Farage e.a. zijn al aan het lobbyen bij bijv. de Italiaanse regeren om tegen uitstel te stemmen. Vorige week is er ook een Brits groepje in Polen geweest die hetzelfde wilden.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:34 schreef riazop het volgende:
wat als de eu geen uitstel toestaat aan een smekende MAY?
twitter:carolecadwalla twitterde op woensdag 13-03-2019 om 13:47:39It's a done deal. Banks & Farage have sewn up Italy. Here's @patrickwintour pointing out same re Poland. Hungary's a no brainer. We will not got extension to article 50. MPs need to realise that today. It's a fantasy. And just 16 days till we crash outhttps://t.co/nrugWPU7Hs reageer retweet
twitter:patrickwintour twitterde op woensdag 13-03-2019 om 13:34:47Number of Tory MPs went to see members of Polish governing party last week in Warsaw - broadly on same errand, namely to block Article 50 extension. https://t.co/fQ7Cd9fM5o reageer retweet
Hebben we niet nog ergens een land dat de boel wil gijzelen voor eigen belang?quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Farage e.a. zijn al aan het lobbyen bij bijv. de Italiaanse regeren om tegen uitstel te stemmen. Vorige week is er ook een Brits groepje in Polen geweest die hetzelfde wilden.twitter:carolecadwalla twitterde op woensdag 13-03-2019 om 13:47:39It's a done deal. Banks & Farage have sewn up Italy. Here's @:patrickwintour pointing out same re Poland. Hungary's a no brainer. We will not got extension to article 50. MPs need to realise that today. It's a fantasy. And just 16 days till we crash outhttps://t.co/nrugWPU7Hs reageer retweet
Lega, met Salvini voorop, was tot voor kort een grote aanhangen van een Italiaanse exit.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:40 schreef riazop het volgende:
Ik denk niet dat Italie door de bocht gaat
Ze hebben er veel belang bij dat de brexit een onaantrekkelijk proces blijft waardoor een nexit nicht im Frage komt en daarmee de Nederlandse netto betalingen en later misschien de pensioenpotjes richting zuid Europa kunnen stromen
ze verzinnen wel wat hoorquote:Op woensdag 13 maart 2019 14:43 schreef capricia het volgende:
Want 'zomaar' uitstel verlenen..voor wat, hoe lang, met welke reden?
Farage is toch echt gek hoor. Als je pro-Brexit bent wil je toch op z'n minst dat het een succes wordt. Een "no deal" zal zonder twijfel allerlei nare effecten en de nodige chaos met zich meebrengen, en dat wil je toch niet voor het voetlicht hebben als je Brexiteer bent denk ik dan. Denkt ie dat ie niet afgerekend kan worden op zijn beloftes? Of dat ie het animo voor uittreding in andere landen niet beschadigd? Als Farage anti-EU is dan is ie dat op een heel domme manier.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Farage e.a. zijn al aan het lobbyen bij bijv. de Italiaanse regeren om tegen uitstel te stemmen. Vorige week is er ook een Brits groepje in Polen geweest die hetzelfde wilden.twitter:carolecadwalla twitterde op woensdag 13-03-2019 om 13:47:39It's a done deal. Banks & Farage have sewn up Italy. Here's @:patrickwintour pointing out same re Poland. Hungary's a no brainer. We will not got extension to article 50. MPs need to realise that today. It's a fantasy. And just 16 days till we crash outhttps://t.co/nrugWPU7Hs reageer retweet
twitter:patrickwintour twitterde op woensdag 13-03-2019 om 13:34:47Number of Tory MPs went to see members of Polish governing party last week in Warsaw - broadly on same errand, namely to block Article 50 extension. https://t.co/fQ7Cd9fM5o reageer retweet
omdat "nieuwsuur" dat toetert?quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:45 schreef beantherio het volgende:
[..]
Farage is toch echt gek hoor. Als je pro-Brexit bent wil je toch op z'n minst dat het een succes wordt. Een "no deal" zal zonder twijfel allerlei nare effecten en de nodige chaos met zich meebrengen, ....
Het lijkt me op de eerste plaats totaal vernederend voor GB om om uitstel te moeten vragen aan de grote EUSSR.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:44 schreef riazop het volgende:
[..]
ze verzinnen wel wat hoor
(wsl is het al besproken tussen May en Druncker)
Daar lijkt het idd wel opquote:Op woensdag 13 maart 2019 14:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Het lijkt me op de eerste plaats totaal vernederend voor GB om om uitstel te moeten vragen aan de grote EUSSR.
o god, "De Russen" weerquote:Op woensdag 13 maart 2019 14:49 schreef speknek het volgende:
Farage is in de zak van de Russen, ....
Ik heb ook de stiekeme hoop dat er eens een goed onderzoek komt van wat er zich tijdens het referendumcampagne allemaal afgespeeld heeft.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:49 schreef speknek het volgende:
Farage is in de zak van de Russen, dat zag je al toen hij als vriendendienst de gestolen DNC mails bij de GRU, ik bedoel Wikileaks, weghaalde. Met de EU heeft het allemaal niks meer te maken.
Als het UK dan komt voor een handelsverdrag ligt die 40 miljard als eerste weer op tafel.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:51 schreef gniffie het volgende:
Als de UK er met een no-deal uitcrasht zijn we dan die 40 miljard betaling kwijt of verwachten we daar nog een deel van te vorderen als er in de toekomst over een handelsverdrag wordt gesproken
yep die is weg.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:51 schreef gniffie het volgende:
Als de UK er met een no-deal uitcrasht zijn we dan die 40 miljard betaling kwijt of verwachten we daar nog een deel van te vorderen als er in de toekomst over een handelsverdrag wordt gesproken
Dat wordt wel onderdeel van het gesprek ja.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:51 schreef gniffie het volgende:
Dat bonnetje gaat aan het begin van iedere poging tot onderhandelingen voor een handelsverdrag weer neergelegd worden: daar kun je de klok op gelijk zetten.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:51 schreef gniffie het volgende:
Ik vind het heel zorgwekkend. Die inmenging. Ook met het oog op de Europese verkiezingen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:56 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hoe kun je daar anno 2019 nog lacherig over doen. Dat is mij een raadsel.
achter elk "ongewenst" resultaat een complottheorie zoeken.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:56 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hoe kun je daar anno 2019 nog lacherig over doen. Dat is mij een raadsel.
Dus ondanks dat ik zelf (met redelijk wat kennis over de werking van handel en de wereldeconomie) makkelijk kan beredeneren dat er problemen gaan ontstaan (wat ook door zo'n beetje iedere expert wordt bevestigd) moet ik een anonieme user op Fok! gaan geloven "dat het allemaal wel mee zal vallen"? Yes, sure..quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:46 schreef riazop het volgende:
[..]
omdat "nieuwsuur" dat toetert?
geloof dat toch niet
Het is geen complottheorie als iedere Westerse inlichtingendienst het bevestigd. De complottheoristen roepen juist dat het een complot is om Rusland in een kwaad daglicht te stellen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:57 schreef riazop het volgende:
[..]
achter elk "ongewenst" resultaat een complottheorie zoeken.
Poetin zit er achter
je echt!
met de apocalyptische scenario's die worden geschetst door eurofielen gaat het zwaar meevallen jaquote:Op woensdag 13 maart 2019 15:00 schreef beantherio het volgende:
[..]
moet ik een anonieme user op Fok! gaan geloven "dat het allemaal wel mee zal vallen"? .
lijken me erg betrouwbare bronnen jaquote:Op woensdag 13 maart 2019 15:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is geen complottheorie als iedere Westerse inlichtingendienst het bevestigd. ...
niet 2006, maar 2016quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:01 schreef riazop het volgende:
januari 2019
hoogste groei van VK sinds 2006
https://www.theguardian.c(...)ry-brexit-gdp-growth
Kun je nagaan wat ze hadden kunnen groeien zonder Brexit.quote:Monthly GDP growth posts biggest rise since December 2016 after weak end to year
Niet sinds 2006 maar sinds 2016. Quote uit het artikel:quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:01 schreef riazop het volgende:
januari 2019
hoogste groei van VK sinds 2006
https://www.theguardian.c(...)ry-brexit-gdp-growth
En een andere quote:quote:Monthly GDP growth posts biggest rise since December 2016 after weak end to year
quote:Analysts cautioned that monthly growth figures can prove volatile, meaning a rise in January could be revised. Much of the rise in monthly manufacturing output came from the pharmaceuticals industry, which can provide erratic readings on the strength of the economy.
Absoluut ja. Veel betrouwbaarder als de anonieme figuren op forums en social media die roepen wat ze willen en niet af te rekenen zijn.quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:05 schreef riazop het volgende:
[..]
lijken me erg betrouwbare bronnen ja
Je hoeft geen "eurofiel" te zijn om je hersens te kunnen gebruiken. En dan kun je ook bedenken dat je, als je geen lid bent van een blok, enkel ja en amen mag knikken als de echte blokken je een vooral voor hen profijtelijke deal voorleggen. De EU is nog vriendelijk geweest: de geluiden uit bijvoorbeeld de VS en India zijn de laatste tijd een stuk onvriendelijker.quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:03 schreef riazop het volgende:
[..]
met de apocalyptische scenario's die worden geschetst door eurofielen gaat het zwaar meevallen ja
en op termijn wordt het VK er beter van
Nederland niet nee
Eerste onderwerp schat ik in.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat wordt wel onderdeel van het gesprek ja.
Die wordt gewoon betaald hoor. Ze roepen nu wel hard dat ze dat niet gaan doen, maar als ze niet betalen weet elk land op de wereld hoe onbetrouwbaar ze zijn. Dan wordt het heel moeilijk voor ze die handelsakkoorden af te sluiten.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:51 schreef gniffie het volgende:
Ze krijgen dan ook een downgrade aan hun broek ivm een (gedeeltelijke) default.quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Die wordt gewoon betaald hoor. Ze roepen nu wel hard dat ze dat niet gaan doen, maar als ze niet betalen weet elk land op de wereld hoe onbetrouwbaar ze zijn. Dan wordt het heel moeilijk voor ze die handelsakkoorden af te sluiten.
Er zijn geen peilingen, maar de verwachting is dat ze vandaag besluiten geen no deal te willen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:34 schreef _--_ het volgende:
Wat zijn de pollingen en betreft de no-deal vote?
Worden de namen bekend gemaakt van de voor en tegen stemmers? Of is het puur de aantallen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:38 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er zijn geen peilingen, maar de verwachting is dat ze vandaag besluiten geen no deal te willen.
De stemmers worden altijd wel bekend gemaakt. Gisteren trouwens zelfs al op de avond zelf.quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:56 schreef _--_ het volgende:
[..]
Worden de namen bekend gemaakt van de voor en tegen stemmers? Of is het puur de aantallen.
Welke glazen bol voorspelt dat precies? Ik moet het nog maar eens zien. De UK moet vanuit een hele zware onderhandelingspositie allerlei handelsverdragen gaan sluiten. Daar gaat vaak jaren overeen. Tot die tijd gaat hun economie naar de klote.quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:03 schreef riazop het volgende:
[..]
met de apocalyptische scenario's die worden geschetst door eurofielen gaat het zwaar meevallen ja
en op termijn wordt het VK er beter van
Nederland niet nee
Dan wil ik zien wie vandaag tegen een no-deal stemt en morgen ook tegen een verlenging stemt.quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
De stemmers worden altijd wel bekend gemaakt. Gisteren trouwens zelfs al op de avond zelf.
Wat mij betreft krijgen ze een uitstel maar nemen ze in die tijd deel aan de EU onder dezelfde voorwaarden als wijquote:Op woensdag 13 maart 2019 09:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het wordt uitstel onder de voorwaarden van de EU. Dat betekend in elk geval een uitstel van 2 jaar, wat de andere voorwaarden zullen worden ben ik nog wel benieuwd naar.
Geen Brexit?quote:Op woensdag 13 maart 2019 16:28 schreef Confetti het volgende:
De EU zou ongeloofwaardig worden als ze uitstel verleend. Er is duidelijk gezegd dat een uitstel een 'purpose' moet hebben. Het parlement heeft nee gezegd, en de EU heeft gezegd dat er absoluut niet verder onderhandeld gaat worden.
Welke purpose is er dan nog te bedenken?
Het heeft geen zin om te reageren op @riazop. Die komt toch nooit met een antwoordquote:Op woensdag 13 maart 2019 16:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Welke glazen bol voorspelt dat precies? Ik moet het nog maar eens zien. De UK moet vanuit een hele zware onderhandelingspositie allerlei handelsverdragen gaan sluiten. Daar gaat vaak jaren overeen. Tot die tijd gaat hun economie naar de klote.
Nieuw referendum dat de vraag voor legt: Deal van May of no-deal Brexit.quote:
Als dit waar is dan lijkt een no deal onvermijdelijk.twitter:carolecadwalla twitterde op woensdag 13-03-2019 om 12:46:13Last week @arron_banks & @andywigmore went to Veneto, the heartland of Italy's Lega Nord. Today, the plan is revealed. The fascists have agreed to help Britain exit without a deal. Salvini will block an extension of article 50. We're fucked. https://t.co/06bNSrd9EJ reageer retweet
Of als dit waar is komt Mays deal nogmaals in beeld?quote:Op woensdag 13 maart 2019 16:37 schreef Jaeger85 het volgende:
Als dit waar is dan lijkt een no deal onvermijdelijk.twitter:carolecadwalla twitterde op woensdag 13-03-2019 om 12:46:13Last week @:arron_banks & @:andywigmore went to Veneto, the heartland of Italy's Lega Nord. Today, the plan is revealed. The fascists have agreed to help Britain exit without a deal. Salvini will block an extension of article 50. We're fucked. https://t.co/06bNSrd9EJ reageer retweet
Zullen ze er toch eerst voor moeten stemmen. Dat blijkt lastig.quote:Op woensdag 13 maart 2019 16:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of als dit waar is komt Mays deal nogmaals in beeld?
Lega Nordquote:Op woensdag 13 maart 2019 16:37 schreef Jaeger85 het volgende:
Als dit waar is dan lijkt een no deal onvermijdelijk.twitter:carolecadwalla twitterde op woensdag 13-03-2019 om 12:46:13Last week @:arron_banks & @:andywigmore went to Veneto, the heartland of Italy's Lega Nord. Today, the plan is revealed. The fascists have agreed to help Britain exit without a deal. Salvini will block an extension of article 50. We're fucked. https://t.co/06bNSrd9EJ reageer retweet
Ik zie ook niet in waarom er nog een keer een stemming voor dezelfde deal zou moeten komen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 16:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zullen ze er toch eerst voor moeten stemmen. Dat blijkt lastig.
Dat is sowieso wat uitstel betekent, dan blijft het VK "gewoon" lid van de EU in die periode met alle rechten en verplichtingen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 16:26 schreef vipergts het volgende:
[..]
Wat mij betreft krijgen ze een uitstel maar nemen ze in die tijd deel aan de EU onder dezelfde voorwaarden als wij
Mischien omdat het Parlement geen no-deal wil en er geen andere overeenkomst is. Het is de WA, no-deal of no Brexit, in de afgelopen 4 maanden is er hoegenaamd niets veranderd aan die situatie en er is nog steeds geen meerderheid voor welke van de drie opties dan ook.quote:Op woensdag 13 maart 2019 17:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zie ook niet in waarom er nog een keer een stemming voor dezelfde deal zou moeten komen.
Als de andere optie (verlengen) weg valt, gaan ze zeker nog een keer over deze deal stemmen. Ik zou ook niet weten waarom niet, eigenlijk. Een deel heeft nu tegen gestemd in de hoop op een referendum of een verlenging, die kan je best dan alsnog een kans geven voor te stemmen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 17:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zie ook niet in waarom er nog een keer een stemming voor dezelfde deal zou moeten komen.
Ja, maar dus wel ook met hun huidige uitzonderingen. Maar wat mij betreft is dat prima.quote:Op woensdag 13 maart 2019 17:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is sowieso wat uitstel betekent, dan blijft het VK "gewoon" lid van de EU in die periode met alle rechten en verplichtingen.
Zijn 'we' dat? Volgens mij volgen de meeste mensen hier gewoon de ontwikkelingen en speculeren we een beetje over wat er komen gaat.quote:
Omdat, op een paar handige profiteurs uit de financiële sector na, niemand voordeel heeft bij een hard brexit, maar iedereen (ook Nederland) een flink nadeel.quote:Op woensdag 13 maart 2019 17:12 schreef Moustachio het volgende:
Waarom zijn jullie voor uitstel? Deze poppenkast moet gewoon eens klaar zijn als je het mij vraagt. 29 maart D-Day.
Ik ben helemaal niet voor uitstel.quote:Op woensdag 13 maart 2019 17:12 schreef Moustachio het volgende:
Waarom zijn jullie voor uitstel? Deze poppenkast moet gewoon eens klaar zijn als je het mij vraagt. 29 maart D-Day.
Ik denk dat de realiteit niet zal doordringen in het VK tot men gedwongen word door een no-deal om die te accepteren, met nog 2 weken te gaan loopt men weer de zaak gewoon doodleuk te saboteren. Nou ja, sorry, dan moet het maar.quote:Op woensdag 13 maart 2019 17:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat, op een paar handige profiteurs uit de financiële sector na, niemand voordeel heeft bij een hard brexit, maar iedereen (ook Nederland) een flink nadeel.
Maar ik ben niet zozeer voor uitstel, ik zeg wat ik verwacht, niet wat ik hoop.
Off the record zal er, ondanks de ernst van de zaak, toch flink wat gegrapt worden onder Europese politici iddquote:Op woensdag 13 maart 2019 17:11 schreef Tijger_m het volgende:
Weyand:
Quoting private remarks by the Dutch prime minister, Mark Rutte, EU’s deputy Brexit negotiator Sabine Weyand, also said the decision to vote for no-deal was “like the Titanic voting for the iceberg to get out of the way”.
Als er een plan komt om de boel los te trekken ben ik voor uitstel. Dat is beter voor alles en iedereen. Plan als in nieuwe verkiezingen en/of nieuw referendum. Niet nutteloos the can down the road kicken....quote:Op woensdag 13 maart 2019 17:12 schreef Moustachio het volgende:
Niet noodzakelijk. Tot het moment van uittreding kan het VK nog altijd unilateraal besluiten om, via een stemming in het parlement, het uittredingsverzoek in te trekken.quote:Op woensdag 13 maart 2019 16:37 schreef Jaeger85 het volgende:
Bijvoorbeeld kankermedicatie is een groot probleem met een no-deal en dat heeft doden tot gevolg.quote:Op woensdag 13 maart 2019 17:44 schreef Braindead2000 het volgende:
Het hysterische Nieuwsuur had het gisteren over doden, kanker, doden, kanker, sterfte, bomaanslagen.![]()
Ongelofelijk.
Vind je het niet een klein beetje overdreven wat Nieuwsuur doet? Ze riepen zelfs impliciet terroristen op bomaanslagen te plegen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 17:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld kankermedicatie is een groot probleem met een no-deal en dat heeft doden tot gevolg.
Weinig hysterisch aan, harde feiten
Ik heb het niet gezien, maar zie graag een link tegemoet.quote:Op woensdag 13 maart 2019 17:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Vind je het niet een klein beetje overdreven wat Nieuwsuur doet? Ze riepen zelfs terroristen op bomaanslagen te plegen.
Weet jij nu al wat de Britse regering en de EU moeten doen mbt brexit?quote:Op woensdag 13 maart 2019 17:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Vind je het niet een klein beetje overdreven wat Nieuwsuur doet? Ze riepen zelfs impliciet terroristen op bomaanslagen te plegen.
"De terroristen zijn wel gek als ze niet gebruik maken van deze situatie." Die woorden lieten ze een gast in een haastig ingelaste en totaal misplaats interview spreken om de Brexit nog harder te demoniseren.quote:
Wat denk je dan precies?quote:Op woensdag 13 maart 2019 17:56 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
"De terroristen zijn wel gek als ze niet gebruik maken van deze situatie." Die woorden lieten ze een gast in een haastig ingelaste en totaal misplaats interview spreken om de Brexit nog harder te demoniseren.
Was die metafoor, in eerste instantie, niet vooral bedoelt om aan te geven hoe nutteloos enkel een stemming tegen een no-deal eigenlijk niet was?quote:Op woensdag 13 maart 2019 17:11 schreef Tijger_m het volgende:
Weyand:
Quoting private remarks by the Dutch prime minister, Mark Rutte, EU’s deputy Brexit negotiator Sabine Weyand, also said the decision to vote for no-deal was “like the Titanic voting for the iceberg to get out of the way”.
Dat snap ik maar ik wil meteen van die uitzonderingspositie af als ze toch blijven van uitstel komt immers afstel.quote:Op woensdag 13 maart 2019 17:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is sowieso wat uitstel betekent, dan blijft het VK "gewoon" lid van de EU in die periode met alle rechten en verplichtingen.
No deal is no deal. No deal is geen hard Brexit.quote:Op woensdag 13 maart 2019 17:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat, op een paar handige profiteurs uit de financiële sector na, niemand voordeel heeft bij een hard brexit, maar iedereen (ook Nederland) een flink nadeel.
Maar ik ben niet zozeer voor uitstel, ik zeg wat ik verwacht, niet wat ik hoop.
En je punt is dat? Nieuwsuur is hetzelfde programma dat melde dat er hier in Duitsland 2 gezichten had met de vluchtelingen. Open armen of gestrekte rechterarm.quote:Op woensdag 13 maart 2019 17:56 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
"De terroristen zijn wel gek als ze niet gebruik maken van deze situatie." Die woorden lieten ze een gast in een haastig ingelaste en totaal misplaats interview spreken om de Brexit nog harder te demoniseren.
Eens. Geen leuke optie maar het moet dan maar. Er moet wat realiteitszin geforceerd worden in de hoofden daar. En nog jaten doormodderen met alle nadelen van dien zie ik ook niet zitten.quote:Op woensdag 13 maart 2019 17:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat de realiteit niet zal doordringen in het VK tot men gedwongen word door een no-deal om die te accepteren, met nog 2 weken te gaan loopt men weer de zaak gewoon doodleuk te saboteren. Nou ja, sorry, dan moet het maar.
Nee, ik geloof dat hier gedoeld word op de stemming gisteren waarin de WA weer afgewezen werd.quote:Op woensdag 13 maart 2019 18:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Was die metafoor, in eerste instantie, niet vooral bedoelt om aan te geven hoe nutteloos enkel een stemming tegen een no-deal eigenlijk niet was?
Nou, dat zijn uitspraken waar je hier op FOK een ban voor kan krijgen. En bij Nieuwsuur zenden ze zoiets uit zonder er commentaar op te leveren en zie je zo'n Nieuws-uur-propaganda-journalistje met kwijl op zijn mond ervan genieten. Best wel krom. Op zijn minst had ik van jou verwacht dat je zou zeggen dat zulke angstzaaierij/propganda niet erg chique is.quote:Op woensdag 13 maart 2019 18:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat denk je dan precies?
Dat ze daadwerkelijk mensen aan willen sporen aansalgen te plegen?
Dat iemand op de bank zit en denkt 'potverdikke als het zo makkelijk is word ik terrorist'
Dat een terrorist op de bank denkt 'potverdikke ik ga geen aanslag meer plegen in Nederland, in Engeland is dat veel makkelijker'
Wat gebeurt er in jouw hoofd dat dit gelijk staat aan een oproep om aanslagen te plegen
Dat is mogelijk, eerlijk gezegd weet niemand nog hoe dat gaat werken, de Britse regering is niet erg van de duidelijkheid in dit soort zaken.quote:Op woensdag 13 maart 2019 18:09 schreef capuchon_jongen het volgende:
Moet ik binnenkort een visum aanvragen als ik naar Londen wil?
Dus? Nieuwsuur is belabberde journalistiek? Whats next, RTL boulevard is geen opinieprogramma?quote:Op woensdag 13 maart 2019 18:09 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nou, dat zijn uitspraken waar je hier op FOK een ban voor kan krijgen. En bij Nieuwsuur zenden ze zoiets uit zonder er commentaar op te leveren en zie je zo'n Nieuws-uur-propaganda-journalistje met kwijl op zijn mond ervan genieten. Best wel krom. Op zijn minst had ik van jou verwacht dat je zou zeggen dat zulke angstzaaierij/propganda niet erg chique is.
1) Hier krijg je geen ban voorquote:Op woensdag 13 maart 2019 18:09 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nou, dat zijn uitspraken waar je hier op FOK een ban voor kan krijgen. En bij Nieuwsuur zenden ze zoiets uit zonder er commentaar op te leveren en zie je zo'n Nieuws-uur-propaganda-journalistje met kwijl op zijn mond ervan genieten. Best wel krom. Op zijn minst had ik van jou verwacht dat je zou zeggen dat zulke angstzaaierij/propganda niet erg chique is.
Waarschijnlijk weten ze het antwoord nog niet.quote:Op woensdag 13 maart 2019 18:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is mogelijk, eerlijk gezegd weet niemand nog hoe dat gaat werken, de Britse regering is niet erg van de duidelijkheid in dit soort zaken.
Nee, dat deden ze niet.quote:Op woensdag 13 maart 2019 17:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Vind je het niet een klein beetje overdreven wat Nieuwsuur doet? Ze riepen zelfs impliciet terroristen op bomaanslagen te plegen.
Bij een no deal heb je een visum nodigquote:Op woensdag 13 maart 2019 18:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is mogelijk, eerlijk gezegd weet niemand nog hoe dat gaat werken, de Britse regering is niet erg van de duidelijkheid in dit soort zaken.
tenzij ze dat net zo opschorten als de handelstarievenquote:Op woensdag 13 maart 2019 18:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Bij een no deal heb je een visum nodig
Dat voelt een beetje als een circelredenatie, ze stemmen vandaag juist over no-deal (en morgen eventueel over een verlenging), omdat ze gisteren tegen de deal hebben gestemd.quote:Op woensdag 13 maart 2019 17:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien omdat het Parlement geen no-deal wil en er geen andere overeenkomst is. Het is de WA, no-deal of no Brexit, in de afgelopen 4 maanden is er hoegenaamd niets veranderd aan die situatie en er is nog steeds geen meerderheid voor welke van de drie opties dan ook.
Theoretisch. In de praktijk kan ik me niet voorstellen dat er overnacht een visum verplichting komt.quote:Op woensdag 13 maart 2019 18:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Bij een no deal heb je een visum nodig
Dit is een paar maanden geleden al eens besproken in de Londen-topic van het travel-forum n.a.v. een vergelijkbare vraag van mijzelf. Wat ik er toen van begreep is dat er waarschijnlijk een soort waiver-systeem voor zou komen, maar daar kan ik momenteel niks meer over vinden.quote:Op woensdag 13 maart 2019 18:09 schreef capuchon_jongen het volgende:
Moet ik binnenkort een visum aanvragen als ik naar Londen wil?
Niet? Volgens mij kun je geen hardere brexit hebben dan no-deal.quote:Op woensdag 13 maart 2019 18:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
No deal is no deal. No deal is geen hard Brexit.
Is de visumplicht niet iets waar het VK zelf over mag beslissen?quote:Op woensdag 13 maart 2019 18:23 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Theoretisch. In de praktijk kan ik me niet voorstellen dat er overnacht een visum verplichting komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |