abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185759536
Het is vandaag 20 maart oftewel verkiezingsdag. Stemmen kan vanaf 7 uur tot vanavond 21 uur. Waarna de uitslagenavond begint.

Bespreek in dit topic alles over de gang van zaken vandaag.

Opkomstcijfers:

https://www.opkomstenuitslag.nl/

Stream:
http://forum-fok.digidip.(...)0427%2F3%2F25%23live

Uitslagen Nederland in kaart:
https://nos.nl/artikel/22(...)tenverkiezingen.html

FvD grote winnaar:
quote:
"Wij zijn het product van 350.000 jaar revolutie. Wij zijn dragers en erfgenamen van de grootste beschaving die ooit heeft bestaan. Wij zijn naar het front geroepen omdat het moet, omdat het land ons nodig heeft."
Thierry Baudet, 20 maart 2019
Hier zijn speech:
pi_185759558
quote:
D66 verliezer in vrijwel alle gemeenten
Vier jaar geleden boekte D66 een grote winst bij de Statenverkiezingen, maar op gisteren was dat helemaal anders. De partij leed nederlaag na nederlaag na nederlaag.

Enkele tientallen gemeenten hebben nog geen uitslag doorgegeven aan de Verkiezingsdienst van persbureau ANP. Maar de ongeveer 300 uitslagen die tot nu toe bekend zijn, zijn vrijwel zonder uitzondering negatief voor D66.

In Venray stijgt de partij van 11,5 procent naar 12,6 procent. Op Urk stijgt de partij van twaalf naar vijftien stemmen, wat betekent dat de partij op 0,2 procent blijft staan. In alle andere gemeenten zakt D66.
pi_185759607
En toch valt het voor D66 mee. Ze hebben de afgelopen 2 jaar het referendum en de sleepwet moeten slikken en vrijwel niets bereikt op medisch-etisch gebied. Ik denk dat ze op een halvering rekenden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185759619
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:29 schreef Hanca het volgende:
En toch valt het voor D66 mee. Ze hebben de afgelopen 2 jaar het referendum en de sleepwet moeten slikken en vrijwel niets bereikt op medisch-etisch gebied. Ik denk dat ze op een halvering rekenden.
Idd, Ze mogen niet klagen. Ook ik had hardere cijfers verwacht.
pi_185759622
quote:
Orgaan donatie?
Wietwet?
speak only if it improves the silence.
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:35:07 #6
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185759652
quote:
En toch valt het voor D66 mee. Ze hebben de afgelopen 2 jaar het referendum en de sleepwet moeten slikken
D'66 wilde zelf van het raadgevend referendum af. Zij willen een correctief (bindend) referendum.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185759670
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

D'66 wilde zelf van het raadgevend referendum af. Zij willen een correctief (bindend) referendum.
Klopt, dat weet ik. Zelfs op last van hun leden.
Maar toch kwam het over als een verlies.

Ik denk dat maar 1/3e verlies echt veel beter is dan waar ze op durfden hopen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185759713
Wouter de Winther op NPO 1 bij WNL enorm kritisch op Baudet terwijl hij tot gisteren de grootste ambassadeur was.
AFCA!
pi_185759773
Maar goed, uiteindelijk ben ik nog best tevreden over deze uitslag. CU (mijn partij) wint wat zetels en net zo belangrijk: het land blijft prima regeerbaar. Nu met de huidige coalitie die maar 1 partner hoeft te zoeken (GL, PvdA en op arbeidsmarktgebied misschien soms FvD, die stemden voor de WAB). En ook na dit kabinet, een meerderheid in de eerste kamer is wel te vinden.
pi_185759784
Goede uitslag.
pi_185759791
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:32 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Orgaan donatie?
Wietwet?
Orgaandonatie heb je gelijk in, maar ik denk dat dat toch ook als iets a-politieks wordt gezien (dat verkondigde D66 ook) en niet echt als een grote zege van D66.

De wietwet is er nog niet, dus daar plukken ze nog geen vruchten van.
pi_185759795
Gefeliciteerd aan alle FvD'ers, en RIP aan de nabestaanden.
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:49:29 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_185759802
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Gefeliciteerd aan alle FvD'ers, en RIP aan de nabestaanden.
hear hear

https://forumvoordemocratie.nl/provincies/utrecht/wonen-ut

minder provincie bureaucratie en meer woningen

quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
GL heeft nu 9 zetels, dus dat klimaatakkoord komt er wel.

Ps. Is die Baudet eigenlijk niet een heel eng mannetje?
Heb me er eerder nooit in verdiept, maar hoor dat hij wel enge dingen zegt.
heeeel erg eng

quote:
De provincie gaat zich alleen nog bezighouden met de kerntaken
Commissaris van de Koning wordt gekozen door de bevolking
Alleen gemeentelijke fusies als de bewoners daar voor zijn
quote:
Het tempo van de woningbouw versnellen
Bouwtempo omhoog
Bureaucratische blokkades daadkrachtig aanpakken
quote:
Provincie terug naar de kerntaken
Lagere provinciale belastingen
Snoeien in subsidies
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_185759856
Maakt natuurlijk niets uit. De linkse coalitie zal gewoon door blijven denderen. FvD zal net als de PVV worden genegeerd.
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:54:46 #15
323876 michaelmoore
pi_185759861
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:54 schreef theunderdog het volgende:
Maakt natuurlijk niets uit. De linkse coalitie zal gewoon door blijven denderen. FvD zal net als de PVV worden genegeerd.
er komt een punt dat niet meer kan , hoe graag ze ook zouden willen

de wraak van de bevolking zal dan alleen maar groeien
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_185759870
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Volgens mij willen VVD en CDA niets liever dan even regeren met FvD.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:56:05 #17
323876 michaelmoore
pi_185759878
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat denk ik ook
liever dan met de drammer robot jetten

er gaat wel weer gebouwd worden
pi_185759905
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

de wraak van de bevolking zal dan alleen maar groeien
Welnee. We zijn Nederland. Geen Frankrijk of land in het Oostblok.

Wij zullen het altijd blijven pikken.
pi_185759908
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:54 schreef theunderdog het volgende:
Dan wens ik ze succes, wat denk je wat erover 2 jaar dan gebeurd? Worden ze nog groter, en dan ook nog zoveel macht in de eerste kamer, dat gaat lachen worden.

Ze kunnen niet om de FvD heen, Nederland maakt een ruk naar rechts, rechts is de grootste Nederland wil geen links, geen klimaat gedram, meer veiligheid en minder immigratie. Als ze dit signaal negeren dan zijn ze werkelijk niet geïnteresseerd in de burger.
pi_185759913
'De wraak van de bevolking', tijd om ze naar het front te roepen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185759917
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Welnee. Daar komen ze nooit uit.
pi_185759926
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat denk ik ook
liever dan met de drammer robot jetten
Jetten is niet zo relevant. VVD en CDA zijn samen met de PVV toch de voornaamste slachtoffers van zetelwinst voor FvD. Als die partijen nu steun ter linkerzijde gaan zoeken, dan biedt dat alleen maar meer kans voor de partijen rechts van hen om zetels af te snoepen.

Meeregeren neutraliseert het "wij versus de rest" argument en je kunt het wel aan CDA en VVD overlaten om zaken in de schoenen van coalitiepartners te schuiven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_185759928
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dan wens ik ze succes, wat denk je wat erover 2 jaar dan gebeurd? Worden ze nog groter, en dan ook nog zoveel macht in de eerste kamer, dat gaat lachen worden.

Ze kunnen niet om de FvD heen, Nederland maakt een ruk naar rechts, rechts is de grootste Nederland wil geen links, geen klimaat gedram, meer veiligheid en minder immigratie. Als ze dit signaal negeren dan zijn ze werkelijk niet geïnteresseerd in de burger.
Wat een onzin. Ze konden ook de PVV vrijwel volledig negeren.
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:00:25 #24
323876 michaelmoore
pi_185759931
quote:

[..]

Ze kunnen niet om de FvD heen, Nederland maakt een ruk naar rechts, rechts is de grootste Nederland wil geen links, geen klimaat gedram, meer veiligheid en minder immigratie.
Als ze dit signaal negeren dan zijn ze werkelijk niet geïnteresseerd in de burger.
klopt

woningbouw en de provincie macht fors inperken
pi_185759943
quote:

[..]

Nederland maakt net zo hard een ruk naar links, GL is ook de grote winnaar, PvdA krabbelt weer op. Alleen de SP wordt kleiner, maar dat maakt de kans op linkse regeringspartijen juist groter: SP was nooit echt een optie, GL en PvdA wel en die hoeven minder bang te zijn voor de SP.

CDA gaat echt nooit meer met de PVV regeren, dus een coalitie met FvD is voorlopig (met de huidige eerste kamer) geen optie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')