Dat schrijf je heel mooi, gedogen hebben de meeste gedaan dus.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:46 schreef MaGNeT het volgende:
Je moet partijen niet beoordelen op wat ze zeggen maar op wat ze doen:
[ afbeelding ]
Ja, daarom is een partij als de VVD al bijna een decennium de grootste; omdat de meeste Nederlanders hoogopgeleide, bovenmodaal verdienende, succesvolle ondernemers zijn die wel een beetje minder sociale zekerheid en arbeidsrecht kunnen hebben.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:17 schreef Nattekat het volgende:
Er zou echt iets mis gaan als de onder- en middenklasse op partijen stemmen die hen kapot willen maken. Gelukkig zit er nog een beetje verstand bij hen.
De praktijk met de FvD:quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, daarom is een partij als de VVD al bijna een decennium de grootste; omdat de meeste Nederlanders hoogopgeleide, bovenmodaal verdienende, succesvolle ondernemers zijn die wel een beetje minder sociale zekerheid en arbeidsrecht kunnen hebben.
![]()
De onder- en middenklasse graaft diens eigen graf door steeds rechts weer mandaat te geven; eerst de LPF - want Fortuyn was gewoon een die-hard neoliberaal -, daarna de PVV - links op papier, in de praxis gewoon VVD light - en nu heeft het weer de messias in de FvD gevonden, wellicht de meeste rechts-economische partij die er bestaat.
Ben benieuwd of al die hoera-roepers straks nog zo blij zijn met een quasi-libertarische partij als FvD als 't diens marktfetisjisme en Angelsaksische model op het land loslaat.
Er is nog totaal niks aan het handje Etto, als de schrik maar even goed erin zit!quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ben benieuwd of al die hoera-roepers straks nog zo blij zijn met een quasi-libertarische partij als FvD als 't diens marktfetisjisme en Angelsaksische model op het land loslaat.
Nexit, ook zo'n geweldig plan...quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De praktijk met de FvD:
Piet zit zonder toeslagen in de verlaagde WW omdat er geen banen meer zijn in de haven maar de grenzen zijn dicht!
Niks aan de hand? De erosie van sociale zekerheid en werknemersrecht is al jaren aan de gang. Waarom? Omdat men voor rechts kiest.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Er is nog totaal niks aan het handje Etto, als de schrik maar even goed erin zit!
Yep en toen had de FvD niks te vertellen, het zou alleen maar beter kunnen terwijl veel slechter ook mogelijk is.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niks aan de hand? De erosie van sociale zekerheid en werknemersrecht is al jaren aan de gang. Waarom? Omdat men voor rechts kiest.
Men krijgt wat het wil.
Zelden een zo'n nietszeggende post gelezenquote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
Yep en toen had de FvD niks te vertellen, het zou alleen maar beter kunnen terwijl veel slechter ook mogelijk is.
FvD stemt tegen alles wat het kwaadaardige klimaatakkoord dat ze het liefst compleet zien verdwijnen iets minder erg maakt, maatregelen die net die extra partij over de drempel krijgen om voor het akkoord te zijn. En dan natuurlijk ook nog het feit dat het bedrijfsleven de lasten doorrekent aan de burger.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:46 schreef MaGNeT het volgende:
Je moet partijen niet beoordelen op wat ze zeggen maar op wat ze doen:
[ afbeelding ]
FvD is voor een hogere energierekening.
Dus terwijl ze de burger "waarschuwen" voor de kosten van het klimaatakkoord, blokkeert FvD iedere manier om de bevolking te compenseren voor die kosten.
Jaren slecht beweer jij zelf, ik heb er niet veel van gemerkt, echter ik ga er even op in.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zelden een zo'n nietszeggende post gelezen
Soevereiniteit, eenheid, kameraadschap zijn belangrijker dan wat meer welvaart.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nexit, ook zo'n geweldig plan...
Zit je met je vaandeltje in de ene en een waardeloze munt in de andere hand te roepen hoe soeverein je bent.
Daar heb je wat aan, ja.
Blijft toch: iedere mogelijkheid om de burger te compenseren voor de hogere energierekening hebben ze geblokkeerd. Ze stemmen op dat vlak gewoon met het kabinet mee.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
FvD stemt tegen alles wat het kwaadaardige klimaatakkoord dat ze het liefst compleet zien verdwijnen iets minder erg maakt, maatregelen die net die extra partij over de drempel krijgen om voor het akkoord te zijn. En dan natuurlijk ook nog het feit dat het bedrijfsleven de lasten doorrekent aan de burger.
Weet je wanneer je ze af mag rekenen? Als ze de komende 2 jaar zelf aan de onderhandelingstafel zitten en aan burgertje pesten gaan doen.
En dat ga je bereiken door de economie totaal om zeep te helpen, inderdaad.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Soevereiniteit, eenheid, kameraadschap zijn belangrijker dan wat meer welvaart.
Nou was de NL gulden al sinds 1983 aan de Duitse Mark gekoppeld (ƒ 1,12673 voor 1 DM), dus ik zou niet weten wat het loslaten van de Euro voor effect zou moeten hebben. We hebben al 36 jaar geen zelfstandige munt meer, en we hadden dat dus ook al 19 jaar niet meer voor de Euro kwam.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nexit, ook zo'n geweldig plan...
Zit je met je vaandeltje in de ene en een waardeloze munt in de andere hand te roepen hoe soeverein je bent.
Daar heb je wat aan, ja.
Hoe bedoel je voor die welke hun nest niet willen uitkomen?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Soevereiniteit, eenheid, kameraadschap zijn belangrijker dan wat meer welvaart.
Je gaat het wel bereiken door te stoppen met die massaimport uit de derde wereld en niet westerse landen.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dat ga je bereiken door de economie totaal om zeep te helpen, inderdaad.
Er is geen "massa import" uit niet westerse landen, afgezien van de piek tijdens de vluchtelingenstroom uit Syrië.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je gaat het wel bereiken door te stoppen met die massaimport uit de derde wereld en niet westerse landen.
Nee, ook dan zal dat hele 'kameraadschap' een lege huls zijn, en dat idee van 'volkseenheid' een holle frase die niet verder komt dan Koninghuis en voetbal. Of je nu bij de EU zit of weer een eilandje wordt, iedereen is met zichzelf bezig. Denken dat er überhaupt zoiets is als 'eenheid' in een van de meest individualistische landen ter wereld getuigt van een enorm bord voor de kop.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je gaat het wel bereiken door te stoppen met die massaimport uit de derde wereld en niet westerse landen.
Ah, dus kunnen we in de EU blijven: allemaal Westerse landen bij elkaar.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Welke cultuur?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:08 schreef Harvest89 het volgende:
Mensen die hun cultuur en land weggeven en de nek omdraaien voor een beetje meer centjes zijn hartstikke de weg kwijt. Verraad. Vroeger kreeg je daar een kogel voor, en terecht.
Ik soe it ek net witte.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welke cultuur?
De 'Nederlandse'?
Wat heb ik als Brabander met Friesland of Holland te schaften?
Er moet dan ook een heleboel gebeuren om weer dicht en trots bij onze wortels te komen. Het sluiten van de grenzen, verandering van het schoolsysteem en opvoeding van kinderen is een goede eerste stap. Noordwest Europa is Germaans gebied, laten we dat beschermen en laten we daar eens trots op zijn.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, ook dan zal dat hele 'kameraadschap' een lege huls zijn, en dat idee van 'volkseenheid' een holle frase die niet verder komt dan Koninghuis en voetbal. Of je nu bij de EU zit of weer een eilandje wordt, iedereen is met zichzelf bezig. Denken dat er überhaupt zoiets is als 'eenheid' in een van de meest individualistische landen ter wereld getuigt van een enorm bord voor de kop.
Wat bedoel je met die zin?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er moet dan ook een heleboel gebeuren om weer dicht en trots bij onze wortels te komen. Het sluiten van de grenzen, verandering van het schoolsysteem en opvoeding van kinderen is een goede eerste stap. Noordwest Europa is Germaans gebied, laten we dat beschermen en laten we daar eens trots op zijn.
Daar ga je al.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er moet dan ook een heleboel gebeuren om weer dicht en trots bij onze wortels te komen. Het sluiten van de grenzen, verandering van het schoolsysteem en opvoeding van kinderen is een goede eerste stap. Noordwest Europa is Germaans gebied, laten we dat beschermen en laten we daar eens trots op zijn.
Misschien, als we er wat landen uittrappen en de macht vanuit Brussel reducerenquote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah, dus kunnen we in de EU blijven: allemaal Westerse landen bij elkaar.
Dat heeft men Brussel zelf gegeven en nu wil men het weer nemen?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:14 schreef the-eye het volgende:
[..]
Misschien, als we er wat landen uittrappen en de macht vanuit Brussel reduceren
Men kan een paar rot schoppen krijgenquote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat heeft men Brussel zelf gegeven en nu wil men het weer nemen?
Scheiding voor tafel en bed?
Dat zeg ik... compleet achterlijk idee.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:16 schreef sp3c het volgende:
ik geloof niet dat mensen die nu niet trots zijn op de wortels dat wel worden als we de grensen sluiten en ons richten op de Germanen ... of de Franken ... of de crabpeople of wat dan ook
je bent het of je bent het niet
Waarschijnlijk heel wat meer dan de gemiddelde Brabander met de gemiddelde Oekraïner of Eritreeër te schaften heeft. Op het mondiale cultuurcontinuüm liggen Friesland, Holland en Brabant toch aardig dicht bij elkaar.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welke cultuur?
De 'Nederlandse'?
Wat heb ik als Brabander met Friesland of Holland te schaften?
De mensen die, die trots niet kennen kunnen toch naar Afrika verhuizen?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:16 schreef sp3c het volgende:
ik geloof niet dat mensen die nu niet trots zijn op de wortels dat wel worden als we de grensen sluiten en ons richten op de Germanen ... of de Franken ... of de crabpeople of wat dan ook
je bent het of je bent het niet
Dat kan best, maar ik zie doorgaans net zoveel Friezen in mijn leven als Oekraïners.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:18 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heel wat meer dan de gemiddelde Brabander met de gemiddelde Oekraïner of Eritreeër te schaften heeft. Op het mondiale cultuurcontinuüm liggen Friesland, Holland en Brabant toch aardig dicht bij elkaar.
ze kunnen ook gewoon blijven, maakt mij geen kut uitquote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:18 schreef the-eye het volgende:
[..]
De mensen die, die trots niet kennen kunnen toch naar Afrika verhuizen?
quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:18 schreef the-eye het volgende:
[..]
De mensen die, die trots niet kennen kunnen toch naar Afrika verhuizen?
Zo heel verschillend is dat niet.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar ga je al.
Want ik heb als 'kameraad' en 'landgenoot' totaal geen behoefte aan 'Noord-Europees- Germaanse' indoctrinatie en zeker niet voor mijn kinderen. Ik richt mij meer op de zuidelijke Franken en het Katholicisme. Dat is mijn cultuur.
Een groot denker zei ooit:quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze kunnen ook gewoon blijven, maakt mij geen kut uit
Ik heb niks ik heb een huis en een gezin, als het land van mij was zou het wel anders uitzien.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:18 schreef sp3c het volgende:
ik zie het ook niet als een doel op zich
we hebben een mooi land met een mooie geschiedenis en een mooie staat van dienst, als je daar niet trots op bent dan ben je dat gewoon lekker niet
dan doe je dat toch gewoon?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zo heel verschillend is dat niet.
Katholieken waren bijvoorbeeld erg bekwaam om heidense invloeden te versmelten in hun religie, tradities, architectuur, cultuur etc.
Jij hebt er misschien geen behoefte aan, maar onze kinderen kunnen we wel die waarden meegeven. Nationale trots, kameraadschap, één volk met een eigen cultuur is wat een land sterk maakt. Dat hoort ons ideaal te zijn. De mensen die de afgelopen decennia de macht hebben en aan de touwtjes trekken zouden hun eigen moeder nog verkopen als het een beetje winst zou opleveren.
dan heb je al meer dan de halve wereldquote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik heb niks ik heb een huis en een gezin, als het land van mij was zou het wel anders uitzien.
Maar zelfs ik zou het met vallen en opstaan moeten leren, echter zoveel jaar en dan nog niet kunnen? Het land schreeuwt om een nieuwe Drees.
Ik kan me voorstellen dat Griekenland en Italië de volgende vluchtelingenstroom gewoon doorlaten als ze uit de EU getrapt worden.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:14 schreef the-eye het volgende:
[..]
Misschien, als we er wat landen uittrappen en de macht vanuit Brussel reduceren
Benieuwd hoe dat lesprogramma gegeven gaat worden in klassen met allochtonen.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zo heel verschillend is dat niet.
Katholieken waren bijvoorbeeld erg bekwaam om heidense invloeden te versmelten in hun religie, tradities, architectuur, cultuur etc.
Jij hebt er misschien geen behoefte aan, maar onze kinderen kunnen we wel die waarden meegeven. Nationale trots, kameraadschap, één volk met een eigen cultuur is wat een land sterk maakt. Dat hoort ons ideaal te zijn. De mensen die de afgelopen decennia de macht hebben en aan de touwtjes trekken zouden hun eigen moeder nog verkopen als het een beetje winst zou opleveren.
Ik heb lak aan de halve wereld die heeft er niet voor gezorgd dat ik dit heb, ik heb er zelf voor krom moeten liggen.quote:
Maar goed, als ik aan de geschiedenis van Nederland denk is het woord "Germaans!" ook niet het eerste wat in mij opkomt. Als overgangsgebied tussen het Romeinse Rijk en Germanië en later als klein landje tussen Frankrijk en Duitsland zijn we altijd al een mengcultuur geweest met zowel zuidelijke als noordelijke invloeden.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat kan best, maar ik zie doorgaans net zoveel Friezen in mijn leven als Oekraïners.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |