Toch geloof ik dat niet, zoals hier eerder al werd gesteld laat je het verschil dan niet rond de 1 seconde hangen. Hij had wel genoeg reserve om wat extra te geven als het echt spannend werd, maar het was niet zo comfortabel dat het "spelen" was.quote:Op maandag 18 maart 2019 07:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hamilton speelde gewoon met Verstappen, hij had dan misschien niet de snelheid van Bottas gisteren maar die auto kan dus wel zo hard en daar zit Red Bull gewoon heel ver vandaan.
hoezo niet, gewoon genoeg doen, toch wel iets waar Verstappen ook wat van kan leren als hij echt voor het kampioenschap rijdt, de eerste keer dat hij het probeerde begreep ik het nog wel maar dan moet je jezelf gewoon gewonnen geven en je materiaal sparen, je kan het later nog hard nodig hebben, misschien minder leuk voor ons als kijker maar dat is dan jammer.quote:Op maandag 18 maart 2019 08:32 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Toch geloof ik dat niet, zoals hier eerder al werd gesteld laat je het verschil dan niet rond de 1 seconde hangen. Hij had wel genoeg reserve om wat extra te geven als het echt spannend werd, maar het was niet zo comfortabel dat het "spelen" was.
Dit dus, best goede coureur maar een arrogant gedrag alsof die al meerdere keren F1 WDC is. Terwijl hij m.i. toch echt een maatje te klein is daarvoor.quote:Op zondag 17 maart 2019 20:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens, dat is wat ik bedoel met minder risico nemen en iets volwassener rijden. Ocon had daar niks te zoeken en had dat nooit mogen doen, maar aangezien hij het wel deed had Max het maar moeten laten gebeuren. Hij had genoeg voorsprong om even een tiende te liften daar.
Waar ik mij toen vooral boos om maakte was de reactie van Ocon met die vuile grijns op zijn kop. Ook tijdens de afleveringen van F1 serie op Netflix kon ik hem niet uitstaan. Hij geeft fouten echt gewoon niet toe. Lijkt mij lastig mee te werken. Ik vind hem ook echt perfect passen bij Mercedes qua gedrag daarom.
Dit weet ik nog net zo niet hoor. Hamilton sprokkelde de afgelopen best wat extra puntjes binnen doordat de 2e rijder de rest ophield. Het helpt gewoon als de 2e rijder in dienst van de eerste rijd. Max moet het bv denk ik dit seizoen helemaal alleen vooraan opknappen.quote:Op maandag 18 maart 2019 01:38 schreef MakkieR het volgende:
Wat een heerlijk raceweekend heb ik gehad, was na de tweede vrije training eerst wel wat sceptisch over de grote verschillen tussen Mercedes en RBR, maar het begon eigenlijk al met de kwalificatie, meteen al een Ferrari te pakken. Het toetje zat op zondag, echt genoten, en dat op een kut circuit dat de GP van Australië is, betreft het inhalen.
Allereerst en misschien wel het belangrijkste, ik vergeet altijd de condities van de banden en Hamilton had echt geluk nog met Verstappen dat ze op Australië reden. Ieder circuit waar makkelijk ingehaald kan worden was Hamilton a sitting duck. Ik weet niet hoe groot de achterstand was tussren Hamilton en Verstappen toen Max nog ver achter Vettel zat, maar als je in staat bent op motorkracht en goede banden dit helemaal weg te rijden, dan zit het wel goed voor de rest van het seizoen.
En Gasly, ach arme Gasly, ik had het wel met hem te doen, wetende hoe Verstappen de eerste keer wegreed met zijn RBR en meteen zijn eerste GP won. Ik had hem meer gegund en hij mag wel gaan uitkijken, gezien Redbull geen genade kent, vraag dat maar aan Kvyat. Wat zal de druk groot zijn bij die jongen om te moeten presteren met Kvyat al hijgend in zijn nek.
Verder natuurlijk de geweldige Honda motor tegenover de treurige Renault, RBR heeft nu al een geweldige zet hiermee gemaakt. En dan is er nog Ricciardo, ik mis hem nu al bij RBR. Ik begrijp het wel, los van het geld, zag hij ook aankomen dat Verstappen hem ging passeren. Misschien kon hij dat niet verkroppen om als tweede rijder te fungeren. Nu is hij bij Renault eerste rijder (zwarte plaat op zijn auto?) , maar wat heeft hij daar voor moeten inleveren. Het seizoen is nog vroeg en veel kan veranderen, maar Verstappen heeft toch maar mooi de eerste klap gegeven.
Oh ja en tot slot zie ik Hamilton als de grootste rivaal en die heeft nu al zijn eerste punten verloren. Bottas zie ik nog wel fouten maken in het seizoen, dus Verstappen zou zomaar de leiding kunnen pakken ook al win je geen GP's, helemaal omdat er geen druk voor hem is in het team, dat in tegenstelling tot Vettel en Hamilton en hun teammaatjes die in hun nek hijgen.
Denk ik dus ook, als je ziet hoe snel het gat getrokken werd tussen de Mercedes en de RBR, dan zit het op racepace tussen de 0,5 en 1,0 sec. per ronde.quote:Op maandag 18 maart 2019 09:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Verschil tussen Mercedes en RBR is gewoon enorm toch? Hamilton was langzamer door een probleem, maar de meestal matige Bottas rijdt als het moet nog even een seconde van de snelste ronde van Max af.
Ik heb iets gemist geloof ik.quote:Op zondag 17 maart 2019 23:36 schreef marcodej het volgende:
Haal Ocon de volgende keer alsjeblieft bij Toto weg. Mensonterend.
Na het zien van 'Drive to survive' ben ik er wel zeker van dat dit de manier van Ocon is om een wit voetje te halen. Hij was ook zo klef met zijn vorige teambaas.quote:Op zondag 17 maart 2019 23:36 schreef marcodej het volgende:
Haal Ocon de volgende keer alsjeblieft bij Toto weg. Mensonterend.
Dit dus. Hij staat er bij als een slaafje op zoek naar bevestiging. Die blik en dat applausje na de finish.. Brrrquote:Op zondag 17 maart 2019 23:36 schreef marcodej het volgende:
Haal Ocon de volgende keer alsjeblieft bij Toto weg. Mensonterend.
Nou ja, Bottas rijdt met een Mercedes in vrije lucht. Die wagens zijn daar voor gemaakt. En Melbourne is gewoon een Mercedes circuit.quote:Op maandag 18 maart 2019 09:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Verschil tussen Mercedes en RBR is gewoon enorm toch? Hamilton was langzamer door een probleem, maar de meestal matige Bottas rijdt als het moet nog even een seconde van de snelste ronde van Max af.
Als iemand van je 1e graads familie komt te overlijden en jij gaat gewoon racen, dan zegt dat wel wat over je mentale gesteldheid. Bovendien, hij is 21 en komt na één jaar F1 al in een topteam terecht, zo'n chaotisch team als Ferrari nog wel.quote:Op zondag 17 maart 2019 21:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Leclerc is een groot talent en ik hoop dat hij een grote rol gaat spelen in de titelstrijd, maar op basis waarvan kun je nu al zeggen dat hij mentaal sterker is dan Vettel?
Max stond vorig jaar ook bijna bovenaan in de speed trap. Vlak daarachter stonden de Mercedessen. Dit jaar zijn de Mercedessen echter ergens halverwege te vinden.quote:Op maandag 18 maart 2019 10:20 schreef bedachtzaam het volgende:
Mijn twee centjes over het GP weekend.
...
Honda heeft geleverd maar Renault ook, naar mijn mening ligt Renault voor als het gaat om pk's maar ze verliezen het als het gaat om betrouwbaarheid dus zullen de Renaultblokken wel terug geschroefd gaan worden tijdens de komende races.
Red Bull bovenaan vinden in het lijstje met topsnelheden is wel een verandering tegenover de afgelopen seizoenen maar ik ga er vanuit dat ze net als in de vorige seizoenen ook deze race met minder vleugel gereden hebben dan Mercedes en Ferrari.
....
Ben wel benieuwd waarom je denkt dat Renault in PK's voor ligt?quote:Op maandag 18 maart 2019 10:20 schreef bedachtzaam het volgende:
Honda heeft geleverd maar Renault ook, naar mijn mening ligt Renault voor als het gaat om pk's maar ze verliezen het als het gaat om betrouwbaarheid dus zullen de Renaultblokken wel terug geschroefd gaan worden tijdens de komende races.
RB had ook wat moeite om de juiste setup te vinden, dus dan is dat niet onlogisch.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:28 schreef franklop het volgende:
Het enige wat me opviel tijdens de race is dat ze aantal keer de bochtensnelheid lieten zien bij de snelle links/rechter (bocht 11/12) dat Red Bull toen trager was dan een Mercedes en een Ferrari (1 keer 20k en 1 keer 10k).
Had het idee dat RB juist altijd een hogere bochtensnelheid had, maar hier leek het dus net andersom te liggen.
Wellicht lag de RBR achter de Mercedes, met als gevolg minder downforce? Is zo maar een gedachte hoor.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:28 schreef franklop het volgende:
Het enige wat me opviel tijdens de race is dat ze aantal keer de bochtensnelheid lieten zien bij de snelle links/rechter (bocht 11/12) dat Red Bull toen trager was dan een Mercedes en een Ferrari (1 keer 20k en 1 keer 10k).
Had het idee dat RB juist altijd een hogere bochtensnelheid had, maar hier leek het dus net andersom te liggen.
quote:Op maandag 18 maart 2019 13:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
RB had ook wat moeite om de juiste setup te vinden, dus dan is dat niet onlogisch.
Allebei verklaringen die ik ook dacht. De eerste zou een directe verklaring kunnen zijn voor de topsnelheid ookquote:Op maandag 18 maart 2019 13:57 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wellicht lag de RBR achter de Mercedes, met als gevolg minder downforce? Is zo maar een gedachte hoor.
Dat scheelt niet veelquote:Op maandag 18 maart 2019 14:23 schreef opreis het volgende:
Het het zo maar heel anders kunnen aflopen bij Ferrari
https://streamable.com/r85cw
Leclerc raakt daar met een stukje voorvleugel de band van Vettel. Ben benieuwd wat er gebeurd zou zijn als Vettel daar een lekke band had opgelopen.
Dan was Leclerc vierde geworden.quote:Op maandag 18 maart 2019 14:23 schreef opreis het volgende:
Het het zo maar heel anders kunnen aflopen bij Ferrari
https://streamable.com/r85cw
Leclerc raakt daar met een stukje voorvleugel de band van Vettel. Ben benieuwd wat er gebeurd zou zijn als Vettel daar een lekke band had opgelopen.
Meer over de shitstorm die Leclerc/Vettel over zich heen zouden krijgen dan natuurlijkquote:
Vettel had met een plek verlies Leclerc aan Verstappen voorbij kunnen laten. In plaats daarvan rijdt hij hem bijna zijn vleugel eraf.quote:Op maandag 18 maart 2019 14:23 schreef opreis het volgende:
Het het zo maar heel anders kunnen aflopen bij Ferrari
https://streamable.com/r85cw
Leclerc raakt daar met een stukje voorvleugel de band van Vettel. Ben benieuwd wat er gebeurd zou zijn als Vettel daar een lekke band had opgelopen.
Ze hadden al een redelijke basis en dus een voorsprong, het zou heel knap zijn van Honda als ze Renault op beide vlakken voorbij zijn.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:17 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd waarom je denkt dat Renault in PK's voor ligt?
Die gedachte kan ik wel volgen, maar gelet op tests en afgelopen weekend heb ik toch het gevoel dat Honda er op beide punten voorbij is. Begin ook steeds meer het idee te krijgen dat het Renault concept niet heel veel verbetering toe laat.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:28 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ze hadden al een redelijke basis en dus een voorsprong, het zou heel knap zijn van Honda als ze Renault op beide vlakken voorbij zijn.
Maar zoals Lionhead al aangeeft kunnen we pas echt iets zeggen na de volgende GP en China.
Vond al dat Vettel daar veel mazzel had, met zijn keuze om heel agressief zijn teamgenoot te verdedigen, ipv Verstappen. Het ging maar net goed. Maar een crash met Leclerc of Verstappen die erlangs vliegt was redelijk aanwezig.quote:Op maandag 18 maart 2019 14:23 schreef opreis het volgende:
Het het zo maar heel anders kunnen aflopen bij Ferrari
https://streamable.com/r85cw
Leclerc raakt daar met een stukje voorvleugel de band van Vettel. Ben benieuwd wat er gebeurd zou zijn als Vettel daar een lekke band had opgelopen.
Leclerc heeft er geen moment voor gelegen, waarom zou Vettel ruimte moeten latenquote:Op maandag 18 maart 2019 19:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Vond al dat Vettel daar veel mazzel had, met zijn keuze om heel agressief zijn teamgenoot te verdedigen, ipv Verstappen. Het ging maar net goed. Maar een crash met Leclerc of Verstappen die erlangs vliegt was redelijk aanwezig.
Omdat het vrij knullig is voor het team als beide auto’s de eerste ronde weer binnenkomen voor nieuw bodywork.quote:Op maandag 18 maart 2019 19:39 schreef opreis het volgende:
[..]
Leclerc heeft er geen moment voor gelegen, waarom zou Vettel ruimte moeten laten
Dus had Leclerc wat eerder moeten remmenquote:Op maandag 18 maart 2019 19:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Omdat het vrij knullig is voor het team als beide auto’s de eerste ronde weer binnenkomen voor nieuw bodywork.
Dit artikel zegt van niet. In ieder geval niet in de kwalificatie.quote:Op maandag 18 maart 2019 10:48 schreef Lionheaad het volgende:
Max stond vorig jaar ook bijna bovenaan in de speed trap.
https://www.gpupdate.net/(...)l-op-rechte-stukken/quote:Verstappen en zijn teamgenoot Pierre Gasly gingen in de kwalificatie op Albert Park met respectievelijk 317,8 en 316,1 kilometer per uur over de speed trap. Daarmee zaten zij in de buurt van Mercedes-coureurs Valtteri Bottas (320,0 kilometer per uur) en Lewis Hamilton (319,0 kilometer per uur). De Honda-motor in de Toro Rosso's van Alexander Albon (322,3 kilometer per uur) en Daniil Kvyat (321,3 kilometer per uur) liep zelfs nog harder dan de power unit van het Mercedes-fabrieksteam. Sergio Perez noteerde de hoogste topsnelheid in de kwalificatie in Melbourne. De Mercedes-motor achterin de Racing Point van de Mexicaan kwam tot een snelheid van 322,5 kilometer per uur.
Een jaar geleden liet Hamilton in de kwalificatie voor de Grand Prix van Australië een topsnelheid van 318,7 per uur aantekenen. Verstappen kwam destijds met de Renault-motor niet verder dan 312,5 kilometer per uur.
Zou ook wel kunnen eigenlijk, nu ik de hoek nog eens bekijk. Vettel had wellicht juist alleen aandacht voor Max. Zie nu ook een puf rook van zijn voorbanden, waarschijnlijk remde hij al zo laat mogelijk en had alle ruimte nodig om de bocht te halen.quote:Op maandag 18 maart 2019 19:47 schreef Marcoss het volgende:
Doornbos zei na afloop ook dat Vettel Leclerc daar waarschijnlijk nooit heeft gezien
Hij verdedigde niet agressief zijn teamgenoot, hij volgde gewoon zijn racelijn. En Max was geen bedreiging op dat moment.quote:Op maandag 18 maart 2019 19:38 schreef Fer het volgende:
Vond al dat Vettel daar veel mazzel had, met zijn keuze om heel agressief zijn teamgenoot te verdedigen, ipv Verstappen. Het ging maar net goed. Maar een crash met Leclerc of Verstappen die erlangs vliegt was redelijk aanwezig.
De aerodynamica-regels zijn natuurlijk volledig op de schop gegaan.quote:Op maandag 18 maart 2019 14:07 schreef MaGNeT het volgende:
Helmut gaf iig aan dat RB op zoek moet naar meer downforce
Wel bijzonder na het chassis van vorig jaar...
2019:quote:Op maandag 18 maart 2019 19:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dit artikel zegt van niet. In ieder geval niet in de kwalificatie.
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)l-op-rechte-stukken/
Dus tijdens de kwalificatie had hij de 13de topsnelheid en tijdens de race stond hij bovenaan?quote:
Dat RB op zoek is naar downforce was afgelopen weekend wel duidelijk. Dus hij heeft ergens wel gelijk.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De aerodynamica-regels zijn natuurlijk volledig op de schop gegaan.
Daarnaast heb ik de indruk dat meneer Marko niet altijd weet waar hij het over heeft.
Wellicht ten tijde van het slipstreampje van Vettel?quote:Op maandag 18 maart 2019 21:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dus tijdens de kwalificatie had hij de 13de topsnelheid en tijdens de race stond hij bovenaan?
Ik ga je niet geloven zonder onderbouwing.
2018 https://www.motorsport.co(...)ian-gp-192014/?st=STquote:Op maandag 18 maart 2019 21:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dus tijdens de kwalificatie had hij de 13de topsnelheid en tijdens de race stond hij bovenaan?
Ik ga je niet geloven zonder onderbouwing.
Ik vind 6de nog steeds niet bovenaan.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:25 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
2018 https://www.motorsport.co(...)ian-gp-192014/?st=ST
2019 https://www.motorsport.co(...)ian-gp-417660/?st=ST
Je kijkt naar de Finish Line....kijk eens bij de Speedtrap...quote:Op donderdag 21 maart 2019 07:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik vind 6de nog steeds niet bovenaan.
Daar was hij 10de.quote:Op donderdag 21 maart 2019 08:55 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Je kijkt naar de Finish Line....kijk eens bij de Speedtrap...
Hamilton zegt wel vaker dat er iets kapot is, wat dan achteraf helemaal niet zo blijkt te zijn.quote:Op zondag 17 maart 2019 13:05 schreef opreis het volgende:
[..]
Nogmaals, wie hier roepen dat Hamilton geen kind zou hebben aan button of rosberg(rosberg had het seizoen dat hij ham klopte mazzel maar dat ter zijde/ga je nooit toegeven)? Of dat Webber Vettel kan kloppen? Dat Raikonnen het Vettel lastig ging maken? (helemaal na dat seizoen tegen Alonso)
Voorlopig heeft Hamilton Bottas behoorlijk geklopt
2017 363 v 305
2018 408 v 247
Vandaag Lewis er 20 seconde achter ja, met kapotte vloer.
En de gemiddelde gedachte hier is toch echt dat Vettel de overhand zou hebben bij Leclerc.
Ik zie dus ook niet waarom we kunnen vaststellen dat Ham wordt overschat en Vettel onderschat.
Nu blijkt eerder dat Vettel wordt overschat omdat hij bij zn eerste race naast zn nieuwe teamgenootje al beschermd moest worden door het team.
Dus Bottas heeft nieuwe pillen, hij is wel een goeie starterquote:Op donderdag 21 maart 2019 09:25 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Hamilton zegt wel vaker dat er iets kapot is, wat dan achteraf helemaal niet zo blijkt te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |