Nee, omdat er in de ochtendspits geen correlatie is tussen licht en hoeveelheid slachtoffers. Weer een schijnbeweging.quote:Op zaterdag 6 april 2019 17:42 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat verkennend onderzoek heeft het over beperking van slachtoffers in de avondspits. Over de ochtendspits wordt weinig gezegd, maar het lijkt er op dat het buiten beschouwing wordt gelaten omdat de ochtendspits in de winter grotendeels in het donker valt.
Oh, dus de duisternis heeft geen invloed op het aantal slachtoffers (onverlichte voetgangers)...quote:Nee, wat je zegt slaat nergens op en wordt dan ook niet ondersteund door het onderzoek. Lees het nog maar een keer goed door.
quote:Op zaterdag 6 april 2019 17:44 schreef Fir3fly het volgende:
Nee, omdat er in de ochtendspits geen correlatie is tussen licht en hoeveelheid slachtoffers. Weer een schijnbeweging.
Ergo, als we het hele jaar door wintertijd hadden gehad was de klok niet verzet en hadden we geen verschil gezien...quote:Dit verkennend onderzoek heeft uitgewezen dat het empirisch risico in de wintermaanden aan het einde van de avondspits, na ingang van de wintertijd hoger ligt dan in de rest van het jaar.
Citeer dat maar eens uit dat verkennend onderzoek. Dan heb ik iets gemist.quote:Op zaterdag 6 april 2019 17:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, omdat er in de ochtendspits geen correlatie is tussen licht en hoeveelheid slachtoffers. Weer een schijnbeweging.
Nee, want er staat letterlijk even verder in het rapport dat het verzetten van de klok an sich geen meetbaar effect heeft.quote:Op zaterdag 6 april 2019 17:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ergo, als we het hele jaar door wintertijd hadden gehad was de klok niet verzet en hadden we geen verschil gezien...
Nu is het wel goed onderbouwd he...quote:Op zaterdag 6 april 2019 17:47 schreef Fir3fly het volgende:
Tja, daar gaan we weer. Je komt met een goed onderbouwd rapport, wordt met opzet verkeerd gelezen en dan volgen er weer een hoop drogredenen.
Kortom, als het donker/ schemer is zijn er meer ongelukken (onverlichte voetgangers)... Ergo, hoe je de klok ook zet je verschuift het probleem gewoon...quote:Op zaterdag 6 april 2019 17:48 schreef Fir3fly het volgende:
Nee, want er staat letterlijk even verder in het rapport dat het verzetten van de klok an sich geen meetbaar effect heeft.
Nee, want er zijn veel minder slachtoffers in de ochtendspits dan de avondspits. Ook al meerdere keren genoemd. Staat ook gewoon in het rapport. Zie bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 6 april 2019 17:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kortom, als het donker/ schemer is zijn er meer ongelukken (onverlichte voetgangers)... Ergo, hoe je de klok ook zet je verschuift het probleem gewoon...
quote:Verder valt op dat het risico voor voetgangers en fietsers 's avonds hoger is dan 's morgens. Dit kan samenhangen met de mobiliteit van auto’s die 's morgens lager is dan 's avonds. Niettemin zien we, vooral bij voetgangers, ook 's morgens een duidelijk verhoogd risico bij donker en schemer. Overigens lijkt het risico (als het quotiënt van het aantal doden en gewonden opgeteld en de mobiliteit) van voetgangers later op de avond weer te dalen. Bij fietsers en auto-inzittenden is dit minder of niet waar te nemen.
Volgens @Fir3fly is er geen correlatie, want ochtendschemer of -donker heeft iets magisch waardoor er geen toename is in ongelukken. Je fantasie slaat weer eens op hol.quote:Ook lijkt in de ochtendspits in de winter het aantal slachtoffers hoger te liggen dan in de rest van het jaar. Deze resultaten komen overeen met de resultaten gevonden door het BIVV (Nuyttens, Focant & Casteels, 2012). In Afbeelding 2.1 zagen we tussen maart en oktober een hoger aantal slachtoffers in de namiddag omstreeks 17 uur, en vanaf eind oktober een verhoogd aantal slachtoffers op een iets later moment van de dag. Ook waren er in Afbeel-ding 2.1 meer slachtoffers in de ochtendspits van de wintermaanden te zien.
Ik had het verkeerd, in de wintermaanden vallen er ook meer slachtoffers dan daarbuiten, maar het veel minder dan in de avondspits. Het is vooral de mindere mobiliteit in de ochtend die dat veroorzaakt.quote:Op zaterdag 6 april 2019 17:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Citeer dat maar eens uit dat verkennend onderzoek. Dan heb ik iets gemist.
De ochtendspits heeft niet mindere mobiliteit, want dat zou betekenen dat het heel druk wordt aan één kan van het land. Alles wat heen gaat moet ook weer terug. De ochtendspits heeft een betere spreiding ten opzichte van de avondspits. Dát zorgt voor minder ongelukken. Als we nu ook eens de 9 tot 5 mentaliteit overboord gooien zodat de avondspits ook beter gespreid wordt dan zul je pas echt minder slachtoffers hebben.quote:Op zaterdag 6 april 2019 17:59 schreef Fir3fly het volgende:
Ik had het verkeerd, in de wintermaanden vallen er ook meer slachtoffers dan daarbuiten, maar het veel minder dan in de avondspits. Het is vooral de mindere mobiliteit in de ochtend die dat veroorzaakt.
quote:Op zaterdag 6 april 2019 18:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De ochtendspits heeft niet mindere mobiliteit
De feiten veranderen niet door je gekonkel. Er vallen meer slachtoffers in de avondspits. Dankzij wintertijd valt meer van die avondspits in het donker.quote:Verder valt op dat het risico voor voetgangers en fietsers 's avonds hoger is dan 's morgens. Dit kan samenhangen met de mobiliteit van auto’s die 's morgens lager is dan 's avonds.
En dan komen we weer terug op het volgende:quote:Op zaterdag 6 april 2019 18:07 schreef Fir3fly het volgende:
De feiten veranderen niet door je gekonkel. Er vallen meer slachtoffers in de avondspits. Dankzij wintertijd valt meer van die avondspits in het donker.
Maar ja, paarl'n voor de zwijnen...quote:De bevindingen van dit rapport achten wij aanleiding om de invloed van schemer en donker op de veiligheid nader te onderzoeken. In het bijzonder de veiligheid van voetgangers, die immers niet verplicht zijn om verlichting te voeren, is de moeite van een nader onderzoek waard. Daarbij dient zowel de mobiliteit van de vervoerswijze van het slachtoffer (voetgangers, eventueel ook fietsers) als de vervoerswijze van de tegenpartij (veelal auto) in rekening te worden gebracht. Dan wordt ook een kwantitatieve analyse mogelijk, waarin de resultaten statistisch kunnen worden getoetst.
Een interessante onderzoeksoptie is de vraag hoeveel verkeersslachtoffers in Nederland bespaard kunnen worden wanneer de zomertijd, eenmaal in het voorjaar ingegaan, niet meer wordt afgeschaft.
Slecht geformuleerd. Zoek maar eens de spreiding van verkeersintensiteiten op.quote:Op zaterdag 6 april 2019 18:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
[..]
De feiten veranderen niet door je gekonkel. Er vallen meer slachtoffers in de avondspits. Dankzij wintertijd valt meer van die avondspits in het donker.
Heerlijk!quote:
Geniet er nog maar even van.quote:
Nee hoor, de komende duizenden jaren blijft het net zo lang lichtquote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:22 schreef kasper het volgende:
[..]
Geniet er nog maar even van.
Zal helaas wel de laaste keer worden.
Liever een uur eerder donker dan pas om 9:30 het eerste daglicht.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:22 schreef kasper het volgende:
[..]
Geniet er nog maar even van.
Zal helaas wel de laaste keer worden.
Ik ben het voor de verandering eens met je eensquote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:21 schreef Elzies het volgende:
[..]
Liever een uur eerder donker dan pas om 9:30 het eerste daglicht.
Dan krijg je pas echt een depressief en verstoord Nederland.
Ben intussen om. Lekker laten zoals het is.
Denk jij dat de wintertijd permanent ingevoerd gaat worden? Dat lijkt me sterk, blijkt nergens uit.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:22 schreef kasper het volgende:
[..]
Geniet er nog maar even van.
Zal helaas wel de laaste keer worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |