#ANONIEM | vrijdag 8 maart 2019 @ 22:18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018? # Hoe werken grid penalties in 2018? # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # De aero regels voor 2019 | |
Plompzakker | vrijdag 8 maart 2019 @ 22:19 |
GV topic ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 8 maart 2019 @ 22:22 |
PZ ![]() | |
bianconeri | vrijdag 8 maart 2019 @ 22:24 |
Wss punt voor snelste ronde, dat is wel mooi. Wel weer jammer dat alleen gedaan wordt als rinjder top 10 finisht. | |
Yashaaaaa | vrijdag 8 maart 2019 @ 22:28 |
Nah, vind ik wel redelijk terecht, wat heb je anders te verliezen als je toch al (redelijk) achteraan rijdt? Dan ga je naar binnen voor nieuwe banden en haal je dat puntje binnen. Als het beperkt is tot top 10 gaan die tactieken waarschijnlijk niet op. | |
TheFreshPrince | vrijdag 8 maart 2019 @ 22:33 |
Al kan je wel degelijk je voordeel halen door buiten de top-10 toch de snelste ronde te zetten. Stel dat Hamilton een bagger race heeft, dan kan hij iig voorkomen dat 1 van z'n concurrenten dat punt op hem in- of uitloopt. | |
Yashaaaaa | vrijdag 8 maart 2019 @ 22:34 |
Dat is dus wat ik bedoelde, kwam misschien niet helemaal over. Maar bedoel dus dat als die restrictie van top 10 er niet zou zijn het te makkelijk zou zijn voor de achterpartij om dat puntje te pakken, want die hebben verder toch niets te verliezen. Edit: Ow wacht, jij bedoeld dat je er voor zocht dat een niet top-tiener de ronde pakt zodat een top-tiener dat punt niet krijgt. Hoe dan ook kan het dus voor nieuwe tactieken gaan zorgen, en das wel positief toch ![]() | |
TheFreshPrince | vrijdag 8 maart 2019 @ 22:37 |
Yep ![]() Als je hoog in het klassement staat maar een keer een prut race hebt, heb je geen voordeel van een punt maar is het wel mooi als je concurrentie dat ook niet heeft. Dat kan een reden zijn om toch nog een keer naar binnen te gaan, waarmee je je concurrentie misschien ook nog in een foutje kan dwingen als ze die punt terug willen winnen voor het eind van de race. Het kan heel interessant worden en als het niets doet, is het ook zo weer afgeschaft ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 8 maart 2019 @ 22:56 |
https://www.gpblog.com/nl(...)kimi-raikk-nen-.html Wat een niveau in die reacties ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 8 maart 2019 @ 22:58 |
Dat extra punt is best tof denk ik. Kan voor spannende momenten zorgen. | |
vosss | zaterdag 9 maart 2019 @ 00:34 |
Hoe laat is de start volgende zondag? 6 of 7? ![]() | |
ondeugend | zaterdag 9 maart 2019 @ 00:38 |
Die netflix doc is echt goed gemaakt. Ik mis Mercedes of Ferrari geen moment | |
vosss | zaterdag 9 maart 2019 @ 00:42 |
Ben weer terug van werk en heb hem ook weer aan staan. Ik mis ze wel. Leuk gemaakt en goed ook, mooie beelden, dit dat alles, maar ik heb wel het gevoel dat hier veel, heel veel, meer in had kunnen zitten. Had gehoopt dat er meer te zien zou zijn van de menselijke kant van de F1. Ergo: ik mis emoties ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 9 maart 2019 @ 00:49 |
Je bent ook erg emotioneel persoon. | |
vosss | zaterdag 9 maart 2019 @ 02:03 |
![]() | |
Jane | zaterdag 9 maart 2019 @ 02:26 |
Ik heb pas 2 afleveringen gezien, dus ik heb nog geen eindoordeel, maar tot nu toe vind ik het wel een beetje een vibe hebben van zo'n Disney-natuurdocumentaire. Ik bedoel zo een waarin ze 1 dier uit een groep pikken waarbij dan allerlei spannende avonturen en gedachtes verzonnen worden. ![]() Verder wel leuk hoor en de beelden zijn inderdaad erg mooi. | |
Twieki | zaterdag 9 maart 2019 @ 08:36 |
Ik moet wel, want ik ben doof. | |
opreis | zaterdag 9 maart 2019 @ 08:46 |
Ik ben nu halverwege en er zit best wat manipulatie en bias in. Schijnt dat Buxton zijn favs wat in het zonnetje wilde zetten. | |
Danny | zaterdag 9 maart 2019 @ 08:50 |
Ieder z'n meug. Ik heb ondertiteling aan omdat mensen soms weleens onduidelijk praten, om maar iets te noemen, en omdat ik wat hardhorend begin te worden. | |
Kickinalfa | zaterdag 9 maart 2019 @ 08:54 |
Bijna raceweek, van de week de docu eens opzetten om erin te komen. | |
Tarado | zaterdag 9 maart 2019 @ 09:36 |
ik heb er nu 4 gezien, best leuk om te kijken maar wat jij zegt het blijft allemaal heel netjes, een te klein tipje van de sluier | |
Casual-T | zaterdag 9 maart 2019 @ 09:52 |
7:10 ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 9 maart 2019 @ 09:58 |
Zie OP! | |
#ANONIEM | zaterdag 9 maart 2019 @ 10:01 |
6:10 ![]() | |
flipsen | zaterdag 9 maart 2019 @ 10:22 |
Ook eerste 2 afleveringen bekeken gisteravond. Wilde er maar eentje zien, maar in de "preview" van de volgende aflevering zou het ook over Verstappen gaan en Ricciardo die iets over zijn supertalentvolle teamgenoot gaat zeggen. Maar aflevering 2 ging daar helemaal niet over ![]() Ondertiteling in het Spaans is overigens prima, slechts 1 klein foutje toen ze Carlos zeiden en dat als Karel werd vertaald, omdat het net over de race engineer ging. | |
Joene | zaterdag 9 maart 2019 @ 10:26 |
2 afleveringen gezien ik vind het een het gaat wel docu , redelijk leuk opwarmertje zo pre season maar niks bijzonders . | |
bianconeri | zaterdag 9 maart 2019 @ 10:36 |
Het is niet volgende zondag. Maar die zondag daarna. Over een week dus. Maar hoe laat weet ik zo niet, is wel even te googlen toch? | |
bianconeri | zaterdag 9 maart 2019 @ 10:37 |
Wat is er relevant aan hoe de ondertiteling in het Spaans is? Kijk het verder niet hoor, maar dat is toch niet relevant voor hier? | |
Danny | zaterdag 9 maart 2019 @ 10:48 |
volgende week zondag idd ![]() om 6.10 uur | |
vosss | zaterdag 9 maart 2019 @ 11:39 |
ja dat weet ik. Niet morgen, want dat is deze zondag. Dus volgende zondag. | |
LTVDK | zaterdag 9 maart 2019 @ 11:43 |
Dat was geen foutje, ze hadden het over de engineer Karel ![]() | |
flipsen | zaterdag 9 maart 2019 @ 11:51 |
Ja, dat snap ik, maar iemand zei net iets over Carlos en niet Karel, maar dat werd op dat moment vertaald als Karel. Terwijl het dus net niet over Karel ging. Naja, lamaar, lekker belangrijk ![]() Voor mij wel relevant ![]() ![]() | |
vosss | zaterdag 9 maart 2019 @ 12:30 |
Pablo espanjol por favor no? | |
vosss | zaterdag 9 maart 2019 @ 12:30 |
Zoals jullie zien spreek ik een aardig woordje over de grens ![]() PS: is het al volgende zondag? ![]() | |
beantherio | zaterdag 9 maart 2019 @ 13:24 |
Langste week van het jaar | |
flipsen | zaterdag 9 maart 2019 @ 13:45 |
Cerveza y maní! | |
vosss | zaterdag 9 maart 2019 @ 14:33 |
Iets met bier. Ik spreek geen woord spaans ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 9 maart 2019 @ 14:40 |
Zelfs dan kun je raden dat er bier en nootjes staat ![]() | |
vosss | zaterdag 9 maart 2019 @ 15:59 |
Godver!! Daar had ik niet eens aan gedacht ![]() ![]() | |
flipsen | zaterdag 9 maart 2019 @ 16:46 |
![]() | |
Twieki | zaterdag 9 maart 2019 @ 16:49 |
Ik heb alle 10 afleveringen van die Netflix F1 docu bekeken, en de ondertiteling was echt om te janken, zo slecht. Heb me groen en geel geërgerd omdat ik doof ben en afhankelijk ben van ondertiteling. Pole -> Pool Pole-position -> Poolpositie Nico -> Niko Romain -> Romein Ricciardo -> Riccoardo Grid -> Rooster Het lijkt wel vertaald te zijn door Google Translate. Dat had ik niet verwacht van Netflix. Als je ziek in bed ligt, dan is dit best leuk en vermakelijk om te kijken, maar als je gezond bent, laat dit dan links liggen of zet ondertiteling uit. | |
maniack28 | zaterdag 9 maart 2019 @ 17:35 |
Altijd pijpzeikers. Alsof het allemaal kut is alleen door ondertiteling. Zet hem gewoon op Engelse ondertiteling dan. | |
Jane | zaterdag 9 maart 2019 @ 18:05 |
Heb je een Netflix-klacht ingediend? Zou ik wel doen. Ze zijn daar - zeggen ze - ook blij mee. Ik heb het zelf ook een keer gedaan bij een heel erg slecht vertaalde documentaire (Good Ol' Freda, inmiddels niet meer op NL Netflix). Je bent geen zeikerd als je dat doet. Netflix moet gewoon zorgen dat de ondertiteling goed is. Soms is de Engelse ondertiteling ook om te janken, btw, bijvoorbeeld bij Britse shows (Top Gear bijv.) op de Amerikaanse Netflix. Amerikaanse ondertitelaars verstaan Britten heel vaak niet. Ik ben niet doof en heb Engels gestudeerd, maar zet toch vaak de ondertiteling bij dingen aan (vaak de Engelse, maar niet altijd) omdat ik blijkbaar oud word en allerlei gemompel e.d. niet versta. ![]() Ik heb de F1 docu zelf nog niet verder gekeken dan aflevering 2, maar ik zie op Twitter toch wel veel gemengde gevoelens. De kritiek is vooral dat het nogal vooringenomen is, maar goed... Nog een weekje en dan begint het echte werk weer! Ik ga zeker proberen de trainingen mee te pakken, al is het altijd een beetje doorbijten qua tijdstip voor Melbourne. ![]() | |
-CRASH- | zaterdag 9 maart 2019 @ 18:50 |
Vind het maar een slechte serie. Het geluid is dan hard en dan weer zacht. En elke aflevering hetzelfde... crash.. bla bla bla. volgende aflevering. | |
vosss | zaterdag 9 maart 2019 @ 19:08 |
Ik had er meer van verwacht, maar prima om de laatste week mee te vullen toch? | |
opreis | zaterdag 9 maart 2019 @ 19:52 |
Ik heb hem nu ook helemaal gezien. Ben benieuwd in hoeverre sommige coureurs voor een 2de keer bereid zijn om mee te werken. Grojean is heel open over zn onzekerheid, maar wordt echt als amateur neergezet, en krijgt ook meerdere keren van steiner er van langs. Je vraagt je op basis van de docu af hoe het mogelijk is dat hij nog een jaar in bij hetzelfde team in de F1 rijdt. Perez wordt weg gezet als paydriver die daar alleen maar zit dankzij zn sponsors, maar toekomstig wereldkampioen Ocon kan ondanks zijn fenomenale prestaties niet een stoeltje krijgen. Perez is geen wereldtop natuurlijk, maar hij heeft wel 2 seizoenen op rij ocon verslagen, en ook 5(?) can de 6(?) podiums van van Force india binnen gesleept. Ook Max wordt tov ricciardo minder neergezet, of ook tov Ocon. Sainz en Gasly worden iets overgewaardeerd maar niet zo heel erg. Kmag, Hulk en,leclerc worden wel aardig/realistisch neergezet. De interactie tussen horner and abiteboul was wel leuk | |
flipsen | zaterdag 9 maart 2019 @ 20:44 |
Net aflevering 3 bekeken. Ik vind het prima vermaak, zeker in aanloop naar de start van 2019 ![]() | |
Waffle | zaterdag 9 maart 2019 @ 21:39 |
Ik ben net begonnen, maar wat deed die oranje helm van Max daar in Australië :S Dat was toch alleen op Spa? | |
ChilllayD | zaterdag 9 maart 2019 @ 21:39 |
In mijn agenda staat 07:10?? | |
Doevelaer | zaterdag 9 maart 2019 @ 21:40 |
https://racingnews365.nl/(...)n-om-max-verstappen/![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 9 maart 2019 @ 21:46 |
Was er maar een plek in deze reeks waar je zulke info kon vinden ![]() ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2019 21:48:32 ] | |
opreis | zaterdag 9 maart 2019 @ 21:48 |
"kijk mij eens een echte fan zijn" ![]() | |
ChilllayD | zaterdag 9 maart 2019 @ 21:55 |
Sorry maar ik zie verder op alle andere sites 07 staan. Ook in die gp kalender die je kon downloaden voor je agenda in je telefoon. Hier en op racingnews365.nl staat 06 Nu ben ik helemaal in de war ![]() -edit Ziggo tvgids zegt nu ook start race 06:10. | |
#ANONIEM | zaterdag 9 maart 2019 @ 21:58 |
Van de echte eckte formule 1 website: ![]() En voor wanneer je hun tijdszone conversie niet vertrouwd. Een externe converter: ![]() Of gewoon de OP vertrouwen ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2019 22:00:14 ] | |
ChilllayD | zaterdag 9 maart 2019 @ 22:00 |
Thx! Dat is best een naar tijdstip hahaha. | |
Doevelaer | zaterdag 9 maart 2019 @ 22:35 |
Nee hoor. Meer een "respecteer de rest van de sport ook eens een keer." | |
Breekfast | zaterdag 9 maart 2019 @ 22:37 |
Wat een tijdstip zeg. Kwalificatie op zaterdag sla ik denk ik over. | |
TheFreshPrince | zaterdag 9 maart 2019 @ 22:40 |
Ik zet m’n wekkertje, bakje koffie erbij en ik blijf wel wakker ![]() | |
opreis | zaterdag 9 maart 2019 @ 23:21 |
Alsof die niet gespecteerd wordt. Maarja als je gaat doen alsof facebook reacties representatief zijn voor iedereen die F1 kijkt dan raad ik je aan om sowieso niet op facebook te kijken. | |
Jane | zaterdag 9 maart 2019 @ 23:21 |
Wat me vooral stoort is dat mensen zoals deze columnist doen alsof alleen Nederland/Verstappen zulke tokkie-fans heeft. Britten zijn minstens zo erg (sowieso qua tokkie-gehalte). Verstappen krijgt ook de meest walgelijke verwensingen naar z'n hoofd vanuit die hoek, maar die ziet ie dan vreemd genoeg niet? ![]() Prima om dit soort gedrag te veroordelen, maar doe niet alsof het alleen uit 1 hoek komt en besef ook dat een handjevol mensen op social media al de indruk van een meerderheid kunnen geven (dat laatste wordt bij heel veel onderwerpen over het hoofd gezien, btw). | |
opreis | zaterdag 9 maart 2019 @ 23:25 |
Dit dus, dit is gewoon internet anno 2019. Dat zie je bij heel veel verschillende onderwerpen van politiek tot muziek tot sport. | |
Lionheaad | zaterdag 9 maart 2019 @ 23:39 |
Jep. De schreeuwende minderheid. Ik wordt heel erg moe van mensen die de coureurs veroordelen op een paar foutjes. Het zijn echt geen koekenbakkers die er totaal niks van kunnen. Ze hebben stuk voor stuk laten zien dat ze verdomd hard kunnen rijden. Of ze nu wel of niet veel geld extra meenemen. Dus zou het ook fijn vinden dat termen als Crashly ook hier in de prullenbak verdwijnen. | |
bianconeri | zaterdag 9 maart 2019 @ 23:40 |
Nee, volgende zondag is morgen. Want dat is de volgende. Dat is net als wanneer je zegt tot de volgende keer, dan bedoel je ook niet tot over 2x. Volgende slaat toch echt op de eerst volgende. | |
Doevelaer | zaterdag 9 maart 2019 @ 23:54 |
Jep. En daar irriteer ik me dus helemaal de tering aan. Natuurlijk is het een minderheid, maar wel een minderheid die steeds harder schreeuwt. Ik werd vanmiddag uitgescholden in de supermarkt (Jumbo, natuurlijk ![]() ![]() ![]() Dus toen ik een paar uur later die column tegenkwam, was die ff heel relevant. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 9 maart 2019 @ 23:57 |
Is toch ook bij het publiek? Je pikt de Nederlanders er zo uit. De enige fans die nog vervelender zijn, zijn de Ferrari fans met die gigantische spandoeken. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 10 maart 2019 @ 00:22 |
Oh, zo lees ik het helemaal niet. En het gedrag van sommige Nederlandse supporters is natuurlijk ook beschamend. | |
Jane | zondag 10 maart 2019 @ 00:22 |
Alle Nederlanders die naar de F1 gaan zijn irritant, ja? En je pikt ze er zo uit, omdat ze een oranje shirt aantrekken of een VER-petje opzetten? En dat maakt ze irritant? Irritanter dan mensen met een Hamilton-shirt of een McLaren-petje, weet je het zeker? | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 10 maart 2019 @ 00:23 |
"Hullie doen het ook!". Verbeter de wereld, begin bij jezelf. | |
Jane | zondag 10 maart 2019 @ 00:24 |
Niet alleen de Nederlandse dus. Het is de selectieve verontwaardiging die mij persoonlijk stoort. | |
Jane | zondag 10 maart 2019 @ 00:24 |
Selectief quoten is ook vak, inderdaad. Lees ff wat ik verderop zeg. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 10 maart 2019 @ 00:25 |
Zie reactie #58. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 10 maart 2019 @ 00:25 |
Ja heel zeker. Oranje fakkels, hoop tokkies op de "Verstappen tribune" en nog een hoop andere dingen. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 10 maart 2019 @ 00:25 |
Heb ik gedaan. Ik blijf bij mijn standpunt. ![]() | |
Jane | zondag 10 maart 2019 @ 00:25 |
Ik doe dit niet, dus ik hoef mezelf niet te verbeteren. | |
Jane | zondag 10 maart 2019 @ 00:27 |
Zelf dus nooit naar een F1-race geweest, dus? | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 10 maart 2019 @ 00:27 |
Zolang je blijft roepen "Hullie doen het ook!" is er nog ruimte voor verbetering. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 10 maart 2019 @ 00:28 |
Nope, en als ik al ga, ga ik van me leven lang niet op de oranjetribune ![]() | |
Jane | zondag 10 maart 2019 @ 00:28 |
Als jij het zo wil lezen, prima. Maar dat zeg ik dus niet. | |
Jane | zondag 10 maart 2019 @ 00:30 |
Nee, dat hoeft toch ook niet? ![]() Ik moet zeggen dat ik me prima vermaakt heb tussen - vooral - Ferrari/Vettel-fans, dus die vallen ook best mee. ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 10 maart 2019 @ 00:39 |
Ja, hoor. Kijk maar. ![]() En klaar er mee. ![]() | |
Fir3fly | zondag 10 maart 2019 @ 00:41 |
Even een beetje beter lezen kan geen kwaad. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 10 maart 2019 @ 00:55 |
Welk deel van 'En klaar er mee' snap je niet? ![]() | |
Fir3fly | zondag 10 maart 2019 @ 00:57 |
Niveautje weer hoor... | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 10 maart 2019 @ 01:00 |
Ach, gossie. Niet de gewenste reactie? ![]() Btw, aannames doen = niet slim. | |
Jane | zondag 10 maart 2019 @ 01:04 |
Reageer eens gewoon. De columnist zegt (bijna letterlijk) dat alleen Nederlandse fans zich hieraan schuldig maken. Ik vind dat een onterechte stelling. Vervolgens gooi je mij op één hoop met scheldende Verstappen-fans. Wie doet er hier nou aannames? | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 10 maart 2019 @ 01:09 |
Dat doe ik. Mijn reactie bevalt je alleen niet. Kan gebeuren. En ik doe geen aannames. | |
vosss | zondag 10 maart 2019 @ 02:08 |
Zo te lezen is het de hoogste tijd dat het nieuwe seizoen van start gaat; de winter heeft goddomme lang genoeg geduurd!! | |
MakkieR | zondag 10 maart 2019 @ 03:20 |
Beetje offtopic, maar er staat een leuk spel op Formula1 onder naam "Wat voor F1 kampioen ben jij" Een soort enquête moet je invullen met komische vragen, dan vertelt Formula 1 jou, op welke F1 kampioen je lijkt. | |
D_A | zondag 10 maart 2019 @ 07:05 |
Ah deze discussie hebben we nog maar zesendertig keer gehad. 😴 | |
Danny | zondag 10 maart 2019 @ 07:24 |
Dat is sterk regioafhankelijk. Maar op zich hebben jullie beiden gelijk. https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1437/volgende_zaterdag/ | |
opreis | zondag 10 maart 2019 @ 08:03 |
Ik geloof er eerlijk waar geen reet van. | |
Fopje | zondag 10 maart 2019 @ 08:32 |
Man man man... Morgen mogen we weer RACEWEEK schreeuwen ![]() | |
Donderkonijn | zondag 10 maart 2019 @ 08:45 |
God wat een baggerstuk. Dit is nu echt een clickbait stuk. Net of de rest niet gerespecteerd word.. dat worden ze wel, facebook/twitter is nu niet echt de maatstaf waaraan je het moet afmeten. Zelfs de langzaamste coureur daar zou ons er allemaal nog uitrijden. Nu ja, behalve Stroll dan. En het gebeurt Max zelf ook: op elke engelstalige nieuwssite/f1 site waar je kan reageren kom je van die zure aussi's tegen. | |
Donderkonijn | zondag 10 maart 2019 @ 08:53 |
waar? I can't find it | |
#ANONIEM | zondag 10 maart 2019 @ 08:57 |
Sterker nog, over 5 uur mag dat al. Australië ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2019 08:57:40 ] | |
YourCaptor | zondag 10 maart 2019 @ 09:08 |
Enorm veel zin an. ![]() Al duren de winters tegenwoordig toch vrij kort, in tegenstelling tot vroeger als ze al half oktober ongeveer klaar waren. | |
sasquatsch | zondag 10 maart 2019 @ 09:12 |
Ligt eraan hoe lang je terug kijkt ![]() In de jaren '60 begon het seizoen in januari en eindigde in december. En heel soms begon het seizoen al in december (als de race op 1 januari was). | |
YourCaptor | zondag 10 maart 2019 @ 09:17 |
O joh, dat wist ik niet. Nee, ik bedoel eind '90 en begin '00. Sinds 2008 is het eind seizoen richting november gegaan. | |
Armani XL | zondag 10 maart 2019 @ 09:48 |
Zo, hele Netflix serie gekeken en was eigenlijk wel een beetje teleurgesteld. Leuke beelden en op z'n tijd wel interessant, maar ik miste toch nog wel heel veel. Je zou denken dat de FIA/Liberty ermee instemde om ook promotie te maken en nieuwe kijkers te trekken. Maar de hele titelstrijd tussen Hamilton en (de val van) Vettel kwam niet aan bod. Of Bottas en Vandoorne die weinig tot niets presteerden. Alles liep ook erg door elkaar heen en er zat weinig lijn in. Sommige coureurs werden in mijn optiek ook best wel als "bad guy" weggezet (Perez, Stroll en in zekere zin ook Verstappen) wat niet nodig was. Perez heeft ook een groot aandeel gehad in het redden van Force India tenslotte. Als ze van komend seizoen eenzelfde serie gaan maken hoop ik wel op wat veranderingen. | |
ShaoliN | zondag 10 maart 2019 @ 10:02 |
Ja eens. Ricciardo komt over als symphatiek en worstelt met een dilemma. Terwijl het eigenlijk gewoon een schijnheilige laffe hufter is. Ik wil winnen.. ![]() ![]() | |
ShaoliN | zondag 10 maart 2019 @ 10:05 |
Wat is de regie bij Formule E trouwens belachelijk slecht. xD | |
sasquatsch | zondag 10 maart 2019 @ 10:07 |
Ferrari en Mercedes wilden niet meewerken. | |
Armani XL | zondag 10 maart 2019 @ 10:12 |
Dat was wel duidelijk ja, maar dan nog is de FIA/Liberty eigenaar van de (race)beelden dus daar heb je dan toch de medewerking van die teams niet voor nodig. | |
sasquatsch | zondag 10 maart 2019 @ 10:15 |
Niet voor de beelden, maar wel voor het verhaal erachter. Je wil dan ook de gesprekken met en de emoties van de coureurs zien. Met alleen die beelden stelt het weinig voor en kun je net zo goed het jaaroverzicht bekijken. | |
PreiKaas | zondag 10 maart 2019 @ 10:19 |
En de rest van de coureurs rijdt er rond met het ideaal van 'meedoen is belangrijker dan winnen'. ![]() ![]() ![]() | |
ShaoliN | zondag 10 maart 2019 @ 10:22 |
Als je gewoon wilt winnen ga je niet naar Renault ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
sasquatsch | zondag 10 maart 2019 @ 10:23 |
Er was geen betere optie voor Daniel. | |
PreiKaas | zondag 10 maart 2019 @ 10:24 |
Mag ik je glazen bol lenen? Ik wil ook graag weten wie er de komende grand prix gaat winnen. ![]() | |
ShaoliN | zondag 10 maart 2019 @ 10:25 |
Gewoon blijven bij Red Bull was een betere optie. Dan had hij in ieder geval overwinningskansen. | |
ShaoliN | zondag 10 maart 2019 @ 10:25 |
Renault niet iig. | |
Tarado | zondag 10 maart 2019 @ 10:30 |
lijkt me ook niet, verder niets tegen Ricciardo maar hij is wel degelijk weggegaan om Max, dan had ik toch liever in een gelijkwaardige auto de strijd aangegaan ipv met een mindere | |
ShaoliN | zondag 10 maart 2019 @ 10:32 |
Ja precies. Of gewoon eerlijk wezen en zeggen dat je voor het geld bent gegaan. | |
Lionheaad | zondag 10 maart 2019 @ 10:38 |
Van wat ik tot nu toe heb gezien van de docu, vind ik het eigenlijk best leuk. Ze hebben er een paar leuke verhalen uitgepikt. Aflevering met Ricc, red bull en Renault vond ik de leukste tot nu toe | |
Lionheaad | zondag 10 maart 2019 @ 10:40 |
Soms ben je toe aan een andere omgeving. Vooral als je je niet meer voor 100% gewaardeerd voelt. | |
sasquatsch | zondag 10 maart 2019 @ 10:41 |
Races wel. Kampioenschap niet. Hij zou het onderspit delven tegen Max en zoals hij zelf al zei, nog een keer verliezen van Max zou het einde van zijn carrière betekenen. Dus nu hoopt hij om met Renault over een paar jaar om die titel te strijden. | |
Tarado | zondag 10 maart 2019 @ 10:41 |
mwa vind dit eerder de weg van de minste weerstand | |
ShaoliN | zondag 10 maart 2019 @ 10:45 |
Ook begrip voor. Maar hoe hij het bracht en hoe dat gegaan is vind ik niet deftig. En hoe hij dat recht probeert te lullen en naar voren komt in die docu vind ik ook vertekenend. Hij doet net alsof Red Bull hem oneerlijk behandelde, maar gaat wel even voorbij aan het feit dat hij op snelheid al enige tijd behoorlijk geklopt werd door zijn teamgenoot. Focus ligt vooral op de fouten van Max en hoe steady Ricciardo is. | |
vosss | zondag 10 maart 2019 @ 10:53 |
![]() | |
Yashaaaaa | zondag 10 maart 2019 @ 11:11 |
Ik ben pas bij aflevering 3 of 4 ofzo. Maar vind inderdaad hoe die Will Buxton en die ?Medland? Max neer zetten niet chique, weet niet of dat verder in de docu nog veranderd wanneer Max weer gaat winnen. Maar nu werd het vooral zo geschetst van "je gooit er veel geld tegen aan en laat Ricciardo daardoor zitten terwijl Max alleen maar fouten maakt" Ik moest wel lachen om die Mclaren monteurs die zeiden dat Grosjean bocht 1 niet eens ging halen en daarin ook nog gelijk hadden ![]() Disclaimer: Ik ben net zo'n groot Ricciardo Fan als Max fan. Maar vond dit gewoon niet chique. | |
ShaoliN | zondag 10 maart 2019 @ 11:16 |
Ja dat vond ik dus ook. Episode daarna ook een hoop Ricciardo tijdens de GP van oostenrijk maar niks over de winnaar.. | |
Yashaaaaa | zondag 10 maart 2019 @ 11:18 |
Terwijl ik dacht dat Max juist zo veel gevolgd was voor deze docu? | |
vosss | zondag 10 maart 2019 @ 11:25 |
Dat had ik vooraf ook begrepen ![]() Maargoed, er kan natuurlijk naar hartelust geknipt worden om een verhaal te maken he. En 2018 had verhalen genoeg. Dit lijkt voornamelijk het verhaal van Ricciardo en zijn keuze en niet het verhaal van hoe force india ten onder ging of het verhaal hoe vettel en ferrari de titel verloren of het verhaal van hoe sterk max terug kwam na monaco, of het verhaal van etc etc. Welk verhaal er ook vertelt werd, ik had meer verwacht van de menselijke kant, monteurs die pislink zijn omdat hun coureur de wagen gesloopt heeft, teambazen die over de rooie gaan vanwege een falende strategie, coureurs zelf die van gif hun helm in de hoek smijten etc etc. Dus gemiste kans. Desalniettemin kijk ik volgend seizoen ook weer gewoon, want F1 ![]() | |
opreis | zondag 10 maart 2019 @ 11:28 |
Die in oostenrijk wordt geframed.
| |
Danny | zondag 10 maart 2019 @ 11:29 |
Wmb zouden ze dit elk jaar kunnen doen. Uitgebreide terugblik op de drama van het afgelopen seizoen. Mooi om de stop op te vullen ![]() | |
Tarado | zondag 10 maart 2019 @ 11:34 |
ik vind het wel wat laat, volgende keer bij de eerste wintertest uit laten komen is een betere timing | |
Kleffe_Dop | zondag 10 maart 2019 @ 11:45 |
Netflix had waarschijnlijk geen onbeperkte toegang tot de garages, anders hadden we dat soort beelden vast nog meer gezien. Je merkte het goed bij de wintertest in Barcelona nadat Alonso een achterwiel verloor. Alonso en zijn engineers staan kort daarop in een kring in de garage en willen een korte debrief houden, op dat moment merkt Alonso dat er een microfoonhengel boven z'n hoofd hangt en zegt dan iets van: "Moet dit echt nu?", waarop de camera uitgaat. De koude oorlogsvoering tussen Horner en Abiteboul waren overigens mijn favoriete momentjes van de docu. Heerlijke ongemakkelijkheid. ![]() | |
Jane | zondag 10 maart 2019 @ 11:45 |
Ik vind zo'n Netflix-documentaireserie een heel goed idee, maar ik denk dat het voor een volgend seizoen wel beter is om diverse afleveringen door verschillende teams/mensen te laten maken, zodat het wat minder eenzijdig wordt. | |
Tarado | zondag 10 maart 2019 @ 11:48 |
die Abiteboul kon het ook maar niet laten om te zeggen dat ze de grootste autofabrikant in F1 zijn, dat klinkt natuurlijk wel leuk maar laat dat dan ook in je F1 budget zien | |
potjecreme | zondag 10 maart 2019 @ 12:21 |
Dit, en kennelijk is voor een fabrieksteam rijden ook een "ding" . | |
potjecreme | zondag 10 maart 2019 @ 12:23 |
Max heeft wel heel veel laten liggen begin van het seizoen. | |
vosss | zondag 10 maart 2019 @ 12:25 |
Dit jaar Monaco neemt ie revanche en wint ie terwijl Ricciardo blij mag zijn met een plek in de top 10 ![]() | |
potjecreme | zondag 10 maart 2019 @ 12:27 |
Lol dat is dus de emotie die je mist. | |
XL | zondag 10 maart 2019 @ 12:32 |
Nou ja, Als je dan even terugkijkt wanneer het gemaakt is. Ricciardo had Max 1 seizoen verslagen en Max stapelde fout op fout (waarbij de fouten echt niet altijd heel groot waren). Ricciardo was daar gewoon nog de dark horse, de vernederaar van Vettel. De grootste titelkandidaat die zijn medewerking verleende. Alleen Red Bull had het vertrouwen en extra data die vòòr Max sprak. | |
vosss | zondag 10 maart 2019 @ 12:32 |
Ik vond overigens de gemiste Q in Monaco trouwens ook wel een fout van het team. Tuurlijk, Max rijdt die wagen plat omdat ie schrok van een andere auto en een moment uit zn concentratie was, maar om als team dan niet meteen die hele auto te checken vind ik raar. Ze repareren de auto en op het laatste moment komen ze erachter dat, ik dacht de versnellingsbak(?), ook stuk was. Dat hadden ze ook meteen kunnen concluderen en heel misschien hadden ze dan net op tijd klaar geweest om een nieuwe te steken. | |
Peterselieman | zondag 10 maart 2019 @ 12:32 |
Om even in de stemming te komen: | |
Armani XL | zondag 10 maart 2019 @ 12:35 |
De auto was ook klaar, maar bij het starten van de motor kwamen ze erachter dat er een olielek was die niet op tijd gerepareerd kon worden. | |
vosss | zondag 10 maart 2019 @ 12:36 |
Wat gerelateerd was aan de crash kan ik mij herinneren. | |
Armani XL | zondag 10 maart 2019 @ 12:37 |
Ik vond het eerlijk gezegd al knap dat ze die auto helemaal rijklaar hadden kunnen maken in die korte tijd. Dat er dan alsnog een olielek naar boven komt is dan gewoon dikke pech. | |
onlogisch | zondag 10 maart 2019 @ 12:40 |
Zit ook die docu te kijken. Sainz woont wel mooi ![]() | |
vosss | zondag 10 maart 2019 @ 12:41 |
Dikke pech ja, maar het was wel dat ze dat ook al eerder hadden kunnen concluderen en dan was het mogelijk nog op te lossen geweest. Als Max dit jaar ook weer eruit knalt in Monaco dan voorspel ik alvast dat hij daar vervolgens nooit meer wat bakt, want dan wordt het toch wel echt een dingetje. ![]() | |
vosss | zondag 10 maart 2019 @ 12:42 |
Kan het me even niet meer voor de geest halen, maar die knaker verdient natuurlijk niet het salaris van een hamilton, vettel, ricciardo of max he. Dus dan woont ie waarschijnlijk ook niet zo duur als die anderen. | |
Tarado | zondag 10 maart 2019 @ 12:43 |
was al rijk | |
vosss | zondag 10 maart 2019 @ 12:44 |
Ow met centjes van papa natuurlijk. Wist zo 123 niet meer of het een goedkoop of duur huis was in die serie ![]() | |
Armani XL | zondag 10 maart 2019 @ 12:44 |
Maar zo is het met alles. De crash was uiteindelijk niet motor-gerelateerd dus focust een team zich in eerste instantie op herstel van de wagen en de componenten die duidelijk beschadigd zijn. Dat er uiteindelijk een lek ergens zit kan je het team m.i. niet verwijten. Ik ben een groot MV fan maar in dit geval was het gewoon Max z'n eigen schuld door op het randje te gaan rijden in een situatie waar dat niet noodzakelijk was. | |
vosss | zondag 10 maart 2019 @ 12:45 |
Als die Renault(?) daar niet gereden had dan was Max gewoon naar de snelste tijd geknald. | |
Armani XL | zondag 10 maart 2019 @ 12:45 |
Ben wel echt benieuwd hoe de verhoudingen volgend weekend liggen. | |
Armani XL | zondag 10 maart 2019 @ 12:45 |
In een vrije training die er niet toe doet. | |
vosss | zondag 10 maart 2019 @ 12:46 |
Je moet toch weten hoe snel de auto is voor de Q die daarop volgt? ![]() Er zijn er wel meer die tijdens een van de VT's gewoon op het randje rijden hoor. | |
Armani XL | zondag 10 maart 2019 @ 12:51 |
Als je de herhaling bekijkt zie je dat ie gewoon te vroeg de chicane instuurt. Dat kan concentratieverlies zijn doordat ie even eerder een Renault tegen kwam maar dat mag op zo'n niveau niet een excuus zijn. Dat is iets waar je rekening mee moet houden, je rijdt tenslotte niet alleen. Hij heeft zich sindsdien wel heel goed herstelt. | |
Kleffe_Dop | zondag 10 maart 2019 @ 13:08 |
Op deze manier kan je een coureur vrijpleiten voor iedere crash ("maar er waren andere auto's die hem afgeleid hebben!", "maar zijn team heeft zijn auto niet goed gerepareerd!"). Kom op zeg, Verstappen had 'm daar en op dat moment (VT3) gewoon nooit in de muur moeten planten. Hij is de eerste die zich dat beseft. | |
RamboDirk | zondag 10 maart 2019 @ 13:14 |
LeClerc wordt glansrijk kampioen in dit veld. | |
opgebaarde | zondag 10 maart 2019 @ 13:16 |
In welk 'veld' niet? | |
RamboDirk | zondag 10 maart 2019 @ 13:18 |
Dat is waar, met een Ferrari lukt dat in elk veld. | |
Jane | zondag 10 maart 2019 @ 13:21 |
![]() | |
MakkieR | zondag 10 maart 2019 @ 13:30 |
Ik heb even voor het gemak de link gezocht. https://www.formula1.com/(...)vCwkArRUvuurSt0.html | |
MakkieR | zondag 10 maart 2019 @ 13:32 |
Ik mag het hopen, op max na hoop ik dat de nieuwe generatie eindelijk gaat opstaan, ben wel een beetje klaar met altijd maar dezelfde winnaars van de oude garde. | |
vosss | zondag 10 maart 2019 @ 13:35 |
Tuurlijk had ie dat niet moeten doen, maar het is wel begrijpelijk. | |
potjecreme | zondag 10 maart 2019 @ 13:42 |
Jongste ooit! ![]() | |
Doevelaer | zondag 10 maart 2019 @ 13:48 |
Dat hoeft ook niet lieverd | |
vosss | zondag 10 maart 2019 @ 13:48 |
Mensen die denken dat Vettel zich laat piepelen door Leclerc ![]() Ik blijf erbij, hij zag er beter uit door zn immer falende teamgenoot. Als Ferrari de titel pakt dan is dat hands down met Vettel en dan durf ik ook nog wel te voorspellen dat ze de constructeurs niet binnen halen. | |
potjecreme | zondag 10 maart 2019 @ 13:50 |
Alain Prost You work hard to give yourself the ‘unfair advantage’ on track – training hard and working on your car set-up to give yourself the best chance of winning. If that means missing some parties, so be it – you’re an F1 driver, not Hugh Hefner. If you’re treated with respect by your team mate, you’ll respect them back, but mostly they’re a rival to be beaten, which you’ll do by driving with elegance and smoothness. | |
MakkieR | zondag 10 maart 2019 @ 13:53 |
Zaten wel grappige vragen tussen, vond je niet? | |
Jane | zondag 10 maart 2019 @ 14:00 |
Confronterend quizje. Blijkbaar ben ik een Lewis Hamilton. ![]() #blessed Ik denk omdat ik gezegd heb dat ik van mijn miljoenen zou gaan genieten [ Bericht 3% gewijzigd door Jane op 10-03-2019 14:06:10 ] | |
potjecreme | zondag 10 maart 2019 @ 14:11 |
Ja was wel grappig. | |
potjecreme | zondag 10 maart 2019 @ 14:12 |
Laat ik je uit de droom helpen...dat zei ik ook. | |
#ANONIEM | zondag 10 maart 2019 @ 14:15 |
Dat zei ik ook. Kwam toch op een ander resultaat ![]() ![]() | |
Adames | zondag 10 maart 2019 @ 14:17 |
Kimi Raikkonen Born in the wrong era, you think F1 was better when the drivers did the business on track and then headed off to the nearest nightclub. You’re an uncomplicated individual, blindingly quick out on circuit, but easy to muck along with off it. You train in the gym because you have to, not because you love it, while enjoying the luxurious, fun-loving life of an F1 driver when the racing’s over. | |
Kleffe_Dop | zondag 10 maart 2019 @ 14:17 |
Bij die vraag wie je idool was als kind gaan ze er voor het gemak maar even vanuit dat je 40+ bent. Senna, Fangio, Hawthorn, Hunt en Gilles. | |
MakkieR | zondag 10 maart 2019 @ 14:44 |
Ik kwam ook uit op James Hunt lol, als je wint ga je feest vieren. Vond die oude Mercedes ook leuk, in welke auto ga je rijden. | |
Peterselieman | zondag 10 maart 2019 @ 14:45 |
Daar kwam ik ook op uit ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 10 maart 2019 @ 14:47 |
Idem (Lewis Hamilton). Geen idee waarom eigenlijk. Vind mijn antwoorden totaal niet op hem slaan | |
Jane | zondag 10 maart 2019 @ 14:51 |
Ik was ook verrast. Ik heb wel Senna als voorbeeld gekozen, omdat dat de enige is die ik bewust heb zien rijden vroeger. En dat terwijl ik toch al behoorlijk oud ben. ![]() ![]() ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 10 maart 2019 @ 15:09 |
Ja, die had ik ook. Maar verder niet gekozen voor antwoorden die ik erg op Lewis vind slaan. Nou ja, het is niet anders ![]() | |
Donderkonijn | zondag 10 maart 2019 @ 15:12 |
Kimi Raikkonen Born in the wrong era, you think F1 was better when the drivers did the business on track and then headed off to the nearest nightclub. You’re an uncomplicated individual, blindingly quick out on circuit, but easy to muck along with off it. You train in the gym because you have to, not because you love it, while enjoying the luxurious, fun-loving life of an F1 driver when the racing’s over. ..... sounds about right. Where's my icecream? | |
Doevelaer | zondag 10 maart 2019 @ 15:15 |
Kimi Raikkonen Born in the wrong era, you think F1 was better when the drivers did the business on track and then headed off to the nearest nightclub. You’re an uncomplicated individual, blindingly quick out on circuit, but easy to muck along with off it. You train in the gym because you have to, not because you love it, while enjoying the luxurious, fun-loving life of an F1 driver when the racing’s over. ![]() | |
sasquatsch | zondag 10 maart 2019 @ 15:16 |
Heb voor Senna gekozen, ook al heb ik Villeneuve zien rijden. En voor de rest ben ik niet oud genoeg ![]() | |
flipsen | zondag 10 maart 2019 @ 15:24 |
Prost | |
Weltschmerz | zondag 10 maart 2019 @ 15:28 |
Het verschil was wel heel erg groot. In principe zijn dat soort verschillen toch voorbehouden aan de echte topcoureurs, die ook nog 2 a 3 tienden hebben op een subtopper. Ericsson was daarvoor nooit opvallend langzaam. Ik denk dat Leclerc qua snelheid al dicht op Vettel zit, rond de tiende gemiddeld, en in de toekomst een absolute topper gaat blijken. Het is dan ook gebaseerd op een beeld van Hamilton dat rechtstreeks van de Hamilton fanclub afkomstig is (ik kwam ook uit op Hamilton). | |
Justevo | zondag 10 maart 2019 @ 15:28 |
GRAND PRIX WEEKEND 04 DAYS 10 HRS 31 Hype | |
Sjemmert | zondag 10 maart 2019 @ 15:32 |
Muahahaha ![]() Sorry ![]() | |
vosss | zondag 10 maart 2019 @ 15:45 |
https://www.f1maximaal.nl(...)-en-dat-was-verkeerd![]() | |
Fir3fly | zondag 10 maart 2019 @ 15:48 |
MotoGP dit weekend trouwens, als je van racen houdt is het de moeite waard. | |
franklop | zondag 10 maart 2019 @ 15:50 |
Indycar start straks ook nog. Indy Lights race is nu bezig met RVK die het goed doet. | |
Jane | zondag 10 maart 2019 @ 16:01 |
Ach ja, het levert hem veel sympathie op in de anglosphere. Moet 'ie straks wel Hulkenberg duidelijk verslaan, natuurlijk. ![]() | |
vosss | zondag 10 maart 2019 @ 16:04 |
Daar gaat ie nog een hele kluif aan krijgen ![]() | |
Zorro | zondag 10 maart 2019 @ 16:58 |
Zei ik ook en ik ben Kimi ![]() | |
bianconeri | zondag 10 maart 2019 @ 17:19 |
In welke regio is dat een ding dan? In die link staat ook dat volgende in principe gewoon eerstvolgende is. Logisch, als je zegt volgende dan bedoel je de eerste keer. Niet de 2e keer. Maar vanaf vandaag mag je wel zeggen volgende zondag ![]() | |
opgebaarde | zondag 10 maart 2019 @ 17:25 |
Als je normaliter zegt 'zondag' of 'aanstaande zondag' en dan ineens zegt 'volgende zondag'. Dan zou je denken, beide zinnen klinken hetzlefde maar betekenen iets anders. De link van Danny bewijst dat als wij voor lange tijd massaal iets op een bepaalde manier gebruiken, het gemeenrecht wordt en de definitie aangepast wordt. Net zoals ontnuchteren, want als je over dat woord nadenkt en de definitie... Of je zegt op zaterdag, blablabla 'volgende zondag' bla. Aan welke zondag denk jij? | |
NaturalScience | zondag 10 maart 2019 @ 17:51 |
Lekker uitslapen op zaterdag, rustig opstaan, en dan ´afspelen vanaf het begin´ klikken. ![]() | |
Danny | zondag 10 maart 2019 @ 18:26 |
Vlaanderen, bijvoorbeeld | |
#ANONIEM | zondag 10 maart 2019 @ 18:32 |
Ja, maar Vlamingen kan je dan ook niet serieus nemen als het om taal gaat. Die poepen samen met hun partner. ![]() | |
Danny | zondag 10 maart 2019 @ 18:42 |
En erger; ze noemen patat 'friet' *ril* | |
Lionheaad | zondag 10 maart 2019 @ 19:15 |
Dat doe ik ook.... | |
bianconeri | zondag 10 maart 2019 @ 19:18 |
Zou ik nog steeds aan de eerste zondag denken hoor. Volgende slaat bij mij toch echt op de eerste wat gaat komen. Natuurlijk zijn er wel wat context situaties te verzinnen waarbij je wellicht gaat denken aan volgende week zondag ipv de eerste zondag, maar normaal gesproken is het gewoon de eerste. Als je ergens in een rij staat en die persoon roept volgende dan gaat toch ook niet de 2e persoon? Of pak de volgende, dan pak je de eerste die komt. Niet de 2e. Zullen we dat de volgende keer samen gaan doen? Dan is dat de eerstkomende keer dat je samen wat doet. Das al geen Nederland haha ![]() | |
bianconeri | zondag 10 maart 2019 @ 19:19 |
Kun je ook niets aan doen ![]() | |
Adames | zondag 10 maart 2019 @ 19:29 |
tik hem aan | |
Adames | zondag 10 maart 2019 @ 19:33 |
wat een flabbes, snap het verhaal ook niet helemaal. neemt hij het red bull nou kwalijk dat max al vroeg een nieuw contract tekende en hij nog niet, of denkt hij nou dat red bull het hem kwalijk nam? | |
Justevo | zondag 10 maart 2019 @ 19:34 |
Het is toch allemaal niet zo gek? Ricciardo werd voorbij gestreefd, Verstappen wordt de toekomst. Dan ga je toch minder resources in Ricciardo steken. Pijnlijk, maar dat is topsport. Hoe denkt Ricciardo dat Hulkenberg zich gaan voelen? | |
Adames | zondag 10 maart 2019 @ 19:40 |
Inderdaad andere kant van de medaille, een van de weinige keren in zijn leven dat hij tegenstand had in zijn sportcarrière. In de jeugd zal hij natuurlijk praktisch alles hebben gewonnen wat er te winnen viel, promoveerde naar TR. Versloeg daar nipt Vergne, werd ten koste van die laatste gepromoveerd naar Red Bull. Versloeg daar Vettel, waarna de wereld aan zijn voeten leek te liggen. Als je dan eruit wordt gereden door Kvyat, waarna die laatste mag gaan wieberen en vervolgens door een nog jongere rijder aan gort wordt gereden dan moet je niet zo'n jankverhaal gaan ophouden dat je niet meer het middelpunt van je racewereld bent. | |
sasquatsch | zondag 10 maart 2019 @ 19:47 |
Hij werd er niet uitgereden door Kvyat. Kvyat had ruim een half seizoen nodig om in de buurt van Ricciardo te komen en toen dat het seizoen erop ook het geval was dat hij langzamer begon werd hij, na zij fouten, vervangen door iemand waar ze meer in zagen. | |
XL | zondag 10 maart 2019 @ 19:47 |
Ik begrijp dat bij vele Max-aanbidders er een soort haat tegen zijn teamgenoten ontstaat. In F1 is je teamgenoot ook je vijand, maar doen alsof Kvyat sneller was dan Ricciardo doet wel wat aan je geloofwaardigheid af. | |
Jane | zondag 10 maart 2019 @ 19:47 |
Ben echt benieuwd naar de onderlinge strijd Ricciardo vs Hulkenberg. RIC is op papier wrs de snellere racer, maar HUL lijkt me mentaal sterker bij tegenslag. Bovendien is Hulkenberg vorig jaar gewoon best of the rest geworden, waar ik best verbaasd door was, omdat hij ook heel vaak is uitgevallen. | |
Adames | zondag 10 maart 2019 @ 19:52 |
Hij eindigde wel boven RIC dat seizoen. Wil niet zeggen dat Kvyat toen daadwerkelijk de betere rijder was, maar ik vond het excuus van Riciardo achteraf wel wat zwak. Kvyat daagde hem niet genoeg uit, daarom reed hij zo zwak. Ofzoiets. Verder geen haat naar RIC, maar ik ben wel een beetje klaar met dit soort verhalen achteraf. Zeker als ze nog eens elke paar weken lijken te wisselen. Al lijkt dit wel zijn meest eerlijke verhaal. | |
Adames | zondag 10 maart 2019 @ 19:53 |
Hopelijk pakt hulkenberg eindelijk eens een podium. | |
Kickinalfa | zondag 10 maart 2019 @ 20:37 |
Toevallig een stuk van de Netflix docu hierover gekeken (3e aflevering over Monaco). Als het gevoel bij hem nu eenmaal zo is dat max als rijzende ster wordt voorgetrokken tov van hemzelf is het logisch dat hij kiest voor een ander team. Op basis van de resultaten van de eerste races en de overwinning van Monaco waren volgens zijn manager merc en Ferrari serieuze opties. | |
#ANONIEM | zondag 10 maart 2019 @ 20:42 |
Oja daar was toen sprake van. Denk dat Ricciardo uiteindelijk toch wel door de mand was gevallen bij in ieder geval Mercedes en misschien ook wel bij Ferrari. Bij Mercedes zou hij Hamilton moeten verslaan, anders zou hij vervangen worden door Ocon. Bij Ferrari moet hij Vettel verslaan of hij zou vervangen worden door Leclerc. Denk dat hij een goede keuze heeft gemaakt door voor Renault te kiezen. Zeker met de regelwijzigingen in 2021 maken zij gewoon weer kans om tot de top te behoren natuurlijk. | |
Sjemmert | zondag 10 maart 2019 @ 20:53 |
Denk dat de nieuwe regels omtrent gewicht Hulkenberg wel gaan helpen. Of beter gezegd minder benadelen. | |
JayHovah | zondag 10 maart 2019 @ 20:56 |
Natuurlijk is De Hulk mentaal sterker bij tegenslag, als je al een paar jaar voor Renault rijd krijg je al zoveel tegenslag voor je kiezen dat je wel want gewend ben ondertussen. Hij gaat er ook elke race vanuit dat z'n hotelkamer na de race leeggeroofd is, terugvlucht geannuleerd en z'n hond weggelopen... | |
Adames | zondag 10 maart 2019 @ 21:21 |
![]() | |
sasquatsch | zondag 10 maart 2019 @ 21:23 |
Moet hij wel minder fouten maken. Elk seizoen verprutst hij wel een aantal grand prix door stommiteiten. | |
Themeparktommy | zondag 10 maart 2019 @ 21:29 |
Morgen eindelijk raceweek! ![]() ![]() ![]() | |
vuvuzela | zondag 10 maart 2019 @ 21:30 |
Maar in de voorbeelden die jij noemt ben jij als "volgende" dus de tweede (persoon). Bij volgende zondag gaat het dus niet om de zondag die aan de beurt is, maar de daarop volgende. | |
Justevo | zondag 10 maart 2019 @ 22:07 |
Rrrrrrrrrrrrrrr | |
Kickinalfa | zondag 10 maart 2019 @ 22:12 |
Aaaaa | |
THEFXR | zondag 10 maart 2019 @ 22:25 |
hadden ze Ocon niet naar HAAS kunnen halen en stokbrood eruit? | |
Jane | zondag 10 maart 2019 @ 23:15 |
Ocon is ook een 'stokbrood'...? Anyway, Haas rijdt met Ferrarimotoren en Ocon is een Mercedes-junior en wilde dat ook blijven. Anders had hij ook naar Toro Rosso gekund. | |
Jane | zondag 10 maart 2019 @ 23:25 |
Ocon moet hopen dat dingen niet zo smooth lopen voor Mercedes dit seizoen, want als alles goed gaat, Lewis fluitend naar z'n volgende WDC cruist, Bottas hem niet in de wielen rijdt, maar wel leuk punten scoort, dan denk ik niet dat Toto halverwege het seizoen de boel op stelten gaat zetten door een Bottas <-> Ocon-wissel. | |
D_A | maandag 11 maart 2019 @ 00:02 |
RACEEEEEEWEEEEEEK ![]() | |
Nebelwerfer | maandag 11 maart 2019 @ 00:03 |
En dat is tijd ook, al dat speculeren en die nutteloze discussies over dingen die wel of niet mogelijk zijn. Verneem nu zelfs al dat mensen patat friet gaan noemen.. | |
vosss | maandag 11 maart 2019 @ 00:09 |
Hij versloeg Vergne niet. Vergne had meer punten dan Ricciardo toen men bekend maakte hem naar Red Bull te halen. Het jaar erop had Vergne ook meer punten dan Kvyat toen laatstgenoemde promotie kreeg. | |
Adames | maandag 11 maart 2019 @ 00:09 |
arme vergne | |
vosss | maandag 11 maart 2019 @ 00:16 |
YES!! ![]() Wat duurde die winter laaaäaang ![]() | |
Nattekat | maandag 11 maart 2019 @ 01:32 |
R A C E WEEK ![]() | |
THEFXR | maandag 11 maart 2019 @ 01:48 |
stokbrood veroorzaakt echt teveel ongelukken | |
Lionheaad | maandag 11 maart 2019 @ 05:55 |
| |
JayHovah | maandag 11 maart 2019 @ 06:44 |
WACEREEK! Vamos Alonso! | |
Zorro | maandag 11 maart 2019 @ 06:47 |
Heeft iemand zich al gerealiseerd dat het raceweek is? | |
#ANONIEM | maandag 11 maart 2019 @ 07:26 |
Race.... Wait for it.... Week, Raceweek! | |
opgebaarde | maandag 11 maart 2019 @ 07:38 |
Werd tijd. Pfffffff | |
Ferdii | maandag 11 maart 2019 @ 07:44 |
Eerst een week in de file naar werk racen ja ![]() | |
Doevelaer | maandag 11 maart 2019 @ 08:01 |
Raceweeeeeeeek | |
Montelly | maandag 11 maart 2019 @ 08:17 |
Raceweek ![]() | |
Kreator | maandag 11 maart 2019 @ 08:24 |
Wanneer is het eigenlijk weer raceweek? | |
#ANONIEM | maandag 11 maart 2019 @ 08:26 |
Over 2 uur in Hawaii ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2019 08:27:19 ] | |
D_A | maandag 11 maart 2019 @ 08:43 |
RIC full PR Force. [ Bericht 32% gewijzigd door D_A op 11-03-2019 08:56:19 ] | |
Mothzor | maandag 11 maart 2019 @ 09:21 |
Ja, erger me een beetje aan het directe kopiëren van RBR. Ik snap dat het een goede vent voor de PR is. Maar kom dan wel met je eigen versie, dit is gewoon een rechtstreekse kopie wat niet zo goed bij het franse stickup merk past. | |
Yashaaaaa | maandag 11 maart 2019 @ 09:26 |
Wat ik dus grappig vind is dat deze beelden eik vrij 'uniek' zijn voor de f1, maar omdat ik nu ook die Netflix docu aan t kijken ben, het vrij normaal voelt ![]() | |
Montelly | maandag 11 maart 2019 @ 09:45 |
Deze man schijnt voor kampioenschap te strijden.![]() | |
Doevelaer | maandag 11 maart 2019 @ 10:21 |
Matt Gallagher ![]() | |
opreis | maandag 11 maart 2019 @ 10:25 |
Misschien is Ocon wel niet zo goed als mensen willen doen voorkomen? Hij heeft nu een paar jaar F1 gereden en Mercedes gaat liever voor Bottas die gewoon slecht rijdt voor het materiaal dat hij heeft. Dat hij zomaar bottas gaat vervangen tijdens het seizoen zie ik ook niet 1,2,3 gebeuren. En dan hebben ze nu ook Russell, als die fenomenaal blijkt te zijn, dan is de kans bij mercedes waarschijnlijk verkeken. Maar hij heeft iig mazzel dat grojean dicht tegen vertrek aan zit en ook kimi zal niet lang meer mee gaan. Als williams nog blijft bestaan zijn dat iig weer 2 stoeltjes erbij | |
sasquatsch | maandag 11 maart 2019 @ 10:38 |
Er speelt meer dan alleen talent. Politiek bijvoorbeeld, aangezien Bottas gemanaged wordt door (het bureau van) Toto Wolff. Sowieso was zijn contract verlengd voordat Ocon geen stoeltje meer had. En Russell heeft een meerjarencontract bij Williams, die stapt dus niet zomaar over naar Mercedes (of er moet flink wat geld betaald worden). Als Bottas dit seizoen niet goed presteert zit Ocon imho volgend seizoen in die auto. En Russell over een paar jaar als Hamilton vertrekt. | |
Lionheaad | maandag 11 maart 2019 @ 10:39 |
In de formule 2 dan.... ![]() | |
opreis | maandag 11 maart 2019 @ 11:07 |
Het is geen gegeven dat de merc jrs bij merc komen te rijden. Hamilton en Bottas zijn van buitenaf aangetrokken terwijl Wehrlein en of Ocon daar dus ook hadden kunnen zitten. Wie weet trekken ze Max(of een andere grote) wel aan wanneer Hamilton klaar is. | |
Bonobo11 | maandag 11 maart 2019 @ 11:33 |
NOS Formule 1-podcast #2: 'Niet Vettel, maar Leclerc wordt wereldkampioen' - https://nos.nl/l/2275484 ![]() | |
Evenstar | maandag 11 maart 2019 @ 11:39 |
Gisteren aflevering 2 en 3 gekeken en ik vind Ricciardo toch echt een stuk minder leuk ondertussen. Wat een onzeker en jaloers mannetje is het eigenlijk, viel mij een beetje tegen. Verder wel hele gave docu. | |
THEFXR | maandag 11 maart 2019 @ 12:26 |
ik denk dat merc nu aan de dalende lijn begint en nu de dominantie gaat verliezen, dat gebeurt elke 5 jaar ongeveer. kijk maar eens naar Mclaren en Williams hoe die de laatste 5 jaar zijn gezakt. | |
THEFXR | maandag 11 maart 2019 @ 12:27 |
Alles afgekeken, is wel leuker om de strijd van het middenveld beter te zien. | |
Donderkonijn | maandag 11 maart 2019 @ 12:33 |
Ocon is nu ook niet de meest fouten vrije coureur. Max maakte ook een hoop brokken bij begin seizoen maar die wisselt het dan af met briljante momenten en races. Ocon maakt gewoon brokken en zet er niks bijzonders tegenover behalve domme acties. Grosjean is tenminste nog een beetje het seizoen in gegroeid. Ocon stond gewoon stil qua ontwikkeling, dat hebben de teambazen ook wel gezien. Ocon is gezien tenzij Bottas voor de 2e keer een compleet baggerseizoen heeft. | |
Weltschmerz | maandag 11 maart 2019 @ 12:40 |
Klopt, het constructeurskampioenschap is ook heel belangrijk. | |
mikieu | maandag 11 maart 2019 @ 12:44 |
Meh, in Oostenrijk is het alsof Ric op kop ligt en stuk gaat, Max' overwinning komt niet eens in beeld. Vind het allemaal heeel erg matig. Wel leuk om er weer in te komen. | |
opreis | maandag 11 maart 2019 @ 12:47 |
Ik weet niet of je kan spreken van een dalende lijn, er is daar nog steeds ontzettend veel geld om te spenderen. En het is eerder dat de concurrentie steeds dichterbij komt. Mclaren heeft niet het budget van de grote 3, en williams heeft 1 van de laagste budgetten, dus lijkt me logisch dat die wegzakken. Ocon moet geluk hebben dat hij ook bij een middenmoter terecht kan, zoals hulk, grojean en magnussen. Ik ben ervan overtuigd dat als hij echt zn geweldenaar was dat hij net als Max en Leclerc door had kunnen stromen. | |
sasquatsch | maandag 11 maart 2019 @ 13:00 |
Klopt, maar dat komt omdat ze het een te groot risico vonden om Wehrlein naast Hamilton in die auto te zetten (iets met ego's, waardoor hij ook niet bij FI terecht kwam) en Ocon vonden ze er nog niet klaar voor. | |
Lionheaad | maandag 11 maart 2019 @ 13:08 |
Ik denk dat Ocon een goede 2e rijder is voor Merc. Maar niet veel meer dan dat. Als je hem afzet tov Perez, zitten ze dicht bij elkaar. Geen van beide komt er met kop en schouders boven de ander uit. | |
jpjedi | maandag 11 maart 2019 @ 13:10 |
Wat zijn de budgetten per team dan? Ik hoor in de docu op netflix Claire Willems praten over 130 mln US voor Williams vs 500mln USD voor de grote teams, Gunther van Haas heeft het over 40 mln voor zn team. Birzarre verschillen en ze worden enkel groter door het voortrekken van Ferrari en de exponentiele verdeelsleutel van de gelden. | |
Tijn | maandag 11 maart 2019 @ 13:13 |
Het stomme is dat van de kleinere teams, Williams en McLaren over het algemeen juist grotere budgetten hebben dan de rest. Dus het idee dat meer geld betere resultaten betekent, is ook niet direct helemaal waar. Wat je ook zegt over Ferrari bijvoorbeeld: verreweg de beste deal qua inkomsten uit de F1, maar de laatste keer dat ze een coureur wereldkampioen maakten was in 2007 en de laatste keer dat ze de constructeurstitel haalden was 2008. | |
sasquatsch | maandag 11 maart 2019 @ 13:17 |
Williams ca 150 miljoen dollar, Haas 130 miljoen en Mercedes en Ferrari rond de 400 miljoen. https://www.racefans.net/(...)nt-in-2018-part-two/ | |
bokkepoot | maandag 11 maart 2019 @ 13:25 |
Wat ik ergens wel begrijp, Ferrari is F1, die associatie heb je altijd. Zelfs complete nitwits weten dat je Ferrari aan F1 kan koppelen. Voor beide merken is het dus de beste reclame die ze kunnen wensen. Naar mijn mening mag daar ook wel extra geld voor staan. ( Zo moeilijk veel als dat het nu is is wel oneerlijk, maar het basis principe is imho wel goed) | |
Lionheaad | maandag 11 maart 2019 @ 13:43 |
Als we het rijtje maken krijgen we het volgende (alle cijfers in miljoen) Ferrari 410 0.72 per punt Mercedes 400 0.61 per punt Red Bull 310 0.73 per punt McLaren 220 3.55 per punt Renault 190 1.56 per punt Torro R 150 4.55 per punt Williams 150 21.43 per punt Alfa R 135 2.81 per punt Haas 130 1.40 per punt Force Ind 120 1.08 per punt (punten Force India en Racing Point opgeteld) | |
Yashaaaaa | maandag 11 maart 2019 @ 13:48 |
Ja ik krijg ook een beetje een bittere na smaak, vind ik oprecht heel jammer! | |
Tarado | maandag 11 maart 2019 @ 13:51 |
ik vind hem juist vrij natuurlijk reageren, dat Red Bull in hun promotiefilmpjes altijd deed voorkomen alsof ze de beste maatjes waren kon je toch ook niet serieus nemen | |
opreis | maandag 11 maart 2019 @ 13:51 |
Dat denk ik niet, want andere teams wilden hem ook niet hebben, en als je de kans hebt om een geweldige coureur aan te trekken als team laat je die kans niet zo maar liggen. Als Wehrlein echt zo goed was dan had hij nu wel ergens gereden. Mercedes krijgt steeds meer druk van Ferrari en Red Bull dus om het constructeurs kampioenschap te blijven winnen zal de tweede rijder ook top moeten zijn. De volgende keer dat Ham 1ste wordt en Bot weer 5de is het niet gezegd dat dat genoeg is voor de eerste plek in de WDC. | |
franklop | maandag 11 maart 2019 @ 14:20 |
Geen idee of de manager hier al gedumpt was. Maar bij deze nog; F1 / FOK! F1-manager 2019 is van start! #1 ![]() | |
bianconeri | maandag 11 maart 2019 @ 14:31 |
Nee want er is niemand voor je. Als ze in een rij roepen volgende! Dan is nummer 1 aan de beurt, niet die 2e achter jou. Volgende zondag is dan ook de volgende, de eerste zondag. | |
WheeledWarrior | maandag 11 maart 2019 @ 14:32 |
Raceweek, yeah! ![]() | |
YourCaptor | maandag 11 maart 2019 @ 15:10 |
![]() ![]() | |
Lionheaad | maandag 11 maart 2019 @ 15:35 |
![]() | |
THEFXR | maandag 11 maart 2019 @ 16:26 |
[ Bericht 31% gewijzigd door THEFXR op 11-03-2019 16:34:20 ] | |
Zipportal | maandag 11 maart 2019 @ 16:39 |
Wanneer komt het Australië topic? #DTV | |
TheFreshPrince | maandag 11 maart 2019 @ 18:16 |
Ik heb echt zo'n zin in dit seizoen, niet normaal. En niet alleen vanwege RB en Honda maar ook vanwege alle nieuwe, jonge honden met veel talent op de grid waardoor we hele interessante races gaan krijgen. Adelaide Melbourne zie ik overigens nog niet als representatief voor de rest van het seizoen, het kon wel eens messy worden ![]() edit: ![]() | |
n00biedoobiedoo | maandag 11 maart 2019 @ 18:19 |
Melbourne wel? | |
TheFreshPrince | maandag 11 maart 2019 @ 18:20 |
![]() Ik moest zo lachen ![]() | |
ShaoliN | maandag 11 maart 2019 @ 19:20 |
Horner lijkt meer te verwachten vanrace 2 &3. Melbourne zal nog wel p5/p6 target zijn. | |
Gezicht | maandag 11 maart 2019 @ 19:44 |
Beter laat dan nooit![]() ![]() ![]() ![]() | |
Tijn | maandag 11 maart 2019 @ 19:46 |
Het is ook als de dag van gisteren he, 1996. [ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 11-03-2019 20:25:24 ] | |
TheFreshPrince | maandag 11 maart 2019 @ 20:28 |
![]() | |
#ANONIEM | maandag 11 maart 2019 @ 20:33 |
https://www.formula1.com/(...)W1NR1AlrlzAkKSP.html | |
Lionheaad | maandag 11 maart 2019 @ 20:48 |
Niet dat dit snel zou gebeuren, maar is wel grappig natuurlijk. Maar coureur buiten de top10 of uitgevallen krijgt hem dus niet, het bonuspunt komt dan volledig te vervallen. | |
#ANONIEM | maandag 11 maart 2019 @ 20:55 |
Erg jammer wel dit. Juist buiten de top 10 zou dit tof zijn. Zouden die ook nog wat puntjes kunnen sprokkelen door 1 ronde echt alles te geven. Een Hamilton die 1 punt extra kan krijgen voelt ook een beetje als de miljonairsvrouw die op zaterdag nog 7 tientjes in de boetiek verdient voor bij de andere 300 miljoen ![]()
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2019 21:00:00 ] | |
opgebaarde | maandag 11 maart 2019 @ 20:58 |
Mijn idee. | |
Yashaaaaa | maandag 11 maart 2019 @ 20:59 |
Gaat niet om wat hij over Max zegt, maar over Red Bull. | |
hole1988 | maandag 11 maart 2019 @ 21:00 |
Lionheaad | maandag 11 maart 2019 @ 21:05 |
Voorkomt natuurlijk dat een achterblijver in de laatste 5 ronden nog een pitstop maakt om dat puntje te pakken. Gaten in de top10 zijn meestal te klein voor een extra pitstop. | |
Lionheaad | maandag 11 maart 2019 @ 21:09 |
Ga jij je huidige werkgever publiekelijk afzeiken? Ik denk als hij zijn ware gevoelens in de pers had gegooid, toen hij nog bij RB zat, hij op non-actief gezet zou zijn. | |
sasquatsch | maandag 11 maart 2019 @ 21:51 |
Ik kwam deze vandaag tegen.![]() | |
Gezicht | maandag 11 maart 2019 @ 22:16 |
Goede analyse | |
#ANONIEM | dinsdag 12 maart 2019 @ 07:15 |
Leuk. ![]() | |
Jester65 | dinsdag 12 maart 2019 @ 09:10 |
Zo werd bij de GP van de VS gedaan alsof Magnussen net achter Hulkenberg eindigde, terwijl daar in werkelijkheid 2 auto's tussen zaten en Magnussen ook nog eens gediskwalificeerd werd. Het verhaal was duidelijk belangrijker dan de feiten. Wel een leuke opwarmer, zin in het nieuwe seizoen! | |
Weltschmerz | dinsdag 12 maart 2019 @ 10:59 |
En degene die nr. 10 ligt zal zich laten zakken om de snelste ronde te proberen ipv het gevecht met de nr. 9 aan te gaan? Dat soort dingen krijg je als je het met kunstgrepen 'interessanter' probeert te maken. | |
Tarado | dinsdag 12 maart 2019 @ 11:00 |
ik vond het wel grappig in die persconferentie dat Horner zei, toen we begonnen met Renault bracht Cyril daar de thee nog rond, had wel een hoge zuurgraad. | |
Lionheaad | dinsdag 12 maart 2019 @ 11:24 |
Niet als de nr 11 er vlak achter rijdt....de nummer 2 t/m 10 kunnen dat allemaal doen , mits het gat erachter maar groot genoeg is om je te laten terugvallen. Dus ik zie daar niet direct een probleem in. Voor constructeurs die strijden achter de "big-3" kan dat altijd interessant zijn. En het blijft dus altijd een extra reden om toch gas te geven ipv de auto "thuis te brengen" | |
Weltschmerz | dinsdag 12 maart 2019 @ 11:50 |
Of je brengt hem 'thuis' tot aan de snelle ronde poging ipv agressiever te rijden voor positie. Of je krijgt meer kapotte motoren en dan weer gezeik over plaatsen terugzetten. Het zal allemaal maar in de marge zijn en dus geen groot probleem, maar als je tegen het wezen van de sport ingaat met kunstgrepen krijg je heel makkelijk ongewenste bijverschijnselen. Thuis brengen hoort ook bij de sport. F1 is geen sprintrace maar heeft een endurance element. We hebben een tijdje gehad dat races als een nachtkaars uitgingen en ruim voor het einde al beslist waren. Maar dat heeft te maken met vooral bandenkarakteristieken en daar helpt zo'n punt voor de snelste ronde niet tegen. Vorig seizoen zagen we juist races naar het einde toe spannend worden, dan wil je niet dat er snelste ronde kandidaad op een ronde achterstand in de weg gaat rijden. Wat zeg je tegen Ocon na zo'n actie op Verstappen als hij zegt ik wou nog een punt scoren? | |
ondeugend | dinsdag 12 maart 2019 @ 11:54 |
Was dit al bekend?
Eigenlijk moet het live topic dus weer open ![]() | |
Evenstar | dinsdag 12 maart 2019 @ 11:56 |
Ik vind hem heel negatief over Red Bull. Hij heeft daar 10 jaar gezeten. Die lui hebben hem de kans gegeven om te zijn wie hij nu is en dan doet hij de hele tijd alsof Red Bull de duivel is, omdat ze Max binnen hebben gehaald en hij veel aandacht krijgt. Het zijn de sneren tussen mond en lippen door die ik irritant en onnodig vind. Ik vind hem mentaal ook heel zwak overkomen. Had ik niet verwacht. Hij kon gewoon alle aandacht richting Max niet aan en wilde zelf meer op de voorgrond staan. Hij heeft het de hele tijd over winnen, wereldkampioen worden en dan ga je naar een team die de afgelopen jaren al je kansen heeft verneukt door slechte motoren te leveren. Ik vond Cyril al geen leuke gast, maar heb echt een hekel aan die gast gekregen door de serie trouwens. Wat een arrogante kwal is dat zeg. | |
Evenstar | dinsdag 12 maart 2019 @ 12:02 |
Ja, dat is het nou juist (voor mij in ieder geval). Ik snap zijn haat richting Red Bull niet zo. Zonder Red Bull was hij misschien nooit zo ver gekomen. Alleen omdat Red Bull nu aandacht geeft aan een jongere coureur waar ze veel toekomst in zien reageert hij als een klein kind waar de lolly van afgepakt is. Is gewoon jammer. Doet niks af aan zijn kwaliteit als coureur, maar hij valt wel door de mand qua gedrag/persoonlijkheid. | |
Tarado | dinsdag 12 maart 2019 @ 12:02 |
wat had hij dan kunnen doen? Gewoon toegeven dat Max de snellere is, hij moet zichzelf ook verkopen dus ik vind het niet zo vreemd. Hetzelfde geldt voor Cyril, die wil ook gewoon overleven in die jungle en toch een knappe zet om Ricciardo binnen te hengelen. | |
flipsen | dinsdag 12 maart 2019 @ 12:03 |
Pfff, ik verlang terug naar die tijd dat F1 niet voor het klootjesvolk was, maar voor echte liefhebbers ![]() | |
Evenstar | dinsdag 12 maart 2019 @ 12:07 |
Nogmaals. Het gaat niet over Max. Tuurlijk wil hij sneller zijn dan Max en moet hij dat gevecht aangaan. Ik zou het jammer vinden als hij dat niet had gedaan. Het gaat om zijn gedrag richting Red Bull, niet Max. Hij verwijt Red Bull van alles en in mijn ogen komt dat erg kinderachtig over. Cyril wil overleven dat snap ik ook, maar het is wel een echte kwal. Toegeven dat je fouten hebt gemaakt is ook geen slechte kwaliteit om te hebben, maar dat zit er echt niet in. | |
Evenstar | dinsdag 12 maart 2019 @ 12:09 |
Je kan ook gewoon niet kijken. Vroeger, toen dat klootjesvolk waar jij het over hebt niet keek, waren dit soort programma's er ook niet, dus je mist niks. Als het klootjesvolk dit wil dan is dat toch prima laat ze lekker. De races zijn verder het zelfde en veranderen niet, omdat er nu meer Nederlands kijken door Max. Ik kan echt zo slecht tegen dit soort elitaire posts. Kijk mij toch eens fantastisch zijn, want ik keek al voor Max .... Nou applausje hoor. Ik kijk ook al sinds 1994, wat krijg ik? | |
Tarado | dinsdag 12 maart 2019 @ 12:09 |
hij verwijt Red Bull omdat hij anders zichzelf moet verwijten | |
Evenstar | dinsdag 12 maart 2019 @ 12:11 |
Juist, dus slap gelul en dat is precies wat ik er jammer aan vind. Ik snap het wel, maar toch is het zuur ofzo ... Ach ja, hopen dat hij het naar zijn zin heeft bij Renault. Prima coureur verder. | |
tja77 | dinsdag 12 maart 2019 @ 12:11 |
Noob ![]() |