#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2019 @ 07:59 |
![]() ![]() ![]() Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018? # Hoe werken grid penalties in 2018? # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # De aero regels voor 2019 | |
Max23 | zaterdag 16 maart 2019 @ 07:59 |
RB ligt nooit goed in het begin van het seizoen. Met een compleet nieuwe motor erin is dat al helemaal niet te verwachten | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2019 @ 07:59 |
Sorry, had het niet door. | |
3rr0r | zaterdag 16 maart 2019 @ 07:59 |
duurde lang heywoodu | |
vosss | zaterdag 16 maart 2019 @ 07:59 |
Nieuw productie proces waardoor de banden beter uit de mallen komen | |
J.A.R.V.I.S. | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:00 |
Gaat weer een seizoen worden van Mercedes dominantie ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:00 |
Ach, je moet sowieso niet te veel van mij aantrekken. Echt verstand van F1 heb ik niet, ik zie het gewoon snel als mensen iemand ophemelen ![]() | |
Max23 | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:00 |
Max moet nog opschieten met zijn outlap na die moeizame exit bij de pits | |
lord_bono | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:00 |
Dit, en Australië is als circuit ook niet in het voordeel. | |
heywoodu | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:00 |
Het was mijn beurt niet. ![]() | |
KillerBee4ever | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:00 |
![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:00 |
Het is altijd jouw beurt ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:00 |
Jammer voor bottas | |
J.A.R.V.I.S. | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:01 |
Gat van merc op de rest is groter geworden | |
Frozen-assassin | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:01 |
Bottas laat Hamilton voor | |
franklop | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:01 |
Mercedes ![]() Ferrari ![]() | |
3rr0r | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:01 |
![]() | |
Wereldgozer | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:01 |
Zeepkist genot | |
ChevyCaprice | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:01 |
Lekker p4. GOD | |
vosss | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:01 |
P4 ![]() | |
lord_bono | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:01 |
P4, duidelijk al een verbetering met vorig jaar ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:01 |
7 tienden ![]() Mercedes ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:01 |
Naast Seb, Prima resultaat ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2019 08:02:10 ] | |
Amphorapotje | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:01 |
P4 Max ![]() | |
3rr0r | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:01 |
jij was echt wel de laatste ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:02 |
Nou.. op werk was er iemand met een prijsvraag, 1 van de vragen was: wie pakt pole.. ik zei lewis.. tenminste 1 vraag goed ![]() | |
Frozen-assassin | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:02 |
Redelijk bij Ferrari. Bizar gat naar Mercedes | |
J.A.R.V.I.S. | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:02 |
Great crowd! | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:02 |
Als Max nou ook 4e eindigt heb ik dat ook goed. | |
mikieu | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:02 |
Tussen Ferrari had niemand verwacht. Gewoon prima. | |
Whiskers2009 | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:02 |
Goed gedaan Max ![]() Al had ook deze lap beter gekund | |
Montelly | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:02 |
0:800s verschil, samenvatting voor 2019.![]() | |
DeeBee | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:02 |
(lol) Dit wordt een pijnlijk lang seizoen Mercedes dominantie, wederom. | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:03 |
P8 van Norris is ook erg netjes ![]() | |
OscarMopperkont | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:03 |
Bottas liet zeker even zn gas los op het eind | |
Amphorapotje | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:03 |
![]() | |
Funzel | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:03 |
Nou, Mercedes weer lekker verstoppertje gespeeld in de winter dus. | |
potjecreme | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:03 |
Deze baan ligt de Mercedes goed. | |
Sphinxxx | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:03 |
Thanks! Ziet er wel vet uit. Oelala, Mercedes sterk zeg.. Ferrari toch hand overspeelt. | |
Zorro | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:03 |
Smerig lachje van Wolff toen Hamilton Bottas voorbij ging ![]() | |
TAV74 | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:03 |
Wat een gat met Mercedes ![]() P4 was wel het maximale voor Verstappen denk ik, Gasly lekker zuur door de tactische flater van RBR. | |
sasquatsch | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:03 |
Driepink sloot hem en heywoodu kan als mod door het slot heen posten. | |
KillerBee4ever | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:03 |
Teamorder ![]() | |
bedachtzaam | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:03 |
Netjes, 4e, net als vorig jaar 8 tienden achter Mercedes. | |
J.A.R.V.I.S. | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:03 |
De doodsteek voor de f1. Hamilton die meent dat hij de beste ooit is terwijl die al jaren in de meest superieure auto rijd. | |
Tomatenboer | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:04 |
In die zin dat er geen gat lijkt naar Ferrari, maar het gat achter Mercedes is bizar groot. ![]() Vorig jaar stond Verstappen op 0,5 achter de pole. | |
DeeBee | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:04 |
Al die 'analyses' van die websites en 'experts' online, wat een totale onzin. ![]() Al 6 jaar lang meer dan 80% van de races door een team gewonnen genot | |
potjecreme | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:04 |
Norris zat er tussen. Hij had geen optimale tow. | |
Zorro | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:04 |
Dat paars klopte voor geen meter, op LT was Bottas in zijn laatste run nergens paars. Kunstmatige spanning dit. | |
Montelly | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:04 |
![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:04 |
Ja hoor verbazing ![]() Crowd ![]() Bullshit ![]() | |
Jane | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:04 |
Goed gedaan van Max, maar erg teleurstellend dat RBR dit seizoen begonnen is met een tactische misser. ![]() | |
3rr0r | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:04 |
incredible crowd | |
ChevyCaprice | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:04 |
Incredible crowd!!!!!! ![]() | |
Sphinxxx | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:04 |
Hahahaha kut Lewis, met z'n publiek | |
Kleffe_Dop | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:04 |
![]() Ferrari | |
Tomatenboer | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:04 |
Ik dacht dat het toen 5 tienden was ![]() | |
Mickytjuh | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:04 |
Misselijkmakend. Bottas is gewoon vandaag de betere. Die malloten geven hem in de laatste sector nog even een teamorder. | |
J.A.R.V.I.S. | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:05 |
Zonder merc had je echt wel een prachtig veld met alles dicht bij elkaar. | |
potjecreme | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:05 |
Het gaat om reesspees. | |
lord_bono | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:05 |
Morgen wel inhaalgenot met Gasly ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:05 |
Geluid op mute | |
Lionheaad | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:05 |
Vorig jaar stond Lewis bijna 0.8 sec voor iedereen | |
OscarMopperkont | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:05 |
Lewis bingo: "incredible crowd" check | |
TAV74 | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:05 |
Nu weer horen hoe geweldig de prestatie van Hamilton is, maar met alleen Bottas als vergelijkingsmateriaal... | |
Montelly | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:05 |
Mercedes was gewoon aan het sandbaggen dus? | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:06 |
Ik had daar niet naar geluisterd als ik wist dat ik sneller was. | |
potjecreme | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:06 |
Hij moet het ook maar doen hč. | |
Sjemmert | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:06 |
2de startrij ![]() | |
lord_bono | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:06 |
![]() | |
Zorro | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:06 |
Morgen Mercedessen elkaar eraf rijden in de eerste bocht, beste race ooit! | |
Fir3fly | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:06 |
Net aan 7. RB dus een tiende achteruit gegaan ten opzichte van vorig jaar. | |
Monolith | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:06 |
Gat is wel pijnlijk tussen Mercedes en de rest, maar op zich was het dat vorig jaar ook. | |
3rr0r | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:06 |
mario | |
KillerBee4ever | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:06 |
Ben bang dat dit tegen gaat vallen, hij is geen overtaker zoals een VER en (in iets mindere mate) RIC dat wél zijn. Het is zelfs te hopen dat ie er zonder crash doorheen komt. | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:07 |
Was vorig jaar toch een race waar ze beide uitvielen? en dan ook gewoon echt een ronde na elkaar ofzo | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:07 |
Handig, 2 interviews door elkaar heen | |
Jane | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:07 |
Oh Lewis.... als coureur is 'ie geweldig, maar laat hem alsjeblieft verder z'n mond houden. Sorry. | |
VacaLoca | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:07 |
Max tevreden over de boardradio, gaf aan dat vooral goede recovery of beginning of the day was dus hopelijk zit er nog meer rek in. Maar damn, Formule B begint bij P3 dit jaar | |
DeeBee | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:07 |
En de Renault teams? | |
Whiskers2009 | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:07 |
Uh, nee. Dat deden ze niet | |
Kleffe_Dop | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:07 |
En volgend jaar doen we gewoon weer een keer hetzelfde. Ferrari ziet er sterk uit in de winter van 2020 en Mercedes heeft het volgens de experts verspeeld. | |
OscarMopperkont | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:07 |
Handig 2 mics open | |
Lionheaad | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:07 |
Waarom hoor ik iemand er doorheen kletsen tijdens interview met Vettel? | |
Mickytjuh | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:08 |
En die vieze pornosnor | |
Fir3fly | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:08 |
Ferrari heeft flink wat laten liggen, maar die waren vorig jaar hier ook al niet zo sterk. | |
TAV74 | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:08 |
Altijd, maar ik schat de prestatie van een aantal andere coureurs vandaag hoger in. | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:08 |
Met dat hartje erbij raak ik in de war ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:08 |
Oostenrijk? Maar dat lag wel iets meer uit elkaar. | |
Justevo | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:08 |
Same shit, different day. | |
Frozen-assassin | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:08 |
Vettel ziet er wél verslagen uit | |
potjecreme | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:09 |
Ik vond dat RBR zat te kloten deze kwalificatie. | |
Weltschmerz | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:09 |
Liberty media had weer een leuk idee om het spannender te maken. | |
Monolith | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:09 |
Vorig jaar had Lewis 6,5 tienden op de rest in Melbourne, dus dat is ook wat overdreven | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:09 |
Kan best hoor, maar het leek back to back toen | |
Mickytjuh | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:09 |
Opgelost. Vieze pornosnor | |
Lionheaad | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:09 |
Was vorig jaar bij P2... Dus we gaan vooruit | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:09 |
![]() | |
Zorro | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:09 |
Norris beste van de dag voor mij. Met die bak naar P8 ![]() | |
Faraday01 | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:10 |
Merc superieur en de rest huiswerk | |
Kleffe_Dop | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:10 |
Lichaamstaal inderdaad. | |
DeeBee | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:10 |
Is er overigens ook maar iemand fan van Mercedes? Alleen wat Britten door HAM volgens mij. ![]() | |
J.A.R.V.I.S. | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:10 |
Die bak is misschien gewoon goed maar sainz faalt weer. Neemt niet weg dat het zeer netjes is voor een rookie. | |
Max23 | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:11 |
naja, 1000x liever Ham dan Vettel | |
H0D3NPYL | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:11 |
Zo terug bedje in | |
Faraday01 | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:12 |
Fan niet, maar het is wel knap dat ze elke winter de beste doorontwikkeling hebben | |
Fir3fly | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:12 |
En na de race morgen weer een hoop gezeik over dat het zo saai was en dat niemand in kon halen en dat er nieuwe regels moeten komen en dan is de bingokaart weer vol. | |
Tinos85 | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:12 |
Wat een partymode van Mercedes ![]() Max toch een goede kwalificatie. Ik zat m nog even te knijpen na Q1 ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:12 |
Was in ieder geval de enige race waar ze allebei uitvielen. | |
Whiskers2009 | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:12 |
SAI had Kubica met een lekke band voor zich. Althans dat zei hij. En de baan werd rap sneller | |
Automatic_Rock | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:12 |
Wat ik begreep zat Kubica op drie wielen Sainz in de weg... | |
potjecreme | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:12 |
Vorig jaar 1&2 in Italië en na afloop naast elkaar rijdend. Eat een genot was dat. | |
3rr0r | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:12 |
2000 man | |
opreis | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:12 |
hopelijk hebben ze bij RB vooral op de race ingezet. Anders gaat het een kut seizoen worden. Podium iig mogelijk, zou mooi zijn. Goede starts zijn wel dingetje van max | |
ShaoliN | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:12 |
Dit is trouwens prima voor Red Bull. 1 tiende achter ferrari. Racepace komt wel goed. | |
flipsen | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:13 |
Hoeven ze niet te doen, ze knijpen hem gewoon op afstand af en klaar, Hamilton weer een pole erbij. Eerste 2 sectoren was Bottas sneller, oei! Paniek! Knijp af die motor! Opgelost, slotje, klaar. Hopen dat het morgen (en de rest van het seizoen) nog om aan te gluren wordt, of dat het pas interessant wordt vanaf P3 ![]() | |
Montelly | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:13 |
Had RB nou party modus gekregen of niet? ![]() | |
mikieu | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:13 |
Dit is Melbourne.. vorig jaar stond Ferrari er ook flink achter en in Bahrein (race 2) front row. Goede start naar p2 en afmaken! | |
vosss | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:13 |
Zo met de hond op pad, ff drie kwartier frisse lucht halen ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:13 |
Doordat hij moest uitwijken voor Kubica die een lekke band had. | |
Zorro | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:13 |
Niet waar. Bottas was in zijn laatste run NIET sneller. Dat was fake info van Liberty om de spanning erin te houden of zo ![]() | |
Faraday01 | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:14 |
Is het bij Ferrari heel anders? | |
flipsen | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:14 |
Bron? Anyway, terug naar bed, 04:14 hier ![]() | |
3rr0r | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:14 |
geen idee, hoorde alleen dat ergens voorbij komen, mercedes 2000 man, red bull 800 man | |
Zorro | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:15 |
Zag ik op Livetiming | |
Whiskers2009 | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:15 |
Geloof er niks van ![]() | |
VacaLoca | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:15 |
Van Buren in de auto zetten, die versloeg Norris al in RoC. | |
Whiskers2009 | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:15 |
Ja | |
Monolith | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:16 |
Ik zag op een gegeven moment 2x paars maar wel 0,5 sec langzamer in beeld. | |
Tinos85 | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:16 |
Hij was niet sneller. Die graphics klopten niet. Sector 2 was hij al 2 tiende langzamer. | |
potjecreme | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:16 |
Het was al indrukwekkend dat Mercedes 2 concepten had de wintertest. | |
3rr0r | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:16 |
aha settings geprobeerd en die werkten voor geen meter | |
tralalala | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:16 |
Max gaat Plooij dit seizoen op zijn muil slaan. | |
Zorro | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:16 |
Klopt. Het feit dat ook Hamilton in beeld paars had in S1 geeft al aan dat er niks van klopte. Dat kan er maar 1 zijn. | |
Lionheaad | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:17 |
Kon ook niet. Anders had 1e sector van Lewis naar groen moeten gaan. Ze hadden allebei paars in sector 1 in beeld. Dat kan dus niet. | |
Fir3fly | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:17 |
Dat lijkt me lastig, de Honda is tot nu toe altijd ruim de langzaamste motor in de race geweest. | |
VacaLoca | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:17 |
Nieuwe auto, nieuwe motor met party mode dit keer.. Hoeft niet per se dat Red Bull dit seizoen weer op zondag sterker is dan op zaterdag | |
potjecreme | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:17 |
Hahahaha boef..... | |
Whiskers2009 | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:18 |
Ik vin het indrukwekkend van Honda dat RBR nu minimaal op dezelfde hoogte staat als met Renault volgend jaar. Max heeft inderdaad de party mode gebruikt bevestigt hij net. | |
Kleffe_Dop | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:18 |
Iemand moet het een keer doen. | |
Fir3fly | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:18 |
Die hij vorig jaar niet had. Niet zo indrukwekkend dus... | |
mikieu | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:19 |
Ric - Hul 0-1! | |
vosss | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:19 |
Genot | |
Whiskers2009 | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:19 |
![]() | |
Weltschmerz | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:20 |
Toen waren ze net overgestapt op een ander concept met meer rake en een middellange wielbasis. Danis het logisch dat je wat lager begint en je wat steiler ontwikkelt. | |
Whiskers2009 | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:20 |
Jouw mening over Honda is gevoegelijk bekend. Ik vind het knap ![]() Overigens had Renault ook een party mode | |
mikieu | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:20 |
Balen he, Dat RBR er gewoon weer voor staat. | |
potjecreme | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:21 |
Ik geef toe beter dan verwacht. | |
Justevo | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:21 |
Weer een jaartje hopen op wat "lucky" overwinningen. Verder is het gewoon uitzitten. | |
Tarado | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:21 |
Leuk voor Norris en McLaren, Ric zal nu al spijt hebben en ik had Ferrari toch wat hoger ingeschat | |
ShaoliN | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:22 |
Tot nu toe lijkt het vooral een herhaling van zetten t.o.v vorig jaar. Mercedes vanouds sterk hier. Long runs in de fp1 lagen niet ver uit elkaar. Toch ook wel wat Red Bull voorspelde. Dichterbij. Nu niet te veel punten verknoeien en doorgroeien. De qualy benz is wel iets anders dan de race benz. | |
Whiskers2009 | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:22 |
Leclerc is heel erg teleurgesteld in zichzelf | |
bokkepoot | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:22 |
Als McLaren dit resultaat consequent doortrekt alle races zijn ze inderdaad wel de goede richting op aan het gaan. Ook lekker dat ze het Renault verslagen hebben met dezelfde motor. | |
Fir3fly | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:22 |
Die hadden ze niet. Het is geen mening. Red Bull staat verder weg van Mercedes dan vorig jaar terwijl ze nu wel een party mode hebben. Dat zijn feiten, geen meningen. | |
ShaoliN | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:23 |
Klote he dat renault Haas, McLaren en Racingpoint om zijn oren krijgt. Ohh ook nog een Alfa ja. Die ontwikkelen weer als vanouds achteruit. | |
koningkerel | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:24 |
Viel me op dat tussen laptop (F1 TV Pro website in chrome browser) en de app ook zo'n 45 seconden zit. Heb zelf geen live tv maar misschien is de browser stream wel meer in sync? | |
RAVW | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:25 |
Norris hopelijk ook nog op het podium dit jaar gun het die gast wel , hij doet het heel goed voor zijn eerste keer in de F1 | |
mikieu | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:25 |
Hebben de klantenteams nou dezelfde mapping voor q3? Ik heb altijd t idee alsof die van Mercedes onder een toetsencombi zit die de klantenteams niet weten.. | |
ShaoliN | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:25 |
Vorig jaar zat Red Bull precies 1 sec achter Mercedes. De C spec heeft partymode. Dat zijn feiten. | |
THEFXR | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:25 |
Honda beter dan Renault maar het gat naar de mercs is te groot | |
Tarado | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:26 |
inderdaad, maar ook voor Ferrari | |
DeeBee | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:27 |
Netjes gedaan zo van Max, Ferrari is gedesillusioneerd lijkt het, die hadden er een pak meer van verwacht. Hopelijk qua racepace alles iets dichter op elkaar... Het middenveld is overigens wel genot, iedereen (minus Williams) op een zakdoek. ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Nattekat op 16-03-2019 11:54:25 ] | |
Fir3fly | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:27 |
7 tienden in Melbourne. En geen party mode toen. Kun je gewoon opzoeken. Op het internet. | |
bokkepoot | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:27 |
Zou wel moeten, maar denk dat je wel gelijk hebt. | |
Whiskers2009 | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:27 |
Zo is dat ![]() | |
THEFXR | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:27 |
denk niet dat het nog een x gebeuren gaat. | |
ShaoliN | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:29 |
7 tienden heb je gelijk in idd. Ric zat er1 achter verkeerd gekeken. | |
Fir3fly | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:29 |
Je zit zoals altijd er weer compleet naast. | |
Fir3fly | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:29 |
En had Renault een party mode toen ja of nee? Kun je dat ook nog even opzoeken? | |
Montelly | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:30 |
Dit.. | |
aesop | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:31 |
Laten we hopen dat Redbull nog heel veel kan winnen in de afstelling, kennelijk hebben ze de sweetspot nog niet gevonden. Al met al ben ik niet ontevreden gezien de moeizame trainingen en q1, maar ik had op meer gehoopt. Ik hoop dat ik me zo even kan zalven aan het optimisme van Marko. | |
lord_bono | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:31 |
McLaren is ook langzamer ten opzichte van Pole, als je dit jaar met vorig jaar vergelijkt. Renault hoeven we het niet eens over te hebben ![]() | |
Monolith | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:32 |
Nou ja, tussen de Ferrari's. Conclusies op basis van de Q in Melbourne zijn nog steeds voorbarig, maar Mercedes lijkt weer de grootste stap gezet te hebben. RB valt niet tegen, Ferrari wel. Zo'n overstap van motorleverancier is natuurlijk een enorme gok en vooralsnog pakt die niet verkeerd uit. Al gaat het er ook vooral om dat ie heel blijft in races. | |
Fir3fly | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:33 |
Leuk voor je. | |
Kapitein_Schavuit | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:33 |
Godverdomme kan Jack eens normaal een interview beginnen? | |
Fir3fly | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:33 |
En ook dat ie niet te veel zuipt tijdens de race. Dat is de voornaamste reden dat Toro Rosso zo matig was in de races vorig jaar. | |
Humberto-T | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:34 |
Die partymode bleek in de praktijk toch niet echt een partymode? Ik meen me Te herinneren dat Hulkenberg zei dat er geen verschil was in de kwali modus t.o.v. de oudere spec motor. | |
Tinos85 | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:34 |
Hopelijk een goede start van Max morgen en gelijk Vettel voorbij. | |
lord_bono | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:35 |
Jij bent toch domme vergelijkingen aan het maken met vorig jaar ![]() | |
Humberto-T | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:36 |
Nee, altijd het gesprek beginnen met een open deur stelling die op vragende toon wordt geponeerd bij het slachtoffer. | |
Sjemmert | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:36 |
Het had ook veel slechter kunnen uitpakken met de Honda. Binnen een halve seconde had helemaal mooi geweest maar ik ben nog redelijk positief. Max was ook nog zoekende met de set up. | |
Monolith | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:38 |
Iedereen wil ook alweer forse conclusies trekken, maar geef het eerst maar eens een GP of drie. | |
Fir3fly | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:38 |
Nee, domme vergelijkingen die anderen maken corrigeren omdat ze complete onwaarheden roepen. | |
lord_bono | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:39 |
Klopt, als ze binnen een halve seconde stonden hadden ze ook Ferrari gepakt. Dat had ik sowieso nog niet verwacht. Zeker als Max zelf al aangeeft dat de balans nog niet geweldig was. | |
potjecreme | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:39 |
Dit | |
Tarado | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:39 |
had je anders verwacht dan van Red Bull? Ik meer van Ferrari en dat staat nog wel al had ik ook uiteraard liever Vettel op pole gezien | |
Hyperdude | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:39 |
Gelukkig zijn er tegenwoordig maar twee. ![]() ![]() Alfa/Ferrari op 2e rij. ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:41 |
Dit, alles is zo'n beetje als verwacht behalve dat Ferrari tegenvalt. Op deze baan, in ieder geval. | |
Fopje | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:42 |
Meer dan prima, P4. Zou RBR voor getekend hebben toen ze vorig jaar de deal met Honda sloten. | |
wjb033 | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:42 |
Boring.... Same old story.Toch weer Mercedes dik vooraan, ondanks al het gejammer van Toto en Lewis. Feit blijft dat ze de boel 6 jaar geleden belazerd hebben en daar nu nog steeds profijt van hebben. Kan nu alweer raden hoe het seizoen verder gaat: er komt kritiek op de extreme dominantie van Mercedes, vervolgens mogen FER en RBR een paar races winnen en veinst MER problemen te hebben. Maar als het erop aankomt gaat de motor weer vol open en wordt HAM weer dik WDC. Maar zogenaamd was het een heel spannend seizoen, net als vorig jaar. Zuurpruim modus uit: knap dat Max tussen de Ferrari's staat! | |
VacaLoca | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:46 |
Kunnen we niet zo de race doen en dan morgen nog eentje? | |
Jane | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:47 |
Tegen beter weten in hoop ik dat Bottas z'n inner-Rosberg vindt en het Lewis moeilijk gaat maken dit jaar. Hammie trekt dat slecht. | |
Tarado | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:48 |
hij deed het vandaag toch al beter dan ik had verwacht | |
VEM2012 | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:49 |
Ik snap de FIA niet. Deze dominantie is slecht voor de sport. Straks heeft een coureur die niets bijzonders is alle records in handen en kijkt er echt geen hond meer naar. Ieder jaar kun je ongezien invullen wie kampioen wordt. Op zeker moment haken mensen dan af. Al had ik dat al eerder verwacht eerlijk gezegd... | |
Weltschmerz | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:49 |
Dat zal Wolff niet toelaten. Hamilton als grote coureur is het marketingwapen van Mercedes, die 1 tiende die hij in beginsel op Bottas heeft zal moeten worden uitgemolken. | |
Jane | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:50 |
Het ligt bij Bottas niet aan de kwalificatie. | |
wjb033 | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:51 |
Mercedes wordt te groot, qua financien en personeel. Die ontwikkelen 2 concepten en jassen er na de testweken nog even een update van een seconde doorheen. Het is niet RBR of Marko, of Ferrari dat zich ongeloofwaardig maakt, maar Mercedes dat de sport ongeloofwaardig maakt. | |
VEM2012 | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:51 |
Kunnen we de race niet schriftelijk afdoen? Mogen Seb en Max dobbelen om plek 3 en vervolgens streep je at random 75% van de renaultrijders uit de uitslag en dan heb je het wel zo’n beetje. Noem het een klimaatmaatregel. | |
Jane | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:52 |
Maar wat wil Wolff eraan doen als Bottas rebelleert tijdens de race? Hij kan dreigen met Ocon, maar de grote vraag is of die dan wel braaf doet wat hem opgedragen wordt. | |
Tarado | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:53 |
wat een onzin | |
VEM2012 | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:53 |
Klopt, Mercedes heeft de Formule 1 kapot gemaakt. | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:54 |
Waren er mensen die dit niet verwacht hadden? ![]() | |
VacaLoca | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:55 |
Naja hopelijk podium voor Max morgen en dichtbij blijven in punten komende races, dan is seizoen nog lang genoeg verder | |
THEFXR | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:56 |
heb het idee dat als ze die problemen niet simuleren dat ze blokken met lood in die auto's krijgen. | |
Tarado | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:57 |
| |
Asschen_sukar | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:59 |
Er waren hier heel veel mensen die tegen beter weten in dachten dat Mercedes er niet zo staan. | |
Tarado | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:05 |
wel meteen een grote blunder van Red Bull met Gasly trouwens, te hopen dat ze nu wel wakker zijn | |
VEM2012 | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:06 |
Nou, ik niet. Ik werd zelfs gisteren beschuldigd van te voorbarig negatief te zijn. De bevestiging is echter nog erger dan verwacht. Die Mercedessen zijn gewoon minimaal een volle seconde per ronde sneller. Weer een compleet seizoen waar geen reet aan is. Als je de sport al vele decennia volgt dan is het vrij zuur wat er van geworden is. Ooit was dit een extreem spannende sport, waarbij je overigens (met de juiste toegangskaarten) de auto’s gewoon kon aanraken. Nu is het een klinische bedoeling met als boegbeeld een instaqueen die als niet alles 100% met hem meezit een dramaqueen wordt. Kortom: ooit een sport voor mannen en daar is echt geen donder meer van over. | |
Montelly | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:08 |
Laten we eerlijk zijn, Max kan wel voor 2019 om plek 4 strijden in het kampioenschap. Alleen Leclerc kan nog voor problemen zorgen. P4/P5 dus voor kampioenschap. | |
Weltschmerz | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:08 |
Het is een team, je hebt de volledige inzet van iedereen nodig. Zelfs toen Mercedes nog geen Ferrari in de weg had zitten als excuus om een wingman aan te wijzen en Rosberg met Hamilton mocht strijden kreeg hij teamorders en koos Mercedes de kant van Hamilton bij alle aanrijdingen. | |
Tarado | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:09 |
wanneer was het extreem spannend dan? | |
Tomatenboer | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:11 |
Wel deze rangschikking (al valt Renault tegen), maar de dominantie van Mercedes is wel erg extreem. Ferrari en Red Bull zijn niet dichterbij Mercedes in de buurt gekomen, maar de subtop teams en middenmoot is wel dichterbij Ferrari en Red Bull gekomen, is mijn indruk althans. | |
Jane | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:16 |
Laten we hopen dat de Mercedes de banden dusdanig snel opvreet dat ze elke race een extra pitstop moeten maken. Dan blijft het nog een beetje spannend. ![]() | |
Donderkonijn | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:16 |
Ik ben het vaak niet met je eens, maar hier heb je gewoon gelijk. En Hamilton is gewoon een ontzettende zeikerd als hij niet eventjes de beste auto heeft, of als hij niet van vooraan weg kan rijden. | |
Tarado | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:16 |
dat klopt wel aardig ![]() https://www.motorsportwee(...)t&utm_medium=twitter | |
VEM2012 | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:17 |
Vorige eeuw (al is het verval al in de jaren 90 ingezet). De tijd dat die auto’s redelijk onbestuurbaar waren, een crash niet zelden dodelijk afliep, betrouwbaarheid op niveau Renault was voor iedereen, coureurs meer tijd doorbrachten met fotomodellen stuktrekken dan met trainen of erger hun imago, toen je nog de auto’s kon aanraken als je een pitskaart had (ja, die bestonden!), dat de Formule 1 zich geen milieuimago aan wilde meten en al helemaal niet gridgirls verbood omdat dat vrouwonvriendelijk zou zijn. Gatverdamme, als ik er over nadenk is het van een geweldige sport een commercieel drama geworden. | |
VEM2012 | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:18 |
Joh, dat lossen ze dan ook weer op door er het budget van RBR extra tegenaan te gooien. Kan hun het schelen... | |
heywoodu | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:18 |
Dat coureurs zich meer bezig hielden met de fotomodellen en dus het zijn van playboy-achtige Hamilton's was leuker dan dat coureurs veel trainen? | |
Elan | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:20 |
Dat moet wel heel lang geleden zijn. Zo dominant als een Schumacher gaat Hamilton niet worden. En als Max ooit zo gaat presteren zal je hem ook niet horen klagen. | |
KingRadler | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:20 |
F1 is preutser en veiliger geworden en witte mannen die met geld smijten. | |
VEM2012 | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:20 |
Hamilton is echt geen schim van de karakters die F1 coureurs vroeger waren. Dat ze ook nu fotomodellen neuken is logisch, het blijven mensen... die neuken. ![]() | |
Jane | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:20 |
Ik zie dat ook niet direct zo, maar goed, ieder z'n meug, I suppose... | |
Fir3fly | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:20 |
2010? Al waren de races toen ook niet bijster interessant. 2008 dan wellicht? | |
Elan | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:23 |
Het feit dat er een Nederlander leuk mee doet maakt de sport toch wel een stuk interessanter. | |
VEM2012 | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:23 |
Schumacher was als coureur dominant. Niet zijn auto. Zet Hamilton bij een ander team en hij presteert niets bijzonders meer. Schumacher kon je bij een minder team zetten en die deed meteen iets bijzonders en vervolgens ontwikkelde het team zich razendsnel. Onvergelijkbaar. | |
VEM2012 | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:24 |
Jij baalt er niet van dat Max beter is, maar toch geen kans maakt op de titel? | |
Elan | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:25 |
Die zijn ook niet 1 op 1 te vergelijken dat zou godslastering zijn. Maar in reactie op zijn vraag wanneer het nog echt spannend was dat was toen nog minder dan nu. | |
Tarado | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:25 |
ik schat Schumacher ook hoger in dan Hamilton maar die reed toen ook niet in een knakenbak en het geld wat Ferrari er toen tegenaan gooide was ook niet misselijk. | |
THEFXR | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:28 |
Williams Oh dear. Williams was not the slowest team 12 months ago but gradually regressed through the field amid struggles with its FW41. This year has not started well. George Russell’s best effort was 0.130s slower than Lance Stroll’s 2018 lap, meaning Williams is the only team whose 2019 car – at this stage – is slower than its 2018 package. | |
Tarado | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:29 |
RIP | |
Elan | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:29 |
Ik zie bij Max veel parallellen met Shumi en verwacht dat hij op niet al te lange termijn bij Mercedes of Ferrari komt te rijden. Schumacher heeft ook jarenlang in een mindere auto gereden bij Benetton en met een lagere eindklassering genoegen moeten nemen. Voor hij eindelijk naar Ferrari mocht en zijn exceptionele talent daadwerkelijk benut kon worden. | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:30 |
Max bij Ferrari zie ik niet gebeuren, of er moet grondig de bezem door het management van die stal. Mercedes zou na 2021 nog wel een dingetje kunnen worden, maar de vraagt is of ze dan nog zo oppermachtig zijn. [ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2019 09:31:04 ] | |
Tarado | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:31 |
bij Benneton werd hij 2 keer wereldkampioen ![]() | |
heywoodu | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:31 |
Alsjeblieft niet nee, het Ferrari-gegeil x het 'Max'-gegeil, dat gaat echt heel erg worden. | |
Fer | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:31 |
Wat moeten ze doen, Ferrari zou al lang op niveau moeten zijn. Enige wat nog zal helpen is een nieuw type motor, maar die gesprekken gaan gewoon heel moeizaam. Wel/geen nieuwe motorbouwers, nieuwe technieken, opkomst electriciteit.. | |
Tarado | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:33 |
de voorspelling van Red Bull dat deze regelwijziging Mercedes in de kaart zou spelen klopt dus wel | |
Elan | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:33 |
Ja maar toch niet te vergelijken met zijn dominante periode bij Ferrari. | |
TAV74 | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:33 |
Zo te lezen kunnen we stoppen met kijken dit seizoen, alle conclusies zijn al getrokken ![]() ![]() | |
Dauthi | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:34 |
Qua punten 2007 en 2008. Qua racing is het nooit spannend geweest wel heel spectaculair. F1 is ook een engineering competitie, wie bouwt de beste auto. | |
Tarado | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:34 |
het zijn toch 2 titels, net zoveel als Alonso in zijn hele carriere haalde | |
Elan | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:38 |
Absoluut. Zal er voor Max niet inzitten bij Red Bull. | |
Jane | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:40 |
Ik heb er wel vertrouwen in dat Newey en onze Japanse vrienden de Red Bull sneller kunnen maken dit jaar, maar het is gewoon jammer dat het elk jaar weer een inhaalrace is. Ik had gehoopt dat het te dichten gat wat kleiner zou zijn. Alsof je de 100 meter loopt en Mercedes krijgt 5 meter cadeau. (Ik snap dat ook Mercedes het niet cadeau krijgt, maar toch...) | |
Tarado | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:40 |
dit jaar niet, moet je gewoon blij zijn als hij meer races wint dan vorig jaar, dan ligt het aan de ontwikkeling of hij volgend jaar wel een serieuze gooi kan doen | |
Dauthi | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:40 |
1994 is het jaar dat hij zijn talent etaleerde. Met een mindere auto winnen, alhoewel zijn concurrenten na de dood van Senna niet geweldig meer waren. Bij Ferrari heeft hij eigenlijk de bal laten liggen totdat de auto goed genoeg was. In 1998 had hij al moeten winnen, en 1999 brak hij zijn been... | |
Tarado | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:42 |
ik kan me nog wel een regenrace herinneren waarin je gewoon zag dat hij de GOAT is | |
sasquatsch | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:42 |
Het budget van Mercedes is net zo groot als Ferrari, die nog eens extra geld van de FOM krijgt. Met andere woorden het is Ferrari die faalt in de ontwikkeling. Niet Mercedes die de sport ongeloofwaardig maakt. Maar dat zijn we wel gewend van de Italianen. Wordt tijd dat er weer een niet-Italiaan de leiding heeft zoals in de tijd van Jean Todt. | |
vosss | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:43 |
![]() | |
Tarado | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:45 |
Binotto is een Zwitser ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:45 |
Ook toen was er vaak een topteam dat een nog grotere voorsprong had dan Mercedes nu. Jaren waar dat niet zo was waren eerder uitzondering dan regel. | |
sasquatsch | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:46 |
Met ook de Italiaanse nationaliteit. | |
Tarado | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:46 |
terugkeer naar spanning wordt te vaak verward met liever een ander zien winnen | |
Tarado | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:48 |
dus ze zijn al 50% op de goeie weg ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:48 |
De Benetton was toen niet de mindere. Dat was pas later in het seizoen toen Williams eindelijk de auto op orde had. In het begin werden ze nog op een ronde gezet. | |
Montelly | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:51 |
MARKO: "KWALIFICATIE EEN ONAANGENAME VERRASSING VOOR RED BULL" https://www.google.nl/amp(...)ng-voor-red-bull/amp Niet alleen zag Helmut Marko dat Max Verstappen genoegen moest nemen met de vierde plaats tussen de beide Ferrari, maar vooral ook dat Mercedes flink sneller was dan gedacht: "Een zeer onaangename verrassing voor ons", zo wordt Marko geciteerd door Motorsport-Total. Oei ![]() | |
Weltschmerz | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:53 |
Op zich geeft dat gezeik wel een aardig inkijkje in zijn mentaliteit, maar op zich zegt het natuurlijk niet zoveel. Hoe genant het soms ook geweest is, als je goed rijdt maakt het niet zoveel uit. Nou heeft hij wel wat extra snelheid, maar verslagen door Rosberg, verslagen door Button en geworsteld met Bottas, Kovalainen was de enige waar hij echt flink afstand van nam. Ferrari moest van heel ver komen. Benetton was niets zonder hem en Ferrari was weinig zonder hem. McLaren was toen ook heel erg dominant, en daarvoor Williams, maar door Schumacher werd het toch nog spannend. De grootsheid van Schumacher zit hem niet in de keren dat hij won maar in dat hij er altijd een strijd van maakte. Schumacher had zich met de RB gewoon in de titelstrijd gemengd. Die had echt geen tweestrijd met coureurs als Ricciardo en Sainz gehad. Iemand die er zover bovenuit steekt krijgen we nooit meer te zien. Enerzijds omdat het veld zich aan Schumacher heeft opgetrokken, anderzijds omdat het een eens per eeuw gebeurtenis was. | |
Montelly | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:54 |
We hebben nog bergen werk te verzetten, zoveel is wel duidelijk, vervolgt Marko, die daar wel een realistische kanttekening bij plaatst: "Zelfs als we nergens steken hadden laten vallen, waren we niet in staat geweest het tempo van Mercedes te volgen."![]() | |
Jane | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:57 |
Volgende race is het tactische team van RBR vervangen door dat van STR. | |
vosss | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:57 |
Over een tijdje komt er dus gewoon weer eentje langs als het eens per eeuw is he ![]() | |
KillerBee4ever | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:58 |
Merc heeft zich in Spanje behoorlijk op de vlakte gehouden (lees: verstoppertje gespeeld), is nu wel duidelijk. Ik vermoed dat, naast RB, ze ook bij Fer aardig geschrokken zijn. | |
Weltschmerz | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:58 |
Ik ben benieuwd in welke sport. | |
LTVDK | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:59 |
Ben wel benieuwd of Mercedes niet gewoon weer een soort van 'party-mode' voor de kwalificatie heeft en dat in de race het verschil niet zo groot is. | |
Dauthi | zaterdag 16 maart 2019 @ 10:00 |
"Zwitser" het is een Italiaan geboren en opgegroeid in Zwitserland. Zijn familie is Italiaans en komt uit Emilia-Romagna. | |
KillerBee4ever | zaterdag 16 maart 2019 @ 10:01 |
Die is er al, maar ik vermoed zo dat voor Weltschmerz die 'ene' alleen kan opstaan bij Ferrari ![]() | |
Frozen-assassin | zaterdag 16 maart 2019 @ 10:02 |
VT1 lag het dichtbij elkaar VT2 8 tienden verschil VT3 ver uit elkaar Inderdaad te hopen dat racepace dichterbij elkaar ligt. Al is dit wellicht geen Red Bull-circuit. | |
WheeledWarrior | zaterdag 16 maart 2019 @ 10:29 |
Gewoon weer 0,6 seconde tussen Mercedes en de rest ![]() | |
Nieuwschierig | zaterdag 16 maart 2019 @ 10:29 |
Man, wat heb ik een respect voor Mercedes. Ze hebben de hele F1-wereld laten geloven dat de concurrentie minimaal gelijkwaardig was maar nu de punten verdeeld gaan worden is de achtersatnd al bijna onoverbrugbaar. | |
Yashaaaaa | zaterdag 16 maart 2019 @ 10:35 |
Punten worden verdiend op zondag. Morgen eerst maar eens kijken hoe het loopt. | |
Jane | zaterdag 16 maart 2019 @ 10:35 |
Zelfs voor Mercedes is het winnen van kampioenschappen inmiddels zo saai geworden dat ze hun plezier ergens anders uit moeten halen. Uit het sandbaggen bij de wintertest bijvoorbeeld en de valse hoop die dat bij de andere teams oplevert. | |
Nieuwschierig | zaterdag 16 maart 2019 @ 10:35 |
En Hamilton maakt geen fouten. Op een Mercedes circuit wint Hamilton 100% Op een Ferrari-circuit wint Hamilton nog 50% RBR mag de kruimels op rapen. | |
Dauthi | zaterdag 16 maart 2019 @ 10:38 |
![]() | |
Jane | zaterdag 16 maart 2019 @ 10:41 |
In het kader van de strijd tegen fake news zou het trouwens fijn zijn als we geen klagende Hamilton meer over de boordradio horen, tenzij hij met een rokende motor in de berm staat. Alvast bedankt! | |
Nieuwschierig | zaterdag 16 maart 2019 @ 10:42 |
Daarom is in de sport aan de top blijven ook moeilijker dan er komen. Je moet steeds de motivatie vinden om nog weer beter te worden. Reken maar dat er een paar flesjes Sekt open gaan als zondag de eerste 43 punten binnen zijn. | |
Nebelwerfer | zaterdag 16 maart 2019 @ 10:48 |
Dit ja, die boordradio’s zijn ook een onderdeel van de lapmiddelen om de f1 spannender te maken. | |
sasquatsch | zaterdag 16 maart 2019 @ 10:48 |
Dat zeg ik. De eerste helft van 94 was de Benetton duidelijk de betere en pas voorbij de helft van het seizoen was dat de Williams. | |
Donderkonijn | zaterdag 16 maart 2019 @ 10:49 |
Seizoen is nog lang. Hamilton gaat wel WDc worden maar daarachter is het een stuk spannender geworden. Helaas weer geen 3 way fight. | |
WheeledWarrior | zaterdag 16 maart 2019 @ 10:51 |
Williams had natuurlijk begin '94 nog wat andere zorgen.... Dat ze daarna Mansell voor de show nog een paar keer in die auto zetten hielp ook niet echt mee aan de continuďteit. Ondanks die ene overwinning nog in Adelaide. Hadden beter Coulthard meteen in die auto kunnen laten zitten met het oog op het jaar erna. | |
potjecreme | zaterdag 16 maart 2019 @ 10:52 |
De auto was dus niet minder.... Bovendien vol sjoemel software. | |
Tarado | zaterdag 16 maart 2019 @ 10:52 |
je doet alsof de anderen erin getuind zijn, alle teams zijn gewoon binnen hun mogelijkheden bezig om die auto zo snel mogelijk te maken en verder hebben ze die pole maar 1 van de 7 keer kunnen verzilveren dus die sekt staat misschien al koud maar of die open mag zien we morgen | |
Breekfast | zaterdag 16 maart 2019 @ 10:55 |
Het ergste vind ik nog wel die gespeelde verbazing van Mercedes ![]() | |
Montelly | zaterdag 16 maart 2019 @ 10:57 |
Wellicht verbazing over slechte concurrentie ![]() | |
Elan | zaterdag 16 maart 2019 @ 10:59 |
Die Benetton? | |
Tarado | zaterdag 16 maart 2019 @ 11:01 |
sjoemi software? | |
Breekfast | zaterdag 16 maart 2019 @ 11:02 |
Hopelijk wil Bottas zich revancheren en rijdt hij Hamilton er 1 of 2x af dit seizoen. Maar dat zit niet in hem ben ik bang ![]() | |
potjecreme | zaterdag 16 maart 2019 @ 11:02 |
Ach altijd nog minder gęnant dan verslagen worden door Ricciardo. Rosberg en Button zijn tenminste echt wdc materiaal. Schumacher wilde ook echt de eerste man zijn en reed alleen met coureurs naast zich die duidelijk minder waren. Misschien was Jos de enige uitzondering. Dus dat kan je al moeilijk vergelijken met tegenwoordig. Alleen Hamilton en Vettel hadden iemand die minder is op papier. Al was Räikkönen ook wdc. | |
LTVDK | zaterdag 16 maart 2019 @ 11:03 |
Die parkeert hem waarschijnlijk gewoon weer braaf in de berm als Lewis er langs wil. | |
Zorro | zaterdag 16 maart 2019 @ 11:06 |
![]() | |
Montelly | zaterdag 16 maart 2019 @ 11:07 |
https://racingnews365.nl/(...)-motor-te-verbeteren MERCEDES: "HET WORDT STEEDS LASTIGER OM DE MOTOR TE VERBETEREN" Man man man de arrogantie ![]() | |
potjecreme | zaterdag 16 maart 2019 @ 11:07 |
Mercedes draaide zijn eigen programma af. | |
Nieuwschierig | zaterdag 16 maart 2019 @ 11:10 |
Kijk, ik ben niet over sandbaggen begonnen. Anderen zijn blijkbaar boos of verdrietig dat het gebeurd zou zijn. Maar als het zo is, dan heeft sandbaggen wel degelijk nut. De laatste 0,1 seconde verbetering is net zo duur als de hele seconde er voor en teams willen niet al hun budget en windtunnel-uren verbruiken als het niet nodig is. Dus SF en RBR kunnen nu pas beginnen met dingen te testen die nog een paar tienden kunnen opleveren terwijl ze dat anders waarschijnlijk al na de eerste testweek gedaan hadden. Voordat ze die tijd gevonden hebben heeft Mercedes al een paar races gewonnen. Terwijl die natuurlijk ook proberen om nog tiendes te vinden. | |
Nattekat | zaterdag 16 maart 2019 @ 11:10 |
Zit nu Q1 te kijken. Alles op Mercedes en Williams na binnen een seconde, wat is deze hekserij? ![]() | |
Gezicht | zaterdag 16 maart 2019 @ 11:13 |
Q teruggekeken, Merc hegemonie ![]() | |
Tarado | zaterdag 16 maart 2019 @ 11:14 |
geloof ik helemaal niets van, Red Bull nam de updates gepland voor China al mee, die gaan echt niet achterover leunen van we zijn er al en dat doet geen enkel team | |
VEM2012 | zaterdag 16 maart 2019 @ 11:22 |
Hij was toen al 2x wereldkampioen... | |
Donderkonijn | zaterdag 16 maart 2019 @ 11:24 |
Het verschil tussen Hamilton en Schumacher: Hamilton heeft vanaf het begin in goede auto's gereden en Schumacher niet. Maar als Schumacher niet de beste auto had, stak hij er enorm veel tijd en moeite in alsmede dat hij ook gewoon goed wist te vertellen waar de engineers verbeterpunten konden zoeken. Hamilton doet dat niet, die laat de engineers het zelf oplossen. Schumacher maakte het hele team om hem heen beter. Hamilton niet. Hamilton profiteert van het team om hem heen. +Schumacher zeek tenminste niet zo als hij een keer achteraan of in het middenveld moest starten. Hij was meer als Max nu, als ik toch achteraan moet starten rij ik toch iedereen gewoon voorbij? Hij was wel geirriteerd als het ff niet ging en boog de regels meer dan eens, maar hij zocht wel in eerste instantie altijd de oorzaak bij zichzelf. Strategisch was Schumacher ook beter, als hij het niet eens was met de strategie zei hij dat gewoon en het team volgde hem, niet andersom. En hij deed dat terwijl hij bezig was met racen, en had het vaak bij het rechte eind. Van deze generatie was Alonso de enige die ik dat ook heb zien doen, en in de tijd van Schumi was het een stuk moeilijker, met de brandstof er nog bij. Die man had gewoon verbluffende raceskills gecombineerd met een uitzonderlijk goed strategisch denkproces en overzicht en een absolute winnaarsmentaliteit. Het is die combinatie die hem zo goed maakte. | |
potjecreme | zaterdag 16 maart 2019 @ 11:29 |
Hoelang heeft Schumacher in een mindere gereden eigenlijk? Verder Schumacher en zijn team waren goed. In zijn eentje had hij het ook niet gered. Het is ook geluk hebben dat je elkaar treft en dat het zo goed werkt. Wat Hamilton wel en niet doet met zijn monteurs weet ik niet. We leven nu ook in een tijd dat steeds meer dingen niet meer mechanisch gaan. | |
opreis | zaterdag 16 maart 2019 @ 11:38 |
Opzich ben ik nog wel voorzichtig positief. De red bull was de trainingen lang aan het zoeken met de afstelling. Dus ik denk dat ze lang niet bij hun optimum zaten vandaag. Als er 2 a 3 tienden bij hadden geweest zag het er al heel anders uit. Ook het “gat” met ferrari is er niet tot nauwelijks. Dan strijd je al weer om p3/4 ipv p5/6. Natuurlijk is het nog afwachten hoe het met racepace zit. Meestal waren de verschillen dan kleiner (mede dankzij het ontbreken van partymode), maar met een goede start van Max erbij zijn podiums toch zeker mogelijk. Ik denk ook dat er bijna niemand hier oprecht had verwacht dat max hier pole zou starten dus p4 geeft wat hoop. Alleen jammer dat merc wel weer een echt gat met de rest lijkt hebben geslagen. Ik hoop niet op een herhaling van 2014~2016... | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2019 @ 11:44 |
Idd. En dan hebben ze ook nog eens een low rake, terwijl zowat alle liefhebbers en journalisten vinden dat je RB moet volgen met hun high rake. Maar ondertussen wint Mercedes wel steeds de prijzen. Gezien de overige discussies op deze pagina: 1994-2016 willen hun topics terug. | |
sasquatsch | zaterdag 16 maart 2019 @ 11:47 |
Dat gat was er vorig jaar ook. | |
WheeledWarrior | zaterdag 16 maart 2019 @ 11:51 |
Schumacher heeft ook altijd wel een redelijke auto gehad hoor, op zijn minst. De Benettons van '92 en '93 waren zeg maar de Red Bull van nu: het derde team achter (toen) Williams en McLaren. In '95 was de auto vrijwel gelijkwaardig aan de Williams. En ook in zijn vroege Ferrari-jaren had Schumacher een auto die eigenlijk altijd wel top-2 was, behoudens het eerste jaar misschien. Ferrari en McLaren zaten in die periode (98-2000) echt heel dicht op elkaar. In de jaren daarna, t/m 2004, had Ferrari gewoon altijd de beste auto. Wel eens dat hij erin slaagde een team om zich heen te bouwen dat geweldig functioneerde, op het technische en tactische vlak, gekoppeld aan een ijzeren discipline en winnaarsmentaliteit. Schumacher was echt ontzettend goed, maar zeker in die run met Ferrari had hij gewoon topmateriaal dat zelden kapot ging. | |
opreis | zaterdag 16 maart 2019 @ 11:55 |
Daarom voorzichtig optimistisch | |
Dauthi | zaterdag 16 maart 2019 @ 12:03 |
![]() Senna pakte 3 pole positions achterelkaar en ging toen dood... De 2e helft van het seizoen maakt Schumacher het zichzelf lastig door zwarte vlaggen te behalen, en 2 races niet mee te mogen doen. P.s. overigens waren de aanpassingproblemen met de active suspension in 1993 toen ze met Prost de titel wonnen. |