Helemaal eens.quote:Op zondag 17 maart 2019 18:43 schreef XL het volgende:
Dat gezeur over het gat Verstappen/Hamilton rond de seconde....
Als je een gat kunt managen, dan doe je dat op 3 seconde. Niet op 1. Met 1 seconde sta je onder druk, met een klein foutje ben je je plek kwijt of zit je achtervolger dik in de DRS. Zeker bij een aggresieve coureur als verstappen kun je er zelfs afliggen als je een foutje maakt. Want hij vreet je op met alle risico's van dien.
Hamilton managede dit gat niet, hij stond onder druk. Verstappen was eerlijk door te zeggen dat het verschil in tempo te klein was voor een actie. Maar blijft daar rijden om te kijken of er iets gebeurd. De fout maakte hij dan uiteindelijk zelf. Prima, beter dan 60 rondjes in de diffuser van kvyat hangen.
Ik twijfel niet aan zijn kwaliteiten, maar Helmut Marko zou Kvyat ook niet hebben ingehaald.quote:
Oh ja, dafuk.quote:Op zondag 17 maart 2019 17:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Zaten ze daar in 2017 niet ook al op te wachten?
Eigenlijk kun je ook zeggen dat Gasly achter Kvyat bleef hangen om te kijken of Kvyat een fout zou begaan.quote:Op zondag 17 maart 2019 18:43 schreef XL het volgende:
Dat gezeur over het gat Verstappen/Hamilton rond de seconde....
Als je een gat kunt managen, dan doe je dat op 3 seconde. Niet op 1. Met 1 seconde sta je onder druk, met een klein foutje ben je je plek kwijt of zit je achtervolger dik in de DRS. Zeker bij een aggresieve coureur als verstappen kun je er zelfs afliggen als je een foutje maakt. Want hij vreet je op met alle risico's van dien.
Hamilton managede dit gat niet, hij stond onder druk. Verstappen was eerlijk door te zeggen dat het verschil in tempo te klein was voor een actie. Maar blijft daar rijden om te kijken of er iets gebeurd. De fout maakte hij dan uiteindelijk zelf. Prima, beter dan 60 rondjes in de diffuser van kvyat hangen.
Die andere drie MGU-K deden het zonder problemen. Laten we maar even afwachten met het afkraken van Renault. Met de Honda kan ook van alles gebeuren komende races.quote:Op zondag 17 maart 2019 19:29 schreef Fer het volgende:
[..]
Oh ja, dafuk.
Heel 2017 en half 2018 met een 2016 MGU-K gereden. Dus dit is die 1,5 jaar te laat was en zegt dan na 11 rondjes plof.
Die is zo 08.15.quote:
Dat zou mooi zijn. Bij Hamilton moet je een dergelijk spel zien te spelen.quote:Op zondag 17 maart 2019 19:45 schreef Gruj0 het volgende:
Vettel deelt een sneer uit naar Hamilton door zich publiekelijk af te vragen wat hij toch achter Bottas aan het doen was.
Zou hij door hebben dat je Hamilton kan pakken door in zijn hoofd te gaan zitten? Vettel leek met zijn 4e plek niet tevreden maar ook niet ontevreden gezien de situatie. Zou hij mentaal werkelijk sterker zijn of dat slechts spelen?
Ik heb het idee dat Hamilton het nog zwaar gaat krijgen als Bottas sterk blijft en Verstappen, Leclerc en Vettel ook in zijn nek blijven hijgen.
Lijkt mij toch lastig hoor. Als je normale reactie "aanvallen" is lijkt het mij behoorlijk lastig om soms te denken "rustig aan, komt goed, tweede plek is ook prima nu". Hamilton kan dat best goed bijvoorbeeld, maar voor Max lijkt mij dat moeilijker en iets wat je echt moet leren.quote:Op zondag 17 maart 2019 19:54 schreef pvdplanet het volgende:
Ik denk dat Verstappen dit al lang door heeft. Consolidatie waar nodig, aanvallen waar mogelijk
Ham en Merc hebben vandaag al zoveel tegenstrijdige dingen geroepen. Die 20~ seconden verschil verklaren ze door een kapotte vloer. Maar gelijktijdig stelt HAM dat hij zich probleemloos heeft verdedigd tegen Verstappen hehe.quote:Op zondag 17 maart 2019 19:52 schreef Kyran het volgende:
Hamilton gek maken moet niet al te moeilijk zijn. Als ze hem een rondje te vroeg binnenroepen slaat zijn hoofd al op hol. Slimme zet van Vettel.
Ik ben geen fan van Ocon, maar Max had hem daar gewoon zijn gang moeten laten gaan. Voor Ocon viel weinig te verliezen, voor Max veel. Dus als zich weer zo'n situatie aandient, gewoon voor laten gaan en dan later weer inhalen of niet, klaar.quote:Op zondag 17 maart 2019 19:52 schreef Kyran het volgende:
Max moet dit jaar vooral een heel klein tikje slimmer rijden. Geen domme fouten maken of in fouten gelokt worden door snotapen zoals Ocon. Als Bottas blijft presteren en Vettel straks ook mee gaat doen voor de overwinningen dan gaat het kampioenschap naar de meest constante coureur en dan kan je je geen domme fouten veroorloven.
Dat is zeker iets waar Hamilton in sterk is. Maar hoe lang nog tot hij breekt? Want het ziet ernaar uit dat het dit seizoen niet meer tussen hem en Vettel zal spelen, maar tussen hem, Vettel, Bottas, Verstappen en wellicht Leclerc. Sommigen zijn mentaal zeker sterker dan Vettel (Verstappen en Leclerc iig).quote:Op zondag 17 maart 2019 19:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Lijkt mij toch lastig hoor. Als je normale reactie "aanvallen" is lijkt het mij behoorlijk lastig om soms te denken "rustig aan, komt goed, tweede plek is ook prima nu". Hamilton kan dat best goed bijvoorbeeld, maar voor Max lijkt mij dat moeilijker en iets wat je echt moet leren.
Hij nam bij dat start geen risico en ook bij de inhaalactie liet hij ruimte. Dat vond ik wel heerlijk om te zien in race 1quote:Op zondag 17 maart 2019 19:52 schreef Kyran het volgende:
Hamilton gek maken moet niet al te moeilijk zijn. Als ze hem een rondje te vroeg binnenroepen slaat zijn hoofd al op hol. Slimme zet van Vettel.
Max moet dit jaar vooral een heel klein tikje slimmer rijden. Geen domme fouten maken of in fouten gelokt worden door snotapen zoals Ocon. Als Bottas blijft presteren en Vettel straks ook mee gaat doen voor de overwinningen dan gaat het kampioenschap naar de meest constante coureur en dan kan je je geen domme fouten veroorloven.
Eens, dat is wat ik bedoel met minder risico nemen en iets volwassener rijden. Ocon had daar niks te zoeken en had dat nooit mogen doen, maar aangezien hij het wel deed had Max het maar moeten laten gebeuren. Hij had genoeg voorsprong om even een tiende te liften daar.quote:Op zondag 17 maart 2019 19:57 schreef Gruj0 het volgende:
Ik ben geen fan van Ocon, maar Max had hem daar gewoon zijn gang moeten laten gaan. Voor Ocon viel weinig te verliezen, voor Max veel. Dus als zich weer zo'n situatie aandient, gewoon voor laten gaan en dan later weer inhalen, klaar.
Hij heeft echt geen enkele keer geprobeerd om Hamilton aan te vallen. Hij hield hem (en zichzelf) onder druk.quote:Op zondag 17 maart 2019 19:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Lijkt mij toch lastig hoor. Als je normale reactie "aanvallen" is lijkt het mij behoorlijk lastig om soms te denken "rustig aan, komt goed, tweede plek is ook prima nu". Hamilton kan dat best goed bijvoorbeeld, maar voor Max lijkt mij dat moeilijker en iets wat je echt moet leren.
Ik zie daar geen tegenstrijdigheid.quote:Op zondag 17 maart 2019 19:57 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ham en Merc hebben vandaag al zoveel tegenstrijdige dingen geroepen. Die 20~ seconden verschil verklaren ze door een kapotte vloer. Maar gelijktijdig stelt HAM dat hij zich probleemloos heeft verdedigd tegen Verstappen hehe.
Hamilton zat nog binnen drie seconden van Max. Dus ingehaald worden was nadelig voor Maxquote:Ik ben geen fan van Ocon, maar Max had hem daar gewoon zijn gang moeten laten gaan. Voor Ocon viel weinig te verliezen, voor Max veel. Dus als zich weer zo'n situatie aandient, gewoon voor laten gaan en dan later weer inhalen of niet, klaar.
Pas 1 race gereden toch?quote:Dat is zeker iets waar Hamilton in sterk is. Maar hoe lang nog tot hij breekt? Want het ziet ernaar uit dat het dit seizoen niet meer tussen hem en Vettel zal spelen, maar tussen hem, Vettel, Bottas, Verstappen en wellicht Leclerc. Sommigen zijn mentaal zeker sterker dan Vettel (Verstappen en Leclerc iig).
Ik denk dat we ook moeten ophouden met blauwe vlaggen en achterblijvers op een ronde zetten. Zodra de leider bij de achterblijvers komt, moet hij er gewoon achterblijven. Veel te veel risico, anders.quote:Op zondag 17 maart 2019 19:57 schreef Gruj0 het volgende:
Ik ben geen fan van Ocon, maar Max had hem daar gewoon zijn gang moeten laten gaan. Voor Ocon viel weinig te verliezen, voor Max veel.
Het zal aan de criteria voor een Formule 1 auto voldoen, en ik kan naast 107% regel geen reden verzinnen om ze uit te sluiten. Maar het is wel een aanfluiting zo.quote:Op zondag 17 maart 2019 20:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Even over Williams: moeten die niet gewoon gebanned worden totdat ze een auto hebben die wel binnen een week een race kan uitrijden?
Edit: mooie trollquote:Op zondag 17 maart 2019 20:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Even over Williams: moeten die niet gewoon gebanned worden totdat ze een auto hebben die wel binnen een week een race kan uitrijden?
Zolang ze binnen de 107% kwalificeren is er geen reden om ze niet te laten starten. Ze voldoen aan alle eisen. De HRT's in het verleden deden het slechterquote:Op zondag 17 maart 2019 20:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Even over Williams: moeten die niet gewoon gebanned worden totdat ze een auto hebben die wel binnen een week een race kan uitrijden?
Ocon zat fout. En als Max het WK wil winnen moet hij dit soort dingen uit de weg gaan.quote:Op zondag 17 maart 2019 20:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik denk dat we ook moeten ophouden met blauwe vlaggen en achterblijvers op een ronde zetten. Zodra de leider bij de achterblijvers komt, moet hij er gewoon achterblijven. Veel te veel risico, anders.
Ben het niet met je eens. Alle grote coureurs zouden daar gewoon hun plek hebben genomen. Coureurs als Ocon moeten gewoon leren dat ze dit soort stomme dingen niet moeten doen. En juist omdat Max het niet uit de weg ging, is dat nu ook bij de rest bekend.quote:Op zondag 17 maart 2019 21:04 schreef Lionheaad het volgende:
En als Max het WK wil winnen moet hij dit soort dingen uit de weg gaan.
Geen troll. Respectievelijk twee en drie rondjes achterstand. En ze hebben zelf aangegeven dat dat nog maanden gaat duren.quote:
Dat was focking geilquote:Op zondag 17 maart 2019 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
De inhaalactie van Max op Vettel is denk ik een beter voorbeeld: hij liet bij bocht 3 aan de binnenzijde iets ruimte voor Vettel, zodat er geen ongelukken zouden gebeuren.
Volgens mij is dat item weg en komt er vanaf aanstaande woensdag voor het eerst een technisch item gepresenteerd door Tedquote:
Notebook is geschrapt door de nieuwe baas van Skyquote:
Linkje?quote:Op zondag 17 maart 2019 21:22 schreef vosss het volgende:
Zojuist de duitse terugblik van Rosberg gekeken op youtube.
Leclerc is een groot talent en ik hoop dat hij een grote rol gaat spelen in de titelstrijd, maar op basis waarvan kun je nu al zeggen dat hij mentaal sterker is dan Vettel?quote:Op zondag 17 maart 2019 19:57 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ham en Merc hebben vandaag al zoveel tegenstrijdige dingen geroepen. Die 20~ seconden verschil verklaren ze door een kapotte vloer. Maar gelijktijdig stelt HAM dat hij zich probleemloos heeft verdedigd tegen Verstappen hehe.
[..]
Ik ben geen fan van Ocon, maar Max had hem daar gewoon zijn gang moeten laten gaan. Voor Ocon viel weinig te verliezen, voor Max veel. Dus als zich weer zo'n situatie aandient, gewoon voor laten gaan en dan later weer inhalen of niet, klaar.
[..]
Dat is zeker iets waar Hamilton in sterk is. Maar hoe lang nog tot hij breekt? Want het ziet ernaar uit dat het dit seizoen niet meer tussen hem en Vettel zal spelen, maar tussen hem, Vettel, Bottas, Verstappen en wellicht Leclerc. Sommigen zijn mentaal zeker sterker dan Vettel (Verstappen en Leclerc iig).
Oh da's jammer, benieuwd wat ervoor in de plaats komt.quote:Op zondag 17 maart 2019 21:36 schreef CrashO het volgende:
[..]
Notebook is geschrapt door de nieuwe baas van Sky
https://motorsportbroadca(...)ge-undergoes-revamp/
Niets. De uitzending is een kwartier ingekortquote:Op zondag 17 maart 2019 21:44 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Oh da's jammer, benieuwd wat ervoor in de plaats komt.
Een blokje ergens halverwege de weekquote:Op zondag 17 maart 2019 21:44 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Oh da's jammer, benieuwd wat ervoor in de plaats komt.
Al is het wel een samenwerking met F1 zelf, dus zal ook te zien zijn op F1TVProtwitter:SkySportsF1 twitterde op woensdag 13-03-2019 om 12:44:29 A new technical show on #SkyF1...Sky F1's @tedkravitz will host the F1 Midweek Debrief, each Wednesday of the 2019 seasonRob Smedley will join Ted for the first show on March 20 at 6pm (repeated at 7.30pm) on Sky Sports F1!Our best-ever offer here: https://t.co/MVw4Z3tGdI https://t.co/NoiCCfFZPS reageer retweet
So?quote:Op zondag 17 maart 2019 21:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Geen troll. Respectievelijk twee en drie rondjes achterstand. En ze hebben zelf aangegeven dat dat nog maanden gaat duren.
Als ik toen F1 had gekeken, had ik precies hetzelfde voorgesteld.quote:Op zondag 17 maart 2019 21:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
So?
De Caterhams en Marussia's hadden in het begin van het hybride tijdperk ook regelmatig 2 of meer ronden achterstand.
quote:
Logisch. Zij waren wel aan het racen voor positie.quote:Op zondag 17 maart 2019 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
De inhaalactie van Max op Vettel is denk ik een beter voorbeeld: hij liet bij bocht 3 aan de binnenzijde iets ruimte voor Vettel, zodat er geen ongelukken zouden gebeuren.
Je kan evt paddock pass kijken.quote:Op zondag 17 maart 2019 21:44 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Oh da's jammer, benieuwd wat ervoor in de plaats komt.
Bottas heeft toch een heel goed reactievermogen.quote:Op zondag 17 maart 2019 21:22 schreef vosss het volgende:
Zojuist de duitse terugblik van Rosberg gekeken op youtube.
Die haalde een paar goeie punten aan. Bv een systeem om je reactievermogen te testen wat hij gebruikte en bottas nu ook volgens hem. Lewis gebruikt dat niet.
En dat Bottas misschien wel 100x het aangrijpen van de koppeling getest heeft en lewis hooguit 5x.
Dat soort dingetjes waarmee je Lewis kan verslaan.
Geen idee of Rosberg dat sl langer doet en/of na elke race, maar ik vond het prima te kijken
Tnx!quote:
Hoezo, misschien is dat wel de reden dat Bottas zo goed rijdt.quote:Op zondag 17 maart 2019 23:36 schreef marcodej het volgende:
Haal Ocon de volgende keer alsjeblieft bij Toto weg. Mensonterend.
Hamilton speelde gewoon met Verstappen, hij had dan misschien niet de snelheid van Bottas gisteren maar die auto kan dus wel zo hard en daar zit Red Bull gewoon heel ver vandaan.quote:Op maandag 18 maart 2019 01:38 schreef MakkieR het volgende:
Wat een heerlijk raceweekend heb ik gehad, was na de tweede vrije training eerst wel wat sceptisch over de grote verschillen tussen Mercedes en RBR, maar het begon eigenlijk al met de kwalificatie, meteen al een Ferrari te pakken. Het toetje zat op zondag, echt genoten, en dat op een kut circuit dat de GP van Australië is, betreft het inhalen.
Allereerst en misschien wel het belangrijkste, ik vergeet altijd de condities van de banden en Hamilton had echt geluk nog met Verstappen dat ze op Australië reden. Ieder circuit waar makkelijk ingehaald kan worden was Hamilton a sitting duck. Ik weet niet hoe groot de achterstand was tussren Hamilton en Verstappen toen Max nog ver achter Vettel zat, maar als je in staat bent op motorkracht en goede banden dit helemaal weg te rijden, dan zit het wel goed voor de rest van het seizoen.
En Gasly, ach arme Gasly, ik had het wel met hem te doen, wetende hoe Verstappen de eerste keer wegreed met zijn RBR en meteen zijn eerste GP won. Ik had hem meer gegund en hij mag wel gaan uitkijken, gezien Redbull geen genade kent, vraag dat maar aan Kvyat. Wat zal de druk groot zijn bij die jongen om te moeten presteren met Kvyat al hijgend in zijn nek.
Verder natuurlijk de geweldige Honda motor tegenover de treurige Renault, RBR heeft nu al een geweldige zet hiermee gemaakt. En dan is er nog Ricciardo, ik mis hem nu al bij RBR. Ik begrijp het wel, los van het geld, zag hij ook aankomen dat Verstappen hem ging passeren. Misschien kon hij dat niet verkroppen om als tweede rijder te fungeren. Nu is hij bij Renault eerste rijder (zwarte plaat op zijn auto?) , maar wat heeft hij daar voor moeten inleveren. Het seizoen is nog vroeg en veel kan veranderen, maar Verstappen heeft toch maar mooi de eerste klap gegeven.
Oh ja en tot slot zie ik Hamilton als de grootste rivaal en die heeft nu al zijn eerste punten verloren. Bottas zie ik nog wel fouten maken in het seizoen, dus Verstappen zou zomaar de leiding kunnen pakken ook al win je geen GP's, helemaal omdat er geen druk voor hem is in het team, dat in tegenstelling tot Vettel en Hamilton en hun teammaatjes die in hun nek hijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |