Er moet dan ook een heleboel gebeuren om weer dicht en trots bij onze wortels te komen. Het sluiten van de grenzen, verandering van het schoolsysteem en opvoeding van kinderen is een goede eerste stap. Noordwest Europa is Germaans gebied, laten we dat beschermen en laten we daar eens trots op zijn.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, ook dan zal dat hele 'kameraadschap' een lege huls zijn, en dat idee van 'volkseenheid' een holle frase die niet verder komt dan Koninghuis en voetbal. Of je nu bij de EU zit of weer een eilandje wordt, iedereen is met zichzelf bezig. Denken dat er überhaupt zoiets is als 'eenheid' in een van de meest individualistische landen ter wereld getuigt van een enorm bord voor de kop.
Wat bedoel je met die zin?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er moet dan ook een heleboel gebeuren om weer dicht en trots bij onze wortels te komen. Het sluiten van de grenzen, verandering van het schoolsysteem en opvoeding van kinderen is een goede eerste stap. Noordwest Europa is Germaans gebied, laten we dat beschermen en laten we daar eens trots op zijn.
Daar ga je al.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er moet dan ook een heleboel gebeuren om weer dicht en trots bij onze wortels te komen. Het sluiten van de grenzen, verandering van het schoolsysteem en opvoeding van kinderen is een goede eerste stap. Noordwest Europa is Germaans gebied, laten we dat beschermen en laten we daar eens trots op zijn.
Misschien, als we er wat landen uittrappen en de macht vanuit Brussel reducerenquote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah, dus kunnen we in de EU blijven: allemaal Westerse landen bij elkaar.
Dat heeft men Brussel zelf gegeven en nu wil men het weer nemen?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:14 schreef the-eye het volgende:
[..]
Misschien, als we er wat landen uittrappen en de macht vanuit Brussel reduceren
Men kan een paar rot schoppen krijgenquote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat heeft men Brussel zelf gegeven en nu wil men het weer nemen?
Scheiding voor tafel en bed?
Dat zeg ik... compleet achterlijk idee.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:16 schreef sp3c het volgende:
ik geloof niet dat mensen die nu niet trots zijn op de wortels dat wel worden als we de grensen sluiten en ons richten op de Germanen ... of de Franken ... of de crabpeople of wat dan ook
je bent het of je bent het niet
Waarschijnlijk heel wat meer dan de gemiddelde Brabander met de gemiddelde Oekraïner of Eritreeër te schaften heeft. Op het mondiale cultuurcontinuüm liggen Friesland, Holland en Brabant toch aardig dicht bij elkaar.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welke cultuur?
De 'Nederlandse'?
Wat heb ik als Brabander met Friesland of Holland te schaften?
De mensen die, die trots niet kennen kunnen toch naar Afrika verhuizen?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:16 schreef sp3c het volgende:
ik geloof niet dat mensen die nu niet trots zijn op de wortels dat wel worden als we de grensen sluiten en ons richten op de Germanen ... of de Franken ... of de crabpeople of wat dan ook
je bent het of je bent het niet
Dat kan best, maar ik zie doorgaans net zoveel Friezen in mijn leven als Oekraïners.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:18 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heel wat meer dan de gemiddelde Brabander met de gemiddelde Oekraïner of Eritreeër te schaften heeft. Op het mondiale cultuurcontinuüm liggen Friesland, Holland en Brabant toch aardig dicht bij elkaar.
ze kunnen ook gewoon blijven, maakt mij geen kut uitquote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:18 schreef the-eye het volgende:
[..]
De mensen die, die trots niet kennen kunnen toch naar Afrika verhuizen?
quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:18 schreef the-eye het volgende:
[..]
De mensen die, die trots niet kennen kunnen toch naar Afrika verhuizen?
Zo heel verschillend is dat niet.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar ga je al.
Want ik heb als 'kameraad' en 'landgenoot' totaal geen behoefte aan 'Noord-Europees- Germaanse' indoctrinatie en zeker niet voor mijn kinderen. Ik richt mij meer op de zuidelijke Franken en het Katholicisme. Dat is mijn cultuur.
Een groot denker zei ooit:quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze kunnen ook gewoon blijven, maakt mij geen kut uit
Ik heb niks ik heb een huis en een gezin, als het land van mij was zou het wel anders uitzien.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:18 schreef sp3c het volgende:
ik zie het ook niet als een doel op zich
we hebben een mooi land met een mooie geschiedenis en een mooie staat van dienst, als je daar niet trots op bent dan ben je dat gewoon lekker niet
dan doe je dat toch gewoon?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zo heel verschillend is dat niet.
Katholieken waren bijvoorbeeld erg bekwaam om heidense invloeden te versmelten in hun religie, tradities, architectuur, cultuur etc.
Jij hebt er misschien geen behoefte aan, maar onze kinderen kunnen we wel die waarden meegeven. Nationale trots, kameraadschap, één volk met een eigen cultuur is wat een land sterk maakt. Dat hoort ons ideaal te zijn. De mensen die de afgelopen decennia de macht hebben en aan de touwtjes trekken zouden hun eigen moeder nog verkopen als het een beetje winst zou opleveren.
dan heb je al meer dan de halve wereldquote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik heb niks ik heb een huis en een gezin, als het land van mij was zou het wel anders uitzien.
Maar zelfs ik zou het met vallen en opstaan moeten leren, echter zoveel jaar en dan nog niet kunnen? Het land schreeuwt om een nieuwe Drees.
Ik kan me voorstellen dat Griekenland en Italië de volgende vluchtelingenstroom gewoon doorlaten als ze uit de EU getrapt worden.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:14 schreef the-eye het volgende:
[..]
Misschien, als we er wat landen uittrappen en de macht vanuit Brussel reduceren
Benieuwd hoe dat lesprogramma gegeven gaat worden in klassen met allochtonen.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zo heel verschillend is dat niet.
Katholieken waren bijvoorbeeld erg bekwaam om heidense invloeden te versmelten in hun religie, tradities, architectuur, cultuur etc.
Jij hebt er misschien geen behoefte aan, maar onze kinderen kunnen we wel die waarden meegeven. Nationale trots, kameraadschap, één volk met een eigen cultuur is wat een land sterk maakt. Dat hoort ons ideaal te zijn. De mensen die de afgelopen decennia de macht hebben en aan de touwtjes trekken zouden hun eigen moeder nog verkopen als het een beetje winst zou opleveren.
Ik heb lak aan de halve wereld die heeft er niet voor gezorgd dat ik dit heb, ik heb er zelf voor krom moeten liggen.quote:
Maar goed, als ik aan de geschiedenis van Nederland denk is het woord "Germaans!" ook niet het eerste wat in mij opkomt. Als overgangsgebied tussen het Romeinse Rijk en Germanië en later als klein landje tussen Frankrijk en Duitsland zijn we altijd al een mengcultuur geweest met zowel zuidelijke als noordelijke invloeden.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat kan best, maar ik zie doorgaans net zoveel Friezen in mijn leven als Oekraïners.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |