Weltschmerz | zondag 17 maart 2019 @ 12:03 |
Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport # Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018? # Hoe werken grid penalties in 2018? # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # De aero regels voor 2019 | |
opreis | zondag 17 maart 2019 @ 12:04 |
Maar vettel is gewoon een geweldige coureur en die moet dan minimaal 3 tienden op zn bijna rookie nieuwe teamgenoot hebben. Maar dan zie je dat Vettel het toch lastig heeft als zn vergelijkings materiaal niet over de datum is. | |
TAV74 | zondag 17 maart 2019 @ 12:05 |
Zowel in de RB als in Ferrari zit wel meer vermoed ik, ik verwacht ook dat het gat naar Mercedes de komende races wel kleiner gaat zijn. | |
TAV74 | zondag 17 maart 2019 @ 12:06 |
Ik vind het lastig om conclusies te trekken. In het begin kon Leclerc het tempo niet bijbenen, pas na de bandenwissels werd hij sneller dan Vettel. | |
Yashaaaaa | zondag 17 maart 2019 @ 12:08 |
Ik vind wel dat er weinig is gedaan om Charlie Whiting te eren/gedenken. Een minuut stilte begreep ik? waar ze bij ziggo gewoon doorheen tetterde? | |
Monolith | zondag 17 maart 2019 @ 12:09 |
Vettel had het vooral lastig door de wat vreemde pitstopstrategie in mijn ogen. | |
pmponer | zondag 17 maart 2019 @ 12:10 |
Ja dat was wel beschamend, maar goed het voorbeeld van de sport hield zijn hoofddeksel ook gewoon op tijdens de volksliederen | |
northernlight81 | zondag 17 maart 2019 @ 12:11 |
Kubica zal de hele race schade hebben gehad door dat incident in de eerste ronde. Zijn snelste ronde in de race was ook een halve seconden langzamer dan die van Russell. | |
Weltschmerz | zondag 17 maart 2019 @ 12:13 |
Het enige wat bij Raikkonen over datum is is het idee dat hij zo supersnel zou zijn of dat ooit geweest is. Vettel slaat in de kwalificatie weer gewoon het grootste gat met zijn teamgenoot van de top 3. Het is natuurlijk kort dag in die tweestrijd, maar als je wil weten welke coureur nou overschat en welke nou onderschat is, moet je kijken naar de inschatting vooraf en hoe die ernaast zat. | |
XL | zondag 17 maart 2019 @ 12:15 |
Was leclerc het hele weekend consequent gelijkwaardig geweest, dan had hij mogen inhalen lijkt mij. Nu mocht hij alleen laten zien dat Vettel naast Lewis en Max een derde concurrent heeft | |
bokkepoot | zondag 17 maart 2019 @ 12:15 |
Foto's gemaakt, en op zowat elke auto zat wel een sticker met Thanks Charlie oid. | |
opreis | zondag 17 maart 2019 @ 12:21 |
Je blijft maar met je stokpaardje komen over dat mensen hier Kimi zo supersnel supersnel zouden vinden. Maar niemand hier roept dat. Van de top 3 neem ik aan dat je Red Bull, Ferrari en mercedes bedoelt? Het gat tussen Max en Gasly was 1.7 seconde. Tussen Vettel en Leclerc 0.25 En vooraf werd Vettel misschien in geschat als supersnelle 4voudig wereldkamioen. Maar achteraf valt het nu wel mee bedoel je? Als hij dus niet Ricciardo de baas kon, en ALS straks blijkt dat hij Leclerc ook niet de baas kan bedoel je? | |
maan_man | zondag 17 maart 2019 @ 12:25 |
Max en Gasly vergelijken op een tijd gereden in een ander deel van de kwalificatie is niet helemaal eerlijk. Je zag al hoeveel sneller de baan aan het einde van de Q1 werd. Laat staan wat het verschil tussen de Q1 en de Q3 was. Al ben ik ervan overtuigd dat Max sneller is, maar niet zoveel. | |
opreis | zondag 17 maart 2019 @ 12:26 |
Dat weet ik ook wel, het gaat erom dat weltschmerz weer eens onwaarheden verkondigd | |
Fer | zondag 17 maart 2019 @ 12:27 |
Je komt in de eerste bocht. Wie blok je? Op links je rookie teamgenoot, of op rechts gestoorde Verstappen? Vettel Vettel Vettel | |
Evenstar | zondag 17 maart 2019 @ 12:27 |
Gasly die geen Kyvat kan inhalen, terwijl Max buitenom Vettel inhaalt zegt wel genoeg over hoeveel verschil tussen die twee zit. Als Gasly niet snel wat laat zien zou het mij niet verbazen als er halverwege het seizoen al een wissel gaat plaatsvinden. Ricciardo zou ook wel blij zijn bij Renault denk ik. Verder leuke race, jammer dat Mercedes nog steeds te snel is. Prima race van Bottas en Verstappen. | |
Evenstar | zondag 17 maart 2019 @ 12:27 |
Dat weet iedereen toch | |
tja77 | zondag 17 maart 2019 @ 12:29 |
Wissel met wie? Kvyat? Albon? | |
pmponer | zondag 17 maart 2019 @ 12:30 |
Gasly heeft gewoon geen gelukkig weekend gehad, gister slechte strategie door het team en dat werkt vandaag door. Verstappen had DRS op Vet, Gasly had dit niet op Kyvat. Verder zal Kyvat er alles aan gelegen zijn om te laten zien dat hij snel genoeg is voor een zitje in de RB en het laatste te behalen punt natuurlijk Wel jammer dat we niet eens een echte poging hebben gezien van Gasly | |
Evenstar | zondag 17 maart 2019 @ 12:30 |
Mja, enige twee keuzes. Zou niet weten wie van die twee een kans verdient, maar Gasly was echt erg slecht dit weekend. Hij had met wat ballen en inhaalpogingen 7de of 8ste kunnen worden. | |
H0D3NPYL | zondag 17 maart 2019 @ 12:31 |
Ik denk wel eerder dan halverwege het seizoen dat Gasly zijn stoeltje kan wisselen met Kvyat als het zo doorgaat | |
Evenstar | zondag 17 maart 2019 @ 12:32 |
Nou ja, het is koffiedik kijken, maar denk echt dat Max met twee vingers in de neus dat hele rijtje had ingehaald in een paar ronden tijd. Gasly had zeker wel DRS op Kyvat de eerste 2-3 ronden na zijn pitstop maar durfde niet aan te vallen. Daarna was het te laat want Kyvat sloot toen aan achter een treintje en had zelf ook DRS. Gasly had gewoon meteen moeten aanvallen. | |
KingRadler | zondag 17 maart 2019 @ 12:33 |
Kyvat Terug Halen naar rbr | |
tja77 | zondag 17 maart 2019 @ 12:33 |
Ik denk dat Gasly vooral bezig was geen schade te rijden. Kan dat enigszins wel begrijpen, ik verwacht wel wat meer van hem de komende races. Maar nee, hij kan niet tippen aan Max. | |
pmponer | zondag 17 maart 2019 @ 12:34 |
Sorry ik bedoelde idd dat iedereen in die trein DRS had en dat Gasly dus geen voordel van zijn drs had. En hij had zeker meteen moeten toeslaan | |
opreis | zondag 17 maart 2019 @ 12:35 |
Gasly had minimaal een poging moeten doen. Nu heeft ie niets. Kvyat probeerde het ook op Giovinazzi en eindigde daardoor op het gras. Laat maar zien dat het echt niet mogelijk is. Op P11 met zn auto moet je echt wat meer risicio nemen. | |
maan_man | zondag 17 maart 2019 @ 12:35 |
Wat hij bedoelt, denk ik, is geen voordeel van de DRS, omdat zijn voorligger ook DRS had en dat klopt. | |
Evenstar | zondag 17 maart 2019 @ 12:37 |
Ja, maar dat was NIET het geval bij de eerste paar ronden. Gasly kwam net achter Kyvat op de baan en toen had Kyvat zelf geen DRS. Dit gebeurde later pas toen Kyvat aansloot bij Gio etc. | |
Peterselieman | zondag 17 maart 2019 @ 12:37 |
En dan is inhalen lastig, al rij je met een Mercedes op de maximale stand. Pas als er eentje vlak voor je geen DRS heeft kun je door het groepje heen komen | |
#ANONIEM | zondag 17 maart 2019 @ 12:39 |
De beheerder van de F1 app vond het blijkbaar ook nog vroeg: [ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2019 12:41:25 ] | |
maan_man | zondag 17 maart 2019 @ 12:41 |
Dat kan zo goed heb ik niet ieder rondje van die twee in mijn hoofd zitten. Maar dan is de vraag: welke rol spelen die lager voorverwarmde banden de eerste ronden. | |
Marcoss | zondag 17 maart 2019 @ 12:51 |
Mja, uiteindelijk bleef hij ze allebei voor, dan was dat toch een goede keuze? | |
Weltschmerz | zondag 17 maart 2019 @ 12:55 |
Niet zo hard meer nee. Dat zal blijken he. Ik denk dat Leclerc de snelheid heeft om een topcoureur te worden, dus dan zal het verschil klein worden. Maar als je wil weten wie onderschat en wie overschat is dan moet je gewoon naar de inschatting vooraf kijken. - Hamilton zou geen kind hebben aan Button, oeps - Hamilton zou geen kind hebben aan Rosberg, oeps - Hamilton zou geen kind hebben aan Bottas, oeps - Vettel kan geklopt worden door Webber, oeps - Vettel wordt te kijk gezet/ krijgt het moeilijk met Raikkonen, oeps - Vettel gaat het afleggen tegen Leclerc, ? We kunnen dus gewoon vaststellen dat Hamilton in de regel wordt overschat, en Vettel in de regel wordt onderschat. | |
KillerBee4ever | zondag 17 maart 2019 @ 13:00 |
Je vergeet nog wat: -Vettel IS bij RB geklopt door Ricciardo, oeps! -Vettel moet het de laatste jaren vooral hebben van teamorders die zijn teamgenoot terugfluiten, oepserdepoeps! -Weltschmerz heeft nog steeds zijn rode bril op, zelfs als ie in bed ligt, oeps! | |
WheeledWarrior | zondag 17 maart 2019 @ 13:04 |
Gasly zal zich komende races echt wel herpakken. Race was effectief al redelijk verkloot na quali natuurlijk, op een baan waar je nauwelijks kunt inhalen. | |
opreis | zondag 17 maart 2019 @ 13:05 |
Nogmaals, wie hier roepen dat Hamilton geen kind zou hebben aan button of rosberg(rosberg had het seizoen dat hij ham klopte mazzel maar dat ter zijde/ga je nooit toegeven)? Of dat Webber Vettel kan kloppen? Dat Raikonnen het Vettel lastig ging maken? (helemaal na dat seizoen tegen Alonso) Voorlopig heeft Hamilton Bottas behoorlijk geklopt 2017 363 v 305 2018 408 v 247 Vandaag Lewis er 20 seconde achter ja, met kapotte vloer. En de gemiddelde gedachte hier is toch echt dat Vettel de overhand zou hebben bij Leclerc. Ik zie dus ook niet waarom we kunnen vaststellen dat Ham wordt overschat en Vettel onderschat. Nu blijkt eerder dat Vettel wordt overschat omdat hij bij zn eerste race naast zn nieuwe teamgenootje al beschermd moest worden door het team. | |
Yashaaaaa | zondag 17 maart 2019 @ 13:11 |
Van dit soort antwoorden krijg ik toch ook altijd jeuk he:Het is op dat moment fucking max twee uur geleden.... zeker dat je het nog wel herinnert. https://www.fia.com/news/(...)onference-transcript | |
Tinos85 | zondag 17 maart 2019 @ 13:16 |
Dat denk ik ook wel. Tuurlijk Gasly durfde de auto niet volledig naast die van Kvyat te zetten. Die is als de dood dat ie crasht/schade rijdt. Zijn weekend is voornamelijk verneukt door de fout van RBR gister. | |
aesop | zondag 17 maart 2019 @ 13:16 |
Hij baalt als een stekker, als Mercedes zoveel sterker blijft dan de rest wordt Bottas een lastige klant a la Rosberg. Die hoeft dan nauwelijks wheel to wheelcombat te doen. | |
Yashaaaaa | zondag 17 maart 2019 @ 13:20 |
Vind het gewoon grappig hoe makkelijk je als tegenstander in zijn hoofd kan gaan zitten. | |
Evenstar | zondag 17 maart 2019 @ 13:23 |
Hamilton wordt overschat, daar is geen twijfel over mogelijk. Ik weet echter niet of Vettel wordt onderschat of zijn teamgenoten overschat. Leclerc had vandaag in de eerste race al van Vettel kunnen winnen als er geen teamorders waren geweest. Webber heb ik nooit een coureur van Vettel kwaliteit gevonden. Raikkonen is al jaren klaar met racen. | |
Evenstar | zondag 17 maart 2019 @ 13:26 |
Ik kreeg ook al meteen jeuk door dat hij ging zeiken dat hij zo vroeg naar binnen werd gehaald. Al helemaal toen hij iet zei van "those tyres are not going to make it to the end". Echt alles wat die gast zegt is gelogen en gemaakt. Niks, maar dan ook niks wat uit zijn mond komt is oprecht en gemeend. | |
Yashaaaaa | zondag 17 maart 2019 @ 13:27 |
Daarom is het nog eens extra lekker dat Bottas heeft gewonnen. | |
Evenstar | zondag 17 maart 2019 @ 13:30 |
Sowieso goed voor WK. De overwinningen zouden, uitzonderingen daargelaten, voor Hamilton, Verstappen, Bottas en Vettel moeten zijn. Hoe meer coureurs een overwinning kunnen pakken hoe groter de kans voor Max om WK te worden in mijn ogen. Hopelijk is Bottas echt zo sterk geworden en kunnen die twee bij Mercedes lekker de overwinningen verdelen en dan moet Max vooral Vettel blijven verslaan en vaak op podium eindigen. | |
trein2000 | zondag 17 maart 2019 @ 13:36 |
Lees ik nou daadwerkelijk dat Ferrari al in de eerste race teamorders van stal heeft gehaald? | |
beantherio | zondag 17 maart 2019 @ 13:39 |
Ja. Maar Leclerc leek ook wel erg bereidwillig om ze te accepteren. | |
Afhaalchinees | zondag 17 maart 2019 @ 13:39 |
Ik kan het me echt niet voorstellen | |
Weltschmerz | zondag 17 maart 2019 @ 13:40 |
Hier verstoppen ze zich, maar het is vooral ook de media, die opvallend eenstemmig zijn. Dezelfde media die nu bezig zijn om Hamilton tot de grootste ooit uit te roepen. Inderdaad zeg, wat knap dat hij die kapotte wagen nog over de finish wist te sleuren. Het is maar hoe je het brengt he, mensen trappen er toch wel in. Vorig jaar bijvoorbeeld heette het dat Ferrari de overhand had in Canada, terwijl Vettel hem 0.07 of zo voor Bottas wist te houden. Dan zou ik zeggen dat de Mercedes sneller was maar Hamilton niet thuis gaf. Of dat de Ferrari motor sterker zou zijn omdat Vettel op Spa de slipstream pakt. Zoals ik al zei, het is maar hoe je het brengt. Dat stoort mij weleens. En hoe makkelijk mensen daar intrappen, dat stoort me ook. Volgens mij heeft Raikkonen vorig seizoen een keer de snellere Vettel voorgelaten, nadat het veel te lang duurde voordat het team dat vroeg. En het jaar daarvoor moest hij er een keer achterblijven toen Vettels stuur uit het lood stond en dat was het wel zo'n beetje. Zo kun je het ook brengen, maar het is nou niet zo dat Leclerc het verdiend had of zo. Het is non-event dat vakkundig wordt gemolken. Daar ben ik het ook niet mee eens, Raikkonen is van jongs af aan overschat, op een gegeven moment is het beeld onstaan dat hij supersnel zou zijn en daar is krampachtig aan vastgehouden, in weerwil van keiharde bewijzen van het tegendeel. Ik heb Vettel dan ook niet zo heel erg hoog zitten. Het is de geschiedvervalsing die me de strot uitkomt. Vorig jaar heette het ook aldoor dat Raikkonen dan net dat ene foutje maakte waardoor hij de pole misliep, of dat hij in de VT zoveel sneller was, terwijl dat niet eens het geval was. Allemaal onzin natuurlijk, Vettel had meestal gewoon een marge van 2 a 3 tiende, en dan pushte Raikkonen wel eens te hard. | |
Evenstar | zondag 17 maart 2019 @ 13:42 |
Wat moet je dan doen als een jonge coureur in eerste race bij Ferrari. Als je het niet doet ben je meteen klaar. | |
Jester65 | zondag 17 maart 2019 @ 14:14 |
Voorzichtige teamorders: https://streamable.com/5ywnw | |
potjecreme | zondag 17 maart 2019 @ 14:19 |
Tja een coureur die toch maar 5 keer WK wordt....wordt je dan overschat??? Zowel Hamilton als Vettel heb ik hoog zitten. Ook in een wagen waarin iedereen WK kan worden moet je het maar laten zien. Bij beide heren zou er meer te winnen zijn als het tussen de oren wat rustiger zou zijn. Het lukte Rosberg ook met veel hulp. Bottas heeft nu ook hulp ingeroepen om het tussen de oren beter te krijgen. Verder zie ik bij de jonge honden Verstappen en Leclerc als de toekomstige WK. | |
#ANONIEM | zondag 17 maart 2019 @ 14:20 |
Ja wat is het nou? Eerst was het nog de vloer en nu zou je eigenlijk Bottas wel bij kunnen houden | |
Bensel | zondag 17 maart 2019 @ 14:23 |
Is kubica al afgevlagd inmiddels? | |
ChevyCaprice | zondag 17 maart 2019 @ 14:26 |
(lol) | |
tralalala | zondag 17 maart 2019 @ 14:42 |
https://twitter.com/defd11/status/1107177028132823042?s=21 https://twitter.com/yottu_9879/status/1107160631109517312 | |
Vliegbaard | zondag 17 maart 2019 @ 14:44 |
Het gat tussen Hamilton en Verstappen is nooit kleiner geweest dan 1 seconde. Toen Max van de baan schoot en het gat even 3 seconden was reed max dat gat zo dicht tot 1 seconde maar dichterbij is hij niet geweest. Dat zegt mij toch dat Hamilton nét hard genoeg reed om Max voor te blijven maar niet op het randje reed. Dat zou ook vrij dom zij omdat de race eigenlijk na de pitstops wel beslist was en ze toch zuinig moeten zijn op de motor. | |
tja77 | zondag 17 maart 2019 @ 14:46 |
Mooi voor die Japanners, gun het ze van harte na al dat gebash van onder meer Alonso. | |
#ANONIEM | zondag 17 maart 2019 @ 14:58 |
Ik heb op de livetiming wel degelijk onder de seconde gezien. | |
ShaoliN | zondag 17 maart 2019 @ 15:06 |
Ik vind dit geen voorzichtige teamorders xD . Yes you have to stay behind Sebastian and leave some margin. Ook geen poging tot snelste ronde. Hoop dat bij Ferrari dat gekut nou eens over is na dit weekend. | |
sasquatsch | zondag 17 maart 2019 @ 15:07 |
Waren terechte opmerkingen. Hij werd te vroeg naar binnen gehaald (om Vettel te coveren) en moest dus banden sparen om het eind te halen. Net zoals Vettel. Het was niet voor niets dat Verstappen en Leclerc het gat konden dichten. | |
ShaoliN | zondag 17 maart 2019 @ 15:09 |
Maar als hij bij de start niet aan het twitteren was geweest dan had hij voorop gelegen en hoefde hij Seb niet te coveren. Ook volgde hij het tempo van Bottas niet voor zijn eerste stop. Hij zat er 5/6 seconde achter volgens mij. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 17 maart 2019 @ 15:11 |
Was best een leuke race, eigenlijk. Meestal is Melbourne 'mwoh'. Goed werk van Bottas. Verassend wel. Blij met de pace van de Red Bull. De keuze voor Honda was dus een goede keuze. Wat waren Hamilton en Vettel aan het doen? En slap van Ferrari dat Leclerc niet gewoon Vettel mocht aanvallen. [ Bericht 9% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 17-03-2019 15:19:33 ] | |
sasquatsch | zondag 17 maart 2019 @ 15:11 |
Hij had ook schade aan de vloer. | |
KingRadler | zondag 17 maart 2019 @ 15:13 |
Ham klaagde ook waarom hij zo vroeg naar binnen moest. Had Lec nog een kans gehad Max in te Halen als hij voor Seb zat? | |
Monolith | zondag 17 maart 2019 @ 15:16 |
Nee joh, die lag al veel te ver achter. | |
PzKpfw | zondag 17 maart 2019 @ 15:16 |
Nee man, die gaat ook geen halve minuut dichtrijden. | |
ShaoliN | zondag 17 maart 2019 @ 15:18 |
En hij reed minder snel naar Vettel dan Max bij Vettel weg reed. Wat mij doet geloven dat ook in vergelijkbare condities de Ferrari vandaag de RB niet bijhield op racepace. Heel bijzonder. | |
ShaoliN | zondag 17 maart 2019 @ 15:21 |
Nog even terug gezocht. Leclerc zijn snelste ronde was 1:26,9. Dat terwijl Max met 1:26,7 over meerdere ronden richting Hamilton reed. | |
Monolith | zondag 17 maart 2019 @ 15:25 |
Ja precies. Dat lijkt me voor Red Bull hoopgevend. Ik verwacht toch ook wel dat Mercedes veel minder dominant zal zijn op andere circuits. | |
opreis | zondag 17 maart 2019 @ 15:28 |
Ik wil het toch nog even opnemen voor Kubica. https://streamable.com/x80t8 Hier kan je zien hoe hij zijn voorvleugel verliest bij Gasly. Raar dat er geen incident under investigation was, zoals je ze dat dus altijd bij Charlie zouden melden. Dat zal zn auto best wel beinvloed hebben, ook na het ophalen van een nieuwe vleugel. | |
Fer | zondag 17 maart 2019 @ 15:32 |
Leuk, maar Sebastian was de eerste stint gewoon op snelheid. Rede genoeg, voor Mercedes om aan te nemen, dat hij een undercut mogelijk zou kunnen maken. | |
TheFreshPrince | zondag 17 maart 2019 @ 15:45 |
Lijkt me een "race incident", kan gebeuren bij een start. Wel jammer voor hem. Vond Kubica altijd wel een interessante rijder, beetje "Rally style". Hopelijk brengt het seizoen hem nog wat. | |
Vliegbaard | zondag 17 maart 2019 @ 15:45 |
Dat zal geen 2 ronden geweest zijn. | |
opreis | zondag 17 maart 2019 @ 15:51 |
Ik denk ook race incident hoor. Zeker omdat het in de 1ste ronde is. Ik vind alleen raar dat het niet gemeld werd wat de vorige jaren wel zo was. | |
THEFXR | zondag 17 maart 2019 @ 15:52 |
Hoe zit het nu met Mclaren?, gaat petrobras in een Renault motor gooien en vliegt in de fik... | |
lord_bono | zondag 17 maart 2019 @ 15:54 |
Gewoon een race incident, of wie wil je hier verantwoordelijk voor houden? | |
TheFreshPrince | zondag 17 maart 2019 @ 16:01 |
Sainz Die reed Gasly in de weg | |
opreis | zondag 17 maart 2019 @ 16:02 |
Nee ik zeg ook race incident. Ik vond het alleen raar dat daar geen vermelding van gemaakt werd tijdens de race. Voorheen wanneer er schade was ontstaan door contact tussen twee coureurs (ongeachter schuld) kwam er altijd een soort pop up in beeld met "investigating contact between drivers # and #" en dan later het verdict met "race incident, no further action" of welke penalty er op stond. Het hele ontbreken hiervan verbaasde me | |
sasquatsch | zondag 17 maart 2019 @ 16:21 |
Lang niet bij elk incident. Zeker niet als al meteen duidelijk is dat er geen schuldige aan te wijzen is of het slachtoffer zelf schuld heeft. | |
Whiskers2009 | zondag 17 maart 2019 @ 16:35 |
Gasly kwam net vóór Kvyat weer op de baan na zijn stop. Maar hij werd meteen ingehaald door Kvyat. | |
TheFreshPrince | zondag 17 maart 2019 @ 16:37 |
Klopt, was een nette actie. Kvyat had natuurlijk z'n banden op temperatuur maar hij benutte z'n kans wel goed | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 17 maart 2019 @ 16:53 |
Vind persoonlijk dat Gasly het hem wel iets moeilijker had kunnen maken. Vond zijn race overall vrij slapjes. | |
#ANONIEM | zondag 17 maart 2019 @ 17:05 |
Is Gasly al vervangen door Helmut Marko? Op zijn minst 2 strikes nu al, 1 voor het vernielen van de auto in de tests en nu een 2de voor het niet kunnen inhalen van Kvyat (terwijl die daar zo goed als de hele wedstrijd de tijd voor heeft gehad) en 3 strikes you're out. [ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2019 17:09:41 ] | |
Fer | zondag 17 maart 2019 @ 17:23 |
MGU-K Je weet wel. Dat nieuwe type waar ze heel 2018 op zaten te wachten. | |
vosss | zondag 17 maart 2019 @ 17:30 |
Zaten ze daar in 2017 niet ook al op te wachten? | |
opreis | zondag 17 maart 2019 @ 17:32 |
Dus dan moet Sainz nog 20 races met 2 renault motoren doen? Dat belooft wat | |
Peterselieman | zondag 17 maart 2019 @ 17:37 |
Van de MGU-K mag je er twee per seizoen gebruiken voor er straf komt, dus dat wordt ergens dit jaar gridstraf incasseren | |
sasquatsch | zondag 17 maart 2019 @ 17:40 |
Zit nog geen Petrobras in. https://nl.motorsport.com(...)f-petrobras/4353958/ | |
vosss | zondag 17 maart 2019 @ 17:52 |
| |
Whiskers2009 | zondag 17 maart 2019 @ 17:56 |
| |
maniack28 | zondag 17 maart 2019 @ 18:14 |
Het is wel weer kampioenschap azijnpissen hier. Vettel heeft gewoon 4 wereldtitels, hoort bij de top van het veld. Hamilton heeft er 5, hoort ook bij de top van het veld. Dan heb je in Max en Leclerc twee uitzonderlijk goeie talenten die komende het stokje over gaan nemen. Dat is toch prachtig? Dan hoeven we toch niet iedere race weer te zeiken op die is beter dan dat en dit en dat. Het was voor Melbourne gewoon een toffe race met genoeg actie en een aantal verassingen. | |
Vliegbaard | zondag 17 maart 2019 @ 18:15 |
Amen | |
Weltschmerz | zondag 17 maart 2019 @ 18:19 |
Wel hoger dan Hamilton, maar ook niet bij de groten allertijden. Ik ben heel genuanceerd hoor. | |
vosss | zondag 17 maart 2019 @ 18:27 |
En wij maar met zn allen denken dat jij een nat broekje van Vettel kreeg; blijkt dat ineens niet waar te zijn. Dat vind ik eigenlijk schokkender dan de Ferrari's die er niet aan te pas kwamen vandaag | |
vosss | zondag 17 maart 2019 @ 18:27 |
Het staat er echt. Ik moest 3x lezen. Zie ik dat nou goed? Ja, dat zie ik goed. Wtf?! | |
#ANONIEM | zondag 17 maart 2019 @ 18:28 |
Hij heeft bij de live timing regelmatig onder de seconde gezeten bij Hamilton. Kan het helaas niet terug vinden zo. Neemt niet weg dat ik denk dat Hamilton idd niet voluit ging en de motor spaarde. Er viel toch niets meer te halen. | |
#ANONIEM | zondag 17 maart 2019 @ 18:30 |
Ik zag het ook, maar dacht dat wordt zo geninjaedit. | |
vosss | zondag 17 maart 2019 @ 18:31 |
Zeker wel. Meerdere momenten. Misschien niet op start/finish, dat weet ik niet want bier, maar vaak zat rond de 8 a 9 tienden gezeten qua interval | |
Tarado | zondag 17 maart 2019 @ 18:32 |
had Max zelf ook moeten doen, die 1e poging vond ik nog wel ok maar die 2e onnodig | |
Vliegbaard | zondag 17 maart 2019 @ 18:33 |
Ik heb het inderdaad ook wel onder een seconde gezien maar Hamilton wist het binnen no-time weer naar +1s te brengen. Ik denk dat Hamilton er verstandig aan heeft gedaan door 1 van zijn 3 motoren van dit seizoen te sparen en die tweede plek te consolideren. | |
XL | zondag 17 maart 2019 @ 18:43 |
Dat gezeur over het gat Verstappen/Hamilton rond de seconde.... Als je een gat kunt managen, dan doe je dat op 3 seconde. Niet op 1. Met 1 seconde sta je onder druk, met een klein foutje ben je je plek kwijt of zit je achtervolger dik in de DRS. Zeker bij een aggresieve coureur als verstappen kun je er zelfs afliggen als je een foutje maakt. Want hij vreet je op met alle risico's van dien. Hamilton managede dit gat niet, hij stond onder druk. Verstappen was eerlijk door te zeggen dat het verschil in tempo te klein was voor een actie. Maar blijft daar rijden om te kijken of er iets gebeurd. De fout maakte hij dan uiteindelijk zelf. Prima, beter dan 60 rondjes in de diffuser van kvyat hangen. | |
vosss | zondag 17 maart 2019 @ 19:08 |
Wat hij zegt | |
ShaoliN | zondag 17 maart 2019 @ 19:18 |
Helemaal eens. | |
Montov | zondag 17 maart 2019 @ 19:22 |
Ik twijfel niet aan zijn kwaliteiten, maar Helmut Marko zou Kvyat ook niet hebben ingehaald. | |
Fer | zondag 17 maart 2019 @ 19:29 |
Oh ja, dafuk. Heel 2017 en half 2018 met een 2016 MGU-K gereden. Dus dit is die 1,5 jaar te laat was en zegt dan na 11 rondjes plof. | |
mikieu | zondag 17 maart 2019 @ 19:29 |
Kubica al gefinished? | |
Gruj0 | zondag 17 maart 2019 @ 19:45 |
Vettel deelt een sneer uit naar Hamilton door zich publiekelijk af te vragen wat hij toch achter Bottas aan het doen was. Zou hij door hebben dat je Hamilton kan pakken door in zijn hoofd te gaan zitten? Vettel leek met zijn 4e plek niet tevreden maar ook niet ontevreden gezien de situatie. Zou hij mentaal werkelijk sterker zijn of dat slechts spelen? Ik heb het idee dat Hamilton het nog zwaar gaat krijgen als Bottas sterk blijft en Verstappen, Leclerc en Vettel ook in zijn nek blijven hijgen. Eigenlijk kun je ook zeggen dat Gasly achter Kvyat bleef hangen om te kijken of Kvyat een fout zou begaan. Ik begrijp Gasly ergens wel. Hij heeft de bolide al verkloot tijdens de testdagen en wilde niet meer verkloten zo tijdens de eerste race. Hij moet nog credits opbouwen bij Helmut en Horner. Die zijn toch van een ander kaliber dan Tost. Ook al trekt Tost bij STR zeer zeker niet alleen aan de touwtjes. Opvallend wel, zoveel mensen die opeens Kvyat goed gezind zijn. Meer dan een jaar geleden moest die kerel nog volgens velen oprotten. En nu willen sommige mensen hem graag naast Verstappen zien rijden. Die andere drie MGU-K deden het zonder problemen. Laten we maar even afwachten met het afkraken van Renault. Met de Honda kan ook van alles gebeuren komende races. Die is zo 08.15. | |
Peterselieman | zondag 17 maart 2019 @ 19:49 |
Dat zou mooi zijn. Bij Hamilton moet je een dergelijk spel zien te spelen. Max zit al bij iedereen in het hoofd en als het chassis van RB nog wat beter wordt kan hij serieus mee gaan doen. Als dat gebeurt raken ze bij Mercedes in paniek, want Max geeft nooit op. | |
Evenstar | zondag 17 maart 2019 @ 19:52 |
Hamilton gek maken moet niet al te moeilijk zijn. Als ze hem een rondje te vroeg binnenroepen slaat zijn hoofd al op hol. Slimme zet van Vettel. Max moet dit jaar vooral een heel klein tikje slimmer rijden. Geen domme fouten maken of in fouten gelokt worden door snotapen zoals Ocon. Als Bottas blijft presteren en Vettel straks ook mee gaat doen voor de overwinningen dan gaat het kampioenschap naar de meest constante coureur en dan kan je je geen domme fouten veroorloven. | |
pvdplanet | zondag 17 maart 2019 @ 19:54 |
Ik denk dat Verstappen dit al lang door heeft. Consolidatie waar nodig, aanvallen waar mogelijk | |
Evenstar | zondag 17 maart 2019 @ 19:56 |
Lijkt mij toch lastig hoor. Als je normale reactie "aanvallen" is lijkt het mij behoorlijk lastig om soms te denken "rustig aan, komt goed, tweede plek is ook prima nu". Hamilton kan dat best goed bijvoorbeeld, maar voor Max lijkt mij dat moeilijker en iets wat je echt moet leren. | |
Gruj0 | zondag 17 maart 2019 @ 19:57 |
Ham en Merc hebben vandaag al zoveel tegenstrijdige dingen geroepen. Die 20~ seconden verschil verklaren ze door een kapotte vloer. Maar gelijktijdig stelt HAM dat hij zich probleemloos heeft verdedigd tegen Verstappen hehe. Ik ben geen fan van Ocon, maar Max had hem daar gewoon zijn gang moeten laten gaan. Voor Ocon viel weinig te verliezen, voor Max veel. Dus als zich weer zo'n situatie aandient, gewoon voor laten gaan en dan later weer inhalen of niet, klaar. Dat is zeker iets waar Hamilton in sterk is. Maar hoe lang nog tot hij breekt? Want het ziet ernaar uit dat het dit seizoen niet meer tussen hem en Vettel zal spelen, maar tussen hem, Vettel, Bottas, Verstappen en wellicht Leclerc. Sommigen zijn mentaal zeker sterker dan Vettel (Verstappen en Leclerc iig). | |
ShaoliN | zondag 17 maart 2019 @ 19:57 |
Hij nam bij dat start geen risico en ook bij de inhaalactie liet hij ruimte. Dat vond ik wel heerlijk om te zien in race 1 | |
Evenstar | zondag 17 maart 2019 @ 20:00 |
Eens, dat is wat ik bedoel met minder risico nemen en iets volwassener rijden. Ocon had daar niks te zoeken en had dat nooit mogen doen, maar aangezien hij het wel deed had Max het maar moeten laten gebeuren. Hij had genoeg voorsprong om even een tiende te liften daar. Waar ik mij toen vooral boos om maakte was de reactie van Ocon met die vuile grijns op zijn kop. Ook tijdens de afleveringen van F1 serie op Netflix kon ik hem niet uitstaan. Hij geeft fouten echt gewoon niet toe. Lijkt mij lastig mee te werken. Ik vind hem ook echt perfect passen bij Mercedes qua gedrag daarom. | |
Gruj0 | zondag 17 maart 2019 @ 20:02 |
Wel slecht van de FIA dat ze niet de zichtbaarheid van de startlichten vanaf elke wagen hebben gecontroleerd voor de race. Want Kubica bleek de rest van de startlichten op de eerste na, amper te kunnen zien. Zo'n blunder mag je als profi organisatie toch niet maken? Het wordt langzamerhand steeds duidelijker waarom SMP niet meer de volle mep aan Williams wilde betalen om Sirotkin nog een jaartje te laten blijven. Misschien wel goed ook, zoveel geblunder van het team komt ook op de conto van de coureur of het nou terecht is of niet. | |
Nattekat | zondag 17 maart 2019 @ 20:16 |
Hij heeft echt geen enkele keer geprobeerd om Hamilton aan te vallen. Hij hield hem (en zichzelf) onder druk. | |
opgebaarde | zondag 17 maart 2019 @ 20:38 |
Ik zie daar geen tegenstrijdigheid. Misschien ben je in de war met Hamilton die tijdens de race klaagt over de achterbanden en na de race komt ineens het excuus dat de vloer beschadigd was. Maar ook daar is bijzonder weinig geks aan de hand Hamilton zat nog binnen drie seconden van Max. Dus ingehaald worden was nadelig voor Max Pas 1 race gereden toch? Vettel is al vier keer wereldkampioen geworden, rijdt al meer dan tien jaar formule 1. Hoe kom je er bij dat zelfs een Leclerc mentaal sterker is? Dat is puur wensdenken Grappig hoe over het algemeen Bottas van loser naar hero gegaan is na deze race. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 17 maart 2019 @ 20:49 |
Ik denk dat we ook moeten ophouden met blauwe vlaggen en achterblijvers op een ronde zetten. Zodra de leider bij de achterblijvers komt, moet hij er gewoon achterblijven. Veel te veel risico, anders. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 17 maart 2019 @ 20:50 |
Even over Williams: moeten die niet gewoon gebanned worden totdat ze een auto hebben die wel binnen een week een race kan uitrijden? | |
TAV74 | zondag 17 maart 2019 @ 20:59 |
Het zal aan de criteria voor een Formule 1 auto voldoen, en ik kan naast 107% regel geen reden verzinnen om ze uit te sluiten. Maar het is wel een aanfluiting zo. | |
opgebaarde | zondag 17 maart 2019 @ 20:59 |
Edit: mooie troll | |
sasquatsch | zondag 17 maart 2019 @ 21:02 |
Zolang ze binnen de 107% kwalificeren is er geen reden om ze niet te laten starten. Ze voldoen aan alle eisen. De HRT's in het verleden deden het slechter | |
Lionheaad | zondag 17 maart 2019 @ 21:04 |
Ocon zat fout. En als Max het WK wil winnen moet hij dit soort dingen uit de weg gaan. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 17 maart 2019 @ 21:14 |
Ben het niet met je eens. Alle grote coureurs zouden daar gewoon hun plek hebben genomen. Coureurs als Ocon moeten gewoon leren dat ze dit soort stomme dingen niet moeten doen. En juist omdat Max het niet uit de weg ging, is dat nu ook bij de rest bekend. [ Bericht 0% gewijzigd door Nattekat op 17-03-2019 21:26:12 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 17 maart 2019 @ 21:15 |
Geen troll. Respectievelijk twee en drie rondjes achterstand. En ze hebben zelf aangegeven dat dat nog maanden gaat duren. | |
Peterselieman | zondag 17 maart 2019 @ 21:16 |
De inhaalactie van Max op Vettel is denk ik een beter voorbeeld: hij liet bij bocht 3 aan de binnenzijde iets ruimte voor Vettel, zodat er geen ongelukken zouden gebeuren. | |
opgebaarde | zondag 17 maart 2019 @ 21:19 |
Dat was focking geil | |
vosss | zondag 17 maart 2019 @ 21:22 |
Zojuist de duitse terugblik van Rosberg gekeken op youtube. Die haalde een paar goeie punten aan. Bv een systeem om je reactievermogen te testen wat hij gebruikte en bottas nu ook volgens hem. Lewis gebruikt dat niet. En dat Bottas misschien wel 100x het aangrijpen van de koppeling getest heeft en lewis hooguit 5x. Dat soort dingetjes waarmee je Lewis kan verslaan. Geen idee of Rosberg dat sl langer doet en/of na elke race, maar ik vond het prima te kijken | |
Adrie072 | zondag 17 maart 2019 @ 21:32 |
Ted's notebook al voorbij gekomen? | |
opgebaarde | zondag 17 maart 2019 @ 21:34 |
Volgens mij is dat item weg en komt er vanaf aanstaande woensdag voor het eerst een technisch item gepresenteerd door Ted | |
#ANONIEM | zondag 17 maart 2019 @ 21:36 |
Notebook is geschrapt door de nieuwe baas van Sky https://motorsportbroadca(...)ge-undergoes-revamp/ [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2019 21:38:25 ] | |
Tijn | zondag 17 maart 2019 @ 21:39 |
Linkje? | |
Marcoss | zondag 17 maart 2019 @ 21:39 |
Leclerc is een groot talent en ik hoop dat hij een grote rol gaat spelen in de titelstrijd, maar op basis waarvan kun je nu al zeggen dat hij mentaal sterker is dan Vettel? | |
Adrie072 | zondag 17 maart 2019 @ 21:44 |
Oh da's jammer, benieuwd wat ervoor in de plaats komt. | |
Nattekat | zondag 17 maart 2019 @ 21:46 |
Niets. De uitzending is een kwartier ingekort | |
#ANONIEM | zondag 17 maart 2019 @ 21:49 |
Een blokje ergens halverwege de week Al is het wel een samenwerking met F1 zelf, dus zal ook te zien zijn op F1TVPro *edit* Die 400+ reacties op die tweet zijn wel vermakelijk om te lezen [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2019 21:57:25 ] | |
sasquatsch | zondag 17 maart 2019 @ 21:51 |
So? De Caterhams en Marussia's hadden in het begin van het hybride tijdperk ook regelmatig 2 of meer ronden achterstand. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 17 maart 2019 @ 21:52 |
Als ik toen F1 had gekeken, had ik precies hetzelfde voorgesteld. | |
vosss | zondag 17 maart 2019 @ 22:00 |
| |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 17 maart 2019 @ 22:01 |
Logisch. Zij waren wel aan het racen voor positie. | |
opreis | zondag 17 maart 2019 @ 22:04 |
Je kan evt paddock pass kijken. | |
Tinos85 | zondag 17 maart 2019 @ 22:17 |
Bottas heeft toch een heel goed reactievermogen. Ik kan me Oostenrijk 2017 nog herinneren | |
aesop | zondag 17 maart 2019 @ 23:13 |
Ik ben benieuwd of Bottas nu ook anders in de duels gaat rijden. Max heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij Bottas op dat vlak niet serieus neemt. | |
Jane | zondag 17 maart 2019 @ 23:24 |
Tnx! Ik vind dat 'ie het best tof doet ook. | |
marcodej | zondag 17 maart 2019 @ 23:36 |
Haal Ocon de volgende keer alsjeblieft bij Toto weg. Mensonterend. | |
stijlfiguur | maandag 18 maart 2019 @ 00:40 |
eens, werd er misselijk van | |
MakkieR | maandag 18 maart 2019 @ 01:38 |
Wat een heerlijk raceweekend heb ik gehad, was na de tweede vrije training eerst wel wat sceptisch over de grote verschillen tussen Mercedes en RBR, maar het begon eigenlijk al met de kwalificatie, meteen al een Ferrari te pakken. Het toetje zat op zondag, echt genoten, en dat op een kut circuit dat de GP van Australië is, betreft het inhalen. Allereerst en misschien wel het belangrijkste, ik vergeet altijd de condities van de banden en Hamilton had echt geluk nog met Verstappen dat ze op Australië reden. Ieder circuit waar makkelijk ingehaald kan worden was Hamilton a sitting duck. Ik weet niet hoe groot de achterstand was tussren Hamilton en Verstappen toen Max nog ver achter Vettel zat, maar als je in staat bent op motorkracht en goede banden dit helemaal weg te rijden, dan zit het wel goed voor de rest van het seizoen. En Gasly, ach arme Gasly, ik had het wel met hem te doen, wetende hoe Verstappen de eerste keer wegreed met zijn RBR en meteen zijn eerste GP won. Ik had hem meer gegund en hij mag wel gaan uitkijken, gezien Redbull geen genade kent, vraag dat maar aan Kvyat. Wat zal de druk groot zijn bij die jongen om te moeten presteren met Kvyat al hijgend in zijn nek. Verder natuurlijk de geweldige Honda motor tegenover de treurige Renault, RBR heeft nu al een geweldige zet hiermee gemaakt. En dan is er nog Ricciardo, ik mis hem nu al bij RBR. Ik begrijp het wel, los van het geld, zag hij ook aankomen dat Verstappen hem ging passeren. Misschien kon hij dat niet verkroppen om als tweede rijder te fungeren. Nu is hij bij Renault eerste rijder (zwarte plaat op zijn auto?) , maar wat heeft hij daar voor moeten inleveren. Het seizoen is nog vroeg en veel kan veranderen, maar Verstappen heeft toch maar mooi de eerste klap gegeven. Oh ja en tot slot zie ik Hamilton als de grootste rivaal en die heeft nu al zijn eerste punten verloren. Bottas zie ik nog wel fouten maken in het seizoen, dus Verstappen zou zomaar de leiding kunnen pakken ook al win je geen GP's, helemaal omdat er geen druk voor hem is in het team, dat in tegenstelling tot Vettel en Hamilton en hun teammaatjes die in hun nek hijgen. | |
ender_xenocide | maandag 18 maart 2019 @ 06:43 |
Waar moet je tegenwoordig zijn voor de interviews met de teambazen als een Horner? En de persconferentie na de wedstrijd met alle 3 op een rij? (Of heb ik gewoon niet goed gezocht op YouTube?) | |
Fer | maandag 18 maart 2019 @ 06:54 |
Hoezo, misschien is dat wel de reden dat Bottas zo goed rijdt. | |
Tarado | maandag 18 maart 2019 @ 07:44 |
Hamilton speelde gewoon met Verstappen, hij had dan misschien niet de snelheid van Bottas gisteren maar die auto kan dus wel zo hard en daar zit Red Bull gewoon heel ver vandaan. | |
TAV74 | maandag 18 maart 2019 @ 08:32 |
Toch geloof ik dat niet, zoals hier eerder al werd gesteld laat je het verschil dan niet rond de 1 seconde hangen. Hij had wel genoeg reserve om wat extra te geven als het echt spannend werd, maar het was niet zo comfortabel dat het "spelen" was. | |
Tarado | maandag 18 maart 2019 @ 08:46 |
hoezo niet, gewoon genoeg doen, toch wel iets waar Verstappen ook wat van kan leren als hij echt voor het kampioenschap rijdt, de eerste keer dat hij het probeerde begreep ik het nog wel maar dan moet je jezelf gewoon gewonnen geven en je materiaal sparen, je kan het later nog hard nodig hebben, misschien minder leuk voor ons als kijker maar dat is dan jammer. | |
Donderkonijn | maandag 18 maart 2019 @ 08:56 |
Dit dus, best goede coureur maar een arrogant gedrag alsof die al meerdere keren F1 WDC is. Terwijl hij m.i. toch echt een maatje te klein is daarvoor. Dit weet ik nog net zo niet hoor. Hamilton sprokkelde de afgelopen best wat extra puntjes binnen doordat de 2e rijder de rest ophield. Het helpt gewoon als de 2e rijder in dienst van de eerste rijd. Max moet het bv denk ik dit seizoen helemaal alleen vooraan opknappen. Dus je kan dan ook niet je pitstops zo plannen "to cover someone off" zoals ze dat op sky zo mooi noemen. | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 18 maart 2019 @ 09:04 |
Verschil tussen Mercedes en RBR is gewoon enorm toch? Hamilton was langzamer door een probleem, maar de meestal matige Bottas rijdt als het moet nog even een seconde van de snelste ronde van Max af. | |
tja77 | maandag 18 maart 2019 @ 09:08 |
Denk ik dus ook, als je ziet hoe snel het gat getrokken werd tussen de Mercedes en de RBR, dan zit het op racepace tussen de 0,5 en 1,0 sec. per ronde. Zal op andere circuits wellicht minder zijn, maar hier was het gat erg groot. | |
D. | maandag 18 maart 2019 @ 09:10 |
Ik heb iets gemist geloof ik. Waar doel je op? | |
bedachtzaam | maandag 18 maart 2019 @ 09:24 |
Na het zien van 'Drive to survive' ben ik er wel zeker van dat dit de manier van Ocon is om een wit voetje te halen. Hij was ook zo klef met zijn vorige teambaas. | |
Justevo | maandag 18 maart 2019 @ 09:28 |
Dit dus. Hij staat er bij als een slaafje op zoek naar bevestiging. Die blik en dat applausje na de finish.. Brrr | |
Justevo | maandag 18 maart 2019 @ 09:29 |
Nou ja, Bottas rijdt met een Mercedes in vrije lucht. Die wagens zijn daar voor gemaakt. En Melbourne is gewoon een Mercedes circuit. | |
ChevyCaprice | maandag 18 maart 2019 @ 09:40 |
Klappen als een boer met kiespijn omdat hij nu misschien z’n stoeltje voor ‘20 kwijt gaat raken. | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 18 maart 2019 @ 09:49 |
Begrijpelijk toch van Ocon? Lijkt me nogal menselijk dat je wil dat je concurrent het slecht doet. Daarentegen kan je ook weer niet je middelvinger op gaan steken op zo'n moment. Ik snap de ophef niet helemaal. | |
Gruj0 | maandag 18 maart 2019 @ 09:50 |
Als iemand van je 1e graads familie komt te overlijden en jij gaat gewoon racen, dan zegt dat wel wat over je mentale gesteldheid. Bovendien, hij is 21 en komt na één jaar F1 al in een topteam terecht, zo'n chaotisch team als Ferrari nog wel. Ik heb hem niet echt onzekere interviews zien geven zoals bij Kvyat wel eens het geval was. Of van die interviews waar men een schepje bovenop alles doet, waardoor de onzekerheid van af te leiden valt. Ik geloof dat Leclerc de F1 is ingestapt met een "schijthebben" mentaliteit. [ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 18-03-2019 09:59:12 ] | |
bedachtzaam | maandag 18 maart 2019 @ 10:20 |
Mijn twee centjes over het GP weekend. Niet om de prestatie van Bottas af te kraken, hij heeft optimaal gepresteerd maar naar mijn mening ook zonder de dreiging van Lewis omdat het zo afgesproken was, payback voor de GP van Rusland vorig jaar. Lewis heeft gewoon een buffer gevormd zodat Bottas een comfortabele voorsprong kon opbouwen en een overwinning niet in gevaar zou komen. De snelste ronde van Hamilton is een 1:26.0 op oude banden, maar 5 tienden van de snelste tijd van Bottas en laat wat mij betreft zien dat hij inderdaad gewoon heeft gespeeld met Verstappen die ook nog wel iets sneller kon maar natuurlijk nooit een kans had om voorbij Hamilton te komen. Honda heeft geleverd maar Renault ook, naar mijn mening ligt Renault voor als het gaat om pk's maar ze verliezen het als het gaat om betrouwbaarheid dus zullen de Renaultblokken wel terug geschroefd gaan worden tijdens de komende races. Red Bull bovenaan vinden in het lijstje met topsnelheden is wel een verandering tegenover de afgelopen seizoenen maar ik ga er vanuit dat ze net als in de vorige seizoenen ook deze race met minder vleugel gereden hebben dan Mercedes en Ferrari. Wat een farce dat Leclerc Vettel niet mocht passeren, dat Ferrari niet een twee stopper doet om een extra punt binnen te slepen door de snelste ronde te rijden. | |
Lionheaad | maandag 18 maart 2019 @ 10:48 |
Max stond vorig jaar ook bijna bovenaan in de speed trap. Vlak daarachter stonden de Mercedessen. Dit jaar zijn de Mercedessen echter ergens halverwege te vinden. Dus omdat de Mercedessen een "klap langzamer" zijn dit jaar (verschil ongeveer -7 km/h), lijkt het alsof de Red Bulls ineens een stuk harder gaan. We kunnen op basis van deze race dus eigenlijk geen conclusies trekken over snelheid en pk's. Komt in de volgende race iets meer duidelijkheid in, denk ik | |
TAV74 | maandag 18 maart 2019 @ 13:17 |
Ben wel benieuwd waarom je denkt dat Renault in PK's voor ligt? | |
franklop | maandag 18 maart 2019 @ 13:28 |
Het enige wat me opviel tijdens de race is dat ze aantal keer de bochtensnelheid lieten zien bij de snelle links/rechter (bocht 11/12) dat Red Bull toen trager was dan een Mercedes en een Ferrari (1 keer 20k en 1 keer 10k). Had het idee dat RB juist altijd een hogere bochtensnelheid had, maar hier leek het dus net andersom te liggen. | |
TheFreshPrince | maandag 18 maart 2019 @ 13:54 |
RB had ook wat moeite om de juiste setup te vinden, dus dan is dat niet onlogisch. | |
tja77 | maandag 18 maart 2019 @ 13:57 |
Wellicht lag de RBR achter de Mercedes, met als gevolg minder downforce? Is zo maar een gedachte hoor. | |
franklop | maandag 18 maart 2019 @ 14:00 |
Allebei verklaringen die ik ook dacht. De eerste zou een directe verklaring kunnen zijn voor de topsnelheid ook | |
TheFreshPrince | maandag 18 maart 2019 @ 14:07 |
Helmut gaf iig aan dat RB op zoek moet naar meer downforce Wel bijzonder na het chassis van vorig jaar... | |
opreis | maandag 18 maart 2019 @ 14:23 |
Het het zo maar heel anders kunnen aflopen bij Ferrari https://streamable.com/r85cw Leclerc raakt daar met een stukje voorvleugel de band van Vettel. Ben benieuwd wat er gebeurd zou zijn als Vettel daar een lekke band had opgelopen. | |
TheFreshPrince | maandag 18 maart 2019 @ 14:42 |
Dat scheelt niet veel Die Honda klinkt wel mooi trouwens | |
Nattekat | maandag 18 maart 2019 @ 14:42 |
Dan was Leclerc vierde geworden. | |
opreis | maandag 18 maart 2019 @ 14:50 |
Meer over de shitstorm die Leclerc/Vettel over zich heen zouden krijgen dan natuurlijk | |
XL | maandag 18 maart 2019 @ 14:52 |
Vettel had met een plek verlies Leclerc aan Verstappen voorbij kunnen laten. In plaats daarvan rijdt hij hem bijna zijn vleugel eraf. Denk alleen dat Verstappen beide heren zonder grote problemen had teruggepakt. | |
twiFight | maandag 18 maart 2019 @ 15:47 |
Ik lees hier een hoop comments waar ik wel of niet wat op zou kunnen antwoorden, maar bovenal verbaast het mij hoeveel fokkers hier compleet emotioneel reageren op het resultaat van welgeteld één race. Kom op mensen. Hamilton, Bottas, Ocon, Ferrari, RBR, Gasly, Kvyat, etc. etc. We moeten allemaal eerst maar eens zien wat daar de komende races van overblijft. | |
bedachtzaam | maandag 18 maart 2019 @ 18:28 |
Ze hadden al een redelijke basis en dus een voorsprong, het zou heel knap zijn van Honda als ze Renault op beide vlakken voorbij zijn. Maar zoals Lionhead al aangeeft kunnen we pas echt iets zeggen na de volgende GP en China. | |
TAV74 | maandag 18 maart 2019 @ 18:39 |
Die gedachte kan ik wel volgen, maar gelet op tests en afgelopen weekend heb ik toch het gevoel dat Honda er op beide punten voorbij is. Begin ook steeds meer het idee te krijgen dat het Renault concept niet heel veel verbetering toe laat. Maar de komende raceweekenden zullen het leren. | |
Fer | maandag 18 maart 2019 @ 19:38 |
Vond al dat Vettel daar veel mazzel had, met zijn keuze om heel agressief zijn teamgenoot te verdedigen, ipv Verstappen. Het ging maar net goed. Maar een crash met Leclerc of Verstappen die erlangs vliegt was redelijk aanwezig. | |
opreis | maandag 18 maart 2019 @ 19:39 |
Leclerc heeft er geen moment voor gelegen, waarom zou Vettel ruimte moeten laten | |
Fer | maandag 18 maart 2019 @ 19:41 |
Omdat het vrij knullig is voor het team als beide auto’s de eerste ronde weer binnenkomen voor nieuw bodywork. | |
opreis | maandag 18 maart 2019 @ 19:42 |
Dus had Leclerc wat eerder moeten remmen | |
Marcoss | maandag 18 maart 2019 @ 19:47 |
Doornbos zei na afloop ook dat Vettel Leclerc daar waarschijnlijk nooit heeft gezien | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 18 maart 2019 @ 19:50 |
Dit artikel zegt van niet. In ieder geval niet in de kwalificatie. https://www.gpupdate.net/(...)l-op-rechte-stukken/ | |
Fer | maandag 18 maart 2019 @ 19:55 |
Zou ook wel kunnen eigenlijk, nu ik de hoek nog eens bekijk. Vettel had wellicht juist alleen aandacht voor Max. Zie nu ook een puf rook van zijn voorbanden, waarschijnlijk remde hij al zo laat mogelijk en had alle ruimte nodig om de bocht te halen. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 18 maart 2019 @ 19:56 |
Hij verdedigde niet agressief zijn teamgenoot, hij volgde gewoon zijn racelijn. En Max was geen bedreiging op dat moment. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 18 maart 2019 @ 20:13 |
De aerodynamica-regels zijn natuurlijk volledig op de schop gegaan. Daarnaast heb ik de indruk dat meneer Marko niet altijd weet waar hij het over heeft. | |
sasquatsch | maandag 18 maart 2019 @ 21:00 |
2019: 2018: | |
Lionheaad | maandag 18 maart 2019 @ 21:13 |
Mijn cijfers zijn uit de race | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 18 maart 2019 @ 21:39 |
Dus tijdens de kwalificatie had hij de 13de topsnelheid en tijdens de race stond hij bovenaan? Ik ga je niet geloven zonder onderbouwing. | |
Nattekat | maandag 18 maart 2019 @ 22:45 |
Dat RB op zoek is naar downforce was afgelopen weekend wel duidelijk. Dus hij heeft ergens wel gelijk. | |
HiDiHo | dinsdag 19 maart 2019 @ 06:08 |
- [ Bericht 100% gewijzigd door HiDiHo op 19-03-2019 06:09:46 ] | |
tja77 | dinsdag 19 maart 2019 @ 09:00 |
Wellicht ten tijde van het slipstreampje van Vettel? | |
Lionheaad | dinsdag 19 maart 2019 @ 12:25 |
2018 https://www.motorsport.co(...)ian-gp-192014/?st=ST 2019 https://www.motorsport.co(...)ian-gp-417660/?st=ST | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 21 maart 2019 @ 07:10 |
Ik vind 6de nog steeds niet bovenaan. | |
Lionheaad | donderdag 21 maart 2019 @ 08:55 |
Je kijkt naar de Finish Line....kijk eens bij de Speedtrap... | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 21 maart 2019 @ 09:01 |
Daar was hij 10de. | |
Donderkonijn | donderdag 21 maart 2019 @ 09:25 |
Hamilton zegt wel vaker dat er iets kapot is, wat dan achteraf helemaal niet zo blijkt te zijn. | |
Tarado | donderdag 21 maart 2019 @ 09:30 |
Dus Bottas heeft nieuwe pillen, hij is wel een goeie starter | |
twiFight | donderdag 21 maart 2019 @ 11:42 |
Behalve dan dat die schade al aangetoond is. Schade hoor ik hem niet zo vaak over, wel dat zijn banden op zijn of dat hij opeens motorvermogen zou missen. Ondanks dat ik denk dat dat mind games zijn naar andere teams toe kan ik niet geloven dat die daar nu nog in zouden trappen. Fool me once... Maar los daarvan slaat Ferrari de plank nog wel eens mis met strategie. RBR heeft dat over het algemeen beter op orde. | |
zoem | vrijdag 29 maart 2019 @ 07:41 |
F1 / [live] Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix 2019 #11 |