abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185759536
Het is vandaag 20 maart oftewel verkiezingsdag. Stemmen kan vanaf 7 uur tot vanavond 21 uur. Waarna de uitslagenavond begint.

Bespreek in dit topic alles over de gang van zaken vandaag.

Opkomstcijfers:

https://www.opkomstenuitslag.nl/

Stream:
http://forum-fok.digidip.(...)0427%2F3%2F25%23live

Uitslagen Nederland in kaart:
https://nos.nl/artikel/22(...)tenverkiezingen.html

FvD grote winnaar:
quote:
"Wij zijn het product van 350.000 jaar revolutie. Wij zijn dragers en erfgenamen van de grootste beschaving die ooit heeft bestaan. Wij zijn naar het front geroepen omdat het moet, omdat het land ons nodig heeft."
Thierry Baudet, 20 maart 2019
Hier zijn speech:
pi_185759558
quote:
D66 verliezer in vrijwel alle gemeenten
Vier jaar geleden boekte D66 een grote winst bij de Statenverkiezingen, maar op gisteren was dat helemaal anders. De partij leed nederlaag na nederlaag na nederlaag.

Enkele tientallen gemeenten hebben nog geen uitslag doorgegeven aan de Verkiezingsdienst van persbureau ANP. Maar de ongeveer 300 uitslagen die tot nu toe bekend zijn, zijn vrijwel zonder uitzondering negatief voor D66.

In Venray stijgt de partij van 11,5 procent naar 12,6 procent. Op Urk stijgt de partij van twaalf naar vijftien stemmen, wat betekent dat de partij op 0,2 procent blijft staan. In alle andere gemeenten zakt D66.
pi_185759607
En toch valt het voor D66 mee. Ze hebben de afgelopen 2 jaar het referendum en de sleepwet moeten slikken en vrijwel niets bereikt op medisch-etisch gebied. Ik denk dat ze op een halvering rekenden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185759619
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:29 schreef Hanca het volgende:
En toch valt het voor D66 mee. Ze hebben de afgelopen 2 jaar het referendum en de sleepwet moeten slikken en vrijwel niets bereikt op medisch-etisch gebied. Ik denk dat ze op een halvering rekenden.
Idd, Ze mogen niet klagen. Ook ik had hardere cijfers verwacht.
pi_185759622
quote:
Orgaan donatie?
Wietwet?
speak only if it improves the silence.
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:35:07 #6
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185759652
quote:
En toch valt het voor D66 mee. Ze hebben de afgelopen 2 jaar het referendum en de sleepwet moeten slikken
D'66 wilde zelf van het raadgevend referendum af. Zij willen een correctief (bindend) referendum.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185759670
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

D'66 wilde zelf van het raadgevend referendum af. Zij willen een correctief (bindend) referendum.
Klopt, dat weet ik. Zelfs op last van hun leden.
Maar toch kwam het over als een verlies.

Ik denk dat maar 1/3e verlies echt veel beter is dan waar ze op durfden hopen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185759713
Wouter de Winther op NPO 1 bij WNL enorm kritisch op Baudet terwijl hij tot gisteren de grootste ambassadeur was.
AFCA!
pi_185759773
Maar goed, uiteindelijk ben ik nog best tevreden over deze uitslag. CU (mijn partij) wint wat zetels en net zo belangrijk: het land blijft prima regeerbaar. Nu met de huidige coalitie die maar 1 partner hoeft te zoeken (GL, PvdA en op arbeidsmarktgebied misschien soms FvD, die stemden voor de WAB). En ook na dit kabinet, een meerderheid in de eerste kamer is wel te vinden.
pi_185759784
Goede uitslag.
pi_185759791
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:32 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Orgaan donatie?
Wietwet?
Orgaandonatie heb je gelijk in, maar ik denk dat dat toch ook als iets a-politieks wordt gezien (dat verkondigde D66 ook) en niet echt als een grote zege van D66.

De wietwet is er nog niet, dus daar plukken ze nog geen vruchten van.
pi_185759795
Gefeliciteerd aan alle FvD'ers, en RIP aan de nabestaanden.
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:49:29 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_185759802
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Gefeliciteerd aan alle FvD'ers, en RIP aan de nabestaanden.
hear hear

https://forumvoordemocratie.nl/provincies/utrecht/wonen-ut

minder provincie bureaucratie en meer woningen

quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
GL heeft nu 9 zetels, dus dat klimaatakkoord komt er wel.

Ps. Is die Baudet eigenlijk niet een heel eng mannetje?
Heb me er eerder nooit in verdiept, maar hoor dat hij wel enge dingen zegt.
heeeel erg eng

quote:
De provincie gaat zich alleen nog bezighouden met de kerntaken
Commissaris van de Koning wordt gekozen door de bevolking
Alleen gemeentelijke fusies als de bewoners daar voor zijn
quote:
Het tempo van de woningbouw versnellen
Bouwtempo omhoog
Bureaucratische blokkades daadkrachtig aanpakken
quote:
Provincie terug naar de kerntaken
Lagere provinciale belastingen
Snoeien in subsidies
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_185759856
Maakt natuurlijk niets uit. De linkse coalitie zal gewoon door blijven denderen. FvD zal net als de PVV worden genegeerd.
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:54:46 #15
323876 michaelmoore
pi_185759861
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:54 schreef theunderdog het volgende:
Maakt natuurlijk niets uit. De linkse coalitie zal gewoon door blijven denderen. FvD zal net als de PVV worden genegeerd.
er komt een punt dat niet meer kan , hoe graag ze ook zouden willen

de wraak van de bevolking zal dan alleen maar groeien
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_185759870
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Volgens mij willen VVD en CDA niets liever dan even regeren met FvD.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:56:05 #17
323876 michaelmoore
pi_185759878
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat denk ik ook
liever dan met de drammer robot jetten

er gaat wel weer gebouwd worden
pi_185759905
quote:

[..]

Welnee. We zijn Nederland. Geen Frankrijk of land in het Oostblok.

Wij zullen het altijd blijven pikken.
pi_185759908
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:54 schreef theunderdog het volgende:
Dan wens ik ze succes, wat denk je wat erover 2 jaar dan gebeurd? Worden ze nog groter, en dan ook nog zoveel macht in de eerste kamer, dat gaat lachen worden.

Ze kunnen niet om de FvD heen, Nederland maakt een ruk naar rechts, rechts is de grootste Nederland wil geen links, geen klimaat gedram, meer veiligheid en minder immigratie. Als ze dit signaal negeren dan zijn ze werkelijk niet geïnteresseerd in de burger.
pi_185759913
'De wraak van de bevolking', tijd om ze naar het front te roepen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185759917
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Welnee. Daar komen ze nooit uit.
pi_185759926
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat denk ik ook
liever dan met de drammer robot jetten
Jetten is niet zo relevant. VVD en CDA zijn samen met de PVV toch de voornaamste slachtoffers van zetelwinst voor FvD. Als die partijen nu steun ter linkerzijde gaan zoeken, dan biedt dat alleen maar meer kans voor de partijen rechts van hen om zetels af te snoepen.

Meeregeren neutraliseert het "wij versus de rest" argument en je kunt het wel aan CDA en VVD overlaten om zaken in de schoenen van coalitiepartners te schuiven.
pi_185759928
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dan wens ik ze succes, wat denk je wat erover 2 jaar dan gebeurd? Worden ze nog groter, en dan ook nog zoveel macht in de eerste kamer, dat gaat lachen worden.

Ze kunnen niet om de FvD heen, Nederland maakt een ruk naar rechts, rechts is de grootste Nederland wil geen links, geen klimaat gedram, meer veiligheid en minder immigratie. Als ze dit signaal negeren dan zijn ze werkelijk niet geïnteresseerd in de burger.
Wat een onzin. Ze konden ook de PVV vrijwel volledig negeren.
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:00:25 #24
323876 michaelmoore
pi_185759931
quote:

[..]

Ze kunnen niet om de FvD heen, Nederland maakt een ruk naar rechts, rechts is de grootste Nederland wil geen links, geen klimaat gedram, meer veiligheid en minder immigratie.
Als ze dit signaal negeren dan zijn ze werkelijk niet geïnteresseerd in de burger.
klopt

woningbouw en de provincie macht fors inperken
pi_185759943
quote:

[..]

Nederland maakt net zo hard een ruk naar links, GL is ook de grote winnaar, PvdA krabbelt weer op. Alleen de SP wordt kleiner, maar dat maakt de kans op linkse regeringspartijen juist groter: SP was nooit echt een optie, GL en PvdA wel en die hoeven minder bang te zijn voor de SP.

CDA gaat echt nooit meer met de PVV regeren, dus een coalitie met FvD is voorlopig (met de huidige eerste kamer) geen optie.
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:01:50 #26
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_185759948

Prachtige uitslag voor Amsterdam nog. :)
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:02:05 #27
323876 michaelmoore
pi_185759951
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

ik denk dat Boudet en Rutte het wel met elkaar kunnen vinden ,
pi_185759953
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Jetten is niet zo relevant. VVD en CDA zijn samen met de PVV toch de voornaamste slachtoffers van zetelwinst voor FvD. Als die partijen nu steun ter linkerzijde gaan zoeken, dan biedt dat alleen maar meer kans voor de partijen rechts van hen om zetels af te snoepen.

Meeregeren neutraliseert het "wij versus de rest" argument en je kunt het wel aan CDA en VVD overlaten om zaken in de schoenen van coalitiepartners te schuiven.
Toch wel prachtig die coalitievormingen. Daarom is het ook zo debiel dat men op hysterisch links nu roept": 'het fascismuhh is aan de macht gekomen'...
pi_185759959
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Rutte is er binnenkort niet meer. Die zit dan in Brussel.
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:02:45 #30
323876 michaelmoore
pi_185759962
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:01 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]

Prachtige uitslag voor Amsterdam nog. :)
zijn geen gemeente verkiezingen
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 09:03:26 #31
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_185759975
quote:
"Wij zijn het product van 350.000 jaar revolutie. Wij zijn dragers en erfgenamen van de grootste beschaving die ooit heeft bestaan. Wij zijn naar het front geroepen omdat het moet, omdat het land ons nodig heeft."

Baudet, 20 maart 2019
Deze man :') _O-
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:03:31 #32
323876 michaelmoore
pi_185759976
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Rutte is er binnenkort niet meer. Die zit dan in Brussel.
nee hoor, dat zou die willen
pi_185759991
Uil van Minerva genot _O_
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_185759995
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee hoor, dat zou die willen
Dat wil hij helemaal niet. Nadat hij afscheid neemt van de politiek in NL gaat hij gewoon goed geld verdienen in het bedrijfsleven, hij wil niet eens een plek in Brussel.
pi_185759998
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

En dat hebben ze nu gemerkt, ik heb bijvoorbeeld FvD gestemd omdat de PVV al jaren genegeerd werd. Die groep wat ze proberen te negeren wordt maar groter en groter, daar kunnen ze niet omheen. FvD is vanuit het niets de grootste, ga je de grootste partij, de grootste groep uitsluiten? Of ga je eens luisteren naar hun punten, kappen met het verketteren van die groep en ook hun zorgen serieus nemen? Of je nu fan bent of niet van FvD, het een populistisch clubje vindt of niet, ze zijn de grootste, zijn de grootste winnaar en mensen willen iets anders.

Groenlinks is 4 zetels gestegen, maar D66 is 4 zetels gezakt, dus waar zit de winst daar? Het zijn gewoon mensen die zijn overgestapt omdat die twee partijtjes grotendeels hetzelfde zijn.
pi_185760007
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan zit je aan 24 zetels, waar ga je de rest vinden?
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 09:05:46 #37
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_185760008
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En dat hebben ze nu gemerkt, ik heb bijvoorbeeld FvD gestemd omdat de PVV al jaren genegeerd werd. Die groep wat ze proberen te negeren wordt maar groter en groter, daar kunnen ze niet omheen. FvD is vanuit het niets de grootste, ga je de grootste partij, de grootste groep uitsluiten? Of ga je eens luisteren naar hun punten, kappen met het verketteren van die groep en ook hun zorgen serieus nemen? Of je nu fan bent of niet van FvD, het een populistisch clubje vindt of niet, ze zijn de grootste, zijn de grootste winnaar en mensen willen iets anders.

Groenlinks is 4 zetels gestegen, maar D66 is 4 zetels gezakt, dus waar zit de winst daar? Het zijn gewoon mensen die zijn overgestapt omdat die twee partijtjes grotendeels hetzelfde zijn.
En dat zijn Fvd & PVV niet?
4045
onlogisch
pi_185760010
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:03 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Deze man :') _O-
De andere partijen die geen antwoord hadden op deze clown.... _O-
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 09:06:01 #39
236264 crew  capricia
pi_185760012
quote:

[..]

Hoeveel procent van de bevolking heeft FvD gestemd dan?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185760016
Mijn gemeente heeft FvD en PVV op twee en drie. De Twentse boeren zijn de moslims zat hoor. :P
pi_185760037
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nederland maakt net zo hard een ruk naar links, GL is ook de grote winnaar, PvdA krabbelt weer op. Alleen de SP wordt kleiner, maar dat maakt de kans op linkse regeringspartijen juist groter: SP was nooit echt een optie, GL en PvdA wel en die hoeven minder bang te zijn voor de SP.

CDA gaat echt nooit meer met de PVV regeren, dus een coalitie met FvD is voorlopig (met de huidige eerste kamer) geen optie.
Groenlinks een winnaar? Groenlinks haalt haar stemmen bij D66, die zakken 4 zetels en Groenlinks stijgt 4 zetels. Dus waar zit de winst bij links dan?
pi_185760039
quote:

[..]

Er wil 14 procent van de mensen wat anders (en met de PVV er bij 21 procent). Dat is geen meerderheid. Ik zie echt niet in hoe een coalitie met FvD gevormd zou moeten worden.
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:08:04 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_185760054
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

hear hear

minder provincie bureaucratie en meer woningen
[..]

heeeel erg eng
[..]

[..]

[..]

Mja meer bouwen is opzich goed, maar met het extreme bouwvakkers tekort een beetje onrealistisch. FvD zal dus een hoop arbeidsmigranten naar Nederland moeten halen :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_185760061
quote:

[..]

Waar moeten ze naar gaan luisteren dan? jij verwacht dat men de klimaatplannen nu vaarwel gaat zeggen? dat men kritisch gaat kijken naar immigratie? koopkracht?

Welnee man.
pi_185760064
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:05 schreef onlogisch het volgende:

[..]

En dat zijn Fvd & PVV niet?
FvD stijgt 12 zetels PVV verliest er 4, nou je hoeft geen kei in rekenen te zijn om te zien dat FvD niet al haar stemmen weghaalt bij de PVV.

Links is niks gestegen gister, de winst van Groenlinks is te danken aan de krimp van D66 zoals die partijen al jaren stuivertje wisselen, 4 zetels erbij 4 zetels eraf is geen winst.
pi_185760072
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook een beetje het vertekende beeld dat het versnipperde landschap geeft. We leven niet meer in de tijden waar één partij 30+ procent van de stemmen haalt. Je kunt wel de grootste zijn met een kleine 15%, maar als je prat gaat op mijlenver van de rest af staan, dan is het kennelijk 85% versus 15% voor jou ideeën.
pi_185760077
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Er wil 14 procent van de mensen wat anders (en met de PVV er bij 21 procent). Dat is geen meerderheid. Ik zie echt niet in hoe een coalitie met FvD gevormd zou moeten worden.
Maar je kan 21% van de kiezers ook niet negeren.
pi_185760083
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

FvD stijgt 12 zetels PVV verliest er 4, nou je hoeft geen kei in rekenen te zijn om te zien dat FvD niet al haar stemmen weghaalt bij de PVV.

Links is niks gestegen gister, de winst van Groenlinks is te danken aan de krimp van D66 zoals die partijen al jaren stuivertje wisselen, 4 zetels erbij 4 zetels eraf is geen winst.
D66 is geen links, dat weet je best.

Maar zelfs al zou ik je dat geven, hoe zie jij een coalitie met FvD voor je, met als gegeven dat CDA en PVV niet samen kunnen?
pi_185760085
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waar moeten ze naar gaan luisteren dan? jij verwacht dat men de klimaatplannen nu vaarwel gaat zeggen? dat men kritisch gaat kijken naar immigratie? koopkracht?

Welnee man.
Geen probleem, hoeft ook niet. Maar dan ook niet huilen bij de volgende verkiezingen, en de verkiezingen erna. Blijkbaar is de trend nog niet helemaal duidelijk voor enkelen.
pi_185760093
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

de andere partijen hebben nog minder, procentueel gezien. Dus die hebben nog minder te eisen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_185760094
Misschien leuk om te weten heb ik een berekening gemaakt als dit de tweede kamer verkiezingen was hoe zag de zetel verdeling er dan uit.

Forum voor Democratie 14,4 % 21,6 zetels 22 afgerond 02 Tweede Kamer
VVD 13,8 % 20,7 zetels 21 afgerond 33 Tweede Kamer
CDA 11,0 % 16,5 zetels 17 afgerond 19 Tweede Kamer
GROENLINKS 10,7 % 16,0 zetels 16 afgerond 14 Tweede Kamer
PVDA 8,5 % 12,8 zetels 13 afgerond 09 Tweede Kamer
D66 7,7 % 11,6 zetels 12 afgerond 19 Tweede Kamer
PVV 6,9 % 10,4 zetels 10 afgerond 20 Tweede Kamer
SP 5,9 % 8,9 zetels 09 afgerond 14 Tweede Kamer
ChristenUnie 4,9 % 7,4 zetels 07 afgerond 05 Tweede Kamer
Partij voor de Dieren 4,3 % 6,5 zetels 07 afgerond 05 Tweede Kamer
50PLUS 3,2 % 4,8 zetels 05 afgerond 04 Tweede Kamer
SGP 2,5 % 4,3 zetels 04 afgerond 03 Tweede Kamer
DENK 1,7 % 2,6 zetels 3 afgerond 03 Tweede Kamer

totaal 95,5% 144,1 zetels 146 zetels 150 zetels

Uiteraard kent de provinciale verkiezingen lokale partijen vandaar dat ik 4 zetels te kort kom, deze moeten we er maar even bij fantaseren,.
pi_185760101
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

D66 is geen links, dat weet je best.

Maar zelfs al zou ik je dat geven, hoe zie jij een coalitie met FvD voor je, met als gegeven dat CDA en PVV niet samen kunnen?
Ga weg, D66 is gewoon links, ze roepen dat ze midden zijn maar het is gewoon een gematigd Groenlinks. Ze werden gisteren ook bij links geschaard door de NOS.

Dan zorgen ze maar dat het werkt, dit is wat Nederland wilt, Nederland wilt wat anders, een zeer grote groep wilt op de snelle termijn wat anders. Die kun je niet blijven negeren wat al jaren gebeurd, al ben je het niet met de standpunten eens, al vindt je Forum een extreem-rechtse partij, je kunt niet meer om het feit heen dat Nederlands een signaal heeft afgegeven.
pi_185760102
quote:

[..]

Ja want die partijen zijn uitwisselbaar :')

Groot deel van fvd stemmen zijn natuurlijk ook gewoon pure proteststemmen.
pi_185760103
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoeveel procent heeft o[p het CDA gestemd. Of op de VVD? Juist, minder dan er op de FVD gestemd hebben.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_185760109
quote:

[..]

Dat kan prima. Sterker nog, er wordt al eeuwenlang een significante minderheid genegeerd. Dat is het hele idee achter coalities met een meerderheid.
pi_185760110
quote:

[..]

Juist wel, zo werkt een democratie. Je moet een meerderheid vinden. Als 21 procent iets vindt, maar 79 procent vindt totaal iets anders, dan moet je die 21 procent negeren anders doe je geen recht aan de uitslag.
pi_185760122
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook een beetje het vertekende beeld dat het versnipperde landschap geeft. We leven niet meer in de tijden waar één partij 30+ procent van de stemmen haalt. Je kunt wel de grootste zijn met een kleine 15%, maar als je prat gaat op mijlenver van de rest af staan, dan is het kennelijk 85% versus 15% voor jou ideeën.
Maar hoe denk jij over de winst van FvD? welke analyse laat jij daarop los?

Sta je nu ook te trillen van angst, of is het toch gewoon zo dat de andere partijen geen adequaat antwoord hadden?
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:12:56 #58
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185760131
quote:

[..]

Dat kan prima.
pi_185760132
Al die mensen hier die niet begrijpen dat het Volk zich niet langer laat negeren.

De kinderen van de grootste beschaving ooit zijn naar het front geroepen, dat gaan jullie nog wel merken.
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:13:17 #60
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_185760136
Wel geinig dat FvD in Groningen toch een gedeelde 1e plaats heeft met GL en PVDA...
We hoeven toch niet van het gas af en klimaatverandering is een HOAX??

Ik snap die kiezers daar niet...
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_185760152
quote:

[..]

Volgens mij snap jij niet helemaal waar deze verkiezingen om draaiden. In de Eerste Kamer worden geen coalities gevormd, maar wetten getoetst. FvD wordt niet uitgesloten, want er wordt geen nieuw kabinet geformeerd. De partij staat niet plotseling aan het roer, aangezien dat niet de taak is van de Eerste Kamer.

Je kunt op z'n hoogst hopen dat FvD in een paar provincies gaat meebesturen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185760156
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:13 schreef greatgonzo het volgende:
Wel geinig dat FvD in Groningen toch een gedeelde 1e plaats heeft met GL en PVDA...

Ik denk niet dat je hier een logica moet zoeken, maar eerder onvrede.
pi_185760161
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:13 schreef greatgonzo het volgende:

Iemand op Fok! heeft voor mij geduid dat het FvD tenminste op komt voor de bevolking, vandaar.
pi_185760164
quote:
6s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:12 schreef Ludachrist het volgende:
Al die mensen hier die niet begrijpen dat het Volk zich niet langer laat negeren.

Maar het is nog te weinig. Het is geen dikke meerderheid. Maar we gaan zien wat er de komende maanden gaat gebeuren. Als er weer niets veranderd en FvD wordt genegeerd dan zullen er bij de volgende verkiezingen misschien nog meer mensen overstappen.
Facts don't care about your feelings
pi_185760167
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:11 schreef -0- het volgende:

[..]

Juist ja, proteststemmen.

60% van de stemmen op GL waren van vrouwen. Dus studentes die Yasser leuk vinden of de vrouwen die zelf bijna niet werken, lekker shoppen in de middag of terrasje pakken. Die dus niet hoeven te bloeden, of vroeger sterven van de stress zoals de hardwerkende man die mag bloeden voor deze klimaathype. Groenlinks is niet serieus te nemen, die mensen zijn totaal geen juiste representatie voor de samenleving. Tel daarbij de thuiswonende studentjes op die de laatste maanden zijn gehersenspoeld door de klimaathype en dat verklaard de "winst" van Groenlinks.

Over de andere kant valt er ook genoeg te zeggen als we zo beginnen.
pi_185760171
Wat een uitslag zeg, had verwacht dat FvD wel een aantal zeteltjes zou krijgen, maar niet zoveel. :o
Blijft vreemd, hun grote stokpaartjes heb je niet zoveel aan in de provincie zou je denken?

En ook vreemd: had verwacht dat hun zetels vooral bij de PVV, D66 en VVD weggesnoept zouden zijn, maar de VVD lijkt er amper minder te hebben gekregen. :?

En de SP lijkt de grootste verliezer :o terwijl mij dat juist een partij voor in de provincie leek, met hun oog op zorg, huurwoningen en sociale opvang etc. Waar komt de onvrede bij die partij ineens weg? 8)7
Robert Moog died for our synths
pi_185760181
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:15 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Maar het is nog te weinig. Het is geen dikke meerderheid. Maar we gaan zien wat er de komende maanden gaat gebeuren. Als er weer niets veranderd en FvD wordt genegeerd dan zullen er bij de volgende verkiezingen misschien nog meer mensen overstappen.
Ik hoop op een absolute meerderheid, dan kunnen wij pas echt naar het front om ons boreaal Europa te verdedigen tegen de auto-immuunziekte die het land al jarenlang teistert _O_ .
pi_185760183
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij niet helemaal waar deze verkiezingen om draaiden. In de Eerste Kamer worden geen coalities gevormd, maar wetten getoetst. FvD wordt niet uitgesloten, want er wordt geen nieuw kabinet geformeerd. De partij staat niet plotseling aan het roer, aangezien dat niet de taak is van de Eerste Kamer.

Je kunt op z'n hoogst hopen dat FvD in een paar provincies gaat meebesturen.
Correct. Nu is het natuurlijk wel zo dat provenciele verkiezingen , waarschijnlijk ook wel iets zeggen over de landelijke.

Kans is klein dat FvD het bij de volgende landelijke verkiezingen slecht gaat doen.
pi_185760191
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:15 schreef Gehenna het volgende:
Wat een uitslag zeg, had verwacht dat FvD wel een aantal zeteltjes zou krijgen, maar niet zoveel. :o
Blijft vreemd, hun grote stokpaartjes heb je niet zoveel aan in de provincie zou je denken?

En ook vreemd: had verwacht dat hun zetels vooral bij de PVV, D66 en VVD weggesnoept zouden zijn, maar de VVD lijkt er amper minder te hebben gekregen. :?

En de SP lijkt de grootste verliezer :o terwijl mij dat juist een partij voor in de provincie leek, met hun oog op zorg, huurwoningen en sociale opvang etc. Waar komt de onvrede bij die partij ineens weg? 8)7
SP heeft een aantal provincies mee geregeerd en dat beroerd gedaan. Steeds ruzie geschopt en soms zelfs actie gevoerd tegen hun eigen coalitie.
pi_185760194
quote:

Ja huurwoningen en sociale opvang voor asielzoekers en immigranten. Zelfs de Nederlandse armoedzaaiers zien dat dat niet gaat werken.
Facts don't care about your feelings
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 09:17:32 #71
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_185760200
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:11 schreef -0- het volgende:

[..]

Ik hoop maar dat die proteststemmen maar niet door dreunen over 2 jaar. Brexitleavers zijn ook proteststemmen geweest. We zien wat voor een puinbak dat is geworden.

Gelukkig piekt FvD nu, en aangezien ze weinig voor elkaar gaan krijgen in de 1e kamer heb ik goede hoop dat ze daarop afgerekend gaan worden tijdens de 2e kamer verkiezingen.
4045
onlogisch
pi_185760203
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Correct. Nu is het natuurlijk wel zo dat provenciele verkiezingen , waarschijnlijk ook wel iets zeggen over de landelijke.

Kans is klein dat FvD het bij de volgende landelijke verkiezingen slecht gaat doen.
Hangt er m.i. nog wel een beetje vanaf wat voor mensen ze in de provincie en EK weten te plaatsen.

Als dat een grote verzameling clowns is staat dat ook niet erg lekker natuurlijk.
pi_185760215
quote:

De SP heeft in mijn ogen een groot Immigratie probleem, men heeft daar niet een goed antwoord op hoe men dit effectief wil aanpakken. Veel kiezers in mijn omgeving zoeken een SP met een streng immigratie beleid, die zie je nu springen van de PVV naar Forum.
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:18:51 #74
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185760222
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:17 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik hoop maar dat die proteststemmen maar niet door dreunen over 2 jaar. Brexitleavers zijn ook proteststemmen geweest. We zien wat voor een puinbak dat is geworden.

Gelukkig piekt FvD nu, en aangezien ze weinig voor elkaar gaan krijgen in de 1e kamer heb ik goede hoop dat ze daarop afgerekend gaan worden tijdens de 2e kamer verkiezingen.
Ben eerder bang dat ze de 'we worden genegeerd' kaart gaan spelen en vervolgens nog groter worden. Het is te hopen dat ze in een aantal provincies gaan meebesturen, dat wordt één grote shitshow.
pi_185760235
Ewa, ik probeer de uitslagen van de water verkiezingen te vinden, maar deze staat op geen een nieuws site. Iemand de uitslagen ergens?
pi_185760239
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is moeilijk te zeggen. Ligt er ook maar net aan hoe lang dit kabinet nog standhoudt. Blijft het FvD de kiezer enthousiasmeren? En wat betekent een hogere opkomst voor de zetelverdeling in de Tweede Kamer? Etc etc

En laten we niet vergeten dat het FvD de eerste of tweede partij is geworden in een zwaar versnipperd politiek landschap. Uiteindelijk gaat het toch om 'slechts' 15 procent van de stemmen.
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:20:44 #77
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_185760252
quote:

[..]

Het beste zou zijn dat zowel PVV als FVD eens in een kabinet terechtkomen.. net zoals destijds bij de LPF.

Begrijp me niet verkeerd.. ik ben echt geen rechtste stemmen (gisteren GL).. maar dan moeten deze partijen eens verantwoordelijkheid nemen ipv te roeptoeteren langs de zijkant.. want dat kan iedereen.

Laat maar eens zien waar je voor staat, zodat de burgers ook zien dat je niet alleen een "protestpartij"/One Issue partij bent
Bij tijd en wijle aanwezig...
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:20:54 #78
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185760257
quote:
4s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:20 schreef Leonos het volgende:
Ewa, ik probeer de uitslagen van de water verkiezingen te vinden, maar deze staat op geen een nieuws site. Iemand de uitslagen ergens?
Nog niet overal binnen schat ik. Die van Friesland: https://www.lc.nl/friesla(...)C3%A2n-24288659.html
pi_185760266
quote:
2s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hangt er m.i. nog wel een beetje vanaf wat voor mensen ze in de provincie en EK weten te plaatsen.

Als dat een grote verzameling clowns is staat dat ook niet erg lekker natuurlijk.
Hoorde net de lijsttrekker van het Gelderse FvD op de radio.

Er mogen geen windmolens meer mogen geplaatst in Gelderland en de provincie moet zich richten op haar kerntaken.

Oke.......
pi_185760267
quote:
4s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:20 schreef Leonos het volgende:
Die zijn nog (bijna) nergens geteld. Eerst de proviniale staten op partijniveau, dan op persoonsniveau en dan pas de waterschappen.
pi_185760274
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:20 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Nog niet overal binnen schat ik. Die van Friesland: https://www.lc.nl/friesla(...)C3%A2n-24288659.html
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

Die zijn nog (bijna) nergens geteld. Eerst de proviniale staten op partijniveau, dan op persoonsniveau en dan pas de waterschappen.
Ah, dan wacht ik nog even. Thanks!
pi_185760278
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is moeilijk te zeggen. Ligt er ook maar net aan hoe lang dit kabinet nog standhoudt. Blijft het FvD de kiezer enthousiasmeren? En wat betekent een hogere opkomst voor de zetelverdeling in de Tweede Kamer? Etc etc

En laten we niet vergeten dat het FvD de eerste of tweede partij is geworden in een zwaar versnipperd politiek landschap. Uiteindelijk gaat het toch om 'slechts' 15 procent van de stemmen.
Ja, natuurlijk hangt het daar vanaf. Maar laten we ervan uitgaan dat FvD stabiel blijft en de andere partijen hun kansen laten liggen.

Niet heel onwaarschijnlijk met incompetente figuren als Jette en Klaver, Dijkhof..
pi_185760287
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh, mogen ze inmiddels zelfstandig in de media naar buiten treden?
pi_185760309
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk hangt het daar vanaf. Maar laten we ervan uitgaan dat FvD stabiel blijft en de andere partijen hun kansen laten liggen.

Niet heel onwaarschijnlijk met incompetente figuren als Jette en Klaver, Dijkhof..
Dan nog: hoe gaat FvD dan een meerderheid vinden?
pi_185760322
Persoonlijk denk ik niet dat Forum veel gaat doen in de eerste kamer, ik zie ze niet zomaar samenwerken met de coalitie, ik vraag me trouwens wel af, nu Forum de grootste is, heb je dan ook een soort formeren waarbij Forum de leidersrol krijgt zoals in de tweede kamer? Dus met een gekozen formateur?
pi_185760338
quote:
11s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oh, mogen ze inmiddels zelfstandig in de media naar buiten treden?
Jazeker. En de partij wil zelfs in het college van GS gaan zitten.
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 09:24:36 #87
236264 crew  capricia
pi_185760343
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:11 schreef Bensel het volgende:

[..]

Hoeveel procent heeft o[p het CDA gestemd. Of op de VVD? Juist, minder dan er op de FVD gestemd hebben.
Daar heb ik ook geen commentaar op. Ging mij meer omdat er gesteld werd dat dit “de wraak van de bevolking” zou zijn.
En dan vooral “de” bevolking.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185760344
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er mogen geen windmolens meer mogen geplaatst in Gelderland en de provincie moet zich richten op haar kerntaken.

Oke.......
Heel goed. Windmolens zijn verschrikkelijk.
pi_185760365
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jazeker. En de partij wil zelfs in het college van GS gaan zitten.
Laat ze dat maar doen, ben wel benieuwd welke toppers komen bovendrijven.
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 09:25:43 #90
236264 crew  capricia
pi_185760374
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waar stel ik dat precies?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185760380
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:23 schreef MakkieR het volgende:
Persoonlijk denk ik niet dat Forum veel gaat doen in de eerste kamer, ik zie ze niet zomaar samenwerken met de coalitie, ik vraag me trouwens wel af, nu Forum de grootste is, heb je dan ook een soort formeren waarbij Forum de leidersrol krijgt zoals in de tweede kamer? Dus met een gekozen formateur?
Nee, in de eerste kamer heb je geen coalities.

En ik denk dat op sommige punten het kabinet best met FvD kan samenwerken. FvD stemde bijvoorbeeld voor de WAB (wet over minder flexibilisering arbeidsmarkt). Dat zijn grote wetten, zeer belangrijk voor het kabinet.
pi_185760384
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Heel goed. Windmolens zijn verschrikkelijk.
We planten gewoon een paar kerncentrales in Amsterdam, probleem opgelost :P
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:26:16 #93
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185760386
quote:

[..]

Hahaha, jij denkt serieus dat dit de piek is?

Je hebt nog helemaal niets gezien. :D
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:26:43 #94
8369 speknek
Another day another slay
pi_185760400
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:23 schreef MakkieR het volgende:
Bij de provinciebesturen wel, bij de eerste kamer wordt er niet geformeerd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185760432
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Waar stel ik dat precies?
Waar stel ik dat jij dat stelt? :P
Het was een aanvulling.
pi_185760434
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom zouden we ervan uit moeten gaan dat FvD stabiel blijft. :? Het is in de provincie een nieuwe club, die overal tegenaan probeert te schoppen en die ineens explosief gegroeid is. Perfecte combinatie om alles behalve stabiel te zijn.

quote:
Ondanks dat ik er ook geen fan van ben, heeft de VVD (terwijl ze regeren) amper ingeleverd deze verkiezing en heeft GL bijna 5% winst. Dan doen ze toch iets goed zou je zeggen?
Robert Moog died for our synths
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 09:30:01 #97
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_185760454
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Hahaha, jij denkt serieus dat dit de piek is?

Je hebt nog helemaal niets gezien. :D
Waar baseer je dit precies op?

Wat is FvD eigenlijk van plan in de provincies?
4045
onlogisch
pi_185760456
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Bij de provinciebesturen wel, bij de eerste kamer wordt er niet geformeerd.
Hoe zit het dan met de voorzitter van de eerste kamer, dat is toch een VVDer? mag die dan aanblijven? (sorry ben niet zo thuis met al die politieke huisregels )
pi_185760475
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:30 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Hoe zit het dan met de voorzitter van de eerste kamer, dat is toch een VVDer? mag die dan aanblijven? (sorry ben niet zo thuis met al die politieke huisregels )
Zij stopt sowieso eind mei.
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:31:23 #100
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185760481
"Schemer", "Uil van Minerva".

Mijn fascisme alarm ging alweer in alle hevigheid af. Hij verwijst nog net niet direct naar "Der Untergang des Abendlandes", maar Heilige Scheisse zeg!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')