Hier zijn speech:quote:"Wij zijn het product van 350.000 jaar revolutie. Wij zijn dragers en erfgenamen van de grootste beschaving die ooit heeft bestaan. Wij zijn naar het front geroepen omdat het moet, omdat het land ons nodig heeft."
Thierry Baudet, 20 maart 2019
quote:D66 verliezer in vrijwel alle gemeenten
Vier jaar geleden boekte D66 een grote winst bij de Statenverkiezingen, maar op gisteren was dat helemaal anders. De partij leed nederlaag na nederlaag na nederlaag.
Enkele tientallen gemeenten hebben nog geen uitslag doorgegeven aan de Verkiezingsdienst van persbureau ANP. Maar de ongeveer 300 uitslagen die tot nu toe bekend zijn, zijn vrijwel zonder uitzondering negatief voor D66.
In Venray stijgt de partij van 11,5 procent naar 12,6 procent. Op Urk stijgt de partij van twaalf naar vijftien stemmen, wat betekent dat de partij op 0,2 procent blijft staan. In alle andere gemeenten zakt D66.
Idd, Ze mogen niet klagen. Ook ik had hardere cijfers verwacht.quote:Op donderdag 21 maart 2019 08:29 schreef Hanca het volgende:
En toch valt het voor D66 mee. Ze hebben de afgelopen 2 jaar het referendum en de sleepwet moeten slikken en vrijwel niets bereikt op medisch-etisch gebied. Ik denk dat ze op een halvering rekenden.
Orgaan donatie?quote:Op donderdag 21 maart 2019 08:29 schreef Hanca het volgende:
En toch valt het voor D66 mee. Ze hebben de afgelopen 2 jaar het referendum en de sleepwet moeten slikken en vrijwel niets bereikt op medisch-etisch gebied. Ik denk dat ze op een halvering rekenden.
D'66 wilde zelf van het raadgevend referendum af. Zij willen een correctief (bindend) referendum.quote:Op donderdag 21 maart 2019 08:29 schreef Hanca het volgende:
En toch valt het voor D66 mee. Ze hebben de afgelopen 2 jaar het referendum en de sleepwet moeten slikken
Klopt, dat weet ik. Zelfs op last van hun leden.quote:Op donderdag 21 maart 2019 08:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
D'66 wilde zelf van het raadgevend referendum af. Zij willen een correctief (bindend) referendum.
Orgaandonatie heb je gelijk in, maar ik denk dat dat toch ook als iets a-politieks wordt gezien (dat verkondigde D66 ook) en niet echt als een grote zege van D66.quote:
hear hearquote:Op donderdag 21 maart 2019 08:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Gefeliciteerd aan alle FvD'ers, en RIP aan de nabestaanden.
heeeel erg engquote:Op donderdag 21 maart 2019 07:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
GL heeft nu 9 zetels, dus dat klimaatakkoord komt er wel.
Ps. Is die Baudet eigenlijk niet een heel eng mannetje?
Heb me er eerder nooit in verdiept, maar hoor dat hij wel enge dingen zegt.
quote:De provincie gaat zich alleen nog bezighouden met de kerntaken
Commissaris van de Koning wordt gekozen door de bevolking
Alleen gemeentelijke fusies als de bewoners daar voor zijn
quote:Het tempo van de woningbouw versnellen
Bouwtempo omhoog
Bureaucratische blokkades daadkrachtig aanpakken
quote:Provincie terug naar de kerntaken
Lagere provinciale belastingen
Snoeien in subsidies
er komt een punt dat niet meer kan , hoe graag ze ook zouden willenquote:Op donderdag 21 maart 2019 08:54 schreef theunderdog het volgende:
Maakt natuurlijk niets uit. De linkse coalitie zal gewoon door blijven denderen. FvD zal net als de PVV worden genegeerd.
Volgens mij willen VVD en CDA niets liever dan even regeren met FvD.quote:Op donderdag 21 maart 2019 08:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er komt een punt dat niet meer kan , hoe graag ze ook zouden willen
Dat denk ik ookquote:Op donderdag 21 maart 2019 08:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij willen VVD en CDA niets liever dan even regeren met FvD.
Welnee. We zijn Nederland. Geen Frankrijk of land in het Oostblok.quote:Op donderdag 21 maart 2019 08:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er komt een punt dat niet meer kan , hoe graag ze ook zouden willen
de wraak van de bevolking zal dan alleen maar groeien
Dan wens ik ze succes, wat denk je wat erover 2 jaar dan gebeurd? Worden ze nog groter, en dan ook nog zoveel macht in de eerste kamer, dat gaat lachen worden.quote:Op donderdag 21 maart 2019 08:54 schreef theunderdog het volgende:
Maakt natuurlijk niets uit. De linkse coalitie zal gewoon door blijven denderen. FvD zal net als de PVV worden genegeerd.
Welnee. Daar komen ze nooit uit.quote:Op donderdag 21 maart 2019 08:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij willen VVD en CDA niets liever dan even regeren met FvD.
Jetten is niet zo relevant. VVD en CDA zijn samen met de PVV toch de voornaamste slachtoffers van zetelwinst voor FvD. Als die partijen nu steun ter linkerzijde gaan zoeken, dan biedt dat alleen maar meer kans voor de partijen rechts van hen om zetels af te snoepen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 08:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat denk ik ook
liever dan met de drammer robot jetten
Wat een onzin. Ze konden ook de PVV vrijwel volledig negeren.quote:Op donderdag 21 maart 2019 08:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dan wens ik ze succes, wat denk je wat erover 2 jaar dan gebeurd? Worden ze nog groter, en dan ook nog zoveel macht in de eerste kamer, dat gaat lachen worden.
Ze kunnen niet om de FvD heen, Nederland maakt een ruk naar rechts, rechts is de grootste Nederland wil geen links, geen klimaat gedram, meer veiligheid en minder immigratie. Als ze dit signaal negeren dan zijn ze werkelijk niet geïnteresseerd in de burger.
kloptquote:Op donderdag 21 maart 2019 08:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dan wens ik ze succes, wat denk je wat erover 2 jaar dan gebeurd? Worden ze nog groter, en dan ook nog zoveel macht in de eerste kamer, dat gaat lachen worden.
Ze kunnen niet om de FvD heen, Nederland maakt een ruk naar rechts, rechts is de grootste Nederland wil geen links, geen klimaat gedram, meer veiligheid en minder immigratie.
Als ze dit signaal negeren dan zijn ze werkelijk niet geïnteresseerd in de burger.
Nederland maakt net zo hard een ruk naar links, GL is ook de grote winnaar, PvdA krabbelt weer op. Alleen de SP wordt kleiner, maar dat maakt de kans op linkse regeringspartijen juist groter: SP was nooit echt een optie, GL en PvdA wel en die hoeven minder bang te zijn voor de SP.quote:Op donderdag 21 maart 2019 08:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ze kunnen niet om de FvD heen, Nederland maakt een ruk naar rechts, rechts is de grootste Nederland wil geen links, geen klimaat gedram, meer veiligheid en minder immigratie. Als ze dit signaal negeren dan zijn ze werkelijk niet geïnteresseerd in de burger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |