abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 maart 2019 @ 19:42:48 #1
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_185956414
Het kabinet maakt voorlopig geen keuze tussen de zomer- of wintertijd. Voor zo’n ingrijpend besluit is het nog veel te vroeg, zo zal het kabinet morgen – na afloop van de ministerraad – bekendmaken.
Peter Winterman 18-10-18, 16:12 Laatste update: 17:51

Volgens Haagse bronnen wil Nederland niet nú al beslissen of het wenselijk is om over te stappen op de zomer- of wintertijd als permanente tijd. De verdeeldheid in Nederland is nog te groot.
https://www.ad.nl/politie(...)wintertijd~a2e7d850/
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 31 maart 2019 @ 19:46:56 #2
24533 ACT-F
pi_185956509
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 19:36 schreef Drekkoning het volgende:
Alleen jij en ik weten alletwee dat die werkgevers dat niet gaan doen. GMT+2 als vaste tijd afspreken ligt veel meer in de lijn der verwachting dan dat.
Spreek voor jezelf. Dank u.

Ik had je werkgever kunnen zijn en ik ben een zeer grote voorstander van flexibele werktijden. Mijn ervaring is juist dat werknemers zich vastbijten aan 9 tot 5 of 8 tot 4. Rond 17:00 à 18:00 willen ze absoluut aan het avondeten zitten en willen ze niets weten verandering.
  zondag 31 maart 2019 @ 19:54:29 #3
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185956676
quote:
7s.gif Op zondag 31 maart 2019 19:46 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Mijn ervaring is juist dat werknemers zich vastbijten aan 9 tot 5 of 8 tot 4. Rond 17:00 à 18:00 willen ze absoluut aan het avondeten zitten en willen ze niets weten verandering.
Precies. Werkgevers gaan hun werktijden niet aanpassen.

Dus als ik moet kiezen voor een vaste tijdzone, kies ik voor GMT+2. Meeste licht tijdens wakkere uren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 31 maart 2019 @ 19:55:42 #4
24533 ACT-F
pi_185956693
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 19:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Precies. Werkgevers gaan hun werktijden niet aanpassen.

Dus als ik moet kiezen voor een vaste tijdzone, kies ik voor GMT+2. Meeste licht tijdens wakkere uren.
Leuk dat je dit negeert. Je laat je ontzettend kennen nu:

Ik had je werkgever kunnen zijn en ik ben een zeer grote voorstander van flexibele werktijden.
  zondag 31 maart 2019 @ 19:56:36 #5
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185956712
quote:
7s.gif Op zondag 31 maart 2019 19:55 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Leuk dat je dit negeert. Je laat je ontzettend kennen nu:

Ik had je werkgever kunnen zijn en ik ben een zeer grote voorstander van flexibele werktijden.
Prima, maar jij bent niet mijn werkgever en ook niet de werkgever van het grootste deel van Nederland.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zondag 31 maart 2019 @ 20:00:35 #6
24533 ACT-F
pi_185956783
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 19:56 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Prima, maar jij bent niet mijn werkgever en ook niet de werkgever van het grootste deel van Nederland.
Enig idee waarom het aantal zelfstandigen groeit ten koste van werknemersschap? Omdat werkgevers de 9 tot 5 mentaliteit kotsbeu zijn. Ik besteed mijn werk dan ook uit aan andere zelfstandigen in plaats van personeel aan te nemen. Laat de verstokte 9 tot 5 gewoontedier lekker huilie huilie doen omdat ze geen vast contract meer kunnen krijgen. Je hebt het zelf in de hand.
pi_185957553
quote:
7s.gif Op zondag 31 maart 2019 20:00 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Enig idee waarom het aantal zelfstandigen groeit ten koste van werknemersschap? Omdat werkgevers de 9 tot 5 mentaliteit kotsbeu zijn. Ik besteed mijn werk dan ook uit aan andere zelfstandigen in plaats van personeel aan te nemen. Laat de verstokte 9 tot 5 gewoontedier lekker huilie huilie doen omdat ze geen vast contract meer kunnen krijgen. Je hebt het zelf in de hand.
Ik denk dat de tijden van BSO's en basisscholen een grotere factor zijn in binnen welke tijden men wil werken. En op het moment dat de kinderen thuis zijn, (moeten, want om tijd X moeten ze daar opgerot zijn) is het streven om het werk dan ook achter de rug te hebben. Bovendien wil je je partner ook nog af en toe zien en die werkt misschien ook wel in het onderwijs met strakke begintijden.

Werkgevers zoals die van Driekkoning ken ik trouwens niet. Dat er zonder concreet doel (de winkel gaat open) een rigide tijd wordt aangehouden. Daar wint niemand iets mee.
pi_185957632
quote:

[..]

Dan heb jij het toch fijn voorelkaar wat zeur je dan nog?
pi_185957674
quote:

[..]

Ah, is dát de reden.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 31 maart 2019 @ 20:49:58 #10
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185957937
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 20:33 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik denk dat de tijden van BSO's en basisscholen een grotere factor zijn in binnen welke tijden men wil werken. En op het moment dat de kinderen thuis zijn, (moeten, want om tijd X moeten ze daar opgerot zijn) is het streven om het werk dan ook achter de rug te hebben. Bovendien wil je je partner ook nog af en toe zien en die werkt misschien ook wel in het onderwijs met strakke begintijden.

Werkgevers zoals die van Driekkoning ken ik trouwens niet. Dat er zonder concreet doel (de winkel gaat open) een rigide tijd wordt aangehouden. Daar wint niemand iets mee.
Als elke werkgever zo flexibel is dan maakt heel deze discussie niet uit en kan je dus net zo goed GMT+2 vaststellen.
Ik heb echter sterk het vermoeden dat je bij het gros van de werkgevers niet zo flexibel zomaar kunt binnenwandelen. Sterker nog, ik vermoed dat om 5u in de ochtend mening kantoorpand gewoon nog gesloten is.

Daarnaast haal je inderdaad terecht aan dat je ook nog eens afhankelijk bent van schooltijden etc.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zondag 31 maart 2019 @ 21:10:38 #11
24533 ACT-F
pi_185958507
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 20:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan heb jij het toch fijn voorelkaar wat zeur je dan nog?
Dat heb ik inmiddels 4 à 5 keer aangegeven. Ik preek niet voor eigen parochie, maar voor het algemene belang. Zomer- en wintertijd zijn ooit ingevoerd voor de energiehuishouding en niet voor het extra barbecue-uurtje in de zomeravond. Energiehuishouding wordt actueler naarmate wij afhankelijker worden van duurzame energie. Wij moeten eerder zon en daarmee licht en warmte hebben voordat we de dagelijkse activiteiten opstarten. Het is onverstandig om in een groot gedeelte van Europa de activiteiten tegelijk op te starten. Houd je aan die tijdsindeling zodat het opstarten van de dag gefaseerd gebeurt. Dát is de reden dat ik eis dat we op GMT zitten samen met de rest van de Benelux, Frankrijk en Spanje. Daarbij zie ik ook liever differentiatie in werktijden. Kom bij mij niet met 9 tot 5 lulkoek aanzetten en dat werkgevers dat willen. Dat is quatsch. De markt wil 24/7 op zijn wenken bediend worden. Diezelfde consument die hypocriet genoeg van 9 tot 5 wil werken, maar wel graag ziet dat de supermarkt dat niet doet en de storingsmonteur 24/7 oproepbaar moet zijn, moet zijn oogkleppen openen dat je uiteindelijk aan jezelf te danken hebt dat 9 tot 5 uit de gratie begint te raken. Werkgevers willen de toko langer dan 8 uur open hebben, maar daarvoor moeten de werktijden verschillend worden.

Ik kan wel 6x, 7x 100x aangeven waarom, maar ik kan de argumentenblindheid van de tegenstanders niet genezen. Ik weet wel dat ze heel snel genezen zijn als stroomuitval gemeengoed wordt en de energierekening hoger. Maar kennelijk hebben argumentblinde figuren eerst een smak tegen de muur nodig voordat ze wakker worden. Als zij de enigen waren die getroffen zouden worden dan zou ik de discussie laten voor wat het is, maar iedereen wordt getroffen door de GMT+2 achterlijkheid.
  zondag 31 maart 2019 @ 21:12:58 #12
24533 ACT-F
pi_185958562
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 20:33 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat 9 tot 5 moet verdwijnen, maar we kunnen het ons niet allemaal permitteren. Dat ouders van 9 tot 5 willen werken begrijp ik heel goed vanuit dat perspectief. Maar er zijn legio alleenstaanden en kinderlozen die geen 9 tot 5 nodig hebben.
  zondag 31 maart 2019 @ 21:14:28 #13
24533 ACT-F
pi_185958597
quote:
14s.gif Op zondag 31 maart 2019 21:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je probleem is dat je andere argumenten niet leest, je eigen onzin blijft herhalen en van iedereen stropoppen maakt.
Die lees ik en weerleg ik. Jij gaat zelfs zo ver dat je wetenschappers negeert. Dan houdt het voor mij op en neem ik je niet meer serieus.

[ Bericht 7% gewijzigd door Frutsel op 04-04-2019 11:46:38 ]
pi_185958872
quote:
7s.gif Op zondag 31 maart 2019 21:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat 9 tot 5 moet verdwijnen, maar we kunnen het ons niet allemaal permitteren. Dat ouders van 9 tot 5 willen werken begrijp ik heel goed vanuit dat perspectief. Maar er zijn legio alleenstaanden en kinderlozen die geen 9 tot 5 nodig hebben.
Ik zie bij alleenstaanden en kinderlozen (of kinderen het huis uit) dus ook een grotere marge en flexibiliteit in de werktijden.
pi_185962755
quote:
18s.gif Op zondag 31 maart 2019 21:10 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat heb ik inmiddels 4 à 5 keer aangegeven. Ik preek niet voor eigen parochie, maar voor het algemene belang. Zomer- en wintertijd zijn ooit ingevoerd voor de energiehuishouding en niet voor het extra barbecue-uurtje in de zomeravond. Energiehuishouding wordt actueler naarmate wij afhankelijker worden van duurzame energie. Wij moeten eerder zon en daarmee licht en warmte hebben voordat we de dagelijkse activiteiten opstarten. Het is onverstandig om in een groot gedeelte van Europa de activiteiten tegelijk op te starten. Houd je aan die tijdsindeling zodat het opstarten van de dag gefaseerd gebeurt. Dát is de reden dat ik eis dat we op GMT zitten samen met de rest van de Benelux, Frankrijk en Spanje. Daarbij zie ik ook liever differentiatie in werktijden. Kom bij mij niet met 9 tot 5 lulkoek aanzetten en dat werkgevers dat willen. Dat is quatsch. De markt wil 24/7 op zijn wenken bediend worden. Diezelfde consument die hypocriet genoeg van 9 tot 5 wil werken, maar wel graag ziet dat de supermarkt dat niet doet en de storingsmonteur 24/7 oproepbaar moet zijn, moet zijn oogkleppen openen dat je uiteindelijk aan jezelf te danken hebt dat 9 tot 5 uit de gratie begint te raken. Werkgevers willen de toko langer dan 8 uur open hebben, maar daarvoor moeten de werktijden verschillend worden.

Ik kan wel 6x, 7x 100x aangeven waarom, maar ik kan de argumentenblindheid van de tegenstanders niet genezen. Ik weet wel dat ze heel snel genezen zijn als stroomuitval gemeengoed wordt en de energierekening hoger. Maar kennelijk hebben argumentblinde figuren eerst een smak tegen de muur nodig voordat ze wakker worden. Als zij de enigen waren die getroffen zouden worden dan zou ik de discussie laten voor wat het is, maar iedereen wordt getroffen door de GMT+2 achterlijkheid.
Waarom dan zo in het verzet, maak je niet dik/druk dun is de mode!

Ik heb er niks meer van, en waarvoor of waarom dat laat ik helemaal in de midden dat zoekt het nageslacht zich maar zelf uit, ze weten toch alles zo goed!
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 april 2019 @ 00:43:47 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185962814
Aha... Ik heb het door. ACT-F is niet tegen zomertijd, maar tegen één grote tijdzone in Europa zoals het nu is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185962831
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 00:43 schreef Nattekat het volgende:
Aha... Ik heb het door. ACT-F is niet tegen zomertijd, maar tegen één grote tijdzone in Europa zoals het nu is.
Dan zal die ook wel tegen vrijhandel zijn neem ik aan?

Er mag wat mij betreft ook wel 1 ding positief zijn aan de EU als ik de rest ook schroot vinden doe.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2019 00:46:35 ]
  maandag 1 april 2019 @ 00:45:33 #18
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185962844
quote:
Europa is niet 1 grote uniforme tijdzone, hoe kom je daar nou weer bij?
pi_185962889
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 00:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Europa is niet 1 grote uniforme tijdzone, hoe kom je daar nou weer bij?
Toch wel allemaal een zomertijd kennende neem ik aan, daar het anders niet meer werken zou toch?

Oei ik ga de fout in zomertijd is de echte tijd wintertijd is de gemaakte toch.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2019 00:49:16 ]
  maandag 1 april 2019 @ 00:57:32 #20
24533 ACT-F
pi_185962998
quote:
Dat niet alleen, maar ook de juiste toepassing van het tijdzonesysteem. Als heel Europa dat uniform hanteert en daarbij zo dicht mogelijk bij de eigen geografische tijdzone ingedeeld wordt dan heb je de minste problemen met energieverdeling. Kijken naar je buurland c.q. handelspartner is niet het juiste argument. Als je voor een internationaal bedrijf werkt heb je meerdere klokken aan de muur hangen en houd je rekening met het tijdsverschil. Dat is nog het minste van alle problemen, het mag zelfs geen naam hebben in het licht van energiehuishouding.
pi_185963051
Het moet zo blijven zoals het nu is, klimaatcrisis...

Mensen zijn er al aan gewent en de rest heeft gewoon pech, mensen hebben soms pech.

Beste manier om de lampen langer te doven in de zomermaanden, langer buiten is meer bewegen en meer energie. Lekker fit

Tevens is het beter tegen de inbraken en misdaad in zijn algemeen.

Slotje we houden het zo.

Tip voor zeurende ouders, avond ervoor de kids wat langer wakker houden, gevoelsmatig slapen ze morgen uit. Vandaag 1 wisseldag. Kids hier en 8 buurkids sliepen eerder dan normaal.
pi_185963072
Zolang ik mijn energie niet kan afnemen van een buurland bestaat die toch helemaal niet die crisis.
pi_185963088
quote:

[..]

Dit is natuurlijk gewoon een hoop gezever in de ruimte.

Er zijn zoveel tegenargumenten te verzinnen dat het niet eens de moeite is.

Probeer eens een vergadering in te plannen met 5 mensen met flexwerktijden...
pi_185963098
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 01:06 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk gewoon een hoop gezever in de ruimte.

Er zijn zoveel tegenargumenten te verzinnen dat het niet eens de moeite is.

Arbeidsbespreking, waar het over die gaat wat niet aanwezig zijn?

Een hoop gelal in de ruimte?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2019 01:09:36 ]
  maandag 1 april 2019 @ 01:09:52 #25
24533 ACT-F
pi_185963105
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 01:06 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik plan een vergadering met 5 mensen uit alle hoeken van wereld uit de meest verschillende tijdzones en jij bent niet eens capabel om een vergadering te plannen met mensen in hetzelfde kantoorpand?

Alle Jezus zeg :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')