Ga weg, D66 is gewoon links, ze roepen dat ze midden zijn maar het is gewoon een gematigd Groenlinks. Ze werden gisteren ook bij links geschaard door de NOS.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
D66 is geen links, dat weet je best.
Maar zelfs al zou ik je dat geven, hoe zie jij een coalitie met FvD voor je, met als gegeven dat CDA en PVV niet samen kunnen?
Ja want die partijen zijn uitwisselbaarquote:Op donderdag 21 maart 2019 09:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
FvD stijgt 12 zetels PVV verliest er 4, nou je hoeft geen kei in rekenen te zijn om te zien dat FvD niet al haar stemmen weghaalt bij de PVV.
Links is niks gestegen gister, de winst van Groenlinks is te danken aan de krimp van D66 zoals die partijen al jaren stuivertje wisselen, 4 zetels erbij 4 zetels eraf is geen winst.
Hoeveel procent heeft o[p het CDA gestemd. Of op de VVD? Juist, minder dan er op de FVD gestemd hebben.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoeveel procent van de bevolking heeft FvD gestemd dan?
Dat kan prima. Sterker nog, er wordt al eeuwenlang een significante minderheid genegeerd. Dat is het hele idee achter coalities met een meerderheid.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Maar je kan 21% van de kiezers ook niet negeren.
Juist wel, zo werkt een democratie. Je moet een meerderheid vinden. Als 21 procent iets vindt, maar 79 procent vindt totaal iets anders, dan moet je die 21 procent negeren anders doe je geen recht aan de uitslag.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Maar hoe denk jij over de winst van FvD? welke analyse laat jij daarop los?quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook een beetje het vertekende beeld dat het versnipperde landschap geeft. We leven niet meer in de tijden waar één partij 30+ procent van de stemmen haalt. Je kunt wel de grootste zijn met een kleine 15%, maar als je prat gaat op mijlenver van de rest af staan, dan is het kennelijk 85% versus 15% voor jou ideeën.
Dat kan prima.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij niet helemaal waar deze verkiezingen om draaiden. In de Eerste Kamer worden geen coalities gevormd, maar wetten getoetst. FvD wordt niet uitgesloten, want er wordt geen nieuw kabinet geformeerd. De partij staat niet plotseling aan het roer, aangezien dat niet de taak is van de Eerste Kamer.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
En dat hebben ze nu gemerkt, ik heb bijvoorbeeld FvD gestemd omdat de PVV al jaren genegeerd werd. Die groep wat ze proberen te negeren wordt maar groter en groter, daar kunnen ze niet omheen. FvD is vanuit het niets de grootste, ga je de grootste partij, de grootste groep uitsluiten? Of ga je eens luisteren naar hun punten, kappen met het verketteren van die groep en ook hun zorgen serieus nemen? Of je nu fan bent of niet van FvD, het een populistisch clubje vindt of niet, ze zijn de grootste, zijn de grootste winnaar en mensen willen iets anders.
Groenlinks is 4 zetels gestegen, maar D66 is 4 zetels gezakt, dus waar zit de winst daar? Het zijn gewoon mensen die zijn overgestapt omdat die twee partijtjes grotendeels hetzelfde zijn.
Ik denk niet dat je hier een logica moet zoeken, maar eerder onvrede.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:13 schreef greatgonzo het volgende:
Wel geinig dat FvD in Groningen toch een gedeelde 1e plaats heeft met GL en PVDA...
We hoeven toch niet van het gas af en klimaatverandering is een HOAX??
Ik snap die kiezers daar niet...
Iemand op Fok! heeft voor mij geduid dat het FvD tenminste op komt voor de bevolking, vandaar.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:13 schreef greatgonzo het volgende:
Wel geinig dat FvD in Groningen toch een gedeelde 1e plaats heeft met GL en PVDA...
We hoeven toch niet van het gas af en klimaatverandering is een HOAX??
Ik snap die kiezers daar niet...
Maar het is nog te weinig. Het is geen dikke meerderheid. Maar we gaan zien wat er de komende maanden gaat gebeuren. Als er weer niets veranderd en FvD wordt genegeerd dan zullen er bij de volgende verkiezingen misschien nog meer mensen overstappen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:12 schreef Ludachrist het volgende:
Al die mensen hier die niet begrijpen dat het Volk zich niet langer laat negeren.
Juist ja, proteststemmen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:11 schreef -0- het volgende:
[..]
Ja want die partijen zijn uitwisselbaar
Groot deel van fvd stemmen zijn natuurlijk ook gewoon pure proteststemmen.
Ik hoop op een absolute meerderheid, dan kunnen wij pas echt naar het front om ons boreaal Europa te verdedigen tegen de auto-immuunziekte die het land al jarenlang teistertquote:Op donderdag 21 maart 2019 09:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Maar het is nog te weinig. Het is geen dikke meerderheid. Maar we gaan zien wat er de komende maanden gaat gebeuren. Als er weer niets veranderd en FvD wordt genegeerd dan zullen er bij de volgende verkiezingen misschien nog meer mensen overstappen.
Correct. Nu is het natuurlijk wel zo dat provenciele verkiezingen , waarschijnlijk ook wel iets zeggen over de landelijke.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij niet helemaal waar deze verkiezingen om draaiden. In de Eerste Kamer worden geen coalities gevormd, maar wetten getoetst. FvD wordt niet uitgesloten, want er wordt geen nieuw kabinet geformeerd. De partij staat niet plotseling aan het roer, aangezien dat niet de taak is van de Eerste Kamer.
Je kunt op z'n hoogst hopen dat FvD in een paar provincies gaat meebesturen.
SP heeft een aantal provincies mee geregeerd en dat beroerd gedaan. Steeds ruzie geschopt en soms zelfs actie gevoerd tegen hun eigen coalitie.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:15 schreef Gehenna het volgende:
Wat een uitslag zeg, had verwacht dat FvD wel een aantal zeteltjes zou krijgen, maar niet zoveel.
Blijft vreemd, hun grote stokpaartjes heb je niet zoveel aan in de provincie zou je denken?
En ook vreemd: had verwacht dat hun zetels vooral bij de PVV, D66 en VVD weggesnoept zouden zijn, maar de VVD lijkt er amper minder te hebben gekregen.
En de SP lijkt de grootste verliezerterwijl mij dat juist een partij voor in de provincie leek, met hun oog op zorg, huurwoningen en sociale opvang etc. Waar komt de onvrede bij die partij ineens weg?
Ja huurwoningen en sociale opvang voor asielzoekers en immigranten. Zelfs de Nederlandse armoedzaaiers zien dat dat niet gaat werken.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:15 schreef Gehenna het volgende:
En de SP lijkt de grootste verliezerterwijl mij dat juist een partij voor in de provincie leek, met hun oog op zorg, huurwoningen en sociale opvang etc. Waar komt de onvrede bij die partij ineens weg?
Ik hoop maar dat die proteststemmen maar niet door dreunen over 2 jaar. Brexitleavers zijn ook proteststemmen geweest. We zien wat voor een puinbak dat is geworden.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:11 schreef -0- het volgende:
[..]
Ja want die partijen zijn uitwisselbaar
Groot deel van fvd stemmen zijn natuurlijk ook gewoon pure proteststemmen.
Hangt er m.i. nog wel een beetje vanaf wat voor mensen ze in de provincie en EK weten te plaatsen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Correct. Nu is het natuurlijk wel zo dat provenciele verkiezingen , waarschijnlijk ook wel iets zeggen over de landelijke.
Kans is klein dat FvD het bij de volgende landelijke verkiezingen slecht gaat doen.
De SP heeft in mijn ogen een groot Immigratie probleem, men heeft daar niet een goed antwoord op hoe men dit effectief wil aanpakken. Veel kiezers in mijn omgeving zoeken een SP met een streng immigratie beleid, die zie je nu springen van de PVV naar Forum.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:15 schreef Gehenna het volgende:
Wat een uitslag zeg, had verwacht dat FvD wel een aantal zeteltjes zou krijgen, maar niet zoveel.
Blijft vreemd, hun grote stokpaartjes heb je niet zoveel aan in de provincie zou je denken?
En ook vreemd: had verwacht dat hun zetels vooral bij de PVV, D66 en VVD weggesnoept zouden zijn, maar de VVD lijkt er amper minder te hebben gekregen.
Ben eerder bang dat ze de 'we worden genegeerd' kaart gaan spelen en vervolgens nog groter worden. Het is te hopen dat ze in een aantal provincies gaan meebesturen, dat wordt één grote shitshow.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:17 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat die proteststemmen maar niet door dreunen over 2 jaar. Brexitleavers zijn ook proteststemmen geweest. We zien wat voor een puinbak dat is geworden.
Gelukkig piekt FvD nu, en aangezien ze weinig voor elkaar gaan krijgen in de 1e kamer heb ik goede hoop dat ze daarop afgerekend gaan worden tijdens de 2e kamer verkiezingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |