Ferrari en Mercedes wilden niet meewerken.quote:Op zondag 10 maart 2019 09:48 schreef Armani XL het volgende:
Zo, hele Netflix serie gekeken en was eigenlijk wel een beetje teleurgesteld.
Leuke beelden en op z'n tijd wel interessant, maar ik miste toch nog wel heel veel. Je zou denken dat de FIA/Liberty ermee instemde om ook promotie te maken en nieuwe kijkers te trekken. Maar de hele titelstrijd tussen Hamilton en (de val van) Vettel kwam niet aan bod. Of Bottas en Vandoorne die weinig tot niets presteerden.
Dat was wel duidelijk ja, maar dan nog is de FIA/Liberty eigenaar van de (race)beelden dus daar heb je dan toch de medewerking van die teams niet voor nodig.quote:Op zondag 10 maart 2019 10:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ferrari en Mercedes wilden niet meewerken.
Niet voor de beelden, maar wel voor het verhaal erachter. Je wil dan ook de gesprekken met en de emoties van de coureurs zien. Met alleen die beelden stelt het weinig voor en kun je net zo goed het jaaroverzicht bekijken.quote:Op zondag 10 maart 2019 10:12 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Dat was wel duidelijk ja, maar dan nog is de FIA/Liberty eigenaar van de (race)beelden dus daar heb je dan toch de medewerking van die teams niet voor nodig.
En de rest van de coureurs rijdt er rond met het ideaal van 'meedoen is belangrijker dan winnen'.quote:Op zondag 10 maart 2019 10:02 schreef ShaoliN het volgende:
Terwijl het eigenlijk gewoon een schijnheilige laffe hufter is. Ik wil winnen..
Als je gewoon wilt winnen ga je niet naar Renaultquote:Op zondag 10 maart 2019 10:19 schreef PreiKaas het volgende:
[..]
En de rest van de coureurs rijdt er rond met het ideaal van 'meedoen is belangrijker dan winnen'.
![]()
![]()
Er was geen betere optie voor Daniel.quote:Op zondag 10 maart 2019 10:22 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Als je gewoon wilt winnen ga je niet naar Renault![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mag ik je glazen bol lenen?quote:Op zondag 10 maart 2019 10:22 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Als je gewoon wilt winnen ga je niet naar Renault![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gewoon blijven bij Red Bull was een betere optie. Dan had hij in ieder geval overwinningskansen.quote:Op zondag 10 maart 2019 10:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er was geen betere optie voor Daniel.
Renault niet iig.quote:Op zondag 10 maart 2019 10:24 schreef PreiKaas het volgende:
[..]
Mag ik je glazen bol lenen?
Ik wil ook graag weten wie er de komende grand prix gaat winnen.
lijkt me ook niet, verder niets tegen Ricciardo maar hij is wel degelijk weggegaan om Max, dan had ik toch liever in een gelijkwaardige auto de strijd aangegaan ipv met een minderequote:
Ja precies. Of gewoon eerlijk wezen en zeggen dat je voor het geld bent gegaan.quote:Op zondag 10 maart 2019 10:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
lijkt me ook niet, verder niets tegen Ricciardo maar hij is wel degelijk weggegaan om Max, dan had ik toch liever in een gelijkwaardige auto de strijd aangegaan ipv met een mindere
Soms ben je toe aan een andere omgeving. Vooral als je je niet meer voor 100% gewaardeerd voelt.quote:Op zondag 10 maart 2019 10:25 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Gewoon blijven bij Red Bull was een betere optie. Dan had hij in ieder geval overwinningskansen.
Races wel. Kampioenschap niet.quote:Op zondag 10 maart 2019 10:25 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Gewoon blijven bij Red Bull was een betere optie. Dan had hij in ieder geval overwinningskansen.
mwa vind dit eerder de weg van de minste weerstandquote:Op zondag 10 maart 2019 10:40 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Soms ben je toe aan een andere omgeving. Vooral als je je niet meer voor 100% gewaardeerd voelt.
Ook begrip voor. Maar hoe hij het bracht en hoe dat gegaan is vind ik niet deftig. En hoe hij dat recht probeert te lullen en naar voren komt in die docu vind ik ook vertekenend. Hij doet net alsof Red Bull hem oneerlijk behandelde, maar gaat wel even voorbij aan het feit dat hij op snelheid al enige tijd behoorlijk geklopt werd door zijn teamgenoot. Focus ligt vooral op de fouten van Max en hoe steady Ricciardo is.quote:Op zondag 10 maart 2019 10:40 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Soms ben je toe aan een andere omgeving. Vooral als je je niet meer voor 100% gewaardeerd voelt.
quote:Op zondag 10 maart 2019 07:24 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat is sterk regioafhankelijk. Maar op zich hebben jullie beiden gelijk.
https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1437/volgende_zaterdag/
Ja dat vond ik dus ook. Episode daarna ook een hoop Ricciardo tijdens de GP van oostenrijk maar niks over de winnaar..quote:Op zondag 10 maart 2019 11:11 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik ben pas bij aflevering 3 of 4 ofzo. Maar vind inderdaad hoe die Will Buxton en die ?Medland? Max neer zetten niet chique, weet niet of dat verder in de docu nog veranderd wanneer Max weer gaat winnen. Maar nu werd het vooral zo geschetst van "je gooit er veel geld tegen aan en laat Ricciardo daardoor zitten terwijl Max alleen maar fouten maakt"
Ik moest wel lachen om die Mclaren monteurs die zeiden dat Grosjean bocht 1 niet eens ging halen en daarin ook nog gelijk hadden
Disclaimer: Ik ben net zo'n groot Ricciardo Fan als Max fan. Maar vond dit gewoon niet chique.
Terwijl ik dacht dat Max juist zo veel gevolgd was voor deze docu?quote:Op zondag 10 maart 2019 11:16 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ja dat vond ik dus ook. Episode daarna ook een hoop Ricciardo tijdens de GP van oostenrijk maar niks over de winnaar..
Dat had ik vooraf ook begrepenquote:Op zondag 10 maart 2019 11:18 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Terwijl ik dacht dat Max juist zo veel gevolgd was voor deze docu?
Die in oostenrijk wordt geframed.quote:Op zondag 10 maart 2019 11:16 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ja dat vond ik dus ook. Episode daarna ook een hoop Ricciardo tijdens de GP van oostenrijk maar niks over de winnaar..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wmb zouden ze dit elk jaar kunnen doen. Uitgebreide terugblik op de drama van het afgelopen seizoen. Mooi om de stop op te vullenquote:Op zondag 10 maart 2019 10:38 schreef Lionheaad het volgende:
Van wat ik tot nu toe heb gezien van de docu, vind ik het eigenlijk best leuk. Ze hebben er een paar leuke verhalen uitgepikt.
Aflevering met Ricc, red bull en Renault vond ik de leukste tot nu toe
ik vind het wel wat laat, volgende keer bij de eerste wintertest uit laten komen is een betere timingquote:Op zondag 10 maart 2019 11:29 schreef Danny het volgende:
[..]
Wmb zouden ze dit elk jaar kunnen doen. Uitgebreide terugblik op de drama van het afgelopen seizoen. Mooi om de stop op te vullen
Netflix had waarschijnlijk geen onbeperkte toegang tot de garages, anders hadden we dat soort beelden vast nog meer gezien.quote:Op zondag 10 maart 2019 11:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Welk verhaal er ook vertelt werd, ik had meer verwacht van de menselijke kant, monteurs die pislink zijn omdat hun coureur de wagen gesloopt heeft, teambazen die over de rooie gaan vanwege een falende strategie, coureurs zelf die van gif hun helm in de hoek smijten etc etc. Dus gemiste kans.
die Abiteboul kon het ook maar niet laten om te zeggen dat ze de grootste autofabrikant in F1 zijn, dat klinkt natuurlijk wel leuk maar laat dat dan ook in je F1 budget zienquote:Op zondag 10 maart 2019 11:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Netflix had waarschijnlijk geen onbeperkte toegang tot de garages, anders hadden we dat soort beelden vast nog meer gezien.
Je merkte het goed bij de wintertest in Barcelona nadat Alonso een achterwiel verloor. Alonso en zijn engineers staan kort daarop in een kring in de garage en willen een korte debrief houden, op dat moment merkt Alonso dat er een microfoonhengel boven z'n hoofd hangt en zegt dan iets van: "Moet dit echt nu?", waarop de camera uitgaat.
De koude oorlogsvoering tussen Horner en Abiteboul waren overigens mijn favoriete momentjes van de docu. Heerlijke ongemakkelijkheid.
Dit, en kennelijk is voor een fabrieksteam rijden ook een "ding" .quote:Op zondag 10 maart 2019 10:40 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Soms ben je toe aan een andere omgeving. Vooral als je je niet meer voor 100% gewaardeerd voelt.
Max heeft wel heel veel laten liggen begin van het seizoen.quote:Op zondag 10 maart 2019 10:45 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ook begrip voor. Maar hoe hij het bracht en hoe dat gegaan is vind ik niet deftig. En hoe hij dat recht probeert te lullen en naar voren komt in die docu vind ik ook vertekenend. Hij doet net alsof Red Bull hem oneerlijk behandelde, maar gaat wel even voorbij aan het feit dat hij op snelheid al enige tijd behoorlijk geklopt werd door zijn teamgenoot. Focus ligt vooral op de fouten van Max en hoe steady Ricciardo is.
Dit jaar Monaco neemt ie revanche en wint ie terwijl Ricciardo blij mag zijn met een plek in de top 10quote:Op zondag 10 maart 2019 12:23 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Max heeft wel heel veel laten liggen begin van het seizoen.
Lol dat is dus de emotie die je mist.quote:Op zondag 10 maart 2019 11:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat had ik vooraf ook begrepen
Maargoed, er kan natuurlijk naar hartelust geknipt worden om een verhaal te maken he.
En 2018 had verhalen genoeg. Dit lijkt voornamelijk het verhaal van Ricciardo en zijn keuze en niet het verhaal van hoe force india ten onder ging of het verhaal hoe vettel en ferrari de titel verloren of het verhaal van hoe sterk max terug kwam na monaco, of het verhaal van etc etc.
Welk verhaal er ook vertelt werd, ik had meer verwacht van de menselijke kant, monteurs die pislink zijn omdat hun coureur de wagen gesloopt heeft, teambazen die over de rooie gaan vanwege een falende strategie, coureurs zelf die van gif hun helm in de hoek smijten etc etc. Dus gemiste kans.
Desalniettemin kijk ik volgend seizoen ook weer gewoon, want F1
Nou ja, Als je dan even terugkijkt wanneer het gemaakt is. Ricciardo had Max 1 seizoen verslagen en Max stapelde fout op fout (waarbij de fouten echt niet altijd heel groot waren). Ricciardo was daar gewoon nog de dark horse, de vernederaar van Vettel. De grootste titelkandidaat die zijn medewerking verleende. Alleen Red Bull had het vertrouwen en extra data die vňňr Max sprak.quote:Op zondag 10 maart 2019 11:11 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik ben pas bij aflevering 3 of 4 ofzo. Maar vind inderdaad hoe die Will Buxton en die ?Medland? Max neer zetten niet chique, weet niet of dat verder in de docu nog veranderd wanneer Max weer gaat winnen. Maar nu werd het vooral zo geschetst van "je gooit er veel geld tegen aan en laat Ricciardo daardoor zitten terwijl Max alleen maar fouten maakt"
Ik moest wel lachen om die Mclaren monteurs die zeiden dat Grosjean bocht 1 niet eens ging halen en daarin ook nog gelijk hadden
Disclaimer: Ik ben net zo'n groot Ricciardo Fan als Max fan. Maar vond dit gewoon niet chique.
Ik vond overigens de gemiste Q in Monaco trouwens ook wel een fout van het team. Tuurlijk, Max rijdt die wagen plat omdat ie schrok van een andere auto en een moment uit zn concentratie was, maar om als team dan niet meteen die hele auto te checken vind ik raar.quote:Op zondag 10 maart 2019 12:23 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Max heeft wel heel veel laten liggen begin van het seizoen.
De auto was ook klaar, maar bij het starten van de motor kwamen ze erachter dat er een olielek was die niet op tijd gerepareerd kon worden.quote:Op zondag 10 maart 2019 12:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vond overigens de gemiste Q in Monaco trouwens ook wel een fout van het team. Tuurlijk, Max rijdt die wagen plat omdat ie schrok van een andere auto en een moment uit zn concentratie was, maar om als team dan niet meteen die hele auto te checken vind ik raar.
Ze repareren de auto en op het laatste moment komen ze erachter dat, ik dacht de versnellingsbak(?), ook stuk was.
Dat hadden ze ook meteen kunnen concluderen en heel misschien hadden ze dan net op tijd klaar geweest om een nieuwe te steken.
Wat gerelateerd was aan de crash kan ik mij herinneren.quote:Op zondag 10 maart 2019 12:35 schreef Armani XL het volgende:
[..]
De auto was ook klaar, maar bij het starten van de motor kwamen ze erachter dat er een olielek was die niet op tijd gerepareerd kon worden.
Ik vond het eerlijk gezegd al knap dat ze die auto helemaal rijklaar hadden kunnen maken in die korte tijd. Dat er dan alsnog een olielek naar boven komt is dan gewoon dikke pech.quote:Op zondag 10 maart 2019 12:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat gerelateerd was aan de crash kan ik mij herinneren.
Dikke pech ja, maar het was wel dat ze dat ook al eerder hadden kunnen concluderen en dan was het mogelijk nog op te lossen geweest.quote:Op zondag 10 maart 2019 12:37 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Ik vond het eerlijk gezegd al knap dat ze die auto helemaal rijklaar hadden kunnen maken in die korte tijd. Dat er dan alsnog een olielek naar boven komt is dan gewoon dikke pech.
Kan het me even niet meer voor de geest halen, maar die knaker verdient natuurlijk niet het salaris van een hamilton, vettel, ricciardo of max he. Dus dan woont ie waarschijnlijk ook niet zo duur als die anderen.quote:Op zondag 10 maart 2019 12:40 schreef onlogisch het volgende:
Zit ook die docu te kijken. Sainz woont wel mooi
was al rijkquote:Op zondag 10 maart 2019 12:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Kan het me even niet meer voor de geest halen, maar die knaker verdient natuurlijk niet het salaris van een hamilton, vettel, ricciardo of max he. Dus dan woont ie waarschijnlijk ook niet zo duur als die anderen.
Ow met centjes van papa natuurlijk. Wist zo 123 niet meer of het een goedkoop of duur huis was in die seriequote:
Maar zo is het met alles. De crash was uiteindelijk niet motor-gerelateerd dus focust een team zich in eerste instantie op herstel van de wagen en de componenten die duidelijk beschadigd zijn. Dat er uiteindelijk een lek ergens zit kan je het team m.i. niet verwijten.quote:Op zondag 10 maart 2019 12:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Dikke pech ja, maar het was wel dat ze dat ook al eerder hadden kunnen concluderen en dan was het mogelijk nog op te lossen geweest.
Als Max dit jaar ook weer eruit knalt in Monaco dan voorspel ik alvast dat hij daar vervolgens nooit meer wat bakt, want dan wordt het toch wel echt een dingetje.
Als die Renault(?) daar niet gereden had dan was Max gewoon naar de snelste tijd geknald.quote:Op zondag 10 maart 2019 12:44 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Maar zo is het met alles. De crash was uiteindelijk niet motor-gerelateerd dus focust een team zich in eerste instantie op herstel van de wagen en de componenten die duidelijk beschadigd zijn. Dat er uiteindelijk een lek ergens zit kan je het team m.i. niet verwijten.
Ik ben een groot MV fan maar in dit geval was het gewoon Max z'n eigen schuld door op het randje te gaan rijden in een situatie waar dat niet noodzakelijk was.
In een vrije training die er niet toe doet.quote:Op zondag 10 maart 2019 12:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Als die Renault(?) daar niet gereden had dan was Max gewoon naar de snelste tijd geknald.
Je moet toch weten hoe snel de auto is voor de Q die daarop volgt?quote:Op zondag 10 maart 2019 12:45 schreef Armani XL het volgende:
[..]
In een vrije training die er niet toe doet.
Als je de herhaling bekijkt zie je dat ie gewoon te vroeg de chicane instuurt. Dat kan concentratieverlies zijn doordat ie even eerder een Renault tegen kwam maar dat mag op zo'n niveau niet een excuus zijn. Dat is iets waar je rekening mee moet houden, je rijdt tenslotte niet alleen.quote:Op zondag 10 maart 2019 12:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Je moet toch weten hoe snel de auto is voor de Q die daarop volgt?
Er zijn er wel meer die tijdens een van de VT's gewoon op het randje rijden hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |