of die 0,5 procentpunt extra het hogere risico waard is. Dat is gewoon een afweging die je zelf moet maken. Als je extra risico wilt nemen voor een hoger rendement, dan kun je natuurlijk ook voor andere producten dan een spaarrekening/deposito kiezen (maar daar zijn andere topics over).
Ja snap ik. Maar mijn vraag is eigenlijk vooral....is de 100K van het depositogarantiestelsel 100% zeker ook in Italie? Of ben je dan gewoon overgeleverd aan de gewilligheid van de Italianen en is er in theorie een mogelijkheid dat ze de 100K niet volledig vergoeden bij faillisement (bijv in een scenario dat er meerdere banken tegelijk omvallen)?
pi_186811489
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:10 schreef Mister1984 het volgende:

[..]

Ja snap ik. Maar mijn vraag is eigenlijk vooral....is de 100K van het depositogarantiestelsel 100% zeker ook in Italie? Of ben je dan gewoon overgeleverd aan de gewilligheid van de Italianen en is er in theorie een mogelijkheid dat ze de 100K niet volledig vergoeden bij faillisement (bijv in een scenario dat er meerdere banken tegelijk omvallen)?
In IJsland ging het ook goed.... Je zal zelf je eigen afweging moeten maken.
pi_186811636
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:10 schreef Mister1984 het volgende:

[..]

Ja snap ik. Maar mijn vraag is eigenlijk vooral....is de 100K van het depositogarantiestelsel 100% zeker ook in Italie? Of ben je dan gewoon overgeleverd aan de gewilligheid van de Italianen en is er in theorie een mogelijkheid dat ze de 100K niet volledig vergoeden bij faillisement (bijv in een scenario dat er meerdere banken tegelijk omvallen)?
Je bent veel te bang voor die paar extra centen, niet doen.
pi_186822224
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 18:14 schreef MCH het volgende:

[..]

Je bent veel te bang voor die paar extra centen, niet doen.
Ja, ik denk idd dat ik voor die paar honderd euro per jaar beter niet kan stressen. Ik mijd voorlopig de Italiaanse banken maar. Bedankt voor jullie feedback!
pi_186823131
quote:
99s.gif Op maandag 13 mei 2019 18:08 schreef qajariaq het volgende:

[..]

In IJsland ging het ook goed.... Je zal zelf je eigen afweging moeten maken.
Ook dat was een lastige situatie, waar een gedeelte onder het garantiestelsel van IJsland viel en een gedeelte onder Nederland.
pi_186824076
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 02:11 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ook dat was een lastige situatie, waar een gedeelte onder het garantiestelsel van IJsland viel en een gedeelte onder Nederland.
In IJsland ging het goed omdat nl de verantwoording overnam voor particulieren. Dat was echter een relatief beperkt bedrag. IJsland is een ministaatje kwa inwoners, toch hebben ze uiteindelijk die schuld wel weten afbetalen. Als het misgaat in Italië dan gaat het over serieuze bedragen, ik denk niet dat je daar dan iets van terug ziet. Maar als het mis gaat in Italië dan wordt het sowieso een flinke Europese crises vrees ik.
pi_186828489
ASN Ideaalsparen 0,08%-> 0,05%
ASN Bankrekening 0,08%->0,05%
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 14 mei 2019 @ 12:30:24 #25
286575 Roces18
Chef de party
pi_186828507
waarom posten jullie hie rnog? alsof 0,03 procent wat uitmaakt ..
als je je geld nog op een spaarrekening hebt staan hoef je er tegenwoordig niks van te verwachten
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_186829896
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 12:30 schreef Roces18 het volgende:
waarom posten jullie hie rnog? alsof 0,03 procent wat uitmaakt ..
als je je geld nog op een spaarrekening hebt staan hoef je er tegenwoordig niks van te verwachten
Elkaar op de hoogte houden van de ontwikkelingen
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 14 mei 2019 @ 14:25:49 #27
78918 SeLang
Black swans matter
pi_186830232
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:10 schreef Mister1984 het volgende:

[..]

Ja snap ik. Maar mijn vraag is eigenlijk vooral....is de 100K van het depositogarantiestelsel 100% zeker ook in Italie? Of ben je dan gewoon overgeleverd aan de gewilligheid van de Italianen en is er in theorie een mogelijkheid dat ze de 100K niet volledig vergoeden bij faillisement (bijv in een scenario dat er meerdere banken tegelijk omvallen)?
In principe geldt dit in de hele eurozone.

Echter, tijdens de crisis in Cyprus een paar jaar geleden werd verbazingwekkend gemakkelijk het garantiestelsel terzijde geschoven. Dit werd echter 2 dagen later toch gehonoreerd toen de EU zich realiseerde welk precedent dat zou scheppen.

Italië valt echter niet realistisch te backstoppen dus bij een default en euro exit van Italië zou ik niet op m'n centen rekenen, garantiestelsel of niet.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_186831068
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 14:07 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Elkaar op de hoogte houden van de ontwikkelingen
Dit ja.
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 14 mei 2019 @ 15:34:49 #29
286575 Roces18
Chef de party
pi_186831660
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:06 schreef µ het volgende:

[..]

Dit ja.
oke ik zal de volgende al posten dan

0,03% -> 0,02%

kijken of ik gelijk heb
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_186832654
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 12:30 schreef Roces18 het volgende:
waarom posten jullie hie rnog? alsof 0,03 procent wat uitmaakt ..
als je je geld nog op een spaarrekening hebt staan hoef je er tegenwoordig niks van te verwachten
Wat ik niet snap is dat er nog steeds veel mensen bij de grootbanken sparen. Ok het is bij Argenta en Leaseplan ook geen vetpot, maar als je daar spaart en je hebt een behoorlijk bedrag dan scheelt dat toch al snel honderden euro's per jaar.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 16:29:19 #31
286575 Roces18
Chef de party
pi_186832735
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 16:25 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wat ik niet snap is dat er nog steeds veel mensen bij de grootbanken sparen. Ok het is bij Argenta en Leaseplan ook geen vetpot, maar als je daar spaart en je hebt een behoorlijk bedrag dan scheelt dat toch al snel honderden euro's per jaar.
Ja dat klopt, dus vandaar vind ik die gewijzigde rentestanden een beetje onzin. Je moet 10 miljoen hebben wil je het verschil merken tussen 0,03 en 0,02 procent rente.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_186850346
We zitten hier gewoon met zn allen te wachten op de kentering. Elk signaaltje dat die er nog niet is willen we ook horen.
pi_186850558
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 16:29 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ja dat klopt, dus vandaar vind ik die gewijzigde rentestanden een beetje onzin. Je moet 10 miljoen hebben wil je het verschil merken tussen 0,03 en 0,02 procent rente.
Het gaat ook om zichtbaar maken van de tendens.
pi_186853478
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 16:29 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ja dat klopt, dus vandaar vind ik die gewijzigde rentestanden een beetje onzin. Je moet 10 miljoen hebben wil je het verschil merken tussen 0,03 en 0,02 procent rente.
Maar met zo'n houding is het nooit relevant. Toen de grootbanken nog zo'n 2,5% rente boden voor geld dat op een vrij opneembare spaarrekening werd geparkeerd, kon je bij kleinere banken 4,5% rente krijgen. Een vriend van mij rekende mij voor dat hij dan ¤2,- per ¤100,- extra zou krijgen en dat vond hij de moeite van het moeten openen van een tweede spaarrekening niet waard. Daar kon ik nog iets over rente-op-rente tegenin brengen, maar uiteindelijk gaat het erom dat je zo goed mogelijk voor je geld wilt zorgen. Natuurlijk is sparen tegen 0,08% niet aantrekkelijk. Van sparen tegen 0,25% rente word ik ook niet blij, maar het levert tenminste nog drie keer zoveel op dan wanneer ik hetzelfde bedrag bij de grootbank had laten staan. En dat is voor mij de meerwaarde van dit draadje: op de hoogte blijven van ontwikkelingen op de spaarmarkt en soms geattendeerd worden op een mogelijkheid om wat extra rendement te maken (met een vergelijkbaar risico).
pi_186911925
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 11:41 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

... en soms geattendeerd worden op een mogelijkheid om wat extra rendement te maken (met een vergelijkbaar risico).
Daar over gesproken: het vakantiegeld komt er weer aan! 5 jaar geleden het moment voor leuke spaaracties. Maar dit jaar nog niets gehoord. Zou er nog wat komen?
pi_186912185
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 11:41 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Maar met zo'n houding is het nooit relevant. Toen de grootbanken nog zo'n 2,5% rente boden voor geld dat op een vrij opneembare spaarrekening werd geparkeerd, kon je bij kleinere banken 4,5% rente krijgen. Een vriend van mij rekende mij voor dat hij dan ¤2,- per ¤100,- extra zou krijgen en dat vond hij de moeite van het moeten openen van een tweede spaarrekening niet waard. Daar kon ik nog iets over rente-op-rente tegenin brengen, maar uiteindelijk gaat het erom dat je zo goed mogelijk voor je geld wilt zorgen. Natuurlijk is sparen tegen 0,08% niet aantrekkelijk. Van sparen tegen 0,25% rente word ik ook niet blij, maar het levert tenminste nog drie keer zoveel op dan wanneer ik hetzelfde bedrag bij de grootbank had laten staan. En dat is voor mij de meerwaarde van dit draadje: op de hoogte blijven van ontwikkelingen op de spaarmarkt en soms geattendeerd worden op een mogelijkheid om wat extra rendement te maken (met een vergelijkbaar risico).
Dit vind ik iets te kort door de bocht geredeneerd. Voor mij telt: Wat levert het wisselen van spaarrekening op en hoeveel tijd kost het.

Als je een nieuwe spaarrekening moet aanvragen ben je al gauw een half uur kwijt. Als het dan minder dan 10,- oplevert, doe ik het niet.
Idem voor overschrijven. Inloggen, overschrijven kost weinig tijd maar toch nog een minuut of 3 met inloggen, rekeningnummer opzoeken en controleren. Voor 1 euro doe ik dat niet.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_186912784
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 18:41 schreef reteppd het volgende:

[..]

Daar over gesproken: het vakantiegeld komt er weer aan! 5 jaar geleden het moment voor leuke spaaracties. Maar dit jaar nog niets gehoord. Zou er nog wat komen?
Ik had ergens gelezen dat er geen acties zijn dit jaar.
pi_187024955
Tering zeg.
Huidige bank ING 0,03% spaarrente. Ik denk: ik ga eens even kijken of dat hoger kan. Even kijken bij Triodos (ook nog eens duurzaam). Hun huidige rente: 0,00%. Wat een treurnis.

Toen ik ooit mijn eerste eigen bankrekening kreeg, was er een rente van 3,75%.
Somebody that I used to know
pi_187026377
Bij Moneyou is het nu weer mogelijk groen deposito 1 jaar te openen.
Het staat niet zo op de site, maar als je inlogt en kiest voor nieuw deposito openen , is er de keuze te kiezen voor groen deposito..
geen idee hoelang nog.mogelijk
pi_187026619
quote:
2s.gif Op woensdag 22 mei 2019 15:26 schreef Postbus100 het volgende:
Tering zeg.
Huidige bank ING 0,03% spaarrente. Ik denk: ik ga eens even kijken of dat hoger kan. Even kijken bij Triodos (ook nog eens duurzaam). Hun huidige rente: 0,00%. Wat een treurnis.

Toen ik ooit mijn eerste eigen bankrekening kreeg, was er een rente van 3,75%.
En de hypotheek 6%
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_187026701
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 16:43 schreef Patroon het volgende:

[..]

En de hypotheek 6%
Oh, ja, maar ik heb geen eigen huis.
Somebody that I used to know
pi_187027561
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 16:34 schreef Mickey49 het volgende:
Bij Moneyou is het nu weer mogelijk groen deposito 1 jaar te openen.
Het staat niet zo op de site, maar als je inlogt en kiest voor nieuw deposito openen , is er de keuze te kiezen voor groen deposito..
geen idee hoelang nog.mogelijk
Bedankt voor het delen!
  woensdag 22 mei 2019 @ 18:51:11 #43
6941 APK
Factual, I think.
pi_187029263
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 16:34 schreef Mickey49 het volgende:
Bij Moneyou is het nu weer mogelijk groen deposito 1 jaar te openen.
Het staat niet zo op de site, maar als je inlogt en kiest voor nieuw deposito openen , is er de keuze te kiezen voor groen deposito..
geen idee hoelang nog.mogelijk
Ook maar even iets weggezet, merci!
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 24 mei 2019 @ 16:48:42 #44
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187066259
Regiobank:

1
2
3
Spaar-op-Maat Vrij (saldo tot 5.000)    0,05%    0,03%
Spaar-op-Maat Vrij (saldo 5.000 tot 10.000)    0,05%    0,03%
Spaar-op-Maat Vrij (saldo 10.000 of meer)    0,08%    0,05%
pi_187083355
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 16:34 schreef Mickey49 het volgende:
Bij Moneyou is het nu weer mogelijk groen deposito 1 jaar te openen.
Het staat niet zo op de site, maar als je inlogt en kiest voor nieuw deposito openen , is er de keuze te kiezen voor groen deposito..
geen idee hoelang nog.mogelijk
En weer weg :{
  vrijdag 31 mei 2019 @ 11:45:10 #46
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_187181370
Kreeg zo net een brief van NN in de bus: voor iedere tot en met 7 juni overgemaakte 1500 euro krijg je 1/5 staatslot cadeau.

Weet niet hoe lang je je geld moet laten staan en of er een maximum inleg is. Kan op de site van Nationale Nederlanden helaas niks over de voorwaarden vinden...

[ Bericht 1% gewijzigd door Van_Poppel op 31-05-2019 11:50:36 ]
  vrijdag 31 mei 2019 @ 18:06:17 #47
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_187186779
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 11:45 schreef Van_Poppel het volgende:
Kreeg zo net een brief van NN in de bus: voor iedere tot en met 7 juni overgemaakte 1500 euro krijg je 1/5 staatslot cadeau.

Weet niet hoe lang je je geld moet laten staan en of er een maximum inleg is. Kan op de site van Nationale Nederlanden helaas niks over de voorwaarden vinden...
Volgens mij geld minimaal laten staan tot 8 juli, wat ik mij vaag herinner.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 18:21:54 #48
286575 Roces18
Chef de party
pi_187186973
quote:
2s.gif Op woensdag 22 mei 2019 15:26 schreef Postbus100 het volgende:
Tering zeg.
Huidige bank ING 0,03% spaarrente. Ik denk: ik ga eens even kijken of dat hoger kan. Even kijken bij Triodos (ook nog eens duurzaam). Hun huidige rente: 0,00%. Wat een treurnis.

Toen ik ooit mijn eerste eigen bankrekening kreeg, was er een rente van 3,75%.
gewoon lpb zetten, goede ervaringen mee.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_187187035
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 18:21 schreef Roces18 het volgende:

[..]

gewoon lpb zetten, goede ervaringen mee.
Bedoel je LeasePlanBank? Ik zie 0,25% rente op een GRATIS flexibele spaarrekening. Waar zit het addertje onder het gras? 8)7
Somebody that I used to know
  vrijdag 31 mei 2019 @ 18:32:42 #50
286575 Roces18
Chef de party
pi_187187125
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 18:26 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Bedoel je LeasePlanBank? Ik zie 0,25% rente op een GRATIS flexibele spaarrekening. Waar zit het addertje onder het gras? 8)7
Niks, zit er al heel lang en met mij velen hier.
Is een manier voor hen om kapitaal aan te trekken.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_187187211
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 18:32 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Niks, zit er al heel lang en met mij velen hier.
Is een manier voor hen om kapitaal aan te trekken.
Dus je kan ook gewoon met een Nederlandse betaalrekening zo'n online spaarrekening erbij nemen? Oh, dat klinkt wel chill.

Zit ook nog even te kijken naar dat vastzetten (moet dat nog een keer exact op een rij zetten, want daar zitten wat persoonlijke haken en ogen aan), maar is het bijvoorbeeld ook mogelijk om laten we zeggen:
- gedurende een langere periode
- elke maand/twee maanden/drie maanden*
- een bepaald bedrag in te leggen (bijv. ¤ 1000 per keer)
- voor een vaste periode (bijv. drie, zes of negen maanden* )
- en dat dan vervolgens na die periode ook weer in delen op te nemen?
Dat je gespreid kan inleggen en opnemen, zeg maar?

Wat gebeurt er als je het langer dan de vaste periode laat staan? Krijg je dan de flexibele spaarrente? Kun je er dan weer vrij over beschikken?

*nader te bepalen


(wat hebben jullie? :) )
Somebody that I used to know
  vrijdag 31 mei 2019 @ 18:43:31 #52
286575 Roces18
Chef de party
pi_187187259
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 18:39 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dus je kan ook gewoon met een Nederlandse betaalrekening zo'n online spaarrekening erbij nemen? Oh, dat klinkt wel chill.

Zit ook nog even te kijken naar dat vastzetten (moet dat nog een keer exact op een rij zetten, want daar zitten wat persoonlijke haken en ogen aan), maar is het bijvoorbeeld ook mogelijk om laten we zeggen:
- gedurende een langere periode
- elke maand/twee maanden/drie maanden*
- een bepaald bedrag in te leggen (bijv. ¤ 1000 per keer)
- voor een vaste periode (bijv. drie, zes of negen maanden* )
- en dat dan vervolgens na die periode ook weer in delen op te nemen?
Dat je gespreid kan inleggen en opnemen, zeg maar?

Wat gebeurt er als je het langer dan de vaste periode laat staan? Krijg je dan de flexibele spaarrente? Kun je er dan weer vrij over beschikken?

*nader te bepalen

(wat hebben jullie? :) )
Deposito heet dat. Je kan gewoon voor een langere tijd je geld vastzetten en zo krijg je ook een hogere rentepercentage. Hoe langer hoe hoger. Bij 5 jaar bijv. 2% rente.

Wijst allemaal voor zich. Staat gewoon op de site.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 31 mei 2019 @ 18:43:35 #53
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_187187261
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 18:06 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Volgens mij geld minimaal laten staan tot 8 juli, wat ik mij vaag herinner.
Thx...0,14% rendement (uitgaande van een uitkeringspercentage van 70%) is toch weer lekker meegenomen.
pi_187187339
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 18:43 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Deposito heet dat. Je kan gewoon voor een langere tijd je geld vastzetten en zo krijg je ook een hogere rentepercentage. Hoe langer hoe hoger. Bij 5 jaar bijv. 2% rente.

Wijst allemaal voor zich. Staat gewoon op de site.
Nice, bedankt ^O^
Somebody that I used to know
  zaterdag 1 juni 2019 @ 14:58:40 #55
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_187199991
Bij elke 1500 euro die je op spaarrekening van de NN zet, krijg je 1/5 staatslot.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_187527061
En de eerste van de nieuwe serie verlagingen: :(

quote:
Tegen de verwachtingen in blijven de rentes bij de Europese Centrale Bank laag.
Daarom is Moneyou helaas genoodzaakt om de spaarrente te verlagen. Een renteverlaging is natuurlijk nooit leuk en bij Moneyou zijn we dan ook zeer terughoudend in het aanpassen van de tarieven.

De rente voor variabele spaarproducten wordt per - 26 juni 2019 - verlaagd:

Moneyou Sparen - Vrij opneembaar
0,15%* variabele rente (dit was 0,20%)
Moneyou Sparen - Kwartaal Spaarrekening
0,15%* variabele rente (dit was 0,20%)
Bonusrente van 0,10% (dit was 0,15%) bovenop 0,05% basisrente
Zolang de rente van de Kwartaal spaarrekening gelijk is aan de Vrij opneembare rente, ontvang je altijd zowel de basis- als de bonusrente.

Per 28 juni 2019 verlagen we de rente op de deposito spaarrekeningen voor 6 maanden Vast en 1 jaar Vast. Als je voor 28 juni een deposito opent, ontvang je nog de huidige rente. Dit gaat er veranderen:

Moneyou Sparen - 6 maanden Vast
0,30%** vaste rente (was 0,35%)
(Bonusrente van 0,20% bovenop 0,10% basisrente)
Moneyou Sparen - 1 jaar Vast
0,30%** vaste rente (was 0,35%)
(Bonusrente van 0,20% bovenop 0,10% basisrente)
Moneyou Sparen - 2 jaar Vast
0,05%* vaste rente (deze rente blijft gelijk aan de huidige rente)
(0,02% basisrente)

* Effectief op jaarbasis.
** Nominaal op jaarbasis, je ontvangt rente over een periode van 6 maanden.
pi_187541467
Negatieve rentes zijn niet ver weg meer…..
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_187546911
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 20:59 schreef blomke het volgende:
Negatieve rentes zijn niet ver weg meer…..
Denk toch dat de grootbanken deze stap niet zo snel nemen. Gooien ze liever de tarieven voor bankieren omhoog.
pi_187547561
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 05:33 schreef djh77 het volgende:

[..]

Denk toch dat de grootbanken deze stap niet zo snel nemen. Gooien ze liever de tarieven voor bankieren omhoog.
Negatieve rentes zorgen voor een bankrun. Vandaar dat banken heel graag het contante geld de wereld uit willen hebben.
pi_187769234
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_187774220
quote:
Hmm je hebt wel meer van die banken.. maar als ze omvallen mag je naar zo'n pauperland om je euro's veilig te stellen.
pi_187774250
Gek vraagje.

Stel ik heb miljoenen bij een bank op een spaarrekening en die bank valt om.
pi_187774497
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 00:59 schreef Vollenhoven het volgende:
Gek vraagje.

Stel ik heb miljoenen bij een bank op een spaarrekening en die bank valt om.
Dan ben je minimaal 9 ton kwijt.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 07:33:33 #64
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_187775146
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 00:59 schreef Vollenhoven het volgende:
Stel ik heb miljoenen bij een bank op een spaarrekening en die bank valt om.
Wat @investeerdertje zegt.

Oplossing: iemand met miljoenen heeft kortlopende staatsobligaties om die reden. Feitelijk even veilig als bij een bank op een spaarrekening.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_187775189
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 00:59 schreef Vollenhoven het volgende:
Gek vraagje.

Stel ik heb miljoenen bij een bank op een spaarrekening en die bank valt om.
Idd. wat @investeerdertje zegt.

Oplossing: iemand met één miljoen op de bank verspreidt zijn geld over tien banken. Let er daarbij wel op dat sommige banknamen (bijv.: SNS, ASN en Zwitserleven) in feite tot één en dezelfde groep horen: Volksbank. Al zal de betrokkene in de praktijk veelal ook deelnemen in andere vormen van beleggen, zoals het bezit van (staats)oblgiaties of aandelen.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 10:09:54 #66
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_187776294
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 09:17 schreef Farenji het volgende:

[..]

Negatieve rentes zorgen voor een bankrun. Vandaar dat banken heel graag het contante geld de wereld uit willen hebben.
Giraal kan je ook geld wegsluizen. En met SEPA kan je vrij snel geld overpompen naar buitenlandse banken.

Offtopic: Ben trouwens benieuwd naar de gevolgen van Brexit voor Revolut gebruikers.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_187776640
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 07:43 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Idd. wat @:investeerdertje zegt.

Oplossing: iemand met één miljoen op de bank verspreidt zijn geld over tien banken. Let er daarbij wel op dat sommige banknamen (bijv.: SNS, ASN en Zwitserleven) in feite tot één en dezelfde groep horen: Volksbank. Al zal de betrokkene in de praktijk veelal ook deelnemen in andere vormen van beleggen, zoals het bezit van (staats)oblgiaties of aandelen.
Zoveel geld gewoon op de bank hebben is ook ronduit idioot
pi_187776727
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 10:34 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Zoveel geld gewoon op de bank hebben is ook ronduit idioot
In de meeste gevallen is dat zo maar niet altijd. Stel je hebt een miljoen, je nadert je pensioen en je hebt geen kinderen. Waarom zou je dan nog risico's nemen met beleggingen terwijl je ruim voldoende geld hebt om tot je dood comfortabel te leven. Als ik ooit in zo'n situatie zou komen, houd ik waarschijnlijk grotendeels cash aan verspreid over meerdere banken.
pi_187777460
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 10:40 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

In de meeste gevallen is dat zo maar niet altijd. Stel je hebt een miljoen, je nadert je pensioen en je hebt geen kinderen. Waarom zou je dan nog risico's nemen met beleggingen terwijl je ruim voldoende geld hebt om tot je dood comfortabel te leven. Als ik ooit in zo'n situatie zou komen, houd ik waarschijnlijk grotendeels cash aan verspreid over meerdere banken.
Ik denk dat de meeste mensen in die situatierat geld al lang belegd hebben
pi_187778974
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 11:48 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen in die situatierat geld al lang belegd hebben
Sterker nog, ik denk dat de meeste mensen met een substantieel vermogen dit verkrijgen door een combinatie van inkomen uit werk, en het creëren van passief inkomen. En dat die richting pensioen veelal de route zullen volgen van minder werken/stoppen met werken, maar wel doorgaan met vergaren van passief inkomen.
pi_187849339
Rente ABN AMRO zakt met 33% naar 0,02%
https://www.abnamro.nl/nl(...)-rentewijziging.html

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 11-07-2019 04:49:04 ]
pi_187984421
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 18:21 schreef Roces18 het volgende:

[..]

gewoon lpb zetten, goede ervaringen mee.
Ik ben over w/

[ Bericht 1% gewijzigd door Postbus100 op 19-07-2019 22:33:51 ]
Somebody that I used to know
  donderdag 18 juli 2019 @ 12:12:57 #73
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187984595
LPB accepteert geen gedeelde tegenrekening :(
  vrijdag 19 juli 2019 @ 09:42:05 #74
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_187999923
quote:
18s.gif Op donderdag 18 juli 2019 12:12 schreef xzaz het volgende:
LPB accepteert geen gedeelde tegenrekening :(
Dat is apart. Wat geven zij als antwoord ?

Iedereen trouwens weer ingelogd op LPB?
Wat betreft interface niet heel veel veranderingen.
Dat nu de opgebouwde rente bij het overzicht staat is wel handig.
pi_188000405
quote:
18s.gif Op donderdag 18 juli 2019 12:12 schreef xzaz het volgende:
LPB accepteert geen gedeelde tegenrekening :(
Dat begrijp ik niet want ik heb ook een en/of rekening als tegenrekening. Wel staat uiteraard de LPB rekening ook geregistreerd met de zelfde (en/of) tenaamstelling.
pi_188000442
quote:
18s.gif Op donderdag 18 juli 2019 12:12 schreef xzaz het volgende:
LPB accepteert geen gedeelde tegenrekening :(
Hier ook gewoon een en/of rekening als tegenrekening. De LPB rekening staat enkel op mijn naam.
pi_188094050
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 16:34 schreef Mickey49 het volgende:
Bij Moneyou is het nu weer mogelijk groen deposito 1 jaar te openen.
Het staat niet zo op de site, maar als je inlogt en kiest voor nieuw deposito openen , is er de keuze te kiezen voor groen deposito..
geen idee hoelang nog.mogelijk
Ik heb de afgelopen weken al meermaals gekeken of het wederom mogelijk is om nog een groendeposito te openen maar helaas....
Jammer dat Moneyou haar klanten niet op de hoogte wil stellen als de deposito's (tijdelijk) weer te openen zijn.
Als iemand toevallig tegenkomt dat ze weer te openen zijn hoor ik het graag :P
pi_188094203
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 10:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat begrijp ik niet want ik heb ook een en/of rekening als tegenrekening. Wel staat uiteraard de LPB rekening ook geregistreerd met de zelfde (en/of) tenaamstelling.
Heb je contact met ze gehad? Ik heb dit probleem ook met afgeleide identificatie bij Knab gehad. Toen moest ik aanvullende kopieën opsturen. De regels was te lang voor de overschrijving
pi_188094423
Ik heb geen contact gehad en
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 14:58 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Heb je contact met ze gehad? Ik heb dit probleem ook met afgeleide identificatie bij Knab gehad. Toen moest ik aanvullende kopieën opsturen. De regels was te lang voor de overschrijving
Ik heb hier geen contact over gehad want ik had er ook geen probleem mee :)

# XZAZ had hier een probleem mee.
pi_188094668
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:06 schreef Horsemen het volgende:
Ik heb geen contact gehad en
[..]

Ik heb hier geen contact over gehad want ik had er ook geen probleem mee :)

# XZAZ had hier een probleem mee.
Oh sorry. Misquote.
quote:
18s.gif Op donderdag 18 juli 2019 12:12 schreef xzaz het volgende:
LPB accepteert geen gedeelde tegenrekening :(
Lokquote
  woensdag 24 juli 2019 @ 15:18:31 #81
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_188094726
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:16 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Oh sorry. Misquote.
[..]

Lokquote
quote:
Nieuwe tegenrekening
U hebt tijdens uw wijziging een nieuwe tegenrekening opgegeven. Daarna hebt u op ons verzoek een bedrag overgemaakt van deze tegenrekening naar uw Online Spaarrekening. Wij hebben opgemerkt dat de opgegeven tegenrekening een gezamenlijke rekening is. Dit is een rekening op naam van u en een mederekeninghouder.

Helaas is het niet mogelijk om een individuele Online Spaarrekening te koppelen aan een gezamenlijke tegenrekening. Wij kunnen uw verzoek daarom niet afronden.

Wat betekent dit voor u?
U hoeft op dit moment niets te doen. Uw verzoek voor een wijziging van de tegenrekening is stopgezet. Onze excuses voor dit ongemak. U kunt wel een nieuwe tegenrekening opgeven als u dat wilt. Deze tegenrekening moet dus een individuele rekening zijn.
pi_188095401
quote:
18s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:18 schreef xzaz het volgende:

[..]

[..]

Gezamenlijke rekening heet toch niet voor niets en/of..... Of de een of de ander zou toch een bedrag moeten kunnen storten op deze rekening?

Ik heb overigens geen enkel probleem met LPB. Ik heb ook een individuele spaarrekening en een gezamenlijke tegenrekening. Werkt prima
pi_188095527
quote:
18s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:18 schreef xzaz het volgende:

[..]


[..]

Aah check. Dan maar een gezamenlijke spaarrekening openen
pi_188121365
AEGON verlaagt spaarrente van 0,03% naar 0,02%
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_188122142
Argenta deed ook verlagen op de deposito’s.
En die had ik in porties ( om de 3 maanden) al op 2 jaar gezet in de afgelopen 2 jaar.
pi_188122709
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 21:35 schreef AnneX het volgende:
Argenta deed ook verlagen op de deposito’s.
En die had ik in porties ( om de 3 maanden) al op 2 jaar gezet in de afgelopen 2 jaar.
Wat ben je toch geweldig...
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_188122829
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 21:58 schreef blomke het volgende:

[..]

Wat ben je toch geweldig...
B-)

Jij dan?
pi_188142167
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 22:03 schreef AnneX het volgende:

B-)

Jij dan?
Ik niet, ik vang die 0,02%……..
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_188142816
off topic, maar wel gerelateerd: ING verlaagt de kosten van het oranje pakket met 0.30 per maand in ruil voor 0.80 aan kosten per geldopname via de ATM.
Lijkt een aardige geste, maar ik zie het meer als een volgend stapje in de brainwash van een samenleving zonder contant geld.

Hoe zien jullie dit?
pi_188142888
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 21:15 schreef ETphonehome het volgende:
off topic, maar wel gerelateerd: ING verlaagt de kosten van het oranje pakket met 0.30 per maand in ruil voor 0.80 aan kosten per geldopname via de ATM.
Lijkt een aardige geste, maar ik zie het meer als een volgend stapje in de brainwash van een samenleving zonder contant geld.

Hoe zien jullie dit?
Net zoals jij: uitbannen van contant geld, dat kost de banken teveel moeite. Bovendien kan in een monetaire samenleving zonder cash geld, de inflatie opgekrikt worden door negatieve rente. Dat zal wel de volgende stap zijn. Met als gevolg: "onze" pensioenen naar de filistijnen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_188143241
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 21:15 schreef ETphonehome het volgende:
off topic, maar wel gerelateerd: ING verlaagt de kosten van het oranje pakket met 0.30 per maand in ruil voor 0.80 aan kosten per geldopname via de ATM.
Lijkt een aardige geste, maar ik zie het meer als een volgend stapje in de brainwash van een samenleving zonder contant geld.

Hoe zien jullie dit?
Ik las het ook, een dag nadat ik mijn extra ING-rekening die ik voornamelijk gebruikte om te sparen heb opgezegd. Voor mij zou dat een gunstige tegemoetkoming zijn, maar niet genoeg om het verschil te overbruggen tussen de rente die ik nu heb bij LeasePlanBank.

Ik zie het dus vooral als een wanhopige poging om klanten met slapende rekeningen te behouden.
Somebody that I used to know
pi_188143409
Draait de NN site nog steeds op flash? Die site werkte nooit op mijn pc.

Ik zoek een andere bank sinds LPB nieuwe wachtwoordeisen heeft ingevoerd die niet compatibel zijn met mijn wachtwoordsysteem. Ik heb ze al per mail verzocht het geld terug te storten naar m'n gekoppelde betaalrekening.
pi_188143722
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 21:48 schreef Schuifpui het volgende:
Draait de NN site nog steeds op flash? Die site werkte nooit op mijn pc.

Ik zoek een andere bank sinds LPB nieuwe wachtwoordeisen heeft ingevoerd die niet compatibel zijn met mijn wachtwoordsysteem. Ik heb ze al per mail verzocht het geld terug te storten naar m'n gekoppelde betaalrekening.
Wat voor specifieke eisen zijn dit dan?
pi_188144054
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 21:48 schreef Schuifpui het volgende:
Ik zoek een andere bank sinds LPB nieuwe wachtwoordeisen heeft ingevoerd die niet compatibel zijn met mijn wachtwoordsysteem.
Vreemd. Bij mij ging het in 1x goed.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_188144186
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 21:15 schreef ETphonehome het volgende:
off topic, maar wel gerelateerd: ING verlaagt de kosten van het oranje pakket met 0.30 per maand in ruil voor 0.80 aan kosten per geldopname via de ATM.
Lijkt een aardige geste, maar ik zie het meer als een volgend stapje in de brainwash van een samenleving zonder contant geld.

Hoe zien jullie dit?
Net zoals jij. En ik vind ¤0,80 per ATM-handeling eerlijk gezegd ook een fors bedrag. Naast het bezwaar dat Blonke noemt, zie ik ook een ander nadeel. Als ik met contant geld betaal, ben ik mij veel beter bewust van wat ik uitgeef. Je ziet je portemonnee leeg raken. Als ik pin heb ik dat overzicht totaal niet. In mei ging ik vier dagen op vakantie. Ter plekke alles gepind. Ik dacht ¤250,- te hebben uitgegeven. Mijn bankafschrift toonde mij bij thuiskomst iets anders: bijna het dubbele. Kortom: ik denk dat in een girale samenleving veel meer mensen moeite krijgen met rondkomen/hun uitgavepatroon.
pi_188144453
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 22:02 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Wat voor specifieke eisen zijn dit dan?
Niets vreemds (hoofdletter, kleine letter, vreemdteken en een cijfer), maar als ik verschillende wachtwoorden probeer die gewoon aan hun eisen voldoen, maar die niet geaccepteerd worden, dan houdt het op.
pi_188144696
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 22:39 schreef Schuifpui het volgende:
Niets vreemds (hoofdletter, kleine letter, vreemdteken en een cijfer), maar als ik verschillende wachtwoorden probeer die gewoon aan hun eisen voldoen, maar die niet geaccepteerd worden, dan houdt het op.
Je hebt toch wel een wachtwoordgenerator waarin je die eisen kunt invoeren?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_188144819
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 22:49 schreef blomke het volgende:

[..]

Je hebt toch wel een wachtwoordgenerator waarin je die eisen kunt invoeren?
Ik ga geen mededelingen doen over mijn systeem voor wachtwoorden, maar het werkt vrijwel altijd en is veilig. Anyway, LPB is exit, nu nog m'n geld proberen terug te krijgen en een nieuwe spaarbank zoeken met een flexibel systeem en werkende site.
pi_188145941
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 22:55 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ik ga geen mededelingen doen over mijn systeem voor wachtwoorden, maar het werkt vrijwel altijd en is veilig. Anyway, LPB is exit, nu nog m'n geld proberen terug te krijgen en een nieuwe spaarbank zoeken met een flexibel systeem en werkende site.
Nja obscurity is zelden the way to go 😉 maar als dat al je reden is. Lol
pi_188149100
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 22:24 schreef Groepfunder het volgende:
Als ik pin heb ik dat overzicht totaal niet.
Je hebt juist veel meer overzicht, uit de portemonnee kan je niet zien waar het aan besteed is en nu zie je wat een uurtje bieren heeft gekost en wat de nieuwe schoenen je achteruit gezet hebben. Je moet natuurlijk wel even de app openen elke dag of zo.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 27 juli 2019 @ 10:57:22 #101
78918 SeLang
Black swans matter
pi_188149896
Inderdaad, elektronisch heb je veel meer overzicht.

Met dank aan internetbankieren hou ik sinds 2008 al mijn uitgaven bij zonder dat dat veel tijd kost (misschien 5 minuten werk per maand). Nu heb ik dus door de jaren heen een overzicht opgebouwd met meer dan 11 jaar data. Prachtig om te zien hoe die uitgaven verlopen in de tijd.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_188150189
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 09:25 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je hebt juist veel meer overzicht, uit de portemonnee kan je niet zien waar het aan besteed is en nu zie je wat een uurtje bieren heeft gekost en wat de nieuwe schoenen je achteruit gezet hebben. Je moet natuurlijk wel even de app openen elke dag of zo.
Ik wil geen App van mijn bank op mijn telefoon. Er is, vermoed ik, een reden dat ik om in te kunnen loggen op de website van mijn bank een apparaatje van die bank moet gebruiken. Als dat de veiligheid dient: dan is het gebruik van een app op mijn telefoon per definitie onveiliger. Mijn computer heeft bovendien beveiliging tegen anti-virus en malware. Mijn telefoon niet. Banken geven gewoon een heel dubbel signaal af. Enerzijds moet ik alles beveiligen en uitkijken voor risico's, anderzijds doen zij er alles aan om 'gemak' aan te bieden, terwijl gemak gewoon ten koste gaat van de veiligheid. Overigens: als ik wil weten wat een uur bierdrinken kost, dan vraag ik een bonnetje. In tegenstelling tot de pinbon, kan ik dan ook nog zien wat ik gedronken heb, hoeveel glazen en wat die per stuk hebben gekost.

Het gaat mij niet om een discussie pinnen versus contant geld. Ik heb niks tegen pinnen. Pinnen doe ik ook. Maar een bank die klanten gaat 'stimuleren' om te pinnen, daar heb ik wel iets op tegen. Er is voldoende bewezen dat het uitgeven van contact geld moeilijker is dan van giraal geld (en dus helpt om bestedingsproblemen te voorkomen). Er kunnen transacties zijn die je liever niet op je bankafschrift tegenkomt, ookal zijn ze legaal. Zeker niet nu de firma Google ook toestemming kan hebben om betalingstransacties door te spitten. En ik verwacht dat deze maatregel ertoe leidt dat klanten die wel willen pinnen vaker grotere bedragen gaan opnemen. Dat is ook niet zonder risico's.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 27 juli 2019 @ 11:33:26 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_188150314
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 11:22 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ik wil geen App van mijn bank op mijn telefoon.
Ik heb helemaal geen bank app. Eens per maand (of zo) download ik alle transacties op mijn desktop en die gaan dan in een zelfgeknutselde excel sheet die netjes alle statistieken bijhoudt op een voor mij relevante manier.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_188150326
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 11:22 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ik wil geen App van mijn bank op mijn telefoon. Er is, vermoed ik, een reden dat ik om in te kunnen loggen op de website van mijn bank een apparaatje van die bank moet gebruiken. Als dat de veiligheid dient: dan is het gebruik van een app op mijn telefoon per definitie onveiliger. Mijn computer heeft bovendien beveiliging tegen anti-virus en malware. Mijn telefoon niet. Banken geven gewoon een heel dubbel signaal af. Enerzijds moet ik alles beveiligen en uitkijken voor risico's, anderzijds doen zij er alles aan om 'gemak' aan te bieden, terwijl gemak gewoon ten koste gaat van de veiligheid. Overigens: als ik wil weten wat een uur bierdrinken kost, dan vraag ik een bonnetje. In tegenstelling tot de pinbon, kan ik dan ook nog zien wat ik gedronken heb, hoeveel glazen en wat die per stuk hebben gekost.

Het gaat mij niet om een discussie pinnen versus contant geld. Ik heb niks tegen pinnen. Pinnen doe ik ook. Maar een bank die klanten gaat 'stimuleren' om te pinnen, daar heb ik wel iets op tegen. Er is voldoende bewezen dat het uitgeven van contact geld moeilijker is dan van giraal geld (en dus helpt om bestedingsproblemen te voorkomen). Er kunnen transacties zijn die je liever niet op je bankafschrift tegenkomt, ookal zijn ze legaal. Zeker niet nu de firma Google ook toestemming kan hebben om betalingstransacties door te spitten. En ik verwacht dat deze maatregel ertoe leidt dat klanten die wel willen pinnen vaker grotere bedragen gaan opnemen. Dat is ook niet zonder risico's.
Je (actuele geupdate) telefoon is overigens een significant stuk veiliger dan je computer, zelfs zonder scanners. Het threath model is een beetje scheef ;)
pi_188150399
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 11:22 schreef Groepfunder het volgende:
Ik wil geen App van mijn bank op mijn telefoon. Er is, vermoed ik, een reden dat ik om in te kunnen loggen op de website van mijn bank een apparaatje van die bank moet gebruiken. Als dat de veiligheid dient: dan is het gebruik van een app op mijn telefoon per definitie onveiliger. Mijn computer heeft bovendien beveiliging tegen anti-virus en malware. Mijn telefoon niet. Banken geven gewoon een heel dubbel signaal af. Enerzijds moet ik alles beveiligen en uitkijken voor risico's, anderzijds doen zij er alles aan om 'gemak' aan te bieden, terwijl gemak gewoon ten koste gaat van de veiligheid. Overigens: als ik wil weten wat een uur bierdrinken kost, dan vraag ik een bonnetje. In tegenstelling tot de pinbon, kan ik dan ook nog zien wat ik gedronken heb, hoeveel glazen en wat die per stuk hebben gekost.

Het gaat mij niet om een discussie pinnen versus contant geld. Ik heb niks tegen pinnen. Pinnen doe ik ook. Maar een bank die klanten gaat 'stimuleren' om te pinnen, daar heb ik wel iets op tegen. Er is voldoende bewezen dat het uitgeven van contact geld moeilijker is dan van giraal geld (en dus helpt om bestedingsproblemen te voorkomen). Er kunnen transacties zijn die je liever niet op je bankafschrift tegenkomt, ookal zijn ze legaal. Zeker niet nu de firma Google ook toestemming kan hebben om betalingstransacties door te spitten. En ik verwacht dat deze maatregel ertoe leidt dat klanten die wel willen pinnen vaker grotere bedragen gaan opnemen. Dat is ook niet zonder risico's.
Ik vind dat je beren op de weg ziet. App-en en beleggen via de telefoon vind ik een stuk veiliger dan met contant geld bij een automaat weglopen of TAN-codes op papier in je bureau lade
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_188150561
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 22:24 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Net zoals jij. En ik vind ¤0,80 per ATM-handeling eerlijk gezegd ook een fors bedrag. Naast het bezwaar dat Blonke noemt, zie ik ook een ander nadeel. Als ik met contant geld betaal, ben ik mij veel beter bewust van wat ik uitgeef. Je ziet je portemonnee leeg raken. Als ik pin heb ik dat overzicht totaal niet. In mei ging ik vier dagen op vakantie. Ter plekke alles gepind. Ik dacht ¤250,- te hebben uitgegeven. Mijn bankafschrift toonde mij bij thuiskomst iets anders: bijna het dubbele. Kortom: ik denk dat in een girale samenleving veel meer mensen moeite krijgen met rondkomen/hun uitgavepatroon.
Volgens mij is dat niet bij elke ING-rekening zo. Volgens mij kan je kiezen ofzo. If not, dan ben ik met mijn reguliere rekening ook weg, want dat wordt een duur geintje
Maar volgens mij is dat niet zo.


Edit: even gecheckt. Het is idd een keuze. www.ing.nl/oranjepakketkorting

[ Bericht 3% gewijzigd door Postbus100 op 27-07-2019 12:59:18 ]
Somebody that I used to know
pi_188151005
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 11:34 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je (actuele geupdate) telefoon is overigens een significant stuk veiliger dan je computer, zelfs zonder scanners. Het threath model is een beetje scheef ;)
Dat is mogelijk, of de risico's zijn onbekend. ESET biedt al antivirussoftware aan voor Android. Overbodig? Wellicht. En het is ook vast veilig als je onbeveiligde gratis wifi-verbindingen gebruikt. Maar ook die gebruik ik niet. Dan liever 4G. Maar nu dwalen we af. Terug naar de bedroevend lage spaarrentes.
pi_188151605
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 12:21 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Dat is mogelijk, of de risico's zijn onbekend. ESET biedt al antivirussoftware aan voor Android. Overbodig? Wellicht. En het is ook vast veilig als je onbeveiligde gratis wifi-verbindingen gebruikt. Maar ook die gebruik ik niet. Dan liever 4G. Maar nu dwalen we af. Terug naar de bedroevend lage spaarrentes.
Nog een snelle opmerking en dan terug: mooi dat eset het aanbied maar het is door de sandboxing een waardeloos product wat eerder naar malafide apps scant. Voor de bank app zou ik in ieder geval niet vrezen voor open wifi (onbeveiligd is iets anders). Maar nu terug naar het topic:

Sparen is onzin in deze tijd.
  Redactie Sport maandag 29 juli 2019 @ 14:18:49 #109
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_188188196
NIBC verlaagt vanaf 2 augustus de rente op de kortdurende deposito's. Op die van een jaar en langer blijft de rente wel gelijk:

Termijndeposito Huidige rente Nieuwe rente
3 maanden 0,35% 0,30%
6 maanden 0,40% 0,35%
9 maanden 0,45% 0,40%
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 29 juli 2019 @ 14:29:48 #110
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_188188341
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 11:22 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ik wil geen App van mijn bank op mijn telefoon. Er is, vermoed ik, een reden dat ik om in te kunnen loggen op de website van mijn bank een apparaatje van die bank moet gebruiken. Als dat de veiligheid dient: dan is het gebruik van een app op mijn telefoon per definitie onveiliger.
Nee hoor, het is eigenlijk meer 'https://en.wikipedia.org/wiki/Security_through_obscurity'. Bovendien, een telefoon geeft veel meer biometrische mogelijkheden wat veel veiliger is dan een pincode en een kasje.
quote:
Mijn computer heeft bovendien beveiliging tegen anti-virus en malware. Mijn telefoon niet.
Jouwn telefoon heeft dat ook, echter elke App op jouwn telefoon draait in een soort van kluis. Een afgebakend gedeelte van je telefoon, dat is OS breedt en daarom is het ook belangrijk om je OS up to date te houden.
quote:
Banken geven gewoon een heel dubbel signaal af. Enerzijds moet ik alles beveiligen en uitkijken voor risico's, anderzijds doen zij er alles aan om 'gemak' aan te bieden, terwijl gemak gewoon ten koste gaat van de veiligheid.
Dat is niet geheel zo, een App biedt meer veiligheid dan een computer omdat men op een computer vaak Admin rechten heeft en alles zomaar kan installeren. Een App is dus gebruiksvriendelijker en veiliger dan bankieren via de website. Denk bijvoorbeeld aan Fishing. Elke keer als ik via de PC naar de website van mijn bank ga controleer ik 10x dat ik de juiste URL heb. Via de App doe ik dat niet meer, die staat en wordt geupdate door de bank zelf.

[ Bericht 2% gewijzigd door xzaz op 29-07-2019 14:34:53 ]
pi_188194753
quote:
18s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:29 schreef xzaz het volgende:

Nee hoor, het is eigenlijk meer 'https://en.wikipedia.org/wiki/Security_through_obscurity'. Bovendien, een telefoon geeft veel meer biometrische mogelijkheden wat veel veiliger is dan een pincode en een kasje.

Jouwn telefoon heeft dat ook, echter elke App op jouwn telefoon draait in een soort van kluis. Een afgebakend gedeelte van je telefoon, dat is OS breedt en daarom is het ook belangrijk om je OS up to date te houden.

Dat is niet geheel zo, een App biedt meer veiligheid dan een computer omdat men op een computer vaak Admin rechten heeft en alles zomaar kan installeren. Een App is dus gebruiksvriendelijker en veiliger dan bankieren via de website. Denk bijvoorbeeld aan Fishing. Elke keer als ik via de PC naar de website van mijn bank ga controleer ik 10x dat ik de juiste URL heb. Via de App doe ik dat niet meer, die staat en wordt geupdate door de bank zelf.
Bedankt voor de uitleg!!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_188406164
De spaarrente bij ING gaat verder omlaag. Per 15 augustus biedt de bank bij een normale spaarrekening nog maar 0,02 procent rente, in plaats van de huidige 0,03 procent. Daarmee volgt ING rivaal ABN AMRO die vorige maand met eenzelfde bijstelling kwam.
https://radar.avrotros.nl(...)lt-naar-002-procent/
జ్ఞ‌ా
  maandag 12 augustus 2019 @ 13:56:06 #113
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_188406323
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 13:00 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Sparen is onzin in deze tijd.
Ligt er wel aan; sparen kan bijvoorbeeld duidelijk een doel dienen als je geld achter de hand wil houden voor dalende aandelen- of vastgoedmarkten. Zou het nuanceren: veel deposito's zijn onzin, want ze bieden geen risicopremie voor de illiquiditeit.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_188406848
quote:
3s.gif Op maandag 12 augustus 2019 13:56 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ligt er wel aan; sparen kan bijvoorbeeld duidelijk een doel dienen als je geld achter de hand wil houden voor dalende aandelen- of vastgoedmarkten. Zou het nuanceren: veel deposito's zijn onzin, want ze bieden geen risicopremie voor de illiquiditeit.
Of sparen op een spaarrekening (bij de grootbanken) is onzin.
pi_188551410
quote:
2s.gif Op maandag 12 augustus 2019 13:44 schreef µ het volgende:
De spaarrente bij ING gaat verder omlaag. Per 15 augustus biedt de bank bij een normale spaarrekening nog maar 0,02 procent rente, in plaats van de huidige 0,03 procent. Daarmee volgt ING rivaal ABN AMRO die vorige maand met eenzelfde bijstelling kwam.
https://radar.avrotros.nl(...)lt-naar-002-procent/
Ik krijg dat bericht nu ook. Net op tijd met het weghalen van mijn spaargeld daar.
Somebody that I used to know
pi_188551555
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 08:44 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik krijg dat bericht nu ook. Net op tijd met het weghalen van mijn spaargeld daar.
Die 0,01% is de trigger om het geld weg te halen?
pi_188552737
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 08:59 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Die 0,01% is de trigger om het geld weg te halen?
Nah, nee, eigenlijk al langer. Maar kosten bankrekening versus rente die het opbrengt... Ik zie alleen maar bevestiging van mijn besluit/inzicht, en ben blij dat ik er direct naar gehandeld heb.
Somebody that I used to know
  woensdag 21 augustus 2019 @ 19:39:55 #118
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_188561055
quote:
18s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:29 schreef xzaz het volgende:
Nee hoor, het is eigenlijk meer 'https://en.wikipedia.org/wiki/Security_through_obscurity'. Bovendien, een telefoon geeft veel meer biometrische mogelijkheden wat veel veiliger is dan een pincode en een kasje.
Tis al een oudere reply, maar biometrische gegevens zijn de slechtste vervangers van wachtwoorden en zulks. Ik kan je vingerafdrukken en iris vervalsen, jij kan ze nooit aanpassen. Vingerafdrukken laat je overal achter, die wil je dus nooit gebruiken om je bankgegevens mee te beveiligen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_188561718
De rentes op de financiële markten zijn weer verder gedaald. Helaas zijn wij hierdoor genoodzaakt om vanaf vrijdag 23 augustus onze rentes te verlagen voor Argenta Spaarrekeningen met een variabele rente (Internet Spaarrekening, Jongeren Spaarrekening en Hypotheek Profijt Spaarrekening).

De rentepercentages voor nieuwe Argenta Termijndeposito's blijven gelijk.


Bekijk hieronder al onze spaarrentes.

Argenta Spaarrekeningen

Argenta Internet Spaarrekening: 0,15% (was 0,20%)
Argenta Jongeren Spaarrekening: 0,30% (was 0,35%)
Argenta Hypotheek Profijt Spaarrekening*: 0,15% (was 0,20%)
pi_188561801
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:33 schreef Horsemen het volgende:
De rentes op de financiële markten zijn weer verder gedaald. Helaas zijn wij hierdoor genoodzaakt om vanaf vrijdag 23 augustus onze rentes te verlagen voor Argenta Spaarrekeningen met een variabele rente (Internet Spaarrekening, Jongeren Spaarrekening en Hypotheek Profijt Spaarrekening).

De rentepercentages voor nieuwe Argenta Termijndeposito's blijven gelijk.


Bekijk hieronder al onze spaarrentes.

Argenta Spaarrekeningen

Argenta Internet Spaarrekening: 0,15% (was 0,20%)
Argenta Jongeren Spaarrekening: 0,30% (was 0,35%)
Argenta Hypotheek Profijt Spaarrekening*: 0,15% (was 0,20%)
Hmm ik zit bij die Belgen. Gelukkig blijven deposito's gelijk.
  donderdag 22 augustus 2019 @ 09:35:11 #121
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_188568704
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:37 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Hmm ik zit bij die Belgen. Gelukkig blijven deposito's gelijk.
Dito. Haal m’n internetspaarrekening wel weg. Bij NIBC krijg ik nu 0,25% + 0,05%.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_188568834
Waarschijnlijk hier wel eens besproken, maar heeft iemand een account / geld gespaard bij Raisin?
Bij de Estlandse bank 1,15% per jaar + welkombonus.
pi_188569147
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 09:48 schreef Gijsbertus het volgende:
Waarschijnlijk hier wel eens besproken, maar heeft iemand een account / geld gespaard bij Raisin?
Bij de Estlandse bank 1,15% per jaar + welkombonus.
Maar wel wat risico. Je zal ongetwijfeld de zelfde garantie hebben als in NL maar het land wat die garantie moet waarmaken is veel kleiner en ook veel minder vermogend. Ondanks dat ik geen Icesave rekening had heb ik daar wel van geleerd.
pi_188718277
Leaseplan 0,05% naar beneden
quote:
De variabele spaarrente voor september 2019 wijzigt van 0,25% naar 0,20% nominaal op jaarbasis
pi_188815355
Dit zou top zijn
pi_188815770
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 10:04 schreef djh77 het volgende:
Leaseplan 0,05% naar beneden
[..]

Deposito's zijn daar nog relatief hoog (wat je hoog noemt) qua rente dus heb maar wat heen en weer geschoven.
  vrijdag 6 september 2019 @ 16:11:51 #128
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_188816357
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:53 schreef amp25 het volgende:
Dit zou top zijn
Wel het einde van belastingvrij aflossen (en dus sparen) op je koopwoning, maar daar ben ik ook niet tegen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_188816417
quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:53 schreef amp25 het volgende:
Dit zou top zijn
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 16:11 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wel het einde van belastingvrij aflossen (en dus sparen) op je koopwoning, maar daar ben ik ook niet tegen.
NWS / Tot 400.000 geen vermogensbelasting meer
జ్ఞ‌ా
pi_189099984
LeasePlan Bank.

Wijziging van de rente op Deposito Sparen
Met ingang van vrijdag 27 september 2019 verlagen wij de rente van onze termijndeposito's. In onderstaand overzicht vindt u de nieuwe rente per looptijd.
Looptijd
Huidige rente Wijziging Nieuwe rente

3 mnd
0,30% - 0,10% 0,20%

6 mnd
0,45% - 0,10% 0,35%

9 mnd
0,55% - 0,15% 0,40%

1 jaar
0,65% - 0,15% 0,50%

2 jaar
0,75% - 0,15% 0,60%

3 jaar
0,85% - 0,10% 0,75%

4 jaar
0,95% - 0,10% 0,85%

5 jaar
1,05% - 0,10% 0,95%

*************************************************************************************

NIBC:

Huidige rente Nieuwe rente
Spaarrekening
Basisrente 0,25% 0,20%

Kwartaalspaarrekening
Basisrente 0,25% 0,20%
Bonusrente 0,05% 0,05%

De spaarrentes voor onderstaande termijndeposito's verlagen wij op dinsdag 1 oktober 2019. U kunt tot die tijd nog een termijndeposito openen tegen de huidige rentes.


Termijndeposito Huidige rente Nieuwe rente
3 maanden 0,30% 0,25%
6 maanden 0,35% 0,30%
9 maanden 0,40% 0,35%
1 jaar 0,66% 0,60%
2 jaar 0,70% 0,65%
3 jaar 0,75% 0,70%
4 jaar 0,85% 0,80%
5 jaar 1,00% 0,95%
6 jaar 1,00% 0,95%
7 jaar 1,00% 0,95%
8 jaar 1,00% 0,95%
9 jaar 1,00% 0,95%
10 jaar 1,00% 0,95%

********************************************************************************************

Iemand nog een tip waar ik momenteel een groenspaardeposito kan openen?

ING en MoneYou hebben al lange tijd geen aanbod.
  dinsdag 24 september 2019 @ 16:24:47 #131
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_189100208
NIBC nu lager, Argenta was al lager, ik ben toch geneigd te kijken naar alternatieven.
Iemand ervaring met Raisin?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_189101342
Nibc naar beneden

In deze e-mail informeren wij u over onze nieuwe spaarrentes. Op woensdag 25 september​ 2019​ verlagen wij onze spaarrentes.​


Huidige rente Nieuwe rente
Spaarrekening
Basisrente 0,25% 0,20%

Kwartaalspaarrekening
Basisrente 0,25% 0,20%
Bonusrente 0,05% 0,05%

De spaarrentes voor onderstaande termijndeposito's verlagen wij op dinsdag 1 oktober 2019. U kunt tot die tijd nog een termijndeposito openen tegen de huidige rentes.​


Termijndeposito Huidige rente Nieuwe rente
3 maanden 0,30% 0,25%
6 maanden 0,35% 0,30%
9 maanden 0,40% 0,35%
1 jaar 0,66% 0,60%
2 jaar 0,70% 0,65%
3 jaar 0,75% 0,70%
4 jaar 0,85% 0,80%
5 jaar 1,00% 0,95%
6 jaar 1,00% 0,95%
7 jaar 1,00% 0,95%
8 jaar 1,00% 0,95%
9 jaar 1,00% 0,95%
10 jaar 1,00% 0,95%

Alle​ rentepercentages zijn effectief op jaarbasis. Op onze website vindt u een overzicht van alle spaarrentes van NIBC Direct.
pi_189101974
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 17:31 schreef djh77 het volgende:
Nibc naar beneden

Deze rentepercentages staan hierboven al O+
pi_189102111
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 18:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Deze rentepercentages staan hierboven al O+
Ok. Nibc daalt minder hard dan leaseplan
pi_189116244
MoneYou stopt in feite met depositosparen.

quote:
Op 3 oktober 2019 verlagen we de rente voor de variabele spaarproducten:

Moneyou Sparen - Vrij opneembaar
0,10%* variabele rente (dit was 0,15%)
Moneyou Sparen - Kwartaal Spaarrekening
0,10%* variabele rente (dit was 0,15%)
(Bonusrente van 0,05% bovenop 0,05% basisrente)
Zolang de rente van de Kwartaal spaarrekening gelijk is aan de Vrij opneembare rente, ontvang je altijd zowel de basis- als de bonusrente.

Per 26 september 2019 verlagen we de rente op de nieuw te openen deposito spaarrekeningen voor 6 maanden Vast en 1 jaar Vast. Dit gaat er veranderen:
Moneyou Sparen - 6 maanden Vast
0,10%** vaste rente (was 0,30%)
(Bonusrente van 0,05% bovenop 0,05% basisrente)
Moneyou Sparen - 1 jaar Vast
0,10%** vaste rente (was 0,30%)
(Bonusrente van 0,05% bovenop 0,05% basisrente)
Moneyou Sparen - 2 jaar Vast
0,05%* vaste rente (deze rente blijft gelijk)
(Bonusrente van 0,03% bovenop 0,02% basisrente)

We snappen dat dit een vervelend bericht voor je is. De verlagingen zijn in belangrijke mate een gevolg van de aanhoudende lage en zelfs negatieve rentes op de geld- en kapitaalmarkt. De verwachting is dat deze situatie niet binnen afzienbare tijd verandert. Daarom zijn we genoodzaakt om de rente te verlagen.

Moet ik nog wel sparen?
Ook als de rente op een spaarrekening laag is, is het verstandig om wat geld apart te hebben staan. Het Nibud adviseert iedereen om een buffer op te bouwen. Zo ben je voorbereid op onverwachte grote uitgaven en wisselende inkomsten.
Weten hoeveel geld je achter de hand moet hebben? Op de website van het Nibud kun je het berekenen met de BufferBerekenaar.
  maandag 30 september 2019 @ 10:51:16 #136
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189188391
LPB naar 0,15
  maandag 30 september 2019 @ 18:59:20 #137
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_189195505
quote:
2s.gif Op maandag 12 augustus 2019 13:44 schreef µ het volgende:
De spaarrente bij ING gaat verder omlaag. Per 15 augustus biedt de bank bij een normale spaarrekening nog maar 0,02 procent rente, in plaats van de huidige 0,03 procent. Daarmee volgt ING rivaal ABN AMRO die vorige maand met eenzelfde bijstelling kwam.
https://radar.avrotros.nl(...)lt-naar-002-procent/
Ik had nog wat geld bij de ING en rekening maar geld eraf gehaald en rekening opgezegd. Probleem is: waar moet ik mijn zure spaarcenten in stoppen :{
pi_189195638
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2019 16:11 schreef Horsemen het volgende:

Iemand nog een tip waar ik momenteel een groenspaardeposito kan openen?

ING en MoneYou hebben al lange tijd geen aanbod.

Het ASN groenfonds
, door mij tot aan het fiscale randje gevuld...geen deposito weliswaar maar redelijk risico-arm
pi_189197118
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 19:09 schreef paardendokter het volgende:

[..]


Het ASN groenfonds
, door mij tot aan het fiscale randje gevuld...geen deposito weliswaar maar redelijk risico-arm
Bedankt voor de tip.
pi_189199431
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 20:29 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip.
- Groen woningen fonds
- groenfonds regionaal duurzaam meewind
r0bin's freenas server, sponsored by Petturik's 100 mbit card.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:47:12 #141
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_189204065
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 19:09 schreef paardendokter het volgende:

[..]


Het ASN groenfonds
, door mij tot aan het fiscale randje gevuld...geen deposito weliswaar maar redelijk risico-arm
Ben ook aan het kijken voor verschuiven van vermogen inzake VRH.
Is dit beleggingsfonds bij de grootbanken (ING) ook fiscaal voordelig?
Of kan het alleen via de ASN?
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:49:02 #142
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_189204102
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:07 schreef r0binhood het volgende:

[..]

- Groen woningen fonds
- groenfonds regionaal duurzaam meewind
Groen woningen fonds zit al sinds vorig vol, als ik het goed lees.
Meewind geen ervaring mee. Is er iemand die hier in wel participeert?
pi_189227673
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:07 schreef r0binhood het volgende:

[..]

- Groen woningen fonds
- groenfonds regionaal duurzaam meewind
is er al bekend hoe de nieuwe maatregel rond VRH de groenfondsen indeeld? Dus wat is het voordeel van de groenfondsen in de nieuwe situatie
pi_189247654
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 21:15 schreef ETphonehome het volgende:
off topic, maar wel gerelateerd: ING verlaagt de kosten van het oranje pakket met 0.30 per maand in ruil voor 0.80 aan kosten per geldopname via de ATM.
Lijkt een aardige geste, maar ik zie het meer als een volgend stapje in de brainwash van een samenleving zonder contant geld.

Hoe zien jullie dit?
Ik zit net te denken (want ik krijg een herinnering in MijnING over die oranjekorting). Ik had afgelopen dagen her en der wat dingen gekocht in een winkel, maar weer teruggebracht. En nu heb ik echt een behoorlijk bedrag aan cash in mijn portemonnee wat er de komende drie maanden nog wel in zal blijven zitten (ik pin vrijwel alles).

Dus nu zat ik te denken: dat is dan toch een shortcut? Niet meer naar de ATM, maar gewoon ergens een [you name it] kopen en weer terugbrengen. Of bij de Aldi geld bijpinnen. Ik zie de nadelen niet helemaal?
Somebody that I used to know
pi_189247719
quote:
2s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:25 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik zit net te denken (want ik krijg een herinnering in MijnING over die oranjekorting). Ik had afgelopen dagen her en der wat dingen gekocht in een winkel, maar weer teruggebracht. En nu heb ik echt een behoorlijk bedrag aan cash in mijn portemonnee wat er de komende drie maanden nog wel in zal blijven zitten (ik pin vrijwel alles).

Dus nu zat ik te denken: dat is dan toch een shortcut? Niet meer naar de ATM, maar gewoon ergens een [you name it] kopen en weer terugbrengen. Of bij de Aldi geld bijpinnen. Ik zie de nadelen niet helemaal?
Klopt gewoon bij de supermarkt bijpinnen en niet meer bij de atm.
pi_189295028
DHB verlaagd ook de Combispaartarieven:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189609143
ABN halveert de rente naar 0,01%
pi_189614964
Schandalig !! ABN-AMRO bank verlaagt de rente met 50%

Op 1 november 2019 verandert de rente op onderstaande spaarrekening(en). Hieronder leest u wat uw nieuwe rente wordt.

Direct Kwartaal Sparen

Renteopbouw Rentepercentage
basisrente 0,01% (was 0,02%)
bonusrente 0,00% (was 0,00%)
maximale rente 0,01% (was 0,02%)
pi_189618738
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 15:45 schreef Blord het volgende:
Schandalig !! ABN-AMRO bank verlaagt de rente met 50%

Waarom schandalig?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_189620498
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 15:45 schreef Blord het volgende:
Schandalig !! ABN-AMRO bank verlaagt de rente met 100%
Zo alvast klaar voor de toekomst :(
pi_189622021
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 15:45 schreef Blord het volgende:
Schandalig !! ABN-AMRO bank verlaagt de rente met 50%
Met nog wel meer dan dat :+

https://www.nu.nl/economi(...)ente-stopzetten.html
Somebody that I used to know
pi_189686461
MoneYou zakt helemaal weg
quote:
Op 31 oktober 2019 verlagen we de rente voor de variabele spaarproducten en de nieuw te openen deposito spaarrekeningen voor 6 maanden Vast en 1 jaar Vast.

Dit gaat er veranderen:

Moneyou Sparen - Vrij opneembaar
0,05%* variabele rente (dit was 0,10%)
pi_189920317
Geen negatieve rente ABN
ABN Amro belooft dat spaarrente nooit onder nul komt - https://nos.nl/l/2310225
pi_189920381
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:25 schreef djh77 het volgende:
Geen negatieve rente ABN
ABN Amro belooft dat spaarrente nooit onder nul komt - https://nos.nl/l/2310225
*O* Geen negatieve rente *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2019 10:31:08 ]
pi_190034048
https://www.ft.com/content/ab8ed346-0ae7-11ea-bb52-34c8d9dc6d84

Kleine Duitse bank gaat 0.5% negatieve rente in rekening brengen bij meer dan ¤1 in deposits.

De euro wordt steeds waardelozer dan het al is en de centrale banken blijven rustig geld pompen in het systeem. 2008 Zal wel eens een lachertje kunnen zijn tov de volgende crisis.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2019 09:51:33 ]
pi_190041933
NUnl twitterde op woensdag 20-11-2019 om 19:32:35 Rabobank verlaagt spaarrente naar 0,01 procent: https://t.co/yDqXQRZsR9 reageer retweet
pi_190043114
De rente op Aegon Sparen gaat omlaag


Geachte heer ...


U heeft een spaarrekening bij Aegon waarop u rente ontvangt over uw spaargeld. Deze rente gaat per 21 november 2019 omlaag. In deze e-mail leest u hier meer over.

De nieuwe rente per 21 november 2019

Hieronder ziet u de oude en nieuwe rente. Uw saldo en de actuele rente kunt u altijd bekijken via aegon.nl/mijnaegon.

Saldo Oude rente Nieuwe rente
Over het saldodeel tot ¤10.000,- 0,02% 0,01%
Over het saldodeel tussen ¤10.000,- en ¤50.000,- 0,02% 0,01%
Over het saldodeel vanaf ¤50.000,- 0,02% 0,01%
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_190124484
Moneyou groen deposito 1 jaar is nu weer mogelijk
pi_190125465
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 21:21 schreef Mickey49 het volgende:
Moneyou groen deposito 1 jaar is nu weer mogelijk
Top!
Bedankt voor het delen!
pi_190129503
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 21:21 schreef Mickey49 het volgende:
Moneyou groen deposito 1 jaar is nu weer mogelijk
Heeft dat nog wel zin tegenwoordig?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_190129591
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 21:21 schreef Mickey49 het volgende:
Moneyou groen deposito 1 jaar is nu weer mogelijk
Nogmaals bedankt!
Inmiddels meegenomen.
pi_190129597
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 09:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Heeft dat nog wel zin tegenwoordig?
Scheelt een stukje vermogensbelasting.
pi_190129601
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 09:25 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Scheelt een stukje vermogensbelasting.
Maar die is voor sparen toch sowieso bijna 0 tegenwoordig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_190129620
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 09:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Heeft dat nog wel zin tegenwoordig?
De rente die je krijgt is 0 echter je belastingvoordeel ligt tussen de 1,28% en de 2,38% (tot max. ¤58.539,- p.p.)
pi_190129630
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2019 09:27 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De rente die je krijgt is 0 echter je belastingvoordeel ligt tussen de 1,28% en de 2,38% (tot max. ¤58.539,- p.p.)
Oh dat is op zich wel lekker tov van de schamele 0,1% die je elders krijgt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_190129638
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 09:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar die is voor sparen toch sowieso bijna 0 tegenwoordig.
Licht aan je schijf?
pi_190134965
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 21:21 schreef Mickey49 het volgende:
Moneyou groen deposito 1 jaar is nu weer mogelijk
En weer vol/gesloten.
pi_190135064
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 16:41 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En weer vol/gesloten.
Lol, wilde vanavond de rekening gaan openen :')
pi_190146861
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 16:41 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En weer vol/gesloten.
Oh dan hoef ik daar ook geen tijd meer aan te besteden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_190147149
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 09:28 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Licht aan je schijf?
In de toekomst willen ze het aanpassen en maken ze de belasting afhankelijk van of je spaart of belegt, tegenwoordig hangt het inderdaad nog gewoon af van de schijf (i.e. een progressief stelsel afhankelijk van hoeveel vermogen je hebt).

Bij groensparen is tot ~¤60.000 vrijgesteld voor box 3, dus dat kan je redelijk wat belasting besparen. Daarnaast krijg je over het bedrag ook nog een heffingskorting van 0,7% in box 1. Ook al is de rente op groensparen 0%, door deze voordelen (als je daarvoor in aanmerking komt) is het te vergelijken met een gewone spaardepositie van ~2% rente.
pi_190147268
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Oh dan hoef ik daar ook geen tijd meer aan te besteden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 16:48 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Lol, wilde vanavond de rekening gaan openen :')
Het is een aantal keren per jaar mogelijk om een groen deposito af te sluiten. Je hebt hiervoor een spaarrekening bij ze nodig. Het openen hiervan kost al snel 2 a 3 dagen dus als je in de toekomst een groen deposito wil afsluiten is het verstandig om nu al de spaarrekening te openen.

Daarna afwachten en regelmatig kijken of de mogelijkheid voor het openen van een (groen-) deposito er is. Ook regelmatig hier kijken of iemand al ontdekt heeft dat het weer mogelijk is en het zelf hier natuurlijk ook eventueel even delen :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 27-11-2019 14:36:26 ]
pi_190162062
Ik kreeg nu bericht van Moneyou, omdat in november mijn in 2018 afgesloten groen deposito vrijkwam, dat er weer nieuwe mogelijkheid was 25-29 nov..
Als snel was blijkbaar maximum voor hen bereikt.
In mei 2019 kon je ook groen deposito openen, dus misschien krijgen we nu in mei 2020 ook bericht hoe of wat.
pi_190256509
Advanzia Bank heeft de rente verlaagd naar 0.3%.
pi_190268246
NIBC gaat met ingang van woensdag 10 december de spaarrentes voor termijndeposito's verlagen:
Termijndeposito Huidige rente Nieuwe rente
3 maanden 0,25% 0,20%
6 maanden 0,30% 0,25%
9 maanden 0,35% 0,25%
1 jaar 0,60% 0,40%
2 jaar 0,65% 0,45%
3 jaar 0,70% 0,50%
4 jaar 0,80% 0,60%
5 jaar 0,95% 0,65%
6 jaar 0,95% 0,70%
7 jaar 0,95% 0,70%
8 jaar 0,95% 0,70%
9 jaar 0,95% 0,70%
10 jaar 0,95% 0,70%
pi_190273136
Mag je meerdere termijndeposito’s hebben bij NIBC direct?
Dus 1 van 7jr en 1 van 1jr bijvoorbeeld?
En mag je in je termijndeposito maandelijks geld storten bij NIBC?
pi_190273179
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 21:48 schreef Lingue het volgende:
Mag je meerdere termijndeposito’s hebben bij NIBC direct?
Dus 1 van 7jr en 1 van 1jr bijvoorbeeld?
En mag je in je termijndeposito maandelijks geld storten bij NIBC?
Tuurlijk mag dat. Er is alleen een minimum inleg van 250 euro. Let op dat nibc na dinsdag niet meer het beste renteaanbod heeft in NL voor deposito's
pi_190273212
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 21:51 schreef djh77 het volgende:

[..]

Tuurlijk mag dat. Er is alleen een minimum inleg van 250 euro. Let op dat nibc na dinsdag niet meer het beste renteaanbod heeft in NL voor deposito's
Thanks!
Ik zag het.
pi_190273486
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 21:48 schreef Lingue het volgende:
Mag je meerdere termijndeposito’s hebben bij NIBC direct?
Dus 1 van 7jr en 1 van 1jr bijvoorbeeld?
En mag je in je termijndeposito maandelijks geld storten bij NIBC?
Nee, bij storten in je termijndeposito mag niet maar je mag er natuurlijk wel maandelijks een nieuwe openen.
pi_190274366
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee, bij storten in je termijndeposito mag niet maar je mag er natuurlijk wel maandelijks een nieuwe openen.
Oh... ik zag t op de website ook niet staan...
Maandelijks een nieuwe storten vind ik dan weer niets.
Jammer dat je niet bij mag storten.
pi_190276225
Ik heb een aantal jaar achter elkaar elk jaar een nieuw depositie voor 10 jaar afgesloten bij NIBC. De eerste daarvan loopt eind 2020 af, daar heb ik nog 4,5% rente op. Maar bij elk nieuw deposito geldt het dan geldende rentetarief. Op degene die bij mij in 2025 afloopt krijg ik bv maar 1,8%.

Wanneer je voor minimaal 10 jaar wat geld wilt vastzetten zou je misschien wel kunnen kiezen voor de spaarverzekering van DELA. Daar kun je periodiek of eenmalig een bedrag inleggen. DELA is echter geen bank en het depositogarantiestelsel geldt niet.
https://www.dela.nl/verzekeringen/spaarverzekering
pi_190277073
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:47 schreef Lingue het volgende:

[..]

Oh... ik zag t op de website ook niet staan...
Maandelijks een nieuwe storten vind ik dan weer niets.
Jammer dat je niet bij mag storten.
Waarom vind je dat niets?
Je krijgt ze allemaal netjes in een overzicht en het afsluiten van een vervolg deposito is een kwestie van een paar klikken. Het is dan uiteraard wel tegen het op dat moment geldende rentepercentage. Het voordeel is dat je ook (indien gewenst) verschillende looptijden door elkaar kunt afsluiten.
pi_190277457
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 00:34 schreef Soulfreak het volgende:
Ik heb een aantal jaar achter elkaar elk jaar een nieuw depositie voor 10 jaar afgesloten bij NIBC. De eerste daarvan loopt eind 2020 af, daar heb ik nog 4,5% rente op. Maar bij elk nieuw deposito geldt het dan geldende rentetarief. Op degene die bij mij in 2025 afloopt krijg ik bv maar 1,8%.

Wanneer je voor minimaal 10 jaar wat geld wilt vastzetten zou je misschien wel kunnen kiezen voor de spaarverzekering van DELA. Daar kun je periodiek of eenmalig een bedrag inleggen. DELA is echter geen bank en het depositogarantiestelsel geldt niet.
https://www.dela.nl/verzekeringen/spaarverzekering
Ik heb een dela spaarpolis maar die gaat vanaf 2022 onder beleggingen vallen waarbij met het nieuwe Belastingvoorstel het niet meer interessant is.
pi_190277469
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 06:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Waarom vind je dat niets?
Je krijgt ze allemaal netjes in een overzicht en het afsluiten van een vervolg deposito is een kwestie van een paar klikken. Het is dan uiteraard wel tegen het op dat moment geldende rentepercentage. Het voordeel is dat je ook (indien gewenst) verschillende looptijden door elkaar kunt afsluiten.
Ja dan krijg je te veel rekeningen om overzicht te houden. Deze vraag was voor mn zus en die is daar niet zo makkelijk in qua overzicht behouden enzo. Dat gaat geheid gedoe opleveren.
pi_190277519
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2019 07:42 schreef Lingue het volgende:

[..]

Ja dan krijg je te veel rekeningen om overzicht te houden. Deze vraag was voor mn zus en die is daar niet zo makkelijk in qua overzicht behouden enzo. Dat gaat geheid gedoe opleveren.
Een deposito heeft weliwaar een (administratief) nummer, maar geen rekeningnummer. Zolang je de deposito's steeds bij dezelfde bank afsluit - Leaseplan Bank of NIBC Direct - houd je gewoon overzicht. Leaseplan Bank toont bijvoorbeeld ook hoeveel geld er in totaal in deposito's zit. Daarnaast wordt bij die bank grafisch weergegeven welk percentage van de looptijd al verstreken is. Dus je ziet de dag waarop het geld weer vrj komt nader komen.

Als je tussendoor geld wilt kunnen bijstorten, dan is een spaarrekening met een vast rentepercentage en een rente bonus meer iets voor je.
pi_190277741
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 07:49 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Een deposito heeft weliwaar een (administratief) nummer, maar geen rekeningnummer. Zolang je de deposito's steeds bij dezelfde bank afsluit - Leaseplan Bank of NIBC Direct - houd je gewoon overzicht. Leaseplan Bank toont bijvoorbeeld ook hoeveel geld er in totaal in deposito's zit. Daarnaast wordt bij die bank grafisch weergegeven welk percentage van de looptijd al verstreken is. Dus je ziet de dag waarop het geld weer vrj komt nader komen.

Als je tussendoor geld wilt kunnen bijstorten, dan is een spaarrekening met een vast rentepercentage en een rente bonus meer iets voor je.
Thanks. Ja ik denk idd dat dat handiger gaat zijn. Het doel van de rekening is dat ze door middel van maandelijks sparen tegen een iets interessantere rente dan die van 0,01% op de bank over een paar jaar extra spaargeld heeft. Vanuit het maandelijks sparen waar ze geen omkijken naar heeft en ook het geld niet gaat missen.

Ik zie dat de NIBC kwartaalsparen wel erg interessant is. Dan krijg je 0,25% per kwartaal. Dat is uiteindelijk ook 1% per jaar. En daar kun je gewoon bij wanneer je wilt en mag je bijstorten wanneer je wilt. Win win voor mijn zus.
En ook interessant voor mijzelf want inmiddels zijn de spaarrekeningen ook grotendeels onder de 0,25 gezakt bij mij.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 5 december 2019 @ 08:38:01 #187
78918 SeLang
Black swans matter
pi_190277782
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 08:31 schreef Lingue het volgende:

Ik zie dat de NIBC kwartaalsparen wel erg interessant is. Dan krijg je 0,25% per kwartaal. Dat is uiteindelijk ook 1% per jaar.
Nee. Dat is annualised, dus 0,25% per jaar.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_190277808
quote:
7s.gif Op donderdag 5 december 2019 08:38 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nee. Dat is annualised, dus 0,25% per jaar.
Oh, alleen per kwartaal uitbetaald. Ok.
https://www.nibcdirect.nl/sparen/kwartaalspaarrekening/

ik had em gelezen als per kwartaal 0,25%
pi_190277879
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 08:31 schreef Lingue het volgende:
Ik zie dat de NIBC kwartaalsparen wel erg interessant is. Dan krijg je 0,25% per kwartaal. Dat is uiteindelijk ook 1% per jaar.
Was het maar zo'n feest. *O* Helaas, die rente is op jaarbasis, maar wordt per kwartaal uitgekeerd. Je effectieve rente is wel wat hoger, omdat je ook 0,25% rente over de uitbetaalde rente ontvangt (die daarna immers op jouw spaarrekening staat). Ik heb die rekening zelf ook.
pi_190278079
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 08:41 schreef Lingue het volgende:

[..]

Oh, alleen per kwartaal uitbetaald. Ok.
https://www.nibcdirect.nl/sparen/kwartaalspaarrekening/

ik had em gelezen als per kwartaal 0,25%
En hou er rekening mee dat dit percentage niet vast staat (in tegenstelling van een deposito) dus dat die rente vermoedelijk de komende periode nog wel gaat dalen.
pi_190512591
Verlaging spaarrente visa card:
--------------
Bij een positief saldo van ¤ 500,- of meer op uw Visa Card ontvangt u spaarrente over het totale positieve saldo. Per 1 maart 2020 wordt de spaarrente op uw Card verlaagd van 0,15% naar 0,05% effectief op jaarbasis.
--------------
pi_190523733
CB: -0,05%

Beste meneer ~*****,
U heeft bij ons een RentePlús Rekening.



We verlagen de rente
De rente gaat van 0,15% naar 0,10%. De renteverlaging heeft te maken met de ontwikkelingen op de geld- en kapitaalmarkt. Vanaf 19 december 2019 gelden deze rentes:
over saldo tot ¤ 250.000: 0,10%
over saldo boven ¤ 250.000: 0,10%
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_190562186
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 19:34 schreef blomke het volgende:
CB: -0,05%
dacht dat je negatieve rente kreeg
జ్ఞ‌ా
pi_190570499
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 december 2019 20:18 schreef µ het volgende:
dacht dat je negatieve rente kreeg
Negatieve rente krijg je niet, die betaal je.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_190615939
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_190840838
Rentestanden in de OP zijn verdwenen :'(
pi_190843123
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 11:37 schreef DappereDodo77 het volgende:
Rentestanden in de OP zijn verdwenen :'(
Help @Arcee :o
జ్ఞ‌ా
pi_190844863
Wordt binnenkort de TT: Banken met rente?
pi_190844945
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 11:37 schreef DappereDodo77 het volgende:
Rentestanden in de OP zijn verdwenen :'(
De OP loopt voor op de realiteit: binnenkort allemaal 0.
pi_190847891
quote:
99s.gif Op donderdag 2 januari 2020 17:28 schreef qajariaq het volgende:
Wordt binnenkort de TT: Banken met rente?
"Banken met positieve rente topic" :P
జ్ఞ‌ా
pi_191011226
telegraaf twitterde op maandag 13-01-2020 om 16:37:48 ABN Amro gaat vanaf 1 april als eerste grootbank geen spaarrente meer uitkeren. Voor klanten met meer dan ¤2,5 miljoen op de bank wordt de rente met -0,5% zelfs negatief.https://t.co/K1NqNo4rzi reageer retweet
pi_191013781
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 19:59:13 #203
299059 bokaal
De man van staal!
pi_191029865
NIBC Direct gaat ook omlaag.

Op woensdag 15 januari 2020 verlagen wij onze spaarrentes.

Spaarrekening

Basisrente: 0,20% -> 0,15%

Kwartaalspaarrekening

Basisrente: 0,20% -> 0,15%
Bonusrente: 0,05% -> 0,05%

De spaarrentes voor onderstaande termijndeposito's verlagen wij op 20 januari 2020. U heeft nog tot en met 19 januari 2020 de tijd om een termijndeposito te openen tegen de huidige rentes.

Termijndeposito

3 maanden: 0,20% -> 0,15%
6 maanden: 0,25% -> 0,20%
9 maanden: 0,25% -> 0,20%
pi_191171590
CEntraal Beheer verlaagt de rentes:

Wij verlagen de rente van 0,10% naar 0,04%
De renteverlaging heeft te maken met de ontwikkelingen op de geld- en kapitaalmarkt. Vanaf 27 januari 2020 gelden deze rentes:

over saldo tot ¤ 250.000: 0,04%
over saldo boven ¤ 250.000: 0,04%
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_191219387
De spaarrentes van Bigbank behoren de hoogste die in Nederland worden geboden, maar zelfs deze Estse bank verlaagt zijn percentages onder invloed van de historisch lage rentestand.

Van de rente op spaardeposito’s met looptijden van 3 tot 7 jaar gaat 0,05% tot 0,1% af. Zo bedraagt de rente op de vijfjaarsdeposito nu 1,25% (was 1,3%). Op de rente voor het spaardeposito voor 10 jaar wordt het meest gekort. Deze spaarrente gaat van 1,75% naar 1,5%.
pi_191295493
Lease Plan Bank verlaagt spaardeposito rente met 0,10%:

Wijziging van de rente op Deposito Sparen
Met ingang van woensdag 5 februari 2020 verlagen wij de rente van onze termijndeposito's. In onderstaand overzicht vindt u de nieuwe rente per looptijd.
Looptijd
Huidige rente Wijziging Nieuwe rente

3 mnd
0,20% - 0,10% 0,10%

6 mnd
0,35% - 0,10% 0,25%

9 mnd
0,40% - 0,10% 0,30%

1 jaar
0,50% - 0,10% 0,40%

2 jaar
0,60% - 0,10% 0,50%

3 jaar
0,75% - 0,10% 0,65%

4 jaar
0,85% - 0,10% 0,75%

5 jaar
0,95% - 0,10% 0,85%
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_191345098
Moneyou groen deposito 1 jaar is nu weer mogelijk.
pi_191373284
Yes de nieuwe ice safe is in ons land!

https://www.telegraaf.nl/(...)and-met-2-spaarrente

Spaanse bankgigant naar Nederland met 2% spaarrente

Om grote spaarders te trekken en om consumenten te bewegen hun salaris bij Openbank te laten storten, biedt de Spaanse nieuwkomer de eerste zes maanden 2% rente. Daarna gaat de spaarrente bij de gratis bank op het inmiddels bij grootbanken bekende niveau van 0,01%. Wie een deel al dan niet geautomatiseerd gaat beleggen, krijgt over het restant spaargeld met 0,2% een van de hoogste rentes in Nederland.

In de Nederlandse startfase richt Openbank zich vooral op vermogensbeheer voor consumenten. „Europa vergrijst en spaargeld levert door de lage rente weinig op. Wij bieden een alternatief als spaargeld bij een gewone bank niets meer oplevert of zelfs geld kost”, verwijst ceo Ezequiel Szafir Holcman naar de aanhoudende vrees onder consumenten voor negatieve spaarrentes.
Private bank

Openbank schermt met hoge rendementen van 5% of meer via een ’robo advisor’ via het moederbedrijf en mondiale vermogensbeheerders zoals BlackRock en Robeco. „Een gewone spaarder krijgt dezelfde dienstverlening als een miljonair bij een private bank”, belooft Szafir Holcman. „Je kunt zelfs verschillende doelen stellen, voor de korte, middellange of de lange termijn.”

Het verdienmodel van de gratis app van Openbank met betaaldiensten zoals Apple Pay en Fitbit Pay plus het opslaan van wachtwoorden, zit in de verkoop van aanvullende producten. Uiteindelijk wil de internetbank de volledige dienstverlening uit Spanje uitrollen in Nederland; van hypotheken en verzekeringen tot zelfs een marktplaats voor kortingen.

Een ander onderscheidend vermogen is volgens Szafir Holcman ook duidelijke kosten, die zelfs aan en uit gezet kunnen worden bij het gebruik van diensten: „Je betaalt alleen voor een reisverzekering als je op reis bent. Of voor wisselkoersen als je in het buitenland bent. Als je thuis bent zet je het gewoon weer uit.”

Met inmiddels 1,3 miljoen klanten en ¤10 miljard aan activa op de balans, is Openbank al een winstgevende divisie voor Banco Santander. Hoe serieus de Spaanse bankgigant met Openbank is, illustreert het kantoor van de onlinedochter misschien wel het best. Ceo Ana Botín heeft haar kantoor niet op het hoofdkantoor van Santander buiten Madrid, maar op de bovenste etage bij Openbank in het centrum van de Spaanse hoofdstad. De hoogste baas van Santander is volgens Szafir Holcman regelmatig te zien op de werkvloer van Openbank. „Ze is héél erg betrokken”, benadrukt hij.

ABN Amro-koper

Santander is in Nederland vooral bekend als de enige van het bankentrio dat geld verdiende aan de overname van ABN Amro in 2007. RBS viel bijna om, terwijl Fortis een jaar na de overname genationaliseerd moest worden. Santander verkocht op dat moment de Italiaanse ABN Amro-divisie Antonveneta met winst door en groeide via de ABN Amro-tak in Brazilië uit tot een grote speler in Zuid-Amerika.

Na de crisis trokken veel buitenlandse banken de deuren van hun Nederlandse consumententakken achter zich dicht. Santander hield het in Nederland tot nu toe alleen bij leningen. Hoewel Santander pretendeert de grootste bank in de eurozone te zijn, heeft het er naast Spanje alleen consumentenbanken in Portugal en Polen.

In plaats van traditioneel op het overnamepad te gaan, lijkt Santander nu de Europese spaardersmarkt organisch aan te vallen met een speciaal ontworpen onlinebank. „Bouw voor Europa en Zuid-Amerika een bank die zonder kantoren klanten trekt, betrekt en behoudt”, somt Szafir Holcman de ’duidelijke opdracht’ op die hij van Santander kreeg. „Wij gaan niet alleen even een teen in het water steken in Nederland. Wij komen voor de lange termijn.”

Szafir Holcman erkent dat Nederland lastig is voor nieuwkomers, omdat de traditionele banken goede apps en relatief goedkope dienstverlening hebben. Hij stelt dat Openbank door het hoge gebruik van mobiele telefoons veel te leren valt van Nederlandse consumenten. Daarnaast is er de grote financiële technologiesector in Nederland: „Daar hopen we ook van te profiteren.”

Om het vertrouwen van klanten te winnen, lijkt het logischer om de naam van het grote moederbedrijf in de nieuwe internetdochter te verwerken. Toch is er bewust gekozen om dat juist niet te doen, zegt Szafir Holcman over de keuze voor een aparte naam: „BMW heeft de Mini als submerk, Unilever noemt zijn producten ook geen Unilever. Bij onze naam vermelden we wel duidelijk dat we onderdeel zijn van Santander Group.”
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 6 februari 2020 @ 09:43:54 #209
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191373410
quote:
17s.gif Op donderdag 6 februari 2020 09:33 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Yes de nieuwe ice safe is in ons land!

https://www.telegraaf.nl/(...)and-met-2-spaarrente

Spaanse bankgigant naar Nederland met 2% spaarrente

Klinkt wel als de moeite waard, tenminste als het onder het Depositogarantiestelsel valt en je de rekening na 6 maanden weer kunt sluiten.

Maximaal (100k) volstorten tegen 2% is 1k rente na 6 maanden. Zo'n bankrekening openen kost meestal niet meer dan een paar minuutjes werk.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 6 februari 2020 @ 09:51:21 #210
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191373499
Hier in Engeland is het overigens heel gebruikelijk dat banken nieuwe klanten een (veel) hogere rente bieden in het eerste jaar. Als de rekening na een jaar weer terugvalt naar de standaardrente dan opende je gewoon een nieuwe en had je weer een jaar lang de hoge rente. Bij Santander kon dat zelfs bij dezelfde bank. Na 5 jaar had ik dus 5 rekeningen daar. 4 met niks erop en eentje met al het geld. Rinse, repeat >:)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191373527
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 09:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Klinkt wel als de moeite waard, tenminste als het onder het Depositogarantiestelsel valt en je de rekening na 6 maanden weer kunt sluiten.

Maximaal (100k) volstorten tegen 2% is 1k rente na 6 maanden. Zo'n bankrekening openen kost meestal niet meer dan een paar minuutjes werk.
Het is gemaximeerd tot 5000 euro
quote:
De eerste 6 maanden: 2% rente over de eerste ¤ 5.000. Je ontvangt de rente elke maand op je Welkom Spaarrekening
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 6 februari 2020 @ 09:55:08 #212
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191373543
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 09:53 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het is gemaximeerd tot 5000 euro
[..]

-O-

Laat maar dan. Die 5 tientjes eenmalig is de moeite niet.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191374505
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:54 schreef Mickey49 het volgende:
Moneyou groen deposito 1 jaar is nu weer mogelijk.
Dank!
Mee kunnen nemen ^O^
pi_191375440
quote:
17s.gif Op donderdag 6 februari 2020 09:33 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Yes de nieuwe ice safe is in ons land!

https://www.telegraaf.nl/(...)and-met-2-spaarrente

Spaanse bankgigant naar Nederland met 2% spaarrente

Om grote spaarders te trekken en om consumenten te bewegen hun salaris bij Openbank te laten storten, biedt de Spaanse nieuwkomer de eerste zes maanden 2% rente. Daarna gaat de spaarrente bij de gratis bank op het inmiddels bij grootbanken bekende niveau van 0,01%. Wie een deel al dan niet geautomatiseerd gaat beleggen, krijgt over het restant spaargeld met 0,2% een van de hoogste rentes in Nederland.

[knip]

Moest ook gelijk aan Icesave denken.
Waarom zou een bank geld ophalen tegen 2% terwijl die bank het elders gratis kan lenen?
En dat deposito garantiestelsel, klinkt mooi maar als er problemen komen kan het heel lang duren voordat je je geld terugziet.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 6 februari 2020 @ 13:51:35 #215
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191376363
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 12:39 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Moest ook gelijk aan Icesave denken.
Waarom zou een bank geld ophalen tegen 2% terwijl die bank het elders gratis kan lenen?
In dit geval omdat ze klanten willen lokken voor hun vermogensbeheer. Die spaarrekening is een lokkertje. Als ze je eenmaal binnen hebben dan zullen ze proberen om jou vermogensbeheer producten aan te smeren. Die maximaal 5 tientjes die ze jou betalen in de vorm van hogere rente 6 maanden lang komt waarschijnlijk uit hun marketing budget.

quote:
En dat deposito garantiestelsel, klinkt mooi maar als er problemen komen kan het heel lang duren voordat je je geld terugziet.
15 werkdagen, er vanuit gaande dat dit onder het Nederlandse DGS valt (moet je wel even checken).
quote:
Wettelijke uitkeringstermijn
Bij banken die volledig onder het Nederlandse garantiestelsel vallen, krijg je vervolgens binnen maximaal 15 werkdagen je geld terug. Deze wettelijke uitkeringstermijn wordt de komende jaren verder teruggebracht tot 10 (in 2021) en uiteindelijk 7 werkdagen (2024). Gedupeerde rekeninghouders kunnen onder bepaalde omstandigheden een voorschot aanvragen bij DNB.

https://www.consumentenbo(...)ito-garantie-stelsel
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191379758
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 13:51 schreef SeLang het volgende:
15 werkdagen, er vanuit gaande dat dit onder het Nederlandse DGS valt (moet je wel even checken).
[..]

Valt onder Spaans garantiestelsel.
pi_191379827
2% rente in deze tijd. Dat klinkt als Icesave of DSB bank.
pi_191379986
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 18:08 schreef reteppd het volgende:
2% rente in deze tijd. Dat klinkt als Icesave of DSB bank.
Maar voor 6 maanden, daarna 0,01%
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 6 februari 2020 @ 18:31:30 #219
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191380078
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 18:03 schreef djh77 het volgende:

[..]

Valt onder Spaans garantiestelsel.
De ¤100.000 limiet is geharmoniseerd in de hele eurozone en volgens mij die 15 werkdagen ook, maar dat laatste zou je moeten checken.

Als Spanje de euro verlaat, then all bets are off...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191380940
Oja, shit, dit topic herinnert me eraan dat ik nog wat geld wilde vastzetten voor de oude rentetarieven van LPB, omdat die gisteren weer zijn gedaald. Vergeten.
Somebody that I used to know
pi_191408540
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:54 schreef Mickey49 het volgende:
Moneyou groen deposito 1 jaar is nu weer mogelijk.
Top! Eindelijk eens een groendeposito kunnen openen :)
pi_191465641
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:54 schreef Mickey49 het volgende:
Moneyou groen deposito 1 jaar is nu weer mogelijk.
Bedankt, ook nog mee kunnen nemen!
pi_191467113
Ik ga mijn 2e bank afstoten. Betaal er vanaf volgend kwartaal meer aan maandelijkse kosten dan dat het oplevert aan rente per maand. Argenta is eventueel nog een optie met de huidige rente van 0,1 maar dat zal ook niet lang meer duren.

Ik doe het wel met de rente van de crowdfunding waar ik aan deel neem. Meer risico uiteraard maar met nog geen tiende van het geld haal ik een veelvoud aan rente binnen.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 17:24:02 #224
332574 µ
alt-m
pi_191814951
ASN 0.03 --> 0.01%
జ్ఞ‌ా
pi_191820804
FED verlaagt de rente met 0.5% om de economie te stimuleren mbt de corona uitbraak.

Wat gaat de europese bank doen?
pi_191822490
Straks alles op 0.0 of negatief rente
pi_191844280
Rentewijziging Moneyou Go en Moneyou Sparen

Op 9 maart 2020 verlagen we de rente van je Moneyou Go rekening en Moneyou spaarrekening naar 0,02%* (dit was 0,05%). Moneyou Sparen 2 jaar Vast gaat naar 0%** (dit was 0,05%
pi_191844286
Rentewijziging Moneyou Go en Moneyou Sparen
Op 9 maart 2020 verlagen we de rente van je Moneyou Go rekening en Moneyou spaarrekening naar 0,02%* (dit was 0,05%). Moneyou Sparen 2 jaar Vast gaat naar 0%** (dit was 0,05%).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:06:46 #229
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191852925
Wauw dat gaat echt geld opleveren bij MY :{
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191899691
Ik ben wat laat met melden, maar ook SNS bank heeft de rente per 19 februari 2020 verlaagd.
SNS Betalen - Nieuwe rente 0,01% (was 0,04%)
SNS Internet Sparen met Combinatievoordeel - Nieuwe rente 0,02% (was 0,09%)

Bij MoneYou krijg je dus 100% meer rente op je spaargeld. :X
pi_192311026
Aegon verlaagt de rente:


Wat zijn de nieuwe rentetarieven?

Per 15 april 2020 wijzigen de rentetarieven en hanteren wij de volgende drie saldodelen:

Rente over uw saldo* tot ¤100.000: 0,01%** (was 0,01%)
Rente over uw saldo* van ¤100.000 tot ¤1.000.000: 0%** (was 0,01%)
Rente over uw saldo* boven de ¤1.000.000: -0,50%** (was 0,01%)

Vooral die laatste is opvallend: flink negatief. Ik denk dat AEGON op rand van faillissement staat en dat nu probeert even uit te stellend door die negatieve rente.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192314681
Met deze crisis zullen wel veel banken zakken of naar negatief gaan
pi_192315057
Knab:

Nieuwe rentetarieven per 1 april 2020

Betaalrekening
Over je saldo tot ¤ 250.000*: 0,01% (was 0,02%)

Flexibel Sparen
Over je saldo tot ¤ 500.000*: 0,06% (was 0,11%)

Kwartaal Sparen
Basisrente over je saldo tot ¤ 500.000*: 0,03% (was 0,05%)
Bonusrente over je saldo tot ¤ 500.000*: 0,05% (was 0,09%)
Toprente over je saldo tot ¤ 500.000*: 0,08% (was 0,14%)

Beleggen
Over je liquide saldo tot ¤ 500.000*: 0,06% (was 0,11%)
pi_192315802
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 21:59 schreef blomke het volgende:

Vooral die laatste is opvallend: flink negatief. Ik denk dat AEGON op rand van faillissement staat en dat nu probeert even uit te stellend door die negatieve rente.
Bijzondere uitspraak, gaan de andere banken met een flink negatieve rente voor grote bedragen dan ook binnenkort failliet, aangezien ze niet de eerste zijn die dit doen?

https://www.consumentenbo(...)tieve-spaarrente#no1
pi_192316376
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:06 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Bijzondere uitspraak, gaan de andere banken met een flink negatieve rente voor grote bedragen dan ook binnenkort failliet, aangezien ze niet de eerste zijn die dit doen?

https://www.consumentenbo(...)tieve-spaarrente#no1
@blomke doet hier een Lakemannetje...
maar om serieus te reageren: het aantal klanten met >1m op de bank, één bank nog wel, is zeer beperkt. En dan worden er waarschijnlijk ook uitzonderingen gemaakt voor goede doelen, want ik denk niet dat Aegon in het nieuws wil komen als de bank die x euro van Giro555 afpakt omdat ze tijdelijk een hoog bedrag op de rekening hebben staan. In absolute bedragen levert dit Aegon dan ook echt niet zoveel op dat ze hiermee uit EVENTUELE problemen zouden komen.
pi_192316411
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 04:12 schreef amp25 het volgende:
Met deze crisis zullen wel veel banken zakken of naar negatief gaan
Jaaaa, en dan het risico op een bankrun lopen, dat iedereen z’n geld van de bank haalt en thuis gaat bewaren, daar schieten we wat mee op 👍

(Nee dus, dan is het makkelijk om wat te snijden of de maandelijkse kosten van de rekening wat te verhogen)
pi_192316859
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 21:59 schreef blomke het volgende:
Aegon verlaagt de rente:


Wat zijn de nieuwe rentetarieven?

Per 15 april 2020 wijzigen de rentetarieven en hanteren wij de volgende drie saldodelen:

Rente over uw saldo* tot ¤100.000: 0,01%** (was 0,01%)
Rente over uw saldo* van ¤100.000 tot ¤1.000.000: 0%** (was 0,01%)
Rente over uw saldo* boven de ¤1.000.000: -0,50%** (was 0,01%)

Vooral die laatste is opvallend: flink negatief. Ik denk dat AEGON op rand van faillissement staat en dat nu probeert even uit te stellend door die negatieve rente.
Aegon baalt ook verschrikkelijk van hun deposito's waarbij de rente jaarlijks niet op je vrije spaarrekening wordt bijgeschreven, maar bij het deposito geboekt...en waar je dus nog letterlijk van rente op rente geniet. Bij nieuwe deposito's zijn ze daar een poos terug al vanaf gestapt, maar de langlopende van jaren terug blijven natuurlijk nog even. :7
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:46:08 #238
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192316915
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 21:59 schreef blomke het volgende:

Vooral die laatste is opvallend: flink negatief. Ik denk dat AEGON op rand van faillissement staat en dat nu probeert even uit te stellend door die negatieve rente.
WTF. Nettowinst 2019 H2 was nog bijna 1 miljard. Ga niet ongefundeerd praten over faillissementen.
pi_192317126
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:06 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Bijzondere uitspraak, gaan de andere banken met een flink negatieve rente voor grote bedragen dan ook binnenkort failliet, aangezien ze niet de eerste zijn die dit doen?

https://www.consumentenbo(...)tieve-spaarrente#no1
De banken hebben bij de crisis van 2008 dan ook een paar 109 ¤ aan infuus gekregen. Dat was bij AEGON niet het geval. Er staat iets heel ergs te gebeuren, ook op gebied van banken/financien/faillissementen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:58 schreef escortmk2 het volgende:
@:Blomke doet hier een Lakemannetje...
M'n AEGON koopsompolis (sprintsparen……. :') ) heb ik alvast naar BND omgetoverd.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192317147
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:41 schreef lykkefund het volgende:
Aegon baalt ook verschrikkelijk van hun deposito's waarbij de rente jaarlijks niet op je vrije spaarrekening wordt bijgeschreven, maar bij het deposito geboekt...en waar je dus nog letterlijk van rente op rente geniet. Bij nieuwe deposito's zijn ze daar een poos terug al vanaf gestapt, maar de langlopende van jaren terug blijven natuurlijk nog even. :7
Leuke dingen! Al zou ik nu nergens zeker van zijn bij AEGON.

Btw, heb nogal wat aflopende deposito's bij diverse spaarbanken (niet: AEGON) iemand tips??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192317325
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:46 schreef Zwansen het volgende:
WTF. Nettowinst 2019 H2 was nog bijna 1 miljard. Ga niet ongefundeerd praten over faillissementen.
Solvabiliteit loopt hard terug, dat is ernstiger:
https://www.beleggen.nl/f(...)enigszins-tegen.aspx
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192317418
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:01 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Jaaaa, en dan het risico op een bankrun lopen, dat iedereen z’n geld van de bank haalt en thuis gaat bewaren, daar schieten we wat mee op 👍

(Nee dus, dan is het makkelijk om wat te snijden of de maandelijkse kosten van de rekening wat te verhogen)
Het verlagen van de spaarrente naar een negatieve rente is eigenlijk helemaal zo gek niet in een tijd van de crisis. Bij een crisis zullen er vermoedelijk twee dingen gebeuren, de mensen die geld hebben, houden meer spaartegoed aan als buffer voor een zware tijd. Daarnaast zijn de mensen met weinig spaargeld en/of in de problemen komen moeilijker met de terugbetaling van leningen.

Als je naar het eerste deel kijkt, de bank zit eigenlijk niet te wachten op nog meer spaargeld. Ze lijden in veel gevallen al verlies op het spaargeld. Dit omdat zij de buffer en eventuele overschotten van de bank zelf sowieso tegen een negatieve rente bij de ECB moet zetten. Om te voorkomen dat nog meer mensen spaargeld aanhouden, is het niet onwaarschijnlijk dat de rente omlaag gaat.

Dat het moet leiden tot mensen minder geld op de bank aanhouden is juist wat ze willen bereiken. Je zal alleen van een bankrun spreken wanneer het met een hele snelle beweging gebeurt. Dat schokeffect. Dat zou kunnen en is moeilijk te voorspellen denk ik zo, maar als er een moment is om daar mee te experimenteren is het wel een crisis. Naast het feit dat je altijd een groep hebt die wel snel reageert is het over grote deel normaal redelijk passief. Juist bij een crisis zal men eerder bereid zijn wel geld te betalen voor het stallen van geld. Verder als het een meer geleidelijke uitstroom van geld is, dan kan de bank die stroom optimaliseren door eventueel daarna ook weer de rente omhoog te gooien.

Het is grappig dat de conclusie hier lijkt te zijn dat een lagere rente (negatief) een indicatie zou zijn van een meer risicovolle bank, terwijl dat volgens mij economisch nou precies het tegenovergestelde is. De bank met een hogere rente heeft hogere kosten over om aan kapitaal te komen, omdat ie anders niet voldoende krijgt. Juist de hogere rentes wijzen op een veel moeilijker model.
pi_192594190
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:21 schreef snabbi het volgende:

[..]

Als je naar het eerste deel kijkt, de bank zit eigenlijk niet te wachten op nog meer spaargeld. Ze lijden in veel gevallen al verlies op het spaargeld. Dit omdat zij de buffer en eventuele overschotten van de bank zelf sowieso tegen een negatieve rente bij de ECB moet zetten. Om te voorkomen dat nog meer mensen spaargeld aanhouden, is het niet onwaarschijnlijk dat de rente omlaag gaat.

Dat maakt me gelijk sceptisch over die Estse banken die nu > 1% rente aanbieden bij een deposito. Waarom doen ze dat? Wat hebben ze daar bij te winnen? Ook zij kunnen toch gewoon 'gratis geld' bij de ECB pakken? (Estland is sinds 2010 een euroland)
pi_192600496
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 11:26 schreef uncucked het volgende:

[..]

Dat maakt me gelijk sceptisch over die Estse banken die nu > 1% rente aanbieden bij een deposito. Waarom doen ze dat? Wat hebben ze daar bij te winnen? Ook zij kunnen toch gewoon 'gratis geld' bij de ECB pakken? (Estland is sinds 2010 een euroland)
Omdat het geld lenen van de centrale bank niet gratis is. Ze moet er onderpand voor afstaan.

Voor je eigen analyse is het overigens belangrijk om te melden dat er 3 rente-tarieven zijn.
De eerste gaat over het lenen van de ECB voor 1 week. Deze is inderdaad 0%.
De tweede gaat over het lenen van de ECB voor 1 nacht. Deze is 0,25%
De derde gaat over het plaatsen van geld bij de ECB voor 1 nacht. Deze is -0,5%

Wanneer de bank vandaag geld tekort gaat komen, kan het wel kiezen voor die variant van 0%, maar wanneer het morgen een overschot aan geld heeft, kan dat wel eens erg duur worden.

In het geval wat jij aanhaalt is de bank dus bereid om een hogere vergoeding te betalen voor de funding dan de overnight financieringskosten.

[ Bericht 30% gewijzigd door snabbi op 13-04-2020 18:37:35 ]
pi_192602083
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 18:25 schreef snabbi het volgende:

[..]

Omdat het geld lenen van de centrale bank niet gratis is. Ze moet er onderpand voor afstaan.

Voor je eigen analyse is het overigens belangrijk om te melden dat er 3 rente-tarieven zijn.
De eerste gaat over het lenen van de ECB voor 1 week. Deze is inderdaad 0%.
De tweede gaat over het lenen van de ECB voor 1 nacht. Deze is 0,25%
De derde gaat over het plaatsen van geld bij de ECB voor 1 nacht. Deze is -0,5%

Wanneer de bank vandaag geld tekort gaat komen, kan het wel kiezen voor die variant van 0%, maar wanneer het morgen een overschot aan geld heeft, kan dat wel eens erg duur worden.
Bedankt voor je uitleg!

quote:
In het geval wat jij aanhaalt is de bank dus bereid om een hogere vergoeding te betalen voor de funding dan de overnight financieringskosten.
Maar waarom zouden ze dat doen?
pi_192602840
quote:
3s.gif Op maandag 13 april 2020 19:54 schreef uncucked het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitleg!
[..]

Maar waarom zouden ze dat doen?
Je moet onderpand hebben dat de ECB accepteert, dat zegt dus ook iets over wat je moet aanschaffen. Daarnaast is het verplaatsen en stallen van onderpand ook aan transactiekosten onderhevig. Als je voor langere termijn geld nodig hebt, zijn markt initiatieven goedkoper.

Het feit dat een bank een hogere rente nodig heeft om het geld te krijgen zegt iets over het vertrouwen wat de markt heeft in de regering, n de bank zelf etc.
pi_192614143
Verhoging rente bigbank
quote:
Hierbij willen wij u informeren dat Bigbank de rentepercentages voor spaardeposito’s met de looptijden 1, 2 en 3 jaar respectievelijk heeft verhoogd naar 1,00%, 1,10% en 1,20%.

De verhoging van de rentepercentages loopt uiteen van 0,15% voor een deposito van 1 jaar, tot 0,05% voor deposito’s met een looptijd 2 en 3 jaar. De rentepercentages voor deposito’s van 4 tot en met 7 jaar en 10 jaar blijven ongewijzigd.
pi_192615257
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:31 schreef djh77 het volgende:
Verhoging rente bigbank
[..]

Nu de overige banken nog...
pi_192615366
Ik wil ter herfinanciering bij de ING en/of MoneYou nog een groendeposito openen. Momenteel is er echter geen aanbod. Als iemand nog iets open ziet staan zou hij/zij dit hier even willen melden? Alvast bedankt.
  zondag 19 april 2020 @ 11:16:16 #250
327191 RobertNL
For your gear.
pi_192696567
BigBank heeft nu ook flexibel sparen. Vrij opneembaar (maximaal 3 dagen naar je NL iban); ze bieden 0,3% rente. Dubbele van LPB en NIBC.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_192697366
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 11:16 schreef RobertNL het volgende:
BigBank heeft nu ook flexibel sparen. Vrij opneembaar (maximaal 3 dagen naar je NL iban); ze bieden 0,3% rente. Dubbele van LPB en NIBC.
Tja, moet je wel vertrouwen hebben in het depositogarantiestelsel van Estland. Zou zelf zo'n risico niet snel nemen voor een paar tientjes winst.
  zondag 19 april 2020 @ 14:01:15 #252
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192698758
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:44 schreef Horsemen het volgende:
Ik wil ter herfinanciering bij de ING en/of MoneYou nog een groendeposito openen. Momenteel is er echter geen aanbod. Als iemand nog iets open ziet staan zou hij/zij dit hier even willen melden? Alvast bedankt.
meestal wordt dat hier gemeld (y)
  woensdag 22 april 2020 @ 09:07:17 #253
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_192746883
Nationale Nederlanden past de voorwaarden aan en introduceert per 21-5 saldoklassen en de mogelijkheid op negatieve rente voor bepaalde saldoklassen. Rentetarieven per 21-5:

Saldoklasse* Rente
Tot en met 100.000 0,10%
Boven 100.000 tot en met 1 miljoen 0,10%
Boven 1 miljoen 0%

Valt me wel op dat de normale rente nog 0,10% is, volgens mij voor tegenwoordig vrij 'hoog'. Althans, bij Knab kom je daar met kwartaalsperen nog niet aan. Overzichtje in de OP doet het momenteel niet bij mij.

Niet dat het allemaal veel uit maakt, maar toch.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_192767008
Negatieve rente ING


Saldoklassen
Op jaarbasis gelden per 1 juli 2020 de volgende rentepercentages:

-Betaalrekening, Kinderrekening, Jongerenrekening, Studentenrekening: Saldo 0 tot en met 100.000 euro: 0,00 procent
Saldo boven 100.000 tot en met 1.000.000 euro: 0,00 procent
Saldo boven 1.000.000 euro: - 0,50 procent

-Oranje Spaarrekening, Bonusrenterekening, Groeirekening, Sneltreinspaarrekening, Spaarrekening voor Unicef en gelddeel Beleggingsrekening: Saldo 0 tot en met 100.000 euro: + 0,01 procent
Saldo boven 100.000 tot en met 1.000.000 euro: 0,00 procent
Saldo boven 1.000.000 euro: - 0,50 procent

-Groei Groter Rekening: Saldo 0 tot en met 25.000 euro: + 0,10 procent
Saldo boven 25.000 tot en met 100.000 euro: + 0,01 procent
Saldo boven 100.000 tot en met 1.000.000 euro: 0,00 procent
Saldo boven 1.000.000: - 0,50 procent
pi_192873636
“In dit bericht informeren we je graag over een wijziging in de voorwaarden van Moneyou Go. De nieuwe voorwaarden gaan in op 28 juni 2020. Hieronder zetten we voor je op een rij wat de belangrijkste wijzigingen zijn:

Moneyou rekent rente over het saldo op je rekening. Deze rente kan positief of 0% zijn.


Het staat heel verdekt geformuleerd, maar in plaats van rente vergoeden ga je nu dus rente betalen over het saldo op je Moneyou Go betaalrekening. Omdat het een gratis rekening is, kan je nog steeds goedkoper uit zijn dan bij een normale bank, maar wel opvallend dat ze afscheid nemen van hun unique selling point.
pi_192877560
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:27 schreef escortmk2 het volgende:
“In dit bericht informeren we je graag over een wijziging in de voorwaarden van Moneyou Go. De nieuwe voorwaarden gaan in op 28 juni 2020. Hieronder zetten we voor je op een rij wat de belangrijkste wijzigingen zijn:

Moneyou rekent rente over het saldo op je rekening. Deze rente kan positief of 0% zijn.


Het staat heel verdekt geformuleerd, maar in plaats van rente vergoeden ga je nu dus rente betalen over het saldo op je Moneyou Go betaalrekening. Omdat het een gratis rekening is, kan je nog steeds goedkoper uit zijn dan bij een normale bank, maar wel opvallend dat ze afscheid nemen van hun unique selling point.
Het viel mij ook al op.
Mijn gedachte was eerlijk gezegd dat t verkeerd geformuleerd was. Moet zeggen dat je moneyou go niet hoef te hebben voor de kunde en de ontwikkeling. Zo'n verkeerde formulering past wel in dat beeld
  vrijdag 1 mei 2020 @ 07:29:13 #257
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_192885353
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 18:26 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Het viel mij ook al op.
Mijn gedachte was eerlijk gezegd dat t verkeerd geformuleerd was. Moet zeggen dat je moneyou go niet hoef te hebben voor de kunde en de ontwikkeling. Zo'n verkeerde formulering past wel in dat beeld
Positieve rente is toch ook altijd nog rente die je krijgt en niet die je betaald :?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_192885368
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 07:29 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Positieve rente is toch ook altijd nog rente die je krijgt en niet die je betaald :?
quote:
Moneyou rekent rente over het saldo op je rekening.
Hoewel taalkundig berekend rente wel een nettere term was staat er toch echt dat ze geld willen zien.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 07:59:51 #259
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_192885523
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 07:33 schreef qajariaq het volgende:

[..]

[..]

Hoewel taalkundig berekend rente wel een nettere term was staat er toch echt dat ze geld willen zien.
6. In de nieuwe voorwaarden van Moneyou Go staat dat er 0% rente gerekend kan worden. Wat betekent dat?
Het kan zijn dat Moneyou op een bepaald moment 0% rente rekent. Je ontvangt dan geen rente over je saldo, maar je betaalt ook geen negatieve rente. Je wordt hier altijd van tevoren over geïnformeerd per email.
Meer weten over hoe de rente wordt bepaald en waarom deze op het moment historisch laag is? Kijk dan eens op deze pagina.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 1 mei 2020 @ 09:11:38 #260
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_192886079
Ook bevestiging ontvangen via Whatsapp dat ze geen negatieve rente gaan rekenen, oftewel geen betalingen verwachten.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_192886267
Bedankt voor het bevestigen Debster
pi_193015070
Er is bij mij nu een aardig bedrag vrijgekomen van een afgelopen deposito van 3 jaar.

Ik lees nu verhalen over een deflatie op de korte termijn en een verwachte inflatie op de lange termijn. Dat zou de rente over een paar jaar ook een stuk omhoog kunnen stuwen.

Dus ik vraag me nu af, voor hoeveel jaar vastzetten is het slimste? Ik heb de volgende opties:
1 jaar voor 0,9%
2 jaar voor 1%
3 jaar voor 1,15%
5 jaar voor 1,3%

Wanneer verwachten jullie dat de deflatie over gaat in inflatie (als dat uberhaupt gebeurt) en de rentestand gaat stijgen? Ik snap dat er geen garanties zijn maar ik vraag om jullie gedachtes.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:06:57 #263
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193015246
Zoals ik er tegen aankijk blijft de rente komende jaren (10-15 jaar) laag. Als je ziet hoeveel gratis geld er in gepompt wordt. Dit blijft zo, zie ook Japan.
pi_193015441
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:56 schreef Mister1984 het volgende:
Er is bij mij nu een aardig bedrag vrijgekomen van een afgelopen deposito van 3 jaar.

Ik lees nu verhalen over een deflatie op de korte termijn en een verwachte inflatie op de lange termijn. Dat zou de rente over een paar jaar ook een stuk omhoog kunnen stuwen.

Dus ik vraag me nu af, voor hoeveel jaar vastzetten is het slimste? Ik heb de volgende opties:
1 jaar voor 0,9%
2 jaar voor 1%
3 jaar voor 1,15%
5 jaar voor 1,3%

Wanneer verwachten jullie dat de deflatie over gaat in inflatie (als dat uberhaupt gebeurt) en de rentestand gaat stijgen? Ik snap dat er geen garanties zijn maar ik vraag om jullie gedachtes.
Kan je niet spreiden? (een deel 1 jaar, een deel 2 jaar etc)
Ik zet elke maand (maar kan ook een jaar zijn) een bedrag voor een jaar vast. Zo komt er elke maand ook weer een bedrag vrij, en kan ik dan weer bepalen wat ik ermee ga doen.
Somebody that I used to know
pi_193015529
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:06 schreef RamboDirk het volgende:
Zoals ik er tegen aankijk blijft de rente komende jaren (10-15 jaar) laag. Als je ziet hoeveel gratis geld er in gepompt wordt. Dit blijft zo, zie ook Japan.
Ja maar als de inflatie echt te hoog wordt (10% of meer) dan gaan ze wel de rente verhogen om dit verder in te dammen, althans volgens normale economische principes lees ik.
pi_193015593
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:19 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Kan je niet spreiden? (een deel 1 jaar, een deel 2 jaar etc)
Ik zet elke maand (maar kan ook een jaar zijn) een bedrag voor een jaar vast. Zo komt er elke maand ook weer een bedrag vrij, en kan ik dan weer bepalen wat ik ermee ga doen.
Ja, maar als je 5x op rij 1 jaar vast zet en na 5 jaar is de rente nog hetzelfde als in het begin ben je wel een dief van je portemonnee want op 1 jaar zit altijd een lager percentage dan op 5 jaar.
Dus ik probeer een beetje uit te vinden wanneer men verwacht dat de rente gaat stijgen. Als het veel gehoorde antwoord is "de eerstkomende 5 jaar blijft het super laag" dan kan je beter voor 5 jaar vastzetten.
pi_193015624
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:06 schreef RamboDirk het volgende:
Zoals ik er tegen aankijk blijft de rente komende jaren (10-15 jaar) laag. Als je ziet hoeveel gratis geld er in gepompt wordt. Dit blijft zo, zie ook Japan.
De inflatie in Japan heeft de afgelopen 20 jaar altijd tussen de -1 en +1 gezweefd. Met een paar kleine uitschieters van -1,73 en +1,67 en +2,36%, wat overigens nog steeds constant laag is. Jij denkt dat dit in de Eurozone ook zal gebeuren? Een constant lage inflatie?
Ik lees namelijk berichten over "hyperinflatie door massale geldcreatie" etc. Of zijn dat gewoon bullshit verhalen van hobby economen die aandacht willen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Mister1984 op 08-05-2020 16:02:29 ]
pi_193015630
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:28 schreef Mister1984 het volgende:

[..]

Ja, maar als je 5x op rij 1 jaar vast zet en na 5 jaar is de rente nog hetzelfde als in het begin ben je wel een dief van je portemonnee want op 1 jaar zit altijd een lager percentage dan op 5 jaar.
Dus ik probeer een beetje uit te vinden wanneer men verwacht dat de rente gaat stijgen. Als het veel gehoorde antwoord is "de eerstkomende 5 jaar blijft het super laag" dan kan je beter voor 5 jaar vastzetten.
Dat geldt de andere kant op ook. Als de rente gedurende de komende 5 jaar stijgt, kan je elk jaar een iets hoger rentepercentage meepikken. Vandaar ook het woord 'spreiden'.
Somebody that I used to know
pi_193015659
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:32 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat geldt de andere kant op ook. Als de rente gedurende de komende 5 jaar stijgt, kan je elk jaar een iets hoger rentepercentage meepikken. Vandaar ook het woord 'spreiden'.
Ja maar het beginsel principe blijft staan dat je ten alle tijden voor langere looptijden een hoger percentage krijgt dan voor korte. Als je de afgelopen 10 jaar 10x voor 1 jaar had vastgezet had je gewoon veel minder rendement dan als je 2x 5 jaar had gedaan. En dan zal voor de komende 10 jaar ook zo zijn, eigenlijk is dit altijd zo.
pi_193015736
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:34 schreef Mister1984 het volgende:

[..]

Ja maar het beginsel principe blijft staan dat je ten alle tijden voor langere looptijden een hoger percentage krijgt dan voor korte. Als je de afgelopen 10 jaar 10x voor 1 jaar had vastgezet had je gewoon veel minder rendement dan als je 2x 5 jaar had gedaan. En dan zal voor de komende 10 jaar ook zo zijn, eigenlijk is dit altijd zo.
Nou, dan heb je je antwoord toch?
Somebody that I used to know
pi_193015857
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:39 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nou, dan heb je je antwoord toch?
Nee, ik zei het verkeerd eigenlijk. Ik bedoel dat dat het basisprincipe is in een normale situatie.
Nu zitten we natuurlijk in een abnormale situatie en daarom ben ik op zoek naar meningen over of de rente omhoog gaat en over hoeveel jaar dan.
pi_193038162
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:06 schreef RamboDirk het volgende:
Zoals ik er tegen aankijk blijft de rente komende jaren (10-15 jaar) laag. Als je ziet hoeveel gratis geld er in gepompt wordt. Dit blijft zo, zie ook Japan.
Hoi RamboDirk, zou je nog even kunnen reageren op mijn quote aan jou van gisteren?
pi_193101059
ING gaat negatieve rente voor spaarsaldi >106 ¤ invoeren. Ook lagere saldi kunnen aan dat regime worden onderworpen.

Beste ...,

We hebben in Europa al een tijd te maken met zeer lage en negatieve rentes. Hierdoor zijn ook afgelopen jaren, ook bij ING, de rentes gedaald. Daarom passen we per 1 juli 2020 de voorwaarden en rentepercentages aan van de betaal-, spaar- en beleggingsrekeningen. Hierdoor wordt het mogelijk om negatieve rente in rekening te brengen, waardoor je mogelijk rente aan ING moet gaan betalen.

De belangrijkste wijziging in de voorwaarden
Wij kunnen rente in rekening brengen over het positieve saldo op de betaalrekening. Hierbij zijn verschillende rentepercentages mogelijk. De rente kan positief, nul of negatief zijn. In dit laatste geval betaal je rente aan ons. Je kunt alle voorwaardenwijzigingen op elk moment bekijken.

Wat wijzigt er in de rentepercentages?
Per 1 juli 2020 gaan we voor een saldo boven ¤ 1.000.000 negatieve rente invoeren voor betaal- en spaarrekeningen en voor het gelddeel van beleggingsrekeningen. Hierdoor wordt 99,9% van de spaarders niet geraakt. En over je spaargeld t/m ¤ 100.000 ontvang je nog steeds rente.


[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 13-05-2020 13:09:05 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193107948
Ohe 1 miljoen dat haal ik nog niet eens als ik 100 ben
pi_193119341
Hangt er vanaf hoe jong je nu nog bent, over 50 jaar is 1.000.000 van dan ongeveer gelijk aan 400.000 euro nu mogelijk nog significant minder.

Maar voorlopig rekenen we nog met de euro van nu, en is 1 miljoen best een aardig centje
pi_193192094
Voor de geïnteresseerden: vanaf 25 mei is het weer mogelijk om een groene deposito af te sluiten bij MoneYou. De vorige keren waren ze binnen een aantal uur vol, dus als je er gebruik van wilt maken is het verstandig om van te voren al geld over te maken en het dan 25 mei direct af te sluiten.
pi_193193712
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:23 schreef MrBadGuy het volgende:
Voor de geïnteresseerden: vanaf 25 mei is het weer mogelijk om een groene deposito af te sluiten bij MoneYou. De vorige keren waren ze binnen een aantal uur vol, dus als je er gebruik van wilt maken is het verstandig om van te voren al geld over te maken en het dan 25 mei direct af te sluiten.
Dank ^O^
Ik heb trouwens voor het eerst het mailtje ook ontvangen.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 11:08:46 #278
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_193203870
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:23 schreef MrBadGuy het volgende:
Voor de geïnteresseerden: vanaf 25 mei is het weer mogelijk om een groene deposito af te sluiten bij MoneYou. De vorige keren waren ze binnen een aantal uur vol, dus als je er gebruik van wilt maken is het verstandig om van te voren al geld over te maken en het dan 25 mei direct af te sluiten.
dank voor dit bericht.
Rare vraag, maar vanaf hoe laat kun je dan je deposito afsluiten? Is het vanaf 8:30 met zijn allen voor de PC de webpagina refreshen ;).
pi_193299886
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 11:08 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

dank voor dit bericht.
Rare vraag, maar vanaf hoe laat kun je dan je deposito afsluiten? Is het vanaf 8:30 met zijn allen voor de PC de webpagina refreshen ;).
Inschrijven is nu mogelijk!
  maandag 25 mei 2020 @ 09:32:33 #280
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_193300447
Dank je wel voor de berichtgeving. Is allemaal gelukt..
pi_193307971
Hoe lang duurt het voordat geld op MoneYou rekening staat? Vrijdagmiddag van Rabo overgemaakt en het staat er nu nog niet.
pi_193308457
Zou eigenlijk al binnen moeten zijn maar M.Y. is nooit vlug met de verwerking.
Het zal er morgenochtend wel op staan.
pi_193318907
Nog steeds niets op de Moneyou rekening. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het zo traag is bij een Nederlandse bank.
pi_193320505
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:03 schreef mrbombastic het volgende:
Nog steeds niets op de Moneyou rekening. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het zo traag is bij een Nederlandse bank.
Vreemd inderdaad. Ik heb vorige week ook een overboeking gedaan. Stond de dag erna gewoon op mijn rekening.
Is het van jou een bestaande rekening bij M.Y. of een nieuw geopende?

Zoals #MrBadGuy hierboven al aangaf is het met de groendeposito’s zo wie zo verstandig om de overboeking vooraf al te doen zodat je hem op de desbetreffende dag meteen kan afsluiten. 1 werkdag ervoor is (helaas) bij M.Y. aan de krappe kant.
Op dit moment zijn de groendeposito’s nog wel verkrijgbaar. De vorige keer waren ze na een paar uur al niet meer.
pi_193320812
Er schijnt een storing te zijn bij MY
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:26:06 #286
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_193320912
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 12:23 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Tja, moet je wel vertrouwen hebben in het depositogarantiestelsel van Estland. Zou zelf zo'n risico niet snel nemen voor een paar tientjes winst.
Zelf heb ik zojuist een 5jaar deposito aangevraagd bij BIGBank. 1,45% rente. De vraag is of het wel echt een risico is. Estland, deel van Europa, is geen onstabiel land en het deposito garantie-stelsel is er natuurlijk niet voor niets.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_193321477
zonde zo een deposito
  dinsdag 26 mei 2020 @ 15:02:30 #288
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_193321529
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:59 schreef namliam het volgende:
zonde zo een deposito
Hoezo dat?

Vergeleken met normale bankrentes en beleggen is dit de veiligste en some-what winstgevende manier om toch iets met mijn spaargeld te doen. Beleggen is niets voor mij ivm de risico's die er aan vast hangen.. En de rentes van reguliere banken zijn ook bedroevend laag.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_193325504
Omdat banken jou een slecht percentage geven en dat geld vervolgens doorlenen aan anderen tegen hogere/woeker rentes.

We zouden als consumenten elkaar een beetje kunnen vertrouwen en elkaar wat meer geld direct lenen.
pi_193332878
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:32 schreef namliam het volgende:
Omdat banken jou een slecht percentage geven en dat geld vervolgens doorlenen aan anderen tegen hogere/woeker rentes.

We zouden als consumenten elkaar een beetje kunnen vertrouwen en elkaar wat meer geld direct lenen.
Daar gaat het crowdfunding topic over.

BTW een hypo van iets meer dan een procent is geen woekerrente denk ik.
pi_193334945
Nog verder dan Crowdfunding, hier zit ook een "bank" tussen, sommige rekenen wel 8% "kosten" van je hoofdsom... vooraf te voldoen :(

9,7% voor een Persoonlijke Lening en nog hogere tarieven bij rood staan of credit cards.

En ook die ruime procent voor hypotheek rente is -als je je er goed in verdiept- woeker rente
  woensdag 27 mei 2020 @ 11:38:18 #292
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_193335018
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:31 schreef namliam het volgende:
Nog verder dan Crowdfunding, hier zit ook een "bank" tussen, sommige rekenen wel 8% "kosten" van je hoofdsom... vooraf te voldoen :(

9,7% voor een Persoonlijke Lening en nog hogere tarieven bij rood staan of credit cards.

En ook die ruime procent voor hypotheek rente is -als je je er goed in verdiept- woeker rente
Dit is niet echt het topic voor dit soort discussies lijkt me.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 8 juni 2020 @ 22:29:28 #293
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_193544403
Ik heb een aanzienlijk deel van m'n spaargeld bij de Lease Plan Bank staan. Ze staan normaal gesproken vrijwel altijd in de top 10 van de vrij opneembare spaarrekeningen. Hoe denken jullie over de stabiliteit van deze bank? De Lease Plan corporatie zit voornamelijk in leaseauto's waar de vraag nu volledig is ingestort. Ik heb al meerdere nieuwsberichten gelezen over bedrijven en halve sectoren die leaseauto's van de hand doen. Zou het verstandig zijn om m'n geld toch weer naar een bank als de Rabo over te zetten? Voor dat 0.15% renteverschil hoef je het eigenlijk ook niet meer te doen.
pi_193544587
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:29 schreef Schuifpui het volgende:
Ik heb een aanzienlijk deel van m'n spaargeld bij de Lease Plan Bank staan. Ze staan normaal gesproken vrijwel altijd in de top 10 van de vrij opneembare spaarrekeningen. Hoe denken jullie over de stabiliteit van deze bank? De Lease Plan corporatie zit voornamelijk in leaseauto's waar de vraag nu volledig is ingestort. Ik heb al meerdere nieuwsberichten gelezen over bedrijven en halve sectoren die leaseauto's van de hand doen. Zou het verstandig zijn om m'n geld toch weer naar een bank als de Rabo over te zetten? Voor dat 0.15% renteverschil hoef je het eigenlijk ook niet meer te doen.
Zolang je saldo bij LPB niet boven de 100k uitkomt loop je weinig risico. Zit je daar wel boven is het verstandig om meer te spreiden.
pi_193554422
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:29 schreef Schuifpui het volgende:
Ik heb een aanzienlijk deel van m'n spaargeld bij de Lease Plan Bank staan. Ze staan normaal gesproken vrijwel altijd in de top 10 van de vrij opneembare spaarrekeningen. Hoe denken jullie over de stabiliteit van deze bank? De Lease Plan corporatie zit voornamelijk in leaseauto's waar de vraag nu volledig is ingestort. Ik heb al meerdere nieuwsberichten gelezen over bedrijven en halve sectoren die leaseauto's van de hand doen. Zou het verstandig zijn om m'n geld toch weer naar een bank als de Rabo over te zetten? Voor dat 0.15% renteverschil hoef je het eigenlijk ook niet meer te doen.
Ze vallen onder het DGS dus tot ¤105 is alles gegarandeerd door DNB.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193554442
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:29 schreef Schuifpui het volgende:
Zou het verstandig zijn om m'n geld toch weer naar een bank als de Rabo over te zetten?
Die bank zou ik sowieso mijden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193554681
Ik heb wel standaard twee spaarrekeningen bij verschillende banken. Niet zozeer omdat ik de garantie niet vertrouw maar als er een omvalt dan kan het aanzienlijke tijd kosten voordat je je geld weer retour hebt. Me twee spaarrekeningen heb ik altijd evengoed een deel voorhanden.
pi_193555416
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 17:55 schreef qajariaq het volgende:
Ik heb wel standaard twee spaarrekeningen bij verschillende banken. Niet zozeer omdat ik de garantie niet vertrouw maar als er een omvalt dan kan het aanzienlijke tijd kosten voordat je je geld weer retour hebt. Me twee spaarrekeningen heb ik altijd evengoed een deel voorhanden.
Hoe lang?
pi_193555455
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:44 schreef snabbi het volgende:

[..]

Hoe lang?
Bij banken die volledig onder het Nederlandse garantiestelsel vallen, krijg je binnen maximaal 15 werkdagen je geld terug. Deze wettelijke uitkeringstermijn wordt de komende jaren verder teruggebracht tot 10 (in 2021) en uiteindelijk 7 werkdagen (2024).
pi_193555461
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:44 schreef snabbi het volgende:

[..]

Hoe lang?
Bij I-save was dat toen iets tussen een half jaar en een jaar dacht ik.
pi_193555470
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:46 schreef djh77 het volgende:

[..]

Bij banken die volledig onder het Nederlandse garantiestelsel vallen, krijg je binnen maximaal 15 werkdagen je geld terug. Deze wettelijke uitkeringstermijn wordt de komende jaren verder teruggebracht tot 10 (in 2021) en uiteindelijk 7 werkdagen (2024).
Oh dat kan ik nog wel overzien dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')