abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185931611
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 10:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zo kun je het ook zien ja.

Ik geef overigens al een jaar of twintig les, dus ik heb ook wel enig contact met de onderwijsrealiteit. Die absurde beschrijvingen van Beertema heb ik nog nooit ergens herkend.

Maar dat is het lastige van PVV-politici. Je weet nooit of ze bewust in karikaturen en hyperbolen praten.
Het blijft dan ook anekdotisch bewijs. Is het echt zo erg? Er is veel bijval van andere ervaringsdeskundigen. Vermoed echter wel dat degenen die 'links' zijn het ook minder zal opvallen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_185931663
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:04 schreef Montagui het volgende:

[..]

Vermoed echter wel dat degenen die 'links' zijn het ook minder zal opvallen.
Dit is wel een belangrijk punt inderdaad: het gros is wrs te menselijk/dom om de eigen subjectieve input niet te herkennen en zien neutraliteit in 'linkse' aannames en standpunten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2019 11:09:03 ]
pi_185931708
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:04 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het blijft dan ook anekdotisch bewijs. Is het echt zo erg? Er is veel bijval van andere ervaringsdeskundigen. Vermoed echter wel dat degenen die 'links' zijn het ook minder zal opvallen.
Valt nogal mee. Er gaan zachtst gezegd nogal wat wenkbrauwen omhoog als je voor de klas bijvoorbeeld FvD fascistisch zou noemen. En dan krijg je daarna nog eens bergen ouders over je heen. Dit soort uitspraken komen in de onderwijspraktijk echt niet of nauwelijks voor.
pi_185931864
Maar goed, vooralsnog lijkt een FvD'er-meldpunt de enige manier om die achterlijke heksenjacht te stoppen. Complotidioten zijn tenslotte nooit voor rede vatbaar.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 11:25:30 #155
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185931925
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 21:10 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hier heb ik geen problemen mee. Dit gaat om schoolboeken en niet om mensen.
Wel een verschil inderdaad. Bij acties die focussen op de uitingen van individuele mensen ligt het risico van een heksenjacht op de loer.

Trouwens, wanneer je zoekt op propaganda in lesboeken kom je al snel onderstaand voorbeeld tegen:

Maar weet iemand hier iets te vertellen over de context van die afbeelding in dat schoolboek? Het gedeelte van de tekst dat rechts zichtbaar is wekt namelijk de suggestie dat deze wel degelijk als subjectieve uiting wordt gepresenteerd.
pi_185932001
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:21 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed, vooralsnog lijkt een FvD'er-meldpunt de enige manier om die achterlijke heksenjacht te stoppen. Complotidioten zijn tenslotte nooit voor rede vatbaar.
Oeh, deze opmerking is wel een beetje zwak.
pi_185932018
Natuurlijk wordt het als een subjectieve uiting gepresenteerd. Echt, waar zien jullie docenten en schoolboekenauteurs nou eigenlijk voor aan? :') .

Ik schrijf zelf al een tijd mee aan een geschiedenismethode (Memo, van Malmberg). Als er iets is waar we als auteursteam de hele tijd mee bezig zijn, dan is het wel de teksten voortdurend kritisch bekijken of het wel voldoet aan de nieuwste wetenschappelijke inzichten. Uiteraard schrijf je met een neutrale pen. Alsof het voorstelbaar is dat bijv het communisme als iets louter positiefs zou worden beschreven of zoiets. Hoe zie je zoiets voor je?

Er is geen linkse indoctrinatie. Maar waardevrij en meningloos lesgeven over geschiedenis is onmogelijk. Alleen al omdat in de keuze van de onderwerpen een bepaalde visie zit. Verder is het ondenkbaar dat je de ideeën van Hitler als 'gewoon een mening' of een neutraal soort ideologie kunt presenteren. Benoemd waar zijn inspiratie vandaan kwam, kan, maar je zult ook moeten benoemen dat zijn rassenleer elk wetenschappelijk fundament ontbeert.

Een taak in het onderwijs is burgerschapsvorming: daar hoort bij dat je kinderen leert wat het leven in een democratie inhoudt en wat er bijv in onze grondwet staat. Dingen die daartegen in druisen, worden dan ook als zodanig benoemd. Waar de dilemma's om de hoek komen kijken (bijv botsende vrijheden) worden die ook benoemd. Waar de knelpunten van een indirecte democratie ook gewoon aan bod kunnen komen.

Verder kennen we in Nederland vrijheid van onderwijs en bestaat er bijzonder onderwijs. Daar zit al in dat je vanuit een bepaalde levensbeschouwing kunt en mag lesgeven in NL.

[ Bericht 12% gewijzigd door Franny_G op 30-03-2019 11:38:39 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 maart 2019 @ 11:36:55 #158
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185932075
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:33 schreef Franny_G het volgende:
Natuurlijk wordt het als een subjectieve uiting gepresenteerd. Echt, waar zien jullie docenten en schoolboekenauteurs nou eigenlijk voor aan? :') .

Ik schrijf zelf al een tijd mee aan een geschiedenismethode (Memo, van Malmberg). Als er iets is waar we als auteursteam de hele tijd mee bezig zijn, dan is het wel de teksten voortdurend kritisch bekijken of het wel voldoet aan de nieuwste wetenschappelijke inzichten. Uiteraard schrijf je met een neutrale pen. Alsof het voorstelbaar is dat bijv het communisme als iets louter positiefs zou worden beschreven of zoiets. Hoe zie je zoiets voor je?

Er is geen linkse indoctrinatie. Maar waardevrij en meningloos lesgeven over geschiedenis is onmogelijk. Alleen al omdat in de keuze van de onderwerpen een bepaalde visie zit. Verder kennen we in Nederland vrijheid van onderwijs en bestaat er bijzonder onderwijs. Daar zit al in dat je vanuit een bepaalde levensbeschouwing kunt en mag lesgeven in NL.
Dit is gewoon een reactie a la

Je doet nu net alsof het door laten schemeren van een mening hier absoluut niet moet kunnen. Dat is het niet, verre van zelfs. Of je moet het helemaal prima vinden als een docent zegt dat FVD het pure kwaad is en leerlingen geen andere mening laat vormen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185932087
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:31 schreef Montagui het volgende:

[..]

Oeh, deze opmerking is wel een beetje zwak.
Hoezo? Hoe stop je anders een heksenjacht die gebaseerd is op een complottheorie? Ik zie eigenlijk weinig andere opties. Ja, vervolging wegens laster en opruiing, maar dat werkt ze alleen maar in de hand.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 11:40:00 #160
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185932140
quote:

Er is geen linkse indoctrinatie. Maar waardevrij en meningloos lesgeven over geschiedenis is onmogelijk. Alleen al omdat in de keuze van de onderwerpen een bepaalde visie zit. Verder kennen we in Nederland vrijheid van onderwijs en bestaat er bijzonder onderwijs. Daar zit al in dat je vanuit een bepaalde levensbeschouwing kunt en mag lesgeven in NL.
En daar komt nog bij dat een cartoon eigenlijk per definitie al een subjectieve uiting is. Er zullen altijd wel mensen te vinden zijn die zullen vallen over het voorbeeld dat je kiest om door de leerlingen te laten analyseren. En wat dan nog.

Bij deze specifieke cartoon is mijn vraag meer of er sprake kan zijn van al dan niet bewuste misrepresentatie in de (alternatieve) media.
pi_185932200
quote:
daar hoort bij dat je kinderen leert wat het leven in een democratie inhoudt en wat er bijv in onze grondwet staat. Dingen die daartegen in druisen, worden dan ook als zodanig benoemd.
Mooi dat open grenzen, de EU, massamigratie en linkse censuurneigingen in het onderwijs negatief belicht worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2019 11:44:25 ]
pi_185932210
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoezo? Hoe stop je anders een heksenjacht die gebaseerd is op een complottheorie? Ik zie eigenlijk weinig andere opties. Ja, vervolging wegens laster en opruiing, maar dat werkt ze alleen maar in de hand.
Vooralsnog ben ik ook geneigd naar een complottheorie. Zeker gelet op al die 'meldpunten' in het verleden en waar nog geen net rapport van is opgemaakt. Daarom vind ik ook dat ze nu moeten doorpakken en het concreet maken. Zo niet, dan ophouden met huilen.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 11:48:14 #163
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185932267
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:44 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Mooi dat open grenzen, de EU, massamigratie en linkse censuurneigingen in het onderwijs negatief belicht worden.
Degenen die tot taak hebben dergelijke zaken aan de Grondwet te toetsen zien dat allemaal niet als ongrondwettelijk. Dat lijkt me een redelijk criterium voor grondwettelijkheid. Met het beleid kun je het natuurlijk oneens zijn, maar dat is een andere discussie.
pi_185932282
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:45 schreef Montagui het volgende:

[..]

Vooralsnog ben ik ook geneigd naar een complottheorie. Zeker gelet op al die 'meldpunten' in het verleden en waar nog geen net rapport van is opgemaakt. Daarom vind ik ook dat ze nu moeten doorpakken en het concreet maken. Zo niet, dan ophouden met huilen.
Maar dat kán dus op deze manier niet. Dan staan de woorden fascisme en FvD een keer op hetzelfde schoolbord. Wat heb je dan aangetoond? Geen hol.

Als er echt wat aan de hand was, dan greep de inspectie wel in.

Maar goed, die zitten ongetwijfeld ook in het complot...
pi_185932299
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 01:21 schreef probeer het volgende:

[..]

Geen enkele van die boeken zegt ook maar iets over de situatie op Nederlandse universiteiten.
Gezien je reactie weet ik dat jij die boeken niet gelezen hebt. Maakt niet uit, maar trek dan niet zo'n grote broek aan.

De boeken worden inderdaad geschreven vanuit een Amerikaanse context, maar het achterliggende bureaucratische rendementsdenken en een angst voor een werkelijke diversiteit aan meningen heeft al wat jaren terug zijn intrede gedaan in o.a. Nederlandse universiteiten. Ook in het onderwijs is het Rijnlandmodel zo goed als afgeschaft.

Meer toegespitst op de Nederlandse situatie zijn de volgende boeken:

Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_185932305
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:48 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Degenen die tot taak hebben dergelijke zaken aan de Grondwet te toetsen zien dat allemaal niet als ongrondwettelijk. Dat lijkt me een redelijk criterium.
Haha.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 maart 2019 @ 11:52:17 #167
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185932336
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar dat kán dus op deze manier niet. Dan staan de woorden fascisme en FvD een keer op hetzelfde schoolbord. Wat heb je dan aangetoond? Geen hol.

Als er echt wat aan de hand was, dan greep de inspectie wel in.

Maar goed, die zitten ongetwijfeld ook in het complot...
Hoe moet de inspectie erachter komen dan?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 30 maart 2019 @ 11:52:55 #168
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185932347
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je hebt verifieerbare context nodig.

"Waar denken jullie aan bij GroenLinks?" (De klas noemt een aantal trefwoorden.) "Goed, dat schrijven we op..."
"Waar denken jullie aan als ik FvD zeg?" (Enz.)

Indoctrinatie?
pi_185932355
Nanninga geeft haar kijk op de zaak, haar uitleg klinkt redelijk:
Nanninga snapt niets van kritiek op speech Baudet
  zaterdag 30 maart 2019 @ 11:54:29 #170
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185932374
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:50 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Haha.
Voor grondwettelijkheid dan. Dat heb ik later toegevoegd.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 11:54:47 #171
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185932382
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:50 schreef Oostwoud het volgende:
Ook in het onderwijs is het Rijnlandmodel zo goed als afgeschaft.
Dankzij 'rechts' ja. Zeker niet doordat het allemaal zo links is.

Baudet zelf is nogal Angelsaksisch georiënteerd ook.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185932409
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dankzij 'rechts' ja. Zeker niet doordat het allemaal zo links is.

Baudet zelf is nogal Angelsaksisch georiënteerd ook.
Waar heb ik het over links of rechts? Ik stel iets vast.

Hoe kom je erbij dat Baudet Angelsaksisch georiënteerd is? Hij heeft vanwege zijn voorouders juist een sterke band met Frankrijk. De 'duistere denkers' die hem zouden inspireren zijn Spengler en diverse Franse Nieuwrechtsen.
pi_185932415
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:52 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Je hebt verifieerbare context nodig.

"Waar denken jullie aan bij GroenLinks?" (De klas noemt een aantal trefwoorden.) "Goed, dat schrijven we op..."
"Waar denken jullie aan als ik FvD zeg?" (Enz.)

Indoctrinatie?
Exact. En die wordt volledig buiten beschouwing gelaten.

Komt nog eens bij dat de tentakels van politieke partijen simpelweg geen plek hebben in het klaslokaal. Begin dan maar een eigen school of zo.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:07:37 #174
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_185932580
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:48 schreef Iblardi het volgende:
Degenen die tot taak hebben dergelijke zaken aan de Grondwet te toetsen zien dat allemaal niet als ongrondwettelijk. Dat lijkt me een redelijk criterium voor grondwettelijkheid. Met het beleid kun je het natuurlijk oneens zijn, maar dat is een andere discussie.
De grondwet wordt in Nederland niet getoetst, vandaar ook artikel 137C en D welke in strijd zijn met de grondwet. Een goed begin voor FvD is om de grondwet weer toetsbaar te maken, dan hebben ze automatisch gedoogsteun van D66, en kan vervolgens een rechter kijken of er ongrondwettelijke wetten gemaakt zijn in Nederland.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:07:42 #175
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185932582
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Exact. En die wordt volledig buiten beschouwing gelaten.

Komt nog eens bij dat de tentakels van politieke partijen simpelweg geen plek hebben in het klaslokaal. Begin dan maar een eigen school of zo.
Je kunt je ook afvragen hoeveel de samenleving als geheel ermee wint als je Big Brother-achtige praktijken in de klas introduceert om volstrekte neutraliteit in het onderwijs af te dwingen. Welk doel is daarmee gediend, en heiligt dat doel de middelen?
pi_185932591
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En dat is dan ook precies de praktijk op een (fatsoenlijke) academische opleiding.
Ik kan je vertellen dat dit niet helemaal de praktijk is. Er zijn maar weinig universiteiten waarbij je een open discussie kunt hebben over bv. de verkiezing van Trump. Als het al niet aan de docent ligt, zijn er genoeg medestudenten die al wit wegtrekken bij het hypothetische idee Trump te moeten verdedigen.

Dat is ook niet zo verwonderlijk als je leest dat Amerikaanse families verscheurd raken, omdat ze in kamp A of kamp B zitten. En dat is ook aan het gebeuren in de UK met brexit.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185932599
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:07 schreef borealist het volgende:

[..]

De grondwet wordt in Nederland niet getoetst, vandaar ook artikel 137C en D welke in strijd zijn met de grondwet. Een goed begin voor FvD is om de grondwet weer toetsbaar te maken, dan hebben ze automatisch gedoogsteun van D66, en kan vervolgens een rechter kijken of er ongrondwettelijke wetten gemaakt zijn in Nederland.
D66 is niet te beroerd om voor of tegen voorstellen te stemmen waar ze eerst zelf voor of tegen waren, "want populisme". Zie de referendum-draai.
pi_185932608
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen dat dit niet helemaal de praktijk is. Er zijn maar weinig universiteiten waarbij je een open discussie kunt hebben over bv. de verkiezing van Trump. Als het al niet aan de docent ligt, zijn er genoeg medestudenten die al wit wegtrekken bij het hypothetische idee Trump te moeten verdedigen.

Dat is ook niet zo verwonderlijk als je leest dat Amerikaanse families verscheurd raken, omdat ze in kamp A of kamp B zitten. En dat is ook aan het gebeuren in de UK met brexit.
Vooralsnog is dit een complottheorie.
pi_185932643
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:10 schreef Montagui het volgende:

[..]

Vooralsnog is dit een complottheorie.
Nee hoor, dit is gewoon de praktijk in sommige klaslokalen.

Complottheorieën hou ik niet van, dat is net zo dom als het linkse indoctrinatie noemen. Daar zit een zwaar element van moedwilligheid in.

Wellicht zet ik het te zwaar aan, want gemiddeld genomen gaat zo'n discussie prima. Maar dat er deels een linkse bias in zit, lijkt me vrij duidelijk.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:14:28 #180
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_185932657
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:09 schreef Oostwoud het volgende:
D66 is niet te beroerd om voor of tegen voorstellen te stemmen waar ze eerst zelf voor of tegen waren, "want populisme". Zie de referendum-draai.
Het gaat D66 waarschijnlijk wel reputatie kosten als ze eerst voor toetsing zijn, maar hier op terugkomen als FvD het wil gebruiken om Artikel 137 om zeep te helpen.

Ik hoop wel dat Artikel 137 een agenda punt wordt voor 2021.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:17:54 #181
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185932718
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:56 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Waar heb ik het over links of rechts? Ik stel iets vast.
Jullie vrienden van de FvD hebben het daar over.

Wat blijkt? Linkse leraren in een rechts angelsaksisch systeem, helemaal dichtgetimmerd met papierwerk en regels. Drie keer raden wat belangrijker is.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185932767
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:14 schreef borealist het volgende:

[..]

Om zodoende nog een reden te creëren om FvD in een dubieus hoekje te duwen? Je weet dat deze wet in de jaren '30 opgenomen werd? Ik hoef vast niet te vertellen onder welke omstandigheden dit was.

In 2016 was er geen steun, dus die zal er in 2021 ook niet zijn. En al helemaal niet van D66.
  Moderator zaterdag 30 maart 2019 @ 12:40:36 #183
5428 crew  miss_sly
pi_185933017
Overigens is de linkse indoctrinatie in het onderwijs op alle niveaus niet heel erg effectief, gezien het feit dat er ook jonge mensen rechts georiënteerd zijn. Zouden ook jonge mensen dan toch ook zelf denken en een mening vormen, wellicht?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:45:57 #184
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_185933072
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:21 schreef DireStraits7 het volgende:
Om zodoende nog een reden te creëren om FvD in een dubieus hoekje te duwen? Je weet dat deze wet in de jaren '30 opgenomen werd? Ik hoef vast niet te vertellen onder welke omstandigheden dit was.
Elke wet die het spreken van de waarheid beperkt is een kwaadaardige wet. En ik beroep me hier op religieuze gronden.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 maart 2019 @ 12:48:51 #185
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185933117
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:40 schreef miss_sly het volgende:
Overigens is de linkse indoctrinatie in het onderwijs op alle niveaus niet heel erg effectief, gezien het feit dat er ook jonge mensen rechts georiënteerd zijn. Zouden ook jonge mensen dan toch ook zelf denken en een mening vormen, wellicht?
Gelukkig wel. Alleen niet allemaal, en iedere daadwerkelijk gehersenspoelde is er één te veel. En nog los van dat is het gewoon in en in triest als docenten zich zo laten gaan.

En GL is de grootste hè.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185933161
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Gelukkig wel. Alleen niet allemaal, en iedere daadwerkelijk gehersenspoelde is er één te veel. En nog los van dat is het gewoon in en in triest als docenten zich zo laten gaan.

En GL is de grootste hè.
En weer dat ongefundeerde haatzaaien.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 maart 2019 @ 12:53:31 #187
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185933176
quote:
13s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:52 schreef probeer het volgende:

[..]

En weer dat ongefundeerde haatzaaien.
Die docenten doen dat helaas ja. Er zijn inmiddels genoeg voorbeelden om daadwerkelijk te zeggen dat er wat speelt op sommige scholen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185933205
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:40 schreef miss_sly het volgende:
Hoe praktischer/lager het onderwijs, hoe minder effectief de indoctrinatie. En al die VVD-balletjes willen gewoon net als papa veel verdienen.
  Moderator zaterdag 30 maart 2019 @ 12:55:59 #189
5428 crew  miss_sly
pi_185933209
quote:

[..]

En GL is de grootste hè.
Want als je niet rechts van school komt, ben je gehersenspoeld?

Er zijn ook mensen die zelf nadenken en een mening vormen en dat weloverwogen links doen. Net als rechts. Of midden. Of op onderwerpen links, rechts of midden.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:56:41 #190
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_185933218
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:55 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Hoe praktischer/lager het onderwijs, hoe minder effectief de indoctrinatie. En al die VVD-balletjes willen gewoon net als papa veel verdienen.
Goh, is in het complotdenken van de FvD'er de VVD'er nu ook al links?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zaterdag 30 maart 2019 @ 12:57:33 #191
5428 crew  miss_sly
pi_185933235
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:55 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Dus de grote groep middenklassers laat zich gemakkelijk indoctrineren? Is dat wat je zegt?
pi_185933246
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Goh, is in het complotdenken van de FvD'er de VVD'er nu ook al links?
Issie weer :D.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:59:17 #193
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_185933262
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:58 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Issie weer :D.
Ja, ik probeer even in de kaart te brengen wie er nu allemaal precies tot de vijand behoort in de nieuwe orde.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_185933291
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:57 schreef miss_sly het volgende:
Dus de grote groep middenklassers laat zich gemakkelijk indoctrineren? Is dat wat je zegt?
De groep is vatbaarder vanwege het feit dat ze er langer aan blootgesteld worden.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 maart 2019 @ 13:01:22 #196
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185933296
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als je niet rechts van school komt, ben je gehersenspoeld?

Er zijn ook mensen die zelf nadenken en een mening vormen en dat weloverwogen links doen. Net als rechts. Of midden. Of op onderwerpen links, rechts of midden.
Nee, natuurlijk niet. Zie de gemiddelde persoon die dit verdedigt nou eens niet automatisch als een verzuurde extreemrechtse blanke man.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185933298
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:14 schreef borealist het volgende:

[..]

Waarom zou je aanzetten tot haat en het oproepen tot geweld verdedigen? Art 137d is essentieel voor een goede rechtsstaat.

Dan is het roepen van antisemitische leuzen dus niet meer strafbaar. Of het verspreiden van anti-homo propaganda. Het oproepen tot het uitroeien van FvD stemmers zou dan ook niet meer strafbaar zijn, trouwens.

Gelukkig komt daar nooit een meerderheid voor. Zelfs Martin Bosma was niet enthousiast over dat afschaffen, toen Van Klaveren het indiende.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185933316
quote:

[..]

En GL is de grootste hè.
Nou, stel je voor dat mensen een mening hebben die afwijkt van de jouwe. Dat moet je niet willen. Dan roep je gewoon dat die mensen zijn gehersenspoeld en worden geïndoctrineerd.

:')
pi_185933323
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, ik probeer even in de kaart te brengen wie er nu allemaal precies tot de vijand behoort in de nieuwe orde.
Volgens mij weet je dat allang, maar wil je gewoon weer dat semantische riedeltje afsteken.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 13:03:17 #200
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_185933325
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:45 schreef borealist het volgende:

[..]

Elke wet die het spreken van de waarheid beperkt is een kwaadaardige wet. En ik beroep me hier op religieuze gronden.
En derhalve heb je geen grond om op te staan. Religie heeft geen rol in de politiek.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')