Ja wat is het nou? Eerst was het nog de vloer en nu zou je eigenlijk Bottas wel bij kunnen houdenquote:“Ik weet niet wat Lewis aan het doen was achter Valtteri, maar het leek alsof hij zich verveelde en daarom terugzakte”, merkte Sebastian Vettel na de GP van Australië op in de persconferentie. Een opmerking waar Lewis zelf uiteraard op wilde reageren door te stellen dat dit niet het geval was, maar dat hij wel degelijk dichter op Bottas had kunnen zitten.
“Ik wist dat ik tegen het einde van de race iemand in mijn nek zou hebben hijgen, dus koos ik er voor om afstand tot Valtteri te bewaren. Anders zit je er dicht achter en gaan je banden snel achteruit. Kijk maar naar Vettel, dat gebeurde bij hem. Ik was blij met het tempo dat ik tegen het einde van de race nog had.”
“Vandaag kan ik tevreden zijn met mijn gereden race. Ik deed was ik moest doen, niet meer en niet minder. Ik heb me ook niet te druk bezig gehouden met het gat tot Valtteri, aangezien ik het gat liet ontstaan en ook deze grootte. Dat is voor mij dus geen enkel probleem geweest.”
(lol)quote:
Het gat tussen Hamilton en Verstappen is nooit kleiner geweest dan 1 seconde. Toen Max van de baan schoot en het gat even 3 seconden was reed max dat gat zo dicht tot 1 seconde maar dichterbij is hij niet geweest. Dat zegt mij toch dat Hamilton nét hard genoeg reed om Max voor te blijven maar niet op het randje reed. Dat zou ook vrij dom zij omdat de race eigenlijk na de pitstops wel beslist was en ze toch zuinig moeten zijn op de motor.quote:Op zondag 17 maart 2019 14:20 schreef Goudenvis het volgende:
[..]
Ja wat is het nou? Eerst was het nog de vloer en nu zou je eigenlijk Bottas wel bij kunnen houden
Mooi voor die Japanners, gun het ze van harte na al dat gebash van onder meer Alonso.quote:
Ik heb op de livetiming wel degelijk onder de seconde gezien.quote:Op zondag 17 maart 2019 14:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het gat tussen Hamilton en Verstappen is nooit kleiner geweest dan 1 seconde. Toen Max van de baan schoot en het gat even 3 seconden was reed max dat gat zo dicht tot 1 seconde maar dichterbij is hij niet geweest. Dat zegt mij toch dat Hamilton nét hard genoeg reed om Max voor te blijven maar niet op het randje reed. Dat zou ook vrij dom zij omdat de race eigenlijk na de pitstops wel beslist was en ze toch zuinig moeten zijn op de motor.
Ik vind dit geen voorzichtige teamorders xD . Yes you have to stay behind Sebastian and leave some margin. Ook geen poging tot snelste ronde. Hoop dat bij Ferrari dat gekut nou eens over is na dit weekend.quote:Op zondag 17 maart 2019 14:14 schreef Jester65 het volgende:
Voorzichtige teamorders: https://streamable.com/5ywnw
Waren terechte opmerkingen. Hij werd te vroeg naar binnen gehaald (om Vettel te coveren) en moest dus banden sparen om het eind te halen. Net zoals Vettel. Het was niet voor niets dat Verstappen en Leclerc het gat konden dichten.quote:Op zondag 17 maart 2019 13:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik kreeg ook al meteen jeuk door dat hij ging zeiken dat hij zo vroeg naar binnen werd gehaald. Al helemaal toen hij iet zei van "those tyres are not going to make it to the end". Echt alles wat die gast zegt is gelogen en gemaakt. Niks, maar dan ook niks wat uit zijn mond komt is oprecht en gemeend.
Maar als hij bij de start niet aan het twitteren was geweest dan had hij voorop gelegen en hoefde hij Seb niet te coveren. Ook volgde hij het tempo van Bottas niet voor zijn eerste stop. Hij zat er 5/6 seconde achter volgens mij.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Waren terechte opmerkingen. Hij werd te vroeg naar binnen gehaald (om Vettel te coveren) en moest dus banden sparen om het eind te halen. Net zoals Vettel. Het was niet voor niets dat Verstappen en Leclerc het gat konden dichten.
Hij had ook schade aan de vloer.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:09 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Maar als hij bij de start niet aan het twitteren was geweest dan had hij voorop gelegen en hoefde hij Seb niet te coveren. Ook volgde hij het tempo van Bottas niet voor zijn eerste stop. Hij zat er 5/6 seconde achter volgens mij.
Nee joh, die lag al veel te ver achter.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:13 schreef KingRadler het volgende:
Ham klaagde ook waarom hij zo vroeg naar binnen moest.
Had Lec nog een kans gehad Max in te Halen als hij voor Seb zat?
Nee man, die gaat ook geen halve minuut dichtrijden.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:13 schreef KingRadler het volgende:
Ham klaagde ook waarom hij zo vroeg naar binnen moest.
Had Lec nog een kans gehad Max in te Halen als hij voor Seb zat?
En hij reed minder snel naar Vettel dan Max bij Vettel weg reed. Wat mij doet geloven dat ook in vergelijkbare condities de Ferrari vandaag de RB niet bijhield op racepace. Heel bijzonder.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee joh, die lag al veel te ver achter.
Ja precies. Dat lijkt me voor Red Bull hoopgevend. Ik verwacht toch ook wel dat Mercedes veel minder dominant zal zijn op andere circuits.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:18 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
En hij reed minder snel naar Vettel dan Max bij Vettel weg reed. Wat mij doet geloven dat ook in vergelijkbare condities de Ferrari vandaag de RB niet bijhield op racepace. Heel bijzonder.
Leuk, maar Sebastian was de eerste stint gewoon op snelheid. Rede genoeg, voor Mercedes om aan te nemen, dat hij een undercut mogelijk zou kunnen maken.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:09 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Maar als hij bij de start niet aan het twitteren was geweest dan had hij voorop gelegen en hoefde hij Seb niet te coveren. Ook volgde hij het tempo van Bottas niet voor zijn eerste stop. Hij zat er 5/6 seconde achter volgens mij.
Lijkt me een "race incident", kan gebeuren bij een start. Wel jammer voor hem.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:28 schreef opreis het volgende:
Ik wil het toch nog even opnemen voor Kubica.
https://streamable.com/x80t8
Hier kan je zien hoe hij zijn voorvleugel verliest bij Gasly. Raar dat er geen incident under investigation was, zoals je ze dat dus altijd bij Charlie zouden melden.
Dat zal zn auto best wel beinvloed hebben, ook na het ophalen van een nieuwe vleugel.
Dat zal geen 2 ronden geweest zijn.quote:Op zondag 17 maart 2019 14:58 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik heb op de livetiming wel degelijk onder de seconde gezien.
Ik denk ook race incident hoor. Zeker omdat het in de 1ste ronde is. Ik vind alleen raar dat het niet gemeld werd wat de vorige jaren wel zo was.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Lijkt me een "race incident", kan gebeuren bij een start. Wel jammer voor hem.
Vond Kubica altijd wel een interessante rijder, beetje "Rally style". Hopelijk brengt het seizoen hem nog wat.
Gewoon een race incident, of wie wil je hier verantwoordelijk voor houden?quote:Op zondag 17 maart 2019 15:28 schreef opreis het volgende:
Ik wil het toch nog even opnemen voor Kubica.
https://streamable.com/x80t8
Hier kan je zien hoe hij zijn voorvleugel verliest bij Gasly. Raar dat er geen incident under investigation was, zoals je ze dat dus altijd bij Charlie zouden melden.
Dat zal zn auto best wel beinvloed hebben, ook na het ophalen van een nieuwe vleugel.
Sainz Die reed Gasly in de wegquote:Op zondag 17 maart 2019 15:54 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Gewoon een race incident, of wie wil je hier verantwoordelijk voor houden?
Nee ik zeg ook race incident. Ik vond het alleen raar dat daar geen vermelding van gemaakt werd tijdens de race. Voorheen wanneer er schade was ontstaan door contact tussen twee coureurs (ongeachter schuld) kwam er altijd een soort pop up in beeld met "investigating contact between drivers # and #" en dan later het verdict met "race incident, no further action" of welke penalty er op stond.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:54 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Gewoon een race incident, of wie wil je hier verantwoordelijk voor houden?
Lang niet bij elk incident. Zeker niet als al meteen duidelijk is dat er geen schuldige aan te wijzen is of het slachtoffer zelf schuld heeft.quote:Op zondag 17 maart 2019 16:02 schreef opreis het volgende:
[..]
Nee ik zeg ook race incident. Ik vond het alleen raar dat daar geen vermelding van gemaakt werd tijdens de race. Voorheen wanneer er schade was ontstaan door contact tussen twee coureurs (ongeachter schuld) kwam er altijd een soort pop up in beeld met "investigating contact between drivers # and #" en dan later het verdict met "race incident, no further action" of welke penalty er op stond.
Het hele ontbreken hiervan verbaasde me
Gasly kwam net vóór Kvyat weer op de baan na zijn stop. Maar hij werd meteen ingehaald door Kvyat.quote:Op zondag 17 maart 2019 12:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar dat was NIET het geval bij de eerste paar ronden. Gasly kwam net achter Kyvat op de baan en toen had Kyvat zelf geen DRS. Dit gebeurde later pas toen Kyvat aansloot bij Gio etc.
Klopt, was een nette actie. Kvyat had natuurlijk z'n banden op temperatuur maar hij benutte z'n kans wel goedquote:Op zondag 17 maart 2019 16:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gasly kwam net vóór Kvyat weer op de baan na zijn stop. Maar hij werd meteen ingehaald door Kvyat.
Vind persoonlijk dat Gasly het hem wel iets moeilijker had kunnen maken. Vond zijn race overall vrij slapjes.quote:Op zondag 17 maart 2019 16:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, was een nette actie. Kvyat had natuurlijk z'n banden op temperatuur maar hij benutte z'n kans wel goed
MGU-Kquote:Op zondag 17 maart 2019 15:52 schreef THEFXR het volgende:
Hoe zit het nu met Mclaren?, gaat petrobras in een Renault motor gooien en vliegt in de fik...
Zaten ze daar in 2017 niet ook al op te wachten?quote:Op zondag 17 maart 2019 17:23 schreef Fer het volgende:
[..]
MGU-K
Je weet wel. Dat nieuwe type waar ze heel 2018 op zaten te wachten.
Dus dan moet Sainz nog 20 races met 2 renault motoren doen? Dat belooft watquote:Op zondag 17 maart 2019 17:23 schreef Fer het volgende:
[..]
MGU-K
Je weet wel. Dat nieuwe type waar ze heel 2018 op zaten te wachten.
Van de MGU-K mag je er twee per seizoen gebruiken voor er straf komt, dus dat wordt ergens dit jaar gridstraf incasserenquote:Op zondag 17 maart 2019 17:32 schreef opreis het volgende:
[..]
Dus dan moet Sainz nog 20 races met 2 renault motoren doen? Dat belooft wat
Zit nog geen Petrobras in.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:52 schreef THEFXR het volgende:
Hoe zit het nu met Mclaren?, gaat petrobras in een Renault motor gooien en vliegt in de fik...
quote:Op zondag 17 maart 2019 13:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb Vettel dan ook niet zo heel erg hoog zitten.
quote:
Amenquote:Op zondag 17 maart 2019 18:14 schreef maniack28 het volgende:
Het is wel weer kampioenschap azijnpissen hier. Vettel heeft gewoon 4 wereldtitels, hoort bij de top van het veld. Hamilton heeft er 5, hoort ook bij de top van het veld. Dan heb je in Max en Leclerc twee uitzonderlijk goeie talenten die komende het stokje over gaan nemen. Dat is toch prachtig? Dan hoeven we toch niet iedere race weer te zeiken op die is beter dan dat en dit en dat.
Het was voor Melbourne gewoon een toffe race met genoeg actie en een aantal verassingen.
Wel hoger dan Hamilton, maar ook niet bij de groten allertijden. Ik ben heel genuanceerd hoor.quote:
En wij maar met zn allen denken dat jij een nat broekje van Vettel kreeg; blijkt dat ineens niet waar te zijn.quote:Op zondag 17 maart 2019 18:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wel hoger dan Hamilton, maar ook niet bij de groten allertijden. Ik ben heel genuanceerd hoor.
Het staat er echt. Ik moest 3x lezen. Zie ik dat nou goed? Ja, dat zie ik goed. Wtf?!quote:
Hij heeft bij de live timing regelmatig onder de seconde gezeten bij Hamilton. Kan het helaas niet terug vinden zo.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat zal geen 2 ronden geweest zijn.
Zeker wel. Meerdere momenten. Misschien niet op start/finish, dat weet ik niet want bier, maar vaak zat rond de 8 a 9 tienden gezeten qua intervalquote:Op zondag 17 maart 2019 15:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat zal geen 2 ronden geweest zijn.
had Max zelf ook moeten doen, die 1e poging vond ik nog wel ok maar die 2e onnodigquote:Op zondag 17 maart 2019 18:28 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hij heeft bij de live timing regelmatig onder de seconde gezeten bij Hamilton. Kan het helaas niet terug vinden zo.
Neemt niet weg dat ik denk dat Hamilton idd niet voluit ging en de motor spaarde. Er viel toch niets meer te halen.
Ik heb het inderdaad ook wel onder een seconde gezien maar Hamilton wist het binnen no-time weer naar +1s te brengen.quote:Op zondag 17 maart 2019 18:28 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hij heeft bij de live timing regelmatig onder de seconde gezeten bij Hamilton. Kan het helaas niet terug vinden zo.
Neemt niet weg dat ik denk dat Hamilton idd niet voluit ging en de motor spaarde. Er viel toch niets meer te halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |