Sunri5e | zaterdag 30 maart 2019 @ 16:57 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018? # Hoe werken grid penalties in 2018? # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # De aero regels voor 2019 | |
#ANONIEM | zaterdag 30 maart 2019 @ 16:57 |
Yep. | |
#ANONIEM | zaterdag 30 maart 2019 @ 16:57 |
Kap nou eens met op de man spelen ![]() | |
Sally | zaterdag 30 maart 2019 @ 16:57 |
Iemand beeld vanuit de pitbox van Max/ Red Bull? | |
Pinzon | zaterdag 30 maart 2019 @ 16:57 |
Kijk sinds Senna, Prost bijna trouw iedere race, dus ik mag best meepraten idd. | |
3rr0r | zaterdag 30 maart 2019 @ 16:57 |
stampen! | |
pmponer | zaterdag 30 maart 2019 @ 16:57 |
he he | |
#ANONIEM | zaterdag 30 maart 2019 @ 16:57 |
Nouja, als er na de Q nog dingen moeten worden vervangen is het gewoon een gridstraf hoor. | |
Sally | zaterdag 30 maart 2019 @ 16:58 |
Laat maar, Ziggo nu ook in beeld. Toch wel wat spannend nu ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 30 maart 2019 @ 16:58 |
Lol. | |
Pinzon | zaterdag 30 maart 2019 @ 16:58 |
? | |
Frozen-assassin | zaterdag 30 maart 2019 @ 16:58 |
Max moet gewoon wagen van Gasly pakken ![]() | |
Frozen-assassin | zaterdag 30 maart 2019 @ 16:58 |
Max OUT LAP!! | |
potjecreme | zaterdag 30 maart 2019 @ 16:59 |
Grosjean zorgt voor een gele vlag zo? ![]() | |
pmponer | zaterdag 30 maart 2019 @ 16:59 |
Go SEB | |
Frozen-assassin | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:00 |
Misschien is het voor jou beter als je gewoon rustig voor TV zit en kwalificatie kijkt ipv tegelijkertijd op FOK! te zitten. Het komt allemaal vrij agressief over soms | |
Sally | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:00 |
Lieve heren (veel dames zullen er wel niet zijn), Kunnen we gewoon over F1 lullen, in plaats van elkaar tot lul bestempelen? ![]() ![]() ![]() Allemaal FANS hier. Of we nou meer of minder weten van de regels - ikzelf val weer in een seizoen, en moet me nog inlezen in de F1-regels van de FIA. Dus ik mag niks zeggen ![]() Maar wel lief zijn nou hoor. ![]() ![]() | |
Doevelaer | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:00 |
Leclerc sneller dan hij vorig jaar was, Vettel is daarentegen langzamer. Sebas kan er beter mee stoppen, hij kan er niks meer van. | |
pmponer | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:00 |
Jammer | |
Sunri5e | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:00 |
Haha Vettel gaat zo niet blij zijn. | |
#ANONIEM | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:00 |
Leclerc ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:00 |
Eens. | |
Pinzon | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:01 |
Wie zei hier ook alweer dat Max geen p5 zou pakken? | |
Peterselieman | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:01 |
Leclerc ![]() | |
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:01 |
Red Bull was toch langzaam | |
VacaLoca | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:01 |
Pff op 5 duizendste Magnussen gepakt | |
Pino112 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:01 |
Zet Max in een Ferrari en hij rijgt alle poles aan elkaar. | |
Sally | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:01 |
Pff... toch nog spannend voor P5 zeg. | |
#ANONIEM | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:01 |
Een kenner. | |
Fir3fly | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:01 |
Leclerc ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:02 |
Leclerc ![]() | |
Frozen-assassin | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:02 |
Nog net voor KMag. 8 tienden is wel erg veel. Chapeau Leclerc ![]() | |
Sunri5e | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:02 |
Laat de tandarts nu snel met zijn microfoon voor Vettel gaan staan. | |
#ANONIEM | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:02 |
Knappe P5 van Max. | |
Maver24 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:02 |
Verschil Vettel en Hamilton helemaal niks. Leclerc de beste | |
Peterselieman | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:02 |
Bull is een stuk langzamer dan vorig jaar ... | |
heywoodu | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:02 |
Leclerc maakt het waar ![]() | |
J.A.R.V.I.S. | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:02 |
Dit ja! | |
Funzel | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:02 |
Leclerc ![]() | |
ChevyCaprice | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:02 |
Hoedje af voor Leclerc. GOD. | |
Smoofie | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:02 |
Red bull, aiaiai | |
Doevelaer | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:02 |
Poh Leclerc ![]() | |
maniack28 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:02 |
Leclercgod. Max had beter naar Ferrari ofzo gekund... | |
Sunri5e | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:02 |
Hopen op regen morgen dan kan VER misschien nog wat goedmaken. | |
tja77 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:02 |
Vettel ![]() | |
potjecreme | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:02 |
Inb4 tweede rijders baan. | |
Pinzon | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:02 |
Nou nou nou.. | |
LTVDK | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:02 |
Gaat een zwaar seizoen worden voor Vettel zo. | |
Sally | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:02 |
Hopelijk een deel set-up nog perfectioneren... | |
Zorro | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:02 |
Max die Magnussen nog pakt had ik niet verwacht ![]() | |
Doevelaer | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:02 |
Joe | |
beantherio | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:02 |
Netjes van Max. Had even het idee dat die P5 er niet in zat. | |
#ANONIEM | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:02 |
Jep. | |
Frozen-assassin | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:03 |
Hopelijk valt racepace wel mee | |
Sjemmert | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:03 |
Leclerc eerder pole dan Verstappen ![]() | |
KingRadler | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:03 |
Lec moet morgen Vettel voor laten bij de start | |
Tinos85 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:03 |
Moet Leclerc morgen Vettel voor laten? ![]() | |
potjecreme | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:03 |
Is Lecrerc een goeie starter? | |
Sunri5e | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:03 |
Gaat mooie tv worden dit jaar. | |
Mansjester | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:03 |
Stabiele kwali van Max,niks mis mee | |
#ANONIEM | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:03 |
Is dan ook een betere coureur. | |
Fir3fly | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:03 |
Goed rondje van Verstappen. Red Bull heeft zoals verwacht een flinke stap achteruit gedaan. | |
Peterselieman | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:03 |
Denk het niet. Kan zijn dat die Monegask Vettel de hielen laat zien | |
pmponer | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:03 |
LEC wordt ook eerder WDC dan Verstappen vermoed ik | |
Noudanzeg | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:03 |
Leclerc goed hoor, maar moet hij morgen nu meteen op de rem om Vettel voorbij te laten? | |
Sally | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:03 |
Als jongste bedoel je? | |
#ANONIEM | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:03 |
Klopt. | |
#ANONIEM | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:03 |
Dat weet hij zelf nog niet eens ![]() | |
Pery | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:03 |
Eens. | |
KingRadler | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:03 |
Morgen niet als hij Vet moet voor laten | |
tralalala | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:03 |
Vettel knalt Leclerc er morgen af, Bottas doet hetzelfde met Hamilton. Easy win voor Max | |
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:03 |
Ik ben benieuwd wie Horner nu de schuld zal geven. Het zal wel Pirelli zijn... | |
Sally | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:03 |
| |
Peterselieman | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:04 |
dat blijft Vettel | |
Sunri5e | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:04 |
Nee, Leclerc is niet de jongste. | |
PzKpfw | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:04 |
| |
Kleffe_Dop | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:04 |
![]() ![]() | |
Pinzon | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:04 |
![]() | |
franske19 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:04 |
Zucht | |
KingRadler | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:04 |
#kuthonda | |
#ANONIEM | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:04 |
Ook dat. Maar als je Vettel kan verslaan in diezelfde auto ben je niet niks. | |
Weltschmerz | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:04 |
In een Torro Rosso. | |
tja77 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:04 |
Zure bakkes van Vettel | |
Maver24 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:04 |
0.030 verchil Hamilton en Vettel. Dat had ik dus niet verwacht afgaande aan alle eerdere trainingen. Wat denken jullie? Ferrari zat al aan hun max en mercedes kon ietsje sneller. Verschil van een seconde in de FP3 is er niet | |
Sjemmert | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:05 |
2de jongste geloof ik. | |
Justevo | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:05 |
Ik denk dat Verstappen vooral uit moet kijken bij de eerste bochten met die kamikazepiloten achter hem die denken dat er iets te halen valt. | |
Kickinalfa | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:05 |
Respect voor Leclerc, laat het toch maar even zien. | |
Fir3fly | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:05 |
Je wil zeggen van niet? | |
Marcoss | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:05 |
Motor stuk beter, maar auto slechter inderdaad! | |
potjecreme | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:05 |
Nee kunnen beide niet meer halen. | |
Peterselieman | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:06 |
Vettel heeft het laten liggen | |
DeeBee | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:06 |
Oei, de altijd twee tienden hebbende Vettel laat er toch ineens weer een pak liggen. | |
Fir3fly | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:06 |
Ja, want er staan ook andere Honda's in de top 10. Oh wacht. | |
THEFXR | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:06 |
kut auto die RB, Max moet op zijn tandvlees rijden en gasser denkt dat ie nog in een STR rijdt. | |
potjecreme | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:06 |
Ik zie hem lachen. | |
Donderkonijn | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:06 |
D'r is nog niks aan de hand. Ze zeggen zelf dat de pace op de gele band beter is, en er kan nog van alles gebeuren bij de start. | |
heywoodu | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:06 |
Die snor is echt smerig ![]() | |
tja77 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:06 |
Hé zuignap, hou eens op joh. | |
Doevelaer | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:07 |
Nou, 'superzure' reactie van Vettel hoor jongens. ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:07 |
Het blijft een Duitser he | |
Tinos85 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:07 |
Qua pace zaten Red Bull en Ferrari redelijk gelijk. Mercedes was iets sneller. | |
Sjemmert | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:07 |
Maar wel netjes gedaan van Leclerc. | |
Fir3fly | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:07 |
Deze quoten we even. | |
#ANONIEM | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:07 |
Nee, maar dat is hij bewezen wel bij de start. Kun je niet het achterveld verwijten. | |
Maver24 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:07 |
Denk het niet. Leclerc was heel de weekend al de snelste. Vettel kwam er niet aan | |
Sally | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:07 |
Vanwaar dan de opmerking "Leclerc eerder pole dan Verstappen ![]() * Sally snapt m niet.? | |
heywoodu | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:07 |
Normaal zijn Oostenrijkers er beter in. | |
Cherni | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:07 |
Dit. | |
heywoodu | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:07 |
Hoor je Olav? | |
potjecreme | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:08 |
Kennen ze in Duitsland ook Jan, Jans en de kinderen? | |
Kleffe_Dop | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:08 |
Liever niet... | |
Fir3fly | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:08 |
In Q2 ging het mis, die extra run daar heeft hem de nek omgedraaid. | |
Monolith | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:08 |
Alleen het laatste deel van Q3 gezien, waar was Gasly? | |
Weltschmerz | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:08 |
Leclerc heeft qua snelheid ook meer indruk gemaakt dan Verstappen. | |
potjecreme | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:08 |
Gelukkig niet. | |
Justevo | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:08 |
Hein, Heinz und die kinder. | |
Funzel | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:08 |
Hamilton lijkt er toch wel schik in te hebben, ondanks P3. | |
franske19 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:08 |
Nee. Ze zitten op ongeveer hetzelfde niveau wat niemand verwacht had. | |
Peterselieman | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:08 |
Zie jij Toto Wolff al met een foute snor verschijnen? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:08 |
Gasly viel weer tegen. | |
northernlight81 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:08 |
Ondanks dat Max op P5 start is dit toch wel teleurstellend van Red Bull. Geweldig gedaan van Leclerc. | |
heywoodu | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:08 |
Omdat Leclerc nu pole heeft. Verstappen nog niet. Niet heel ingewikkeld verder ![]() | |
damsco | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:09 |
Is die donkere jongen de klerk waar ik jullie steeds over hoor? En wat doet hij op de baan ipv kantoor? Gr gr | |
Fir3fly | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:09 |
In de kwalificatie niet in ieder geval. | |
Zorro | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:09 |
Het is een kantoorbaan. | |
tja77 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:09 |
Max heeft vorig seizoen laten zien, uitstekend te kunnen starten. | |
Marcoss | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:10 |
Mexico vorig jaar.. dat blijft toch zonde | |
maniack28 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:10 |
Klopt, hij is sneller dan Seb ![]() | |
franske19 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:10 |
Beste kwalificatie geëvenaard. | |
THEFXR | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:10 |
Leclerc draait Vettel de duitse duimschroeven aan. | |
Fir3fly | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:10 |
Kijk even naar het gat. | |
sasquatsch | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:11 |
Nog steeds sneller dan alle Renaults. | |
franske19 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:11 |
Zegt vrij weinig zo vroeg in het seizoen. | |
Marcoss | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:12 |
Wel weer heel veel vroege conclusies in dit topic zeg ![]() | |
opreis | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:12 |
Knap dat je dat kan zien adv 1 jaar naast ericsson rijden | |
DeeBee | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:12 |
Honda misschien net aan het niveau van Renault (maar eerder een stukje achter), nog steeds wat ongeveer realistisch is denk ik gezien hun achterstand twee seizoenen terug. Als de betrouwbaarheid ook beter is, dan is er nog steeds genoeg vooruitgang. Maar het zal nog maanden duren of volgend seizoen worden voordat ze Renault inhalen en meer aansluiting vinden... Alles om Vettel beter te laten lijken, net als anderen altijd met HAM doen laat maar zeggen waar hij zo op afgeeft... ![]() | |
Sally | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:12 |
Ach... DIT siezoen? De huid nog niet verkopen he... ![]() ![]() Geduld. Rome is niet in 1 dag gebouwd ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:12 |
Maar net was je nog zo stellig dat ze op hetzelfde niveau zitten. Dus wat is het nou? | |
THEFXR | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:12 |
gaat Leclerc stijgen en Max dalen, dit jaar? | |
Fir3fly | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:13 |
Nipt. | |
tja77 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:13 |
Gat tussen Vettel en Leclerc vind ik erg groot. Gat tussen Verstappen en Gasly is schandalig groot. | |
sasquatsch | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:13 |
Ze zijn nog steeds sneller dan alle Renault teams. | |
Weltschmerz | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:13 |
Gelul, het maakte elkaar niks en als je maar één run hebt kun je ook minder risico nemen. | |
heywoodu | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:13 |
Niemand verkoopt de huid. Verstappen heeft nog geen pole, Leclerc wel --> Leclerc heeft eerder pole dan Verstappen. Dat vinden sommige mensen jammer. Meer is het echt niet, het is echt heel erg makkelijk. | |
Sjemmert | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:14 |
Bedoelde gewoon dat het hem eerder gelukt is dan Verstappen. Niet persee kwa leeftijd, volgens mij verschillen ze erg weinig kwa leeftijd en kunnen ze beide al niet meer de jongste ooit worden. | |
TheFreshPrince | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:14 |
Vettel is wel zoekgereden, in alle runs. | |
DeeBee | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:15 |
Grotendeels te danken aan het chassis in mijn ogen, die voorsprong was nóg groter natuurlijk. | |
beantherio | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:15 |
Sla die Plooij toch eens een keer op zijn muil Max ![]() | |
Sjemmert | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:15 |
Oef Max niet tevreden uiteraard. | |
Smoofie | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:15 |
Die jack moet echt eens weg bij ziggo | |
tja77 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:16 |
0,3 sec. is huge ja. | |
Maver24 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:16 |
Inderdaad maar schijnbaar niet volgens iedereen | |
Pino112 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:16 |
Makkelijk Scoren heeft er een goed filmpje over. | |
Cherni | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:16 |
Met een RB is het ook bijna onmogelijk om een pole te halen. Mogelijk Monaco, maar of dat dit seizoen lukt is moeilijk te zeggen. Maar je hoeft geen pole te hebben om alsnog morgen een prima resultaat te halen. | |
TheFreshPrince | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:17 |
Mss ook Mexico. | |
Sally | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:17 |
Ty Idd feit. Maar ik heb nog wel vertrouwen in Max. WEL leuk: Leclerc die Vettel verslaat ![]() | |
Justevo | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:18 |
Seenz? Stop daar eens mee man prutsers. | |
Monolith | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:18 |
Ik ben erg benieuwd naar de analyse van Weltschmerz. | |
klaasweetalles | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:19 |
Doornenbos ergert zich dood aan die kamphuis net als ik dat zie ik iedere keer aan zijn gezicht die kamphuis heeft net zijn step rijbewijs gehaald maar denkt dat hij alles over F1 weet, inclusief de strategieen die vent moeten ze echt van de buis halen | |
THEFXR | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:19 |
zo heb ik vorige jaar ook gekeken, ik kijk niet om herhalingen te zien maar voor verrassende dingen | |
koningkerel | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:20 |
Over Redbull; Horner zei op F1TV dat ze de banden niet in de juiste window kregen. Ene sector te warm, andere sector dan weer te koud. Constant proberen te optimaliseren maar lastig gezien de tracktemperatuur ook aan het dalen was. Wel goed dat VER de vijfde startpositie er nog uit heeft weten te persen. "Okay, that's P5, just. It's a decent lap," Verstappen is told, in a tone of voice that sounds distinctly morose. LEC mooie pole gepakt. Zou wel lekker zijn (zowel voor entertainment van het seizoen als voor Max' zijn kansen) als we iedere race een andere pole sitter en racewinnaar krijgen ![]() | |
THEFXR | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:20 |
dat programma waarin hij Jos stalkt als een obsessieve psychopaat, sprak al boekdelen | |
northernlight81 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:21 |
Het is vooral de Ferrari die veel sneller is dan Red Bull. Dat Max maar minder dan 3 tiende sneller is dan een Mclaren, Haas en Alfa Romeo dan is zorgwekkend. | |
THEFXR | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:21 |
zoals voorspelt mbt Horner | |
THEFXR | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:22 |
AR heeft het kleinste budget van die drie | |
tja77 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:23 |
Ach, was in Q voorgaande seizoenen toch ook zo bij enkele races? Honda ontwikkelt zich in ieder geval sneller dan Renault. Kwestie van tijd tot het gat kleiner wordt. Dit is echt een Ferrari baan. | |
Weltschmerz | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:24 |
Zo moeilijk was het niet te zien, het sprong er nogal uit. Ik zei het ook al voordat hij naar Ferrari ging. Toen Bottas meerdere keren een vergelijkbaar gat met Hamilton trok hoorde je niemand verregaande conclusies trekken. | |
Fir3fly | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:24 |
Aha. Jarenlang het beste chassis maar nu ineens is de auto kut. Ok. Met de race pace zat het wel goed in Australië, dus ik vermoed dat die 5e plaats makkelijk te behouden moet zijn. | |
koningkerel | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:25 |
Want zeggen waar het aan ligt betekent ook de schuld leggen bij Pirelli? ![]() | |
DeeBee | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:26 |
Wie zegt dat ze die niet hebben? Verstappen rijdt in Q3 0.8 sneller dan Q1 en 0.4s sneller dan Q2. Niemand dacht dat die partymode ze boven Merc of Ferrari zou zetten, met je treurige posts... | |
Donderkonijn | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:27 |
En het schijnt dus niet de motor te zijn maar het chassis. Red Bull's woorden niet de mijne. Omgedraaide wereld daar dan.... | |
THEFXR | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:28 |
ik kijk naar het team, een andere groep naar coureurs. | |
Fir3fly | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:28 |
Dan had je dit topic eens moeten lezen tijdens de Melbourne FPs ![]() | |
Zipportal | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:28 |
Gasly kan er geen kut van. | |
Donderkonijn | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:29 |
Weet je, zelf als het P4-5-6 blijft als Max zo'n rampstart als vorig seizoen niet maakt is er niet veel verloren. | |
Kickinalfa | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:30 |
Het gevecht om het middenveld is een stuk leuker dit seizoen. McLaren,Alfa, Haas en Renault doen gewoon lekker mee | |
tja77 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:30 |
Gasly zit bij de tragere helft van de coureurs, er zijn er minimaal 10-14 sneller. | |
#ANONIEM | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:31 |
In dit tempo gaat Gasly het record van Kvyat nog verbreken. | |
northernlight81 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:33 |
De voorgaande seizoenen was Red Bull ook kansloos voor het wereldkampioenschap. Het is pas de 2e race natuurlijk, maar vooralsnog lijkt het er niet echt op dat het gat met Ferrari en Mercedes zoveel kleiner is geworden dat Max dit seizoen wereldkampioen kan worden in die auto. | |
tja77 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:33 |
Pleur Albon maar in die RB. | |
DeeBee | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:33 |
Er zijn hier veel onrealistische mensen, daar heb je volkomen gelijk in. Maar mijn ount blijft staan: Honda lijkt weldegelijk een partymode te hebben, wat zou anders zulke verschillen verklaren tussen Q1 ,Q2 en Q3. Dus daarom Honda aanvallen lijkt mij niet meer nodig...[/quote][quote] | |
mikieu | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:35 |
Ik krijg het idee dat de RB te gevoellig is. Wanneer ze wel een keer die echte sweet spot weten te vinden oppermachtig, echter is dat te moeilijk. | |
Fir3fly | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:35 |
Oh dat ontken ik ook niet. Ze hadden het er vorig jaar al over. Het lijkt alleen weinig verschil te maken. | |
Sunri5e | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:35 |
Dikke pikke donker buiten en Kimi staat met een zonnebril. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:36 |
Geen balans voor de Red Bulls....uitzonderlijk. Gelukkig wel een goeie motor. | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:37 |
Wel enorme pech voor Vettel. Als je om de oren wordt door Ricciardo (die op zijn beurt om de oren wordt gereden door iemand die qua snelheid weinig indruk maakt) en een beginneling boeten je wereldtitels wel enorm aan waarde in. | |
Tinos85 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:37 |
Sowieso, al die mensen die Max wel even verwachten als wereldkampioen. In het eerste jaar met een nieuwe motorleverancier ![]() | |
Kickinalfa | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:37 |
Geen probleem voor Kimi natuurlijk. Beter lozen ze giovvinazzi. | |
THEFXR | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:37 |
waarom geeft hij niet de auto de schuld? Gasser haalde q3 nog niet eens. | |
tja77 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:37 |
Er ligt een andere krachtbron in die auto. Ze nu al kansloos achten voor het WK is nog te vroeg. Daarnaast heeft Max al voor het seizoen aangegeven te verwachten dit jaar nog niet voor het WK te kunnen rijden. Max zit binnen een seconde van de superieure Ferrari in de Q op een echte Ferrari baan. Er komen nog zat races waarin ze wel competitief zullen zijn. Gat zo klein mogelijk houden is prio 1. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:37 |
Als je je vermogen niet kwijt kunt, heeft de party mode minder effect. Moet ik je dat uitleggen? | |
Anonymousz | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:38 |
Vettels snor ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:38 |
Dat wil ik graag horen ![]() Kun je me nog eens uitleggen wat rake is? | |
Tinos85 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:38 |
Die snor van Vettel ![]() | |
Doevelaer | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:38 |
Pohhh wat een zure gast is die Vettel zeg!!!! Oh wacht.. ![]() | |
Kickinalfa | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:38 |
WK misschien niet, maar nu doen ze nog steeds mee voor p5 in kwalificatie en that's it, er zijn daar te weinig stappen gemaakt lijkt het. | |
#ANONIEM | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:39 |
Misschien is de auto gewoon wel echt midtier en is het Max die gewoon God is en zoveel beter is dan de rest van het veld (Ferrari en Mercedes buiten beschouwing gelaten). [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2019 17:39:18 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:39 |
Het is hoofdzakelijk realistisch. Alleen niet voor degenen zonder verstand van F1 en met een Renault-bril op. ![]() | |
Doevelaer | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:39 |
'Dankjewel' Vettel spreekt OOK Nederlands!? ![]() | |
THEFXR | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:39 |
krijg een beetje Jaguar deja's vu, inclusief Niki Lauda | |
beantherio | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:39 |
Ferrari heeft de extra turbulentie die dat ding genereert niet meegewogen in de windtunneltests. Vandaar dat ie niet op pole staat. ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:40 |
Samengevat: als je moeite hebt om 900 pk op het asfalt te krijgen dan wordt dat met 1000 pk niet beter. ![]() | |
beantherio | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:40 |
Iedereen spreekt Nederlands ![]() | |
3rr0r | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:40 |
Churandy morgen erbij ![]() | |
Fer | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:40 |
Valt wel mee hoor. Haas en AR hebben de complete Ferrari achterkant en kwa acceleratie vanuit de bochten is Ferrari gewoon het beste. Daar heb je heel veel voordeel van op deze track. Denk dat we pas in Monaco wat gaan zien van Redbull en daarna in Canada komt bij iedereen de nieuwe motor erin. Dan kunnen we zien of Honda sneller ontwikkelt dan Renault tijdens het seizoen en de aansluiting met de top kan verkleinen. | |
Fir3fly | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:40 |
Ik ga het op een tegeltje zetten, wat een wijsheid. | |
opreis | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:40 |
Kerel je praat weer eens onzin. Zonder dat je de telemetrie hebt is het nauwelijks te zeggen hoe snel iemand is. Je gaat niet met het blote oog kunnen zien welke coureur een halve meter eerder of later remt en net dat verschil maakt. Zelfde als je geen idee hebt van hoe hard ze op de rem trappen of het gaspedal bedienen. Hoe dicht ze bij het het optimum zitten is bij deze snelheden niet te zien. Je kan alleen vergelijken met teamgenoten, evt of ze een “momentje” hebben of een appex missen. Maar er zijn zo veel variabele die een snelle ronde maken dat het zonder data niet te doen is. | |
THEFXR | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:41 |
was niet hun keus,maar Ferrari levert de motoren, dus die gast levert een flinke korting op. | |
Tinos85 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:41 |
Ricciardo zat vorig jaar iets minder dan een halve seconde achter Vettel. Gat in Q is groter geworden ten opzichte van vorig jaar. | |
#ANONIEM | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:41 |
Charles Leclerc is een veel groter talent dan Max Verstappen. | |
northernlight81 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:42 |
Tov vorig jaar moest vooral de Honda motor natuurlijk nog wel een grote stap vooruit maken daarvoor, maar als Nederlandse autosport liefhebber hoop ik er natuurlijk toch op. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:42 |
En dat baseer je op...? ![]() | |
Donderkonijn | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:43 |
Ferrari had dat 2 seizoenen geleden ook, heel klein temperatuur window voor de banden waardoor dat ding op de ene baan ging als een speer en op de andere niet vooruit te branden was. | |
koningkerel | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:43 |
Trouwens al tweede kwalificatie op rij dit jaar dat Renault is geklopt door hun klantenteam McLaren. Vorig jaar is het ze maar een keer gelukt om voor Red Bull te komen (Hongarije), maar zelfs nu die overgestapt zijn, lukt het ze maar niet. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:44 |
Ricciardo gaat zo'n kut-seizoen tegemoet. | |
THEFXR | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:45 |
vraag me af of Max na dit jaar al weg kan, ivm prestatie clausule RB. | |
tja77 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:45 |
Dus? Vorige race werd Max derde, een stuk beter dan het jaar ervoor. Je pikt er 1 Q uit, dat zegt toch geen fuck over het verloop van het seizoen. Vergelijk Ferrari in Melbourne 2 weken geleden met Ferrari vandaag. Vergelijk de RedBull in de regen van 2 jaar geleden met die van vorig jaar. Momentopnames. Maar ik denk toch echt dat er in de PU van Honda meer rek zit dan in de PU van Renault. | |
koningkerel | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:46 |
Dat doet hij toch ook, gezien hij zegt dat ze de banden niet in de juiste window kunnen krijgen. Uiteraard ligt dat aan de auto, want andere teams lukt het wel. Dat is precies mijn punt. | |
Sunri5e | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:47 |
Waarom zou hij weg moeten dan? En waar zou hij heen moeten dan? | |
Fir3fly | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:47 |
Mercedes. Dan heeft hij tenminste kans om nog voor 2021 kampioen te worden. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:48 |
Hij doet het voorlopig beter dan vorig jaar. ![]() 3de in Melbourne ipv 6de en niet gecrashed in de kwali van Bahrain. ![]() | |
opreis | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:53 |
En dan nog kan je het verschil tussen de PU's niet uitsluitend beoordelen op de kwalificatie. Als de ene motor efficienter is met de brandstof dan de ander kan je over een gp afstand misschien wel een paar kilo brandstof besparen. Terwijl dat over een kwalificatie lap dan enkele grammen is. Zelfde met totale gewicht van de motor, hoe snel ze energy harvesten. Hoe compact de motor is. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:54 |
Gaat Hamilton stoppen, dan? | |
northernlight81 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:54 |
En waar moet hij dan heen. Bij Mercedes willen ze hem alleen als Hamilton stopt en bij Ferrari willen ze hem alleen als Vettel stopt. | |
Fir3fly | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:55 |
Mercedes had wel degelijk interesse, vandaar dat Red Bull hem een dikke cheque aanbood. | |
opgebaarde | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:55 |
Ik heb je gemist twee weken geleden. Hoe komt het, deed Honda het te goed? | |
opreis | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:55 |
O ja? | |
Donderkonijn | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:57 |
Laten we nu eerst maar eens zien hoe het morgen loopt en het seizoen is nog lang. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:57 |
Voor mij hoeft hij niet bij Red Bull weg, hoor. ![]() En je hebt gelijk; zolang Hamilton en Vettel bij resp. Mercedes en Ferrari rijden, is daar voor Max geen plek. | |
VacaLoca | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:57 |
LeClerc komt aan einde seizoen straks de punten tekort die ie niet mocht pakken in Australië. | |
Weltschmerz | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:57 |
RBR is niet écht een topteam. Het idee dat je er vanuit kunt gaan dat hun chassis weer fantastisch is maar dan met een goede motor was wat erg optimistisch. Ze moesten opnieuw naar de tekentafel en ze moesten de Honda de plek geven die die nodig heeft. Ricciardo is nooit echt om zijn oren gereden door Verstappen. Sainz evenmin. Leclerc heeft Ericsson grandioos om zijn oren gereden, met een tijdsverschil zoals je alleen bij hele grote talenten ziet hoe middelmatig Ericsson ook was. Verstappen was vooral heel jong en agressief, maar het idee dat een jonge coureur maar sneller en sneller blijft worden omdat hij ouder wordt heeft nog nooit steun in enig feit gevonden. Sainz is inmiddels niet zo'n hoogvlieger gebleken, Ricciardo lijkt te gaan 'tegenvallen' tegenover Hulkenberg, Verstappen begint alweer bij de vorige generatie grote talenten te horen, misschien hebben de hypers met hun talloze titels zichzelf een beetje overschreeuwd? Als jij 2014 als representatief wil zien voor de snelheid van Vettel in weerwil van wat daarover bekend is moet je dat vooral doen, maar RBR moet eerst nog maar eens laten zien ook zonder Vettel een gooi naar het WK te kunnen doen. Met Verstappen lukt het vooralsnog niet. | |
tja77 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:59 |
Eens, ik ben nog steeds van mening dat de switch naar Honda een goede was. Bij Renault wist je wat je kreeg, je kwam te kort op Ferrari en Mercedes. En betrouwbaarheid was niet best. Bij Honda pak je in race 1 een podium en kom je duidelijk te kort qua power in de Q van race 2. Maar om nu al te stellen dat dit het is, gaat me veel te ver. | |
Weltschmerz | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:03 |
Ga dat alle Verstappen hypers even vertellen dan. Hoe weten die dan zo zeker dat het geen middelmatige coureur is? | |
opreis | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:03 |
Mijn god. Vettel kan vanaf zn 2de jaar bij een niet top team red bull 4 jaar op rij kampioen worden. Maar Vettel is niet in staat om in 4 jaar bij top team Ferrari ook maar 1 wereld titel te winnen. Bij wie moeten we het dan zoeken? | |
potjecreme | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:03 |
Vettel deed maar 1 run en dan zoek je niet de limiet op. | |
northernlight81 | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:03 |
Zeker, als Mercedes Hamilton en Max als rijders heeft wordt het weer oorlog intern. Bottas helpt Hamilton de afgelopen jaren aan meer punten, de strijd toen met Rosberg kostte beide rijders en het team punten. | |
opgebaarde | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:05 |
Twee. Twee punten. Had je door dat het er maar zo weinig waren? | |
beantherio | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:05 |
Waarom is het ieder jaar weer zo dat mensen na 1 of 2 races al de meest extreme conclusies gaan trekken over het verloop van het seizoen? Als je een paar seizoenen Formule 1 hebt gevolgd dan weet je toch wel dat helemaal niet zinvol is? | |
Nattekat | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:07 |
Waarom, als ik een kwalificatie via Ziggo Go app wil kijken, moet ik eerst door alle fucking spoilers heen? ![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:08 |
Waarom is hier geen mod tijdens de Q? ![]() | |
opreis | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:09 |
-Met afstand jongste F1 coureur ooit. -Afzetten tegen Sainz, die dus wel behoorlijk zoek is gereden en Sainz kan je ook afzetten tegen andere coureurs. -Afzetten tegen Ricciardo die minder was dan Max, die je ook kunt afzetten tegen bv 4voudig WDC Vettel te kijk zette. Leclerc kan je alleen met Ericsson vergelijken en nu ander half weekend tegen Vettel. En Ericsson heeft als teamgenoten gehad: Kobayashi->geen topper/niet goed genoeg om in de F1 te blijven. Nasr->geen topper/niet goed genoeg om in de F1 te blijven. Wehrlein->geen topper/niet goed genoeg om in de F1 te blijven. Knap hoor. | |
WheeledWarrior | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:09 |
Red Bull is 'gewoon' weer het derde team. Zullen zo nu en dan weer een uitschieter hebben, dat had Verstappen in Melbourne. Gasly valt wel vies tegen tot nu toe. Benieuwd hoe Leclerc zich morgen houdt onder echte druk. | |
Nattekat | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:09 |
Omdat ze die kwalificaties niet tijdens mijn wedstrijden moeten houden. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:10 |
Zeg jij nou dat Adrian Newey ineens niet meer weet waar hij mee bezig is? ![]() Met hoeveel van zijn chassis' zijn er titels gewonnen? 15, of zo? Verstappen is gewoon structureel sneller. Hij is 22. Hamilton is 34. Dus er is plenty tijd om nog wat succesjes aan zijn wiki pagina toe te voegen. ![]() Ricciardo had niet veel moeite met hem. En Leclerc op dit moment ook niet. [ Bericht 2% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 30-03-2019 18:16:04 ] | |
tja77 | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:10 |
Omdat hij meerdermalen heeft aangetoont d.m.v. acties op de baan, veel meer te zijn dan een middelmatig coureur. De race in Brazilie bijv. inhaalacties in z’n Torro Rosso. Beter kwallificeren dan kwallificatiebeest Ricciardo. | |
potjecreme | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:10 |
| |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:13 |
Dat zou je wel zeggen, maar toch zijn er ook Weltschmertzen Fokkers waar dat niet voor geldt. ![]() | |
beantherio | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:13 |
Dat zeg je na een race. Het seizoen is nog heel lang hoor. Twee weken geleden riep iedereen dat Mercedes het kampioenschap met gemak zou binnenhalen en nu is Ferrari de gedoodverfde kampioen. F1-fans zijn soms een beetje manisch. ![]() | |
opreis | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:13 |
Kijk de punten van Hamilton, Rosberg en Bottas maar eens na en je ziet dat dit niet klopt. En je wil beweren dat mercedes liever een 1ste en 5de coureur in de WDC heeft dan een 1-2tje? | |
WheeledWarrior | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:14 |
Nee hoor. Dat zeg ik n.a.v. wat ik nu zie met de laatste 2 jaar als ijkpunt. Ik zie vooralsnog geen enkele reden waarom Red Bull nu wel over een heel jaar voor Mercedes en/of Ferrari gaat eindigen. | |
tja77 | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:15 |
Precies, 2 weken geleden reed Max Vettel voorbij puur op vermogen. En eindige Vettel op zowat een minuut achter Bottas. | |
beantherio | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:16 |
Dat gaan ze ook niet: geen enkel team doet dat. Maar dat hoeft ook niet. | |
WheeledWarrior | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:17 |
Dus ze zijn het derde team. Dat zeg ik toch? Met ongetwijfeld een paar uitschieters naar boven, zoals ieder jaar. Ze gaan echt wel een of een paar races winnen. | |
opreis | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:17 |
Het verhaal was dat Ferrari met afgeknepen motor reed. Wat best een plausible verhaal lijkt gezien het 'why are we so slow?' van Vettel tijdens de race en dat er nu dus 5 ferrari motoren in de top 10 kwalificeren. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:18 |
Als Ferrari en Mercedes de punten moeten delen en Max zou een seizoen zoals vorig jaar kunnen rijden, dan kan het nog een heel leuk seizoen worden. ![]() | |
koningkerel | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:18 |
Tja dat vergelijken van team mates leidt niet echt tot sterke conclusies. Ericcson heeft natuurlijk nooit iets laten zien (niet tegenover Wehrlein en niet tegenover Nasr). Nu met kwalificatie is Leclerc sneller, maar in Australie zowel niet bij de kwalificatie als in de race, in de eerste helft toen Vettel en hij nog op dezelfde bandenstrategie zaten. Verstappen was afgelopen jaar sneller dan Ricciardo (vooral nadat hij uit het dal was gekropen na Monaco). Ricciardo was in 2014 sneller dan Vettel, die op zijn beurt 4x WDC is en afgelopen jaren weer sneller was dan WDC Raikonnen. Maar Ricciardo is tot nu toe nog niet veel sneller dan Hulkenberg, dus Hulk > iedereen? ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:18 |
Eh, nee. Verstappen had veel versere banden en Vettel had een probleem. In de race zelf was Leclerc sneller dan Verstappen, op hardere banden. Tot het moment dat Leclerc Vettel niet voorbij mocht. | |
THEFXR | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:19 |
weet niet wat in zijn contract staat of rb een champ car heeft belooft | |
Weltschmerz | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:19 |
Ja, maar dat is dan dus omdat chassis, motor en coureur op het juiste moment bij elkaar komen en klikken.Dan kun je een tijdje top presteren maar daarmee is het team nog niet een echt topteam. Hij is niet echt benieuwd naar de analyse hoor. Maar volgens mij zit er qua snelheid niet veel licht tussen. Meestal is het verschil in snelle rondjes binnen de 0.15, de ene of de andere kant op. Vorige race was Leclerc 0.3 langzamer met een niet zo goed rondje, deze keer Vettel met een verre van vlekkeloze kwalificatie. | |
pmponer | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:21 |
Ik ben wel benieuwd hoe Ferrari morgen Vet voor Lec laat komen | |
Donderkonijn | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:22 |
Echt serieus man wat een onzin kraam je toch altijd uit, niet alleen is het tegendeel makkelijk te staven met tijden en cijfers, Verstappen heeft genoeg bijzonders laten zien. | |
tja77 | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:23 |
Het passeren gebeurde puur op vermogen. Als Leclerc sneller was dan Verstappen, hoe is dat gat dan ontstaan? Vettel z’n probleem was dat z’n banden op waren, maar dat was toch niet de gehele race zo? | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:23 |
Zou echt poor show zijn, als ze dat doen. Maar als ze niet doen, dan wordt Vettel een basketcase en kunnen ze de constructeurstitel sowieso op hun buik schrijven. | |
opreis | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:23 |
Red Bull geen topteam noemen is onzin. Alleen Mercedes heeft het de afgelopen 10jaar beter gedaan. Maar dat ga je natuurlijk toeschrijven aan Vettel. | |
Fir3fly | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:24 |
Nee, dat gebeurde omdat Verstappen veel meer grip had dankzij veel nieuwere banden. Met vermogen had het niets te maken. Leclerc had een uitstapje in het gras dat hem ~12 seconden gekost heeft. Zijn rondetijden op de harde band waren vergelijkbaar met Verstappen na de pitstops. | |
beantherio | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:25 |
Maar Mercedes en Ferrari gaan ook niet een heel seizoen voor de rest eindigen. Zoals ik al zei: geen enkel team doet dat. Sterker nog: we zien in 2 races tijd al dat zowel Mercedes als Ferrari zich een keer gewonnen moeten geven t.o.v. de ander. | |
tja77 | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:26 |
Nope, dat uitstapje heeft hem echt geen 12 seconde gekost. En het had wel met vermogen te maken, ja hij had een grotere exitspeed uit de bocht, maar reed er gewoon voorbij op vermogen. | |
pmponer | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:27 |
Ik denk dat ze het wel gaan doen, tenzij ze dezelfde "fout" als vorig jaar willen maken. Toen heeft Rai ook te veel punten van Vet "gesnoept" | |
THEFXR | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:28 |
dat is echt slecht | |
mikieu | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:28 |
Max wint morgen, dik t snelste in de longruns. | |
Fir3fly | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:28 |
Dat is wel zo, dat uitstapje heeft hem 10-12 seconden gekost. Hij reed er voorbij omdat hij betere exitspeed had. Dankzij versere banden. En DRS. Leclerc reed dezelfde rondetijden op hardere banden. En Vettel had duidelijk ook nog een ander probleem. | |
opreis | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:28 |
DRS hielp ook wel wat hoor... | |
Nattekat | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:29 |
Leclerc ![]() ![]() ![]() | |
koningkerel | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:29 |
Moet Fir3fly gelijk geven dat het niet puur door vermogen kwam. Was een combinatie van vermogen (namelijk niet veel minder dan Ferrari), nieuwere banden met meer grip en DRS. VET en HAM zaten elkaar op te naaien met bandenstrategie en hebben allebei erg vroeg gepit. Daarom moesten ze banden sparen in de tweede stint. | |
tja77 | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:29 |
Welke DRS? | |
THEFXR | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:30 |
gewoon een herhaling van vorige jaar of gaat RB dit jaar 2de worden? | |
koningkerel | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:31 |
Je hebt gelijk. Geen DRS tijdens de inhaalactie. | |
opreis | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:32 |
| |
Fir3fly | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:33 |
Verstappen had 100% DRS tijdens de inhaalactie. | |
tja77 | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:34 |
En die banden doen echt wel wat gedurende de acceleratie, maar bij 200+km/uur zie je de RB sneller lopen dan de Ferrari terwijl ze naast elkaar rijden. Dan is grip van veel minder belang dan bij 80km/uur. | |
Fir3fly | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:34 |
Dankzij DRS, betere exitspeed. En dat komt puur en alleen door de banden. Geen idee waarom je je hier zo op vast bijt, dit is echt niet moeilijk. | |
opreis | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:38 |
Ongelofelijk het niveau in dit topic is om te huilen. | |
koningkerel | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:43 |
Heb het fout, verkeerd herinnerd. Zou zweren dat hij alleen daarvoor DRS had. [ Bericht 28% gewijzigd door koningkerel op 30-03-2019 18:49:51 ] | |
Fir3fly | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:44 |
Bekijk het filmpje hierboven even, je kunt heel duidelijk de DRS open zien gaan bij Max. | |
mikieu | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:44 |
Zn pace was ook beter dan die van Lec, en ik lees net dat die sowieso beter is dan de gemiddelde Ver, lijkt me dat de auto dan wel heel erg goed is. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:45 |
![]() | |
Fir3fly | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:45 |
Niet na de pitstops. En Leclerc had hardere banden. Dus dat klopt niet. | |
koningkerel | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:46 |
Heb het fout, verkeerd herinnerd. Zou zweren dat hij alleen daarvoor DRS had. | |
Fir3fly | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:46 |
Tijdens het inhalen heeft Verstappen ook DRS open staan. Valt te zien in het filmpje hierboven. | |
tja77 | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:47 |
Zelfs ik zie wel een DRS.... ![]() | |
opreis | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:48 |
Kijk het filmpje even na zou ik zeggen. Er zijn 2 DRS momenten. Je ziet op het moment dat Max Vettel voorbij gaat duidelijk het drs openklappen tijdens het passeren | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:50 |
Wel DRS op het rechte stuk, dan in de bocht natuurlijk niet (heeft dus ook geen invloed op de exit speed), maar bij het inhalen weer wel. | |
koningkerel | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:50 |
Heb het fout, verkeerd herinnerd. Zou zweren dat hij alleen daarvoor DRS had. | |
THEFXR | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:51 |
Fir3fly | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:51 |
![]() ![]() | |
tja77 | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:56 |
Geen schande, ik had hetzelfde. DRS op rechte stuk kon ik me nog wel herinneren, de volgende niet. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:56 |
Jij weet gewoon niet wat exitspeed is. Lachuh. ![]() | |
zoem | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:59 |
#doeslief Oftewel, laten we mekaar een beetje respecteren. | |
opgebaarde | zaterdag 30 maart 2019 @ 19:00 |
10-12 seconden in totaal? Want die ronde was hij nog geen drie seconden langzamer Ronde07 90,00 Ronde08 89,71 Ronde09 92,63 Ronde10 89,83 Ronde11 89,91 Ronde12 89,83 | |
ShaoliN | zaterdag 30 maart 2019 @ 19:15 |
Tempo van Max en Leclerc waren gelijkwaardig. Max was iets sneller, mede omdat Leclerc paar foutjes maakte. Ik vind de achterstand van RBR op Mercedes hier niet eens zo schokkend. Vind het vooral verrassend dat Haas en Alfa er zo dicht achter zitten. | |
byah | zaterdag 30 maart 2019 @ 19:19 |
Max had lekker naar een ander team moeten gaan, die jongste WC ooit wordt helemaal niks meer zo |