Ah, daar zijn de eerste BNW-mensen alweer!quote:Op maandag 18 maart 2019 11:58 schreef DoeMakkelijk het volgende:
Ik heb het idee dat dit veel groter is dan we nu te horen krijgen.
Vier schutters kwam alleen van wat getuigen, die zitten er wel vaker naast in alle hectiek. Lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat het er vier waren.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:58 schreef Simmertje het volgende:
4 mannen die op 1 vrouw schieten? Dat klinkt juist weer niet als terrorisme, je zou dan verwachten dat ze gaan lopen 'sprayen' in de hele tram.
Mijn vest is ook kogelvrij.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:56 schreef NoXia het volgende:
[ afbeelding ]twitter:rolfbakker twitterde op maandag 18-03-2019 om 11:50:41Rapid response team kleedt zich om in kogelvrije vesten en hele grote geweren onder mijn raam. #utrecht #24Oktoberplein https://t.co/dckpYw5wT0 reageer retweet
Dit.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:58 schreef DoeMakkelijk het volgende:
Ik heb het idee dat dit veel groter is dan we nu te horen krijgen.
Nouja dat er daadwerkelijk geschoten is is wel duidelijk, maar het is telkens wel heel toevallig dat dit soort shit altijd plaatsvind enkele dagen voor verkiezingen. Zie bijv. de komst van die Turk net voor de verkiezingen etc.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:59 schreef Messina het volgende:
[..]
Ah, daar zijn de eerste BNW-mensen alweer!
Als er meerdere gewonden zijn dan lijkt me dat ze dat ook gedaan hebben.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:58 schreef Simmertje het volgende:
4 mannen die op 1 vrouw schieten? Dat klinkt juist weer niet als terrorisme, je zou dan verwachten dat ze gaan lopen 'sprayen' in de hele tram.
KILL 4 WATERSCHAPquote:Op maandag 18 maart 2019 12:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nouja dat er daadwerkelijk geschoten is is wel duidelijk, maar het is telkens wel heel toevallig dat dit soort shit altijd plaatsvind enkele dagen voor verkiezingen. Zie bijv. de komst van die Turk net voor de verkiezingen etc.
Lijkt me ook niet idd. En dan ga je allerlei vergaderingen in Den Haag ook niet onderbreken.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:00 schreef La_Moustache het volgende:
Calimiteitenhospitaal geopend, 3 traumaheli's naar Utrecht. Heel veel politie, terreureenheden. Dit lijkt me geen afrekening.
Wil je impliceren dat Nederland komst van Fatma Betul Sayan Kaya heeft geregeld ja?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nouja dat er daadwerkelijk geschoten is is wel duidelijk, maar het is telkens wel heel toevallig dat dit soort shit altijd plaatsvind enkele dagen voor verkiezingen. Zie bijv. de komst van die Turk net voor de verkiezingen etc.
Inderdaad. Natuurlijk sluit je het niet gelijk uit, maar het maakt het niet gelijk waarschijnlijk.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:59 schreef Sanddr het volgende:
[ afbeelding ]
Dit geeft uitstekend weer hoe de media (of ik) sommige informatie verkeerd interpreteren.
Niks BNW, gewoon trage berichtgeving. Spreek je vanavond weer en dan zul je zien dat ik gelijk had.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:59 schreef Messina het volgende:
[..]
Ah, daar zijn de eerste BNW-mensen alweer!
In dit soort gevallen lijkt het me logischer om eerst alle mogelijke verdachten en mensen die meer informatie zouden kunnen hebben op te pakken. Stel dat het een terroristische aanslag is, dan wil je die zo snel mogelijk de kop in drukken.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
"bekent" ???
Wou je zeggen dat de politie in Turkije/Rusland de zaak beter in de hand heeft dan in Nederland.
Het lijkt met toch logisch dat je eerst afwacht wie het heeft gedaan voordat je als een dolle de eerste de beste omstander in de kraag vat. En dan ook nog eens de familie erbij....
In een volle tram is het moeilijker om alleen je slachtoffer te raken dan om per ongeluk wat extra mensen te raken, zou ik zeggen.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als er meerdere gewonden zijn dan lijkt me dat ze dat ook gedaan hebben.
Ja het kwam Rutte wel heel goed uit namelijk.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wil je impliceren dat Nederland komst van Fatma Betul Sayan Kaya heeft geregeld ja?
In die landen is het vinden van de dader veel eenvoudiger.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wou je zeggen dat de politie in Turkije/Rusland de zaak beter in de hand heeft dan in Nederland.
Het lijkt met toch logisch dat je eerst afwacht wie het heeft gedaan voordat je als een dolle de eerste de beste omstander in de kraag vat. En dan ook nog eens de familie erbij....
BNW is meer jouw plek danquote:Op maandag 18 maart 2019 12:01 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja het kwam Rutte wel heel goed uit namelijk.
twitter:madelonmeester twitterde op maandag 18-03-2019 om 11:55:46@rolfbakker Oké, we zijn op zoek naar ooggetuigen namelijk. Maar je hebt niks gezien? reageer retweet
twitter:madelonmeester twitterde op maandag 18-03-2019 om 11:59:23@rolfbakker Oké, zoeken we verder reageer retweet
Ik heb ook een heel groot geweer overal bij me.quote:
Mwa of wat wij lezen is bnw. Is maar net wat je wilt zien. Kijk eens de moord op Fortuyn docu op Youtube dan snap je mijn reden om dat te denken.quote:
Overduidelijk ja?quote:
He, relnicht, even niet stoken joh.quote:
Dat zal die vrouw wel zijn dan die tegen die 4 man zei: "Ik heb niets gedaan". Die heeft 10 kogels ontvangen.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:02 schreef Ryan3 het volgende:
Naast de tram ligt een lichaam onder een wit laken.
[ afbeelding ]
Echt, één schietpartij in Utrecht maar het binnenhof wordt meteen zichtbaar beveiligd... Kom op zeg... wanneer komt de eerste VVD-er met de opmerking dat er meer geld voor veiligheid moet komen?quote:Op maandag 18 maart 2019 11:58 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Er komen weer verkiezingen aan. Altijd zo toevallig he dit soort dingen.
Jeroen Wielaarts is slechte live-verslaggever. Hij weet live niet hoe hij moet formuleren.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:01 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Goh, radio 1 meldt dat er weinig meer leven in het lijk zit.
Ik vind zulke foto's altijd zo erg. Ik denk dan: Je zult je partner/ouder/kind denken te herkennen.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:02 schreef Ryan3 het volgende:
Naast de tram ligt een lichaam onder een wit laken.
[ afbeelding ]
Ja, die herken je ook echt op zo'n fotoquote:Op maandag 18 maart 2019 12:04 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik vind zulke foto's altijd zo erg. Ik denk dan: Je zult je partner/ouder/kind denken te herkennen.
Of 18 maart plein. Misschien na vandaag. Wie weet.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
17 November plein was logischer geweest.
gewoon alledrie sturen, kijken wie het eerste aankomt dusquote:Op maandag 18 maart 2019 11:57 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
We zitten hier in Utrecht ook op de grens tussen de drie Lifeliner-regio's.
https://nos.nl/artikel/22(...)ristisch-motief.htmlquote:In een tram in Utrecht zijn meerdere gewonden gevallen door schoten. Onduidelijk is nog wat er precies is gebeurd, maar de politie houdt rekening met een terroristisch motief.
De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid volgt de gebeurtenissen op de voet. Premier Rutte heeft het coalitieoverleg onderbroken en spreekt van "een verontrustende situatie".
wat is dit nou weer voor opmerking?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:06 schreef Poepz0r het volgende:
Hopelijk loopt die gek niet bijv Capgemeni binnen ofzo dan heb je de poppen helemaal aan het dansen.
Hadden ze van de week heel Urk preventief moeten arresteren of zo?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:01 schreef butz0rs het volgende:
[..]
In dit soort gevallen lijkt het me logischer om eerst alle mogelijke verdachten en mensen die meer informatie zouden kunnen hebben op te pakken. Stel dat het een terroristische aanslag is, dan wil je die zo snel mogelijk de kop in drukken.
twitter:christiaanpe twitterde op maandag 18-03-2019 om 11:54:44Getuige schietpartij tegen @nrc: "Ik zat achterin de tram. Hij schoot om zich heen, maar leek te mikken op mensen die op de bankjes zaten - iedereen dook weg” https://t.co/bSINM36QlP reageer retweet
Zit je net iets dichterbij dan ik.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:02 schreef speknek het volgende:
Komt wel heel dichtbij zo.
Ik bedoel, 100 meter.
Wat een horror weer. Je zal er maar net in zitten.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:07 schreef Ryan3 het volgende:
twitter:christiaanpe twitterde op maandag 18-03-2019 om 11:54:44Getuige schietpartij tegen @:nrc: "Ik zat achterin de tram. Hij schoot om zich heen, maar leek te mikken op mensen die op de bankjes zaten - iedereen dook weg” https://t.co/bSINM36QlP reageer retweet
Kanaleneiland.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:06 schreef Ketchupcurry het volgende:
Wellicht een 'bekend persoon' die neergeschoten is, dat ze daarom zo opschalen? Gezien ze ook zo gericht hebben geschoten?
Idd. Een tram ook, je kan geen kant opquote:Op maandag 18 maart 2019 12:08 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Wat een horror weer. Je zal er maar net in zitten.
quote:Op maandag 18 maart 2019 12:08 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Kanaleneiland.
Als er daar al bekende personen komen dan zijn het bekenden uit het programma 'opsporing verzocht'
Nog allahu akbar geroepen?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:08 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Wat een horror weer. Je zal er maar net in zitten.
twitter:nourdeenw twitterde op maandag 18-03-2019 om 12:06:32‼️MOGELIJKE TERREURDAAD UTRECHT ‼️ALLE MOSKEEEN IN/OM UTRECHT NU LOCKDOWN OP LAST VAN DE POLITIE ‼️STAY SAFE EVERYBODY ‼️ reageer retweet
Alleen als ze hoofddoekjes dragenquote:Op maandag 18 maart 2019 12:04 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik vind zulke foto's altijd zo erg. Ik denk dan: Je zult je partner/ouder/kind denken te herkennen.
CAPSLOCK HALLOquote:Op maandag 18 maart 2019 12:09 schreef Odaiba het volgende:
twitter:nourdeenw twitterde op maandag 18-03-2019 om 12:06:32‼️MOGELIJKE TERREURDAAD UTRECHT ‼️ALLE MOSKEEEN IN/OM UTRECHT NU LOCKDOWN OP LAST VAN DE POLITIE ‼️STAY SAFE EVERYBODY ‼️ reageer retweet
quote:Op maandag 18 maart 2019 12:09 schreef Odaiba het volgende:
Voor wie?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:04 schreef Infection het volgende:
Komt wel goed uit zo net voor de verkiezingen...
Komt wel dichtbij nu.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:09 schreef westwoodblvd het volgende:
Bizar dit. Ik zat vanmorgen nog in die tram onderweg naar werk.
Ja, ik wacht toch maar op een betrouwbare bronquote:Op maandag 18 maart 2019 12:09 schreef Odaiba het volgende:
Nog meer beveiligen + nog meer privacy opgeven. Ze moeten immers alles weten etc etc, vul zelf in.quote:
De waterschappen zullen hier goed garen bij spinnenquote:
En hoe zou je dat moeten weten? Het is of een zeer slordige afrekening, of een aanslag.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:09 schreef La_Moustache het volgende:
Je gaat toch niet allemaal heli's sturen, live-verslagen doen, coalitieoverleg afbreken als het een afrekening is.
Er zijn meerdere gewonden en de politie kan niet heel snel bepalen hoe of wat zonder wat meer onderzoek, dus ik snap wel dat je dan rekening houdt met het ergste scenario.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:09 schreef La_Moustache het volgende:
Je gaat toch niet allemaal heli's sturen, live-verslagen doen, coalitieoverleg afbreken als het een afrekening is.
Normaal gesproken niet, maar misschien vanwege de timing wel (vanwege de aanslag in NZ).quote:Op maandag 18 maart 2019 12:09 schreef La_Moustache het volgende:
Dat was niet de vraag. Hij bedoelde, voor welke partij/politici is dit gunstig.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:10 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nog meer beveiligen + nog meer privacy opgeven. Ze moeten immers alles weten etc etc, vul zelf in.
Vriend van mij werkt voor Capgemeni in Utrecht. Probeer hem te appen hopelijk alles flex.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:10 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Het is een cliché maar dit komt serieus wel dichtbij nu. Schrik er wel van.
Ik vorige week nog.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:09 schreef westwoodblvd het volgende:
Bizar dit. Ik zat vanmorgen nog in die tram onderweg naar werk.
quote:Op maandag 18 maart 2019 12:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb ook een heel groot geweer overal bij me.
Niet zozeer voor 1 partij.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat was niet de vraag. Hij bedoelde, voor welke partij/politici is dit gunstig.
Bah ja! Triest hoe weer onschuldige mensen t slachtoffer zijn. En families weer trauma's te verwerken krijgen. Bah bah.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:08 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Idd. Een tram ook, je kan geen kant op
Wellicht wel als de 'afrekening' plaatsvindt op klaarlichte dag in het openbaar vervoer, in plaats van 's nachts ergens midden in de wijk van Kanaleneiland/Overvecht...quote:Op maandag 18 maart 2019 12:09 schreef La_Moustache het volgende:
Daar zou je toch niet dood gevonden willen worden?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Vriend van mij werkt voor Capgemeni in Utrecht. Probeer hem te appen hopelijk alles flex.
Maar dan is het niet relevant voor de verkiezingen. Wetten en privacy zaken kunnen ten alle tijden aangepast worden.quote:
terrorisme bedoel je.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:11 schreef trein2000 het volgende:
Shitzooi dit, of het nu terreur is of niet.
NOS is echt een ramp met live-verslagen.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:10 schreef heywoodu het volgende:
Volgens ons aller Ron gaat die terreurcoördinatorkerel nu 'uit van terreur'?
Als het een afrekening is dan is in een (volle) tram met een auto op een bepaalde locatie klaar hebben staan best een risico.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
In een volle tram is het moeilijker om alleen je slachtoffer te raken dan om per ongeluk wat extra mensen te raken, zou ik zeggen.
Hoe weet je nou dat het een afrekening is als er in 2 trams geschoten is en de dader op meerdere mensen schoot?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:09 schreef La_Moustache het volgende:
Het is tussen de eerste en tweede halte. Maar inderdaad, perfecte plek voor een vluchtauto, je zit zo op de snelweg...quote:Op maandag 18 maart 2019 12:10 schreef speknek het volgende:
Wel rare plek, in een tram drie haltes van het centraal station. Maar bij het station kom je inderdaad weer niet weg met de auto.
Daarom RTLZ en RTV Utrecht.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
NOS is echt een ramp met live-verslagen.
Vreselijk toch als je dat zo meemaaktquote:Op maandag 18 maart 2019 12:11 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)tij-utrecht-a3953629
Opzich vreemd dat de dader de conducteur(en) en machinist niet omlegt of zeg ik nu iets geks?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:11 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)tij-utrecht-a3953629
Ja dat is dus een beetje een vertekening. NCTV heeft alleen op Twitter gemeld dat het crisisberaad bij elkaar komt omdat een terroristisch motief niet uitsluitenquote:Op maandag 18 maart 2019 12:11 schreef BarryOSeven het volgende:
Er wordt officieel uitgegaan van een terroristisch motief aldus het NOS journaal.
Je kunt daar sowieso snel heel veel kanten op (als je door rood durft te rijdenquote:Op maandag 18 maart 2019 12:12 schreef ioko het volgende:
[..]
Het is tussen de eerste en tweede halte. Maar inderdaad, perfecte plek voor een vluchtauto, je zit zo op de snelweg...
Niet dus. Het wordt niet uitgesloten.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:11 schreef BarryOSeven het volgende:
Er wordt officieel uitgegaan van een terroristisch motief aldus het NOS journaal.
Ik zou me zorgen maken als de NOS hier compleet op voorbereid was. Just sayin'quote:
Waarom zou hij specifiek die twee willen omleggen...quote:Op maandag 18 maart 2019 12:13 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Opzich vreemd dat de dader de conducteur(en) en machinist niet omlegt of zeg ik nu iets geks?
twitter:JanHoedeman twitterde op maandag 18-03-2019 om 12:10:05Rondje Binnenhof gewandeld rond 12 u: zeker 20 zwaar bewapende marechaussees, zo'n dertig gewone agenten en vijf grote politiebussen en vier marechausseejeeps. Dat heet opgeschroefde bewaking. https://t.co/wjwStrxhdm reageer retweet
Tja, als dit de enige plek is waar je zeker weet dat je doelwit is op een bepaald moment moet je wel, denk ik.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het een afrekening is dan is in een (volle) tram met een auto op een bepaalde locatie klaar hebben staan best een risico.
De dader moet of een aantal haltes zijn meegereisd of hij moet bij de halte naar binnen zijn gestapt en gelijk gaan schieten.
Hoe dan ook moet je in het laatste scenario een handlanger in de tram hebben die je heeft kunnen duiden waar het doelwit zit.
Als hij meerdere mensen zou willen vermoorden dan heeft hij de volledige controle over de tram. Nu lijkt het totaal random.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom zou hij specifiek die twee willen omleggen...
Zit geen conducteur in alleen een bestuurder. Die zit in een hokje met een deur, vrij veilig, lijkt me. Waarom zou je die neerschieten? Je hebt altijd de noodrem...quote:Op maandag 18 maart 2019 12:13 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Opzich vreemd dat de dader de conducteur(en) en machinist niet omlegt of zeg ik nu iets geks?
We waren al gewaarschuwd dat de vlam in de pan zou slaan omdat er een pop voor een moskee was neergezet.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Zou mij niets verbazen als dit een ''vergelding'' is voor Christchurch. Dat krijg je als de media er zo vol bovenop duiken en doen alsof de complete Islamitische wereld is aangevallen.
Want in Kanaleneiland is het epicentrum van extreem rechts Nederland?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Zou mij niets verbazen als dit een ''vergelding'' is voor Christchurch. Dat krijg je als de media er zo vol bovenop duiken en doen alsof de complete Islamitische wereld is aangevallen.
Inderdaad, vond ik ook toevallig.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:12 schreef MaLo het volgende:
Gadverdamme zeg... Vaak in die tram gezeten.
"Het komt dichtbij zeg"
Ik hoop haast niet op een terroristische aanslag, maar "gewoon" een afrekening...
Hier vloog trouwens net ook een traumaheli over maar dat zal toch wel voor wat anders zijn (Twente)
Ja schieten in een tram is natuurlijk heel normaal.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:10 schreef speknek het volgende:
Wel rare plek, in een tram drie haltes van het centraal station. Maar bij het station kom je inderdaad weer niet weg met de auto.
quote:Op maandag 18 maart 2019 12:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het was een dubbele tram, moet je ook maar net weten of hij/zij voorin of achterin zat.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:14 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Tja, als dit de enige plek is waar je zeker weet dat je doelwit is op een bepaald moment moet je wel, denk ik.
Op Papendorp?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:06 schreef Poepz0r het volgende:
Hopelijk loopt die gek niet bijv Capgemeni binnen ofzo dan heb je de poppen helemaal aan het dansen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |